(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 13 خرداد 1392 - شماره 20509

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کوتاه از انتخابات
امام فردا ميزبان عاشقان
ملت‌ها به تو اقتدا کرده‌اند
درمکتب امام
ويژگي‌هاي سياسي الهي مسئولان در خط امام (قسمت سوم)
با محرومان بمانيد
توسط وزارت اطلاعات يک شبکه خرابکاري در انتخابات 24 خرداد منهدم شد
با حضور 5کانديدا در راديو و تلويزيون صورت گرفت
رقابت نامزدها در ارائه برنامه‌هاي اقتصادي
واکنش بخش مطبوعاتي نمايندگي ايران در نيويورک
به مقاله واشنگتن‌پست تهديد نظامي نقض منشور سازمان ملل است
2 نويسنده انگليسي:
اظهارات مقامات و رسانه‌هاي غربي در مورد برنامه هسته‌اي ايران دروغگويي و فرافکني است
رهگيري 540 يگان نظامي و غيرنظامي توسط ناوگروه ارتش در خليج‌ عدن
   


تلاش بي نتيجه براي اجماع عارف و روحاني
در حالي که گفته مي شد قرار است در جلسه اي با حضور حسن روحاني و محمدرضا عارف، يکي از اين دو نامزد به نفع ديگري کناره‌گيري کند اما اختلافات دامنه دار در بين اصلاح طلبان حاکي از عدم اجماع است.
درهمين رابطه، محمدرضا عارف در پاسخ به پرسشي مبني بر درخواست طرفداران آقاي روحاني براي ائتلاف با وي به فارس، گفت: بنده نظري ندارم و تا آخر در صحنه خواهم ماند.
همچنين حسن روحاني نيز در خصوص اجماع با عارف خاطرنشان کرد: با محمدرضا عارف حرفي از ائتلاف نزدم بلکه اين حرف را طرفداران من بيان مي کنند.
روحاني اعلام کرده که مستقل وارد انتخابات رياست جمهوري شده است اما محافل سياسي از او به عنوان يکي از کانديداهاي جبهه اصلاح طلبان در انتخابات آتي ياد مي‌کنند.
محمدرضا نعمت زاده رئيس ستاد انتخاباتي روحاني هم در پاسخ به سوالي درباره احتمال قطعي شدن ائتلاف روحاني و عارف، اظهار داشت: تا آن جا که مي دانم اين بحث به صورت جدي مطرح نشده است.
بازرسي نامحسوس 60 هزار شعبه اخذ رأي
مسئول امور مربوط به بازرسي انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر اعلام کرد بازرساني به صورت نامحسوس براي پوشش 60 هزار شعبه اخذ رأي در نظر گرفته ايم.
غلامعلي حاجي زاده با بيان اينکه استفاده بازرسان نامحسوس براي اولين بار در انتخابات 92 انجام مي شود، گفت: سعي کرديم در اين دوره از انتخابات افرادي که براي بازرسي انتخاب شده‌اند، گزينشي و براساس تجربه، تعهد، امانت داري و وظيفه شناسي باشند.
مسئول امور مربوط به بازرسي انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر با اشاره به اينکه وظيفه اين بازرسي کنترل حسن جريان انتخابات 92 است، خاطرنشان کرد: اين بازرسان با مانيتورينگ هر اتفاقي که در شعبه اخذ رأي مي افتد را گزارش مي دهند.
فعاليت ??? هزار دانشجو
در برنامه‌هاي انتخاباتي
معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم با اشاره به فعاليت ??? هزار دانشجو در برنامه‌هاي اجرايي انتخابات، ادعاي برخي کانديداهاي رياست جمهوري مبني بر بسته بودن فضاي دانشگاه‌ها را قبيح دانست.
غلامرضا خواجه‌سروي در حاشيه مراسم تجديد ميثاق دانشگاهيان با آرمان‌هاي امام راحل(ره) گفت: بخش‌نامه‌ فعاليت‌ دانشگاهيان در امور اجرايي انتخابات صادر شده است. اين بخشنامه به اضافه جلسه با فرمانداري‌ها قرار بود توسط وزارت کشور صادر شود که طبق پيگيري‌هاي به عمل آمده ظاهرا کارهاي مهمي در اين زمينه‌ها انجام شده است.
وي افزود: تاکنون گزارشي دال بر اينکه دانشگاهي براي اين کار به وزارت کشور مراجعه کرده باشد و برخورد سردي با آنها شده باشد وجود نداشته است. به تازگي هم يکسري هيئت‌هاي اجرايي توسط وزارت کشور ايجاد شده است تا کارهاي مربوط به اين برنامه‌ها را پيگيري کند.
سرنوشت ائتلاف؟!
ائتلاف 1+2 اصولگرايان که علي اکبر ولايتي، غلامعلي حدادعادل و محمدباقر قاليباف در آن عضويت دارند، باتوجه به نزديک شدن به زمان برگزاري انتخابات با تحولاتي روبرو شده است.
در همين رابطه، علي اکبر ولايتي عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان نظر جامعتين را در تعيين گزينه نهايي ائتلاف تعيين کننده خواند و تصريح کرد: هر آنچه در جامعتين به تصويب نهايي برسد مورد تائيد و احترام ما خواهد بود.
وي افزود: قوي ترين مرجع در تصميم گيري هاي علمي سياسي به خصوص انتخابات علما هستند.
همچنين غلامعلي حدادعادل ديگر عضو ائتلاف پيشرفت در پاسخ به اين سوال که تکليف ائتلاف سه‌گانه و تعهدات چه مي‌شود، گفت: ما از اين بابت نگراني نداريم و الان هم هر سه نفر ما هستيم.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا احتمال شکستن آرا براي اعضاي ائتلاف پيش مي‌آيد يا خير، خاطرنشان کرد: من معتقدم که مشکلي پيش نمي‌آيد و شما بگذاريد همه سليقه‌ها در انتخابات تامين شوند.
وي افزود: ما با توافق يکديگر در عرصه تبليغات انتخابات شرکت کرديم و آن علت و ضرورتي که ما را دور هم جمع کرد تا ائتلاف تشکيل دهيم تا اينکه دو نفر کنار بروند و يک نفر وجود داشته باشد در حال حاضر احساس نمي‌شود.
از سوي ديگر، سيد کمال سجادي سخنگوي جبهه پيروان با بيان اينکه ائتلاف 1+2 عملا وجود ندارد ،گفت: رفتار هر سه بزرگوار عضو ائتلاف سه‌گانه حاکي از آن است که ائتلاف را پايان يافته تلقي مي‌کنند و ما نيز بايد ائتلاف را پايان يافته بدانيم و به شخصيت‌ها بپردازيم.
کانديداي جامعه مدرسين ؟
در حالي برخي اخبار منتشره حاکي از آن است که جامعه مدرسين حوزه علميه قم در جلسه اي فوق العاده به بررسي موضوع معرفي کانديداي مورد حمايت خود پرداخته است که برخي از اعضاي جامعه مدرسين اين موضوع را تکذيب کردند.
به گزارش مشرق، در اين جلسه که حدود يک سوم اعضاي جامعه مدرسين شرکت داشتند اکثر اعضاي حاضر در جلسه از کانديداتوري علي‌اکبر ولايتي در انتخابات رياست جمهوري حمايت کرده اند.
از سوي ديگر، آيت الله سيد احمد خاتمي عضو جامعه مدرسين به باشگاه خبرنگاران گفت: نهاد جامعه مدرسين حوزه علميه قم فردي را به عنوان کانديداي مورد حمايت معرفي نخواهد کرد.
وي اضافه کرد: البته ممکن است اکثريت اعضا و يا تعدادي از افراد عضو نظرشان بر روي فرد خاصي باشد.
همچنين آيت الله عباس کعبي ديگر عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت و گو با رسا اينگونه تو ضيح داد که متاسفانه چندي است که اخبار کذبي به برخي از نهادهاي عالي روحانيت مانند جامعه مدرسين حوزه نسبت داده مي شود، از جمله اين اخبار غير صحيح، انتشار خبر حمايت جامعه مدرسين از يک کانديداي خاص است که دروغ محض است.
گفتني است، پيش از اين دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم با انتشار اطلاعيه‌اي تاکيد کرده بود که مواضع جامعه مدرسين صرفا از طريق رئيس، بيانيه و وب سايت رسمي اين تشکل اعلام مي شود.
انتصاب مسئولان ستادهاي انتخاباتي نامزدها
با نزديک شدن به روز برگزاري انتخابات، کانديداهاي يازدهمين دوره رياست جمهوري فعاليت هاي تبليغاتي خود را با نصب مسئولان ستادهاي انتخاباتي به صورت جدي تر دنبال مي کنند.
محسن رضايي از نامزدهاي رياست جمهوري طي احکام جداگانه‌اي امير قرباني پور را به سمت مسئول ستاد حاميان مردمي خود در کشور وحسن فيروزشاهيان را به سمت معاون راهبردي اين ستاد منصوب کرد.
همچنين جعفر توفيقي رييس ستاد انتخاباتي محمد‌رضا عارف طي احکام جداگانه‌اي روساي ستاد 19 استان کشور را منصوب کرد. در اين احکام حسين اميني رييس ستاد استان «خراسان رضوي» ، محمد خون چمن رييس ستاد استان «قم» وعلي‌اکبر اوليا رييس ستاد استان يزدهستند.
اختلاف زيادي با هاشمي داشتم
نامزد انتخابات رياست جمهوري اعلام کرد بنده تا سال ?? با آقاي هاشمي مريد و مراد بوديم اما در اداره کشور اختلاف زيادي با هم داشتيم.
سيد محمد غرضي در خصوص شانس پيروزيش در انتخابات اظهار داشت:‌ من پيروز تاريخ هستم و پيروز مقطعي نيستم. من رقيب نيستم و با کسي کار ندارم و ملت به واسطه حضور و وجودش پيروز است.
 وي با بيان اينکه به شوراي نگهبان اعلام کردم که به نفع کسي کنار نمي‌روم گفت: چون نفعي در گذشتگان نبوده و اگر اين هفت نفر هم به دنبال گذشتگان بروند نفعي ندارند به ميدان آمدم.

 


سرويس سياسي-
فردا درحالي بيست و چهارمين سالگرد رحلت ملکوتي امام خميني(ره) را عاشقان حضرتش به سوگ مي‌نشينند که غبار کهنگي بر 14 خرداد ننشسته و انديشه و راه امام(ره) پررنگ‌تر از گذشته عيان و نمايان گشته است.
امروز گفتمان امام راحل مرزها را درنورديده و سيطره و هژموني قدرت‌هاي استکباري را به چالش کشانده است.
دکترين اصلي امام خميني که در پهنه انقلاب اسلامي به صحنه سياست و حاکميت آمد و ملت ايران آن را در شعار «نه شرقي، نه غربي؛ جمهوري اسلامي» سر دادند اکنون با استقبال ملت‌هاي آزاديخواه و مسلمان روبرو شده است.
در سال‌هاي اخير و با نضج گرفتن نهضت بيداري اسلامي، بارها و به کرات جوانان و انقلابيون شعار؛‌ «لاشرقيه، لاغربيه، اسلاميه اسلاميه» را در خيابان‌ها و ميدان‌هاي بزرگ منطقه سر دادند تا قدرت‌طلبان و زياده‌خواهان بفهمند که معادلات سياسي بهم خورده و اکنون ملت‌ها به گفتمان امام‌(ره) که ترجمان اسلام ناب است اقتدا کرده‌اند.
براي همين است که با تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي رسانه‌هاي جبهه غربي و عبري از وقوع انقلاب اسلامي ديگري خبر مي‌دهند.
اقتداي‌ ملت‌هاي مسلمان به مشي استکبارستيزي امام راحل است که روزنامه صهيونيستي هاآرتص مي‌نويسد ملت‌ها و مردم منطقه اقبالي به اسلام داراي رنگ و بوي آمريکايي ندارند و بلافاصله مي‌افزايد؛ اسلامي که اکنون ملت‌ها فرياد مي‌زنند خطري واقعي براي موجوديت اسرائيل به شمار مي‌آيد.
اقتداي ملت‌‌هاي عدالت‌طلب و آزاديخواه به گفتمان نه شرقي، نه غربي است که هنري کيسينجر وزير خارجه پيشين آمريکا اذعان مي‌کند مردم خاورميانه خواستار دموکراسي به شيوه غربي نيستند.
امروز ملت‌ها به اين باور رسيده‌اند که مسير عزت و تعالي آنها در گرو اعتماد به نفس ملي است و بايد خودشان را از گرداب تفکرات سرمايه‌داري برهانند.
از سوي ديگر تفکر امام خميني امروز در صحنه تحولات سياسي و اجتماعي بيش از پيش اوج گرفته است و ملت‌هاي مسلمان با درک حرکت به سوي امت اسلامي بر نفي الگوهاي آمريکايي و غربي اعتماد و باور دارند.
ملت‌هاي مسلمان راه خود را به درستي انتخاب کرده‌اند و مي‌دانند که امت اسلامي در شرايط کنوني بيش از هر زماني بايد بر مشي و مرام مبارزاتي امام خميني(ره) براي مقابله با طرح‌ها و دسيسه‌هاي استعماري غرب که درصدد فتنه‌انگيزي ميان ملت‌ها هستند، تاسي کنند.
راز اقتداي ملت‌هاي مسلمان را بايد از زبان آنها و ديگراني شنيد که به او عشق مي‌ورزند و هر چند نمونه‌ها بسيار است اما اشاره به چند نمونه اخير خالي از لطف نيست.
شيخ عزيزالله نجفي عضو شوراي ولايتي هرات در اين باره طي گفت و گويي خاطرنشان مي‌کند:‌ «امام خميني شخصيت جهاني داشت و همه مسلمانان به خصوص ملت مسلمان افغانستان تا قيام قيامت به وي عشق مي‌ورزند چون امام جامعه اسلامي را از دست دشمنان اسلام نجات داد و او الگوي ماست.»
مولانا مفتي محمد مکرم احمد از علماي سرشناس هند نيز تصريح مي‌کند شخصيت امام خميني(ره) نماد اتحاد بين مسلمانان است.
ديمتري ژوکوف نويسنده روسي هم اينچنين اقتداي ملت‌ها را به امام (ره) تشريح مي‌کند؛ «با مقايسه زندگي امام خميني(ره) با سران کشورهاي جهان به ويژه کشورهاي عربي به اين نتيجه مي‌رسيم که امام منادي حق و عدالت بود و امروز به همين دليل ميليون‌ها نفر رهرو مسير او و آيت‌الله خامنه‌اي رهبر ايران هستند.
رئيس بنياد اهل بيت ترکيه نيز بر نقش تاريخي امام خميني اشاره و در آستانه بيست و چهارمين سالگرد ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي ايران تأکيد مي‌کند؛ امروز منش، ايده و تفکر امام راحل سراسر جهان را دربرگرفته است و منويات الهام‌بخش او تأثير بزرگي براي نجات مسلمانان جهان از سيطره استکبار داشته است. فرماني آلتون اضافه مي‌کند؛ امام خميني با نقش تاريخي خويش در معرفي مکتب اهل بيت(ع) به جهانيان، ملت‌ها را بيدار کردند و امروز شاهد بيداري اسلامي هستيم.
عاشقان روح الله در راه حرم مطهر
در همين حال از ابتداي هفته جاري، جنب و جوش براي برگزاري هر چه باشکوه تر مراسم بزرگداشت امام خميني(ره) بيشتر شده و کاروان هاي مختلف از اقصا نقاط کشور در تدارک عزيمت به حرم مطهر امام راحل هستند. گزارش ها حاکي است که برخي گروه ها و کاروان ها نيز با پاي پياده در مسير رسيدن به حرم مطهر بوده و طي امروز و فردا خود را به تهران مي رسانند.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي از ملت ايران دعوت کرد تا ضمن حضور پرشور، گسترده و معنوي در مراسم بيست و چهارمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) و ويژه مراسم پنجاهمين سالگرد قيام يوم‌الله پانزدهم خرداد، با امام شهدا و شهيدان تجديد ميثاق و با مقام ولايت تجديد عهد کنند.
در اين اطلاعيه آمده است؛‌ حضرت امام خميني (ره) حقيقتي هميشه جاودان و خاموش‌نشدني است که با هدايت‌هاي داهيانه خود در نهضت الهي‌اش پايه‌گذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و معمار کبير انقلاب اسلامي شد به طوري که به فرموده مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) « اين انقلاب بي نام خميني (ره) در هيچ‌کجاي جهان شناخته شده نيست»به درستي که خميني روح خدا بود در کالبد زمان و روح خدا هميشه در دفتر خاطرات افتخارات ايران اسلامي و در قلوب و حافظه ملت بزرگ جاودانه است.
اين شورا در ادامه اطلاعيه خود آورده است؛‌ امسال در آستانه خلق حماسه سياسي و پيش از برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، ايران اسلامي مهياي برگزاري آزموني بزرگ در خلق حماسه حضور و ميثاق ملي با آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي و امام راحل در کنار مرقد مطهر آن حضرت (صحن حاج آقا مصطفي خميني) در روز سه‌شنبه چهاردهم خرداد و بهره‌مندي از بيانات ارزشمند و راهگشاي رهبر حکيم و فرزانه انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (مدظله‌العالي) مي‌شود، تا بار ديگر ضمن تکريم از مقام شامخ و رفيع آن روح بلند دوران با آرمان‌هاي سترگ و انديشه‌هاي تابناک ايشان پيوندي دوباره زنند.
بيداري جهاني مرهون آموزه هاي امام
ستاد کل نيروهاي مسلح نيز در بيانيه‌اي با گراميداشت 14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتي رهبر کبير انقلاب اسلامي و فرارسيدن پنجاهمين سالگرد طليعه نهضت اسلامي ملت ايران در 15 خردادماه سال 1342، حيات و پويايي راه امام خميني(ره) و فتح تدريجي سنگرهاي کليدي جهان توسط جبهه اسلام و مستضعفين را حقيقت انکارناپذير تاريخ معاصر دانست.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: در طليعه پنجاهمين سالروز شکل‌گيري انقلاب اسلامي توسط امام خميني(ره) و گذشت 24 سال از هجران غم‌بار آن حضرت، با قاطعيت مي‌توان گفت، گفتمان انقلاب اسلامي و ولايت فقيه در فراسوي جغرافياي ايران هم اينک به حقيقتي جاري در جوامع و ملل ديگر به ويژه جهان اسلام تبديل و شگفت‌انگيزترين تحولات و رخدادها را وراي تصور سردمداران نظام سلطه و استکبار رقم زده است.
اين بيانيه همچنين مي‌افزايد: تداوم رو به گسترش بيداري اسلامي، استحکام رو‌زافزون بسترهاي نهضت ضدسرمايه‌داري، تزلزل و فروپاشي حکومت‌‌هاي طاغوتي و ديکتاتور‌هاي تحت سلطه استکبار، توليد اراده مقاومت و ايستادگي برابر مستکبران و ظهور قدرت جهان اسلام در صحنه معادلات جهاني به عنوان واقعيت مسلم و آرمان تحقق يافته در عصر حاضر، مرهون آموزه‌‌هاي راهبردي و ماندگار حضرت روح‌الله(ره) و سپس مجاهدت و رهبري حکيمانه خلف صالح ايشان مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) است.
اين بيانيه با تاکيد بر اينکه نگاه عميق به تحولات آغازين هزاره سوم نشان مي‌دهد سکه رايج امروز جوامع آزاده و حق‌طلب، قرآن و انقلاب اسلامي شده است و سکه نيرنگ و فريب آمريکا و غرب مدت‌هاست کارايي و اعتبار خود را از دست داده است، اعلام مي‌کند: اين همان نقطه حيرت و وحشت استکبار جهاني است که اتاق‌هاي فکر خود را وادار کرده است با طراحي سناريوهاي شيطاني متعدد، ملت ايران را عامل اصلي برهم خوردن معادلات و محاسبات بلوک سلطه و رقم خوردن تحولات و تغييرات بنيادين جهاني در  مسيري خلاف اهداف و منافع سلطه گران معرفي و آماج کينه و انتقام‌جويي خود قرار دهند تا به خيال باطل از اضمحلال و نابودي نجات يابند.
اين بيانيه با حساس توصيف کردن شرايط کنوني کشور و معرفي وصيت‌نامه امام راحل(ره) به مثابه سند راهبردي و آرماني امروز و فرداي انقلاب، وحدت و اراده ملي حول محور ولايت‌ فقيه و مقام معظم رهبري براي تداوم انقلاب و دستيابي به آرمان‌هاي سترگ نظام را مهمترين پيام وصيت نامه سياسي الهي و رهنمودهاي جاودانه خميني عزيز(ره) قلمداد و تاکيد کرده است: تا هنگامي که پيوند وثيق بين امام و امت و رهبري معظم انقلاب مستحکم است هيچ خللي در روند حرکت آرماني و رو به جلوي انقلاب اسلامي و ملت بصير، بيدار و ولايت‌مدار ايران وارد نخواهد شد.
تجديد بيعت دانشگاهيان با آرمان هاي امام
در همين حال جمعي از دانشجويان و دانشگاهيان صبح ديروز با حضور در حرم مطهر امام خميني(ره)، ياد بنيانگذار انقلاب اسلامي را گرامي داشتند و با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي تجديد ميثاق کردند.
در اين مراسم که به دعوت نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها برگزار شده بود، نمايندگاني از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و جمعي از اعضاي وزارت علوم، جهاد‌دانشگاهي و دانشگاه‌هاي سراسر کشور به همراه تعدادي از دانشجويان حضور داشتند.
در اين مراسم، دانشجويان و دانشگاهيان پس از پخش سرود ملي با نثار گل، به بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اداي احترام کردند.
مراسم تجديد ميثاق دانشگاهيان و دانشجويان سراسر کشور با آرمان‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري، با قرائت بيانيه‌اي پايان يافت.
در بخشي از اين بيانيه آمده است؛ »ما رسالت و پاسداري محيط‌هاي علمي کشور را بر خود واجب مي‌دانيم.
بيداري و خيزش اسلامي ملت‌هاي مسلمان جهان نقطه‌ عطف و نابودي استکبار جهاني دانسته و در حمايت از مردم مظلوم بحرين و ملت مسلمان سوريه آمادگي داريم.
ما بر اين اعتقاد هستيم تا اصول قطعي به اهداف آرمان‌هاي انقلاب بايد قله‌هاي بسياري را فتح کنيم که جز با مقاومت در برابر دشمنان تحقق نمي‌يابد. »

 


سفراي ايران، ساده‌زيست باشند!
شما آقاياني که در سفارتخانه‌ها هستيد موظفيد عقلاو شرعا به اينکه هرچه ساده‌تر، سفارتخانه‌هاتان هرچه ساده‌تر باشد و کيفيت معاشرتتان با آن اشخاصي که کارمند هستند در آنجا و به اصطلاح شما زيردست گفته مي‌شوند، برادرانه باشد و در عين حالي که آنها بايد از شما بپذيرند مطالبي که مي‌گوئيد، لکن برادرانه بايد باشد.
صحيفه نور - ج 13 - ص 263

 


ابراهيم حاجي‌محمدزاده
«... در اين فرصت به همه مسئولان کشور تذکر مي‌دهم در تقدم ملاکها، هيچ ارزشي و ملاکي مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نيست... در يک کلام مصلحت پابرهنه‌ها و گودنشينها و مستضعفين، بر مصلحت قاعدين در منازل و مناسک و متمکنين و مرفهين گريزان از جبهه و جهاد و تقوا و نظام اسلامي مقدم باشد و نسل به نسل و سينه به سينه شرافت و اعتبار پيشتازان اين نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا محفوظ بماند و بايد سعي شود تا از راه رسيده‌ها و دين به دنيافروشان چهره کفرزدايي و فقرستيزي روشن انقلاب ما را خدشه‌دار نکنند و لکه ننگ دفاع از مرفهين بي‌خبر از خدا را بر دامن مسئولان نچسبانند و آنهايي را در خانه‌هاي مجلل، راحت و بي‌درد آرميده‌اند و فارغ از همه رنجها و مصيبتهاي جانفرساي ستون محکم انقلاب و پابرهنه‌هاي محروم. تنها ناظر حوادث بوده‌اند و حتي از دور هم‌دستي برآتش نگرفته‌اند نبايد به مسئوليت کليدي تکيه کنند که اگر به آنجا راه پيدا کنند چه بسا انقلاب را يک‌شبه بفروشند و حاصل همه زحمات ملت ايران را برباد دهند(1) روشني، صراحت و بي‌پيرايگي رهنمودهاي فوق به مسئولين نظام اسلامي، راه هرگونه توجيه‌هاي غلط را مسدود مي‌کند، معمار انقلاب جهاني اسلام مثل هميشه به مسئولين يادآور مي‌شوند که نبايد رهنمودهاي فوق را بعنوان يک شعار زيبا و مردم فريب تلقي کنند و در راستاي تحقق عملي رهنمودهاي فوق بمردم هشدار ميدهند که بايد رهنمودهاي فوق را در زندگي روزانه مسئولين پي‌گيري کنند.
«خلاصه کلام اينکه بيان اين واقعيت که در حکومت اسلامي بهاي بيشتر و فزون‌تر از آن کسي است که تقوا داشته باشد نه ثروت و مال و قدرت و همه مديران و کارگزاران و رهبران و روحانيون نظام و حکومت عدل موظفند که با فقرا ومستمندان و پابرهنه‌ها بيشتر حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه رفاقت داشته باشند تا متمکنين و مرفهين. و در کنار مستمندان و پابرهنه‌ها بودن و خود را در عرض آنان دانستن و قرار دادن افتخار بزرگ است که نصيب اوليا شده و عملا به شبهات و القائات خاتمه مي‌دهد... خدا نياورد آن روزي را که سياست ما و سياست مسئولين کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومين و رو آوردن به حمايت از سرمايه‌داران باشد و گروه اغنيا و ثروتمندان از اعتبار و عنايت بيشتري برخوردار شوند. معاذالله که اين با سيره و روش انبيا و اميرالمومنين و ائمه معصومين-عليهم‌السلام سازگار نيست...»(2)
روش عملي فوق که از سلوک راه ‌‌انبيا و اميرالمومنين و ائمه‌معصومين الگو گرفته موجب مي‌گردد که مسئولين درد آشنا با امت حزب‌الله و مسائل و مشکلات جامعه در ارائه طرحهاي کلان و تبيين جهت‌گيري اسلام در راستاي حفظ منافع آنان گام بردارند.
«... ارائه طرحها و اصولا تبيين جهت‌گيري اقتصاد اسلام در راستاي حفظ منافع محرومين و گسترش مشارکت عمومي آنان و مبارزه اسلام با رزاندوزان، بزرگترين هديه و بشارت آزادي انسان از اسارت فقر و تهيدستي به شمار مي‌رود...»(3)
سلوک انبيايي مسئولان نظام در همدلي و هم‌‌راهي با پابرهنه از ديدگاه امام، هشداري است به مرفهين و زراندوزان که راه توحيدي بندگي حق و رسيدن به رستگاري را نه در تفرعن‌هاي جاهلي بلکه در خدمت و همراهي با محرومان و پابرهنگان با الگو گرفتن از مسئولين متعهد را بياموزند...
«... بيان اين حقيقت که صاحبان مال و منال در حکومت اسلامي هيچ امتياز و برتري از اين جهت بر فقرا ندارند و ابدا اولويتي به آنان تعلق نخواهد گرفت. مسلم راه شکوفايي و پرورش استعدادهاي خفته و سرکوب شده پابرهنگان را فراهم مي‌کند و تذکر اين مطلب که ثروتمندان هرگز بخاطر تمکن مالي خود نبايد در حکومت و حکمرانان و اداره‌کنندگان کشور اسلامي نفوذ کنند و مال و ثروت خود را بهانه فخرفروشي و مباهات قرار بدهند و به فقرا و مستمندان و زحمتکشان، افکار و خواسته‌هاي خود را تحميل کنند، اين خود بزرگترين عامل تعاون و دخالت دادن مردم در امور و گرايش آنان به اخلاق کريمه و ارزشهاي متعالي و فرار از تملق‌گوئيها مي‌گردد و حتي بعضي از ثروتمندان را از اينکه تصور کنند مال و امکاناتشان دليل اعتبار آنان در پيشگاه خداست متنبه مي‌کند...»(4)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحيفه امام جلد 20 ص333
(2) صحيفه امام جلد 20 ص 341
(3) صحيفه امام ج 20 ص340
(4) صحيفه امام ج20 ص341

 


يک شبکه تروريستي مأمور به اقدامات خرابکارانه در روز انتخابات ?? خرداد، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) متلاشي شد.
روابط عمومي وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه‌اي از شناسايي و بازداشت اعضاي يک شبکه ترويستي مأمور به اقدامات خرابکارانه در روز انتخابات 24 خرداد خبر داد.
متن اين اطلاعيه به شرح ذيل است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
به استحضار ملت شريف ايران مي رساند که سربازان گمنام امام زمان (عج) در پي سرنخ يابي از يک شبکه خرابکاري وابسته به دشمنان ايران و اسلام و پس از جمع آوري هاي دقيق و همه جانبه ي اطلاعاتي و گستردن تورهاي ضد جاسوسي و ضد تروريستي، موفق به شناسايي و بازداشت کليّه اعضاي آن شبک? خيانت‌پيشه شدند.
سرشبکه اين گروه از چند سال پيش به استخدام سازمان جاسوسي يکي از وابسته ترين و مرتجع ترين کشورهاي عربي منطقه درآمده بود؛ کشوري که در هيچ‌يک از ابعاد سياسي، نظامي، اقتصادي، اطلاعاتي و فرهنگي، قابليت کوچکترين هماوردي با ايران مستقل و مقتدر و هميشه سرافراز را نداشته و از ابتدا قابل پيش بيني بود که به نيابت از کارفرمايان غربي - صهيونيستيِ حاکمانش، پا به اين عرصه خطرناک گذاشته است؛ به ويژه آنکه در سال‌هاي اخير، روز‌به‌روز وابستگي هاي آن کشور به رژيم صهيونيستي آشکارتر و حضور رژيم جعلي اشغالگر در اين کشور، گسترده‌تر و همه جانبه تر شده است.
ادامه پيگيري هاي جهادگران خاموش اطلاعاتي، مُنجر به حصول مستندات مستحکمي از ابعاد مختلف پرونده و نقش نيابتي آن کشور مرتجع منطقه براي صهيونيزم و استکبار غربي شد.
بدين وسيله بخشي از اطلاعات به دست آمده را اعلام مي نمايد:
1. مدتي پس از استخدام عامل اصلي اين پرونده توسط سرويس اطلاعاتي کشور مورد نظر و تعيين دستمزد ثابت براي وي و انجام مأموريت هاي مختلف، اين مزدور از طريق آن سرويس به افسر اطلاعاتي موساد (رژيم صهيونيستي) متصل مي شود.
سپس براي فراگيري آموزش هاي اطلاعاتي و نظامي، به  سرزمين هاي اشغالي فلسطين اعزام مي شود. در آنجا پس از ارزيابي هاي اطلاعاتي و امنيتي و دريافت آموزش هاي گوناگون، ليست نيازمندي هاي اطلاعاتي را از افسران موساد دريافت  مي‌کند و اين بار با مأموريت رسمي از طرف موساد، اما با عامليّت و پادويي سرويس اطلاعاتي کشوري که نقش نيابتي را عهده دار است، راهي ايران مي شود!
2. به دستور سرويس اطلاعاتي کارفرما، سرشبکه تروريستي به ملاقات دو تن از سرکرده هاي فرقه جاسوسي - صهيونيستي بهائيت در يکي از کشورهاي شبه قاره هند اعزام شده و ارتباطات و هماهنگي هايي بين آنها ايجاد مي شود.
3. متهم اصلي پرونده پس از مدتي جاسوسي، مأموريت مي يابد گروهي عملياتي براي انجام اقدامات تروريستي در کشور، آنهم در مقطع برگزاري انتخابات پيش رو و به ويژه در روز رأي گيري فراهم کند. در اجابت اين دستور، گروهي 12 نفره با هدف خرابکاري تشکيل مي شود.
4. تيم تروريستي مذکور مقدار معتنابهي سلاح سبک، اعم از کلت کمري و مسلسل دستي تهيه و انبار مي نمايد.
5. گروه ياد شده پس از آموزش هاي عملياتي - تروريستي مورد نياز و به منظور انجام مانورهاي عملياتي در ميادين و صحنه هاي واقعي، چند هدف مشخص را در يکي از شهرستان‌ها انتخاب و مورد اصابت قرار ميدهند.
6. يکي از شيطاني ترين مأموريت هاي محوله به اين شبکه جاسوسي - تروريستي، اختلاف‌افکني هاي قومي - مذهبي در سطح کشور بوده است. اين شبکه موظف بود در مناطقي از کشور که تنوع قومي و مذهبي وجود دارد، تعدادي از افراد شاخص مذاهب و اقوام را ترور نموده و با انتشار شب‌نامه‌هاي تفرقه‌افکن در محل، جنايات خود را به ديگر اقوام و مذاهب و يا به برخي نهادهاي کشور منتسب نمايد.
7. در جريان پايش هاي اطلاعاتي اين وزارت خانه، ارتباطات عامل اصلي پرونده با مرکزي در کشور انگليس کشف گرديد که در گذشته نيز، تعدادي از تروريست‌هاي وابسته به رژيم صهيونيستي، با همان مرکز ارتباط داشته‌اند. تحقيقات اين وزارتخانه پيرامون ماهيت کانون مورد نظر و علت ارتباط هسته‌هاي مختلف تروريستي با آن ادامه دارد.
8. ضمن شناسايي و بازداشت اعضاي اين تيم تروريستي، انبارهاي تسليحات آنها نيز کشف و ضبط گرديد. همچنين اسامي، تصاوير و فيلم هاي گرفته شده از افسران اطلاعاتي بيگانه و ساير اسناد خيانت تيم تروريستي و خباثت کشورهاي دخيل در اين پرونده، مضبوط است که بنا به اقتضاء، مورد بهره‌برداري يا انتشار قرار خواهند گرفت.
9. در پايان ضمن تشکر بي پايان از همکاري هاي هموطنان گرانقدر در مراحل مختلف اقدامات اطلاعاتي و عملياتي اين وزارتخانه پيرامون عوامل اين پرونده و تقدير از مساعدت مرجع محترم قضايي، سربازان گمنام امام زمان (عج) و خادمين خاموش و جان‌برکف ايران اسلامي، اطمينان مي دهند که با توکل بر حضرت احديت، همچنان با هوشياري کامل و صلابت تمام به وظايف خطير خود عمل خواهند کرد.
همچنين به دشمنان غدار دين و ملت، اعم از قدرت‌هاي استکباري تا برخي کشورهاي مُرتجع و وابسته ي منطقه يادآوري مي کند که چشمان بيدار ايران اسلامي، هيچ‌گاه عملکرد خائنانه آنها را از نظر دور نخواهد داشت و رذالت‌هاي آنها را فراموش نخواهد کرد و در عين حال هشدار مي دهد که در صورت ورود به حريم «خطوط قرمز» نظام مقدس جمهوري اسلامي، تقاص سختي در انتظارشان خواهد بود.

 


عارف، غرضي، قاليباف، روحاني و ولايتي، 5 نفر از کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري بودند که در برنامه هاي انتخاباتي تلويزيون و راديو، به بيان برنامه‌هاي انتخاباتي خود پرداختند.
توجه به سند چشم انداز
محمدرضا عارف از کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، در برنامه «با دوربين»که از شبکه اول سيما پخش شد، گفت: امروز حداقل 70 درصد از هزينه درماني از جيب مردم پرداخت مي‌شود که اين هزينه بايد به شدت کاهش يابد؛ بر اساس برنامه‌ريزي ما سهم مردم از هزينه درمان به حداقل 30 درصد مي‌رسد و براي اينکه اين اتفاق بيافتد بايد سهم سلامت از توليد ناخالص داخلي به حداقل 7درصد برسد چرا که ما به جامعه‌اي شاداب و با نشاط نياز داريم.
وي افزود: توسعه اماکن ورزشي جزو اولويت‌هاي ما است؛ ما سرانه يک متر مربع براي هر نفر را در بخش‌هاي ورزشي و براي پر کردن اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته‌ايم.
اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: بايد با نگاه به آينده از گذشته عبور کنيم، ما هيچ راهي نداريم، ما بايد بدانيم که کشور خودمان را بايد با دستان خودمان بسازيم، سند چشم انداز ميثاق همه ما است.
«دولت ضد تورم»
سيد محمد غرضي ديگر نامزد انتخابات رياست جمهوري در برنامه « گفتگوي ويژه خبري»شبکه دو، با اشاره به شعار انتخاباتي خود مبني بر دولت ضد تورم اظهار داشت: دولت ضد تورم دولتي است که بيش از درآمد خود هزينه نداشته باشد و اي کاش که دستگاه‌هاي آموزشي ما و دستگاه‌هاي وسيع دانشگاهي ما مردم را با اين اصطلاحات آشنا مي‌کردند.
اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در خصوص راهبرد خود براي مبارزه با فساد گفت: تمامي فساد ناشي از مقرراتي است که از دولت تصويب مي‌شود، فساد سيستمي ناشي از دولت است. وي افزود: زماني که دولت بخشي کشور را اداره مي‌کند تعداد زيادي خواهان پيدا مي‌شودکه به دنبال سهم خود هستند، تمام دولت‌ها گرفتار اين مسئله هستند وتصور کردند که اگر بخشي عمل کنند، مثلا حزب خود را وارد دولت کنند و متخصصان را بيرون بريزند مي‌توانند به موفقيت برسند اما با شکست روبرو شدند.
ثبات اقتصادي
کانديداي ديگر انتخابات رياست جمهوري که در رسانه ملي به تشريح برنامه خود پرداخت محمدباقر قاليباف بود. وي در برنامه «انتخاب ايراني»شبکه جام جم در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چه برنامه‌اي براي رفع مشکلات اقتصادي داريد و راهکار شما براي کنترل و برگرداندن ثبات قيمت ارز چيست، گفت: مهمترين برنامه بنده و اولويتم بازگرداندن آرامش و ثبات به اقتصاد کشور است که اين برنامه به صورت بسيار مدون و در يک زمانبندي مشخص براي دو سال صورت گرفته تا اين اتفاق رخ دهد.
اين نامزد رياست‌جمهوري يازدهم بر همين اساس روش کار خود را توضيح داد و خاطرنشان کرد: در اولويت اول تثبيت نرخ ارز را داريم و ابتدا بايد ثبات در نرخ ارز شکل بگيرد تا بتوان ارزش پول ملي و بحث مربوط به توليد و هدايت نقدينگي را به سمت اولويت‌هاي اقتصادي برد چرا که اقتصاد بدون رونق و رشد اقتصادي امکان‌پذير نيست.
قاليباف افزود: براي من مهم‌ترين موضوع اين است که عزت و افتخار ايراني را در هر کجاي دنيا که زندگي مي‌کنند با افزايش قدرت ملي و قدرت تأثيرات خود حفظ کنيم و اين مسئله در اولويت کاري من قرار دارد.
لزوم تحول در ورزش
حسن روحاني ازکانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نيز در برنامه «براي فردا» راديو ورزش، اظهار داشت: در متن اسناد بالادستي ما بر ورزش تاکيد شده است و اخيراً وزارتخانه‌اي هم در اين زمينه تاسيس شد که اميدوارم موجب کمک بيشتر در عرصه ورزش باشد.
وي با تاکيد بر اينکه ورزش را بايد جزء متن و نه حاشيه زندگي دانست، اظهار کرد: ورزش را بايد از ضروريات زندگي بدانيم و با اين نگاه شاهد تحول بزرگتري خواهيم شد.
مشارکت متخصصان
علي‌اکبر ولايتي از کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري هم که در «راديو ايران» سخن مي‌گفت، اظهار داشت: نمي‌شود کشور را بدون حضور متخصصان و حس مسئوليت‌پذيري اداره کرد. وي به تشريح دولت خود با نام «دولت متمم» پرداخت و خاطرنشان کرد: اولين شرط مسئوليت براي افراد، متدين بودن است و اگر اين ويژگي در افراد باشد، فساد کاهش خواهد يافت و دومين شرط نيز مشورت‌پذيري و معتدل بودن است.

 


مسئول مطبوعاتي نمايندگي ايران در نيويورک تاکيد کرد تهديد نظامي ايران نقض منشور سازمان‌ملل و غيرقانوني است و ايران آماده پاسخگويي به تهديدات است.
در حالي‌که هفته گذشته برابر با 28 ماه مي سال جاري ميلادي، «دنيس راس» مشاور انديشکده سياست خاور نزديک واشنگتن و از مشاوران امور خاورميانه دولت آمريکا در سال‌هاي 2009 تا 2011 به همراه «ديويد مکووسکي» از اعضاي ارشد انديشکده سياست خاور نزديک واشنگتن در مقاله‌اي در روزنامه «واشنگتن پست» خواستار موضع سخت‌گيرانه‌تر غرب در قبال برنامه هسته‌اي ايران شدند، «عليرضا ميريوسفي» مسئول مطبوعاتي نمايندگي ايران در نيويورک در واکنش به اين مقاله ضد ايراني در مطلبي در روزنامه آمريکايي «واشنگتن پست» نوشت: نويسندگان اين گزارش در بيان اينکه ايران از طريق دنبال کردن برنامه سوخت غيرنظامي و مستقل هسته‌اي مانند سوختي که بسياري از کشورهاي ديگر دارند، تعهدات بين‌المللي خود را نقض نکرده است، ناکام ماندند.مضحک است که آمريکا وانمود به رعايت قوانين بين‌المللي مي‌کند و در عين حال بي‌توجهي بي‌رحمانه‌اي به حقوق ايران تحت اصول پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي نشان داده است.
ميريوسفي در پاسخ خود آورده است: برنامه‌ هسته‌اي ايران مسالمت‌آميز، قانوني و کاملا توسط بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و دوربين‌هاي مدار بسته تحت نظارت است. در نتيجه، تحريم‌هاي اجباري عليه ايران فاقد مشروعيت هستند و توسط اکثريت کشورهاي عضو سازمان ملل از جمله 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد، مورد سوال قرار گرفته‌اند.
اين مسئول ايراني خطاب به مقامات آمريکايي آورده است: هرگونه تهديد نظامي عليه ايران غيرقانوني و نقض منشور سازمان ملل است و صلح و امنيت جهاني را تضعيف مي‌کند. ايران کاملا آماده پاسخگويي به هرگونه تهديد خارجي است و همزمان آمادگي اين را دارد که مذاکرات با خلوص نيت را ادامه دهد و قدرت‌هاي ديگر نيز بايد چنين رويکردي را متقابلا پيش بگيرند.
گفتني است؛ اين واکنش از سوي مسئول مطبوعاتي نمايندگي ايران در نيويورک در شرايطي منتشر شده است که دنيس راس و مکووسکي در گزارش ضد ايراني اخير خود، ضمن تاکيد بر ضرورت به کارگيري رويکردي سخت‌گيرانه‌تر عليه ايران، با نفي رويکرد گام‌به‌گام اعتمادسازي در مذاکرات هسته‌اي با تهران، خواستار اتخاذ رويکرد «آخر بازي» و مجاب کردن ايراني‌ها مبني بر پايان زمانشان و استفاده از زور در صورت شکست ديپلماسي شده‌اند.

 


2 نويسنده انگليسي در کتابي که در ماه آوريل (فروردين) سال جاري منتشر کرده‌اند؛ با بيان شواهدي از دروغگويي‌هاي رسانه‌هاي غربي در مورد کشورمان، اذعان کردند برنامه هسته‌اي ايران ماهيتي کاملا صلح‌آميز دارد.
به گزارش پايگاه خبري «اوپن دموکراسي»، «پيتر اوبرن» و «ديويد موريسون» نويسندگان کتاب «يک توهم خطرناک: چرا غرب در مورد برنامه هسته‌اي ايران اشتباه مي‌کند» با رد ادعاهاي مطرح شده از سوي رسانه‌هاي غربي پيرامون برنامه هسته‌اي کشورمان در بخشي از کتابشان مي‌نويسند: از سال 2007 ميلادي دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريکا اذعان نموده‌اند که ايران برنامه‌اي براي حرکت در جهت ساخت سلاح هسته‌اي ندارد و گزارش‌هاي خود در اين باره که نشان‌دهنده ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌اي ايران است را مداوما به کنگره آمريکا ارائه داده‌اند.
نويسندگان انگليسي با بيان اينکه واقعيت‌هاي برنامه هسته‌اي ايران در رسانه‌هاي انگليسي به ندرت بيان مي‌شوند، آورده‌اند: رسانه‌هاي غربي اکثرا اخباري دروغين را در مورد برنامه هسته‌اي ايران به مخاطبان ارائه مي‌دهند. از جمله رسانه‌هايي که اخبار مرتبط با برنامه هسته‌اي ايران را تحريف مي‌کنند مي‌توان به بنگاه خبرپراکني «بي‌بي‌سي» و نشريه تايمز اشاره کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران نويسندگان کتاب در ادامه با اذعان به اين موضوع که رسانه‌هاي غربي «آلت دست» دولت‌هاي غربي هستند مي‌افزايند: «متاسفانه نکته خطرناک در اينجا آن است که رسانه‌هاي غربي با اخبار کذبي که منتشر مي‌کنند در نهايت قصد دارند تا اقدامات و اظهارات مقام‌هاي سياسي ضد ايراني مقام‌هاي غربي و براي مثال طرح مسئله حمله نظامي احتمالي عليه برنامه هسته‌اي ايران را توجيه کنند. اين رسانه‌ها در سال 2003 ميلادي و در جريان تجاوز نظامي آمريکا عليه عراق نيز همين کار را انجام دادند.» اين 2 نويسنده انگليسي در بخش ديگري از کتاب خود با اشاره به «فتواي» مقام معظم رهبري پيرامون سلاح هسته‌اي مي‌افزايند: «رهبري ايران از سال 2005 ميلادي تاکنون همواره تاکيد کرده است که استفاده از سلاح هسته‌اي از ديدگاه دين مبين اسلام «گناه» است. بنابراين چنين شواهدي نشان‌دهنده آن است که برنامه هسته‌اي ايران داراي ماهيتي صلح‌آميز است.» اوبرن و موريسون در پايان با اشاره به «فرافکني» و دروغ‌پردازي سياستمداران غربي و به خصوص انگليسي در مورد برنامه هسته‌اي کشورمان مي‌افزايند: «ويليام هيگ» وزير امور خارجه انگليس در مصاحبه با نشريه «ديلي تلگراف» مدعي شده بود که ايران در جهت ساخت سلاح هسته‌اي گام برمي‌دارد. ديويد کامرون نيز در سال 2012 ميلادي در سخناني در مجمع صهيونيست‌ها ادعايي مشابه را مطرح کرد. متاسفانه کامرون فرصت مذاکره با ايران را از دست داد چرا که صرفا گوش به فرمان دستورات آمريکايي‌ها بود.»

 


فرمانده ناو گروه بيست و پنجم نيروي دريايي ارتش از شناسايي 150 مورد يگان شناور و پروازي نظامي و رهگيري 540 فروند واحدهاي نظامي و غيرنظامي عبوري در خليج‌ عدن توسط اين ناوگروه خبر داد.
آيين استقبال از ناوگروه بيست و پنجم نيروي دريايي ارتش صبح ديروز (يکشنبه) با حضور دريادار سياري فرمانده اين نيرو در اسکله منطقه يکم دريايي بندر عباس برگزار شد.
در اين مراسم ناخدا دوم «رضا برزگر»، فرمانده ناوگروه بيست و پنجم نيروي دريايي ارتش به تشريح اقدامات اين ناوگروه طي مدت حضور در آب‌هاي آزاد و بين‌المللي پرداخت و گفت: ناوگروه بيست و پنجم نيروي دريايي ارتش علاوه بر تامين امنيت و اسکورت شناورهاي تجاري و نفت‌کش جمهوري اسلامي ايران، 150 مورد يگان شناور و پروازي نظامي را شناسايي و 540 فروند واحدهاي نظامي و غيرنظامي عبوري در خليج عدن را رهگيري کرد.
همچنين در اين مراسم دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش ضمن خير مقدم به کارکنان ناوگروه بيست و پنجم اين نيرو گفت: در راستاي اجرايي کردن تدابير فرماندهي معظم کل قوا که مي‌فرمايند «مظهر اقتدار ملت ايران در درياها شما کارکنان نيروي دريايي هستيد»، انشاءالله در سال 92 شاهد حضور گسترده‌تر و دورتر ناوگروه‌هاي اين نيرو در ساير اقيانوس‌هاي دنيا خواهيم بود و پرچم پرافتخار کشورمان را در هر جايي که نامش آبهاي آزاد است به اهتزاز در مي‌آوريم و نشان مي‌دهيم که ملت ما ملتي بزرگ و نظام ما نظامي توانمند است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10