(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 08 تـیـر 1392 - شماره 20528

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روحاني کجا ايستاده است؟ ( يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
پياز (گفت و شنود)
با حضور رئيس‌جمهور
بهره‌برداري از 15 پروژه عمراني در استان فارس
آمانو: با تغيير رئيس جمهور مطالبات ما از ايران تغيير نمي‌کند!
عراقچي: رئيس‌جمهور منتخب تيمي را براي مذاکره با 1+5 تعيين نکرده است
تاکيد روسيه بر حل ديپلماتيک موضوع هسته‌اي ايران
سازش تاکتيکي با اصولگرايان و ماجراي مجلس زوري و ناطق‌ نوري! ( خبر ويژه)
حزب‌الله در سوريه از اسرائيل زهرچشم گرفت ( خبر ويژه)
دي ولت: غرب کور خوانده روحاني به جمهوري اسلامي وفادار است ( خبر ويژه)
غرب اصلا دنبال مذاکره نيست آنها کلام شيرين و عمل تلخ دارند ( خبر ويژه)
اينتل ست: تحت فشارهاي آمريکا شبکه‌هاي ايراني را قطع کرديم!
 


«جمهوري اسلامي ايران» را نمي‌توان ناديده گرفت. اين، مهم‌ترين پيام انتخابات رياست جمهوري ايران در انظار جهاني است. «جمهوري اسلامي» به معناي جلوه‌اي از نظام امت- امامت، در انتخابات 24 خرداد 1392 جلوه‌اي ديگر کرد و براي چندمين‌بار، برگ برنده تازه‌اي در رقابت با غرب مهاجم روي ميز گذاشت. در حالي که برخي تحليل‌گران تصور مي‌کردند ايران به انفعال افتاده، جمهوري اسلامي بار ديگر الهام‌بخش ملت‌ها و نگاه‌هاي کنجکاو شد. 73 درصد مردم در سي و چهارمين سال از پيروزي انقلاب، پاي کار جمهوري اسلامي آمدند و در کمال آرامش و امنيت و ثبات و قانون‌گرايي در جشن مردم‌سالاري ديني شرکت کردند. اين تجلي حيات و روح ملي در پيکره جمهوري اسلامي به رغم همه عداوت‌ها و فشارها و بمباران تبليغاتي دشمن است.
اين حماسه کم‌نظير ملي در حالي که دشمنان اميد و ايمان و انگيزه‌ ملت ايران را از چند سال پيش مورد هجمه قرار داده بودند، موجي از اميد و نشاط را در کشور برانگيخت. اميد و نشاط پديد آمد، يک فرصت بزرگ ملي است که منطقا بايد با حماسه اقتصادي و شکستن حصار تحريم دشمن کامل شود. بي‌ترديد دشمناني که چند هفته مانده به انتخابات و حتي در روزهاي آخر قبل از انتخابات تصريح مي‌کردند انتخابات ايران را به رسميت و مشروعيت نمي‌شناسند، از وقوع حماسه بزرگ غافلگير شدند. آنها ميدانداري خيره‌کننده ملت ايران را نمي‌پسنديدند و حتما پس از خروج از غافلگيري بر فشارها و مزاحمت‌هاي خود خواهند افزود؛ هرچند در اين راه با دشواري‌هايي مواجهند. مسئله کاميابي يا ناکامي‌هاي انتخاباتي را بايد از همين زاويه مورد ارزيابي قرار داد و نه از زاويه قرمز و آبي‌هاي رايج و متعصبانه عرصه سياست. اگر نامزدها يا حاميان آنها با درک شرايط خطير کشور در انتخابات نقش آفريدند، قطعا در پيروزي سهيم‌اند و شکست، چه براي نامزد منتخب و چه براي ديگر نامزدها تنها هنگامي است که در تراز اقتضائات «جمهوري اسلامي»- نظام امت و امامت- و درخشندگي آن ظاهر نشده باشند.
حقيقت اين است که خط تمايز اصلي در کشور بر سر دوگانه اصولگرايي و اصلاح‌طلبي نيست. کدام اصولگراي حقيقي مي‌تواند قائل به اصلاح‌طلبي و تغيير (بهبود) وضع موجود به وضع مطلوب مبتني بر آرمان‌ها و اصول نباشد؟ و از آن سو کدام اصلاح‌طلب حقيقي مي‌تواند از اصلاح‌گري دم بزند اما معتقد به اصول و آرمان‌هاي اصيل اسلامي به عنوان مطلوب‌هايي که بايد به آنها رسيد، نباشد؟ نه امروز و نه در طول 16 سال گذشته، اختلاف مطلقا بر سر اين دو عنوان که در واقع دو روي يک سکه‌اند، نبود. از زماني که ادعاي اصلاح‌طلبي تبديل به نقاب و پوششي براي اباحي‌گري، قانون‌شکني و دين‌ستيزي در کشور شد، تاکيد بر اصولگرايي ضرورت يافت. 14 سال پيش- سال 1378- در حالي که فتنه‌گران به همراه پايگاه مطبوعاتي دشمن و براساس نقشه طراحي شده از سوي سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه آشوب تير 78 را به راه انداختند، اين آقاي حسن روحاني بود که در سخنراني راهپيمايي حماسي 23تير تصريح کرد اراذل و اوباش پست‌تر و حقيرتر از آنند که بتوانند براندازي کنند و بايد سرکوب شوند.
چند ماه بعد و در آستانه انتخابات مجلس (بهمن 78) در حالي که جريان فتنه‌گر و ساختارشکن، آقاي هاشمي را عاليجناب سرخپوش خطاب مي‌کرد يا شعار مي‌داد مجلس زوري و ناطق نوري نمي‌خواهيم، اين اصولگرايان بودند که در قالب «ائتلاف پيروان خط امام و رهبري» از آقايان هاشمي و روحاني در کنار چهره‌هايي چون حداد عادل، محسن رضايي، دانش جعفري، احمدي‌نژاد، توکلي، موحدي کرماني، الهام و... حمايت کرده و به آنان راي دادند؛ همان‌گونه که در انتخابات مجالس قبلي راي داده بودند. يک دهه بعد وقتي فتنه سال 88 رخ داد و بعد به خيانت کم‌سابقه دعوت به آشوب در روز 25 بهمن از سوي سران فتنه انجاميد، باز هم حسن روحاني بود که با اشاره به همين خيانت گفت «اين عده با شعارهاي ضد انقلابي، موجبات خوشحالي و بهره‌برداري آمريکا و رژيم صهيونيستي و ضد انقلاب را فراهم آوردند و موجب ناراحتي قاطبه مردم شريف شدند. اين حرکت، يک حرکت ضد اسلامي و ضد ملي بود. حرکت 25 بهمن گروهي فريب خورده، کاملا محکوم است و قوه قضاييه بايد براساس وظايف ذاتي خود نسبت به اين حرکت ضد انقلابي اقدام نمايد.» موسوي و کروبي پس از ارتکاب آخرين خيانت در دعوت به اغتشاش 25 بهمن بود که در معرض حصر قرار گرفتند.
با اين اوصاف خيلي وقاحت مي‌خواهد که جريان فعال در فتنه‌هاي 78 و 88 براي مصادره رئيس‌جمهور منتخب و آراي وي خيز بردارد. برخي از همان‌ها البته يکي در ميان در مصاحبه با رسانه‌هاي بيگانه- نظير مصاحبه آقاي «محمد.ن» با دويچه وله- يا در برخي محافل خودماني تصريح مي‌کنند که «متاسفانه مردم به يک آخوند و روحاني مضاعف که سينه چاک ولايت فقيه است و در برابر آن نخواهد ايستاد، راي دادند.» و «خاک بر سر ما که ترقي معکوس کرده‌ايم»! اما براي خروج از انزوا به رسم هميشگي منافقين، مجبورند خود را همرنگ متن مردم و جماعت جا بزنند. آنها اين حقيقت را پنهان مي‌کنند که با وجود تحريم انتخابات مجلس نهم و ادعاي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري، تنها 7 درصد در ميزان مشارکت تغيير حاصل شد که آن نيز مربوط به تفاوت هميشگي انتخابات مجلس و رياست‌جمهوري است. حتي اصلاح‌طلبان نيز نمي‌توانند راي رئيس‌جمهور منتخب را به نام خود کنند چرا که رأي نامزد اول آنان در انتخابات شوراي شهر تهران، يک دهم آراء کل شرکت‌کنندگان و يک هجدهم کل واجدين حق راي بوده است. در واقع راي آنها همان 8-7 درصدي است که در آخرين نظرسنجي‌هاي قبل از انتخابات، نصيب نامزد اصلاح‌طلب (آقاي عارف) شد و البته نگارنده تاکيد دارد که حساب اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام (منصوب رهبر معظم انقلاب) را نيز بايد از حساب فتنه‌گران فاقد پايگاه اجتماعي متمايز ديد.
اين نوشته بر آن نيست که از آقاي روحاني، يک قديس اصولگرا بسازد؛ که چنين قديسي- بي‌عيب و نقص و منزه- را در ميان نامزدهاي اصولگرا نيز نمي‌توان پيدا کرد و همچنان که رئيس‌جمهور فعلي داراي نقاط قوت و ضعف است. طبيعتا به کارنامه عملکرد نامزد منتخب چه در مناظره‌ها و تبليغات انتخاباتي و چه در دوره تصدي مسئوليت مذاکرات هسته‌اي مي‌توان نقدهايي وارد کرد. طبعا اگر شروع اعتمادسازي و رفع ابهامات درباره برنامه هسته‌اي ايران اقدام حکيمانه‌اي بود، نادرستي اعتماد و خوش‌بيني بيش از اندازه بعدي به مرور زمان معلوم شد و همين موضوع اکنون تبديل به يک تجربه گران‌قيمت ملي شده، چنان که رئيس‌جمهور منتخب در اولين مصاحبه مطبوعاتي بر حق غني‌سازي ايران تاکيد نموده و تصريح مي‌کند ما هرگز از حق ملت ايران در اين زمينه کوتاه نخواهيم آمد. روحاني امروز يقينا به مراتب کارآزموده‌تر و دشمن‌شناس‌تر از روحاني 10سال پيش است همان‌گونه که محل وثوق و مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته و همچنان که جايي تصريح کرده مطمئن باشيد من به نحوي رفتار مي‌کنم که حتي آب در دل نظام و رهبري تکان نخورد. او در اين 15-10 سال شاهد بوده که افراطيون منافق چه معامله دوگانه‌اي ابتدا با هاشمي و سپس خاتمي کردند و به تعبير يکي از عناصر ضدانقلاب نفوذي در دفتر تحکيم وحدت چه «نگاه سانديسي» به سياستمداران داشته‌اند؛ محتوا را مکيده و پاکتش را زير پا گذاشته‌اند!
اصولگرايان وفاداران به اصول و آرمان‌هاي انقلاب، رئيس‌جمهور جديد را از خودشان مي‌دانند حتي اگر در انتخابات به نامزدهاي ديگر راي داده باشند. او قرار است يازدهمين دولت جمهوري اسلامي را تشکيل دهد و سکاندار امور اجرايي کشور باشد. طبعا اصولگرايان دليلي نمي‌بينند اين هماني صددرصدي ميان اصول و رئيس‌جمهور جديد برقرار کنند همان‌گونه که چنين نسبتي نه ميان اصول و نامزدهاي ديگر يا ميان اصول و آقاي احمدي‌نژاد برقرار نبوده است. مسئله اين است که قانون اساسي مسئوليت و تکاليف بزرگي بر دوش رئيس‌جمهور قرار داده که بايد او را به طور همه‌جانبه در اداي اين امانت و مسئوليت بزرگ ياري کرد. به تعبير رهبر معظم انقلاب «اداره کشور واقعا کار سختي است و همه افراد و همه دستگاه‌ها بايد رئيس‌جمهور برگزيده مردم را ياري کنند.» اين مسئوليت اصلي و راهبرد کلي اصولگرايان خواهد بود. اين مهم، البته مسئوليتي طرفيني است و بايد مراقبت کرد اتفاقاتي نظير ماجراجويي‌هاي جريان فتنه يا حلقه انحراف بر تعامل دولت جديد با ساير دستگاه‌هاي حاکميتي يا نيروهاي وفادار به انقلاب سايه نيندازد. بي‌ترديد همان‌گونه که دولت‌هاي موسوم به سازندگي، اصلاحات و عدالت کم يا زياد در معرض نفوذطلبي فرصت‌طلبان و بدخواهان و معارضان با اصل نظام و انقلاب قرار داشت، دولت موسوم به اعتدال و تدبير نيز نمي‌تواند از اين طمع نفوذطلبي چه در چينش کابينه و چه در تعيين راهبرد و تدوين برنامه‌ها و جهت‌گيري‌ها و اولويت‌بندي‌ها مستثنا باشد. بدين معنا پيروزي حقيقي رئيس‌جمهور منتخب جديد را بايد ان‌شاءالله در مرداد 1396 که پرونده دولت وي به سرانجام نيکو مي‌رسد، به نظاره نشست. سنگ بناي محکم اين پيروزي همان منطق الهي است که «قوا انفسکم و اهليکم. خود و اطرافيان و نزديکان خود را مراقبت کنيد.»
تلک الايام نداولها بين الناس. دست به دست شدن روزگار قدرت ميان مردمان، سنت الهي است. نه بايد سرمست غرور شويم و بالش زير سر خود بگذاريم و نه اينکه مضطرب و متحير شده و قدرت تمرکز و تدبير را از دست بدهيم. دشمن- از جنس اردوگاه طواغيت و مستکبران- دشمن خبيث هميشگي است که اگر دشمني و مزاحمت نکند، بايد ما را شک بيندازد. ملت ايران پشتگرم به وعده‌هاي هدايت و نصرت الهي، بن‌بست‌ها را گشوده و در طوفان و تلاطم به برکت نعمت ولايت فقيه پيش آمده است. فرصت انتخابات در کشور ما- فارغ از پيروزي‌ها و ناکامي‌هاي ظاهري- فرصت گشايش‌هاي مهم براي کشور و نظام است، مشروط بر آن که حماسه ملت به چشم امانت بزرگ نگريسته شود و از معرض شبيخون آنها که با مردم و نظام دل صافي ندارند، مصون بماند. بايد مراقبت بود آنها که در حماسه دوم خرداد 76 و سوم تير 84 و 22خرداد 88 خلل ايجاد کردند و مهمان‌هاي ناخوانده سفره اعتماد و ملت شدند، اين بار نتوانند با نفوذ و امتيازطلبي و غنيمت‌انگاري مسئوليت، به دولت جمهوري اسلامي آسيب بزنند و در چشم ولي‌نعمتان کم‌قدر سازند. چنين مراقبتي است که مي‌تواند دولت جديد را در برابر تيرهاي تهديد و فشار بيگانگان رويين تن کند. در عين حال نبايد رئيس‌جمهور محترم را در برابر وقاحت و فشار و طلبکاري قدرت‌هاي بيگانه يا جريان‌هاي فتنه‌گر و امتيازطلب و قانون‌شکن تنها گذاشت. دولت، خاکريز و خط ‌مقدم جمهوري اسلامي است.
محمد ايماني

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* انتخابات تمام شد، دل رهبري معظم و مردم شاد شد. خدا را شکر. خدمت دکتر روحاني تبريک عرض مي‌کنم. با توجه به اقرار بسياري از همراهان فتنه نسبت به سلامت انتخابات در نظام مي‌پرسم پس تا کي بغض درگلو مانده‌مان همچنان در گلو بماند؟ کي حق نظام مظلوممان را از اين ناکثين فتنه 88 دروغگو خواهند گرفت؟ کي سران فتنه محاکمه خواهند شد، کي؟
1026---0912
* باز هم انتخابات تمام شد و بازي گروه‌ها و احزاب سياسي که کدام حزب پيروز و کدام گروه سياسي بازنده شده شروع گرديده است. در حالي که پيروز واقعي هر انتخاباتي مردم و نظام و بازنده اصلي دشمنان و بيگانگان هستند.
4632---0912
* با کاهش نرخ ارز و سکه طي چند روز اخير مشخص شد که عوامل گراني افسارگسيخته چندماه اخير چه کساني بودند. نمي‌توان اين کاهش قيمت را به حساب دولت آينده گذاشت که هنوز کار اجرايي را شروع نکرده است. اين کاهش ناگهاني باعث رسوايي عوامل پشت صحنه نفاق و فتنه‌گران مي‌باشد.
1330---0919 و 2285---0917
* براي رئيس‌جمهور منتخب جناب آقاي روحاني آرزوي موفقيت داريم ولي دغدغه ما اين است که مبادا رانت‌خواران کنار گذاشته شده توسط ملت دوباره در دوره مسئوليت ايشان قدرت پيدا کنند. در اين صورت اعتماد مردم به دولت جديد از بين خواهد رفت.
0767---0912
* از ديدن عکس حاميان فتنه و فتنه‌گران در مطبوعات بسيار متأسفم. نظام بايد تکليف خود را با آنها و مردم مشخص کند. يا فتنه‌اي بوده و اينان از حاميان و فتنه‌گران بوده‌اند که قوه قضائيه بايد رسيدگي کند و يا فتنه‌اي در کار نبوده که بايد نظام تکليفش را با مردم و شهداي آن ظلم بزرگ به انقلاب و اسلام روشن کند.
9005---0912
* از رئيس جمهور منتخب درخواست مي‌شود با متوليان فرهنگي تدبيري بينديشند و بهترين راهکارهاي مقابله با پديده بدحجابي و بي‌حجابي را اتخاذ کنند. واقعا جنگ نرم و قتل عام فرهنگي غرب روي برخي افراد که بضاعت ديني و ايماني کمي دارند اثر گذاشته و جامعه را به سمت انحطاط مي‌برند.
8641---0910, 7564---0938,6960---0936,2588---0918
* از دولت منتخب درخواست مي‌کنم تدبيري بينديشند تا مشکلات مسکن کارمندان و کارگران با سوابق بالاي 15، 20، 25 سال به بالا مرتفع گردد.
7926---0914
* در مسکن مهر زنجان سال 89 ثبت‌‌نام کردم قرار شد زمين براي ساخت به صورت گروهي تحويل دهند از مسئولين امر درخواست مي‌شود در واگذاري تسريع نمايند.
2613---0935
* در بزرگراه فتح به دليل خرابي‌هاي متعدد جاده صدمات سنگيني به خودروهاي عبوري وارد مي‌شود. چرا مسئولين توجهي به اين موضوع ندارند و پاسخگوي کوتاهي‌هاي خود در اين مورد نيستند.
0530---0912
* اعلام کردند معوقه افرايش حقوق 25 درصدي دهک‌هاي پايين مستمري‌بگيران تامين اجتماعي تا پايان خرداد ماه پرداخت خواهد شد ولي با گرفتن حقوق خرداد ماه متوجه شديم چنين چيزي اتفاق نيفتاده است. متاسفانه بعضي مسئولين ياد گرفته‌اند که فقط وعده بدهند و کاري به خلف وعده‌هاي خود نداشته باشند.
امين
* بد‌حجابي در شمال شهر تهران بطور بي‌سابقه‌اي افزايش يافته است. اگر ديدن اين صحنه‌ها براي مجريان قانون عادي شده ولي توجه داشته باشند که دل مومنين را خون کرده و مي‌کند.
7821---0919
* ضرورت دارد در خصوص انواع برنج‌هاي آلوده به مردم آگاهي داده شود تا از حوادث تلخ جلوگيري به عمل آيد. خود ما تا مدت‌ها به خاطر استفاده از يک نوع برنج سرگيجه داشتيم.
0520---0913
* خودروهاي با سوخت يورو 2 در شهرهاي کوچک نمره‌گذاري شده و بعد از مدتي وارد کلان‌شهرها مي‌شوند. اين چه تدبيري است که مسئولين محيط زيست براي دفاع از هواي تنفس شهروندان اتخاذ و به اجرا گذاشته‌اند.
2660---0913
* نيروي قراردادي شرکت نفت هستم. رئيس قسمت بنده که در آن کار مي‌کنم دست به سياه و سفيد نمي‌زند. ولي چون رسمي است چهار برابر بنده حقوق مي‌گيرد. در مقابل هرچه سنگيني کار است روي دوش نيروهاي قراردادي با يک‌چهارم حقوق مي‌باشد. آيا وقت آن نشده اين تبعيض‌ها برداشته شود و ما هم طعم عدالت را بچشيم.
6178---0938
* در آبان 91 براي خودروي ال90 تحويل فروردين 92 ثبت‌نام نمودم ولي با گذشت 2 ماه از تاريخ تحويل هيچ خبري نيست از مسئولين امر انتظار رسيدگي و برخورد با متخلفين را دارم.
2613---0935
* سابقه 31 ماه خدمت در جبهه دارم. فرزندم داراي 13 ماه خدمت است. متاسفانه نظام وظيفه پاسخگوي مشکل ما نيست. مگر کسر خدمت ايثارگران براي فرزندانشان لغو شده است؟ از مسئولين ناجا درخواست حل مشکل را دارم.
عباسي از اردبيل

 


گفت: يک سايت ضد انقلابي خطاب به جبهه اصلاحات نوشته است؛ چرا اصرار داريد خود را پيروز انتخابات معرفي کنيد. روحاني اصلاح‌طلب نيست.
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: نوشته است من از کيهان خوشم نمي‌آيد ولي استدلالش درباره روحاني استدلال محکمي است که مي‌گويد؛ هيچيک از مواضع روحاني در کنفرانس خبري با مواضع اصلاح‌طلبان همخواني نداشت.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: نوشته است؛ نگوئيد رأي روحاني به خاطر حمايت اصلاح‌طلبان است. اگر توصيه اصلاح‌طلبان موثر بود، توصيه مي‌کردند که مردم به عارف رأي بدهند!
گفتم: چه عرض کنم؟! يارو مي‌گفت؛ اين کارنامه لامصب من مثل پيازه! بازش که مي‌کني، بي‌اختيار گريه‌ات مي‌گيره!

 


شيراز-خبرنگار کيهان:
با حضور رئيس‌جمهور 15 پروژه عمراني به ارزش ريالي دو هزار و 300 ميليارد تومان در استان فارس به بهره‌برداري رسيد.
24هزار واحد مسکوني مسکن مهر، تونل اباصالح شهرستان اقليد، کارخانه فولاد شهرستان پاسارگاد، سد خاکي رودبال، 230 کيلومتر راه روستايي و 140 کيلومتر بزرگراه از جمله پروژه‌هايي بود که با حضور رئيس‌جمهور به بهره‌برداري رسيد.
دکتر محمود احمدي‌نژاد در جريان افتتاح اين پروژه‌ها با بيان اينکه حرکت ملت ايران به سمت قله‌هاي پيشرفت شتاب روزافزوني به خود گرفته است اظهار کرد: ممکن است برخي بتوانند در يک مقطع زماني گوشه‌اي از رودخانه عظيم پيشرفت ملت را گل‌آلود کنند اما مسدود کردن حرکت اين رودعظيم ممکن نيست.
وي گفت: اخبار پيشرفت‌هاي کشور به حدي گسترده و زياد است که برخي‌ها نمي‌توانند آن را باور کنند و برخي‌ها نيز نمي‌خواهند آن را باور کنند و حتي اگر ايران همه قله‌هاي پيشرفت را هم فتح کند برخي باز هم چشمان خود را مي‌بندند و مي‌گويند کاري انجام نشده است.
احمدي‌نژاد افزود: ملت ايران بايد خود را به اندازه‌اي بالا بکشد که هيچ‌کس در جهان نتواند اين ملت و توانمندي‌هاي آن را انکار کند.

احمدي نژاد : برنامه‌هاي رفتنم را به مردم
خواهم گفت
رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سؤال که دوره رياست‌جمهوري شما رو به پايان رسيده است چه صحبتي با ملت ايران داريد، تاکيد کرد: در اين رابطه برنامه‌هايي دارم که ان‌شا‌ءالله خواهم گفت.
محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور که در مراسم گراميداشت شهادت آيت‌الله بهشتي و 72 تن از يارانش در ساختمان يادمان شهداي 7 تير حضور يافته بود، در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به اين سؤال که در روزهاي پاياني دوره رياست‌جمهوري شما قرار داريم، چه صحبتي با ملت ايران داريد، اظهار داشت: در اين رابطه برنامه‌هايي دارم که ان‌شاءالله خواهم گفت.
وي همچنين در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين که پيام اين مراسم چيست؟، اظهار داشت: پيام برگزاري مراسم اين عزيزان و حضور اقشار مختلف مردم در آن بعد از 32 سال از شهادت آنها، روشن است.
دومين شب از مراسم بزرگداشت شهيد بهشتي و 72 تن از يارانش در ساختمان يادمان شهداي هفتم تير واقع در سرچشمه تهران برگزار شد که محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان در آن شرکت کرد.
در اين مراسم مسئولان کشوري و لشکري و همچنين خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران و عموم ملت ايران حضور داشتند.
شهيد بهشتي و يارانش در شامگاه هفتم تير 1360 بر اثر انفجار بمب در مرکز حزب جمهوري اسلامي که توسط منافقين جاسازي شده بود، به شهادت رسيدند.

 


مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اذعان کرد که با روي کار آمدن رئيس جمهور و تيم مذاکره کننده جديد در ايران، مطالبات ما -‌بخوانيد درخواست‌هاي غيرقانوني- از اين کشور تغيير نخواهد کرد.
يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گفت‌وگو با خبرگزاري «افه» اسپانيا درباره برنامه هسته‌اي ايران گفت: من خواستار گفت‌وگو بوده‌ام، اما در عين حال اين گفت‌وگو هدف نهايي نيست و بايد گفت‌وگويي سازنده باشد و نتايجي ملموس به بار آورد.
وي افزود: ادامه گفت‌وگوي بي‌انتها، راه حل نيست.
آمانو ضمن خودداري از ارزيابي تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران گفت که کار من ارزيابي تأثير تحريم‌ها نيست و افزود که واقعيتي که ما شاهديم اين است که ايران ظرفيتش را به طور مداوم افزايش و به توليد اورانيوم غني شده ادامه مي‌دهد.
مدير کل آژانس بدون اشاره به فشار چند سال اخير برخي کشورهاي غربي به مدير کل براي تنظيم گزارش‌هاي مغرضانه عليه برنامه هسته‌اي ايران بر وجود انصاف و سياسي نبودن آژانس تأکيد و مدعي شد: اين سازمان صرفاً محدود به «نتيجه‌گيري‌هاي» مبتني بر اطلاعات در دسترس و يافته‌هاي بازرسان است.
وي بار ديگر مدعي شد که گزارشاتي [درباره ايران] وجود دارد که من را نگران مي‌کند.
اين ديپلمات ژاپني بار ديگر به آزمايشاتي اشاره کرد که ادعا مي‌شود ايران انجام داده است. آمانو گفت که در سالهاي اخير ايران در احياي اعتماد جامعه بين‌المللي پيشرفت‌هايي داشته است. وي با ذکر اينکه ما نمي‌گوييم آنها نبايد برق هسته‌اي داشته باشند، آنچه مي‌گوييم اين است که از قواعد پيروي کنند، ادعا کرد: و اينجا است که آنها مشکل دارند.
مدير کل آژانس تأکيد کرد که نيروگاه هسته‌اي بوشهر تحت کنترل آژانس است و هيچ گونه مشکلي ايجاد نمي‌کند.
وي افزود که آنها بوشهر را تحت کنترل کامل (آژانس) قرار داده‌اند. اما در مورد ديگر تأسيسات مورد درخواست آژانس اين طور نيست.
آمانو درباره تغيير رئيس جمهور ايران و روي کار آمدن حسن روحاني گفت که انتظارات تغييري نخواهد کرد و آژانس دسترسي به تأسيسات، اسناد فني و برنامه هسته‌اي ايران را خواستار است.
وي ضمن ابراز خوشبيني در خصوص مثمرثمر بودن مسير مذاکرات گفت که به راه حل ديپلماتيک اين موضوع معتقد است و شب‌ها با خيال راحت مي‌خوابد.

 


سخنگوي وزارت خارجه کشورمان با بيان اينکه از اظهارات صالحي وزير امور خارجه در خصوص مذاکرات ايران و 1+5 سوءبرداشت شده است تاکيد کرد از سوي رئيس‌جمهور منتخب براي مذاکره با گروه 1+5 تيمي تعيين نشده است.
سيدعباس عراقچي سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخير سعودالفيصل وزير خارجه عربستان مبني بر دخالت ايران در سوريه، ضمن تکذيب حضور نيروهاي جمهوري اسلامي ايران در اين کشور گفت: اظهارات آقاي سعودالفيصل مملو از تناقض است.
وي افزود: ادعاي تکراري دخالت ايران در سوريه در حالي مطرح مي‌شود که عربستان علاوه بر دخالت آشکار نظامي در بحرين با زير پا گذاشتن تمامي قوانين و کنوانسيونهاي بين‌المللي، تروريست‌هاي حاضر در سوريه را نيز با انواع سلاحهاي سبک و سنگين مجهز مي‌کند و به شريک جنايات تروريست‌هاي تکفيري عليه مردم بي‌دفاع سوريه مبدل شده است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي، عربستان را کشوري بزرگ با ظرفيتهاي فوق‌العاده براي ايجاد وحدت بين جوامع اسلامي و کمک به حل مشکلات جهان اسلام دانست و گفت: جاي تاسف است که اين ظرفيت اکنون در مسير خلاف خود حرکت مي‌کند. وي با يادآوري تلاش‌هاي کشورمان براي همکاري با عربستان در موضوع سوريه در قالب گفت‌وگوهاي چهارجانبه، ابراز اميدواري کرد که اين تلاش‌ها با پاسخ مثبت عربستان سعودي مواجه شود و به يافتن راه‌حلي صلح‌آميز براي رفع بحران در سوريه کمک کند.
عراقچي همچنين در پاسخ به اين سوال که با توجه به اظهارات روز چهارشنبه علي‌اکبر صالحي وزير امور خارجه، آيا رئيس‌جمهور منتخب اقدام به تشکيل تيم هسته‌اي براي مذاکره با گروه 1+5 کرده است؟ تصريح کرد: تيمي از سوي رئيس‌جمهور منتخب براي مذاکره با 1+5 تعيين نشده است.
وي در گفت‌وگو با فارس به تعيين افراد و گروه‌هايي از سوي روحاني در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، امنيتي، سياست خارجي و... به منظور بررسي همه جانبه موضوعات و کمک به تسهيل و تسريع در انتقال وظايف به دولت جديد اشاره کرد و افزود: با اين حال گروهي به عنوان تيم مذاکره کننده هسته‌اي تشکيل نشده، البته در آينده و در زمان مقتضي براساس تصميمات رئيس‌جمهور منتخب علي‌القاعده اين کار انجام خواهد شد.

 


مسکو بار ديگر بر حل موضوع هسته‌اي ايران از طريق مذاکره و گفت‌وگو تاکيد کرد.
«سرگئي لاوروف»، وزير امور خارجه روسيه در گفت‌وگو با خبرگزاري «ايتارتاس» گفت: ما به حسن روحاني، رئيس‌جمهور جديد تبريک گفته‌ايم. ما از تمايل وي به ادامه و تعميق همکاري با فدراسيون روسيه قدرداني مي‌کنيم.
وي افزود: ما يک دستور کار کاملا جدي دوجانبه و تعاملي نزديک در مسائل مربوط به همکاري در درياي خزر، از جمله تهيه متن کنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر را داريم و البته تمايل داريم که در نهايت مسئله هسته‌اي ايران از طريق مذاکرات بين ايران و گروه «شش» حل و فصل شود.
منظور از گروه «شش» همان گروه موسوم به 1+5 است که از پنج عضو دايم شوراي امنيت و آلمان تشکيل شده و کاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا به نمايندگي از آنها با ايران مذاکره مي‌کند.
وزير امور خارجه روسيه تاکيد کرد: ‌قبل از انتخاب رياست‌جمهوري در مذاکرات تحولات مثبتي مشاهده شده بود و ما مي‌خواهيم که آن‌ها اجرا شوند.
ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه نيز روز پنج‌شنبه در ديدار مديرکل آژانس بر حل مسالمت‌آميز موضوع هسته‌اي ايران تاکيد کرد.

 


عضو تندرو حزب مشارکت، خاتمي را ذاتا متعلق به دنياي مدرن توصيف کرد و منظور او از «مدينهْ النبي» را جدا شدن از سنت‌ها دانست. حجاريان همچنين مي‌گويد سازش با اصولگرايان تاکتيکي است و ما اصول آنان را نمي‌پذيريم.
سعيد حجاريان که ترويج‌کننده نيابتي تئوري‌هايي نظير «فشار و چانه‌زني»، حاکميت دوگانه و «عاليجناب سرخپوش‌سازي از هاشمي» در دوره اصلاحات محسوب مي‌شد، در مصاحبه با روزنامه قانون و درباره اينکه چرا خاتمي در آن دوره از مدينهًْ‌النبي سخن گفت، اظهار داشت: تصور من اين است که ايشان ذاتا متعلق به دنياي مدرن است. شايد مي‌خواست بگويد مدينهًْ‌النبي يک جور «کنده شدن» است. مي‌دانيد مدينهًْ‌النبي چطور ايجاد شد؟ افراد با رفتن به مدينه «کنده شدن» از قبايلشان را تجربه مي‌کردند. قبل از آن اساسا «مدينه» نبود بلکه يثرب بود و تعدادي از صحابه نيز در آن شهر زندگي مي‌کردند. با درخواست پيامبر، افرادي که به اسلام روي آورده بودند از قبيله‌شان کنده شده و به يثرب مهاجرت کردند، بدين‌ترتيب يثرب، «مدينه» شد و اين شهر سمبل جدا شدن از سنت‌ها شد.[!]
اين اظهارنظر تحريف‌آميز در حالي است که تاسيس مدينهًْ‌النبي(ص) مبتني بر اصول استوار اسلامي بود و حجاريان چون در مصاحبه خود درصدد تخطئه اصول و سنت است، چنين تعبيري از «مدينهْ النبي» ارائه مي‌دهد.
وي در بخش ديگري از مصاحبه درباره اين سوال که «آيا شما به سازش با اصولگرايان هم فکر مي‌کنيد؟» مي‌گويد: سازش تاکتيکي بله! من کلا اعتقاد دارم سياست جمع دو چيز است: ستيز و سازش. در واقع اين دو با هم سياست را مي‌سازند. (سازش به معني پذيرفتن اصول آنان نيز هست؟) ابدا! اينکه ما اصول آنان را بپذيريم، خير! ما اصول خود را داريم و آنان اصول خود را. همان‌طور که گفتم مي‌توانيم سازش تاکتيکي بر سر منافع متقابل داشته باشيم.
اظهارات اخير حجاريان از آن جهت قابل تامل است که مدعيان دروغين اصلاحات، اکنون به ائتلاف با برخي از اصولگرايان تظاهر مي‌کنند در حالي که مثلا به هنگام رياست آقاي ناطق نوري در مجلس پنجم که مقارن با روي کار آمدن اصلاحات پس از دوم خرداد 76 بود، همين افراطيون شعار مي‌دادند مجلس زوري نمي‌خوايم- ناطق نوري نمي‌خوايم»!
برخي عناصر گروهکي خارج‌نشين نيز بارها تصريح کرده‌اند حمايت آنها از افرادي نظير هاشمي تاکتيکي است و اگر روزي به موقعيتي دست پيدا کنند اول با همان چهره‌هاي سياسي تسويه‌حساب خواهند کرد!

 


قدرت‌نمايي جنبش حزب‌الله در مقابل گروه‌هاي تروريست تحت‌الحمايه غرب در سوريه، هراس را به اسرائيل برگردانده است.
روزنامه آلماني زود دويچه سايتونگ با انتشار اين خبر نوشت: حزب‌الله با کمک ايران به خوبي براي درگيري با اسرائيل تجهيز شده است و بنا به اطلاعات سرويس‌هاي اطلاعاتي اسرائيل، حزب‌الله از جنگ سال 2006 درس عبرت گرفته و امروز حدود 60 هزار موشک در انبارهايش ذخيره کرده است.
زود دويچه سايتونگ افزود: موشک‌هاي حزب‌الله در دهکده‌هاي شيعه‌نشين جنوب لبنان و مناطق شيعه‌نشين بيروت مخفي شده و شهرهاي بزرگ اسرائيل از جمله حيفا، تل‌آويو و تأسيسات صنعتي و نظامي را در تيررس خود دارند.
به نوشته اين روزنامه، اسرائيل از اين نگران است که در صورت وقوع جنگ، حزب‌الله روزانه بين 2 تا 3 هزار موشک به سمت آنها شليک کند در حالي که در جنگ غزه در نوامبر 2012 حماس در کل هفته تنها 1500 موشک به سمت اسرائيل فرستاد و با اين شرايط سپر موشکي اسرائيل قادر نخواهد بود اين همه موشک‌هاي ارسالي از حزب‌الله را دفع کند.
روزنامه آلماني تصريح مي‌کند: از نگاه اسرائيل، شيخ حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان دستورات خود را به صورت مستقيم از رهبر ايران دريافت مي‌کند و براي تهران اين نکته حائز اهميت است که حزب‌الله همچون يک گردان نظامي ايراني درست در مرز اسرائيل براي وقتي که مناقشه اتمي يا اوضاع سوريه بحراني شود، مستقر باشد.
در همين حال وبسايت صداي آمريکا در گزارشي نوشت: حزب‌الله در ميان نيروهاي درگير در سوريه برتري دارد. از زماني که حزب‌الله در ميدانهاي جنگ سوريه در کنار نيروهاي دولت سوريه ظاهر شدند، اين نيروها در واقع سد بزرگي را در پيشروي تهاجمي شورشيان به وجود آوردند. اين نيروها سپس اقدام به بازپس گرفتن مناطق استراتژيکي چون شهر قصير کردند شهري که در مرز سوريه لبنان قرار دارد و يکسال در دست شورشيان بود. تسخير شهر قصير چه نقطه عطف محسوب بشود يا نشود، بدون ترديد برتري نظامي حزب‌الله با آموزشهاي مطلوب و نظمي که طبعاً از چندين دهه کشمکش با اسرائيل آموخته‌اند را نشان مي‌دهد.
صداي آمريکا مي‌افزايد: نظام دفاعي شورشيان بواسطه تونلي که ساخته بودند بر اين اساس بود تا بتوانند نيروهاي خود را سريع جابجا کنند، تاکتيکي که نيروهاي دولتي سوريه را تارومار کرده بود.
اما حزب‌الله که سالها در نبرد خود با اسرائيلي‌ها از همين شيوه استفاده مي‌کرده، با آن تاکتيک بخوبي آشنا بود و راه مبارزه با آنرا نيز بخوبي مي‌دانست.
صداي آمريکا با اشاره به اينکه عربستان و برخي ديگر از متحدان منطقه‌اي کاخ سفيد در جنگ سوريه درگيرند، نوشت: اما کارشناسان منطقه‌اي مي‌گويند هيچ کس در اين نبرد به اندازه حزب‌الله که از سوي ايران حمايت مي‌شود تأثير عمده‌اي بر اوضاع ندارد. نيروهاي حزب‌الله از نوجواني در مکتبي پرورش پيدا مي‌کنند که ريشه در فرهنگ شهادت دارد. آنها باور دارند که اساساً «خدا» مبارزه آنها را تعيين و تأييد مي‌کند.
مايکل يانگ يکي از پژوهشگران لبناني مي‌گويد حزب‌الله با چنين تفکري همواره براي دست يافتن به موفقيت آماده اقدام است.

 


يک مقام امنيتي سابق رژيم صهيونيستي گفت انتظار تغيير اساسي در سياست ايران به خاطر انتخابات توهمي بيش نيست.
ليور ايکرمن از مقامات پيشين شين‌بث (سازمان امنيت داخلي رژيم صهيونيستي) ضمن تحليلي در جروزالم‌پست تصريح کرد: هرچند انتخاب رئيس‌جمهوري ميانه‌رو در ايران، اميد بروز تحولي جديد در اين کشور را قوت بخشيد اما انتظار تغيير واقعي توهم است. البته خوش‌بيني بخشي از ديپلماسي است اما اهميت درک «واقعيت»کمتر از «خوش‌بيني» نيست.
تحليلگر جروزالم‌پست مي‌افزايد: در ماه‌هاي گذشته رهبري ايران تحت رياست آيت‌الله «علي خامنه‌اي» رهبر عالي قدرتمند اين کشور در معرفي ايران به عنوان کشوري دمکراتيک به جهان موفق عمل کرده است. تعداد زيادي از نامزدهاي انتخابات از طيف‌هاي مختلف سياسي و مذهبي و با ديدگاه‌هاي متفاوت در انتخابات شرکت داشتند. رسانه‌هاي ايران گزارش‌هايي را از شهرونداني منعکس کرد که در فضاي آزاد نامزد مورد علاقه خود را انتخاب مي‌کردند. ايران همچنين مناظره نامزدها را در معرض نمايش عمومي قرار داد. اما واقعيت اين است که شوراي نگهبان همه افراد سکولار، مسن و ميانه‌رو را رد صلاحيت کرد. در مناظره‌هاي تلويزيوني نيز خط قرمزهايي وجود داشت. همه کشورهاي جهان فريب اين انتخابات را خوردند و گمان کردند اين يک انتخابات دموکراتيک واقعي است. حتي شهروندان ايراني نيز فريب خوردند(!)
مقام امنيتي سابق اسرائيل در ادامه تحليل توأم با عصبانيت خود مي‌نويسد: رئيس‌جمهوري منتخب ايران فقط حامي ديگري از حکومت کنوني اين کشور است که از موسسان آن نيز بوده است. روحاني، دقيقا نماد ميانه‌روي و کثرت‌گرايي نيست. هرچند که وي دکتراي حقوق دارد و به زبان‌هاي مختلف مسلط است اما در هر حال وي نيز يک روحاني مذهبي است و عضوي از حکومتي است که پس از سرنگوني شاه در سال 57 به قدرت رسيد. وي مسئول سازمان‌دهي دوباره ارتش ايران بود که به رياست شوراي سرپرستي صدا و سيما منصوب شد و از اين رو توانست اطمينان دهد که فقط صداي رهبر ايران در ايران شنيده مي‌شود. روحاني، همچنين نماينده رهبر در شوراي امنيت ملي و مذاکره‌کننده ايران درباره برنامه هسته‌اي اين کشور با غرب در بين سالهاي 2003 تا 2005 بوده است.
جروزالم‌پست نوشت: حاميان رئيس‌جمهوري منتخب ايران در غرب مدعي‌اند که وي مذاکره‌کننده‌اي حرفه‌اي است و داراي استعداد ويژه‌اي در انجام مذاکرات فقط با اهداف مذاکره است. به عبارت ديگر، وي به صورت ماهرانه توانست مذاکرات را طولاني کند که اين امر اين امکان را به کشورش داد تا به اهدافش ادامه دهد.
ايکرمن در پايان تصريح کرده است: روحاني اسرائيل را شيطان بزرگ [!؟] قلمداد مي‌کند. رئيس‌جمهور جديد ايران در زمره روحانيون قرار دارد و نماينده رهبر ايران است.
نشريه آلماني دي ولت نيز که به محافل صهيونيستي نزديک است، در تحليلي خاطر نشان کرد: انتظار تغيير در سياست‌هاي ايران توهمي خطرناک است. حسن روحاني به اعتدال شهرت دارد اما سياستمداران غربي کور خوانده‌اند. روحاني به طور صددرصد نماينده نظام حکومتي است زيرا اگر نبود از سوي شوراي نگهبان واجد صلاحيت تشخيص داده نمي‌شد همانطور که بسياري از اصلاح‌طلبان واقعي و ظاهري که نامزدي خود را اعلام کرده بودند، نتوانستند از اين سد عبور کنند.
اين روزنامه آلماني با بيان اينکه روحاني سال گذشته وفاداري خود به خط‌مشي نظام را با بيان اين جمله که «اسرائيل يک شيطان بزرگ صهيونيستي» است، به اثبات رسانده است، نوشت: انتظارات توهم‌آميز درباره او براي اپوزيسيون ايراني که اکنون به ليبرالي شدن امور اميد بسته، خطرناک است. اين امر براي غرب نيز خطرناک است.

 


«غرب کلامي شيرين اما عملي تلخ دارد. هرگز نبايد درباره زبان غرب به اشتباه افتاد. آنها معمولا مي‌گويند مي‌خواهيم مذاکره کنيم در حالي که اصلا اين طور نيست.»
اين مطلب را محمد برقعي عضو مشترک گروهک اتحاد جمهوري‌خواهان به گروهک ملي- مذهبي عنوان کرد. وي در مصاحبه با وبسايت گروهک ملي-مذهبي تاکيد کرد: با انتخابات جديد، غرب باز هم با ايران همکاري نخواهد کرد.
او مي‌افزايد: من بر اين باورم که آمريکا نه مي‌تواند و نه مي‌خواهد به ايران امتياز بدهد، هرگز نبايد در رابطه با زبان غرب به اشتباه افتاد. زبان آنها شيرين و ديپلماتيک است و معمولا مي‌گويند ما مي‌خواهيم مذاکره کنيم در حالي که اصلا اين طور نيست.
وي با بيان اينکه غرب نمي‌خواهد امتيازي به ايران بدهد، گفت: به لحاظ فني هم مشکلي که وجود دارد اين است که در تمام سالهاي گذشته مرتب در کنگره و جاهاي ديگر عليه ايران قوانيني را تصويب کرده‌اند. الان بايد براي امتياز دادن به ايران برخي از اين قانون‌ها را لغو کنند و اين يک پروسه عملي غيرممکن است و سالها طول مي‌کشد. ضمن اينکه لابي‌هايي که به شدت عليه ايران فعال هستند و تعدادشان هم کم نيست، هم لابي راست آمريکا و نوچه آن لابي اسرائيل؛ فوق‌العاده کار لغو هر کدام از اين مواد را مشکل خواهند کرد. بنابراين اولا بعيد به نظر مي‌رسد از نظر فني اين کار ميسر باشد که به اين سادگي تحريم‌ها از بين برود. دوم اينکه اراده سياسي‌اش هم وجود ندارد.
برقعي همچنين گفته است: آنها همين بازي کجدار و مريز فعلي را ادامه خواهند داد. بدين‌ترتيب همان کاري را که زمان آقاي خاتمي اتفاق افتاد تکرار خواهند کرد. اين روند فضاي نااميدي ايجاد خواهد کرد و من نگران هستم که اين مسئله در آينده تکرار شود و پايگاه ما ضعيف‌تر هم خواهد شد.
وي مي‌گويد: بر اين اساس من فکر مي‌کنم که روند اوليه يک ماه عسل را در بردارد اما کار زيادي انجام نمي‌شود و سرخوردگي ايجاد مي‌شود چون در اين روابط بين‌المللي - نه از جانب ايران بلکه از جانب غرب - نمي‌گذارند امور اصلاح شود. غرب کلامي شيرين اما عملي تلخ دارد. بدين ترتيب عليرغم همه اميدي که به وجود آمده، اما مثل جريان متوقف ساختن غني‌سازي زمان آقاي خاتمي پيامد و نتيجه خاصي نداشت و در عمل نااميدي ايجاد کرد.
برقعي در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره پيروزي حجت‌الاسلام حسن روحاني گفته است: وقتي براي کليت نظام فرقي نمي‌کرد که کدام يک از نامزدها رئيس‌جمهور شوند - چون همه آنها اصولگرا بودند - تقلب معني نداشت[!] آقاي خامنه‌اي قبل از انتخابات ضمن سخنراني تندي عليه جنبش سبز خط‌کشي کرد، خطش را با آقاي خاتمي نيز روشن کرد، آقاي روحاني هم عليه سبز بود؛ بنابراين مسئله‌اي با اينکه کدام يک از آنان پيروز شود نداشتند، پس لزومي هم به تقلب نبود چون رئيس‌جمهور از حلقه رهبري و يارانش بيرون نبود.

 


شرکت خدمات ماهواره‌اي اروپا، اينتل‌ست، تصميم گرفته است شبکه‌هاي ايراني از جمله شبکه پرس تي‌وي را از تاريخ اول جولاي به عنوان بخشي از موج بي‌سابقه ‌حملات تحت رهبري آمريکا عليه رسانه‌هاي ايراني، قطع کند و اکنون اينتل ست اذعان کرده که اين شرکت تحت فشارهاي آمريکا شبکه‌هاي ايراني را قطع مي‌کند.
به گزارش پرس تي وي، اين شرکت خدمات ماهواره‌اي گفته است که اينتل ست در پي تمديد توافق با شبکه‌هاي ايراني بود اما دولت آمريکا مصمم است تا مانع چنين اقدامي از سوي اينتل ست شود. پرس تي‌وي مطلع شده است که دفتر کنترل دارايي‌هاي خارجي، آژانسي در خزانه‌داري آمريکا به رياست آدام زوبين که يک يهودي اشکنازي مي‌باشد، پشت اين فشارها به اينتل ست عليه ايران بوده است. پرس تي‌وي پيش‌تر از دفتر کنترل دارايي‌هاي خارجي خزانه‌داري امريکا خواستار پاسخ شده بود اما جوابي از آن دريافت نکرده است.
دولت ها و شرکت هاي ماهواره اي اروپايي مي‌گويند شبکه‌هاي ايراني را از ژانويه ???? قطع کردند و تحريم‌هاي غرب عليه ايران را به عنوان بهانه اين اقدام مطرح مي‌کنند.
اين در حالي است که مايکل مان سخنگوي رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا به پرس تي‌وي گفته است که رسانه‌ها مشمول اين تحريم‌ها نمي‌شود.در همين حال،شرکت ماهواره‌اي اسرائيلي - فرانسوي يوتل‌ست با ارسال نامه‌هايي به چندين شرکت ماهواره‌اي از آن‌ها خواسته است همکاري با شبکه‌هاي ايراني را متوقف کنند. لابي اسرائيل در آمريکا نيز آشکارا از تلاش‌هاي اروپايي براي قطع برنامه‌هاي شبکه‌هاي ايراني حمايت کرده است.بنابراين گزارش؛ حمله به رسانه‌هاي ايراني نقض آشکار ماده ?? «اعلاميه جهاني حقوق بشر» است که بر حق آزادي رسانه‌ها تاکيد دارد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10