(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 28 خرداد 1392 - شماره 20520

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حکمت در تراز امام خامنه‌اي (يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
موز (گفت و شنود)
تحليل رسانه‌هاي خارجي: تغييري در سياست هسته‌اي ايران بوجود نخواهد آمد
احضاريه ! (نکته)
سنگ پاي اصل از جنس اصلاح‌طلبان تحريمي!(خبر ويژه)
4 سال جفا در حق يک ملت به خاطر کاميابي يا ناکامي انتخاباتي!(خبر ويژه)
پيروزي بزرگ حزب‌الله نفوذ منطقه‌اي ايران را وسعت بخشيد(خبر ويژه)
ديدار نامزدهاي انتخابات با رئيس‌جمهور منتخب
در نامه‌اي عنوان شد
تبريک دبيرکل سازمان همکاري اسلامي به رئيس‌جمهور برگزيده
 


«جمهوري اسلامي ايران» پيروز بزرگ انتخابات 24 خرداد 1392 بود. به اين عبارت بايد فراتر از کليشه‌ها نگريست. جمهوري اسلامي در ظرف شريفي به نام ايران و به اعتبار اراده مداوم جمهور خود که مانند جريان خون در رگ‌هاي نظام سياسي است، قوام و دوام يافته است. در واقع جمهوري اسلامي و جمهور ايران مانند تار و پود به هم تنيده‌اند، هرچند که تلاش پيگيري از سوي بدخواهان ملت ايران در طول دهه‌ها صورت گرفت تا جمهوري ايراني و جمهوري اسلامي معارض و مقابل هم جلوه کند. در همين سالهاي اخير، بدخواهان کوشيدند ميان مردم و حاکميت اعتمادزدايي و از نظام اعتبارزدايي کنند. دوستان جفاکاري هم بودند که با وجود دولت‌داري در طول 30-20 سال گذشته، بد عمل کردند و خواسته يا ناخواسته، به بدخواهان براي اعتمادزدايي و اعتبارزدايي ياري رساندند يا خانه‌هاي جدول آنان را پر کردند. برخي بانيان فتنه و انحراف از اين دسته بودند که قصه پرغصه برخي اتفاقات 15-10 سال گذشته را تدارک کردند.
پيروزي جمهوري اسلامي ايران در حماسه جمعه 24خرداد 1392، در واقع پيروزي مردم و رهبري است. تنها واشنگتن‌پست نبود که به فشار غرب براي تحريم‌ اقتصادي و تحريم انتخابات اشاره کرد و نوشت «رهبر عالي ايران بي‌امان مردم را به شرکت در انتخابات تشويق مي‌کرد و مردم ايران نيز اجابت و استقبال کردند و در عين حفظ آرامش، صف‌هاي طولاني در حوزه‌هاي رأي‌گيري تشکيل دادند.» فضاي رسانه‌هاي خارجي و داخلي اکنون پر از تحليل‌هاي مشابه واشنگتن‌پست است. همين پريروز بود که آقاي عبدي عضو مستعفي حزب مشارکت گفت «من وقتي با اکثر تحليل‌گران صحبت مي‌کنم، نخستين حس‌شان اين است که در برابر رفتار مردم باخته‌اند. مردم نشان دادند در امور مهم خود نه تحت تأثير رسانه‌هاي خارجي و فضاي مجازي و نه جو مأيوس کننده برخي نيروهاي سياسي داخلي هستند... شخصا معتقدم رهبري نظام بيشترين نقش را در اين زمينه داشت. وقتي حکومتي 4 سال تحت فشار تبليغاتي درباره مسائلي نظير کودتاي انتخاباتي قرار دارد اما در نهايت انتخاباتي را برگزار مي‌کند که بيش از 70درصد مردم در آن شرکت مي‌کنند و بسيار آرام و قابل اعتماد برگزار مي‌شود، اين يک پيروزي عظيم براي حکومت و کشور و مصداق واقعي حماسه است». و در تعاقب همين درک و فهم است که وبسايت ضدانقلابي گويانيوز تصريح مي‌کند «ما پيش از اين نيز در مقاله‌اي با عنوان در ستايش سيدعلي خامنه‌اي از هوشمندي او نوشته بوديم. محورهاي سخنراني او مولفه‌هاي مهندسي کردن انتخابات را در خود داشت. انتخابات با همان شور و نشاطي که رهبر جمهوري اسلامي مي‌پسنديد و سالم و بدون تقلب- و به قول هاشمي رفسنجاني بي‌هيچ شبهه‌اي- برگزار شد و نشان داد رعايت ساز و کارهاي دموکراتيک در حکومت اسلامي و مفهوم مردم‌سالاري ديني در عمل وجود دارد و نظر و آراي مردم محترم شمرده مي‌شود و حکومت اسلامي تجلي حاکميت ملي است. با اثبات سلامت انتخابات، شايعه تقلب در سال 88 نيز به عنوان مشتي جعليات ثبت در تاريخ شد. اين‌گونه است که رهبر به همه اهدافش دست يافته و بايد به [آيت‌الله] سيدعلي خامنه‌اي يک دست مريزاد ديگر گفت».
شايد براي برخي تحليل‌گران غريب بود که مقتداي حکيم انقلاب دو روز پيش از انتخابات و در ديدار اقشار مختلف مردم فرمودند «من توصيه اول و اهمّم، حضور در پاي صندوق‌هاي رأي است. اين از همه‌چيز مهم‌تر است براي کشور. ممکن است بعضي‌ها- حالا به هر دليلي- نخواهند از نظام جمهوري اسلامي حمايت کنند اما از کشورشان که مي‌خواهند حمايت کنند، آنها هم بايد بيايند پاي صندوق‌ رأي. همه بايد بيايند پاي صندوق‌هاي رأي... کشور ما دشمن دارد، معارض دارد. در عرصه بين‌المللي، دشمن بين‌المللي دشمني نيست که با رودربايستي و با من بميرم، تو بميري کنار بکشد؛ در دنيا اين‌جوري نيست که بارودربايستي بگوييم طرف را خجالت‌زده کنيم، مثلا عقب بکشد. نه خير هر چه شما ضعف نشان بدهيد او مي‌آيد جلو؛ هرچه شما عقب بکشيد، او جري‌تر مي‌شود. اين را ما تجربه کرديم؛ يک جاهايي عقب کشيديم، دشمن ما جري‌تر شد؛ يک چيزي او گفت، ما به خيال مصلحتي حرف او را قبول کرديم، ديديم پايش را گذاشت روي آن حرف، يک قدم آمد جلو. دشمن اين‌جوري است...».
چند سال پيش برخي مطبوعات آمريکايي نوشتند که رابرت گيتس به هنگام تصدي رياست‌سازمان سيا تکيه‌ کلام ويژه‌اي داشت مبني بر اينکه ايراني ميانه‌رو و معتدل وجود ندارد و ايراني ميانه‌رو، ايراني مرده است! تاريخ يکصد سال اخير ايران انباشته از اين حقيقت است که قدرت‌هاي زورگوي عالم فقط با انقلابيون مسلمان و عالمان ديني در ايران سرستيز نداشتند بلکه مبارزان ميهن‌دوست و طرفداران استقلال ايران را نيز تحمل نکردند. درباره کارنامه دکتر محمدمصدق حرف و حديث و نقد فراوان است اما آنچه مسلم است اينکه او مي‌گفت اجراي احکام اسلامي به من ارتباطي ندارد و من فقط دنبال ملي کردن نفت ايرانم. او به آمريکا خوش‌گمان بود و بارها به اميد ديدن دم آمريکا و مهار انگليس به نيويورک رفت و مذاکره کرد اما اين تکاپوي پردامنه مانع از خيانت آمريکا و همراهي با پروژه ام‌آي‌سيکس انگلستان در اجراي پروژه کودتاي 28 مرداد 32 نشد. تجربه دورتر، نهضت مشروطيت (1285شمسي) و سپس روي کار آمدن استبداد رضاخاني به واسطه کودتاي سوم اسفند 1299 است. سياست انگليسي تفرقه بينداز و نابود کن در نهضت مشروطيت به ثمر نشست و حاصل خون دل انقلابيون را به غارت برد. وقتي توانستند ميان سران نهضت (از جمله شيخ فضل‌الله نوري، سيدعبدالله بهبهاني و سيدمحمد طباطبايي و...) اختلاف بيندازند و آنها را به هم بي‌اعتماد کنند، اولين ضربه مهم به نهضت خورد و آخرالامر، اعتبار کليت نهضت زيرسوال رفت و سرانجام در فضاي نااميدي عمومي، استبداد بازگشت و انگليس ظرف چند سال ، فعال مايشاء ايران براي حداقل 20 سال شد.
آن روز فرياد شيخ‌فضل‌الله نوري خطاب به همرزمان سابق خود شنيده نشد که «ايها الناس من به هيچ وجه منکر مجلس شوراي ملي نيستم بلکه من مدخليت خود را در تاسيس اين اساس بيش از همه کس مي‌دانم... اختلاف ميان ما ولامذهب‌هاست که منکر اسلاميت و دشمن دين حنيف‌اند»و «آنچه خيلي لازم است برادران بدانند و از اشتباه‌کاري خصم بي‌مروت بي‌دين تحرّز نمايند اين است که چنين ارائه مي‌دهند که علما دو فرقه شده‌اند و با هم حرف ديني دارند و با اين اشتباه کاري، عوام بيچاره‌ را فريب مي‌دهند که يک فرقه مجلس‌خواه و دشمن استبدادند و يک فرقه ضدمجلس و دوست استبداد! لابد عوام بيچاره مي‌گويند حق با آنهاست که ظلم و استبداد را نمي‌خواهند افسوس که اين اشتباه با هر زباني و به هر بياني بخواهيم دفع شود، خصم بي‌انصاف نمي‌گذارد». کمتر از يک سال پس از شهادت مظلومانه شيخ فضل‌الله نوري به دست يفرم‌خان‌ارمني، سيدعبدالله بهبهاني (ظاهرا طيف مقابل شيخ) از سوي کميته دهشت (باند تروريستي وابسته به حيدرخان عمو اوغلي) ترور شد و آيت‌الله طباطبايي با غصه گفت «سرکه ريختيم، شراب شد». پس از آن نيز آزاديخواهان وطندوست -ولو بي‌ادعا درباره تشکيل حکومت اسلامي- يکي پس از ديگري ترور و محبوس و تبعيد شدند.
صدسال پس از آن ماجرا- مهرماه 1387- پايگاه اينترنتي پيک‌نت وابسته به ضد انقلاب خارج نشين، از ملاقات همکار خود با آقاي «ح» از مشاوران ارشد آقاي خاتمي در يکي از ساختمان‌هاي رياست‌جمهوري واقع در خيابان نوفل لوشاتو و در تاريخ سوم مرداد 1384 خبر مي‌دهد. آقاي «ح» [عضو مرکزيت حزب منحله مشارکت] در اين ملاقات مخفيانه که 3 سال بعد فاش مي‌شود، به خبرنگار مي‌گويد «ترجيح مي‌دهم درباره خاتمي صحبت نکنم مبادا که به او بر بخورد. او با ما تفاوت داشت. خاتمي روحاني بود و گروه خوني‌اش بيشتر به مجمع روحانيون مي‌خورد. حزب مشارکت ما هم با مجمع خيلي فرق دارد. هر چند خاتمي در بين اعضاي مجمع بهترين است. مجمع روحانيون، بدترين خيلي دارد. ما از ابتدا هم مي‌دانستيم خاتمي با ما فرق دارد. بين اجزاي سيستم فکري او سازگاري وجود ندارد. او آخرين ميخ را بر تابوت اصلاحات زد». وقتي کساني بتوانند درباره يک هم‌جناحي ديرين خود چنين سخن بگويند و او را با شاه‌سلطان حسين بي‌کفايت و اردک‌لنگ و... مقايسه کنند، چرا بايد با نامزد مدعي حمايت از او (آقاي روحاني) در انتخابات سال 92 که مواضعي به مراتب اصولي‌تر از خاتمي دارد، همدلي کنند و حرمت وي را پاس دارند؟! بايد به تدبير آقاي روحاني در اين باب آفرين گفت که در همين مصاحبه ديروز تصريح کرد رئيس‌جمهور ملت ايران است و نه نامزد اشخاص و گروه‌هاي سياسي. اين يعني که رئيس‌جمهور منتخب خود را بدهکار گروه‌هاي خاص نمي‌داند. البته يک جمله از همين آقاي «ح» به يادگار مانده که شهريور 1391 در مصاحبه با نشريه انديشه پويا تصريح کرد «مجمع روحانيون در دوره دوم رياست‌جمهوري هاشمي رفسنجاني با وي مشکل پيدا کرده بود... هاشمي يک گير داشت و مي‌گفت انگار مرکز تحقيقات استراتژيک را که زماني در دست موسوي خوئيني‌ها بود، تبديل به تحريريه روزنامه سلام کرده‌اند. ولي ما گفتيم بايد با هاشمي کار کرد و او را رها نکرد. هاشمي هر نظري داشته باشد، ما کار خودمان را مي‌کنيم. من و بهزاد نبوي تا دوم خرداد 76 در مرکز تحقيقات استراتژيک بوديم».
«جمهوري اسلامي ايران» پيروز بزرگ ماجراي حماسي روز جمعه 24خرداد است و تنها بازندگان اين جشن بزرگ ملي، کساني هستند که براي مردم و نظام دام گستردند و 4 سال پيش کشور را به آغوش بي‌ثباتي و بي‌قانوني بردند. آنها اکنون به توهم پيروزي، خود را لو داده و مي‌گويند هيچ شبهه‌اي در اين انتخابات وجود ندارد و دموکراسي پيروز شده است؛ در واقع شهادت مي‌دهند دموکراسي را صرفا هنگامي مي‌پذيرند که پيروز باشند وگرنه حاضرند خانه‌هاي جدول دشمن را پر کنند. قرآن درباره اين قبيل مي‌فرمايد : «اي پيامبر بگو آيا آگاه کنيم شما را که زيانکارتر از همه در عمل کيست؟ آنها که تلاش‌شان در زندگي دنيا نابود شد و گمان مي‌برند که نيکو عمل کرده‌اند» (آيات 103 و 104 سوره کهف).
محمد ايماني

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* از رئيس‌جمهور منتخب مي‌خواهم که از تمام ظرفيت‌هاي کانديداهاي دوران رقابت‌هاي انتخاباتي بهره ببرند تا در جهت تعالي و پيشرفت کشور بيشتر مؤثر واقع شوند.
5856---0917
* حال که آقاي روحاني مدت 4 سال بايد سکاندار دولت شود همه بايد حامي ايشان باشند و رئيس جمهور هم بايد طبق سوگندي که ياد مي‌کنند هدفي جز اصلاح کشور و وضعيت معيشتي مردم نداشته باشد. الان اختلافات بايد کنار گذاشته شود.
يک شهروند
* ضمن عرض تبريک به خاطر خلق حماسه سياسي و نيز تبريک به آقاي دکتر روحاني به‌عنوان رئيس‌جمهور منتخب وقت آن است که خود فروختگان وابسته به دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامي بيش از اين خود را مضحکه مردم ايران و جهان ننموده و از اين حضور حماسي مردم درس عبرت بگيرند.
گودرزي
* هيچ نظامي به مظلوميت نظام جمهوري اسلامي نيست که بي‌تقوايان قدرت‌طلب از درون به آن تهمت تقلب زدند. خدا را شکر که اين مردم و نظام سعه‌صدر دارند و خدا را شکر که رهبري بي‌همانندي داريم. در سايه الطاف الهي به ايشان بازهم گوش به فرمانشان خواهيم بود.
شيرکوند- ورامين
* به راستي چه تفاوتي بين برگزاري انتخابات خرداد 88 با 92 وجود داشت. يعني در آن انتخابات تقلب شد چرا که کانديداي من راي نياورد و انتخابات 92 دموکرات‌ترين انتخابات بود چرا که مطلوب من راي آورد؟
طاهري
* چهار سال يا هشت سال قبل وقتي اصولگرايان نامزد رياست جمهوريشان انتخاب شد، اصلاح‌طلبان به آنها تبريک نگفتند و طرفداران‌شان نظام را به باد انتقاد گرفتند ولي امروز که نامزد مورد حمايت‌شان برنده شد، ديديم اصولگرايان به آنها تبريک گفتند. تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.
درخشان
* حضور گسترده مردم پاي صندوق‌هاي راي، آري گفتن به نظام جمهوري اسلامي و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي است. آقاي هاشمي! آنجا که در انتخابات همفکران‌شان راي آوردند بهترين انتخاب و پاکترين انتخاب است ولي وقتي که اصولگرايان مظلوم راي آورند، آنجا تقلب بود؟! همه اين حوادث مي‌گذرد اما روزي بايد در پيشگاه خداوند پاسخگو بود.
اصغر ضيايي
* بعد از انتخابات نجابت اصولگرايان را ديديم در حالي که فقط هفت دهم درصد آراء در تعيين رئيس‌جمهور نقش نهايي داشت و نامزدها به رئيس‌جمهور تبريک گفتند و آقاي هاشمي هم اين انتخابات را دموکرات‌ترين نوع انتخابات تعريف کرد. اما اگر به سال 88 و قبل از آن برگرديم به رغم تفاوت 12 ميليوني آراء ادعاي تقلب شد.
آيا براستي اگر نتايج انتخابات طور ديگري رقم مي‌خورد باز هم اين سخنان مطرح مي‌شد؟
4259---0912
* بايد به مدعيان اصلاح طلبي گفت ما مردم‌سالاري را بلديم و معني آن را مي‌دانيم ما رهبري مثل سيدعلي داريم. آنها نمي‌دانستند و بايد شرمنده باشند که با آن تهمتي که زدند لکه ننگي در پرونده خود درست کردند و براي مردم و نظام، يک سال و نيم دردسر و هزينه درست کردند. چطور 4 سال قبل با همين مجريان و ناظران انتخابات مي‌گفتيد در اين کشور دموکراسي نيست!!
يک شهروند
* هميشه گوش به فرمان رهبر هستيم. بايد احزاب و گروه‌ها در کشور ما به اتحاد برسند. اين اختلافات حزبي باعث خوشحالي دشمن مي‌شود. در کشور جمهوري اسلامي همه بايد تحت لواي پرچم اسلام و نظام جمهوري اسلامي و گوش به فرمان ولي‌امر مسلمين در جهت اعتلاي نظام جمهوري اسلامي قدم بردارند.
يک شهروند
* جشن گرفتن براي پيروزي يک نامزد انتخاباتي کار بدي نيست اما در حرکات يکشنبه شب تهران صحنه‌هايي ديده شد که بعضي از افراد تحت عنوان برگزاري جشن در پي ايجاد هرج و مرج بودند غرض اينکه مسئولين و دستگاه‌هاي امنيتي کشور بايد هوشيار باشند که دشمن به بهانه‌هاي واهي ناامني‌هاي ساختگي در افغانستان و پاکستان و عراق را به داخل کشور ما نکشاند. در آن صورت همه ضرر خواهيم کرد.
محمدي
* بستن سفارت سوريه در کشور مصر اشتباه فاحش دولتمردان مصري است که سود آن فقط عايد رژيم اشغالگر قدس مي‌شود کافي است مصر نگاهي به ترکيه بيندازد و ببيند دولتمردان اين کشور چگونه چشم بسته مطيع آمريکا و کشورهاي غربي و چند شيخ‌نشين عرب شدند و سرانجام چنين حال و روزي پيدا کردند که شاهدش هستيم.
محمودي
*برخي نامزدهاي رياست جمهوري در تبليغات انتخاباتي خويش از يک طرف مي‌گفتند ما نبايد با کشورها قهر باشيم از سوي ديگر درخصوص ارتباط دولت با کشورهاي آمريکاي لاتين که از اقدامات مفيد دولت فعلي است انتقاد داشتند. بالاخره مشخص نکردند کدام طرفي هستند.
8531---0913
* کنار آمدن با سياست‌مداران ديوانه‌اي مثل دولتمردان آمريکا کار يک سياستمدار خرد‌ورز نيست. مگر اينکه آمريکايي‌ها جهل و خودبزرگ‌بيني را کنار گذاشته و گوش شنوا براي شنيدن حقايق داشته باشند.
2909---0912
* ما پيروزي ارتش شجاع سوريه به همراه نيروهاي مقاومت در آزادسازي القصير را سرآغازي براي رهاسازي بقيه سرزمين‌هاي اسلامي از چنگ صهيونيست‌هاي غاصب مي‌دانيم.
5790---0913
* مناديان حقوق بشر که در هنگامه فتنه 88 همه امکانات رسانه‌اي خود را بسيج کردند و به ميدان آوردند چرا درخصوص اعتراض‌هاي مردمي ترکيه در اين روزها سکوت کرده‌اند و چيزي نمي‌گويند. متاسفانه در اين مورد طوري عمل کرده‌اند که گويا خاک مرده روي آنها پاشيده شده باشد.
1752---0911
* بيابانهاي اطراف تهران، ساوه، جنوب ورامين، گرمسار و... براي صدها هزار هکتار امور کشاورزي و اسکان مردم جا دارد چرا از آنها بهره‌برداري نمي‌شود؟ و چرا 14 ميليون را بايد در تهران جاي داد؟
7902---0919
* در تاريخ 10/6/83 مغازه‌ام در خيابان پورابتهاج- بعد از موزه حيات‌وحش- جنب ورزشگاه شهداي دارآباد بر اثر سهل‌انگاري کارگران شهرداري ناحيه 5 از منطقه يک تخريب و در نتيجه همسرم در داخل مغازه جان باخت. با پي‌گيري‌هاي زياد ديه همسرم را گرفتم ولي براي مغازه تخريب شده که در سال 85 نيز جزء معبر شد علي‌رغم پي‌گيري‌هاي متعدد موفق به اخذ يک ريال هم نشدم از شهردار محترم تهران و شوراي شهر تقاضا مي‌کنم مشکل مرا مرتفع نمايند تا بتوانم 2 فرزند يتيم خود را که از طريق اين مغازه که تنها محل ارتزاق من است اداره نمايم.
شيرزادي
*با تصادف‌هايي که در جاده کمربندي آزادگان شاهدش هستيم به نظر مي‌رسد در احداث اين جاده آن‌گونه که بايد و شايد کار کارشناسي انجام نشده و نياز به اصلاح دارد.
3810---0910
* کل آگهي‌هاي خريد و فروش زمين و مسکن روزنامه‌ها به‌ويژه روزنامه همشهري محدود به تهران، کرج و شمال کشور از بابلسر تا رشت شده است. آيا در اين کشور پهناور جايي غير از اين چند شهر براي زندگي مناسب نيست که اسمي از اين نقاط در اين آگهي‌ها نيست.
7902---0919
* براي احياي باغات و مزارع روستاهاي امرودکان و خانيک و همچنين رفع آفات و هرس درختان نياز است که مسئولين جهاد کشاورزي در اين مورد قدم‌هاي اساسي بردارند.
2773---0913
* با توجه به نزديک شدن فصل گرما از مسئولان فرهنگي تقاضا داريم نسبت به وضعيت پوشش و حجاب دختران و خانمها در شهرک‌هاي تهران مثل اکباتان و... دقت و حساسيت بيشتري به خرج دهند. وضعيت حجاب در اين مناطق خيلي آزاردهنده است.
يک شهروند تهراني
* در نصب پرچم‌هاي جمهوري اسلامي در چندين نقطه از تهران بزرگ بايد به اين نکته توجه شود که به دليل وزش باد از غرب به شرق در کشورمان طناب پرچم در شرق ميله پرچم قرار بگيرد تا با کمترين نسيم، پارچه پرچم به اهتزاز در بيايد و الا اگر طناب در غرب ميله واقع بشود پارچه پرچم با وزش باد پرچم روي ميل مي‌پيچد و هيچ استفاده‌اي ندارد.
7902---0919

* حدود پنج سال پيش هنگامي که پدرم در شيراز فوت کرد بيش از 35ميليارد تومان در حساب بانکي در 3 بانک داشت که برادران ناتني‌ام قبل از اقدام برادران تني از طريق نامعلومي موفق به خالي کردن حساب پدرم شدند. طي اين مدت با چند وکيل و با جديت به دنبال حل مشکل بوده‌ام که موفق نشده‌ام مي‌گويند حساب پدر شما در ... و ... مسدود شده است. هرچه پي‌گيري کردم نتيجه‌اي حاصل نشد و به جز بدبيني به سيستم اداري و قضايي چيزي عايدمان نشد. لذا از دستگاه قضا و ديگر متوليان امر درخواست مي‌شود نسبت به حل موضوع ياد شده اقدام نمايند. جالب است وقتي به بانک ... و ... مراجعه مي‌شود منکر اصل حساب مي‌شوند! در صورتي که خودم وقتي پدرم درقيد حيات بود با هم پول به حساب بانکهاي ... و ... واريز نموديم.
سيدعلي‌اکبر هاديان
* اي چاره‌ي درماندگان ادرکني
اي مونس و يار بي‌کسان ادرکني
من بي‌کسم و خسته و مهجور و ضعيف
يا حضرت صاحب‌الزمان ادرکني
يک هموطن
*بحمدالله شوراي نگهبان به بهترين وجه ممکن رسالت خطير و ماندگار خود را در انتخابات رياست جمهوري ايفا نمود و اين از نشانه‌هاي فضل و رحمت بيکران الهي است.
سليماني
* گويا دول استکبار صهيونيستي، وهابي، آمريکايي غيرقابل اصلاح هستند و تنها زبان زور را درک مي‌کنند. قرآن کريم هم فرموده است «جاهدالکفار والمنافقين واغلظ عليهم».
8847-0919
* فتنه و انحراف مي‌خواهد در برابر طوفان انقلاب بايستد اما به ياري حضرت حق و درسايه ولايت در انتخابات 92 فاتحه اينها را ملت خواهد خواند.
شکيبايي از قروه
*تروريست‌‌هايي که پيکر يک سرباز مسلمان سوري را مي‌شکافند و جگر را بيرون آورده و جلوي دوربين به دندان مي‌کشند مسلمان نيستند. نشريات و روزنامه‌ها دراين رابطه مسئوليت دارند که ماهيت کثيف آنها را نشان بدهند. اين گروه هيچ سنخيتي با اسلام و مسلمان بودن ندارند بلکه به معناي واقعي کلمه وحشي هستند.
مجيدي
*بعضي از ما مردم با اينکه عکس شهدا را تماشا مي‌کنيم ولي متاسفانه دراثر غفلت، عکس شهدا عمل مي‌کنيم. از خدا مي‌خواهيم بيدارمان کند تا روز قيامت مديون شهيدان نشويم.
4107-0911
* عمري است که از حضور او جا مانديم
در غربت سرد خويش تنها مانديم
او منتظر ماست که ما برگرديم
مائيم که در غربت‌ کبري مانديم.
4107-0911
* عملکرد و سخنان اخير يکي از آقازاده ها انسان را به ياد رفتار و حرف‌هاي اکبر گنجي و مواضع احمقانه‌اش تاحد انکار امام زمان(عج) مي‌اندازد. افراد منحرف بايد از آخر و عاقبت‌شان بترسند.
1927-0911
* از آقاي شريعتمداري مدير مسئول محترم روزنامه به خاطر افشاي چهره واقعي حلقه انحرافي و جريان فتنه تشکر مي‌کنيم قدردان زحمت‌هاي کشيده شده کيهاني‌ها دراين راه هستيم.
1689-0930
* اشتباه بزرگي مرتکب مي‌شويم اگر گمان کنيم درسال حماسه سياسي و اقتصادي اگر همه سوار پرايد هستند ما بايد سوار مرسدس بنز باشيم. درست آن است که بگوييم حالا که همه مرسدس بنز سوارند ما به دوچرخه و خط يازده اکتفا مي‌کنيم. به عبارت ساده‌تر درسال حماسه سياسي و اقتصادي بايد تاکيد مضاعف مسئولان و مديران اجرايي کشور بر شيب نزولي حداقل 30درصدي قيمت کالاها باشد. مسئولان بايد پاسخگو باشند.
گودرزي
* از مسئولان تقاضا داريم در مورد مشمولين غايب تجديدنظر کنند. من متاهل و داراي نقص عضو هستم، ولي کسي پاسخگوي مشکلاتم نيست.
يک شهروند
*از دست اندرکاران کيهان به خاطر بالابردن آگاهي مردم در مسائل سياسي روز جامعه تقدير و تشکر مي‌کنيم.
4772-0936
* وانتي‌هاي دوره گرد و همچنين سه‌چرخه‌هاي حمل مصالح ساختماني با آلودگي صوتي که ايجاد مي‌کنند به جسم و روان ما شهروندان ضربه مي‌زنند چرا با اين افراد به جرم اخلال درنظم و آسايش عمومي شهر برخورد قانوني نمي‌شود؟
5590-0935
* از مخالفان و منتقدان جلو و عقب کشيدن ساعت رسمي کشور هستم. چرا که معتقدم بايد کار را يک ساعت جلوتر شروع بکنيم نه اينکه ماشين ساعت را جلو ببريم. به اين معني که خود ما انسان‌ها جلو بيفتيم.
يک شهروند
* يادداشت روز شنبه 14/2/92 دقيقا مواضع انقلابيون آزادمنشي بود که دغدغه آنان فقط اسلام و احکام آن و ولايت فقيه مي‌باشد. ما با هيچ کس عقد اخوت نبسته‌ايم ملاک پشتيباني ما از افراد حرکت در مسير اسلام ناب، ولايت فقيه و رهبري مي‌باشد ولاغير.
نصيري مشهد
*براي عمل جراحي که از دوسالگي فلج شده‌ام نياز به 3 ميليون تومان هزينه دارم از افراد خير درخواست مي‌کنم مرا ياري دهند.
زينب سالمي‌پور ايلام متولد 53
*روزنامه‌ها موافقت مجلس با تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي را تيتر کرده بودند. عرض مي‌کنم اجازه بدهند ابتدا آنهايي که در تحقيق و تفحص‌هاي قبلي به پرونده‌هايشان رسيدگي شده از مجازات بيرون بيايند سپس به سراغ پرونده جديد بروند.
8516-0919
* مسئولين کشور از آنجا که براي تفريح به مکان‌هاي شخصي و يا دولتي مي‌روند متوجه ناهنجاري‌هاي معمول دراماکن عمومي نمي‌شوند. فلذا دردي احساس نمي‌کنند که در صدد درمان آن باشند.
6858-0919
* تقديم به ارواح مطهر شهدا
خوشا آنان که با عزت زگيتي
بساط خويش برچيدند و رفتند
خوشا آنان که بر اين عرصه خاک
چو خورشيدي درخشيدند و رفتند
1480-0938
* از جهاد کشاورزي خوانسار درخواست مي‌شود نسبت به اتمام کانال آب باغ‌هاي روستاي «هرستانه» اقدام نمايند. بخشي از مشکل را حل و بقيه را متاسفانه رها کرده‌اند.
جمعي از اهالي باغدار روستاي هرستانه
ميرمحمدي- توکلي- جهانگيري
* آقاي اردوغان شما که تا ديروز سنگ داعيه مردم مسلمان سوريه را به سينه مي‌زديد حالا چه شده که سينه ملت خودتان را با گلوله مي‌شکافي!
يک دبير بازنشسته از شهرستان سراب
* به عنوان يک بازنشسته تامين اجتماعي اعلام مي‌کنم ديگر قادر به پرداخت اقساط و قبوض مختلف آب برق گاز تلفن نيستم و خوراکمان شده نان و ماست و اضافه حقوق‌ها هم که متاسفانه پرداخت نشده است.
احمدي از شيراز
* مددجوي کميته امداد منطقه 17 تهران هستم ماهي 40 هزار تومان حقوق مي‌گيرم آيا اين براي خدمت‌رساني و خدمتگزاري به محرومان کافي است؟
يک مددجوي کميته امداد
* مصاحبه روزنامه پنج‌شنبه 9/3/92 در صفحه 6 که به ريشه‌يابي عقايد حلقه انحرافي پرداخته بود واقعا جامع و عالي بود. امروزه روحانيت و قشر دانشگاهي بايد در استفاده از کلمات و در پذيرش اظهارات به ظاهر خوب ديگران بدون مطالعه و تحقيق نباشند. از روشنگري شما تشکر مي‌کنم.
حيدري فدايي رهبري طلبه از قم
* پشيمان‌ترين شخص در روز قيامت کسي است که از عدالت سخن بگويد اما خودش به ديگران عدالت روا ندارد.
1480-0938
* از کيهان و کيهاني‌ها ممنون هستيم که در اين مدت راه و بيراهه را براي ما مشخص کرده‌اند. دعا مي‌کنيم هميشه در مسير ولايت باشيد و راهنمايي کنيد.
8229-0913
* يکي از عوامل مهاجرت‌هاي بي‌رويه به تهران و کلان‌شهرها وجود اشکال در تقسيمات فعلي کشوري است. تقسيمات کشوري به گونه‌اي صورت گرفته که خيلي از شهرها احساس حقارت مي‌کنند فلذا براي خروج از اين تحقير روانه تهران و ديگر شهرهاي بزرگ کشور مي‌شوند پس ضرورت دارد در تقسيمات کشوري تجديدنظر صورت بگيرد.
7902-0919
* دخترم 26 ساله معلول ذهني و کرولال به علت استفاده از قرص‌هاي مختلف نصف بينايي خود را از دست داده و مشکلات زيادي براي خود به ويژه دندان‌هايش به وجود آمده است که پس از معاينه دستور ترميم دندان‌ها را دادند و تقاضاي چهار و نيم ميليون تومان پول کردند. بنده که پدر خانواده هستم و با دست‌فروشي به امرارمعاش مي‌پردازم و مستاجر هم هستم قادر به تهيه اين مبلغ نيستم.
9833-0935
* «قدر آيينه بدانيد به هنگامي که هست، نه به وقتي که افتاد و شکست» از بي‌ادبي کسي به جايي نرسيد، حقا که ادب وظيفه انسان است.
دکتر علي‌اصغر خواجوي
* قيمت خودروهاي توليد داخل از 500 هزار تومان تا 2 ميليون تومان افزايش يافته است. با اين وضعيت مديران عامل خودروسازي‌هاي کشور بهتر است استعفا کنند، ترکيب مديريت خودروسازهاي کشور تغيير کند و به انحصار شرکتهاي خودروسازي خاتمه داده شود.
حميد مجتهدزاده
* حماسه سياسي مکمل حکومت اسلامي است و شکل‌گيري حکومت اسلامي بدون حماسه سياسي امکان‌پذير نخواهد شد.
سليمان بلغار
* همسر يک جانباز 40 درصد هستم. همسرم دچار مشکلات اعصاب و روان است و قادر به کار کردن نيست. پسرم مغازه‌اي را اجاره کرد که خرج زندگي خود و زندگي ما را درآورد. از مؤسسه استاندار براي برچسب طرح شبنم مبلغ 5 ميليون تومان پول خواسته‌اند. تهيه اين رقم براي ما مقدور نيست و الان خيلي با مشکل روبه‌رو هستيم. تقاضاي کمک داريم.
082---77
* از اينکه ايرانسل بدون اجازه از شارژ افراد کم مي‌کند متأسفم.
0186---0939
* اعتراضات مردم ترکيه اگر اصل رژيم فاسد و بي‌ريشه لائيک را هدف گرفته باشد ارزشمند است والا تعويض پالان است.
8858---0919
* در آبان ماه 91 براي يک دستگاه تندر 90 در شرکت ايران خودرو ثبت‌نام کردم. طبق قرارداد مقرر شد ماشين را فروردين ماه امسال تحويل بدهند ولي تا الان خلف وعده کرده‌اند و از تحويل اتومبيل خبري نيست. در ضمن راهنمايي بفرماييد کتاب «رازقطعنامه» علل و چرايي پذيرش قطعنامه جنگ را از کجا و چگونه تهيه بکنيم؟
0396---0912
کيهان: شما مي‌توانيد اين کتاب را از کتابفروشي انتشارات کيهان واقع در خيابان انقلاب مقابل دانشگاه تهران و نيز نمايندگي‌هاي کيهان در شهرستان‌هاي ديگر تهيه کنيد.
* پرونده کميسيون پزشکي اينجانب در بنياد شهيد و امور ايثارگران منطقه 14 تهران از سال 89 تا به حال در بلاتکليفي به سر مي‌برد از مسئولين امر انتظار رسيدگي دارم.
محسن سليمان‌نژاد فرزند حيات‌اله
* اين ملت چرا بايد از سوء مديريت مديران اجرايي رنج ببرد و مفاسد و مشکلات اقتصادي ناشي از خيانت‌هاي عوامل وطن‌فروش، براي نظام معضل بشود و مسئله درست کند.
8516---0919
* وقتي در يک جبهه‌اي بين فرماندهان اتحاد و همدلي وجود نداشته باشد شکست آن جبهه حتمي است زمان جنگ وقتي در يک جبهه‌اي نيروهاي ما شکست مي‌خوردند فرماندهان دور هم جمع مي‌شدند و از تجربه‌ها استفاده و براي آينده برنامه‌ريزي مي‌کردند. اميدواريم اين رويه را اصولگرايان در پيش بگيرند.
احمدي
* وقتي افراد يک جامعه اقتصادشان اسلامي نباشد چطور مي‌توان انتظار داشت لباس، پوشاک، خوراک، تغذيه، تفريح، سينما و... آن‌ها اسلامي باشد؟
4147---0937
* صدها «چرا» در کشور وجود دارد که مسئولين بايد جواب مي‌دادند يا بدهند، مثلا اينکه چرا به بانک‌ها اجازه داده مي‌شود که کار دلالي بکنند و يا چرا خودروسازان تابع هيچ قيمت و قانوني نيستند؟
4832---0938
* ملت ايران در کنار متحدين خودمردانه خواهد ايستاد و از هيچ قدرتي واهمه ندارند.
نصيري
* از بنياد حفظ آثار دفاع‌مقدس بخواهيد تا در انتخاب برخي اساتيد دفاع مقدس دانشگاه خوارزمي کرج تجديد‌نظر کنند تا باعث دلزدگي دانشجويان از اين درس مفيد و تاثيرگذار نشوند.
پدر يکي از دانشجويان
* مادر چهار فرزندم . به لطف خداوند بچه‌هايم خوبند. دو دختر بزرگم، نامزد دارند. همسرم کارمند ساده‌اي است و براي تهيه جهيزيه آنها سخت در تنگنا هستيم از خيرين عزيز درخواست مساعدت دارم.
جمشيدي از ايلام
* دادن پاداش 10 هزار دلاري به فوتباليست‌هاي کشور به خاطر پيروزي مقابل قطر آن هم در شرايط اقتصادي فعلي جامعه چه معنايي دارد؟ اين در حالي است که برخي از اين بازيکنان ساليانه حدود يک ميليارد تومان از بيت‌المال دريافت مي‌کنند.
در ثاني چرا پاداش را با دلار محاسبه مي‌کنيد . و ريال کشور خودمان را جايگزين نمي کنيد ؟
4958---0916

 


گفت: سايت‌هاي وابسته به جبهه اصلاحات و گروه‌هاي اپوزيسيون بدجوري کيهان را به باد فحش و ناسزا گرفته‌اند!
گفتم: کار هميشگي آنهاست. حالا اين دفعه ديگر با چه بهانه‌اي؟!
گفت: مي‌گويند چرا کيهان نوشته است رأي روحاني مال اصلاح‌طلبان نيست و اصلاح‌طلبان مديون روحاني هستند نه اين که روحاني مديون آنها باشد.
گفتم: کيهان براي نظر خود چند دليل محکم آورده است، چرا اصلاح‌طلبان به جاي پاسخ، فحاشي مي‌کنند؟!
گفت: اصلا، اين اصلاح‌طلبان اگر رأي داشتند چرا نامزد اصلي خودشان را کنار گذاشتند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! به قول شاعر
موز را زور و قوتي گر بود
کمر خويش راست مي‌فرمود!

 


با گذشت چند روز از انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري، رسانه‌هاي خارجي تحليل‌هاي گوناگوني درباره سياست هسته‌اي دولت جديد ايران منتشر مي‌کنند.
روزنامه آمريکايي «وال‌استريت ژورنال»، ديپلمات‌هاي آمريکايي و اروپايي اعلام کردند که دولت «باراک اوباما» و همپيمانان اروپايي اين کشور که از انتخاب «حسن روحاني» بعنوان رئيس جمهور بعدي ايران، شگفت‌زده و دلگرم شده‌اند، تا ماه آگوست (مردادماه) درصدد هستند تا فوراً براي از سرگيري مذاکره با تهران در خصوص برنامه هسته‌اي اين کشور اعمال فشار کنند و مواضع دولت جديد ايران را مورد آزمايش قرار دهند.
مقامات آمريکايي و اروپايي روز يکشنبه اعلام کردند که بر اين باورند که سياست کلي هسته‌اي ايران تا حد بسيار زيادي تحت مديريت رهبري ايران است.
ديپلمات‌هاي آمريکايي و اروپايي اعلام کردند که واشنگتن و بروکسل تمايل دارند هر چه سريعتر اين مسئله را تحت آزمايش قرار دهند که آيا پيروزي روحاني مي‌تواند مواضع دولت ايران در خصوص برنامه هسته‌اي اين کشور را نرم‌تر کند يا به شکاف بيشتر ايران و غرب منتهي مي‌شود.
وال‌استريت ژورنال در ادامه گزارش خود تأکيد کرد که انتخاب روحاني چالشي براي اسرائيل در زمينه ترغيب جامعه بين‌المللي براي افزايش فشارها به ايران به وجود مي‌آورد به طوري که «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير اسرائيل روز يکشنبه با اشاره به اينکه ايران، اسرائيل را يک شيطان صهيونيست مي‌داند، به کابينه اسرائيل گفت: جامعه بين‌الملل نبايد در افکار واهي گرفتار شود.
«باربارااسلاوين» کارشناس ارشد شوراي آتلانتيک نيز در گزارشي در اين‌باره نوشت: روحاني قطعاً بر حق ايران براي غني‌سازي اورانيوم تأکيد خواهد کرد، مسئله‌اي که وي در جريان تصدي پست مذاکره‌کننده ارشد ايران نيز بر آن پافشاري مي‌کرد. وي سال 2005 در گفت‌وگو با اسلاوين گفت که ايران خواستار روابط بهتري با آمريکاست اما از چرخه سوخت هسته‌اي خود دست نکشيده و به تهديدهاي آمريکا پاسخ مثبت نمي‌دهد.
خبرگزاري آناتولي ترکيه در تحليلي با اشاره به پيروزي حسن روحاني در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نوشت: روحاني پس از انتخابات به عنوان رئيس جمهور جديد ايران برنامه کاري شلوغ و دشواري را پيش‌رو دارد.
به نوشته اين خبرگزاري، او پس از گرفتن دولت از محمود احمدي‌نژاد، در درجه اول بايد برنامه هسته‌اي ايران و تحريم‌هاي اعمالي غرب را در دستور کار خود قرار دهد. البته اين نکته بايد مورد توجه قرار گيرد که در بسياري از مسائل استراتژيک مانند موضوع هسته‌اي و سوريه نظر رهبر ايران بسيار مهم است. اما با توجه به حوزه محدود عملکرد ايران در اقتصاد کشور، مسئوليت اصلي برعهده رئيس جمهور جديد است.
خبرگزاري آناتولي با اشاره به برنامه هسته‌اي ايران نوشت: روحاني در مسأله هسته‌اي ايران نمي‌تواند تغيير چنداني ايجاد کند اما مي‌تواند در اين مسأله از زبان نرم‌تري در مقابل غرب استفاده کند. با توجه به اين که وي در گذشته به عنوان دبير شوراي امنيت ملي،‌ مذاکره کننده ارشد هسته‌اي بوده و در مذاکرات زبان نرم به کار برده است، اکنون نيز روحاني به عنوان رئيس جمهور ايران با استفاده از تجربيات گذشته، در بلند مدت امکان باز شدن درهاي ديپلماتيک را فراهم مي‌کند.
به نوشته اين خبرگزاري، ‌البته اين واقعيت نبايد فراموش شود که هر کسي بر مسند رياست جمهوري ايران بنشيند از برنامه هسته‌اي‌اش که همواره بر صلح‌آميز بودن آن تأکيد مي‌کند، دست بر نداشته و يک گام عقب‌نشيني نمي‌کند.
اسرائيل بايد لحن خود را تغيير دهد
با مشخص شدن نتيجه انتخابات رياست جمهوري ايران و روي کارآمدن «حسن روحاني» به عنوان رئيس جمهور جديد، خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي به بررسي پيامدهاي احتمالي اين امر در عرصه جهاني پرداخته و نوشته است که اين انتخاب مي‌تواند توان آمريکا و اسرائيل را براي تهديد نظامي ايران کاهش دهد.
اين خبرگزاري در ابتداي گزارش آقاي روحاني را فردي معتدل و ميانه‌رو معرفي کرده و آورده است: حالا که روحاني در قامت فردي تنش‌زدا ظاهر شده، احتمالاً کساني که در اسرائيل و آمريکا استفاده از گزينه نظامي عليه برنامه هسته‌اي ايران را پيگيري مي‌کردند، براي يافتن مخاطب به دشواري بيفتند.
آسوشيتدپرس سپس اذعان کرده است که روي کارآمدن رئيس جمهور جديد تغييري در سياست‌هاي ايران در زمينه‌هايي چون پرونده هسته‌اي و درگيري‌ها در سوريه ايجاد نمي‌کند.
يک تحليلگر مقيم فلسطين اشغالي در مصاحبه با آسوشيتدپرس مي‌گويد: با روي کار آمدن يک رئيس جمهور ميانه‌رو به جاي احمدي‌نژاد، اسرائيل مجبور است لحن خود را تغيير دهد.
وي مي‌افزايد: ديگر تاريخ انقضاي تکرار مداوم عبارت «همه گزينه‌ها روي ميز است» گذشته است.
پايگاه آمريکايي ورلدتريبيون نيز در تحليلي با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب به ملت و رئيس جمهور منتخب نوشت: رئيس جمهور برگزيده ايران از متحدان رهبر اين کشور است.
شيخ ديپلمات
نيويورک تايمز که از رئيس جمهور منتخب ايران به عنوان «شيخ ديپلمات» ياد کرد در گزارشي نوشت: که وي در دوران مسئوليت خود در مواجهه با مواردي چون 18 تير، زلزله‌هاي مخرب و مسئله هسته‌اي، همواره به دنبال يافتن راه‌هاي عملي براي پيش‌برد اهداف مد نظر رهبري ايران بوده است.
نيويورک تايمز همچنين در بخش ديگري از گزارش خود از آقاي روحاني به عنوان يک «واقع‌گراي محتاط» نام برده است و بخش‌هايي از زندگي‌نامه وي را براي مخاطبان خود تشريح کرده است.

 


ديروز پايگاه اطلاع‌رساني دولت از احضاريه‌اي که دادگاه براي دکتر احمدي‌نژاد فرستاده است خبر داد. به گزارش اين پايگاه «شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران، محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور را با شکايت علي لاريجاني، رئيس‌مجلس شوراي اسلامي به دادگاه احضار کرده است». تاريخ رسيدگي به اين شکايت 5 آذرماه 1392 يعني نزديک به 4 ماه بعد از پايان مسئوليت 8ساله رئيس‌جمهور محترم تعيين شده است!
خبر شکايت از رئيس‌جمهور و احضار ايشان به دادگاه بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانه‌هاي خارجي قرار گرفت و در داخل کشور اين پرسش را پديد آورد که چه کساني و با چه انگيزه‌اي دست به اينگونه اقدامات مي‌زنند؟! آيا مسئولان محترم قوه ‌قضائيه از صدور و ابلاغ اين احضاريه براي رئيس‌جمهور محترم باخبر بوده‌اند؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام انگيزه و چه ضرورت فوري و فوتي در ميان بوده است که تأخير در صدور و ابلاغ اين احضاريه را جايز ندانسته! و براي ابلاغ آن در شرايط حساس کنوني کشور عجله داشته‌اند؟! آنهم احضاريه‌اي که با تاريخ تشکيل دادگاه بيش از 6ماه فاصله دارد؟!
اين اقدام دستگاه قضايي، در شرايط حساس کنوني که انتخابات پرشور و حماسي اخير، دشمنان بيروني نظام را با حيرت آميخته به عصبانيت روبرو کرده است حرکتي فراتر از يک «اقدام نسنجيده» است و اگر کار برخي از نفوذي‌هاي بدخواه مردم و مسئولان محترم قضايي نباشد به يقين پاي بي‌تدبيري در ميان است که شايسته دستگاه قضا نيست و در هر حال حرکتي جفاکارانه در حق رئيس‌جمهوري است که اگرچه طي چندماه اخير نمونه‌هايي از اقدامات و مواضع غيرقابل دفاع داشته است ولي خدمات بي‌وقفه و فراوان ايشان در بسياري از زمينه‌ها با هيچ دولت ديگري حتي قابل مقايسه هم نيست. آيا شرط انصاف و رسالت تقدير از آن همه زحمات و خدمات دکتر احمدي‌نژاد، ارسال احضاريه براي ايشان است؟!
و اما، چنانچه مسئولان محترم دستگاه قضايي کشور از اين اقدام بي‌خبر بوده‌اند و کساني دور از چشم-ان‌شاءالله تيزبين!- آنها براي دومين شخصيت بلندپايه نظام برگه احضاريه به دادگاه فرستاده‌اند، اين افراد چه کساني هستند؟! و از اين اقدام چه انگيزه‌اي داشته‌اند؟!
ممکن است گفته شود که دستگاه قضايي مصلحت‌انديش نيست و نمي‌تواند در انجام وظيفه و رسالت قضايي خود کوتاهي کند! که در اين صورت بايد پرسيد، اولا؛ چرا احضاريه براي دادگاهي که 6ماه ديگر نوبت آن است، امروز فرستاده مي‌شود؟ آيا مسئولان محترم قضايي احتمال مي‌داده‌اند بعد از پايان دوره مسئوليت آقاي احمدي‌نژاد، دسترسي به ايشان نداشته باشند؟! که اگر اينگونه هم باشد، هنوز 2 ماه تا پايان دوران رياست‌جمهوري دکتر احمدي‌نژاد فرصت داشته‌اند! و اساسا مگر شخصيتي مانند احمدي‌نژاد مي‌تواند بعد از پايان مسئوليت، مجهول‌المکان! باشد؟! ثانيا؛ آيا دستگاه محترم قضايي در موارد مشابه ديگر نيز با همين سرعت و قاطعيت! برخورد مي‌کند؟! يعني احساس مسئوليت آقايان محترم فقط در برخورد با رئيس‌جمهور برانگيخته مي‌شود؟!

حسين شريعتمداري

 


نامزد حذف شده اصلاح‌طلبان، طيف متبوع خود را به چالش کشيد.
محمدرضا عارف در مصاحبه با ماهنامه مديريت ارتباطات، به ترور شخصيت انجام گرفته از سوي طيفي از اصلاح‌طلبان - از جمله مدعيان جنبش و حزب مشارکت و ...- اشاره کرد و گفت: [پس از اعلام نامزدي] برچسب‌هايي به من زده شد، اصلا جواب ندادم از جمله اينکه گفتند عارف زود اعلام کانديداتوري کرده، جواب ندادم، گفتند اصلاح‌طلب بدلي است جواب ندادم. هرچه گفتند را با نگاهي که به آينده داشتم جواب ندادم. آگاهانه جواب ندادم. اول اينکه بدلي به من نمي‌چسبيد، من شخصيت دوم دولت اصلاح‌طلبان بودم. مسير خودمان را جلو رفتيم. رايزني‌هايي مي‌کرديم، مشورت‌هايي مي‌کرديم. خوشبختانه اولين گام را برداشتيم.
وي اضافه کرد: موفق شديم پرونده تحريم انتخابات رياست‌جمهوري را در ماه‌هاي آبان و آذر 91 ببنديم. گفتيم مسير خودمان را ادامه مي‌دهيم.
وي مي‌افزايد: خط قرمز را از اول ترسيم کرديم. گفتيم خط قرمز ما ارزش‌ها، آرمان‌ها و قانون‌اساسي است. براي اينکه همه چيز روشن و شفاف باشد که چه کار مي‌کنيم.
معناي اظهارات عارف که واقعيت هم دارد اين است که شاکله اصلي جريان اصلاح طلبي برخلاف ادعاي امروز که به بهانه پيروزي آقاي روحاني، از دولت جديد سهم مي‌خواهد، اساسا هيچ سهمي در انتخابات نداشته و دنبال تحريم انتخابات بوده‌اند. آنها در اين راه آن‌قدر مصمم بودند که حتي معاون اول دولت خاتمي را اصلاح‌طلب قلابي و بدلي معرفي کردند چرا که خط تحريم را شکسته و نامزد انتخابات شده بود. با اين وصف خيلي وقاحت مي‌خواهد که حالا همان طيف،‌ مدعي سهم از انتخابات و پيروزي آقاي روحاني باشند.

 


موضع غيرقابل توجيه هاشمي درباره دو انتخابات 88 و 92 صرفا به خاطر پيروزي يا ناکامي نامزد موردنظر وي، اعتراض‌ محافل رسانه‌اي را برانگيخته است.
هاشمي پس از اعلام نتيجه انتخابات به درستي اعلام کرد: «اگر دشمنان جمهوري اسلامي ايران ذره‌اي انصاف داشته باشند، بايد بپذيرند که ايران دموکرات‌ترين انتخابات دنيا را برگزار کرد و هيچ شبهه‌اي نمي‌توانند به آن وارد کنند.»
سايت جهان نيوز در اين باره نوشت: در حالي که افکار عمومي ميزان «شبهه آفريني»‌هاي هاشمي رفسنجاني در سلامت انتخابات 88 و نقش فرزندانش در آشوب‌هاي خياباني را فراموش نکرده است، وي بدون هيچ توضيحي درباره اينکه به چه علت در آن برهه در برابر راي مردم و رئيس‌جمهور منتخب تمکين نکرد، انتخابات اخير را دموکرات‌ترين انتخابات دنيا توصيف کرده است. البته موضع اخير آقاي هاشمي نه تنها محل خدشه نيست بلکه اعتراف به حقيقتي ديرينه است که در سال 88 توسط وي و همفکرانش زير سؤال قرار گرفت. به عبارت ديگر هاشمي، همسرش، فرزندانش و ديگر حاميان وي بايد به اين سؤال اساسي پاسخ دهند که آيا روند برگزاري يا دولت برگزارکننده انتخابات سال 88 تفاوتي با سال 92 کرده يا آنها دموکراسي را «به شرط چاقو» قبول دارند و زماني که کانديداي موردنظرشان توسط ملت انتخاب شود، با ذوق‌زدگي هر چه تمام آن را «دموکرات‌ترين انتخابات دنيا» مي‌دانند و اگر فردي غير از آن کسي که موردنظر آنها باشد توسط مردم انتخاب شود، در آن انتخابات تقلب شده و بايد با حضور در کف خيابان‌ها به آشوب و کودتا عليه اراده ملت دست زد؟
اين تحليل مي‌افزايد: بايد توجه داشت که همان شوراي نگهبان و وزارت کشوري که 4 سال قبل در معرض اتهام تقلب 11 ميليوني قرار داشت، امروز حتي حاضر نيست يک درصد آراي حسن روحاني (تقريبا 270 هزار راي) را جابه‌جا کند تا بواسطه آن، انتخابات را به دور دوم بکشاند و در نهايت با استفاده از اين ظرفيت، فرصتي براي ناکامي او در انتخابات فراهم سازد؛ نکته‌اي که تامل در آن، اوج ميزان سلامت برگزاري انتخابات در ساز و کار جمهوري اسلامي را به خوبي به رخ جهانيان و تمامي کشورهاي مدعي دموکراسي و انتخابات آزاد مي‌کشاند.
جهان نيوز تصريح کرد: با آشکار شدن بيش از پيش ماهيت واقعي مدعيان دروغ تقلب در انتخابات، به نظر مي‌رسد بايد نسبت به محاکمه سران فتنه 88 به صورت جدي مبادرت شود. چرا که اين روزها خيانت بزرگ آنها به مردم و نظام در سال 88 حتي بر دشمنان و رسانه‌هاي بيگانه نيز آشکار شده است.
در همين حال وب سايت «تريبون مستضعفين» ضمن اشاره به رأي 7/50درصدي فرد منتخب انتخابات نوشت. اين 7/0درصدي که انتخاب را به دور دوم نکشاند و روحاني را يکسره به عنوان رئيس‌جمهور منتخب معرفي نمود، شاهد بزرگي بر حقانيت نظام جمهوري اسلامي ايران در فتنه سبز است. فتنه‌سبز با ادعاي تقلبي بودن رأي مردم و به منظور وتو کردن جمهوريت نظام آغاز شد و فرصت‌هاي طلايي جمهوري اسلامي در عرصه داخلي و بين‌المللي را در آستانه بيداري اسلامي هدر داد. بدون ترديد نظامي که قابليت تقلب 24ميليوني را داشته باشد، امکان حذف 260هزار رأي براي او به سادگي آب خوردن است اما امانتداري نظام در حفظ اين 7/0درصد، تمام تهمت‌هاي چهار سال گذشته را نقش بر آب کرد.
اين رسانه مي‌افزايد: انفعال و سکوت نظام‌هاي سياسي و رسانه‌هاي غربي در تحليل سلامت انتخابات ايران قابل درک است و جز اين انتظار نمي‌رود اما اقرار به اشتباه از جانب بخشي از مسئولين سابق که در آتش فتنه به بهانه تقلب دميده بودند انتظار چندان زيادي نيست. به هر حال عمده ضرباتي که متوجه نظام شد ناشي از خطاي عمدي يا سهوي ايشان است و بر عاملان آن فرض است که نسبت به اين پارادوکس، موضع شفافي بگيرند. اگر شما اعتمادي به جمهوري اسلامي نداريد، چگونه و با چه توجيهي در انتخابات شرکت و از کانديداي خاصي حمايت مي‌کنيد؟ مگر شما نبوديد که نظام را متهم به عدم صيانت از آراء مردم نموديد، حال چگونه است که با پيروزي کانديداي دلخواه بر سلامت انتخابات صحه مي‌گذاريد؟ ناخودآگاه ما را به ياد کودکاني مي‌اندازيد که چون در بازي پيروز مي‌شوند فرياد ظفرشان طنين‌انداز مي‌شود و چون مي‌بازند جر مي‌زنند و قواعد بازي را به هم مي‌ريزند. اين پيروزي با 7/0 درصد، پيروزي 100درصدي براي جمهوري اسلامي است.

 


ايران در حال تبديل شدن به طرف پيروز در جنگ سوريه است.
روزنامه آمريکايي واشنگتن‌پست ضمن انتشار اين مطلب نوشت: با کمکي که نيروهاي حزب‌الله به ارتش سوريه کردند، ايران به عنوان حامي اصلي آنها، به عنوان بزرگ‌ترين پيروز اين مناقشه منطقه‌اي در خاورميانه ظهور کرده است.
اين روزنامه نوشت: پس از آنکه ارتش سوريه به کمک حزب‌الله شهر راهبردي القصير را از چنگ شورشيان خارج کرد، دوستان و هم دشمنان ايران به يک حقيقت جديد پي بردند و آن اينکه توازن قوا در منطقه به سمتي پيش مي‌رود که مطلوب تهران است و نيز اينکه تحولات سوريه ثابت کرده که خاورميانه هنوز با پيامدهاي «بهار عربي» (بيداري اسلامي) دست و پنجه نرم مي‌کند.
اين روزنامه مي‌افزايد: موفقيت ايران در سوريه مي‌تواند در ابعاد ديگري نيز خود را نشان دهد بطور مثال اين پيروزي بر برنامه هسته‌اي ايران، عراق و لبنان و حتي برخي موارد ديگر نيز موثر است. بدين ترتيب سياست‌هاي منطقه‌اي ايران گسترش يافته و حتي موجب افزايش اعتبار آن نيز مي‌شود.
واشنگتن‌پست معتقد است: اسد ثابت کرد به راحتي و به تنهايي نمي‌تواند در اين بحران دست برتر داشته باشد، از اين رو با ورود نيروهاي حزب‌الله به سوريه موفقيت ارتش در جنگ با شورشيان قطعي شد. از آنجا که حزب‌الله بخشي از راهبرد ايران به شمار مي‌آيد وضعيت اخير سوريه يک پيروزي براي بلوک ايران، سوريه، عراق و حزب‌الله در برابر بلوکي است که از سوي آمريکا حمايت مي‌شوند. شورشيان در حالي شکست مي‌خورند که از آغاز بحران سوريه تاکنون غرب با همراهي کشورهاي عرب حوزه خليج‌فارس و ترکيه تلاش گسترده‌اي را براي ساقط کردن حکومت اسد انجام دادند.
همزمان روزنامه لبناني الاخبار در تحليلي نوشت: جنگ القصير و آزادسازي اين منطقه استراتژيک اولين تمرين هجومي حزب‌الله بود. حزب‌الله تا پيش از نبرد القصير که در آن به ياري ارتش سوريه شتافت و در آزادسازي اين شهر نقش داشت، هيچگونه حمله تهاجمي نداشته و تنها به دفاع مي‌پرداخت.
الاخبار درخصوص اين مساله که لبناني‌هاي زيادي در روستاهاي مرزي با سوريه زندگي کرده و حزب‌الله به حمايت از آنها مي‌پردازد، نوشت: آزادسازي القصير نتايج زيادي داشت که از جمله آنها ممانعت از قاچاق سلاح و تردد عناصر مسلح بين دو کشور بود.
الاخبار درخصوص به راه افتادن جنگ سنگين در القصير نوشت: القصير، بخش جداناپذير از معرکه دمشق و اطراف آن بود و علاوه بر آن يکي از شهرهاي مهم استان حمص و از منظر راهبردي در منطقه‌اي بسيار مهم قرار دارد که برخي از شهرهاي مهم سوريه را به يکديگر مرتبط مي‌کند.

 


سه نفر از کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب مردم ديدار و گفت‌وگو کردند.
سعيد جليلي از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري روز گذشته به ديدار حسن روحاني رفت و موفقيت وي در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري را تبريک گفت.
همچنين محسن رضايي دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام، عصر يکشنبه با حسن روحاني منتخب مردم ايران براي پست رياست‌جمهوري آينده ديدار کرد.
اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم در اين ديدار با تبريک پيروزي حجت‌الاسلام روحاني در خصوص برنامه‌ها و نحوه اداره کشور با منتخب ملت بحث و گفت‌وگو کرد.
محمدباقر قاليباف هم با روحاني ديدار کرد و موفقيت وي در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري را تبريک گفت.

 


دبيرکل سازمان همکاري اسلامي ضمن تبريک به رئيس‌جمهور منتخب، حضور گسترده در انتخابات را نشانه اعتماد مردم به حسن روحاني دانست.
به گزارش نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان همکاري اسلامي در جده عربستان، نامه تبريک دبيرکل سازمان همکاري اسلامي به مناسبت حضور پرشور مردم کشورمان در انتخابات و پيروزي دکتر روحاني به عنوان رئيس جمهوري ايران صادر شد. بنابر اين گزارش، آقاي اکمل الدين احسان اوغلو دبيرکل سازمان همکاري‌هاي اسلامي با ارسال نامه‌اي کتبي، پيروزي دکتر روحاني به عنوان رئيس جمهوري اسلامي ايران را تبريک گفته و مشارکت گسترده مردم در انتخابات را نشانه روشن اعتماد مردم به دکتر روحاني و برنامه‌هاي ايشان دانسته است. احسان اوغلو همچنين اظهار اميدواري کرد، در دوره تصدي ايشان روابط ايران و سازمان کنفرانس اسلامي OIC به طور روز افزون تقويت يافته و نقش فعال و مؤثر ايران در سازمان همکاري اسلامي تداوم يابد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10