(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 16 خرداد 1392 - شماره 20510

حديث دشت عشق
ايران يک – قطر صفر
خيز بلند تيم ملي فوتبال براي حضور در جام جهاني
اخبار کوتاه از فوتبال
يزداني خرم براي رياست فدراسيون کشتي نامزد شد
دلايل کناره گيري کاپيتان تيم ملي تکواندو
هديه چندين هزار دلاري ملي‌پوشان فوتبال به موسسات خيريه
کسب مدال برنز آسيا توسط شمشيرباز کشورمان
تاخير يک روزه در برگزاري انتخابات کاراته
تمديد حکم سرمربيان تيم‌هاي ملي کشتي فرنگي
   


به ياد بسيجي شهيد «اميرسعيد قاسمي»
شکفتن در پانزدهمين بهار
شهيد «اميرسعيد قاسمي» در 18 شهريور سال 1347 در خانواده‌اي مذهبي در شهر تهران ديده به جهان گشود. پدر و مادرش نام امير را برايش انتخاب کردند اما حکومت وقت اجازه نامگذاري نمي‌داد، به همين دليل در شناسنامه «سعيد» نام گرفت. او نامش را بسيار دوست مي‌داشت و هميشه مي‌گفت: اميرسعيد يعني پادشاه خوشبختي و سعادت. دوران کودکي را به فراگيري قرآن و شعرها و دکلمه‌هاي مذهبي و حماسي گذراند و در مجالس مختلف به اجراي برنامه مي‌پرداخت. او هوش و استعداد خوبي در يادگيري شعائر اسلامي داشت.دوران ابتدايي و راهنمايي را در مدرسه قدس گذراند و پس از آن به خاطر علاقه‌اي که به يادگيري مسائل فني داشت هنرستان را انتخاب کرد و در ورودي رشته برق نفر دوم شد.او به مطالعه بسيار علاقه‌مند بود و هر شب به همراه مادرش کتاب‌هاي شهيد دستغيب و شهيد مطهري و ساير بزرگان را مي‌خواند و با مادرش در مورد مباحث خوانده شده بحث و بعد از آن نتيجه‌گيري مي‌کردند.
در يکي از شب‌ها که کتاب شهيد مطهري را مطالعه مي‌کردند وقتي به بخشي از کتاب که در مورد حضور شهدا در عرصه قيامت بود رسيدند؛ اين مطلب که به احترام شهدا، انبيا و اوليا از مرکب‌هاي خود پياده مي‌شوند بسيار مورد توجه او قرار گرفت، به مادرش گفت: مادر شهيد چه مقام والايي دارد و آيا مي‌شود که انسان‌هايي مثل ما به چنين مقامي برسند؟بعد خالصانه رو به قبله ايستاد و شهادت در راه حق را از خداوند بزرگ طلب کرد.او فرزند ارشد و برادر بزرگ بود و نسبت به حجاب خواهرانش با اينکه کم‌سن بودند بسيار مصر بود.اولين بار در سن چهارده سالگي به همراه پدر به جبهه اعزام شد. بار دوم از طريق هنرستان محل تحصيل خود به جبهه‌هاي حق عليه باطل اعزام شد که در اين سفر پايش به شدت سوخت ولي با اين حال با اصرار در جبهه ماند و به فرمانده خود گفت که مرا عقب نفرستيد من مي‌توانم کارهاي ديگري انجام دهم.پس از بازگشت، به دليل شدت سوختگي حدود دو ماه تحت مداوا قرار گرفت ولي آثار سوختگي بر روي پايش ماند به طوري که هر وقت مادرش او را مي‌ديد پيش خود مي‌گفت: اگر امير شهيد شود و شناخته نشود من او را از روي پايش مي‌شناسم، غافل از اينکه بدن شهيد هيچگاه بازنگشت.اين دلاور لشکر ابوذر سرانجام پس از رشادت‌هاي فراوان در مقام تيربارچي، در 20 اسفندماه سال 62 در عمليات خيبر در منطقه جزيره مجنون، در حالي که هنوز 15 بهار از زندگي کوتاه اما پرثمرش نگذشته بود دعوت حق را لبيک گفت و به آرزوي خود که همانا مقام شهادت در راه خدا بود، رسيد.

 


سرويس ورزشي-
تيم ملي فوتبال کشورمان با برتري يک بر صفر برابر قطر، شانس خود را براي حضور در جام جهاني 2014 برزيل افزايش داد.
ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال قطر و ايران در هفته هشتم از مرحله نهايي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل روز سه‌شنبه در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه با قضاوت "عبدالمالک عبدالبشير" از سنگاپور برگزار شد و در پايان با برتري يک بر صفر شاگردان کارلوس کي روش به پايان رسيد. تيم ملي ايران با ترکيب رحمان احمدي، سيدجلال حسيني، پژمان منتظري، خسرو حيدري(90 غلامرضا رضايي)، اميرحسين صادقي، هاشم بيک زاده، مجتبي جباري(84 محمدرضاخلعتبري)، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، مسعود شجاعي، رضا قوچان‌نژاد(88 اميد ابراهيمي) برابر قطر به ميدان رفت و توانست با تک گل رضا قوچان نژاد در دقيقه 66 به پيروزي يک بر صفر دست يابد.
تغيير ساختار دفاعي
مهمترين اتفاق اين بازي، تغيير ساختار دفاعي تيم ملي بود. کارلوس کي روش با هوشمندي خاصي از سه بازيکن خط دفاعي استقلال در ترکيب اصلي استفاده کرد تا پژمان منتظري، امير حسين صادقي و هاشم بيک زاده در کنار سيد جلال حسيني يک کمربند دفاعي محکم را تشکيل دهند. بدين ترتيب دروازه تيم ملي در يکي از حساس ترين بازي هاي ملي بسته ماند تا سه امتياز ديگر به جمع امتيازات ايران اضافه شود.
اظهار نظر کي روش
در پايان اين بازي کارلوس کي روش به گفت و گو با خبرنگاران پرداخت و گفت: بازي زيبا و خوبي بود. بازيکنان ما واقعا براي اين تماشاگران و براي کشورشان جنگيدند. همه بايد به اين تيم اعتماد داشته باشند و به بازيکنان احترام بگذارند. وي در پاسخ به اين سوال که آيا در اين بازي به مساوي هم راضي بوديد يا خير، گفت: خير. فقط براي سه امتياز به زمين آمده بوديم که خوشبختانه به اين هدف دست پيدا کرديم. از حالا استراحت مي‌کنيم و به بازي بعد مقابل لبنان مي‌انديشيم.
توقف کره برابر لبنان
تيم‌هاي لبنان و کره جنوبي در ديگر ديدار گروه دوم مقدماتي جام جهاني سه شنبه شب به مصاف هم رفتند که اين ديدار با نتيجه يک - يک به پايان رسيد. به اين ترتيب کره و ازبکستان با يازده امتياز در صدر قرار گرفتند. ايران با ده امتياز در جايگاه سوم قرار گرفت و اميدوار ماند. قطر هفت امتيازي شد و لبنان نيز با پنج امتياز عملا شانس صعود به جام جهاني را از دست داد.
نکته مهم در بازي‌هاي تيم ملي
تيم ملي در مرحله انتخابي جام جهاني تاکنون 6 بازي انجام داده که 3 برد، يک مساوي و دو باخت حاصل کار ملي‌پوشان بوده است. نکته جالب اينکه تيم ملي فقط 3 گل زده که با توجه به 3 بردي که کسب کرده هر 3 پيروزي اش با نتيجه يک بر صفر بوده است. تيم ملي دو شکست هم متحمل شده که هر دو با نتيجه يک بر صفر بوده و يک مساوي بدون گل نيز در کارنامه اش دارد.
بازتاب پيروزي ايران
پيروزي ايران برابر قطر بازتاب زيادي در رسانه هاي عربي داشت وهمه آنها از بالا رفتن شانس ايران براي صعود به جام جهاني نوشتند. اما در اين ميان واکنش سايت الکاس قطر جالب توجه بود که در مطلبي نوشت: «ايران با اين پيروزي، روياي قطر براي رسيدن به جام جهاني را بر باد داد. قطر با اين شکست 7 امتيازي باقي ماند تا شانس اين تيم براي رسيدن به جام جهاني چه به صورت مستقيم و چه به صورت پلي‌آف برباد رود.»
بازگشت اعضاي تيم ملي
اعضاي تيم ملي فوتبال ايران بلافاصله پس از اين ديدار به تهران بازگشتند تا خود را آماده ديدار برابر لبنان کنند. در ميان ملي‌پوشان تنها آندرانيک تيموريان به دليل اينکه بايد براي خروج با باشگاه الخريطيات هماهنگي انجام مي‌داد با مشکلاتي روبه‌رو شد که پس از گفت‌وگوي او با مسوولان باشگاه اين مجوز صادر شد و تيموريان توانست در کنار ساير بازيکنان به تهران بازگردد. در اين سفر جواد نکونام کاپيتان تيم ملي براي دقايق زيادي با محمد عباسي وزير ورزش صحبت کرد. کريم باقري هم در کنار ملي‌پوشان به ايران بازگشت اما خداداد عزيزي در قطر ماند و ديروز به تهران سفر کرد. بر اساس دستور تمريني کي‌روش، بازيکنان تيم ملي پس از رسيدن به تهران به هتل پارسيان رفتند تا با انجام تمرين ريکاوري در هتل به استقبال يک روز استراحت بروند. بازيکنان تيم ملي پس از اين استراحت يک روزه از امروز اردوي خود را براي ديدار برابر لبنان آغاز خواهند کرد. ديدار تيم‌هاي ملي ايران و لبنان سه‌شنبه آينده در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.

 


مهم‌ترين بازي دوران ورزشي کاپيتان تيم ملي
کاپيتان تيم ملي با تاکيد بر اينکه هم‌چنان دو قدم ديگر تا صعود تيم ملي به جام جهاني باقي مانده است گفت: روحيه‌اي که مردم، رسانه‌ها و به‌ويژه کي‌روش به بازيکنان وارد کردند باعث شد دوباره در راه صعود به جام جهاني قرار بگيريم. نکونام اظهار داشت: وقتي همه مي‌گفتند اين تيم لياقت حضور در جام جهاني را دارد و کي‌روش تاکيد مي‌کرد بدون تمرين به خواسته‌مان نمي‌رسيم، متوجه شديم راه صعود تيم ملي فقط از تمرين مي‌گذرد. وي در پايان خاطرنشان کرد که بازي با قطر مهم ترين بازي دوران ورزشي اش بوده است.
عزيزي: به جام‌جهاني صعود کرديم!
بازيکن سابق تيم ملي فوتبال مي‌گويد، ايران با پيروزي برابر قطر صعودش به جام‌جهاني را قطعي کرد. خداداد عزيزي گفت: به اعتقاد من لبنان را هم در تهران مي‌بريم و 13 امتيازي شده و به جام‌جهاني صعود مي کنيم. خداداد عزيزي در شرايطي از قطعي شدن صعود تيم ملي مي گويد که تيم ملي براي حضور در جام جهاني نياز به 4 امتياز ديگر دارد.
4 سهميه ليگ برتري پرسپوليس
تيم فوتبال پرسپوليس تاکنون در فصل نقل‌وانتقالات چهار سهميه ليگ برتري را به خدمت گرفته و مي‌تواند دو بازيکن ديگر از ليگ برتر را هم جذب کند.مهرداد کفشگري، سيدمهدي سيدصالحي، ميثم حسيني و قاسم دهنوي بازيکنان ليگ برتري هستند که تا به حال باشگاه پرسپوليس به خدمت گرفته است. البته بحث بر سر انتقال دهنوي به پرسپوليس همچنان بين اين باشگاه و سپاهان ادامه دارد اما پرسپوليسي‌ها تاکيد دارند که دهنوي متعلق به اين تيم است و عقب‌نشيني نمي‌کنند. اين در حالي است که سپاهاني‌ها مدعي هستند که حتي به اين بازيکن بخشي از قراردادش را هم پرداخت کرده‌اند.
تمديد قرارداد پولادي با پرسپوليس
مهرداد پولادي که پيشنهادهايي از باشگاه سپاهان و استقلال داشت روز دوشنبه براي يک فصل ديگر قرارداد خود را با پرسپوليس تمديد کرد تا در ليگ سيزدهم هم پيراهن پرسپوليس را بر تن کند.
کاظمي در ذوب آهن ماندني شد
فرهاد کاظمي پس از حضور در باشگاه ذوب‌آهن و انجام مذاکرات نهايي با مسؤولان اين باشگاه، قرارداد خود را براي يک سال ديگر با اين باشگاه تمديد کرد و در اصفهان ماندني شد.
زمان قرعه کشي جام جهاني نوجوانان
مراسم قرعه‌کشي جام‌جهاني نوجوانان ( 2013 امارات ) دوشنبه 4 شهريور 92 در هتل باب‌البحر ابوظبي با حضور سرمربي، سرپرست و مديررسانه‌اي تيم‌هاي ملي نوجوانان حاضر در رقابت‌ها برگزار مي‌شود. تيم فوتبال نوجوانان کشورمان يکي از تيم هاي حاضر در جام جهاني است.
اشجاري به ملوان پيوست
مدافع فصل گذشته تيم فوتبال استقلال پس از توافق با مسئولان باشگاه ملوان به اين تيم پيوست. قرارداد اشجاري با ملوان دو ساله است.
تبريک رونالدو و ببتو به ژاپن
تيم ملي فوتبال ژاپن با تساوي ارزشمندي که برابر استراليا در انتخابي جام‌جهاني به دست آورد صعودش را به جام جهاني برزيل نهايي کرد.ژاپن بعد از برزيل ميزبان که حضورش در جام‌جهاني 2014 از پيش قطعي شده بود نخستين کشوري است که صعودش را به اين رقابت‌ها نهايي کرد. رونالدو و ببتو دو ستاره سابق تيم ملي فوتبال برزيل صعود ژاپن به جام‌ جهاني را به اين تيم تبريک گفتند.
جدايي رونالدو از رئال
هرچند «فلورنتينو پرس» رئيس باشگاه رئال مادريد از علاقه زياد اين باشگاه براي تمديد قرارداد «کريستينانو رونالدو» خبر داد و اعلام کرد که حاضر است بيشترين دستمزد را به ستاره پرتغالي‌ تيمش دهد اما از اسپانيا خبر مي‌رسد که رونالدو حاضر به تمديد قراردادش با کهکشانيها نيست. روزنامه «آس» اسپانيا نوشت: «رونالدو» از دست «پرس» ناراحت است و بر اين باور است که تعريف و تمجيد‌هاي او تنها براي پيروز‌شدن در انتخابات رياست‌ باشگاه است. «رونالدو» دوست ندارد که حربه‌اي براي پيروز شدن «پرس» در انتخابات باشد. تمديد قرارداد «اوتا» سال 2018 بعيد به نظر مي‌رسد.

 


با ثبت نام محمدرضا يزداني‌خرم رئيس پيشين فدراسيون کشتي و عسگري محمديان تعداد کانديداهاي رياست فدراسيون کشتي به 5 نفر رسيد.
محمدرضا يزداني‌خرم، عسگري محمديان و دو نفر ديگر براي شرکت در انتخابات رياست فدراسيون کشتي ثبت نام کردند و با توجه به اينکه امير خادم پيش از اين ثبت نام کرده بود، تعداد کانديداهاي اين پست به 5 نفر رسيد. محمد‌رضا يزداني‌خرم درباره دليل کانديدا شدنش براي پست رياست فدراسيون کشتي اظهار کرد: عده زيادي از کشتي‌گيران و پيشکسوتان از من خواهش کردند که براي اين پست کانديدا شوم تا با توجه به اينکه بدهي‌هاي فدراسيون زياد شده، به اوضاع سروسامان دهم. يزداني‌خرم با بيان اينکه براي ثبت نام پست رياست فدراسيون کشتي مشکلي نداشته تصريح کرد: من نه بازنشسته هستم نه بازخريد؛ بنابراين براي ثبت نام در اين پست هيچ مشکلي نداشتم. وي در پايان بيان کرد: اهميت دادن به نوجوانان و جوانان، پشتوانه‌سازي براي تيم‌هاي ملي، آوردن مربيان جديد، روابط بيشتر با کشورهاي صاحب کشتي، کسب سکوهاي قهرماني بيشتر توجه به هيات‌ها و ايجاد رفاه بيشتر براي ورزشکاران از جمله کارهايي بوده که من در زماني که رياست فدراسيون کشتي را بر عهده داشتم انجام مي‌دادم و در صورتي که بتوانم رأي بياورم باز هم اين روند را ادامه خواهم داد.

 


عليرضا نصرآزادي که در اعتراض به اعلام نامش در وزن چهارم براي اعزام به مسابقه‌هاي جهاني اردوهاي تيم ملي تکواندو را ترک کرد، گفت: منتظر مي‌مانم تا ببينم کادرفني چه تصميمي مي‌گيرد.
قهرمان تکواندوي جهان و کاپيتان تيم ملي گفت: با ذوالقدر، دبير فدراسيون صحبت کردم و گفتم که نمي‌پذيرم در وزن چهارم در مسابقه‌هاي جهاني حاضر شوم. قرار شد که او با مربيان تيم ملي صحبت کند تا ببيند که چه مي‌شود. اگر قبول کردند که من در وزن خودم (پنجم) مبارزه کنم به اردوها برمي‌گردم، اگر هم قبول نکردند حتما خدا خواسته و در اردوها نخواهم بود. فعلا مي‌روم تا ببينم که تصميم کادرفني چه مي‌شود. اگر پذيرفتند که مشکلي نيست و برمي‌گردم. تنها خواسته من اين است که اجازه دهند در وزن پنجم که وزن تخصصي خودم است و آشنايي خوبي با اين وزن دارم، مسابقه دهم.عليرضا نصر در پاسخ به اين سوال که آيا در تمرين‌هاي يکي، دو روز آينده تيم ملي شرکت مي‌کند، گفت: نمي‌دانم که تيم ملي تمرين دارد يا نه، اما فعلا مي‌روم تا ببينم که چه تصميمي در مورد وزنم مي‌گيرند. اگر در اردوها باشم يعني پذيرفته‌ام که در وزن چهارم مبارزه کنم اما اگر نباشم آنها مي‌توانند تصميم خود را بگيرند. اگر صلاح بود که من در خدمت تيم ملي هستم اگر نه، فرصتي است براي جوانان که خودشان را نشان دهند.

 


فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش به هر کدام از اعضاي تيم ملي فوتبال 10 هزار دلار پاداش دادند.
بازيکنان و کادر فني تيم ملي فوتبال، پس از پيروزي بر قطر هر کدام، مبلغ 10 هزار دلار پاداش دريافت کردند. از اين مبلغ پنج هزار دلار از سوي فدراسيون فوتبال و 5 هزار دلار نيز از طرف وزارت ورزش پرداخت شده است.اما ملي‌پوشان طبق وعده‌اي که قبلا داده بودند تمامي اين پاداش‌ها را به بهزيستي و موسسات خيريه که تعيين شده بود، اهدا کردند.همچنين پيش از سفر تيم ملي به قطر، پيراهن ملي‌پوشان به برخي از کودکان بهزيستي داده شده بود و مسئولان فدراسيون تصاويري را از اين کودکان همراه با پيراهن تيم ملي همراه با صحبت‌هاي آنها که از ملي‌پوشان مي‌خواستند با تمام توانشان مقابل قطر بازي کنند گرفته شده بود و اين تصاوير در قطر پيش از عزيمت تيم ملي به ورزشگاه محل بازي براي آنها پخش شد. پخش اين تصاوير احساسات ملي پوشان را برانگيخت و آنها را بيش از پيش متحد کرد.

 


شمشيرباز المپيکي ايران در مسابقات قهرماني آسيا در اسلحه سابر به مدال برنز دست يافت.
مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا در اسلحه سابر روز سه شنبه آغاز شد و ورزشکار المپيکي کشورمان به مدال برنز آسيا دست يافت. عابديني در گروه مقدماتي، شمشيربازاني از کشور‌هاي چين تايپه، چين و استراليا را شکست داد و با واگذاري تنها يک مسابقه به جدول اصلي مسابقات راه پيدا کرد. وي در دور اول جدول حذفي شمشيرباز استراليا را مغلوب کرد و در مرحله بعدي شمشيرباز هنگ کنگي را شکست داد. عابديني براي ورود به جمع 8 شمشيرباز برتر آسيا ديگر نماينده هنگ کنگي را شکست داد و مقابل محمد رهبري نماينده شايسته کشورمان پيروز شد و به جمع چهار نفر برتر آسيا راه يافت و کسب مدال برنز اين مسابقات را براي خود مسجل کرد. وي براي راهيابي به فينال مقابل شمشيرباز کره اي نتيجه را واگذار و گردن آويز برنز را از آن خود کرد.

 


دبير فدراسيون کاراته از تاخير يکروزه در زمان برگزاري مجمع انتخاباتي اين فدراسيون خبر داد.
آشوري گفت: پيش از اين قرار بود مجمع فدراسيون کاراته به منظور انتخاب رئيس اين فدراسيون روز دوشنبه 20 خرداد ماه برگزار شود اما به دليل اينکه در اين تاريخ مجمع عمومي کميته ملي المپيک برگزار مي شود، مجمع فدراسيون کاراته را با يک روز تاخير برپا خواهيم کرد.بدين ترتيب مجمع انتخاباتي فدراسيون کاراته ساعت 15 روز سه شنبه 21 خرداد ماه در سالن اجتماعات ورزش و جوانان انجام خواهد شد.

 


با تصميم اعضاي شوراي فني تيمهاي ملي کشتي فرنگي، سرمربي تيمهاي ملي در رده هاي سني نوجوانان و جوانان معرفي شدند.
پيرو جلسه شوراي فني تيمهاي ملي کشتي فرنگي مقرر گرديد بنابه تشخيص شوراي فني آقايان مجيد جهانديده (به عنوان سرمربي تيم کشتي نوجوانان فرنگي)، سيد موسي طباطبايي (به عنوان سرپرست تيم کشتي نوجوانان فرنگي)، حميدرضا اسماعيل نژاد (به عنوان سرمربي تيم کشتي جوانان فرنگي)، مجيد رجبي (به عنوان سرپرست تيم کشتي جوانان فرنگي)، عبداله چمن گلي (به عنوان مربي ارشد تيم ملي کشتي بزرگسالان فرنگي) و بهرام مشتاقي (به عنوان سرپرست تيم ملي کشتي بزرگسالان فرنگي) تا پايان رقابت هاي جهاني در هر يک از رده هاي سني در سال جاري فعاليت خود را ادامه دهند. بديهي است شوراي فني بنا به ارزيابي نظارتي خود از عملکرد مربيان يادشده تا پيش از رقابت هاي جهاني ذيربط، مي تواند در تصميم فوق الذکر بازنگري نمايد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10