(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 29 خرداد 1392 - شماره 20521

حديث دشت عشق
برديم و سربلند مسافر برزيل شديم
سلام چهارم ايران به جام جهاني
اخبار کوتاه از فوتبال
فعاليت غيرقانوني 10 رئيس فدراسيون!
کي روش پس از صعود ايران مطرح کرد
خدا مي داند در جام جهاني روي نيمکت تيم ملي هستم يا نه
خوشحالم که نام ايران جزو 32 تيم برتر فوتبال دنيا قرار گرفت
نکونام: کمتر کسي پيش بيني مي‌کرد به جام جهاني برويم
تماس رئيس جمهور منتخب مردم با کاپيتان و سرپرست تيم ملي
خواندني از ورزش ايران
جزئيات مراسم استقبال از تيم ملي
   


به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي‌اکبر حقيقت»
جان مي‌دهم به شوق وصال تو يا حسين(ع)
«... در آخرين اعزامش به او گفتم: «داداش! تو طلبه‌اي، درست را ادامه بده و فعلا جبهه را رها کن.» لبخندي زد و در جوابم گفت: اين آخرين باري است که مي‌روم! من آن روز منظور علي‌اکبر را نفهميدم تا چند روز بعد که معناي آخرين سفر را از گريه مادرم فهميدم.»آري! طلبه مهذب و پارسايي که فقط بيست سال شمع حياتش روشن بود. چنان درخشيد که ملائک به استقبالش آمدند و نصيب و بهره خويش را به خوبي از خداوند دريافت نمود. نسبت به فرايض ديني به ويژه پاسداشت امر به معروف و نهي از منکر بسيار جدي بود. او در غروبي غمناک در هجوم تير و ترکش و سرب داغ در شلمچه غزل شهادت را اينگونه سرود:
جان مي‌دهم به شوق وصال تو يا حسين
تا بر سرم قدم ننهي جان نمي‌دهم
بيابان‌هاي گرم جنوب نه سال تمام پذيراي بدن مطهرش شد، تا سال 75 که استخوان‌ها و پلاکش بر دوش مردم خونگرم گلپايگان تشييع شد.طلبه بسيجي شهيد «علي‌اکبر حقيقت»، سال 1346 در گلپايگان متولد شد و در 30/1/1366 در شلمچه به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
تيم ملي فوتبال ايران که تا شروع دور برگشت مرحله مقدماتي از شانس کمي براي صعود مستقيم به جام‌جهاني برخوردار بود، در آخرين ديدار اين مرحله دست به کار بزرگي زد و با پيروزي برابر کره‌جنوبي به عنوان تيم اول گروه به جام جهاني 2014 صعود کرد.
ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و کره جنوبي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 عصر ديروز در ورزشگاه مونسو شهر اولسان و در حضور بيش از 30 هزار تماشاگر و قضاوت داور چيني برگزار شد که در پايان شاگردان کارلوس کي‌روش با برتري يک بر صفر برابر کره به طور مستقيم راهي جام جهاني شد. رضا قوچان نژاد در دقيقه 59 تنها گل ايران را به ثمر رساند. در اين ديدار رحمان احمدي، سيدجلال حسيني، پژمان منتظري، خسرو حيدري(65 غلامرضا رضايي)، اميرحسين صادقي، هاشم بيک‌زاده، مجتبي جباري، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، مسعود شجاعي(82 احسان حاجي صفي) و رضا قوچان‌نژاد(92 فرزاد حاتمي) براي ايران به ميدان رفتند و در نيمه اول تحت فشار حملات پياپي کره قرار گرفتند.
دقايق ابتدايي اين ديدار طبق پيش بيني ها با حملات پرتعداد کره اي ها آغاز شد و آنها تلاش کردند با ارسال از جناحين دروازه ايران را به خطر بيندازند. با اين حال بازيکنان ايران در پنج دقيقه ابتدايي به دنبال گرفتن توپ از بازيکنان حريف بودند. در دقيقه 6 اين ديدار يکي از ارسال هاي کره اي‌ها با ضربه محکم مهاجم اين تيم از روي دروازه به بيرون رفت که اين مهمترين موقعيت کره بود. شليک پرقدرت “هوک” در دقيقه 13 در حالي که درون چارچوب بود در دستان رحمان احمدي آرام گرفت تا کره اي ها از حملات خود به نتيجه نرسند. کره اي ها در دقيقه 21 بازهم از حربه اصلي شان استفاده کردند و توپ بلندي را براي “کيم شين ووک” مهاجم بلند قامت خود ارسال کردند که مهاجم حريف روي مدافعان ايران مرتکب خطا شد. در دقيقه 28 کره اي ها بازهم با ارسال‌هاي بلند قصد بازکردن دروازه ايران را داشتند که مدافعان تيم ملي کشورمان با دفاعي کم اشتباه اجازه باز شدن دروازه را ندادند. دقايق پاياني نيمه اول ايران کمي از لاک دفاعي خارج شد و توپ را در ميانه ميدان در اختيار گرفت اما شاگردان کي روش توان و تمرکز لازم براي حمله کردن را نداشتند.
شروع نيمه دوم بازهم با برتري کره اي ها همراه بود و آنها همچنان به ارسال از جناحين تاکيد داشتند.در دقيقه 49 رضا قوچان نژاد در يکي از موقعيت هاي کم تعداد ايران مي توانست دروازه کره را با خطر مواجه کند که تعلل او اين فرصت را از ايران گرفت. در دقيقه 59 رضا قوچان نژاد از اشتباه دفاع کره استفاده کرد و از يک موقعيت کم اثر بهترين موقعيت را براي خود ايجاد کرد و با ضربه دقيق و فني دروازه کره را باز کرد تا ايران از حريف پيش بيفتد. بعد از اين گل کره‌اي‌ها که رمق نيمه اول را نداشتند تلاش کردند تا بازهم روي دروازه ايران خطرساز شوند اما کم اشتباه بودن مدافعان ايران اين فرصت را از آنها گرفت. در دقيقه 75 خطاي اميرحسين صادقي يک موقعيت ايده ال را در جناح راست براي کره ايجاد کرد که ارسال اين توپ دو موقعيت مطلوب براي کره را بوجود آورد که رحمان احمدي با شهامت اين دو موقعيت که بهترين موقعيت‌هاي کره بودند را مهار کرد. احمدي در اين صحنه نمايشي فوق العاده داشت. در دقيقه 82 مسعود شجاعي پشت محوطه جريمه خطايي را روي بازيکن کره انجام داد اما حريف نتوانست از اين موقعيت استفاده کند. شجاعي در دقيقه 82 با دريافت کارت زرد و در شرايطي که مصدوم شده بود جايش را به احسان حاجي صفي داد. در دقايق پاياني کره اي ها حملات زيادي را روي دروازه ايران انجام دادند اما نتوانستند به گل برسند تا ايران براي چهارمين بار به جام جهاني صعود کند.
ايران پيش از اين در جام جهاني 1978 آرژانتين، 1998 فرانسه و 2006 آلمان شرکت کرده بود و با توجه به روند يکي‌درميان حضور در جام جهاني اين بار نوبت ما بود که در بزرگ ترين رويداد فوتبالي جهان در عرصه ملي شرکت کنيم.
ازبکستان به پلي آف رفت
اما در ديگر ديدار گروه نخست آسيا ديدار دو تيم ازبکستان و قطر از ساعت 16:30 در تاشکند برگزار شد که ازبکستان 5 بر يک برابر قطر به پيروزي رسيد. عبدالقدير الياس در دقيقه 38 براي قطر گلزني کرد بهادر يسيموف در دقيقه 62 و 75 و اولگ ستيف در دقيقه 72 و عديل احمدوف گل‌هاي ازبکستان را زدند. با اين برد کره جنوبي به لطف تفاضل يک گل مستقيم به جام جهاني رفت. با اين نتيجه ازبکستان راهي پلي‌آف شد. ايران به عنوان تيم مستقيم و به عنوان تيم اول راهي جام جهاني شد و کره جنوبي هم به عنوان تيم دوم به جام جهاني رسيد.
استراليا هم مسافر جام جهاني شد
در گروه دوم مسابقات تيم ملي استراليا با برتري يک بر صفر برابر عراق موفق شد، به جام‌جهاني صعود کند. کانگوروها در آخرين بازي خود در مقدماتي جام‌جهاني برابر عراق به ميدان رفتند که در پايان موفق شدند با گل “جاشوآ کندي” در دقيقه 82 بليت رفتن به برزيل را رزرو کند. قضاوت اين ديدار را عليرضا فغاني بر عهده داشت. پيش از اين تيم‌هاي برزيل (ميزبان) و ژاپن به جام‌جهاني صعود کرده بودند.

 


تيموريان: مردم ما لياقت حضور در جام جهاني را دارند
آندرانيک تيموريان هافبک تيم ملي فوتبال کشورمان پس از صعود تيم ملي به جام جهاني گفت: واقعا کره‌اي‌ها در چند روز گذشته ما را خيلي اذيت کردند. مربي کره صحبت‌هاي بدي را با کي‌روش داشت. اما ما تمرين‌هاي خوبي را پشت سر گذاشتيم و خيلي محکم وارد مستطيل سبز شديم و خوشبختانه توانستيم به جام جهاني صعود کنيم. مردم ما صعود به جام جهاني را دوست دارند، اين موفقيت را به همه مردم تبريک مي‌گويم.
ناراحتي سرمربي کره از شکست برابر ايران
سرمربي کره در نشست خبري از نتيجه به دست آمده در ديدار مقابل ايران ابراز ناراحتي کرد و گفت: بايد براي آينده فوتبال کره فکر جديدي کنيم. چوي پس از باخت به ايران گفت: ما به جام جهاني صعود کرديم. نتيجه خوبي نگرفتيم اما مسئوليت‌مان را انجام داديم. انتظار داشتيم دو بازي پيش به جام جهاني برويم، به خاطر تماشاگران متاسفم و به خاطر نتيجه اي که به دست آمد. بايد براي آينده فوتبال کره جنوبي فکر جديدي داشته باشيم. وي ادامه داد: نسل جديد فوتبال کره بازيکنان بسيار خوبي هستند، ما بازيکنان بسيار خوبي داريم و مي توانيم از اين بهتر شويم.
سرپرست تيم ملي: فشار زيادي روي ما بود
مهدي محمد نبي پس از پيروزي تيم ملي ايران برابر کره جنوبي و صعود به جام جهاني اظهار داشت: فشار زيادي قبل از بازي متوجه ما بود. اميدوارم اين برد از سوي بازيکنان تيم ملي در ايام شعبانيه مبارک مردم ايران باشد. وي افزود: همانطور که شما مي‌دانيد با اين پيروزي براي اولين بار به عنوان سرگروه به جام جهاني صعود کرديم. اين بازي براي ما فينال بود و نبايد به دلايل مختلف مساوي مي‌کرديم و يا مي‌باختيم.
قوچان نژاد: بعد از گل اعتماد به نفس بازيکنان بالا رفت
رضا قوچان نژاد پس از انتخاب خود به عنوان بهترين بازيکن ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و کره جنوبي که با برد يک بر صفر تيم ملي ايران و صعود اين تيم به رقابت هاي جام جهاني برزيل توام بود، گفت: براي شکست دادن کره جنوبي همه بازيکنان زحمت کشيدند و هرچقدر که توانستيم در زمين دويديم. خدا را شکر مي‌کنم که توانستيم بازي را ببريم و خودمان را به جام جهاني برزيل رسانديم. وي در خصوص گلي که به ثمر رساند و منجر به برتري تيم ملي ايران شد، اظهار داشت: خوشبختانه پس از آنکه گل زديم. اعتماد به نفس و باور بازيکنان بالا رفت که مي‌توانيم اين بازي را ببريم البته در چند صحنه هم شانس آورديم که گل نخورديم.
3 بازيکن جديد رسما به استقلال پيوستند
احمد جمشيديان ،پژمان نوري و محمدمهدي نظري با حضور در باشگاه استقلال و عقد قراردادي يکساله به اين تيم پيوستند.اين سه بازيکن ديروز پس از مذاکره با فتح الله زاده در جمع خبرنگاران اين خبر را تاييد کردند و قرار است سال آينده در استقلال بازي کنند. همچنين محمد قاضي مهاجم فصل گذشته پرسپوليس هم براي مذاکره با باشگاه استقلال ديروز در دفتر علي فتح الله زاده مدير عامل استقلال حاضر شد و پس از گفتگويي 5 دقيقه اي محل را ترک کرد. وي که از باشگاههاي راه‌آهن،تراکتورسازي و مس کرمان پيشنهاد دارد پس از ترک اين جلسه گفت که تا 2 روز آينده تيم جديد خود را انتخاب مي کند.مديران باشگاه استقلال که از ديروز به طور رسمي وارد بازار نقل و انتقالات شده اند قرار است از امروز براي تمديد قرارداد بازيکنان فصل گذشته خود وارد مذاکره شوند.
قرارداد 2 ساله حمودي با سپاهان
علي حمودي، مدافع فصل قبل استقلال تهران با عقد قرارداد دوساله‌اي به سپاهان پيوست.سرپرست تيم فوتبال سپاهان اصفهان با رد خبر تمديد قرارداد علي‌حمودي با تيم فوتبال استقلال تهران، اظهارکرد: قرارداد باشگاه سپاهان با اين بازيکن دو ساله است و وي تا چند روز آينده در تمرينات آماده سازي سپاهان حاضر مي‌شود.
اختلاف نظر در کميته داوران بالا گرفت
رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: ديگر نمي‌توانيم با دپارتمان حسين‌عسگري کار کنيم.فريدون اصفهانيان در مورد جلسه کميته داوران فدراسيون فوتبال، گفت: آقاي عسگري بدون هماهنگي با ما اسامي داوراني را براي قضاوت در ليگ برتر اعلام کرده که اين کار بدون هماهنگي کميته داوران بوده است. ضمن اينکه ما هم بايد مثل کنفدراسيون فوتبال آسيا کار کنيم و به کميته داوران هيئت‌هاي استان‌ها اعتماد کنيم و از آنها اسامي داوران را بخواهيم و از بين داوراني که استان‌ها به ما معرفي مي‌کنند براي ليگ برتر داور انتخاب کنيم. نه اينکه خودمان و حتي بدون هماهنگي با کميته داوران چنين اقدامي انجام بدهيم.وي ادامه داد: متاسفانه هماهنگي و تعاملي بين کميته و دپارتمان داوري وجود ندارد و دپارتمان حسين عسگري بدون هماهنگي با کميته داوران کار مي‌کند و بايد اعلام کنم ديگر نمي‌توانيم با اين دپارتمان کار کنيم. حسين عسگري حتي بدون هماهنگي با ما داوران ليگ برتر را انتخاب کرده است.

 


10 رييس فدراسيون ورزشي با وجود پايان دوره چهار ساله رياستشان، ماه‌هاست که بدون داشتن حکم سرپرستي از وزارتخانه، فعاليت غيرقانوني دارند.
بحث برگزاري انتخابات فدراسيون‌هاي ورزشي مدت‌هاست که در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. بخش عمده دلايل برگزار نشدن انتخابات فدراسيون‌ها هم برمي‌گردد به اتفاقاتي که بعد از برکناري روساي 5 فدراسيون و تعليق ورزش ايران بوجود آمد.
فدراسيون‌هاي شنا، شيرجه و واترپلو، قايقراني، کشتي، سوارکاري، اسکيت، ورزش‌هاي سه‌گانه، چوگان، کوهنوردي، کنگ‌فو، بدنسازي و پرورش اندام، پهلواني و زورخانه‌اي، نجات غريق، ورزش‌هاي کارگري، اتومبيلراني و موتورسواري و نابينايان 15 فدراسيوني هستند که تکليف روساي آنها مشخص نيست که در اين ميان دوره رياست چهار ساله روساي فدراسيون ورزشي ماه‌هاست به پايان رسيده و تنها مسوولان 4 فدراسيون با حکم سرپرستي وزارت ورزش و جوانان فعاليت مي‌کنند. فدراسيون‌هاي شنا، شيرجه، واترپلو، ورزش‌هاي نابينايان، اتومبيلراني و موتورسواري، زورخانه‌اي و قايقراني تنها چند ماه است که توسط سرپرستان جديد اداره مي‌شوند. مسوولان اين فدراسيون‌ها کمتر از 6 ماه است که بر مسند رياست فدراسيون‌هايشان تکيه زدند و عملکرد قانوني دارند.اما از سوي ديگر ساير فدراسيون‌هايي که در بالا از آنها نام برده شد نه تنها رييس ندارند بلکه مسوولانشان بدون داشتن حکم سرپرستي از وزارت ورزش به طور غيرقانوني کار مي‌کنند. اگرچه اخيرا ثبت نام نامزدهاي انتخابات فدراسيون‌هاي اسکيت (6 نفر)، موتورسواري (5 نفر)، شنا (4 نفر)، کشتي (12 نفر) و سوارکاري (10 نفر) انجام شده و ظاهرا بايد شرايط براي برگزاري انتخابات آماده شود ولي برگزاري مجمع انتخاباتي در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.البته در اين بين ثبت نام از نامزدهاي کاراته هم انجام شد که به سرعت انتخابات مربوطه به انجام رسيد. اکنون هم نام‌نويسي از نامزدهاي فدراسيون نجات غريق در حال انجام است.

 


سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از صعود تيمش به جام جهاني گفت: فقط خدا مي داند در جام جهاني روي نيمکت تيم ملي خواهم بود يا نه.
کارلوس کي روش در نشست خبري پس از بازي مقابل کره جنوبي و صعود به جام جهاني گفت: بازي بسيار سختي بود. مي‌دانستيم بايد مقابل تيم بسيار خوبي بازي کنيم و به همين خاطر فشار زيادي پشت سر گذاشتيم. تيم من بازي خيلي هوشيارانه‌اي انجام داد. تلاش داشتيم با يک بازي هوشمندانه از ضد حمله استفاده کنيم.
وي ادامه داد: خوشبختانه در يکي از اين موقعيتها گل زديم. البته کره موقعيت داشت اما نتوانست استفاده کند. بايد اضافه کنم که اين نتيجه منصفانه‌ترين نتيجه نبود و کره هم خيلي خوب بود. در انتها تيمي پيروز شد که با يک روحيه بالا برنده شد. با يک نظم بالا، انگيزه و اشتياق بي نهايت بالا. با ايمان و اعتمادي که به بازيکنانم داشتم مي دانستم صعود مي کنيم.کي‌روش در پاسخ به اين سوال که آيا در جام جهاني او را روي نيمکت ايران مي‌بينيم يا خير گفت: اين سوال را فقط خدا مي‌تواند جواب بدهد. وي در پايان خطاب به کره اي ها گفت: آنها در اين بازي آنها عملکرد بسيار خوبي داشتند و بايد به کره به خاطر صعودشان تبريک بگويم. به عنوان سرمربي ايران مي‌گويم بايد رشد کنيم تا روزي در حد کره جنوبي باشيم. به کره و ايران تبريک ميگويم. بازي بسيار سختي بود.

 


کاپيتان تيم ملي فوتبال صعود ايران را به جام جهاني را به همه مردم ايران تبريک گفت.
جواد نکونام پس از پيروزي مقابل تيم فوتبال کره‌جنوبي اظهار کرد: خدا را شکر که بچه‌ها کمک کردند تا مردم ايران خوشحال شوند. بعد از سختي‌هاي سال 2006 اميدوارم که اين صعود يک شروع تازه و جو تازه‌اي را براي پيشرفت و حرکت رو به جلوي فوتبال ايجاد کند و شادي‌ها ادامه داشته باشد. وي درباره اين که با پيروزي پر گل ازبکستان احتمال داشت با تساوي ايران صعود ايران به مخاطره بيفتد، گفت: ما اين مساله را مي‌دانستيم و در کنفرانس خبري آن را مطرح کرديم. مي دانستيم که ممکن است ازبکستان بتواند با تفاضل گل به پيروزي برسد. همان طور که ديديد در نيمه دوم ازبکستان در فاصله چند دقيقه‌ دو گل زدند و اگر نمي‌برديم صعودمان سخت مي‌شد.
نکونام ادامه داد: با برنامه و براي برد به ميدان رفته بوديم. با برنامه دفاع مي‌کرديم و قصد داشتيم در ضد حملات به گل برسيم که خوشبختانه با زحمتي که بچه‌ها کشيدند سختي‌ها در آخر به شادي تبديل شد. برنامه مان اين بود که عقب بنشينيم و فوتبال بسته اي را انجام دهيم، چون مي دانستيم کره‌اي‌ها با وجود بازيکن شماره “18” و کاپيتانشان روي توپ‌هاي مستقيم و بلند قصد به گل رسيدن را دارند. در اين يک هفته‌ روي نقاط قوت و ضعف کره‌جنوبي کار کرده بوديم و اين تيم را کاملا مي‌شناختيم. کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران همچنين درباره واکنش کارلوس کي‌روش در پايان مسابقه، گفت: کره‌اي‌ها در اين چند روز جو سنگيني را عليه ما به راه انداخته بودند و خبرنگارانشان هر روز صحبت‌ها و کُري‌هاي بازيکنان و مربيانشان را به ما مي‌گفتند . آنها در رختکن تيم ملي و زمين مسابقه خود عکس‌هاي بزرگي از مربي‌شان و صحبت‌هاي او را به زبان کره‌اي نصب کرده بودند.
نکونام خاطرنشان کرد: طبيعي بود که با جوي که کره‌اي‌ها به راه انداخته بودند کارلوس کي‌روش آن طور خوشحالي کند . البته اتفاق خاصي نيفتاد و فوتبال است و جنگ رواني. در اين مدت کي‌روش خيلي زحمت کشيد و محکم پاي تيم ملي ايستاد. وي اضافه کرد: بعد از باخت لبنان کمتر کسي پيش‌بيني مي‌کرد که به جام جهاني صعود کنيم و روي کي‌روش هم فشار زيادي بود به همين دليل در پايان مسابقه آن واکنش را نسبت به نيمکت کره‌اي‌ها نشان داد. حتي چند بازيکن ديگر هم به سمت نيمکت کره‌اي‌ها رفتند و خوشحالي کردند. کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران گفت: همان طور که قلب شما با ما بود ، دعا و قلب تمام مردم ايران هم همراه ما بود و بچه ها با تمام وجود بازي کردند و نشان دادند که ايراني‌ها مرد روزهاي سخت هستند. بايد از کساني که در اين مدت تيم ملي را حمايت کردند و به خصوص رسانه‌ها که قبل از بازي با قطر حمايت‌هايشان شروع شد تشکر کنم.نکونام افزود: دست منتقداني را هم که انتقاد مفيد و سازنده‌اي داشتند را مي‌فشارم. بايد از اين به بعد زندگي و شروع جديدي براي جام جهاني داشته باشيم. حتي همه مردم و حتي تدارکات تيم هم در اين پيروزي سهيم هستند . خوشحالم که نام ايران جزو 32 تيم برتر فوتبال دنيا قرار گرفت.

 


رئيس جمهور منتخب مردم ايران شخصا با جوادنکونام و مهدي محمد نبي،‌ کاپيتان و سرپرست تيم ملي فوتبال در اولسان کره جنوبي تماس گرفت و صعود به جام جهاني را تبريک گفت.
حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني، رييس جمهور منتخب مردم ايران شخصا طي تماس تلفني با جواد نکونام و نبي، صعود ملي‌پوشان را به جام جهاني برزيل تبريک گفت.

 


*بهرام افشارزاده و اصغر رحيمي، دبير کل کميته ملي المپيک و دبير ستاد تدارکاتي بازي‌هاي المپيک و آسيايي به همراه نمايندگان بين‌الملل و مالي اين کميته‌ ظهر امروز براي انجام اقدامات لازم قبل از اعزام کاروان ورزشي به بازي‌هاي داخل سالن و رزمي راهي اينچئون کره جنوبي مي‌شوند.

 


جزييات برگزاري مراسم استقبال از ملي پوشان فوتبال در صورت صعود به جام جهاني اعلام شد.
در اطلاعيه اي که از سوي روابط عمومي فدراسيون فوتبال منتشر شد، آمده است: فدراسيون فوتبال در صورت صعود مستقيم تيم ملي به جام جهاني 2014 برزيل، مراسم ويژه اي براي استقبال از ملي پوشان در ورزشگاه آزادي تدارک ديده است. اين مراسم ساعت 17 روز چهارشنبه 29 خرداد92 در ورزشگاه آزادي، با حضور علاقمندان و طرفداران تيم ملي برگزار خواهد شد و بازيکنان پس از ورود به ورزشگاه آزادي، طي مراسمي دور افتخار مي زنند و صعود به جام جهاني را همراه با تماشاگران پرشور جشن خواهند گرفت. در اين مراسم تنها آقايان مي توانند حضور داشته باشند و از بانوان علاقه مند به تيم ملي درخواست مي شود تا از آمدن به استاديوم آزادي خودداري کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10