(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 06 تـیـر 1392 - شماره 20527

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
رهبر انقلاب در ديدار مسئولان قوه قضائيه تاکيد کردند
اگر غرب لجبازي نکند حل مسئله هسته‌اي آسان است
چشم به راه سپيده
اخبار ادبي و هنري
روايتي خواندني از يک خانواده 3 نفره با 2 شهيد
وزير خارجه: تعيين زمان نشست ايران و 1+5 با روحاني است
انهدام شبکه جاسوسي و خرابکاري پيچيده در استان فارس
هافينگتون‌پست: زمان برداشتن تحريم‌ها عليه ملت ايران فرا رسيده است
سفير ايران در قطر: تهران از نزديک تحولات دوحه را دنبال مي‌کند
شناور دريايي ساخت متخصصان ايراني در قشم به آب انداخته شد
معاون وزير آموزش و پرورش: کتاب‌هاي 2پايه تحصيلي امسال جديدالتاليف هستند
بلال‌فروش، منتخب دوم شوراي شهر مهاباد شد
افتتاح دهمين نمايشگاه دوسالانه کاريکاتور در اهواز
شرکت 20 هزار دانش‌آموز بسيجي در طرح ولايت
معاون وزير نفت: ميزان توليد بنزين تا پايان امسال به 71 ميليون ليتر در روز افزايش مي‌يابد
هيئت نظارت صحت‌انتخابات شوراي شهر ورامين را تائيد نکرد
ساخت هواگير سامانه خنک‌کننده موتور در تبريز
تشييع پيکر مطهر جانباز جنگ تحميلي در تبريز
فعالان محيط‌زيست مانع تخريب باغ گياه‌شناسي نوشهر شدند
فرديس کرج به شهرستان ارتقاء يافت
   


مرحوم آيت‌الله مجتهدي‌تهراني: روايت است که مي‌فرمايد «تعجب مي‌کنم از کسي که دنبال گمشده‌اش مي‌گردد، اما دنبال خودش نمي‌گردد» ما اگر بگرديم و خودمان را پيدا کنيم و خود را بشناسيم، اصلاً شب‌ها خوابمان نمي‌برد.

 


حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار رئيس، مسئولان و قضات دستگاه قضايي، با تشکر از اقدامات دستگاه قضا، حماسه عظيم و حقيقي ملت بصير و هوشمند ايران را در انتخابات 24 خرداد، کاري کارستان خواندند و با تأکيد بر ضرورت کمک به رئيس جمهور منتخب افزودند: شکست همه‌جانبه برنامه‌ها و اهداف دشمنان، تجلي اعتماد عمومي ملت به نظام اسلامي و مجريان و ناظران انتخابات، وجود امنيت پايدار به عنوان زيرساخت پيشرفت و آباداني، نجابت و قانون‌پذيري نامزدهاي ديگر در قبال رئيس جمهور منتخب، و استحکام و اقتدار جمهوري اسلامي در دفاع از منافع ملت از نکات مهم انتخابات اخير بود.
در اين ديدار که در آستانه سالگرد حادثه هفتم تير 1360 و شهادت شهيد بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب برگزار شد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تجليل از شخصيت برجسته و نوراني آيت‌الله بهشتي افزودند: در آن جنايت خبيثانه، شخصيت‌هاي برجسته، علماي بزرگ و خدمتگزاران صادق به شهادت رسيدند اما چهره پليد منافقين و حاميان مستکبر آنها نيز براي ملت افشا شد و اين دستاورد بزرگي بود که عملاً امکان حيات منافقين را در کشور از بين برد و براي جمهوري اسلامي سرنوشت‌ساز شد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با تشکر از سخنان مفيد و روشنگر آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه در اين ديدار افزودند: بايد از اقدامات و تلاش‌هاي ارزنده مسئولان و کارکنان شريف دستگاه قضايي حقيقتاً تشکر کرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «سلامت» و «کارآمدي» قوه قضاييه را دو هدف راهبردي و هميشگي دستگاه قضا خواندند و تأکيد کردند: اين دو هدف عالي، بايد در تمام برنامه‌ها و اقدامات مورد توجه کامل قرار داشته باشد تا دستگاه قضايي به مجموعه‌اي کاملاً کارآمد و سالم تبديل شود.
ايشان کارآمدي و سلامت دستگاه قضا را موجب رضايت و احساس امنيت مردم برشمردند و افزودند: دستگاه قضا بايد به جايي برسد که هر مظلومي بتواند خود را به ساحل امن آن برساند و در مقابل ظلم بايستد.
رهبر انقلاب مراقبت دائم و پيگيري مستمر را زمينه‌ساز تحقق اهداف قضايي خواندند و خاطرنشان کردند بايد با صيانت و هوشياري، فاصله فعلي تا قوه قضاييه مطلوب اسلامي را پر کرد.
ايشان افزودند: البته پيمودن اين راه سخت، به زمان نياز دارد اما مهم اين است که همه حرکت‌ها در جهت پر کردن خلأ‌ها و رسيدن به نتيجه مطلوب باشد.
رهبر انقلاب، آگاهي مسئولان قضايي از خلأهاي موجود اين دستگاه را، امري مثبت دانستند و افزودند: همه کارها بايد براساس برنامه‌هاي مصوب انجام شود تا در پرتو همت و تلاش اميدوارانه، نقائص موجود برطرف و دستگاه قضايي روز به‌روز بهتر و شکوفاتر شود.
180درجه خلاف خواست دشمن
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين در سخنان مهمي درباره انتخابات 24 خرداد با تجليل و تشکر از ملت بزرگ و موقع‌شناس ايران، افزودند: حقايق و نکات برجسته اين انتخابات بايد همچنان در دايره تحليل و توجه قرار داشته باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به برنامه‌ريزي يکساله، پيچيده و چند‌وجهي جبهه مخالف ملت ايران خاطرنشان کردند: دشمنان و مخالفان جمهوري اسلامي تلاش کردند يا انتخابات برگزار نشود و يا با سردي و بي‌اعتنايي ملت روبرو شود.
ايشان افزودند: آنها براي بعد از انتخابات هم برنامه داشتند تا به بهانه‌هاي مختلف مقاصد شوم خود را پيگيري کنند اما به فضل الهي ملت، مهارت و عظمت خود را در روز رأي گيري نشان داد و آنچه اتفاق افتاد 180 درجه خلاف خواسته‌هاي دشمنان بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش بيگانگان براي القاي تحليل‌هاي سست و بي‌پايه درباره حضور شوق آفرين ملت در انتخابات خاطرنشان کردند: شبهه‌افکني و ترديدآفريني درباره صحت انتخابات از جمله روش‌هاي دشمنان براي دلسرد کردن مردم بود اما ملت به گونه‌اي عمل کرد که دستگاه‌هاي تبليغاتي استکبار، در همان روز انتخابات مجبور شدند به حضور پرشور و عظيم مردم اعتراف کنند.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: رمز حضور عظيم ملت در انتخابات امسال، اعتماد و علاقه عمومي به نظام جمهوري اسلامي، اعتماد به ناظران و مجريان انتخابات و اميدواري ملت به حرکت مستمر و پيش‌رونده ايران عزيز بود و اين، حقيقتي بسيار مهم و انکارناپذير است.
ايشان در همين زمينه به سخنان خود در چند روز قبل از انتخابات اشاره و خاطرنشان کردند: آن روز گفته شد اگر احياناً کساني هستند که دلشان با نظام خيلي صاف نيست اما براي ايران و منافع ملي اهميت قائلند در انتخابات شرکت کنند که لابد برخي از رأي دهندگان در زمره اين افراد هستند.
ايشان افزودند: اين واقعيت نشان مي‌دهد حتي کساني که طرفدار نظام نيستند به نظام و انتخابات آن اعتماد دارند چرا که مي‌دانند جمهوري مستحکم اسلامي، مثل شير در مقابل طمع ورزان ايستاده و از کشور، منافع ملي و عزت ملي، به‌خوبي دفاع مي‌کند.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين نکته برجسته ديگري از انتخابات يعني «امنيت کامل در سراسر کشور»، همزماني دو انتخابات رياست جمهوري و شوراها را يادآور شدند و گفتند: در انتخابات شوراها به علت زمينه‌هاي پيچيده طايفه‌اي، منطقه‌اي و قومي معمولاً امکان بروز درگيري و ناامني وجود دارد اما به فضل الهي و در پرتو همراهي ملت و تلاش مسئولان و دستگاه‌هاي ذي‌ربط، در انتخابات اخير هيچ نشاني از ناامني وجود نداشت.
اين قانونگرايي بايد براي هميشه
و براي همه درس باشد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه تبيين برخي نکات برجسته انتخابات 24 خرداد، رفتار نجيبانه و قانون‌پذيري نامزدهاي ديگر انتخابات را، بسيار مهم و موجب شکرگزاري به درگاه پروردگار دانستند.
ايشان گفتند: ديدار نامزدهاي ديگر با رئيس‌جمهور منتخب و تبريک و ابراز خرسندي از انتخاب وي، موجب شيريني کام مردم شد و جاي تشکر دارد.
رهبر انقلاب با اشاره به حوادث تلخ سال 88 و تأکيد مکرر خود بر قانونگرايي افزودند: در اين انتخابات نيز مي‌شد بهانه‌گيري کرد و با راه‌اندازي اختلاف و دعوا، عظمت و شکوه حضور ملت را ناديده گرفت و کام مردم را تلخ کرد اما رفتار با نجابت و قانونمدارانه ديگر نامزدها، براي مردم احساس آرامش و شادي به همراه آورد و اين قانونگرايي بايد براي هميشه و براي همه درس باشد.
رهبر انقلاب ورود نيروي عظيم مردم به عرصه انتخابات را ناشي از هدايت دل‌هاي ملت به دست تواناي پروردگار برشمردند و افزودند: در پرتو اين لطف الهي، انتخابات حقيقتاً حماسه شد و آرزوي خيرخواهان تحقق يافت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي کمک به رئيس جمهور منتخب را مورد تأکيد قرار دادند و افزودند: اداره کشور، واقعاً کار سختي است و همه افراد و همه دستگاه‌ها بايد رئيس جمهور برگزيده مردم را ياري کنند.
همه به رئيس جمهور کمک کنند
ايشان افزودند: ايراد و انتقاد و اعتراض سالم، قطعاً براي پيشرفت کشور مفيد است اما همه به ياد داشته باشيم که «در حاشيه بودن و ايراد گرفتن» آسان است اما کار اجرايي، دشوار و سخت است بنابراين همه بايد به رئيس جمهور منتخب کمک کنيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ضرورت پرهيز از دامن زدن به توقعات و يا برخوردهاي شتابزده خاطرنشان کردند: نبايد به سرعت قضاوت کرد بلکه بايد با همکاري و همدلي، کارهاي کشور را به جلو برد.
ايشان در پايانِ بخش انتخاباتي سخنانشان با گلايه از برخي حرف‌هاي نامزدهاي انتخاباتي در برنامه‌هاي دوران تبليغات افزودند: دولت کنوني در کنار نقاط ضعفش، نقاط قوت فراواني نيز دارد و چقدر خوب بود که نامزدهاي محترم با نگاهي منصفانه در کنار بيان نقاط ضعف، به خدمات مهم دولت و کارهاي زيربنايي و سازندگي آن نيز اشاره مي‌کردند.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان به موضوع هسته‌اي پرداختند.
ايشان تأکيد کردند: همان‌گونه که در اولين روز سال نو گفته شد چند کشور که جبهه مخالف ايران را تشکيل مي‌دهند و خود را به دروغ جامعه جهاني مي‌خوانند با لجبازي نمي‌خواهند موضوع هسته‌اي حل شود اما اگر لجبازي را کنار بگذارند حل مسئله‌ هسته‌اي ايران، کاري سهل، آسان و روان است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: موضوع هسته‌اي بارها تا لحظه حل، پيش رفته است اما آمريکايي‌ها بهانه‌هاي جديدي پيش کشيده‌اند.
ايشان با اشاره به سند مکتوبي که آژانس بين‌المللي هسته‌اي امضا کرده است افزودند: در اين سند آژانس اذعان کرده که اشکالاتي که درباره موضوع هسته‌اي ايران داشته است برطرف شده بنابراين پرونده هسته‌اي ايران بايد بسته مي‌شد اما آمريکايي‌ها بلافاصله مسائل جديدي را مطرح کردند چرا که موضوع هسته‌اي را نقطه مناسبي براي تهديد و فشار بر ايران مي‌دانند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تحريکات صهيونيست‌ها خاطرنشان کردند: جمهوري اسلامي در بحث هسته‌اي، قانوني و شفاف عمل کرده و از لحاظ استدلالي داراي منطقي محکم است اما هدف دشمنان، استمرار فشار، خسته کردن ملت و تغيير نظام است بنابراين نمي‌گذارند مسئله حل شود.
ايشان افزودند: البته دشمنان در حرف‌هاي خصوصي و نامه‌ها مي‌گويند نمي‌خواهيم نظام را تغيير دهيم اما عملکردشان خلاف اين حرف را نشان مي‌دهد.
رهبر انقلاب تأکيد کردند: براي آنها، هسته‌اي، حقوق بشر، دمکراسي و هيچ چيز ديگر اهميتي ندارد آنها دنبال سد کردن پيشرفت ملت و سلطه مجدد بر ايران عزيز ما هستند اما جمهوري اسلامي با اقتدار، استقلال، تکيه بر مردم و اعتماد به پروردگار، ايستاده است و از منافع ايران دفاع مي‌کنند.
ايشان خاطرنشان کردند: تجربه نيز نشان داده است هرکسي در راه حق استقامت ورزد پيروز است و بدون ترديد ملت ايران در اين زمينه نيز به دشمنان سيلي خواهد زد.
گزارش رئيس قوه قضائيه
در ابتداي اين ديدار آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه گزارشي از اهم اقدامات دستگاه قضايي در يک سال گذشته بيان کرد.
رئيس دستگاه قضا تدوين و ابلاغ برنامه پنجساله توسعه قوه قضاييه، بازسازي کمي و کيفي نيروي انساني سيستم قضايي، اهتمام به آموزش و پژوهش، تقويت برنامه‌هاي فرهنگي، به‌کارگيري فناوري‌هاي نوين در دستگاه قضايي از جمله سامانه‌هاي خدمات الکترونيکي، تحول در نگاه به مسائل زندان و مجازات و همچنين قاطعيت در برخورد با اشرار سازمان‌يافته، متجاوزين به حريم اشخاص و قاچاقچيان مواد مخدر را از مهمترين برنامه‌ها در زمينه ايجاد تحول و توسعه در دستگاه قضايي کشور معرفي کرد.

 


Email:SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده‌اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينکه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضر نبودن»، تهمت ناروايي است که به تو زده‌اند و آنان که بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي‌دانند، آمدنت که در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را مي‌خوانند، ظهورت را از خدا مي‌طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي‌شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي‌گزند با تعجب مي‌گويند که تو را پيش از اين هم ديده‌اند. و راست مي‌گويند، چرا که تو در ميان مائي، زيرا امام مائي، جمعه که از راه مي‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي‌دهند و قرار ازکف مي‌نهند و قافله دل‌هاي بي‌قرار روي به قبله مي‌کنند و آمدنت را به انتظار مي‌نشينند...
و اينک اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه‌اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي‌کنيم.
بوي خورشيد
شبي را به خوابم بيا، نازنين!
دلم را پر از بوي خورشيد کن
بيا چشمه غصه‌هاي مرا
پر از جوشش شعر اميد کن
بيا که جهان زير هر گام تو
پر از رويش سبزه‌ها مي‌شود
دل آسمان پر ز رنگين‌کمان
زمين غرق ذکر خدا مي‌شود
***
جواب مسأله‌ها
بي‌قرار توأم و در دل تنگم گله‌هاست
آه، بي‌تاب شدن عادت کم‌حوصله‌هاست
مثل عکس رخ مهتاب که افتاده در آب
در دلم هستي و بين من و تو فاصله‌هاست
بي‌تو هر لحظه مرا، بيم فرو ريختن است
مثل شهري که به روي گسل زلزله‌هاست
آسمان با قفس تنگ چه فرقي دارد
ديدنت آرزوي روز و شب چلچله‌هاست
باز مي‌پرسم از آن مسئله دوري و عشق
و ظهور تو جواب همه مسأله‌هاست
***
يک قطره دريا
عشقبازان به قدوم تو سر انداخته‌اند
سر ناقابل خود در گذر انداخته‌اند
شام را تا به سحرگاه به خلوتگه انس
نقش روي تو به چشمان ‌تر انداخته‌اند
خيل حلاج‌وشان جان عزيز از پي وصل
به انا الحق زدني در خطر انداخته‌اند
بينوايان، به طريقي پي ديدار رخت
دل صد پاره خود در سفر انداخته‌اند
ره نبردند به يک قطره ز درياي وجود
سر تسليم به دست قدر انداخته‌اند
آب زمزم زده‌ايم از کف ساقي، درياب
حال ما را که به ما هم نظر انداخته‌اند
دوش گفتند ملائک به من خسته: امير!
نغزگويان به مصافت سپر انداخته‌اند
امير عاملي

 


رئيس کانون فيلمنامه‌نويسان:
راه‌اندازي خانه سينما غيرقانوني است
رئيس کانون فيلمنامه‌نويسان گفت: براساس قوانين کشور، صنف جديد و موازي نمي‌تواند ايجاد شود و فعاليت قانوني داشته باشد، دوستان فکر مي‌کنند شايد بتوانند همان خانه سينما با همان شکل و شرايط که بود را مجدداً در دوران ‌جديد قوه مجريه بازگشايي کنند.
مهدي سجاده‌چي رئيس کانون فيلمنامه‌نويسان در گفت‌وگو با فارس درباره قانوني بودن صنف کانون فيلمنامه‌نويسان و امضاي اين کانون در ذيل نامه واکنش اصناف سينماي ايران به انتشار فراخوان برگزاري مجمع عمومي خانه سينما گفت: متاسفانه )مديران) خانه سينما اصناف قانوني را قبول ندارند و مي‌گويند اصناف ما غيرقانوني نيستند که صنفي اقدام به قانوني شدن کند. امضاي فيلمنامه‌نويسان در ذيل نامه اعتراض به مجمع عمومي منظورشان افرادي هستند که در سيستم قبلي خانه سينما هستند و صنف ما را قبول ندارند.
رئيس کانون فيلمنامه‌نويسان درباره فعاليت قانوني صنف کانون فيلمنامه‌نويسان گفت: ما فراخوان داديم طي سه نوبت و در هر سه نوبت به حد نصاب رسيديم و در سومين بار که مجمع عمومي را برگزار کرديم اسفند سال 91 با بيش از 70 عضو برگزار شد. در مجامع عمومي قبلي اجازه راي به افرادي که وکالت داشتند داده مي‌شد. اما نماينده حقوقي ارشاد در مجمع عمومي اجازه راي به وکلا نداد و گفتند اين کار قانوني نيست و کسي نمي‌تواند به صورت وکالتي راي بدهد. شوراي مرکزي تشکيل شد تقاضاي قانوني شدن صنف به ارشاد، وزارت کشور و قوه قضاييه ارايه شد و همه مراحل قانوني شدن صنف کانون فيلمنامه‌نويسان انجام شد و ثبت قانوني صورت گرفت و نامه ثبت به کانون فيلمنامه‌نويسان تحويل داده شد و در روزنامه کثيرالانتشار آگهي شد.
وي در خاتمه افزود: اگر اقدام قانوني و صنفي صورت بگيرد بايد از طريق صنف قانوني انجام شود که ما صنف قانوني هستيم.
ستاره سينماي هند به ‌جرم آدمکشي
?? سال زنداني مي‌شود
بازيگر باليوودي، به زودي به اتهام آدمکشي در دادگاه حاضر مي‌شود و در صورت مجرم شناخته شدن به ?? سال زندان محکوم خواهد شد.
«سلمان خان»، بازيگر باليوودي، متهم است که سپتامبر سال 2002 ميلادي با اتومبيل چند بي‌خانمان که در کنار پياده‌رويي در بمبئي خوابيده بودند را زير گرفته و منجر به قتل يک نفر و زخمي شدن فرد ديگري شده است.
وي به اين اتهام قرار است 19 جولاي در دادگاه حاضر شود و در صورت اثبات اتهامش، به حداقل 10 سال زندان محکوم خواهد شد.
قطع برنامه‌هاي شبکه‌هاي ايران
از ماهواره اينتل‌ست
مسئولان ماهواره «اينتل ست» از قطع پخش برنامه ماهواره‌اي شبکه‌هاي کشورمان طي هفته‌ آينده خبر دادند.
شرکت ارايه‌دهنده خدمات ماهواره اينتل‌ست که مقر آن در کشور «لوکزامبورگ» قرار دارد، با ارسال نامه‌اي براي دفتر خبرگزاري صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران اظهار کرد که تحريم‌هاي غيرقانوني دولت آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران دليل اصلي توقف پخش برنامه شبکه‌اي ايراني از اين ماهواره بوده است.
مسئولان «اينتل‌ست» در ادامه اين خبر افزوده‌اند: پخش برنامه‌هاي شبکه انگليسي‌زبان «پرس تي‌وي» و شبکه اسپانيايي‌زبان «هيسپان تي‌وي» از تاريخ يکم ژوئيه (10 تير) متوقف خواهد شد.
مسئولان «اينتل‌ست» در نامه خود اظهار داشته‌اند که بايد «مطيع» تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران باشند اما «مايکل مان» سخنگوي «کاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در اين باره در مصاحبه با شبکه خبري «پرس تي وي» خاطرنشان کرده که تحريم‌هاي وضع شده عليه کشورمان بخش رسانه‌اي را شامل نمي‌شوند.
پرس تي‌وي و چندين شبکه ديگر متعلق به کشورمان از ژانويه سال گذشته ميلادي تحت فشار شديد دولت‌هاي اروپايي قرار گرفته‌اند. اين دولت‌ها در اقدامات خصمانه خود از شرکت‌هاي ارايه‌دهنده خدمات ماهواره‌اي خواسته‌اند تا پخش برنامه شبکه‌هاي ايراني را متوقف کنند.
انتشار غيرقانوني کتاب‌هاي ايراني در خارج
مديرعامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان از انتشار غيرقانوني کتاب‌هاي اين کانون در خارج از کشور خبر داد.
سيدصادق رضايي مديرعامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در نشست خبري شانزدهمين جشنواره کتاب کودک و نوجوان تاکيد کرد: محتواي ادبيات کودک و نوجوان ايران، يک محتواي جهاني است اما چه چيزي باعث مي‌شود که توليدات ما ديده نشود؟ علتش اين است که قانون کپي‌رايت توسط مجلس ما تصويب نمي‌شود. کپي‌رايت يک جاده دوطرفه است. يعني اگر آن را داشته باشيم، کشورهاي پيشرو قطعا کتاب‌هاي ما را خريداري مي‌کنند و از آن طرف، ما هم مي‌توانيم کتاب‌هاي آن‌ها را خريداري کرده و انتشار بدهيم.
به گزارش مهر، وي با انتقاد از عدم رعايت قانون کپي‌رايت در ايران و ديگر کشورها گفت: وقتي با مديران نشر خارجي تلفني گفت‌و گو مي‌کنيم، وقتي مي‌فهمند ايراني هستيم، به دليل عدم رعايت قانون کپي‌رايت گوشي را قطع مي‌کنند. اين وضع موجب شده کشورهايي که ادبيات ضعيف‌تري از ادبيات ما دارند، به خاطر رعايت اين قانون، کتاب‌هاي خود را به همه کشورها بفرستند. جا دارد اين مسئله در مجلس ما بررسي شود چون نياز است که نمايندگان مجلس به عنوان نمايندگان افکار عمومي کشور، به اين قضيه ورود پيدا کنند.
وي در ادامه گفت: انصافا به اين قد و بالاي ادبيات کودک و نوجوان ايران نمي‌آيد کپي‌رايت نداشته باشد. از طرف ديگر کتاب‌هاي کانون بي‌اجازه در کشورهاي همسايه چاپ مي‌شود؛ بدون تغيير دادن تصويرها و حتي با آرم و نشان کانون. به شما چه حسي دست مي‌داد اگر يکي از کشورهاي همسايه عربي، 50 عنوان از کتاب‌هاي شما را بدون اجازه چاپ کند؟ و جالب است که مشتري‌هايش هم ايراني‌ها هستند.
در پايان اين برنامه،‌ از 16 عنوان کتاب چاپ اول زمستان 91 و 22 کتاب چاپ اول بهار 92 و نيز پوستر شانزدهمين جشنواره کتاب کودک و نوجوان رونمايي شد.

 


در گردان يک پيرمرد ترک زبان داشتيم، کمتر از احوالات خودش حرف مي‌زد؛ هرگاه از او سؤالي مي‌پرسيديم، يک کلام مي‌گفت: من «بسيجي‌ لَر» هستم! گردان به مرخصي رفت؛ به همراه يکي از بچه‌ها او را تعقيب کرديم؛ او داخل يکي از خانه‌هاي محقر در حاشيه شهر قم رفت؛ جلو رفتيم و در زديم، وقتي ما را ديد، خيلي ناراحت شد و گفت:‌«چرا مرا تعقيب کرديد؟» گفتيم:‌«ما از لشکر علي‌بن ابي‌طالب(ع) هستيم، آقا گفته از احوالات زيردست‌هاي خودتان باخبر باشيد.»
وارد منزل شديم، زيرزميني بسيار محقر با ديوارهاي گچ و خاک و پيرزني نابينا که در گوشه‌اي نشسته بود!
از پيرمرد در مورد زندگي‌اش، بسيجي شدنش و همسر پير او سؤال کرديم. پيرمرد گفت:‌«ما اهل شاهين‌دژ اطراف تبريز بوديم، در دنيا يک پسر داشتيم که فرستاديم قم طلبه و سرباز امام زمان(عج) شود. مدتي بعد، انقلاب پيروز شد؛ بعد هم در کردستان درگيري شد، او آمد شهرستان، با ما خداحافظي کرد و راهي کردستان شد؛ چند ماه از او خبر نداشتيم، به دنبالش رفتم بعد از پيگيري گفتند ‌پسرم شهيد شده، جنازه‌اش هم افتاده دست ضدانقلاب! بعد از مدتي خبر دادند پسرت را قطعه قطعه کرده‌اند و سوزانده‌اند؛ هيچ اثري از پسرت نمانده! همسرم از آن روز کارش فقط گريه بود، آن‌قدر گريه کرد تا اينکه چشمانش نابينا شد! از آن روز گفتم هر چيزي که اين پيرزن داغديده بخواهد برآورده مي‌کنم؛ يک روز گفت به ياد پسرم برويم قم ساکن شويم. ما هم اينجا آمديم؛ من هم دست‌فروشي مي‌کردم. يک روز گفت‌ آقا، يک خواهشي دارم برو جبهه و نگذار اسلحه فرزندم روي زمين بماند. من هم آمدم از آن روز همسايه‌ها از او مراقبت مي‌کنند.»
بعد از مدتي به منطقه برگشتيم؛ شب عمليات کربلاي پنج بود؛ هرچه آن پيرمرد اصرار کرد، نگذاشتم به عمليات بيايد گفتم:‌«چهره آن پيرزن معصوم در ذهنم هست، نمي‌گذارم بيايي!» گفت:‌«اشکالي ندارد، اما من مي‌دانم پسرم بي‌معرفت نيست!»
آن پيرمرد بسيجي از پيش ما به گرداني ديگر رفت؛ در حين عمليات ياد او افتادم وگفتم:‌«به مسئولين آن گردان سفارش کنم نگذارند پيرمرد جلو بيايد». تماس گرفتم با فرمانده گردان صحبت کردم، سراغ پيرمرد را گرفتم؛ فرمانده گردان بي‌مقدمه گفت:‌«ديشب زديم به خط دشمن، بسيجي لر يا همان پيرمرد به شهادت رسيد پيکرش همان جا ماند!»
بدنم سرد شد با تعجب به حرف‌هاي او گوش مي‌کردم؛ خيلي حال و روزم به هم ريخته بود؛ بعد از عمليات يکسره به سراغ خانه آنها رفتم. جلوي خانه شلوغ بود؛ همسايه‌ها آمدند و سؤال کردند:‌«چه نسبتي با اهل اين خانه داريد!؟» خودم را معرفي کردم؛ بعد گفتند: «چهار روز پيش وقتي رفتيم به او سر بزنيم، ديديم همان طور که روي سجاده مشغول عبادت بوده، به رحمت خدا رفته است.»
راوي: ‌حسين کاجي
برگرفته از نشريه يالثارات الحسين(ع)

 


رئيس دستگاه ديپلماسي کشورمان با بيان اينکه رئيس جمهور منتخب گروهي را تعيين کرده‌اند تا ادامه مذاکرات هسته‌اي را بررسي کنند، گفت: تعيين زمان نشست ايران و 1+5 با حجت‌الاسلام حسن روحاني است.
علي اکبر صالحي در کنفرانس مطبوعاتي با همتاي تاجيکستاني خود که در وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: حضور «خان ظريفي» وزير خارجه تاجيکستان در وطن دوم خود (ايران) را خوشامد مي‌گويم.
وي ادامه داد: کمتر مي‌توان دو کشوري را يافت که تا اين اندازه مشترکات با يکديگر داشته باشند؛ ما با بسياري از کشورها مشترکاتي داريم، اما با تاجيکستان اشتراک بسيار مهمي داريم و آن هم زبان و تاريخ‌مان است.
وزير امور خارجه کشورمان تصريح کرد: در ابعاد تجاري و اقتصادي، جمهوري اسلامي ايران و تاجيکستان در حد قابل قبولي هستند و روابط بسياري خوبي را برقرار کرده‌اند، خصوصا در ايجاد زير‌بناهايي همچون جاده، تونل، راه‌آهن و ...؛ دو ملت همواره در تماس نزديک با يکديگر هستند.
وي با اشاره به آثار انتخابات رياست‌جمهوري کشورمان در عرصه بين‌الملل گفت: انتخابات پرشکوه جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين‌الملل آثار مثبتي داشته و يقينا در تعميق و گسترش روابط با کشورهاي مختلف منطقه و فرا منطقه تأثيرگذار خواهد بود.
صالحي ادامه داد: اميدواريم در سال جاري شاهد گشايش‌هاي جدي در امور مختلف باشيم که قطعا در تسريع انجام پروژه‌ها تأثيرگذار خواهد بود.
وزير خارجه کشورمان در پاسخ به سوالي در مورد تحولات اخير در قطر گفت: نقل و انتقال‌هاي قدرت در قطر امري داخلي است. تبريکات جمهوري اسلامي ايران به اين کشور ارسال شده و ما براي ملت و دولت قطر آرزوي شادکامي داريم.
وي ادامه داد: روابط ايران با قطر در بعد سياسي در بهترين شرايط قرار دارد، هرچند اختلافاتي هست، اما اينها نمي‌تواند مانع روابط دو کشور شود.
صالحي تأکيد کرد: اميدواريم در عهد جديد «شيخ تميم» روابط ميان دو کشور ادامه پيدا کند.
وزير خارجه کشورمان تصريح کرد: اميدواريم «شيخ تميم» نسبت به سياست‌هاي گذشته اين کشور تجديد نظري جدي داشته باشد تا بتوانيم با همکاري کشورهاي مختلف بحران سوريه را حل کنيم و مردم اين کشور هرچه زودتر از خونريزي و جنايت نجات يابند و کشتارها متوقف شده و صلح، ثبات و امنيت به سوريه برگردد که اگر اين مهم محقق شود منطقه هم متأثر خواهد شد.
وي افزود: اگر در سوريه خلأيي ايجاد شود آثار فاجعه‌آميزي در منطقه برجاي خواهد گذاشت و هيچ کشوري از اين امر مصون نخواهد ماند.
صالحي تأکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره از ابتدا اعلام کرده با هر راه حل سوري - سوري به دور از شائبه تحميل و نسخه‌پيچي خارجي، همراه بوده و دست همکاري دراز مي‌کند.
رئيس دستگاه ديپلماسي در مورد مذاکرات ايران و 1+5 تصريح کرد: بحث‌هاي مربوط به اين مذاکره به عهده حجت‌الاسلام دکتر حسن روحاني است و وي بايد تصميم بگيرد که در چه زماني آمادگي براي نشست و ادامه گفت وگوها وجود دارد، چرا که ما در دوره نقل و انتقال هستيم و اين امر آسان نيست که اين نشست برگزار شود.
وي در پايان خاطرنشان کرد: رئيس جمهور منتخب گروهي را تعيين کرده‌اند که ادامه گفت‌وگوها را بررسي کنند و وزارت خارجه هم در حال همکاري با اين گروه است و خود ايشان تصميمات لازم را اعلام خواهند کرد.
گفتني است، وزير امور خارجه تاجيکستان پس از اين نشست براي گفت وگو با محمود احمدي‌نژاد به پاستور رفت و با رئيس جمهور کشورمان ديدار و گفت وگو کرد.
همچنين صالحي در حاشيه رونمايي از کتاب «گنجينه‌ جاودانه تاجيکان» به قلم همراهان ظريفي وزير خارجه تاجيکستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره برقراري خط پرواز مستقيم بين تهران و واشنگتن با بيان اينکه ما در اين زمينه مشکلي نداريم، خاطرنشان کرد: ما از اينکه براي شهروندان هواپيما برود و بيايد مشکلي نداريم، خود آنها مشکل داشتند. ما با هر کشوري که روابط داريم خواستار ايجاد تسهيلات براي ايراني‌ها هستيم.
وي افزود: ايراني‌هاي زيادي در آنجا هستند، ما مي‌خواهيم که به راحتي رفت و آمد کنند.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا شما از برقراري اين خط پرواز استقبال مي‌کنيد، اظهار داشت: ‌بله.

 


مديرکل اطلاعات استان فارس گفت: يکي از پيچيده‌ترين شبکه جاسوسي، تروريستي و خرابکاري تحت حمايت سازمان جاسوسي آمريکا و رژيم صهيونيستي توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج) شناسايي و متلاشي شد.
به گزارش ايرنا، کريمي در نشست خبري گفت: شبکه ياد شده، اقدامات تروريستي خبيثانه‌اي از جمله ترور، بمب‌گذاري در مراکز نمازجمعه و حمله به شعب اخذ راي و تجمعات مردمي را در ايام برگزاري انتخابات در دستور کار خود قرار داده بود.
وي افزود: همچنين اين اداره کل به يک هسته فعال وابسته به گروهک تروريستي تندر که تحت حمايت و هدايت سرويس اطلاعاتي يکي از کشورهاي اروپايي قرار دارد و اقدامات ايذايي و بمب‌گذاري را در دستور کار داشت، ضربه وارد کرد.
کريمي ادامه داد: شناسايي و دستگيري يک باند فعال تهيه و توزيع سلاح و مهمات جنگي مرتبط با گروه‌هاي خارج و کشورهاي منطقه بخش ديگري از تلاش‌هاي اين اداره کل در بحبوحه انتخابات بوده است.
مديرکل اطلاعات استان فارس رصد، شناسايي و خنثي سازي اقدامات رواني برنامه‌ ريزي شده و هدفمند گروهک‌ها و عناصر ضدانقلاب در فضاي مجازي با بکارگيري برخي شهروندان ناآگاه استان فارس بمنظور تاثيرگذاري مخرب بر روند انتخابات را از ديگر فعاليت‌هاي شاخص سربازان گمنام اين اداره کل برشمرد.
کريمي افزود: مجموعه اقدامات ياد شده که به کمک دستگاه‌هاي سياسي، قضايي، جامعه اطلاعاتي، نيروهاي نظامي و انتظامي به منصه ظهور رسيد، موجب خلع سلاح فتنه‌گران داخلي و خارجي و عاجز ماندن آنها از انجام هرگونه تهديد و آسيبي شد.

 


روزنامه آمريکايي هافينگتون پست با انتقاد از سياست‌ تحريم آمريکا عليه ايران تاکيد کرد واشنگتن بايد از فرصت انتخاب روحاني به عنوان رئيس‌جمهور جديد ايران براي برداشتن فوري تمام تحريم‌ها عليه اين کشور استفاده کند.
روزنامه آمريکايي هافينگتون‌پست طي گزارشي با انتقاد از سياست تحريم آمريکا عليه ايران نوشت: به فاصله تنها چند هفته از اعلام لغو تحريم فروش تجهيزات ارتباطي و نرم‌افزارهاي رايانه‌اي به ايرانيان، دولت آمريکا تحريم‌هاي سخت‌گيرانه جديدي را عليه اين کشور به اجرا گذاشته است که پول ملي و صنعت خودروسازي اين کشور را هدف قرار مي‌دهد.
اين گزارش تاکيد کرد آمريکا بايد از فرصت انتخاب حسن روحاني، به عنوان رئيس‌جمهور جديد ايران براي برداشتن فوري تمام تحريم‌ها عليه اين کشور استفاده کند.
براساس اين گزارش در شرايطي که دولت آمريکا در روز سوم ژوئن مدعي شد که راه براي دستيابي به راه‌حل ديپلماتيک همچنان باز است، اما وضع جديدترين دور تحريم‌ها عليه ايران نشان مي‌دهد که هدف دولتمردان آمريکايي دستيابي به توافق ديپلماتيک نيست. تحريم‌ها عليه ايران براي حل مسالمت‌آميز مناقشه هسته‌اي اين کشور طراحي نشده‌اند. ديپلمات‌هاي سابق آمريکايي و کارشناسان مسائل ايران از دولت اوباما خواسته‌اند تا در سياست خود در قبال ايران تجديدنظر کند و به اين نکته توجه نمايد که تحريم‌ها ممکن است در حقيقت به «کاستن‌ بذرهاي دشمني بين دو ملت ايران و آمريکا در درازمدت» منجر شوند.
به گزارش تسنيم، نهمين دور تحريم‌هاي اعمال شده از سوي دولت اوباما عليه ايران همچنين نشان مي‌دهد که تحريم عملا اعلام جنگ عليه ملت ايران با ابزار اقتصادي است. مقامات آمريکايي اعلام کرده‌اند که تحريم‌ها براي «تضعيف هرچه بيشتر ارزش پول ملي ايران و شکننده‌تر کردن آن» طراحي شده‌اند، اقدامي که در حقيقت به منزله مجازات ملت ايران است. مردم ايران از اين تحريم‌ها بيش از پيش آسيب خواهند ديد و آمريکا و رژيم صهيونيستي به گزينه نظامي نزديک‌تر خواهند شد.
دنيس راس: مذاکره کنيد اما با احتياط
همچنين دنيس راس، سياستمدار فعال آمريکايي طي مقاله‌اي در نيويورک تايمز با اشاره به نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري کشورمان و تاثير آن بر روند مذاکرات هسته‌اي مي‌افزايد «انتخابات ايران برگزار شد و «حسن روحاني» به عنوان رئيس‌جمهور منتخب ايران برگزيده شد. اين موضوع احساس تازه‌اي را در ميان غربي‌ها پيرامون امکان پيشرفت مذاکرات هسته‌اي بوجود آورده است.»
دنيس راس در ادامه مقاله مي‌افزايد «ما مي‌بايستي بصورت جدي به مذاکرات چندجانبه با ايران ادامه دهيم. در طول ساليان گذشته مذاکرات ميان نمايندگان هسته‌اي ايران و نمايندگان قدرتهاي غربي عضو گروه 1+5 (آمريکا، چين، روسيه، آلمان، انگليس و فرانسه) ادامه يافته و همزمان ايرانيان به فعاليت‌هاي هسته‌اي خود ادامه داده‌اند و تعداد سانتريفيوژهاي خود را افزايش داده‌اند. جمهوري اسلامي ايران اکنون در تاسيسات هسته‌اي خود از سانتريفيوژهاي کارآمدتري استفاده مي‌کند که از نسل جديد سانتريفيوژ‌ها هستند.»
دنيس راس در نهايت اذعان مي‌کند که دولت آمريکا مجبور است موجوديت «ايران هسته‌اي» را بپذيرد و دراين‌باره مي‌افزايد «در ديپلماسي مي‌بايستي از توجيه انفعال خودداري ورزيد و از سوي ديگر نشان داد که در نهايت در جريان مذاکره طرف مقابل چه چيزي دريافت مي‌کند. طرف ايراني همواره در مذاکرات اظهار داشته که نمي‌داند ما در نهايت خواستار پذيرش چه امري هستيم. ما بايستي به اين پرسش پاسخ دهيم. ما مي‌توانيم بگوييم که انرژي «صلح‌آميز» هسته‌اي ايران تحت نظارت نهادهاي بين‌المللي را به رسميت مي‌شناسيم. در مقابل ما مي‌بايستي به ايرانيان اين اطمينان خاطر را بدهيم که در صورت نيل به نتيجه مطلوب در جريان مذاکرات آماده ارايه امتيازات گوناگون به آنان خواهيم بود. در اين ميان ما مي‌بايستي حقوق هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران را به رسميت بشناسيم.»

 


سفير کشورمان در دوحه تاکيد کرد که انتقال قدرت در قطر و روي کار آمدن نسل جديد در اين کشور به نفع روابط دوجانبه تهران با دوحه است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري اليوم‌السابع، محمد جواد آسايش سفير ايران در قطر در پي کناره‌گيري حمدبن خليفه امير قطر از قدرت و واگذاري منصبش به تميم بن حمد فرزند 33 ساله خود اعلام کرد: در پي بروز چنين تغييري نسلي جديد زمام امور را در پست‌هاي متعدد به دست خواهد گرفت و ما اميدواريم که به تحکيم روابط بين تهران- دوحه منجر شود.
وي تصريح کرد: ايران از نزديک تحولات اوضاع در قطر را دنبال کرده و منتظر دريافت جزئيات بيشتري است زماني که قطر در خاک خود از ثبات و صلح برخوردار باشد اين وضع به ايران نيز احساس اطمينان خاطر مي‌دهد.

 


يک شناور دريايي (لندينگ کرافت) با ظرفيت حمل 400 تن بار که توسط متخصصان و تلاشگران بومي قشم ساخته شده است ديروز در ساحل کووه‌اي جزيره قشم به آب انداخته شد.
مدير شرکت سازنده اين شناور در حاشيه آيين به آب انداخته شدن آن که با حضور سرپرست مديريت صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم و جمعي از فعالان صنايع دريايي بخش خصوصي برگزار شد، در گفت‌وگو با ايرنا اين شناور را از مجهزترين شناورهاي ايراني در نوع خود اعلام کرد.
محمد ادريسي پور قشمي مجموع هزينه ساخت اين شناور را که در طول 27 ماه ساخته شده، افزون بر 25 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: اين شناور مجهز به آخرين سيستم ناوبري است و داراي ردياب بوده و موتور آن دودزا نيست.
به گفته وي اين شناور داراي دو موتور يانمار هر کدام با قدرت 700 اسب بخار است و افزون بر 30 درصد مواد اوليه بکار رفته در اين شناور ايراني و بقيه از خارج تامين شده است.
اين شناور که به نام مشتري 2 نامگذاري شده 49 متر طول، 11 متر و 50 سانتيمتر عرض و دو متر و 50 سانتيمتر عمق دارد و ظرفيت حمل افزون بر 50 دستگاه خودرو سواري يا 400 تن بار را داراست.

 


معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش گفت: امسال به منظور اجرايي کردن سند برنامه درسي ملي همه کتاب‌‌هاي درسي پايه سوم ابتدايي تغيير کرده و تازه تاليف هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محي‌الدين بهرام محمديان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: علاوه بر اين کتاب‌هاي پايه اول متوسطه که جايگزين پايه اول راهنمايي است نيز از لحاظ محتوايي تغيير مي‌کند.
وي اضافه کرد: کتاب‌هاي پايه سوم ابتدايي شامل ادبيات فارسي، رياضيات، علوم تجربي، قرآن هديه آسماني، هنر و ورزش است و بحث‌هاي آداب و مهارت زندگي و تفکر و حکمت نيز به صورت تلفيقي در اين کتاب‌ها مطرح مي‌شود.
محمديان ادامه داد: همچنين در پايه اول متوسطه نيز علاوه بر عنوان‌هاي درسي گذشته کتاب‌هاي کار و فناوري و تفکر سبک زندگي درنظر گرفته شده است.
وي يادآور شد: کتاب‌هايي که در دوره اول متوسطه تغيير اساسي يافته و تازه تاليف هستند شامل آموزش زبان انگليسي، زبان عربي، کار و فناوري، تفکر و سبک زندگي، مطالعات اجتماعي که با رويکرد تلفيقي تاريخ، جغرافيا و تعليمات اجتماعي است.
محمديان گفت: کتاب ساير درس‌ها تغيير اساسي يافته و هم‌اکنون مجموعه کتاب‌هاي درسي آموزش و پرورش به زير چاپ رفته و کتاب‌هاي تازه تاليف نيز در مرحله آماده‌سازي هستند.
وي افزود: کتاب‌هاي درسي از اول شهريور در استان‌ها و از 15 شهريور نيز در تهران در بين دانش‌آموزان توزيع مي‌شود.
محمديان اضافه کرد: کتاب‌هاي دوره ابتدايي در مدارس و کتاب‌هاي متوسطه شامل راهنمايي سابق و دبيرستان جديد بايد از طريق کتاب‌فروشي‌ها تهيه شود.
وي گفت: کتاب‌هاي درسي رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و کار و دانش نيز مثل سابق در هنرستان‌ها مطابق رشته تحصيلي دانش‌آموزان در اختيار آنان قرار مي‌گيرد.

 


در انتخابات چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر مهاباد جوان 27 ساله بلال‌فروش توانست نفردوم شوراي شهر شود.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهيمي ملقب به ممد چکول (ممد کوچولو) که داراي بساط بلال‌فروشي (دستفروشي) در ميدان شهر مهاباد است در روز 24 خرداد ماه امسال توانست تنها با 9 راي فاصله از نفر اول و با کسب بيشترين آرا به عنوان منتخب دوم به شوراي چهارم اين شهر راه يابد.
وي داراي مدرک ليسانس شيمي است و در قسمتي از شهر (ميدان استقلال) زندگي مي‌کند که منطقه فقيرنشين مهاباد محسوب مي‌شود. ابراهيمي در پوستر تبليغاتي خودش را اينگونه معرفي کرده است: اينجانب محمد چکول کانديداي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر مهاباد با دستاني خالي اما سرشار از اميد به خدا اعلام مي‌دارم حقير بعد از چندين سال دستفروشي براي اثبات حسن نيت ليست اموال داراي منقول و غيرمنقول‌ام را به مردم شريف اعلام مي‌دارم.
محمد ابراهيمي در ادامه با تاکيد بر اينکه اگر به شوراي دور چهارم راه يابم بعد از چهار سال اتمام شورا حاضرم ليست اموالم را اعلام کنم، دارايي‌ خود را به شرح ذيل عنوان کرده است: «دو ديگ دارم و يک فرغون و يک حساب بانکي دو ميليوني به همراه يک زمين قولنامه‌اي 10 در 10متر».
اين دستفروش تحصيلکرده برنامه خاص تبليغاتي براي ورود به شورا نداشته اما به دليل محبوبيت‌اش در سطح شهر به ويژه‌ مناطق عشاير‌نشين توانست در انتخابات اين دوره شوراي شهر مهاباد که 205 نفر نامزد رقابت مي‌کردند و 80 درصد مردم هم شرکت کردند با راي بالا به عنوان منتخب دوم به شوراي شهر مهاباد راه يابد.
وي در يک خانواده فقير 7 نفره زندگي مي‌کند و فرزند اول خانواده است و يک خواهر و برادرش دچار مشکل ذهني (استثنايي) و تنفسي است اما يک خواهر و دو برادر ديگرش داراي تحصيلات دانشگاهي هستند.
وي هفت سال است که به شغل بلال‌فروشي مشغول است و ضمن تامين هزينه‌هاي تحصيلي‌اش تا حدودي به امرار معاش خانواده‌اش نيز کمک مي‌کند. پدرش که داراي شغل آزاد و فصلي بود 3 سالي است که خانه‌نشين شده است. وي با کسب 7 هزار و 266 رأي به عنوان نفر دوم شوراي اسلامي شهر مهاباد انتخاب شد.

 


اهواز- خبرنگارکيهان:
دهمين نمايشگاه دو سالانه کاريکاتور با حضور مديرکل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدير موسسه توسعه هنرهاي تجسمي و جمعي از هنرمندان در محل موزه هنرهاي معاصر اهواز افتتاح شد.
مديرکل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم گفت: 3 هزار و 370 اثر کاريکاتور از 1 هزار و 760 هنرمند کشور حضور پيدا کردند که در نهايت 512 اثر در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است.
اميرنيا بيان کرد: آثار اين نمايشگاه در موضوعات گربه ايراني، خرافه پرستي، صورت و موضوع آزاد به نمايش گذاشته شده است.
وي اظهار کرد: 10هزار کاريکاتوريست در ايران فعاليت دارند که 500 نفر به صورت حرفه‌اي فعاليت مي‌کنند و از اين تعداد، 30درصد را هنرمندان زن تشکيل مي‌دهند.
بازديدکنندگان مي‌توانند همه روزه از پنجم تا 25 تيرماه در دو نوبت صبح و عصر از اين نمايشگاه دوسالانه که در محل موزه هنرهاي معاصر اهواز داير شده، ديدن کنند.

 


معاون فرهنگي سازمان بسيج دانش‌آموزي کشور گفت: 20 هزار دانش‌آموز بسيجي در طرح ولايت اين سازمان در استان‌هاي مختلف حضور دارند.
حميدرضا کلانتري روز چهارشنبه در آيين آغاز طرح ولايت بسيج دانش‌آموزي استان مرکزي در گفت‌وگو با ايرنا افزود: اين دانش‌آموزان مديران حلقه‌هاي شجره طيبه صالحين و فرماندهان و جانشينان واحدهاي مقاومت مدارس هستند.
وي بيان کرد: ولايت‌شناسي، بصيرت‌افزايي، دشمن‌شناسي، آشنايي با اهداف دشمن در جنگ نرم، نقش بسيج در تحقق حماسه اقتصادي و غني‌سازي اوقات فراغت از محورهاي آموزشي طرح ولايت است.
معاون فرهنگي سازمان بسيج دانش‌آموزي کشور ادامه داد: مرحله اول اين طرح تا آغاز ماه مبارک رمضان ادامه دارد و مرحله دوم آن از عيد سعيد فطر تا اول مهر امسال برگزار خواهد شد.
کلانتري، تجربه زندگي جمعي و کار گروهي، مسئوليت‌پذيري، برنامه‌ريزي براي امور بسيج دانش‌آموزي با مشارکت اين قشر و استفاده از خرد همگاني را از اهداف برگزاري طرح ولايت عنوان کرد.
وي بيان کرد: مدرسان با تجربه حوزه و دانشگاه و استادان دانشگاه امام‌حسين (ع) در بخش‌هاي مختلف آموزشي تدريس اين دوره را برعهده دارند.

 


معاون وزير نفت در امور پالايش، ارزش افزوده پروژه‌هاي نفتي چهارده‌گانه جزيره لاوان را که روز سه‌شنبه با حضور رئيس‌جمهوري به بهره‌برداري رسيد سه هزار ميليارد ريال اعلام کرد.
عليرضا ضيغمي چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش از اجراي پروژه‌هاي ياد شده ارزش افزوده فعاليت‌هاي نفتي در جزيره لاوان 90 ميليارد ريال بوده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر توليد بنزين به 58 ميليون ليتر در روز رسيده که با بهره‌برداري از طرح‌هاي توسعه‌اي جديد در پالايشگاه‌هاي تبريز، اصفهان و بندرعباس ميزان توليد بنزين کشور تا پايان امسال به 71ميليون ليتر در روز خواهد رسيد.
معاون وزير نفت همچنين با اشاره به طرح در حال اجرا در پالايشگاه اصفهان اظهار داشت: اين پالايشگاه که از روي مدل پالايشگاه امام‌خميني ساخته شده است قادر خواهد بود 370هزار بشکه نفت خام را به بنزين تبديل کند که اين طرح تاکنون 30درصد پيشرفت داشته است و انتظار مي‌رود براي تکميل اين پروژه، 500 ميليون يورو از صندوق ذخيره ارزي به آن اختصاص يابد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ميزان مصرف بنزين در سه ماهه نخست امسال را 66ميليون و 600 هزار ليتر اعلام کرد که نسبت به 62 ميليون و 500 هزار ليتر بنزين مصرف شده در مدت مشابه سال قبل، افزايش نگران‌کننده‌اي داشته است.

 


نايب رئيس هيئت نظارت انتخابات شوراي اسلامي شهر ورامين گفت: هيئت نظارت صحت انتخابات ورامين را تاييد نکرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، حسين النچري صبح ديروز در جمع خبرنگاران گفت: هيئت اجرايي صحت انتخابات را تاييد وکار را به هيئت نظارت واگذار کرد ولي هيئت نظارت با توجه به اينکه احتمال تخلف در آراء مي‌دهد صحت انتخابات را تاييد نکرد.
نايب رئيس هيئت نظارت انتخابات شوراي اسلامي شهر ورامين ادامه داد: ما يک هفته فرصت داريم تا صحت برگزاري انتخابات را بررسي کنيم و از آنجايي که برخي ابهامات در شهر در مورد صحت برگزاري انتخابات وجود دارد، به ويژه اينکه ابهامات مزبور از تريبون نمازجمعه بيان شده است ما خود را موظف به بررسي دقيق مي‌دانيم.
وي افزود: براساس هماهنگي با هيئت نظارت استان تهران و دعوت از 15 نماينده نامزدها و با حضور سرناظران، بازشماري 10 درصد از صندوق‌ها راي بزودي انجام مي‌شود.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
هواگير خودکار سامانه خنک‌کننده انواع موتور خودرو
«Air Evacuator» براي اولين بار در دنيا در تبريز اختراع و ثبت شد.
مديرعامل تعاوني خدمات دانش بنيان پيوند علم و صنعت ديروز به کيهان گفت: اين اختراع به افزايش عمر مفيد موتور، جلوگيري از آلودگي محيط زيست و خروج ارز از کشور و نيز جلوگيري از هزينه‌هاي ناخواسته کمک مي‌کند.وي با اشاره به سامانه و نحوه کار هواگيري در انواع موتورهاي تحت فشار خودرو و مشکلات موجود در خودروها اظهار داشت: با نصب قطعه«Air Evacuator» حباب‌ها و گازهاي توليد شده فلزي، به صورت لحظه‌اي تصفيه و خلأ ايجاد شده در موتور به طور کامل رفع و از سوختن واشر سرسيلندر، تاب برداشتن سرسيلند، روشن و خاموش شدن يا تند و کند شدن مداوم فن و جوش آوردن و سرريز شدن ضد يخ از رادياتور جلوگيري و حرارت موتور کنترل مي‌شود.
اين گزارش حاکي است: سامانه فوق، جانبي بوده و بدون دستکاري به آساني روي خودرو نصب مي‌شود و مي‌توان سيستم را در صورت نياز، از خودرو برداشته و به خودروي ديگري نصب کرد. ميزان اشتغال‌زايي مستقيم اين طرح 10 نفر و به صورت غيرمستقيم يک هزار نفر اعلام شده است.

 


تبريز- خبرنگارکيهان:
جانباز 70درصد جنگ تحميلي پس از 8 سال بستري به ياران و همرزمان شهيد خود پيوست.
پيکر اکبر ابوطالبي، جانباز 70 درصد 8 سال دفاع مقدس که پس از 8 سال بستري، به ياران شهيدش پيوست، ديروز بر روي دوش همرزمان و مردم شهيد پرور تبريز تشييع و در گلزار شهداي وادي رحمت اين شهر، به خاک سپرده شد.
وي هنگام شهات 53 سال داشت و در 25 مهر ماه سال 61 در منطقه عملياتي ميمک بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحيه کمر دچار آسيب شده بود که در نيمه‌شعبان سال 84 در بستر بيماري افتاد و سرانجام پس از تحمل 31 سال درد و رنج ناشي از جراحت به ياران شهيد خود پيوست.

 


تعدادي از دوستداران محيط‌زيست با حضور مقابل باغ گياه‌شناسي نوشهر و تنظيم بيانيه‌اي مانع تخريب اين باغ شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از شهرستان نوشهر، در پي در دستور قرار گرفتن تخريب باغ گياه‌شناسي نوشهر براي احداث آزادراه در اين شهر، تعداد زيادي از فعالان محيط‌زيست با حضور در محل پروژه، اقدام به تنظيم بيانيه کردند.
تعداد حاضران در روبه‌روي باغ گياه‌شناسي نوشهر حدود 300 نفر است که از سه‌شنبه شب گذشته براي جلوگيري از تخريب اين باغ در محل حاضر شدند.
حاضرشدگان در اين مکان که خود را دوستدار محيط‌زيست اعلام مي کنند با انتقاد از در دستور کار قرار گرفتن تخريب اين باغ تاريخي با در دست داشتن پلاکاردهايي، تلاش دارند که مانع ار تخريب باغ تاريخي اين شهر شوند.
عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي گفت: باغ گياه‌شناسي نوشهر سرمايه ملي است که بايد آن را به هر صورتي حفظ کنيم.
محمد اسماعيل‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا دفتر نوشهر هرگونه اقدام براي شروع ساخت جاده بندر نوشهر از درون باغ گياه‌شناسي اين شهر را نادرست خواند.
وي از بازديد گروهي از اعضاي کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي از باغ گياه شناسي نوشهر در آينده نزديک خبر داد و گفت: در نشستي که با نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس و ديگر مسئولان امر داشتيم مقرر شد گروهي از نمايندگان اين کميسيون از باغ گياه‌شناسي بازديد کنند و تصميمات لازم را بگيرند.اسماعيل‌نيا يادآور شد: براي رفع اين مشکل بايد نمايندگان نهادهاي مربوط نشستي برگزار کنند تا تدابير اصولي براي اين موضوع مهم، اتخاذ کنند و در عين حال به اين مجموعه ارزشمند و کم‌نظير نيز آسيب نرسد.
اين عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي افزود: بايد با چنگ و دندان باغ گياه‌شناسي نوشهر را حفظ کنيم.از چند سال قبل مسئولان بندر نوشهر با هدف کاهش راه‌بندان ورودي شهر که به دليل تجمع تريلرهاي باربري ايجاد مي‌شد، تصميم به ساخت جاده اختصاصي گرفتند که يکي از پيشنهادها براي مسير اين جاده، عبور از باغ گياه‌شناسي نوشهر است.
مسئولان مرتبط با اين باغ، با واگذاري بخشي از باغ گياه‌شناسي براي احداث جاده بندر مخالف‌اند و اين مخالفت را به صورت کتبي اعلام کرده‌اند.
باغ گياه‌شناسي نوشهر به مساحت 5/ 34 هکتار در سال 1333 پيش از باغ گياه‌شناسي ملي ايران تاسيس شد، و تعداد گونه‌هاي موجود اين مرکز فقط در قسمت دارباغ (‌Arboretum) شامل 314 گونه چوبي در 140 جنس و 60 تيره است.
برخي از درختان غيربومي، مانند تونگ، بلوط چوب پنبه‌اي، لاله‌دار، ژينکگو اولين بار در ايران در اين باغ کاشته شد و تنها پايه بلوط چوب پنبه‌اي کشور نيز در باغ گياه‌شناسي نوشهر قرار دارد.اين باغ به دليل اهميت بالا در سال 1386 با نام اثر طبيعي در سازمان ميراث فرهنگي به ثبت رسيد.



کرج- خبرنگار کيهان:
براساس مصوبه هيئت دولت، فرديس کرج به شهرستان ارتقاء يافت.
استاندار البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه فرديس حدود 500 هزار نفر جمعيت دارد که تا پيش از اين بخشي از شهرستان کرج بود.
اصغر عربيان تصريح کرد: براساس مصوبه هيئت دولت،‌شهرهاي مشکين دشت و گرمدره کرج در حوزه جغرافيايي شهرستان تازه تأسيس فرديس قرار مي‌گيرند.
وي گفت: با تشکيل شهرستان فرديس و پيوستن مشکين‌دشت و گرمدره به آن،‌ جمعيت اين شهرستان به حدود 600 هزار نفر مي‌رسد.
عربيان افزود: با تشکيل استان البرز در مهرماه 89 تاکنون سه منطقه طالقان، اشتهارد و فرديس در اين استان به شهرستان ارتقاء يافته‌اند.
استاندار البرز در پايان گفت: زمان استقرار فرمانداري و ساير ادارات و وسعت جغرافياي شهرستان فرديس هنوز اعلام نشده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10