(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 28 خرداد 1392 - شماره 20520

حديث دشت عشق
فينال واقعي فوتبال آسيا از راه رسيد
ايران – کره جنوبي گام آخر براي رسيدن به جام جهاني
اخبار کوتاه از فوتبال
نکونام: خون که هيچ براي کشورم جانم را مي‌دهم
درخواست نايب قهرمان المپيک از رئيس جمهور منتخب مردم
گودرزي، غايب بزرگ رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کشتي
5 وزنه‌بردار المپيکي به تيم ملي برنمي‌گردند!
2 ايراني در بين 40 دونده سريع ‌جهان
شادي به اردوهاي تيم ملي قايقراني نرفت
خواندني از ورزش ايران
پيكارهاي انتخابي فرنگي كاران 120 کيلوگرم به تعويق افتاد
آمادگي تهران براي ميزباني از ليگ جهاني واليبال
   


به ياد شهيد «محمدرضا اغلاني» سرود سرخ رهايي از حنجره خونين
به نيايش که مي‌ايستاد، چون ذره‌اي در برابر آفتاب بود که هر چه بيشتر بالا مي‌رفت دوري از محبوب را بيشتر احساس مي‌کرد. با اين حال عزمي جزم داشت که حتي اگر مي‌بايست براي وصل به او فلک را سقف بشکافد، اين چنين کند. ترانه توحيد را در جمع سالکان طريقت زمزمه مي‌کرد و از آيه آيه صحيفه حق مدد مي‌گرفت؛ چراکه راه، طولاني بود و مجال اندک و توش و توان کم.در مسير سلوک الي‌الله، به خلق نيز نظر داشت. مهربان با همگان مي‌زيست، دلش را قسمت مي‌کرد و طرفدار مظلوم بود.
به گاه آموختن، يک چند- تا پايان مقطع راهنمايي- ميوه شيرين نهال دانايي را به کام دل چشاند تا مزه تلخ جهل را از خويش دور سازد. با ظهور مردي که به سنت رسول‌الله، مدارج منبر را براي معراجي خونين بالا مي‌رفت، سر در دامان امر او نهاد تا استقلال و آزادي را نثار ميهن کند.
در اين بين، چندي تحت تعقيب کارگزاران رژيم بود. پس از آن با هجوم عراقيان، قدم در خاک مردآفرين جبهه نهاد و حدود يک سال، تلاش را وجهه همت نمود تا در پايان دادن به يلدايي‌ترين شب حکومت جباران سهيم باشد.
سال1360 در عمليات «ثامن‌الائمه (حصر آبادان)» حضور داشت و سرانجام در «دارخوين»، با اصابت ترکش به گردنش، سرود سرخ رهايي را زمزمه کرد.
شهيد «محمدرضا اغلاني»، سال 1342 در خوراسگان متولد شد و در 1360/7/5 در دارخوين به شهادت رسيد.

 


مرحله نهايي انتخابي جام‌جهاني در قاره آسيا امروز در حالي برگزار مي‌شود که تيم ملي ايران انگيزه بالايي براي صعود به جام جهاني دارد.
هفته هشتم و پاياني از مرحله نهايي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در قاره آسيا در حالي امروز با برگزاري چهار مسابقه پيگيري ‌مي‌شود که همه نگاه‌ها به شرق آسياست، جائيکه دو تيم قدرتمند کره‌جنوبي و استراليا در خانه براي صعود به جام جهاني مي‌جنگند. هرچند در گروه A شرايط متفاوت است و کره‌جنوبي در خانه ميزبان تيم ملي ايران است؛ مسابقه‌اي که اگر آن را مهمترين ديدار روز پاياني بدانيم، بيراه نگفته ايم. البته حساسيت‌هاي اين بازي بستگي به نتيجه ديدار ازبکستان با قطر هم دارد. تنها اگر در آن بازي قطر از ازبکستان امتياز بگيرد، فارغ از هر نتيجه‌اي که در ديدار کره‌جنوبي با ايران رقم بخورد، هر دوي اين دو تيم در ورزشگاه “مونسو” جشن صعود به برزيل را برپا خواهند کرد. ازبکستان اگر برابر قطر پيروز شود، بازي کره‌جنوبي با ايران، حکم نبرد مرگ و زندگي براي هر دو تيم را پيدا مي‌کند، زيرا بازنده اين ديدار به پلي‌آف خواهد رفت و تيم برنده به همراه ازبکستان راهي جام جهاني مي‌‌شود اما تساوي مي‌تواند به شرطي که ازبکستان با اختلاف کمتر از 4 گل قطر را شکست داده باشد، حکم صعود هر دو تيم را امضا کند. در اين بين اما کره‌اي‌هاي مي‌خواهند با برتري برابر تيم ملي کشورمان ضمن گرفتن انتقام شکست بازي رفت، بدون هيچ دغدغه‌اي از خانه به برزيل برسند.
در سوي ديگر ميدان اما اين بازي براي شاگردان کارلوس کي‌روش بيش از تيم ميزبان اهميت دارد زيرا کره‌اي‌ها با يک تساوي هم بليت برزيل را دريافت مي‌کنند اما ايران در صورت گرفتن يک امتياز هم بايد اميدوار باشد، قطر در تاشکند کيسه گل نشود و حتي در صورت باخت، با اختلاف کمتر از 4 گل از زمين تاشکند خارج شود. البته اختلافاتي که پس مصاحبه “چوي” عليه تيم ملي ايران و واکنش تند کي‌روش به مصاحبه سرمربي کره‌جنوبي در اين روزها بوجود آمده است و حتي باعث شد کاپيتان‌هاي دو تيم عليه همديگر موضع گيري کنند، جنگ ميدان “مونسو” را به نبردي حيثيتي و تمام عيار تبديل کرده است. برنامه ديدارهاي گروه A به اين شرح است:
* کره‌جنوبي ................................................ ايران( ساعت 16:30)
* ازبکستان ................................................ قطر( ساعت 16:30)
در گروه B اما شرايط کاملا متفاوت است زيرا استراليا در خانه ميزبان تيم حذف شده عراق است و مي‌تواند با شکست دادن اين تيم، پس از تيم ژاپن که دو هفته پيش جواز حضور در جام جهاني را بدست آورد، راهي برزيل شود اما در صورتيکه استراليا در خانه امتياز از دست دهد، نتيجه ديدار اردن با عمان، ديگر تيم صعود کننده از اين گروه را مشخص مي‌کند. برنامه ديدارهاي گروه B به اين شرح است:
* استراليا .......................................................... عراق( ساعت 15)
* اردن ....................................................... عمان( ساعت 14:30)

 


دعوت رسمي باشگاه هامبورگ از پرسپوليس
پس از ديدار قائم مقام باشگاه پرسپوليس با مديران باشگاه هامبورگ، قرار شد شاگردان دايي در يک تورنمنت اروپايي شرکت کنند.بهروز منتقمي، قائم مقام باشگاه پرسپوليس سفري را با دستور محمد رويانيان به آلمان داشت تا براي همکاري متقابل سرخ پوشان با باشگاه آلماني فراهم شود.منتقمي در آلمان جلسات متعددي را با مسئولان باشگاه هامبورگ برگزار کرد و به توافق خوبي هم رسيد.از همين رو ابتدا باشگاه هامبورگ از پرسپوليس دعوت کرد تا در يک تورنمنت اروپايي به عنوان ميهمان ويژه در سال 2015 در آلمان حضور پيدا کند.همچنين آنها در خصوص پيشنهاد باشگاه پرسپوليس مبني بر خداحافظي مهدي مهدوي کيا و برگزاري يک بازي تدارکاتي بين پرسپوليس و هامبورگ حداقل تا نيم فصل ليگ برتر ايران اعلام کردند که اين پيشنهاد در هيئت مديره 12 نفره هامبورگ مطرح و سپس جواب آن به باشگاه پرسپوليس اعلام مي‌شود.
ليگ يک 18 تيمي مي‌شود
رئيس کميته مسابقات سازمان ليگ از 18 تيمي شدن ليگ دسته اول در يک پروسه زماني سه ساله خبر داد.غلامرضا بهروان در مورد زمان آغاز ليگ برتر سيزدهم و اينکه در صورت صعود مستقيم به جام جهاني تعداد تيم‌هاي ليگ برتر افزايش پيدا مي‌کند يا خير، گفت: ليگ برتر فصل آينده روز 21 تيرماه و با 16 تيم آغاز مي‌شود و تعداد تيم‌هاي ليگ برتر افزايش پيدا نمي‌کند.رئيس کميته مسابقات سازمان ليگ در مورد تعداد تيم‌هاي سقوط کننده از ليگ برتر در فصل آينده، گفت: در پايان ليگ سيزدهم دو نيم تيم از ليگ برتر به دسته يک سقوط مي‌کنند و دو تيم نيز از ليگ دسته اول صعود خواهند کرد.بهروان در مورد وضعيت تيم‌هاي صعود کننده و سقوط کننده از ليگ دسته يک، گفت: ليگ دسته اول در يک پروسه سه ساله به 18 تيم در يک گروه تبديل مي‌شود. البته فصل آينده ليگ دسته اول با 26تيم يعني در دو گروه 13 تيمي برگزار مي‌شود. در پايان مسابقات نيز هشت تيم از دو گروه سقوط مي‌کنند و فقط 4 تيم از ليگ دسته دوم به ليگ دسته يک صعود خواهند کرد.
علاقه فولاد به جذب حاتمي
سرمربي تيم فوتبال فولادخوزستان از تمايل اين باشگاه براي جذب فرزاد حاتمي، مهاجم استقلال تهران خبر داد.حسين فرکي اظهارکرد: دقيقا اطلاعي از وضعيت فرزاد حاتمي با باشگاه استقلال تهران ندارم ولي اگر مشکلي نباشد، تمايل داريم او را جذب کنيم و فعلا بيشتر از اين نمي توانم صحبت کنم.
لغو محروميت عقيلي براي حضور در ليگ
حکم محروميت هادي عقيلي براي حضور در ليگ برتر فوتبال ايران به حالت تعليق درآمد.علي فرشادسپهر، دبير کميته استيناف فدراسيون فوتبال گفت: حکم محروميت هادي عقيلي براي بازي در ليگ برتر تعليق شده و اين بازيکن مي‌تواند فصل آينده در ليگ برتر بازي کند.
تمديد قرارداد دسته جمعي داماشي‌ها
17 بازيکن داماش گيلان با حضور در دفتر باشگاه قرارداد همکاري خود با اين تيم را امضا کردند.محمد مختاري، حسن رودباريان، محمدرضا مهدوي، محمد آبشک، مرتضي ابراهيمي، ميلاد فراهاني، مصطفي حاجتي، هادي سهرابي، محمد سياه، ابوذر رحيمي، امين متوسل زاده، عليرضا نظيف کار، مسعود حسن زاده، هادي محمدي، رسول سروش نيا، سعيد حلافي و افشين چاوشي بازيکناني هستند که قرارداد خود را با داماش گيلان تمديد کردند.
پنجعلي سرپرست پرسپوليس نشد!
مديرعامل باشگاه پرسپوليس طي حکمي محمد پنجعلي پيشکسوت و کاپيتان پيشين پرسپوليس و تيم ملي ايران را به عنوان مدير تيم فوتبال بزرگسالان منصوب کرد تا وي به پست سرپرستي نرسد. طبق اين حکم، سرپرست تيم پرسپوليس (سعيد شيريني)بايد خودش را با مدير تيم هماهنگ کند! محمد رويانيان در اين خصوص گفت: پنجعلي به عنوان مدير تيم فوتبال بزرگسالان زير نظر مدير عامل فعاليت خواهد کرد و ارتباط مستقيم کليه عوامل باشگاه با تيم از طريق مدير تيم فوتبال بزرگسالان برقرار خواهد شد. سرپرست تيم نيز مي‌بايست با هماهنگي سرمربي و مدير تيم بزرگسالان اقدامات لازم را انجام داده و گزارشاتي از فعاليت‌هاي اجرايي انجام شده را به مدير تيم بزرگسالان ارائه نمايد.
توقف مذاکرات استقلال با طالبي و عقيلي
با اينکه پژمان منتظري در گفت و گو با مسئولان باشگاه استقلال اعلام کرده با دريافت پيشنهاد خوب از باشگاههاي قطري قصد دارد فوتبالش را در اين کشور ادامه دهد اما هنوز وي هيچ پيشنهاد رسمي از باشگاههاي قطر دريافت نکرده و همين موضوع باعث اميدواري استقلالي هاست که منتظري در جمع آبي پوشان بماند. بر همين اساس باشگاه استقلال که براي جانشيني منتظري مذاکراتي را با هادي عقيلي و فرشيد طالبي داشته اين مذاکرات را متوقف کرده تا تکليف پژمان مشخص شود.

 


کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران اعلام کرد من بعد از صحبت‌هاي سرمربي کره‌جنوبي، صحبتي نکردم اما خون که هيچ براي کشورم جانم را مي‌دهم، اما بازيکن بهتر است فوتبال بازي کند نه اينکه اينگونه صحبت کند.
جواد نکونام کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران در خصوص اظهار نظر سونگ ميونگ مي بازيکن تيم ملي کره‌جنوبي مبني بر اينکه کاري مي‌کنيم نکونام در زمين خون گريه کند، يادآور شد: من بعد از صحبت‌هاي سرمربي کره‌جنوبي، صحبتي نکردم اما خون که هيچ براي کشورم جانم را مي‌دهم، بهتر است تنها به فوتبال فکر کنيم. من براي تيم ملي کشورم بازي مي‌کنم و جانم را با افتخار براي کشورم مي‌دهم. بازيکن بهتر است فوتبال بازي کند نه اينکه اينگونه صحبت کند.

 


دارنده مدال نقره المپيک در پرتاب ديسک که ماه هاست از مسئولان ورزشي دلخور است و حتي چندي پيش هم اعلام کرده ديگر براي ايران مسابقه نخواهد داد، مي‌گويد: هيچ وقت براي کشور ديگري مسابقه نخواهم داد اما همانطور که گفتم در هيچ مسابقه‌اي براي ايران شرکت نمي‌کنم.
احسان حدادي گفت: تصميمي که گرفته‌ام عجولانه نيست و گفته‌ام تا زماني که هزينه‌هايم پرداخت نشود و امکانات و خواسته‌هايي که دارم مهيا نشود به هيچ وجه براي ايران مسابقه نخواهم داد. من صحبت‌هايم را پيش از اين کرده‌ام، ديگر حرفي براي گفتن ندارم چون پيش از اين مصاحبه کردم و گفتم که به من مربي،‌ امکانات و پول تمرينم را در آمريکا بدهيد و يک ماساژور در اختيارم قرار بدهيد اما هيچ کس حرفي نزد. گفتم ديگر براي ايران مسابقه نمي‌دهم، آن وقت شدم وطن‌فروش و آدم‌فروش. من گفته‌ام که براي ايران با اين شرايط ديگر مسابقه نمي‌دهم و 100 سال ديگر هم تا زماني که شرايط اين گونه باشد همين حرف را مي‌زنم. من نگفته‌ام که براي کشور ديگري مسابقه‌ مي‌دهم و هرگز هم براي کشور ديگري مسابقه نخواهم داد. وي در پايان خاطرنشان کرد: من از آقاي روحاني رئيس جمهور منتخب مردم درخواست دارم که کاري کند در سيستم‌ ورزش کشور کسي دروغ نگويد چون من دروغ‌هاي بسياري شنيده‌ام و ديگر توقعي از کسي ندارم.

 


پدر نايب قهرمان المپيک لندن مي‌گويد که صادق گودرزي در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي شرکت نمي کند.
صادق گودرزي که در المپيک 2012 لندن مدال نقره گرفت به آخرين اردوي تيم ملي دعوت شد اما در اردو حضور نيافت. مربيان تيم ملي هم اعلام کردند که حضور در اردوها اجباري نيست اما کساني که مي‌خواهند امسال ملي‌پوشان باشند بايد در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي کشتي بگيرند.دارنده چهار مدال نقره و برنز جهان و المپيک در ملاير تمرين‌هاي خود را انجام مي‌داد اما از دو هفته پيش تمرين‌هاي خود را رها کرده و در حال حاضر براي تسلي دوست خود مهدي تقوي که در غم مادرش عزادار است به سواد کوه رفته و به نظر مي‌رسد قصد ندارد در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي که آخر اين هفته برگزار مي‌شود شرکت کند. با اين شرايط وضعيت مهدي تقوي هم نامعلوم است. سعيد گودرزي پدر و مربي صادق گودرزي در اين زمينه به ايسنا گفت: صادق آمادگي حضور در انتخابي را داشت ولي فکر نمي‌کنم در اين رقابت‌ها کشتي بگيرد. او تا دو هفته پيش جدي تمرين مي‌کرد و خيلي هم آماده بود اما به يکباره گفت که ديگر حوصله ندارد و تمرين‌هايش را رها کرد!

 


پنج وزنه‌بردار المپيکي ايران پس از برگزاري جلسه‌اي با يکديگر تصميم گرفتند به اردوي تيم ملي بر نگردند.
سعيد محمدپور با اعلام اين خبر اظهار کرد: شب گذشته (يکشنبه شب) من، بهداد سليمي، سجاد انوشيرواني، کيانوش رستمي و نواب نصير شلال درباره بازگشت دوباره به اردوي تيم ملي با يکديگر جلسه‌اي برگزار کرديم، اما با توجه به اين که حرف ما را مبني بر آوردن مربي ديگر قبول نکردند و همچنين پرده‌هاي حرمت نيز از ميان ما رفته و ديگر نمي‌شد اعتماد کرد، در نهايت به خاطر مصاحبه‌ اخير کوروش باقري که در آن اعلام کرده بود “ پنج ملي‌پوش المپيکي را به تيم ملي دعوت ‌کرده‌ايم و به آنها فرصت داده‌ايم که خودشان را معرفي کنند، اما آنها نيامدند،” بنابراين اين جريان منتفي شده است. ما پنج نفر نيز تصميم گرفتيم به اردوي تيم ملي بر‌نگرديم و تصميم ما جدي است. وي در پاسخ به اين پرسش که با اين تصميم ممکن است مسابقات قهرماني جهان را از دست بدهيد؟ تصريح کرد: ما پنج نفر را فداي يک نفر مي‌کنند.
ورزشکار نمي‌تواند خط مشي تعيين کند
حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه‌برداري هم در خصوص تصميم‌گيري وزنه‌برداران المپيکي براي عدم بازگشت به اردوي تيم‌ ملي گفت: ما آنها را دعوت کرديم و اينکه آنها نمي‌خواهند برگردند تصميم خودشان است.ما وظيفه داشتيم به خاطر مردم و نام ايران وزنه‌برداران المپيکي را به تيم‌ملي دعوت کنيم ، حال اينکه نمي‌خواهند بيايند به خودشان بستگي دارد.

 


سريع‌ترين مردان ايران به جمع 40 دونده برتر 100متر دنيا راه پيدا کردند.
پس از درخشش حسن تفتيان و رضا قاسمي در رقابت‌هاي جام کازانو در قزاقستان و رسيدن به زمان 10 ثانيه و 15 صدم ثانيه و 10 ثانيه و 16 صدم ثانيه جايگاه اين دو دونده ايراني در رده بندي بين‌المللي به طور چشمگيري رشد داشت. به طوري که هر دوي اين دوندگان به جمع 40 دونده برتر 100 متر دنيا در فصل 2013 راه پيدا کردند.در صدر اين دوندگان تايسون گاي و جاستين گاتلين از آمريکا و يوسين بولت از جامائيکا قرار دارند.

 


ملي پوش المپيکي رويينگ ايران بازهم به اردوهاي تيم ملي نرفت.
مرحله جديد اردوهاي آماده سازي تيم ملي رويينگ آغاز شده که محسن‌شادي ملي پوش معترض قايقراني بازهم در تمرين ها شرکت نکرد. شادي توسط فدراسيون و کادرفني رويينگ به تمرين ها دعوت شد اما در روز نخست در درياچه آزادي حاضر نشد. شنيده مي شود شادي که يک هفته است به ايران آمده قصد دارد دوباره به چين بازگردد و در آنجا تمرين کند. او بارها گفته بود که زير نظر افشين فرزام سرمربي کنوني تيم ملي کار نخواهد کرد.

 


*نايب رئيس سابق فيلا معتقد است که نايب رئيسي رنگرز در شوراي کشتي آسيا يک پست افتخاري است.محمد توکل اظهار کرد: اين پست در واقع هيچ چيزي نيست؛ چون اجازه‌ راي دادن ندارد و فرد انتخاب شده فقط در بعضي جلسات براي صحبت کردن و در جريان مباحث قرار گرفتن شرکت خواهد کرد و در واقع يک مسئله نمايشي است. با قاليچه دادن و پست گرفتن به نتيجه‌اي نمي‌رسيم. در واقع اين چيزي که آقايان از آن به عنوان کرسي آسيا نام مي‌برند بيش از يک صندلي معمولي نيست.
*نخستين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي دووميداني‌ جانبازان و معلولان براي آمادگي حضور در رقابت هاي جهاني فرانسه از امروز در تهران در کمپ تيم هاي ملي جانبازان و معلولين آغاز خواهد شد.
*با پيشنهاد مدير امور فني تيم‌هاي ملي كتشي فرنگي و موافقت اعضاي شوراي فني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي، ياشار عيسي‌زاده و پوريا ميرمعصوم زاده كشتي گيران اوزان 120 و 96 كيلوگرم مجوز حضور در مرحله نهايي مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي فرنگي را كسب كردند.مرحله نهايي رقابتهاي انتخابي تيم هاي ملي کشتي آزاد و فرنگي روزهاي 30 و 31 خرداد ماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود.

 


طبق تصميم شوراي فني تيمهاي ملي کشتي فرنگي، رقابتهاي وزن 120 کيلوگرم مرحله نهايي انتخابي تيم ملي روز 11 مرداد ماه برگزار مي شود.
پس از جلسه شوراي فني تيم هاي ملي كشتي فرنگي و با توجه به نامه فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) مبني بر پايان دوره محروميت اميرعلي اكبري در روز 19 تير ماه مقرر شد پيكارهاي انتخابي مدعيان سنگين وزن به تعويق بيافتد.ضمن اينكه تصميم شوراي فني با توجه به ضرورت حضور تمامي فرنگي كاران وزن 120 كيلوگرم در مرحله نهايي رقابتهاي انتخابي تيم ملي اتخاذ شد كه در نهايت اين پيكارها به صورت جداگانه در روز 11 مرداد ماه در خانه کشتي شماره يک برگزار خواهد شد.

 


ايران آماده ميزباني از ليگ جهاني واليبال است.
نايب رئيس فدراسيون واليبال با اعلام اين خبر گفت: مسابقات ليگ جهاني واليبال يکي از مهمترين رويدادهاي بين المللي ورزشي است که خوشبختانه براي نخستين بار ميزباني چهار مسابقه از مرحله مقدماتي اين رقابت‌ها نيز به ايران رسيده است. ما تلاش مي‌کنيم تا ميزبان شايسته‌اي براي اين مسابقات باشيم. وي افزود: براساس استانداردهاي فدراسيون جهاني واليبال و کميته مسابقات ليگ جهاني همه زمينه‌ها براي برگزاري مسابقه در سالن 12هزار نفري انجام شده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10