(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 02 تـیـر 1392 - شماره 20524

فعاليت آزمايشي مهدهاي شبانه‌روزي در 5 استان
انهدام 600 باند توزيع مواد مخدر
جاري شدن سيل در اردبيل 6 مصدوم بر جاي گذاشت
باغ موزه دفاع‌مقدس به روي دانش‌آموزان تهراني گشوده شد
زنان سرپرست خانوار در اولويت دريافت وام اشتغال
سنجش سلامت 98 درصد نوآموزان پايه اول ابتدايي
در طرح امنيت محله محور به اجرا درآمد
جمع‌آوري و ساماندهي متکديان‌کارتن خواب ها و کودکان خياباني
ورود 400 تاکسي هوشمند به ناوگان حمل‌ونقل عمومي تهران
تداوم بارش‌ها در نوار شمالي کشور
براساس اعلام سازمان ثبت احوال
پسرها در تولد از دخترها سبقت گرفتند
آمار قربانيان مگس‌هاي مياز به 31 گوزن زرد افزايش يافت
حوادث کوتاه از کشور
تصادف زنجيره‌اي در محور اردبيل- سرعين
آتش زدن خانه براي ترساندن معتادها!
شاخداران عصر مدرن
ترور مجري اعدام صدام
اقدام ضد شيعي در مصر
قتل يک يهودي به جرم تکبير‌گويي
   


رئيس سازمان بهزيستي کشور از راه‌اندازي مهدهاي شبانه‌روزي به صورت آزمايشي در پنج استان خبر داد.
هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزي خبر با اشاره به اينکه برخي مادران با توجه به مشاغل خاص نمي‌توانند کودکان خود را در ساعاتي از بعد از ظهر نگهداري کنند، ‌افزود: اين مهدها در سه شيفت 8 ساعته براي ارائه خدمات به خانواده‌ها پيش‌بيني شده است.
وي با اشاره به اينکه هر شيفت کاري اين مهدها، کادر فني و مربيان خاص خود را دارد، افزود: مادران مي‌توانند با ارائه مدارک اشتغال به کار‌فرزندان خود را فقط در يک شيفت به اين مهدها بياورند و بايد در ساير اوقات در کنار فرزندانشان باشند.
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به اينکه در حال حاضر 12 مهد در 5 استاني که مشاغل صنعتي دارند، راه‌اندازي شده است، گفت: براي ساير شهرها در صورت درخواست، اين مهدها ايجاد خواهد شد.
هاشمي، کم هزينه بودن نگهداري فرزندان و همچنين نگهداري آنان مطابق استاندارد روز را از جمله محاسن مهدهاي شبانه‌روزي برشمرد و افزود: کودکان در کنار کانون خانواده به ويژه مادر مي‌توانند به رشد و بالندگي بهتري دست يابند.

 


رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف 12درصدي مواد مخدر طي 93 روز اخير و انهدام 600 باند توزيع مواد مخدر خبر داد.
سردار علي مويدي صبح ديروز در جمع خبرنگاران با تشريح عملکرد مامورانش در سه ماهه اخير از کشف 115 تن انواع مواد مخدر خبر داد و گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 12درصد رشد در حوزه کشفيات را نشان مي‌دهد.
وي با اشاره به اينکه 300 هزار نيروي پليس از نقطه صفر مرزي تا شهرهاي مرکزي در لايه‌هاي مختلف به صورت متمرکز به موضوع مقابله با مواد مخدر مي‌پردازند گفت: امسال کشفيات در نقطه صفر مرزي 20درصد رشد داشته است اگرچه ما تمرکزمان را در شهرها، روستاها و جاده‌ها نيز افزايش داده‌ايم. ماموران پليس در لايه‌هاي مختلف با حمل و توزيع مواد مخدر مقابله مي‌کنند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر در ادامه از کشف 115 تن انواع مواد مخدر در کشور خبر داد و افزود: در سه ماهه اول نخست امسال 115 تن انواع مواد مخدر در مرزها و داخل کشور کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12درصد افزايش يافته است.مويدي با اعلام اين که در سه ماهه نخست امسال ميزان کشفيات هروئين 82درصد افزايش يافته است اظهار داشت: در همين مدت کشف ترياک 6درصد، حشيش 13درصد و مرفين نيز 200 درصد رشد داشته است اين در حالي است که کشفيات پليس در حوزه مواد مخدر صنعتي کاهش 10درصدي را نشان مي‌دهد. در همين مدت ماموران مبارزه با مواد مخدر با انهدام روزانه به طور ميانگين 9 باند توانستند 600 باند تهيه و توزيع مواد مخدر را منهدم کنند.به گفته وي در اين مدت 80 باند که در کار تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي بودند شناسايي و منهدم و صدها نفر نيز بازداشت و در اختيار مراجع قضايي قرار گرفتند. امروز با همکاري خوب قوه قضاييه و دادستان کل کشور شاهد کاهش توليد مواد مخدر صنعتي هستيم.
انهدام باند ترانزيت کوکائين به کشور
مويدي همچنين از انهدام باند اتباع آفريقايي که اقدام به ترانزيت ماده مخدر کوکائين به کشور مي‌کردند، خبر داد و گفت: اعضاي اين باند که با عده‌اي قاچاقچي در کشور در ارتباط بودند به محض ورود به کشور در حاليکه مقداري مواد مخدر کوکائين بلعيده بودند شناسايي و دستگير شدند. اين افراد از چند کشور که داراي سيستم‌هاي الکترونيکي قوي بود عبور کرده بودند اما به محض ورود به ايران شناسايي و دستگير شدند. در بازرسي از اتباع اين باند دو کيلوگرم کوکائين کشف و ضبط شد ضمن اينکه دو تبعه خارجي و هشت مرتبط داخلي آنها با اقدامات اطلاعاتي شناسايي و دستگير شدند.
وي با اعلام اينکه باند توزيع مواد مخدر که به صورت خانوادگي با همراهي اتباع خارجي در تهران فعاليت مي‌کرد، شناسايي و منهدم شد، تاکيد کرد: اعضاي اين باند که دلاور نام داشت با همراهي اتباع افاغنه شبکه مخوفي را براي توزيع هروئين تشکيل داده بودند که پليس مبارزه با مواد مخدر تهران در جريان فعاليت آنها قرار گرفته و اقدامات خود را براي دستگيري آنها آغاز کرد.به گفته وي اعضاي اين باند در پوشش خريد و فروش ماشين‌هاي گرانقيمت و با ظاهري شيک اقدام به توزيع ماده مخدر هروئين مي‌کردند. ماموران طي يک عمليات دقيق موفق شدند با انهدام اين باند 105 کيلوگرم ماده مخدر هروئين را کشف و ضربه محکمي به بازار هروئين تهران وارد کنند. در اين رابطه نيز 10 نفر شناسايي و دستگير شده و از آنها تعداد زيادي سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.
کشف 75 کيلوگرم ماده مخدر شيشه از شبکه مافيا
رئيس مبارزه با مواد مخدر در پايان از انهدام شبکه توليد و توزيع ماده مخدر شيشه خبر داد و افزود: ماموران در بررسي‌هاي تخصصي متوجه فعاليت يک باند تهيه و توزيع ماده مخدر شيشه در استان‌هاي تهران و مرکزي قرار گرفتند که در عملياتي که طي 24 ساعت گذشته به اجرا درآمد نزديک به 75 کيلوگرم شيشه از اعضاي اين باند کشف و 10 نفر نيز شناسايي و دستگير شدند. اموال قابل توجهي از اعضاي اين باند کشف و در اختيار مقام قضايي قرار گرفت.

 


اردبيل- خبرنگار کيهان:
بارش شديد باران در بيشتر نقاط استان اردبيل خسارت‌هاي قابل‌توجهي برجاي گذاشت.
به دنبال تغيير ناگهاني وضعيت آب و هوا و حاکم شدن سرما در سطح منطقه بارش شديد باران مصدوميت 6 نفر و تلف شدن ده‌ها راس دام و بسته شدن راه‌هاي روستايي را در شمال استان اردبيل موجب شد.
براساس گزارش رسيده بيشترين بارش در پارس‌آباد مغان به ميزان 30 ميلي‌متر گزارش شده است.
بارش شديد باران در شهرستان نير موجب کاهش محسوس دماي هوا در اين منطقه گرديد و بارش تگرگ که با رعد و برق‌هاي شديد همراه بود به باغات و اراضي کشاورزي منطقه خسارت وارد کرد.
در بخش مرکزي مشکين‌شهر چندين روستا از 30 تا 80 درصد خسارت ديده و به تاسيسات زيربنايي چندين روستا خسارت قابل‌توجهي وارد شده است.
در شهر اردبيل نيز بارش شديد باران، آب‌گرفتگي در برخي از محلات اردبيل را به دنبال داشت.

 


درب‌هاي باغ موزه دفاع‌مقدس در تهران از ديروز به روي دانش‌آموزان بازديد‌کننده گشوده شد.
براساس تفاهم‌نامه‌اي که روز 30 خرداد به امضاي جواد خضرايي، مديرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس و ترويج فرهنگ مقاومت و رحيم زماني، مديرکل آموزش وپرورش شهرستان‌هاي تهران رسيد، دانش‌آموزان مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران از ديروز، اول تيرماه از برنامه «طعم جبهه» در باغ موزه دفاع‌مقدس بازديد خواهند کرد. اين برنامه تا پايان شهريورماه ادامه خواهد داشت.
طبق اين تفاهم‌‌نامه دانش‌آموزان مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران در قالب اردوي يک روزه با حضور در باغ موزه دفاع‌مقدس و ترويج فرهنگ مقاومت از برنامه طعم جبهه ديدن خواهند کرد و بامعارف هشت سال حماسه و ايثار آشنا مي‌شوند.
برنامه «طعم جبهه» با اداي احترام به مقام والاي هشت شهيد گمنام در مقبرهْ لشهداي باغ موزه دفاع‌مقدس آغاز مي شود و با اجراي دو نمايش با محوريت دفاع‌مقدس به کارگرداني يوسف بختياري و اکران يک فيلم بلند از سينماي دفاع‌مقدس در تالار خليج فارس اين باغ موزه ادامه مي‌يابد.
بازديد از تالارهاي هفتگانه و نمايشگاه نقاشي هنرمند جانباز، هاشم بدري و نمايشگاه عکس هنرمند جانباز، داوود عامري از ديگر برنامه‌هاي اردوي يک روزه باغ موزه دفاع‌مقدس است که تا پايان شهريور ماه به استثناي ايام ماه مبارک رمضان و با حضور روزانه پانصد دانش‌آموز ادامه پيدا مي کند.
لازم به ذکر است که اين برنامه پنجمين برنامه طعم جبهه است که به همت باغ موزه دفاع‌مقدس و ترويج فرهنگ مقاومت در راستاي ترويج فرهنگ حماسه و مقاومت و آشنايي هرچه بيشتر دانش‌آموزان با معارف دوران دفاع‌مقدس برگزار مي‌شود.
تاکنون حدود پنجاه هزار دانش‌آموز در قالب اين طرح، از باغ موزه دفاع‌مقدس و ترويج فرهنگ مقاومت بازديد کرده‌اند.

 


رئيس مرکز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري گفت: زنان سرپرست خانوار براي دريافت وام اشتغال در اولويت قرار دارند.
مريم مجتهدزاده با اشاره به جلسه شوراي عالي اشتغال و مصوبات اخير اين شورا براي ارائه تسهيلات به زنان سرپرست خانوار،‌ افزود: کارگروهي در شوراي عالي اشتغال تشکيل داده‌ايم تا زنان سرپرست خانوار را براي دريافت وام اشتغال در اولويت قرار دهند، علاوه بر آن قرار است بانکها نيز به اين زنان تسهيلاتي پرداخت کنند.
در مصوبه شصت و چهارمين جلسه شوراي عالي اشتغال که در 13 خرداد ماه تصويب شد، آمده است: با توجه به گزارش بانک مرکزي در رابطه با منابع قرض‌الحسنه با سقف حدود 51 هزار ميليارد ريال، 30 هزار ميليارد آن جزء تکاليف بودجه سال 1392 و 20 هزار ميليارد ريال مبلغ باقي‌مانده براي ازدواج و اشتغال در نظر گرفته شده است.در اين جلسه مقرر شد ضمن تعامل بيشتر مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با کميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي،‌طرح‌هاي مشاغل خانگي و خوداشتغالي ارايه شده توسط زنان سرپرست خانواده از طريق کميته تخصصي توانمندسازي، کارآفريني و اشتغال‌زايي زنان به نهادهاي حمايتي مذکور در اولويت پرداخت تسهيلات قرار گيرند.

 


مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است امسال بيش از 98 درصد نوآموزان بدو ورود به پايه اول ابتدايي تحت پوشش برنامه سنجش سلامت قرار گيرند.
دکتر علي سنگي در گفت‌وگو با ايرنا با اشاره به اينکه امسال طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان به برنامه تبديل شده است، افزود: طي دو سال گذشته 98 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش اجراي اين برنامه قرار گرفتند اما دو درصد جمعيت دانش‌آموزي ساکن در مناطق صعب‌العبور و عشاير باقي ماندند.
وي خاطرنشان کرد: امسال اجراي برنامه سنجش سلامت نوآموزان در اين مناطق در دستور کار قرار گرفته و اميدواريم اين طرح براي دو درصد باقيمانده نيز اجرايي شود.
مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، يادآور شد: در اجراي برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پايه اول ابتدايي، اندازه‌گيري قد و وزن، رسم شاخص توده بدني BMI، بينايي‌سنجي، شنوايي سنجي، بررسي هوش و استعداد تحصيلي و معاينات کامل پزشکي انجام مي‌شود و در هر مرحله در صورت لزوم ارجاع به مراحل تخصصي و پزشکان صورت مي‌گيرد.
سنگي گفت: پس از تاييد سلامت دانش‌آموز، شناسنامه سلامت تکميل و تاييد شده و دانش‌آموز جهت ثبت‌نام قطعي به مدرسه محل ثبت‌نام ارجاع داده مي‌شود.

 


سرهنگ همت‌زاده فرمانده يگان اجرائيات و انتظامي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، از جمع‌آوري و ساماندهي 74 متکدي، کارتن خواب و کودکان خياباني طي طرح امنيت محله محور در تهران خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران سرهنگ ناصر همت‌زاده،‌فرمانده يگان انتظامي و اجرائيات شهرداري از دستگيري، جمع‌آوري و ساماندهي معتادان پرخطر،‌متکديان و کارتن خواب‌هاي بي‌خانمان از سطح شهر تهران خبر داد.
اين مقام انتظامي در تشريح خبر گفت: بنابر تدابير فرمانده انتظامي تهران بزرگ و به خواست شهروندان،‌ مأموران اين يگان با اجراي طرح امنيت محله محور اقدام به دستگيري معتادان پرخطر و ولگرد محله‌هاي شهر تهران، و ساماندهي متکديان،‌کارتن خواب‌ها و کودکان خياباني در 24 ساعت گذشته کردند.
وي ادامه داد: در اين طرح 22 متکدي، 49 کارتن خواب جمع‌آوري و ساماندهي شده و پس از تکميل پرونده و صورتجلسه راهي مراکز نگهداري از اين دسته افراد شدند.
همت‌زاده در پايان با اشاره به اين موضوع که طرح امنيت محله محور در راستاي افزايش احساس امنيت شهروندان به اجرا درآمده است، گفت: «در اين طرح همچنين سه کودک خياباني،‌جمع‌آوري و به مراکز نگهداري مربوطه منتقل شدند.»

 


400 تاکسي جديد در راستاي هوشمندسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي شهر تهران به سيستم ‌GPS مجهز شدند و امکان پرداخت کرايه الکترونيک در آنها فراهم شد.
مهدي‌خاني، مديرعامل شرکت تاکسي بي‌سيم تهران با اشاره به اجراي طرح هوشمندسازي خدمات تاکسيراني شهر تهران، گفت:‌ در همين راستا 400 دستگاه خودروي شرکت تاکسي بي‌سيم به سيستم جي‌پي‌اس مجهز شده‌اند و امکان پرداخت الکترونيک، استفاده از رهياب، کنترل لحظه‌اي موقعيت خودرو در شهر و استفاده از تاکسي اشتراکي فراهم شد.
وي با بيان اينکه 150 دستگاه از تاکسي‌هاي اين شرکت در حال حاضر در فرودگاه امام‌خميني(ره) خدمات ارائه مي‌دهند، گفت: در اين تاکسي‌ها علاوه بر پرداخت از طريق کارت‌هاي شبکه‌اي ايران (شاپرک)، امکان پرداخت غيرريالي (کارتهاي ويزا و مستر) در اين تاکسي‌ها براي مسافران بين‌المللي نيز امکان‌پذير است.
مهدي‌خاني يکي ديگر از مزيت‌هاي راه‌اندازي سيستم مديريت ناوگان تاکسي (GPS) را کنترل دقيقه‌اي و لحظه‌اي موقعيت تاکسي‌ها در شهر دانست و افزود: اين سيستم به شهروندان و تاکسيرانان کمک مي‌کند تا از طريق شناسايي مسيرهاي کم ترافيک‌تر، سرويس‌رساني دقيق‌تر و منسجم‌تري را ارائه دهند.
به گفته وي،‌ همچنين با راه‌اندازي سيستم جي‌پي‌اس در تاکسي‌ها امکان استفاده اشتراکي از تاکسي‌هاي اين شرکت و سرويس تاکسي پول فراهم مي‌شود. در سيستم تاکسي اشتراکي مسافران با مراجعه به سايت تاکسي پول ‌www.TBT.ir مقصد و مبدا مسير خود را ثبت مي‌کنند و در صورتي که مسافران ديگري در اين مسير وجود داشته باشند از يک خودرو استفاده کرده و هزينه بين مسافران تقسيم مي‌شود. اين سيستم براي مسافران صرفه اقتصادي زيادي خواهد داشت.

 


مديرکل پيش‌بيني سازمان هواشناسي با اشاره به تداوم بارش‌هاي پراکنده باران در نوار شمالي کشور تا اواسط هفته جاري گفت: پديده جوي قابل ملاحظه‌ تهران دراين هفته افزايش دماي هوا خواهد بود.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تداوم بارش‌ها در نوار شمالي کشور تا نيمه نخست هفته جاري اظهار داشت: امروز شاهد بارش پراکنده باران در استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي، کردستان، اردبيل، زنجان، قزوين، گيلان، خراسان شمالي، مازندران و گلستان خواهيم بود.
وي ادامه داد: در جنوب شرق و نوار مرکزي کشور نيز وزش باد و بروز پديده گرد و خاک رخ خواهد داد.اميدوار شهري براي دوشنبه نيز پيش‌بيني کرد: آسمان استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، کردستان، زنجان، قزوين، گيلان، مازندران و گلستان باراني باشد.
وي اظهار داشت: وزش باد و بروز پديده گرد و خاک طي روز دوشنبه در جنوب شرق و جنوب غرب کشور پايدار است.
مديرکل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي يادآور شد: بارندگي‌ها در استان‌هاي واقع در نوار شمالي کشور به استثناي استان‌هاي گيلان و مازندران ادامه خواهد داشت.وي درباره تغييرات دماي هوا گفت: طي چند روز آينده شاهد روند افزايشي دماي هوا در سطح کشور از جمله پايتخت خواهيم بود.

 


سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: آمار متولدان پسر با 184 هزار و 998 نوزاد در سه ماه اول سال جاري در مقايسه با متولدان دختر سبقت گرفت.
در سه ماهه اول امسال 361 هزار و 326 نوزاد در کشور متولد شده که 176 هزار و 328 نوزاد آن دختر بوده‌اند.
بيشترين تعداد ولادت در نقاط شهري با 281 هزار و 834 تولد و کمترين مربوط به مناطق روستايي با 79 هزار و 492 مورد بوده است.
براساس اين گزارش، در سه ماهه اول سال گذشته 324 هزار و 349 ولادت در پايگاه اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسيده بود که 255 هزار و 361 ولادت آن مربوط به نقاط شهري و 68 هزار و 988 ولادت ديگر متعلق به مناطق روستايي بوده است.
آمارهاي پايگاه اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال نشان مي‌دهد، آمار ولادت در سه ماهه اول امسال در مقايسه با سال گذشته رشد پنج درصدي داشته است.
هم اکنون 70 درصد جمعيت کشور شهرنشين هستند و اين امر نقش زيادي در آمار ولادت داشته است.

 


از 70 رأس گوزن زرد موجود در خوزستان تاکنون 31 رأس به واسطه هجوم بيماري مگس مياز جان داده‌اند و اين آسيبي جدي براي انقراض اين گوزن نادر در کشورمان است.
مدير کل حفاظت از محيط زيست استان خوزستان در اين زمينه اظهار کرد: علت افزايش اين مگس‌ها خشکسالي مناطق جنگلي حفاظت شده در اثر آبگيري سد کرخه است که بايد در اين باره چاره‌اي جدي شود.
احمدرضا لاهيجان‌زاده خاطرنشان کرد: اين بيماري علاوه بر تلفات درگونه جانوري گوزن زرد يک مورد از مرگ يک خرگوش در منطقه نيز گزارش شده است.
وي همچنين عنوان کرد: متأسفانه اين بيماري اخيراً در بين حيوانات وحشي در پارک ملي حفاظت شده کرخه در شوش شيوع پيدا کرده است.

 


کشف انبار اقلام سرقتي
فارس- اسفراين: فرمانده انتظامي شهرستان اسفراين از کشف يک انبار بزرگ اقلام سرقتي خبر داد.
ماموران کلانتري 11 اين فرماندهي با انجام يکسري تحقيقات ميداني و رصد مجرمان سابقه‌دار موفق شدند يک نفر مالخر به هويت «حسين.ک» را در اين عمليات شناسايي و دستگير کنند.
در اين عمليات يک انبار بزرگ پر از اموال مسروقه شامل: انواع رايانه، سيم و کابل برق، لوله‌هاي داربست، کولر، دوچرخه، لاستيک ماشين و تراکتور، آهن‌آلات، کنتور آب و... کشف و ضبط شد.
توقيف سوخت قاچاق
ايرنا- بوشهر: در پي گزارش‌هاي مردمي مبني بر دپوي گازوييل قاچاق در يک دستگاه شناور از نوع لنج در لنگرگاه شهرستان ديلم، شناسايي شناور مورد نظر در دستور کار پليس قرار گرفت و در بازرسي از لنج ياد شده 40 هزار ليتر گازوييل به ارزش يک ميليارد و 110 ميليون ريال کشف و مالک شناور دستگير شد.

 


اردبيل- خبرنگارکيهان:
تصادف زنجيره‌اي و برخورد 4 دستگاه خودرو در جاده اردبيل- سرعين موجب مرگ يک نفر و جراحت 21 تن شد.
بعد از ظهر جمعه گذشته يک دستگاه خودرو کاميون قصد دور زدن از بريدگي جاده را داشت که اين اقدام راننده کاميون موجب برخورد خودروهاي تريلر، اتوبوس و پژو سواري شد.
در اين سانحه يکي از سرنشينان خودروي پژو جان باخت و 21 نفر از مسافران اتوبوس مصدوم شدند که با حضور به موقع نيروهاي اورژانس و امدادگران هلال‌احمر به مراکز درماني اردبيل انتقال يافتند.

 


مالک خانه‌اي در سبلان شمالي براي ترساندن دوستان معتاد فرزندش در زيرزمين خانه بي‌اختيار اقدام به آتش‌زدن ساختمان کرد.
سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح اين حادثه گفت: در تحقيقات اوليه از اين حادثه مأموران پليس آگاهي به عمدي بودن اين آتش‌سوزي که در پي آن سه نفراز جمله پسر 34 ساله مالک ساختمان دچار سوختگي شديد شدند پي بردند.
پسر مالک ساختمان به نام «محمد.الف» در سخنان کوتاهي که ساعاتي بعد به علت شدت سوختگي جان خود را از دست داد به مأموران گفت: به همراه دو نفر از دوستانم در زيرزمين نشسته بوديم که يکي از دوستانم متوجه بوي شديد بنزين شد، رفتم تا علت را جويا شوم که متأسفانه با انفجار و آتش‌سوزي شديد در زيرزمين خانه مواجه شدم.
با آغاز رسيدگي به پرونده، کارآگاهان به تحقيقات ميداني از محل آتش‌سوزي پرداخته و اطلاع پيدا کردند که محمد اعتياد شديدي به مصرف مواد مخدر از نوع شيشه داشته و افراد ناباب و خلافکار را به خانه مي‌آورد و همين موضوع باعث اعتراض همسايگان و خانواده‌ها شده بود اما او به هيچ عنوان به اين اعتراضات توجه نداشت».
کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقيقات اطلاع پيدا کردند که «محسن.ب»، در حقيقت پدر واقعي محمد نبوده و در حدود 15 سال پيش، پس از فوت همسر سابقش با مادر محمد ازدواج نموده و برابر اظهارات مادر محمد و همسايگان از هيچ گونه تلاشي براي نگهداري از محمد و خواهرش کوتاهي نکرده و حتي پس از متارکه محمد از همسرش (به علت اعتياد محمد به شيشه)، نگهداري و سرپرستي از پسرخردسال محمد را نيز به عهده گرفته و هيچ گونه سابقه دستگيري و يا درگيري در محل سکونت ندارد و در حال حاضر نيز در دوران بازنشستگي به سر مي‌برد.
با توجه به اطلاعات جديد بدست آمده در مسيرتحقيقات و اظهارات محمد به مأموران کلانتري که پيش از مرگ، ناپدري‌اش را عامل آتش‌سوزي معرفي کرده بود و همچنين تناقضات بدست آمده در اظهارات مالک خانه کارآگاهان به تحقيق از وي پرداخته اما او کماکان منکر هرگونه آتش‌سوزي عمدي بود تا نهايتاً در مورخه 30/3/1392 لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف به ريختن بنزين به داخل زيرزمين از طريق هواکش، تأکيد کرد: «من قصد آتش زدن ساختمان را نداشتم و حتي کبريت را هم روشن نکردم بلکه تنها قصد ترساندن محمد و دوستانش را داشتم تا به نحوي از تجمع اين افراد در اين مکان جلوگيري کنم.»

 


در دنيايي که همه دست به هر جراحي مي‌زنند تا چهره خود را زيباتر کنند، يک شهروند انگليسي در اقدامي مضحک با جراحي زشت‌سازي خود را به شکل شيطان درآورده است.(!)
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ تاکنون همواره سخن از جراحي زيبايي و مخارج سرسام‌آور آن بوده که توجه رسانه‌ها را به خود جلب مي‌کرد اما «گيون پاسلو» 39 ساله که يک نگهبان است، برخلاف جريان شنا کرده و با انجام چند عمل جراحي، خود را براساس تصوري که از شيطان وجود دارد زشت کرده است.به گزارش روزنامه کويتي الانباء به نقل از خبرگزاري عربي «أنا» براساس تصاويري که از «پاسلو» منتشر شده در پي عمليات جراحي، دو شاخ کوچک در دو طرف پيشاني و دو دندان نيش نسبتا بلند در دهان وي تعبيه شده و چشمان قرمزش به حالت مورب درآمده است.دادگاهي در انگليس با صدور حکمي «گيون پاسلو» را از حق رفت و شد شبانه در مناطق عمومي منع کرده است. زيرا چهره ترسناک وي باعث وحشت مردم خواهد شد.اما پاسلو پس از خروج از دادگاه با وجود چهره رعب‌آورش تاکيد کرد که انساني کاملا طبيعي و خوش‌قلب است.(!)

 


حزب منحله بعث عراق در بيانيه‌اي از کشته شدن يکي از اجرا‌کنندگان حکم اعدام صدام حسين ديکتاتور سابق عراق خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تارنماي شبکه العربيه، سخنگوي رسمي حزب منحله بعث در بيانيه‌اي که در پايگاه خبري «ذي‌قار» منتشر شد به نقل از يک منبع آگاه ادعاکرد: عناصر وابسته به حزب بعث «محمد نصيف المالکي» يکي از اجرا‌کنندگان حکم اعدام «صدام حسين» را در منطقه «اليوسفيه» به قتل رساندند.در بيانيه حزب منحله بعث عراق آمده است: «محمد نصيف المالکي» در فيلم ويدئويي اعدام «صدام حسين» در حال قرار دادن نقاب مرگ بر چهره رئيس‌جمهور سابق عراق است.
در همين حال مقامات عراق تاکنون خبر ترور «المالکي» را تکذيب يا تاييد نکرده‌اند.

 


گروه‌هاي وهابي مصر در جديدترين اقدام ضدشيعي گردنبدهايي را توزيع کرده‌اند که در آنها عبارت «لافتي الا علي و لا سيف الا ذوالفقار» به «لا نبي الا علي» تغيير پيدا کرده تا چنين وانمود کنند که شيعيان امام علي(ع) را پيامبر خود مي‌دانند.
به گزارش خبرگزاري «براثا» در مصر، وهابيان گردنبندهاي چيني را که عبارت «لانبي الاعلي» بر روي آن نوشته شده است با هدف تخريب چهره‌ دين مبين اسلام در اين کشور توزيع مي‌کنند.
بر همين اساس، عبارت «لانبي الاعلي» بر صدها مدال و نشان افتخار چيني درج شده است.
«ناصر رضوان» هماهنگ‌کننده ائتلاف فرزندان صحابه در گفتگو با روزنامه الوطن گفت: اين گردنبندها پس از کشف و ضبط تفنگ‌هاي اسباب‌ بازي که با فشار دادن دکمه روي آن عبارت «عايشه را بکشيد» را به عربي تکرار مي‌کند به بازارهاي مصر رسيدند.
وي مسئولان مصري را مقصر ورود اين گردنبندها عنوان کرد و گفت: ائتلاف فرزندان صحابه همانطور که نسبت به ورود تفنگ‌هاي اسباب‌بازي به مسئولان و تاجران مصر هشدار داد اين بار نيز نسبت به مقابله با گردنبندها هشدار جدي مي‌دهد.

 


يک نگهبان ديوار ندبه در سرزمين‌هاي اشغالي، هم‌کيش يهودي خود را که در پاي ديوار فرياد «الله‌اکبر» سر داده بود به ضرب گلوله‌ از پاي درآورد. اين نگهبان مدعي است زائر يهودي ضمن گفتن تکبير، دست به جيب برده و وي خيال کرده که او تروريست است.
به گزارش «دويچه وله»، ساعت 8 بامداد روز جمعه يک نگهبان ديوار ندبه در واکنش به عمل زائري که در پاي اين ديوار فرياد الله‌اکبر سر داده بود، به سوي او تيراندازي کرد و او را کشت. قرباني يک فرد 26 ساله بوده است.
هنوز هويت قرباني و دليل اين که چرا فرياد الله‌اکبر سر داده، روشن نشده است. پايگاه اينترنتي روزنامه يديعوت آحرونوت به نقل از يک يهودي ديگر که هر روز براي دعا به پاي ديوار ندبه مي‌رود، نوشته است: «اين مرد هميشه رفتار عجيبي داشت. او يکبار گفت که مسلمان شده است. همه محلي‌ها او را مي‌شناختند. اما نگهبان ديوار ندبه شناختي از او نداشت».
نگهبان اسرائيلي مدعي شده که تصور مي‌کرده قرباني تروريست است و مي‌خواهد براي حمله به او از جيب شلوارش اسلحه بيرون بياورد. اما در بازرسي بدني از قرباني، سلاحي يافت نشد. اعضاي يک گروه امدادي بلافاصله پس از تيراندازي کوشيدند اين جوان را از مرگ نجات دهند، اما تلاش آنها بي‌نتيجه ماند.
ديوار ندبه بخشي از ديوار معبد دوم بيت‌المقدس است که در سال 70 ميلادي به وسيله رومي‌ها ويران شد. مسجد الاقصي از اماکن مقدس مسلمانان نيز در نزديکي ديوار ندبه قرار دارد. هنگام تيراندازي گروه زيادي از يهوديان سرگرم عبادت در پاي ديوار ندبه بودند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10