(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 19 خرداد 1392 - شماره 20512

آخرين خبرها از چگونگي انتقال
شهدا و مجروحان حمله تروريستي به اتوبوس حامل زائران ايراني در عراق
ثبت‌نام جشنواره جوان خوارزمي آغاز شد
از تيرماه پژو، سمند و پرايد شماره‌گذاري نمي‌شوند
خواب‌آلودگي راننده ال‌90 به زندگي خانواده‌اش پايان داد
حجاج تمتع 15 روز مانده به سفر واکسن مننژيت بزنند
راه‌اندازي پرديس معامله خودرو در پايتخت
راه‌اندازي پارک دلفين‌ها در برج ميلاد
سارق حرفه‌اي در خمين به دام پليس افتاد
اختصاص 1500 ميليارد تومان براي مشوق‌هاي فرزندآوري
حادثه در محدوده پل حافظ
توزيع کارت ورود به جلسه آزمون سراسري از 2 تيرماه
تجهيز بزرگراه امام علي(ع) به تجهيزات هوشمند
حوادث کوتاه از کشور
آتش‌سوزي در مجتمع 15 واحدي
توليد 1500 تن آبزي در آب‌بندهاي استان کرمانشاه
وزير راه و شهرسازي: فروش واحدهاي مسکن مهر مشروط به تسويه‌حساب با بانک است
فرماندار خبر داد
خسارت ديدن 95 درصد باغ‌ها و مزارع بوکان
تصويري نادر از يک تولد
تيراندازي در کاليفرنيا
48 کشته در آتش‌سوزي بي‌آر‌تي چيني
دستگيري ژنرال اسرائيلي به اتهام تجارت انسان
   


مدير حج و زيارت همدان به خبرگزاري فارس گفت: اتوبوس مورد حمله تروريستي حامل 82 نفر از زائران کربلا بوده، و 41 نفر از زائران مربوط به استان همدان و 41 نفر نيز مربوط به استان کرمانشاه بوده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اسماعيلي خاطرنشان کرد: تمامي مجروحان به بيمارستان طالقاني کرمانشاه انتقال يافتند، و در حال حاضر بستري هستند.
وي با بيان اينکه همه افراد سالم شب جمعه به کرمانشاه انتقال داده شدند، افزود: 16 نفر از اين تعداد به همدان بازگشته‌اند.
اسماعيلي با اشاره به انتقال شهداي سانحه بمب‌گذاري روز جمعه مقارن با مبعث نبي‌مکرم اسلام در مسير بغداد به کاظمين، يادآور شد: شهدا بعد از شناسايي و طي مراحل قانوني در عراق، در مرز ايران تحويل حج و زيارت داده مي‌شوند و حج و زيارت برنامه انتقال اين شهدا را براي تشييع به استان‌ها انجام مي‌دهد.
مدير حج و زيارت همدان درپايان متذکر شد: حج و زيارت همدان و کرمانشاه در تلاش هستند تا ضمن رايزني با مسئولان عراقي هرچه سريع‌تر اين شهدا را به ايران انتقال دهند.
در سانحه بمب‌گذاري روز جمعه به زائران ايراني در عراق 16 نفر شهيد و 30 نفر مجروح شدند.

 


سرپرست اداره کل جشنواره‌ها و مسابقات علمي و فناوري سازمان پژوهش‌هاي علمي وصنعتي ايران از آغاز ثبت‌نام پانزدهمين جشنواره جوان خوارزمي خبر داد.
محمدرضا سنجابي در اين باره گفت: جشنواره جوان خوارزمي بستر مناسبي براي شناسايي، جذب و پرورش استعدادهاي جوان کشور در زمينه‌هاي مختلف علمي و صنعتي است.
وي افزود: متقاضيان با داشتن حداکثر سن 30 سال تمام مي‌توانند از طريق سامانه الکترونيکي Khwarizmi.ir نسبت به ثبت‌نام الکترونيکي خود اقدام کنند.
سنجابي خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در اين بخش از جشنواره تا پايان تيرماه سال جاري ادامه دارد.

 


قائم مقام سازمان محيط‌زيست گفت: سه مدل خودروپژو، سمند و پرايد در صورتي که با استاندارد يورو 2 توليد شوند از ابتداي تير ماه شماره‌گذاري نخواهند شد مگر اينکه خودروسازان باز قانون را دور بزنند.
به گزارش فارس، علي محمد شاعري ديروز در نشست خبري معاونين سازمان حفاظت محيط زيست که به مناسبت گراميداشت هفته محيط‌زيست در محل سازمان محيط‌زيست برگزار شد اظهار داشت: محصولات صنعت خودروسازي و پالايشگاهي کشور منطبق با استانداردهاي روز دنيا نيست.
وي افزود: در صورتي که محصولات اين دو گروه با استانداردهاي روز دنيا توليد و عرضه شود نه تنها سلامت و بهداشت جامعه را با خود به ارمغان مي‌آورد بلکه با توسعه نيز همراه خواهد بود.
قائم مقام سازمان محيط زيست افزود: هم اکنون تقابلي که بين خودروسازان و محيط‌زيست پيش آمده بر سر توسعه نامتوازن است، توسعه خودروسازان توسعه هزينه محور و درآمد محور است. به طوري که محيط‌زيست محور نيست.
وي ادامه داد: خودروسازان مي‌گويند اگر بخواهند استاندارد را رعايت کنند بايد 500 الي 700 هزار تومان هزينه صرف کنند و آنها مي‌گويند که توان چنين کاري را ندارند.شاعري متذکر شد: در اين زمينه تصويب قوانين و آگاهي دادن کافي نيست اين امر علاوه بر تصويب قوانين نيازمند اجباري شدن است.
قائم مقام سازمان محيط‌زيست يادآور شد: از ابتداي سال قرار بود خودروها با استاندارد يورو 4 توليد شود هم اکنون 30 درصد خودروها يورو 4 هستند.وي اضافه کرد: طبق برنامه‌اي که وزارت نفت ارائه کرده است از پايان مرداد ماه و اوايل شهريور ماه توزيع سوخت يورو 4 را در برخي از استان‌هاي کشور آغاز مي‌کند.شاعري با بيان اينکه هم اکنون 8 ميليون ليتر گازوئيل در تهران با استاندارد يورو 4 توزيع مي‌شود گفت: براساس استانداردسازي بخشي از سوخت مورد عرضه در کشور بنزن موجود در سوخت از حدود 6 درصد به 5/1 درصد کاهش يافته است همچنين اکتان سوخت نيز ميان 83 و 93 است.به گفته وي برهمين اساس شاخص آلودگي هوا بهبود يافته است بطوري که مي‌توان گفت: آلودگي هواي تهران 30 درصد کاهش يافته است.شاعري يادآور شد: تا نيمه دوم خرداد ماه در تهران بنزين يورو 4 توزيع مي‌شود همچنين سوخت نفت-گاز هم اکنون در اکثر جايگاه‌ها با استانداردهاي روز دنيا عرضه مي‌شود.

 


زنجان-خبرنگار کيهان:
خواب‌آلودگي و عدم توانايي راننده خودرو ال90 در کنترل وسيله نقليه در محور زنجان-قزوين منجر به واژگوني و کشته شدن اعضاي 4 نفره خانواده‌اش شد.
سرهنگ «عبدالعلي رشتياني» رئيس پليس راه استان زنجان ضمن اعلام اين خبر گفت: مأموران پليس راه «زنجان- قزوين» از وقوع يک حادثه مرگبار رانندگي در کيلومتر 28 اين محور مطلع و بلافاصله به محل اعلامي اعزام شدند.
وي خاطرنشان کرد: اين خودرو که در لاين شمالي آزاد راه «زنجان-قزوين» در حرکت بود، حدود 28 کيلومتري اين محور واژگون و منجر به اين حادثه دلخراش شد.سرهنگ رشتياني گفت: مأموران با حضور در محل حادثه با جسد مادر و فرزند يک ساله اين خانواده روبرو شدند.وي تصريح کرد: راننده اين خودرو به همراه فرزند 8 ساله‌اش به شدت مجروح که با همکاري عوامل پليس راه به مراکز درماني منتقل شدند که متأسفانه اين دو نفر نيز به علت شدت جراحات وارده جان باختند تا زندگي اعضاي چهار نفره اين خانواده خاموش شود.

 


معاون مرکز پزشکي حج و زيارت هلا‌ل‌احمر اعلام کرد: حجاج تمتع براي واکسيناسيون مننژيت عجله نکنند و 15روز مانده به سفر واکسن بزنند.
وليد دنده‌بر با اشاره به ضرورت تزريق واکسن مننژيت براي زائران بيت‌الله الحرام گفت: تمامي حجاج عمره و تمتع بايد اين واکسن را تزريق کرده و به مراکز هلال‌احمر استانها و شهرستانهاي خود براي تزريق مراجعه کنند.
وي در پاسخ به اينکه بسياري از حجاج تمتع از نبود واکسن و شلوغي صفوف تزريقات گلايه دارند گفت: واکسن براي تمامي حجاج موجود است و ذخيره شده ولي مشکل اين است که حجاج تمتع عجله کرده‌اند. آنها 15 روز مانده به سفر حج بايد اقدام کنند اما از هفته‌هاي گذشته به مراکز تزريق واکسن مراجعه کرده‌اند درحالي که همزمان حجاج عمره هم درحال زدن واکسن هستند و همين موضوع موجب ازدحام شده است.
معاون مرکز پزشکي حج هلال‌احمر درمورد واکسن آنفلوآنزا براي حجاج گفت: نيازي به تزريق واکسن آنفلوآنزا نيست و تنها بايد سالمندان و افرادي که بيماري کليوي، قلبي، کبدي و مزمن دارند از اين واکسن استفاده کنند.
دنده بر در پاسخ به اينکه آيا ويروس جديد «کرونا» حجاج را تهديد مي‌کند به مهر گفت: اين ويروس در 6کشور جهان شيوع پيدا کرده و وارد عربستان هم شده ولي در مکه و مدينه خبري از اين ويروس و بيماري نيست و گزارش نشده است. البته رعايت بهداشت فردي، شستن دست‌ها و استفاده از دستمال کاغذي شخصي در حين حج و سفر الزامي است. همچنين استفاده از ماسک و خوردن مايعات زياد توصيه مي‌شود اگر هم زائري دچار سرماخوردگي شد حتماً به پزشک مراجعه کند.

 


معاون خدمات شهري شهرداري تهران از برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي پرديس بزرگ خريد و فروش انواع خودرو در پايتخت خبر داد.
مجتبي عبداللهي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به فعاليت پنج مرکز خريد و فروش خودرو در تهران، اظهار داشت: در حال حاضر نياز تهران به اين مراکز برطرف شده و حتي نيمي از ظرفيت اين مراکز هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.
وي در عين حال از برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي پرديس بزرگ خريد و فروش خودرو خبر داد و افزود: زميني در مرز مناطق 18 و 19 تهران پيش‌بيني شده که براي اين منظور بايد آماده‌سازي شود.
به گفته عبداللهي، اين پرديس در تمام روزهاي هفته فعال خواهد بود و معامله انواع خودروهاي داخلي و خارجي در آن جريان خواهد داشت.
معاون شهردار تهران يادآور شد: هم‌اکنون هم دو مرکز از ميان پنج مرکز خريد و فروش خودروي تهران، تمام روزهاي هفته ميزبان شهروندان هستند و فعلا ساير مراکز در روزهاي پاياني هفته فعال خواهند بود.

 


مديرعامل برج ميلاد تهران از راه‌اندازي مرتفع‌ترين دلفيناريوم جهان در برج ميلاد تهران خبر داد.
فرزاد هوشيار پارسيان گفت: پارک دلفين‌ها نخستين دلفيناريوم غير ساحلي خاورميانه و مرتفع‌ترين دلفيناريوم جهان است که به زودي ميزبان گردشگران و شهروندان تهراني در برج فرهنگي و تفريحي ميلاد خواهد شد.وي افزود: اين پارک با هدف جذب گردشگر در برج ميلاد تهران به عنوان يکي از جاذبه‌هاي گردشگري شهر تهران راه‌اندازي مي‌شود.
به گفته هوشيار، درحال حاضر در اين پارک، چهار شير دريايي زندگي مي‌کنند که از کشورهاي اسپانيا، هلند و آمريکاي جنوبي آورده شده و توسط بهترين مربيان خاورميانه آموزش ديده‌اند. اين شيرهاي دريايي با انجام حرکات آکروباتيک گردشگران را تشويق به بازديد از آن مي‌کنند. ضمن آنکه بزودي قرار است تعدادي دلفين نيز در اين دلفيناريوم آورده شود.وي ادامه داد: دلفيناريوم برج ميلاد تهران درحال حاضر به صورت آزمايشي بهره‌برداري شده است و با آوردن دلفين‌ها و همزيستي آنها با محيط آماده بازديد عموم مردم خواهدشد.
مديرعامل برج ميلاد تهران درخصوص وسعت اين پارک نيز گفت: دلفيناريوم برج ميلاد تهران سه هزار و 200مترمربع وسعت دارد و ظرفيت پذيرايي از بازديدکنندگان روزانه در هر سانس 1200نفر است و قرار است در چهار سانس به نمايش درآيد. همچنين آموزش‌هاي لازم به شيرهاي دريايي براي گرفتن عکس يادگاري، کشيدن نقاشي و نواختن سازدهني به آنها داده شده است.براساس اين گزارش، پارک دلفين‌هاي برج ميلاد تهران از طريق تکنولوژي شبيه‌سازي شده آب اقيانوس، قابليت نگهداري انواع پستانداران دريايي را در پايتخت ايران فراهم کرده است.پارک دلفين‌ها در ضلع جنوب غربي برج ميلاد تهران جنب باشگاه پينت‌بال قرار دارد و مسير ورودي به اين پارک از سمت اتوبان شيخ فضل‌الله نوري، ورودي بزرگراه شهيد همت، مسير اختصاصي برج ميلاد تهران است.

 


اراک- خبرنگارکيهان:
سارق حرفه‌اي تجهيزات داخل خودرو که از شهرهاي کشور اقدام به 226 فقره سرقت کرده بود، به دام پليس افتاد.
جانشين فرمانده انتظامي استان مرکزي، در اين‌باره گفت: درپي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در استان مرکزي، به ويژه شهرهاي اراک، محلات و دليجان، شناسايي و دستگير سارق يا سارقان در دستور کار، کارآگاهان قرار گرفت.
سرهنگ کاکاوند افزود: پس از تحقيقات جامع، سارق حرفه‌اي در محلات شناسايي و در عمليات تعقيب و گريز در خمين دستگير شد.
وي اظهار کرد: متهم در بازجويي، به 226فقره سرقت داخل خودرو در شهرهاي مختلف کشور اعتراف کرد که از مجموع سرقت‌ها، 95 فقره سرقت در تهران بزرگ، 97 فقره سرقت در استان مرکزي، 15 فقره سرقت در قم و 19 فقره سرقت در محمودآباد مازندران صورت گرفته است و در اين ارتباط، هم تاکنون 112 مالباخته شناسايي شده‌اند.
به گفته کاکاوند، اکثر سرقت‌هاي صورت گرفته، از خودروهاي بدون سيستم ايمني بوده است.

 


رئيس مرکز امور زنان و خانواده نهاد رياست‌جمهوري از اختصاص 1500 ميليارد تومان براي مشوق‌هاي فرزندآوري در بودجه 92 خبر داد.
مريم مجتهدزاده در نشست خبري خود در مرکز امور زنان گفت: طبق مصوبه جلسه ستاد ملي زن و خانواده در مورد بيمه زنان خانه‌دار مقرر شد که سازمان بهزيستي و کميته امداد اسامي زنان سرپرست خانه‌دار را ارائه داده و در مرحله دوم براي سال جاري 100 تا 200 هزار نفر از زنان خانه‌دار در کل کشور بيمه شوند، ضمن اينکه قرار است طبق برنامه پنجم توسعه تا پايان اين برنامه، يک ميليون نفر از زنان خانه‌دار بيمه شوند. همچنين در برنامه‌هاي ششم و هفتم توسعه يعني تا 12 سال آينده نيز بايد کليه زنان خانه‌داري که تحت پوشش هيچ بيمه‌اي نيستند، بيمه شوند.
وي در ادامه با بيان اينکه سهمي از هزينه بيمه زنان خانه‌دار در مرحله اول از سوي دولت پرداخت مي‌شود، تصريح کرد: قرار است تا بيمه را در قالب فعاليت صندوق‌ها که خود درآمدزايي دارند، تعريف کنيم و به مرور کمک دولت قطع شده و از سوي صندوق‌ها ادامه يابد. همچنين جلساتي نيز با بخش‌هاي خصوصي گذاشته شده است و در اين راستا امروز يکشنبه جلسه نهايي در اين زمينه گذاشته خواهد شد تا مدل اصلي براي نحوه پرداخت بيمه زنان خانه‌دار درنظر گرفته شود و براي همه نيز قابل قبول باشد.رئيس مرکز امور زنان و خانواده نهاد رياست‌جمهوري تصريح کرد: تصويب يک درصد از بودجه دستگاه‌ها براي اختصاص به امور زنان از اقدامات ديگر مرکز امور زنان است که با وجود اينکه دستگاه‌ها مجاز به اختصاص اين يک درصد شده‌اند، اما باز جاي اميدواري دارد که طرح‌هاي اين مرکز در اين حوزه بي‌نتيجه نمانده است.
مجتهدزاده خاطرنشان کرد: طبق اين قانون دستگاه‌ها موظفند تا هر شش ماه يک بار اقدامات لازمي که در راستاي اختصاص يک درصد از بودجه خود به امور زنان را گزارش دهند. بنابراين جاي اميدواري است که با پيگيري‌هاي مرکز امور زنان، دستگاه‌ها به وظايف خود عمل کرده و در اين راستا اقدامات لازم را انجام دهند.
وي در ادامه از ديگر اقدامات مرکز امور زنان در دولت نهم و دهم به مشوق‌هاي فرزندآوري اشاره کرد و گفت: از جمله اين مشوق‌ها، بازنشستگي پيش از موعد زنان شاغل با سابقه 10 سال فعاليت بوده است.مجتهدزاده در راستاي مشوق‌هاي فرزندآوري به حمايت از مادران سه دهک پايين جامعه در دوران بارداري اشاره کرد و گفت: دولت مکلف است مواد پروتئيني و مکمل‌هاي غذايي براي مادران سه دهک پايين جامعه را فراهم کند که طبق آيين‌نامه وزارت بهداشت مکلف شد اين اقدام را با همکاري سازمان بهزيستي، کميته امداد امام خميني(ره)، وزارت اقتصاد و دارايي و وزارت کشور انجام دهد که در حال حاضر با مشخص شدن تعداد مادران سه دهک پايين جامعه، اقدامات لازم جهت اجرايي شدن اين طرح صورت گيرد.
رئيس مرکز امور زنان و خانواده نهاد رياست‌جمهوري افزود: طبق لايحه بودجه امسال 1500 ميليارد تومان براي مشوق‌هاي فرزندآوري اختصاص يافته است که البته در حال حاضر در شوراي نگهبان در حال بررسي است و با رفع مشکلات موجود اين رديف بودجه، پس از تصويب اجرايي خواهد شد.

 


سرعت بالاي راننده پژو 206 حادثه آفريد.
به گزارش روابط عمومي اورژانس تهران، راننده پژو 206 روز جمعه در محدوده پل حافظ به سمت حسن‌آباد بر اثر برخورد با پست برق و تير چراغ برق دچار حادثه شد.
بنابر گزارش رسيده راننده خانم پژو 206 پس از سرازير شدن از پل دوم حافظ به علت سرعت بالا و تخلف فردي که متواري شد، نتوانست خودرو را کنترل کند و پس از انحراف به سمت چپ و برخورد با سنگ کاشته شده در پياده‌رو، پست برق و تير چراغ برق چرخيده و جلوي ساختمان فرهيختگان متوقف شد.

 


توزيع کارت آزمون سراسري سال 92 از دوم تير آغاز مي‌شود و تا پنجم تيرماه ادامه مي‌يابد.
به گزارش سازمان سنجش، کارت‌هاي ورود به جلسه آزمون براي يک ميليون و 223 هزار و 444 نفر صادر شده است که با توجه به ثبت‌نام داوطلبان در دو گروه آزمايشي براي برخي داوطلبان دو کارت ورود به جلسه صادر شده است.متقاضيان مي‌توانند دفترچه راهنماي مربوط به اين آزمون را هم اکنون روي سايت رسمي سازمان سنجش آموزش کشور ملاحظه کنند.
گفتني است آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني صبح روز پنج‌شنبه 6 تيرماه، آزمون گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر همين روز برگزار مي‌شود.آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي و زبان‌هاي خارجي نيز در صبح و بعدازظهر روز جمعه هفتم تيرماه برگزار خواهد شد. آزمون گروه آزمايشي علوم انساني نيز صبح روز شنبه 8 تيرماه برگزار خواهد شد.

 


تمام زيرساخت‌هاي مديريت هوشمند ترافيک در بزرگراه امام علي(ع) تعبيه و دوربين‌هاي نظارت تصويري و ثبت تخلفات نيز به بهره‌برداري رسيدند.
حجت‌الله بهروز با بيان اين مطلب اظهار کرد: بزرگراه امام علي(ع) دومين معبري بود که همزمان با احداث، همه تأسيسات مورد نياز مديريت هوشمند ترافيک در آن را تعبيه کرديم.
وي ادامه داد: به موازات عمليات عمراني اين بزرگراه مهم شهر، احداث شبکه فيبر نوري و نصب دوربين‌هاي نظارت تصويري و ثبت تخلفات سرعت در اين بزرگراه انجام شد و هم اکنون 28 دوربين نظارت تصويري و 6 دوربين سرعت‌سنج در اين بزرگراه داريم و امکانات فيبر نوري هم به صورت زيرساختي آماده و تکميل شده است.
بهروز با اشاره به اينکه به زودي خط جديدي از اتوبوس‌هاي تندرو در مسير بزرگراه امام علي(ع) به بهره‌برداري مي‌رسد گفت: امکانات زيرساختي براي احداث خط اتوبوس‌هاي BRT و ايستگاه‌هاي اين خط نيز فراهم شده است تا بتوانيم نصب دستگاه‌هاي کارت خوان بليت الکترونيک، تأسيسات برق و شبکه اين خط را به راحتي و همزمان با بهره‌برداري از خط اتوبوس‌هاي تندرو به بهره‌برداري برسانيم.
مديرعامل شرکت کنترل ترافيک شهرداري تهران تصريح کرد: در بزرگراه امام علي(ع) نيز مانند ساير بزرگراه‌هاي شهر، سرعت خودروها با دوربين‌هاي ثبت تخلفات تحت نظارت و کنترل قرار دارد و نسبت به جريمه افرادي که با سرعت غيرمجاز در اين بزرگراه تردد کنند اقدام خواهد شد.

 


کشف محموله سيگار قاچاق
فارس-قزوين: مأموران پليس آگاهي تاکستان هنگام گشت‌زني در آزادراه قزوين-زنجان به 2 دستگاه خودرو سواري پژو مشکوک شده، و پس از تعقيب و گريز هر 2 خودرو را متوقف کردند. در بازرسي خودروها 11 هزار و 666 پاکت سيگار خارجي قاچاق کشف، و 4 نفر در اين ارتباط توقيف شدند.
حادثه رانندگي در استان مرکزي
اراک-خبرنگار کيهان: در اثر برخورد يک دستگاه خودروي سمند به گاردريل کنار جاده در ابتداي محور اراک-فراهان 4 تن از سرنشينان خودرو جان باختند. در حادثه ديگر در آزادراه کربلا در اثر برخورد يک دستگاه خودرو نيسان با پژو 206 راننده پژو در دم جان سپرد و 4 سرنشين ديگر و راننده نيسان مجروح و به مراکز درماني منتقل شدند.
برداشت غيرمجاز شن از بستر رودخانه
رشت-خبرنگار کيهان: افرادي که به صورت غيرمجاز از بستر رودخانه سفيدرود شن و ماسه برداشت مي‌کردند، رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستانه اشرفيه را مجروح ساختند. «هادي پور» در اين حادثه براثر برخورد بيل مکانيکي از ناحيه دست و پاي چپ بشدت آسيب ديد و هم اکنون تحت مداوا قرار دارد و راننده بيل مکانيکي نيز پس از اين حادثه متواري شده است.
سدآبي جناقچي قرباني گرفت
اراک-خبرنگار کيهان: جواني هنگام شنا در سد آبي روستاي جناقچي سفلي واقع در شهرستان زرنديه استان مرکزي به دليل ناآشنايي به فنون شنا غرق شد. اين سد آبي پيشتر براي شنا غير مجاز اعلام شده بود.
سارقان طلا به دام افتادند
زنجان- خبرنگار کيهان: 2 زن جوان به همراه يک کودک پس از کش روي طلا از يک مغازه طلافروشي واقع در مجتمع نور زنجان، توسط مأموران کلانتري 12 اين شهرستان شناسايي و بلافاصله دستگير شدند. پس از کشف طلاجات مسروقه در بين اشياي متعلق به سارقان، آنان به بزه ارتکابي اعتراف کردند. متهمان که داراي سابقه کيفري هستند به دادسرا معرفي شدند.
موتورسوار جان باخت
زنجان- خبرنگار کيهان: در اثر انحراف به چپ يک دستگاه موتورسيکلت و برخورد با يک دستگاه خودرو نيسان در محور ابهر-خدابنده در استان زنجان، راکب موتور به هويت «ع.د» به دليل شدت جراحات وارده در محل حادثه فوت کرد. اين حادثه در جاده فرعي روستاي «قانلي» رخ داد.

 


سازمان آتش‌نشاني تهران از مهار آتش‌سوزي در ساختمان 15 واحدي و نجات 8 نفر از ميان دود خبر داد.
بنابر گزارش رسيده ساعت 12و8 دقيقه روز جمعه به دنبال وقوع آتش‌سوزي در يک ساختمان پنج طبقه 15واحدي در بلوار فردوس شرقي، ايستگاه‌هاي 80 و 98 به همراه گروه نجات 8 و خودروي حامل تجهيزات تنفسي به محل اعزام شد.
در حادثه روز جمعه در طبقه منفي2 اين ساختمان يک دستگاه خودروي سواري پژو 206 کاملا شعله‌ور شده و دود غليظ ناشي از آن به طبقات فوقاني نيز سرايت کرده بود.
آتش‌نشانان با تقسيم شدن به دو گروه، عمليات اطفاي حريق و نجات افراد محبوس در حادثه را به طور همزمان آغاز کردند. گروهي از آتش‌نشانان با مراجعه به طبقات فوقاني، هشت تن شامل يک مرد، دو کودک هشت ‌ماهه و پنج ساله، يک پيرزن 80 ساله و چهار زن را از ميان دود غليظ خارج کرده و به فضاي باز منتقل کردند.
سپس آتش‌نشانان با استفاده از تجهيزات موجود، خودروي آتش گرفته را خاموش کرده و از سرايت شعله‌هاي آتش به دو خودروي مجاور و همچنين حدود 10 باب انباري که در پارکينگ قرار داشت، جلوگيري کردند.

 


کرمانشاه- خبرنگار کيهان:
مديرکل شيلات استان کرمانشاه گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال 1500 تن ماهي در پشت سدها و آب‌بندهاي استان توليد شود.
وي افزود: در حال حاضر 17سد و آب‌بند در استان کرمانشاه وجود دارد که از اين تعداد 8 سد و آب بند شرايط آبزي‌پروري را دارند.
کيومرث شهبازي اظهار داشت: در سال جاري يک ميليون و 281 هزار قطعه انواع مختلف بچه ماهي در سدهاي شيان، کل‌کشي، سليمانشاه، آزادي، زاگرس و آب‌بندهاي هرسم و بنياد مستضعفان رهاسازي شده‌اند.

 


وزير راه و شهرسازي فروش واحدهاي مسکن مهر را مشروط به تسويه حساب با بانک عنوان و اعلام کرد: براي واگذاري زمين‌هاي مسکن مهر به متقاضيان، اگر بتوانند اجازه بزرگان نظام را بگيرند ما مخالفتي نمي‌کنيم.
به گزارش ايسنا علي نيکزاد در حاشيه بازديد از پروژه واحدهاي مسکن مهر پرديس اظهار کرد: اگرچه برخي کانديداها از واگذاري زمين‌هاي مسکن مهر سخن مي‌گويند اما اجاره 99 ساله زمين‌هاي مسکن مهر به اين دليل است که اين خانه‌ها را در اختيار مردم قرار دهيم و همان اجاره 99 ساله بماند.وي افزود: مي‌خواهيم از نظر کارشناسي مسکن را از کالاي سرمايه‌اي به کالاي مصرفي تبديل کنيم و اگر اين واگذاري صورت گيرد، خريد و فروش‌ها نيز زياد مي‌شود و در قيمت مسکن مؤثر است.
نيکزاد در پاسخ به آزاد شدن زمان خريد و فروش واحدهاي مسکن مهر گفت: خريد و فروش مسکن مهر قانوني نيست زيرا اين زمين‌ها در اختيار دولت و آپارتمان در رهن بانک است لذا اگر متقاضي مي‌خواهد واحد خود را بفروشد بايد با تسويه حساب از رهن بانک خارج شود.
وزير راه و شهرسازي افزود: براي کم شدن مشکلات قضايي و درگير شدن در خريد و فروش‌هاي مسکن مهر اين خريد و فروش‌ها غيرقانوني اعلام شده و حتماً با متخلفان و کساني که امتياز مسکن مهر را خريد و فروش مي‌کنند، برخورد خواهد شد.
وي با اشاره به ساخت و ساز مسکن مهر در شهر تهران گفت: اين ساخت و سازها همزمان با آماده‌سازي و تأسيسات روبنايي و زيربنايي انجام مي‌شود که کار ارزشمندي است.به گفته نيکزاد اگر فروشگاه‌هاي خريد، کلانتري و تأسيسات روبنايي و زيربنايي شهر تأمين شود، مردم حاضرند مبلغ بيشتري براي خريد اين واحدها بپردازند.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به واحدهاي در حال ساخت مسکن مهر در کل کشور گفت: از ميان دو ميليون و 180 هزار واحد شهري ساخت يک ميليون و 130 هزار واحد تمام شده و از ميان دو ميليون و 120 هزار واحد روستايي مسکن مهر نيز 5/1 ميليون واحد تحويل داده شده است.

 


فرماندار بوکان گفت: 75 تا 95 درصد باغ‌ها و اراضي کشاورزي شهرستان بوکان بر اثر بارش تگرگ خسارت ديدند.
فرماندار بوکان از آسيب‌ جدي مزارع کشاورزي و باغ‌هاي اين شهرستان در اثر بارش تگرگ‌هاي 35 تا 50 گرمي و باران شديد خبر داد و افزود: در اثر اين بارندگي حدود دوهزار و 591 هکتار از اراضي دچار خسارت شدند.به گزارش باشگاه خبرنگاران اروميه، حسن عباسي اعلام کرد محصولات زراعي آسيب ديده در اين حادثه عبارت بودند از گندم، چغندر، آفتابگردان، صيفي‌جات که خسارت وارده بر آن‌ها تا 95 درصد برآورده شده است.

 


در يک پديده نادر، نوزادي در داخل کيسه آب سالم طي عمل سزارين به دنيا آمد.
به گزارش ايسنا، کيسه آمنيوتيک (کيسه آب) محفظه‌اي مملو از آب درون رحم مادر است که جنين در آن شناور بوده و مراحل رشد را سپري مي‌کند. اين کيسه حاوي مايع شفاف و نسبتاً زرد رنگي است که بيشتر آن را آب تشکيل مي‌دهد، اما پس از هفته دهم مقدار کمي ادرار جنين وارد آن مي‌شود.
کيسه آمنيوتيک از صدمه ديدن نوزاد جلوگيري کرده و علاوه بر کنترل دماي بدن، امکان تنفس و بلع را براي جنين فراهم مي‌کند؛ اين مايع به تدريج در طول بارداري افزايش مي‌يابد و پس از هفته سي و هشتم روند افزايش مايع متوقف و نوزاد آماده تولد مي‌شود.
کيسه آمنيوتيک به طور طبيعي حين زايمان پاره مي‌شود، اما در اين نمونه بسيار نادر، نوزاد حين عمل سزارين درون کيسه سالم و دست‌نخورده از رحم مادر خارج مي‌شود.
دکتر «آريس تسيگريس» پزشک متخصص زنان و زايمان در بيمارستاني در شمال آتن، تصوير لحظه‌ تولد نوزاد درون کيسه آمنيوتيک را در اينترنت منتشر کرده است.
وي گفت: با توجه به پاره نشدن کيسه آمنيوتيک، نوزاد متوجه به دنيا آمدن خود نشد رفتاري مشابه داخل رحم مادر داشت. به محض پاره شدن کيسه روند طبيعي تنفس نوزاد آغاز شد.

 


يک فرد مسلح دستکم 6 نفر را به ضرب گلوله در «سانتامونيکا» ايالت «کاليفرنيا» کشت و خود نيز با گلوله مأموران پليس در کتابخانه دانشکده ارتباطات کشته شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز، «ژاکلين سيبروکس» رئيس پليس ايالت کاليفرنيا اعلام کرده فرد دومي نيز در ارتباط با اين تيراندازي دستگير شده است.
اين خشونت‌هاي مرتبط با تيراندازي در چند مايلي از محلي صورت گرفته بود که «باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا در مراسم جمع‌آوري بودجه براي انتخابات مياندوره‌اي حاضر شده بود.
مقامات پليس آمريکا همچنين دو جسد را در نزديکي يک خانه‌اي که آتش گرفته بود، پيدا کردند اما هنوز مشخص نيست که آيا تيراندازي و آتش‌سوزي با يکديگر ارتباط داشته يا خير.
گفتني است، آزاد بودن قوانين حمل سلاح در آمريکا روزانه به کشته شدن دهها نفر منتهي مي‌شود.

 


آتش گرفتن اتوبوسي در يکي از استان‌هاي چين منجر به کشته شدن 48 نفر و زخمي شدن دهها تن ديگر شد.
به گزارش ايسنا، پليس چين با تاييد خبر اين آتش‌سوزي اعلام کرد: بررسي‌ها نشان داده است که اتوبوس به عمد به آتش کشيده شده و در اين رابطه يک فرد مظنون نيز شناسايي شده است.
براساس گزارش‌ها، اين حادثه عصر جمعه در جنوب‌شرق چين اتفاق افتاد بر اثر اين آتش‌سوزي 34 تن ديگر مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. که حالا دو تن از آنان وخيم گزارش شده است.

 


يک افسر سابق رژيم صهيونيستي که از سال 2010 ميلادي به جرم قاچاق اعضاي بدن از سوي پليس بين‌الملل (اينترپل) تحت تعقيب بود، روز جمعه در فرودگاه «لئوناردو داوينچي» شهر رم در ايتاليا شناسايي و دستگير شد.
«گداليا تائوبر» 77 ساله که هم‌اکنون در زنداني در ايتاليا به سر مي‌برد، متهم شده که اداره يک سازمان قاچاق اعضاي بدن انسان را بر عهده داشته است.
«آنتونيو دلجرکو» از افسران پليس ايتاليا در اين باره گفت: اين فرد در 19 مورد قاچاق اعضاي بدن مجرم شناخته شده و تمامي اين افراد نيز پس از انجام معاينات سطحي در برزيل به آفريقاي جنوبي منتقل شده‌اند و پس از جراحي اعضاي بدن آنها به افراد ثروتمند پيوند زده شده است.
تائوبر از سال 2002 ميلادي اقدام به اين کار کرده است.
به گزارش ايسنا به نقل از يورونيوز، تمامي اين جراحي‌هاي پيوند عضو به طور غيرقانوني و در چند بيمارستان مختلف در آفريقاي جنوبي انجام شده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10