(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 13 خرداد 1392 - شماره 20509

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
با حضور رئيس‌جمهور بزرگترين تونل جاده‌اي کشور افتتاح شد
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
قانون‌گرايي ؛ شاخص انتخاب
نخستين امام جمعه اصفهان به رحمت ايزدي پيوست
دبير کميسيون تلفيق: بررسي ايرادات بودجه‌اي شوراي نگهبان به هفته آينده موکول شد
اميدواري عراقچي به حل مسالمت‌آميز اوضاع کنوني در ترکيه
واکنش ستاد انتخاباتي روحاني به حواشي نشست جماران
محکوميت رفتار هنجارشکنانه و خياباني
بر اساس راي بدوي انجام شد
محکوميت روزنامه ايران در دادگاه کيفري
در ادامه سياست‌هاي ضد ايراني آمريکا صورت گرفت
تحريم شرکت‌هاي اوکرايني و قرقيزي به دليل همکاري با ايران
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي دعوت کرد
بيست و چهارمين تجديد ميثاق ملت با امام امت
استاندار بوشهر خبر داد
شروع نصب کانکس‌هاي کولردار در مناطق زلزله‌زده دشتي
کاروان دوچرخه‌سواران اردبيل عازم حرم امام‌خميني شد
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت: 5/7 درصد از مساحت کشور تحت پوشش فعاليت‌هاي معدني است
امام‌جمعه همدان: حب و بغض بي‌منطق مانع گزينش کانديداي اصلح مي‌شود
انتقاد از واردات کاغذ توسط سازمان‌هاي غير مرتبط
با حضور اساتيد ايراني و آلماني
مدرسه پيشرفته گرافن و ادوات اپتوالکترونيکي آن در تبريز آغاز به کار کرد
حضور 2 هزار امدادگر در مراسم ارتحال امام خميني(ره)
تصادف تيم همراه سعيد جليلي در مسير قزوين
   


حضرت امام‌خميني(ره): بار‌الها تو عنايت فرمودي که خرداد خونين عصر طاغوت به خرداد حکومت اسلامي در کشور ولي‌الله‌الاعظم ارواحنا‌ لمقدمه ‌الفداء تحول يابد.

 


با حضور رئيس جمهور قطعه دوم بزرگ‌ترين تونل جاده‌اي کشور در محور هراز به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري‌ها محمود احمدي‌نژاد صبح ديروز در حاشيه افتتاح اين تونل اظهار داشت: عبور از رشته کوه البرز و برقراري ارتباط ميان شمال کشور و بخش مرکزي علاوه بر ايجاد همبستگي ملي، توسعه گردشگري و ايجاد روحيه نشاط براي مردم و در حوزه امنيت ملي نيز حائز اهميت است.
رئيس جمهور گفت: از گذشته براي برقراري اين ارتباط تلاش‌هاي بسياري صورت گرفته و دو جاده هراز و چالوس با توجه به مشخصات فني، براي تردد ايجاد شده است.
احمدي‌نژاد با بيان اينکه مشخصات فني محور هراز و چالوس با توجه به سرعت پايين تردد در گذشته احداث شده است، خاطرنشان کرد: با تغيير در سيستم حمل و نقل و گسترش حجم تردد، مطمئناً اين جاده‌ها پاسخگو نخواهند بود و با توجه به علاقه مردم به استفاده از طبيعت زيباي شمال کشور، مشخصات فني گذشته در اين جاده‌ها جوابگو نبوده و هزينه‌هاي راهداري بسياري را تحميل کرده است.
رئيس جمهور ادامه داد: در دولت نهم تصميم گرفته شد که راه‌هاي موجود اصلاح و کيفيت آنها ارتقاء پيدا کند که تأثير آن در جابجايي مردم و ايمني جاده‌ها ارتقاء يابد.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه پروژه‌هاي گوناگوني در مسيرهاي مختلف شمال کشور از جمله رشت و فيروزکوه انجام شده و امروز بيش از 50 درصد مسير در اين محورها دوطرفه شده است تصريح کرد: در محور هراز بخش مهمي از مشکلات و گرفتاري‌ها در محدوده گردنه امامزاده هاشم(ع) بود که با برنامه‌ريزي صورت گرفته و احداث دو تونل بزرگ در اين محدوده به فضل الهي مشکلات حل خواهد شد.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه در شرايط اوج ترافيک از هر دو جاده قديم و جديد استفاده خواهد شد، اظهار داشت: با برنامه‌ريزي صورت گرفته توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازي مقرر شده که کل مسير محور هراز بهسازي و دو طرفه شود.
براساس اين گزارش، بزرگ‌ترين تونل جاده‌اي کشور به طول 3 هزار و 200 متر است که در طرح چهار بانده کردن محور هراز قرار گرفته است.
عمليات اجرايي اين تونل از سال 87 شروع شد که با بهره‌برداري از آن مسير آمل به تهران کوتاه‌تر مي‌شود. بزرگ‌ترين تونل جاده اي کشور در ارتفاعي پايين‌تر از گردنه امامزاده هاشم قرار دارد. حذف نقاط حادثه‌خيز، صرفه‌جويي در سوخت و زمان و روان‌سازي ترافيک از جمله اهداف اين طرح به شمار مي‌رود.
از سوي ديگر، استاندار مازندران گفت: همزمان با بهره‌برداري از تونل امامزاده هاشم، عمليات اجرايي قطعه دوم و سوم آزاد راه تهران- شمال نيز آغاز مي‌شود. علي اکبر طاهايي با بيان اينکه قطعه دوم و سوم آزاد راه تهران-شمال توسط قرارگاه خاتم‌الانبياء ساخته خواهد شد اظهار داشت: منابع اين طرح از فروش اوراق مشارکت پيش‌بيني شده است.
بالگرد حامل احمدي‌نژاد دچار سانحه شد
همچنين واحد مرکزي خبر براساس خبر پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري گزارش داد بالگرد حامل دکتر احمدي‌نژاد و جمعي از مسئولان اجرايي همراه وي صبح ديروز و در جريان افتتاح پروژه بزرگترين تونل جاده‌اي کشور در ارتفاعات البرز دچار سانحه شد.
در جريان اين حادثه که قبل از افتتاح پروژه و در نزديکي آن رخ داد خوشبختانه هيچ‌گونه آسيبي به رئيس جمهور و همراهانش نرسيد و خلبان با مهارت کامل توانست بالگرد را به زمين بنشاند.
براساس اين گزارش رئيس جمهور بعد از اين واقعه ضمن افتتاح بزرگترين تونل جاده‌اي کشور، دستور آغاز عمليات اجرايي سه پروژه جاده‌اي کشور را صادر کرد و به صورت زميني راهي تهران شد.
رئيس جمهور و همراهانش هم‌اکنون در سلامت کامل به سر مي‌برند همچنين براساس همين خبر بالگرد سانحه ديده براي انجام عمليات تعمير و بازساري در محل حادثه زمين‌گير شده است.

 


نزول قرآن براي راهيابي انسان
به کمال و سعادت است
قرآن مجيد:
ما قرآن را بر تو نازل نکرديم مگر براي اينکه آنچه را در آن اختلاف دارند برايشان روشن کني. و اين (قرآن) مايه هدايت و رحمت است براي قومي که ايمان آورند.
سوره نحل
آيه 64

 


ترجمه روسي تفسير سوره حمد امام(ره) در مسکو رونمايي شد
ترجمه روسي کتاب تفسير سوره حمد اثر امام خميني(ره) رهبر کبير انقلاب اسلامي روز شنبه با برگزاري آييني در محل رايزني فرهنگي سفارت ايران در مسکو با حضور جمعي از شخصيت‌هاي فرهنگي و ادبي روس و ايرانيان مقيم روسيه رونمايي شد.
اين کتاب را «ادريس اوف» به روسي ترجمه کرده و پروفسور «توفيق ابراهيم اوف» ادب‌شناس نامدار روس ويراستاري اين اثر را برعهده داشته است.«ادريس اوف» مترجم کتاب «تفسير سوره حمد» امام خميني(ره) در اين آيين گفت: اين کتاب ارزشمند دربرگيرنده آيات الهي، مفاهيم قرآني و فلسفي است و به همين دليل نيز معادل‌سازي آن در زبان روسي با توجه به اختلاف زباني و فرهنگي عميق کار بسيار دشواري بود.
وي افزود: براي غلبه بر مشکل معادل‌سازي اصطلاحات موجود در اثر گرانسنگ امام(ره) تلاش کرديم با بررسي نظرات موجود به اجماعي در مورد معادل‌سازي هر اصطلاح دست يابيم.وي ابراز اميدواري کرد که ترجمه روسي اين اثر مهم بتواند باب جديدي را براي آشنايي هر چه بيشتر جامعه روسيه با آرا و انديشه‌هاي امام راحل بگشايد. در پايان اين آيين فرهنگي، غزلي از سروده‌هاي بنيانگذار کبير انقلاب به فارسي و روسي دکلمه شد.
چاپ دوم حاشيه‌هاي سفر رهبر انقلاب
به خراسان شمالي منتشر شد
چاپ دوم کتاب «ماه‌بندان» شامل حاشيه‌هاي سفر مهر سال گذشته رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالي به قلم محمدرضا شهبازي از سوي مرکز اسناد روانه بازار شد.
چاپ اول اين کتاب در بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران رونمايي شد که در همان ايام چاپ اول آن به پايان رسيد.
انتقاد از پوشش ضعيف رسانه‌اي مسابقات قرآن به بهانه انتخابات
يکي از استادان حفظ قرآن کريم با اشاره به اينکه درجريان انتخابات پناه بردن به قرآن يک نياز است، از غفلت رسانه‌ها در پوشش درخور مسابقات بين‌‌المللي قرآن به بهانه انتخابات رياست جمهوري انتقاد کرد.
«محمدمهدي بحرالعلوم»، حافظ کل قرآن کريم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اينکه برگزاري مسابقات بين‌‌المللي قرآن کريم مورد تاييد تمامي متخصصان قرآني است، گفت: برگزاري مسابقات قرآن از رده‌هاي پايين تا رده‌هاي تخصصي مي‌تواند در تعيين آموزه‌هاي قرآني موثر باشد.
وي با بيان اينکه برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن لازم است، اما به تنهايي کافي نيست،‌ افزود: با برگزاري مسابقات قرآني فضايي براي روي آوردن جوانان به قرآن ايجاد مي‌شود که هدايت و به سرانجام رساندن اين جريان نيازمند برنامه‌ريزي است.
وي با انتقاد از رسانه‌ها که در پوشش اخبار بزرگ‌ترين رويداد قرآني جهان اسلام کوتاهي کردند، ادامه داد: فضاي انتخاباتي کشور باعث شده توجه به برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن کريم مورد غفلت واقع شود.
بحرالعلوم افزود: در جريان‌هاي سياسي و اجتماعي همچون انتخابات، استمداد گرفتن از قرآن کريم از اهميت زيادي برخوردار است، اما متاسفانه اين امر در جريان تبليغاتي کشور کم‌رنگ ديده مي‌شود.
نگاه کاريکاتوريست‌ها به سياست خارجي به نمايش درآمد
نمايشگاه «فصل تامل» فعاليت سه سال مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري است که اين نمايشگاه ششم خرداد در موزه هنرهاي معاصر افتتاح شد و تا ششم تير در موزه هنرهاي معاصر، نگارخانه ابوالفضل عالي و گالري شماره يک خانه عکاسان حوزه هنري برپاست.
سيد مسعود شجاعي طباطبايي در خصوص برگزاري نمايشگاه «فصل تامل» گفت: اين نمايشگاه حاصل زحمات هنرمندان حوزه هنري در طي سه سال اخير است. به نظر من اين آثار برآمده از توانمندي و خلاقيت هنرمندان خوب کشور است که در موزه هنرهاي معاصر برگزار شده است.
وي ادامه داد: اين نمايشگاه نشان‌دهنده بضاعت ما در عرصه هنرهاي تجسمي است. در نمايشگاه بيشترين آثار به کاريکاتور اختصاص دارد که 94 اثر است. اين هنرمند با اشاره به اين که کاريکاتوريست‌ها به مفاهيمي که در دنياي سياسي امروز مطرح است، پرداخته‌اند گفت: کاريکاتوريست‌ها در آثارشان به هجمه نظامي آمريکا و اسرائيل و در واقع به عرصه سياست خارجي توجه کرده‌اند.
گفتني است، در نمايشگاه «فصل تامل» آثار هنرمنداني چون حسين نيرومند، کاظم چليپا، مسعود شجاعي طباطبايي، حسين غلامي، حميد عجمي، مرتضي اسدي، محمد خزائي، احمد آقا قلي‌زاده، وزيريان، ايرج اسکندري، غلامعلي طاهري، احمد خليلي، عبدالحميد قديريان، نادر قشقايي و... در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد. تعداد آثار نقاشي در نمايشگاه 67 اثر، خوشنويسي 100 اثر، نگارگري 15 اثر، پوستر 70 اثر، کاريکاتور 100اثر و حجم‌سازي 26 اثر است.
سخنگوي هيئت بازگشايي خانه سينما:
تلاش مي‌کنيم خانه سينما
10 روز ديگر بازگشايي شود
سخنگوي هيئت بازگشايي خانه سينما گفت که تلاش مي‌شود خانه سينما ظرف 10 روز ديگر بازگشايي شود.
محسن علي‌اکبري در گفت‌وگويي اعلام کرد که هيئت بازگشايي در حال تعامل با هيئت مديره سابق خانه سينما و شفاف‌سازي برخي مطالب است. وي در پاسخ به خبرنگار فارس همچنين تاکيد کرد: تاکيد ما بر اين است که با حداکثر صنوف مجمع عمومي خانه سينما را برگزار کنيم و در نهايت اساسنامه اصلاح شده به تصويب هيئت سني برسد.
گفتني است؛ خانه سينما به دليل عدم ثبت قانوني، عدم ثبت قانوني صنوف و تغيير در اساسنامه (مانند حذف شرط تقوا براي اعضاي هيئت مديره) تعطيل اعلام شد. اما آنچه اشاره شد همه تخلفاتي نبود که هيئت مديره سابق خانه سينما در آن سهيم تلقي مي‌شود. هيئت مديره سابق خانه سينما، داراي تخلفات محرز ضد امنيتي نظير حمايت از برخي مجرمان و طرح نام وي به بهانه‌هاي گوناگون و نيز پشتيباني از مستندسازان همکار با بي‌بي‌سي است. همين هيئت مديره به شدت با قانوني شدن صنوف سينمايي مخالفت کرد.

 


حسين راد
همه کساني که پا در عرصه انتخابات رياست جمهوري گذاشته‌اند، حرف‌هايي مي‌زنند و وعده‌‌هايي مي‌دهند. گاهي عجيب و مبالغه‌انگيز و گاهي معمولي و ساده. مردم، اين روزها به برنامه‌هاي تلويزيوني آنها با دقت نگاه مي‌کنند و سعي مي‌کنند از لابلاي حرف‌هاي آنها، اصلح را پيدا کنند اما چه آنها که شعارهاي دهان پرکن مي‌دهند و چه آنها که ساده‌گويي مي‌کنند، براي خدمت به مردم بايد براساس يک الگو و شاخص حرکت کنند. الگو و شاخصي که امام راحل و امام حاضر براي ما معلوم کرده‌اند و مادامي که به آنها پايبند باشيم، گمراه و سرگردان نمي‌شويم. اين شاخص‌ها عبارتند از:
قانون‌گرايي
عمل و پايبندي به قانون بارها و بارها مورد تأکيد امام راحل و رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است و چيزي نيست که کسي آن را نشنيده باشد. هيچ کس هم نيست که بگويد اگر من رئيس جمهور شوم، قانون را زير پا مي‌گذارم و قانون‌شکني مي‌کنم! برعکس همه دم از قانونمندي و اطاعت از آن مي‌زنند. اگر چنين است پس چرا اين همه تاکيد و اصرار بر قانون! واقعيت آن است که قانون‌شکني هم مثل بسياري از گناهان ديگر، پس از توجيه و بهانه‌تراشي‌هاي فراوان انجام مي‌شود. مثلا رئيس جمهوري اعلام مي‌کند براي خدمت بيشتر به مردم بايد فلان کار را انجام بدهد ولي قانون دست و پايم را بسته است پس براي خدمت به مردم- که امري مقدس و واجب است- موقتا قانون را کنار مي‌گذارم! معلوم است که در نگاه اول خدمت به مردم محروم و مثلا تأمين مايحتاج ارزان و مناسب براي آنها از بسياري از امور واجب‌تر است پس دست‌يابي به آن از هر طريقي مشروعيت پيدا مي‌کند! همين قانون‌شکني به ظاهر مشروع کافيست تا راه را براي قانون‌شکني‌هاي بعدي- که از قضا اين توجيهات را هم ندارد- هموار کند! ثروت عمومي را در اختيار همفکران و هم‌حزبان قرار دادن به بهانه سابقه خدمتي و زحماتي که کشيده‌اند (و يا در آينده خواهند کشيد!!) از موارد شايع قانون‌شکني کساني است که با شعار قانون بر سر کار آمدند. درحالي که قانون اساسي آحاد مردم را در برابر قانون مساوي دانسته است و درحالي که امام راحل با آن جايگاه رفيع، خود را با يک روستايي برابر مي‌دانست و رهبر معظم انقلاب خود را با يک شهروند عادي، اما مي‌بينيم که در ادوار مختلف سازندگي، اصلاحات و دولت نهم و دهم، همواره ويژه‌خواري و فرار از قانون براي نورچشمي‌ها وجود داشته است هر چند که ميزان و شدت و ضعف آن متفاوت بوده است. نوع ديگر قانون‌شکني، دور زدن قانون است اين کاري است که قانون‌دانان و زيرکان به آن دست مي‌زنند تا حفظ ظاهر کرده باشند و به مقصد نيز رسيده باشند! اين افراد همان کساني هستند که در وصفشان گفته‌اند: «چو دزدي با چراغ آيد گزيده‌تر برد کالا» نفوذ افراد سودجو در نهادهاي قانونگذاري جهت قانوني کردن بعضي تخلفات، تلاش بعضي از جريانات سرمايه‌سالار براي تغيير برخي قوانين و مقررات در سال‌هاي پس از جنگ که به خالي کردن جيب محرومان و فربه‌تر شدن سرمايه‌داران نوکيسه مي‌انجاميد و موارد مشابه، نمونه‌هاي قانون‌شکني با ظاهر قانون‌مداري است. زندگي شخصي و سلوک فردي هر کانديدا و نيز سوابق وي هم بايد حاکي از پايبندي کامل به قانون باشد. اگر قانون يا نهادي قانوني بودجه‌اي خاص و معلوم را براي کاري مشخص در اختيار شخصي گذاشته و او بيش از آن خرج کرده يا در جاي ديگري خرج کرده است امروز شعار قانونگرايي او معني ندارد و نبايد به آن توجه کرد. اين‌ها و نمونه‌هاي متعدد و فراواني که مي‌توان براي پايبندي قانون برشمرد، شرط اوليه و نخست براي اعتماد به يک کانديداي رياست جمهوري است.

 


اصفهان- خبرنگارکيهان:
نخستين امام‌جمعه اصفهان روز گذشته در سن 87سالگي دار فاني را وداع گفت.
آيت‌الله سيدجلال‌الدين طاهري که هفتم ارديبهشت ماه امسال به دليل تشديد عارضه تنگي نفس در بخش آي‌سي‌يوي بيمارستان الزهراي اصفهان بستري شده بود 5بامداد ديروز به ديار باقي شتافت.
آيت‌الله طاهري متولد سال 1305 در يکي از محله‌هاي قديمي شهر اصفهان به نام حسين‌آباد در قسمت جنوبي اصفهان و در مجاورت محله سيچان و پاچنار متولد شد. او ديپلمه رشته علوم انساني در سال 1325 همچنين دانش‌آموخته انجمن ايران و فرانسه بود و به زبان‌هاي عربي و فرانسه تسلط کامل داشت.
آيت‌الله طاهري در حوزه علميه اصفهان از حضور آيت‌الله حاج‌سيد محمدجواد موسوي غروي کسب فيض کرد و در حوزه علميه قم نيز از محضر آيات عظام حجت کوه‌کمره‌اي، حاج سيدمحمدتقي خوانساري، حاج‌آقا حسين بروجردي، محقق داماد و امام‌خميني بهره برد.
وي از مبارزان سرسخت دوران محمدرضا پهلوي در دوران قبل از انقلاب بود و از جمله روحانياني بود که در خرداد 42 و در سال 1357 در طرفداري از انقلاب و ترغيب مردم اين شهر نقش مؤثري داشت.
او اولين امام جمعه شهر اصفهان بود به‌طوري که قبل از انقلاب به اصرار امام‌خميني(ره) اقدام به برگزاري نمازجمعه در مسجد اعظم حسين‌آباد کرد و به مدت 20سال نيز امام جمعه اين شهر بود.
اين پدر شهيد، بعد از انقلاب نيز حضور پررنگي در جبهه‌هاي دوران دفاع مقدس داشت.
آيت‌الله سيدجلال‌الدين طاهري امام جمعه و نماينده ولي‌فقيه در اصفهان و نماينده استان اصفهان در مجلس خبرگان قانون اساسي و همچنين مجلس خبرگان رهبري بود.

 


دبير کميسيون تلفيق بودجه 92 گفت: مجلس روز دوشنبه جلسه علني نخواهد داشت و بر همين اساس به طور قطع بررسي ايرادات شوراي نگهبان به بودجه به هفته آينده موکول مي‌شود.
ايرج نديمي اضافه کرد: با توجه به تعطيلي مجلس در اين هفته قطعا بررسي و اصلاح بودجه درهفته جاري در مجلس انجام نخواهد شد و رفع ايرادات بودجه در هفته آينده در برنامه کاري مجلس قرار خواهد گرفت.
وي به فارس گفت: با توجه به اينکه اين هفته، هفته سرکشي نمايندگان به حوزه‌‌هاي انتخابيه است. پيش از اين به نمايندگان گفته شده بود که چنانچه بودجه از سوي شوراي نگهبان به مجلس ارائه شود مجلس روزهاي يکشنبه و دوشنبه جلسه علني خواهد داشت و اين مسئله به اطلاع نمايندگان خواهد رسيد. اما علاوه بر تعطيلي امروز، پيامکي از سوي مجلس به نمايندگان ارسال شده که در روز دوشنبه نيز مجلس جلسه علني نخواهد داشت.
عضو هيئت رئيسه کميسيون تلفيق بودجه مجلس اظهار داشت: با اين حساب بررسي بودجه به منظور اصلاح آن و تامين نظر شوراي نگهبان در اين خصوص در هفته آينده انجام مي‌شود و هر روز که نظر شورا درباره بودجه به مجلس برسد، ابتدا در کميسيون تلفيق و روز بعد آن در صحن علني مجلس مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي خاطرنشان کرد: شوراي نگهبان مي‌تواند ظرف 10 روز لايحه مصوب بودجه در مجلس را مورد بررسي قرار دهد و مي‌تواند 10 روز ديگر نيز براي بررسي آن درخواست کند.

 


سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان درگيري‌هاي ترکيه را موضوعي داخلي خواند و ابراز اميدواري کرد که اين موضوع بصورت مسالمت‌آميز حل شود.
سيدعباس عراقچي سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با فارس، گفت: درگيري‌هاي ترکيه موضوعي داخلي است و اميدواريم با درايت رهبران ترکيه اين موضوع با آرامش و به صورت مسالمت‌آميز حل شود.
درگيري‌ها از جمعه گذشته در اعتراض به طرح دولت ترکيه براي تبديل بوستان تاريخي «قيزي پارک» به يک مرکز فرهنگي و تجاري در استانبول آغاز و به برخي شهرهاي ديگر از جمله، ازمير و آنکارا نيز کشيده شد.

 


ستاد انتخاباتي حسن روحاني در واکنش به حواشي نشست وي در جماران، هرگونه رفتار هنجارشکنانه و خياباني را محکوم کرد.
برنامه تبليغاتي حسن روحاني در حسينيه جماران در حالي برگزار شد که برخي از شرکت‌کنندگان در اين مراسم، آن را به پاتوقي براي هتاکي عليه نظام و اعلام حمايت از فتنه‌گران تبديل کردند.
رفتار هتاکانه اين عده در نشست تبليغاتي جماران باعث تشنج و درگيري در جلسه مذکور شد و پليس چندين نفر را در اين خصوص دستگير کرد. ستاد حسن روحاني در واکنش به اين ماجرا اطلاعيه‌اي صادر کرد. در اين اطلاعيه آمده است:
آنچه نهال اميد و تدبير را بيش از هر چيز ديگري تهديد مي‌کند، افراط و تفريط و خودسري است. در چنين روز و روزگاري هياهو و جنجال و رفتارهاي خارج از قرار و قاعده مرسوم مي‌تواند آشوب‌طلبان و قبيله افراط و تفريط را به وجد آورد و زمينه يأس و سرخوردگي اميدواران را فراهم آورد.
لذا هرگونه رفتار خودسرانه و مغاير با اعتدال، با روش و منشي که ما در پي گرفته‌ايم در تعارض است و خواسته يا ناخواسته آب به آسياب دشمنان اين آب و خاک خواهد ريخت. مباد که به سبب آنچه (11 خرداد 1392) در حاشيه سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني در حسينيه جماران رخ داد، شمع تدبير، کم‌فروغ و شکوفه اميد، نشکفته پرپر شود.
بدين وسيله «ستاد انتخابات دکتر حسن روحاني» هرگونه رفتار هنجارشکنانه و خياباني را قويا محکوم کرده و همه دوستداران انديشه اعتدال را به رعايت قانون و صبر و آرامش دعوت مي‌کند.

 


حکم صادر شده از سوي دادگاه کيفري براي توقف 6 ماهه روزنامه ايران بدوي است و انتشار اين روزنامه متوقف نمي‌شود.
به گزارش فارس، پرونده حکم توقف انتشار روزنامه ايران با شکايت يک شاکي بوده است که هيئت منصفه نيز مدير مسئول روزنامه را مجرم تشخيص داده است و دادگاه حکم بر توقيف 6 ماهه روزنامه صادر کرده است.
اين حکم صادر شده از سوي دادگاه کيفري شعبه 76، بدوي است و قابليت اعتراض به آن وجود دارد.
صدور اين حکم دادگاه، به اين معني نخواهد بود که روزنامه ايران منتشر نخواهد شد.
همچنين محمد جعفر محمدزاده معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره توقيف روزنامه ايران اظهار داشت: روزنامه ايران مي‌تواند به انتشار خود ادامه دهد و توقيف نشده است. وي در ادامه، درباره خبر توقيف روزنامه «ايران» توسط هيات نظارت بر مطبوعات که در برخي رسانه‌ها منتشر شد، خاطرنشان کرد: هيات نظارت بر مطبوعات هيچ جلسه‌اي در اين باره تشکيل نداده و حکمي نيز مبني بر توقيف روزنامه«ايران» صادر نکرده است. اصلا اين موضوع به هيات نظارت بر مطبوعات ربط ندارد.

 


وزارت خزانه‌داري آمريکا در ادامه سياست‌هاي ضد ايراني خود تحريم‌هايي را عليه شرکت‌هاي هواپيمايي اوکراين و قرقيزستان اعمال کرد.
خبرگزاري نووستي در اين زمينه گزارش داد: آمريکا تحريم‌هايي را عليه شرکت هواپيمايي اوکرايني «بوکووينا» و «خطوط هوايي اوکراين و درياي مديترانه» و همچنين شرکت هواپيمايي قرقيزستاني «قرقيز ترانس آويا» به دليل همکاري با ايران اعمال کرد.
وزارت خزانه‌داري آمريکا که اين شرکت‌ها را تحريم کرده ادعا مي‌کند آنها در رساندن بارهاي ايران به سوريه دست داشته‌اند.
گفتني است؛ خزانه‌داري آمريکا روز جمعه نيز هشت شرکت مرتبط با صنايع پتروشيمي ايران را تحريم کرد.

 


شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با انتشار اطلاعيه‌اي از مردم براي حضور پرشور در مراسم ?? و ?? خرداد دعوت کرد.
به گزارش فارس، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي از ملت ايران دعوت کرد تا ضمن حضور پرشور، گسترده و معنوي در مراسم بيست و چهارمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) و ويژه مراسم پنجاهمين سالگرد قيام يوم‌الله پانزدهم خرداد، با امام شهدا و شهيدان تجديد ميثاق و با مقام ولايت تجديد عهد کنند.
در اين اطلاعيه آمده است:حضرت امام خميني (ره) حقيقتي هميشه جاودان و خاموش‌نشدني است که با هدايت‌هاي داهيانه خود در نهضت الهي‌اش پايه‌گذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و معمار کبير انقلاب اسلامي شد به طوري که به فرموده رهبر معظم انقلاب« اين انقلاب بي‌نام خميني (ره) در هيچ‌کجاي جهان شناخته شده نيست» به درستي که خميني روح خدا بود در کالبد زمان و روح خدا هميشه در دفتر خاطرات افتخارات ايران اسلامي و در قلوب و حافظه ملت بزرگ جاودانه است.
اين شورا در ادامه اطلاعيه خود آورده است:‌ امسال در آستانه خلق حماسه سياسي و پيش از برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، ايران اسلامي مهياي برگزاري آزموني بزرگ در خلق حماسه حضور و ميثاق ملي با آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي و امام راحل در کنار مرقد مطهر آن حضرت (صحن حاج آقا مصطفي خميني) در روز سه‌شنبه چهاردهم خرداد و بهره‌مندي از بيانات ارزشمند و راهگشاي رهبر حکيم و فرزانه انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (مدظله‌العالي) مي‌شود، تا بار ديگر ضمن تکريم از مقام شامخ و رفيع آن روح بلند دوران با آرمان‌هاي سترگ و انديشه‌هاي تابناک ايشان پيوندي دوباره زنند.
دراين اطلاعيه تاکيد شده:ملت شريف و شهيدپرور ايران اسلامي در فرداي آن روز؛ در پنجاهمين سالگرد قيام خونين يوم‌الله 15 خرداد، بار ديگر سند پايبندي خود را به راه، انديشه و نهضت عظيم خميني کبير(ره) به نمايش گذاشته و ميثاقي مجدد با امام و رهبري بسته و پيوند ناگسستني ميان امت و امام را به اثبات مي‌رسانند، که اماما! راهت را تا آخرين نفس و قطره خون همچنان استوار ادامه خواهيم داد.
اين مراسم نيز در روز چهارشنبه 15 خرداد در سراسر کشور و در تهران در خيابان حضرت ولي‌عصردر مهديه بزرگ تهران از ساعت 10:00 الي 12:00 با حضور خيل کثير عزادارن خميني و مردم قدرشناس ايران اسلامي برگزار مي‌شود.

 


استاندار بوشهر گفت: يکهزار دستگاه کانکس کولردار مورد نياز زلزله‌زدگان دشتي با تصويب هيئت وزيران تأمين و عمليات نصب آنها آغاز شده است.
به گزارش ايرنا از بوشهر، فريدون حسنوند شنبه در نشست هماهنگي توسعه فعاليت در مناطق زلزله‌زده دشتي افزود: در توزيع کانکس‌هاي تأمين شده که تاکنون 50 دستگاه آن وارد منطقه شده اولويت با صدمه‌ديدگان و مجروحاني است که در چادر زندگي مي‌کنند.
وي با بيان اينکه گرماي طاقت‌فرسا در منطقه دشتي آغاز شده است، گفت: زندگي در زير چادر گروهي در فصل گرما، مشکلاتي براي خانواده‌ها ايجاد مي‌کند و نوزادان، کودکان و مصدومان بيشتر مورد آسيب قرار مي‌گيرند که براي رفاه حال اين افراد کانکس‌هايي با تجهيزات لازم تأمين و عمليات انتقال و نصب آنها در دشتي آغاز شده است.
معاون عمراني استاندار بوشهر نيز گفت: کانکس‌ها در مدت 45 روز توزيع و نصب مي‌شود و با تکميل بازسازي و تحويل منازل آسيب‌ديده به زلزله‌زدگان، اين کانکس‌ها به ستاد مديريت بحران استان برگردانده مي‌شود تا در مواقع بحراني ديگر مورد استفاده قرار گيرد.
رستمي افزود: از مجموع يکهزار و 934 واحد مسکوني خسارت‌ديده يکهزار و 211 واحد مسکوني نياز به بازسازي دارند. براي بازسازي اين واحدها تاکنون يکهزار و 200 پرونده تشکيل شده است.
معاون عمراني استانداري بوشهر گفت: منازل مسکوني بازسازي شده در سه تيپ 86، 80، 64 مترمربع ساخته مي‌شود. اکنون عمليات پي‌کني 975 واحد آغاز شده و آواربرداري و نقشه همه واحدها نيز انجام شده است.
رستمي با بيان اينکه بازسازي 70 تا 80 درصد واحدهاي مسکوني آسيب‌ديده تا دو ماه ديگر به پايان مي‌رسد، افزود: اکنون تعدادي از اين واحدهاي مسکوني که مسئولان منطقه مجري آن هستند رو به پايان است.
وي بيان کرد: در اين منطقه 25 مسجد، حسينيه و بقاع متبرکه که در زلزله دشتي آسيب ديده‌اند، بازسازي مي‌شود.

 


اردبيل- خبرنگارکيهان:
کاروان دوچرخه‌سواري راکبان نور اردبيل با بدرقه مسئولين استان عازم مرقد مطهر امام‌خميني شد.
در مراسم بدرقه اين کاروان که براي چهاردهمين دوره نسبت به اعزام آن اقدام مي‌شود، مديرکل ورزش و جوانان استان اردبيل گفت: اين کاروان متشکل از 15 نفر دوچرخه‌سوار جوان و متعهد اردبيلي است که براي تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بلند امام‌خميني، مسير اردبيل به تهران را رکاب مي‌زنند.
احد پازاج گفت: اين دوچرخه‌سواران با عبور از استان‌هاي گيلان، قزوين، البرز و تهران همزمان با سالروز ارتحال امام در مرقد مطهر حاضر خواهند شد.
در اين مراسم نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين نيز گفت: حضرت امام‌خميني بر گردن ملت ايران حق بزرگي دارند. در سايه قدرت آن رهبر بزرگ جهان اسلام است که امروز ملت قهرمان ايران طلايه‌داران آزادي و آزادگي در سطح جهان به شمار مي‌روند.
منصور حقيقت‌پور گفت: نمايندگان مردم استان در قالب تور دوچرخه‌سواري راکبان نور پيام دلدادگي و ارادت مردم اين منطقه به ساحت مقدس امام راحل را به گوش جهانيان مي‌رسانند.

 


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز از مجموع مساحت کشور 5/7 درصد تحت پوشش فعاليت‌هاي معدني قرار دارد که از اين رقم براي 3/4 درصد پروانه بهره‌برداري صادر شده و بقيه گواهي کشف و پروانه مربوطه را دريافت کرده‌اند.
وجيه‌الله جعفري ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 11 درصد از مساحت کشور به مناطق حفاظت شده زير نظر سازمان حفاظت محيط زيست تعلق دارد و علاوه بر اين در فضاهاي شهري و روستايي مورد بهره‌برداري شهروندان و روستائيان، امکان فعاليت معدني وجود ندارد.
وي خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون در سطح کشور 68 نوع ماده معدني شناسايي و بالغ بر 390 ميليون تن مواد معدني در سال گذشته استخراج شد.
به گفته جعفري، ميزان ذخاير شناخته شده معدني کشور 40 ميليارد تن است که امکان شناسايي 80 نوع ماده معدني را نيز داريم.
وي با بيان اينکه 65 درصد ذخاير معدني شناخته شده کشور مربوط به سنگ ساختماني است، گفت: 19 درصد مواد معدني غير فلزي، 11 درصد فلزي و بقيه مربوط به سنگ‌هاي تزئيني و نما مي‌باشد.
معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: سياست جلوگيري از خام‌فروشي، صيانت از ذخاير معدني، بهره‌برداري بهينه از معادن و استيفاي حقوق دولتي به عنوان محورهاي پيش‌بيني شده در دستور کار اين وزارتخانه قرار دارد.
وي اضافه کرد: تصويب شکل‌گيري کارگروه بخش معدن اواخر سال گذشته از سوي هيات وزيران و به دنبال آن تشکيل ستاد اجرايي بخش معدن در استانها که با حضور دستگاه‌هاي ذي‌نقش در اين کارگروه حضور مي‌يابند از اقدامات موثري بود که انجام شده و در شش ماهه دوم سال جاري نتايج اوليه اين اقدامات را مشاهده خواهيم کرد.
وي در بخشي ديگر، از سازمان نظام مهندسي معدن به عنوان يک بازوي اين وزارتخانه براي توسعه فعاليت معدني در کشور ياد کرد و گفت: بيش از 25 هزار مهندس معدن عضو اين سازمان، اغلب داراي پروانه اشتغال هستند.

 


همدان- خبرنگارکيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: محبت و بغض بي‌منطق به کانديداها، مانع انتخاب اصلح مي‌شود.
آيت‌الله غياث‌‌الدين طه محمدي در جمع مردم همدان، افزود: اگر شخص بدون حساب و کتاب، محبت يا دشمني بيش از حد به هر چيز داشته باشد، قادر به تشخيص خوبي‌ها، بدي‌ها، خطاها و نيکي‌ها از يکديگر نخواهد بود.
وي ادامه داد: از نظر متخصصان علم اخلاق، اين رفتار، يک بيماري و آفت اخلاقي است که بايد درمان شود چرا که در غير اين‌صورت خطرناک بوده و همه چيز را نابود مي‌کند.
امام‌جمعه همدان يادآور شد: در عرصه انتخابات نيز داشتن چنين حب و بغض بي‌منطقي، افراد را از تشخيص و انتخاب اصلح بازمي‌دارد.
آيت‌الله محمدي تاکيد کرد: اگر دينداري افراد، سطحي و بي‌ريشه و اساس باشد، سريعا دچار بدبيني يا خوش‌بيني به يک مسئله شده و مقابل آنچه باب ميلش نباشد، موضع‌گيري منفي خواهند داشت.نماينده ولي فقيه در استان همدان خاطرنشان ساخت: حال چنانچه در انتخابات، نامزد مورد علاقه فرد احراز صلاحيت نشده است، نبايد با لجبازي مانع خلق حماسه سياسي شود.

 


دبير سنديکاي توليدکنندگان کاغذ و مقوا از واردات کاغذ توسط سازمان‌ها و شرکت‌هاي غيرمرتبط انتقاد کرد.
طاهر شبيري در گفت‌وگو با ايسنا افزود: براساس اطلاعات منتشر شده در سال گذشته و سال‌هاي قبل‌تر يکي از خودروسازان، شهرداري، يکي از شرکت‌هاي لوازم خانگي و برخي ديگر از شرکت‌ها و سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي به بهانه‌هاي مختلف اقدام به واردات کاغذ کردند.
وي افزود: واردات کاغذ توسط نهادهاي غيرمرتبط باعث به هم ريختن بازار کاغذ طي سال قبل شد.
او با اشاره به اينکه به نظر مي رسد هيچ کنترلي روي تخصص واردکنندگان وجود ندارد، گفت: با کيفيت‌ترين نوع کاغذ وارداتي کاغذهاي اندونزي و کره‌اي هستند. اگرچه به دليل مشکل شدن تبادلات ارزي واردات کاغذهاي چيني افزايش يافته است.
وي گفت: کاغذ چيني اساسا کاغذ بي‌کيفيتي نيست اما متاسفانه واردکنندگان اقدام به واردات نوع بي‌کيفيت آن مي‌کنند.
دبير سنديکاي توليدکنندگان کاغذ و مقوا با بيان اينکه کاغذ هم به صورت توليد شده از روش بازيافت و هم توليد شده از خمير چوب وارد کشور مي‌شود، اضافه کرد، در حال حاضر چين بزرگترين مصرف‌کننده کاغذ بازيافتي در جهان است و در زمينه توليد نيز رده بالايي را به خود اختصاص داده است.
بنابراين گزارش: آمار گمرک ايران نشان مي‌دهد که سال 1391 بالغ بر 2/1 ميليارد دلار کاغذ و مقوا، اشياي ساخته شده از خمير کاغذ و اشياي ساخته شده از کاغذ و مقوا وارد کشور شد.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
«مدرسه پيشرفته (Advanced School) گرافن و ادوات اپتو الکترونيکي آن»، با سخنراني اساتيد ايراني و آلماني، در دانشگاه تبريز آغاز به کار کرد.
در اين کارگاه آموزشي 130 دانشجو و اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي کشور حضور يافتند و طي آن، 8 سخنراني کليدي با محوريت کاربردهاي فتونيکي و اپتيکي گرافن برگزار شد.
آشنايي شرکت‌کنندگان با ماده نو «گرافن و ادوات اپتوالکترونيکي» از اهداف اين نشست است.
گفته مي‌شود با توجه به اين که توانايي‌هاي سيليکون به محدويت‌هاي خود رسيده و از سوي ديگر، با کشف گرافن با خواص منحصر به فرد خود در مقياس نانو، مسير موجود براي توليد جايگزين‌هاي ممکن براي نسل جديد قطعات الکترونيکي سريع‌تر و کوچک‌تر در قرن 21 هموارتر شده و گرافن به موضوع داغ تحقيقات در جهان تبديل شده است و بخاطر همين اهميت، جايزه نوبل 2010 ميلادي به اين ماده اختصاص يافته بود.
«مدرسه پيشرفته گرافن و ادوات اپتوالکترونيکي آن» با همياري پژوهشکده فيزيک کاربردي و ستاره‌شناسي دانشگاه تبريز، انجمن فيزيک ايران و قطب علمي فتونيک دانشگاه تبريز ترتيب يافته و ديروز به کار خود پايان داد.

 


رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر از حضور 2000 امدادگر در مراسم ارتحال امام خميني(ره) خبر داد.
محمود مظفر در گفت‌وگو با ايسنا در تشريح تمهيدات و برنامه‌‌هاي اين سازمان در مراسم ارتحال امام خميني(ره) با بيان اينکه 400 دستگاه آمبولانس و ساير خودروهاي امداد و نجات، کاروان‌هاي عزاداري اين مراسم را در سراسر کشور تحت پوشش امدادي قرار
مي‌دهند.
وي گفت: استان‌هاي معين تهران از جمله استان‌هاي اصفهان، سمنان، قم، مازندران، قزوين، مرکزي و البرز نيز نيروهاي امدادگر خود را براي خدمات‌رساني به زائران و دوستداران بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران عازم تهران خواهند کرد.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر در ادامه با اشاره به استقرار 100 پست سيار در محورهاي منتهي به تهران افزود: از استان‌‌هاي همجوار تهران خواسته شده علاوه بر پايگاه‌‌هاي ثابت امداد و نجات جاده‌اي و بين شهري موجود، 100 پايگاه موقت نيز به منظور خدمات‌رساني بهتر به زائران حرم مطهر امام خميني(ره) در محورهاي منتهي به تهران مستقر کنند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌‌احمر از فعال‌سازي اتاق مديريت کنترل و هماهنگي عمليات امداد و نجات و استقرار دو فروند بالگرد و دو گروه واکنش سريع امدادي در محل برگزاري مراسم خبر داد.
خدمات رايگان مترو تهران
همچنين براساس گزارش‌هاي دريافتي مترو تهران از شب قبل تا پايان مراسم روز 14 خرداد تسهيلات و خدمات ويژه‌اي از جمله رايگان بودن اين خدمات در اختيار شهروندان قرار خواهد
داد.

 


خودروي تيم همراه سعيد جليلي نامزد انتخابات رياست جمهوري بامداد يکشنبه در مسير قزوين به تهران دچار سانحه شد و 4 تن از مصدومان به بيمارستان قزوين منتقل شدند.
عبدالرحمان عبادي سخنگوي ستاد سعيد جليلي در قزوين در توضيح اين حادثه گفت: علت تصادف که در کيلومتر 20 اتوبان قزوين-تهران روي داد انحراف به چپ يک دستگاه کاميون و هدايت خودروي همراهان سعيد جليلي به سمت گاردريل ميان اتوبان بوده است.
وي ادامه داد: فاصله طولي خودروي پرايد سعيد جليلي از خودروي همراهان 10 متر بوده که هيچ آسيبي به خودروي جليلي وارد نشده است.
گفتني است؛ چهار سرنشين خودروي همراهان سعيد جليلي بلافاصله به بيمارستان قزوين منتقل شده و حال دو تن از آنها که به صورت سرپايي مداوا شده‌اند بهبود يافته و مرخص شده‌اند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10