(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 04 تـیـر 1392 - شماره 20525

حديث دشت عشق
رويانيان و نژادفلاح برکنار شدند، خوردبين و کامبوزيا به هيات مديره آمدند
خانه تکاني اساسي در باشگاه پرسپوليس
اخبار کوتاه از فوتبال
دعوت دوباره از تقوي و خط قرمز روي نام گودرزي و يزداني
مدال هاي رنگارنگي که وزنه‌برداران کشورمان در آسيا درو مي کنند
موفقيت تاريخي پس از 14 سال تکرار مي شود؟!
سفر به ايتاليا پس از اولين پيروزي در ليگ جهاني
واليبال ايران قهرمان اروپا را به زانو درآورد
نايب قهرماني نوجوانان تکواندوکار در آسيا
غيبت يک ماهه سرمربي تيم ملي جودو
   


به ياد سرتيپ خلبان شهيد «عليرضا فتوحي‌شعار» عاشق پرواز
امير سرتيپ خلبان شهيد «عليرضا فتوحي‌شعار»، سال 1336 در روستاي عسکرآباد ورامين متولد شد و دوران کودکي و جواني را به‌خاطر فقر مالي خانوار، به سختي و با تلاش در جهت کسب علم و کمک به پدر گذراند.
پدرش مي‌گويد: عليرضا از کودکي عشق داشت به آسمانها پرواز کند.
مادرش مي‌گويد: عليرضا به محض ديدن هواپيما اظهار مي‌داشت خدايا من هم مي‌خواهم به تو نزديک شوم.
خلبان شهيد ايل‌بيگي در روز قدس خطاب به فتوحي گفت امروز تولد ماست به‌خاطر اينکه از اولين تظاهرات روز قدس ما سعادت نداشتيم اينجا باشيم فتوحي گفت اين اولين و آخرين حضور من در روز قدس است همان هم شد.
دوستان شهيد فتوحي مي‌گويند او از اولين روزهاي شروع جنگ بارها و با سبقت گرفتن از دوستانش در آسمان دشمن پرواز و نقطه‌‌هاي حساس را بمباران کرد. عاقبت اولين خلبان تيزپرواز وراميني پس از سالها جهاد در راه خدا در تاريخ 28/4/66 در آسمان خليج‌فارس به دست خفاشان دشمن به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي –
پس از حرف و حديث هاي بسيار ، عمر مديريت محمد رويانيان در پرسپوليس به سر رسيد.
سرانجام رفتن رويانيان از باشگاه پرسپوليس رنگ واقعيت به خود گرفت. او که بازنشسته ستاد کل نيروهاي مسلح بود و 31 فروردين ماموريتش به پايان رسيد، ديروز و در حالي که به روسيه سفر کرده بود از مديرعاملي باشگاه پرسپوليس کنار گذاشته شد. طبق اعلام رئيس هيات مديره باشگاه پرسپوليس‌، رويانيان ديگر مديرعامل نيست و قرار است از اين پس به عنوان عضو هيات مديره به فعاليت خود ادامه دهد تا اقتصاد باشگاه را زنده ‌کند!
پاي يک هلدينگ در ميان است
روز گذشته برخي منابع خبري در گزارش خود از پشت‌پرده برکناري رويانيان و درميان بودن پاي يک هلدينگ خبر دادند و اعلام کردند که از هفته‌‎ها قبل مذاکراتي بين تصميم‌گيرندگان براي پرسپوليس و مسئولان يک هلدينگ اقتصادي برگزار شده و توافقات ابتدايي براي واگذاري 51 درصد سهام اين باشگاه صورت گرفته است. انتشار خبر هواپيماي اختصاصي باشگاه پرسپوليس که البته مالکيتش متعلق به اين باشگاه نبود و همچنين شبکه ماهواره‌اي پرسپوليس که آن هم متعلق به اين باشگاه نبود، گوشه اي از کارهاي اقتصادي مالکان جديد باشگاه سرخپوش تهران است که بزودي قرار مالکيت اين باشگاه را در اختيار بگيرند. اين هلدينگ ارتباط نزديکي با فوتبال دارد و براساس توافقاتي که صورت گرفته، بزودي سهام اصلي باشگاه پرسپوليس را خريداري خواهد کرد.
نامه نگاري بازيکنان
به نظر مي رسد برکناري رويانيان براي کادرفني و بازيکنان پرسپوليس قابل هضم نبود زيرا آنها با نگارش نامه‌اي به وزير ورزش ضمن اعتراض به اتفاق رخ داده، از او خواستند اجازه ندهد رويانيان از اين باشگاه برود. در قسمتي از نامه کادرفني و بازيکنان آمده بود: «متاسفانه جرياني خاص و منفعت‌طلب که طي سال‌هاي گذشته فقط در پي منافع شخصي خود بوده‌اند، دوباره دست به کار شده و تحرکاتي در جهت تخريب پرسپوليس و برکناري رويانيان آغاز کرده‌اند تا پرسپوليس را از روي ريل موفقيت خارج کنند.»
دو گزينه جديد روي ميز
جلسه هيات مديره باشگاه پرسپوليس امروز تشکيل مي‌شود و احتمال اينکه مديرعامل جديد رسما معرفي شود ، بسيار است. در حال حاضر شانس کامبوزيا (رئيس فدراسيون شطرنج) براي مديرعاملي در پرسپوليس بيش از گزينه هاي ديگر است ، هر چند که دراين بين از حميد سجادي نيز نام برده مي‌شود. روز گذشته کامبوزيا در گفت و گويي اعلام کرد: «حدود يک ماه پيش نظر مرا در مورد مديرعاملي پرسپوليس پرسيدند که جواب دادم اگر مديريت اين باشگاه ثبات داشته باشد بهتر است اما هيچ صحبت جدي با من نشده است.»
تغييرات در هيات مديره
تغييرات باشگاه پرسپوليس تنها به رفتن مديرعامل خلاصه نمي شد زيرا روز گذشته خبر آمد محمد حسين نژاد فلاح از هيات مديره باشگاه پرسپوليس کنار گذاشته شد. پيش از اين مهدي تاج نيز پس از حضور در سازمان ليگ فوتبال از اين سمت استعفا کرده بود تا دو جاي خالي در هيات مديره باشگاه پرسپوليس وجود داشته باشد که محمد جعفر کامبوزيا رئيس فدراسيون شطرنج و محمود خوردبين پيشکسوت باشگاه پرسپوليس با حکم محمد عباسي وزير ورزش و جوانان و رئيس مجمع باشگاه پرسپوليس به عنوان اعضاي جديد هيات مديره اين باشگاه منصوب شدند. حسين مالکي ، علي پروين و محمد رويانيان سه عضو ديگر هيات مديره پرسپوليس هستند.
تکرار آزمون و خطا
تيمي که فصل گذشته بابت نداشتن مربي لطمه خورد شايد اين بار گرفتار مشکلات مديريتي شود.بدون شک يکي از مشکلات پرسپوليس در سال‌هاي گذشته عدم ثبات در مديريت بوده است که معضلات زيادي را بوجود آورده است .به گونه‌اي که به محض اين که مديرعامل غير ورزشي يک باشگاه با فضاي فوتبال آشنا مي‌شود و کار خود را ياد مي‌گيرد و از مرحله آزمون و خطا مي گذرد، برکنار مي‌شود تا فرد ديگري که باز هم بايد همين آزمون و خطاها را پشت سر بگذارد وارد کار مي‌شود.
در حال حاضر کمتر از 40 روز به پايان دولت دهم باقي مانده است. اگر مسئولان صبر مي‌کردند که دولتمردان بعدي وزير ورزش و جوانان جديد را معرفي کنند، به احتمال فراوان شاهد تغيير در مديريت پرسپوليس مي‌بوديم، اما با اين شرايط ممکن است که پرسپوليس در عرض سه ماه، سه مديرعامل داشته باشد و اين اتفاق معناي ديگري ندارد جز اين که باشگاه مردمي پرسپوليس بار ديگر بازيچه تصميم هاي غير ورزشي برخي مسئولان شده است.

 


کفاشيان: کره شکايت کند، ما هم شکايت مي کنيم
علي کفاشيان در خصوص گزارش ناظر سنگاپوري عليه بازيکنان تيم ملي اظهار داشت:متأسفانه اين اتفاق افتاده و ما در حال پيگيري ماجرا هستيم. در اين گزارش آمده که بازيکنان ما باعث تحريک کره اي ها شده اند که ما هم فيلم هاي بعد از بازي را به فيفا ارسال کرديم تا از خود دفاع کنيم. کفاشيان در خصوص شکايت از فدراسيون فوتبال کره جنوبي گفت:ما شکايت نکرده ايم اما اگر آنها شکايت کنند ما هم اين کار را مي کنيم.رابطه ما با اين فدراسيون خوب است و حتي وقتي آنجا بوديم ضيافتي براي ما ترتيب دادند.
علاقه کي روش براي بازگشت به ليگ برتر انگليس
کارلوس کي روش در گفت و گويي درباره علاقه اش به بازگشت به فوتبال انگليس عنوان کرد: نمي خواهم بگويم جاهاي ديگري که کار کردم خوب نيستند.در جاهاي ديگر کار فقط يک حرفه است و شما نمي تواني انتخاب کني.اما مي شود در ليگ برتر انگليس آرزوهاي زيادي داشت و خواست که همه چيز بهتر و بهتر شود. دوست دارم بار ديگر حضور در انگليس را تجربه کنم.
تلاش قلعه نويي براي بازگرداندن جباري
پس از اينکه باشگاه استقلال نام مجتبي جباري را از فهرست آبي پوشان براي فصل بعد کنار گذاشت،امير قلعه نويي در تماس با اين بازيکن از وي خواست تا موضعي عليه باشگاه نگيرد.ضمن اينکه سرمربي استقلال از مصاحبه‌هاي اخير جباري هم انتقاد کرد. وي در عين حال در مذاکراتي با مديران استقلال خواستار اين شده است تا امکان بازگشت جباري به جمع آبي پوشان فراهم شود.
تمديد قرارداد آقاي گل
سيد جلال رافخايي که در فصل گذشته 19 گل براي ملوان زد،روز دوشنبه رسما قراردادش را با ملوان تمديد کرد. وي يک سال ديگر در ملوان خواهد بود.
خلعتبري هفته آينده در امارات
محمدرضا خلعتبري که قبل از تغيير نام ليگ امارات به نام مجعول با تيم عجمان امارات قرارداد بسته بود به دنبال فسخ قراردادش با اين تيم است و به همين دليل هفته آينده به امارات سفر مي کند تا در اين باره با مسئولان اين باشگاه مذاکره کند.
مهاجم پرسپوليس در تمرين استقلال
محمد قاضي مهاجم فصل گذشته پرسپوليس که براي حضور در استقلال با اين باشگاه به توافق نهايي دست يافت عصر ديروز هم در کمپ استقلال حاضر شد تا دومين تمرين خود را با آبي پوشان برگزار کند. گفتني است، قاضي صبح هم در تمرينات بدنسازي استقلال حضور داشت.
تقابل اسپانيا و ايتاليا در نيمه نهايي جام کنفدراسيون ها
تيم‌هاي اسپانيا و اروگوئه با برتري بر حريفان خود به عنوان تيم‌هاي اول و دوم راهي مرحله نيمه نهايي جام کنفدراسيون‌ها شدند. تيم ملي اسپانيا در ديداري زيبا با ارائه يک بازي برتر موفق شد با سه گل نيجريه را شکست دهد تا به عنوان سرگروه راهي مرحله نيمه نهايي جام کنفدراسيون‌ها شود. در ديگر ديدار اين گروه اروگوئه که تا حدود زيادي صعودش از اين گروه مسجل بود در يک بازي آسان و يک طرفه موفق شد با 8 گل تاهيتي را شکست دهد و اين تيم را بدرقه کند. به اين ترتيب در مرحله نيمه نهايي جام کنفدراسيون‌ها برزيل به مصاف اروگوئه خواهد رفت و ايتاليا با اسپانيا روبرو خواهند شد.
استقلال منتظري را از داليان قرض مي گيرد
علي فتح الله زاده درباره پيوستن پژمان منتظري به باشگاه داليان چين اظهار داشت:منتظري با باشگاه چيني به توافق رسيده است و در فصل آينده در خدمت اين تيم خواهد بود. وي افزود:باشگاه استقلال قصد مکاتبه با باشگاه داليان را دارد تا بتوانيم يک نيم فصل به صورت قرضي پژمان را در اختيار داشته باشيم.

 


مرحله اول اردوي آمادگي تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان براي شرکت در رقابتهاي جهاني مجارستان روزهاي 18 تا 28 تيرماه در محل خانه کشتي تهران برگزار مي شود.
پس از برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي کشتي آزاد، 28 کشتي‌گير به اردو دعوت شدند که مهدي تقوي از جمله دعوت شدگان است.دارنده دو مدال طلاي جهان چند روز قبل از مسابقات مادرش را از دست داد تا نتواند در رقابتها شرکت کند که 25 مرداد بايد در مسابقات انتخابي مجدد در وزن 66 کيلوگرم شرکت کند اما به نظر مي‌رسد صادق گودرزي و رضا يزداني که در رقابتهاي انتخابي تيم ملي شرکت نکردند، رقابتهاي جهاني مجارستان را از دست بدهند. رقابت‌هاي کشتي قهرماني بزرگسالان جهان دهه پاياني شهريورماه در شهر بوداپست پايتخت مجارستان برگزار خواهد شد.اسامي کشتي گيران دعوت شده به اردو به اين شرح است:55 کيلو گرم: حسن رحيمي ، ياسر حيدرقلي نژاد، فرهاد جلائي و محسن ملکي60 کيلوگرم: مسعود اسماعيل پور، عباس دباغي، فرزاد جعفري و حسن مرادقلي 66 کيلوگرم: مهدي تقوي ، ميثم نصيري، غلامرضا عبداله پور و ميثم حيدري74 کيلوگرم: عزت اله اکبري ، سيدجعفر قاسمي، رضا افضلي و امير شريعتي 84 کيلوگرم: احسان لشگري ، اسماعيل نجاتيان، حسام مقدم، داود زارعي96 کيلوگرم: جعفر دليري، جمال ميرزايي وحسن رحيمي120 کيلوگرم: کميل قاسمي ،محمدرضا آذرشکيب ، سيدساجد جلالي، خشايار دهستاني و مصطفي مظلومي.

 


پس از 14 سال يک بار ديگر تيم ملي وزنه برداري ايران مي تواند با کسب هشت مدال توسط هر هشت وزنه بردار خود تاريخ ساز شود.
بعد از درخشش جابر بهروزي در دسته 69 کيلوگرم، رسول تقيان ديگر نماينده تيم ملي وزنه برداري کشورمان در دسته 77 کيلوگرم نيز با شايستگي روي سکوي قهرماني آسيا ايستاد. رسول تقيان که در آخرين تجربه ملي اش سال 2009 با رکورد مجموع 339 کيلوگرم، مدال برنز آسيا را به دست آورده بود، پس از چهار سال بازگشتي فوق العاده به تخته مسابقات بين المللي داشت و با مهار وزنه هاي 163 کيلوگرم در يکضرب و 203 کيلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع 366 کيلوگرم، قهرمان آسيا شد.
مرادي هم طلا گرفت
در ادامه دومين روز مسابقات وزنه‌برداري قهرماني بزرگسالان آسيا سهراب مرادي به عنوان تنها نماينده ايران در دسته 85 کيلوگرم بر روي تخته رفت و با ثبت رکورد 158 کيلوگرم در حرکت يکضرب، 200 کيلوگرم در دو ضرب و مجموع 358 کيلوگرم موفق شد هر سه نشان طلاي اين دسته را از آن خود کند.
مدال برنز به باقري رسيد
ديروز و در سومين روز مسابقات ياسين باقري روي سکوي سوم دسته 94 کيلوگرم ايستاد و دو مدال برنز يک ضرب و مجموع اين وزن را به گردن آويخت. باقري که نخستين حضور خود در رقابتهاي بزرگسالان را تجربه مي کرد، با مهار وزنه هاي 161 کيلوگرم در يکضرب و 201 کيلوگرم در دوضرب، با رکورد مجموع 362 کيلوگرم پس از الکساندر زايچيخوف قزاق و شنگو ژانگ از چين روي سکوي سوم آسيا ايستاد.
تکرار موفقيت تاريخي
14 سال از آخرين باري که تيم ملي وزنه برداري با ترکيب هشت نفره به مسابقات قهرماني آسيا اعزام شد و هر هشت نفر صاحب مدال شدند مي گذرد. آن تيم را نسل طلايي وزنه برداري ايران تشکيل مي دادند؛ چهره هايي چون حسين رضازاده، کوروش باقري، شاهين نصيري نيا، حسين توکلي، محمد حسين برخواه، اصغر ابراهيمي و سيد مهدي پانزوان. تيمي جوان که نصيري نيا در آن، با 25 سال سن مسن تر از بقيه بود و ساير نفرات با 21، 22 و 23 سال اولين يا دومين حضور خود در سطح مسابقات بزرگسالان را تجربه مي کردند. آن زمان از آخرين قهرماني تيم ملي وزنه برداري ايران در آسيا 14 سال مي گذشت که آن تيم در سال 1999 قدرتنمايي کرد و در چين روي سکوي قهرماني آسيا ايستاد. حالا پس از 14 سال يک بار ديگر تيم ملي وزنه برداري ايران مي تواند با کسب هشت مدال توسط هر هشت وزنه بردار خود تاريخ ساز شود. وزنه برداري ايران طي 30 سال اخير فقط سه بار قهرمان آسيا شده است، و حالا اين تيم هم قسم شده است که براي چهارمين بار در سالهاي پس از انقلاب، روي سکوي قهرماني قاره کهن بايستد.

 


تيم ملي واليبال ايران پس از کسب اولين پيروزي در ليگ جهاني مقابل صربستان با 12 بازيکن راهي ايتاليا شد.
تيم ملي واليبال ايران در چهارمين ديدار خود در ليگ جهاني واليبال عصر روز يکشنبه از ساعت 17 در سالن 12 هزار نفري آزادي به مصاف صربستان رفت و موفق شد با نتيجه 3 بر 2 (25 بر 20)، (24 بر 26)، (23 بر 25)، (25 بر 22)، ( 15 بر 12)مقابل قهرمان اروپا به پيروزي دست پيدا کند. ملي‌پوشان ايران که روز جمعه در اولين بازي مقابل قهرمان اروپا با نتيجه 3 بر 2 شکست خوردند دراين بازي عملکرد بهتري از خود به نمايش گذاشتند و از همان ابتدا مقابل حريف خود با قدرت حاضر شدند و توانستند ضمن گرفتن 2 امتياز اين بازي، به اولين پيروزي در ليگ جهاني دست يابند. خوليو ولاسکو، سرمربي تيم ملي واليبال براي آغاز اين ديدار از ترکيب سعيد معروف، فرهاد قائمي، فرهاد ظريف، حمزه زريني، امير غفور و آرمين تشکري استفاه کرد. اين ترکيب نسبت به ترکيب اوليه ديدار نخست دو تيم ايران و صربستان يک تغيير داشت که طي آن آرمين تشکري جايگزين محمد موسوي شد.
تيم ملي واليبال ايران پس از اين ديدار بامداد ديروز با دو تغيير نسبت به بازي برابر صربستان راهي ايتاليا شد تا سومين ديدار خود در رقابت هاي ليگ جهاني را برابر اين تيم برگزار کند. بنا به صلاحديد کادر فني ترکيب تيم ملي واليبال دراين مسابقه دستخوش دو تغيير اساسي شد.دريافت کننده‌هاي اصلي ايران در چهار بازي نخست يعني حمزه زريني و پوريا فياضي در تهران ماندند و به جاي آن‌ها رحمان داوودي و آرش کمالوند عازم ايتاليا شدند.اسامي 12 ملي پوش واليبال کشورمان در ديدار با ايتاليا به اين شرح است:شهرام محمودي، عادل غلامي، سعيد معروف، فرهاد قائمي، سيد محمد موسوي، رحمان داوودي، فرهاد ظريف، امير غفور،آرش کمالوند، مهدي مهدوي؛ آرمين تشکري و عليرضا مباشري. ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و ايتاليا طي روزهاي 7 و 9 تيرماه برگزار مي شود.
ولاسکو: بايد به يادگيري خود ادامه بدهيم
خوليو ولاسکو پس از پيروزي 3 بر 2 تيم ملي واليبال ايران برابر صربستان در نشست خبري حاضر شد و در خصوص اين بازي اظهار داشت: خوشحالم که توانستيم اين بازي را ببريم، فکر مي‌کنم پيروزي برابر صربستان که يکي از تيم‌هاي خوبي دنياست يک افتخار محسوب مي‌شود.وي ادامه داد:‌ پيش از بازي از بازيکنان پرسيدم که در بازي اول چه نکاتي را ياد گرفته‌ايد. بازي اول را باختيم و اين بازي را برديم اما نکات زيادي را از حريف ياد گرفتيم. باز هم در دفاع و توپ‌گيري بايد نکات زيادي را ياد بگيريم.ولاسکو خاطرنشان کرد: چيزي که مهم بود جنگندگي بازيکنان بود که آنها اين کار را به خوبي انجام دادند. دراين بازي پيروز شديم اما نکته مهم مواردي بود که از حريف ياد گرفتيم.

 


هفتمين دوره مسابقات تکواندوي قهرماني نوجوانان آسيا با نايب قهرماني تيم ايران در بخش پسران به پايان رسيد که در مقايسه با سال قبل ملي‌پوشان ايران عملکرد بهتري داشتند.
هفتمين دوره اين رقابت‌ها در جاکارتاي اندونزي برگزار شد که تيم ايران در بخش پسران با کسب دو مدال طلا، پنج نقره و يک برنز و در مجموع با 65 امتياز عنوان نايب قهرماني را به دست آورد. اين در حالي است که تيم ايران در دوره قبل اين رقابت‌ها با دو طلا و سه نقره دوم شده بود. با نگاهي به اين آمار مي‌بينيم که ملي‌پوشان نوجوانان ايران در اين دوره عملکرد بهتري از خود نشان دادند و مدال‌هاي بيشتري کسب کردند، اما باز هم در همان مکان دوم قرار گرفتند، چرا که کره‌اي‌ها تعداد طلاهاي بيشتري را به خود اختصاص دادند.

 


مسعود حاجي آخوندزاده، مربي جودوي تيم ملي بزرگسالان ايران حدود يک ماه است که در اردوهاي تيم ملي حضور ندارد. رئيس فدراسيون جودو در اين رابطه گفت: او درگير انتخابات شوراي شهر مشهد بوده و مرخصي گرفته است.
محمدعلي رستگار در مورد دلايل غيبت آخوندزاده در اردوهاي تيم ملي اظهار کرد: او درگير کارهاي شوراي شهر بوده و براي اين روزهايي که در اردوها نبود، مرخصي گرفته است. وي در پاسخ به اين سوال که مطرح مي‌شود آخوندزاده قهر کرده و در اردوهاي تيم ملي به ملي‌پوشان گفته در اعتراض به شرايط، اردوها را ترک کرده است، افزود: خودم همين چند روز پيش تلفني با او صحبت کردم و گفت که مشکلي وجود ندارد و کارهاي شوراي شهرش تمام شده است و از شروع مرحله جديد اردوهاي تيم ملي به اردوها خواهد آمد و هيچ بحث قهر کردني مطرح نيست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10