(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 08 تـیـر 1392 - شماره 20528

حديث دشت عشق
3 عضو هيات مديره به جلسه امروز نمي‌روند
پيچيده‌تر شدن کلاف سردرگم پرسپوليس
اخبار کوتاه از فوتبال
پيروزي واليباليست‌هاي نوجوان ايران برابر فنلاند
حدادي پس از کسب ورودي A مسابقات جهاني
سر قولم هستم اما حمايت نشدم
نامه IOC به کميته ملي المپيک مبني بر برگزار نشدن انتخابات
دومين بسکتباليست ايراني در NBA
اسپانيا – برزيل در فينال جام کنفدراسيون‌ها
هديه ارزشمند حامد حدادي به بازيکن تيم بسکتبال نوجوانان
جوانان بسکتباليست شگفتي‌ساز شدند
   


به ياد طلبه بسيجي شهيد «رسول معصومي»
خونين بال سرخ جامه
طلبه شهيد رسول معصومي، مجموعه‌اي از صفات ستوده و خصال پسنديده بود: شاگرد ممتاز دوران تحصيل، داراي قدرت حافظه و حسن خلق، جدي در تکاليف مذهبي حتي در کودکي، علاقه‌مند به ورزش، کوشا در جلسات پرفيض قرآن، نصيحتگري مهربان و...
فعاليت‌هاي انقلابي او از زمان شکل‌گيري انقلاب اسلامي آغاز شد. او به همراه خانواده‌اش در صف تظاهرات و راهپيمايي‌ها شرکت مي‌کرد. اشتياقش به معارف اهل‌بيت(ع)، او را به مدرسه علميه امام صادق(ع) کشاند تا به فراگيري علم و معرفت بپردازد و اين مقدمه راهي شد که بايستي طي مي‌کرد؛ راهي که عالمان و عابدان، صدساله مي‌پيمودند. اين شهيد بزرگوار هيجده بهار از زندگي خويش را ديد تا به شهادت و سعادت رسيد. «طوبي لهم و حسن مآب»
آري! عمليات والفجر 2، حجله‌گاه عاشقانه‌اي شد که او سرخ‌جامه و خونين‌بال به سوي پروردگارش بشتابد.طلبه بسيجي شهيد «رسول معصومي»، سال 1344 در اصفهان متولد شد و در 10/5/1362 در عمليات والفجر2 به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي –
موضوع برکناري رويانيان از مديرعاملي پرسپوليس آنقدر پيچيده شده است که مسئولان وزارت ورزش هم فکر آن را نمي کردند که اتخاذ چنين تصميمي، اين هجمه را عليه آنها ايجاد کند.
هفته گذشته و در جريان سفر رويانيان به روسيه، از سوي هيات مديره اعلام شد که وي برکنار شده و قرار است جعفر کامبوزيا رئيس فدراسيون شطرنج به عنوان مديرعامل جديد پرسپوليس انتخاب شود. رويانيان در بازگشت به تهران در يک مصاحبه هدفدار به برخي پيشکسوتان اين باشگاه انتقاد کرد و گفت که برخي ها ماليات پيشکسوتان را بخشيده اند و به آنها وعده پست داده اند تا پشت رويانيان را خالي کنند. بعد از اين مصاحبه بود که ورق به نفع رويانيان برگشت و محمود خوردبين و علي پروين در مصاحبه هايي به انتقاد از وزارت ورزش و جوانان پرداختند و از حضور در جلسه روز شنبه هيات مديره با محمد عباسي انصراف دادند. اين اتفاق در حالي رخ داد که محمد رويانيان نيز قبلا اعلام کرده بود حاضر به حضور در نشست هيات مديره نيست.مديرعامل برکنار شده پرسپوليس که پنجشنبه شب از روسيه به ايران بازگشت، عصر ديروز ضمن تاييد اخبار فوق گفت: تا آنجايي که من مي دانم علاوه بر آقاي خوردبين و پروين که در نشست روز شنبه هيات مديره شرکت نخواهند کرد، آقاي کامبوزيا هم در اين نشست حضور نخواهد داشت.
نشست خصوصي با وزير
رويانيان در پاسخ به اين پرسش که بالاخره تکليف پرسپوليس در اين اوضاع پيچيده چه مي شود گفت: من با قدرت هستم و کارم را در پرسپوليس دنبال مي کنم. روز شنبه (امروز)هم اگر اعضاي هيات مديره در اين نشست شرکت نکنند به وزارت ورزش و جوانان خواهم رفت تا به طور مستقيم و خصوصي با وزير ورزش و جوانان صحبت کنم و حرف هايم را بزنم.
پشت پرده تغييرات پرسپوليس
اما اين پايان صحبت هاي رويانيان نبود، او روز گذشته دست به يک افشا گري زد و دلايل برکناري خودش را براي هواداران باشگاه تشريح کرد. وي گفت: «از 15 روز قبل فينال جام حذفي ، دولت من را برداشت. آنها با تشکر از زحمات من گفتند که بايد برگردم به محل خدمت خودم. 2 ماه است که بلاتکليفم. آنها از قبل مي خواستند چنين کاري را بکنند. با اين حال در اين مدت بنده يک پولي را براي استقلال و پرسپوليس از دولت گرفتم که براي خودمان دردسر شد . چون پول را به استقلالي ها دادند ولي سهم ما را نگه داشتند. آنها خواستند اين پول را به مدير جديد بدهند. ولي اميدوارم اين پول را به تيم بدهند چون اين پول حق بچه هاست. من از اول روز نقل و انتقالات تا امروز 5 ميليارد هزينه کرده ام ، بايد يک مقدار ديگر هم پول بگيريم که 30 درصد حق و قرارداد بچه ها را به آنها بدهيم. يک ماه است پول ما را نمي دهند چون تصميم شان اين است که اين پول در دست مدير بعدي باشد.» او ادامه داد:«يکي از مقامات عالي رتبه کشور به يکي از آقايان قول داده که سرپرستي پرسپوليس را به او بدهد و اين حرف هايي که امروز مي شنويم از همان قول‌ها ناشي مي شود. بابا مگر اين پست ها چقدر ارزش دارد؟با دو‌زار منصوب شديم ، با 2 زار هم رفتني مي شويم.»
حمايت دايي از رويانيان
پس از اين صحبت ها بود که سرمربي پرسپوليس هم به حمايت از رويانيان پرداخت و گفت: اگر رويانيان برکنار شود تصميم ديگري مي گيرم. من با يک مديرعامل ديگر صحبت کردم و تا بخواهم با مديرعامل جديد آشنا شوم، زمان مي‌برد که اين زمان نه به نفع من است و نه به نفع پرسپوليس. دايي ادامه داد: در اين خصوص بايد رئيس‌جمهور منتخب مردم تصميم‌گيري کند. ما اگر مي‌گوييم پرسپوليس و استقلال مردمي هستند بايد اجازه دهيم کسي که مردم او را به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب کردند در اين خصوص تصميم‌گيري کند. با صحبت هاي دايي و موضع گيري پيشکسوتان باشگاه پرسپوليس حالا شرايط کمي تغيير کرده است. در اين ميان نکته جالب توجه سکوت وزارت ورزش و جوانان بوده است. آنها ترجيح دادند در قبال صحبت هاي رويانيان سکوت اختيار کنند و تصميم گيري را به هيات مديره باشگاه واگذار کنند؛ هيات مديره اي که مشخص نيست جلسه تعيين کننده اش در چه زماني برگزار مي شود.


 


بازي ايران - کره جنوبي اتفاق مهم ماه فوتبال جهان
مجله معتبر ورلدساکر در جديدترين شماره خود به بررسي چند اتفاق مهم در فوتبال جهان از جمله بازي ايران و کره جنوبي به عنوان يکي از اتفاق‌هاي مهم در يک ماه گذشته پرداخت.
هاشميان سرمربي يک تيم دسته پنجمي آلمان شد
وحيد هاشميان با امضاي قراردادي سرمربي تيم فوتبال «نيندورفر تي اس وي» در اوبرليگاي هامبورگ شد.هاشميان که نيم‌فصل با تيم هالستنبک – رلينگن در اين مسابقات حضور داشت، اکنون سرمربي تيمي شده که در پايان فصل گذشته عنوان سيزدهم را به‌ خود اختصاص داد. وحيد جانشين فرانک هولمن در اين تيم خواهد شد.
افشين سر از اصفهان درآورد
آرش افشين مهاجم فصل گذشته فولاد خوزستان که استقلالي‌ها هم خواهان جذب او هستند، به اصفهان رفته تا با باشگاه سپاهان مذاکره کند. افشين که از چند تيم ليگ برتري پيشنهاد داشته، جدي‌ترين مذاکرات خود را با استقلالي‌ها انجام داده و حتي بعضي‌ها او را صد در صد استقلالي مي‌دانستند. اما حالا افشين سر از اصفهان درآورده و اصلا بعيد نيست مثل شجاع خليل‌زاده و قاسم دهنوي که مذاکراتي جدي با پرسپوليس داشتند و ناگهان سر از سپاهان درآوردند، او هم بازيکن طلايي‌پوشان شود.
آخرين وضعيت تيموران، جباري و نکونام
سرمربي تيم فوتبال استقلال از مذاکره اين باشگاه با آندرانيک تيموريان خبر داد و گفت: مشکل جباري براي بازگشت به استقلال با گذشت زمان قابل حل است. قلعه نويي در خصوص وضعيت نکونام هم گفت : جواد بازيکن بزرگ و خوبي مي‌باشد و بايد منتظر نتيجه آن در روزهاي آينده باشيم.
معرفي سرمربي جديد ذوب‌آهن تا فردا
مديرعامل کارخانه ذوب‌آهن اصفهان از انتخاب سرمربي جديد تيم فوتبال ذوب‌آهن تا روز يکشنبه خبر داد.اردشير سعد محمدي در مورد وضعيت تيم ذوب آهن در فصل آينده، اظهار داشت: : امسال فرصت بدنسازي و آماده سازي را از دست داديم و از همه تيم‌هاي ديگر ليگ برتر عقب‌تر هستيم از اين رو قصد داريم سرمربي جديد تيم را هم با نظر هيئت مديره باشگاه تا روز يکشنبه انتخاب مي‌کنيم تا بيش از اين ضرر نکنيم.
شمسايي بازيکن – مربي تيم فوتسال دبيري تبريز
وحيد شمسايي طي مراسمي رسما به عنوان بازيکن و مربي فصل آينده دبيري تبريز معرفي شد. باشگاه دبيري تبريز روز پنجشنبه طي مراسمي وحيد شمسايي را به عنوان بازيکن و مربي تيم فوتسالش معرفي کرد.
دلتنگي کرانچار براي اصفهان
سرمربي سپاهان از حضور در فوتبال ايران راضي است. زلاتکو کرانچار در گفتگو با يکي از سايتهاي کرواسي گفته: مي دانيد دلم براي چه چيزي در ايران تنگ شده؟ بدون شک شهر اصفهان. شهري بسيار زيبا که زندگي در آن واقعا لذت بخش است. خوشبختانه من در باشگاه بسيار خوبي کار مي کنم که همه چيز روي برنامه پيش مي رود و هدف من و مسئولان باشگاه، قهرماني در ليگ است. از حضور در فوتبال ايران احساس بسيار خوبي دارم.
حيدري در استقلال ماندني است
خسرو حيدري، بازيکن فصل گذشته استقلال با وجود داشتن چند پيشنهاد خارجي از کشورهاي عربي و آسياي شرقي، فصل آينده نيز در استقلال بازي مي‌کند. او براي توافق نهايي و حضور در تمرين‌هاي استقلال تا يک هفته ديگر به ايران برمي‌گردد و فصل بعد هم پيراهن آبي‌هاي پايتخت را مي‌پوشد.
تمايل کريمي به همراهي تيم ملي در جام جهاني
کاپيتان سابق تيم ملي که اين روزها با انگيزه مضاعف در تراکتورسازي توپ مي‌زند، از علاقه‌اش براي بازگشت به تيم ملي و بازي در جام جهاني 2014 برزيل گفت. علي کريمي اظهار داشت: دوست دارم مثل بقيه در جام جهاني بازي کنم اما تا تابستان سال آينده وقت زيادي باقي مانده است. موفقيت تيم ملي در جام جهاني مهم بوده و من هميشه دوست داشتم به تيم ملي کمک کنم. اين دفعه هم ما به جام جهاني صعود کرديم و اميدوارم اين بار در جام جهاني موفق باشيم. ما در برزيل هم هواداران کمي نداريم، اميدوارم با حمايت آنها و همچنين دعاي خير مردم در ايران بتوانيم در جام جهاني بدرخشيم.
دهنوي، خليل‌زاده و ابراهيمي در اردوي سپاهان
سه بازيکن تيم فوتبال سپاهان که نتوانسته بودند از ابتداي اردوي اسلووني در کنار بازيکنان باشند ديروزبه جمع زردپوشان اضافه شدند. قاسم دهنوي که بدليل محروميت نتوانسته بود از ابتدا در اردوي طلايي پوشان حضور داشته باشد به همراه شجاع خليل زاده و اميد ابراهيمي ديروز از طريق ترکيه وارد اسلووني شدند و به اردوي سپاهاني‌ها ملحق شدند.

 


تيم واليبال نوجوانان ايران در نخستين مسابقه خود در رقابت‌هاي قهرماني جهان، تيم فنلاند را شکست داد.
تيم ايران در رقابت‌هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان که در مکزيک در جريان است، بامداد ديروز به مصاف فنلاند رفت و موفق شد اين تيم را با نتيجه 3 - 2 شکست دهد. ست‌هاي اول و دوم اين مسابقه با امتيازات 25 بر15 و 25 بر 18 به سود واليباليست هاي نوجوان کشورمان رقم خورد اما فنلاند در ست‌هاي سوم و چهارم با امتيازات 25 بر 21 و 27 بر 25 به پيروزي رسيد تا کار به ست سرنوشت ساز پنجم کشيده شود. در اين ست ايران به پيروزي قاطعانه 15 بر 8 رسيد تا در نهايت پيروز ميدان باشد. محمد جواد معنوي نژاد کاپيتان تيم ايران و اکبر ولايي با 23 و 19 پوئن، امتيازآورترين بازيکنان اين ديدار بودند و اسکاري و سموري با 13 پوئن، امتيازآورترين بازيکنان فنلاند در اين بازي بودند. تيم ايران امروز در دومين مسابقه خود به مصاف روسيه مي رود.

 


نايب قهرمان پرتاب ديسک المپيک لندن با اين که ورودي A مسابقات جهاني روسيه را به دست آورده است مي گويد تغييري در تصيمش ندارد و براي ايران در هيچ مسابقه اي شرکت نمي کند.
احسان حدادي پس از کسب ورودي A مسابقات جهاني در جمهوري چک گفت: رقابت هاي خوبي را در چک داشتم و از رکوردي که زدم راضي هستم، البته هواي محل مسابقات سرد و باراني بود و رکوردم 2 تا 3 متر در هواي باراني کمتر از حد معمول است. وي درباره قهرماني مارتين ويرينگ در مسابقات چک و بدست آوردن عنوان پديده در اين مسابقات گفت: با يک مسابقه که نمي توان عنوان پديده را به يک ورزشکار داد، بايد منتظر ماند و او را در مسابقات ديگر هم ديد، البته ويرينگ در المپيک لندن عنوان ششمي را داشت و در اين مدت هم حمايت زيادي از او شده است، در نتيجه بايد هم اينگونه نتيجه بگيرد. حدادي درباره اين که آيا با توجه به کسب ورودي A در مسابقات جهاني حضور خواهد داشت؟ گفت: باز هم مي گويم که من ديگر براي ايران در هيچ مسابقه‌اي شرکت نمي کنم! و در اين 9 ماه هيچ کس براي من هيچ کاري نکرده است. دارنده مدال نقره المپيک لندن در پاسخ به اين که پس از المپيک زماني که تنها با چند سانتيمتر اختلاف به مدال نقره رسيديد به مردم قول داديد که مدالتان را به طلا تبديل مي‌کنيد، چه زماني اين اتفاق مي افتد؟ گفت: من قول دادم اما وقتي هيچ کس در اين مدت حتي سراغي از من نگرفته، چطور مي توانم چنين کاري را انجام دهم؟

 


IOC با ارسال نامه‌اي به کميته ملي المپيک اعلام کرد فدراسيون‌ها و اساسنامه‌ها پس از گذشت يک سال هم‌چنان مشکل دارند و برگزاري‌ انتخابات هنوز زود است.
روز گذشته خبرگزاري فارس با انتشار نامه اي مدعي شد IOC به کميته ملي المپيک اعلام کرده که فدراسيون‌ها و اساسنامه‌ها پس از گذشت يک سال هنوز هم مشکل دارند و برگزاري انتخابات هنوز زود است. در قسمتي از متن نامه منتشر شده آمده : «متوجه شديم که پروسه بازبيني اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي کشور شما با برخي از فدراسيون‌هاي بين المللي تفاوت دارند. در هر حال، مي‌دانيم که کارهاي بسيار زيادي بايد بين فدراسيون‌هاي ورزشي کشور شما و فدراسيون‌هاي جهاني انجام شوند تا به شکل کامل پروسه بازبيني اساسنامه‌ها انجام شده و اطمينان کاملي از استاندارهاي بين المللي در اساسنامه فدراسيون‌هاي کشور شما و جنبش المپيک به وجود آيد. به علاوه اينکه ما هيچ به روز رساني‌ در وضعيت جاري کشور شما مبني بر عدم دخالت دولت در فدراسيون‌هاي ورزشي نديديم. فدراسيون‌هاي ورزشي بين المللي هم هيچ چيزي در اين زمينه به اطلاع ما نرساندند. پيش از اين درخواست شده بود که NOC کشور شما تا پيش از روشن‌ شدن وضعيت خود و براي احترام به مواردي که در بندهاي دو و سه آورده شده، انتخاباتي را برگزار نخواهد کرد. ما اميدواريم که NOC کشور شما به همراه مقام‌هاي مربوطه و فدراسيون‌هاي ورزشي کشور بتوانند به مسايلي که تاکنون به آنها رسيدگي نشده رسيدگي کرده و براي کامل شدن اين پروسه اقدام‌هايي انجام دهند.»

 


ارسلان کاظمي بعد از حامد حدادي، دومين بازيکن بسکتبال کشورمان است که از ايران به ليگ NBA راه پيدا کرد.
ارسلان کاظمي که سال گذشته فصل موفقي را در ليگ دانشگاهي NCAA سپري کرد، جهت ورود به رقابت هاي NBA با تيم هاي صاحب نامي تمرين کرد و در نهايت بامداد ديروز با قرار گرفتن در رده 55 موفق شد جزو 60 بازيکن منتخبي باشد که جواز حضور در رقابت هاي NBA را به دست آورند. بازيکن 23 ساله 2.03 سانتي متري تيم ملي ايران فصل آينده با پيراهن تيم فيلادلفيا به ميدان خواهد رفت. تعداد زيادي از بزرگترين بازيکنان NBA نظير ويلت چمبرلين، جوليوس اروينگ، موسس مالون، چارلز بارکلي و آلن آيورسن در اين تيم بازي کرده اند.

 


تيم ملي فوتبال اسپانيا در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي جام کنفدراسيون ها ماراتن پنالتي را از لاجوردي‌پوشان ايتاليا برد تا به فينال راه پيدا کند و حريف برزيل در ديدار فينال اين دوره از مسابقات شود.
دومين ديدار از مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام کنفدراسيون ها که به ميزباني برزيل برگزار مي شود، از ساعت 23:30 پنجشنبه بين تيم هاي ايتاليا و اسپانيا آغاز شد که اين ديدار بامداد جمعه با پيروزي 7 بر 6 اسپانيا در ضربات پنالتي به پايان رسيد.اين ديدار در پايان 120 دقيقه نبرد دو تيم با تساوي بدون گل به پايان رسيد و کار به ضربات پنالتي کشيد که در ضربه هفتم و در شرايطي که دروازه بانان سرشناس دو تيم در مهار ضربات ناموفق بودند، بونوچي مدافع ايتاليا ضربه اش را به بالاي دروازه زد تا اسپانيايي ها توسط ناواس به گل برسند و پيروز اين ديدار لقب بگيرند.پيش از اين تيم ملي فوتبال برزيل با شکست اروگوئه موفق شده بود با پيروزي 2 بريک مقابل اروگوئه براي سومين بار پياپي به فينال رقابتهاي جام کنفدراسيون ها راه پيدا کند. در اين ديدار ابتدا فرد موفق شد در دقيقه 41 برزيل را يک بر صفر پيش بيندازد اما در دقيقه 48 ادينسون کاواني مهاجم باشگاه ناپولي نتيجه را به تساوي کشاند. در دقيقه 86 بازي بود که پائولينيو روي ضربه کرنر نيمار با ضربه سر توپ را به تور دروازه فرناندو موزلرا چسباند تا برزيل براي پنجمين بار به فينال رقابتهاي جام کنفدراسيون ها راه پيدا کند.در نيمه اول بازي ديگو فورلان يک ضربه پنالتي را براي اروگوئه از دست داده بود. به اين ترتيب ديدار رده بندي اين دوره از مسابقات روز يکشنبه بين تيم‌هاي ايتاليا و اروگوئه برگزار خواهد شد و برزيل و اسپانيا نيز روز دوشنبه برگزار کننده ديدار فينال خواهند بود.

 


هديه ارزشمند حامد حدادي به بازيکن تيم ملي نوجوانان در اولين روز اردوي تيم ملي در سالن آزادي، لحظه‌اي به ياد ماندني را براي ابوطالبي رقم زد.
دور جديد اردوي تيم ملي نوجوانان ايران عصر پنجشنبه (6 تير) در سالن آزادي آغاز شد. حضور ملي پوشان نوجوان در سالن با تمرين تيم ملي بزرگسالان مصادف شد. ديدار با بازيکنان صاحب نام تيم ملي شور و حال خاصي در بين بازيکنان جوياي نام تيم ملي نوجوانان به وجود آورد. جداي از اين موضوع حرکت حامد حدادي در قبال يکي از بازيکنان تازه وارد تيم ملي نيز تحسين همگان را برانگيخت.وحيد ابوطالبي نوجوان پانزده ساله دو‌متر و ?? سانتي متري است که از روستاي زرگر استان اردبيل براي اولين بار به تيم ملي نوجوانان دعوت شده است. اين بازيکن که از قد و قامت بسيار خوبي براي پرورش در رشته بسکتبال برخوردار است در حالي وارد اردو شد که کفش مناسبي براي تمرين نداشت و حامد حدادي بازيکن با اخلاق تيم ملي به محض اطلاع از اين موضوع دو جفت از کفش هاي بسکتبالش را به اين بازيکن بخشيد. اين حرکت جوانمردانه حدادي و احساس مسئوليت اين بازيکن در قبال بازيکنان جوان تيم ملي خاطره اي زيبا و فراموش نشدني در اولين روز حضور ابوطالبي در تيم ملي نوجوانان براي اين بازيکن رقم زد.

 


تيم بسکتبال جوانان ايران گام نخست خود در جام جهاني را محکم برداشت و برابر آرژانتين به پيروزي رسيد.
تيم بسکتبال جوانان ايران در نخستين گامش از رقابت‌هاي جام جهاني به مصاف آرژانتين رفت و با نتيجه 84 بر 73 حريف قدرتمندش را مغلوب کرد و شگفتي ساز شد. شاگردان مهران حاتمي در حالي تيم چهار جهان را از پيش رو برداشتند که در سراسر اين مسابقه از حريف خود برتر بودند. تيم بسکتبال جوانان ايران در دومين بازي خود شب گذشته به مصاف ليتواني رفت.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10