(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 28 خرداد 1392 - شماره 20520

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
در اولين نشست خبري
روحاني : از حق ملت ايران در برابر آمريکا کوتاه نخواهم آمد
پاي درس علي(ع)
اخبار ادبي و هنري
تسليت آيت‌الله نوري همداني به مناسبت ارتحال آيت‌الله مدني تبريزي
دبير انجمن صنايع لبني: صادرات لبنيات با عوارض 7 درصدي مزيت ندارد
استاندارگيلان: پروانه کارخانه‌داران بدهکار به چايکاران باطل مي‌شود
همايش مقابله با بيابان‌زايي در کرج برگزار شد
3 هزار ميليارد ريال براي مهارريزگردها در سال 92 اختصاص يافت
اختصاص 875 ميليارد تومان به بازسازي مدارس فرسوده
راه‌اندازي مراکز حمايت از کودکان کار
هواي اراک با آلايندگي شديد در شرايط اضطرار قرار گرفت
واکسن سويه جديد تب‌برفکي در کشور رونمايي شد
اجراي طرح ضربتي تشديد برخورد با دلالان غيرمجاز خودرو
بازتاب گسترده نشست خبري روحاني در رسانه هاي بين المللي
حاشيه اي از کنفرانس خبري روحاني
کف و سوت و سکوت !
توکيو: دولت جديد ايران نقش سازنده‌اي در خاورميانه ايفا خواهد کرد
اسامي قبولي‌هاي المپياد علمي دانش‌آموزي روي سايت
رايزني وزراي خارجه ايران و مصر درباره مناسبات دوجانبه
دانايي‌فر خبر داد
مشارکت 73 درصدي ايرانيان مقيم عراق در انتخابات 24 خرداد
   


حضرت امام خميني(ره): همه گرفتاري‌هايي که ما داريم از دست آمريکا داريم. همه مصيبت‌هاي ما زير سر آمريکاست.

 


حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب مردم در انتخابات يازدهم رياست جمهوري در اولين نشست خبري خود به سوالات خبرنگاران داخلي و خارجي پاسخ گفت.
رئيس جمهور منتخب، خطاب به ملت ايران گفت که وعده‌هاي انتخاباتي را فراموش نخواهم کرد و بر همين اساس افزود: از خدا مي‌خواهم توفيق دهد تا به همه آن وعده‌ها عمل کنم؛ ملت توجه دارد که همه کارها بر مبناي زمان و طبق اولويت‌ها دنبال خواهد شد.
رئيس‌جمهور منتخب مردم با بيان اينکه من خدا را گواه مي‌گيرم که در ايام انتخابات کمتر به فکر رقابت و بيشتر متمرکز بر روي مسائل کشور بودم يادآور شد: کشور نياز به همدلي و وحدت و اتحاد دارد و از اين رو بايد طعنه‌ها، توهين‌ها و تخريب‌ها را براي هميشه از ياد ببريم و مانند جوانان صادق و پاکدل باشيم و به آينده کشور فکر کنيم.
مهم‌ترين اولويت دولت
«اقتصاد» و «معيشت» مردم است
وي در پاسخ به اين سوال که اولويت دولتش چيست گفت: مهمترين اولويت بحث اقتصاد و معيشت مردم است. لازم و ضروري مي‌دانيم که در دو مرحله مشکلات اقتصادي را رفع کنيم. در مرحله اول بايد با توجه به اينکه نزديک ماه رمضان هستيم کالاهاي اساسي مردم را با همکاري دولت فعلي تامين کنيم چون فعلا تا روي کار آمدن دولت بايد راه‌هاي قانوني آن طي شود لذا همکاران بنده با دولت فعلي در تماس هستند تا کميته‌هايي براي حل مشکلات مقطعي تعيين کنند.
بايد نقدينگي به سرعت کنترل
و هدايت شود
روحاني برنامه‌ريزي براي آرامش در اقتصاد آينده کشور را از برنامه‌هاي اقتصادي خود خواند و افزود: بايد از ظرفيت موجود اقتصادي کشور استفاده و آن را فعال کنيم؛ بايد نقدينگي به سرعت کنترل و هدايت شود که اگر اين کار سامان يابد گام‌هاي مثبتي برداشته شده است.
رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران در پاسخ به سوالي درباره سياست خارجي دولتش گفت: دولت جديد احساس مي‌کند فرصت جديدي براي تعامل در سطح بالا با دنيا به وجود آمده است و اين فرصت را مردم با حضور و مشارکت خود در انتخابات فراهم کرده‌اند.
رابطه و تعامل با کشورهاي دنيا
با احترام متقابل منتج مي‌شود
وي با بيان اينکه رابطه و تعامل با کشورهاي دنيا با احترام متقابل منتج مي‌شود گفت: تعامل بر اساس احترام متقابل سياست اين دولت است و اين اقدام نه تنها به نفع ايران بلکه به نفع ايران و جهان است.
خبرنگاري از رئيس‌جمهور يازدهم ايران درباره پيام تبريک پادشاه عربستان و رابطه تهران و رياض پرسيد که وي در پاسخ گفت: اولويت دولت در سياست خارجه روابط دوستانه و نزديک با همه همسايگان است. با 15 کشور همسايه يک رابطه بسيار نزديک با حسن همجواري، دوستي و روابط متقابل بر اساس احترام و منافع متقابل خواهيم داشت.
وي افزود: حوزه خليج فارس و کشورهاي عربي اهميتي استراتژيک دارند لذا کشورهاي خليج فارس، همسايه و برادر ما هستند اما عربستان علاوه بر اينکه برادر و همسايه ماست قبله گاه‌ مسلمين نيز در آن کشور است و ما رابطه بسيار نزديک فرهنگي، تاريخي و منطقه‌اي با هم داريم.
رئيس جمهور منتخب ملت ايران در پاسخ به سوالي درباره وضعيت سوريه گفت: حل مسئله سوريه به عهده مردم سوريه است و تصميم‌گير نهايي در سوريه که سرنوشت سوريه را تعيين مي‌کند ملت سوريه است البته ما با تروريسم مخالفيم و اميدواريم با کمک کشورهاي منطقه و جهان هرچه زودتر صلح و آرامش به سوريه بازگردد و آنچه در سوريه رخ مي دهد هماني باشد که ملت سوريه مي‌خواهد.
روزي که رقم بيکاري تک‌رقمي شد جشن پيروزي خواهيم گرفت
منتخب مردم ايران در انتخابات رياست جمهوري، تصريح کرد: مسئله اشتغال يک مسئله بسيار مهم است و دغدغه اکثريت خانواده‌هاي ايراني به شمار مي‌رود. حتي آنهايي که فارغ‌التحصيل مراکز آموزش عالي هستند نيز همين مشکل را دارند.
وي افزود: حل اساسي مسئله اشتغال به رونق اقتصادي است؛ يعني زماني که رونق اقتصادي درست شود و محيط کسب و کار بهبود پيدا کند مسئله اشتغال هم حل خواهد شد. البته وقتي ما مي‌گوييم اشتغال حل مي‌شود، يعني قدم به قدم نرخ بيکاري پايين خواهد آمد و به يک رقم قابل قبول خواهيم رسيد و تک رقمي شدن آن هم آرزوي همه ماست که انشاءالله به آن برسيم.
تحريم ها ظالمانه است
روحاني در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اينکه در شعارهاي انتخاباتي شما اين مسئله وجود داشت که تحريم‌ها را کم مي‌کنيد، چگونه و ظرف مدت چه زماني اين کار را انجام خواهيد داد؟ اظهار داشت: مسئله تحريم معضلي است که امروز با آن مواجه هستيم و همه مي‌دانيم که اين تحريم ظالمانه است و ملت ايران کاري نکرده که استحقاق تحريم را داشته باشد. کاري که انجام شده قانوني و در چارچوب مقررات بين‌المللي بوده است.
وي اضافه کرد: استفاده از ابزار تحريم يک ابزار ارتجاعي است که دوره آن گذشته است، مخصوصا در شرايطي که در دنياي امروز حتي غرب، با معضلات اقتصادي مواجه است و خود آنها نيز مي‌دانند اين تحريم به ضرر خود غرب است. اين تحريم اگر سودي داشته باشد براي اسرائيل دارد و براي هيچ کس ديگر سودي ندارد. از اين رو اساس تحريم نمي‌تواند مبناي درستي داشته باشد.
روحاني ادامه داد: براي اينکه ما بتوانيم قدم به قدم مسئله تحريم را کاهش داده و حل کنيم دو اقدام خواهد شد، اول قدم گذاشتن در مسير شفافيت بيشتر است، البته برنامه‌هاي هسته‌اي ما کاملا شفاف است اما ما حاضريم شفافيت بيشتري را نشان دهيم و براي همه دنيا روشن کنيم که اقدامات جمهوري اسلامي ايران کاملا در چارچوب‌هاي بين‌المللي است.
رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران، ادامه داد: در قدم دوم  اعتماد متقابل بين ايران و ساير کشورها را ارتقا خواهيم داد و هر جايي که اعتماد مي‌خواهد خدشه‌دار شود تلاش مي‌کنيم اين اعتماد سرجاي خود بازگردد. به اعتقاد من راه حل براي پايان دادن به تحريم اعتماد متقابل و همچنين شفافيت بيشتر در چارچوب مقررات و موازين بين‌المللي است و انشاءالله اين تحريم را کاهش مي‌دهيم.
يارانه فعلي دوام دارد
وي با اعلام اينکه يارانه فعلي دوام خواهد داشت، اظهار داشت: براي ادامه اين مسير از فردا مصمم هستم کميته مشترکي بين افراد اقتصادي ما و برخي نمايندگان مجلس تشکيل دهيم که براي مرحله بعدي يارانه‌ها، بررسي‌هاي لازم صورت گيرد.
ديگر دوره تعليق گذشته است
خبرنگار فرانس 24 پرسيد که آيا شما تصميم داريد که غني‌سازي اورانيوم را ادامه دهيد و يا باز اين غني‌سازي را تعليق ‌کنيد؟ که رئيس‌جمهور منتخب ما پاسخ داد: ديگر دوره تعليق گذشته است و الان در شرايط خاصي هستيم که بنده معتقدم ما راه‌هاي فراواني براي اعتماد‌سازي داريم.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: ما با آقاي «شيراک» در مذاکرات سال 2005 به توافق نهايي رسيديم که چگونه اعتماد بين‌المللي براي غني‌سازي ايران جلب و ادامه دهيم که اين توافق مي‌توانست راه‌حل‌نهايي باشد که آلماني‌ها نيز به اين توافق راضي بودند اما انگليس با فشار آمريکا همکاري نکرد و کار ناقص ماند.
رئيس‌جمهور منتخب کشورمان با تاکيد بر اينکه براي مسئله هسته‌اي‌ راهکارهاي فراواني براي جلب اعتماد بين‌المللي داريم يکي از اين راهکارها را همان توافقي دانست که با شيراک در مذاکرات سال 2005 در پست دبير شوراي امنيت ملي داشت.
مذاکرات با 1+5 را فعال تر
خواهيم کرد
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه اگر از جانب1+5 براي تعليق بخشي از غني‌سازي به شما پيشنهاد دادند آيا قبول مي‌کنيد اظهار داشت: اين سوالات جزئي را بايد در فرصت خود بحث و گفت‌وگو کرد؛ در مورد مذاکرات هسته‌اي با 1+5 ما اين مذاکرات را فعال‌تر خواهيم کرد و معتقديم مسئله هسته‌اي صرفا و صرفا راه‌حل مذاکراتي دارد و تهديد و تحريم موثر نيست.
مداخلات خارجي در سوريه
پايان پذيرد
حسن روحاني در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سؤالي درباره سوريه، گفت: مشکلات سوريه با رأي و نظر مردم سوريه حل و فصل مي‌شود، در سوريه آنچه موجب نگراني مردم ما است، جنگ داخلي است که بايد پايان يابد و مداخلات خارجي در سوريه نيز بايد پايان پذيرد.
وي افزود: دولت فعلي که بر سوريه حاکم است تا انتخابات بعدي بايد به عنوان دولت مورد نظر همه کشورهاي جهان باشد، در انتخابات 2014 هم هر چه رأي و نظر مردم بود حاکم خواهد بود.
خبرنگار BBC از روحاني پرسيد «با توجه به اينکه يکي از محورهاي اساسي برنامه‌ دولت شما در سياست خارجي تعامل سازنده با جامعه جهاني است و با توجه به اينکه در روابط ايران و انگلستان راجع به حوادث پيش آمده، مشکلاتي به وجود آورده که سطح روابط به حداقل روابط ديپلماتيک رسيده است، آيا شما براي بهبود اين روابط برنامه خاصي داريد يا خير؟» که روحاني جواب داد: همانطور که عرض کردم، با همه کشورهايي که ما آنها را به رسميت مي‌شناسيم، مبناي دولت اين است که اگر مشکلاتي وجود دارد، رفع شود.
وي بر همين اساس ادامه داد: اما قرار ما اين است که مبنا احترام متقابل، مد نظر قرار دادن حقوق حقه ملت ايران، منافع متقابل، منطق، عقلانيت و حرکت در مسير اعتدال باشد تا بتوانيم مشکلاتي که بين ما و کشورهاي ديگر هست را برطرف کنيم بنابراين دولت انگلستان هم از اين اصل کلي مستثني نيست.
دولت آينده دولتي فراجناحي
و شايسته سالار خواهد بود
خبرنگاري از روحاني پرسيد آيا در کابينه‌اش از اصولگرايان استفاده خواهد کرد يا خير که وي توضيح داد: همان طور که در شعارهاي انتخاباتي خود گفتم دولت آينده، دولت فراجناحي خواهد بود؛ در دولت آينده استفاده از اعتدالگرايان، اصلاح‌طلبان، اصولگرايان محدوديت نخواهد داشت.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه واژه دولت ائتلافي را نمي‌پسندد گفت که دولتش فراجناحي و شايسته سالار خواهد بود.
در رابطه ايران و آمريکا
زخمي کهنه وجود دارد
به گزارش فارس، خبرنگار شبکه NBC آمريکا از رئيس جمهور منتخب ملت ايران درباره رابطه ايران و آمريکا پرسيد که روحاني در پاسخ گفت: مسئله رابطه ايران و آمريکا مسئله پيچيده و دشواري است و مسئله ساده‌اي نيست.
وي افزود: يک زخم کهنه وجود دارد که بايد بررسي و درمان شود. ما به دنبال توسعه تنش و افزايش آن نخواهيم بود اما از حقوق خود نيز کوتاه نخواهيم آمد.
روحاني با بيان اينکه عقل سليم حکم مي‌کند که درباره گذشته به راه حل‌ها برسيم افزود: براي سخن گفتن با آمريکا بايد حتما شرايطي فراهم شود.
رئيس جمهور منتخب ايران در ادامه گفت: اولا آمريکا نبايد در امور داخلي ايران دخالت کند و تمام حقوق حقه ملت ايران ازجمله حقوق هسته‌اي را به رسميت بشناسد و در ثاني بايد سياست‌هاي يک جانبه گرايانه کنار گذاشته شود تا شرايط فراهم شود و اگر در اين صورت احساس حسن نيت آمريکا فراهم شود زمينه مي‌تواند متفاوت باشد.
دولت آينده از حقوق ملت ايران
کوتاه نخواهد آمد
روحاني تاکيد کرد:همه بايد بدانند دولت آينده از حقوق حقه ملت ايران کوتاه نخواهد آمد.
روحاني در پاسخ به سوال روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد مبني بر اينکه يکي از مسائلي که مطرح کرديد، اين بود که فضاي امنيتي را به فضاي سياسي تبديل مي کنيد که يک مصداق جدي براي اين مسئله رفع محدوديت از بعضي چهره‌هاي سياسي است، در اين زمينه چه برنامه‌اي داريد، اظهار داشت: فضا را خود مردم عوض کردند؛ قرار بود قبلا دولت فضا را فضاي دوستي، تعامل و فرهنگي کند که اين روزها مردم فضا را کاملا عوض کردند.
وي اضافه کرد: در خيلي از امور نبايد عجله کنيم و بايد به زمان واگذار کرد. بسياري از امور کار يک رئيس جمهور و قوه مجريه به تنهايي نيست، سه قوه بايد با يکديگر کار کنند، تلاش کنند ولي کاملا اميدوارم فضا تغيير کند و بسياري از خواسته هايي که مدنظر است زمينه تحققش آماده خواهد شد.
رئيس‌جمهور منتخب مردم در پاسخ به اين سوال که آيا قول مي‌دهيد اين مطالبه را پيگيري کنيد، يادآور شد: پس اينهايي که گفتيم چه بود؟
وي در پاسخ به اين سوال که مزد امسال کارگران 487 هزار تومان و 6 درصد کمتر از نرخ رسمي تورم تعيين شد؛ برنامه شما براي افزايش مزد کارگران چيست؟ افزود: اين تنها قول بنده نيست قانون اين را مي‌گويد؛ طبق قانون بايد افزايش حقوق با افزايش نرخ تورم مساوي باشد. از اين رو همين کاهشي که شما گفتيد وجود دارد و بايد رفع شود.
روحاني ادامه داد: دولت تلاش خواهد کرد که قانون را عملياتي و اجرا کند و اين نقص را برطرف نمايد.

 


به دشمن خوش‌بين نباش!
اميرالمؤمنين علي(ع) خطاب به مالک اشتر فرماندار مصر: هرگز پيشنهاد صلح از طرف دشمن را که خشنودي خدا در آن است رد مکن، که آسايش رزمندگان، و آرامش فکري تو، و امنيت کشور در صلح تأمين مي‌گردد.
لکن زنهار! زنهار! از دشمن خود پس از آشتي کردن، زيرا گاهي دشمن نزديک مي‌شود تا غافلگير کند، پس دورانديش باش، و خوشبيني خود را متهم کن.
حال اگر پيماني بين تو و دشمن منعقد گرديد، يا در پناه خود او را امان دادي، به عهد خويش وفادار باش، و بر آنچه برعهده گرفتي امانت‌دار باش، و جان خود را سپر پيمان خود گردان، زيرا هيچ يک از واجبات الهي همانند وفاي به عهد نيست.
نهج‌البلاغه- نامه53

 


ابراز نگراني گروه‌هاي مصري
از تبليغ وهابيت در اين کشور
تعدادي از گروه‌هاي مصري ضمن ابراز نگراني از تبليغ وهابيت در اين کشور خواستار برکناري وزير اوقاف و تقويت الازهر شدند.
به گزارش خبرگزاري عراقي ابا، اتحاديه نيروهاي صوفيه و تجمع اهل بيت(ع) با ابراز نگراني از تلاش‌هاي وزارت اوقاف دولت جديد مصر براي تقويت انديشه وهابيت در اين کشور خواستار برکناري وزير اوقاف مصر شدند.
اين گروه‌هاي مصري در بيانيه‌اي با اشاره به انتخاب سه هزار مبلغ جديد توسط وزارت اوقاف مصر بدون معيارهاي قانوني، اعلام کردند: وزارت اوقاف مصر تلاش جدي را براي تغيير عقيده مصري‌ها به سوي تفکر وهابي که همان تفکر بيشتر تروريست‌هاي منطقه است، آغاز کرده است.
واکنش عجيب يک اداره
به مستند تبليغاتي
پس از پخش نخستين مستند تلويزيوني انتخاباتي سعيد جليلي با عنوان «مردم+1»، اداره جنگلباني نوشهر مانع از ادامه حضور دامدار افشاگر مافياي قطع درختان در محل کار خود شد.
به گزارش فارس، پس از پخش نخستين مستند تلويزيوني انتخاباتي سعيد جليلي با عنوان «مردم+1»، اداره جنگلباني شهرستان نوشهر مانع از ادامه حضور حسين اسلامي- دامدار افشاگر در فيلم- در محل کار خود شد.
در بخشي از مستند «مردم+1» با اشاره به وجود مافيا در قطع درختان تنومند جنگل‌هاي شمال کشور، تصاويري از قطع درختان پخش شد اما جنگلباني نوشهر در اقدامي عجيب و به جاي پرداختن به اصل موضوع و اقدام عليه مافياي قطع درختان، حسين اسلامي- دامدار افشاگر در فيلم- را ازحضور در جنگل، منع و ضمن تخريب اصطبل دام‌هاي وي، او را با جريمه مالي روبرو کرده و برخي اموال وي را مصادره کردند.
اطلاعات رسيده حاکي از کشته شدن شش راس از دام‌هاي وي به دليل تخريب اصطبل و همچنين نابود کردن تمام محصولات لبني اوست.
مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي افتتاح مي‌شود
مديرعامل مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي گفت که اين محل باشگاهي است براي جمع شدن بچه‌هاي مذهبي با مشعل‌داري شهداي هفتم‌تير.
حسين زماني روز گذشته در نشست خبري، هدف از راه‌اندازي اين مجموعه را رسوايي گروهک منافقين و حفظ فرهنگ ايثار و شهادت به ويژه سيره شهداي انقلاب و شهداي هفتم‌تير و انتقال اين فرهنگ به نسل جوان دانست و افزود: رويکردي که ما در اين مجموعه داريم پخش فيلم‌هاي انقلابي و فرهنگي، نشر کتاب و مجله، استفاده از کتابخانه، ديدن موزه مخصوص شهداي هفت‌تير، گالري، فعاليت فروشگاه محصولات فرهنگي است.
وي گفت: با جشن بچه‌هاي آفتاب در روز 29 خرداد آغاز به کار اين مجموعه را شروع خواهيم کرد. از برنامه‌هاي افتتاحيه آئين نکوداشت مجاهدت‌هاي تبليغي و فرهنگي آيت‌الله امامي‌کاشاني در روز يکم تير و رونمايي از کتاب «خط امان» نوشته ايشان. ما در اين مجموعه از بزرگاني همچون آيت‌الله مهدوي‌کني، آيت‌الله جوادي‌آملي، آيت‌الله ري‌شهري، حجت‌الاسلام قرائتي و ديگر بزرگاني که پرچم زنده نگه داشتن معارف اهل بيت(ع) را برافراشته‌اند تجليل خواهيم کرد.
زماني تأکيد کرد: اينجا يک موزه تخصصي براي شهداي هفتم تير است.
دعوت کتابخانه ملي از ?? کشور
براي عرضه قرآن‌هاي نفيس خطي
رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران گفت: از ?? کشور براي ارسال تصويري از نسخه‌هاي خطي قرآن کريم به کشور دعوت به عمل آمده که تاکنون ?? کشور با اين مهم موافقت کرده‌اند.
اسحاق صلاحي، در گفت‌وگو با توانا افزود: برخي از مسئولان کشورهاي مختلف درصدد اخذ مجوز هستند که اگر اين مهم محقق شود، قطعاً علاوه بر آثار نفيس خود به صورت فيزيکي هم در نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم حضور به عمل خواهند آورد.
رضا ايرانمنش
از کما بيرون آمد
«رضا ايرانمنش» به دليل نبود دارو در شهرستان کرمان مدتي بيهوش و در حالت اغماء بود.
«اردشير نوذري» از اقوام «رضا ايرانمنش» در خصوص وضعيت جسماني اين بازيگر به باشگاه خبرنگاران، گفت: «رضا ايرانمنش» به شهرستان کرمان سفر کرده و در آنجا به دليل نبود دارويش مدتي در بيهوشي به‌سر برد اما خوشبختانه از بيهوشي در آمده و تا حدودي بهتر شده است.
وي ادامه داد: اکنون کمي حالشان بهتر است اما هنوز در کرمان هستند و نمي توانند به تهران برگردند.
سوءاستفاده از نام هنرمندان
به بهانه نتيجه انتخابات
پس از حضور چشمگير مردم در خلق حماسه سياسي 24 خرداد برخي افراد بدخواه مردم ايران در فضاي مجازي شروع به شايعه‌پراکني کرده‌اند!
برخي از عناصر، تحت پوشش نام بعضي از هنرمندان از جمله ل-ح اقدام به خبرسازي‌هاي دروغين کرده بودند و به اين طريق تلاش کردند تا از فضاي انتخاباتي جامعه بهره‌برداري سياسي کنند. خانم ل- ح پيش از اين نسبت به جعلي بودن صفحاتي که از وي در شبکه‌هاي اجتماعي وجود دارد واکنش نشان داده و انتساب مطالب آنها را به خود تکذيب کرده بود.

 


آيت‌الله نوري همداني ارتحال آيت‌الله سيد يوسف مدني تبريزي را تسليت گفت.
آيت‌الله نوري همداني با صدور اطلاعيه‌اي ارتحال آيت‌الله سيد يوسف مدني تبريزي را به بازماندگان آن عالم رباني تسليت گفت. در اين بيانيه آمده است: ارتحال عالم رباني فقيه اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام حضرت آيت‌الله سيد يوسف مدني تبريزي رضوان‌الله‌عليه که عمر پربرکت خود را در تعليم و ارشاد و تصنيف و تحقيق فقه و فرهنگ اسلامي مصروف ساختند را به بازماندگان محترم و کليه علاقه‌مندان آن فقيه والا مقام تسليت مي‌گويم و از درگاه خداوند متعال براي آن مرحوم غفران و علو مقام و براي بازماندگان محترمشان صبر و اجر مسئلت مي‌نمايم.
طوبي له و حسن مآب

 


دبير انجمن صنايع لبني گفت: صادرات لبنيات ايران با وضع عوارض 7 درصدي صرفه ندارد.
رضا باکري در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، در پاسخ به اين پرسش که دليل کاهش صادرات لبنيات به کشورهايي مانند عراق چيست، گفت: صادرات لبنيات اخيرا با وضع عوارض 7 درصدي مزيت نسبي خود را در بازارهاي صادراتي از دست داده است.
غلامرضا مصباحي‌مقدم رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس در همايش ملي فرهنگ و مديريت جهادي اظهار داشت: در سفري که اخيرا به عتبات عاليات(عراق) داشتم، برخلاف دفعات قبلي که لبنيات ايران را استفاده مي‌کردند، لبنيات کشورهاي ترکيه و کويت مصرف مي‌شد.
باکري در پاسخ به اينکه آيا مازاد توليد براي صادرات لبنيات در کشور وجود دارد گفت: براساس گزارش مرکز آمار ايران سالانه 7/6 ميليون تن شير خام در کشور توليد مي‌شود که امکان صادرات 5 درصد اين ميزان به شکل پنير، ماست، دوغ و بستني به کشورهاي ديگر وجود دارد.
از وي درباره دليل تفاوت حدود 5/4 ميليون تني آمار وزارت جهاد کشاورزي با مرکز آمار ايران درباره توليد شير سوال شد،‌گفت: وزارت جهاد کشاورزي مي‌گويد در آمارهاي منتشره از ساير مراکز خود مصرفي لحاظ نمي‌شود، اما در گزارش مرکز آمار ايران که براساس تعداد راس دام و شير خام استحصالي از آنها منتشر شده گوياي لحاظ شدن خود مصرفي نيز است.
اخيرا وزارت جهاد کشاورزي ميزان توليد شير خام کشور را 11 ميليون تن عنوان کرده اين در حالي است که مرکز آمار ايران توليد شير خام را 7/6 ميليون تن بيان مي‌کند.

 


استاندار گيلان گفت: پروانه کارخانه‌دار سهل‌انگاري که بدهي خود را به چايکاران نمي‌پردازد، باطل مي‌کنم.
به گزارش ايسنا منطقه گيلان، کيهان هاشم‌نيا در نشست بررسي وضعيت چاي استان با اشاره به اينکه براي انتقال خريد چاي از بخش دولتي به بخش خريد آزاد مصوب شده که هر کس يک کيلو چاي داخلي بخرد مي‌تواند 3کيلو چاي خارجي وارد کند، خاطر نشان کرد: از مجموع 39هزار تن برگ سبز چاي امسال 8هزار و 592تن چاي خشک به دست آمده است.
وي با اشاره به اينکه تاکنون 7 کارخانه دار چاي براي خريد آزاد چاي اعلام آمادگي کرده‌اند، افزود: کارخانه‌داران چاي بدهي چايکاران را بپردازند.
هاشم‌نيا ادامه داد: با کساني که با سرمايه دولت کار و چاي را فرآوري مي‌کنند اما حق کشاورز را نمي‌دهند برخورد خواهم
کرد.
وي تصريح کرد: نپرداختن بدهي، کشاورزان چايکار استان را به دردسر انداخته است و پروانه بهره‌برداري هر کس را که در اين امر سهل‌انگاري کند باطل خواهم کرد.
هاشم‌نيا تاکيد کرد: در اجراي اين امر ملاحظه نخواهم کرد و هيچ‌کس را براي پا در مياني نمي‌پذيرم.
وي با بيان اين مطلب که مصوبات خوب چاي و يا هر مصوبه ديگري که خوب باشد اما اجرا نشود براي استان فساد ايجاد مي‌کند، از دست‌اندرکاران حاضر در جلسه خواست براي گرفتن طلب کشاورزان متمرکز شوند.
استاندار گيلان همچنين از دست‌اندرکاران چاي کشور خواست ساز و کار مربوط به اقتصاد بازار چاي را عملي کنند.

 


همايش مقابله با بيابان‌زايي با حضور کارشناسان داخلي و نمايندگان سازمان برنامه و عمران سازمان ملل متحد و نماينده سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد (فائو) در ايران، در مجتمع جوانشير کرج برگزار شد.
به گزارش ايرنا از کرج، اين همايش به مناسبت روز جهاني مقابله با بيابان‌زايي با شعار «نگذاريد آينده‌مان خشک شود» به مدت يک روز در کرج برپا شد.
همايش مزبور با هدف بهبود شرايط معيشتي جوامع متاثر از خشکسالي و تخريب سرزمين، ارتقاي شرايط اکوسيستم‌هاي آسيب‌ديده، تامين منافع جهاني از طريق اجراي موثر کنوانسيون مقابله با بيابان‌زايي و بسيج منابع مالي جهت اجراي اين کنوانسيون در سطوح ملي منطقه‌اي و بين‌المللي ديروز برگزار شد.
پديده بيابان‌زايي در کنفرانس «اجلاس زمين» در سال 1992 به عنوان يکي از چالش‌هاي عمده فراروي جهان در قرن 21 مطرح شد. کنوانسيون مقابله با بيابان‌زايي سازمان ملل متحد در سال 1994 مورد موافقت کميته بين‌الدول قرار گرفت و در سال 1996 با عضويت 50 کشور به طور رسمي شروع به کارکرد. در حال حاضر تعداد اعضاي متعهد اين کنوانسيون 194 کشور است.

 


نماينده مردم گچساران و بافق در مجلس گفت: در بودجه سال 92 اعتباري حدود 3 هزار ميليارد ريال براي مهار کنترل ريزگردها در کل کشور در نظر گرفته شده است.
غلامرضا تاج‌گردون در جمع خبرنگاران اين شهرستان‌ گفت: يکي از مشکلات و مطالبات مردم در سال‌هاي اخير مسئله ورود ريزگردها به کشور و ايجاد برخي مشکلات بهداشتي و تنفسي براي هموطنان بوده است.
نايب رئيس کميسيون بودجه اين مجلس ابراز داشت: در راستاي کاهش و مقابله با اين پديده جغرافيايي اعتبارات خوبي در بودجه 92 در نظر گرفته شده است.
تاج‌گردون افزود: اعتباري حدود 3 هزار ميليارد ريال به صورت ملي و متمرکز براي مقابله و کاهش ريزگردها در بودجه 92 در نظر گرفته شده است.
وي مالچ‌پاشي و معاهدات بين‌المللي ميان ايران اسلامي و کشورهاي همسايه را از جمله راهکارهاي کاهش ورود ريزگردها به کشور دانست.
تاج‌گردون بيان کرد: اميدواريم با اعتبار در نظر گرفته شده کاهش محسوس ريزگردها را به کشور داشته باشيم.

 


معاون عمراني وزير آموزش و پرورش از تصويب 875 ميليارد تومان اعتبار ويژه تخريب، بازسازي و مقاوم‌سازي مدارس در بودجه 92 خبر داد.
مرتضي رئيسي معاون وزير و رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور با بيان اينکه اعتبارات تخريب و بازسازي مدارس نسبت به سال گذشته کاهش يافته است، گفت: رقمي که تخصيص داده شده، رقم قابل توجهي است و چنانچه در موعد مقرر تخصيص يابد، اولويت اول سازمان نوسازي، تکميل پروژه‌هاي نيمه تمام خواهد بود.
وي با بيان اينکه 875 ميليارد تومان اعتبار ويژه تخريب، بازسازي و مقاوم‌سازي مدارس در بودجه 92 تصويب شده است، افزود: از مبلغ 6200 ميليارد تومان اعتبار تخريب و بازسازي مصوب سال 85، تاکنون 4 هزار ميليارد تومان در اختيار سازمان نوسازي مدارس قرار
گرفته است.
رئيسي افزود: براين اساس، 60 درصد از توافق‌هاي انجام شده از اعتبارات تخريب و بازسازي مدارس تاکنون تخصيص يافته است و چنانچه تا 2 سال آينده مابقي اين اعتبارات و همچنين مابه‌التفاوت افزايش قيمت مصالح در اختيار سازمان نوسازي قرار بگيرد، مدارس کشور را از لحاظ ايمني به وضعيت مطلوب خواهيم رساند.
به گفته وي،‌سازمان نوسازي اين آمادگي را دارد تا 2 سال آينده تمام مدارس تخريبي را بازسازي و مقاوم‌سازي کند، البته تحقق اين امر منوط به تخصيص اعتبارات مربوط به قانون تخريب و بازسازي مدارس است.

 


مدير کل دفتر آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي از توانمندسازي خانواده‌هاي کودکان و راه‌اندازي چندين مرکز در استانهاي مختلف در جهت حمايت از کودکان کار و خانواده‌هاي آنان
خبر داد.
ولي‌الله نصر با توجه به اينکه اغلب کودکان کار به دليل نياز خانواده‌‌هايشان دست به اين کار مي‌زنند به همين دليل با کمک مددکاران قصد داريم با ايجاد مراکزي زمينه حمايت از خانواده‌هاي آنان را فراهم کنيم.
وي با اشاره به اينکه در گذشته نمونه‌اي از مراکز حمايت از کودکان کار در استان خراسان رضوي راه‌اندازي شده بود، تاکيد کرد: در اين مرکز امکان کار و فعاليت براي کودکان کار با پوشيدن لباسهاي متحدالشکل فراهم مي‌شد اما در مراکز حامي کودک و خانواده کار براي اين کودکان در نظر گرفته نشده است.
به گفته نصر، مراکز حامي کودک و خانواده در 5 استان کشور راه‌اندازي شده است و تا پايان سال نيز براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در چند استان ديگر نيز ايجاد خواهد شد.
وي گفت: سعي شده است در اين مراکز حمايتي زمينه توانمندسازي خانواده‌ها را فراهم کنيم تا ديگر کودکان آنها مجبور نباشند در خيابانها کار کنند.
نصر در مورد لايحه ساماندهي کودکان کار و خيابان نيز افزود: اين لايحه در حال حاضر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي است که در صورت تصويب نهايي وضعيت ساماندهي کودکان کار با همکاري دستگاه‌هاي مختلف بهتر از قبل خواهد شد.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
غلظت لحظه‌اي ذرات معلق و ريزگردهاي هوا در اراک به 250 ميکروگرم بر مترمکعب رسيد.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان مرکزي با اعلام اين خبر گفت: اين ميزان حدود 3 برابر حد مجاز است و استاندارد آلايندگي حداکثر 90 ميکروگرم بر مترمکعب است که با اين وضعيت، اراک با اين آلايندگي در شرايط اضطرار قرار گرفت.
انصاري اظهار داشت: اين آلايندگي به خاطر ريزگردهايي است که از سمت کشور عراق مي‌آيد.رئيس مرکز بهداشت استان هم با اشاره به اين که ريزگردها از منفذهاي ماسک عبور مي‌کنند گفت: خوردن غذاهاي حاوي آنتي‌اکسيدان و ويتامين‌ها بويژه سبزي، ميوه‌هاي تازه و رنگي مي‌توانند در سلامتي افراد تاثيرگذار باشد.دکتر عشرتي يادآور شد: از تردد در اماکن عمومي در حد ممکن خودداري شود.
کارگروه طرح جامع کاهش آلودگي هوا کلانشهر اراک هم اعلام کرد: براساس اعلام اداره‌کل هواشناسي مبني بر وزش باد در ساعات بعدازظهر روزهاي آينده و بالا رفتن غلظت لحظه‌اي ذرات معلق و ريزگردها و افزايش آلايندگي هوا، ادارات، ارگان‌ها، نهادها، بانک‌ها و کارخانجات شهرستان‌هاي اراک و شازند سه‌شنبه 28/3/92 از ساعت 12 به بعد تعطيل است.

 


واکسن سويه جديد تب برفکي که «A2013» نام‌گذاري شده در موسسه تحقيقات واکسن و سرم‌سازي رازي مستقر در کرج رونمايي شد.
رئيس موسسه تحقيقات واکسن و سرم‌سازي رازي دوشنبه به خبرنگار ايرنا در کرج گفت: تب‌ برفکي در زمره بيماري‌هاي عفوني، واگير و خطرناک است که براي پيشگيري از پيامدهاي منفي آن اجراي مستمر طرح واکسيناسيون ضروري است.
هادي قدکچي با اشاره به اينکه واکسن برفکي از واکسن‌هاي استراتژيک است که در کشور توليد مي‌شود، افزود: سال گذشته ويروس جديدي از تب برفکي وارد کشور شد که سازمان دامپزشکي کشور از اين موسسه درخواست توليد واکسن آن را کرد.
اکنون نياز کشور به اين واکسن 500 هزار دوز در سال است که اين مقدار واکسن را موسسه رازي توليد کرده است.
وي با اشاره به وضعيت کيفي واکسن‌ها در اين موسسه افزود: تمام واکسن‌هاي توليدي اين موسسه براساس آخرين استانداردهاي بين‌المللي و براساس مقررات GMP توليد مي‌شود.
قدکچي اظهار کرد: اين موسسه اکنون با توليد بيش از سه ميليارد دوز واکسن طيور و 300 ميليون دوز واکسن‌هاي دامي توانسته نيازهاي کشور را تامين کند.
موسسه تحقيقات واکسن و سرم‌سازي رازي در کرج مرکز استان البرز واقع است.

 


معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 19 از اجراي طرح ضربتي تشديد برخورد با دلالان غيرمجاز خودرو در بلوار شکوفه خبر داد.
زنوزي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: معاونت امور شهري و فضاي سبز منطقه 19 به منظور تشديد نظارت بر سد معبر واحدهاي تجاري بلوار شکوفه و بنگاه‌هاي غيرمجاز، طرح ضربتي تشديد برخورد با دلالان غيرمجاز خودرو را اجرا خواهد کرد.
وي با بيان توضيحات بيشتر افزود: انتقال مرکز سابق خريد و فروش خودروي عبدل‌آباد به خيابان سهيل ناحيه 3 شهرداري منطقه 19 از اقدامات معاونت امور شهري و فضاي سبز منطقه 19 است.
زنوزي با اشاره به لزوم اجراي اين طرح گفت: با توجه به خريد و فروش غيرمجاز خودرو توسط دلالان، سلب آسايش شهروندان ساکن اين محدوده، لزوم اجراي اين طرح به منظور ساماندهي دفاتر فروش خودرو، کاهش ترافيک، ايجاد امنيت، رفع مزاحمت، سهولت تردد شهروندان، در دستور کار معاونت امور شهري و فضاي سبز منطقه 19 قرار گرفت.
زنوزي با اشاره به اقدامات اجرايي اين طرح گفت: ساماندهي و شناسايي 46 مورد سد معبر دفاتر فروش خودرو در بلوار شکوفه حد فاصل خيابان سبحان، نويد تا محدوده شهيدکاظمي، پل شکوفه از اقدامات اجرايي شهرداري منطقه 19 در اجراي اين طرح است.
وي در پايان با اشاره به اقدامات ديگر شهرداري منطقه 19 در اجراي اين طرح افزود: صدور اخطاريه به واحدها و مکان‌هاي غيرمجاز خريد و فروش خودرو برابر با کميسيون ماده 20 قانون 55 شهرداري پس از تعيين مهلت قانوني، با همکاري و مشارکت نيروي انتظامي، پليس راهور، پليس اماکن و مشارکت مردم، ساماندهي و جمع‌آوري دلالان غيرمجاز خريد و فروش خودرو، از اقدامات ديگر شهرداري منطقه 19 در اجراي اين طرح است.

 


نشست خبري رئيس‌جمهور منتخب ايران بازتاب گسترده‌اي در شبکه‌هاي تلويزيوني جهان داشت و بيشتر شبکه‌هاي خبري با قطع برنامه‌هاي عادي خود به پخش مستقيم آن پرداختند.
اولين نشست خبري حسن روحاني رئيس جمهور منتخب کشورمان بازتاب گسترده‌اي در شبکه تلويزيوني جهان داشت.
بسياري از شبکه‌هاي خبري با قطع برنامه‌هاي خود، اين نشست خبري را به طور زنده پخش کردند.
شبکه العربيه سخنان رئيس جمهور منتخب را به ويژه بحث بهبود در روابط ايران با کشورهاي حاشيه خليج فارس و تاکيد روحاني بر اينکه تحريم ايران تنها به سود اسرائيل است را مورد توجه قرار داد.
الجزيره انگليسي و عربي نيز سخنان روحاني درباره سوريه و مخالفت ايران با دخالت خارجي را پوشش داد.
شبکه بي‌بي‌سي نيز با پوشش اين نشست خبري به گفتگو با کارشناسان درباره سخنراني حسن روحاني پرداخت.
سي ان‌ان نيز با شروع نشست خبري روحاني برنامه‌هايش را قطع کرد و کريستين امان پور مجري اين شبکه با حضور در مقابل بينندگان گفت، اين اولين نشست خبري رئيس جمهور جديد ايران است.
اين شبکه نيز پس از پايان بخشي از صحبت‌هاي روحاني درباره تحريم‌ها و بهبود روابط ايران با کشورهاي منطقه به گفت‌وگو با کارشناسان پرداخت. شبکه‌هاي فرانس 24، الميادين و المنار نيز اين نشست را به طور زنده پخش کردند.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد حسن روحاني رئيس جمهوري منتخب ايران دوشنبه در نخستين کنفرانس خبري خود پس از انتخاب شدن به اين مقام اعلام کرد به زودي گفتگوها با گروه پنج‌بعلاوه يک را فعال تر خواهد کرد.
خبرگزاري شين‌هوا نيز به نقل از حسن روحاني گفت دولت وي «تعاملي سازنده» با جهان برقرار خواهد کرد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس با پخش زنده کنفرانس خبري روحاني اعلام کرد : حسن روحاني رئيس جمهور منتخب ايران اعلام کرد «راه اعتدال» را دنبال مي کند و نخواهد گذاشت سياست هاي گذشته جلوي پيشرفت کشور را بگيرد.
خبرگزاري آلمان نيز از تهران گزارش داد:حسن روحاني رئيس جمهور منتخب ايران روز دوشنبه در نخستين کنفرانس خبري خود اعلام کرد سياست هاي اعتدال و ميانه روي را دنبال خواهد کرد.
خبرگزاري رويترز اعلام کرد حسن روحاني رئيس جمهور منتخب ايران اعلام کرده است تعامل سازنده با جهان را احيا خواهد کرد.دولت وي ،در مسير نجات اقتصاد کشور، اهداف ملي را دنبال خواهد کرد، از طريق اعتدال، اخلاقيات و تعامل سازنده با جهان را احيا خواهد کرد.
شبکه تلويزيوني بي بي سي از اوايل کنفرانس خبري دکتر حسن روحاني رئيس جمهور منتخب کشورمان را بطور مستقيم پوشش داد. بي بي سي در تصاويري که از شبکه خبر گرفته شده بود ، بخش‌هايي از اظهارات آقاي روحاني را زير نويس کرد.
شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي با قطع برنامه هاي خود، چند دقيقه اول نشست خبري حسن روحاني رئيس جمهور منتخب ايران را پخش کرد. اسکاي نيوز عربي بر خلاف ديگر شبکه هاي خبري، از مترجم خود براي ترجمه سخنان حسن روحاني استفاده کرد. مجري اسکاي نيوز سپس بخش هايي از سخنان رئيس جمهور منتخب ايران را بازگو کرد.
شبکه هاي تلويزيوني سوريه ، الاخباريه و الميادين سخنان رئيس جمهور منتخب ايران دکتر حسن روحاني را به طور کامل پخش کرد.
شبکه تلويزيوني رويترز لايو و الجزيره مباشر سخنان رئيس جمهور منتخب ايران دکتر حسن روحاني را به طور کامل پخش کرد.
تلويزيون بي بي سي فارسي با قطع برنامه هاي عادي خود کنفرانس خبري رئيس جمهور منتخب ايران را به طور کامل پوشش داد. اين شبکه با آغاز يک ساعت زودتر برنامه هايش به پوشش اين کنفرانس مطبوعاتي پرداخت. مجري اين شبکه گفت : امروز بي‌بي‌سي فارسي براي گزارش اولين کنفرانس خبري حسن روحاني رئيس جمهور منتخب ايران بخشهاي خبري اش را زودتر از موعد شروع کرده است.
اين شبکه با پخش مستقيم کنفرانس خبري دکتر روحاني همچنين به زير نويس کردن گزيده هاي مهم از سخنان رئيس جمهوري منتخب مردم در مورد مسايل مختلف اعم از اقتصادي و سياست خارجي و رابطه با همسايگان و ... پرداخت .
شبکه تلويزيوني ان اچ کي ژاپن در بخشي از برنامه خود به برگزاري کنفرانس خبري امروز آقاي حسن روحاني رئيس جمهور منتخب کشورمان اشاره کرد. گوينده خبر شبکه ان اچ کي گفت:حسن روحاني امروز به مناسبت پيروزي خود کنفرانس خبري در تهران برگزار کرد.گوينده شبکه افزود: روحاني گفت دولت وي اقتصاد ايران را بازسازي خواهد کرد و روابط کشورش با جامعه بين‌المللي را توسعه خواهد داد.

 


در کنفرانس روز گذشته، خبرنگار شرق به پشت تريبون رفت و اظهار اميدواري کرد در دولت آقاي روحاني شاهد بازگشايي انجمن روزنامه‌نگاران باشيم که اين موضوع با سوت و کف ساير خبرنگاران رسانه ها و روزنامه هاي زنجيره اي مانند بهار و آفتاب يزد و اتحاد و سايت هاي همسو مواجه شد. اين شادماني براي يک اظهارنظر حاشيه اي در حالي است که وقتي جناب روحاني تاکيد کرد در برابر آمريکا از حقوق ايران دفاع خواهد کرد، هيچ يک از آنها کمترين ابراز احساساتي از خود نشان ندادند!
گفتني است سردمداران انجمن صنفي روزنامه‌نگاران از جمله رجب مزروعي، هم اکنون به آمريکا، انگليس و فرانسه پناهنده شده و ماهيت وابسته خود را برملا کرده اند و ديروز روزنامه هاي زنجيره اي با سکوت معنادار و اخم آلود و هماهنگ خود نسبت به تاکيد روحاني بر دفاع از حقوق ملت ايران در برابر آمريکا، نشان دادند از چه قماشي هستند.
خبرنگار سپس به طرح اين پرسش پرداخت که با توجه به حمايت آقايان هاشمي، خاتمي و آمدن آراي اصلاحات به سبد شما آيا پيگير مطالبات اصلاح‌طلبان و احزاب و گروه‌ها خواهيد بود که رئيس‌جمهور منتخب پاسخ داد: از همه آنهايي که حمايت کردند صميمانه تشکر و سپاسگزاري مي‌کنم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام  اضافه کرد: يادمان باشد بنده از امروز رئيس جمهور منتخب همه ملت ايران هستم و آنچه که وظيفه من است توجه و خدمت به مردم است و اين به کمک خود مردم امکان‌پذير است.
پاسخ هوشمندانه روحاني به سوال شرق نشان داد وي خود را وامدار اصلاحات ندانسته و رئيس جمهور همه مردم ايران مي داند.

 


دولت ژاپن در واکنش به انتخاب حسن روحاني به عنوان رئيس‌جمهور منتخب ايران تاکيد کرد دولت جديد نقش سازنده‌اي در صلح و ثبات در خاورميانه ايفا خواهد کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رسمي کويت، «يوشيهيده سوگا» معاون نخست‌وزير ژاپن با اشاره به انتخابات ايران گفت: توکيو اميدوار است دولت جديد ايران نقش مهمي در صلح و ثبات در خاورميانه بازي کند.
سخنگوي ارشد دولت ژاپن گفت: دولت جديد ايران گفت‌وگو و مشارکت جدي با جامعه بين‌المللي خواهد داشت و مطمئنا رويکرد قاطعي براي حل‌وفصل موضوع هسته‌اي ايران در پيش خواهد گرفت.
همچنين، رئيس‌جمهور نيجريه در پيام تبريک به رئيس‌جمهور منتخب ايران تاکيد کرد که کشورش آماده همکاري با تهران براي تقويت روابط دوجانبه است.

 


باشگاه دانش‌پژوهان جوان نتايج آزمون مرحله دوم المپيادهاي علمي دانش‌آموزي را اعلام و 327 نفر را به عنوان برگزيدگان اين مرحله معرفي کرد.
براساس اعلام باشگاه دانش‌پژوهان جوان، پس از برگزاري آزمون مرحله دوم در ارديبهشت ماه سال 92 تمامي سوالات مربوطه به هر المپياد به همراه پاسخ تستي و تشريحي ارائه شده توسط کميته‌هاي علمي بر روي پايگاه اطلاع‌رساني باشگاه قرار داده شد و سپس نظرات دريافتي از سوي برخي شرکت‌کنندگان پيرامون سوالات و يا پاسخ تستي و تشريحي دريافت و در اختيار کميته‌‌هاي علمي قرار گرفت.
کميته‌هاي علمي با تشکيل جلسه نسبت به نظرات ارسالي، رسيدگي و پاسخ‌هاي لازم را براي آنها ارسال کرده و چنانچه مواردي جهت اطلاع شرکت‌کنندگان ضروري بود از طريق پايگاه به شرکت‌کنندگان اطلاع‌رساني شد.
بنابراين گزارش براي شرکت‌کنندگاني که در اين مرحله پذيرفته نشده‌اند نيز کارنامه صادر شده است که در صورت تمايل مي‌توانند جهت دريافت کارنامه خود روزهاي 27 و 28 خرداد ماه سال جاري به محل دبيرستان علامه حلي تهران و در شهرستان‌ها به اداره پرورش استعدادهاي درخشان و دانش‌پژوهان جوان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها مراجعه کنند.
در اين مرحله از المپيادهاي علمي در المپياد ادبي 44 نفر، رياضي 42 نفر، زيست‌شناسي 39 نفر، شيمي 42 نفر، فيزيک 41 نفر، کامپيوتر 76 و نجوم و اختر فيزيک 43 نفر پذيرفته شدند.
دانش‌آموزان مي‌توانند با مراجعه به سايت www.ysc.ac.ir از نتيجه آزمون خود مطلع شوند.

 


در گفت‌وگوي تلفني علي‌اکبر صالحي وزير امور خارجه کشورمان و محمد کامل عمرو وزير امور خارجه مصر مناسبات دوجانبه دو کشور مورد بررسي قرار گرفت.
در اين گفت‌وگو همچنين تحولات سوريه و ضرورت تمرکز بر راهکار سياسي و تلاش براي برقراري گفت‌وگوي ملي دراين کشور با توجه به نشست بين‌المللي ژنو در مورد سوريه مورد تاکيد طرفين قرار گرفت.
وزير امور خارجه کشورمان از برگزاري نشست چهارجانبه با ابتکار محمد مرسي رئيس جمهور مصر در قبال سوريه استقبال کرد.
وزير امور خارجه مصر نيز در اين گفت‌وگو برگزاري موفقيت‌آميز انتخابات رياست جمهوري در ايران و همچنين انتخاب آقاي دکتر روحاني را به عنوان رئيس‌جمهور منتخب کشورمان تبريک گفت.
بزرگنمايي است
از سوي ديگر؛ رئيس‌جمهور مصر در ديدار با يک گروه سلفي تاکيد کرد اتهام ايران به تلاش براي گسترش شيعه در مصر مبالغه است.
به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه‌اي «الشرق الاوسط» نوشت که «محمد مرسي» با يک هيئت 19 نفره متشکل از شخصيت‌هاي اسلامي که اکثر آنها سلفي بودند به رياست «يوسف القرضاوي» ديدار و تاکيد کرد که آنچه درباره تلاش ايران به منظور گسترش تشيع در مصر گفته مي‌شود تنها يک بزرگ‌نمايي است. به نوشته اين روزنامه هيئت مذکور در ديدار با «محمد مرسي» سعي کرد وي را تحت فشار قرار داده تا مرسي و دولت وي از جمهوري اسلامي ايران دوري کند و مرسي نيز در پاسخ به اين تلاشها تاکيد کرد که آنچه درباره تلاش ايران براي گسترش شيعه در مصر گفته مي‌شود، مبالغه و بزرگ‌نمايي است.مرسي افزود که کاردار ايران در مصر هيچ طرحي براي گسترش تشيع در مصر ندارد و آنچه که در اين مورد گفته مي‌شود تنها بزرگ‌نمايي است.
به نوشته اين روزنامه درخصوص سوريه نيز اختلاف ديدگاه بين مرسي و قرضاوي وجود داشت و قرضاوي سعي کرد مرسي را تحت فشار قرار دهد تا به ضرورت دخالت خارجي غرب عليه دولت و ملت سوريه متقاعد سازد اما مرسي به شدت با دخالت خارجي در سوريه مخالفت کرد.

 


سفير کشورمان در عراق با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام و‌المسلمين حسن روحاني به عنوان رئيس‌جمهور از مشارکت 73 درصدي ايرانيان مقيم عراق خبر داد.
به گزارش تسنيم به نقل از روزنامه الصباح حسن دانايي‌فر گفت: سياست خارجي ايران ترسيم و تثبيت شده و غير قابل تغيير است.
سفير ايران در عراق افزود: 73 درصد از ايراني‌هاي مقيم عراق در راي‌گيري انتخابات رياست‌جمهوري مشارکت کردند.
وي افزود: حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب ايران در راستاي حل مشکلات ميان ايران و عراق تلاش خواهد کرد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10