(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 19 خرداد 1392 - شماره 20512

حديث دشت عشق
شرايط غيرعادي در اردوي حريف تيم ملي فوتبال کشورمان
افشاگري پيش از بازي با ايران
قطر و لبنان تباني کرده‌اند
اخبار کوتاه از فوتبال
رئيس جمهور در تمرين تيم ملي فوتبال
بازگشت کاپيتان معترض به اردوي تيم ملي تکواندو
حضورحدادي در مرحله ششم ليگ الماس
جلسه بي نتيجه ملي‌پوشان المپيکي وزنه‌برداري با وزير ورزش
خواندني از ورزش ايران
تغيير زمان در بازي دوم تيم ملي واليبال
تاکيد روسيه بر مواضع مشترک با ايران جهت حفظ کشتي در المپيک
تاييد اساسنامه فدراسيون قايقراني
   


به ياد بسيجي شهيد «مصطفي رئوفي منش»
مجروح بستان، شهيد فتح‌المبين
شقايق وجود مصطفي سال 1344 در اصفهان روييد و مانند نهالي سرسبز قد برافراشت. پس از طي دوره کودکي راهي سراي علم‌آموزان شد. هرکجا مجلس سبزي از ذکر و دعا برپا مي‌شد شمع وجود مصطفي روشنگر آن بزم بود. از کودکي انس و الفتي خاص با ذکر و نام اهل بيت عليهم‌السلام داشت و همين آشنايي زمينه را براي رشد و شکوفايي معنوي او فراهم ساخت.
چندي بعد با شروع جنگ تحميلي علي‌رغم علاقه زيادش به يادگيري دانش، جهاد را بر ماندن ترجيح داد. به جمع مجاهدان راه خدا پيوست تا در ميدان جنگ مشق عشق کند و در آزمون بندگي سربلند گردد.
سنش کم بود و همين امر مانع اعزامش بود، اما روح بزرگش چنان شجاعتي در وجودش ايجاد کرده بود که راه را برايش هموار ساخت. راهي ميدان رزم شد. در عمليات بستان مجروح شد اما هنوز زخم‌هايش التيام نيافته دوباره به جبهه رفت.
فرازي از وصيتنامه شهيد:
شما را به خدا به رهنمودهاي امام امت گوش فرا دهيد زيرا سخنان امام نشأت گرفته از کلام امام حسين (عليه‌السلام) است. پس اين رهنمودها را سرمشق و الگوي خود قرار دهيد.
ديگر آن که شما را به خدا قلب امام امت را نرنجانيد زيرا هرچه امام را برنجانيد ما را رنجانده‌ايد و امام زمان (عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف) را ناراحت کرده‌ايد.
بسيجي شهيد «مصطفي رئوفي‌منش»، سال 1344 در اصفهان متولد شد و در سال 1361 در عمليات فتح‌المبين به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
در آستانه بازي تيم هاي ايران و لبنان ، اردوي تيم حريف کاملا بهم ريخته تا جايي که رئيس فدراسيون لبنان و سرمربي تيم ملي اين کشور مجددا از تباني برخي بازيکنان خود با تيم قطر سخن مي گويند.
در حالي که تيم ملي فوتبال لبنان خود را آماده ديدار برابر ايران در انتخابي جام‌جهاني مي‌کند، هاشم حيدر، رييس فدراسيون فوتبال لبنان سخنان عجيبي را بر زبان آورد و از تباني و کم‌کاري بازيکنان کشورش در ديدارهاي انتخابي جام‌جهاني خبر داد! رئيس فدراسيون فوتبال لبنان گفت: «حضور تيم ملي فوتبال لبنان در اين مرحله دستاورد بزرگي به شمار مي‌آيد. ما براي نخستين بار در تاريخ خود موفق شديم به اين مرحله راه يابيم. اگر خيانت بعضي از بازيکنان نبود اکنون به احتمال زياد جمع امتيازهاي ما 10 يا 12 بود و مي‌توانستيم جواز صعود به جام‌جهاني را کسب کنيم. متاسفانه بعضي از بازيکنان با شرکت‌هاي شرط‌بندي همکاري کردند و دست به تغيير نتيجه‌ بازي‌ها زدند. آنها با اين کار به تيم ملي کشورشان از پشت خنجر زدند و امتيازهاي مهمي را از لبنان گرفتند.» سخنان هاشم حيدر بازتاب زيادي در رسانه‌هاي لبناني داشت.
سايت النشره در گزارشي در واکنش به اين سخنان رييس فدراسيون فوتبال لبنان نوشت: «اين سخنان حيدر نشان مي‌دهد که او اطلاعات سري در اختيار دارد و اين طبيعي است؛ چرا که رييس فدراسيون فوتبال است. اما سوال اين است که منظور او از تباني مربوط به چه ديدارهايي مي‌شود؟ در گروهي که لبنان قرار داشت، چهار تيم ديگر به نام‌هاي ايران، قطر، ازبکستان و کره‌جنوبي هم حضور داشتند. لبنان هم قبل از اعلام نتيجه‌ کميته‌ تحقيقات پنج بازي انجام داده بود که عبارت بودند: * لبنان صفر - قطر يک * لبنان يک - ازبکستان يک * کره‌جنوبي 3 - لبنان صفر * لبنان يک - ايران صفر * قطر يک - لبنان صفر. بر اساس اين جدول تنها در ديدار برابر ايران احتمال تباني وجود ندارد؛ چرا که ما (لبنان) در آن ديدار به پيروزي رسيديم و تنها سه امتياز خود در اين مرحله را کسب کرديم.»
اين سايت لبناني در ادامه گزارش خود نوشت: «هنوز ابهام موجود در سخنان هاشم حيدر برطرف نشده است. لبنان الان پنج امتياز دارد. رئيس فدراسيون گفت، اگر خيانت بعضي از بازيکنان نبود، الان جمع امتيازهاي ما 10 يا 12 بود. اگر بنا را بر اين بگيريم که در دو ديدار برابر کره‌جنوبي و ازبکستان تباني رخ داده، الان بايد جمع امتيازهاي ما در صورت پيروزي در هر دو ديدار به عدد 11 مي‌رسيد و اين يک امتياز کمتر و يا بيشتر از پيش‌بيني هاشم حيدر است. به نظر مي‌رسد که تباني در ديدار برابر قطر منطقي‌تر باشد؛ چرا که ما شانس بيشتري براي پيروزي برابر قطري‌ها داشتيم. اگر آن اشتباه بچگانه رامز ديوب در ديدار برابر قطر نبود، ما سه امتياز را به راحتي تقديم حريف نمي‌کرديم. رئيس فدراسيون فوتبال لبنان بايد افشاگري بيشتري کند و با روشني هرچه تمام‌تر به مردم پاسخگو باشد؛ چرا که تباني در جام‌جهاني جنايتي عادي نيست. لبناني‌ها اين حق را دارند که متهم را شناسايي و او را جريمه کنند. البته بعضي هم انگشت اتهام را به طرف خود فدراسيون دراز مي‌کنند که اميدواريم اين درست نباشد. چيزي به انتخابات رياست فدراسيون فوتبال لبنان باقي نمانده است. ديگر چيزي براي مخفي کردن وجود ندارد. فدراسيون فوتبال بايد از اعتبار خود دفاع کند.»
سرمربي از تباني با قطر گفت
اما اين پايان ماجراي تباني در تيم ملي لبنان نبود زيرا سرمربي اين تيم نيز در صحبت هايش به اين موضوع اشاره داشت. تئو بوکر گفت: چنانچه بعضي از بازيکنان تيمش در دو بازي مقابل قطر تعمدا شکست نخورده بودند، الان به جام جهاني راه پيدا کرده بودند. بوکر در آستانه اين ديدار به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: اگر بازيکنان من در آن دو بازي به قطر راه نداده بودند ما مي توانستيم به برزيل برسيم. در ماه فوريه مشخص شد که 24 بازيکن لبناني در تباني شرکت داشته اند که 6 نفر از اين بازيکنان در عضويت تيم فوتبال لبنان بودند. بوکر افزود: اگر نگاه کنيد ببينيد ما چطور باختيم پي مي‌بريد که چقدر مسخره است. يکي از بازيکنان ما چندين بار تلاش مي‌کرد تا با يک پاس راست، مهاجم نوک قطر را در موقعيت گلزني قرار دهد. باورکردني نيست.
فدراسيون فوتبال پيگيري کند
پيش از اين صحبت از تباني احتمالي در بازي لبنان و قطر شده بود اما هيچ زماني به اين صراحت رئيس فدراسيون فوتبال لبنان و سرمربي اين تيم از تباني سخن نگفته بودند. در اين ميان نقش فدراسيون فوتبال کشورمان بسيار حساس است، از کفاشيان و همکارانش انتظار مي رود از کنار اين موضوع بي تفاوت عبور نکنند و مراتب لازم را به اطلاع فيفا برسانند.
لازم به يادآوري است تيم فوتبال لبنان روز سه شنبه در آخرين ديدار خود در چارچوب رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در ورزشگاه آزادي به مصاف ايران مي‌رود.

 


سرمربي سابق سپاهان شيعه شد
«گروفان وي‌يرا» مربي مشهور برزيلي و سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال عراق و سپاهان اصفهان که عراق را در سال ???? به تنها مقام قهرماني اين کشور در تاريخ جام ملت‌هاي آسيا رساند، با حضور در حرم امامين کاظميين (ع) اسلام آورد و به مذهب تشيع گرويد.اين مربي برزيلي پس از اداي شهادتين همراه با ميليون‌ها زائر، مراسم زيارت حرم آن دو امام بزرگوار را به جا آورد.وي در حال حاضر هدايت تيم ملي کويت را بر عهده دارد.
کار پرسپوليس و دهنوي به شکايت ‌کشيد
باشگاه پرسپوليس از قاسم دهنوي شکايت مي‌کند.در حالي که تا چند روز پيش مسئولان باشگاه پرسپوليس مدعي بودند که قاسم دهنوي متعلق به آنهاست و تاکيد مي‌کردند اين بازيکن فصل بعد را در اين تيم سپري مي‌کند، با تاييد قرارداد اين بازيکن با سپاهان به دنبال شکايت از او هستند.مسئولان پرسپوليس معتقدند که دهنوي به قرارداد خود با اين باشگاه پايبند نبوده و قصد دارند از اين بازيکن به کميته انضباطي شکايت کنند.
آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده 26 متهم به تباني
رئيس کميته استيناف فدراسيون فوتبال ضمن اعلام آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده 26 متهم تباني در ليگ آزادگان که کميته انضباطي در خصوص آنها راي صادر کرده از صدور آراي قطعي تا يکشنبه هفته آينده خبر داد.عليرضا صالحي در خصوص آخرين وضعيت پرونده هاي تباني ليگ دسته اول که هنوز باز هستند و کميته استيناف راي قطعي خود را در خصوص انها اعلام نکرده ضمن بيان مطلب فوق گفت: يکشنبه هفته گذشته 26 نفر از افرادي که کميته انضباطي فدراسيون فوتبال در خصوص آنها راي در مورد تباني صادر کرده به کميته استيناف مراجعه کردند و ما به طور جداگانه به حرف هاي آنها گوش داديم. با توجه به محدوديت زماني که در خصوص نقل و انتقالات وجود دارد حداکثر تا يکشنبه هفته آينده آراي قطعي مربوط به اين 26 نفر را نيز صادر خواهيم کرد که احتمال شکسته شدن يا تشديد در آراي کميته انضباطي در خصوص اين افراد نيز وجود دارد.
مهاجم پرسپوليس در دفتر مديرعامل استقلال
مديرعامل باشگاه استقلال با مهاجم تيم پرسپوليس مذاکره کرد. محمد قاضي که ظاهرا براي فصل بعدي برنامه اي براي تمديد قرارداد با پرسپوليس ندارد ظهر امروز در دفتر علي فتح الله زاده حضور پيدا کرد.اين بازيکن با مديرعامل باشگاه استقلال مذاکره کرد اما مشخص شدن حضور اين بازيکن در تيم استقلال به بعد از بازگشت امير قلعه نويي از سفر موکول شد.از سويي گفته مي شود باشگاه استقلال به دنبال جذب اميد عاليشاه بازيکن فصل گذشته راه آهن است.
دلالي سرمربي تيم ملي فوتسال
وحيد شمسايي، آقاي گل فوتسال جهان که تا قبل از جام‌جهاني 2012 نيز کاپيتان تيم‌ملي بود، به دليل اختلافاتش با مسئولان کميته فوتسال همچنان از تيم‌ملي دور مانده است. او در تازه ترين صحبت هاي خود با سايت خبري اوج نيوز به انتقاد از خسوس کاندلاس، سرمربي فعلي تيم‌ملي فوتسال پرداخت و گفت: آقاي پروفسور (لقب خسوس) قبل از حضور در ايران در کويت دلالي مي‌کرده و در سطح فوتسال اسپانيا حتي مربي پنجاهم اين کشور نيز محسوب نمي‌شود.
استقلالي ها منتظر بازگشت قلعه نويي
امير قلعه نويي که در سفر خارج از کشور به سر مي برد از مسئولان باشگاه استقلال خواسته مقدمات برگزاري اردوي اين تيم را در کمپ ازميت در ترکيه فراهم کنند. قرار است زمان برگزاري اردوي استقلال در ترکيه بعد از بازگشت قلعه نويي از سفر مشخص شود. استقلال در سالهاي گذشته هم در همين کمپ که در 100 کيلومتري شهر استانبول قرار دارد اردو زده بود.
برهاني آبي پوش ماند
آرش برهاني که براي سپري کردن تعطيلات خود به خارج از کشور رفته ديروز به صورت تلفني با مديرعامل استقلال گفت و گو کرد. محور صحبتهاي برهاني و فتح الله زاده درباره وضعيت فصل آينده آرش بود که مديرعامل استقلال به وي اطمينان خاطر داد براي سال آينده هم در ليست آبي پوشان حضور خواهد داشت.
کارت بازي صادر نمي شود
با حکم کميته انضباطي فدراسيون فوتبال فعاليت‌ باشگاه‌هاي بدهکار در فصل نقل و انتقالات به حالت تعليق درآمده است و به همين دليل هم قرارداد هيچ بازيکن خارجي تا برطرف شدن اين مشکل ثبت نمي‌شود و بدون امضا و ثبت قرارداد نيز هيچ ITC (کارت بازي ) صادر نخواهد شد. مدير روابط بين الملل سازمان ليگ با تاييد اين خبر گفت: تا زمان حل نشدن مشکل باشگاه‌ها ITC هم براي بازيکنان خارجي درخواست نخواهد شد.

 


رئيس جمهور براي سومين‌بار در هشت سال گذشته با حضور در اردوي تيم ملي فوتبال ايران از نزديک در جريان آماده‌سازي اين تيم
قرار گرفت.
محمود احمدي نژاد روز گذشته در آستانه ديدار حساس ايران برابر لبنان با حضور در اردوي تيم ملي از وضعيت آماده‌سازي بازيکنان اين تيم آگاه شد. اين براي سومين بار است که محمود احمدي نژاد در اردوي تيم ملي فوتبال ايران حاضر مي‌شود. پيش از اين وي يک بار در سال 2006 و پيش از حضور تيم ملي در جام جهاني آلمان در اردوي تيم ايران حاضر شد. پس از آن، سال گذشته احمدي‌نژاد پيش از ديدار مهم ايران برابر کره جنوبي با حضور در زمين شماره 2 ورزشگاه آزادي با بازيکنان و کادر فني تيم ملي به گفت‌وگو پرداخت.

 


دور جديد تمرينات تيم ملي تکواندوي مردان براي حضور در مسابقات قهرماني جهان با بازگشت عليرضا نصر آغاز شد.
تيم ملي تکواندو مردان ايران که خود را براي حضور در مسابقات قهرماني جهان در مکزيک آماده مي‌کند، هفته گذشته آخرين مرحله تمريني خود را بدون حضور عليرضا نصرآزاداني، کاپيتان خود برگزار کرد و ملي‌پوشان دو روز استراحت کردند. تکواندوکاران ديروز دور جديد تمرين‌ها را آغاز کردند که عليرضا نصر هم به اردوها بازگشت.احسان نقيب‌زاده، هادي مستعان، محمد خمسه، مسعود حجي‌زواره،اميد عميدي، مهدي خدابخش، سجاد مرداني، بهنام اسبقي و عليرضا نصر‌آزاداني 9 نفري هستند که در اين اردو حضور دارند.عليرضا نصر، کاپيتان تيم ملي در اعتراض به اعلام نام خود در وزن چهارم براي اعزام مسابقات جهاني اردوها را ترک کرده بود اما پس از صحبت با کادر فني و مسئولان فدراسيون، به اردو بازگشت.بيست‌ويکمين دوره مسابقات جهاني تکواندو 22 تا 30 تير در شهر پايوبلا در مکزيک برگزار خواهد شد.

 


مسابقات ليگ الماس پنجشنبه 23 خرداد در شهر اسلو پايتخت نروژ برگزار خواهد شد و نايب قهرمان ايراني المپيک لندن در پرتاب ديسک با حريفان خود رقابت خواهد کرد.
احسان حدادي که در مرحله چهارم ليگ الماس در يوگن آمريکا با پرتاب 65 متر و 63 سانتيمتر در مکان سوم اين رقابت ها قرار گرفت، در مرحله ششم اين رقابت‌ها در اسلو نروژ به مصاف حريفان خود مي‌رود.بر اساس اسامي ثبت نام شده در سايت مسابقات رابرت هارتينگ آلماني، قهرمان المپيک لندن و مرحله چهارم در اين مرحله غايب است.حدادي در حال حاضر با کسب يک امتياز در مکان چهارم رده بندي قرار دارد.

 


ملي‌پوشان پس از جلسه مشترک با وزير ورزش و مسئولان و کادر فني تيم ملي وزنه‌برداري، همچنان از حضور در تمرينات تيم ملي سر باز زدند.
طي روزهاي گذشته و در راستاي حل شدن مشکلات وزنه‌برداران المپيکي و بازگشت آنها به اردوي تيم ملي، جلسه‌اي با حضور محمد عباسي، وزير ورزش، حميد سجادي، معاون وزارت ورزش، حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه‌برداري، کوروش باقري، سرمربي تيم‌هاي ملي وزنه‌برداري و 5 ملي‌پوش مغضوب المپيکي اين رشته ورزشي برگزار شد.
بر همين اساس در اين جلسه به منظور برطرف شدن سوء تفاهم‌ها و مشکلات ايجاد شده، صحبت‌هايي از سوي وزير ورزش مطرح شد که در نهايت و با پافشاري ملي‌پوشان المپيکي بر خواسته‌هاي قبلي‌شان مبني بر استفاده از يک مربي ديگر، اين جلسه هم راه به جايي نبرد تا يک بار ديگر تلاش‌ها براي بازگشت اين 5 تفر به نتيجه‌اي نرسيده باشد.نکته قابل توجه اينکه با درخواست وزير و پادرمياني رضازاده پيشنهاد خريد دسته گل براي آشتي‌کنان بين وزنه برداران و کادرفني تيم ملي مطرح شد که اين درخواست هم راه به جايي نبرد تا در نهايت روي وزير ورزش هم براي حل اين مشکل به زمين بخورد.

 


*عباس جديدي، نايب قهرمان المپيک آتلانتا، ظهر ديروز با حضور در فدراسيون کشتي براي انتخابات رياست اين فدراسيون مدارک خود را ارائه و ثبت نام کرد.به غير از جديدي، در روزهاي گذشته اميررضا خادم، محمدرضا يزداني خرم، عسگري محمديان، عبدالله عزيزي و علي بديع براي حضور در انتخابات رياست فدراسيون کشتي ثبت نام کرده بودند.
* در ادامه مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا ديروز مسابقات تيمي اسلحه فلوره با حضور 12 تيم برگزار شد که تيم ملي ايران با کسب يک پيروزي و يک شکست در پايان از صعود به نيمه‌نهايي بازماند.تيم ملي ايران متشکل از شروين طلوعي، علي ادهمي، حامد صياد قنبري در اين مسابقات حاضر شد و در بازي نخست خود توانست مغولستان را 45 بر 11 از پيش رو بردارد و به جمع 8 تيم صعود کند، اما در اين مرحله با شکست 42 بر 29 مقابل ژاپن از صعود به نيمه‌نهايي بازماند.مسابقات تيمي اپه امروز برگزار مي‌شود.

 


زمان بازي دوم تيم ملي واليبال ايران از دوم به اول تيرماه تغيير کرد.
فدراسيون جهاني واليبال براي کاهش هزينه تيم‌هاي حاضر در ليگ جهاني، فاصله ديدارهاي اول و دوم تيم‌ها را به يک روز کاهش داد.بر اين اساس تيم ملي واليبال ايران ساعت 17 روز‌هاي 31 خرداد ماه و يکم تيرماه در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران، ميزبان صربستان خواهد بود. تيم ملي واليبال ايران با تيم هاي صربستان، آلمان، روسيه، کوبا و ايتاليا در گروه دوم ليگ جهاني واليبال رقابت مي‌کند.

 


وزير ورزش روسيه در پاسخ به نامه محمد عباسي وزير ورزش و جوانان ايران، بر مواضع مشترک دو کشور در جهت حفظ کشتي در بازي‌هاي المپيک تاکيد کرد.
«ويتالي موتکو» در نامه ارسالي خود به وزير ورزش ايران نوشت: حذف کشتي از فهرست 25 رشته ورزشي حاضر در بازي هاي المپيک 2020 براي ورزشکاران، هواداران و دست‌اندرکاران پيشرفت ورزش و بويژه کشتي بسيار شگفت انگيز و ناراحت کننده بود. کشتي يکي از ورزش هاي پايه گذار بازي‌هاي المپيک در دوران باستان و عصر حاضر است و در يونان باستان نيز جزء برنامه بازي‌هاي المپيک بود. وي همچنين تصريح کرد: اميد است که من و شما با اتخاذ مواضع مشترک، تلاش هايمان را براي حفظ کشتي در برنامه بازي هاي المپيک متحد نمائيم. به سهم خودم مي خواهم به شما اطمينان بدهم که وزارت ورزش روسيه از تمام تلاش هاي فدراسيون ملي کشتي و کميته ملي المپيک روسيه براي يافتن راهي جهت خروج از وضع پديد آمده حمايت خواهد کرد.

 


اساسنامه فدراسيون قايقراني ايران از سوي فدراسيون جهاني کانوئينگ مورد تاييد قرار گرفت.
پس از تعليق فدراسيون قايقراني ايران از سوي فدراسيون‌هاي جهاني کانوئينگ و روئينگ و درخواست کانوئينگ براي اصلاح اساسنامه ايران، سرانجام اين اساسنامه مورد تاييد قرار گرفت.خسرو ابراهيمي با اعلام اين خبر گفت: يکي دو بار اساسنامه به فدراسيون جهاني کانوئينگ فرستاده شد و سرانجام امروز (ديروز) به ما خبر دادند اين اساسنامه مورد تاييد قرار گرفته است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10