(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 16 خرداد 1392 - شماره 20510

سردار رحيمي: مأموران حق انتقال خودروي متخلف با حضور مالک را ندارند
اراک با آلايندگي شديد هوا در شرايط اضطرار قرار گرفت
برخورد سواري پژو و سواري تندر 8 کشته برجاي گذاشت
حوادث کوتاه از کشور
توقيف خودرو با جريمه 20 ميليون ريالي در گيلان
تاکيد استاندار گيلان بر تسريع ساخت و ساز واحدهاي آسيب‌ديده در آتش‌سوزي روستاي شفت
افسوس حاجي‌بابايي از تحقق نيافتن بيمه طلايي بازنشستگان
مديرعامل صندوق مهر رضا خبر داد
پرداخت 100ميليون تومان براي اشتغالزايي به تعاوني‌ها
انفجار مخزن نانوايي بربري در دامغان
رئيس بهزيستي خبر داد
خانواده‌هاي چند معلولي در اولويت اول دريافت مسکن
در شيراز و تنگستان 5500 درخت در آتش سوختند
هشدار جدي پليس به خودروهاي ترددکننده در لاين مخالف و شانه خاکي
به کارگيري ابزارهاي جديد مالي با محوريت بورس انرژي
وزير بهداشت و درمان: ايران در عراق 4 بيمارستان احداث مي‌کند
کسب رتبه برتر کشوري توسط دبير خوزستاني
اختلافات طايفه‌اي در ايرانشهر 2 کشته و يک مجروح برجاي گذاشت
اعتياد مرد عراقي به خوردن عقرب
سرگرداني هزاران مسافر در متروي مسکو
سيل اروپا را گرفت
رابطه افزايش دماي هوا و تيراندازي در نيويورک!
   


رئيس پليس راهور تهران از غيرقانوني بودن حمل خودروهاي متخلف با جرثقيل به پارکينگ‌ها به رغم حضور مالک خبر داد.
سردار حسين رحيمي در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران تأکيد کرد: حمل خودروي متخلف با جرثقيل فقط در نبود مالک خودرو امکان‌پذير است.
وي در توضيح بيشتر تصريح کرد: در صورتي که جرثقيل اقدام به بلند کردن وسيله نقليه متخلف شد به محض رسيدن مالک خودرو مي‌بايست وسيله نقليه را پايين آورده و تحويل مالک بدهند.
وي در ادامه بيان کرد: زماني که خودرو توسط جرثقيل حمل مي‌شد هزينه‌هاي زيادي را براي مالک به همراه داشت که با راه‌اندازي سامانه پيامک اين مشکل رانندگان متخلف حل شد.
اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: در صورتي مالک خودرو در حين بلند کردن خودروشان توسط جرثقيل در محل حاضر شدند ديگر نيازي به حمل خودرو با جرثقيل نيست و اگر مأمور راهنمايي و رانندگي خودرو را تحويل ندهد مالک خودرو مي‌تواند با مراجعه به بازرسان از مأمور شکايت کند و ما نيز با مأمور به شديدترين شکل برخورد خواهيم کرد.

 


اراک- خبرنگارکيهان:
غلظت لحظه‌اي ذرات معلق و ريزگردهاي هوا در اراک به 400 ميکروگرم بر مترمکعب رسيده که حدود 5/4 برابر حد مجاز است و در وضعيت اضطرار قرار دارد.
مديرکل حفاظت محيط استان مرکزي با اعلام اين خبر گفت: از ابتداي امسال، 29 روز هواي آلوده وارد ريه‌هاي مردم اراک شد و در چند روز اخير اين آلايندگي شدت يافته و اميدواريم با تغييرات جوي که در چند روز آينده صورت خواهد گرفت، هوا به سمت پاکي پيش رود.
انصاري در مورد علت اين آلايندگي گفت: اين موضوع به علت ريزگردهاي معلق در هواست که از کشورهاي عربي وارد کشور شده است و شهرهاي غربي کشور هم از آن در امان نبوده‌اند.
وي اظهار کرد: در اين مورد، در سطح استان کاري از دست ما ساخته نيست و فقط مي‌توانيم هشدار بدهيم و مردم بايد به هشدارهاي پزشکي و بهداشتي توجه کنند.
انصاري ضمن اينکه به کودکان، سالخوردگان و بيماران ريوي توصيه کرد سعي کنند از خانه خارج نشوند، افزود: در سطح استان چند محور، آلايندگي ايجاد مي‌کند که از آلودگي صنعت، خودروها و سوخت مي‌توان نام برد.
وي افزود: مجموعه مديريتي استان، در رفع اين مشکلات کوشش مي‌کنند و چنانچه در حوزه نيروگاه شاهد هستيم که از اسفندماه سال گذشته به طور کامل دارد از گاز استفاده مي‌کنند و در حوزه سوخت هم در حال حاضر سوخت يورو4 و 5 به طور کامل در سطح استان در جايگاه‌ها توزيع شده است.
دکتر عشرتي رئيس مرکز بهداشت استان مرکزي هم معتقد است، اين ريزگردها حتي از منفذهاي ماسک عبور مي‌کنند و بهتر است در روزهاي آلوده از مايعات زياد استفاده شود.

 


رئيس پليس مرکز کنترل ترافيک راه‌هاي کشور گفت: صبح سه‌شنبه در محور چمن‌بيد به جنگل گلستان تصادف مرگبار به وقوع پيوست که طي آن 8 تن کشته و يک نفر به شدت مجروح شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران هويت 7 نفر از فوت‌شدگان اين حادثه شناسايي شده است که به شرح ذيل است:
1- محمدجعفر نوده فراهاني
2- فاطمه نوده فراهاني
3- خاتون نوده فراهاني
4- محمد عظيم نوده فراهاني
5- علي رستمي
6- معصومه موسوي
7- سوسن طاهري
گفتني است اين حادثه دلخراش بر اثر بي‌احتياطي و انحراف به چپ ناگهاني راننده خودروي پژو 405 نسبت به خودروي ال90 به وقوع پيوست.

 


زلزله در کاکي
فارس- بوشهر: ساعت 18:23 عصر سه‌شنبه زلزله‌اي به قدرت 4 درجه در مقياس ريشتر در عمق 9 کيلومتري زمين شهر کاکي را در استان بوشهر لرزاند.زمين‌لرزه در فاصله 23 کيلومتري شهر کاکي و 30 کيلومتري خورموج مرکز شهرستان دشتي اتفاق افتاد.
تاکنون گزارشي از خسارات جاني و مالي اين زمين‌لرزه دريافت نشده است.
حمله گرگ به چوپان
فارس- همدان: در اثر حمله يک قلاده گرگ هار به روستاي امزاجرد در همدان يک مرد روستايي به شدت زخمي شد که پس از انتقال به بيمارستان مورد عمل جراحي قرار گرفت.
شناسايي انبار کالاي قاچاق
فارس- زهدان: پليس انتظامي شهرستان نيک‌شهر يک انبار بزرگ سيگار قاچاق را کشف کرد. در عمليات پليس 124 هزار و 280 نخ سيگار خارجي قاچاق و غيراستاندارد ضبط و يک نفر متهم در اين ارتباط بازداشت، و به مراجع قضايي معرفي شد.

راننده قرباني تصادف شد
باشگاه خبرنگاران جوان- فارس: فرمانده پليس راه شمال فارس اعلام کرد: بر اثر برخورد 2 دستگاه پرايد و ماکسيما در کيلومتر 10 محور شيراز- کازرون، راننده پرايد در دم جان باخت.
برخورد کاميون با تريلر
رشت-خبرنگار کيهان: برخورد يک دستگاه کاميون اسکانيا با يک عابر پياده و يک دستگاه تريلر در جاده قديم امامزاده هاشم به رودبار 2 کشته و مجروح برجاي گذاشت.در اين حادثه عابر که جواني 30 ساله بود بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و راننده کاميون اسکانيا نيز به شدت مجروح و روانه بيمارستان شد.
انهدام مشروبات الکلي
بناب-خبرنگار کيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان بناب از معدوم‌سازي بيش از 10 هزار بطري انواع مشروبات الکلي در اين شهرستان خبر داد.
اين مشروبات طي چندين فقره عمليات توسط نيروهاي پليس آگاهي بناب کشف شده بود، روز سه شنبه طي مراسمي با حضور اعضاي شوراي تامين شهرستان و جمعي ازمردم منهدم شد.
مهار آتش سوزي در جنگل
فارس- ياسوج: باهمت نيروهاي مختلف در دستگاه‌هاي مسئول آتش سوزي جنگل و مراتع دوراک- بهمني مهار شد. آتش‌سوزي چندين اصله درخت را به خاکستر تبديل کرد. آتش اجاق چوپانان و وزش باد شديد از دلايل اين حادثه اعلام شد.
برخورد تريلي و پرايد در محور سراب- بستان‌آباد
فارس- سراب: روز سه‌شنبه بر اثر برخورد يک دستگاه تريلي هوو و يک دستگاه سواري پرايد در کيلومتر 5 محور سراب- بستان‌آباد در استان آذربايجان‌شرقي 5 نفر مجروح شدند، کارشناسان پليس راه علت اين حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده تريلي هوو اعلام کردند.
ريزش ديوار حادثه آفريد
فارس- بندرانزلي: مرد 46 ساله به هويت «غ.ر» اهل و ساکن بندرانزلي که قصد ديوارکشي منزل خود را داشت در اثر ريزش ديوار زير آوار ماند و در دم جان سپرد.
سرپرست آتش‌نشاني و خدمات ايمني انزلي علت حادثه را سستي ديوار اعلام کرد.
واژگوني خودرو در محور فردوس- بشرويه
فارس-مشهد: ساعت 13:10 روز گذشته بر اثر واژگوني يک دستگاه سواري تندر 90 در کيلومتر 63 جاده فردوس- بشرويه در استان خراسان‌جنوبي، يک نفر جان خود را از دست دادو 4 نفر مجروح شدند. کارشناسان پليس راه‌علت اين حادثه را عدم توجه به جلو ناشي از خستگي و خواب‌آلودگي از جانب راننده سواري تندر 90 اعلام کردند.
تصادف منجر به فوت
فارس- تبريز: بر اثر برخورد يک دستگاه سواري پژو پارس با يک دستگاه سواري پرايد در کيلومتر 32 جاده تبريز به جزيره اسلامي در آذربايجان‌شرقي، يک نفر جان خود را از دست داد و 6 نفر مجروح شدند. کارشناسان پليس راه علت اين تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده سواري پژو پارس اعلام کردند.

 


رشت-خبرنگار کيهان:
سرپرست پليس راه فرماندهي نيروي انتظامي استان گيلان از توقيف خودرويي با جريمه بيش از 20 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ مهيار رستگار اظهار داشت: تيم گشت پليس آزادراه در حال کنترل تخلفات، يک دستگاه پژو206 را به علت ارتکاب تخلف حادثه‌ساز متوقف و براي اطلاع از وضعيت تخلفات و نمره منفي راننده مشخصات وي را در سيستم تخلفات جست‌و جو کرد که مشخص شد اين راننده از رانندگان پرتخلف و حادثه‌ساز است.
وي با بيان اينکه راننده اين خودرو 20 ميليون ريال جريمه پرداخت نشده در سيستم اجرائيات داشت، افزود: تيم گشت پليس آزادراه اين خودرو را برابر مقررات تا زمان تسويه حساب جرايم پرداخت نشده توقيف کرد.

 


رشت- خبرنگار کيهان:
استاندار گيلان بر آغاز هر چه سريعتر ساخت و ساز واحدهاي آسيب‌ديده در سانحه آتش‌سوزي روستاي امامزاده ابراهيم شهرستان شفت تاکيد کرد.
کيهان هاشم‌نيا که در نشست ستاد مديريت بحران استان در شفت سخن مي‌گفت ضمن تاکيد بر آغاز هرچه سريعتر ساخت و ساز واحدهاي آسيب‌ديده در سانحه حريق روستاي امامزاده ابراهيم اظهار داشت: کار آواربرداري از واحدهاي آسيب ديده اين روستا آغاز شده است و پس از آن نيز بايد کار ساخت و ساز واحدهاي آسيب‌ديده هرچه سريعتر آغاز شود.
وي از پرداخت تسهيلات به واحدهاي آسيب‌ديده خبر داد و افزود: به هر واحد آسيب‌ديده مسکوني 125 ميليون ريال تسهيلات و 30 ميليون ريال به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد ضمن آنکه به مسافر کاشانه‌ها و واحدهاي تجاري نيز به ترتيب 125 و 50 ميليون ريال تسهيلات پرداخت مي‌شود.
نماينده عالي دولت در گيلان با تاکيد بر استقرار يک واحد حريق در روستاي امامزاده ابراهيم شفت گفت: بزودي يکدستگاه خودروي آتش‌نشاني مجهز بطور دائمي در اين منطقه مستقر خواهد شد.
کيهان هاشم‌نيا در ادامه با شاره به اينکه براي رفع نيازهاي بهداشتي و درماني مردم اين روستا يک بهداري نيز احداث خواهد شد افزود: استقرار يک ايستگاه دائمي امداد و نجات توسط هلال‌احمر با اعطاي زمين بنياد مسکن و منابع طبيعي از ديگر اقدامات مهم براي جلوگيري از حوادث غيرمترقبه است.گفتني است روستاي امامزاده ابراهيم شهرستان شفت 6 خرداد ماه دچار حريق شد و تعداد 100 باب مغازه و منزل مسکوني آن در شعله‌هاي آتش سوخت.

 


وزير آموزش و پرورش از عدم تحقق بيمه طلايي بازنشستگان در دولت فعلي ابراز تاسف کرد.
حميدرضا حاجي‌بابايي با اشاره به دستاوردهاي خوب دولت در حوزه آموزش و پرورش تصريح کرد: حجم بالاي اقدامات مثبت دولت در نظام آموزش کشور حتي در تبليغات نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري هم بازتاب‌هاي خوبي داشته است.
وزير آموزش و پرورش تاکيد کرد: کارهاي بسيار زيادي در آموزش و پرورش طي چهار سال اخير انجام شد اما يک چيزي که هميشه افسوس آن را مي‌خورم بيمه طلايي بازنشستگان است که به سرانجام مدنظر نرسيد.

 


قائمشهر-خبرنگار کيهان:
امسال براي حمايت و راه‌اندازي تعاوني‌ها با 10 فرصت شغلي 100 ميليون تومان تسهيلات به صورت قرض‌الحسنه پرداخت مي‌شود.
مديرعامل صندوق مهررضاي کشور با بيان اين مطلب افزود: سقف وام پرداختي در اين صندوق افزايش پيدا کرده به طوري که وام خوداشتغالي از 10 ميليون به 15 تا 20 ميليون تومان، وام ازدواج و مشاغل خانگي از 3 ميليون به 5 ميليون و طرح پشتيبان مشاغل خانگي از 50 ميليون تومان به 100 ميليون تومان افزايش يافته است.
مهدي حسين‌نژاد گفت: يک هزار روستا براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي با تسهيلات کم‌بهره شناسايي شده‌اند.
وي افزود: ايجاد باشگاه کارآفريني و بازارچه مهر از ديگر اقدامات صندوق مهر رضا براي حمايت از توليدکنندگان و کارآفرينان است که با اين حمايت‌ها آنها مي‌توانند حتي محصولات خود را صادرکنند.
حسين‌نژاد که براي افتتاح پنجاه و ششمين شعبه صندوق مهر رضا به قائمشهر رفته بود اظهار داشت: اين صندوق تا پايان امسال شعب خود را در سطح کشور به 200 شعبه مي‌رساند.
وي تصريح کرد: از ابتداي فعاليت صندوق مهررضا در سال 85 تاکنون دوميليون و 800 هزار فقره وام به ارزش 4 هزار ميليارد تومان به متقاضيان پرداخت شده است.

 


انفجار مخزن يک واحد نانوايي در دامغان، منجر به وارد شدن خسارت مالي 260 ميليون ريالي به صاحب آن شد.
معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دامغان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار داشت: اين واحد از مراکز نانوايي بربري بوده که در شهرک بوستان دامغان فعاليت داشت.علي سلاحي تصريح کرد: جمع شدن گاز در کوره و دير عمل کردن دستگاه موجب بروز اين حادثه شد.
وي اضافه کرد: در پي وقوع اين حادثه، هيچگونه آسيبي به کارگران مشغول به کار در اين واحد نانوايي وارد نشد و خوشبختانه تلفات جاني نيز در پي نداشت و تنها خسارت اين حادثه، مالي بوده است.مسئول حوزه آرد، گندم و نان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دامغان تصريح کرد: واحد نانوايي بربري شهرک بوستان دامغان تنها واحد نانوايي از نوع بربري است که در حال فعاليت بود.

 


رئيس سازمان بهزيستي با بيان اينکه در واگذاري مسکن اولويت‌بندي وجود دارد، گفت: اولويت واگذاري مسکن با خانواده‌هاي داراي چند معلول است.
همايون هاشمي درگفت‌وگو با ايسنا در مورد اولويت‌بندي واگذاري مسکن توسط سازمان بهزيستي به جامعه هدف اين سازمان گفت: خانواده‌هاي داراي چند معلول، معلولان متاهل، معلولان مجرد، معلولان معسر و نيازمندان به ترتيب در اولويت واگذاري مسکن توسط اين سازمان هستند.
وي با اشاره به اينکه طي تفاهم‌نامه‌اي با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي واگذاري 200 هزار واحد مسکوني به جامعه هدف به توافق رسيديم، گفت: از اين تعداد تاکنون 80 هزار واحد مسکوني به مددجويان تحويل شده است و مابقي آن نيز در مراحل مختلف ساخت است که اميدواريم تا پايان دولت اين طرح را به پايان برسانيم.
به گفته وي، پس از احراز شرايط عمومي جامعه هدف براي واگذاري مسکن به ترتيب سن بالا، تاهل و بچه‌دار بودن از اولويت‌هاي واگذاري مسکن به جامعه هدف است.
به گفته هاشمي، حتي معلولان متاهل نسبت به معلولان مجردي که در کنار خانواده‌هايشان هستند، در اولويت دريافت مسکن قرار دارند.
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به اينکه قصد داريم به تمام متقاضيان جامعه هدف تحت پوشش سازمان واحدهاي مسکوني ارائه کنيم، گفت: پيش‌بيني شده است به همه معلولاني که در بانک اطلاعاتي سازمان بهزيستي ثبت‌نام کرده‌اند، مسکن واگذار کنيم.

 


5 هزار و 500 اصله درخت در شيراز و تنگستان در آتش سوختند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از مرکز فرماندهي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيراز، سه‌شنبه گذشته سه مورد حريق فضاي سبز در حاشيه کمربندي اکبرآباد، احمدآباد و حدفاصل کمربندي احمدآباد و فرهنگيان صورت گرفت که اين حريق‌ها به وسيله آتش‌نشانان در کمتر از 10 دقيقه اطفا شد.بنا بر گزارش همين منبع، در ساعت 20 و 18 دقيقه همين روز حريقي در ارتقاعات باباکوهي واقع در بلوار جمهوري به سامانه 125 گزارش شد که آتش‌نشانان به وسيله آتش‌کوب و يک خط در 10 رشته آبدهي سعي در مهار آتش کردند و پس از دو ساعت و 19 دقيقه تلاش توانستند آتش را خاموش کنند. در اين آتش‌سوزي حدود 5 هزار متر خار وخاشاک، 5 هزار درخت زيتون و تعداد بسياري از تجهيزات آبياري درختان در آتش سوخت و علت حريق در دست بررسي است.
از سوي ديگر بخشدار مرکزي تنگستان گفت: صبح سه‌شنبه آتش‌سوزي در نخلستان‌هاي روستاي خاييز تنگستان رخ داد که در اثر آن 500 اصله درخت نخل از بين رفت. عليرضا بادره افزود: اين آتش‌سوزي توسط نيروهاي شهرداري، هلال‌احمر و مردم اطفاء شد. به گفته وي، نخل‌هاي سوخته شده در اين حادثه متعلق به 8 تن از کشاورزان منطقه بود. اين درخت‌ها فاقد بيمه خسارت، محصول و آتش‌سوزي بودند.

 


فرمانده پليس راه کشور با انتقاد شديد از برخي رانندگان متخلف که براي زود رسيدن به مقصد از شانه خاکي جاده‌ها و لاين مخالف استفاده مي‌کنند به اينگونه رانندگان هشدار جدي داد.
سردار محمدرضا مهماندار ديروز در گفت‌وگو با ايسنا افزود: راننده‌هاي متخلف برخي مواقع با سبقت غيرمجاز به لاين مخالف تجاوز مي‌کنند و موجب ايجاد گره سنگين ترافيکي و حوادث‌ جاني و مالي در جاده‌ها بويژه در محورهاي هراز و چالوس مي‌شوند.وي با تاکيد بر اينکه اين دسته از رانندگان متخلف از طريق دوربين‌هاي نظارتي و ثبت تخلف ثابت و سيار پليس شناسايي و نسبت به صدور قبض جريمه براي آنها اقدام شده است، گفت: اما در عين حال اين افراد با زيرپا گذاشتن حقوق ساير رانندگان، موجبات ايجاد بارترافيک سنگين و انسداد معبر را فراهم کرده‌اند که برابر تدابير اتخاذ شده، با اين دسته از رانندگان به طور جدي برخورد خواهد شد.مهماندار با تاکيد بر اينکه تمامي نيروهاي پليس راه در آماده‌باش کامل هستند، از اتخاذ تدابير ويژه براي بازگشت مسافران در دو روز آينده خبر داد و گفت: از امروز پنج‌شنبه نيروهاي پليس در جاده‌هاي کشور خصوصا جاده‌هاي استان‌هاي شمالي به طور ويژه مستقر شده و با رانندگان متخلفي که از لاين مخالف و يا شانه خاکي استفاده کنند، به طور جدي برخورد مي‌کنند.
به گفته وي، گواهينامه اين افراد ضبط و خودروي آنها توقيف شده و به دليل اخلال در نظم تردد، به طور جدي با آنها برخورد مي‌شود.
فرمانده پليس راه کشور در توصيه به مسافران مبني بر توزيع زمان بازگشت خود، گفت: توصيه مي‌کنيم مسافران از روز پنجشنبه به تدريج براي بازگشت اقدام کرده و افرادي که مي‌توانند روز شنبه در محل کار خود حاضر نشوند، از روز شنبه براي بازگشت استفاده کنند تا شاهد بار ترافيک سنگين براي بازگشت نباشيم.

 


دبيرکل کانون نهادهاي سرمايه‌گذاري ايران از به‌کارگيري ابزارهاي نوين مالي با محوريت بورس انرژي خبر داد.
بهروز خدارحمي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آخرين اقدامات در خصوص تشکيل صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه بورس انرژي اظهار داشت: طي روزهاي آينده با توجه به رايزني‌هايي که با تامين سرمايه نوين داشتيم به جمع‌بندي نهايي خواهيم رسيد.وي ادامه داد: ابزارهاي نويني که جذابيت داشته باشند با محوريت بورس انرژي به کار گرفته خواهد شد.
خدارحمي با اشاره به اينکه بايد ابتدا نهادهاي سرمايه‌گذاري بزرگ با عنوان ليدر وارد شوند، تصريح کرد: بورس انرژي فرصت‌هاي مناسبي را براي شکل‌گيري صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري دارد.وي افزود: البته تشکيل ابزارهاي نوين مالي نياز به تحليل و بررسي بيشتري دارد.
خدارحمي تاکيد کرد: ابعاد مختلف به کارگيري ابزارهاي نوين مالي در حوزه بورس انرژي از تجربيات گذشته به گونه‌اي معرفي خواهد شد که کمترين ابهام را داشته باشد.
پيش از اين شاپور محمدي مديرعامل بورس انرژي با اشاره به تشکيل صندوق‌هاي انرژي براي تامين معاملات اين بورس گفته بود با برخي از تامين سرمايه‌ها (نوين و امين) مذاکراتي داشتيم، محدوديتي به لحاظ تعداد صندوق‌ها و نهادهاي سرمايه‌گذاري نداريم و حجم اين صندوق‌ها بستگي به ميزان استقبال آنها دارد.
وي همچنين گفته بود طراحي ابزارهاي مالي محدوديتي ندارد و امکان دارد اين صندوق‌ها به شکل بزرگتر و تعداد کمتري شکل بگيرد.

 


وزير بهداشت و درمان از احداث چهار بيمارستان در شهرهاي عراق خبر داد.
محمدحسن طريقت منفرد در ديدار با دکتر ستار الساعد قائم مقام وزير بهداشت عراق با اعلام اين مطلب افزود: ايران در زمينه ساخت و تجهيز بيمارستان پيمانکاران زبده‌اي دارد و از خارج کشور هم کمک نمي‌گيرد و قادر است اين تکنولوژي را در کشور عراق نيز به کار گيرد.
وي تاکيد کرد: ارتباطات ما با عراق صرفا ارتباطات تجاري نيست و دو کشور مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف آموزش پزشکي، درماني، بهداشتي، دارو و تجهيزات پزشکي به تبادل نظر پرداخته و روابط خود را گسترش دهند.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
دبير علوم اجتماعي راهنمايي استان خوزستان در جشنواره آثار و ابتکارات محتواي الکترونيکي رتبه برتر کشوري را کسب کرد.
محسن شايق دبير علوم اجتماعي مقطع راهنمايي دزفول در جشنواره آثار و ابتکارات محتواي الکترونيکي که جزء برنامه‌هاي پايگاه کيفيت بخشي به درس علوم اجتماعي مقطع راهنمايي مستقر در استان مرکزي است با امتياز 80 از 100 موفق به کسب رتبه برتر کشوري شد.
تمامي دبيران علوم اجتماعي سراسر کشور در اين جشنواره حضور داشتند.

 


سرويس شهرستانها-
فرمانده انتظامي ايرانشهر گفت: به دنبال نزاع و اختلافات طايفه‌اي در شهرستان ايرانشهر سه نفر کشته و مجروح شدند.
به گزارش کيهان از پايگاه خبري پليس سيستان و بلوچستان، علي‌ ملکي آهنگران اظهار داشت: هفته گذشته، مأموران انتظامي کلانتري 12 شهرستان ايرانشهر از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 از وقوع دو حادثه تيراندازي در خيابان‌هاي مولوي و نور اين شهرستان مطلع و بلافاصله براي بررسي حادثه به محل‌هاي اعلام شده، اعزام شدند.
فرمانده انتظامي ايرانشهر بيان کرد:‌به دنبال اين حوادث که در ميان شهروندان باعث ايجاد رعب و وحشت شده بود، بلافاصله تيم‌هايي از مأموران انتظامي شهرستان ايرانشهر، شناسايي و دستگيري ضاربان مسلح را در دستور کار خود قرار دادند.
ملکي آهنگران بيان داشت، ضاربان مسلح که سرنشينان دو دستگاه خودرو پژو 405 و يک دستگاه زانتيا بودند دو نفر را مجروح و يک نفر را نيز به قتل رساندند.
وي گفت: در ادامه رسيدگي پليس مشخص شد، اختلافات و درگيري‌هاي طايفه‌اي علت اصلي اين حوادث خونين بوده است و تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري عاملان اين دو جنايت ادامه دارد.
ملکي آهنگران در ادامه به دلايل درگير‌هاي طوايف اشاره کرد و افزود: دلايل درگيري‌هاي طوايف در شهرستان ايرانشهر متعدد است و اختلاف بر سر مالکيت زمين، اختلافات مالي، اختلافات در ازدواج‌هاي صورت گرفته در ميان دوطايفه از شايع‌ترين اين اختلافات است.

 


يک مرد عراقي يکي از عجيب‌ترين اعتيادهاي جهان را دارد و اگر هر روز عقرب زنده نخورد حال و روزش به هم مي‌ريزد.
اين کشاورز به نام «جاسم محمد» مي‌گويد هر روز بايد حداقل يک عقرب بخورد و 15 سال است که به عقرب‌خوري مشغول است.
به گزارش مجله مهر خوردن عقرب زنده حالا براي اين مرد 34 ساله تبديل به يک ميان وعده شده که او از طعم آن هم خيلي راضي است.
حداکثر مدتي که جاسم مي‌تواند بدون خوردن عقرب سر کند سه روز است و پس از آن عوارض بي‌عقربي به سراغش مي‌آيد. به خاطر اينکه عقرب در زمستان کم پيدا مي‌شود اين مرد اهل حومه شهر سامرا در تابستان به اندازه کافي عقرب شکار مي‌کند تا ذخيره کافي داشته باشد. مقام‌هاي پزشکي عراق مي‌گويند که سم‌کشنده عقرب روي بدن اين مرد بي‌تأثير است و هيچ صدمه‌اي به او نمي‌زند.
«جاسم محمد»‌ اما تنها کسي نيست که سم حيوانات رويش بي‌تأثير است. «استيولودوين» مرد 42 ساله اهل کاليفرنيا همين وضعيت را درباره مارها دارد. او خودش سم مارها را براي افزايش کارآيي سيستم ايمني بدنش به خودش تزريق مي‌کند.

 


آتش‌سوزي در يک ايستگاه مترو در مرکز مسکو بيش از 45 مجروح برجاي گذاشت.
علت اين آتش‌سوزي که بامداد چهارشنبه در تونل بين ايستگاه‌هاي مترو «آخوتني رياد» و «بيبلياتکا ايمنا لنينا» رخ داد، اتصال کابل برق فشار قوي اعلام شده است.
اين دو ايستگاه مترو در نزديکي کاخ کرملين در خط قرمز سامانه متروي مسکو قرار گرفته‌اند و بر اثر آن چندين ايستگاه در اين خط بسته شد.به گزارش وزارت موقعيت‌هاي اضطراري روسيه، بيش از 4500 مسافر مترو از دو ايستگاه حادثه‌ديده تخليه شدند.
بر اثر اين حادثه سيستم حمل‌ونقل مترو در مرکز مسکو دچار مشکل شد و مسئولان حمل‌ونقل پايتخت براي حل اين موضوع صدها دستگاه اتوبوس به مسيرهايي که با ازدحام مسافران روبرو شده بودند، اعزام کردند.در اين شرايط رانندگان تاکسي هم فرصت را از دست ندادند و کرايه حمل مسافران را چند برابر افزايش دادند اين رقم در برخي موارد در مسيرهاي کوتاه تا 40 دلار گزارش شد.

 


در پي ريزش باران‌هاي شديد در مرکز اروپا سيل وسيعي به راه افتاده و به خرابي‌هاي زيادي در برخي از مناطق اروپا منجر شده است.
مقامات در سراسر اروپاي مرکزي در تلاش هستند تا از بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دليل ريزش باران‌هاي شديد جلوگيري کنند.صدها نفر از مردم خانه‌هاي خود را در امتداد رودخانه «مولداو» در «جمهوري چک» تخليه کرده‌اند.مقامات در شهرهاي جنوبي آلمان «پاسايو» و «روزنهيم» درباره اين فاجعه هشدار داده‌اند.
گزارش‌ها نشان مي‌دهد حداقل 4 نفر بر اثر سيل جان خود را از دست داده‌اند.

 


پليس شهر نيويورک مي‌گويد به دنبال افزايش ناگهاني دماي هوا، اين شهر در روز شنبه و يکشنبه گذشته شاهد افزايش تيراندازي و تلفات ناشي از آن بوده و به همين دليل نيروهاي پليس بيشتري در مناطق مختلف نيويورک مستقر کرده است.
به گزارش ايرنا در آخر هفته اي که گذشت هفت نفر در نيويورک بر اثر تيراندازي کشته و 19 نفر ديگر زخمي شده‌اند که بنا به اعلام پليس اين شهر، جهشي در تعداد تلفات تيراندازي به شمار مي‌رود.
سه نفر از قربانيان نوجوان زير 16 سال بودند.
پليس گفته است که براي مقابله با اين جرايم، تعداد نيروهاي پليس و لباس شخصي و همچنين واحدهاي ضد جنايت را در بخش‌هاي مختلف اين شهر افزايش داده است.
در واکنش به افزايش تيراندازي در نيويورک «مايکل بلومبرگ» شهردار اين شهر گفته است که هرگاه دما افزايش پيدا مي‌کند، تعداد تيراندازي هم بيشتر مي‌شود.
با اين حال وي مدعي شد که در مقايسه با ديگر شهرهاي بزرگ آمريکا، نيويورک امن‌ترين است.
پراکندگي گسترده سلاح‌هاي گرم و دسترسي آسان به آن در سال‌هاي گذشته تبديل به يکي از بزرگترين معضلات اجتماعي و امنيتي در آمريکا شده است.
براساس آمارها، ايالات متحده داراي بيشترين تعداد سلاح سبک نسبت به جمعيت اين کشور است؛ به گونه‌اي که در برابر هر 100 نفر جمعيت ايالات‌متحده 90 قبضه تفنگ و سلاح کمري در اين کشور وجود دارد.
بسياري از مردم آمريکا خواهان اصلاح قانون حمل سلاح در اين کشور هستند اما به دليل لابي‌هاي قدرتمند کارخانه‌هاي اسلحه سازي به ويژه در بين نمايندگان کنگره و به رغم تظاهرات‌هاي گسترده در بسياري از شهرهاي آمريکا، تاکنون هيچ اقدامي در اين زمينه انجام نشده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10