(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 06 تـیـر 1392 - شماره 20527

ورود يک ميليون گردشگربه کشور در بهار
معاون درمان وزير بهداشت: قرارداد بيمه‌ها با پزشکان متخلف يکطرفه لغو مي‌شود
اعدام 2 قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان
رکورد شکني جاني آمريکايي در کشتار مسلمانان عراق!
خودروسازان جان مردم را به بازي مي‌گيرند
زلزله خوي را به لرزه درآورد
ايمن‌سازي 7 شناگاه خطرناک در سواحل کشور
جريمه 17 ميليارد ريالي راننده خودرو در کرمانشاه
محدوديت‌هاي ترافيکي آخر هفته جاده‌هاي کشور
انتقال مقصد خط 948 از دارآباد به پايانه اوشان
به طور همزمان انجام شد
امحاي بيش از 100 تن موادمخدر مکشوفه در کشور
حريق چند خودرو و موتورسيکلت در تهران
حوادث کوتاه از کشور
به علت برگزاري کنکور پنج شنبه و شنبه طرح ترافيک از ساعت 8 اجرا مي‌شود
گواهينامه‌هاي کاغذي و الکترونيکي تعويض مي‌شوند
جشن پنتاگون براي ارتشيان همجنس‌باز
اخراج شاعره محجبه فلسطيني از مسابقه
بلندترين آسمان‌خراش چوبي جهان
افزايش خشونت عليه مسلمانان انگليس
   


معاون گردشگري کشور از ورود يک ميليون و 180 هزار و 843 نفر گردشگر خارجي طي 3 ماه نخست سال جاري به کشور خبر داد و گفت: اين ميزان ورود گردشگر نسبت به سال گذشته رشد 8/28 درصدي را نشان مي‌دهد.
منوچهر جهانيان در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرين آمار ورود گردشگر خارجي به ايران اظهار داشت: خرداد ماه امسال 444 هزار و 618 نفر ورود گردشگر خارجي به کشور داشته‌ايم در حالي که اين آمار در مدت مشابه سال گذشته 321 هزار و 544 نفر بوده است.
وي افزود: ورود گردشگر خارجي در خرداد ماه امسال رشد 38 درصدي را نسبت به سال گذشته نشان مي‌دهد.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور آمار ورود گردشگر در فصل بهار سال 92 را يک ميليون و 180 هزار و 843 نفر اعلام کرد و گفت: طي 3 ماه نخست سال گذشته 916 هزار و 486 نفر گردشگر خارجي به کشور وارد شدند.
جهانيان تصريح کرد: ورود گردشگر خارجي در فصل بهار امسال نسبت به سال گذشته 28.8 درصد رشد داشته است.
معاون گردشگري کشور ابراز اميدواري کرد که اگر کشور با همين برنامه‌ريزي پيش برود طي 6 سال آينده، برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور مبني بر ورود 20 ميليون گردشگر خارجي به کشور محقق مي‌شود.

 


معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: با اصلاح قانون در مجمع تشخيص مصلحت، پرونده تخلفات پزشکان همزمان با تعزيرات در دادگاه نظام پزشکي رسيدگي مي‌شود و با هماهنگي بيمه‌ها نيز قرارداد پزشکان متخلف که زيرميزي بگيرند به صورت يکطرفه لغو مي‌شود.
حسن امامي رضوي در گفت‌وگو با فارس، افزود: اقدامات مختلفي در وزارت بهداشت براي کاهش تخلفات پزشکان در حال انجام است. يکي از اين اقدامات بخشنامه اخير وزير بهداشت بود که مطابق آن پزشکان در بخش خصوصي حق ندارند در بيش از دو بيمارستان کار کنند و پروانه مطب آنها براي کار در بيش از دو بيمارستان اعتبار ندارد. اجراي اين بخشنامه را از طريق بيمارستانها پيگيري مي‌کنيم.وي گفت: اقدام ديگر ابلاغ به موقع تعرفه‌هاي پزشکي در سال جاري بود که تا حدي در کنترل اين تخلفات نقش دارد.معاون وزير بهداشت ادامه داد: مسئله ديگر برخورد موردي با پزشکاني است که تخلف مي‌کنند و پول اضافه از بيماران مي‌گيرند، اين مسائل نيز جدي‌تر از گذشته پيگيري مي‌شود و پرونده‌هاي اين نوع تخلفات جدي‌تر از گذشته به تعزيرات فرستاده مي‌شود.
امامي رضوي ادامه داد: بحث ديگري که شروع کرده‌ايم اين است که با هماهنگي سازمانهاي بيمه‌گر اعم از بيمه‌هاي پايه و بيمه‌هاي مکمل، قرارداد پزشکاني که تخلف دارند، به صورت يکطرفه از طرف بيمه‌ها لغو مي‌شود که در حال اجرايي کردن اين توافقنامه هستيم.
وي گفت: کميسيون ماده 11 تعزيرات نيز براي رسيدگي به تخلفات پزشکان فعال است و آمار برخورد با متخلفان را اعلام مي‌کند. اقدام ديگر اصلاح قانون برخورد با پزشکان متخلف در مجمع تشخيص مصلحت نظام است که طرح آن را به اين مجمع ارسال کرده‌ايم.
معاون وزير بهداشت گفت: براساس اين طرح که بخشي از آن را به مجلس شوراي اسلامي هم فرستاده‌ايم با اصلاح قانون نظام پزشکي از اين پس موضوع تخلفات پزشکان علاوه بر کميسيون ماده 11 تعزيرات در دادگاههاي انتظامي سازمان نظام پزشکي نيز موضوعيت پيدا مي‌کند و قابل رسيدگي خواهد بود.وي افزود: اميدواريم افزايش جرايم پزشکان متخلف بازدارندگي لازم را براي کاهش اين تخلفات داشته باشد.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
دو قاچاقچي که در امر نگهداري مواد مخدر فعاليت داشتند در محوطه زندان مرکزي اصفهان به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري کل استان اصفهان «احسان-ب» فرزند بشير به موجب راي شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به جرم نگهداري 3 کيلو و 195 گرم کراک، شيشه و هروئين و مشارکت در نگهداري آنها به اعدام محکوم شد.
همچنين اصغر- ش فرزند حسين به موجب راي شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به جرم مشارکت در نگهداري يک کيلو و 150 گرم هروئين فشرده و کراک به اعدام محکوم شد.
حکم مذکور مورد تائيد دادستان کل کشور قرار گرفت و پس از انجام تشريفات قانوني در محوطه زندان اصفهان به اجرا درآمد.

 


يک گروهبان ارتش آمريکا که در جنگ عراق خدمت کرده است، با کشتن 2 هزار و 746 نفر، رکورد کشتار توسط يک نفر را در تاريخ آمريکا شکست و بر افتخارات کشورش افزود!
«ديلارد جانسون» نظامي آمريکايي به خاطر خوش خدمتي در مأموريت‌هاي ارتش اين کشور در عراق تاکنون 37 مدال دريافت کرده است.
نام جانسون به خاطر شمار جناياتي که در ارتش آمريکا مرتکب شده در تاريخ ايالات متحده ماندگار شده و باعث سربلندي کشورش در کشتار انسانها شده است. اين نظامي سابق به نيويورک پست گفت در مدت خدمتش درارتش آمريکا 2 هزار و 746 نفر را به بهانه‌هاي مختلف هدف قرار داده است. وي که از کودکي علاقه شديد به کشتن با تفنگ داشته،‌از سال 1986 وارد ارتش آمريکا شده و در سال 2003 به عراق اعزام شده است.
قرار است طي روزهاي آينده کتاب خاطرات جانسون از کشتار مردم عراق منتشر شود. وي در بخشي از اين کتاب مدعي شده است: در زمان کشتن اين افراد به شکستن رکورد فکر نمي‌کردم. من زماني که لازم بود، مي‌کشتم و خشن مي‌شدم اما زماني که لازم بود، ملايمت به خرج مي‌دادم. در حال حاضر اين نظامي 48 ساله به همراه همسر و چهار فرزندش در فلوريدا زندگي مي‌کند و به گفته خودش هيچ احساس گناهي به خاطر کشتن اين همه انسان ندارد. جانسون در زمان خدمت در هنگ زرهي ارتش آمريکا در عراق به خاطر استنشاق بخارهاي راديواکتيوي ناشي از شليک گلوله‌هاي ضد زره دچار نوعي سرطان خوني شده و هم اکنون مشغول مداواي اين بيماري است.

 


مشاور محيط‌زيستي معاون شهردار تهران در خصوص تعويق طرح استاندارد يورو 4 گفت: گير خودروسازان بر روي دو خودروي سمند و پرايد است چرا که اين دو خودرو نمي‌توانند استاندارد يورو 4 را پاس کنند.
وحيد نوروزي در گفت‌وگو با فارس، در خصوص تعويق استاندارد يورو 4 گفت: خودروسازان در حقيقت با تعويق استاندارد يورو 4 براي چندمين بار منافع جامعه را ناديده گرفته‌اند.وي گفت که اگر اين همه سرمايه‌گذاري و حمايت بر روي صنعت خودروسازي کرده‌ايم اگر بر روي صنعت توليد مداد رنگي کرده بوديم تاکنون مي‌توانستيم مداد جادويي توليد کنيم.
مشاور محيط‌زيستي معاون شهردار تهران ادامه داد: گير خودروسازان بر روي دو خودروي سمند و پرايد است چرا که اين دو خودرو نمي‌توانند استاندارد يورو 4 را پاس کنند.به گفته نوروزي الباقي خودروها تا مرز 90درصد پيشرفت کرده‌اند و شايد بتوان گفت که 70درصد خودروهاي داخلي موفق شده‌اند که يورو 4 را پاس کرده و يا به مرز پاس کردن يورو 4 رسيده‌اند.مشاور محيط‌زيستي معاون شهردار تهران تصريح کرد: خودروسازان به خاطر دو خودروي سمند و پرايد با جان مردم بازي نکنند و دولت در روزهاي پاياني مسئوليت خود گناه خودروسازان را بر گردن نگيرد.نوروزي اضافه کرد: خودروسازان بيش از حد امتياز گرفتند و وقت آن است که دولت يکبار محکم پاي مصوبه محيط‌زيستي خود بايستد تا اين طرح اجرايي شود.

 


زمين‌لرزه 3/4 ريشتري در شهرستان خوي که عصر سه‌شنبه به وقوع پيوست تاکنون خسارتي در پي نداشته است.
مديرکل مديريت بحران آذربايجان غربي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه ساعت 17 و 52 دقيقه عصر سه‌شنبه زلزله‌اي به بزرگي 3/4 ريشتر خوي را لرزاند افزود: براساس اعلام مسئولان اين شهرستان اين زلزله تاکنون خسارت چنداني در پي نداشته است.
محبوب زارع ادامه داد: مناطق شهري و روستايي آذربايجان غربي بويژه واحدهاي مسکوني در برابر زلزله‌هاي 4 ريشتري مقام هستند و اين زمين لرزه‌ها موجب بروز خسارت جدي در اين استان نمي‌شود.
به دنبال اين زمين لرزه، 2 پس لرزه با قدرت 4/3 ريشتر در ساعت 17 و 56 دقيقه و 3/2 ريشتر در ساعت 18 و 10 دقيقه سه‌شنبه در عمق 16 کيلومتري زمين، اين منطقه را لرزاند.

 


سازمان بنادر و دريانوردي اقدام به ايمن‌سازي هفت شناگاه خطرناک در کشور مي‌کند.
به گفته عبدالرضا کرباسي، معاون محيط‌زيست دريايي سازمان حفاظت محيط‌زيست، ايمن‌سازي شناگاه‌ها از وظايف دو سازمان حفاظت محيط‌زيست و بنادر و دريانوردي نيست، در واقع اين امر متولي خاصي ندارد.
وي ادامه داد: اما دو سازمان با هم به توافق رسيدند تا در ايمن‌سازي تعدادي از شناگاه‌هاي خطرناک که تمام آنها در شمال کشور هستند همکاري کنند.
وي اظهار داشت: اين اقدام در بودجه هيچ کدام از دو سازمان محيط زيست و بنادر و دريانوردي ديده نشده است اما قرار شد در کنار اجراي پروژه‌هايي که نزديک به اين شناگاه‌هاست، ايمن‌سازي هم انجام شود.
کرباسي گفت: بر اساس اين طرح قرار شد يک دايک (ديواره) در قالب يک اسکله کوچک حدود 500 متر در خط ساحلي تعدادي از شناگاه‌هاي خطرناک که حوادث بيشتري دارند، ايجاد شود تا قدرت امواج با برخورد با اين ديواره‌ها بشکند تا شناگرها را به اعماق نبرد.
وي افزود: حدود 80 شناگاه در شمال و جنوب کشور وجود دارد که از اين تعداد 7 شناگاه خطرناک هستند و بقيه خطري ندارند؛ تمام آنها هم در شمال کشور هستند.
کرباسي در ادامه ضمن اشاره به خطرناک بودن شناگاه‌ها از لحاظ آلودگي، اظهار کرد:
بيشتر شناگاه‌هاي شمالي کشور به مواد ميکروبي آلوده هستند و فقط سواحل گلستان از نظر بهداشتي مشکلي ندارد.
کرباسي گفت: جمعيت ساحل‌نشين در شمال کشور 5/7ميليون نفر است؛ اين در حالي است که وزارت نيرو بر اساس تعهد و وظيفه خود موظف است براي جوامع بيش از 30 هزار نفر تصفيه‌خانه ايجاد کند که متاسفانه تاکنون در اجراي وظيفه خود کوتاهي کرده است.
وي اظهار داشت: اين کوتاهي وزارت نيرو در اجراي وظايف خود موجب آلوده شدن شناگاه‌هاي کشور و بروز انواع بيماري در شناگرها و حتي آبزيان مي شود به گونه‌اي که بررسي‌ها نشان مي‌دهد در برخي آبزيان تا 400 نوع انگل هم مشاهده شده است. همچنين افرادي که در زمان شنا کردن آب دريا را خورده‌اند تا يک ماه بعد از آن هم حالت تهوع داشتند.

 


مدير کل سازمان تعزيرات حکومتي کشور از جريمه سنگين راننده متخلف در استان کرمانشاه خبر داد.
محمد حسن سرابيان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ماموران نيروي انتظامي استان کرمانشاه پس از متوقف کردن يک خودروي عبوري و بازرسي از آن تعداد هزار و 174 دستگاه گوشي تلفن همراه قاچاق کشف کردند.
وي افزود: با شکايت اداره گمرک استان محموله کشف شده ضبط و براي راننده خودرو پرونده تخلفاتي تشکيل و براي رسيدگي به شعبه قاچاق کالا و ارز تعزيرات استان کرمانشاه ارسال شد.
اين مقام قضايي خاطر نشان کرد: شعبه قاچاق کالا و ارز که وظيفه رسيدگي به اين پرونده را به عهده داشت با توجه به گزارش ماموران نيروي انتظامي و مستندات موجود در پرونده، متخلف را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت جزاي سنگين به ميزان 17 ميليارد و 768 ميليون ريال در حق دولت محکوم کرد.

 


معاون عمليات پليس راه، محدوديت‌هاي ترافيکي جاده‌هاي کشور در روزهاي تعطيل آخر هفته را تشريح کرد.
سرهنگ صمد اسفندياري، معاون عمليات پليس راه اعلام کرد: تردد انواع موتورسيکلت از ساعت 12 روز پنجشنبه 6 تير تا ساعت 24 روز جمعه 7 تير در جاده‌هاي کرج-چالوس، هراز، فيروز کوه و تهران- سمنان- مشهد و برعکس ممنوع است.
اسفندياري افزود: تردد انواع تريلر و کاميون از جاده کرج- چالوس کماکان ممنوع است. همچنين تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14 تا ساعت 24 روز جمعه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع و از ساعت 17 تا ساعت 24 از 15 کيلومتري بالاي مرزن‌آباد به سمت کرج يکطرفه خواهد بود.وي همچنين گفت: در جاده هراز،‌تردد تمام کاميون‌ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا ساعت 24 روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روز جمعه ممنوع است و تردد تمام تريلرها نيز همچنان از اين مسير ممنوع است.
اسفندياري در ادامه گفت: در جاده دماوند نيز تردد تمام تريلرها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روز جمعه از تهران به طرف قائم شهر و برعکس ممنوع است.
معاون عمليات پليس راه گفت: براساس اين اطلاعيه، تردد تمام تريلرها و کاميون‌ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 16 تا ساعت 20 روزهاي پنجشنبه و جمعه از جاده زاهدان- زابل و برعکس ممنوع است.

 


روابط عمومي شرکت واحد اتوبوسراني تهران اعلام کرد: با توجه به مصوبات کميته محلي منطقه‌اي شهرداري منطقه يک، خط 948 (پايانه تجريش- پايانه‌اوشان) از روز پنج‌شنبه 6/4/92 به شرح زير تغيير مسير خواهد داشت.
مسير رفت فعلي: پايانه تجريش- خيابان شهرداري- ميدان قدس- خيابان دزاشيب- خيابان شهيد باهنر- ميدان شهيد باهنر- خيابان پورابتهاج- دارآباد.
مسير رفت جديد: پايانه تجريش- خيابان شهرداري- ميدان قدس- خيابان دزاشيب- خيابان شهيد باهنر- ميدان شهيد باهنر- خيابان پورابتهاج- دارآباد- خيابان هاشمي- ميدان اوشان- بلوار اوشان (شهيد مژدي)- خيابان گلزار اول شرقي- خيابان دانشگاه - کوچه شهيد حلوايي- پايانه اوشان.
مسير برگشت فعلي: دارآباد- خيابان پورابتهاج- ميدان شهيد باهنر- خيابان شهيد باهنر- ميدان قدس- خيابان شهرداري- پايانه تجريش.
مسير برگشت جديد: پايانه اوشان- بلوار اوشان (شهيد مژدي)- ميدان اوشان- خيابان هاشمي- دارآباد- خيابان پورابتهاج- ميدان شهيد باهنر- خيابان شهيد باهنر- ميدان قدس- خيابان شهرداري- پايانه تجريش.

 


همزمان با روز جهاني مبارزه با موادمخدر، صبح ديروز بيش از يکصد تن موادمخدر مکشوفه در تهران و 16 استان کشور، طي مراسمي به آتش کشيده شد.
اين مراسم در منطقه لشکرک تهران با حضور جمعي از مقامات لشکري و کشوري، تعدادي از ديپلمات‌هاي خارجي مقيم تهران و مسئولين ستاد مبارزه با موادمخدر برگزار شد.
در مراسم امحاي موادمخدر که به طور همزمان در تهران و 16 استان کشور برگزار شد، 40 تن موادمخدر در تهران و بيش از 60 تن نيز در استان‌هاي سيستان و بلوچستان، گيلان، فارس، کرمان، يزد، آذربايجان غربي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، مرکزي، اصفهان، قم، مازندران، قزوين، البرز، بوشهر و سمنان به آتش کشيده شد.
در اين مراسم احمدرضا رادان، جانشين فرمانده ناجا، با اشاره به کشف 500 تن موادمخدر و تقديم 20 شهيد در امر مبارزه با اين مواد در سال گذشته، اظهار داشت: بهتر است پيام‌هاي جامعه جهاني در امر مبارزه با موادمخدر به عمل تبديل شود و فقط به پيام بسنده نشود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي تاکيد کرد: امروزه فقط ايران در راه مبارزه با موادمخدر قرار دارد.وي با بيان اينکه مبارزه با موادمخدر يک موضوع جهاني است، افزود: در حال حاضر کشور افغانستان بزرگ‌ترين توليدکننده موادمخدر در جهان است اما جامعه جهاني اقدامي براي مبارزه با موادمخدر نمي‌کند.
رادان موضوع موادمخدر را سومين تهديد جهاني عنوان کرد و افزود: جامعه جهاني بايد به جاي بيانيه دادن در مسير جلوگيري از آسيب‌هاي موادمخدر، برنامه‌هايي را در نظر بگيرد.
وي ادامه داد: اگر ايران اراده مبارزه با موادمخدر را نداشت امروز حتما کشورهاي اروپايي بايد جوانان معتادشان را از خيابان‌ها و کوچه‌هاي شهرشان جمع مي‌کردند.

 


تعدادي خودروي سواري و موتورسيکلت بامداد ديروز به علت نامعلومي در مرکز پايتخت آتش گرفت.
بنا بر گزارش روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني، ساعت 02/4 بامداد ديروز در خيابان اميرکبير، کوچه جاويدي چند وسيله نقليه طعمه حريق شد.
آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که دو دستگاه موتورسيکلت که در محل پارک شده بود، کاملا شعله‌ور شده و شعله‌هاي آتش آن به دو دستگاه خودروي سواري پرايد نيز که در مجاورت آنها قرار داشت، سرايت کرده است.
بنابراين گزارش يکي از پرايدها از قسمت موتور کاملا شعله‌ور شده بود. پرايد ديگر نيز از قسمت صندوق عقب دچار حريق شده بود که شعله‌هاي آتش در حال سرايت به بدنه و باک خودرو بود.
آتش‌نشانان اقدام به ايمن‌سازي محل و اطفاي حريق کرده و در ساعت 4:36 به عمليات خود خاتمه دادند.
تعدادي از شاهدان و ساکنان محل در اظهارات خود مدعي شدند که هنگام وقوع حادثه چند تن را حين فرار از محل مشاهده کردند. همچنين عوامل انتظامي نيز به منظور بررسي علت حادثه و اين که آيا حريق عمدي بوده يا خير، در محل حاضر شده و مشغول بررسي هستند.

 


برخورد با اشرار
بوشهر- فارس: فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: قاتل و شرور فراري و عامل ناامني‌هاي دشتستان به همراه يک قبضه سلاح و 2تيغه خشاب و 60 فشنگ جنگي دستگير شد.
وي تاکنون به قتل يک شهروند دشتستاني به هويت «م.ش» مشارکت در سرقت بانک ملي شبانکاره و سرقت 700 قطعه مرغ از يک مرغداري در سعدآباد دشتستان اعتراف کرده است.
جريمه 19 ميليوني کاميون
اهواز- خبرنگارکيهان: راننده خودرو کاميون پس از سبقت غيرمجاز در محور اهواز- خرمشهر توسط پليس راهور متوقف و پس از استعلام مشخص شد خودرو داراي 19 ميليون ريال جريمه پرداخت نشده است.
کشف برنج قاچاق
اصفهان- خبرنگارکيهان: از سوي شعبه قاچاق تعزيرات حکومتي گلوگاه شهيد امامي شهرستان اصفهان، حدود 15 هزار کيلوگرم برنج قاچاق کشف، و فرد قاچاقچي به مبلغ 458 ميليون و 34 هزار و 944 ريال جريمه در حق دولت محکوم و کالاي مکشوفه ضبط شد.

 


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران اعلام کرد: روز پنج‌شنبه و شنبه به علت برگزاري کنکور، طرح ترافيک از ساعت 6 تا 8 صبح اجرا نمي‌شود.
سردار حسين رحيمي در اين رابطه افزود: برابر تدابير اتخاذ شده، داوطلبان کنکور سراسري سال 92 مي‌توانند در روزهاي پنجشنبه ششم و شنبه هشتم تيرماه سال جاري با کارت ورود به جلسه وارد محدوده‌هاي طرح ترافيک و زوج و فرد شوند.
وي با توصيه به داوطلبان و خانواده‌هاي آنها مبني بر عدم ايجاد سد معبر در مقابل درب دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز برگزاري آزمون، گفت: تمامي اين مراکز مشخص شده و پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تمهيدات ويژه ترافيکي را براي اطراف آنها در نظر گرفته است.
رحيمي در عين حال خاطر نشان کرد: طرح‌هاي ويژه ترافيکي کنکور 92 در اطراف مراکز برگزاري در فاصله 100 تا 150 متري اجرا خواهد شد.

 


جانشين پليس راهور ناجا از تعويض تمامي گواهينامه‌هاي کاغذي و الکترونيکي طي دو مرحله خبر داد.
سردار موسي اميري، جانشين پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در خصوص تعويض گواهينامه‌ها گفت: قوانين تعويض گواهينامه‌ها از سال پيش با مصوبه هيئت وزيران در دستور کار قرار گرفته و گواهينامه‌ها در پنج گروه پايه يک، پايه دو، پايه سه، ويژه و موتورسيکلت قرار مي‌گيرد.
وي در ادامه گفت: براي اجرايي کردن اين مصوبه، معاونت فن‌آوري و اطلاعات پليس راهنمايي و رانندگي نياز به ايجاد يک نرم‌افزار سراسري داشت که اين مسئله در حال حاضر انجام شده و طراحي گواهينامه جديد با طرح و رنگ جديد متناسب با گروه‌بندي‌هاي ذکر شده انجام شده است.
سردار اميري در ادامه گفت: در طرح تعويض گواهينامه‌ها در مرحله اول،‌گواهينامه‌هاي جديد براي افرادي که به تازگي موفق به گرفتن گواهينامه مي‌شوند صادر مي‌شود و همچنين افرادي که گواهينامه‌شان را تعويض و يا تمديد مي‌کنند اين گواهينامه‌ها را دريافت مي‌کنند.

 


به گزارش روزنامه آمريکايي «واشنگتن تايمز»، وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) روز سه‌شنبه براي نظاميان همجنس‌‌باز در ارتش جشن گرفت و در اين جشن نيز يکي از مشاوران ارشد «باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا اعلام کرد که اين کشور با حضور آزادانه همجنس گرايان در ارتش، امن‌تر شده است.
جشن پنتاگون براي همجنس‌گرايان دومين گردهمايي سالانه وزارت دفاع آمريکا از سپتامبر 2011 ميلادي و زماني محسوب مي‌شود که اوباما مجوز لغو قانون «نپرس و نگو» را صادر کرد. اين قانون همجنس گرايان را از خدمت آزادانه در ارتش در دولت کلينتون منع مي‌کرد.

 



يک دختر فلسطيني که در جشنواره شعر امارات شرکت کرده بود، به اين دليل که حاضر نشد حجاب خود را مقابل داوران جشنواره بردارد، از مسابقه حذف و به غزه بازگردانده شد.
به گزارش گروه فضاي مجازي «خبرگزاري دانشجو»، يک دختر فلسطيني که در جشنواره شعر امارات شرکت کرده بود، به اين دليل که حاضر نشد حجاب خود را مقابل داوران جشنواره بردارد، از مسابقه حذف و به غزه بازگردانده شد.انجمن نويسندگان و شاعران فلسطين نيز با انتقاد از رفتار توهين‌آميز داوران اين جشنواره، گزارش داد،‌«عفاف محمد رجب الحساسنه» دختر شاعر فلسطيني که در مرحله چهارم مسابقات بين‌المللي امير الشعرا در ابوظبي شرکت کرده بود، موفق به صعود از مرحله نخست شد و به جمع دويست شاعر برتر کشورهاي عربي پيوست، ولي در اين مرحله هيأت داوران شرط باقي ماندن او در رقابت را برداشتن حجاب عنوان کردند که با مخالفت شاعر مواجه شد.
«عفاف الحساسنه» پس از امتناع از برداشتن حجاب،‌از رقابت خارج شد و به غزه بازگشت. بعد از انتقادهاي زياد در کشورهاي منطقه نسبت به اين اقدام هيأت داوران جشنواره شعر امارات، کميته برگزاري اين مسابقات اعلام کرد، اگرچه داوران از او خواستند که حجابش رابردارد، اما او بخاطر امتناعش اخراج نشد و علت حذفش، اشکالاتي بود که در شعر او وجود داشت.اغلب اشعار اين دختر فلسطيني درباره فراموش شدن فلسطين در ميان جوامع عربي است و در شعري که براي مسابقه ارائه کرده بود، شخصيت‌هاي عربي را که ادعاي پيشرفت و رهبري جهان عرب دارند، بي‌غيرت توصيف کرده بود.

 


طراحان سوئدي در حال طراحي بلندترين آسمان‌خراش چوبي جهان در استکهلم هستند که قرار است سازگار با محيط‌زيست، بادوام و در برابر آتش مقاوم‌تر از سيمان و فولاد باشد.
آنان مدعي هستند که اين برج 34 طبقه پيشگامانه، نسبت به سازه‌هاي سيمان و فولاد، ارزان‌تر، ساده‌تر و بيشتر با محيط‌زيست سازگار است.
به گفته طراحان، چوب جايگزين ارزان‌تري نسبت به فولاد و سيمان است، چرا که هزينه حمل و نقل آن کمتر بوده و توليد آن انتشار دي‌اکسيد کربن کمتري از اين مواد را به دنبال دارد.
از ديگر مزاياي استفاده از چوب اين است که مي‌توان آن را اصلاح کرد تا مقاومت آن در برابر آتش نسبت به سيمان و فولاد افزايش يابد.
پنلهاي خورشيدي، انرژي اين ساختمان را تأمين کرده و هر آپارتمان از يک بالکن شيشه‌اي برخوردار است. همچنين اين ساختمان در يک سوي خود گلخانه داشته که تمام طول آن را در برمي‌گيرد.
اين طراحي چشمگير از ستونها و چارچوب‌هاي چوبي برخوردار بوده که از ميان نماي خارجي شيشه‌اي آن قابل مشاهده است.
به گفته معماران درحالي که چوب معمولاً به‌عنوان مصالحي که زود آتش مي‌گيرد، شناخته شده اما ويژگي‌هاي آن بدين معني است که لزوماً خطر آتش را بدنبال ندارد.
اين امر بدان دليل است که حجم چوب از 15 درصد آب تشکيل شده که پيش از آغاز سوختن آن در آتش سوزي بخار مي‌شود.

 


پليس لندن مي‌گويد تعداد حوادث مرتبط با اسلام‌هراسي در اين شهر از ماه گذشته و در پي کشته شدن يک سرباز انگليسي در منطقه وول ويچ 8 برابر شده است.
سيمون لتچفورد رئيس پليس لندن در اين باره گفت در حال حاضر در مقايسه با قبل که روزانه به طور متوسط يک مورد بدرفتاري با مسلمانان اتفاق مي‌افتاد روزانه وقوع 8 مورد حادثه بر ضد مسلمانان را شاهد هستيم.
اين در حالي است که وي هشدار داد تعداد موارد بدرفتاري با مسلمانان ممکن است چند برابر موارد اعلام شده باشد چرا که عده زيادي از قربانيان حوادث مرتبط با اسلام‌ هراسي در اين باره به پليس گزارش نمي‌دهند.
پليس لندن روز دوشنبه (20 خرداد) اعلام کرد در پي حمله به يک مدرسه اسلامي در چيسل هرست در حومه لندن نيروهاي ملبس به يونيفورم‌هاي پليس در «مناطق آسيب‌پذير» در اين شهر گشتزني مي‌کنند.
اين حادثه که ممکن بود جان 128 تن از دانش‌آموزان و کارکنان اين مدرسه را به خطر بيندازد در پي به آتش کشيده شدن مرکز اسلامي «انجمن رفاه زنگيان سومالي» در شمال لندن که هفته گذشته روي داد صورت گرفت.
از زمان قتل لي بيگبي در وول ويچ تاکنون چند مسجد نيز در انگليس مورد حمله قرار گرفته است.
لتچفورد در گفتگو با شبکه راديويي بي‌بي‌سي 4 افزود: «ما در مقابل چند ساختمان که فکر مي‌کنيم آسيب‌پذير هستند نيروهاي پليس بيشتري مستقر کرده‌ايم».
وي تأکيد کرد: «به طور عمده اين حوادث را خسارت جنايي جزئي مي‌نامند اما در حوادثي نظير 2 مورد آتش‌سوزي که از آن مطلع شديم با جنايات جدي مواجه هستيم.»
گروه‌هاي راستگرا از جمله «ليگ دفاعي انگليس» (اي‌دي‌ال) مظنون به دست داشتن در اين حملات هستند به ويژه پس از آن که پليس انگليس هفته گذشته عبارت اي‌دي‌ال را روي ديوار ساختمان انجمن رفاه زنگيان سومالي مشاهده کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10