(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 01 تیر  1392 - شماره 20523

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
آيت‌الله موحدي‌کرماني در خطبه‌هاي نمازجمعه تهران : حضور پرشور مردم در انتخابات‌،لبيک به نداي رهبري بود
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
آسيا تايمز گزارش داد
سردرگمي آمريکا و اسرائيل از خلق حماسه سياسي در ايران
معاون وزير نيرو: آب ذخيره سدهاي کشور نصف سال‌هاي قبل است
با حضور وزير راه و شهرسازي صورت گرفت
بهره‌برداري از 4 پروژه عمراني در خراسان رضوي
آيت‌الله مکارم‌ شيرازي: کسي حق اهانت به مقدسات شيعه و سني را ندارد
يک مسئول اعلام کرد
سود 300 درصدي خرما در جيب دلالان
امام جمعه قم: حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام و دولت جديد است
مدير کل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان خراسان رضوي خبر داد
برگزاري نخستين جشنواره سراسري پرده‌خواني رضوي
   


مرحوم آيت‌الله مجتهدي تهراني: سخن‌چيني گناه خيلي عجيب و بدي است. حالا کسي عصباني شده و پشت سر کسي حرف بدي زده است، شما نبايد اين حرف را انتقال بدهي، بايد ساکت باشي و چيزي نگويي.

 


امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اينکه حماسه سياسي ملت ايران دشمن را مايوس کرد گفت: دشمنان فهميدند که اين حضور پرشور لبيک به نداي رهبري بود و اينکه رابطه مردم با ولايت ناگسستني است.
امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران ضمن تبريک به مناسبت پيروزي تيم ملي ايران و صعود به جام جهاني اظهار داشت: اين پيروزي را به مقام معظم رهبري و ملت ايران و بويژه خود اين ورزشکاران تبريک مي‌گويم؛ عزتي آفريدند که خداوند عزت بيشتري به آنها عنايت فرمايد.
امام جمعه موقت تهران همچنين به پيروزي عظيم حماسه سياسي و حضور گسترده و چشمگير مردم در انتخابات اشاره و تصريح کرد: از مردم خوب و ولايتمدار ايران اسلامي تشکر خاص دارم؛ البته نبايد شکرگزاري تنها در زبان باشد بلکه بايد به صورت عملي اين کار را انجام داد و اين به عهده مسئولان است که خادم اصلي مردم باشند و تا آنجا که مي‌توانند خدمت کنند.
وي با تاکيد بر اينکه حماسه سياسي، دشمن را مايوس کرد افزود: دشمن فهميد اين انتخابات و حضور پرشور مردم لبيک به نداي مقام معظم رهبري بود چرا که ايشان به اصل حضور مردم تاکيد داشتند و مردم هم به ايشان لبيک گفتند؛ دشمن فهميد مردم تابع ولي فقيه‌اند و رابطه آنها با ولايت ناگسستني است.
آيت‌الله موحدي‌کرماني با بيان اينکه مقام معظم رهبري جمله‌اي قريب به اين مضمون داشتند که خداوند دلها را به آنچه صلاح است هدايت فرمود گفت: حتما اين عنايت شامل حال مردم شده است.
امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني به حق شايسته اين مقام بودند و از رجال سياسي، ديني و مذهبي هستند و به حق مديري قوي، مدبري شايسته، انساني انقلابي و تابع ولايت فقيه چه در زمان امام (ره) و چه در زمان رهبرمعظم انقلاب هستند. وي بر همين اساس به مبارزات چشمگير حجت‌الاسلام روحاني در دوران خفقان قبل از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره کرد و يادآور شد: بعد از انقلاب هم ايشان همين مسير را ادامه دادند و سخنراني‌هاي انقلابي‌شان فراموش شدني نيست؛ ايشان در سخنراني خود در مسجد ارگ براي اولين بار بنيانگذار جمهوري اسلامي را امام خميني (ره) خطاب کرد.
آيت‌الله موحدي‌کرماني همچنين تصريح کرد: حجت‌الاسلام روحاني عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز، نماينده مجلس شوراي اسلامي، عضو مجلس خبرگان رهبري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هستند و مسئوليت‌هاي متعددي داشته‌اند و آنچه که ما ديده‌ايم فردي موفق هستند.
امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اينکه بايد بدانيم اين بار، بار سنگيني است اظهار داشت: خداوند در قرآن کريم خطاب به رسول اکرم (ص) مي‌فرمايند: اگر قرآن را توانستي با ترتيل بخواني و درک کني موفق هستي؛ بنده نيز به رئيس‌جمهور منتخب مي‌گويم با خواندن آيه آيه قرآن و دقت در آن و آماده شدن براي اجرا مي‌توان اين بار سنگين را به خوبي به منزل رساند و راه حل اين است که از طريق دستورات ديني اقدام کرد. وي در ادامه به حکم حضرت علي (ع) به مالک اشتر اشاره و اضافه کرد: ايشان دستوراتي به عنوان عهد و پيمان به مالک اشتر دادند و معتقدم يک فرد مسئول و کارگزار در هر سطحي و هر مسئوليتي بايد اين عهد‌نامه را به دقت بخواند و عملي کند.
آيت‌الله موحدي‌کرماني در عين حال يکي از کارهاي سنگين رئيس‌جمهور منتخب را انتخاب کارگزاران دانست و تصريح کرد: ايشان بايد وزرا را انتخاب و براي سازمان‌ها رئيس تعيين کند و همچنين مشاوران و معاوناني براي خود برگزيند که اين کار بسيار سختي است و دعا مي‌کنيم خداوند وي را موفق کند و مردم را هم در اين زمينه کمک نمايد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با تاکيد بر اينکه بايد افراد امتحان‌داده و نخبه را انتخاب کرد يادآور شد: آنهايي که وفاداري به ولايت را اثبات کرده و علاقه به انقلاب را نشان دادند و در واقع برادرمان آقاي روحاني بايد چنين افرادي که دلسوز و خادم ملت هستند انتخاب کند و با اين انتخاب صحيح موفق خواهد شد مشکلات کشور بويژه مسائل اقتصادي را حل کند و ياري خداوند نيز دنبال اين برنامه است. وي با بيان اينکه ممکن است مردم چيز‌هايي بخواهند اما طبيب آنچه که مصلحت بيمار است انجام مي‌دهد گفت: اين مسئله از امتياز‌هاي نظام جمهوري اسلامي است؛ مثلا در کشورهاي اروپايي ممکن است مردم دنبال همجنس‌بازي باشند اما حکومت اسلامي ويژگي دلسوزي براي مردم را دارد و چنين مواردي را انجام نمي‌دهد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر مسئوليتي به کسي داده مي‌شود بايد ديد که وي چگونه با مردم برخورد مي‌کند. بايد هم راستگو باشد و هم وفادار و اينکه سوءاستفاده مي‌کند يا خير.
به گزارش فارس، آيت‌الله محمدعلي موحدي‌کرماني در خطبه‌ اول نماز جمعه  درباره عظمت ماه شعبان گفت: خداوند در ماه شعبان يک جايزه بزرگ را براي بنده‌هاي خود در نظر گرفته که همه بايد اين جايزه را دريافت کنند و آن جايزه حرکت به سوي ذات مقدس و بريدن از آنچه غير خدا است.
خطيب موقت جمعه تهران در مورد درجات ماه شعبان نسبت به ديگر ماه‌ها نيز تصريح کرد: شعبان ماهي است که پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) براي عبادت، خود را هلاک مي‌کرد.
خطيب موقت جمعه تهران به ولادت حضرت ولي عصر(عج) در ماه شعبان اشاره و تصريح کرد: در روايات شيعه و سني آمده است که انتظار حضرت ولي‌عصر(عج) از ارزش فراواني برخوردار است و حضرت زين‌العابدين نيز مي‌فرمايند که انسانهايي که در زمان غيبت به سر مي‌برند و امام حجت را قبول و منتظر ظهورش هستند از  مردم هر زماني افضل و بالاترند.
آيت‌الله موحدي‌کرماني با تاکيد بر اينکه قبل از ظهور حضرت ولي‌عصر(عج) اعتراضات و قيام‌هاي مردم به اوج خود مي‌رسد، گفت: مردم در مقابل ستمگران مقاومت را شروع و از آن سو ستمگران در مقابل مقاومت دست به کشتار مي‌زنند که اين کنش و واکنش به اوج خود مي‌رسد به گونه‌اي که دشمن حتي به جنيني که در شکم مادري است رحم نمي‌کند. وي ادامه داد: آن زمان است که حضرت بقيه‌الله‌الاعظم(عج) قيام به سيف مي‌کند و فقط با طبقاتي به مبارزه برمي‌خيزد که در مقابل مردم قرار گرفته‌اند چرا که مردم آن زمان شيفته عدل و اسلام خواهند بود.
مهدي چمران :آرزوي «مصطفي چمران» شهادت در راه آزادسازي قدس بود
مهدي چمران عضو شوراي شهر تهران در سخنان پيش از خطبه‌ نماز جمعه ديروز تهران با اشاره به فرا رسيدن سالگرد شهادت شهيد چمران گفت:شهيد چمران در نوشته‌هاي خود مي‌گويد که من اگر در هرکجا باشم با گلوله به اسرائيل حمله خواهم کرد تا به افتخار شهادت نائل آيم.
چمران در ادامه تصريح کرد: اين شهيد بزرگوار در نوشته‌هاي خود مي‌گويد که شهادت را نقطه آرماني خود مي دانم.
وي افزود: در آن زمان، پيروزي انقلاب اسلامي مقاومت را شدت بخشيد و ما امروز نتايج آن را به صورت حزب‌الله و مقاومت اسلامي فلسطين مي‌بينيم. اين عضو شوراي شهر ادامه داد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي چمران همراه يک گروه 99 نفره لبناني به ايران آمد و به زيارت حضرت امام(ره) ‌شتافتند و حضرت امام(ره) به شهيد چمران فرمودند که در ايران بمانند.
چمران گفت: ايشان مبارزه خود را در ايران ادامه داد که شما تلاش‌هاي ايشان را در جبهه‌هاي مختلف شنيده و ديده‌ايد؛ چمران سياست‌مداري ورزيده و توانمند بود که توانست در راه خدمت به اسلام قدم بردارد.
برادر شهيد مصطفي چمران در ادامه با اشاره به چند نامه شهيد چمران گفت: ايشان تمام همت خود را براي پيروزي اسلام هزينه کرد. دعاي شهدا مستجاب مي‌شود و شهيد چمران نيز همه چيز خود را براي اسلام داد و ظهر امروز در منطقه‌اي به نام دهلاويه به شهادت رسيد و به ملکوت اعلي پيوست.
وي افزود: مصطفي دعا کرده بود که از ايشان چيزي باقي نماند و جز از ايشان يک تفنگ خونين و يک لباس بسيجي باقي نمانده بود و مقداري هم حقوق ماهانه که در بانک ملي شعبه مجلس بود.

 


بعضي از ويژگي‌هاي مؤمنان
قرآن کريم:
مردان و زنان با ايمان، ولي (يار و ياور) همند.
(يکديگر) را امر به معروف و نهي از منکر مي‌کنند.
نماز را برپا مي‌دارند
و زکات را مي‌پردازند
و از خدا و رسولش اطاعت مي‌کنند
( به همين جهت) به زودي خدا آنها را مورد رحمت خويش قرار مي‌دهد ( و بدانيد که) خداوند توانا و حکيم است.
سوره توبه- آيه 71

 


دفاع پادوي بي‌بي‌سي از علي مطهري!
پادوي بي‌بي‌سي، علي مطهري را عنصر شايسته‌اي براي تصدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معرفي کرد.
عطاءالله مهاجراني که به دليل حمايت از فرقه انگليسي و ضاله بهائيت به بهاءالله مهاجراني مشهور شده است، انتصاب علي مطهري را به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تحسين کرد.
مهاجراني که با بي‌بي‌سي سخن مي‌گفت تاکيد کرد: با وزارت مطهري، اصلاح‌طلبان هيچ مشکلي نخواهند داشت!
گفتني است مهاجراني به دليل پاره‌اي از مسائل از کشور متواري شد و به عنوان کارشناس بنگاه سخن‌پراکني درآمد.
وي در جمع صهيونيست‌ها نيز از تفکر صهيونيستي حمايت کرد و به همراه عليرضا نوري‌زاده جاسوس سه‌جانبه، در کنفرانس الجنادريه از تجزيه ايران به نفع وهابيت دفاع کرد!
تغيير موضع رانت‌خوارهاي دولتي
در آستانه تغيير مديران سينمايي
برخي سينماگران که تا چندي پيش به طور افراطي از مديران سينمايي دولت دهم حمايت مي‌کردند، در آستانه تغيير مديران دولتي با چرخش بادبان‌هاي خود به جدي‌ترين مخالفان وضع سينما در دوران شمقدري تبديل شدند!
عده‌اي از اطرافيان مديران سازمان سينمايي که تا قبل از برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، مقطع تصدي جواد شمقدري بر مديريت سينمايي را بهترين دوران سينماي کشور معرفي کرده و منتقدان دلسوز وضع سينما را افراطي معرفي مي‌کردند، از روز 23 خرداد و قطعي شدن تغيير مديران سينمايي در دولت آينده، به اين نتيجه رسيدند که چهار سال گذشته، بدترين دوران سينماي ايران بود!
ازجمله اين افراد مي‌توان به تهيه‌کننده‌اي که ارتباط تنگاتنگي با دولت کارگزاران داشت اشاره کرد که طي چهار سال گذشته و به ويژه در زمان تشکيل صنف واحد تهيه‌کنندگان به حامي جدي رئيس سازمان سينمايي تبديل شده بود و هم اکنون، در آستانه ورود مديران جديد به اين سازمان، در مصاحبه با رسانه‌ها به منتقد تند و تيز وضعيت سينما در دولت دهم، تغيير موضع داده است. يک فيلمساز جوان هم که از نزديکان ويژه مديريت سينمايي دولت دهم بود، طي يک هفته گذشته با صدور پيام‌هايي(!) دوران شمقدري را بدترين دوران سينماي ايران معرفي کرده است. سردبير يک نشريه زرد سينمايي نيز از ديگر افرادي است که طي چهار سال اخير تمهيدات خاصي را براي نزديک شدن به مديران سينمايي در پيش گرفته بود و اکنون به انتقاد از تقسيم غنائم توسط مديران سازمان سينمايي مي‌پردازد!

 


نشريه آسيا تايمز در مقاله‌اي اذعان کرد که مقامات آمريکايي از برگزاري باشکوه انتخابات ايران و خلق حماسه سياسي در اين کشور سردرگم شده‌اند.
نويسنده بااشاره به اختلاف نظر موجود در واشنگتن و نهادهاي اجرايي دولت آمريکا پيرامون نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري اخير کشورمان مي‌نويسد: پيروزي «دکتر حسن روحاني» رئيس‌جمهور منتخب ايران در انتخابات 14 ژوئن (24 خرداد) واکنش‌هاي مختلفي را در پي داشت. عده‌اي از تحليل‌گران آمريکايي در اين باره اظهار داشتند «که سياست‌هاي داخلي و خارجي کلان جمهوري اسلامي ايران تغيير نخواهد کرد و نتيجه انتخابات در روابط ايران و آمريکا تاثيري نخواهد گذاشت.»
نويسنده با اشاره به هراس صهيونيست‌ها و نومحافظه‌کاران آمريکايي از برگزاري موفقيت‌آميز حماسه سياسي در ايران مي‌افزايد: «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل و ساير لابي‌هاي صهيونيستي و نئومحافظه‌کاران در آمريکا از پيروزي «دکتر حسن روحاني» رئيس‌جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران اظهار هراس نمودند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نويسنده در ادامه به موضع‌گيري «باراک اوباما» در قبال نتيجه انتخابات موفقيت‌آميز کشورمان مي‌پردازد و در اين باره مي‌افزايد: رئيس‌جمهور آمريکا روز دوشنبه پس از ديدار با «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهور روسيه در جريان برگزاري نشست کشورهاي عضو گروه «جي-8» درايرلند شمالي اظهار داشت که به صورت «محتاطانه»‌اي در مورد نتيجه انتخابات رياست جمهوري ايران خوش‌بين است.

 


معاون آب و آبفاي وزير نيرو با بيان اينکه اکنون ميزان حجم آب ذخيره شده در پشت سدهاي کشور 900 ميليون متر مکعب است، گفت: اين مقدار آب معادل نصف حجم ذخيره شده سال‌هاي گذشته است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «عليرضا دائمي» روز پنجشنبه در جلسه بررسي و رسيدگي به مشکلات آب کشاورزي شهرستان مبارکه افزود: اکنون با کمبود آب شرب در سطح کشور مواجه هستيم و اين مشکلات، ما را مجبور به اعمال سهميه‌بندي آب در زمين‌هاي کشاورزي شهرستان مبارکه کرده
است.
وي با بيان اينکه سياست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو توزيع آب در فصل بهار نيست، گفت: با توجه به اينکه در فصل پاييز تبخير آب کمتر است و منابع آب مطمئن‌‌تري وجود دارد، مي‌کوشيم آب بيشتري در اختيار کشاورزان قرار گيرد.
دائمي گفت: بدليل اينکه شوراي تامين اصفهان اواخر سال گذشته تصميم به توزيع آب بين کشاورزان اين استان گرفت، ما هم از روي اجبار آن را اجرا کرديم.
وي افزود: کميته‌اي متشکل از سه نفر از نمايندگان کشاورزان و سه نفر از نمايندگان مسئولان دستگاه‌‌هاي دولتي جلسات متعددي براي تخصيص آب در اين استان برگزار کردند.
دائمي گفت: شوراي تامين استان اصفهان براساس بررسي گزارش‌هاي متعدد اين کميته، تصميم به توزيع آب کشاورزي به صورت فعلي گرفت.
وي تاکيد کرد: با اين شرايط،‌آب شرب شهر اصفهان و ديگر شهرهاي اين استان سهميه‌بندي خواهد شد و اکنون در استان اصفهان 590 ميليون متر مکعب آب به کشاورزي، باغات و زراعت تحويل مي‌شود.
دائمي با بيان اينکه اولويت اول تامين آب شرب است، تصريح کرد: نزديک به سه و نيم ميليون نفر در اصفهان و شهرهاي ديگر استان از آب شرب استفاده مي‌کنند.
وي با اشاره به اينکه در مرحله بعد بايد آب مورد نياز صنايع را تامين کنيم، اظهار کرد: وضعيت آب صنايع به‌‌گونه‌اي شده که فولاد مبارکه براي تامين آب مصرفي خود احداث فاضلاب شهرستانهاي اين استان را برعهده گرفته است تا در ازاي آن از آب تصفيه شده فاضلاب در صنعت استفاده کند.
معاون آب و آبفاي وزير نيرو با بيان اينکه براي حقابه‌داران احترام قائل هستيم، گفت: ممکن است چند سال نتوانيم حق و حقوق اين افراد را بطور کامل بدهيم ولي بطور حتم بايد شرايطي ايجاد کنيم که حقوق اين افراد را بطور کامل
بپردازيم.
وي گفت: در شرايطي که کشاورزان محصولي برداشت نکرده و درآمدشان به حداقل رسيده است بايد از آنها بيشتر حمايت کنيم.
دائمي تصريح کرد: هر سالي که نتوانيم به کشاورزان آب بدهيم، بايد حداقل جبران بخشي از خسارتي که به آنها وارد مي‌شود، برعهده بگيريم.
وي با بيان اينکه در سال‌هاي آينده اگر با کمبود آب کشاورزي مواجه شديم بايد آب بصورت عادلانه بين کشاورزان استان توزيع شود، اظهار کرد: بخش زيادي از زمين‌هاي کشاورزي شهرستان مبارکه بدليل نبو د آب و خشکسالي‌هاي اخير کشت نشده است.
شهرستان مبارکه با 142 هزار نفر جمعيت در 42 کيلومتري جنوب غربي اصفهان قرار دارد.

 


وزير راه و شهرسازي در بازديد از مسکن مهر گلبهار و افتتاح چهار پروژه راه‌سازي خراسان رضوي گفت: 200 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور تا پايان دولت دهم به متقاضيان تحويل مي‌شود.
به گزارش فارس، علي نيکزاد در حاشيه بازديد از مسکن مهر شهر جديد گلبهار در جمع خبرنگاران گفت: در دولت نهم و دهم 4 ميليون و 300 هزار مسکن مهر ساخته شد که باقي مانده اين تعداد يعني يک ميليون و 650 هزار واحد تا پايان امسال تحويل مي‌شود.
وزير راه و شهرسازي افزود: 2 ميليون و 120 هزار واحد روستايي در کشور مقاوم‌سازي شده به طوري که در برابر زلزله با مقياس پنج ريشتر مقاوم است و مقاوم‌سازي مسکن مهر جزو برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي است و تلاش در اين راستا ادامه دارد.
به گزارش ايرنا، مدير کل راه و شهرسازي در مراسم افتتاح چهار پروژه راه‌سازي خراسان رضوي گفت: اين پروژه‌ها شامل 37 کيلومتر راه آسفالته روستايي در هشت شهرستان خراسان رضوي با اعتبار 54 ميليارد ريال،‌بخشي از قطعه سوم باند دوم آزاد راه مشهد-فريمان به طول 12 کيلومتر با اعتبار 61 ميليارد ريال و تقاطع غير همسطح شهرآباد-بردسکن با اعتبار 15 ميليارد ريال است.
وي افزود: بهره‌برداري از ميدان نوغاب گناباد با اعتبار هفت ميليارد و 500 ميليون ريال از ديگر پروژه‌ها بود که با حضور وزير راه و شهرسازي انجام شد.
به گزارش فارس استاندار خراسان رضوي در آيين بهره‌برداري از پروژه‌هاي راه و شهرسازي اين استان در سالن ترمينال داخلي فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد مقدس گفت: توسعه راه‌هاي مواصلاتي قطعاً در توسعه همه جانبه استان مؤثر است.
محمد حسين فروزان گفت: سهم استان خراسان رضوي از توليد ناخالص داخلي پنج درصد بوده که 68 درصد از اين رقم يعني 22 هزار ميليارد تومان مربوط به بخش خدمات است.
به گفته استاندار خراسان رضوي در حال حاضر 44 پايانه مسافربري در خراسان رضوي وجود دارد که 39 پايانه مسافري و چهار پايانه بار و يک پايانه نيز مرزي است.
وي با اشاره به جايگاه فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد در سطح کشور گفت: فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد از نظر استاندارد پرواز دومين فرودگاه کشور محسوب مي‌شود و در سال گذشته 7 ميليون مسافر از طريق اين فرودگاه جابجا شده‌اند که يک ميليون نفر آنها مسافر خارجي بوده‌اند.
فروزان مهر افزود: در سال گذشته علي‌رغم کاهش مسافر در تمام فرودگاه‌هاي کشور، فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد افزايش 30 درصدي جابجايي مسافر را داشته است.

 


يکي از مراجع تقليد گفت: ما فتوايي نوشتيم که هيچ‌کس حق اهانت به مقدسات اهل سنت را ندارد و برادران اهل‌سنت هم نبايد به مقدسات شيعه اهانت کنند.
به گزارش ايرنا از قم آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در ديدار با جمعي از علماي اهل سنت‌ سيستان و بلوچستان، اشتراکات امت اسلام را فراوان دانست و تاکيد کرد: امور جزئي و فرعي نبايد سبب اختلاف و کدورت شود. اين مرجع تقليد، بيشتر مشکلات مسلمانان را در کشورهايي همچون سوريه، عراق، پاکستان و افغانستان ناشي از تفرقه و سوءاستفاده دشمنان ارزيابي کرد و گفت: دشمنان با اختلاف‌افکني در بين مسلمانان در گوشه‌اي مي‌نشينند و سلاح مي‌دهند تا مسلمانان يکديگر را از بين ببرند و کشورهايشان را ويران کنند.
وي وهابيت تکفيري را ابزار دست استکبارجهاني و صهيونيسم بين‌الملل دانست و افزود: امت اسلام بايد در مقابل اين فرقه که نه به شيعه و نه به اهل سنت رحم مي‌کند، هوشيار باشد و اتحاد خود را حفظ کند. آيت‌الله مکارم‌شيرازي جنگ داخلي سوريه را غم‌انگيز خواند و گفت با چه مجوزي يک کشور آباد را به ويرانه و خالي از سکنه تبديل مي‌کنند، چرا ما بيدار و هوشيار نباشيم و دشمنان خود را نشناسيم. اين مرجع تقليد با بيان اينکه امروز توطئه دشمنان بسيار زياد است، خطاب به علماي اهل‌سنت گفت: شما پيام‌آور اتحاد در تمام زمينه‌ها باشيد.

 


دبير انجمن خرما گفت: قيمت منطقي براي هر کيلوگرم خرما در بازار مصرف 3500 تا 4000 تومان است و بايد بر قيمت‌هاي غيرمنطقي که سود آن به جيب عده‌اي دلال مي‌رود نظارت و کنترل بيشتري صورت گيرد.
علي‌اصغر موسوي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: با توجه به اينکه خرماي عرضه شده در ماه رمضان امسال محصول ذخيره شده سال گذشته است قيمت آن بايد با در نظر گرفتن حاشيه سود منطقي و هزينه‌هاي نگهداري و حمل و نقل تعيين شود اما برخي سودجويان و دلالان امروز بيش از 300 درصد سود از اين بازار به جيب مي‌زنند.
وي افزود: هر کيلوگرم خرما در فصل برداشت سال گذشته 1500 تا 2000 تومان خريداري شده و براي نگهداري آن نهايتا کيلويي 100 تومان هزينه شده در حالي قيمت عمده‌فروشي هر کيلوگرم خرما به 5500 تا 6000 تومان رسيده و کيلويي 9000 تومان به دست مصرف‌کننده مي‌رسد.
دبير انجمن خرما با اشاره به اينکه بازار خرما در کشور در اختيار عده معدودي قرار دارد و آن‌ها با نفوذ خود هر کاري که بخواهند مي‌کنند گفت: مي‌توان قيمت اين محصول را با شناسايي افراد سودجو کنترل کرد.
موسوي ادامه داد: در کشوري مانند انگلستان اگر توليد 25 درصد هر محصولي در اختيار يک توليدکننده قرار داشته باشد بايد آن توليدکننده هر ماه گزارش کاملي از توليد، عرضه، قيمت و سود حاصل از فروش خود را به دولت ارائه دهد.
به گفته وي حداکثر قيمت منطقي براي هر کيلوگرم خرما در ماه رمضان 4000 تومان است و بايد نظارت و کنترل بيشتري بر قيمت‌هاي غيرمنطقي خرما در بازار صورت گيرد.
قيمت‌ها در بازار ميوه کاهش نمي‌يابد
به گزارش خبرگزاري فارس، قيمت انواع ميوه در بازار به ويژه ميوه‌هاي تابستانه نسبت به سال گذشته افزايش قابل ملاحظه‌اي داشته و قصد پايين آمدن ندارد.
دبير اتحاديه بارفروشان دليل قيمت بالاي ميوه را سرمازدگي اول فصل عنوان مي‌کند که در برخي استان‌ها محصول را از بين برده است.
کشاورزي تابع شرايط آب و هوايي است و هرگونه عوامل طبيعي مانند سرما، تگرگ، کم‌آبي و خشکسالي مي‌تواند توليد محصول را تهديد کند.
همچنين صادرات برخي محصولات کشاورزي مانند هندوانه و طالبي به کشورهاي منطقه نيز دليل ديگري براي بالا بودن قيمت ميوه عنوان مي‌شود، امسال نيز در ابتداي سال سرماي ديررس و بعد از آن تگرگ نابهنگام در برخي استانها محصول را از بين برده است.
البته عده‌اي صادرات ميوه‌هايي مانند هندوانه و سيب‌زميني به کشورهاي منطقه را دليل ديگري براي بالا بودن قيمت ميوه عنوان مي‌کنند.
بنابراين گزارش: قيمت انواع سيب در ميادين ميوه و تره‌بار تهران کيلويي 2400 تومان است که در کنار ساير ميوه‌هاي تابستانه مانند هندوانه، طالبي، گرمک، دستنبو و خربزه به فروش مي‌رود.
در همين حال انگور نيز کيلويي 4150 تومان به فروش مي‌رسد.
قيمت هندوانه نيز که از يک ماه گذشته با قيمت کيلويي هزار تا 1200 تومان عرضه مي‌شد با اندکي کاهش به متوسط 930 تومان رسيده اما نکته حائز اهميت اين است که هندوانه‌هاي امسال طعم و کيفيت مناسبي ندارد.
قيمت انواع طالبي، گرمک و دستنبو نيز کيلويي 1600 تومان عرضه مي‌شود که نسبت به يک ماه گذشته که به قيمت کيلويي 2 هزار تومان عرضه مي‌شد تا حدودي کاهش يافته است.
خربزه ديگر ميوه تابستانه است که همچنان در اوج قيمت به سر مي‌برد و کيلويي 1700 تومان عرضه مي‌شود.
همچنين در ميادين ميوه و تره‌بار کيوي نيز وجود دارد و به قيمت کيلويي 2200 تومان عرضه مي‌شود.
قيمت موز نيز با اندکي کاهش نسبت به يک ماه گذشته به کيلويي 3400 تومان رسيده که البته در مغازه‌هاي خرده‌فروشي قيمت آن به بيش از 4000 تومان نيز مي‌رسد.
عدم تخصيص ارز مرجع براي واردات موز دليل بالا رفتن قيمت است که تقريبا تمام نياز کشور به اين محصول از طريق واردات تامين مي‌شود.
طبق همين گزارش: قارچ بسته‌بندي 800گرمي در ميدان ميوه و تره‌بار تهران کيلويي 3400 تومان عرضه مي‌شود. اين قيمت نسبت به ماه گذشته افزايش قابل ملاحظه‌اي را نشان مي‌دهد. همچنين قارچ دکمه‌اي فله نيز کيلويي 5500 تومان به فروش مي‌رود.
بادمجان کيلويي 800 تومان، سيب‌زميني انباري 1600 تومان، گوجه فرنگي 980 تومان، هويج 1200تومان، پياز زرد 650 تومان و پياز قرمز 1250 تومان عرضه مي‌شود.

 


امام جمعه قم گفت: حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي رأي پشتوانه‌اي براي نظام و انقلاب و نيز دولت جديد خواهد بود.
به گزارش خبرگزارس فارس از قم، آيت‌الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: علاوه بر شيعيان و مسلمانان، پيروان تمام اديان و مذاهب وجود منجي را قبول دارند و جالب اينکه بسياري از اهل سنت، تولد حضرت مهدي(عج) را نيز در کتاب‌هاي خود آورده‌اند.
امام جمعه قم با بيان اينکه شيعيان در عصر غيبت داراي وظايفي هستند گفت: نخستين وظيفه شيعيان شناخت صحيح امام زمان(عج) است؛ عمل براساس خواسته‌هاي امام دومين وظيفه محسوب مي‌شود و سومين وظيفه هم دعا براي سلامتي حضرت و تعجيل در فرج است.
امام جمعه قم در خطبه دوم، خلق حماسه سياسي در 24 خرداد را موردتوجه قرار داد و گفت: براي اين تدبير عالي ابتدا بايد به رهبر معظم انقلاب تبريک بگوييم؛ به منتخب ملت ايران هم تبريک مي‌گوييم و اميدواريم وي بتواند وعده‌هايي را که داده است در فرصتي مناسب و معقول محقق سازد.
وي بيان داشت: با وجود تبليغات گسترده‌اي که در طول چهار سال گذشته به منظور بي‌اعتمادي مردم نسبت به سيستم اداره کشور وجود داشت انتخابات امسال نشان داد اين سيستم کارآمدترين دستگاه براي صيانت از آراي مردمي است.
آيت‌الله حسيني بوشهري خاطرنشان کرد: تبريک نامزدهاي ديگر به فرد منتخب نشان‌دهنده اخلاق و ديانت و نيز عامل آرامش در جامعه است؛ چنانچه مقايسه‌اي ميان سال 92 با سال 88 صورت گيرد اين آرامش کاملا درک خواهد شد؛ حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي راي پشتوانه‌اي براي نظام و انقلاب و نيز دولت جديد خواهد بود.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور منتخب درمصاحبه رسانه‌اي گفت: اينکه وي مي‌گويد من رئيس جمهور همه مردم بوده و از حقوق مسلم آنها دفاع مي‌کنم و نيز نسبت به معيشت مردم دغدغه دارم که جزو مطالبات رهبري و ديگر کانديداها بوده اهميت دارد؛ در عرصه‌هاي داخلي و خارجي بايد شاهد حرکتي زيبا باشيم و اين خواسته ملت ايران است و همگان بايد در اين مسير دولت آينده را ياري کنند.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
مدير کل پرورش فکري کودکان و نوجوانان خراسان رضوي از برگزاري جشنواره سراسري پرده‌خواني رضوي در حوزه کودک و نوجوان، از سوي اين کانون خبر داد.
راضيه باباخاني گفت: برگزاري اين جشنواره يکي از فعاليتهاي نو و خلاقي است که در قالب جشنواره‌هاي 16 گانه رضوي در سال جاري و همزمان با يازدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع)، از سوي کميته کودک و نوجوان اين جشنواره به اجرا درمي‌آيد.
وي افزود: داستان‌ها، حکايات، کرامات و معجزات امام رضا(ع)- روايات، احاديث، تاريخ، فرهنگ و سيره رضوي- آداب زيارت، حرم امام رضا(ع) از موضوعات جشنواره پرده‌خواني رضوي است.
باباخاني گفت: مهمترين اهداف برگزاري اين جشنواره اشاعه و ترويج فرهنگ و معارف رضوي- آشنايي با سيره عملي امام رضا(ع)- احياي هنرهاي سنتي مذهبي، تقويت و توسعه پرده‌خواني نمايشي و شناسايي و پرورش استعدادهاي پرده‌خواني نمايشي در بين کودکان و نوجوانان است.
وي افزود: مهلت ثبت‌نام در اين جشنواره دوازدهم تير ماه جاري است و زمان داوري و اعلام نتايج اوليه همزمان با عيد سعيد فطر مي‌باشد.
باباخاني زمان برگزاري نخستين جشنواره پرده‌خواني رضوي را همزمان با دهه کرامت اعلام و گفت: بخش‌هاي رقابتي، غيررقابتي و جنبي از بخش‌هاي اين جشنواره است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10