(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 05 تـیـر 1392 - شماره 20526

نظاميان 13 کشور براي دفاع از اسرائيل در خاک مصر مستقر مي‌شوند
ماموران آل‌خليفه مسجد شيعيان را ويران کردند
اعتراض گسترده در جهان اسلام عليه جنايت سلفي‌ها
رد پاي پنهان صهيونيست‌هادر قتل فجيع شيعيان مصر
وليعهد 33 ساله قطر رسما جانشين پدرش شد
انفجارهاي مهيب در کابل مقابل کاخ رياست جمهوري افغانستان
قطر در يک نگاه
فتنه سلفي‌ها در شهر صيدا با کمک ارتش لبنان ناکام ماند
به جرم رابطه غيراخلاقي برلوسکني به 7 سال زندان محکوم شد
تروريست‌ها در عراق جشن نيمه‌شعبان را به عزا تبديل کردند
به علت وخامت وضعيت جسماني
کليه ديدارهاي پادشاه عربستان لغو شد
پيش از کنفرانس ژنو2 صورت گرفت
رايزني نمايندگان آمريکا، روسيه و سازمان ملل درباره بحران سوريه
نشست مشترک سران معترضان با رئيس‌جمهور برزيل
   


بيش از 400 نظامي آمريکايي براي حفاظت از مرزهاي اسرائيل به همراه نظاميان 12 کشور ديگر در خاک مصر مستقر شدند.
به گزارش فارس به نقل از شبکه «راشاتودي»، بيش از 400 نظامي آمريکايي در حال آماده شدن براي استقرار در مصر هستند تا از منافع رژيم صهيونيستي دفاع کنند.
براساس اين گزارش، اين تعداد نظاميان آمريکايي براي حوادث پيش‌بيني نشده‌اي چون اعتراضات خشونت‌آميز، شورش‌ها و محافظت از مرزهاي مصر با اسرائيل قرار است در مصر مستقر شوند.
ارتشي از 13 کشور از جمله 400 نظامي از آمريکا ايست‌هاي بازرسي و امنيتي در امتداد شبه‌جزيره سينا را اداره خواهند کرد تا با هرگونه نقض پيمان صلح بين مصر و اسرائيل مقابله کنند و تهديدات احتمالي را پاسخ دهند.

 


دولت بحرين يکي ديگر از مساجد مسلمانان اين کشور واقع در شرق منامه را تخريب کرد.
نيروهاي آل‌خليفه روز سه‌شنبه براي دومين بار با حمله به مسجد درحال ساخت «ابوذر غفاري» در شرق منامه اقدام به تخريب آن کردند. اين مسجد اولين بار در آوريل 2011 توسط عوامل رژيم بحرين تخريب شده بود.«شيخ علي سلمان» مسئول بخش آزادي‌هاي ديني در سازمان ديدبان حقوق‌بشر بحرين با متهم کردن آل‌خليفه تاکيد کرد: چنين جناح‌هايي نمي‌خواهند ملت بحرين محنت‌هاي خود را پشت‌سر بگذارد بلکه مي‌خواهند در درگيري‌هاي طايفه‌اي و خشونت غرق شوند اما قطعا در نيات شوم خود ناکام خواهند شد.سلمان تصميم آل‌خليفه براي تبديل مسجد ابوذر درمنطقه «النويدرات» به پارک را نقض آشکار قوانين محلي و بين‌المللي دانست.

 


کشتار مظلومانه پنج تن از شيعيان مصر به دست سلفي هاي مزدور اسرائيل، با واکنش و اعتراض گسترده جهان اسلام مواجه شد.
به گزارش خبرگزاري‌ها، گروه‌ها و شخصيت‌هاي مصري و جهان اسلام به قتل پنج شيعه در روستاي «ابومسلم» استان «الجيزه» مصر واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند. سلفي‌ها در اين حمله وحشيانه، وارد منزل شيخ «حسن شحاته» شدند و او و تعدادي از شيعيان ديگر را با چماق و ميله‌هاي آهني مورد ضرب و شتم قرار دادند.
اين يورش ناجوانمردانه شهادت پنج شيعه را در روز ميلاد امام زمان(عج) در پي داشت.
شحاته و دو برادرش جزو اين شهدا هستند.
برخي گزارش‌ها حاکي است که اين شهدا ابتدا سني‌مذهب بوده‌اند و به تازگي به مذهب شيعه گرويده‌اند.
اين واقعه تاسف‌آور با واکنش گسترده جهان اسلام و محافل داخل مصر مواجه شد؛ الازهر مصر طي بيانيه‌اي اعلام کرد: اين جنايت از بزرگترين گناهان کبيره و از اعمال منکري است که شرع آن را قويا حرام مي‌داند و قانون نيز مرتکب اين عمل را مجازات مي‌کند. «محمد مرسي»، رئيس‌جمهور مصر هم ضمن محکوم کردن اين واقعه، گفت: عاملان اين حمله بايد فورا بازداشت و محاکمه شوند. در چارچوب همين دستور، ديروز هشت تن از عاملان کشتار شيعيان بازداشت شدند و پليس به دنبال بقيه افراد است.
«عبدالله الاشعل» دبيرکل شوراي حقوق بشر مصر و معاون وزير خارجه پيشين اين کشور واقعه الجيزه را امري عادي ندانسته، بلکه آن را ماجرايي برنامه‌ريزي شده و بخشي از نقشه طراحي شده عليه مردم مصر دانست. الاشعل گفت: حمله تاسف‌بار به تعدادي از شيعيان مصر در چارچوب توطئه بزرگ عليه مصر و مصري‌ها صورت گرفته و هدف از آن ايجاد هرج و مرج و بي‌ثباتي در اين کشور است.
«محمد الدريني» موسس جمعيت اهل‌بيت(ع) مصر، «محمد البرادعي»، «عمرو موسي»، جنبش اخوان‌المسلمين و ساير چهره‌هاي سياسي و گروه‌هاي سياسي نيز عليه جنايت مذکور موضع گرفتند و آن را محکوم کردند.
واقعه الجيزه در ميان نهادها و کشورهاي منطقه هم با واکنش شديد جنبش حزب‌الله لبنان، احزاب و مردم عراق مواجه شد؛ حزب‌الله طي بيانيه‌اي اعلام کرد: اقدامات تحريک‌آميز گروه‌هاي افراطي که با حمايت طرف‌هاي خارجي صورت مي‌گيرد و حزب‌الله نيز بارها نسبت به آن هشدار داده است، در نهايت به ارتکاب جنايت وحشيانه منجر شد.
در عراق هم احزاب و گروه‌هايي مثل «دعوت اسلامي» و «مجلس اعلاي اسلامي»، شخصيت‌هايي چون «سيد محمدتقي مدرسي» عليه جنايت مذکور موضع گرفتند. مدرسي در بيانيه خود، ضمن محکوم کردن اين حادثه آن را در تاريخ مصر بي‌سابقه خواند. شماري از مردم عراق نيز با تجمع مقابل سفارت مصر در بغداد، خواستار اخراج سفير مصر شدند.
جنايت شيعه‌کشي در حالي در مصر رخ مي‌دهد که مردم اين کشور به داشتن محبت نسبت به اهل بيت(ع) معروف هستند. به همين خاطر و با توجه به تحولاتي که در منطقه رخ مي‌دهد، واقعه الجيزه يک توطئه وارداتي است؛ رژيم عربستان که از گرايش ملت‌هاي شمال آفريقا به مذهب شيعه شديدا وحشت دارد، در پس اين ماجراست و رژيم صهيونيستي نيز پس از بيداري اسلامي در مصر، اساس استراتژي خود را نسبت به اين همسايه قدرتمند غربي، ايجاد هرج و مرج قومي و مذهبي قرار داده است. اين رژيم مدتي ميان قبطي‌ها و مسلمانان فتنه‌انگيزي مي‌کند و زماني نيز جنگ شيعه و سني راه مي‌اندازد.
در خبرها آمده است که آمريکا 400 نظامي خود را روانه مصر مي‌کند و هدف از اين انتقال نيرو، صيانت از مرزهاي رژيم صهيونيستي است. حضور نيروهاي 13کشور در منطقه سيناي مصر، به خاطر ترس از حرکت اسلامي در مصر است. برادران اهل سنت در مصر بيداري اسلامي و ايران اسلامي و شيعي را هميشه مدافع جهان اسلام در مقابل جهان سلطه و در رأس آن، اسرائيل مي‌دانند. خيلي‌ها معتقدند که اگر ايران نبود، اسرائيل با قدرت به جنايات خود عليه مسلمانان ادامه مي‌داد.به اعتقاد ناظران، ماجراي «الاسير» در لبنان که «شيخ فتنه» لقب گرفته است با وقايع مصر و ساير مناطق ارتباط دارد و اينها همه از عوامل وابسته به صهيونيست‌ها هستند.در شرايط جديد، رژيم اسرائيل احساس ناامني مي‌کند و با اقداماتي مثل واقعه الجيزه، سعي مي‌کند درون مصر را ناآرام کند و توجه افکار عمومي را منحرف سازد.

 


اميرقطر پس از 18 سال حکمراني که با کودتا عليه پدرش به قدرت رسيده بود رسما به نفع پسرش شيخ تميم کناره‌گيري کرد.
به گزارش خبرگزاري‌ها، شيخ‌حمد‌بن خليفه آل‌ثاني ديروز با ظاهر شدن در تلويزيون دولتي اين کشور رسما به نفع تميم وليعهد 33 ساله کشور از قدرت کنار رفت.
وي با ابراز اميدواري حمايت مردم از تميم گفت امور کشور را به تميم سپرده است و مطمئن است که وي قادر به رهبري کشور است.
تلويزيون الجزيره ديروز بعد از اعلام اين جابه‌جايي قدرت تصاويري را پخش کرد که شاهزاده‌ها، مقامات، تجار، افراد با نفوذ خاندان آل‌ثاني و سران عشاير قطر با امير جديد اين کشور بيعت کردند. ديروز قطر تعطيل بود و شبکه‌هاي مختلف راديويي و تلويزيوني اين کشور به طور مرتب از مردم مي‌خواستند که با حضور در کاخ امير اين کشور با شيخ تميم بيعت کنند.
هنوز مشخص نيست که تصميم شيخ حمد به کناره‌گيري از قدرت يک تصميم شخصي بوده يا اينکه وي بنا به دستور کشوري ثالث اين اقدام را انجام داده است.
پيش از اين روزنامه السفير لبنان نوشته بود که يک فرستاده آمريکايي تصميم قطعي واشنگتن مبني بر کناره‌گيري امير قطر را به وي ابلاغ کرده و از او خواسته فرد مورد نظر آمريکا را جايگزين خود کند.
نشريه آمريکايي تايمز نيز شکست قطر در مواجهه با حکومت اسد و بدتر شدن وجهه اين کشور در افکارعمومي مردم منطقه را از دلايل انتقال قدرت از شيخ‌حمد به شيخ تميم ذکر کرده است.
علاوه بر سياست خارجي بلندپروازانه و شکست خورده شيخ حمد، وضعيت وخيم جسمي وي که با يک کليه زندگي مي‌کند، پافشاري‌هاي «موزه‌» همسر سوم شيخ حمد و مادر تميم و ترس از کودتاي «شيخ‌حمد بن‌جاسم» نخست‌وزير و وزير خارجه قدرتمند قطر که از جمله رقباي سرسخت شيخ تميم براي تصاحب قدرت بود؛ از دلايل اين انتقال قدرت عنوان شده است. اما مسلم است نمي‌توان عمليات انتقال مسالمت‌آميز قدرت در قطر را امري طبيعي و عادي ارزيابي کرد، به ويژه براي فردي همچون شيخ‌حمد که خود از طريق کودتا قدرت را از پدرش گرفته بود، به اين راحتي آن را به پسرش واگذار کند. نگاهي به تاريخ قطر نشان مي‌دهد، در طول تاريخ اين کشور 8 مورد انتقال قدرت صورت گرفته که تماما با کودتا و به اجبار بوده است.
تحليلگران معتقدند سياست خارجي قطر در زمان شيخ تميم تغيير محسوسي نخواهد کرد چرا که قطر يک کشور ديکتاتوري است و خاندان حاکم در نبود مشروعيت داخلي بقاي خود را به حمايت آمريکا از خود گره زده‌اند.
«سايمون هندرسون» پژوهشگر انديشکده واشنگتن در اين ارتباط گفته است که قطر تصميم گيرنده در عرصه سياست‌هاي خارجي خود نيست، بلکه بخش قابل توجهي از سياست‌هاي اين کشور اجراي سياست‌هاي آمريکا در منطقه خاورميانه و شمال آفريقاست و آمريکا ترجيح داده به جاي اينکه خود را به صورت مستقيم درگير بحران‌هاي منطقه کند، قطر را به نيابت از خود وارد اين بحران‌ها کند.
در مورد روابط با رژيم صهيونيستي نيز اسناد ويکي‌ليکس نشان مي‌دهد که شيخ تميم در سال 2007 با مقامات آمريکايي از علاقه خود براي عادي‌سازي روابط اعراب و اسرائيل سخن گفته است.
امير جديد قطر کيست
«شيخ تميم بن حمد بن خليفه آل ثاني» وليعهد جديد قطر فرزند چهارم «شيخ حمد بن خليفه آل ثاني» و فرزند دوم «شيخه موزه بنت ناصر المسند» همسر سوم امير قطر است که در سوم ژوئن 1980 در دوحه پايتخت قطر به دنيا آمد.
وي تحصيلات مقدماتي خود را در قطر سپري کرد. سپس راهي مدرسه «شربورن» انگليس شد و در سال 1997 مدرک پايان تحصيلات متوسطه خود را از اين مدرسه انگليسي گرفت تا پس از آن راهي مدرسه «هارو» در «مدلسکس» و سپس آکادمي سلطنتي نظامي «سند هرست» انگليس و در سال 1998 از آن فارغ‌التحصيل شود.
«شيخ تميم بن حمد بن خليفه آل ثاني» داراي پست‌هاي بي‌شماري است از جمله رئيس کميته المپيک قطر، رئيس کميته ميزباني المپيک 2020 دوحه، رئيس کميته محيط‌زيست و مناطق حفاظت شده، رئيس کميته عالي آموزش، رئيس کميته عالي ارتباطات و تکنولوژي اطلاعات، رئيس هيئت عمومي مشاغل و برنامه‌ريزي و توسعه شهري، رئيس کميته سرمايه‌گذاري‌هاي قطر، معاون فرمانده کل نيروهاي مسلح قطر و نايب رئيس شوراي خاندان حاکم بر قطر.
«شيخ تميم بن حمد بن خليفه آل ثاني» در 5 اوت سال 2003 ميلادي به جاي برادر بزرگ‌ترش «شيخ جاسم» به عنوان وليعهد قطر منصوب شد.

 


همزمان با ورود فرستاده آمريکا به کابل شبه‌نظاميان طالبان به کاخ رياست جمهوري افغانستان حمله و ساعت‌ها با نيروهاي امنيتي به تبادل آتش پرداختند.
به گزارش خبرگزاري فارس، صبح ديروز چهار عضو طالبان قصد داشتند با ارائه کارت جعلي وارد کاخ رياست جمهوري افغانستان شوند؛ اما مهاجمان در ورودي کاخ شناسايي شدند.
در اين هنگام يک مهاجم خودروي بمب‌‌گذاري شده خود را منفجر کرده و سه مهاجم ديگر نيز با نيروهاي امنيتي تبادل آتش کردند. علاوه بر اين انفجار 11 انفجار ديگر نيز از محل عمليات تروريستي شنيده شد.
اما به گفته «محمد ايوب سالنگي» فرمانده پليس کابل، در اين عمليات فقط چهار مهاجم طالبان کشته شدند و به کسي آسيبي نرسيد. درگيري مذکور از ساعت شش شروع شد و ساعت‌ها ادامه داشت.
در همين حال، «ذبيح‌الله مجاهد» سخنگوي طالبان ضمن پذيرش مسئوليت اين عمليات، گفت که هدف شبه‌نظاميان طالبان، دفتر سيا در کاخ رياست جمهوري افغانستان بود. وي مدعي شد که در اين عمليات تلفات سنگيني به نيروهاي دولتي و خارجي وارد شده است.
حمله مذکور در حالي انجام شد که «جيمز رابينز» فرستاده آمريکا وارد کابل شده بود.
رابينز در اين سفر تلاش کرد رضايت «حامد کرزاي» رئيس‌جمهور افغانستان را در مورد ادامه مذاکره آمريکا با طالبان در قطر به دست آورد و ظاهرا ماموريت وي با موفقيت همراه بوده است.
از استان قندهار افغانستان نيز خبر رسيد، انفجار بمب کنار جاده‌اي در شهرستان «ارغنداب»، هشت زن و يک کودک کشته شدند. همه اين قربانيان عضو يک خانواده بودند. در اين انفجار سه مرد نيز زخمي شدند.در استان «فراه» نيز نيروهاي دولتي کابل با انجام يک عمليات گسترده و سنگين، 81 تن از شبه‌نظاميان طالبان را کشتند و 42 نفر ديگر را نيز زخمي کردند.

 


نام: قطر
پايتخت: دوحه
جمعيت: بيش از دو ميليون نفر که کمتر از 500 هزار نفر آن قطري اصيل هستند.
مساحت: 11586 کيلومتر مربع
واحد پول: ريال قطر
وضعيت اقتصادي: اقتصاد قطر کاملا وابسته به منابع سرشار حاصل از فروش نفت و گاز است. اين کشور سومين دارنده ذخاير گاز جهان است. وضعيت سياسي: قطر کشوري کوچک با آرزوهاي بسيار بزرگ است. اين کشور در چند سال اخير و با اعمال سياست خارجي بلندپروازانه به دنبال رهبري جهان عرب بوده است. بسياري از تحليلگران دوحه را مجري سياست‌هاي آمريکا در منطقه خاورميانه مي‌دانند.

 


منابع خبري از خنثي شدن فتنه سلفي‌ها در شهر صيدا با کمک ارتش لبنان و فرار «احمد الاسير» خبر مي‌دهند.
روزنامه لبناني «الانباء» طي گزارشي از تسلط کامل ارتش لبنان بر شهر صيدا و فروکش کردن فتنه «احمد الاسير»، مفتي سلفي مورد حمايت قطر خبر داد و نوشت: ارتش لبنان با قلع و قمع کردن تروريست‌ها از وقوع جنگ طايفه‌اي و مذهبي طراحي شده از سوي «دوحه» جلوگيري کرد. به گزارش ايرنا، اين روزنامه ادامه داد: آنچه تاکنون ثابت شده اين است که توطئه الاسير، طرح از بيش تنظيم شده دولت قطر در لبنان بود که براساس آن هزاران نفر از افراد وابسته به گروه‌هاي تروريستي جبهه النصره و ارتش آزاد سوريه و جريان‌هاي تکفيري داخل اردوگاه فلسطيني عين‌الحلوه در صيدا، با تسلط بر بزرگراه ساحلي صيدا، زمينه گسترش فتنه، آشوب و ناآرامي را در اين شهر و ساير نقاط لبنان به وجود آوردند.
الانباء با اشاره به سرعت عکس‌العمل ارتش لبنان در سرکوب تحرکات فتنه‌جويانه شيخ‌الاسير در صيدا در جنوب اين کشور تأکيد کرد: واکنش سريع ارتش در برابر تحرکات فتنه‌جويانه الاسير از يک سو و اعلام موضع بي‌طرفي اين نيروها در قبال جريان‌ها و طيف‌هاي مختلف سياسي از سوي ديگر، مقدمات سريع نابودي پديده الاسير و کشته و زخمي شدن عده بي‌شماري از هواداران آن را در صيدا فراهم کرد.
روزنامه لبناني با اشاره به فرار و دستگير شدن عده‌ بي‌شماري از افراد وابسته به احمد الاسير اضافه کرد: ارتش لبنان توانست در عملياتي سريع و قاطعانه در کمتر از 24 ساعت، با حمله به محل تجمع افراطيون، به پديده الاسير در شهر صيدا پايان دهد و آرامش و امنيت را به اين شهر بازگرداند و دادستان عمومي لبنان نيز فرمان جلب و دستگيري الاسير و 123 نفر از هوادارانش را صادر کرد.
«النشره» نيز با انتشار گزارشي در اين باره از افزايش شمار کشته‌هاي ارتش لبنان به 21 نفر خبر داد و افزود، شمار تلفات جبهه النصره نيز به 60 نفر افزايش يافته است.
حدود 100 نفر از نيروهاي ارتش لبنان نيز در جريان اين درگيري‌ها مجروح شدند.
خبر ديگر اينکه نيروهاي ارتش لبنان تاکنون بيش از 50 نفر از طرفداران احمد الاسير را بازداشت کرده‌اند و بازجويي از اين افراد ادامه دارد. طرفداران الاسير همچنين شب دوشنبه با يک بمب مرکز ارتش لبنان در منطقه الجميزات در طرابلس را هدف قرار دادند که به تيراندازي شديد در برخي خيابان‌هاي اين شهر منجر شد.
واکنش سازمان ملل
«بان‌کي‌مون»، دبير کل سازمان ملل اما حمله طرفداران «احمد الاسير» به ارتش را محکوم کرد و گفت همه بايد به سلطه دولت و مؤسسات نظامي آن احترام بگذارند.
وي همچنين بر اهميت رياست «ميشل سليمان»، رئيس‌جمهور اين کشور تأکيد کرد و افزود: همه لبناني‌ها بايد از درگيري پرهيز کرده و به تعهدشان مبني بر همزيستي مسالمت‌آميز پايبند باشند. «بان‌کي‌مون» اين را هم گفت که تحولات اخير در «صيدا» را با «نگراني شديدي» دنبال مي‌کند.
احتمال کودتا
همزمان با فروکش کردن ناآرامي‌ها در صيدا، برخي محافل سياسي از احتمال وقوع يک «کودتاي سلفي» اين بار در منطقه «طرابلس» لبنان با هدف تشکيل يک «امارات مستقل تکفيري» خبر مي‌دهند.
به گزارش فارس به نقل از «الحدث»، محافل سياسي پيگيري‌کننده روند تحولات لبنان نگراني خود را از اقدام عناصر مسلح منطقه طرابلس لبنان در فريب ارتش اين کشور و بستن مسيرهاي مواصلاتي به منطقه به بهانه کمک به احمد الاسير در عبرا را ابراز کردند.
اين منابع تأکيد مي‌کنند که گروه‌هاي مسلح تروريستي وابسته به شيوخ تکفيري سلفي در طرابلس خطري هستند که همچنان کشور را تهديد مي‌کنند، چرا که اين عده مي‌توانند از اتفاقات صيدا سوءاستفاده کنند و به اين ترتيب با انجام کودتايي عليه ارتش بر منطقه طرابلس مسلط شوند و عناصر ارتش را از آن محل اخراج کنند.
الاسير در سوريه
احمد الاسير مفتي سلفي پس از فرار از شهر صيدا به سوريه رفته است.
تروريست‌ها در سوريه خبر ورود الاسير را تاييد کرده و گفته آماده است همه نوع امکانات را در اختيار وي قرار دهند.
احمد الاسير مفتي سلفي از بانيان فتنه در شهر صيداي لبنان است که قصد داشت با حمايت قطر و عربستان لبنان را به آشوب بکشد که اين فتنه با کمک ارتش لبنان نافرجام ماند.

 


نخست‌وزير پيشين ايتاليا در پرونده رسوايي اخلاقي نيز گناهکار شناخته شد و دادگاه وي را به 7 سال زندان محکوم کرد.
دادگاه رسيدگي به اتهامات اخلاقي «سيلويو برلوسکني» نخست‌وزير پيشين ايتاليا وي را در پرونده رسوايي اخلاقي «روبي» گناهکار شناخت.
براساس گزارش‌هاي منتشر شده، برلوسکني به اتهام «رابطه غيرقانوني» با يک خانم مراکشي به نام «کريمه المحروق» معروف به «روبي» به 7 سال زندان و محروميت هميشگي از هرگونه سمت سياسي محکوم شد.
بر اين اساس «کريمه المحروق» يکي از ده‌ها زن جواني است که در پارتي‌هاي شبانه نخست‌وزير اسبق ايتاليا حضور داشته است.
دادگاه ميلان همچنين 33 شاهدي را که اظهاراتي خلاف واقع در دفاع از برلوسکني در دادگاه بيان کرده بودند، تحت پيگرد قرار داد.
در بين اين افراد چهار نماينده مجلس از ائتلاف راست‌ميانه و «برونو آرچي» معاون وزير خارجه ايتاليا ديده مي‌شوند.
بنا بر تصميم قضات دادگاه ميلان اموال «روبي» نيز که پس از رابطه با برلوسکني به دست آورده است، مصادره مي‌شود.
اين در حالي است که پنجشنبه هفته آينده نيز دادگاهي در ناپل براي رسيدگي به پرونده فساد مالي برلوسکني تشکيل خواهد شد.
گفتني است، برلوسکني طي ماه‌هاي گذشته نيز در پرونده‌هاي متعدد فساد مالي و اخلاقي گناهکار و به حبس محکوم شده است. وي همواره اتهامات وارد شده به خود را رد کرده است.

 


تروريست‌هاي وهابي شيعيان را در مراسم جشن نيمه شعبان پايتخت عراق هدف انفجارهاي تروريستي قرار دادند و 68 نفر را شهيد و 112 تن ديگر را زخمي کردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ائتلاف تروريستي بعثي - وهابي دوشنبه مراسم جشن نيمه‌شعبان را در 9 منطقه بغداد با خودروهاي بمب‌گذاري شده هدف انفجار قرار دادند. شمار تلفات اين حملات جداگانه 50 نفر و مجروحان 82 تن اعلام شد و شيعيان زماني هدف قرار گرفتند که سرگرم جشن نيمه‌شعبان بودند. در ميان قربانيان و زخمي‌هاي اين حادثه زنان و کودکان نيز ديده مي‌شوند.
ترکيه، عربستان و قطر تحت نظارت و مديريت آمريکا، عمليات تروريستي در عراق را مديريت مي‌کنند.
در همين حال، يک منبع آگاه به تلويزيون «الميادين» لبنان خبر داد، «ابوبکر بغدادي» فرمانده القاعده عراق هم‌اکنون در ترکيه به سر مي‌برد. منبع فوق هدف اين سفر را تهيه سلاح و مواد شيميايي از دولت ترکيه ذکر کرد. تاکنون هزار غيرنظامي در مناطق مختلف عراق به دست تروريست‌ها کشته شده‌اند.
خبر ديگر اينکه، يک سرباز آمريکايي که در 400 عمليات جنگي در عراق شرکت داشته است، خودکشي کرد.
اين سرباز که «سومرز» نام داشت، طي يادداشتي، علت خودکشي‌اش را عذاب وجدان به خاطر جنايت در عراق ذکر کرده است.

 


دفتر پادشاهي عربستان تمامي ديدارهاي رسمي عبدالله بن‌عبدالعزيز را به علت وخامت حال عمومي وي لغو کرد.
به گزارش فارس به نقل از العالم، دفتر عبدالله بن عبدالعزيز شاه عربستان سعودي از پاسخ به مراجعه‌کنندگان دفتر براساس ترتيب برنامه‌هاي ديدارهاي شاه عربستان به علت اوضاع بد جسمي وي امتناع کرد.
همچنين اداره تشريفات و مراسم پادشاهي عربستان به موسسات زيرنظر خود در پايتخت‌هاي عربي اعلام کرده که شاه عربستان از پذيرش تمامي ميهمانان خود معذور است و تمامي ديدارهاي ترتيب داده شده در راستاي برنامه‌هاي رسمي که پيشتر برنامه‌ريزي شده، يا در شرايط خاص منطقه‌اي بايد انجام شود، مي‌تواند به دفتر وليعهد وي انتقال داده شود. ناظران سياسي منطقه مي‌گويند با انتشار اين خبر جنگ قدرت در دربار براي جانشيني ملک‌عبدالله بالا گرفته است.
خبر ديگر اينکه نيروهاي سعودي به يک محفل جشن شيعيان به مناسبت نيمه‌شعبان حمله کردند و يک شهروند عربستاني را به قتل رساندند. اين حادثه در منطقه شيعه‌نشين العواميه اتفاق افتاد.
شاهدان عيني که در محل حادثه حضور داشتند تاکيد کردند که نيروهاي امنيتي همچنين اقدام به دستگيري تعدادي از جوانان حاضر در اين مراسم کردند.
عربستان از يک سال و نيم پيش تاکنون شاهد تظاهرات مسالمت‌آميز مردمي بويژه در شهرهاي القطيف، العواميه، القصيم و بريده در شرق اين کشور براي برقراري عدالت اجتماعي، رفع تبعيض و اصلاحات سياسي است. نيروهاي سعودي در اين مدت تعدادي از معترضان بويژه جوانان را کشتند و شمار ديگري را نيز زخمي يا بازداشت کردند.

 


«اخضر الابراهيمي» به همراه نمايندگان آمريکا و روسيه در ژنو نشست سه‌جانبه برگزار کردند و تحولات سوريه را مورد بررسي قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ديروز فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه با نمايندگان آمريکا و روسيه در ژنو نشست سه جانبه برگزار کرد. در اين نشست الابراهيمي آخرين تحولات سوريه را مطرح کرد و ديگر شرکت‌کنندگان نيز نقطه‌نظرات و مواضع خود را اعلام کردند. روسيه با اعطاي سلاح به تروريست‌هاي فعال در سوريه به شدت مخالف است. در مقابل، واشنگتن از تروريست‌ها حمايت گسترده مالي و تسليحاتي به عمل مي‌آورد.
کمتر از يک ماه قبل نيز سه طرف نشست مشترکي را برگزار کرده بودند.
مسکو مي‌گويد حمايت آمريکا، ترکيه، عربستان و قطر از تروريست‌ها در سوريه پيامدهاي زيانباري براي منطقه دارد.
اوباما و کري
«باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا و «جان کري» وزير خارجه وي تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي نجات تروريست‌ها در مقابل حملات مداوم ارتش سوريه به عمل آوردند. اوباما که نگران تغيير موازنه به نفع ارتش سوريه است، طي يک تماس تلفني با «رجب طيب اردوغان» نخست‌وزير ترکيه، حمايت‌هاي بيشتر از تروريست‌هاي سوري را خواستار شد. وي در اين گفت‌و‌گو بار ديگر مدعي شد که نيروهاي دولتي سوريه از سلاح‌هاي شيميايي استفاده کرده‌اند.
جان کري نيز که به عربستان سفر کرده است، با «سعود‌الفيصل» وزير خارجه عربستان و «بندر بن‌سطان» رئيس دستگاه اطلاعاتي اين کشور در جده ديدار کرد. در اين ديدار نيز نحوه حمايت از شورشيان سوري مورد بررسي طرفين قرار گرفت. کري پس از عربستان به کويت رفت و پس از اين کشور، وارد اردن خواهد شد.
همچنين، در پي اعزام 57 افسر آمريکايي به مناطق تحت اشغال ارتش آزاد سوريه، کارشناسان انگليسي نيز وارد اين مناطق شدند. «ويليام هيگ» وزير خارجه انگليس با اعلام اين خبر، مدعي شد اين کارشناسان در مناطق درگير و مرزي سوريه براي کمک به قربانيان جنگ مستقر مي‌شوند.
هيگ ماموريت ديگر کارشناسان را جمع‌آوري اسناد در خصوص جنايات جنگي (دولت) اعلام کرد. وزير خارجه انگليس مدعي شد، ارتش سوريه از گاز «سارين» در درگيري‌ها استفاده کرده است. با اين حال، وي گفت مدرکي در اين مورد وجود ندارد.
اين تحولات نشان مي‌دهد که آمريکا و انگليس قصد دارند، موازنه را در خاک سوريه به نفع شورشيان تغيير دهند. اکنون ارتش سوريه دست برتر را در اين کشور دارد.
به اعتقاد کارشناسان، همه تلاش‌هاي آمريکا و انگليس به خاطر اين صورت مي‌گيرد که دولت سوريه در کنفرانس ژنو-2 به عنوان يک شرکت‌کننده قدرتمند ظاهر نشود و حتي غرب تلاش مي‌کند جلوي برگزاري اين کنفرانس را در آينده نزديک بگيرد.
هيگ نيز در ارتباط با اين کنفرانس گفت: بحران سوريه روز به روز بدتر مي‌شود و همين باعث شده که شک و ترديدها نسبت به برگزاري کنفرانس ژنو-2 در آينده نزديک بيشتر شود. وي مدعي شد، مخالفان در صورتي در اين کنفرانس شرکت مي‌کنند که «بشار اسد» از قدرت کناره‌گيري کند.
در همين حال «وليد المعلم» وزير خارجه سوريه طي کنفرانسي اعلام کرد، تنها هدف دمشق از رفتن به کنفرانس ژنو-2، متوقف کردن خشونت و مشارکت ملي است نه انتقال قدرت.

 


رئيس‌جمهور برزيل پس از ديدار با رهبران معترضان از سرمايه‌گذاري 25 ميليارد دلاري دولت براي بهبود خدمات عمومي خبرداد.
به گزارش خبرگزاري‌ها «ديلماروسف» رئيس‌جمهور برزيل روز دوشنبه با نمايندگان جنبش اعتراضي و همچنين با فرمانداران و شهرداران کشور با هدف يافتن راه‌حلي براي خروج از بحران کنوني ديدار کرد.
وي در ديدار با نمايندگان جنبش اعتراضي که در کاخ رياست‌جمهوري برگزار شد از عزم دولت براي اصلاح امور و سرمايه‌گذاري 25 ميلياردي دولت در بخش حمل‌ونقل عمومي خبر داد.
رهبران گروه‌هاي معترض پس از اين ديدار گفتند: اعتراضات متوقف نخواهد شد.مايارا ويويان، از رهبران معترضان گفت: «ما آماده گفت‌وگو هستيم. اما مبارزه متوقف نمي‌شود. ما براي حمل‌ونقل عمومي مجاني به مبارزه ادامه مي‌دهيم. گفت‌وگوهاي ما با رئيس‌جمهور به مبارزه مردم در خيابان‌ها پايان نخواهد داد.»
رئيس‌جمهور برزيل همچنين در ديدار با فرمانداران و شهرداران سراسر برزيل گفت: دولت تصميم گرفته است پيشنهاد برگزاري همه‌پرسي عمومي را براي انجام اصلاحات سياسي و اقتصادي ارائه کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10