(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 18 خرداد 1392 - شماره 20511

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
رهبر انقلاب در ديدار مسئولان نظام، سفيران و نمايندگان کشورهاي اسلامي تاکيد فرمودند
نقشه امروز دشمن انحراف اذهان از سرمايه‌داري فاسد و صهيونيسم غاصب است
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
ايران بر قله قرآني جهان ايستاد
آيت‌الله سيداحمد خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران: تمام انقلابيون دنيا چشم به نتيجه انتخابات کشورمان دوخته‌اند
جوسازی اعراب علیه برنامه هسته‌ای ایران
امام جمعه قم:نامزدهاي رياست جمهوري از سخنان دشمن‌شادکن پرهيز کنند
رويترز: افزايش تحريم‌ها عليه ايران باعث افزايش قيمت جهاني نفت مي‌شود
نور محمدي در شهرهاي مذهبي ايران درخشيد
   


حضرت امام‌خميني(ره): آغوش کشور و انقلاب هميشه براي پذيرفتن همه کساني که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولي نه به قيمت طلبکاري آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر آمريکا گفتيد! چرا جنگ کرديد! چرا... .

 


همزمان با عيد مبعث و سالروز بعثت پيامبر مکرم اسلام (ص)، مسئولان نظام، نمايندگان و سفيران کشورهاي اسلامي و جمعي از خانواده‌هاي معظم شهدا با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.
حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در اين ديدار ضمن تبريک عيد مبعث، مهمترين وظيفه امت اسلامي را در شرايط کنوني، هوشياري و شناخت نقشه راه خود و همچنين نقشه دشمن دانستند و تأکيد کردند: طراحي اصلي دشمن ايجاد اختلاف و درگيري ميان مسلمانان است بنابراين ضروري‌ترين نياز دنياي اسلام اتحاد و اتفاق، و همکاري و همدلي است.
ايشان با اشاره به مزاحمت‌ها و معارضه‌هايي که همواره در مقابل پيامبران الهي و دعوت به حق آنها وجود داشته است افزودند: اين مخالفت‌ها و مقابله‌ها در برابر دعوت پيامبر اسلام(ص)، سنگين‌تر و همه‌جانبه‌تر بود و تا آخر عمر شريف آن حضرت به شکل‌هاي مختلف ادامه داشت.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه امروز نيز در مقابل نداي اسلام معارضه و دشمني وجود دارد، خاطرنشان کردند: بعد از آنکه دعوت‌هاي غيرالهي اعم از دعوت مکاتب مارکسيسم و ليبراليسم، نتوانستند سعادت بشريت را تأمين کنند، امروز دل‌ها و نگاه‌ها متوجه اسلام است، بنابراين دشمني با اسلام به عنوان کانون انديشه عدالتخواهي و کرامت انسان، سنگين است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، اهانت به پيامبر اسلام (ص) را نمونه‌اي از اين دشمني‌ها دانستند و افزودند: نمي‌توان باور کرد که اهانت به اسلام و اسلام‌ستيزي در دنيا، بدون طراحي سرويس‌هاي اطلاعاتي قدرت‌ها و حمايت مالي آنها باشد.
ايشان با تأکيد بر اينکه برخي رفتارها و اقدامات مسلمانان همچون جمودها و تحجرها، بهانه اسلام‌ستيزي را به قدرت‌هاي سلطه‌گر مي‌دهد، گفتند: مسلمانان بايد دعوت به اسلام را با صراحت و شجاعت، و صداقت و عدالت انجام دهند تا دل‌ها را به سوي خود جذب کند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: مسلمانان بايد در مقابل دشمني‌ها با پيام اسلام، بايستند همانگونه که پيامبر اسلام(ص) و همه مؤمنان به اسلام در طول تاريخ ايستادند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لزوم بصيرت امت اسلامي و شناخت نقشه راه مسلمانان و نقشه راه دشمن را بسيار ضروري خواندند و خاطرنشان کردند: نقشه اصلي دشمن ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و تحريک تعصب‌هاي مذاهب مختلف اسلامي عليه يکديگر است تا توجه امت اسلامي از کانون اصلي دشمني يعني سرمايه‌داري فاسد و صهيونيسم غاصب و قسي‌القلب منحرف شود.
ايشان تأکيد کردند: امت اسلامي اعم از ملت‌ها، سياستمداران و روشنفکران بايد اين نقشه راه دشمن را بشناسند تا بتوانند در مقابل آن تدبير کنند و دچار عملکرد اشتباه نشوند. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: قدرت‌هاي سلطه‌گر مي‌خواهند با ايجاد اختلاف ميان مسلمانان، آنان را از مسائل اصلي خود و همچنين پيشرفت مورد نياز، غافل کنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: غربي‌ها در گذشته، از طريق استعمار اين هدف را دنبال مي‌کردند و اکنون با ايجاد اختلاف ميان مسلمانان به دنبال اين هدف هستند.
ايشان تأکيد کردند: البته غربي‌ها با شعارهاي طرفداري از حقوق بشر و حمايت از دموکراسي نخواهند توانست لکه ننگ استعمار را از دامان خود پاک کنند.
رهبر انقلاب اسلامي در جمع‌بندي سخنان خود گفتند: با توجه به نقشه راه دشمن، مسلمانان بايد با بصيرت و شناخت دشمن و نقشه‌هاي آن، نقشه راه خود را که همان اتحاد و اتفاق، و همکاري و همدلي است به درستي بشناسند.
در ابتداي اين ديدار که رؤساي قواي مقننه و قضاييه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز حضور داشتند، آقاي احمدي‌نژاد رئيس جمهور با تبريک سالروز مبعث پيامبر گرامي اسلام، نبي مکرم اسلام را گنجينه علم و اسرار خداوند متعال خواند و با اشاره به خصايل پيامبر گرامي اسلام افزود: رسالت اصلي حضرت محمد مصطفي(ص) هدايت بشر بود و در اين مسير متحمل سختي‌هاي زيادي شد. وي افزود: هدف رسالت پيامبر عظيم‌الشان اسلام اتمام مکارم اخلاق، مخاطب پيام او همه بشريت و گستره رسالت او همه جهان براي کمال يافتن انسان بود.
رئيس جمهور، انقلاب عظيم ايران به رهبري امام را دعوت به راه پرافتخار و سعادت‌آفرين انبياي الهي دانست و گفت: استقرار کامل توحيد و عدالت در جهان براساس وعده حق خداوند با ظهور آخرين ذخيره الهي يعني امام عصر (عج) محقق خواهد شد.

 


مبعث رسول اکرم (ص) براي تزکيه
تعليم و حکمت به مردم است
قرآن عظيم:
او (خداوند سبحان) کسي است که در ميان جمعيت درس نخوانده رسولي از خودشان برانگيخت که آياتش را بر آنها مي‌خواند و آنها را تزکيه مي‌کند و به آنها کتاب (قرآن) و حکمت مي‌آموزد و مسلماً پيش از آن، (مردم) در گمراهي آشکاري بودند.
سوره جمعه
آيه 2

 


شب خاطره با ياد اميرحسين فردي برگزار مي‌شود
همزمان با برگزاري مراسم چهلمين روز درگذشت اميرحسين فردي (نويسنده متعهد و مديرمسئول کيهان بچه‌ها) شب خاطره‌اي به ياد او و پس از برگزاري اين مراسم در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار و کتاب شناختنامه وي نيز توزيع خواهد شد.
به گزارش مهر، مراسم گراميداشت چهلمين روز درگذشت مرحوم اميرحسين فردي، نويسنده و مدير سابق مرکز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري از سوي شوراي نويسندگان مسجد جوادالائمه(ع) روز دوشنبه 20 خرداد در محل اين مسجد برگزار مي‌شود.
در اين مراسم که از ساعت 16 تا 18 برگزار خواهد شد، حجت‌الاسلام محي‌الدين بهرام محمديان، معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي به سخنراني خواهد پرداخت. در اين مراسم کتاب زندگينامه اميرحسين فردي، نوشته عليرضا متولي و شناختنامه اميرحسين فردي که به تازگي در دست تاليف و انتشار قرار گرفته است، توزيع خواهد شد.
کتاب زندگينامه اميرحسين فردي، حاصل نگاهي متفاوت از سوي عليرضا متولي به زندگي اين نويسنده از تولد تا فوت وي است. متولي براي تاليف اين کتاب با سفر به زادگاه مرحوم فردي به اطلاعات تازه‌اي درباره زندگي وي دست پيدا کرده و آن را با نثري متفاوت در اين کتاب درج کرده است.
شناختنامه مرحوم فردي نيز به کوشش شوراي نويسندگان مسجد جوادالائمه و در بيش از 480 صفحه تدوين شده است.
بازيگر هاليوود:
سياه‌پوست بودن و زندگي کردن در آمريکا ساده نيست
ويل اسميت، بازيگر رنگين پوست هاليوود در تازه‌ترين گفت و گوي خود از مشکلات زندگي سياه‌پوستان و نبود امنيت در آمريکا گفت.
اين بازيگر در گفت وگويي اينترنتي اظهار داشت: در آمريکا زندگي کردن و سياه پوست بودن، کار چندان ساده و راحتي نيست. ما رنگين پوستان بايد دو برابر سفيدپوستان تلاش کنيم تا بتوانيم در کارهايمان موفق شويم اما سياه‌پوست بودن را دوست دارم و از بابت آن خجالت نمي‌کشم. به خصوص سياه‌پوست بودن در هاليوود را دوست دارم. شما وقتي در هاليوود موفق مي‌شويد، داريد يک پيام رسمي را منتقل مي‌کنيد و مي‌گويند سياه‌پوستان توانايي غلبه بر تمام مشکلات و سختي‌ها را دارند و مي‌توانند سدهاي تحميلي را که جلوي کار و ورودشان ايجاد شده از جلوي پاي خود بردارند.
اسميت همچنين با بيان اينکه احساس امنيت نمي‌کند گفت: مجبور شده‌ام نرده‌هاي بلندي روي ديوار خانه‌ام بکشم. از اين نوع زندگي کردن خجالت مي‌کشم... در اين حالت، نمي‌توانم کاملاً احساس امنيت کنم. به صورت مدام مراقب خودم، حرف‌هايم و رفتارم هستم. هر قدمي که برمي‌دارم، با دقت کامل آن را انجام مي‌دهم.

 


«هاشم‌ سلطاني‌نژاد» و «وحيد وکيلي» نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در سي‌امين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم به مقام نخست رشته‌هاي حفظ کل و قرائت قرآن‌کريم دست يافتند.
به گزارش فارس «هاشم سلطاني‌نژاد» و «وحيد وکيلي» نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در سي‌امين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم به مقام نخست رشته‌هاي حفظ کل و قرائت قرآن‌کريم دست يافتند.
بنا بر اين گزارش نفر دوم رشته تلاوت اين دوره از مسابقات نيز به «عبدالرحمان الکردي» از سوريه رسيده است.
نفرات سوم، چهارم و پنجم اين رشته نيز از آن نمايندگان آلمان، افغانستان و عراق شد.
در رشته حفظ کل قرآن‌کريم نيز پس از ايران نمايندگان نيجريه، عراق، مالزي و افغانستان به ترتيب رتبه دوم تا پنجم را کسب کردند. 
سي‌وپنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم از 10 لغايت 17 خرداد‌ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

 


خطيب موقت تهران با بيان اينکه تمام انقلابيون دنيا چشم به نتيجه انتخابات هفته آينده کشورمان دوخته‌اند، گفت: همه هشت کانديدا بايد در ?? خرداد از قانون و رأي مردم تمکين کرده و به فرد منتخب تبريک بگويند.
آيت‌الله سيداحمد خاتمي خطيب موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي - سياسي جمعه تهران مهمترين مسئله امروز کشور را انتخابات عنوان و تصريح کرد: اين انتخاب يک پيام دارد و آن اين است که امروز مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند در حالي که در قرن‌هاي گذشته کمترين ارزشي براي اين مردم که صاحب اين خانه هستند قائل نمي‌شدند اما به برکت پيروزي انقلاب بيش از 33 انتخابات در کشور برگزار شده است.
آيت‌الله خاتمي تأکيد کرد: همه انتخابات کشور زيرنظر‌دوربين‌هاي دنيا قرار داشته اما انتخابات يازدهم رياست جمهوري از حساسيت ويژه‌اي برخوردار بوده و به تعبير مقام معظم رهبري بين‌المللي شده است.
امام جمعه موقت تهران يادآور شد: در سوريه، حزب‌الله لبنان و تمام انقلابيون دنيا به انتخابات هفته آينده ايران چشم دوخته و منتظر هستند که سرنوشت انتخابات را ببينند.
وي با بيان اينکه، بنده براي انتخابات رياست جمهوري 10 مطلب نوشته‌ام ادامه داد: اولين نکته و مسئله اول، مسئله حضور است چرا که براي دشمنان عدم حضور مردم در انتخابات بسيار مهم محسوب مي‌شود.
آيت‌الله خاتمي با ابراز اميدواري براي ناکام گذاشتن دشمن براي چندمين بار و خلق حماسه سياسي از سوي مردم تصريح کرد: نکته دوم اين است که رأي به هر يک از کانديداهاي احراز صلاحيت شده رأي به نظام اسلامي است و اين کانديداها از راهکار قانوني نظام احراز صلاحيت شده‌اند.
خطيب موقت تهران با بيان اينکه، رسانه‌هاي بيگانه تبليغ مي‌کنند که کانديدايي موردنظر نظام است تا اگر رأي آورد مانند فتنه 88 بگويند انتخابات مهندسي شده بود و اگر رأي نياورد مدعي شوند مردم به نظام پشت کرده‌اند ادامه داد: نظام مطلقاً کانديدا ندارد و رهبر معظم انقلاب نيز بارها فرموده‌اند که ما از هيچ کانديدايي حمايت نمي‌کنيم و بنده فقط يک رأي دارم که خودم مي‌دانم.
وي با تأکيد بر اينکه منصوبان مقام معظم رهبري و امامان جمعه نيز حق ندارند از کانديداي خاص حمايت کنند يادآور شد: نظام اسلامي از کانديداي خاصي حمايت نمي‌کند و تصميم با ملت است.
آيت‌الله خاتمي در تشريح نکته سوم به لزوم قانون‌مداري پرداخت و گفت: قانونمداري مقطعي نيست و فقط با ثبت‌نام در وزارت کشور تمام نمي‌شود بلکه از اول تا آخر است ،ما ديديم که برخي از کانديداي احراز صلاحيت نشده به نظر شوراي نگهبان تمکين کرده و آن را فصل‌الخطاب دانستند هر چند مردم نيز مي‌دانند که عدم احراز صلاحيت ضعف و نقص نيست.
آيت‌الله خاتمي با بيان اينکه اينها را مي‌گويم تا دوباره مبتلا به بلاي فتنه سال 88 نشويم افزود: فتنه سال 88 از متن عدم تمکين به قانون شکل گرفت.
خطيب موقت تهران نکته چهارم را عدالت رسانه‌اي دانست و گفت: در اين انتخابات رسانه‌هاي جمهوري اسلامي در اختيار کانديداها قرار گرفت که بسيار مناسب بود.
آيت‌‌الله خاتمي در ادامه سخنان خود با اشاره به فرصت برابري که صدا و سيما براي بيان سخنان  و برنامه‌هاي کانديداهاي مختلف فراهم آورده است، گفت: اين کار عادلانه شايسته تجليل است بعضي‌ها اين کار عادلانه را هم مي‌کوبند.
 وي افزود: برخي در دقيقه 90 براي افشاگري‌ها خيز برمي‌دارند. مردم عزيز ما به اين مسائل و سي‌دي‌هاي کذايي توجه داشته باشند چرا که اين مسائل در راستاي تقابل با مردم است.
 خطيب نماز جمعه تهران با تاکيد بر ندادن وعده‌هاي غيرقابل اجرا به مردم گفت: اينکه کانديداها بيايند و بگويند و قولي بدهند و بعد بگويند که نگذاشتند، شرمنده نشوند.
 خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به اينکه مسئله فتنه زخم کهنه اين ملت است، گفت: فتنه‌‌گران سرمايه 85 درصدي مردم را سوزاندند. کانديداها بدون آنکه دو پهلو صحبت کنند صريح بگويند که آيا با فتنه‌گران مرزي دارند يا نه؟ کانديداها صريح و شفاف بگويند که با فتنه‌گران مرز داريد يا نه تا مردم تکليف خود را بدانند.
 وي افزود: آخرين نکته هم اينجاست که وقتي انتخابات برگزار شد ،رقابت‌ها تمام مي‌شود و رفاقت‌ها آغاز مي‌شود و با صميميت و وحدت و همدلي براي آباداني کشور بکوشند.
خطيب نماز جمعه تهران با تشبيه پيروزي ارتش سوريه در القصير به پيروزي ملت ايران در خرمشهر، گفت: با فتح القصير آمريکا، صهيونيست‌ها، تروريست‌ها و مفتيان خائني که کمک به اين قضيه کردند و گفتند اگر مي‌توانستند در اين جنگ شرکت کنند، ذليل شدند.
به گزارش فارس، آيت‌الله سيداحمد خاتمي خطيب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌‌ اول با اشاره به روز قيامت اظهار داشت: روز قيامت روز عجيبي است و روز تنهايي کامل است. اين گروه‌ها، احزاب و کانديداهايي که ما امروز سنگشان را به سينه مي‌زنيم فرداي قيامت به داد ما نخواهند رسيد.
وي با تاکيد بر اينکه دينمان را فداي ديگران نکنيم، افزود: اميرالمومنين علي‌(ع) مي‌فرمايند بدترين افراد کساني هستند که دينشان را به دنياي ديگران مي‌فروشند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران ضمن تبريک روز مبعث به فلسفه بعثت پيامبر اکرم پرداخت و گفت: در قرآن کريم دو واژه تزکيه و تعليم به عنوان اهداف مبعوث شدن پيامبر اکرم آمده است و البته در رواياتي نيز پيامبر عظيم‌الشان اسلام مي‌فرمايند که من مبعوث شدم تا معلم بشريت باشم و در عبارت ديگري نيز مي‌فرمايند من مبعوث شدم تا فضايل انساني را به کمال برسانم.
تضمين وزير کشور براي برگزاري انتخابات سالم و قانوني
وزير کشور با تضمين برگزاري انتخابات سالم و قانوني تاکيد کرد: امکان کوچک‌ترين دخالت و تاثيرگذاري در هيچ يک از مراحل و فرايندهاي انتخابات وجود ندارد.
وزير کشور در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با ذکر اين نکته که همه انتخابات‌هاي برگزار شده در جمهوري اسلامي ايران در ادوار گذشته در نهايت سلامت و امانتداري کامل برگزار شدند، تصريح کرد: شاهد مدعا اينکه از دل هر انتخابات، رئيس‌جمهوري با گرايش سياسي متفاوت از دولت وقت برآمده است. 
وزير کشور با تاکيد بر اينکه همه ما بايستي دست در دست هم و متحد و يکپارچه در جهت برگزاري هر چه حماسي‌تر و باشکوه‌تر اين همايش بزرگ ملي تلاش کنيم، خاطرنشان کرد:‌ اگر بگوييم در جمعه آينده همه نگاه‌ها متوجه ايران و حرکت بزرگ ملت سرافراز ايران خواهد بود، سخني به گزاف نگفته و به بيراهه نرفته‌ايم.
وي در ادامه افزود:‌ وزارت کشور با هدف برگزاري انتخابات باشکوه پس از انتخابات مجلس و با استفاده از تجربيات تمام انتخابات گذشته و با ميدان آوردن تمام ظرفيت‌هاي خود و نصب‌العين قرار دادن 4 شعار قانون‌مداري، عدالت محوري، امانتداري و حضور گسترده مردم ،يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراها را در دستور کار خود قرار داد.

 


برخی کشورهای عربی منطقه بار دیگر مدعی شدند که با توجه به اینکه نیروگاه بوشهر در یک منطقه زلزله‌خیز قرار دارد نگران آن هستیم که در صورت وقوع زلزله تشعشعات آن به ما آسیب برساند!
دیپلمات‌ها روز پنجشنبه اعلام کردند که امارات و عربستان این مسئله را در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در تاریخ 3 تا 7 ژوئن پشت درهای بسته برگزار شد مطرح کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز یک دیپلمات عالی‌رتبه در وین گفت: آنها به دلیل نزدیکی جغرافیایی نیروگاه بوشهر نگران هستند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که کشورهای عربی از ایران می‌خواهند به کنوانسیون ایمنی هسته‌ای که پس از حادثه هسته‌ای نیروگاه چرنوبیل در سال 1986 اجرایی شد، بپیوندد. هدف این کنوانسیون افزایش ایمنی از طریق بازرسی‌ها و نظارت دوجانبه است.
مقامات ایرانی گفتند که شرکت روسی که ساخت نیروگاه بوشهر را برعهده داشته اعلام کرده است که زمین‌لرزه شدیدی که دو ماه پیش بوشهر را لرزاند آسیبی به این نیروگاه وارد نکرده است.
علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که پیمانکار روسی مسئول مسائل مربوط به ایمنی نیروگاه بوشهر است.
سلطانیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما انتظار داریم آنها بالاترین استانداردهای امنیتی را در این راکتور به کار گیرند و به همین دلیل این مسئولیت آنهاست.

 


امام جمعه قم گفت: نامزدهاي رياست جمهوري بايد از هرگونه سخني که موجب خوشحالي يا تهديد دشمنان مي‌شود، خودداري کنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمد سعيدي در نمازجمعه اين هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به مسئله انتخابات و تلاش دشمنان براي تبديل کردن اين عرصه به تهديدي عليه ملت ايران گفت: استکبار جهاني هنوز مردم ايران و حماسه‌هايي چون 9 دي را نشناخته است.
سعيدي خطاب به کانديداهاي رياست جمهوري گفت: نامزدهاي رياست جمهوري بايد از هرگونه سخني که موجب خوشحالي يا تهديد دشمنان مي‌شود خودداري کنند؛ خدماتي که در طول انقلاب در دولت‌هاي گذشته و فعلي انجام شده؛ نه تنها نبايد فراموش شود، بلکه بايد بر آنها تأکيد شود و کانديداها بايد قول بدهند اين خدمات را ادامه بدهند.
امام جمعه قم با بيان اينکه براساس نظر امام خميني(ره) ميزان رأي ملت است، اضافه کرد: لازم است همه کانديداها اين نکته را بپذيرند و با قلم و زبان عنوان کنند و صدا و سيما نيز آن را ضبط کند که پس از شمارش آرا، خودشان و طرفداران آنها به نتيجه پايبند بوده و آن را مي‌پذيرند.
سعيدي با بيان اينکه برخي گمان مي‌کنند بايد به دشمنان امتيازاتي بدهيم تصريح کرد: بايد بدانيم مستکبران هيچ‌گاه از دشمني خود دست برنمي‌دارند مگر اينکه ملت ايران از ارزش‌هاي خود و آرمان‌هاي شهدا کوتاه بيايند؛ اين کار نوعي وادادگي به استکبار محسوب مي‌شود که بخواهيم به آنها امتياز بدهيم و سؤال اينجاست که چرا برخي از عمل به دستورات قرآن مبني بر مقابله با منافقان و دشمنان طفره مي‌روند.
امام جمعه قم با اشاره به مبعث رسول گرامي اسلام(ص) با بيان اينکه از نظر قرآن ملاک برتري انسان ها تقواست، عنوان کرد: پيامبر اکرم(ص) نيز با اينکه خود عرب بودند، اما توجهي به نژاد نداشت و تقواي الهي را ملاک قرار مي‌دادند؛ آن حضرت مردمي جاهل را به بزرگ‌ترين تمدن و امت تبديل فرمودند و ماندگاري ديني که ايشان منادي آن بودند، هميشگي است.
متولي آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارک شعبان گفت: حضرت محمد(ص) اين ماه را به نام خود ناميده‌اند و از جمله اعمال اين ماه مي‌توان به صلوات بسيار بر ايشان و خاندان او، صدقه، استغفار و روزه اشاره کرد و مسلمانان بايد حرمت پيامبر(ص) را در اين ماه نگاه دارند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود دشمنان خارجي و اضمحلال داخلي را دو خطر عمده براي اسلام دانست.

 


رويترز با اشاره به تلاش نمايندگان آمريکا براي افزايش تحريم‌ها عليه ايران، اين کار را باعث عصبانيت چين و هند و افزايش قيمت جهاني نفت عنوان کرد.
خبرگزاري رويترز در گزارش خود نوشت: هر دو حزب کنگره آمريکا خواستار تحريم‌هاي شديدتر عليه ايران هستند و بر اين باورند که افزايش خروجي نفت آمريکا و وجود نشانه‌ها حاکي از تأمين نفت جهان به صورت پايدار مي‌تواند مانع افزايش قيمت‌ها شود.
يکي از کميته‌هاي مجلس نمايندگان آمريکا ماه گذشته در جلسه‌اي پيرامون يک طرح تشديد تحريم‌ها ماده جديدي را براي اولين بار در آن لحاظ کرد که واردکنندگان نفت ايران را موظف مي‌کند واردات نفتي‌شان را به اندازه مشخصي کاهش دهند؛ يک ميليون بشکه در روز در عرض يک سال.
ولي برخي کارشناسان انرژي گفتند که برخي از اعضاي کنگره خواستار کاهش هرچه بيشتر صادرات نفتي ايران و نزديک کردن آن به صفر هستند.
به گزارش ايسنا باب مکنالي، رئيس گروه مشاوره‌اي راپيدان و مشاور انرژي پيشين کاخ‌سفيد در دوران جورج بوش در اين باره گفت: کنگره خواستار اين است که همه نفت باقي‌مانده از بازار حذف شود و مناظره اصلي درباره سرعت انجام چنين کاري است.
انتظار مي‌رود باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در ديدارش با شي جينپينگ، رئيس‌جمهور چين در روزهاي آينده درباره قطع وابستگي پکن به واردات نفتي ايران گفت و گو کند.
رويترز در ادامه گزارش خود نوشت: چين حدود نيمي از صادرات نفت ايران را مي‌خرد. اين کشور در تلاش‌هاي بين‌المللي براي کاهش واردات نفت از ايران شرکت کرده است، ولي سؤال کليدي اين است که آيا حاضر است بيشتر از اين پيش برود يا خير.
هند حدود يک چهارم صادرات نفتي ايران و ترکيه يک هشتم آن را مي‌خرد.جيسون برودوف، مدير مرکز سياست انرژي جهاني در دانشگاه کلمبيا و يک مشاور ارشد انرژي در کاخ سفيد تا سال ميلادي گذشته در اين مورد گفت: اگر از کشورهايي مانند چين، ترکيه و هند بخواهيد خيلي سريع دست به اقدامات بيشتر بزنند ممکن است هيچ نتيجه‌اي از آنها به دست نياوريد.
همچنين وزارت امور خارجه آمريکا مستثني شدن چين، هند و هفت کشور ديگر از تحريم‌هاي ايران را در ازاي کاهش واردات نفتي‌شان از تهران تمديد کرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، تمديد مستثني قرار گرفتن اين کشورها به اين مفهوم است که مؤسسات مالي آنها تا شش ماه آينده در خطر حذف دسترسي به سيستم مالي آمريکا قرار نخواهند گرفت.
مقامات وزارت امور خارجه و خزانه‌داري آمريکا از کشورهاي مصرف‌کننده خواسته‌اند که خريد نفت ايران را به نحو قابل توجهي کاهش دهند، ولي مقداري را که آنها خواستار کاهش آن هستند مشخص نکرده‌اند.
کشورهاي ديگري که از تحريم‌هاي آمريکا مستثني قرار گرفته‌اند کره‌جنوبي، مالزي، سنگاپور،‌‌آفريقاي‌جنوبي، سريلانکا و ترکيه و تايوان هستند. ژاپن و 10 کشور ديگر اتخاديه اروپا نيز در اوايل سال ميلادي جاري از اين تحريم‌ها مستثني قرار گرفتند.

 


سرويس شهرستانها-
حرم مطهر ثامن‌الحجج امام رضا و شهر مشهد، بارگاه ملکوتي حضرت معصومه و شهر قم و بيش از صد امامزاده و بقعه متبرکه در استان تهران در جشن مبعث پيامبراکرم(ص) غرق در شادي و سرور بود.
به گزارش ايرنا، عاشقان خاندان عصمت و طهارت در شب 27 رجب‌المرجب، بعثت پيام‌آور وحي و نور و رحمت را با شور و شوق وصف‌ناپذيري در سراسر حرم رضوي با نواي روح‌بخش قرآن، مولودي‌خواني و مديحه‌سرايي جشن گرفتند.
همچنين به گزارش واحد مرکزي خبر، شهر مقدس قم و حرم حضرت معصومه نيز در سالروز بعثت خاتم‌النبيين حضرت محمد(ص)، سراسر جشن و نور باران بود و پيروان آن حضرت که از سراسر کشور به اين آستان مقدس مشرف شدند با شرکت در مراسم جشن بعثت سرور کائنات، اين عيد بزرگ را به يکديگر تبريک مي‌گفتند.مراسم جشن اين عيد بزرگ مسلمانان در بيش از يکصد امامزاده و بقعه متبرکه استان تهران و به ويژه حرم حضرت عبدالعظيم‌حسني و امامزاده سيدجعفر و حميده‌خاتون باغ فيض نيز برگزار شد که سخنراني، مولودي‌خواني، مسابقات کتابخواني و پيامکي براي علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده بود و اجرا شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10