(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 04 تـیـر 1392 - شماره 20525

مهدي نام 5 ميليون ايراني
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان: شرکت‌هاي مضاربه‌اي همچنان فعالند
مردم فريب نخورند
سرقت 500 ميليوني سارق با اغفال افراد سالخورده در کاشان
فرصت يک هفته‌اي براي رفع توقيف موتورسيکلت‌ها و خودروهاي توقيفي
حرفه‌آموزي به 25هزار معتاد بهبود يافته
دستگيري زورگير کوتوله شمال تهران
خدمات‌رساني شرکت واحد در سالگرد شهداي هفتم تير
ارجاع ماهيانه 400 پرونده به شعب ديوان عدالت اداري
حوادث کوتاه از کشور
برخورد تريلر با 8 خودروي پارک شده در پلدختر
کشف 18 تن اسيد پيش‌ساز هروئين
برخورد زنجيره‌اي چند خودرو در نيايش
سارقان بانک ملي به دام افتادند
خاموشي در ايالت‌هاي آمريکا
اولين کليساي کافران در آمريکا
دود آتش‌سوزي جنگل‌هاي اندونزي در آسمان مالزي
مادر متقلب در جلسه امتحان
   


براساس آمار پايگاه اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال کشور، پنج ميليون نفر از هموطنان ايراني مزين به نام، القاب و کنيه‌‌هاي امام دوازدهم شيعيان، حضرت مهدي(عج) هستند.
براساس برآوردهاي آماري پايگاه اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال کشور، هم‌اکنون نام بيش از يک ميليون و 360 هزار ايراني مهدي است.
همچنين نام‌هاي محمد و احمد که از القاب آن حضرت است، با قريب سه ميليون و 245 هزار و 800 نفر از فراوانترين اسامي بوده که در پايگاه اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسيده است.
براساس اين گزارش، نام‌هاي منصور با تعداد ثبت 161 هزار و 726 نفر، حجت بيش از 63 هزار و هشت نفر، حجت‌الله در حدود 10 هزار و 216 نفر، برهان قريب به هفت هزار و 666 نفر و قائم يکهزار و 355 نفر از فراوان‌ترين القاب حضرت مهدي و نام ابوالقاسم با تعداد 95 هزار و 162 نفر از فراوانترين کنيه‌هاي امام دوازدهم شيعيان است که ايرانيان براي فرزندان خود برگزيده‌اند.

 


اصفهان- خبرنگارکيهان:
دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان با بيان اينکه مردم همچنان فريب شرکت‌هاي کلاهبردار مضاربه‌اي را مي‌خورند، از مردم خواست به وعده و وعيدهاي چنين شرکت‌هايي که قول سود زياد مي‌دهند اعتماد نکنند.
«محمدرضا حبيبي» در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضاييه برپا شده بود شرکت‌هاي مضاربه‌اي را عامل تشکيل پرونده‌هايي از سوي شکات خواند و گفت: اين شرکت‌ها که وعده مبلغ‌هاي زيادي سود را به بهانه شرکت‌هاي مضاربه‌اي مي‌دهند مورد توجه مردم نبايد قرار گيرد.
وي با اعلام اينکه سرعت، دقت و قاطعيت در پرونده‌ها به ويژه جنايي زياد است، اضافه کرد: رسيدگي به رفع تبعيضات، افزايش اشتغال و کاهش بيکاري در دست دستگاه قضا نيست.
وي همچنين به لايحه پيشگيري از وقوع جرم در تشخيص مصلحت نظام اشاره کرد و افزود: مجموعه دستگاه قضايي، انتظامي، اطلاعاتي و دانشگاهي در اين مجموعه عضو هستند که ان‌شاءالله اين لايحه به نتيجه برسد.
دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان مهمترين پرونده در دست اقدام اين دادستاني را قاچاق مواد مخدر و خريد و فروش يک تن کراک عنوان کرد و گفت: 12نفر قاچاقچي عمده حمل يک تن کراک که يکي از آنها بين‌المللي است در يک عمليات دستگير و حکم اعدام تمام آنها صادر شده است.
حبيبي همچنين افزود: در سال گذشته بالغ بر 40 نفر در زمينه قاچاق مواد مخدر در اصفهان اعدام شدند.

 


اصفهان- خبرنگارکيهان:
فردي سارق که با اغفال افراد سالخورده بيش از 500 ميليون ريال از حساب کارت بانکي آنان برداشت و به حساب خود واريز کرده بود توسط ماموران انتظامي شهرستان کاشان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
به گزارش مرکز اطلاع رساني پليس اصفهان فرمانده انتظامي شهرستان کاشان استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار کرد: در پي اعلام گزارش رئيس يکي از شعب بانک دولتي اين شهرستان مبني بر حضور فردي مشکوک در کنار دستگاه خودپرداز، اکيپي از ماموران انتظامي با حضور نامحسوس در محل متوجه شدند فرد مشکوک به محض مشاهده افراد سالخورده در کنار دستگاه خودپرداز، آنان را اغفال و پس از برداشت از حساب اين افراد، مبالغي را به حساب شخصي خود واريز مي‌کند.
«سرهنگ منوچهر صفايي» با بيان اينکه ماموران بلافاصله وي را دستگير و تحت بازجويي قرار دادند، اظهار کرد: «م-ح» 25 ساله با مواجه دلايل و مدارک مستند صراحتا به بزه انتسابي اعتراف و به بيش از 500 ميليون ريال از حساب بانکي مالباختگان اقرار کرد.
تحقيقات جهت شناسايي مالباختگان همچنان ادامه دارد.

 


فرمانده نيروي انتظامي از رفع توقيف موتورسيکلت‌ها و خودروهاي توقيفي که منع قانوني نداشته باشند، خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه همايش بين‌المللي «دکترين مهدويت» در مورد عيدي نيروي انتظامي به مناسبت نيمه‌شعبان، گفت: ان‌شاءالله خودرو و موتورسيکلت‌هايي که قانون توقيف آنها را الزامي نکرده، اما براثر تخلفي، توقيف شده‌اند، ترخيص مي‌شوند.
وي با بيان اينکه اين عيدي ظرف يک هفته اجرايي مي‌شود، گفت: اميدواريم مردم نيز در شب نيمه شعبان به مأموران پليس عيدي دهند و قانون را رعايت کنند.
احمدي‌مقدم همچنين با اعلام خبر کاهش جرايم خشن در کشور، گفت: در دهه 80 شاهد کاهش تمامي جرايم خشن در کشور بوده‌ايم، به‌گونه‌اي که در جرم آدم‌ربايي شاهد کاهش 70درصدي و قتل شاهد کاهش 20درصدي در وقوعات بوده‌ايم.
فرمانده ناجا با بيان اينکه در کشورهاي توسعه يافته جرايم در حال پيشرفت است، گفت: نکته قابل توجه در تمامي مناظره‌هاي انتخاباتي دنيا اين است که به مقوله امنيت به عنوان يکي از دغدغه‌هاي اصلي توجه مي‌شود، اما در مناظرات اخير انتخابات رياست‌جمهوري تقريبا مباحث امنيتي که صرفا امنيتي باشد، بيان نشد و تنها به مقولاتي همچون ماهواره و... اشاره شد که بيشتر جنبه فرهنگي دارد.
وي همچنين با اشاره به قرار گرفتن در آستانه نيمه شعبان گفت: در همين راستا نيروي انتظامي ظرف يک هفته اخير اقدام به ترخيص خودرو و موتورسيکلت‌هاي توقيف شده‌اي که الزام قانوني نداشتند، مي‌کند.
شرايط ترخيص
رئيس پليس ترافيک شهري شرايط ترخيص خودروها و موتورسيکلت‌هاي توقيفي از سوي مأموران پليس راهور به مناسبت نيمه شعبان را تشريح کرد.
سرهنگ محسن مهرايي گفت: تمامي خودروها و موتورسيکلت‌هاي توقيفي ترخيص مي‌شوند، تمامي خودروهايي که تا تاريخ دوم تيرماه به علت ارتکاب تخلفات رانندگي از سوي مأموران توقيف شده‌اند در صورت نداشتن شاکي خصوصي يا منع قضايي ترخيص مي‌شوند.
وي ادامه داد: مالکان اينگونه خودروها مي‌توانند تا پايان هفته براي ترخيص خودرو يا موتورسيکلت به ستاد ترخيص استانها مراجعه کنند.

 


معاون ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سالانه 25هزار معتاد بهبود يافته تحت پوشش آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي قرار مي‌گيرند.
محمدصادق فتح‌الهي در اين‌باره اظهار داشت: حوزه فرهنگي و اجتماعي به دليل ظرفيت و پتانسيل‌هايي که دارد همواره مورد توجه جدي ستاد بوده و در قالب استراتژي متوازن نيز تعريف شده‌اند و ستاد متناسب با اين استراتژي در سال‌هاي اخير اقدامات جدي و اساسي را همچون راه‌اندازي مراکز نگهداري، درمان و کاهش آسيب معتادان (ماده 16 اصلاحيه قانون مبارزه با موادمخدر) انجام داده است.
وي افزود: هدف اين مراکز نگهداري و درمان معتادان متجاهر است که با حکم قضايي معتادان کارتن‌خواب و متجاهري را که موجب سلب آسايش و امنيت اجتماعي شده‌اند، تحت پوشش خدمات درماني قرار مي‌دهند و همزمان با فرآيند درمان آنها، برنامه کارآموزي و حرفه‌آموزي براي آنان اجرايي مي‌شود.
فتح‌الهي با اشاره به مصوبه هيئت وزيران مبني بر آموزش بهبوديافتگان در دوره‌هاي فني و حرفه‌اي يادآور شد: براساس مصوبه هيئت‌وزيران، سالانه 25هزار نفر از افراد بهبوديافته در دوره‌هاي آموزشي سازمان فني و حرفه‌اي قرار مي‌گيرند تا زمينه بازگشت آنان به جامعه فراهم شود.
معاون اداري، مالي و امور مجلس ستاد گفت: فرآيند درمان و بهبودي نيازمند حمايت جدي اجتماعي است و اگر حضور مردم و مشارکت آنان در تغيير رويه اجتماعي و تغيير نگاه سلبي صورت نگيرد، فرآيند درمان نتيجه مطلوب نخواهد داشت.

 


يک دزد کوتوله که با پرسه زدن در خيابانهاي شمال تهران از دختران جوان اخاذي مي‌کرد پس از دستگيري به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرد.
چندي قبل دختر جواني با مراجعه به کلانتري 101 تجريش راز سرقتهاي دزد کوتوله را فاش کرد.
او به ماموران گفت: در خيابان الهيه در حال رفتن به خانه بودم که پسر جواني سد راهم شد و با تهديد چاقو پول و تلفن همراهم را سرقت و با يک دستگاه موتورسيکلت کوچک از محل فرار کرد.
پس از اين شکايت تيمي از ماموران تجسس کلانتري تحقيقات در اين زمينه را آغاز کردند همزمان با تحقيقات ماموران چندين شکايت مشابه ديگر در کلانتري مطرح شد. بررسي پرونده‌ها نشان داد همزمان با تاريک شدن هوا سارق قد کوتاهي با يک دستگاه موتورسيکلت کوچک در خيابانهاي شمال تهران سد راه دختران شده و با تهديد چاقو از آنها اخاذي مي کند. بلافاصله مشخصات متهم در اختيار گشتي‌هاي پليس قرار گرفت تا اينکه ساعت 55/20 يکم تير ماه يکي از واحدهاي گشت کلانتري در خيابان الهيه سارق زورگير را شناسايي کرد.
متهم با مشاهده ماموران قصد فرار از محل را داشت که تعادلش را از دست داد و با موتورسيکلت به زمين خورد. سارق کوتوله پس از انتقال به کلانتري در بازجويي‌هاي اوليه منکر هرگونه سرقتي شد اما پس از رو‌به‌رو شدن با شاکيان لب به اعتراف گشود و به دهها فقره زورگيري از دختران جوان در خيابانهاي الهيه، دربند، شرفي‌منش، تختي و فرشته اعتراف کرد.گفتني است از متهم يک قبضه سلاح سرد کشف و براي تحقيقات بيشتر در اختيار کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

 


روابط عمومي شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه طي اطلاعيه‌اي خدمت‌رساني ويژه اين شرکت را به مناسبت فرا رسيدن سالگرد شهداي هفتم تير اعلام کرد.
براساس اين اطلاعيه در شبهاي 5 و 6 و 7 تيرماه (چهارشنبه، پنج‌شنبه وجمعه) اتوبوس‌هاي شرکت واحد پس از پايان مراسم در ايام مورد نظر از محل برگزاري مراسم (واقع در خيابان شهيد مصطفي خميني چهارراه سرچشمه) به مقاصد زير سرويس‌رساني مي‌کنند: ميدان خراسان- پايانه خاوران- ميدان راه‌آهن- نازي‌آباد- ميدان شمشيري- ميدان آزادي- صادقيه- شوش- شهرري- تهرانپارس- رسالت- تجريش و شهرک شهيد محلاتي

 


حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري رئيس ديوان عدالت اداري ظهر يکشنبه در نشست خبري خود با خبرنگاران با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در انعکاس مشکلات دستگاه قضايي گفت: رسانه‌ها بايد مشکلات دستگاه قضايي را واقع‌گرايانه منعکس کنند تا مشکلات موجود برطرف شود.
وي با اشاره به عملکرد ديوان عدالت اداري از سال 91 تاکنون گفت: سال گذشته با افزايش شکايت از دستگاه‌هاي دولتي و مؤسسات عمومي مواجه بوديم و حدود 110 هزار پرونده شکايت به ديوان عدالت اداري وارد شد.
وي افزود: با توجه به شعب فعال ما ارجاع اين تعداد پرونده بيش از حد استاندارد بود و حتي در ساير بخش‌هاي قوه قضائيه هم اين مقدار ارجاع را چه در دادسرا و چه در دادگاه‌هاي بدوي تجديدنظر شاهد نيستيم.
منتظري تاکيد کرد: سال گذشته بين 300 تا 400 پرونده در هر ماه به شعب ديوان عدالت اداري ارجاع شد و همين حجم زياد پرونده سبب شد تا ما کار هيئت عمومي را دو شيفته کنيم.
وي يکي از دلايل اطاله دادرسي را حجم زياد پرونده‌ها دانست و گفت: حدود 40 درصد از شکايات وارد اعلام مي‌شود و مابقي مردود هستند.
وي در خصوص کمبود نيروي انساني در ديوان عدالت اداري گفت: سال گذشته شاهد جذب 650 تا 700 قاضي در دستگاه قضايي بوديم اما از آنجايي که يکي از شروط کار در ديوان عدالت اداري سابقه کاري حداقل 15 ساله است نتوانستيم از قضات جديد سهمي ببريم.
منتظري يکي از مشکلات پرونده‌هاي ارجاعي را مربوط به شهرداري‌ها و شوراهاي اسلامي شهر دانست وگفت: انتظاري که ما از شوراها داريم اين است که تصميمات خود را در چارچوب قوانين جامع بگيرند و قبل از هر تصميمي کارکارشناسي را در دستورکار قرار دهند متاسفانه در فرآيند تصميم‌گيري اين سازمان‌ها کار کارشناسي وجود ندارد و برخي از تصميماتشان مغاير با موازين شرعي و قانوني است.
وي در ادامه به تاسيس دفاتر ديوان عدالت اداري اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته 18 دفتر استاني را تاسيس کرديم و در چند ماه آينده در تمامي استان‌هاي کشور دفاتر ديوان عدالت اداري فعال مي‌شود.
منتظري کمبود نيروي انساني را در بحث دفاتر استاني مطرح کرد وگفت: ما براي هر استان دو تا سه نفر استخدامي نياز داريم اما تنها به ما اجازه استخدام يک نفر را دادند اما دو نفر ديگر با کمک استانداري‌ها حاضر مي‌شوند از همين رو از تمامي دست‌اندرکاران دولتي تقاضا دارم براي رفع مشکلات مردم با ما همکاري داشته باشند وحداقل امکانات را در اختيار ما قرار دهند.
رئيس ديوان عدالت اداري درخصوص بي‌توجهي برخي مديران دولتي به احکام ديوان عدالت گفت: عدم استنکاف مديران به قانون منجر به انفصال مي‌شود ما راضي به انفصال نيستيم اما در صورتي که مديران رعايت قانون را نکنند ما از ابزار قانوني خود استفاده مي‌کنيم.

 


خسارات باران و سيل در چالدران
ايرنا- چالدران: بارش شديد باران در شامگاه شنبه و متعاقب آن جاري شدن سيل خسارات عمده‌اي در روستاهاي خان‌امير، آغ‌بوران، آيزيلو، حاجي قيه، بابالو، آواجيق، ناور، دوشان تپه و شيخ سوليک سفلي پديد آورد. درمورد ميزان دقيق خسارات گزارشي داده نشده است.
مهار آتش‌سوزي در گچساران
ايرنا- ياسوج: مديرکل منابع طبيعي کهگيلويه و بويراحمد از مهار حادثه آتش‌سوزي در بخشي از عرصه‌هاي طبيعي و مراتع منطقه حفاظت شده کوه ديل در گچساران خبر داد. آتش‌سوزي با همياري بالگرد شرکت نفت گچساران، نيروهاي مردمي، هلال‌احمر، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي اين شهرستان مهار شد. علت آتش‌سوزي، و خسارات ناشي از آن در حال بررسي است.
انحراف پژو پارس در مازندران
فارس- ساري: سخنگوي مرکز مديريت حوادث مازندران از وقوع حادثه انحراف از مسير يک دستگاه خودروي پژو پارس درجاده آب‌پري- رويان خبر داد و افزود: در اثر اين حادثه 4 نفر سرنشين خودرو مصدوم شدند که پس از اقدامات پيش بيمارستاني براي ادامه مداوا به بيمارستان امام خميني شهرستان نور انتقال يافتند.
انهدام باند سرقت در تربت حيدريه
فارس- تربت حيدريه: فرمانده انتظامي تربت حيدريه از انهدام باند سارقان حرفه‌اي در اين شهرستان خبر داد. ماموران با دستگيري سارقي که قصد ورود به يکي از منازل را داشت و پس از بازجويي از وي 2 نفر ديگر از همدستانش را دستگير کردند. متهمان پس از اعتراف به بزه انتسابي به مقامات قضايي معرفي شدند.
مبارزه با موادمخدر در سيرجان
ايرنا- سيرجان: به گفته فرمانده انتظامي سيرجان ماموران پليس مبارزه با موادمخدر اين شهرستان روز يکشنبه 915 کيلوگرم موادمخدر را در 2 محور ورودي سيرجان کشف و ضبط کردند. در همين ارتباط 3 نفر دستگير و به همراه خودروها و مواد مکشوفه به مقامات قضايي تحويل داده شدند.
دستگيري سارقان حرفه‌اي
اهواز- خبرنگار کيهان: ماموران پليس انتظامي اهواز با انجام عمليات پليسي و اطلاعاتي 5 سارق حرفه‌اي را در مخفي‌گاهشان شناسايي و دستگير کردند. متهمان پس از اعتراف به 70 فقره سرقت، ضمن تشکيل پرونده به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

 


پلدختر - خبرنگار کيهان:
در اثر برخورد تريلر ماک با 8 خودروي پارک شده در خيابان اصلي شهر پلدختر 3 نفر به شدت آسيب ديدند که به بيمارستان منتقل شدند.
به گفته شاهدان عيني، اين حادثه وقتي رخ داد که کاميون کشنده که از سمت خوزستان وارد سراشيبي خيابان امام‌خميني شد به دليل عدم توانايي راننده در کنترل وسيله نقليه، به دو دستگاه وانت نيسان، پنج دستگاه پرايد و يک دستگاه پژو که در آن مسير براي انجام کارهاي مکانيکي پارک شده بودند به شدت برخورد کرد.
در اين حادثه که يک مکانيک و دو نفر از صاحبان خودروها مجروح شدند، به سه دستگاه خودرو هم که به داخل جوي آب حاشيه خيابان افتاده بود خسارت سنگين وارد شد که به وسيله جرثقيل به پارکينگ پليس راهور منتقل شد.
شهرستان پلدختر که فاقد جاده کمربندي است هر ساله شاهد وقوع اين‌گونه حوادث رانندگي است و يکي از دلايلي که ماشين‌آلات سنگين،‌جاده پلدختر را براي عبور و مرور خود انتخاب مي‌کنند عوارض سنگين آزاد راه پل زال به خرم‌آباد است.

 


نزديک به 18 تن اسيد پيش‌ساز هروئين که از مرز دريايي و بنادر دبي وارد کشور شده بود، توسط مأموران گمرک دوغارون کشف شد.
مدير کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف نزديک به 18 تن، اسيد پيش‌ساز هروئين در گمرک دوغارون خبر داد و گفت: اين کشف نشان دهنده ظرفيت بالاي گمرک جمهوري اسلامي ايران در امر مبارزه با مواد مخدر است.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ سردار عليرضااکبرشاهي با اشاره به گزارش اخير گمرک جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: 17820 کيلوگرم اسيد انيدريد استيک که اصلي‌ترين ماده پيش‌ساز براي تبديل ترياک به هروئين مي‌باشد، توسط ارزيابان تخصصي مواد مخدر گمرک ايرا ن مستقر در گمرک دوغارون کشف شد.
وي در تشريح اين کشف گفت: مأمورين گمرک به محموله ترانزيتي پلمب شده يک کانتينر 20 فوتي که تحت عنوان پلي اتيلن نامگذاري شده بود، مشکوک مي‌شوند، از آن با دستگاه X-RAY تصويربرداري مي‌کنند که متوجه مي‌شوند در زير آنها 680 گالن آبي‌رنگ اسيد پيش‌ساز قرار داده شده است.
مدير کل مقابله با عرضه ستاد بيان داشت: قاچاقچيان اين پيش‌ساز را از کشور چين بارگيري و بعد از عبور از بنادر دبي وارد گمرک شهيد رجايي کرده بودند و قصد داشتند از آنجا به تايباد حمل کنند و در افغانستان مورد استفاده قرار دهند که مأمورين گمرک دوغارون با بهره‌گيري از ابزار تشخيص نوع مواد مخدر و پيش‌ساز موفق به تشخيص نوع مواد و توقيف محموله شدند.
اکبرشاهي با بيان اينکه 18 تن مواد پيش‌ساز ساخت چين در يک کاميون حامل کانتينر ترانزيتي جاسازي و پلمب آن در مبدأ انجام شده بود،‌ گفت: اين کشفيات نشان دهنده ظرفيت بالاي همکاري گمرک جمهوري اسلامي ايران در امر مبارزه با مواد مخدر مي‌باشد.

 


سازمان آتش‌نشاني از برخورد چندين خودرو در مسير غرب به شرق نيايش خبر داد.
بنابراين گزارش ساعت 1:33 بامداد ديروز برخورد چند دستگاه خودرو در مسير غرب به شرق نيايش نرسيده به چمران به سازمان آتش‌نشاني اعلام شد.
بلافاصله ايستگاه 25 آتش‌نشاني به محل حادثه اعزام و ماموران آتش‌نشاني پس از حضور در محل حادثه مشاهده مي‌کنند يک دستگاه پرشيا با يک دستگاهBMW و ال90 برخورد کرده و سپس گاردريل را شکسته و وارد فضاي وسط بزرگراه شده با برخورد با تابلوي تبليغاتي در محل متوقف شده است.
گاردريل وارد اتاق پرشيا شده بود ولي خوشبختانه راننده پرشيا هيچ آسيبي نديد. اين حادثه هيچ مصدومي نداشت.

 


يک اشتباه کوچک در محاسبات براي از کار انداختن تجهيزات ايمني بانک نقشه شش ماهه سارقان حرفه‌اي براي دستبرد به خزانه بانک ملي را فاش کرد.
ساعت 1و30 دقيقه بامداد ديروز ماموران کلانتري 168 سيزده آبان از طريق دوربين‌هاي امنيتي در جريان شکسته شدن شيشه بانک ملي در خيابان شهيد رجايي قرار گرفتند.
با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله چند اکيپ از ماموران کلانتري خود را به محل مورد نظر رسانده و در ابتدا جوان موتورسواري را ديدند که با مشاهده مامورين قصد فرار از محل را داشت. بلافاصله مسير متهم مسدود و طي عملياتي ضربتي دستگير شد.
در ادامه تحقيقات مشخص شد همدست اين متهم نيز در داخل بانک مشغول سرقت مي‌باشد. دومين متهم پرونده نيز از سوي ماموران دستگير و براي تحقيقات به کلانتري منتقل شد.
متهمان در ابتدا قصد داشتند هويت واقعي خود را مخفي کنند اما ماموران با بررسي آلبوم مجرمان حرفه‌اي هويت آنها به نام‌هاي محمدحسن و ابوالقاسم را شناسايي کردند.
هر دو متهم از مجرمان باسابقه بودند که پيش از اين چندين بار به اتهام سرقت و زورگيري دستگير شده بودند.
سارقان حرفه‌اي که تمام مدارک را عليه خود مي‌ديدند در بازجويي‌ها لب به اعتراف گشوده و مدعي شدند از شش ماه قبل نقشه دستبرد به بانک ملي را طراحي کرده بودند.
آنها تصور مي‌کردند براساس نقشه خود توانسته‌اند تمام تجهيزات امنيتي و حفاظتي بانک را از کار بيندازند اما اشتباه آنها در محاسباتشان باعث شد پليس در جريان قرار گرفته و سارقان را قبل از اجراي نقشه‌شان دستگير کند.
همچنين از متهمان يک دستگاه موتورسيکلت تندرو، يک پتک فولادي، دو قبضه چاقو و چندين کيسه که براي حمل پول آماده شده بود کشف شد.
در حال حاضر تحقيقات از متهمان براي کشف ديگر جرايم احتمالي آنها ادامه دارد.

 


وزش طوفان‌هاي سهمگين در چندين ايالت آمريکا که با رعد و برق و بارش تگرگ‌هايي به بزرگي توپ بيس‌بال همراه بود، بيش از 200 هزار خانه را در خاموشي فرو برد.
به گزارش فارس، وزش طوفان‌هاي شديد با بادهاي مخرب و همراه با رعد و برق و تگرگ‌هايي به بزرگي توپ بيس‌بال در ايالت‌هاي «داکوتا»، «مينه‌سوتا» و «ويسکانسين» برق بيش از 200 هزار منزل مسکوني را قطع کرده است.براساس اين خبر، يک زن 63 ساله آمريکايي نيز به دليل سقوط کابل‌هاي برق کشته شده است.طوفان‌هاي سهمگين در آمريکا از روز جمعه در داکوتا آغاز شد و با در هم نورديدن مينه‌سوتا، به سمت ويسکانسين حرکت کرد.

 


اولين کليساي بدون «خدا» در ايالت «ماساچوست» آمريکا افتتاح شد.
به گزارش پايگاه کويت نيوز، روز يکشنبه ده‌ها نفر در کليسا جمع شدند و بعد از آن که به نغمه‌هاي شاد موسيقي گوش دادند به شنيدن جلسات موعظه که اولين موضوع آن درباره نقش دلسوزي در جامعه بود پرداختند.تجمع کافران در روزهاي يکشنبه ايده مشترکي بود که از سوي مرکز تجمع‌هاي بشري دانشگاه هاروارد و «اينشتاين» کشيش سابق پايه‌گذاري شد.کشيش سابق کليسا و گروهي از دوستان بي‌دين وي تصميم گرفتند تا روزهاي يک‌شنبه کافران را در کليسا جمع کنند و بعد از شنيدن موسيقي با بيان موعظه‌هايي به آنان بفهمانند که دين چيز بدي نيست و مانعي براي استفاده از آن وجود ندارد.«جيري ديويت» وزير سابق و يکي از علماي ديني سابق کليسا که کافر شده بود، با «اينشتاين» همکاري مي‌کند؛ آنان درصددند کليساي کافران را در ايالت لويزيانا نيز تاسيس کنند. اغلب افرادي که در اين جلسات حاضر مي‌شوند «لاييک» هستند و هيچ ديني ندارند.لازم به ذکر است که حدود 20 درصد جمعيت آمريکا لاييک محسوب مي‌شوند.s

 


دود ناشي از آتش‌سوزي جنگل‌هاي سوماتراي اندونزي علاوه بر سنگاپور بسياري از مناطق مالزي را نيز در شرايط خطرناک قرار داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، به دنبال افزايش آلودگي در مناطقي از مالزي، دولت اين کشور شرايط اضطراري اعلام کرد.
وزير محيط زيست مالزي گفت: نجيب رزاق نخست‌وزير اين کشور موافقت کرده است که در مناطق «موآر» و «لي‌دانگ» شرايط اضطراري اعلام شود.
دولت از مردم خواسته که در خانه‌هاي خود بمانند و از حضور در فضاي باز خودداري کنند.
براساس گزارش سازمان هواشناسي مالزي، ميزان آلودگي هوا در شهر صنعتي موآر در ايالت «جوهور» از مرز خطرناک عبور کرده است.
همچنين شهرهاي مالاکا و کوالالامپور پايتخت اين کشور نيز از نظر آلودگي هوا رکورد زدند و ميزان ذرات معلق در هوا چندين برابر شرايط عادي گزارش شده است.
آلودگي هواي مالزي ريشه در آتش‌سوزي عمدي جنگل‌هاي سوماتراي اندونزي دارد.
کارشناسان محيط زيست اقدام کارخانه‌داران به قطع درختان جنگلي در جزيره سوماترا را عامل اصلي آتش‌سوزي اخير مي‌دانند.
بسياري از کشاورزان اندونزيايي به منظور توسعه زمينهاي خود اقدام به آتش‌سوزي عمدي جنگل‌ها مي‌کنند.
با توجه به آلودگي‌هاي شديد در روزهاي اخير، بسياري از ساکنان اين مناطق از تشديد اختلالات تنفسي و گوارشي رنج مي‌برند.
علاوه بر مالزي، سنگاپور نيز تحت تأثير شديد دود ناشي از آتش‌سوزي جنگل‌هاي اندونزي قرار گرفته است.
دولت سنگاپور اعتراض شديد خود را به دولت اندونزي اعلام کرد و از دولت اين کشور خواست عذرخواهي کند.
«مارتي ناتال گاوا» وزير امور خارجه اندونزي گفت که دولتش به خاطر بحران آلودگي هوا از دولت سنگاپور عذرخواهي نمي‌کند اما تأکيد کرد که دولت جاکارتا تمام توانش را براي رفع مشکل آلودگي هوا که به سنگاپور سرايت کرده است به کار خواهد بست.

 


مادر 52 ساله فرانسوي که به جاي دخترش در امتحان پايان‌ترم حاضر شده بود، دستگير شد.
وي که مانند يک دختر نوجوان لباس پوشيده بود، به جاي دخترش در امتحان پايان‌ترم زبان انگليسي سال آخر دبيرستان شرکت کرده بود.
اما يکي از مراقبان تيزبين که چهره دختر را از هفته قبل به خاطر داشت، به مادر او مشکوک شد و به پليس خبر داد.
به نوشته روزنامه انگليسي ديلي‌ميل، سخن‌گوي پليس پاريس اعلام کرد که اين مادر پس از پايان وقت جلسه دستگير شده تا امتحان به هم نخورد.
وي افزود: اين مادر به جرم خود اعتراف کرده و گفته است که زبان انگليسي را بهتر از دخترش مي‌داند.
اين مادر به جرم تقلب به پرداخت حداکثر 7 هزار پوند محکوم شده است. دختر وي نيز تا پنج سال حق شرکت در هيچ امتحاني را نخواهد داشت.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10