(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 27 خرداد 1392 - شماره 20519

زد و خورد شديد با پليس ترکيه همزمان با مسدود کردن جاده اسلامبول - آنکارا
پيونگ يانگ: جامعه جهاني بايد کره‌شمالي هسته‌اي را به رسميت بشناسد
چهار سوي پنج قاره
با سرکوب تروريست‌ها 2 روستاي حومه حلب به کنترل کامل ارتش سوريه درآمد
50 شهيد و 100 مجروح در عمليات تروريستي 9 استان عراق
تجمع اعتراض‌آميز مقابل خانه نتانياهو در تل‌آويو
منامه صحنه درگيري شديد با پليس بحرين آل‌خليفه به کودکان هم رحم نمي‌کند
راهپيمايي مخالفان طرح رياضتي دولت پرتغال در خيابان‌هاي ليسبون
تجمع طرفداران بشار اسد در لندن ؛ غربي‌ها دخالت نکنند
استاد آمريکايي: اوباما در جهان آبروي ما را برده است
   


در پي تهديدات جديد نخست‌وزير ترکيه عليه معترضان و حمله پليس به تظاهرکنندگان، هزاران معترض در پايتخت جاده آنکارا - اسلامبول را مسدود کردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها کمتر از يک ساعت پس از اظهارات تند «رجب طيب اردوغان» عليه معترضان، نيروهاي پليس با گاز اشک‌آور و ماشين‌هاي آب‌پاش به تجمع مردم در ميدان «تقسيم» اسلامبول حمله کردند و آنها را از ميدان راندند. معترضان نيز در خيابان‌هاي مجاور با نيروهاي امنيتي درگير شدند و به سوي آنها سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کردند.
در واکنش به اظهارات اردوغان، ده‌ها هزار نفر نيز در آنکارا به خيابان‌ها آمدند. تظاهرکنندگان در خيابان جان‌اف کندي که در مجاورت سفارت آمريکا قرار دارد به راه افتادند. اين تظاهرات با درگيري همراه نبود. معترضان در ادامه اعتراضات خود در پايتخت، مسير آنکارا - اسلامبول را مسدود کردند و از اين طريق، خشم خود را به اظهارات نسنجيده اردوغان نشان دادند. نخست‌وزير ترکيه مدعي شده بود که توطئه خارجي در کار است و عوامل بيگانه مي‌خواهند يک جنگ داخلي در ترکيه راه بيندازند. وي گفت: اسنادي در اختيار دارد که نشان مي‌دهد طرح‌هاي خارجي پشت اعتراضات جاري وجود دارد.
اعتراضات کنوني ابتدا سياسي نبود و مردم با شهردار اسلامبول بر سر تخريب يک پارک اختلاف داشتند. اما با گذشت زمان اين اعتراضات شکل سياسي به خود گرفت و مردم به همسويي دولت با ناتو و آمريکا اعتراض کردند.
در همين حال، «احسان الي آچيک» استاد الهيات و نويسنده ترک گفت، دولت اردوغان نگران وجهه اسلامي معترضان ميدان تقسيم است و به همين خاطر، آنها را غيرمذهبي توصيف مي‌کند. به گفته اين کارشناس ترک، نيروهاي امنيتي ترکيه حتي تعدادي بطري خالي مشروبات الکلي را به مجاورت تظاهرکنندگان انتقال داد و سپس اعلام کرد که معترضان از مشروبات الکلي استفاده مي‌کنند.
تظاهرکنندگان اعلام کردند تا بي‌عدالتي هست به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
خبر ديگر اينکه، «مصطفي تورگوت» سخنگوي اتحاديه‌هاي کارگري ترکيه اعلام کرد، کارگران امروز در سراسر ترکيه دست به اعتصاب مي‌زنند و از اين طريق با معترضان اعلام همبستگي مي‌کنند.

 


کره‌شمالي از جامعه جهاني خواست که به عنوان کشور داراي سلاح هسته‌اي به رسميت شناخته شود.
به گزارش ايسنا اين درخواست را به گفته منابع کره‌جنوبي، «چون ريونگ‌ها» نماينده ويژه رهبر کره‌شمالي در ديدار با «شي جين پينگ» رئيس‌جمهور چين مطرح کرده است. درخواست کره‌شمالي براي به رسميت شناختن تسليحات هسته‌اي در حالي فاش مي‌شود که يک نهاد دولتي ارشد کره‌شمالي ديروز پيشنهاد برگزاري مذاکرات امنيتي و هسته‌اي در سطوح بالا را با آمريکا داده است.
آمريکا هنوز به اين درخواست کره‌شمالي واکنشي نشان نداده است ولي احتمال مي‌رود مقامات آمريکايي گفت‌وگوي دوجانبه را با کره‌شمالي رد کنند.

 


خروج 200 نظامي آلماني از افغانستان
نظاميان آلماني در راستاي واگذاري قدرت به نظاميان محلي، يکي از پايگاه‌هاي خود در شمال افغانستان را ترک کردند.
ارتش آلمان اعلام کرد، حدود 200 نظامي آلماني از اين پايگاه خارج شدند و 250 تن از نظاميان افغاني جاي آنها را گرفتند.
تکذيب خبر مرگ مبارک
معاون وزير کشور و مدير اداره زندان‌هاي مصر با رد شايعات مربوط به مرگ حسني مبارک ديکتاتور مخلوع اين کشور تاکيد کرد حال مبارک خوب است.
برخي منابع مصري اعلام کرده بودند مبارک در بيمارستان زندان مرده و خبر مرگ وي به طور رسمي اعلام خواهد شد.
دستگيري جاسوس موساد در مصر
نيروهاي اطلاعاتي مصر فردي را به اتهام دو سال جاسوسي براي موساد دستگير کردند.
نيروهاي اطلاعاتي مصر دو سال اين فرد را تحت‌نظر داشتند و در نهايت وي را که براي موساد فعاليت مي‌کرد بازداشت کردند.
رزمايش رژيم صهيونيستي
نيروي هوايي رژيم صهيونيستي از روز گذشته به مدت يک هفته رزمايش هوايي برگزار کرد.
در اين رزمايش سيستم گنبد آهنين و سيستم‌هاي دفاع هوايي در مواضع مختلف مستقر خواهند شد.
عمليات باز پس‌گيري بيمارستان کويته
در جريان حملات تروريستي در پاکستان که بيش از 30 کشته به جا گذاشت ارتش، بيمارستان کويته را از وجود شبه نظاميان پاکسازي کرد.
در اين عمليات که ساعت‌ها به طول انجاميد نيروهاي ارتش اين بيمارستان را تصرف و 35 گروگان را آزاد کردند.

 


ارتش سوريه در ادامه پيروزي‌هاي خود در استان حلب موفق شد کنترل دو روستا در حومه حلب را به‌دست گيرد و 200 تروريست را به هلاکت برساند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، نيروهاي ارتش سوريه روز شنبه موفق شدند دو روستاي «عين عسان» و «تله التينه» در حومه حلب را تصرف کنند و ده‌ها تروريست را کشته يا مجروح سازند.
پدافند هوايي و يگان توپخانه ارتش به مرکز تجمع افراد مسلح در بخش‌هاي شرقي استان حلب شليک کردند که در جريان آن ده‌ها فرد مسلح کشته شدند.
نيروهاي ارتش پس از درگيري‌هاي شديد و گسترده با تروريست‌ها در اطراف حلب به پيشروي خود براي پاکسازي مناطق ديگر ادامه دادند.
ارتش سوريه از هفته گذشته و پس از پايان نبرد القصير نبرد بزرگ خود در شمال سوريه با هدف آزادي شهر حلب را آغاز کرده است.
مرکز راديو تلويزيون سوريه اعلام کرد ارتش سوريه موفق شد شهرک الاحمديه در شرق دمشق را به کنترل خود درآورد.
يک منبع آگاه اعلام کرد در ميان کشته‌هاي گروه‌هاي تروريستي در اطراف اين شهرک، ابراهيم العامر، رهبر يکي از گروه‌هاي تروريستي الاحمديه نيز به چشم مي‌خورد.
در استان ادلب، داريا، حماه و درعا نيز ارتش به پيروزي‌هاي متعددي دست يافته و موفق شده تعداد زيادي از عناصر مسلح تروريست را به هلاکت برساند.
فرمانده عمليات ارتش سوريه در اين باره گفت، راهبرد ارتش در بسياري از مناطق شناسايي و کسب اطلاعات از موقعيت تروريست‌ها است و سپس با عمليات غافلگيرانه تروريست‌ها به دام افتاده و به هلاکت مي‌رسند.
وي افزود، اين تاکتيک باعث شده است عرصه به روي گروه‌هاي تروريستي بيش از پيش تنگ‌تر شود.
محکوم کردن قطعنامه ضد سوري توسط روسيه
روسيه ضمن انتقاد از قطعنامه شوراي حقوق‌بشر سازمان ملل درباره سوريه تاکيد کرد، تهيه‌کنندگان اين قطعنامه جنايات گروه‌هاي تروريستي در اين کشور را ناديده مي‌گيرند.
وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود اعلام کرد، اين قطعنامه مغرضانه، غيرسازنده و عليه دولت سوريه است و در آن وجود هزاران تروريست که از سوي حاميان خارجي آموزش ديده و تامين مالي مي‌شوند ناديده گرفته شده است.
گفتني است شوراي حقوق‌بشر سازمان ملل اخيرا قطعنامه‌اي عليه سوريه صادر کرد که در آن حضور حزب‌الله در اين کشور محکوم شده است.
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه نيز ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه را نقض قوانين بين‌المللي دانست و تاکيد کرد، دولت سوريه با استفاده از سلاح شيميايي اقدام انتحاري انجام نمي‌دهد.
آمريکا اخيرا مدعي شده است شواهدي در دست دارد که نشان مي‌دهد دولت سوريه عليه شورشيان در اين کشور سلاح شيميايي استفاده کرده است. با وجود آنکه انگليس نيز اين ادعا را تاييد کرده اما روز جمعه روسيه چنين ادعايي را بي‌اساس خواند.
لاوروف اظهار داشت: تصميم آمريکا براي مسلح ساختن شورشيان سوري به تشديد بيشتر خشونت‌ها در اين کشور منجر شده است.
وزير خارجه روسيه گفت: وقتي که دولت سوريه در حال به دست آوردن پيروزي‌هايي عليه شورشيان است عاقلانه نيست که اقدام به استفاده از سلاح‌هاي شيميايي کند.
ماه گذشته ميلادي روسيه و آمريکا توافق کردند تا يک کنفرانس بين‌المللي با هدف پايان دادن به جنگ داخلي در سوريه از طريق مذاکره ميان دو طرف برگزار شود اما تاکنون هيچ تاريخ و يا فهرست شرکت‌کنندگان تاييد نشده است.
اخضر ابراهيمي فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه نيز در واکنش به تصميم اخير مقام‌هاي واشنگتن براي کمک نظامي به مخالفان سوري اعلام کرد، حمايت تسليحاتي از مخالفان سوريه اوضاع اين کشور را پيش از برگزاري ژنو2 بحراني مي‌کند.
قطع روابط ديپلماتيک
با سوريه
رئيس‌جمهور مصر ضمن درخواست براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه اعلام کرد که کشورش به طور کامل روابط ديپلماتيک خود را با سوريه قطع مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از شبکه خبري اسکاي نيوز عربي، محمد مرسي، رئيس‌جمهور مصر در سخناني در جمع هزاران تن از طرفداران گروه‌هاي اسلام‌گراي مصر در کنفرانس «ياري سوريه» در قاهره اعلام کرد که کشورش تصميم گرفته به طور کامل روابط ديپلماتيک خود را با سوريه قطع کند.
مرسي همچنين خاطرنشان کرد: مصر روابط خود را با کشورهاي عربي و اسلامي براي برگزاري «کنفرانس فوق‌العاده ياري مردم سوريه» در رويارويي با نظام بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه آغاز کرده است.
اعلام رئيس‌جمهور مصر مبني بر قطع روابط با سوريه با استقبال گسترده مقامات صهيونيستي مواجه شد و اين اقدام را به منزله ضربه قوي به بشار اسد توصيف کردند.
اين در حالي است که رسانه‌هاي مصر و تحليلگران اين کشور در واکنش به اين اقدام اعلام کردند انتظار داشتند مرسي سفارت اسرائيل را در مصر تعطيل کند نه سوريه.
اين رسانه‌ها افزودند، اظهارات مرسي نوعي اعلان جنگ به سوريه است.
آخرين اخبار سوريه حاکي از اين است که عناصر گروهک تروريستي جبهه النصره در ادامه جنايات ضدبشري خود با حمله به حسينيه و مسجد رسول اعظم(ص) در شهر «حطله» در حومه استان ديرالزور اين مکان مقدس را منفجر کردند.
عناصر تکفيري جبهه النصره در اواخر هفته گذشته نيز به منازل شيعيان در شهر حطله حمله کردند و 60 تن از شيعيان بي‌گناه را از خانه‌ها بيرون کشيده و آنها را به شهادت رساندند و شماري از آنان را به طور فجيعي مثله کردند.
از سوي ديگر روزنامه انگليسي تايمز فاش کرد 300 تفنگدار دريايي آمريکا در شمال اردن مستقر شده‌اند.
به نوشته اين روزنامه، هدف از استقرار 300 سرباز آمريکايي مقدمه‌چيني اجراي تصميم کشورهاي غربي و آمريکا براي مسلح کردن گروه‌هاي تروريستي در سوريه است.
نيروهاي آمريکايي به بهانه تمرينات نظامي در شمال اردن مستقر شده‌اند و قرار است چند ماه در اين منطقه باقي بمانند.
ساير رويدادها
* مجله فرانسوي نوول آبزرواتور نوشت، تعداد اروپايي‌هايي که در سوريه مي‌جنگند حدود 1500 تا 2000 نفر است و اين در حالي است که 270 نفر از آنان فرانسوي هستند.
* دادگاه امور تروريستي در سوريه حکم اعدام عبدالحليم خدام معاون سابق بشار اسد و همچنين پسر وزير اسبق دفاع سوريه را صادر و تمام دارايي‌هاي منقول و غيرمنقول آنها را مصادره کرد.
* وزير خارجه آمريکا گفت، فرصت حل ديپلماتيک بحران سوريه در حال سپري شدن است.
* يک مسئول اردني تاکيد کرد امان از واشنگتن درخواست کرده است جنگنده‌هاي اف16 و موشک‌هاي پاتريوت در اردن باقي بماند.
* منابع خبري اعلام کردند کمک‌هاي ارسالي آمريکا به شورشيان سوري از طريق ترکيه منتقل خواهد شد.

 


عمليات تروريستي در 9 استان عراق بيش از 50 شهيد و دست کم 100 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش واحد مرکزي خبر، تروريست‌هاي فعال در عراق ديروز در استان‌هاي بغداد، موصل، نجف اشرف، بصره، ذي‌قار، واسط، بابل و صلاح‌الدين دست به عمليات تروريستي زدند. به جز شهر موصل، تروريست‌ها در بقيه مناطق ذکر شده از خودروهاي بمب‌گذاري شده براي هدف قراردادن مردم بي‌دفاع استفاده کردند و در مجموع جان حدود 45 نفر را گرفتند و حدود 90 تن را نيز زخمي کردند. انفجار در شهرهاي کوت، عزيزيه، ناصريه، نجف و بصره از بقيه مناطق عراق خونين‌تر بود. تاکنون هيچ گروهي مسئوليت اين حملات را برعهده نگرفته است. اما به اعتقاد کارشناسان، چون در اين عمليات همه شهروندان عراق (اعم از شيعه و سني) هدف قرار گرفتند،‌اين حملات احتمالاً از طرف عوامل بعثي ترتيب يافته است. تروريست‌هاي وهابي معمولاً عليه شيعيان دست به حملات انتحاري مي‌زنند.
اما در موصل افراد مسلح ناشناس به نيروهاي امنيتي حمله کردند و طي اين حمله شش مأمور امنيتي را شهيد و پنج تن ديگر را مجروح کردند. تروريست‌ها پس از اين حمله، از محل گريختند.
در همين حال، وزارت کشور عراق اعلام کرد، تروريست‌ها مناطق مجاور فرودگاه بغداد را با گلوله‌هاي خمپاره هدف قرار دادند. اين حمله نيز جراحت هفت نفر را در پي داشت.
خبر ديگر اينکه، «نوري مالکي» نخست‌وزير عراق اعلام کرد، دولت وي تاکنون به خواسته‌هاي قانوني تظاهرکنندگان جامه عمل پوشانده است. وي که با رؤساي عشاير استان الانبار ديدار داشت، از همکاري عشاير با دولت قدرداني کرد. گفتني است مناطق سني‌نشين عراق هر جمعه شاهد تظاهرات ضد دولتي است. تظاهرکنندگان مطالباتي را مطرح مي‌کنند که برخي از آنها غيرقانوني است.

 


صدها اسرائيلي با فرياد «نتانياهو دروغگو است» مقابل خانه نخست‌وزير رژيم صهيونيستي تظاهرات کردند و نسبت به فروپاشي اين رژيم هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از يک روزنامه چاپ امارات، صدها اسرائيلي در اعتراض به سياست‌هاي جنگ‌طلبانه، تبعيض‌آميز و نژادپرستانه بنيامين نتانياهو در مقابل خانه او تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان نخست‌وزير رژيم صهيونيستي را به دروغگويي و فريب افکار عمومي متهم کرده و نسبت به اوضاع نابسامان اقتصادي، اجتماعي اين رژيم هشدار دادند.
معترضان نتانياهو را به سنگ‌اندازي در مسير روند صلح با فلسطين متهم کردند و نسبت به نظام دومليتي که اساس آن تبعيض‌نژادي و آپارتايد است هشدار دادند.
از سوي ديگر جامعه مسلمانان انگليس در اعتراض به برنامه شهرک‌سازي رژيم اسرائيل اعلام کرد تحريم خرماي اسرائيلي را در دستور کار خود قرار داده است.
انجمن مسلمانان انگليس با انتشار بيانيه‌اي از مردم خواست خريد خرماهاي اسرائيلي را تحريم کنند چرا که اين اقدام به منزله حمايت از صهيونيست‌ها در سرکوب فلسطينيان است.
بيش از 50 درصد از خرماهاي اسرائيلي در اراضي اشغالي فلسطين و 60 درصد در دره اردن توليد مي‌شود.

 


نيروهاي امنيتي بحرين براي متفرق کردن معترضاني که بنا به فراخوان ائتلاف 14 فوريه از روستاها آمده بودند از گاز اشک‌آور و بمب‌هاي صوتي استفاده کردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از روزنامه مصري اليوم السابع، صدها تن از تظاهرکنندگان بحريني که به دعوت ائتلاف 14 فوريه از روستاها و مناطق اطراف منامه به اين شهر آمده بودند با يورش نيروهاي پليس مواجه شدند.
ماموران آل‌خليفه با تظاهرکنندگان درگير شدند و به سمت آنان گاز‌هاي اشک‌آور شليک و معترضان نيز با پرتاب کوکتل‌مولوتف و سنگ از خود دفاع کردند.
در اين درگيري تعدادي از تظاهرکنندگان مجروح و گروهي ديگر نيز توسط نيروهاي امنيتي دستگير شدند.
وزارت کشور بحرين از زخمي شدن سه پليس خبر داد. به‌رغم سرکوب تظاهرات آل‌خليفه در بحرين از سال 2011 ميلادي تاکنون تظاهرات به طور منظم در اين کشور ادامه دارد.
دست‌کم 80 نفر از زمان شروع اعتراضات در بحرين کشته و صدها تن ديگر نيز مجروح شده‌اند.
از سوي ديگر، صدها تن از ادارات دولتي اخراج شده‌‌اند و از ادامه کار آنان جلوگيري به عمل آمده است.
اين در حالي است که مقامات آل‌خليفه براي توجيه افکار عمومي اعلام کرده‌‌اند که با معترضان حاضر به گفت‌وگو هستند، ليکن تاکنون هيچ اقدام مثبتي در جهت تحقق خواسته‌هاي معترضان انجام نداده‌اند.

 


هزاران نفر از آموزگاران پرتغالي در اعتراض به «سياست‌هاي رياضتي» دولت در حوزه آموزش تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاري «شين‌هوا» هزاران معلم در ليسبون پرتغال به خيابان‌ها آمدند و سياست‌هاي جديد دولت در حوزه آموزش را به شدت محکوم کردند.
براساس اين گزارش دولتمردان پرتغالي در دور تازه سياست‌هاي رياضتي خود در پي اخراج شمار زيادي از معلمان هستند، تا بدين ترتيب در هزينه‌هاي دولتي صرفه‌جويي کرده باشند.
در اين تظاهرات گسترده که از سوي اتحاديه کارگران اين کشور سازماندهي شده بود، ‌معلمان و مربيان، دبيرستان‌ها، دبستان‌ها و حتي مهدکودک‌هاي سراسر پرتغال مشارکت داشتند.
يکي از مقامات عالي‌رتبه اتحاديه کارگري اعلام کرد که حدود 10 هزار کارمند بخش آموزش و پرورش از سراسر پرتغال در اين اعتراضات شرکت داشتند.
معترضان اعلام کردند روز دوشنبه سوم تيرماه نيز در اعتراض به اجراي برنامه‌هاي رياضتي دولت دست به اعتصاب خواهند زد.
وزير آموزش و پرورش پرتغال مذاکراتي را با نمايندگان اتحاديه کارگران برگزار کرده و از آنها خواسته تا «منافع» دانش‌آموزان را در اولويت قرار داده و اعتصاب برنامه‌ريزي شده خود براي روز دوشنبه 24 و 28 ژوئن (سوم و هفتم تير) را که مصادف با امتحانات دانش‌آموزان است، لغو کنند.
پرتغال از جمله کشورهاي اروپايي است که به شدت از بحران اقتصادي جهاني متأثر شده و سال‌هاست با اجراي سياست‌هاي رياضت اقتصادي مد نظر تروئيکاي اروپايي، موجبات خشم و نارضايتي مردم خود را به وجود آورده است؛ با وجود اين اما اين کشور نيز هنوز نتوانسته بر بحران مالي خود غلبه کند. برخي کارشناسان معتقدند بحران اقتصادي حاکم بر کشورهاي اروپايي پيچيده‌تر و سنگين‌تر از آن است که با قرباني کردن اقشار متوسط جامعه بتوان برآن چيره شد.

 


سرويس خارجي-
شماري از سوري‌هاي مقيم انگليس و فعالان سياسي با تجمع در مقابل سفارت آمريکا در لندن از نظام بشار اسد حمايت کردند و خواستار قطع مداخله بيگانگان در امور داخلي سوريه شدند.
صدها تن از اتباع سوري مقيم لندن به همراه طرفداران نظام بشار اسد در مقابل سفارت آمريکا تظاهرات کردند و از آمريکا، انگليس و کشورهاي غربي خواستند از دخالت در امور داخلي سوريه دست بردارند.
تظاهرکنندگان پلاکاردهايي با خود حمل مي‌کردند که روي آنها نوشته شده بود: ما حامي بشار اسد هستيم و از حمايت او دست برنمي‌داريم.
اين در حالي است که طي روزهاي اخير در کشورهاي ديگر نيز از جمله استراليا، لبنان تظاهرات حمايت از رژيم بشار اسد برگزار شده است.
مردم شهر ديرالزور سوريه نيز در حمايت از ارتش سوريه و محکوميت جنايات تروريست‌هاي مسلح تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان پرچم‌هاي سوريه و پلاکاردهايي در حمايت از ارتش اين کشور در دست داشتند و مخالفت خود را با مداخله خارجي ابراز کردند.
آنها از موفقيتهاي ارتش سوريه در نابودي تروريسم قدرداني کردند و از ارتش خواستند باندهاي تروريستي را که چپاول و آدم‌کشي مي‌کنند و ثروت‌هاي سوريه را به کشورهاي توطئه‌گر عليه سوريه مي‌برند نابود کند.
يکي از تظاهرکنندگان گفت: ما به خاطر سوريه، ترس و هراس داريم زيرا سوريه، قلعه عربيت و پايداري است. ارتش سوريه حامي ماست. يک جوان ديگر گفت: ما به ارتش سوريه درودهاي ويژه مي‌فرستيم و پيروزي ارتش را در القصير تبريک مي‌گوييم. ارتش به خواست خدا از سوري‌ها حمايت و کشور را از افراد مسلح پاکسازي مي‌کند.

 


استاد آمريکايي با اشاره به وضعيت زندان گوانتانامو اعلام کرد اوباما آبروي آمريکا را برده است.
واحد مرکزي خبر به نقل از شبکه پرس‌تي‌وي گزارش داد جيمز فيتزر استاد آمريکايي در گفت‌وگو با اين شبکه درباره شکنجه زندانيان گوانتانامو گفت تعطيل نکردن زندان گوانتانامو بي‌آبرويي براي آمريکاست.به گفته وي آمريکا با رفتارهاي ضداخلاقي بار ديگر نشان داد که مسئوليت‌پذير نيست. سياست خارجي آمريکا بسيار غلط است و اوباما با شکنجه زندانيان گوانتانامو و حمايت از تروريست‌ها در سوريه آبروي آمريکا را برده است.اين سياست‌هاي اوباما غيرمسئولانه و خيانت به سوگندي است که خورده و نقض قانون اساسي کشور است.وي تاکيد کرد که تعطيل نکردن زندان گوانتانامو خلف وعده اوباماست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10