(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 27 خرداد 1392 - شماره 20519

حديث دشت عشق
رقابت‌هاي ليگ برتر از 21 تيرماه آغاز مي شود
هشدار فدراسيون فوتبال به باشگاه‌هاي بدهکار اجازه حضور در ليگ را نداريد
اخبار کوتاه از فوتبال
ملاقاسمي پس از کناره‌گيري مطرح کرد
وصله ناجور در شوراي فني بودم!
رضازاده: حاشيه‌سازان ‌وزنه‌برداري شکست خوردند
فدراسيون فوتبال ايران هوشيار باشد
غيبت 6 بازيکن اصلي قطر در ديدار با ازبکستان
پايان جام کازانف با 6 مدال‌رنگارنگ براي دووميداني ايران
خواندني از ورزش ايران
نايب قهرماني تيم کشتي آزاد جوانان در آسيا
بازگشت شادي به اردوي تيم ملي
   


به ياد بسيجي شهيد «مهدي اعتباري» حضور خالص در ميدان رضاي خدا
سال 1344 و در يازدهمين روز ماه ميهماني خداوند، در خانواده‌اي معتقدسرود هستي را سرداد. از همان زمان کودکي، قدم در کوچه‌پس کوچه‌هاي عشق و بندگي نهاد.
با آنکه هنوز به بلوغ ديني نرسيده بود، در سن 6 سالگي به فراگيري کتاب آسماني پرداخت وخدا را عابدانه سجده مي‌کرد و در روزهاي بلند تابستان، با روزه‌داري به تزکيه نفس خود مي‌پرداخت.به واسطه سيرت نيکويش در دل همگان جاي داشت. دوران ابتدايي تحصيل را در حالي به پايان برد که در کار کردن نيز تجربه‌اي به دست آورده بود.
درزمان انقلاب با وجود سن کم‌اش درراهپيمايي‌ها شرکت مي‌کرد. همزمان با غرش تندرهاي دشمنان و بدخواهان انقلاب نيز براي رضاي خدا راهي ميدان جنگ شد.
او تنها راه سعادت را شهادت مي‌دانست و در راه همين اعتقاد بود که سال 1361 در منطقه «چم‌هندي» طي عمليات «محرم»، پس از شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌هاي حق عليه باطل، با اصابت تيري به شکمش جهان خاکي را به سوي افلاک ترک گفت.

 


سرپرست سازمان ليگ برتر به باشگاه هاي بدهکار هشدار داد که با تداوم شرايط فعلي ، اجازه ندارند در ليگ سيزدهم شرکت کنند.
مهدي تاج سرپرست سازمان ليگ در تازه ترين صحبت هاي خود به مسائل مختلف فوتبال ايران از جمله ممنوعيت حضور بازيکنان ايراني در ليگ امارات، نقل و انتقالات ليگ بر‌تر، بليت فروشي الکترونيکي در ليگ چهاردهم و ... اشاره کرد که گزيده‌اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
* طبق برنامه‌اي که اعلام کرديم، سيزدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ بر‌تر بدون هيچگونه تغيير زماني در تاريخ ?? تيرماه برگزار مي‌شود و همه تلاش خود را مي‌کنيم که اين رقابت‌ها در تاريخ ?? ارديبهشت ?? به پايان برسد البته ممکن است در داخل برنامه ما تغييراتي ايجاد شود.
* ما تصميم گرفتيم سقف قرارداد را برداريم چون ديديم همه مبادلات مالي زير ميزي شده است و دروغگويي رويه شده است. ضمن اينکه AFC و FIFA تاکيد کرده‌اند که قانون سقف قرار داد‌ها قانوني غلط و اشتباه است که ما بايد آن را بر مي‌داشتيم. فوتبال دنيا مبادلات مالي را با مکانيزمي به نام بودجه باشگاه‌ها کنترل مي‌کند. بايد باشگاه بودجه خود را بنويسد، بعد مدير عامل آن را به هيات مديره باشگاه ارائه کرده و پس از امضاي آن براي تاييد به سازمان ليگ فرستاده شود. بودجه‌اي را سازمان ليگ تصويب مي‌کند که واقعي بوده و با مناسبات آن باشگاه تناسب داشته باشد ضمن اينکه باشگاه‌ها اجازه دارند فقط ?? درصد از بودجه خود را صرف نقل و انتقالات کرده و ?? درصد آن را حتما به توسعه تيم‌هاي پايه اختصاص دهند.
* بازرسان کنفدراسيون فوتبال يک بار در تاريخ ?? و ?? تيرماه اين حسابرسي را از باشگاه‌ها انجام خواهند داد و يکبار هم اين اتفاق در بهمن ماه خواهد افتاد. اگر باشگاه‌ها دفا‌تر حسابرسي مشخصي نداشته و بودجه شفافي نداشته باشند، خود AFC اقدام به حذف آن‌ها از ليگ کشورشان خواهد کرد.
* مطمئن باشيد ? سهميه ما در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا قطعي خواهد بود چون در حال حاضر ما داراي ? ورزشگاه داراي درجه A هستيم که اين رقم به عدد ? افزايش پيدا خواهد کرد.
* من طي نامه‌اي به کميته مسابقات اعلام کردم تا کميته انضباطي تکليف باشگاه بدهکاري را مشخص نکرده نبايد براي بازيکنان و اعضاي کادر فني آن باشگاه ID کارت صادر کند. به هر حال باشگاه‌ها بايد در نحوه پرداخت بدهي‌هاي خود کميته انضباطي را قانع کنند واگرنه به طور جدي مانع از حضور آن باشگاه در ليگ خواهيم شد.
* خبري که دارم اين است که کميته انضباطي در حال صحبت با محمدرضا خلعتبري در اين خصوص براي تغيير تصميمش است ضمن اينکه يک بازيکن ليگ برتري ديگر نيز در راه ليگ امارات بود که با اقدام به موقع کميته انضباطي اين موضوع منتفي شد.
* ما طبق برنامه اوليه‌اي که داريم قصد داريم رقابت‌هاي جام حذفي را از‌‌ همان مراحل ابتدايي آن آغاز کنيم و اين موضوع پس از هفته سوم ليگ انجام خواهد شد.
* صدا و سيما ?? ميليارد تومان بابت حق پخش تلويزيوني در ليگ سيزدهم بايد به ما مي‌پرداخت که خوشبختانه هفته گذشته آخرين قسط آن را نيز به ما پرداخت کرد اما در اين بين اختلاف نظري نيز بين ما وجود دارد.
* ما طرح آزمايشي بليت فروشي الکترونيکي را به طور آزمايشي و با صدور ? هزار قطعه بليت از بازي تيم هاي ايران و لبنان در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني آغاز کرده‌ايم. ورزشگاه آزادي در هفت ورودي نياز به ?? گيت دارد. يکسري ايرادات بويژه در زمينه خروج تماشاگران از ورزشگاه آزادي وجود دارد که در حال برطرف کردن آن هستيم.
* در آينده سياست ما اين است که رقابت‌هاي ليگ آزادگان در يک گروه برگزار شود اما اين موضوع نياز به يک برنامه‌ريزي منطقي دارد و بايد به آهستگي صورت گيرد در حال حاضر چيزي که مشخص است اين است که رقابت‌هاي ليگ آزادگان در فصل آينده همچون گذشته در دو گروه انجام خواهد شد.

 


محروميت 2 فوتباليست دوپينگي
رئيس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال از اعلام احکام دو بازيکن که نتايج تست دوپينگ آنها قبلا مثبت اعلام شده بود، خبر داد. محمد سواري از باشگاه نساجي مازندران و مسلم محمدنژاد از باشگاه شهرداري بندرعباس دو بازيکن دوپينگي ليگ دسته اول هستند.
لغو جلسه هيات مديره استقلال
جلسه هيات مديره باشگاه استقلال به دليل غيبت مقداد نجف نژاد، رئيس هيات مديره لغو شد. زمان برگزاري اين جلسه هنوز مشخص نيست.همچنين مدير روابط عمومي باشگاه استقلال در واکنش به شايعه پرداخت بودجه وزارت ورزش و جوانان به استقلال گفت: هنوز هيچ پولي به حساب باشگاه واريز نشده و درباره زمان واريز شدن آن هم خبري نداريم.
تمرين کره‌اي‌ها پشت درهاي بسته
کره جنوبي و ايران سه‌شنبه، ساعت 16:30 به وقت ايران در اولسان در انتخابي جام جهاني 2014 برزيل به مصاف هم خواهند رفت. چوي کانگ هائه، سرمربي کره جنوبي تصميم گرفت تمرينات تيمش در فاصله 48 ساعت تا بازي با ايران پشت درهاي بسته انجام شود و خبرنگاران حق شرکت در تمرينات کره‌اي‌ها را نداشته باشند. به همين دليل تمرين ديروز کره بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و امروز نيز همين اتفاق تکرار مي شود.
سرمربي استقلال هنوز به تهران نيامده است
در حالي که بسياري از باشگاه هاي ليگ برتري تمرينات خود را آغاز کرده اند، معاون اجرايي باشگاه استقلال مي گويد قلعه نويي امروز يا فردا در تهران است. وي افزود:با حضور وي و بازگشت آقاي فتح الله زاده استقلال با قدرت کار خود را براي فصل جديد آغاز مي کند.
برنامه سرمربي کره براي نکونام
سايت naver کره خبر داد چوي کانگ هي در آخرين تمرينات تيمش قبل از بازي با ايران، يانگ هيون سو مدافع 22 ساله تيم توکيوي ژاپن را مامور يارگيري جواد نکونام کاپيتان تيم ملي ايران کرده است. عملکرد بسيار خوب نکونام در بازيهاي گذشته تيم ملي باعث شده که کره اي‌ها نگران اين بازيکن باشند. آنها مي خواهند با از کار انداختن نکونام و ساير هافبک هاي تيم ملي کاري کنند که مهاجمان ايران هيچ فرصت گلزني پيدا نکنند.
دليل جدايي تيموريان از الخريطيات
باشگاه الخريطيات با اعلام رسمي جدايي آندرانيک تيموريان،دليل اين مساله را عدم توافق مالي و درخواست بالاي وي براي تمديد قرارداد عنوان کرده است. بر اساس گزارش شبکه الکاس،مارچند،سرمربي فرانسوي جديد الخريطيات براي يافتن يک بازيساز در خط مياني اش در فصل آتي به گزينه‌هاي ديگر مي انديشد.
عيار کي‌روش در ديدار با کره مشخص مي‌‌شود
مايلي کهن سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در سال 1996 جام ملت‌هاي آسيا گفت: خدا را شکر که دو بازي قبل را برديم و تيم از نظر روحي و رواني در شرايط مناسب است. بازي بسيار سختي را در کره داريم و عيار کي‌روش در بازي با کره مشخص مي‌شود و او بايد عيار خود را در اين بازي نمايان کند.
پيراهن شماره 8 تراکتورسازي براي کريمي
مرتضي اسدي پيراهن شماره 8 خود را در اين فصل به علي کريمي داد. سرپرست تراکتورسازي گفت: مرتضي اسدي که سال‌ها کاپيتان تراکتورسازي بوده و پيراهن 8 را به تن مي‌کرده، پس از حضور کريمي با خواست و پيشنهاد خودش اين شماره را به او داد.
بهره برداري از ورزشگاه نقش جهان
مدير کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ورزشگاه نقش جهان با انسجام و همکاري همه مديران و دست اندرکاران تا پايان دولت دهم به بهره‌برداري کامل خواهد رسيد.
ميرزاپور به سايپا پيوست
ابراهيم ميرزاپور به تيم فوتبال سايپا پيوست. بعد از مهدي ثابتي مسئولان سايپا با ابراهيم ميرزاپور به توافق رسيدند و اين دروازبان را نيز براي فصل بعد جذب کردند. قرارداد ميرزاپور يکساله است.
خداحافظي از انگليس براي نجات منچستر
ريو فرديناند 34 ساله ماه گذشته ميلادي خود را از فوتبال ملي بازنشسته کرد تا بيشتر به بازي در باشگاهش بپردازد. فرديناند در اين مورد به ساندي سان گفت: دو راه داشتم. مي‌توانستم دو يا سه سال ديگر به فوتبالم ادامه دهم و يا اينکه چهار بازي براي انگليس انجام داده و يک سال ديگر به فوتبالم خاتمه دهم. اين خيلي بد بود. نمي‌توانستم آمادگي بدني‌ام را فداي چند بازي براي تيم ملي انگليس کنم.

 


عضو شوراي فني کشتي فرنگي پس از کنار رفتن از اين شورا مي‌گويد که کسي را به جاي خودش معرفي نکرده است.
حسين ملاقاسمي اظهار کرد: ماه گذشته از رنگرز خواهش کردم به خاطر اينکه ممکن است در شورا حرف‌هايي بزنم که به دوستان بربخورد از من در جلسات دعوت نشود ولي کسي را به جاي خودم معرفي نکردم. من در شورا وصله ناجور بودم و بهتر ديدم که خودم راحت کنار بروم. چون آن‌ها جرات خط زدن نامم را نداشتند.وي افزود: من خودم درخواست کرده بودم که به جلسات نيايم چون مهره‌هايي که فقط بله قربان‌گو هستند در اين شورا جمع شده بودند و حرف‌هاي من تاثيري نداشت.پيشکسوت کشتي فرنگي ايران با اشاره به اينکه مديريت تيمهاي ملي مي‌خواهد تبعات نتايج را به گردن شورا بيندازد اضافه کرد: من اعتراض کرده بودم که خادم نبايد مسئوليت فرنگي را قبول کند و او هم مي‌خواست اين مسئوليت را به رنگرز بسپارد ولي او قبول نکرد و در آخر اشکاني را مدير امور فني تيم‌هاي ملي کشتي فرنگي کردند تا تبعات نتايج متوجه خادم نباشد.وي ادامه داد: در شورا از بزرگاني مثل محمد بنا، حسن بابک، حسن يوسفي افشار، ناصر نوربخش و... خبري نيست. مگر ما فقط همين مهره‌ها را داشتيم. اعضاي شورا همه ازمخالفان محمد بنا هستند در حالي که امثال او و بابک زحمت کشيده‌اند تا کشتي فرنگي ايران به اينجا رسيده است. نمي‌توان روي نام کسي که مردم او را دوست دارند و لياقت خودش را نشان داده خط قرمز کشيد.

 


رئيس فدراسيون وزنه برداري مي گويد با دعوت ملي پوشان به اردوي تيم ملي پروژه حاشيه سازي براي فدراسيون وزنه برداري با شکست مواجه شد.
حسين رضا زاده رئيس فدراسيون وزنه برداري با اشاره به دعوت 5 ملي پوش ناراضي به اردوي تيم ملي گفت: اينکه اين وزنه برداران بخشيده شده اند بحث درستي نيست و اصلا دعوت شدن آنها ربطي به اين موضوعات ندارد بلکه سرمربي تيم تصميم گرفت که آنها در اردو باشند و در مسابقات جهاني لهستان افتخارآفريني کنند.وي افزود:عده اي مي‌گويند فدراسيون با دخالت افرادي بيرون وزنه برداري راي به بازگشت آنها داده است که اين بحث ها هم درست نيست و هيچکس به ما نگفت کي باشد و کي نباشد؛ ما خودمان تصميم گرفتيم اين بچه ها در اردو حاضر شوند و به رقابت با ديگر ملي پوشان بپردازند.
رئيس فدراسيون وزنه برداري در ادامه گفت: در اين مدت خيلي ها در تلاش بودند تا داستان هاي حاشيه اي وزنه‌برداري ادامه پيدا کند و عده اي خبرنگار و برخي آدم هاي مخرب اين کارها را مي کردند و در نهايت هم ديديد که آنها خراب شدند و 5 وزنه بردار به اردو دعوت شدند.وي در پاسخ به اين سوال که آيا5 وزنه بردار دعوت به اردو را مي پذيرند گفت: اين را بايد از خودشان بپرسيد وظيفه ما دعوت از آنها بود که انجام شد تا امروز که خبري از آنها نشده است.
رضازاده درباره شايعه هراس برخي وزنه برداران معترض از حضور در اردو و دوپينگي شدن شان گفت: اين حرفها ديگر کدام است؟ يعني کوروش باقري به آنها دارو يا آمپول مي دهد تا دوپينگي شوند؟ خنده دار است چون اگر اتفاقي بيفتد اول پاي خود سرمربي گير است. وي درباره ادعاي وزنه برداران مبني بر پيشنهاد ديگر کشورها براي تغيير مليت گفت: اين ديگر به خودشان مربوط است و آنها بايد توضيح بدهند؛ خود من از قطر و ترکيه پيشنهاد داشتم و پاسخ منفي دادم.

 


تيم ملي فوتبال قطر در حالي مقابل ازبکستان قرار مي‌گيرد که شش بازيکن اصلي اين تيم به خاطر محروميت و مصدوميت غايب هستند؛ مسئله‌اي که نگراني‌ها را نسبت به شکست سنگين قطري‌ها مقابل ازبکستان بيشتر مي‌کند.
هفته آخر مسابقات انتخابي جام جهاني در گروه اول فردا با برگزاري دو ديدار حساس همزمان به پايان مي‌رسد تا تکليف ايران، کره جنوبي و ازبکستان براي صعود به جام جهاني مشخص شود. اين در حالي است که ايران در صورت تساوي مقابل کره جنوبي و پيروزي ازبکستان برابر قطر با تفاضل کمتر از سه گل مي‌تواند به صورت مستقيم به جام جهاني صعود کند.
به همين خاطر حساسيت‌ها روي ديدار ازبکستان و قطر بالا گرفته و حتي خيلي‌ها معتقدند قطر در اين مسابقه تباني مي‌کند تا با شکست سنگين برابر ازبکستان، زمينه صعود مستقيم اين تيم به جام جهاني و احتمالا حضور ايران در پلي آف را فراهم کند.
هرچند فهد ثاني سرمربي قطر چند روز پيش اعلام کرد که به خاطر حيثيت فوتبال قطر با تمام قوا در بازي برابر ازبکستان ظاهر خواهد شد، با اين حال در فهرست تيم ملي اين کشور براي بازي آخر که به تازگي منتشر شده، شش بازيکن اصلي غايب هستند."بلال محمد" کاپيتان و "قاسم برهان" دروازه بان قطر دو بازيکني هستند که به خاطر دريافت کارت زرد مقابل ايران، تعداد اخطارهايشان به عدد دو رسيد تا مقابل ازبکستان غايب باشند. از سوي ديگر "سباستين سوريا" مهاجم خطرناک قطري‌ها و در کنار "احمد ياسر"، "جارالله بن ماري" و همچنين دروازه‌بان دوم قطر يعني "سعد الشعيب" مصدوم هستند تا مجموع غايبان قطر به شش بازيکن برسد.
در ليست نهايي قطر براي بازي با ازبکستان "نعيم مهند" و "سعود الخاطر" دو دروازه‌بان جوان به جاي قاسم برهان و سعد الشعيب جاي گرفته‌اند.با اين حال بعيد به نظر مي رسد که با توجه به حساسيت هايي که فيفا روي تيم ملي فوتبال قطر دارد مسئولان فدراسيون و کادر فني اين تيم در انديشه دريافت گل هاي پرتعداد از ازبکستان باشند. هر چند که بايد اين احتمال را هم داد که غيبت شش بازيکن اصلي بتواند توجيه خوبي براي مسئولان قطري باشد تا در صورت شکست برابر ازبکستان و پيگيري فيفا از آن استفاده کنند. به نظر مي رسد اگر مسئولان فدراسيون فوتبال ايران در نامه اي به فيفا خواستار نظارت بيشتر روي ديدار قطر و ازبکستان باشند مي توانند از اتفاقاتي که قابل جبران نيست جلوگيري کنند.

 


رضا قاسمي در ماده دوي 200 متر و کيوان قنبرزاده در ماده پرش ارتفاع به ترتيب به نشان‌هاي نقره و برنز جام کازانف دست يافتند.
در ادامه رقابت‌هاي جام کازانف قزاقستان رضا قاسمي دونده ملي‌پوش ايران با ثبت رکورد 20 ثانيه و 87 صدم ثانيه به مدال نقره اين رقابت‌ها رسيد. قنبرزاده نيز با رکورد 2 متر و 20 سانتي‌متر به نشان برنز دست يافت، تا اين رقابت‌ها با شش مدال رنگارنگ براي ايران به پايان برسد.حسن تفتيان با رکورد 20 ثانيه و 82 صدم ثانيه طلاي ماده 200 متر را به خود اختصاص داده بود.کيوان قنبرزاده ملي‌پوش پرش ارتفاع ايران هم با رکورد 2 متر و 20 سانتي‌متر مدال برنز را در اين رقابت‌ها به خود اختصاص داد.ايران که با 5 ورزشکار خود در اين مسابقه‌ها حضور داشت، با کسب سه طلا، دو نقره و يک برنز به کار خود پايان داد. در اين رقابت‌ها سجاد هاشمي، رضا قاسمي، کيوان قنبرزاده، محمدمحسن رباني و حسن تفتيان به عنوان ملي‌پوشان ايران با حريفان خود رقابت کردند.

 


*مراسم انتخاب بهترين هاي تکواندوي آسيا قرار است روز 28 خرداد براي نخستين بار توسط اتحاديه تکواندوي آسيا و پيش از شروع مسابقات قهرماني آسيا در اندونزي برگزار شود که از ايران تنها سيد محمد پولادگر رييس فدراسيون تکواندوي ايران حضور خواهد داشت.
*براساس اعلام کورش باقري، سرمربي تيم‌هاي ملي وزنه برداري، جابر بهروزي (69 کيلوگرم)، رسول تقيان (77 کيلوگرم)، سهراب مرادي (85 کيلوگرم)، ياسين باقري (94 کيلوگرم)، کيا قدمي و محسن بهرام زاده (105 کيلوگرم) و بهادر مولايي و رشيد شريفي (105+ کيلوگرم) هشت وزنه برداري هستند که در رقابتهاي وزنه‌برداري قهرماني آسيا با دوبنده تيم ملي روي تخته خواهند رفت. اين مسابقات طي روزهاي 31‌خرداد تا 5 تير ماه در آستانه قزاقستان برگزار مي شود.

 


تيم کشتي آزاد جوانان ايران با کسب سه طلا، يک نقره و دو برنز به نايب قهرماني رقابت‌هاي کشتي آزاد قهرماني جوانان آسيا بسنده کرد.
در رقابت‌هاي شش وزن دوم مسابقات کشتي آزاد قهرماني جوانان آسيا که در تايلند برگزار شد، مصطفي قياسي در 74‌کيلوگرم و عليرضا کريمي در 84 کيلوگرم به مدال طلا دست يافتند. فرزاد کوليوند (60 کيلوگرم) و پيمان ياراحمدي (66کيلوگرم) هم برنز گرفتند. ايران روز شنبه هم يک طلا و يک نقره گرفت. با احتساب نتايج ديروز، ايران با 63 امتياز پس از هند 68 امتيازي دوم شد و قزاقستان هم با 55 امتياز به مقام سوم رسيد. در کشتي فرنگي جوانان هم عنوان قهرماني به کره جنوبي رسيده بود و ايران در رده دوم قرار گرفته بود.

 


مرحله جديد اردوي تيم ملي رويينگ در حالي از بيست و هفتم آغاز خواهد شد که محسن شادي نيز توسط افشين فرزام به اردو فراخوانده شده است.
افشين فرزام به عنوان سرمربي و کيهان شمسي به عنوان کمک مربي اعضاي کادر فني اين تيم هستند که محسن شادي، عاقل حبيبيان، وحيد و ياسر جوهري ، فرزاد و فرهاد کربلائي قلي‌زاده، صابر ‏نادري، خشايار عباس آبادي ، حميدرضا رضواني، حامد خدري ، سعيد عادلي و امير ‏راهنماي رونقي از گيلان را به اردوي تيم ملي دعوت کرده‌اند. اين درحالي است که محسن شادي پيش از اين بارها اعلام کرده بود که با افشين فرزام تمرين نمي کند و در اين مدت نيز در کنار تيم ملي نبود و در اردوي چين به سر مي برد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10