(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 06 تـیـر 1392 - شماره 20527

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عقربه‌هاي مقاومت شتاب گرفته‌اند (يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
مسابقه! (گفت و شنود)
افتتاح همزمان 4215 طرح کشاورزي در سراسر کشور
گفت‌وگوي تلويزيوني رئيس جمهور يک‌شنبه آينده
روحاني: توسعه روابط با چين از اولويت‌هاي ويژه سياست خارجي دولت آينده است
اقامه نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صديقي
اصلاح‌طلبان با روحاني همان خواهند کرد که با هاشمي کردند (خبر ويژه)
آقاي مرگ موش از عقل و اعتدال مي‌گويد (خبر ويژه)
چگونه آچمز شويم؟ درس انتخابات براي اپوزيسيون! (خبر ويژه)
پاسخ عارف به تاکتيک راه بينداز و جا بينداز (خبر ويژه)
دريادار سياري خبر داد
بازداشت گروهي از دزدان دريايي توسط نيروي دريايي ارتش ايران
 


ضربه سنگين ارتش لبنان به تکفيري‌هاي وابسته به قطر و رژيم صهيونيستي در شهر «صيدا» و از هم پاشيده شدن گروهي جنايتکار که حدود دو سال براي آنان سرمايه‌گذاري شده بود، يک موفقيت بزرگ ميداني براي مردم منطقه به حساب مي‌آيد و متقابلا يک شکست جديد ميداني براي تروريزم غربي-عربي محسوب مي‌شود و مي‌تواند پيامدهاي جدي بر جاي بگذارد کمااينکه دردناک بودن اين شکست، جبهه تروريزم را واداشت که دست به اقدام ديوانه‌واري در مصر بزند. قتل فجيع عالم برجسته شيعي «حسن شهاته» و سه تن از برادرانش و يکي از شيعيان ديگر در روستاي «زاويه ابومسلم» در 15 کيلومتري قاهره در روز ميلاد حضرت بقيهًْ‌الله الاعظم- عجل‌الله‌تعالي فرجه- بدون ترديد در واکنش به اين شکست صورت گرفته است.
صيدا طي دو سال اخير يکي از نقاط تحريک غربي-عربي عليه مقاومت به حساب آمده است اما واقعيت اين است که مردم سني صيدا به دليل وجود علماي برجسته و واقع‌بيني نظير شيخ قبلان و شيخ ماهر حمود امام‌جمعه مسجدقدس صيدا، همواره رابطه مناسبي با مقاومت و شيعيان داشته‌اند بگونه‌اي که در جريان جنگ 33 روزه تعداد زيادي از آوارگان شهر شيعه‌نشين «صور» را برادرانه در ميان خود جاي دادند و در جريان اين جنگ کاروانهاي انساني و تسليحاتي حزب‌الله بدون مانع از اين مناطق عبور کرده‌اند. از سوي ديگر مردم صيدا در مقايسه با سني‌هاي ديگر، از جمله مردم «طرابلس» روشنتر ديده شده‌اند. براين اساس مي‌توان گفت آنچه طي دو سال اخير توسط يک گروه کوچک در اين شهر مهم لبنان انجام شده تناسبي با بافت‌اجتماعي و فرهنگي آن ندارد.
صيدا بعنوان زادگاه «رفيق حريري»- نخست‌وزير قدرتمند لبنان که در بهمن‌ماه سال 1383 در بيروت ترور شد- و محل زندگي خاندان حريري يک پايگاه براي جريان سني المستقبل به حساب آمده ولي از آنجا که به جز «سعد»، بقيه اعضاي خانواده حريري به ميانه‌روي شهرت دارند، نفوذ اين خانواده و حزب‌المستقبل به خودي خود نمي‌تواند زمينه‌ساز اصلي نزاع مذهبي در اين شهر باشد. کمااينکه استراتژي المستقبل هم در ايجاد درگيري در مناطق سني‌نشين بويژه شهر صيدا که براي اهل‌سنت و بخصوص خانواده حريري الهام‌بخش به حساب آمده، نبوده است. گفتني است که صيدا در ميانه دو منطقه شيعي‌نشين صور در جنوب و بيروت در شمال قرار دارد و درگيري در صيدا قاعدتا به پراکنده شدن اهل سنت اين شهر و ضربه خوردن شهري که سمبل اهل سنت لبنان محسوب شده، مي‌باشد. هر کس از بيروت به صور برود موقعيت بسيار ممتاز عمراني و اقتصادي صيدا را تصديق مي‌کند.
از حدود دو سال پيش وضعيت آرام صيدا دگرگون شد. يک گروه تحت امر افرادي که درس ناخوانده صاحب فتوا معرفي مي‌شدند! به مرور بر اين شهر مسلط گرديدند و نام يکي از اين افراد در رسانه‌هاي مجازي به سرعت بعنوان رهبر روحاني صيدا مطرح گرديد؛ «احمد اسير»! وي پيش از تحولات اخير سوريه يک دکان ساده عطاري در صيدا داشته و در زمستان 1390 چند هفته به قطر رفته و پس از بازگشت به صيدا، لباس روحانيت پوشيده و مدعي دفاع از اهل‌سنت در برابر شيعيان شده است! از اين پس وي گروهي از جوانان را دور خود جمع کرده و به آموزش نظامي آنان پرداخته و يک سازمان شبه نظامي را راه‌اندازي کرده است. وي در اين مدت سخنراني‌هاي آتشيني عليه سيدحسن نصراله، جبهه مقاومت، شيعيان و ايران ايراد کرده و هر از گاهي به همراه گروهي از اعضاي همين سازمان شبه نظامي خود به پايتخت لبنان آمده و در سخنراني‌هايي که در ميدان اصلي بيروت ارائه کرده، با اهانت سخيف عليه سيدحسن نصراله و جامعه شيعه لبنان سعي کرده شيعيان را وادار به ورود به صحنه نمايد که البته موفق نشده است. با توجه به رابطه قديمي سازمان اطلاعات قطر با سازمانهاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي و پروژه‌هاي مشترکي که بين اين دو رژيم به اجرا گذاشته شده، کمتر تحليل‌گري در مشترک بودن پروژه صيدا بين اسرائيل و قطر ترديد دارد.
رژيم صهيونيستي همواره در صدد بوده تا راههاي اصلي ارتباطي لبنان را براي حزب‌الله ناامن نمايد و بخصوص روي جاده شمال جنوب که از لاذقيه در شمال سوريه شروع شده و پس از عبور از طرطوس، طرابلس، بيروت و صيدا به صور در جنوب لبنان مي‌رسد، حساسيت زيادي داشته است. اسرائيل اين مسير را مسير انساني و تسليحاتي براي حزب‌الله مي‌شناسد و براي قطع آن برنامه‌ريزي کرده است. پرواضح است که چنين کاري بطور مستقيم از توان رژيم تل‌آويو خارج است و بدون ايجاد يک ساز و کار داخلي و محوريت يک کشور عربي امکانپذير نمي‌باشد. مي‌توان گفت آنچه طي حدود يک سال اخير در صيدا اتفاق افتاده و يک محيط امن اقتصادي را به يک محيط پرتلاطم امنيتي تبديل کرده،‌مثلثي است که اضلاع آن را پول و تسليحات قطر،‌اطلاعات و مديريت رژيم صهيونيستي و نيروي ميداني که علي‌الظاهر لبناني هستند، تشکيل مي‌دهند. بايد گفت برخلاف تصور اوليه،‌اين جريان از پشتوانه قوي داخلي در لبنان برخوردار نيست و حتي جريان المستقبل هم علناً از آن حمايت نمي‌کند و از اين رو ديديم در ايامي که ارتش با اين جريان درگير شد شخصيت‌هاي المستقبل از جمله فؤاد سينيوره هم درنهايت از ارتش حمايت کردند.
گروه تکفيري تحت امر «احمدالاسير» طي حدود يک سال گذشته عملاً بر صيدا مسلط شده بودند و عليرغم شرارت‌هايي که انجام مي‌دادند، با مانعي مواجه نبودند نه ارتش و نه حزب‌الله لبنان که بيش از همه در معرض دشمني اين گروه قرار مي‌گرفت، به کار آنها کاري نداشت. بعد از عمليات موفق ارتش سوريه در منطقه کوچک ولي استراتژيک القصير که استان حساس حمص را به تندروهاي وهابي در طرابلس لبنان وصل مي‌کرد، بخش عمده‌اي از اين تروريست‌ها به دو منطقه طرابلس و صيدا هجوم آورده و در صدد برآمدند تا با توسعه درگيري در لبنان انتقام شکست در القصير را بگيرند. آنان ابتدا از طرابلس شروع کردند. درگيري عليه مناطقي از استان هرمل که اکثريت آنان را «علوي‌ها» تشکيل مي‌دادند، قبل از شکست نهايي در القصير آغاز گرديد و پس از آنکه اين درگيري توسط ارتش مهار شد، تروريست‌ها تحرک خود را در صيدا شروع کردند که البته اين اشتباه استراتژيک آنان بود چرا که برخلاف القصير و طرابلس،‌صيدا در ميانه دو قطعه شيعه‌نشين قرار داشت. تروريست‌هاي تحت امر احمد اسير کار خود را با حمله به ارتش در روز جمعه گذشته شروع کردند. آنان با حمله به يگانهاي ارتش، 22 نفر را به شهادت رساندند که اين تعداد در تاريخ ارتش لبنان بسيار کم سابقه بود. ارتش متقابلا در مقابل اين جريان قرار گرفت و پس از آن که حدود 32 نفر از آنان را به هلاکت رسانده و حدود 100 نفر ديگر از آنها را مجروح نمود، شهر از وجود تروريست‌ها پاکسازي گرديد. حمله به ارتش، يک خطاي بزرگ راهبردي براي مثلث اسرائيل، قطر و تکفيري‌ها به حساب مي‌آيد چرا که برخلاف ساير کشورهاي عربي، در لبنان اصولا ارتش در دفاع از يک مذهب و عليه مذهب ديگر عمليات نمي‌کند و نوعا بيطرف مي‌ماند و در نهايت در زماني که راه‌حل‌هاي سياسي به بن‌بست مي‌رسد، فرماندهي ارتش به عنوان يک گزينه وارد صحنه سياسي مي‌شود، و اختلافات را به نفع آرامش و ثبات راهبري مي‌نمايد. همين الان رياست جمهوري ژنرال «ميشل سليمان» فرمانده سابق ارتش، محصول عدم توافق در فضاي سياسي است. در اجلاس دوحه- ارديبهشت 87- خود سران گروه‌ها وقتي نتوانستند روي يکي از کانديداهاي خود به توافق برسند، به رياست جمهوري فرمانده کل وقت ارتش تن دادند.
در لبنان حمله به ارتش توسط هيچ گروهي حمايت نمي‌شود و از اين رو دفاع ارتش لبنان وقتي مورد حمله قرار گرفت، از مشروعيت بالايي برخوردار شد و همه لبنان به طور يکپارچه از پاکسازي استان صيدا به دست ارتش حمايت کردند و ارتش با بهره‌گيري از اين مشروعيت بالا، در سه روز توانست کاملا بر صيدا مسلط گردد. با شکست تروريست‌ها و مثلث اسرائيل، قطر، تکفيري‌ها در صيدا، در واقع اين پديده در لبنان شکست خورده و حالا ديگر تهديد کردن شيعيان و حزب‌الله به اينکه اگر دست از حمايت دولت سوريه برنداريد، زمين لبنان را زير پاي شما به لرزه درمي‌آوريم، بي نتيجه است.
تروريزم در سوريه نيز در شرايط بسيار دشواري قرار گرفته و تقريبا در همه جا در محاصره ارتش و نيروهاي جوان «دفاع وطني» قرار دارد. امروز پايتخت تا حد زيادي از تيررس تروريست‌ها خارج شده است. عمليات روزهاي اخير ارتش در جنوب شرق و شمال غرب دمشق، مرکز حکومت را ايمن کرد و عمليات اخير ارتش در «تلکلخ»- منطقه‌اي که طرطوس را به حمص و هرمل و طرابلس وصل مي‌کند- استان حساس حمص- که مرزهاي اردن و عراق را به مرزهاي لبنان پيوند مي‌دهد- را از تعرض احتمالي تروريست‌ها دور کرد و دست ارتش را در عمليات پاکسازي استان پهناور و حساس «حلب» باز کرد. با عمليات دو ماه اخير ارتش سوريه، امکان ارسال تسليحات حساس از مرزهاي ترکيه تا حد زيادي از بين رفته است و قطع ارتباط ديرالزور از رقه و نفوذ جدي ارتش سوريه در اطراف شهر حلب، ارتباط تروريست‌ها را در رقه و حلب تا حد زيادي قطع کرده و در صورت آزادسازي کامل حلب، تروريست‌ها بايد از همه خاک سوريه بگريزند و اين موضوعي است که غرب، رژيم صهيونيستي و رژيم‌هاي وابسته عربي را به شدت نگران کرده و به دست و پا انداخته است. در اين روزها آمريکايي‌ها که از روز اول بحران از هيچ کمکي به تروريست‌ها دريغ نکرده‌اند، در بالاترين سطح ديپلماسي- اظهارات وزير خارجه- اعلام کردند که روند ارسال تسليحات را سرعت مي‌بخشند و وزير خارجه عربستان سکوت چند ماه اخير را شکست و از روند اوضاع سوريه ابراز نگراني کرد و به ايران و حزب‌الله لبنان هشدار داد اما واقعيت اين است که امروز کمک رساندن به تروريست‌هاي سوريه از هر زمان ديگر سخت‌تر شده است. در عمل امکان ارسال حجم سنگين تسليحات از مرزهاي لبنان، ترکيه، عراق، اردن و رژيم صهيونيستي وجود ندارد و همانطور که محافل آمريکايي پيش‌بيني کرده‌اند، بحران سوريه به کنترل دولت و ارتش اين کشور درآمده است.
سعدالله زارعي

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* برخي سران فتنه امروز که مي‌بينند حرف اعتدال خريدار دارد ژست اعتدال طلبي گرفته‌اند غافل از آن که مردم افراط‌گري‌هاي 8 ساله و نيز سال 1388 آنها را فراموش نکرده‌اند.
عبدي از ايلام
* اگر پوزه آمريکا و غرب در سوريه به خاک ماليده نشود شرايط سخت‌تر خواهد شد. مسئولين ما هم بدانند تا وقتي که دست آمريکادر منطقه براي هر کاري باز باشد کشورهاي منطقه روي آرامش نخواهند ديد.
3007---0913
* از قول ما به آقاي اردوغان نخست‌وزير ترکيه بگوييد مشکل شما تغيير کاربري ميدان تقسيم نيست مشکل شما چشم و گوش بسته به دنبال آمريکا راه افتادن است.
0313---0912
* سخنان آقاي مبلغ از نيروهاي اصلاح طلب در روزنامه آفتاب يزد توهين به مردمي بود که در انتخابات به غير آقاي روحاني راي داده‌اند حق اين است که مطبوعات از جانب ما به توهين‌هاي ايشان پاسخ مستدل و قاطع بدهند.
3609---0911
* آقاي عارف در سخنان اخير خود گفته است با انتخابات رياست‌جمهوري 92 پرونده شبهه تقلب و تخلف انتخابات سال 88 براي هميشه بسته شد. از قول بنده بنويسيد همان موقع هم اگر نامزدهاي شکست خورده و سران حامي آن‌ها اخلاق شکست را رعايت مي‌کردند و به نامزد پيروز پيام تبريک مي‌فرستادند شبهه‌اي وجود نداشت. چنان که ديديم در اين انتخابات هم ساير نامزدها و طرفدارانشان که به آنها راي داده بودند رعايت اخلاق کردند و هيچ مشکلي به وجود نيامد.
سعدياني
* کرم حلزون چقدر درآمد دارد که تمام شبکه‌ها به تبليغ آن مي‌پردازند کاش شبکه قرآن و آثار و برکات انس با آن نيز در تمامي شبکه‌ها تبليغ مي‌شد تا نواي قرآن‌کريم و معارف بلند آن به تمامي منازل ما وارد مي شد.
3267---0912
* برخي از فيلم‌هاي مبتذل و سخيف که عادي‌سازي روابط دختر و پسر را ترويج مي‌کنند. چرا مرتب در چند شبکه سيماي جمهوري اسلامي به صورت تکرار، پخش مي‌شود.
4426---0916
* تلويزيون مدرسه‌اي را نشان مي‌داد که به دليل نداشتن بودجه تعطيل شده بود و اولياء دانش‌آموزان عزا گرفته بودند که براي ادامه تحصيل فرزندانشان چه بکنند. اگر دولت واقعا پول براي اداره مدارس کشور ندارد پس از کجا مي‌آورد که به هر فوتباليست تيم ملي کشور مبلغ 50 ميليون تومان پول و يک دستگاه اتومبيل هديه مي‌دهد.
دشتي جانباز انقلاب
* چرا قيمت بيمه شخص ثالث موتورسيکلت نسبت به سال گذشته دو برابر شده است؟ مگر حقوق و درآمد ما چند برابر شده است؟!
1836---0938
* شرکت ايرانسل پيامک برايم ارسال نموده بود که 50 پيامک رايگان به مدت 7 روز به شما تعلق گرفت اما در عمل مبلغ پيامک‌ها را از موجوديم کسر نمود. چرا؟!
8927---0939
* پرداخت 50 ميليون به فوتباليست‌ها و به انضمام ورود يک دستگاه خودروي خارجي يعني گام در مسير عدالت؟! چرا کسي اعتراضي نمي‌کند؟! ما کم‌فقير و مستمند داريم؟! راستي مجوز ورود خودروهاي جانبازان چه شد.
ابوالفضل احمدي از اراک
* از مسئولين شهرداري منطقه يک تقاضا داريم به احترام شهداي گمنام هم که شده فکري براي آسفالت خيابان کهف‌الشهداء ولنجک بکنند و آن را از حالت متروکه بيرون بياورند.
7564---0938
* شهرداري منطقه 15 اگر اقدام به نصب سرويس بهداشتي پيش‌ساخته خاوران نمي‌کرد خيلي بهتر بود. چرا که درب اين سرويس بهداشتي قفل است و روبه‌روي آن منظره بسيار زشتي به وجود آمده به طوري که قابل بيان و گزارش کردن نيست.
8853---0912
پاسخ روابط عمومي شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل
در پاسخ به مطلب مندرج در کيهان 28/3/92 در خصوص «کسر شارژ مشترکين ايرانسل» ضمن تشکر از آن مشترک محترم و روزنامه وزين کيهان، به آگاهي مي‌رساند: مشترکين سيم‌کارت‌هاي دائمي ايرانسل مي‌توانند هر زمان که مايل باشند، از طريق ورود به سيستم درخواست صورت حساب در وب سايت ايرانسل و يا ارسال يک پيام کوتاه بدون متن به 5459 صورت حساب خود را مشاهده کنند.
همچنين ايرانسل به منظور رفاه حال مشترکين خود و در راستاي اثربخشي به ارزش‌هاي سازماني اين شرکت، با راه‌اندازي سرويسي به نام «اطلاع از هزينه تماس» مشترکين سيم‌کارت‌هاي اعتباري خود را قادر ساخته است تا از ميزان دقيق هزينه آخرين مکالمه از طريق ارسال يک پيام مطلع شوند.
بررسي بيشتر موضوع مطرح شده تنها با ارائه اطلاعات بيشتر از جمله شماره تماس و شماره ايرانسل مورد نظر مقدور مي‌باشد.
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه15
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون ارتباطات مردمي کيهان مورخ 26/3/1392در خصوص «دسترسي خيابان‌هاي ذوالفقاري و مينابي به خيابان خاوران» ضمن تشکر از شهروندان محترم در خصوص اعلام مشکلات محلي و شهري، به آگاهي مي‌رساند: خيابان ذوالفقاري به لحاظ واقع بودن در طرح اجرايي بزرگراه اميرالمومنين حضرت امام علي(ع) و تقاطع غيرهمسطح آن با خيابان خاوران، طبق طرح عملا مسدود گرديده است. خيابان شهيد مينابي در وضعيت فعلي داراي دسترسي خروجي مي‌باشد وليکن به لحاظ وجود مسير بي‌آرتي امکان ايجاد تقاطع جهت دسترسي حرکات گردش به چپ مقدور نمي‌باشد.

 


گفت: چه خبر؟!
گفتم: ديروز روزنامه‌هاي زنجيره‌اي در يک حرکت هماهنگ به پايين آمدن نرخ ارز اعتراض کرده بودند.
گفت: خيلي عجيبه؟! همين‌ها تا قبل از انتخابات آنهمه سر‌و‌صدا و هياهو راه انداخته بودند که چرا قيمت دلار بالا رفته؟! حالا چي شده که به کاهش قيمت آن اعتراض مي‌کنند؟!
گفتم: خب! مدعيان اصلاحات قبل از انتخابات از اينکه مافياي اقتصادي قيمت دلار را افزايش داده و اصلاح‌طلبان مي‌توانند سياه‌نمايي کنند، کلي ذوق‌زده بودند.
گفت: ولي حالا که ديگر بايد از کاهش نرخ ارز خوشحال باشند،‌ پس چرا هنوز هم با مافياي اقتصادي همراهي مي‌کنند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! يارو دنبال دزد کرده بود، وقتي بهش رسيد از او جلو زد. پرسيدند؛ چرا دزد را نگرفتي؟! گفت؛ مگه قرار نبود باهاش مسابقه بديم؟!

 


رئيس‌جمهور صبح چهارشنبه با حضور در استان البرز به طور همزمان 4 هزار و 215 طرح کشاورزي کشور را افتتاح کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از کرج، محمود احمدي‌نژاد پس از افتتاح همزمان 4 هزار و 215 طرح در حوزه کشاورزي که به ميزباني استان البرز و پژوهشکده‌ بيوتکنولوژي کشاورزي ايران انجام شد طي سخناني اظهار داشت: امروز در همه بخش‌ها از جمله کشاورزي شاهد حرکت جهشي به سوي قله‌هاي پيشرفت و توسعه هستيم.
وي تصريح کرد: فضاي کار و انديشه در ايران امروز با گذشته تفاوت‌هاي بسياري دارد چرا که هدف‌گذاري‌هاي متعالي براي رسيدن به مرزهاي دانش انجام شده است.
وي در ادامه به افتتاح و بهره‌برداري از گلخانه پيشرفته در شهرستان کرج اشاره کرد وگفت: در طبيعت شرايط لازم براي رشد فراهم است و از سوي ديگر آفاتي نيز وجود دارد که موجب کاهش محصولات، کاهش کيفيت و بالاخره افزايش هزينه‌ها مي‌شود.
رئيس‌جمهور ادامه داد: فعاليتي که در اين گلخانه انجام مي‌شود به اين صورت است که ژن‌هاي مثبت براي مقابله با آفات به گياهان منتقل مي‌شود به‌عنوان نمونه مي‌توان با افزودن ژن‌هاي مثبت به قوزه‌پنبه‌کاري کرد که اين گياه در برابر آفاتي که آن را تهديد مي‌کند مقاوم‌ شود.
احمدي‌نژاد افزود: دستاورد بسيار بزرگي که جوانان دانشمند ما در اين گلخانه به آن دست يافته‌اند بسيار فراتر از کارهاي پژوهشي در حوزه علوم کشاورزي است.
رئيس‌جمهور گفت: امروز جوانان ما به دانش بيوتکنولوژي دست يافته‌اند و به عبارتي دور نيست زماني که استعدادها و ژن‌هاي مثبت به موجودات زنده مانند انسان منتقل کنيم. حال که امروز به طور محدود در چند کشور انجام شده و ناگهان مي‌بينيم که با يک کار قد انسان‌ها بلندتر مي‌شود.
احمدي‌نژاد اظهار داشت: ما به اين دانش پيشرفته دست يافتيم و دور نيست زماني که با انجام طرح‌هاي علمي بيماري‌هايي مانند بيماري‌هاي قلبي و عروقي به طور کامل برطرف شود و با توجه به توانمندي و استعداد دانشمندان جوان ما اين موفقيت‌ها و رسيدن به مرزهاي علمي پيشرفته ميسر شود.
رئيس‌جمهور با انتقاد از بيان برخي مطالب تخريبي گفت: کارهاي بزرگي در دولت‌هاي نهم و دهم به ويژه در حوزه کشاورزي صورت گرفته است که البته ذهن‌هاي کوچک که نمي‌توانند اين موفقيت‌هاي بزرگ را درک کنند تنها به تخريب آن پرداخته و داد و فرياد به راه مي‌اندازند.
رئيس‌جمهور در انتها گفت: اجازه دهيد يک شوخي هم بکنم مابه دانش‌هاي بيوتکنولوژي نوين دست يافته‌ايم و اميدوارم روزي فرا رسد که ژن‌هاي اخلاق، ايمان و شجاعت را به برخي‌ها منتقل کنيد.
گفتني است گلخانه فوق پيشرفته کشت محصولات تراريخته کشور در زميني به مساحت يک هزار و 400 مترمربع احداث شده که به امکانات منحصر به فردي از جمله سيستم‌هاي تهويه، فيلتراسيون هوا، قفل هوا، جمع‌آوري و ضدعفوني پساب، سيستم آبياري و سيستم هوشمند بزرگ مرکزي است.
مطالعه و احداث اين گلخانه پيشرفته با سطح ايمني مناسب براي انجام تحقيقات کاربردي مهندسي ژنتيک از سال 1384 آغاز شده است و در آبان ماه 1391 در پي قرارداد منعقد شده با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري عمليات اجرايي ساخت اين گلخانه به عنوان يک طرح کلان ملي مورد تاييد ستاد توسعه زيست فناوري، آغاز شد.
اين پروژه در حدود 7 ماه به دست متخصصان داخلي با در نظر گرفتن بالاترين استانداردهاي ملي و بين‌المللي به اتمام رسيده است.
با بهره‌برداري از اين طرح مهم ملي، امکان توليد و رهاسازي محصولات تراريخته ميسر خواهد شد.

 


به دليل همزماني گفت‌وگوي رئيس‌جمهور و پخش ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي با کارکنان و مديران دستگاه قضايي اين گفت‌وگو به روز يکشنبه 9 تيرماه بعد از خبر 21 از شبکه اول سيما موکول شد که به طور زنده پخش مي‌گردد.
پيش از اين قرار بود رئيس جمهور چهارشنبه شب با مردم سخن بگويد.

 



حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در ادامه پاسخ به تبريک مقامات کشورها به پيام‌هاي تبريک رئيس‌جمهور چين، الجزاير و امير کويت پاسخ گفت.
رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران در پاسخ به پيام تبريک «شي جين‌پينگ» رئيس‌جمهوري خلق‌چين تأکيد کرد: مناسبات دوستانه و پيوندهاي تاريخي دو کشور بزرگ ايران و چين از سابقه ديرينه‌اي برخوردار است و اين اشتراکات و اعتماد متقابل همواره زمينه را براي تقويت روابط دو جانبه و برقراري صلح و آرامش در منطقه فراهم کرده است.
حسن روحاني با تشکر از پيام تبريک رئيس‌جمهور چين، اظهار کرد:‌ توسعه روابط با چين در همه زمينه‌ها از اولويت‌هاي ويژه سياست خارجي دولت آينده ايران است.
رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران ابراز اميدواري کرد که شاهد افزايش هرچه بيشتر همکاري‌هاي دو کشور باشيم.
همچنين روحاني در پاسخ به پيام تبريک «عبدالعزيز بوتفليقه» رئيس‌جمهوري دموکراتيک خلق الجزاير اظهار کرد: اميدواريم با تلاش‌هاي متقابل دو کشور بيش از پيش شاهد تقويت و گسترش روابط دوستانه بين دو ملت براي منافع مشترک باشيم.
رئيس‌جمهور منتخب مردم همچنين اراده دولت يازدهم ايران را تحکيم و گسترش روابط و پيوندهاي برادرانه با جمهوري الجزاير در همه زمينه ها دانسته است.
رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران در پاسخ به پيام تبريک «صباح الاحمد الجابر الصباح» امير کويت نيز تأکيد کرد: کشور دوست، کويت، همواره جايگاه ويژه‌اي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران داشته است و اين جايگاه تداوم خواهد يافت.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني همچنين بر هم نظر بودن خود با امير کويت مبني بر اينکه گسترش روابط دوستانه دو کشور موجب صلح و ثبات هرچه بيشتر در اين منطقه حساس از جهان خواهد شد، تأکيد کرد.
درخواست جبهه پيروان براي ديدار با روحاني
در همين حال «سيدکمال سجادي» به درخواست جبهه پيروان خط امام و رهبري براي ديدار با رئيس‌جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: جبهه پيروان خط امام و رهبري براي ديدار با «حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني» درخواست رسمي کرده است.
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: منتظر تعيين زمان از سوي رئيس‌جمهور منتخب مردم هستيم که در آينده‌اي نزديک با وي ديدار داشته باشيم.
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري خاطرنشان کرد: اين ديدار به منظور اعلام آمادگي و همکاري با دولت آينده صورت مي‌گيرد.
همچنين عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به مذاکرات اين تشکل درباره دوره جديد رياست جمهوري، از تصميم براي ديدار هيئت 8 نفره اين جامعه روحانيت با رئيس‌جمهور منتخب خبر داد.
حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي با اشاره به برگزاري جلسه عصر سه‌شنبه جامعه روحانيت مبارز و تصميم‌گيري در اين جلسه براي ديدار با دکتر حسن روحاني، اظهار کرد: در اين جلسه مقرر شد که هيئتي از جامعه روحانيت مبارز به ديدار رئيس‌جمهور منتخب که خود عضو اين تشکل روحاني است، بروند.
ابراهيمي از حضور خود و حجج اسلام سيدرضا تقوي، عبدوس، تسخيري و مروي به عنوان چند عضو از هيئت ديدار‌کننده از سوي جامعه روحانيت مبارز با رئيس‌جمهور منتخب نام برد.
گفتني است ديدارهاي روز گذشته روحاني به دليل کسالت وي (سرماخوردگي) لغو شد.

 


مراسم نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صديقي در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران مراسم نماز جمعه از ساعت 10/12 آغاز و با سخنراني حجت‌‌الاسلام والمسلمين رئيسي معاون اول قوه قضائيه به عنوان سخنران پيش از خطبه‌ها ادامه مي‌يابد و در پايان ايراد خطبه‌ها و اقامه نماز جمعه توسط حجت‌الاسلام صديقي انجام خواهد شد.

 


يک عضو سابق دفتر تحکيم مي‌گويد اصلاح‌طلبان نگاه ابزاري دوگانه به رئيس جمهور منتخب دارند.
عابد توانچه که داراي گرايشات مارکسيستي است،‌در مصاحبه با اخبار روز گفته است: اصلاح‌طلبان سياست دوگانه‌اي در مقابل روحاني در پيش گرفته‌اند. از يک طرف او را پس مي‌زنند تا هزينه‌اي براي روحاني پرداخت نکنند. از طرف ديگر تأييد مي‌کنند و دو دستي به روحاني چسبيده‌اند. دست از سر روحاني برنمي‌دارند مگر مطمئن شوند چيزي به آنها نمي‌ماسد. تلاش اصلاح‌طلبان براي مصادره او نمي‌تواند لقمه چرب و نرمي نصيب آنها بکند.
عضو سابق انجمن اسلامي دانشگاه اميرکبير مي‌افزايد: اصلاح‌طلبان به حسن روحاني مثل سانديسي نگاه مي‌کنند که تا زماني که آخرين قطره ممکن در او را ميک نزنند لوله سانديس را از آن بيرون نخواهند کشيد. احتمالاً چند نوبت هم حباب و هواي خالي با طعم آبميوه بايد مکيده شود تا مطمئن شوند که ديگر نمي‌توانند از روحاني استفاده‌اي کنند. بعد همان کاري را که با هاشمي رفسنجاني کردند با او مي‌کنند. اصلاح‌طلبان در وضعيت بدي گرفتار شده‌اند. از يک طرف بايد به حسن روحاني بچسبند چون تنها شانس بقا و حيات آنان است. آنان به دليل رفتارهاي متناقض خود به شدت به جايگاهي که سابق بر اين داشته‌اند آسيب زده‌اند. اصلاح‌طلبان در ابتدا خيلي دست به عصا وارد بازي انتخابات شدند و در انتها وقتي همه نگاه‌ها به روحاني معطوف شد به صورت زيرپوستي بازي خود را پيش بردند. عارف که رأي زيادي نداشت، از انتخابات کنار کشيد و بعد از پيروزي سعي کردند او را باد کنند و اينطور جلوه بدهند که اگر عارف کنار نمي‌کشيد روحاني رأي نمي‌آورد. دارند تلاش مي‌کنند از او يک قهرمان بسازند. عارف از موقعيت خودش استفاده کرده و در حال مکاتبه علني و فرماليته با مسئولان حکومت است که به جايگاه خود و اصلاح‌طلبان پيرامون خودش مشروعيت حکومتي بدهد.
وي گفت: عارف که به هيچ عنوان فاکتورهاي لازم براي جدي گرفته شدن از سوي مردم را نداشت حالا سعي مي‌کند- و مي‌کنند- که در سايه ديدار با هنرمندان،‌ورزشکاران و زنان اصلاح‌طلب، خاتمي و ديگران به او آمپول دوپينگ تزريق کنند. يادمان باشد او در بدترين شرايط اصلاح‌طلبان از فيلتر شوراي نگهبان عبور کرده است پس فعلاً بايد در آب نمک بخوابد تا اولاً براي روز مبادا حفظ شود و ثانياً تا جائي که مي‌شود آب زيرپوست او برود.
توانچه مي‌افزايد: اين رفتار اصلاح‌طلبان به اين دليل است که مطمئن هستند روحاني آنطور که توقع دارند به آنها بازي نخواهد داد. از طرف ديگر اصلاح‌طلبان مطمئن هستند که به زودي بخش‌هائي که از ترس سعيد جليلي به روحاني رأي داده‌اند يا بر مبناي انتظارات يا توقعاتي که داشته‌اند به روحاني رأي داده‌اند؛ به زودي از فضاي احساسي خارج شده و کم‌کم بازار انتقاد و اعلام برائت از حسن روحاني داغ خواهد شد. اصلاح‌طلبان مي‌خواهند فاصله ايمني لازم از روحاني را حفظ کنند تا در انتخابات بعدي به عنوان متمم روحاني و در عين حال به عنوان آلترناتيو روحاني دوباره وارد عرصه شوند. اصلاح‌طلبان مي‌خواهند از حسن روحاني نهايت استفاده را بکنند اما جوابگوي کارنامه او نباشند. براي همين است مي‌گويم اصلاح طلبان به روحاني به چشم سانديس نگاه مي‌کنند.

 


يک گروهک تحريم‌کننده انتخابات رياست‌جمهوري اذعان کرد در تحليل‌هاي خود گزافه‌‌گويي کرده و به اوت زده است.
سازمان مجاهدين (انقلاب) پيش از انتخابات دوشادوش سازمان منافقين، سلطنت‌طلبان، جبهه ملي، برخي اعضاي نهضت‌آزادي و گروهک‌هاي چپ اقدام به تحريم انتخابات رياست‌جمهوري کرد اما اکنون با صدور بيانيه‌اي از خارج کشور مي‌نويسد: ملت بزرگ ايران در روز 24 خرداد يک‌بار ديگر درک و هوشمندي تاريخي و بي‌نظير خود را به نمايش گذاشت و در شرايطي که ظاهرا اميد تحولي نمي‌رفت در مسالمت‌آميزترين و مدني‌ترين شکل ممکن عزم و اراده ملي خويش را براي تغيير آشکار کرد و همگان را به تحسين و احترام خود واداشت. شواهد و قراين فراوان در رفتار يکساله اخير حاکميت در قبال انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم حکايت از تکرار تجربه انتخابات دوره گذشته رياست‌جمهوري و مجلس داشت. از اين رو تصور ما اين بود که در اين انتخابات امکاني براي بروز خواست و اراده ملت فراهم نيست. نه آمادگي لازم براي فهم شرايط حساس کشور و درک ميزان نارضايتي ملي فراهم است و نه اعتماد و اطميناني که شوق مشارکت برانگيزد.
تيم رجب مزروعي و شرکا مي‌افزايد: صميمانه خوشنوديم که اين پيش‌بيني به وقوع نپيوست و عقلانيتي که در اين پيش‌بيني جايي براي آن ديده نشده بود، به برگزاري انتخاباتي نسبتا سالم و تا حدودي رقابتي انجاميد و موجب شد اميد به چرخش مسالمت‌آميز قدرت از طريق صندوق‌هاي رأي و تحقق مطالبات ملت همچنان در کشور زنده بماند.
سازمان مجاهدين انقلاب هوشمندي، اميد و پايبندي ملت با فرهنگ ايران را به مبارزه‌اي مدني و مسالمت‌آميز در مسير دستيابي به خواسته‌ها و مطالبات به حق خود ارج مي‌نهد و حماسه 24 خرداد را که مي‌تواند نقطه عطفي در مسير تاريخ آينده ايران عزيز باشد به همگان تبريک مي‌گويد.
بيانيه سازمان مي‌افزايد: از حاکميت و مسئولان عاليرتبه کشور به پاس اتخاذ تصميم عقلاني در برگزاري انتخاباتي نسبتا سالم و تا حدودي رقابتي تشکر مي‌کند و با يقين کامل به سودمندي اين تصميم براي همگان از کشور و ملت عزيز گرفته تا حاکميت و نظام، اميدوار است تجربه مغتنم اين انتخابات زمينه‌هاي لازم را براي بازگشت کشور به مسير رشد و توسعه و اعتلاي ملي فراهم آورد. اين انتخابات نتيجه گام‌هاي هوشمندانه و توام با احتياط حاکميت و ملت در اعتماد متقابل بود. دم زدن رجب مزروعي و شرکاي وي در خارج کشور از اعتدال و عقلانيت و هوشمندي و... در حالي است که پرونده‌اي قطور از مواضع راديکال، ضد عقلاني، ضدمردمي «سازمان» متبوع آنان در تاريخ به يادگار مانده است. از دعوت به حمايت از صدام و سپس جنگيدن در کنار طالبان تا بست‌نشيني در مجلس ششم و فشار براي تسليم مقابل آمريکا و خروج از حاکميت و تحريم انتخابات، تنها نمونه‌‌هاي کوچکي از حماقت و بي‌عقلي انباشته در کارنامه سران سازمان مجاهدين در دوره 20 ساله اخير است. رجب مزروعي سخنگوي فعلي سازمان در خارج کشور از جمله اعضاي ويژه فراکسيون مشارکت در مجلس ششم بود که اظهارات تند و خارج از عقل و ادبش با اعتراض رئيس‌مجلس وقت مواجه شد. او گفته بود حتي اگر مرگ موش را هم مجاني توزيع کنيم مردم حاضرند براي آن صف بکشند.

 


درس مهم انتخابات رياست جمهوري ايران براي گروه‌هاي اپوزيسيون اين است که نيروهاي اپوزيسيون هيچ نقشي ندارند.
پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به گروه‌هاي مخالف مقيم آلمان ضمن انتشار اين مطلب نوشت: ما متأسفانه بجاي تأمل بر علل وقوع چنين حادثه‌اي از همان اصول و تئوريهاي سياه و سفيد سنتي تبعيت کرده و ناتواني‌هاي خود را به حساب ناآگاهي توده مردم مي‌گذاريم و اينگونه است که بدنبال اتخاذ سياستهاي متناقض خود، در نوسان سياست تحريم و تبريک دچار آچمز سياسي مي‌شوند.
اين تحليل مي‌افزايد: تحريم کنندگان با مبنا قراردادن غيردمکراتيک بودن حاکميت و روند انتخابات و ترکيب همگون کانديداهاي از فيلتر گذشته شوراي نگهبان به لحاظ فکري که تک‌تک آنان در آزمون وفاداري به نظام ولايت فقيه نمره قبولي دريافت کرده‌اند، بر آن يقين بودند که با توجه به تجربه انتخابات سال 88 نيروي گريز از شرکت در انتخابات رياست جمهوري از سوي مردم با ارزيابي و تحليل‌هاي آنان همخواني داشته و بالا خواهد بود.
اين رسانه اپوزيسيون تصريح کرد: دادن شعارهايي مثل «تحريم فعال» از سوي برخي سازمانهاي سياسي بدون داشتن و ارائه آلترناتيوي کارا و عملي تا چه حد هوشمندانه بوده و دادن چنين رهنمودي از سوي يک جريان سياسي فاقد نيروي بسيج‌گر تا چه حد با واقعيات و توان و امکانات عملي آنان منطبق بوده است؟
نويسنده اخبار روز معتقد است: بايد اذعان نمود که در فضاي سياسي انتخابات رياست جمهوري اخير، ما از منظر برنامه‌اي و فکري با طيف همگوني از کانديداها روبرو بوديم و تنها تفاوت آنان در شيوه نگرش و پيشبرد سياستها بود.
اين رسانه اپوزيسيون مي‌نويسد: حال سؤال اينست که بسياري از افراد و شخصيتها و احزاب و سازمانهاي سياسي که شرکت ميليوني مردم در انتخابات را مورد انتقاد قرار دادند،‌از خود پرسيده‌اند که ما نيروي اپوزيسيون درخارج از کشور جهت بر هم زدن توازن قوا به نفع نيروي دمکراسي چکار کرده و در راه ايجاد يک جبهه ملي و تأمين اتحاد فراگستري از همه نيروهاي مخالف رژيم جمهوري اسلامي چه تمهيداتي را پيش برده و علل عدم تشکيل چنين اتحادي چيست؟
در پايان اين جلسه آمده است: البته اين جاي تأسف دارد که امروز سطح انتظار مردم تا حد شخص روحاني تنزل يافته و مادام که ترکيب توازن قواي جامعه تغيير نيابدو مادامي که رژيم جمهوري اسلامي فارغ از همه مزاحمتهاي داخلي و بيروني از امکان جابجايي مهره‌هاي خود برخوردار است،‌و مادامي که اپوزيسيون هنوز در حال شمردن تعداد فرشته‌ها بر روي نوک سوزن است، هيچ بعيد نيست که اتفاق اخير در انتخابات بعدي نيز تکرار شود.

 


محمدرضا عارف مي‌گويد تحميل نيرو به رئيس‌جمهور منتخب باعث ايجاد فتنه و دعوا خواهد شد.
او اين هشدار را در ديدار با برخي اعضاي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي اصلاح‌طلب عنوان کرد.
عارف در اين ديدار با بيان اينکه بايد دست دولت در انتخاب اعضاي کابينه‌اش باز باشد، تصريح کرد: اگر رئيس دولت احساس کند نيرويي به او تحميل مي‌شود باعث ايجاد فتنه و دعوا مي‌شود. بايد به رئيس‌جمهور پيشنهاد کرد اما نبايد فردي را به وي تحميل کرد چرا که حس سهم‌خواهي به وي القا مي‌شود.
عارف ادامه داد: جرياني وجود دارد که مي‌خواهد، هر اتفاقي را به نفع خود مصادره کند.
عارف اين را هم گفته که «ظلم است که اين انتخابات را محدود به چند نفر کنيم».
يادآور مي‌شود برخي نشريات زنجيره‌اي - اجاره‌اي مدتي است با فضاسازي‌هاي ويژه و به رسم راه بينداز و جا بينداز، درصددند عناصر تندرويي را که مديون آنان هستند، به رئيس‌جمهور منتخب تحميل کنند و اين در حالي است که اعتدال و نفي افراطي‌گري يکي از شعارهاي حسن روحاني به شمار مي‌رود.

 


فرمانده نيروي دريايي ارتش از بازداشت چندين گروه از دزدان دريايي توسط نيروي دريايي ارتش و تحويل آنها به مقامات قضايي خبر داد.
امير دريادار سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش در آئين روز جهاني دريانورد و تجليل از دريانوردان نمونه، اظهار داشت: نيروي دريايي تا به امروز ضمن همراهي بيش از 2000 کشتي تجاري و نفتکش، قريب به 150 درگيري با دزدان دريايي داشته است و چندين گروه از آنها را دستگير و به مقامات قضايي مربوطه تحويل داده است.
وي در ادامه افزود: امروز ما ادعا مي‌کنيم به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، امنيت دريايي را تا جنوب هندوستان و مدار 10درجه برقرار و در همين راستا نه تنها به کشتي­‌هاي کشورمان بلکه به کشتي­هاي ساير کشورهايي که درخواست همکاري داشته‌­اند نيز کمک کرده­‌ايم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين اذعان داشت: ما مي­توانيم با تعامل مثبت و همدلي که در بين تمامي ارگان­هاي دريايي کشور وجود دارد، شاهد پيشرفت­هاي چشمگير کشور در اين زمينه باشيم و ضمن حفظ اقتدار، تمامي تحريم­‌ها را بي­‌اثر کنيم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10