(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 29 خرداد 1392 - شماره 20521

تلفن 1490 براي تهيه داروهاي کمياب
طرح تابستانه پليس با حضور 40هزار نيرو آغاز شد
در ييلاقات سبلان گرگ‌هاي گرسنه 150 رأس گوسفند را تلف کردند
افتتاح اولين مرکز اشتغال زنان بهبود يافته
قتل چوپان و سرقت گوسفندان در مازندران
احتمال افزايش آلودگي و غبار شديد در چند شهر کشور
رئيس بنياد شهيد چمران خبر داد
برگزاري سي و دومين مراسم بزرگداشت شهيد چمران در تهران، دهلاويه و لبنان
کشف 33 دستگاه موتورسيکلت سرقتي در گلستان
شرايط معافيت کفالت تنها مراقب و سرپرست پدر
رئيس انجمن بيهوشي ايران هشدار داد
استفاده بي‌رويه از داروهاي بيهوشي از رده خارج در بيمارستان‌ها
327 پذيرفته شده آزمون مرحله دوم المپيادهاي علمي مشخص شدند
تغيير مسير خط 922 (حکيميه- پايانه علم و صنعت)
تنديس بروس لي در لس‌آنجلس
آوارگي هزاران فيليپيني
بارندگي شديد در هند قرباني گرفت
دستگيري شهردار کبک
محکوميت مجري بي‌بي‌سي
   


رئيس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: شماره گوياي 1490 به صورت تلفني پاسخگوي افراد در زمينه‌هاي متعدد سلامت است.
دکتر عباس حاجي آخوندي در جلسه شوراي معاونين با بيان اينکه حوزه 1490 را بايد در کل کشور گسترش دهيم، افزود: برخي داروها در تمام داروخانه‌هاي سطح شهر توزيع نمي‌شوند و مردم از اين موضوع اطلاع ندارند به همين دليل سامانه 1490 (سامانه پاسخگوي کمبودهاي دارويي) به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند از اين موضوع آگاهي يافته و بيهوده در داروخانه‌هاي شهر سرگردان نشوند.
حاجي آخوندي افزود: همه افراد پاسخگو، داروساز نيستند اما دوره‌هاي آموزشي تخصصي را پشت سر مي‌گذارند زيرا لازم است اطلاعات دارويي و پزشکي بالايي داشته باشند.

 


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از آغاز طرح تابستانه پليس از امروز با بکارگيري 40هزار تن از عوامل پليس راهور در قالب 10هزار تيم گشتي با پشتيباني 30فروند بالگرد خبر داد.
سردار اسکندر مؤمني ديروز در مراسم بازديد از روند اجراي طرح ترافيکي تابستانه پليس راهنمايي و رانندگي که در محل آزادراه تهران- کرج برگزار شد با اشاره به اجراي طرح تابستانه پليس راهور که تا نخستين روز از ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: برخي از استان‌ها طرح‌هاي تابستاني خود را آغاز کرده‌اند اما شروع رسمي آن از امروز مي‌باشد.
به گفته وي مرحله دوم طرح تابستانه پليس نيز از سه روز مانده به پايان ماه مبارک رمضان تا 31شهريور ماه ادامه خواهد داشت.
مؤمني از بکارگيري 40هزارتن از عوامل پليس راهور در قالب 10هزار تيم گشتي با پشتيباني 30 فروند بالگرد در اجراي طرح تابستانه خبر داد و ابراز اميدواري کرد: با همکاري ديگر دستگاه‌ها تابستان کم حادثه‌اي پيش روي داشته باشيم.
وي با بيان اينکه خوشبختانه همکاري و هماهنگي خوبي ميان عوامل اجرايي دخيل در اين طرح انجام شده است اظهار کرد: راهداري، سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، اورژانس کشور، شهرداري‌ها، آتش‌نشاني‌ها، همياران پليس و... در اين طرح حضور دارند.به گفته رئيس پليس راهور ناجا در اجراي اين مرحله از طرح تابستانه پليس راهور به‌طور ميانگين حدود 20درصد به ظرفيت دستگاه‌ها اضافه شده است.مؤمني کنترل و مديريت سرعت و سبقت را اولويت اول پليس در طرح تابستانه اعلام کرد و گفت: عمده علت تصادفات ناشي از عدم مديريت اين دو عنصر در حين رانندگي است.
وي همچنين با بيان اينکه رانندگي طولاني در تابستان و هواي گرم سبب خستگي و کم‌حوصلگي رانندگان و به تبع آن کاهش تمرکز مي‌شود، به رانندگان توصيه کرد: از رانندگي طولاني در ايام تابستان پرهيز کنند.
مؤمني افزود: معتقديم اگر بتوانيم اين دو عامل را مديريت کنيم، آمار سوانح و حوادث رانندگي حدود 50درصد کاهش خواهد يافت و پس از آن نيز استفاده از کمربند ايمني براي همه سرنشينان خودروها در جاده و کلاه‌ايمني براي موتورسواران تأثير بسزايي در کاهش آمار تصادفات خواهد داشت.به گفته رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، در گذشته آمار کشته‌شدگان در صحنه تصادف و پس از آن به ترتيب 30 و 70درصد بود، اما امروزه اين آمار نصف به نصف شده است.
به گزارش ايسنا، وي همچنين با اشاره به اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي بر ضرورت استفاده از ظرفيت‌هايي که اين قانون در اختيار مجريان قرار داده، تأکيد کرد و گفت: در قانون جديد سهم دستگاه‌ها و اين که هر يک از خودروها و دستگاه‌ها چقدر در وقوع تصادف نقش داشته‌اند، مشخص شده که بايد از آن استفاده کرد.
مؤمني همچنين از افزايش تعداد دوربين‌ها در جاده فيروزکوه خبر داد و گفت: در جاده چالوس نيز با توجه به حجم تردد، نصب آزمايشي دوربين‌ها آغاز شده و ان‌شاء‌الله تا پايان طرح تابستانه پس از يک دوره ارشادي، عملي خواهدشد.

 


اردبيل- خبرنگار کيهان:
در اثر حمله گرگ‌هاي گرسنه در ييلاقات سبلان، 150 رأس گوسفند تلف شده و خساراتي به دامداران وارد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس اردبيل، در اين حمله عصرگاهي چند گرگ گرسنه که در منطقه الوارس سرعين پرسه مي‌زدند از خواب چوپان استفاده کرده و با حمله‌اي زيرکانه بيش از 150 گوسفند، بز و بره را دريده و بالغ بر 500 ميليون ريال خسارت به دامداران وارد کردند.
در اين حادثه چوپان به همراه سگ خود دنبال يک گرگ متواري شده از منطقه حرکت مي‌کند که به يکباره متوجه مي‌شود چندين گرگ گرسنه از نقطه ديگر به گله گوسفندان حمله‌ور شده و چندين رأس گوسفند را تلف کرده و با خود مي‌برد که در اين اوضاع و احوال چوپان تنها با صدا کردن مردم براي کمک، اهالي ييلاقات متوجه مي‌شوند که در حمله‌اي عجيب گرگ‌هاي گرسنه گوسفندان اين عشاير را دريده و آنها را تلف کرده‌اند.

 


مديرکل دفتر پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي از افتتاح اولين مرکز اشتغال زنان بهبود يافته در روز هشتم تيرماه خبر داد.
وي اظهار کرد: اين مرکز براي اولين بار با ظرفيت 25 نفره زنان بهبود يافته افتتاح مي‌شود وحرفه انجام شده توسط آنها نيز خياطي است، ضمن آنکه در اين روز واگذاري مسکن به معتادان بهبود يافته دراستان‌ها، حمايت‌هاي مادي به خانواده‌هاي معتادان، تحويل بن به آنها و نيز ساير حمايت‌هاي اجتماعي نيز در دستور کار قرار گرفته است.
وي در پايان به برنامه‌هاي روزهاي نهم و دهم تيرماه سال جاري نيز اشاره کرد و گفت: نشست تخصصي در ارتباط با کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و نشست تخصصي در ارتباط با مسئوليت و تعهدات اجتماعي دستگاه‌هاي مختلف در ارتباط با موضوع اعتياد از جمله برنامه‌هاي اين دو روز است.
در روز يازدهم تيرماه نيز همايش مددکاران رسانه‌اي در استان تهران برگزار مي‌شود.

 


در جريان سرقت از يک دامداري چوپان مياندرودي در استان مازندران به قتل رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان مياندرود اهالي روستاي محمدآباد گفتند، اين اتفاق ساعات اوليه بامداد ديروز در اين روستا رخ داد. سارق يا سارقان با قتل چوپان که مالک دامداري بود چند راس گوسفند را به سرقت بردند.
اين دامداري از نوع سنتي بود که ديواره‌هاي آن از حصار چوبي ساخته شده بود. اهالي روستاي محمدآباد از وقوع يک فقره سرقت از همين دامداري در سال گذشته خبر دادند.
پرونده اين قتل همراه با سرقت توسط ماموران نيروي انتظامي تحت رسيدگي قرار دارد.

 


سرويس‌شهرستانها-
آلودگي هوا و غبار در شهرهاي اراک، کرمانشاه، سيستان و بلوچستان و قم پس از روزهاي متوالي همچنان بحراني است و آلودگي شديد گرد و خاک آن رو به افزايش است.
کارشناس مرکز پالايش آلودگي اداره کل حفاظت محيط‌زيست استان مرکزي گفت: آلودگي هواي کلانشهر اراک براي بيستمين روز متوالي ادامه دارد.
عليرضا محرابيان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ايرنا افزود: ميزان غلظت لحظه‌اي ريزگردهاي هوا با قطر 10 ميکرون صبح امروز به 194 ميکروگرم بر مترمکعب رسيد که بيش از دو برابر حد مجاز (90ميکروگرم بر مترمکعب) است.
وي ادامه داد: ميانگين غلظت ريزگردها با قطر 10 ميکرون در 24 ساعت گذشته 256 ميکروگرم بر مترمکعب بود که حدود سه برابر حد مجاز و بيانگر شرايط هشدار است.
محرابيان افزود: بالا بودن ميزان ريزگردها با قطر کمتر از دو ونيم ميکرون براي سلامت دستگاه تنفسي بسيار خطرناک است و بيماران مزمن تنفسي و قلبي، سالمندان، کودکان و افراد داراي نقص سيستم ايمني بدن، امروز از تردد غيرضروري خودداري کنند.وي گفت: هم اينک به دليل تراکم ريزگردها در هواي کلانشهر اراک، ديد افقي تا 500 متر کاهش يافته است.
وي افزود: هواي اراک در سال جاري 44 روز شرايط ناسالم داشته که يک روز شاخص آن در شرايط بحران، دو روز اضطرار و 41 روز هشدار بوده است.
در همين ارتباط معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي استان مرکزي گفت: متاثر از آلودگي هوا در کلانشهر اراک در 15 روز گذشته بستري شدن بيماران قلبي و عروقي در مراکز بهداشتي اين شهر 29 درصد افزايش يافت.
همچنين کارشناس پيش‌بيني اداره کل هواشناسي استان کرمانشاه گفت: ورود يک جبهه گرد و خاک شديد که از اوايل هفته جاري مرزهاي غربي اين استان را فرا گرفته، براي چهارمين روز پياپي موجب کاهش ديد افقي در شهرهاي مرزي استان شده است.
محمد خسروي روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: هم‌اکنون ديد افقي ناشي از گرد و غبار در قصرشيرين شش‌هزار متر است که در مقايسه با ديد يک هواي سالم که 10هزار متر مي‌باشد، چهارهزار مترکمتر است.
وي اظهار کرد: ديد افقي ناشي از گرد و غبار در شهرستان سرپل ذهاب دو هزار متر، گيلانغرب شش هزار متر و در بخش مرزي سومار از توابع شهرستان قصرشيرين نيز هفت هزار متر گزارش شده است.
خسروي گفت: پيش‌بيني مي‌شود که اين غبار تا اواخر امروز بر جو منطقه حاکم باشد ولي از فردا تا اواخر هفته جاري شاهد گرد و غبار رقيق در جو منطقه خواهيم بود.شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌هاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب نيز با صدور اطلاعيه‌هاي جداگانه‌اي از شهروندان بويژه افراد مسن، کودکان و بيماران قلبي و تنفسي درخواست کردند بدليل آلودگي هوا و وجود ريزگردها در آسمان شهر از ورود به فضاي باز و آزاد خودداري کنند و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشيرين در غرب استان کرمانشاه با بيش از 25هزارنفر جمعيت افزون بر 186 کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در سال‌هاي اخير بسياري از ايام درگير پديده ريزگردها و گرد و غبار ناشي از آن بوده بطوريکه تنها در خردادماه امسال بيش از نيمي از ايام شاهد بروز اين پديده و مهمان ناخوانده در هوا بوده است.
مديرکل حفاظت محيط‌زيست سيستان و بلوچستان نيز گفت: شدت وزش باد در روزهاي اخير باعث شد غلظت ذرات معلق و گرد و غبار هوا به وضعيت بحراني برسد.خسرو افسري به خبرنگار ايرنا اظهار کرد: توفان گرد و خاک بويژه در شهرهاي شمالي سيستان و بلوچستان شامل زهک، زابل، هيرمند و هامون غلظت ذرات معلق در هوا را به 12 برابر حد استاندارد رسانده است.
وي با بيان اينکه استاندارد جهاني ريزگردها در هر مترمکعب هوا 150 ميکروگرم تعيين شده، گفت: براساس آمار و اندازه‌گيري کارشناسان محيط‌زيست غلظت ذرات معلق در هواي شمال سيستان و بلوچستان در 24 ساعت گذشته به هزار و 720 ميکروگرم بر مترمکعب افزايش يافت مديرکل حفاظت محيط‌زيست سيستان و بلوچستان گفت: استمرار پديده خشکسالي، حرکت شن‌هاي روان و خشکيدن درياچه هامون از مهم‌ترين علل افزايش ريزگردها در جنوب شرق ايران است.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس از وضعيت هواي استان قم آمده است: گرد و غبار ميهمان ناخوانده قم است که قصد رفتن ندارد.
مدير اداره تحقيقات و پيش‌بيني هواشناسي استان قم گفت: گرد و غبار در استان قم در حال چرخش است که از سمت شرق وارد استان شده و در ادامه مسير ورود غبار به قم از سمت غرب خواهد بود. محمدرضا قاضي بيان کرد: گرد و غباري که از سه‌ روز گذشته قم را فرا گرفته، ذرات محلي است و به همين دليل مقداري از گرد و غبار کاسته شده است.
وي ادامه داد: باد حدود هفت الي هشت ساعت بيشتر پايداري ندارد و به همين خاطر هوا آرام‌تر شده و غبار هم کم‌تر شده است، ولي از سمت غرب کشور ذرات گرد و غبار تشکيل شده و جريانات جوي هم طوري است که به زاگرس انتقال مي‌يابد.قاضي افزود: انتظار داريم گرد و غباري که از سمت غرب مي‌آيد به استان قم هم برسد که حدود سه الي چهار روز دوام خواهد داشت.
وي اظهار کرد: گرد و غباري که در راه است و به سمت قم مي‌آيد غربي است که در کشور عراق تشکيل شده و نسبتا ذرات ريزتري دارند که مي‌توانند در لايه‌هاي بالايي نفوذ کنند و خطرناک‌تر هستند.
وي ادامه داد: تاکنون ميزان گرد و غبار کاهش يافته و اين ذرات هم بعد از کاهش گرد و غبار فروکش مي‌کنند، ولي غباري که مي‌آيد ممکن است چند روز طول بکشد.

 


رئيس بنياد شهيد چمران از برگزاري مراسم سالگرد شهادت دکتر مصطفي چمران به صورت همزمان در تهران، دهلاويه و لبنان خبر داد.
به گزارش خبرنگار کيهان، مهندس مهدي چمران ديروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اينکه برنامه‌هاي سي‌و دومين گراميداشت چمران در لبنان، دهلاويه و تهران (مسجد امام جعفر صادق(ع)، ميدان فلسطين) برگزار مي‌شود، ابراز اميداري کرد که فيلم (چ) که مربوط به زندگي برادرش شهيد دکتر مصطفي چمران است در پاييز يا زودتر از آن به پايان برسد و به نمايش درآيد.
به گفته وي اين فيلم حدود 70 ساعت زندگي و مبارزه شهيد چمران را در پاوه کرمانشاه به تصوير کشيده است.
وي تأکيد کرد: فعلاً که نام فيلم «چ» است و ممکن است بعداً براي نام فيلم فکر ديگري کنيم.
چمران در عين حال خاطرنشان کرد، مذاکراتي هم با صدا و سيما و حوزه هنري براي توليد فيلم مستند چند قسمتي در مورد شهيد مصطفي چمران انجام داده‌ايم.
چمران گفت: تاکنون 11 کتاب در مورد زندگي شهيد چمران منتشر شده است.
چمران در بخش ديگر از سخنانش در پاسخ به سؤال کيهان گفت: ‌ديدگاه‌هاي سياسي، مبارزاتي و مذهبي شهيد چمران يکي بود و خلاف اين موضوع بيشتر در مکاتب سکولاريستي مطرح است نه مکاتب ديني به ويژه مکتب اسلام. وي تأکيد کرد: کسي نمي‌تواند خودش را با شهدا مقايسه کند و من نيز هيچ وقت خودم را با برادر شهيدم مقايسه نمي‌کنم.
گفتني است مراسم گراميداشت شهيد چمران روز پنجشنبه در دهلاويه با قرائت دعاي پرفيض کميل در محل شهادت وي برگزار خواهد شد و در تهران نيز روز شنبه هفته آينده در مسجد امام صادق(ع) واقع در ميدان فلسطين از ساعت 18/30 به بعد برگزار مي‌شود.
ساختمان شوراي چهارم هنوز آماده نيست
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به افزايش اعضاي چهارم شهر تهران از 15 به 31 نفر گفت: ساختمان اين شورا هنوز آماده نيست.
وي در خصوص ترکيب شوراي چهارم گفت: با هر ترکيبي و هر جناحي افراد در شورا حضور داشته باشند مطمئناً با يکديگر همکاري خواهيم کرد و کارها را پيش خواهيم برد.

 


رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي گلستان از کشف 33 دستگاه موتورسيکلت سرقتي طي يک عمليات پليسي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي پليس استان گلستان، محمدرضا اکبري گفت: طرح عملياتي مبارزه با سرقت موتورسيکلت طي دو روز توسط مأموران پليس آگاهي به مرحله اجرا گذاشته شد.
اکبري افزود: با توجه به افزايش سرقت موتورسيکلت در سطح استان طرح ويژه برخورد با سارقان موتورسيکلت در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي قرار گرفت.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي گلستان گفت: در اين طرح چهار نفر از سارقان موتورسيکلت در سطح استان دستگير و براي انجام تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شدند.وي افزود: در تحقيقات تخصصي به عمل آمده متهمان به سرقت 33 دستگاه موتورسيکلت اعتراف کردند که از تمامي صحنه‌هاي سرقت بازسازي صحنه صورت گرفت. با تلاش مأموران شکات شناسايي و متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي و با قرار صادره روانه زندان شدند.

 


از شرايط اصلي رسيدگي به درخواست معافيت کفالت، رسيدن به سن مشموليت، نداشتن غيبت و تنها پسر بالاي 18 سال و سالم خانواده است.
سازمان وظيفه عمومي ناجا طي اطلاعيه‌اي اعلام کرد: از شرايط اصلي رسيدگي به درخواست معافيت‌هاي کفالت از جمله کفالت پدر بالاي 65 سال تمام، يگانه فرزند ذکور و سالم بالاي 18 سال خانواده بودن، رسيدن به سن مشموليت(18 سال تمام) و نداشتن غيبت است و مهاجرت از محل سکونت، ازدواج و يا در حبس بودن برادر يا برادران مشمول مانع بهره‌مندي وي از اين نوع معافيت مي‌شوند.
همچنين در اين اطلاعيه آمده است، چنانچه برادر بالاي 18 سال مشمول، بيمار باشد، در صورتي که بيماري وي در شوراي پزشکي وظيفه عمومي تاييد شود، مانعي براي استفاده وي از معافيت کفالت نخواهد بود و مشمولاني که داراي پدر کمتر از 65 سال سن هستند تنها در صورتي از اين نوع معافيت استفاده کنند که پدر آنان داراي بيماري باشد که به تشخيص شوراي پزشکي وظيفه عمومي نيازمند به مراقبت نيز تشخيص داده شود.

 


رئيس انجمن بيهوشي ايران گفت: اکثر بيمارستان‌ها عوارض داروهاي بيهوشي را اعلام نمي‌کنند اما گزارش‌هايي که به نظام پزشکي ارسال شده حاکي از افزايش استفاده از داروهاي از رده خارج شده بيهوشي در جراحي‌هاست.
محمدمهدي قيامت در گفت‌وگو با فارس در مورد پيگيري هاي سازمان نظام‌پزشکي به عنوان نماينده پزشکان براي تعيين تکليف داروهاي بيهوشي با وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در 6 ماهه پايان سال بارها خطر استفاده از داروهاي کم اثر بيهوشي را به مسئولان و وزارت بهداشت اعلام کرده‌ايم اما اتفاقي نيفتاد و در نهايت با کمبود شديد مواجه شديم تا جايي که جراحي‌هاي غير اورژانسي در برخي بيمارستان‌ها مانند بيمارستان شهدا و فيروزگر براي مدتي متوقف شد.
وي ادامه داد: با اعمال تحريم‌ها و کمبود داروي بيهوشي، يک شرکت داخلي شروع به توليد داروهاي شل‌کننده عضلاني کرد ولي اين دارو جواب مصرف اتاق عمل را نمي‌داد و بسياري از بيمارستان‌ها مصرف داروهاي قديمي که عمدتا از نظر تکنولوژي و به علت عوارض کنار گذاشته شده بودند، شروع کرده‌اند.
قيامت در پاسخ به ادعاي عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس مبني بر ورود داروهاي چيني بيهوشي در اتاق‌هاي عمل گفت: هنوز داروي چيني بيهوشي نديده‌ام ولي از طرفي داروهاي وارداتي عمدتا کنترل کيفيت نمي‌شوند.
به گفته عضو هيئت مديره نظام پزشکي تهران دارويي مانند هالوتان ديگر در سوئيس و آلمان توليد نمي‌شود و فقط در هند توليد مي‌شود که اثربخشي لازم را ندارد.
رئيس انجمن بيهوشي ايران افزود: با اين مشکل بسياري از جراحان دستشان به عمل نمي‌رود و اگر متخصصان بيهوشي کار را جمع نمي‌کردند معلوم نبود آمار مرگ و مير چقدر بالا مي‌رفت و بايد پرسيد در حالي که مي‌توانيم در حاشيه امن راه برويم چرا بايد لبه تيغ باشيم؟

 


معاون مرکز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش‌پژوهان جوان از اعلام اسامي 327 پذيرفته شده آزمون مرحله دوم المپيادهاي علمي کشور خبر داد.
حسن ساعي دهقان با بيان اين مطلب گفت: در سال جاري شاهد افزايش حضور دانش‌آموزان شهرستاني در آزمون المپيادهاي علمي کشور بوده‌ايم که از مجموع هشت هزار و 952 شرکت‌کننده آزمون مرحله دوم المپيادهاي علمي، 327 نفر به دوره ويژه تابستاني المپيادهاي علمي کشور راه يافته‌اند که از اين تعداد 136 نفر دانش‌آموزان شهرستاني و 75 نفر دانش‌آموزان دختر بوده‌اند.
وي از پذيرفته‌شدگان اين آزمون خواست، ضمن مطالعه دقيق اطلاعيه باشگاه دانش‌پژوهان جوان که در پايگاه اطلاع‌رساني اين باشگاه به نشاني www.ysc.ac.ir درج شده است، روز جمعه 31 خردادماه با در دست داشتن مدارک لازم به همراه يکي از اولياي خود براي ثبت‌نام به نشاني اعلام شده در اطلاعيه مراجعه کنند.
ساعي دهقان در مورد المپياد کامپيوتري هم گفت: پذيرفته‌شدگان مرحله دوم اين آزمون بايد علاوه بر حضور در کلاس‌هاي آمادگي اين آزمون که راس ساعت 30/9 صبح جمعه 31 خردادماه ويژه دانش‌آموزان تهراني و راس ساعت 14 همان روز ويژه دانش‌آموزان شهرستاني تشکيل مي‌شود، در مرحله سوم اين آزمون که به صورت عملي در روزهاي شنبه و يکشنبه اول و دوم تيرماه برگزار مي‌شود، شرکت کنند.
وي، زمان آغاز دوره ويژه آموزش تابستاني براي تمامي رشته‌ها به استثناي رشته کامپيوتر را اول تيرماه سال جاري اعلام کرد.

 


روابط عمومي شرکت واحد اتوبوسراني تهران طي اطلاعيه‌اي از تغيير مسير خط 922 خبر داد.
در اين اطلاعيه آمده است با توجه به انسداد انتهاي بلوار شهيد عباسپور، ابتداي خيابان چمن آرا به منظور اجراي عمليات عمراني (آسفالت)، تا اطلاع ثانوي اتوبوس‌هاي خط 922 از مسير بلوار شهيد بابائيان- خيابان پنجم شيدايي- خيابان اتحاد- خيابان احسان به سمت شمال و نهايتا خيابان شهيد زهدي (مسير اصلي) تردد مي‌نمايند.

 


تنديسي از «بروس لي»، ستاره فقيد فيلم‌هاي اکشن و هنرهاي رزمي در محله چيني‌ها در هاليوود رونمايي شد.
به گزارش ايسنا، به منظور بزرگداشت ياد «بروس لي»، بازيگر سرشناس فيلم‌هاي رزمي هاليوود مجسمه‌اي از اين ستاره سينماي آسيا به ارتفاع بيش از دو متر در محله چيني‌ها در لس‌آنجلس به نمايش گذاشته شد.اين تنديس که توسط يک هنرمند چيني ساخته شده، همزمان با چهلمين سالگرد مرگ «بروس لي» و همچنين هفتاد و پنجمين سالگرد شکل‌گيري محله چيني‌ها در لس‌آنجلس رونمايي شد.به گزارش هاليوود ريپورتر، اين تنديس که توسط بنياد «بروس لي» ساخته شده، هنوز به طور کامل نصب نشده است و اين بنياد در تلاش است براي نصب کامل اين اثر 150 هزار دلار جمع‌آوري کند.«بروس لي» 20 ژوئيه 1973 با مرگ ناگهاني و مشکوک در هنگ‌کنگ بدرود حيات گفت. علت مرگ وي هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد، اما شايع‌ترين نظريه خونريزي مغزي بر اثر داروهاي تجويز شده و حساسيت زياد است.بعد از موفقيت بروس لي در هنگ‌کنگ، هاليوود به سراغ وي رفت و کمپاني برادران وارنر از وي خواست در فيلم «اژدها وارد مي‌شود» به ايفاي نقش بپردازد؛ به همين دليل بروس لي «بازي مرگ» را رها کرد و در «اژدها وارد مي‌شود» که اولين فيلم جهاني وي به شمار مي‌رفت به ايفاي نقش پرداخت.

 


مرکز مديريت بحران و کاهش بلاياي طبيعي فيليپين اعلام کرد: بارش باران شديد و مداوم و جاري شدن سيلاب تند نزديک به 98 هزار تن از مردم اين کشور را بي‌خانمان و آواره کرده است.
مدير اجرايي مرکز مديريت بحران و کاهش بلاياي طبيعي فيليپين در اين باره گفت: بارش شديد باران مناطق مختلفي از اين کشور را دربر گرفته اما تاکنون گزارشي از تلفات جاني اين حادثه طبيعي گزارش نشده است.
همچنين در يکي از مناطق روستايي اين کشور بارش باران موجب تخريب يک سد شد و مشکلات جدي را براي ساکنان آن بوجود آورد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، مدير اجرايي مرکز مديريت بحران و کاهش بلاياي طبيعي اين کشور همچنين گفت: نيروهاي اين مرکز در وضعيت آماده‌باش قرار دارند و مدام در حال بررسي و کنترل وضعيت هستند.

 


بر اثر بارش‌ باران‌هاي سيل‌آسا در نواحي شمالي هند چندين جاده، ساختمان و خودرو به زير آب فرو رفت و 60 تن جان خود را از دست دادند.
به گزارش ايسنا، يکي از مقام‌هاي محلي در ايالت «اوتارخند» گفت: بيش از 60 تن در اين حادثه طبيعي کشته شدند و دست‌کم 50 تن ديگر همچنان ناپديد هستند.
همچنين رانش زمين در منطقه «آلمورا» موجب شد تا يک دستگاه اتوبوس مسافربري دچارحادثه شود و در ميان گل و لاي گير بيافتد. علاوه بر اين، تعداد زيادي از مردم مناطق سيل‌زده به دليل مسدود شدن مسيرهاي ارتباطي و ريزش پل در خانه‌هاي خود محبوس شدند.
مقام‌هاي دولتي هند با توزيع بسته‌هاي غذايي و آب آشاميدني تلاش دارند تا از ميزان تلفات اين حادثه طبيعي بکاهند.
بنا به گزارش‌هاي رسيده بارش باران‌هاي موسمي همچنين موجب بروز مشکلاتي براي ساکنان دهلي نو شده و به راه‌هاي ارتباطي خسارت وارد کرده است.

 


شهردار بزرگترين شهر ايالت کبک در کانادا به اتهام فساد مالي دستگير شد.
به گزارش فارس به نقل از يورونيوز، شهردار «مونترال» بزرگترين شهر ايالت کبک در کانادا صبح ديروز در خانه‌اش دستگير شد.
سخنگوي دفتر مبارزه با فساد در ايالت کبک گفت: «مايکل اپلبام» شهردار مونترال با 14 فقره اتهام مختلف، از جمله توطئه، تقلب، اختلاس و رشوه‌خواري در امور شهري مواجه است.
اپلبام در نوامبر گذشته و پس از آنکه «جرالد ترمبلي» شهردار پيشين مونترال به اتهام فساد مالي مجبور به استعفا شد، به عنوان شهردار موقت اين شهر انتخاب گرديد.گفتني است اتهامات وارده به شهردار مونترال به ويژه مربوط به اخذ مجوز و حمايت از دو پروژه بزرگ ساختماني است و به سال‌هاي 2006 تا 2011 ميلادي برمي‌گردد.

 


«استوارت هال» مجري شبکه خبري بي‌بي‌سي که مدتي قبل رسوايي تجاوز به چند کودک را به بار آورد به جرم خود اعتراف کرده و به 15ماه حبس محکوم شده است.
به گزارش ايسنا، استوارت هال 83 ساله به 14 جرم صورت گرفته در بين سال‌هاي 1967 و 1985 ميلادي اعتراف کرد.
مجري شبکه بي‌بي‌سي طي 18 سال به چندين دختر از جمله يک کودک 9 ساله تجاوز کرده است.
به گزارش ايسنا به نقل از بي‌بي‌سي، استوارت هال با سوء استفاده از جايگاه خود به عنوان فردي مشهور دست به اين جرايم زده است

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10