(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 28 خرداد 1392 - شماره 20520

موفقيت محققان ايراني در توليد نانو سلول‌هاي خورشيدي
رئيس اتحاديه فروشندگان: قيمت لوازم خانگي افزايش نمي‌يابد
مرگ 2 جوان و نوجوان در آب هاي گيلان
آتش‌سوزي در انبار 2000 متري
ريزش ساختمان 3 طبقه
دستگيري کلاهبردار زن 4 ميليارد ريالي در کردستان
رؤيت بزرگترين و روشن‌ترين ماه سال در 2 تير
هشدار انجمن بيهوشي به عوارض داروهاي قاچاق چيني و هندي
بيمارستان در حال ساخت عباس‌آباد فرو ريخت
كلاهبرداري ميلياردي صندوق خانگي از 11 نفر در اصفهان
حوادث کوتاه از کشور
ايجاد گود زورخانه در 20 دانشگاه کشور
جنايت در پي خيانت در سرخه‌حصار
مزايده گذرنامه مبارک
ثروت افسانه‌اي ديکتاتور فراري تونس
رابطه غيراخلاقي توني‌بلر با همسر مرداک
11 سال زندان به جرم توهين به مقدسات
   


پژوهشگران ايراني با استفاده از نانولوله‌هاي تک جداره موفق به توليد سلول‌هاي خورشيدي با بازده بالاتر شدند که در مقايسه با سلول‌هاي خورشيدي سيليکوني و آمورف، از قيمت پايين‌تري برخوردارند.
دکتر نيما اسحاقي گرجي از دانشکده مهندسي الکترونيک دانشگاه بولونياي ايتاليا با همکاري محمد هوشمند دانشجوي دکتري نانوفيزيک دانشگاه شهيد باهنر کرمان، با هدف تهيه سلول خورشيدي با بازدهي بالاتر و قيمت کمتر با استفاده از مواد سازگاربا محيط زيست، اين تحقيقات را انجام داده‌اند.
در اين تحقيق، از خواص برتر نانولوله‌هاي کربني تک‌جداره در سلول‌هاي خورشيدي Chalcogenide شامل موادSe2 Cu(In,Ga) بکار گرفته شده است. به گفته دکتر گرجي، در ساختار اين سلول‌هاي خورشيدي نياز به لايه بافر براي کاهش بازترکيب حامل‌هاي بار الکتريکي به شدت احساس مي‌شد و در اين راستا مواد بسياري توسط محققان مورد آزمايش قرار گرفته بود که نتايج قابل ملاحظه‌اي حاصل نشد.
گرجي با بيان اين که در اين مقاله با مطالعه خواص نانولوله‌هاي کربني و نحوه واکنش آن با مواد فوق از آن بعنوان لايه مياني بين لايه‌هاي پنجره و جاذب سلول خورشيدي استفاده شده است، افزود: در ساختار ارائه شده براي اين سلول خورشيدي از نانولوله‌هاي کربني براي کاهش بازترکيب حامل‌ها در پيوندگاه نيم‌رسانا استفاده شده است. نانولوله‌هاي کربني از خواص برتري مانند گاف انرژي پهن براي عبور فوتون‌ها و رسيدن آن به لايه جاذب برخوردارند که باتوجه به قطر آنها قابل تغيير است. اين خاصيت باعث کاهش افت ولتاژ سلول و افزايش انتقال حامل‌هاي بار به الکترودهاي مجاور مي‌شود که استفاده از اين نانومواد را بسيار کاربردي مي‌کند.

 


رئيس اتحاديه کشوري فروشندگان پيش‌بيني هرگونه افزايش قيمت در بازار لوازم خانگي را رد کرد و گفت: الان فصل خريد کولر گازي است و هرکسي که بخواهد مي‌تواند اين کالا را زير قيمت مصرف کننده تهيه کند.
محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سؤال که گفته مي‌شود در بازار لوازم خانگي شاهد کاهش قيمت در برخي اقلام هستيم، گفت: بسياري از توليدکنندگان و واردکنندگان اعلام کرده‌اند بعد از انتخابات افزايش قيمت خواهند داشت اما با توجه به اينکه انتخابات با حضور گسترده مردم برگزار شد و نتيجه دلخواه مردم به دست آمد، هيچ گونه افزايش قيمت در بازار صورت نگرفت.
وي افزود: الان فصل خريد کولر گازي است و هرکسي که بخواهد مي‌تواند اين کالا را زير قيمت مصرف کننده تهيه کند.
رئيس اتحاديه کشوري فروشندگان لوازم خانگي گفت: خوشبختانه احساس واردکنندگان و توليدکنندگان اين است که اگر افزايش قيمت داشته باشند با رکود بازار مواجه خواهند شد.
وي افزود: اگر انتظار کاهش قيمت در بازار لوازم خانگي داشته باشيم بايد اتفاقاتي در خصوص تأمين مواد اوليه و يا تأمين ارز رخ دهد تا بتوان کاهش قيمت را توجيه کرد.
وي با تأکيد بر اينکه هيچ شرکتي تاکنون افزايش قيمت نداشته گفت: اتفاق خوبي که در بازار رخ داده اين است که فروشندگان تا کالايي را نفروشند کالايي نمي‌خرند لذا انبار کردن کالا وجود ندارد و پيش‌بيني اين است که از اين پس بازار آرامش بيشتري داشته باشد.
طحان‌پور گفت: اتحاديه کشوري لوازم خانگي براي حمايت از دولت يازدهم و رئيس جمهور منتخب مردم در تأمين و توزيع و همچنين رونق بازار لوازم خانگي اعلام آمادگي مي‌کند.
ترويج فرهنگ مصرف
کالاهاي داخلي
رئيس هيأت مديره انجمن توليدکنندگان لوازم خانگي ايران نيز با تأکيد بر ترويج فرهنگ مصرف کالاهاي داخلي گفت: در و ديوار شهر به کاغذ ديواري تبليغات برندهاي خارجي تبديل شده است.
محمدرضا دياني در گفت‌وگو با ايرنا ضمن اشاره به ممنوعيت واردات لوازم خانگي اظهار داشت: در حالي که ديگر ثبت سفارش براي واردات لوازم خانگي صورت نمي‌گيرد، اما بازار مملو از کالاهاي خارجي است و مشخص نيست اين کالاها با چه مجوزي و از سوي چه کساني وارد مي‌شود.
وي با تأکيد بر کنترل و نظارت بيشتر براي جلوگيري از واردات لوازم خانگي به کشور، به موضوع تبليغات بي‌رويه کالاها و برندهاي خارجي اشاره کرد و افزود: در سالي که بايد حمايت بيشتري از بخش توليد براي خلق حماسه اقتصادي صورت گيرد، نبايد در و ديوار شهر مانند کاغذ ديواري پوشيده از تبليغات کالاهاي خارجي باشد.
دياني گفت: تبليغات گسترده برندهاي خارجي در حالي صورت مي‌گيرد که هنوز فرهنگ مصرف کالاهاي داخلي هر چند هم با کيفيت باشد در کشور وجود ندارد.
وي در مورد افزايش قيمت لوازم خانگي نيز بيان کرد: از آغاز سال جاري تاکنون افزايش قيمت قابل توجهي نداشته‌ايم و اين امر نيز بستگي به شرايط ارزي کشور دارد.رئيس هيأت مديره انجمن توليد کنندگان لوازم خانگي ايران افزود: بايد ديد مرکز مبادلات ارزي تا چه حد مي‌تواند پاسخگوي نياز ارزي توليد باشد، زيرا هنوز همه توليد کنندگان نتوانسته‌اند از ارز مبادلاتي استفاده کنند.
دياني گفت: علاوه بر اين توليدکنندگان با مشکل گشايش ال‌سي نيز رو به رو هستند که اميدواريم با حل اين دو مشکل شاهد افزايش قيمت لوازم خانگي نباشيم.

 


فرمانده انتظامي گيلان از غرق شدن يک نفر مسافر اصفهاني در درياي آستارا و نوجوان 13 ساله در رودخانه آستانه اشرفيه به دليل آشنا نبودن به فنون شنا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، ابراهيم قائد رحمتي ديروز در جلسه انتظامي استان گفت: در اين دو حادثه ناگوار يک نوجوان و جوان بر اثر ناآشنايي به فنون شنا و رعايت نکردن اصول ايمني در امر شنا در آستانه اشرفيه و آستارا جان خود را از دست دادند.
به گفته وي، حادثه نخست در آستانه اشرفيه رخ داد و حسين 13 ساله هنگامي که براي شنا به رودخانه‌اي رفته بود به دليل جريان تند آب و آشنا نبودن به فنون شنا غرق و جسد وي پس از طي مراحل قانوني به سردخانه منتقل شد.
رحمتي افزود: در حادثه دوم نيز سعيد 26 ساله اهل و ساکن اصفهان که براي مسافرت و تفريح به آستارا سفر کرده بود با توجه به آشنا نبودن به فنون شنا در دريا غرق شد و حادثه‌اي تلخ براي خانواده‌اش در اين سفر رقم زد.

 


يک مرکز جمع‌آوري کارتن و مقوا در جنوب پايتخت طعمه حريق شد.
بنابرگزارش سازمان آتش‌نشاني ساعت 9:34 آتش‌سوزي در يک مرکز جمع‌آوري کارتن و مقوا در جاده ورامين محله امين‌آباد رخ داد.
ايستگاه 86 و 9 به همراه خودروي فوماتيک و تجهيزات تنفسي به محل حادثه اعزام شدند، آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که حريق در يک انبار 2000 متري مملو از کارتن، مقوا و ديگر اشياي اشتعال‌پذير رخ داده است.
بنابراين گزارش حدود 300 متر مربع از اين انبار کاملاً شعله‌ور شده و شعله‌هاي آتش در حال سرايت به اماکن مجاور بود، که آتش‌نشانان با مهار آتش و پس از آن اطفاي کامل حريق در اين انبار کردند.
آتش‌نشانان در ساعت 10:45 به عمليات خود در اين محل خاتمه دادند و هيچ کس در اين حادثه صدمه نديد.

 


سازمان آتش‌نشاني شهر تهران از ريزش ساختمان سه طبقه بر اثر گودبرداري در خيابان وليعصر(عج) خبر داد.
بنابر گزارش رسيده ساعت 56/2 بامداد ديروز ريزش يک ساختمان سه‌طبقه در خيابان وليعصر(عج) کوچه تورج به سازمان آتش‌نشاني اطلاع داده شد. و در ادامه آتش‌نشانان ايستگاه 88 خود را به محل حادثه رساندند.
در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد در کنار يک ساختمان سه طبقه قديمي يک قطعه زمين به مساحت 300 متر و به عمق 7 متر گودبرداري شده است که به علت عدم رعايت اصول ايمني بخشي از ساختمان سه طبقه ريزش کرده بود.خوشبختانه در زمان حادثه ساکنان اين ساختمان حضور نداشتند و ساعت 13/3 با ايمن‌سازي محل از سوي آتش‌نشانان عمليات بدون مصدوم يا کشته به پايان رسيد.

 


سرويس شهرستانها -
فرمانده انتظامي شهرستان دهگلان از دستگيري زني با 4 ميليارد ريال کلاهبرداري خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ رمضاني گفت: ماموران انتظامي شهرستان دهگلان در پي دريافت يک فقره نيابت قضايي مبني بر دستگيري خانمي به جرم کلاهبرداري مراتب را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران انتظامي شهرستان دهگلان پس از شناسايي مخفيگاه متهم، در اقدامي غافلگيرانه وي را دستگير کردند.
اين مقام مسئول افزود: ماموران انتظامي شهرستان دهگلان در بازجويي از متهم دستگير شده به کلاهبرداري 4 ميليارد ريالي بوسيله وي با شگرد خيانت در امانت و خريد دو کيلو و 500 گرم طلا با استفاده از پول‌هاي مذکور در دو سال گذشته پي بردند.
سرهنگ رمضاني در خاتمه خاطرنشان کرد: متهم با تشکيل پرونده راهي مراجع قضايي شد.

 


ماه کامل دوم تير در نزديکترين نقطه به مدار زمين قرار مي‌گيرد و بزرگتر و روشن‌تر از هميشه مشاهده مي‌شود.
بنابر گزارش رسيده دوم تير، ماه بزرگتر و روشن‌تر از هميشه بوده و بيش از هر زمان به زمين نزديکتر مي‌شود و ما از زمين شاهد يک ابر ماه خواهيم بود.
در اين واقعه طبيعي زمين و ماه همتراز مي‌شوند و زمين بين آنها قرار مي‌گيرد.وقتي ماه در نزديکترين نقطه مدار زمين قرار مي‌گيرد نام مستعار ابرماه برايش انتخاب شده و براساس اظهارات 16 درصد روشن‌تر از ساير مواقع خواهد بود. به گفته رصدگران اين ابرماه در تاريخ تعيين شده در سال 2013 باز هم ماه در مدار حضيضي قرار مي‌گيرد، اما هيچ‌کدام از آنها در طي ماه کامل نخواهد بود، روز 23 ژوئن (2 تير) تنها روز سال جاري ميلادي است که ماه در مدار حضيضي کامل خواهد بود به شکل يک ابرماه به نظر مي‌رسد.براي بهترين تصوير از ابرماه آن را درست پس از طلوع يا درست پيش از غروب مشاهده کنيد که در آن زمان‌ها ماه به افق زمين بسيار نزديک است و تصوير آن از پس ساختمان‌ها و درخت‌ها خطاطي ديداري جالبي ايجاد مي‌کند و موجب مي‌شود که ماه بزرگتر از چيزي که هست به نظر برسد.

 


رئيس انجمن بيهوشي و مراقبت‌هاي ويژه ايران، نسبت به بروز عوارض داروهاي بي‌کيفيت چيني و هندي هشدار داد.
دکتر محمد مهدي قيامت در اين زمينه اظهار داشت: در جلسه اخير هيئت مديره نظام پزشکي تهران، اعضاي هيئت‌مديره درباره عوارض جدي بي‌توجهي به مسائل و مشکلات مردم در حوزه سلامت هشدار داده و خواستار توجه جدي مسئولان مربوطه در اين باره شدند.
عضو هيئت مديره نظام پزشکي تهران بزرگ افزود: در حال حاضر به رغم هشدارهاي جدي قبلي همچنان شاهد ورود قاچاق داروهاي بي‌کيفيت چيني و هندي به کشور هستيم.
وي تصريح کرد: شواهد نشان مي‌دهد انگار مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه مدتهاست به موضوع دارو و درمان که با جان و سلامت مردم سر و کار دارد کم‌توجه هستند. چرا که در حال حاضر به رغم اينکه قيمت داروهاي خارجي 2 تا 3 برابر شده است با اين وجود دارو هم به راحتي در دسترس بيماران نيست.
به گفته قيامت، در شرايط کنوني عوارض زياد داروهاي بيهوشي نيز گزارش شده است اما متاسفانه توجه جدي به اين مسائل نمي‌شود.

 


سرويس شهرستانها-
سقف اول بيمارستان 50 تختخوابي در حال ساخت عباس‌آباد تنکابن فرو ريخت و 3 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرنگار کيهان، روز گذشته در حالي که کارگران مشغول ساخت طبقه فوقاني بيمارستان دولتي 50 تختخوابي شهرستان عباس‌آباد واقع در تنکابن مازنداران بودند ناگهان سقف اول اين ساختمان در حال ساخت فرو ريخت.
در اثر اين حادثه 3 کارگر مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
مسئول پيمانکار ساخت اين بيمارستان براي جلوگيري از منظر مردم اقدام به نصب پلاستيک‌هاي رنگي دور تا دور ساختمان کردند.
به گفته کارشناسان، صرفه‌جويي در استفاده از ميله‌گرد در ساخت و عدم استفاده کافي از جک‌هاي زيرسقفي علت اين حادثه بوده است. کار ساخت بيمارستان امام خميني عباس‌آباد زمستان سال گذشته با اختصاص حدود 6 ميليون تومان بودجه آغاز شد. گفته مي‌شود به خاطر دور بودن منطقه از مرکز استان، مسئولان، نظارت درستي بر مراحل احداث اين بيمارستان توسط پيمانکار نداشته‌اند.
اين بيمارستان نيمه‌کاره در کيلومتر يک جاده عباس‌آباد به کلاردشت قرار دارد. ساکنان عباس‌آباد معتقدند بيمارستاني که در حال ساخت به راحتي فرو مي‌ريزد اگر قبل از اين حادثه تکميل و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گرفت چه تضميني وجود داشت که هر لحظه بر سر بيماران و کادرپزشکي آن فرو نمي‌ريخت. اين اتفاق، ضرورت بازبيني نحوه ساخت از سوي کارشناسان را مورد تاکيد قرار مي‌دهد.

 


سرويس شهرستانها -
فرمانده انتظامي استان اصفهان از دستگيري يك کلاهبردار حرفه‌اي كه با راه‌اندازي يك صندوق خانگي به بهانه پرداخت وام از 11 نفر مبلغ يك ميليارد و 500 ميليون ريال کلاهبرداري کرده بود خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرتيپ «عبدالرضا آقاخاني» گفت : در پي شکايت‌هاي متعدد مبني بر اينکه فردي با راه‌اندازي صندوق خانگي اقدام به كلاهبرداري 150 ميليون توماني كرده و متواري شده است موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي استان قرار گرفت. وي افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد فردي به نام «جهانگير _ح» با راه‌اندازي يك صندوق خانگي در يكي از محله‌هاي شهر اصفهان به بهانه پرداخت وام با سودهاي 5 و 4 درصد اقدام به جذب سرمايه هاي مردمي كرده و پس از مدتي كه 11نفر مبلغ 150 ميليون تومان در اين صندوق ذخيره كرده بودند، وجوهات را به نفع خود برداشته و متواري شده است ، با توجه به احتمال اينكه متهم با اين شيوه بخواهد در محل‌هاي ديگر نيز اقدام به كلاهبرداري از مردم كند پرونده به صورت ويژه توسط پليس آگاهي استان پيگيري و متهم در اسرع وقت دستگير شد . اين مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: متهم پس از دستگيري در ابتدا منكر هرگونه بزه انتسابي بود که با مواجه شدن شواهد و مدارك مستند پليس به کلاهبرداري 150 ميليون توماني از 11شهروند اعتراف كرد. اين متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي داده شد.

 


خلع سلاح سارق
سرويس شهرستانها- چناران: روز شنبه فردي با در دست داشتن يک قبضه تبر و کلت پلاستيکي وارد بانک مسکن شعبه مرکزي چناران شد و با تهديد و تخريب شيشه‌هاي باجه‌هاي بانک قصد سرقت داشت که با به صدا درآمدن آژير بانک اقدام به فرار کرد.
اين سارق سابقه‌دار هنگام خروج از بانک با تعدادي از مشتريان بانک درگير و وارد خيابان شد که با حضور ماموران راهنمايي و رانندگي و تعقيب آنان در يک درگيري با ماموران خلع سلاح و دستگير شد.
برخورد با سارقان مامورنما
سرويس شهرستانها- پيشوا: در پي اعلام مرکز فوريت‌هاي پليس 110 مبني بر يک مورد اخاذي تحت عنوان مامور بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
براساس اظهارات شاکي مشخص شد، 4 نفر زورگير با تهديد و ضرب و شتم مبلغ 9 ميليون ريال وجه نقد از وي گرفته و متواري شده‌اند.
ماموران پس از چهره‌نگاري و تطبيق تصاوير بدست آمده با بانک اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار 2 نفر از سارقان را شناسايي و در يک عمليات ضربتي دستگير و توسط آنها ديگر متهمان را نيز دستگير کردند.
کشف سوخت قاچاق
سرويس شهرستانها- کلاته: ماموران يگان امداد شهرستان درميان حين گشت‌زني در حوالي روستاي کلاته گندمي در بازرسي از داخل 2 باب آغل احشام موفق به کشف 82 عدد بشکه 220 ليتري فرآورده‌هاي نفتي شدند.
در اين راستا يک نفر متهم دستگير و پس از تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل پليس آگاهي شهرستان شد.
مرگ در اثر برق گرفتگي
سرويس شهرستانها- قروه: به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، ماموران انتظامي بخش سريش‌آباد شهرستان قروه در پي دريافت خبري مبني بر مرگ مشکوک کودکي 10 ساله در يکي از بيمارستان‌ها، فورا به محل اعزام شدند.
ماموران در بررسي علت مرگ اين کودک دريافتند که متوفي به علت دست زدن به ديوار مرطوب ساختماني در حال احداث دچار برق‌گرفتگي شده و از دنيا رفته است.

 


مديرکل تربيت‌بدني وزارت علوم گفت: طي توافق به عمل آمده با فدراسيون کشتي پهلواني و ورزش زورخانه‌اي، در 20 دانشگاه کشور گود زورخانه ايجاد شده است.
محمد کشتي‌دار مديرکل تربيت‌بدني وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس تصريح کرد: در حال حاضر 20 گود زورخانه در دانشگاه‌هايي همچون بوعلي همدان، بيرجند، اردبيل، زاهدان و اصفهان ايجاد شده و وزارت علوم پيگير افزايش گودهاي زورخانه در 37 دانشگاه کشور است.

 


کشف جسد سوخته در جنگل سرخه‌حصار پرده از راز يک خيانت عليه يک زن برداشت.
سرهنگ آريا حاجي‌زاده معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با کشف جسد‌سوخته يک زن در جنگل سرخه‌حصار پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره دهم پليس‌آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
همزمان با شناسايي هويت جسد مقتوله، نظريه پزشکي قانوني نيز اعلام کرد که مقتوله به علت اصابت ضربات متعدد به قسمت‌هاي مختلف بدن بويژه اصابت چند ضربه به ناحيه گردن به قتل رسيده است.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، کارآگاهان طي تحقيقات خود با انجام اقدامات پليسي اطلاع پيدا کردند که مقتوله از چندي پيش قصد داشته تا با فردي به هويت حسن.د (متولد 1363) ازدواج نمايد و آخرين‌بار نيز با وي مشاهد شده؛ با شناسايي حسن، کارآگاهان پليس آگاهي به تحقيق از وي پرداخته و او در تحقيقات اوليه بيان داشت که از چندي پيش با مقتوله آشنا شده اما در ادامه تحقيقات منکر هرگونه اطلاع از وقوع جنايت شد.
اما طولي نکشيد که متهم پس از 8 ساعت دستگيري در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «از فروردين‌ماه سال 1390 با مقتوله آشنا شدم؛ ابتدا ارتباط ما محدود به تماس‌هاي تلفني بود اما پس از گذشت مدتي اين ارتباط هر روز بيشتر و بيشتر شد و اين در حالي بود که من به مقتوله عنوان کرده بودم که قصد ازدواج با وي را داشته، درحاليکه خودم پيش از آن ازدواج کرده بودم».متهم در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «ارتباط من با مقتوله ادامه داشت تا اينکه من صاحب دو فرزند شدم و پس از مدتي او نيز از موضوع اطلاع پيدا کرد؛ از آن زمان درگيري‌هاي ما با يکديگر آغاز شد و او مرتبا تهديد مي‌کرد که موضوع را با همسر و خانواده‌ام در ميان خواهد گذاشت.»
سرهنگ حاجي‌زاده در پايان تاکيد کرد: با توجه به اعترافات صريح متهم به ارتکاب جنايت و به منظور انجام تحقيقات تکميلي، قرار بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.»

 


منابع مصري گزارش دادند که گذرنامه واقعي «حسني‌مبارک» که احتمالا در جريان انقلاب مصر از منزل وي يا نهاد رياست‌جمهوري به سرقت رفته است، به مبلغ 150هزار پوند مصري به مزايده گذاشته شد.
به گزارش فارس به نقل از شبکه اخبار حصري، گذرنامه واقعي «حسني‌مبارک» که در ميان تعدادي از صاحبان مزايده‌ها به طور محرمانه به مبلغ 150 هزار پوند مصري عرضه شده، بين طرفداران گذرنامه‌هاي افراد مشهور جنجال به پا کرده است.
براساس اين گزارش تعدادي از مشتريان گذرنامه مبارک گفتند که مبلغ گذرنامه واقعا بالاست زيرا مبارک هنوز زنده است و اين مبلغ ممکن است بعد از مرگش بيشتر شود. اما قيمت کنوني گذرنامه در حال حاضر 50 تا 55 هزار پوند است به ويژه اينکه گذرنامه اصلي و متعلق به مبارک است.
اين گذرنامه که تاريخ اعتبار آن از 15سال قبل به اتمام رسيده و يک گذرنامه قديمي است، در جريان انقلاب مصر از منزل مبارک يا نهاد رياست‌جمهوري به سرقت رفته است.
«مجدي حنفي» از بارزترين افرادي که گذرنامه‌هاي مشاهير و بزرگان را جمع‌آوري مي‌کند و يکي از تاريخ‌نگاران ضرب سکه و اسکناس در مصر است، گفت که قيمت گذرنامه مبارک بسيار بالاست زيرا مبارک زنده است و در نتيجه ما نمي‌دانيم که وي چه تعداد گذرنامه دارد و در عرف کساني که گذرنامه‌هاي افراد مشهور را جمع‌آوري مي‌کنند، اگر گذرنامه شخصي بيشتر از يکي باشد قيمت آن پائين خواهد آمد.

 


راشد الغنوشي رئيس حرکت نهضت تونس ثروت «زين‌العابدين بن‌علي» رئيس‌جمهوري مخلوع اين کشور، همسر و 114 نفر از خانواده‌هايشان را 50 ميليارد دلار برآورد کرد.
به گزارش پايگاه خبري شبکه العالم، الغنوشي در گفت وگو با روزنامه الخبر الجزاير در همين حال تأکيد کرد که عده‌اي ثروت بن‌علي را 5 ميليارد دلار، برخي آن را 20 ميليارد دلار و حتي 50 ميليارد دلار غير از سپرده‌هايش در خارج مي‌دانند.
وي افزود: به طور کلي مي‌توان گفت که نيمي از ثروت تونس در اختيار 114 تن از افراد دو خانواده بن علي، ديکتاتور مخلوع و خانواده همسر وي بوده است.

 


رسانه‌هاي انگليس از رابطه غيراخلاقي توني‌بلر با همسر مرداک پرده برداشتند.
به گزارش روزنامه «الحيات» شري بلر همسر توني‌بلر نخست‌وزير سابق انگليس از اخبار منتشره درباره رابطه غيراخلاقي بلر با «ويندي دينگ» همسر رابرت مرداک غول رسانه‌اي يهودي به شدت خشمگين است.
روزنامه انگليسي «ساندي بيپول» نيز ديروز نوشت؛ بعد از اعلام خبر تصميم رابرت مرداک 82 ساله براي طلاق از ويندي‌دينگ 44 ساله اخباري هم درباره رابطه نخست‌وزير سابق انگليس با همسر رابرت مرداک منتشر شده است.
در پي انتشار اين اخبار منابع نزديک به شري‌بلر همسر توني‌بلر در اين رابطه به نقل از وي اعلام کردند، من به توني اطمينان دارم و مي‌دانم به من خيانت نمي‌کند.
اين منابع در ادامه به نقل از شري افزودند: همسر توني‌بلر که اکنون به عنوان يک وکيل شاغل است با شنيدن خبر خيانت همسرش ابتدا شوکه شد، اما بعد از مدتي به دوستانش گفت که بعيد مي‌داند توني به او خيانت کرده باشد.
اما وي در پي اثبات اين رسوايي گفت: من شوکه و حيرانم و نمي‌دانم به دوستان و آشنايان و از همه مهمتر به فرزندانمان در اين رابطه چه بگويم.
به نوشته روزنامه‌هاي انگليسي؛ بعد از به نخست‌وزيري رسيدن توني‌بلر از سال 1997 تا سال 2007 رابطه بين خانواده وي و خانواده رابرت مرداک غول رسانه‌اي جهان افزايش يافت و بارها ديده شده ويندي همسر مرداک با توني‌بلر روابط نزديکي داشته است.
اين خبر زماني در نشريات انگليسي فاش شد که مؤسسه خبري «نيوز کوپريشن» که تحت تملک رابرت مرداک است از خبر آغاز مراحل طلاق وي از ويندي خبر داد.
گفته مي‌شود تا پيش از اين مرداک و همسرش هيچ اختلافي با هم نداشتند اما به يکباره خبر آغاز مراحل جدايي اين دو از روز پنجشنبه گذشته منتشر شد.

 


دادگاه قاهره، روز يکشنبه يک خطيب افراطي مصري متهم به توهين به مسيحيت را به 11 سال حبس تعليقي محکوم کرد.
احمد محمد عبدالله، معروف به ابواسلام به جرم پاره کردن و سپس سوزاندن نسخه‌اي از کتاب مقدس مسيحيان در سپتامبر سال 2012 در برابر سفارت آمريکا در جريان تظاهراتي براي محکوم کردن فيلمي اسلام‌ستيز موسوم به معصوميت مسلمانان که در آمريکا توليد شده بود، محکوم شد. وي به جرم توهين به مذهب، برهم زدن نظم عمومي و هتک حرمت به 11 سال حبس تعليقي محکوم شد و پسر وي نيز که همزمان با او محاکمه مي‌شد، به هشت سال حبس تعليقي محکوم گرديد. آنها مي‌توانند درخواست تجديدنظر کنند. اين خطيب به سبب انتقادهاي شديد عليه مسيحيان و مخالفان آزادي‌خواه در مصر معروف شده است. به گزارش خبرگزاري فرانسه از قاهره، قانون مصر توهين به مذاهب را ممنوع کرده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10