(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 06 تـیـر 1392 - شماره 20527

رژيم صهيونيستي از وحشت موشک‌هاي مقاومت سامانه‌هاي جديد دفاعي مستقر مي‌کند
دادگاه سعودي 7 جوان مخالف را به 48 سال زندان محکوم کرد
26 کشته و 100 مجروح در عمليات تروريستي عراق
درگيري سنگين ارتش سوريه با تروريست‌ها در حومه دمشق
حال دنيا خوب نيست!
در اعتراض به آزادي يک پليس متهم به قتل معترضان در آنکارا و اسلامبول دوباره به خيابان‌ها آمدند
در پي شهادت مسئول عملياتي ائتلاف 14 فوريه اعتراض‌ها عليه آل‌خليفه شدت گرفت
موافقت حامد کرزاي با گشايش دفتر طالبان در دوحه
عمليات تعقيب و گريز ارتش لبنان براي دستگيري تروريست‌هاي سلفي
مردم برزيل با حضور در خيابان‌ها وعده‌هاي رئيس‌جمهور را نپذيرفتند
تظاهرات معلمان انگليسي عليه سياست رياضتي دولت لندن
بر سر اصلاح يک طرح مالياتي 50 نماينده زن در مجلس تايوان به جان هم افتادند
   


رژيم صهيونيستي از بيم حملات موشکي گروه‌هاي فلسطيني سامانه جديد موشکي گنبدآهنين در فلسطين اشغالي مستقر خواهد کرد.
به گزارش شبکه ايران به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت، سامانه جديد موشکي اسرائيل با نام عصاي جادويي ششمين سکوي موشکي گنبد آهنين براي مقابله با حملات موشکي فلسطيني‌ها است که در ماه جاري در سرزمين‌هاي اشغالي نصب خواهد شد.اين سامانه موشکي قادر به مقابله با موشک‌هاي دريايي و دوربرد است و هزينه هر موشک آن يک ميليون دلار است و قرار است هفته جاري در نمايشگاهي در پاريس به معرض نمايش گذاشته شود.کارشناسان نظامي منطقه معتقدند نصب سامانه‌هاي موشکي گنبد آهنين تاکنون کارايي لازم را نداشته و قادر نبوده با حملات موشکي گروه‌هاي مقاومت فلسطين به سرزمين‌هاي اشغالي مقابله کند.

 


يک دادگاه سعودي هفت جوان مخالف آل‌سعود را به 48 سال زندان محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبکه خبري راصد، اين جوانان از ساکنان منطقه «احساء» هستند و اتهام آنها فعاليت‌هاي ضد دولتي بوده است.
اين جوانان اکنون در اداره آگاهي شهر «دمام» در زندان هستند که براي آزادي زندانيان سياسي فعاليت مي‌کرده‌اند.
اين جوانان در اواخر سال 2011 و اوايل سال 2012 بازداشت شده‌اند و هيچ گونه سابقه کيفري هم نداشته‌اند.
خانواده آنها مي‌گويند که بزودي درخواست استيناف خود را به دادگاه ارائه خواهند کرد.

 


حملات تروريستي در مناطق مرکزي و شمالي عراق 26 کشته و بيش از 100 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري‌ها، يک فرد انتحاري سه‌شنبه کمربند انفجاري خود را در ميان ترکمن‌هاي شهر «طوز خورماتو» شمال عراق منفجر کرد و با اين اقدام خود، جان 16 غيرنظامي را گرفت و 53 تن ديگر را مجروح کرد. معاون فرماندار اين شهر و نفر دوم حزب «جبهه ترکمن» از جمله شهداي اين حادثه است. در پي اين حادثه، ترکمن‌هاي منطقه در اعتراض به نبود امنيت، جاده بغداد- کرکوک را بستند. ترکمن‌هاي عراق از جمله اهداف هميشگي حملات تروريستي هستند.
علاوه بر حمله تروريستي بالا، چهار حمله مشابه ديگر نيز در عراق صورت گرفت؛ يک بمب‌گذار انتحاري کمربند انفجاري خود را در يک کافه شهر موصل منفجر کرد و جان دو نفر را گرفت و 18 تن را نيز زخمي کرد.در استان بابل واقع در جنوب بغداد نيز تروريست‌ها با انفجار بمب، اتوبوس حامل شيعيان زائر را هدف قرار دادند. شش تن از اين زائران که راهي کربلا بودند، شهيد و 13تن ديگر مجروح شدند.
در شرق بغداد نيز افراد مسلح ناشناس به سمت نيروهاي پليس محافظ يک کليسا تيراندازي کردند. در اين واقعه، سه پليس مجروح شدند.
در «الرصافه» عراق نيز تروريست‌ها بمبي را در مسير حرکت اتوبوس حامل فوتباليست‌هاي محلي منفجر کردند. بر اثر اين انفجار نيز چهار نفر شهيد و 15 تن ديگر مجروح شدند.

 


ارتش سوريه در پي اجراي عمليات سنگين در حومه دمشق موفق شد 110 تن از تروريست‌ها را به هلاکت برساند و از پيشروي آنان به سوي پايتخت جلوگيري کند.
به گزارش خبرگزاري‌ها به نقل از راشاتودي، 110 عضو گروه‌هاي مسلح در حمله توپخانه‌اي ارتش سوريه به مناطق جنوبي دمشق کشته شدند.
نيروهاي ارتش موفق شدند مراکز تجمع تروريست‌ها در اطراف دمشق را منهدم و بسياري از مهمات و تجهيزات آنان را مصادره کنند. تروريست‌هاي سوري پس از تحويل گرفتن تجهيزات پيشرفته‌ نظامي و سلاح‌هاي مدرن از سوي کشورهاي غربي حملات همه‌جانبه‌اي را عليه نيروهاي ارتش آغاز کردند و قصد پيشروي به سوي پايتخت را داشتند که با حمله به موقع ارتش غافلگير شدند.
اين در حالي است که چندين تن از تروريست‌هاي معروف از جمله فرمانده نظامي‌گردان السوسيان وابسته به گروه‌ تروريستي ارتش آزاد کشته شد.
«حسن الجرودي» فرمانده لشکر موسوم به نوادگان رسول نيز در جريان درگيري با نيروهاي ارتش در اطراف دمشق کشته شد. ارتش آزاد سوريه هشدار داد که اگر کمک‌هاي تسليحاتي که برخي کشورها از جمله آمريکا وعده آن را دادند به تأخير بيفتد ارتش آزاد به القاعده مي‌پيوندد.
نيروهاي ارتش همچنين شهر تلکلخ را در حومه حمص کاملا از وجود گروه‌هاي مسلح تروريستي پاکسازي و گذرگاه عبور تروريست‌ها را در اين منطقه قطع کردند.
از سوي ديگر، شبکه خبري العالم گزارش داد که 700 نظامي آمريکايي که پس از پايان مانور شير در کمين در اردن باقي مانده‌اند دست به تحرکات مشکوکي مي‌زنند.
ناظران سياسي معتقدند حضور اين عده از نظاميان آمريکايي در 150 کيلومتري پايتخت سوريه پيام آشکاري براي سوريه دارد.
به گفته آنان در صورتي که غرب بخواهد در سوريه منطقه پرواز ممنوع اعمال کند اردن مي‌تواند ميزبان سلاح‌هاي سنگين و سامانه‌هاي نظامي غربي‌ها باشد.
همچنين ويليام هيگ وزيرخارجه انگليس تاکيد کرد کشورش خودروهاي ضدگلوله در اختيار مخالفان مسلح قرار مي‌دهد.
واکنش به اظهارات وزيرخارجه عربستان
وزير اطلاع‌رساني سوريه در واکنش به اظهارات وزير خارجه عربستان که سوريه را سرزميني اشغالي توصيف کرده بود گفت که خشونت موجود در سوريه به دليل پول و سلاح‌هاي عربستان ايجاد شده است.
به گزارش خبرگزاري ‌فارس به نقل از پايگاه خبري «سي‌ان‌ان»، عمران الزعبي وزير اطلاع‌رساني سوريه در واکنش به سخنان سعود الفيصل که سوريه را سرزميني اشغالي توصيف کرده بود وزير خارجه عربستان را کوچکتر از آن دانست که درباره مردم سوريه سخن بگويد و گفت: اگر سوريه را سرزمين اشغالي توصيف مي‌کند و فلسطين را سرزميني آزاد شده به اين دليل است که او حافظه‌اش را از دست داده است.
وزير خارجه عربستان در نشست خبري مشترک با «جان کري» همتاي آمريکايي خود سوريه را سرزميني اشغال شده از سوي گروه‌هاي نظامي حزب‌الله خوانده بود.
اين در حالي است که عربستان يکي از حاميان اصلي گروه‌هاي تروريستي موجود در سوريه است که با ارسال سلاح‌ و پول از اين گروه‌ها حمايت مي‌کند.
ساير رويدادها
* مسئول انجمن حمايت از خانواده سوريه گفت، حدود 10ميليون نفر در سوريه به طور مستقيم توسط تروريست‌ها در معرض آسيب جدي قرار گرفته‌اند.
* نماينده دائم سوريه در سازمان ملل از بي‌توجهي اين سازمان به نقش قطر در بحران سوريه انتقاد کرد.
*يک مقام لهستاني گفت، برخي خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها، رويدادهاي سوريه را وارونه منعکس مي‌کنند.
* خبرگزاري ريانووستي اعلام کرد روسيه، آمريکا و سازمان ملل درباره تاريخ برگزاري کنفرانس ژنو 2 به توافق نرسيدند.
* يک هواپيماي ترابري روسيه 130 تن از اتباع اين کشور را از سوريه خارج کرد.
* نماينده دائم آمريکا در سازمان ملل گفت، انفعال سازمان ملل در برابر سوريه يک رسوايي اخلاقي و استراتژيک است.

 


فکر مي‌کنيد اوضاع دنيا نسبت به پنج سال پيش بهتر شده باشد؟ قطعا نه! چرا که، جنگ‌هاي داخلي نسبت به سال 2007 بيشتر و مرگبارتر شده‌اند!
اين نتيجه‌اي است که مجله اينترنتي «اکونوميست» از تحقيقات خود به دست آورده است. در گزارش اين مجله مي‌خوانيم: بين سال‌هاي 2007 تا 2012،‌رقم کشته‌شدگان جنگ‌هاي داخلي سازمان يافته - يعني قربانيان نظامي و غيرنظامي منازعه‌اي مسلحانه ميان دو طرف که يکي از آنها دولت باشد - از 37300 به 178300 نفر رسيده است! به عبارت ديگر، جنگ‌هاي داخلي در سال گذشته ميلادي 7/4 برابر بيشتر کشته داده‌اند تا پنج سال پيش!
به غير از اين، فهرست سه جنگي که از همه مرگبارتر بوده‌اند، هم تغيير نکرده است. به اين ترتيب، در سال 2007 جنگ‌هاي عراق، افغانستان و جنوب سودان بوده‌اند که بيشترين کشته را برجا گذشته‌اند. اما حالا، بعد از بيداري اسلامي، کشورهاي سوريه و ليبي - و بعد هم مکزيک «درگير قاچاق موادمخدر» ـ هستند که در صدر رده‌بندي قرار مي‌گيرند.
گفتني است، اطلاعات فوق از «شاخص صلح جهاني» 2013 به دست آمده است. طبق اين رده‌بندي که جنگ‌هاي داخلي، خارجي و بسياري شاخص‌هاي ديگر را مدنظر قرار مي‌دهد، در سال 2013 افغانستان ناآرام‌ترين کشور دنيا باقي مانده است. نتيجه اين که، شاخص‌هاي صلح جهاني اساسا به دليل گسترش جنگ‌هاي داخلي از سال 2008 به ميزان 5 درصد کاهش پيدا کرده است و ناگفته هم نماند که تحقيقات فوق فقط قربانياني را به حساب آورده که در جنگ‌هاي داخلي کشته شده‌اند.
* سرويس خارجي کيهان

 


در پي آزادي پليس متهم به قتل يک تظاهرکننده توسط دولت ترکيه، اعتراضات خياباني در آنکارا و اسلامبول از سر گرفته شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دولت ترکيه سه‌شنبه پليس متهم به قتل يک تظاهرکننده در اسلامبول را آزاد کرد و همين مسئله باعث شد شهرهاي آنکارا و اسلامبول بار ديگر به صحنه تظاهرات ضد دولتي تبديل شود. معترضان در نزديکي ميدان «تقسيم» اسلامبول تجمع کردند و با سر دادن شعارهاي ضد دولتي، خواستار اجراي عدالت در ارتباط با پليس مذکور شدند. دادگاه رسيدگي کننده به اتهام اين پليس اعلام کرد که وي در شرايط اضطرار به سمت فرد مقتول شليک کرده بود.
با اين حال، تظاهرکنندگان شعار مي‌دادند: «مجازات قاتل را مي‌خواهيم» و «عدالت، عدالت».
در آنکارا تظاهرات ضد دولتي به خشونت کشيده شد و پليس براي متفرق کردن معترضان از باتوم استفاده و 20 نفر را بازداشت کرد.
اعتراضات عليه «رجب طيب اردوغان» از 12 خرداد آغاز شده است و طي اين مدت تاکنون پنج تن کشته و حدود 8000 تن مجروح شده‌اند. در همين حال، اردوغان نخست‌وزير ترکيه در مجلس اين کشور خطاب به مخالفان گفت که آنها بايد نسبت به جايگاه خود مطلع باشند. اردوغان خواسته‌هاي مخالفان را رد کرد و آنها را مورد انتقاد قرار داد.
در واکنش به اين اظهارات، «قليچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوريخواه ترکيه بزرگترين حزب مخالف دولت، اردوغان را ديکتاتور جديد در اين کشور خواند.

 


سرويس خارجي-
در پي به شهادت رسيدن مسئول عملياتي ائتلاف 14 فوريه بحرين، جوانان انقلابي به خيابان‌ها ريختند و با نيروهاي آل‌خليفه درگير شدند.
حسين عبدالله عبدالکريم از مسئولان ارشد عملياتي ائتلاف 14 فوريه روز سه‌شنبه در جريان يورش نيروهاي امنيتي به خانه‌اش در شهرک «سار» به شهادت رسيد.
در پي شهادت اين جوان بحريني ائتلاف جوانان 14 فوريه با ريختن به خيابان‌ها و بستن خيابان‌هاي اصلي اعلام کردند مقاومت خواهند کرد و به انقلاب خود عليه‌آل‌خليفه ادامه خواهند داد.ائتلاف جوانان 14 فوريه از مردم خواست در مراسم تشييع اين شهيد مشارکت گسترده داشته باشند و جنايت پليد رژيم آل‌خليفه را محکوم کنند.
نيروهاي امنيتي رژيم بحرين با حمله به جوانان انقلابي وپرتاب گاز اشک‌آور وگلوله‌هاي پلاستيکي سعي در متفرق کردن آنان داشتند که بر اثر اين يورش شماري از جوانان مجروح شدند.
عده‌اي از جوانان شهرک‌هاي ستره، سلمابار، اسکان، نهره وتوبلي نيز با پرتاب سنگ وکوکتل‌مولوتف با نيروهاي آل‌خليفه مقابله کردند.
با شهادت اين جوان بحريني تعداد شهداي انقلاب بحرين به 108 نفر رسيده است.
صدها نفر نيز در جريان انقلاب مردمي بحرين مجروح يا بازداشت شده و به زندان‌هاي طولاني مدت محکوم شده‌اند.
دادگاه بحرين روز سه شنبه يک دانش‌آموز را به اتهام اهانت به شاه به يک سال زندان محکوم کرد.همچنين 9 شيعه بحريني با اتهام اينکه قصد حمله به زندان و آزادسازي زندانيان را داشتند بازداشت شدند.

 


رئيس‌جمهور افغانستان پس از گفت‌وگوي تلفني همتاي آمريکايي‌اش با وي، به گشايش دفتر طالبان در پايتخت قطر رضايت داد.
به گزارش واحد مرکزي خبر، کاخ‌سفيد اعلام کرد، «حامد کرزاي» که با بازگشايي دفتر طالبان در دوحه مخالف بود، در پي تماس تلفني «باراک اوباما» با وي، به بازگشايي اين دفتر رضايت داد. منبع مذکور در مورد مفاد اين گفت‌وگوي تلفني چيزي نگفت.
طالبان دو هفته قبل در مراسم افتتاح دفتر در دوحه، پرچمي را با عنوان «امارات اسلامي افغانستان» بر فراز دفتر برافراشت که با خشم دولت کابل مواجه شده بود.
همزمان با انتشار خبر فوق، «جيمز رابينز» نماينده ويژه آمريکا در افغانستان و پاکستان اعلام کرد که کابل و واشنگتن آماده مذاکره با طالبان هستند و آغاز مذاکره به تصميم رهبران طالبان بستگي دارد. وي گفت: موضع آمريکا و افغانستان درباره مذاکرات صلح يکسان است و ما منتظر واکنش طالبان هستيم.
مسئوليت دفتر طالبان در دوحه را «طيب آغا» برعهده دارد. اين شخص مستقيما با شخص «ملاعمر» رهبر طالبان در تماس است. وي معاون مطبوعاتي و مترجم ملاعمر است.
در همين حال، راديو صداي افغان اعلام کرد، آمريکا قصد دارد از طريق طالبان دست به ايجاد پايگاه‌هاي دائمي در افغانستان بزند.
به اعتقاد کارشناسان، آمريکا هم‌اکنون در کل دنياي اسلام از طريق جريان‌هاي بنيادگراي سني مذهب مثل طالبان، القاعده، وهابي‌ها، سلفي‌ها و تکفيري‌ها منافع خود را دنبال مي‌کند و افغانستان هم بخشي از اين پروژه است.

 


ارتش لبنان با تسلط کامل بر صيدا عمليات گسترده‌اي را براي بازداشت احمد الاسير رهبر سلفي‌ها و طرفداران فراري وي آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از شبکه خبري الجزيره، ارتش لبنان از اولين ساعات روز گذشته تدابير شديد امنيتي در شهر صيدا به مرحله اجرا گذاشت و ضمن تسلط کامل بر اين شهر عمليات جست‌وجوي خانه به خانه براي بازداشت احمد الاسير و هوادارانش را آغاز کرد.
احمد الاسير رهبر سلفي‌ها و مخالف نظام سوريه و فضل شاکر از مسئولان ارشد تشکيلات الاسير از مسجد بلال بن رياح شهر صيدا گريخته و محل اختفاي اين دو مشخص نيست.يکي از رهبران ارتش آزاد سوريه اعلام کرد اين دو نفر در سوريه هستند اما اين ادعا هنوز تاييد نشده است.
اخيرا نيز دستگاه قضايي لبنان دستور تعقيب و بازداشت 123 تن از عاملان درگيري‌هاي اخير شهر صيدا و در راس آنها الاسير برادر و پسرش و همچنين فضل شاکر را صادر کرده است.
در همين رابطه مروان شربل وزير کشور لبنان متعهد شد همه کساني که در ناامني لبنان دست دارند را مجازات مي‌کند.
وي همچنين از همه شهروندان لبناني خواست تا از دستاوردهاي ارتش با هدف استقرار امنيت در مناطق مختلف لبنان حمايت کنند.
يک منبع نظامي در ارتش لبنان نيز اعلام کرد ارتش اين کشور به سکوهاي پرتاب موشک و سلاح‌هايي چون تيربار در داخل اين مسجد دست يافته است. نيروهاي ارتش از نزديک شدن شهروندان لبناني به مسجد براي تامين امنيت جاني آنها ممانعت مي‌کنند.
از سوي ديگر حزب‌الله لبنان با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد ارتش اين کشور نهاد اصلي تضمين‌کننده صلح داخلي در لبنان است و هرگونه تعدي عليه ارتش در حقيقت برهم زدن امنيت ملي است.
علاوه بر اين رهبران سياسي لبنان نيز حمايت خود از ارتش اين کشور را اعلام کرده و حملات صورت گرفته عليه ارتش را محکوم کردند.
در حملات اخير سلفي‌ها به نيروهاي ارتش دست‌کم 21 نفر کشته و بيش از 100 نفر مجروح شدند.
اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل در سوريه در اين باره گفت، آنچه در شهر صيدا رخ داده است نشانه‌اي از تاثير بحران سوريه بر وضعيت اين شهر است.

 


پيشنهادات رئيس‌جمهور برزيل مبني بر انجام اصلاحات گسترده سياسي و اقتصادي با مخالفت گسترده مردم و مقامات سياسي کشور روبه‌رو شد.
به گزارش خبرگزاري‌ها يک روز پس از نشست اضطراري «ديلماروسف» رئيس‌جمهور با رهبران معترضان و دادن وعده سرمايه‌گذاري 25 ميليارد دلاري براي بهبود خدمات عمومي، مردم با ريختن به خيابان‌ها در شهرهاي بزرگ اين کشور وعده‌هاي او را نپذيرفتند. شهر برازيليا پايتخت نيز ديروز شاهد دور جديد اعتراضات مردمي بود و برخي مدارس نيز در اين شهر کلاس‌هاي درس خود را تعطيل کردند.
روز دوشنبه رئيس‌جمهور برزيل در ديدار با فرمانداران و شهرداران کشور پيشنهاد برگزاري همه‌پرسي براي اصلاح قانون‌اساسي کشور را داده بود که با مخالفت رئيس کنگره و کاردوسو رئيس‌جمهور سابق اين کشور روبه‌رو شد.
کاردوسو اظهار داشت: اينکه همه‌پرسي برگزار کنيم تا تصميم بگيريم چه چيزي را اصلاح کنيم باعث اشغال شدن مدت باقي مانده از اين دوره رياست‌جمهوري شده و تبعاتي را براي اقتصاد به همراه خواهد داشت.
مردم در برزيل به فساد گسترده دولتي، کاهش خدمات عمومي و هزينه‌هاي سنگين ميزباني مسابقات سال آينده جام‌جهاني فوتبال معترض هستند.

 


معلمان انگليسي در اعتراض به طرح دولتي «خصوصي‌سازي مدارس» که در قالب سياست‌هاي رياضت اقتصادي صورت مي‌گيرد تظاهرات کردند.
روز سه‌شنبه خيابان‌هاي لندن شاهد برپايي يک تظاهرات ضددولتي از سوي معلمان عليه سياست‌هاي رياضت اقتصادي بود. گزارش‌ها و تصاوير منتشر شده از اين اعتراض‌ها نشان مي‌دهد، معترضان به تصميم دولت براي سپردن مدارس دولتي به بخش خصوصي اعتراض داشته و معتقدند اين اقدام خساراتي براي آنها دارد.
به گفته معترضان، اجراي چنين سياست‌هايي غير از کاهش حقوق معلمان شرايط زندگي آنها را بدتر مي‌کند.
اين تظاهرات با برنامه‌ريزي «اتحاديه ملي معلمان» انگليس برگزار شد.
قرار است طي روزهاي آينده نيز اتحاديه ملي معلمان در اعتراض به پايين آمدن حقوق و مستمري بازنشستگي معلمان دستکم 24 ساعت اعتصاب کند. به گزارش واحد مرکزي خبر وزارت آموزش انگليس به شدت از واکنش‌هاي معلمان انتقاد کرده و به آنها درباره اعتصاب و تعطيلي مدارس هشدار داده است. براساس اصلاحات جديد که مدنظر وزارت آموزش انگليس است، تغييراتي در ميزان حقوق و مستمري معلمان شاغل و بازنشسته انگليسي ايجاد مي‌شود.
از پاريس، پايتخت فرانسه نيز خبر مي‌رسد، شرايط نامساعد کاري و حقوق و دستمزد کم کارکنان برج ايفل را هم به اعتراض واداشته است. در اين باره خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از شبکه تلويزيوني «راشاتودي» نوشت: پس از اينکه مذاکرات بين طرفين به نتيجه نرسيد، برج 124 ساله ايفل رسما تعطيل شد و کنفدراسيون عمومي کار فرانسه نيز از 300 تن از کارگران اين برج خواست تا در اعتراض به شرايط نامناسب کاري، دستمزد کم و سطح امنيتي غيرقابل قبول دست به اعتصاب بزنند.
اين اتحاديه و شرکتي که برج ايفل را اداره مي‌کند، پيشتر روز دوشنبه مذاکراتي 7 ساعته را برگزار کردند اما به توافق نرسيدند.
پس از آن کارگران نيز دست از کار کشيدند و 25 هزار بازديد کننده نتوانستند به طبقات بالايي برج بروند.
کنفدراسيون عمومي کار فرانسه به اين موضوع اشاره کرد که نوسازي بالابرهاي برج ايفل بيش از پنج سال است که به تعويق افتاده و نيازمند هزينه حدود 40 ميليون يورويي است.

 


راي‌گيري بر سر يک لايحه مالياتي در مجلس تايوان به کتک‌کاري ميان نمايندگان زن اين مجلس منجر شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيش از 50 نماينده زن از دو حزب اصلي در مجلس تايوان، در جريان اين راي‌گيري با پرتاب بطري‌هاي آب و کشيدن موي سر يکديگر سعي مي‌کردند محل استقرار هيئت رئيسه را به اشغال خود دربياورند!
طرح ماليات بر سود سرمايه از طريق معاملات سهام در بازارهاي بورس در سال گذشته و با حمايت حزب «کومينتانگ» که اکثريت مجلس تايوان را در اختيار دارد، تصويب شد.
قرار بود اين لايحه به صورت قانون از ماه ژانويه به اجرا دربيايد اما با مخالفت سرمايه‌گذاران و معامله‌گران در بورس‌هاي اين کشور روبه‌رو شده است.
به همين دليل، دولت تصميم به انجام اصلاحاتي در مورد اين قانون گرفت که راي‌گيري بر سر آن در مجلس، درگيري ميان نمايندگان مخالف و موافق را به دنبال داشت.
مجلس تايوان که به «يوان» معروف است 113 نماينده دارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10