(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 28 خرداد 1392 - شماره 20520

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پايگاه اطلاع‌رساني دولت: احمدي‌نژاد به دادگاه احضار شده است
تقدير 225 نماينده مجلس از حضور حماسي ملت در انتخابات
درمکتب امام
دعوت شوراي عالي انقلاب فرهنگي از نخبگان براي همکاري با دولت آينده
خارج از دستور
يک مقام آگاه امنيتي خبر داد
دستگيري چند تن از عوامل اخلال در بازار ارز
پيروزي اصولگرايان در چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران
مسکو: به دنبال همکاري بيشتر با ايران هستيم
فعالان سياسي و دانشجويي تاکيد کردند
رسوايي فتنه‌گران مدعي تقلب در انتخابات سال 88
انتخابات ايران چهره واقعي دموکراسي
سردار معدني اعلام کرد
نيروي زميني سپاه در آمادگي کامل به سر مي‌برد
پدر جانباز شهيد محمدتقي طاهرزاده به کما رفت
   


پايگاه اطلاع‌رساني دولت مي‌گويد که شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور را با شکايت علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به دادگاه احضار کرد.
بنابراين گزارش اين احضاريه بدنبال شکايت علي لاريجاني و همچنين رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي و نيز يعقوب خليل‌نژاد عليه رئيس جمهور ارسال شده است.
پايگاه اطلاع‌رساني دولت با ادعاي اينکه ارسال احضاريه دادگاه کيفري استان تهران در حالي انجام شده است که هيچ تحقيق مقدماتي صورت نگرفته و از اساس ماهيت شکايت و دلايل آن معلوم نيست، تاريخ رسيدگي به شکايت از رئيس جمهور را 5 آذر 1392 حدود 6 ماه بعد از ابلاغ آن و چهار ماه پس از پايان مسئوليت هشت ساله احمدي‌نژاد ذکر کرده است.
در اين خبر همچنين تأکيد شده که پيش از اين نيز احضاريه‌هايي براي رئيس جمهور ارسال شده است.
موارد شکايت از رئيس جمهور زياد است
رئيس کميسيون اصل 90 مجلس درباره احضار رئيس جمهور به دادگاه به دليل شکايت وي و دو شکايت ديگر گفت: موارد شکايت از رئيس جمهور در کميسيون اصل 90 زياد بوده است و نمي‌دانم اين احضار به خاطر کدام موضوع است.
محمدعلي پورمختار،‌در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به اين سؤال که شکايت وي به عنوان رئيس کميسيون اصل 90 از محمود احمدي‌نژاد که موجب احضار وي به دادگاه شده است، درباره چه موضوعي بوده است اظهار داشت: موارد زيادي بوده و من يادم نيست که اين احضار به خاطر کدام موضوع است.
وي همچنين درباره اينکه پس وجود شکايت را تأييد مي‌کنيد، افزود: وقتي دولت گزارش داده که چنين مسئله‌اي وجود دارد پس حتماً هست اما من چون خاطرم نيست فعلاً آن را تکذيب يا تأييد نمي‌کنم.
کميسيون اصل 90 پيش از اين بارها در پي بررسي شکايات نمايندگان از رئيس جمهور و رأي مجلس، اين شکايات را طبق ماده 233 آيين‌نامه داخلي مجلس به قوه قضاييه فرستاده است.
شکايت از رئيس جمهور براي عدم تشکيل به موقع وزارت ورزش و جوانان، تخلف در وزارت نفت، عدم ارائه گزارش عملکرد سال‌هاي برنامه موضوع نامه (157) و نيز (158) قانون برنامه چهارم و فاصله گرفتن بيشتر از هدف سند چشم‌انداز، تخلفات مکرر و عديده در اجراي قانون بودجه براساس گزارش‌هاي ديوان محاسبات کشور (از جمله گزارش‌هاي تفريغ بودجه، گسترش حوزه عملکرد دولت با عدم پايبندي به قانون سياست‌هاي اصل 44 (گزارش کميسيون مربوطه) (واگذاري سهام و پرداخت سود سهام عدالت و...) و استنکاف از ابلاغ برخي از مصوبات قوانين مجلس شوراي اسلامي و عدم ارسال برخي از مصوبات دولت به رئيس مجلس شوراي اسلامي،‌شکايت از شيوه ادغام وزارتخانه‌ها از موارد بررسي شده در کميسيون اصل 90 بوده است.

 


225 نفر از نمايندگان مجلس طي بيانيه‌اي با تقدير و تشکر از حضور گسترده ملت در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري پيروزي دکتر روحاني در انتخابات را تبريک گفتند.
در اين بيانيه که عليرضا منادي عضو هيئت رئيسه مجلس آن را از تريبون خانه ملت قرائت کرد، آمده است: خلق حماسه سياسي در 24 خرداد، بار ديگر ميثاق پايدار ملت سرافراز ايران اسلامي با آرمان‌هاي امام راحل عظيم‌القدر (ره) و مسير پر افتخار شهيدان هميشه جاويدان و ايثارگران و همچنين پيروان از مقام ولايت و رهبري حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي جلوه‌گر کرد.
اين بيانيه مي‌افزايد: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي وظيفه خود مي‌دانيم حماسه پرشور مشارکت ملي را ارج نهيم و انتخاب شخصيت انقلابي، معتدل و همراه امام و رهبري حضرت حجت‌الاسلام جناب‌ آقاي دکتر حسن روحاني را به ايشان و مردم شريف‌مان تبريک عرض کنيم و بي‌شک خلق اين حماسه محصول راه‌گشايي‌هاي تاريخي مقام معظم رهبري، اعتماد به نفس همه گروه‌ها و طبقات اجتماعي در تمامي شهرها و روستاها و باور آنان به رأي و حق خويش و نيز اعتماد به سازوکار انتخابات به ويژه اعتماد به منتخب ملت است که توان و سرمايه‌ جديدي براي حل و فصل مشکلات موجود در کشور به وجود آورده است.
نمايندگان مجلس در بخش ديگري از بيانيه خود تأکيد کردند: از اين پس فصل جديدي براي ساختن کشور بر پايه عقلانيت، ثبات و بهره‌مندي از توان نيروهاي سياسي معتدل جريانات مختلف، درون خانواده انقلاب که دغدغه اسلام و ايران دارند، فراهم شده که اميد مي‌رود در پرتو خوش‌بيني و اعتماد مردم آگاه، موانع فراروي پيشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور را يکي از پس ديگري بردارند.
در پايان اين بيانيه آمده است: ما با تأکيد بر فرصت به وجود آمده براي کشور، آمادگي خود را براي تعامل با رئيس‌جمهور مخاطب در جهت ميثاقي که در طول انتخابات با مردم بسته‌اند، اعلام مي‌داريم و آماده‌ايم براي تحقق آن برنامه‌ها در مجلس و حوزه‌هاي انتخابيه‌مان، تمام تلاش خود را به کار گيريم.
انتخابات اوج بلوغ سياسي ملت ايران
رئيس‌مجلس شوراي اسلامي نيز در نطق پيش از دستور خود گفت: حماسه ماندگار 24خرداد که رهبرمعظم انقلاب از ماه‌ها پيش‌نويد آن را داده بودند نشانگر اوج بلوغ سياسي و مسئوليت‌شناسي ملت عظيم‌الشأن ايران بود.
علي لاريجاني افزود: بعد از روزها بحث‌هاي تبليغاتي و طرح آراي گوناگون و با آرامش و متانت مثال‌زدني حماسه ماندگار ديگري خلق شد که از ماه‌ها پيش رهبرمعظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نويد آن را داده بودند و اين پديده مبارک نشانگر اوج بلوغ سياسي و مسئوليت‌شناسي ملت عظيم‌الشأن بود و بايد شکرگزار اين نعمت بود که در مقابل انواع تبليغات و هياهوي بين‌المللي، اقتدار ايران حفظ و سبب حفظ آبروي مردم‌سالار ديني شد.
وي تصريح کرد: بايد از همه نامزدهاي رياست‌جمهوري که سبب ايجاد اين اعتبار بين‌المللي شدند، تشکر کرد و اميد است که از وجود آنها در مسئوليت‌هاي در خور بهره گرفته شود.
لاريجاني گفت: به حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني به عنوان برگزيده انتخابات باشکوه 24خرداد تبريک مي‌گويم و اميدواريم که وي با عنايت الهي بتواند گام‌هاي استواري در حل مشکلات کشور بردارد و با استقامت بر سرافرازي نظام جمهوري اسلامي بيفزايد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي: مجلس شوراي اسلامي ضمن آرزوي توفيق براي رئيس‌جمهور منتخب، انتظار دارد که اولا دولت جديد از افراد توانمند، با تجربه، متدين و متعهد شکل يابد تا از اندوخته تجربه و تخصص خود بهره گرفته و در جهت حل مشکلات و معضلات فعلي با توانمندي مناسب فعال شود.
لاريجاني اضافه کرد: ثانيا همانگونه که بر همگان روشن است و در صدر نظرات تبليغات همه کانديداهاي رياست‌جمهوري به ويژه آقاي دکتر روحاني جلوه‌گري مي‌کرد، دولت آينده مبناي اقدامات خود را اجراي قانون بگذارد که در رأس حکمت ديواني و عدالت علوي قانونگرايي مدنظر است و اين امر محقق نمي‌شود مگر تصميم و ميثاق حکمرانان از صدر تا ذيل بر آن قرار بيابد.
به مخالفان دين و معاندان ميدان ندهيد
غلامعلي حداد عادل نماينده تهران در مجلس نيز در نطق ميان دستور خود با بيان اينکه زمستان فتنه 88 گذشت اما رو سياهي به ذغال ماند گفت: رئيس‌جمهور محترم برگزيده را به مقابله با اشرافيت و وادادگي فرهنگي دعوت مي‌کنيم و اميدواريم در مذاکره با بيگانگان حافظ منافع و مصالح کشور باشد.
وي ادامه داد: مشارکت چشمگير مردم در انتخابات نشان داد مردم به نظام اسلامي اعتماد دارند و به سخن مقام معظم رهبري که پس از انتخابات 88 فرمودند جمهوري اسلامي اهل تقلب در انتخابات نيست، معتقدند.
اين نماينده مجلس تاکيد کرد: اين انتخابات با همان شوراي نگهبان، دولت و مجري انتخابات 88 برگزار شد؛ تعداد آرايي که سبب شد اين انتخابات به مرحله دوم نرود 350 هزار راي از مجموعه بيش از 36 ميليون راي بود.
حداد عادل با بيان اينکه اين همان نظامي است که به دليل اختلاف 11 ميليوني انتخابات 88 از سوي فتنه‌گران متهم به تقلب شد، افزود: اين بار نيز ملت با پاسخ به فتنه‌گران از امانت‌داري نظام دفاع کردند و زمستان فتنه 88 گذشت اما روسياهي به ذغال ماند.
وي افزود: ما نمايندگان مجلس و اعضاي فراکسيون اصولگرايان آمادگي هرگونه همکاري و تعامل مجلس با دولت آينده را اعلام مي‌کنيم و اميدواريم آقاي روحاني که سابقه 5 دوره نمايندگي مجلس را دارد، بتواند سازوکار مناسبي براي اين تعامل بوجود آورد.
راه‌اندازي سامانه نظارت
بر فرآيند واردات و صادرات
مجلس به منظور تامين نظر شوراي نگهبان دولت را مکلف به راه‌اندازي سامانه‌هاي الکترونيکي و هوشمند براي نظارت بر فرايند واردات، صادرات و مبادله کالا و ارز کرد.
نمايندگان در جلسه علني ديروز و در ادامه رسيدگي به جزئيات لايحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعاده شده از شوراي نگهبان، چند ماده ديگر از اين لايحه را مورد بحث و بررسي قرار داده و به منظور تامين نظر شوراي نگهبان با اصلاحاتي به تصويب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس مقرر شد به منظور هماهنگي و نظارت بر اجراي وظايف مندرج در اين فصل، ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز مي‌تواند حسب مورد، کار گروه‌هاي کارشناسي از قبيل کارگروه پيشگيري از قاچاق کالا و ارز متشکل از نمايندگان دستگاه‌هاي عضو ستاد تشکيل دهد.
وکلاي ملت در تبصره‌هاي اين ماده نيز مقرر کرده‌اند، معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه مسئوليت کارگروه پيشگيري از قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد، همه پيشنهادات و تصميمات اين کارگروه‌ها پس از تصويب ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با رعايت مقررات اين ماده لازم‌الاجرا است.
خانه ملتي‌ها همچنين يک ماده به ابتداي فصل دوم اين لايحه به منظور تامين نظر شوراي نگهبان الحاق کردند.
بر اين اساس، دولت مکلف شد به منظور پيشگيري از ارتکاب قاچاق و شناسايي نظام‌مند آن با پيشنهاد ستاد و پس از ابلاغ رئيس‌جمهور، سامانه‌هاي الکترونيکي و هوشمند جديد مورد نياز براي نظارت بر فرايند واردات، صادرات، حمل، نگهداري و مبادله کالا و ارز را ايجاد و راه‌اندازي کند.
نمايندگان همچنين به منظور تامين نظر شوراي نگهبان در لايحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر کردند که اضافه کردن کالا به محموله ترانزيتي خارجي قاچاق محسوب ‌شود.
نمايندگان مجلس همچنين در ادامه رسيدگي به جزئيات لايحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعاده شده از شوراي نگهبان، با پيشنهاد حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس که در غياب لاريجاني رياست صحن علني را برعهده داشت، اين لايحه را مجددا براي بررسي بيشتر به کميسيون اقتصادي ارجاع دادند.
مجلسي‌ها در ادامه با بررسي فوري طرح تمديد مهلت جذب اعتبارات پروژه‌هاي تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي قانون بودجه سال 91 کل کشور مخالفت کردند.

 


ما اختلاف اصولي با هم نداريم
به لطف خدا در حاکميت جمهوري اسلامي ما اختلافي بر سر مواضع اصولي، سياسي و اعتقادي وجود ندارد و همه مصمم‌اند تا توحيد ناب را در بين ملل اسلامي پياده نموده و سر خصم را به سنگ بکوبانند، تا در آينده‌اي نه‌چندان دور به پيروزي اسلام در جهان برسند.
صحيفه نور ـ ج20 ـ ص123

 


دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بيانيه‌اي از نخبگان حوزوي و دانشگاهي کشور براي همکاري و حمايت از رئيس‌جمهور منتخب دعوت کرد.
دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بيانيه‌اي با موضوع خلق حماسه سياسي و تبريک به رئيس‌جمهور منتخب، مشارکت 70 درصدي مردم را لبيک به فراخوان رهبر انقلاب دانست و اعلام کرد: ملت رشيد و مقاوم ايران همچون هميشه اين بار نيز در روز 24 خرداد حماسه‌اي ديگر را آفريد.
اين دبيرخانه در اين بيانيه با تبريک به رئيس‌جمهور منتخب مردم که به عنوان شخصيتي داراي سابقه مديريت و حضور در عرصه‌هاي مختلف، توانست اعتماد اکثريت شرکت‌کنندگان در انتخابات را کسب کرده و به عنوان منتخب يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري نام خود را در تاريخ انقلاب اسلامي به ثبت برساند، اعلام کرد: بدون شک پيروز اصلي اين انتخابات، ملت عزيز و سربلند ايران است که توانست با انقلاب شکوهمند اسلامي، حق تعيين سرنوشت خود را بدست آورد و در اين سي و سه سال بعد از انقلاب هم دائما از اين حق خود استفاده کند.
دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن سپاس از درگاه خداوند متعال اين پيروزي بزرگ را به حضرت ولي‌عصر(عج) و نايب برحقش رهبر بزرگوار انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي که با راهنمايي‌هاي خود زمينه‌ساز اين حماسه بودند، ملت غيور ايران و رئيس‌جمهور منتخب تبريک گفته و ضمن آرزوي توفيق براي وي در مسير تحقق آرمان‌هاي بزرگ انقلاب اسلامي مردم ايران، همه نخبگان حوزوي و دانشگاهي کشور را به همکاري و حمايت از رئيس‌جمهور منتخب فرا خواند.

 


تقدير لاريجاني
از ايثارگران مجلس
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اهداي لوح از کارکنان و نمايندگان جانباز مجلس تقدير کرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم تجليل از نمايندگان و کارکنان جانباز مجلس که ظهر ديروز در محل کميسيون تلفيق برگزار شد، با اشاره به انتخابات اخير رياست جمهوري که با حضور باشکوه مردم برگزار شد، گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات يک انرژي بزرگي براي انقلاب به وجود آورد که موجب اقتدار و سرافرازي نظام جمهوري اسلامي ايران شد.
وي با بيان اينکه برخي کشورهاي غربي همواره به دنبال نيش زدن به انقلاب اسلامي هستند، به شانتاژ برخي مقامات غربي درباره ايران اشاره کرد و گفت: در اطلاعيه و اظهاراتي که برخي از آنها داشتند، مدعي شدند که انتخابات در ايران سانسور مي‌شود در حالي که بايد بگويم وقتي مردم همه آمده‌اند، تمام کانديداها به صورت عادلانه در تلويزيون حضور يافته‌اند چه سانسوري صورت گرفته است.
رئيس مجلس با بيان اينکه غربي‌ها نمي‌خواهند به وجود مردم‌سالاري ديني و دموکراسي واقعي در ايران اذعان کنند، تأکيد کرد: برخي کشورهاي منطقه که سال‌هاست ديکتاتوري مي‌کنند، هيچ انتخاباتي برگزار نمي‌کنند اما چون رفيق غربي‌ها هستند، هيچ‌گاه کشورهاي غربي به آنها چيزي نمي‌گويند.
وي با بيان اينکه در 34 سال گذشته تقريباً سالانه يک انتخابات در ايران برگزار شده است، به مشارکت 70 درصدي مردم در انتخابات اخير اشاره کرد وگفت: در انتخابات اخير همه طيف‌ها و سلايق حضور داشتند و مردم نيز با همه سلايق در انتخابات حضور يافته‌اند.
انتخاب هيئت رئيسه
چندين کميسيون مجلس
در انتخابات ديروز کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس علاءالدين بروجردي به‌عنوان رئيس و احمدرضا دستغيب و منصور حقيقت‌پور به عنوان نائب رئيس اول و دوم انتخاب شدند.
ديروز انتخابات اعضاي جديد هيئت رئيسه کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس نيز براي دومين سال فعاليت پارلمان برگزار شد.
بر اين اساس امير خجسته، به عنوان رئيس، محمدجواد کوليوند و محمد ابراهيم رضايي به عنوان نواب اول و دوم هيئت رئيسه کميسيون شوراهاي مجلس انتخاب شدند.
در انتخابات هيئت رئيسه کميسيون برنامه و بودجه نيز حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم به عنوان رئيس، غلامرضا تاجگردون به عنوان نايب اول و الياس نادران به عنوان نايب رئيس دوم برگزيده شدند.
خبر ديگر اينکه اعضاي هيئت رئيسه جديد کميسيون فرهنگي مجلس با راي اعضاي اين کميسيون انتخاب شدند.
با راي اکثريت اعضاي کميسيون فرهنگي حجت‌الاسلام احمد سالک به عنوان رئيس اين کميسيون براي يکسال ديگر انتخاب شد.
براساس اين گزارش، حجت‌الاسلام آقاتهراني و بيژن نوباوه وطن به عنوان نواب اول و دوم، سيد مرتضي حسيني و لاله افتخاري به عنوان دبيران اين کميسيون انتخاب شدند.
حجت‌الاسلام سيدعلي طاهري نيز به عنوان سخنگوي کميسيون فرهنگي انتخاب شد.

 


يک مقام آگاه امنيتي اعلام کرد چند تن از عوامل فتنه‌گر که از طريق خروج غيرقانوني و انبوه ارز، به اقتصاد کشور آسيب مي‌زدند، بازداشت و مقادير زيادي ارز خارجي از آنها کشف و ضبط شد.
اين مقام امنيتي با اعلام اين خبر افزود: اين گروه مرتبط با زنداني فراري اردشير اميرارجمند، و با يکي از فعالان سابقه‌دار فتنه در داخل کشور ضمن فعاليت‌هاي فتنه‌گرانه، به قاچاق انبوه ارز مي‌پرداختند؛ تا آنجا که براي تأمين پوشش فعاليت‌هاي موسوم به پولشويي، اقدام به راه‌اندازي شرکت‌هاي متعدد تجاري و سرمايه‌گذاري کرده و همزمان و هماهنگ با تشديد تحريم‌هاي اقتصادي قدرت‌هاي استکباري عليه کشورمان، به اقتصاد ملي ضربه مي‌زدند.
اين مقام آگاه امنيتي در گفت و گو با فارس خاطرنشان کرد: يکي از وجوه اهميت مضاعف اين پرونده که در دست بررسي است مشاهده رد پاي يک سرويس اطلاعاتي اروپايي است که در نقل و انتقال وجوه به خارج و نيز ارائه فوري ويزا توسط سفارت فرانسه در تهران قابل مشاهده است.
لازم به يادآوري است که اردشير اميرارجمند، مشاور ارشد يکي از سران فتنه است که با کمک سازمان تروريستي منافقين از کشور فرار کرد. همچنين برادر او از کادرهاي اصلي گروهک تروريستي منافقين مستقر در فرانسه است که نقش رابط آن گروهک با سرويس امنيت داخلي فرانسه (D.S.T) را نيز بر عهده دارد و همين فرد عامل وصل اردشير اميرارجمند با آن سرويس و يا گروهک تروريستي منافقين است.

 


اسامي 31 نفر از منتخبين مردم تهران در چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر اعلام شد.
بنابر گزارش رسيده گروه‌هاي مختلف اصولگرا و اصلاح‌طلب توانستند با نسبت‌هاي متفاوت، نامزدهاي خود را روانه شوراي شهر کنند و اين در حالي است که هيچ يک از کانديداهاي اختصاصي ليست دولت در اين مرحله از انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران موفق به کسب آراي مردم نشدند.
براساس آراي شمارش شده در 364 شهر کشور از جمله مراکز استان‌ها، اصولگرايان نزديک به 70 درصد کرسي‌هاي شوراي شهر را به خود اختصاص داده و مستقلان و اصلاح‌طلبان در رده‌هاي بعدي قرار دارند.
فرماندار تهران اسامي منتخبان چهارمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران را اعلام کرد.
فرماندار تهران در اين نشست خبري با اشاره به اين‌که در انتخابات اين دوره در تهران 4 هزار شعبه اخذ راي وجود داشت، خاطرنشان کرد: در اين دوره نسبت به دوره قبلي حدود 400 شعبه اضافه شد تا در کمترين زمان روند راي‌گيري صورت بگيرد.
عيسي فرهادي در ادامه با اشاره به اين‌که 100 هزار نفر عامل اجرايي در تهران آموزش‌هاي لازم را براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر تهران ديده‌اند، اظهار کرد: در کمترين زمان ممکن آرا شمارش شد و در روز يک‌شنبه آراي شمارش شده تجميع و کنترل شد.
فرماندار تهران همچنين گفت: در انتخابات شوراي شهر تهران حدود 2 هزار نفر ثبت‌نام کردند که 1780 نفر واجد شرايط شدند که البته عده‌اي در ميانه راه انصراف دادند و در نهايت 1732 نفر وارد عرصه انتخابات شدند.
فرهادي همچنين گفت: مجموع آراي اخذ شده در شوراي اسلامي شهر تهران دو ميليون و 786 هزار و 357 راي بود که تعداد آراي صحيح دو ميليون و 242 هزار و 662 راي بود.
وي در پايان با بيان اين‌که نامزدهاي انتخابات شوراي شهر از سه‌شنبه تا دو روز حق اعتراض دارند، اظهار کرد: اعتراض بايد به شکل مکتوب و با دليل به فرمانداري ارائه شود و فرمانداري به مدت 5 روز کاري به اعتراضات رسيدگي مي‌کند.
فهرست اسامي منتخبين چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران به شرح زير مي‌باشد:

 


سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفت که مسکو به انتخاب مردم ايران احترام مي‌گذارد و به دنبال همکاري بيشتر با تهران در جهت تامين منافع بلندمدت دوطرف است.
«الکساندر لوکاشويچ» سخنگوي وزارت خارجه روسيه انتخابات رياست‌جمهوري ايران را «جلوه‌اي فعال از اراده» توصيف کرد و گفت که مسکو به انتخاب مردم ايران احترام مي‌گذارد.
به گزارش فارس، لوکاشويچ که روز دوشنبه در يک نشست خبري صحبت مي‌کرد، در اين مورد گفت: مردم ايران در انتخابات 14 ژوئن جلوه‌اي پويا از اراده را به نمايش گذاشتند.
وي افزود: روسيه به انتخابي که ايراني‌ها کردند احترام مي‌گذارد و به دنبال دوستي و روابط نزديک با ايران است.
سخنگوي وزارت خارجه روسيه در ادامه اين نشست گفت: ما به دنبال همکاري سودمندانه دوجانبه با ايران در جهت تامين منافع بلندمدت روس‌ها و ايراني‌ها هستيم. وي در بخشي ديگر از اين نشست هم به موضوع بحران سوريه پرداخت و گفت مسکو اجازه برقراري منطقه پرواز ممنوع در سوريه را نخواهد داد.

 


پس از مشارکت گسترده و حداکثري مردم در انتخابات 24 خرداد، فعالان سياسي و دانشجويي اين حضور حماسي و نتيجه آن را موجب رسوايي فتنه‌گران دانستند و ادعاي تقلب آنها در انتخابات سال 88 را بي‌اساس خواندند.
در همين رابطه، آيت‌الله عباس کعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينکه اين انتخابات تجلي دموکراسي حقيقي در پرتو نظام مردم‌سالاري ديني مبتني بر ولايت فقيه بود، اظهار داشت: قهرمان اصلي انتخابات ملت و رهبري بودند که با شعار حماسه سياسي، بسيج نيروهاي مردمي براي خلق حماسه سياسي توده‌هاي مردمي را به صحنه کشاندند و مردم نداي رهبري را لبيک گفتند.
وي افزود: نتيجه انتخابات يازدهم رياست‌جمهوري مهري ديگر بر دروغ بودن ادعاي دشمنان نظام در سال 88 مبني بر ادعاي واهي تقلب در انتخابات بود.
آيت‌الله کعبي با بيان اينکه ادعاي واهي تقلب در انتخابات 88 به گورستان تاريخ پيوست، تصريح کرد: مردم در انتخابات يازدهم رياست‌جمهوري فارغ از نگاه به جريانات و گروه‌هاي سياسي انتخاب خود را انجام داد.
همچنين سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در جلسه شوراي معاونين و مسئولين اقشار 22 گانه تخصصي بسيج، ضمن تشکر از همه کانديداها به دليل رعايت اخلاق و آرامش و متانت اظهار داشت: اي کاش کانديداهاي ناموفق سال 88 ذره‌اي از اخلاق و منش کانديداهاي انتخابات 92 را داشتند.
وي به حوادث تلخ سال 88 اشاره کرد و افزود: اگر کانديداهاي ناموفق انتخابات 88 ضمن احترام به آراي ملت، از قانون تمکين مي‌کردند نه آن حوادث تاسف‌بار پيش مي‌آمد و نه دشمنان انقلاب، اميدوار به حرکات جديد مثل تشديد تحريم‌ها و فشارهاي رواني عليه ملت ما مي‌شدند.
نقدي با تاکيد بر روشن شدن حقيقت سلامت نظام انتخاباتي ايران براي جهانيان و رسوايي مدعيان تقلب خاطرنشان کرد: بايد مسببان فتنه با عذرخواهي از پيشگاه ملت به ويژه خانواده معظم شهدا و جانبازان مظلوم فتنه 88 به جرم بزرگ تاريخي خود اعتراف کنند اگرچه اين اعتراف، آن فجايع بزرگ را جبران نخواهد کرد.
فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي هم در خصوص حضور 72 درصدي مردم در انتخابات رياست‌جمهوري 92 ضمن تبريک به رهبر معظم انقلاب به دليل اين پيروزي بزرگ در روز 24 خرداد به توصيه حضرت امام مبني بر پشتيباني از ولايت فقيه اشاره کرد و اظهار داشت: علي‌رغم همه فشارها و اتهامات بيگانگان و وابستگان داخلي‌شان درباره شبهه تقلب، ما پس از فتنه 88 شاهد انتخاباتي کاملا آزاد بوديم.
وي با اشاره به تهمت ناجوانمردانه تقلب به نظام جمهوري اسلامي و تشريفاتي و مهندسي شدن قلمداد کردن راي مردم در سال 88 خاطرنشان کرد: حماسه 24 خرداد همه اين افراد را ناکام کرد.
اين فعال اصولگرا تاکيد کرد: با همان سازوکاري که احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور شد و فتنه‌گران آن را متهم به تقلب کردند، روحاني نيز در همين سازوکار رئيس‌جمهور شد، لذا مردم با حضور خود در 24 خرداد خط بطلاني بر اين ياوه‌گويي‌ها کشيدند و با حضور پررنگ خود ادعاي فتنه‌گران در سال 88 را خنثي کردند.
همچنين عشرت شايق نماينده سابق مجلس حضور حداکثري و خيره‌کننده مردم مومن و غيور ايران در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، نشان دهنده رشد فزاينده شعور سياسي آنان دانست و افزود: تبريک همه کانديداها به منتخب مردم نشانه اخلاق‌مداري و پايبندي همه طيف‌هاي سياسي به خصوص اصولگرايان به قانون است و اين نحوه برخورد، خاطره ناراحت‌کننده برخي قانون‌شکني‌ها و اقدامات کانديداهاي مغلوب انتخابات دهم رياست‌جمهوري را از اذهان مردم زدود.
وي با اشاره به ادعاي تقلب در انتخابات 88 به فارس گفت: با اعلام ميزان راي حسن روحاني و پيروزي وي در انتخابات، بر همگان ثابت شد که انتخابات در ايران بدون تقلب است و ادعاي تقلب پوچ و بي‌اساس است.
بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف نيز در بيانيه‌اي با اشاره به حضور بيش از 70درصدي مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: حضور بيش از 70 درصدي مردم در پاي صندوق‌هاي راي و اعلام امانتداري و صيانت نظام مقدس جمهوري اسلامي از تک تک آرا نشان داد که بيان تقلب 11ميليوني از طرف عده‌اي ناآگاه يا مغرض در انتخابات 88، دشمني يا توهمي بيش نبوده است.

 


رئيس هيئت شرعي حزب‌الله لبنان ضمن تبريک حماسه انتخاباتي ملت ايران تاکيد کرد که انتخابات رياست جمهوري در ايران چهره واقعي دموکراسي را به دنيا نشان داد.
به گزارش النشره، شيخ محمد يزبک رئيس هيئت شرعي حزب‌الله لبنان در اظهاراتي حماسه انتخاباتي و انتخاب رئيس‌جمهور جديد را به ملت ايران تبريک گفت. وي که در مراسمي در بعلبک سخنراني مي‌کرد، ابراز داشت که اين انتخابات با آزادي کامل برگزار شد و چهره واقعي دموکراسي را نشان داد و ملت بدون هيچ تاثيرپذيري رئيس جمهور خود را انتخاب کردند و رسانه‌هاي غربي نيز با وجود دقتي که داشتند، هيچ حادثه امنيتي را ثبت نکردند.

 


معاون عمليات نيروي زميني سپاه گفت: با تعامل سازنده و همکاري مناسبي که بين حوزه نمايندگي و فرماندهي وجود دارد، نيروي زميني سپاه در آمادگي کامل به سر مي‌برد.
همايش مسئولين نمايندگي ولي فقيه يگانهاي مردم پايه در نيروي زميني سپاه در ستاد اين نيرو برگزار شد و سردار معدني معاون عمليات نيروي زميني سپاه نيز طي سخناني به تشريح ماموريت‌هاي نيروي زميني سپاه در مناطق عملياتي شمال غرب و جنوب شرق پرداخت.
وي اساس ماموريت سپاه در اين مناطق را بومي‌سازي امنيت با هدف ايجاد امنيت پايدار خواند و گفت: اقدامات مهندسي وسيعي در مناطق مرزي شمال غرب انجام گرفته و ميله‌گذاري مرزي کاملا انجام شده است و الان وضعيت امنيتي شمال غرب مطلوب است.
معدني اقدامات انجام شده در جنوب شرق را فراتر از شمال غرب خواند و افزود: نوع تهديدات در جنوب شرق، قابل قياس با شمال غرب نيست اما پس از حضور سردار شهيد شوشتري در منطقه، اقدامات بسيار خوبي در راستاي ايجاد امنيت پايدار و بومي در منطقه انجام گرفت و امروز امنيت موجود در منطقه بسيار خوب است.
معاون عمليات نيروي زميني سپاه، سه اصل ايمان، آموزش و انضباط را از مولفه‌هاي اصلي و اساسي آمادگي رزم خواند و گفت: با تعامل سازنده و همکاري مناسبي که بين حوزه نمايندگي و فرماندهي وجود دارد، نيروي زميني سپاه در آمادگي کامل به سر مي‌برد.

 


اصفهان-خبرنگار کيهان:
پدر شهيد جانباز محمدتقي طاهرزاده به علت عمل تومور در بخش منتخب بيمارستان الزهراي اصفهان تحت مراقبت ويژه قرار گرفت.
هوشنگ طاهرزاده 64 ساله که مدت 18 سال است پرستاري از فرزند جانباز خود محمدتقي را به عهده داشت به علت عارضه تومور گردن، ستون فقرات و کمر به طور همزمان مورد عمل جراحي قرار گرفت که پس از گذشت 24 ساعت از عمل وي به علت شرايط تنفسي به کما رفت و اکنون 15 روز است در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان الزهرا(س) اصفهان بستري است.
اين پدر شهيد که به اتفاق همسرش تلاش فراواني براي نگهداري و مراقبت از فرزند کرده بودند اکنون به وسيله دستگاه تنفس مي‌کند و ضريب هوشياري وي نامتعادل است.
نامبرده پس از سه عمل انجام شده موفقيت‌آميز دچار عارضه تنفسي شده و به کما رفته است.
هوشنگ طاهرزاده در دوران 18 ساله نقاهت فرزند جانبازش دست از کار کشيد و به خدمت وي پرداخت.
رهبر معظم انقلاب در سال 80 و در جريان سفر به اصفهان از اين جانباز عيادت کردند و خانواده وي به‌ويژه پدرش را که با عشق و علاقه وافر از او مراقبت مي‌کرد مورد تفقد قرار دادند.
اکنون اين پدر فداکار که در کما به سر مي‌برد به دعاي خير مردم نيازمند است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10