(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 27 خرداد 1392 - شماره 20519

پرواز 21 هواپيما و هلي‌کوپتر براي تامين امنيت انتخابات
طراحي روپوش جديد براي دانش‌آموزان دختر و پسر
جريمه 4/7 ميليارد توماني يک شرکت توليدي شکر
آغاز چين دوم برگ سبز چاي در گيلان و مازندران
مسموميت کودک 8 ساله بابلي با داروي حيواني
ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان دوره‌هاي ترمي علمي کاربردي از 4 تير
افزايش 30هزار تخت جديد به مجموعه بيمارستاني کشور
بازگشت جريان ترافيکي بزرگراه فتح در محدوده پل کن
حوادث کوتاه از کشور
ارائه خدمات درمان اعتياد به مادران باردار
يک مقام مسئول کارگري اعلام کرد
سوءاستفاده تامين اجتماعي از بيمه کارگران ساختماني
مديرکل ميراث فرهنگي خراسان رضوي خبر داد
کشف اشياي 2400 سال قبل از ميلاد در فيروزه نيشابور
ذخيره‌سازي خون بندناف در بانک‌هاي خصوصي
4 مجروح در تيراندازي تگزاس
فرود اضطراري هواپيماي مصري
راز مرگ گاگارين
   


فرمانده هواپيمايي نيروي انتظامي از اختصاص 21 فروند از انواع وسيله پرنده براي تامين امنيت انتخابات رياست‌جمهوري خبر داد.
سرتيپ دوم خلبان محمد زارعي در خصوص ماموريت هواپيمايي پليس در يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري، گفت: عقابان تيز‌پرواز هواپيمايي ناجا جهت برقراري امنيت يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در روزهاي 23 و 24 خردادماه سال جاري در آسمان ايران به پرواز درآمدند.
وي يادآور شد: اين پروازها با اختصاص وسايل پرنده به فرمانده انتظامي استان‌هاي تهران، زاهدان، کرمان، مشهد، بيرجند، شاهرود، يزد، اصفهان، شيراز، اهواز، اروميه، سنندج، خرم‌آباد، کرمانشاه، ساري، ياسوج، بوشهر، چهارمحال و بختياري، ايلام، گرگان و رشت انجام شد.
فرمانده هواپيمايي ناجا تصريح کرد: بيست و يک فروند از انواع وسيله پرنده اين هواپيمايي اعم از هواپيما و بالگرد سبک، سنگين و نيمه‌سنگين با 44 ساعت پرواز طي 47 سورتي پرواز، توسط کارکنان پروازي هميشه در صحنه اين يگان با موفقيت به ثبت رسيد.

 


معاون پرورشي وزير آموزش و پرورش از طراحي و ساماندهي فرم جديد پوششي براي دانش‌آموزان دختر و پسر از مهرماه آينده خبر داد.
حسين هژبري در گفت‌وگو با ايسنا تاکيد کرد: اين طرح آماده اجرا مي‌باشد و چنانچه به تصويب شوراي معاونين برسد بزودي ابلاغ خواهد شد.
وي درباره ساماندهي فرم لباس دانش‌آموزان، تاکيد کرد: هم‌اکنون طرحي در شوراي «عفاف و حجاب» مدارس در دست بررسي است که براساس آن ساماندهي لباس فرم دختران و پسران در همه مقاطع مورد مطالعه قرار گرفته است و به زودي به شوراي معاونين ارائه و در صورت تصويب، براي اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
هژبري با بيان اينکه در طرح‌هاي پيشنهادي، فرم و رنگ لباس‌هاي دانش‌آموزان با نظر اوليا و دانش‌آموزان و مربيان به اجرا درمي‌آيد، تصريح کرد: قيمت‌هايي که براي فرم لباس مدارس درنظر گرفته مي‌شود، نرخ‌هاي مناسبي است و اگر مدارس در بحث فرم لباس ورود پيدا نکنند، قطعا هزينه‌هاي آن براي خانواده‌ها سنگين خواهد بود.
معاون پرورشي وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه طرح پوشش يکسان در چند استان به صورت آزمايشي اجرا شده، گفت: در استان‌هايي همانند زنجان و مرکزي، در تمام مقاطع تحصيلي فرم يکسان با موفقيت اجرا شده است.
وي ادامه داد: در بخش پسران نيز بسياري از مدارس از سنوات گذشته اقدام به يکسان کردن پوشش دانش‌آموزان کرده‌اند که بر همين اساس مدارس غيرانتفاعي داراي لباس‌هاي فرم ويژه هستند.
هژبري افزود: شورايي به نام «عفاف و حجاب» در آموزش و پرورش وجود دارد که يکي از فعاليت‌هاي مهم اين شورا، ساماندهي لباس فرم دانش‌آموزان است.
وي گفت: لباس فرم مدارس دخترانه از سنوات گذشته در آموزش و پرورش وجود داشته و در مدارس دولتي و غيردولتي سراسر کشور اجرا مي‌شود.

 


معاون حقوقي و اجراي احکام سازمان تعزيرات استان تهران از مجازات سنگين براي يک شرکت توليد شکر خبر داد.
بزرگمهر صادقي نيچکوهي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در اين باره گفت: اين جريمه سنگين در پي شکايت سازمان حمايت از حقوق توليدکنندگان و مصرف‌کنندگان از اين شرکت که مکان آن اعلام نشده صادر شده است.
صادقي تاکيد کرد: پس از بازرسي‌هاي صورت گرفته و احراز تخلف گرانفروشي شرکت توليدي شکر پرونده‌اي در اين خصوص تشکيل و جهت رسيدگي به شعبه 50 ارسال شد.
اين مقام قضايي خاطرنشان کرد: شعبه 50 که وظيفه رسيدگي به اين پرونده را به عهده داشت با توجه به ادله کافي در پرونده و شکايت سازمان حمايت از حقوق توليدکنندگان و مصرف‌کنندگان اين شرکت را به پرداخت 47 ميليارد و 380 ميليون ريال جريمه در حق دولت محکوم کرد.

 


رئيس سازمان چاي کشور از آغاز چين دوم برگ سبز چاي در استان‌هاي گيلان و مازندران خبر داد.
علي محرر روز يکشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: چين دوم برگ سبز چاي در 32 هزار هکتار از باغ‌هاي شمال کشور تا اواخر تيرماه ادامه دارد.
وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود کشاورزان چايکار در اين مرحله بيش از 30 هزار تن برگ سبز چاي برداشت کنند.
رئيس سازمان چاي کشور خاطرنشان کرد: چايکاران در چين اول 37 هزار و 200 تن برگ سبز چاي به ارزش 300 ميليارد ريال برداشت کردند که 75 درصد آن درجه يک بود.
محرر افزود: در اين مدت هشت هزار و 500 تن چاي خشک در کارخانه هاي چاي‌سازي گيلان و مازندران توليد شده است.
استان‌هاي گيلان و مازندران داراي 32 هزار هکتار باغ چاي است و نزديک به 60 هزار خانوار به امر چايکاري اشتغال دارند. کشاورزان چايکار در سه مرحله بهاره، تابستانه و پائيزه برگ سبز چاي برداشت مي‌کنند.
حدود 180 کارخانه چاي در استان‌هاي گيلان و مازندران کار عمل‌آوري و تبديل برگ سبز چاي به چاي خشک را بر عهده دارند.
در فصل زراعي گذشته 110 هزار تن برگ سبز چاي به ارزش 506 ميليارد ريال برداشت که از اين مقدار 25 هزار تن چاي خشک توليد شد.
با ابلاغ هيات وزيران، قيمت خريد تضميني هر کيلوگرم برگ سبز چاي درجه يک در سال جاري 12 هزار ريال و درجه دو 6 هزار و 500 ريال تعيين شده است.

 


رئيس اورژانس 115 بابل از مسموم شدن کودک هشت ساله بابلي با داروي حيواني خبر داد.
مهدي محمديان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: شنبه شب گذشته خانواده‌اي مضطرب به پايگاه اورژانس 115 بابل مراجعه و اظهار داشتند که پسر هشت ساله‌شان دچار مسموميت دارويي شده است.
وي افزود: اين کودک داروي رشد حيوانات اهلي را که در يخچال منزل نگهداري مي‌شد اشتباهي به جاي شربت سرفه استفاده کرده بود.
محمديان تصريح کرد: تکنسين‌هاي پايگاه «هلي‌دشت» بلافاصله پس از اقدامات پزشکي بيمار را به بيمارستان آيت‌الله روحاني بابل انتقال دادند.
اين مسئول اذعان داشت: آگاه شدن به موقع خانواده و اقدامات سريع تکنسين‌هاي اورژانس 115 سبب شد بيمار نجات يافته و حال عمومي او رضايت‌بخش است.

 


معاون سنجش و آموزش دانشگاه جامع علمي کاربردي گفت: ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان دوره‌هاي کارداني فني و کارداني حرفه‌اي ناپيوسته ترمي علمي کاربردي از سه‌شنبه چهارم تير ماه آغاز مي‌شود.
دکتر علي صدر معاون سنجش و آموزش دانشگاه جامع علمي کاربردي با اعلام اين خبر افزود: پذيرفته‌شدگان دوره‌هاي کارداني فني و حرفه‌اي ناپيوسته علمي کاربردي از چهارم تا دهم تير ماه 1392 مي‌توانند، براي ثبت‌نام اقدام کنند.
وي اظهار داشت: داوطلبان بايد با در دست داشتن مدارک خود شامل تصوير صفحات شناسنامه و اصل آن براي مطابقت تصوير کارت ملي و اصل آن جهت مطابقت، اصل ديپلم کامل متوسطه يا گواهي آن براي داوطلبان نظام قديم آموزش متوسطه، مهر و امضاي رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصيل به انضمام يک برگ تصوير آن، اصل مدرک ديپلم نظام جديد آموزش متوسطه اصل فرم تاييديه معدل جهت فارغ‌التحصيلاني که تاکنون گواهينامه پايان تحصيلاتشان صادر نشده است، 6 قطعه عکس 4*3 به محل قبولي به نشاني تعيين شده در جدول شماره 3 دفترچه راهنماي پذيرش براي ثبت‌نام مراجعه کنند.
صدر تصريح کرد: براي رشته‌هاي نيمه متمرکز که نياز به مصاحبه و آزمون عملي دارند بايد از 4 تا 10 تير ماه با در دست داشتن مدارک فوق‌الذکر به مرکز ذيربط مراجعه کنند.

 


معاون درمان وزير بهداشت با اشاره به کمبود تخت‌هاي ICU و سوختگي در کشور گفت: تعداد تخت‌هاي رواني فقط 20 درصد نياز بيماران کشور را تامين مي‌کند. نياز ما 5 برابر بيش از آن است بنابراين قرار است هزار تخت رواني به مجموعه اضافه شود.
حسن امامي رضوي در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعيت تخت‌هاي رواني بيمارستاني افزود: 10 درصد از تختهاي بيمارستان‌هاي جديد را به تخت‌هاي رواني اختصاص داده‌ايم و در اعتباربخشي آنها جدي هستيم.
وي ادامه داد: اما تامين تخت در بيمارستانهاي رواني از موضوعات ديگري است که در برخي از بيمارستان‌ها آن را انجام داده‌ايم و جبران 10 درصدي آن تا حدودي انجام شده است.
امامي رضوي گفت: 20 تا 30 هزار تخت جديد قرار است به مجموعه بيمارستاني کشور اضافه شود که از اين تعداد حدود هزار عدد به تخت بيمارستان رواني اختصاص داده مي‌شود.
معاون درمان وزير بهداشت گفت: وضعيت تخت‌هاي رواني در بيمارستان‌هاي تک‌تخصصي تاحدي جبران شده است و به نظر مي‌رسد تعداد تخت‌هاي موجود فقط 20 درصد نيازمان را تامين کند .
وي افزود: بنابراين در 80 درصد موارد با کمبود تخت‌هاي رواني مواجه هستيم و با وضع موجود فکر مي‌کنم حدود 5 تا 6 هزار تخت فقط موجود است در حالي که نياز ما 5 برابر بيش از آن است.
وي در مورد اينکه نسبت به راه‌اندازي بيمارستان‌هاي تک‌تخصصي انتقادهايي وارد است،‌گفت: ايجاد چنين بيمارستان‌‌هايي در برخي مناطق واقعا تنها چاره کار است، در برخي مناطق به عنوان بيمارستان جايگزين و فرسوده مطرح است که بايد جابه‌جا شوند.
امامي رضوي در مورد وضعيت تخت‌هاي ICU و CCU نيز گفت: در مورد تخت‌هاي CCU کمبودي وجود ندارد و به اندازه نياز تامين شده اما در مورد تخت‌هاي مراقبت‌هاي ويژه با کمبود 2 هزار تخت ICU مواجه هستيم.
معاون درمان وزير بهداشت در مورد وضعيت تخت‌هاي سوختگي نيز گفت: وضعيت ما در زمينه تخت‌هاي سوختگي خوب است، در برخي از شهرستان‌ها و مراکز استان کمبودي وجود ندارد اما در تهران کمبود داريم.

 


شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به خارج شدن بزرگراه فتح از انسداد کامل گفت: با هماهنگي پليس راهور مسير شرق به غرب بزرگراه فتح در حد فاصل خيابان فتح 27 تا پل کن به مسير عادي ترافيکي بازگشت.
به گزارش ايسنا، حسين سلطاني با اعلام اين خبر اظهار داشت: پس از حادثه سيلاب رودخانه کن و ريزش پل، مسير فتح 27 تا پل کن به صورت عکس جريان ترافيکي مورد استفاده قرار گرفت.
وي تصريح کرد: اين اقدام در جهت سهولت تردد شهروندان در محدوده مورد نظر اجرايي و با توجه به اجراي هر مرحله عمليات عمراني، چندين بار وضعيت ترافيکي محل تغيير کرد تا دسترسي‌هاي محلي براي شهروندان فراهم شود.
سلطاني با تاکيد بر اينکه اطلاع‌رساني به شهروندان درباره احداث مسيرهاي جايگزين در بزرگراه فتح همواره در دستور کار بوده است، افزود: نصب تجهيزات ايمني و مناسب ترافيکي، چراغ‌هاي چشمک‌زن متناسب با محل، تابلو هدايت مسير، علائم انتظامي مورد نياز و پارک حاشيه‌اي خط‌‌‌کشي معابر و... اجرايي شده است.
شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: تمامي اقدامات ترافيکي در محدوده بزرگراه فتح با هماهنگي‌ پليس راهور انجام شده و بازگشت جريان ترافيکي در اين محدوده از بزرگراه فتح در کاهش سفرهاي درون شهري تاثيرگذار بوده و همواره تمهيدات مناسبي براي ساماندهي وضعيت ترافيکي محدوده در نظر گرفته شده است.

 


سانحه رانندگي 3 کشته داشت
اراک- خبرنگار کيهان: وقوع 3 فقره تصادف رانندگي در محورهاي مواصلاتي استان مرکزي 3 کشته و 7 مجروح برجاي گذاشت. علت بروز اين سوانح بي‌احتياطي راننده، تخطي از سرعت مطمئنه و عدم توجه کافي به جلو از سوي راننده اعلام شده است.
سارقان گازوئيل دستگير شدند
اصفهان- خبرنگار کيهان: در پي تماس تلفني با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر حضور مشکوک 2 نفر در داخل يک کارگاه استخراج شن، سريعاً اکيپي از مأموران انتظامي مورچه‌خورت به محل اعزام و پس از انجام تحقيقات و بررسي‌هاي لازم براي مأموران محرز شد که 2 نفر در داخل کارگاه به وسيله يک جرثقيل در حال سرقت يک تانک گازوئيل هستند. مأموران وارد عمل شده و در اقدامي غافلگيرانه هر دو نفر به نام‌هاي «امين و عباسعلي-م» را دستگير کردند. تانکي که سارقان قصد سرقت آن را داشتند حاوي 20 هزار ليتر گازوئيل بود.
شناسايي سارقان حرفه‌اي
اراک- خبرنگار کيهان: در ادامه طرح برخورد با سارقان در استان مرکزي 14 سارق سابقه‌دار شناسايي و دستگير شدند. متهمان به 23 فقره سرقت از مغازه، منزل، داخل خودرو، موتورسيکلت و... اعتراف کردند.
کلاهبردار اينترنتي در دام پليس
اهواز- خبرنگار کيهان: به دنبال دريافت پرونده قضايي، برداشت غيرمجاز اينترنتي 45 ميليون ريالي از حساب يک شهروند، بلافاصله رسيدگي به موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس خوزستان قرار گرفت.
مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و با استفاده از شگردهاي پليسي،‌ موفق به شناسايي مخفيگاه کلاهبردار اينترنتي شدند و در اقدامي سريع، وي را که از دوستان شاکي بود دستگير کردند.
برخورد با قاچاقچيان سوخت
ايرنا- قشم: افزون بر 80 هزار ليتر سوخت قاچاق از يک فروند لنج در آب‌هاي جزيره قشم کشف شد.
اين لنج بامداد يکشنبه هنگام حرکت به سمت آب‌هاي بين‌المللي در حوالي جزيره هرمز از توابع شهرستان قشم توقيف شد و 8 نفر از سرنشينان اين لنج به اتهام حمل اين محموله قاچاق دستگير شدند.
کشف مواد مخدر
فارس- شيراز: در بازرسي پليس انتظامي فارس از يک دستگاه خودروي پژو 194 کيلوگرم ماده مخدر حشيش که به شکل ماهرانه‌اي جاسازي شده بود کشف، و در اين ارتباط يک نفر قاچاقچي مواد مخدر به همراه 5 دستگاه گوشي موبايل دستگير شد.
برخورد با زورگيران
* انديمشک: در پي چندين فقره سرقت از خودروهاي عبوري، موضوع در دستور کار مأموران انتظامي انديمشک قرار گرفت و مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي پس از شناسايي سارقان با هماهنگي مقام قضايي، در يک اقدام غافلگيرانه 3 نفر از سارقان را در مخفيگاهشان دستگير کردند.
از متهمان تعدادي اشياي مسروقه و سلاح سرد کشف شد.
زن و مرد زورگير در چنگ قانون
* شيراز: فردي با مراجعه به مأموران کلانتري 13 عباسيه شيراز گفت در بازار مشغول خريد بوده که زن و مردي با تهديد سلاح سرد از وي اخاذي کرده و متواري شده‌اند. بلافاصله مأموران وارد عمل شده و هر 2 نفر زورگير را شناسايي و در يک عمليات منسجم، دستگير کردند.
متهمان براي تحقيقات بيشتر در اختيار پليس آگاهي فارس قرار گرفتند.
انهدام باند سرقت
* شيراز: باند 6 نفره سرقت موتورسيکلت در شيراز شناسايي و 18 موتورسيکلت مسروقه از آنان کشف شد. متهمان پس از تکميل پرونده براي تحقيقات و بررسي بيشتر تحويل پليس آگاهي فارس شدند.

 


مدير کل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر از ارائه خدمات درمان اعتياد به مادران باردار يا نوزادان در بخش‌هاي درماني دانشگاه‌هاي علوم پزشکي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دکتر محمدباقر صابري زفرقندي در اين رابطه اظهار کرد: درمان نوزاداني که از مادران معتاد متولد مي‌شوند موضوع تازه‌اي نيست و در بسياري از بخش‌هاي زنان و زايمان توسط متخصصين نوزادان اين امر صورت مي‌گيرد.
وي افزود: در برخي از استان‌ها به دليل اعتياد مادران، اين مسئله بيشتر خودش را نشان مي‌دهد و به همين منظور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي راهنماي درمان اعتياد در بارداري و شيردهي را تدوين و ابلاغ کرده است.
مدير کل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد تصريح کرد: ارائه خدمات درمان اعتياد به گروه‌‌هاي نيازمند از جمله مادران باردار يا نوزادان در حيطه صلاحيت‌هاي علمي و عملي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي است که در بخش‌هاي درماني مربوطه اين خدمات ارائه مي‌شود.صابري ادامه داد: براساس پروتکل‌ها و منابع معتبر علمي در بيمارستان‌ها و مراکز درماني خصوصي تاکنون مشکلي براي ارائه خدمات درماني به اين گروه خاص گزارش نشده است.

 


دبير کانون انجمنهاي صنفي کارگران ساختماني کشور از روند تشکيل جلسه اخير اين انجمن با مسئولان سازمان تامين‌اجتماعي انتقاد کرد و گفت: سازمان تامين‌اجتماعي سازماني خصوصي است و با وجوه کارگران اداره مي شود.
علي يارمحمدي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: اين جلسه پيرو بخشنامه ماه گذشته سازمان تامين‌اجتماعي و دعوتنامه 18 خرداد سازمان در لرستان برگزار شد و قرار بود تا مفاد اين بخشنامه بررسي شود.
وي ادامه داد: اما متاسفانه در اين جلسه تنها موردي که به آن اشاره نشد متن بخشنامه بود و بيشترين وقت حاضران به استماع نظر و ديدگاههاي مسئولان سازمان گذشت و هيچ اشاره‌اي به اصل موضوع نشد.
يارمحمدي با انتقاد از رفتار مسئولان سازمان تامين‌اجتماعي در لرستان افزود: اين رفتارها توهين به مقام کارگر بوده و نشان‌دهنده عدم آشنايي آنها با سازماني است که در آن اشتغال دارند.
به گفته وي، سازمان تامين‌اجتماعي سازماني خصوصي است که با پول کارگران اداره مي‌شود ولي متاسفانه کارگران در اموال و اندوخته‌هاي خود سهم و جايگاهي ندارند.
دبير کانون انجمنهاي صنفي کارگران ساختماني کشور ادامه داد: مسئولان سازمان در لرستان مي‌گويند بيمه کارگران ساختماني ارزان قيمت است و سازمان فقط 7 درصد از حق بيمه (مجموع حق کارگران و کارفرمايان) را مي‌گيرد و شهرداري‌ها با توجه به قانون بيمه کارگران ساختماني با اين سازمان همکاري ندارند بنا بر اين سازمان ترجيح مي‌دهد در خصوص پالايش و احراز هويت شغلي کارگران ساختماني هر کاري که تشخيص مي‌دهد، حتي تفاهم با شرکتهاي اقتصادي که به زيان کارگران است، انجام دهد.
وي گفت: تشکل‌هاي کارگري همواره داراي جايگاه والاي ديني بوده و هستند و کارگران نيز جزو اقشار زحمتکش و مهرانگيز جامعه به شمار مي‌روند.
دبير کانون انجمنهاي صنفي کارگران ساختماني کشور معتقد است در حال حاضر سوءاستفاده از بيمه کارگران ساختماني در کشور مشهود بوده و در استان لرستان نيز از شدت بيشتري برخوردار است و مقاومت سازمان تامين‌اجتماعي از ورود تشکلهاي کارگري در اين بخش داراي شبهه است و بي‌ترديد صداقت عمل اين سازمان را زير سوال مي‌برد.

 


مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: در سومين فصل کاوش در محوطه باستاني شهرک فيروزه نيشابور اشياي تاريخي با قدمت 2400 سال پيش‌از ميلاد کشف شد.
فريدون فعالي گفت: در سومين فصل کاوش‌هاي باستان‌شناسي در محوطه تاريخي شهرک فيروزه نيشابور واقع در حاشيه غربي اين شهرستان بيش از 29 نوع شي تاريخي کشف شد.
به گزارش فارس مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي افزود: در محوطه تاريخي شهرک فيروزه که به ثبت ملي نيز رسيده است، اشيايي از جمله ابزار سنگي، سنگ چخماق، سنگ‌ساب، ظروف مفرغي، ظروف سفالي، ظروف برنزي، اشياء شيشه‌اي و ابزار مفرغي مربوط به عصر برنز يافت شده است.

 


قائم مقام بانک خون بند ناف رويان به تشريح چگونگي اقدام خانواده‌ها براي ذخيره‌سازي سلول‌هاي بنيادي خون بند ناف نوزادشان پس از زايمان مادر پرداخت.
دکتر سعيد آبرون در اين باره عنوان کرد: در حال حاضر اين مؤسسه داراي بانک خصوصي و بانک عمومي خون بند ناف است.
وي افزود: خانواده‌ها مي‌توانند در صورت تمايل خون بند ناف نوزادشان را که حاوي سلول‌هاي بنيادي است به بانک خون بند ناف عمومي اهدا کنند و يا با عقد قرارداد با بانک خصوصي و خانوادگي نمونه‌ها را براي خود و خانواده‌شان نگهداري و در صورت بروز بيماري از آن استفاده کنند.
آبرون گفت: براين اساس اگر خانواده در تهران ساکن باشد، مي‌تواند به رويان که مسئوليت جمع‌آوري خون بند ناف را در تهران برعهده دارد، مراجعه کرده و يا از پايگاه اينترنتي بانک خون بند ناف به نشاني WWW.rsct.ir بازديد به عمل بياورد و اطلاعات اوليه را پيرامون چگونگي اهداي خون بند ناف کسب کند.قائم مقام بانک خون بند ناف رويان با اشاره به اينکه در حال حاضر رويان در 23 استان کشور دفاتر نمايندگي بانک خون بند ناف دارد، اظهار کرد: بنابراين اگر خانواده‌اي تصميم به نگه‌داري خون بند ناف فرزند خود داشته باشد، مي‌تواند به دفاتر نمايندگي بانک خون بند ناف مراجعه کند.آبرون ادامه داد: براي ذخيره‌سازي نمونه‌ها مادر بايد حائز شرايطي باشد که از جمله آنها مي‌توان به عدم ابتلا به بيماري‌هاي عفوني و ويروسي چون هپاتيت اشاره کرد. اين قبيل بيماري‌ها منع کامل براي اهداي خون بند ناف دارند.مدير فني بانک خون بند ناف رويان مناسب‌ترين زمان براي شروع اقدامات مربوط به ذخيره‌سازي خون بند ناف را ابتداي ماه نهم بارداري اعلام کرد و گفت: در اين زمان خانواده‌ها مي‌توانند به دفاتر نمايندگي مراجعه کرده و آزمايشات مربوط را انجام دهند. جواب اين آزمايش‌ها حدود يک هفته بعد صادر مي‌شود و اگر مشکلي وجود نداشته باشد، مي‌توانند نسبت به عقد قرارداد با بانک اقدام کنند.
آبرون همچنين در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه آيا قراردادي با بيمارستان‌ها براي اطلاع‌رساني به خانواده‌ها در خصوص امکان ذخيره خون بند ناف بسته شده است؟ عنوان کرد: اين امکان وجود ندارد. البته بايد گفت پزشکان در جريان اين امکان هستند و بسياري از بيماران خود را با آن آشنا مي‌کنند.آبرون ادامه داد: بهترين زمان براي استفاده از اين سلول‌ها، پنج سال اول است و در اين زمان پيوند بهتر مي‌گيرد .


 


رسانه‌هاي‌ آمريکا از تيراندازي در بيرون از ساختمان يک باشگاه تفريحي در «هوستون» از شهرهاي ايالت تگزاس و مجروح شدن چهار تن در اين حادثه خبر دادند.
بنابر اعلام مقام‌هاي محلي ايالت تگزاس، پليس محلي شهر هوستون پس از اطلاع از وقوع حادثه به محل اعزام و با دو مرد و دو زن که به ضرب گلوله مجروح شده بودند، روبرو شدند.
همچنين مجروحان اين حادثه به بيمارستان منتقل شدند و وضعيت يکي از آنان وخيم گزارش شده است.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، پليس هوستون با بيان اينکه بررسي بيشتر جزئيات حادثه ادامه دارد، اعلام کرد: تاکنون سرنخي از مظنونين حادثه بدست نيامده و هيچ يک از افراد حاضر در نزديکي محل حادثه شاهد تيراندازي نبوده‌اند.

 


هواپيماي مسافربري مصري که از قاهره به مقصد نيويورک در حرکت بود پس از پيدا شدن يادداشتي مشکوک تغيير مسير داد و در شهر «گلاسکو» در اسکاتلند فرود اضطراري کرد.
به گفته شاهدان عيني يادداشتي در اين هواپيما پيدا شد که در آن نوشته شده بود:‌«من اين هواپيما را به آتش مي‌کشم.»
اين هواپيما که به مقصد فرودگاه «جان اف‌کندي» در نيويورک در حال پرواز بود، حدود ساعت 14:30 شنبه به وقت محلي گلاسکو در فرودگاه «پرتزويک» اين شهر به زمين نشست.
پليس اسکاتلند هنوز هيچ گزارشي در مورد احتمال «خرابکاري» در اين هواپيما منتشر نکرده و اعلام کرده است تا هنگام تحقيقات بيشتر در اين مورد گمانه‌زني نمي‌کند.
با اين حال پليس اسکاتلند وجود اين يادداشت را تاييد کرده و اعلام کرد که در اين باره با تمام مسافران هواپيما مصاحبه خواهد کرد.
به گفته مأموران پليس اسکاتلند، اين هواپيماي مسافربري که 326 سرنشين داشته با تصميم تيم پرواز، مسير خود را تغيير داده و فرود اضطراري را انجام داد.به گزارش ايسنا به نقل از شبکه خبري بي‌بي‌سي، مسافران هواپيماي مصري حدود سه ساعت پس از فرود اضطراري از هواپيما خارج شدند.

 


با گذشت 45 سال از مرگ يوري گاگارين نخستين فضانورد جهان، مستنداتي به دست آمده که راز مرگ وي را فاش مي‌کند!
يوري گاگارين در سال 1961 در حالي اولين سفر فضايي تاريخي را رقم زد که فقط 27 سال سن داشت.
مدارگردي وي حول زمين در 12 آوريل اين سال، فقط 108 دقيقه طول کشيد و يکي از بزرگ‌ترين پيروزي‌هاي شوروي در جريان جنگ سرد بود.
هفت سال بعد، اين فضانورد روسي طي يک پرواز آموزشي در سانحه‌اي کشته شد؛ حادثه‌اي که علت آن تا پيش از اين در هاله‌اي از ابهام باقي مانده بود.
يکي از فرضيات موجود اين بود که وي به دستور لئونيد برژنف (سياستمدار و رهبر شوروي از سال 1964 تا 1982) به دليل جرم نامشخص يا عدم وفاداري به حزب، به قتل رسيده است.
از ديگر فرضيات مطرح اين بود که گاگارين خودکشي کرده يا اين که هواپيماي وي به يک بشقاب پرنده اصابت کرده است.
اما آرشيوهاي محرمانه کاخ کرملين در اوايل سال 2011 حاکي از آن بود که جت ميگ وي در تلاش براي ممانعت از برخورد با يک بالن به زمين برخورد کرده و گاگارين در دم‌جان سپرده بود.
اما اکنون پس از 45 سال، دليل واقعي مرگ گاگارين به ياري همکار وي، آلکسي لئونف، فاش شده است.
لئونف اولين شخصي بود که در سال 1965 پياده‌روي فضايي را انجام داد و عضوي از کميته رسمي بود که براي بررسي اين سانحه تشکيل شد.
مهمتر از همه، وي در آن روز مرگبار ماه مارس در محل سانحه حضور داشت و هم‌اکنون گزارشي جديد را در اين خصوص علني کرده است.
اين مرد 79 ساله پس از انتشار جديد گزارشي محرمانه، سرانجام اين فرصت را پيدا کرده که زنجيره واقعي رويدادهايي را فاش کند که در 20 سال گذشته قصد برملا کردن آنها را داشته است.
وي توضيح داد که يک جنگنده 15-SU غيرمجاز در حال پرواز بود و به طور خطرناکي به هواپيماي گاگارين نزديک شد. در اين حالت خلبان به قوانين توجه نکرد و تا ارتفاع 450 متري پايين آمد.
اين هواپيما در فاصله 10 تا 15 متري در درون ابرها به هواپيماي گاگارين نزديک شد، آن را منحرف کرد و وي را به درون يک مسير شديدا مارپيچ عميق با سرعت 750 کيلومتر در ساعت فرستاد.
اين کيهان‌نورد روسي گفت: انفجار، يک و نيم يا دو ثانيه بعد از شنيده شدن امواج فراصوت رخ داد.
وي افزود: هنگامي که به کپي نوشتارهاي موجود از چگونگي رخداد حادثه نگاه کردم، دريافتم که اين سند فاصله صدا را به جاي دو ثانيه‌اي که گزارش کرده بودم، 15 تا 20 ثانيه اعلام کرده بود. اين نشان مي‌داد که اين دو جت نبايد کمتر از 50 کيلومتر از يکديگر فاصله داشته باشند.
لئونف مي‌دانست که جت گاگارين براي 55 ثانيه و با سرعت 750کيلومتر شيرجه رفته بود و براين اساس، نتيجه‌گيري‌هايش را انجام داده بود.
وي در ادامه اظهار داشت: ما از يک رايانه براي بررسي خط مسيري که به اين فاصله 55 ثانيه‌اي مرتبط بود، استفاده کرديم و مشخص شد که اين مسير مارپيچي عميق است. يک جت مي‌تواند در عمق مسير مارپيچ شديد غرق شود و اگر هواپيمايي سنگين‌تر و بزرگتر، به آن نزديک شود، مانند موج، جت را به شدت منحرف خواهد کرد. اين دقيقا همان چيزي است که براي گاگارين اتفاق افتاد و اين خط تنها مسيري است که با تمامي پارامترهاي ورودي ما مطابقت دارد.
با اين حال، يک پرسش ديگر باقي است: خلبان ديگر چه کسي بود؟
مردي که مسئول مرگ گاگارين بود، هنوز زنده است و در 80 سالگي در وضعيت سلامتي نامناسبي به سر مي‌برد، اما لئونف سوگند‌خورده که رازدار باشد و هيچ‌گاه هويت وي را فاش نکند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10