(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 05 تـیـر 1392 - شماره 20526

حدیث دشت عشق
رکورد 55 ساله شکست
قهرمانی مقتدرانه تیم ملی وزنه برداری ایران در آسیا
اخبار کوتاه از فوتبال
سجده شکر مهاجم چلسی در مسجد پیامبر
مشخص شدن نفرات اعزامی به مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا
خسروی وفا خواستار شفاف سازی در خصوص فروش ساختمان کمیته شد
تاخیر درانتخابات کمیته ملی المپیک مهندسی شده بود
دعوت سوریان و نوروزی به اردوی تیم ملی برای سال‌های آینده!
خواندنی از ورزش ایران
تمرین تیم ملی والیبال در ایتالیا
معرفی ملی‌پوشان کشتی آزاد 15 روز قبل از مسابقات جهانی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «علی ملک محمدی»
در درس عشق نمره بالا گرفت و رفت
هفده ساله بود که مدال پرافتخار شهادت نصیبش گردید... در عملیات کربلای چهار و دنیایی از عشق و ایثار، که پروانه‌های جبهه به گرد شمع تابناک الهی می‌چرخیدند و به وصال می‌رسیدند.
او با وجود سن کم، دارای بصیرتی عمیق بود. می‌گفت: «باید با اندیشه و مطالعه در قرآن و نهج‌البلاغه از به وجود آمدن تفکر خوارجی در جامعه جلوگیری کنیم» و خود نیز اهل عبادتی همراه با تفکر و اندیشه بود.
علی مقطع راهنمایی را که تمام کرد با عشق و شوری وصف ناشدنی راه حوزه را پیش گرفت تا با کسب معرفت، نیاز معنوی خود و جامعه را برطرف سازد؛ اما تقدیر الهی آن بود که علی را شهید بخواهد.
علی ملک محمدی مقدمات علوم حوزوی را در مدرسه امام صادق(ع) شروع کرده بود که فارغ‌التحصیل مدرسه عشق گردید و بر نعیم الهی مقیم گشت.
طلبه بسیجی شهید «علی ملک محمدی» سال 1348 در اصفهان متولد شد و در 4/10/1365 در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
تیم ملی وزنه برداری با 564 امتیاز تیمی و کسب 9 مدال طلا، 7 نقره و 5 برنز، با اقتدار از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کرد و برای دومین سال متوالی روی سکوی نخست قاره کهن ایستاد.
پس از درخشش رشید شریفی که روی سکو قهرمانی دسته فوق سنگین ایستاد، پرونده چهل و چهارمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا با درخشش خیره کننده پولادمردان ایرانی بسته شد.
تیم ملی وزنه برداری کشورمان که در چهار روز نخست این رقابتها توسط جابر بهروزی، رسول تقیان و سهراب مرادی، عناوین قهرمانی اوزان 69، 77 و 85 کیلوگرم را به دست آورده و توسط یاسین باقری در دسته 94 کیلوگرم صاحب نشان برنز شده بود، در اوزان 105 و 105+ کیلوگرم هم خوش درخشید و دو طلا، پنج نقره و دو برنز این دو وزن پایانی را هم به جمع مدالهای کسب شده اضافه کرد.کسب چهار مدال طلای مجموع در رقابتهای قهرمانی آسیا، موفقیت بزرگی است که طی 35 سال گدشته تنها سه بار در سالهای 1980، 1984 و 1999 برای پولادمردان تیم ملی وزنه برداری ایران اتفاق افتاده بود، اما شاگردان کوروش باقری موفق شدند پس از 14 سال در رقابتهای 2013 قزاقستان، یک بار دیگر چنین افتخاری را تکرار کنند.
این برای نخستین بار در تاریخ 55 ساله رقابتهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیاست که تیم ملی موفق می شود از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کرده و دو بار متوالی روی سکوی قهرمانی این رقابتها بایستد.عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری ایران در چهل و چهارمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا به این شرح است:
جابر بهروزی (دسته 69 کیلوگرم)
یکضرب 147 کیلوگرم (مدال طلا)، دوضرب 176 کیلوگرم (مدال نقره)، مجموع 323 کیلوگرم (مدال طلا)
رسول تقیان (دسته 77 کیلوگرم)
یکضرب 163 کیلوگرم (مدال نقره)، دوضرب 203 کیلوگرم (مدال طلا)، مجموع 366 کیلوگرم (مدال طلا)
سهراب مرادی (دسته 85 کیلوگرم)
یکضرب 158 کیلوگرم (مدال طلا)، دوضرب 200 کیلوگرم (مدال طلا)، مجموع 358 کیلوگرم (مدال طلا)
یاسین باقری (دسته 94 کیلوگرم)
یکضرب 161 کیلوگرم (مدال برنز)، دوضرب 201 کیلوگرم (مقام چهارم)، مجموع 362 کیلوگرم (مدال برنز)
محسن بهرام زاده (دسته 105 کیلوگرم)
یکضرب 185 کیلوگرم (مدال نقره)، دوضرب 205 کیلوگرم (مدال برنز)، مجموع 390 کیلوگرم (مدال نقره)
کیا قدمی (دسته 105 کیلوگرم)
یکضرب 174 کیلوگرم (مدال برنز)، دوضرب 205 کیلوگرم (مدال نقره)، مجموع 379 کیلوگرم (مدال برنز)
رشید شریفی (دسته 105+ کیلوگرم)
یکضرب 191 کیلوگرم (مدال طلا)، دوضرب 226 کیلوگرم (مدال نقره)، مجموع 417 کیلوگرم (مدال طلا).
تقیان بهترین وزنه بردار آسیا
در پایان چهل و چهارمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا، رسول تقیان، وزنه‌بردار دسته 77 کیلویی کشورمان که به دو مدال طلا و یک مدال نقره دست یافته بود توانست عنوان بهترین وزنه‌بردار آسیا را به خود اختصاص دهد. تقیان در وزن 77 کیلوگرم با مهار وزنه های 163 کیلوگرم در یکضرب و 203 کیلوگرم در دوضرب، رکورد مجموع 366 را به ثبت رساند و بالاتر از وزنه‌برداران چین و کره شمالی که به ترتیب به رکوردهای مجموع 356 و 355 کیلوگرم رسیده بودند، مدال طلا را از آن خود کرد. تقیان با این حدنصاب پس از 12 سال رکورد مجموع دسته 77 کیلوگرم ایران را نیز که که با 365 کیلوگرم در اختیار محمد حسین برخواه بود، به میزان یک کیلوگرم ارتقا بخشید. البته نکته ای باعث معرفی تقیان به عنوان بهترین وزنه بردار آسیا شد، رکورد خوب او در قیاس با نفرات دوم و سوم المپیک 2012 لندن بود. تقیان درحالی با رکورد مجموع 366 کیلوگرم قهرمان آسیا شد که نفر دوم المپیک لندن با رکورد مجموع 360 کیلوگرم صاحب نشان نقره شده بود.

 


رویانیان: مسئولان فورا تصمیم خود را عملی کنند
محمد رویانیان که از سمت مدیرعاملی پرسپولیس کنار رفته است، گفت: خبرهایی شنیده‌ام که خوب نیست. نمی‌خواهم پرسپولیس به خاطر من بلاتکلیف بماند. باز هم تاکید می‌کنم پرسپولیس از همه افراد بزرگتر است. من کنار می‌روم تا پرسپولیس در آرامش بماند و با تمام وجود هر کاری که لازم باشد برای سربلندی و موفقیت پرسپولیس دریغ نمی‌کنم و همچون گذشته با تمام توان و وجودم در کنار پرسپولیس خواهم بود. از مسئولان می خواهم که هر چه سریعتر تصمیم بگیرند و فورا تصمیمات را اعلام نمایند.
مظفری‌زاده داور بازی برگشت پاس - ذوب‌آهن
کمیته داوران فدراسیون فوتبال سعید مظفری‌زاده را برای قضاوت دیدار تیم‌های پاس همدان و ذوب‌آهن اصفهان از دور برگشت پلی‌آف رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور انتخاب کرد.دیدار تیم‌های فوتبال پاس همدان و ذوب‌آهن اصفهان در بازی برگشت پلی‌آف لیگ برتر ساعت 17 امروز برگزار می‌شود. در بازی رفت که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان انجام شد، تیم ذوب‌آهن با نتیجه 4 بر 2 این تیم همدانی را شکست داده است.
قرارداد 3 ساله آنجلوتی با رئال مادرید
وب سایت باشگاه رئال مادرید اعلام کرد کارلو آنجلوتی رسما برای 3 فصل آینده سرمربی این باشگاه شد. آنجلوتی جانشین ژوزه مورینیو می شود که رئال را به مقصد چلسی ترک کرد. به نوشته سایت رئال آنجلوتی که قراردادی 3 ساله با رئال امضا کرده امروز در کنفرانسی خبری به خبرنگاران معرفی خواهد شد.
چراغپور با جلالی کنار نیامد
چراغپور مربی پیشین تیم فوتبال تراکتورسازی با تاکید بر اینکه به دلیل اختلاف نظر جزئی که در مورد مسائل فنی با جلالی داشتم از این تیم جدا شدم، گفت: تفاوت دیدگاه در طول زمان باعث بروز مشکلات بزرگ و کدورت فی ما بین می‌شد بنابراین تصمیم گرفتم تا به وجهه هر دو ما آسیب نرسد. از طرفی طی این مدت همکاری مشترک برخی افراد با جلالی تماس گرفته بودند و می‌گفتند که چراغپور بعد از یک یا دو ماه همکاری تیم را ول می کند و می رود. من برای این که شاهد تکرار این موضوع نباشم تصمیم گرفتم که از همان اول با دقت همه چیز را بررسی کنم تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.
عمران زاده تمدید کرد، افشین به استقلال نزدیک شد
به گفته معاون باشگاه استقلال مذاکره با مدیر برنامه‌های آرش افشین نتایج اولیه خوبی را در پی داشته است. امیری با تایید خبر مذاکره استقلال با آرش افشین عنوان کرد: این روزها با مدیر برنامه‌های افشین مذاکراتی جدی داشته و به توافقات خوبی رسیده‌ایم. به احتمال زیاد به توافق نهایی هم خواهیم رسید.همچنین دیروز حنیف عمران زاده پس از دیداری که با فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال داشت قراردادش را به مدت یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.
کامبوزیا: تمایل ندارم مدیرعامل پرسپولیس شوم
گزینه مدیرعاملی پرسپولیس تمایلی برای فعالیت اجرایی در این باشگاه ندارد. محمد جعفر کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج که از او به عنوان مدیرعامل بعدی باشگاه پرسپولیس یاد می شود در گفت و گو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: بنده تنها به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شده ام و تا زمان تشکیل جلسه هیات مدیره ، رویانیان به کار خود ادامه می دهد. وی ادامه داد: به شخصه تمایلی برای مدیرعاملی در پرسپولیس ندارم، هر چند که همه چیز پس از تشکیل جلسه هیات مدیره پرسپولیس مشخص می شود.
پیام تبریک رئیس فدراسیون قرقیزستان
رئیس فدراسیون قرقیزستان در پیامی صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 را تبریک گفت.
تلاش استقلال برای جذب عنایتی
امیر قلعه نویی طی تماسی با رضا عنایتی خواستار حضور این بازیکن در استقلال شده است. این در حالی است که عنایتی با صبا قرارداد داخلی امضا کرده است. عنایتی در این باره گفت: واقعا سیستمی که در باشگاه استقلال جریان دارد عجیب است و نمی دانم چرا هر وقت بازیکن آزاد هستم با من کاری ندارند اما وقتی قرارداد می بندم یادشان می افتد رضا عنایتی هست.
جانواریو به ایران برنمی گردد
با اینکه شایعاتی مبنی بر حضور دوباره هافبک تکنیکی برزیلی در فوتبال ایران به گوش می رسید اما فابیو جانواریو در تماسی که با مدیر برنامه هایش داشته اعلام کرده ترجیح می دهد در برزیل به فوتبالش ادامه دهد و شرایط خانوادگی اش طوری است که بهتر است پیش آنها باشد.
زمان برگزاری جلسه هیات مدیره پرسپولیس
با لغو جلسه هیات مدیره پرسپولیس محمود خوردبین اعلام کرد این جلسه روز پنجشنبه برگزار می شود. قرار است محمد رویانیان هم در این جلسه حاضر باشد.

 


مهاجم سنگالی چلسی در مسجدالنبی سجده شکر بجای آورد. «دمبابا» نماز را باعث آرامش روحی و خوشبختی خود در زندگی می‌داند.
دمبا با، مهاجمی که نخستین سجده شکر را در ورزشگاه استمفوردبریج بجای آورد، برای قدردانی از خالق خود به سرزمین وحی و مسجد نبوی رفت.این مهاجم سنگالی که در نیم‌فصل دوم فصل قبل به چلسی پیوست، گفت: از این که در چنین مکانی به سر می‌برم، خوشحالم. همواره تلاش می‌کنم تا نمازم را سر وقت بجا آورم؛ چرا که نماز مرا به خدا نزدیک می‌کند و باعث می‌شود که از زندگی لذت ببرم و احساس آرامش کنم. با توجه به اینکه کمتر از 15 روز به آغاز ماه رمضان مانده است، مهاجم سنگالی چلسی خود را برای ادای فریضه روزه‌داری آماده می‌کند. او درباره این سوال که آیا با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مشکلی برای حضور با چلسی در لیگ برتر انگلیس نخواهد داشت، گفت: نه. من به چنین چیزی عادت کرده‌ و مشکلی با آن ندارم.

 


اسامی 21 دوومیدانی کار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در پونای هند اعلام شد.
حسن تفتیان و رضا قاسمی در ماده 100 و 200 متر، روح‌الله عسگری در 110 مانع، سجاد هاشمی و احسان طهماسبی در 400 متر، احمد فرود در 3000 و 5000 متر، سجاد مرادی و امیر مرادی در ماده 800 و 1500 متر، کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع، محمد ارزنده در پرش طول، محسن ربانی در پرش با نیزه، علیرضا مهر صفوتی در پرتاب وزنه، کاوه موسوی و رضا مقدم در پرتاب چکش، محمد و محمود صمیمی در پرتاب دیسک، هادی سپهرزاد و عبدالجلیل توماج در دهگانه و مریم طوسی در دوهای 100 و 200 متر، سپیده توکلی در هفتگانه و لیلا رجبی در ماده پرتاب وزنه ورزشکاران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا هستند.بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 12 تا 16 تیرماه در پونای هند برگزار می‌شود.

 


رییس کمیته‌ ملی پارالمپیک ایران در تازه ترین صحبت های خود مدعی شد تاخیر در برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک مهندسی شده بود.
محمود خسروی وفا، رییس کمیته‌ ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان بدون اطلاع رسانی قبلی در ساختمان فدراسیون جانبازان و معلولان میزبان نمایندگان برخی رسانه های ورزشی بود و به تشریح آخرین وضعیت کمیته ملی المپیک پرداخت که گزیده ای از صحبت هایش در ادامه می آید:
* سه سال پیش IOC اجلاسی را در کپنهاگ برگزار و در آن چشم اندازی را معرفی کرد و به کشورها گفت شما می‌توانید یکی، دو بند از اساسنامه خود را تغییر دهید و در واقع تغییر کلی اساسنامه از هیچ کشوری نخواست. اما ایران بر مبنای یک نگاه دلسوزانه گروه کارشناسی کمیته ملی المپیک را تشکیل داد و از صفر تا 100 اساسنامه را تغییر داد.
* یک سال قبل مهندسی شد که انتخابات کمیته ملی المپیک با تاخیر برگزار شود و با من نیز مشورت کردند که من به دو دلیل مخالفت خود را به کمیته ملی المپیک اعلام کردم. دلیل اول چرا که بر خلاف اخلاق بود و دوم این که در جمهوری اسلامی تمام انتخابات به موقع برگزار می‌شود. با این حال باز هم می گویم که تاخیر در انتخابات کمیته ملی المپیک مهندسی شده بود.
* از سوی دیگر چماق تعلیق و تهدید IOC و OCA مطرح شد که این نیز سفارشی از خودمان بود. حالا که انتخابات دیرتر برگزار شد، تصمیم دارند آن را هر چه سریع‌تر برگزار کنند که نه آن مهندسی در تاخیر انتخابات درست بوده و نه این مدیریتی که می‌خواهند با برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار کنند تا این عقب افتادگی را جبران کنند، چرا که ناخودآگاه IOC را حساس می‌کنیم.
* خبرگزاری‌ها نامه‌ای در رابطه با فروش ساختمان کمیته ملی المپیک منتشر کرده بودند که باید بگویم که آقای علی آبادی در فروش این ساختمان قانونی عمل کرد،‌ چرا که از هیات اجرایی نامه داشت. اما این که پشت پرده فروش این ساختمان چه بود من هم اطلاعی از آن ندارم. اما الان که همه از آن اطلاع پیدا کرده‌اند و در خبرگزاری‌ها نیز منتشر شده است، این موضوع جنبه حقوقی پیدا کرده است و باید در مورد آن شفاف سازی شود. چرا که برخی ها اعلام می‌کنند شرکتی که برنده شده صوری بوده و من دوست ندارم که این وصله‌ها به آقای علی آبادی بچسبد. بنابراین به صورت مستقیم از او خواستم که شرکت مورد نظر هم مناقصه را معرفی کند که تاکنون این کار صورت نگرفته است و به نظرم باید هر چه زودتر شفاف‌سازی شود. چرا که در این صورت هیات اجرایی زیر سوال رفته و دستگاه قضایی نیز وارد ماجرا می‌شود. از سوی دیگر دوباره شنیدم که شرکتی به نام "رونا" تشکیل شده است که آن نیز صوری بوده و در آن پولهایی ریخته و برداشته شده است که من از صحت آن اطلاعی ندارم و امیدوارم که صحت هم نداشته باشد، چرا که نقطه ضعفی برای ورزش ایران محسوب می‌شود.

 


اردوی مشترک تیم‌های ملی کشتی فرنگی بزرگسالان و دانشجویان روزهای 5 تا 20 تیرماه در محل خانه کشتی تهران برگزار می شود.
با پایان مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، از سوی علی اشکانی مدیر امور فنی کشتی فرنگی نفراتی به اردوی تیم ملی دعوت شدند.همچنین دو قهرمان المپیک یعنی حمید سوریان و امید نوروزی هم به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند که البته اعلام شده که این دو قهرمان می‌توانند برای مسابقات سالهای آینده خود را آماده کنند و در واقع شانسی برای حضور در رقابتهای جهانی مجارستان ندارند.همچنین سعید عبدولی در وزن 74 کیلوگرم و قاسم رضایی در وزن 120 کیلوگرم به اردو دعوت شده‌اند.این در حالی است که مسابقات انتخابی وزن 120 کیلوگرم 11 مرداد برگزار می‌شود و بشیر باباجان‌زاده به همراه امیر علی اکبری و قاسم رضایی از جمله نفرات شاخصی هستند که می‌توانند در این رقابتها کشتی بگیرند.

 


*تیم ملی بوکس ایران شنبه هشتم تیرماه با ترکیب 9 بوکسور برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا راهی دوبی شده و پس از آن به اردن اعزام خواهد شد.اسامی 9 بوکسور اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا به شرح زیر است: ایمان طیبی، احسان سپهوندی، محمد مومیوند، فروتن گل‌آرا، امین قاسمی‌پور،سجاد محرابی،احسان روزبهانی،علی مظاهری و جاسم دلاوری
* معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اختصاص عوارض 20 ریالی هر نخ سیگار برای توسعه فضاهای ورزشی آموزش و‌پرورش و وزارت علوم خبر داد.کیومرث هاشمی اظهار داشت: در بودجه سال 92 برای اولین بار بابت عوارض هر نخ سیگار 20 ریال برای توسعه فضاهای ورزشی آموزش و پرورش و وزارت علوم اعتبار در نظر گرفته شده که 50 درصد از این اعتبار در اختیار آموزش و پرورش و 50 درصد دیگر در اختیار وزارت علوم قرار می‌گیرد.به گفته هاشمی، با این اعتباری که برای احداث سالن‌های ورزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل خواهد شد.
* تیم ملی تنیس روی میز در حالی امروز برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی کره‌جنوبی می‌‌شود که مهران احدی به دلیل مسائل شخصی از شرکت در این رقابت‌ها انصراف داده است.نوشاد و نیما عالمیان، محمدرضا اخلاق‌پسند و حمیدرضا طاهرخانی در تیم مردان و ندا شهسواری، محبوبه عمرانی و مریم صامت در تیم بانوان بازیکنان اعزامی به مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا هستند.

 


تیم ملی والیبال ایران تمرینات خود را از عصر دیروز در ایتالیا آغاز کرد.
ملی‌پوشان والیبال ایران چند ساعت بعد از مسابقه دوم با صربستان عازم ایتالیا شدند. بنا به تصمیم «خولیو ولاسکو»سرمربی تیم ملی والیبال ایران بازیکنان در نوبت عصر روز دوشنبه و صبح سه شنبه استراحت و از دیروز بعدازظهر تمرینات خود را در ایتالیا آغاز کردند. فرهاد قائمی، بازیکن دریافت کننده قدرتی ایران که در بازی مقابل صربستان دچار آسیب دیدگی‌ شده بود به بهبودی کامل نزدیک شده و قرار است تمرینات خود را در ایتالیا زیر نظر پزشک تیم پیگیری کند.

 


جهت پوشیدن پیراهن تیم ملی کشتی آزاد، نتایج حاصل از انتخابی مرحله نهایی تیم ملی ملاک اصلی خواهد بود.
رسول خادم مدیر تیمهای ملی کشتی اظهار کرد: رقابتهای انتخابی ملاک اصلی خواهد بود، اما در حال حاضر هیچ یک از کشتی گیران بخاطر کسب نتیجه لازم در انتخابی تیم ملی صاحب پیراهن تیم ملی نیستند.وی از اعلام اسامی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران 15 روز مانده به رقابت های جهانی بوداپست خبر داد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10