(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 08 تـیـر 1392 - شماره 20528

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران: ملت ايران استحقاق چنين انتخاباتي را داشت
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
امام جمعه قم:امانتداري نظام اسلامي در انتخابات امسال ثابت شد
شاعر نوحه‌هاي ماندگار در جوار علي بن مهزيار اهوازي آرام گرفت
شهيد حسن شحاته که بود؟
با حضور مراجع تقليد صورت گرفت
برپايي مراسم بزرگداشت شيخ حسن شحاته در مسجد اعظم قم
درخواست از دولت يازدهم
مشکلات واحدهاي صنعتي نيمه تعطيل و راکد را حل کنيد
استاندار خراسان رضوي: آمادگي خراسان رضوي براي توسعه مناسبات اقتصادي و فرهنگي با تاجيکستان
ارائه توليدات صنعتگران خوزستاني در نمايشگاه بين‌المللي مالزي
مديرعامل بورس انرژي: امکان خريد مستقيم برق فراهم شده است
تعيين قيمت آرد و نان منوط به تصميم‌گيري دولت يازدهم است
رئيس امور فرهنگي و ديني وزارت نيرو: ارتقاي فرهنگ درست مصرف از راهکارهاي حماسه اقتصادي است
آغاز برداشت 800 هزار تن گندم در آذربايجان شرقي
ميزباني اراک در مسابقات وزنه‌برداري نوجوانان کشور
رئيس دار‌القرآن سازمان زندان‌ها: 250 مرکز قرآني در زندان‌هاي کشور فعاليت مي‌کنند
برپايي نمايشگاه کتاب در اراک
   


حضرت امام خميني(ره): اگر بخواهيد بي‌خوف و هراس در مقابل باطل بايستيد و از حق دفاع کنيد و ابرقدرت‌ها و سلاح‌هاي پيشرفته آنها در روح شما اثر نگذارد و شما را از ميدان به‌در نکند، خود را به ساده‌زيستي عادت دهيد.

 


خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اين که خداوند نخواست ملت ايران در انتخابات دشمن‌شاد شود گفت: ملت ايران استحقاق داشت که چنين امر خيري برايش اراده شود.
به گزارش فارس حجت‌الاسلام صديقي در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مسئله انتخابات اظهار داشت: انتخابات يکي از نعمت‌هاي الهي براي ما بود در حالي که دشمنان مي‌خواستند با سابقه سال 88 و روش‌هاي پيچيده‌اي که يک فرصت بزرگ را به چالش تبديل کرد مردم را از حضور در صندوق‌هاي رأي منصرف کرده يا آن را کمرنگ کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي با تأکيد بر اينکه خداوند نخواست که ملت ايران دشمن‌شاد شود در حالي که دشمنان تمام تلاش خود را انجام دادند، ‌افزود: يکي از عرصه‌ها و جبهه‌ها انتخابات است که اراده خدا بر آن وجود داشت و ملت ايران نيز استحقاق داشت که چنين امر خيري برايش اراده شود.
حجت‌الاسلام صديقي در ادامه سخنان خود با تشکر از تمام ارگان‌هايي که در امر برگزاري انتخابات دخيل بوده‌اند، گفت: تريبون‌هاي نماز جمعه، خطباي بزرگوار ما، وزارت کشور،‌وزارت اطلاعات، شوراي نگهبان اين اطمينان و فضا را براي مردم هموار کرده‌اند و همچنين شوراي نگهبان و مجاري نظارتي زحمات فراواني را متحمل شده‌اند و انتخابات را بسيار عالي برگزار مي‌کردند به گونه‌اي که هيچ کس بهانه‌اي نداشته باشند و اين هماهنگي‌اي که بين قوه قضائيه و نهادهاي ديگر بود و قرار بود تا اگر تخلفي اتفاق افتاد بلافاصله قوه قضائيه وارد عمل شود.
وي با بيان اينکه اين انتخابات دشمن را مأيوس کرد، گفت: در سال 88 آنهايي که از بصيرت مردم غافل بودند، القاء تقلب کردند و مردم را به چالش کشيدند. عده‌اي را به خيابان‌ها ريختند. برخلاف قانون عمل کردند رسانه‌هاي دشمن آن را در بوق مطرح کردند و مشروعيت نظام را زير سؤال مي‌بردند اما اين حضور شما هم دروغ بودن آن ادعا را و بيجا بودن فتنه فتنه گران‌ را در عمل ثابت کرد و هم دشمنان را آنچنان تودهني زد که در روز انتخابات ناچار شدند اعلام کنند که مردم حضور پررنگي داشتند.
وي با اشاره به حادثه هفتم تير در مورد خصايل اخلاقي آيت‌الله بهشتي گفت: فاجعه هفتم تير از لحاظ سنگيني خسارت جزو خسارت‌هاي سنگين تاريخ بشر است که بر يک ملت امت وارد مي‌شود و در صورت ادامه حضور آنان ثمرات فراواني براي کشور ايجاد مي‌شد.
حجت‌الاسلام صديقي در ادامه تصريح کرد: بهترين عبارت و توصيف را حضرت امام(ره) در مورد ايشان داشتند که فرمودند بهشتي يک ملت بود.
وي در ادامه با اشاره به شهادت شيعيان در کشور مصر پيش از جشن نيمه شعبان گفت: اين مسئله هشدار و زنگ خطري براي دنياي اسلام است. دنياي استعمار ساليان سال کار کرد تا فرقه سلفي را با آهنگ کشتار در تمام جهان به عنوان چهره اسلام مطرح کند. آنها بودجه‌هاي کلان از نفت مسلمانان در اختيار آمريکا قرار دادند و امروز محل فتنه براي دنياي اسلام شده‌اند.
خطيب نماز جمعه تهران اضافه کرد: اينطور خشونت‌ها،‌سربريدن‌ها و عالم ديني را زير چماق گرفتن مال زمان ما نيست حتي در زمان بربريت هم اينطور قضايا استثنايي است و حالا در زمان فعلي اين جانوران را مسلح مي‌کنند و جوانان بيکار را از سرتاسر دنيا با پول‌هاي آنچناني جذب کرده و گرفتار مي‌کنند و آنگاه خانه آتش مي‌زنند و نوجوانان را به دار مي‌کشند و آخرين پرده آن نيز اتفاقاتي بود که در کشور مصر روي داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي هم چنين در خطبه اول به لزوم پاسداشت و التزام وظايف شرعي اشاره کرد و اظهار داشت: يکي از سازنده‌ترين احکام اسلامي فريضه نماز است که يکي از مسائلي که ورودي نماز به حساب مي آيد اذان و اقامه است.
حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي با بيان اينکه اذان يک شعار است و هر ديني براي دعوت مردم به پرستش، آئيني دارد، ادامه داد: اذان علاوه بر آنکه يک شعار محسوب مي‌شود يک زنگ هوشياري براي کساني است که در زندگي مادي شناور هستند و همچون نفخه ثانويه است.
پيش از ايراد خطبه‌ها نيز حجت‌الاسلام رئيسي معاون اول قوه قضائيه با گراميداشت روز هفتم تير که يادآور شهادت مظلومانه دکتر بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب است، اظهار کرد: قوه قضائيه ملجاء و پناهگاهي براي مظلومان بوده و اين رسالت بزرگ انبيايي بر دوش قوه قضاييه است.
رئيسي تأکيد کرد: امروزه با تدبير قانون اساسي در قوه قضائيه دستگاهي براي پيشگيري وقوع جرم راه‌اندازي شده است و ما نبايد بگذاريم پرونده ايجاد و مسائل به دستگاه‌هاي قضايي کشيده شود؛ بلکه بايد از همان ابتدا بسترهاي وقوع جرم را از بين ببريم و تمام ارگان‌ها بايد براي کاهش جرم و جنايت در جامعه کار کنند. نگاه پيشگيرانه در جرم بايد جزو نگاه‌هاي اوليه قانون‌سازي باشد.

 


با نيکوترين روش مناظره و استدلال کن
قرآن کريم:
با حکمت و اندرز نيکو (مردم را) به راه پروردگارت دعوت نما. و با آنها به روشي که نيکوتر است، استدلال و مناظره کن. پروردگار تو از هر کسي بهتر مي‌داند چه کسي از راه او گمراه شده است؛ و او به هدايت‌يافتگان داناتر است. سوره نحل -آيه 125

 


تحريم، ايران را در پوشش تلويزيوني به خودكفايي رساند
معاون توسعه و فناوري صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران گفت: با وجود تحريم دشمنان و فشارهاي آنان مبني بر قطع ماهواره‌هاي هوايي براي مختل كردن فرستنده‌هاي تلويزيوني در ايران، با همت متخصصان داخلي در زمينه پوشش تلويزيوني در كشورمان به خودكفايي رسيديم.
به گزارش ايرنا، علي عسگري پنجشنبه شب در مراسم افتتاح پروژه توسعه پوشش تلويزيوني ديجيتال خراسان رضوي در مشهد اظهار كرد: با توجه به شرايط عصر حاضر و نقش مهم ارتباطات، نظر به اينكه در آينده نزديك با گسترش سيگنال مخابراتي پهن باند، سايت‌ها و رسانه‌هاي زيادي بر روي شبكه قرار مي گيرند، خودكفايي كشور در زمينه زيرساخت‌هاي رسانه اي بسيار اهميت دارد.
وي گفت: تحريم دشمنان و فشارهاي فرهنگي در بخش رسانه بر كشورمان و تهديد آنها مبني بر قطع ماهواره هوايي براي مختل كردن پوشش تلويزيوني در ايران باعث شد كه صدا و سيما براي جلوگيري از اين اتفاق زيرساخت لازم را در اين زمينه فراهم كند.
معاون سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران گفت: آمريكا كه همواره داعيه دفاع از حقوق بشر، قانون‌گرايي و قانونمداري را دارد سعي كرد مردم ايران را از ابتدايي‌ترين حقوق خود و داشتن شبكه تلويزيوني محروم كند.
وي افزود: آمريكا سعي دارد با فشار آوردن بر شركت ماهواره‌اي فرانسوي يوتل ست كه يك شركت بين المللي است، باعث قطع سيگنال‌هاي ارسالي بر روي ماهواره هوايي ايران شود.
او بيان كرد: به همين منظور صدا و سيما با پيش‌بيني‌هاي لازم در اين زمينه از مدتها قبل مخفيانه شروع به راه اندازي ايستگاه‌هاي پرقدرت و سيگنال‌رساني زميني در نقاط مختلف كرد به طوري كه اكنون بيشتر استان‌هاي كشور بويژه ?? درصد خراسان رضوي زير پوشش اين پروژه قرار گرفتند.
وي گفت: فرستنده‌هاي تلويزيوني ديجيتالي دو، سه، شش و ?? كيلوواتي طي دو سال اخير در كشور به دست متخصصان داخلي ساخته و باعث بي‌اثر شدن تحريم‌هاي دشمنان و خودكفايي ملت در اين زمينه شده است كه ديگر ايران هيچ نيازي به ماهواره هوايي و شركت يوتل ست ندارد.
انتقاد از عدم وجود کتاب درباره
حمله آمريکا به هواپيماي مسافري ايراني
در دويست و سي و ششمين مراسم شب خاطره دفاع مقدس عنوان شد: يكي از دلايل محجوريت اخبار و شرح فاجعه حمله آمريکا به هواپيماي مسافربري ايران، به اين دليل بود كه ريز حقايق در بين بسياري از خبرهاي دفاع مقدس و خبرهاي داخلي آن زمان گم شد.
در اين مراسم که پنجشنبه ششم تير با حضور جمعي از رزمندگان و هنرمندان دفاع مقدس در حوزه هنري برگزار شد، پژمان پور جباري محقق و پژوهشگر با اشاره به واقعه 12 تير و حمله ناو آمريكايي به هواپيمايي مسافربري ايران و شهادت هموطنانمان گفت: يكي از دلايل محجوريت اخبار و شرح اين فاجعه به اين دليل بود كه ريز حقايق در بين بسياري از خبرهاي دفاع مقدس و خبرهاي داخلي آن زمان گم شد.
وي خاطرنشان كرد: امروز به جز چند كتاب خاطره هيچ كتاب مستندي در اين باره منتشر نشده است. ويليام راجرز كاپيتان ناو آمريكايي كه به هواپيماي ايران حمله كرد در سال 90 كتابي نوشت با نام «در مركز طوفان» كه در آن اين حادثه را توجيه كرد، اما ما هنوز هيچ كتاب پژوهشي قوي در اين رابطه نداريم و همچنين سايت خوبي كه شرح واقعه را در آن داشته باشيم راه‌اندازي نكرده‌ايم.
محمدصادق كوشكي نيز در اين مراسم شب خاطره با تاكيد بر اين كه جنگ تحميلي براي جنوب شهري‌ها بوده است، اظهار كرد: البته بالاشهري‌ها هم در جنگ بودند اما عمده جنگ تحميلي براي مردم محروم و پايين شهري و روستايي بوده است.
در اين مراسم مستند موج زنده ساخته حبيب احمد زاده با روايت پرويز پرستويي و فيلم موج مرده با بازي همين بازيگر و با موضوع حمله ناو آمريكايي براي حضار پخش شد.
محسن مومني شريف رييس حوزه هنري، حبيب احمدزاده نويسنده و كارگردان و خانواده جانبازان و شهدا و خانواده شهيد رضائيان خلبان هواپيماي مسافربري فاجعه 12 تير در اين مراسم حضور داشتند.
اخراج يک شاعر از جشنواره شعر امارات به خاطر حفظ حجاب
يک دختر فلسطيني که در جشنواره شعر امارات شرکت کرده بود، به اين دليل که حاضر نشد حجاب خود را مقابل داوران جشنواره بردارد، از مسابقه حذف و به غزه بازگردانده شده است.
به گزارش بولتن، عفاف الحساسنه پس از امتناع از برداشتن حجاب، از رقابت خارج شد و به غزه بازگشت. بعد از انتقادهاي زياد در کشورهاي منطقه نسبت به اين اقدام هيات داوران جشنواره شعر امارات، کميته برگزاري اين مسابقات اعلام کرد، اگرچه داوران از او خواستند که حجابش را بردارد، اما او بخاطر امتناعش اخراج نشد و علت حذفش، اشکالاتي بود که در شعر او وجود داشت.اغلب اشعار اين دختر فلسطيني درباره فراموش شدن فلسطين در ميان جوامع عربي است و در شعري که براي مسابقه ارائه کرده بود، شخصيت‌هاي عربي را که ادعاي پيشرفت و رهبري جهان عرب دارند، بي غيرت توصيف کرده بود.
انجمن نويسندگان و شاعران فلسطين نيز با انتقاد از رفتار توهين آميز داوران اين جشنواره، گزارش داد، عفاف محمد رجب الحساسنه دختر شاعر فلسطيني که در مرحله چهارم مسابقات بين‌المللي امير الشعرا در ابوظبي شرکت کرده بود، موفق به صعود از مرحله نخست شد و به جمع 200 شاعر برتر کشورهاي عربي پيوست، ولي در اين مرحله هيات داوران شرط باقي ماندن او در رقابت را برداشتن حجاب عنوان کردند که با مخالفت شاعره مواجه شد.
فشار آمريکا براي قطع شبکه‌هاي ايراني
شرکت خدمات ماهواره‌اي اروپايي-آمريکايي، اينتل‌ست، تصميم گرفته است تا شبکه‌هاي ايراني را از تاريخ اول جولاي (10 تير) به عنوان بخشي از موج بي سابقه ‌حملات تحت رهبري آمريکا عليه رسانه‌هاي ايراني، قطع کند.
اينتل ست اذعان کرده است که اين شرکت تحت فشارهاي آمريکا شبکه‌هاي ايراني را قطع مي‌کند.
اين شرکت خدمات ماهواره‌اي گفته است که اينتل ست در پي تمديد توافق با شبکه‌هاي ايراني بود اما دولت آمريکا مصمم است تا مانع چنين اقدامي از سوي اينتل ست شود.
همچنين پرس تي وي گزارش داد که دفتر کنترل دارايي‌هاي خارجي، آژانسي در خزانه‌داري آمريکا به رياست آدام زوبين که يک يهودي اشکنازي مي‌باشد، پشت اين فشارها به اينتل ست عليه ايران بوده است.
پرس تي وي پيش تر از دفتر کنترل دارايي‌هاي خارجي خزانه داري آمريکا خواستار پاسخ شده بود اما جوابي از آن دريافت نکرده است.
دولت‌ها و شرکت‌هاي ماهواره‌اي اروپايي مي‌گويند شبکه‌هاي ايراني را از ژانويه ???? قطع کردند و تحريم‌هاي غربي عليه ايران را به عنوان بهانه اين اقدام مطرح مي‌کنند. اين در حالي است که مايکل مان سخنگوي رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا به پرس‌تي‌وي گفته است که رسانه‌هاي ايراني مشمول اين تحريم‌ها نمي‌شوند.
در همين حال رئيس اسرائيلي-فرانسوي شرکت ماهواره‌اي يوتل ست با ارسال نامه‌هايي به چندين شرکت ماهواره‌اي از آن‌ها خواسته است تا همکاري با شبکه‌هاي ايراني را متوقف کنند. لابي اسرائيل در آمريکا نيز آشکارا از تلاش‌هاي اروپايي براي قطع برنامه‌هاي شبکه‌هاي ايراني حمايت کرده است.
براساس اعلام پرس تي وي، حمله به رسانه‌هاي ايراني نقض آشکار ماده ?? «اعلاميه جهاني حقوق بشر» است که بر حق آزادي رسانه‌ها تاکيد دارد.

 


امام جمعه قم گفت: دشمنان بايد بدانند خون‌هاي به ناحق ريخته شده شيعيان گريبانشان را مي‌گيرد و پيروان اهل بيت(ع) نيز هيچ‌گاه راه سيدالشهدا را رها نمي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي ديروز در خطبه نخست نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سه نوع از بندگان در مواجه با دين خدا اظهار کرد؛ مومنان، کافران و کساني که ميان اين دو هستند سه گروه از انسان‌‌ها را تشکيل مي‌دهند.
وي افزود: کافران در اين دنيا و هنگام جان دادن خواري و سختي زياد را بايد تحمل کنند و در روز قيامت نيز عذاب جسماني و معنوي مي‌بينند و از رحمت خداوند دور خواهند بود.
امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به فرخنده سالروز ميلاد امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: مردم ايران در جشن‌هاي اين روز سنگ تمام مي‌گذارند و اميدواريم خداوند به برکت وجود آن حضرت ملت ما را همواره پيروز گرداند.
متولي آستان مقدس حضرت معصومه«س» با تاکيد بر توجه به بعد معرفتي انتظار صحيح گفت: ائمه اطهار(ع) خلفا و جانشينان خداوند بر روي زمين هستند و هر کسي امام زمان خويش را نشناسد به مرگ جاهليت مرده است؛ دومين ويژگي انتظار صحيح بعد رفتاري است و براي اينکه انسان مطمئن شود که آنچه انجام مي‌دهد مورد رضايت امام عصر(عج) است بايد براساس دستورات مراجع تقليد رفتار کند؛ بعد عاطفي سومين ويژگي انتظار است و مردم ايران اين ويژگي را بسيار تقويت کرده‌اند.
سعيدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فاجعه هفتم تير و شهادت دکتر بهشتي و 72 تن از يارانش در سال 1361 عنوان داشت: در 11 تير ماه همان سال نيز شهيد صدوقي در محراب نماز به شهادت رسيد و در 12 تير ماه 1367 نيز نيروي دريايي آمريکا به هواپيماي مسافربري ايران حمله کرد و صدها تن را به شهادت رساند.
وي ادامه داد: مجموعه اين حوادث حقانيت نظام جمهوري اسلامي و خباثت استکبار جهاني به‌ويژه آمريکا را آشکارتر کرد؛ همين دشمني ديرينه غرب با ايران موجب شده است شعار «مرگ بر آمريکا» همچنان شعار اصلي ملت ايران باشد.
امام جمعه قم با اشاره به ديدار رئيس و مديران دستگاه قضايي کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: ايشان سلامتي و کارآمدي قوه قضائيه را دو هدف راهبردي اين دستگاه دانستند و تصريح کردند که در همه برنامه‌ها بايد اين دو هدف را مورد توجه قرار داد؛ ما نيز از آيت‌الله آملي لاريجاني تشکر مي‌کنيم و اميدواريم دستگاه قضايي در حد شأن جمهوري اسلامي ارتقا يابد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي با اشاره به خلق حماسه سياسي به عنوان اولين مطالبه رهبري در سال جاري اشاره و ابراز کرد: اين حماسه بزرگ در واقع پايان فتنه 88 بود و روسياهي براي فتنه‌گران ماند؛ کساني که آن سال تفاوت 10 ميليوني آرا را نپذيرفتند امروز مشاهده کردند که نظام اسلامي نسبت به راي مردم که حق‌الناس محسوب مي‌شود بسيار امانت‌دار است و حتي حاضر نيست به خاطر هفت‌دهم درصد آراء از اصول خود عدول کند به‌طوري که حتي بسياري از آنها خود اعتراف کردند که ادعاي تقلب در سال 88 دروغي بيش نبوده است.
سعيدي ادامه داد: مردم ايران حماسه سياسي را خلق کردند و اداره کشور را به شخصيتي روحاني سپردند؛ با توجه به سوابق حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني انتظار داريم که مشکلات کشوردر دولت آينده به سمت حل شدن پيش برود.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود به بيانات رهبري درباره پرونده هسته‌اي ايران اشاره و اظهار کرد: آمريکا و اسرائيل نمي‌توانند ايران اسلامي مستقل را تحمل کنند؛ ما با صراحت اعلام مي‌کنيم فناوري هسته‌اي حق مسلم ملت ايران است و با حفظ اين حق، دست همکاري ما به روي ديگران گشوده است ولي اگر استکبار جهاني به دنبال تسليم شدن مردم ما هستند بدانند که همين دست‌هاي گشوده به سيلي محکمي به صورت و مشت محکمي بر فرق زورگويان تبديل خواهد شد.
سعيدي با بيان اينکه نيمه شعبان به نام سرباز گمنام امام زمان(عج) ناميده شده است گفت: کارکنان وزارت اطلاعات در گمنامي و اخلاص به دفاع از انقلاب و اسلام مي‌پردازند و برگزاري آرام انتخابات يکي از دستاوردهاي آنان است.
متولي آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به شهادت شيخ حسن شحاته و ياران او در مصر بيان داشت: پليس مصر هيچ واکنشي عليه اين جنايت فجيع نشان نداد و همين امور موجب خشم شيعيان سراسر جهان شده است.
وي ادامه داد: شيعيان و اهل سنت در طول تاريخ همواره در کنار هم زندگي کرده‌اند اما امروز با تحريک صهيونيست‌ها و انگلستان و از طريق عالم‌نماهاي وهابي از شيعيان انتقام گرفته مي‌شود اما دشمنان بايد بدانند خون‌هاي به ناحق ريخته شده گريبانشان را مي‌گيرد و پيروان اهل بيت(ع) نيز هيچ‌‌گاه راه سيد‌الشهداء را رها نمي‌کنند. سعيدي خطاب به عالم‌نماهاي وهابي تصريح کرد: بدانيد که اين فتواهاي قتل بدون منطق شما بي‌پاسخ نخواهد ماند.

 


مراسم تشييع و خاکسپاري پيکر حاج حبيب‌الله معلمي، شاعر اهل بيت (ع) و دفاع مقدس، صبح پنج‌شنبه در شهر اهواز برگزار شد.
به گزارش ايسنا، اين مراسم از ساعت هشت صبح با خواندن زيارت عاشورا در حسينيه عاشقان ثارالله اهواز آغاز شد. سپس خيل جمعيت، تشييع پيکر شاعر دفاع مقدس حبيب‌الله معلمي را از اين حسينيه آغاز و در حالي که لحظه به لحظه به جمعيت اضافه مي‌شد، با شور و احساس به سوي بارگاه علي‌بن مهزيار اهوازي حرکت کردند. ميزان جمعيت مردان و زنان عزادار به حدي رسيد که باعث بسته شدن راه منتهي به آستان متبرک علي‌بن مهزيار اهوازي ‌شد.
در اين مراسم شخصيت‌هاي مذهبي، سياسي و لشکري از جمله آيت‌الله سيد محمدعلي موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز، عبدالعزيز فدعمي فرماندار و نمايندگان اهواز در مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند. آنگاه آيت‌الله موسوي جزايري بر پيکر مرحوم معلمي نماز خواند و سپس پيکر اين شاعر و عاشق اهل‌بيت(ع) در اين آستان متبرک به خاک سپرده شد.
پس از خاکسپاري، خانواده حبيب‌الله معلمي با قرائت بيانيه‌اي از مسئولان و دستگاه‌هايي که در اين مراسم همکاري کردند و مردم شهيدپرور و قدرشناس خوزستان که در هواي گرم اهواز حضور يافتند، تشکر کردند.
همچنين صادق آهنگران مداح اهل بيت (ع)، با حضور در ميان جمعيت تشييع‌کننده در حالي که مي‌گريست، گفت: حبيب‌الله معلمي‌ از راه دور مي‌آمد و در زمين کشاورزي خود بيل مي‌زد و شب هم با حالتي معنوي به خانه بازمي‌گشت. او اين چنين شخصيتي بود اما اکنون در ميان ما نيست.
وي افزود: من اگر چيزي دارم از استاد بزرگوارم حبيب‌الله معلمي دارم. من مدتي که به تهران رفته بودم کمي از او فاصله گرفتم ولي باز به ياد ايشان بودم. معلمي کسي است که با اين که اينهمه شعر در دوران هشت سال دفاع مقدس گفته بود، پس از آن هم براي شهيدان دفاع مقدس شعر مي‌سرود و اين اواخر با اين که در بستر بيماري بود باز هم براي شهيدان و امام حسين (ع) شعر مي‌گفت.
آهنگران ادامه داد: اکثر شهدا با زمزمه اشعار او به فيض شهادت رسيدند. بنابراين محال است که حبيب‌الله معلمي در قطعه شهيدان نباشد. شايد هم او در مقامي بالاتر از شهادت باشد.

 


«حسن شحاته» رهبر معنوي پيروان اهل‌بيت(ع) در مصر يکشنبه گذشته در حمله گروهي از طرفداران جريانهاي افراطي و تکفيري به همراه 3تن از يارانش به صورت بسيار فجيعي کشته شد.
حسن شحاته کيست؟
«حسن بن محمد بن شحاته بن موسي‌العناني» عالم ديني از پيروان مکتب اهل بيت عليهم السلام در مصر بود.
زندگينامه
شحاته 10 نوامبر 1946 در منطقه هربيط شهر ابوکبير در استان الشرقيه مصر متولد شد.
شحاته در خانواده‌اي با مذهب حنفي چشم به جهان گشود و سال 1996 به مکتب اهل‌بيت(ع) گرويد. وي به مدت 3 ماه به بهانه توهين به اديان بازداشت شد و مارس 1997 بدون تفهيم اتهام و محاکمه آزاد شد. وي همچنين سال 2009 براي دومين بار همراه بيش از 300 نفر از پيروان مکتب اهل بيت(ع) بازداشت و مدتي بعد دوباره آزاد شد و تا زمان شهادتش حق خروج از مصر را نداشت. شحاته و 3 نفر ديگر روز يکشنبه هفته گذشته (23 ژوئن 2013) به دست سلفي‌هاي تکفيري در روستاي ابومسلم استان جيزه مصر شهيد شد.
فعاليت‌هاي شحاته
مطبوعات مصر شحاته را جنجالي‌ترين عالم ديني اين کشور توصيف کرده‌اند.
شحاته معروف به علامه و عالم الازهر بود و پيشنمازي يکي از بزرگترين مساجد قاهره را به عهده داشت و سال 1973 مسئول امور عقيدتي يگان مهندسي ارتش مصر بود و برنامه‌هاي علمي در تلويزيون، راديو و مساجد برگزار مي‌کرد.
هزاران نفر از مردم مصر در مسجد شحاته جمع مي‌شدند تا به وي اقتدا کنند و سخنانش را بشنوند سخناني که حاوي واقعيت‌ها و حب اهل‌بيت(ع) بود و در اين سخنان ستمکاران، منافقان و فرقه‌هاي گمراه را رسوا مي‌کرد.
در حالي که اين مسجد مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره قرار داشت، شحاته با صداي بلند اقدامات صهيونيست‌ها را محکوم مي‌کرد به نحوي که هنگام سخنراني شحاته تدابير شديد امنيتي اطراف اين سفارتخانه اجرا مي‌شد.
شحاته فقط عالم ديني الازهر نبود بلکه استاد بسياري از علمايي بود که پاي درس وي نشستند. علماي بزرگ الازهر شحاته را مي‌شناسند زيرا با آنها همدرس بود. از دوران کودکي حب حضرت علي(ع) در قلبش بود هر چند در آن دوران پيرو مکتب اهل بيت(ع) نبود.
گرويدن شحاته به مکتب اهل بيت(ع) پنجاه سال طول کشيد، وي پس از آنکه در خواب پيامبر اسلام(ص) را ديد به مکتب اهل‌بيت(ع) گرويد و اين موضوع را به صورت علني در رسانه‌ها و مساجد مصر اعلام کرد؛ اين امر جنجالي را به راه انداخت و در نتيجه آن شمار قابل توجهي از هوادارانش به مکتب اهل بيت(ع) گرويدند.
شحاته مي‌گفت: از دوران کودکي با حب اهل‌بيت(ع) بزرگ شدم و پدرم و ديگر اعضاي خانواده‌ام دوستدار اهل‌بيت(ع) بودند و پدرم مکرراً با من درباره شخصيت اميرالمؤمنين(ع) صحبت مي‌کرد و مي‌گفت «پسرم! اميرالمؤمنين مدافع اسلام بود. هنگامي که پيامبر اسلام(ص) به تنهايي راه مي‌رفت مردم وي را اذيت مي‌کردند؛ ولي وقتي که با اميرالمؤمنين (ع) راه مي‌رفت، کسي جرات جسارت به وي را نداشت.»
شحاته همچنين تأکيد مي‌کرد: با صوفي‌ها 20 سال همصحبت بودم و سرانجام به اين نتيجه رسيدم که صوفي‌ها در اين زمان چند دسته بوده و يک گروه مقيد به احکام اسلامي نيستند و به ادعاي اينکه به آخرين مراتب ايمان رسيده‌اند، نماز را ترک کرده‌اند و خود را بي‌نياز از نماز مي‌دانند و گروهي نيز استاد چپاول اموال مردم به روش‌هاي مختلف است و سومين گروه نيز از صوفي‌گري به جز طبل و بوق زدن چيزي نمي‌داند.
شحاته درباره وهابي‌ها گفته است:‌«در مساجد به دشمنان اهل بيت(ع) از جمله وهابي‌ها حمله مي‌کنم. وهابي‌ها چهره اسلام را مخدوش کرده‌اند و عقايد نادرستي دارند به نحوي که معتقد به هيچ‌يک از ائمه(ع) نيستند و فقط «ابن تيميه» را قبول دارند و شأن وي را بالاتر از شأن پيامبر اسلام(ص) مي‌دانند در حالي که طبق کتب علمي و تاريخي ابن‌تيميه از لحاظ اعتقادات ديني فردي مشکوک است.»
شحاته ماجراي گرويدن به مکتب اهل بيت(ع) را اينگونه نقل کرده است:‌ از سال 1994 تا سال 1996 مجدانه براي کشف حقيقت تلاش کردم و سرانجام به حقيقت دست يافتم و به مکتب اهل بيت(ع) گرويدم و شروع به اظهار حب اهل‌بيت(ع) در هر محل و منطقه محل سکونتم کردم تا وظيفه‌ام را انجام دهم و مسلمانان را با واقعيتي که قرن‌ها مخفي نگه داشته شده بود، آشنا کنم.
شحاته جولاي 2012 يعني پس از پيروزي انقلاب مصر و رسانه‌اي شدن مسئله حسينيه‌هاي اين کشور، با مشکل حمله به حسينيه روستاي هربيط مواجه شد ولي خشونتي عليه وي صورت نگرفت.
قتل شحاته
شحاته دوم تير ماه 92 به همراه گروهي از پيروان مکتب اهل بيت(ع) مي‌خواستند مراسمي را به مناسبت نيمه‌شعبان در خانه يکي از اين افراد در روستاي ابومسلم برگزار کنند که پيش از آغاز مراسم گروهي از سلفي‌هاي افراطي و تعدادي از ساکنين اين روستا به خانه مذکور حمله کردند و شحاته و همراهانش را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند و او را بي‌رحمانه کشتند.

 


مراسم بزرگداشت شهادت شيخ حسن شحاته و جمعي از يارانش با حضور مراجع تقليد در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، جمعي از گروه‌هاي وهابي تکفيري چند روز پيش به مجلس جشني که به مناسبت نيمه شعبان در مصر برگزار شده بود حمله کرده و شيخ حسن شحاته، عالم بزرگ شيعي اين کشور را به همراه برادر و جمعي از يارانش با وضع فجيعي به شهادت رساندند.
در مراسمي که به همين مناسبت روز پنجشنبه از سوي مديريت حوزه علميه قم در مسجد اعظم برگزار شد، آيات عظام سبحاني، مکارم شيرازي و نوري همداني، اعضاي دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، اعضاي بيوت مراجع عظام تقليد، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، طلاب و فضلاي حوزوي و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
سخنران اين مراسم نيز آيت‌الله سيد احمد خاتمي، امام‌جمعه موقت تهران بود. وي 3 گروه را عاملان اصلي اين حوادث دانست و افزود: مباشران اين جنايات که در واقع ساد‌ه‌لوحاني شستشوي مغزي داده شده هستند نخستين عامل اينگونه جنايات به شمار مي‌روند.
امام‌جمعه موقت تهران اضافه کرد: مفتي‌هاي وهابي دومين عامل اينگونه جنايات محسوب مي‌شوند که مانند آب خوردن فتوا به قتل شيعيان مي‌دهند و صهيونيست‌ها هم سومين عامل هستند؛ اسلام خشن و وحشي و آيين ليبرال همان چيزي است که اسرائيل به دنبال آن است و به همين دليل مسلمانان را به جان هم مي‌اندازد و از اين قضيه استفاده مي‌کند.
خاتمي با اشاره به گروهک مزدور وهابيت که ساخته انگلستان است گفت: همه علماي شيعه عليه اين گروه فتوا داده و آنها را کافراني دانستند که ارتباطي با اسلام ندارند؛ امروز هم همه مسلمانان و علماي اهل سنت بايد با کمال شهامت اعلام کنند گروهک وهابي تکفيري ربطي به اسلام ندارد.

 


نايب رئيس کانون عالي شوراهاي اسلامي کار کشور از دولت يازدهم خواست تا مشکلات واحدهاي صنعتي و توليدي راکد و نيمه تعطيل کشور را که با کمترين توان و ظرفيت فعاليت مي‌کنند، برطرف کند.
محمد احمدي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: يکي از دغدغه‌هاي جامعه کارگري وضعيت بنگاه‌‌ها و واحدهاي توليدي است که به دليل مشکلات پيش رو در وضعيت تعطيلي يا نيمه تعطيلي به سر مي‌برند و با کمترين ظرفيت کار مي‌‌کنند.
وي ادامه داد: اگر توليد رونق گيرد بحث بيکاري و به تبع آن مشکل نيروهاي کار هم خود به خود برطرف مي‌شود بنابراين از رئيس‌جمهوري منتخب انتظار داريم وزيري را که مرتبط و آشنا به حوزه روابط کار و کارگري است و به اصل سه‌جانبه‌گرايي اعتقاد دارد، انتخاب کند تا تحولي در وزارت کار ايجاد شود.احمدي در ادامه حفظ اشتغال را يکي از اولويتهاي مهم کارگران برشمرد و گفت: جامعه کارگري بيش ازهر چيز به امنيت شغلي خود فکر مي‌کند زيرا حفظ امنيت شغلي، دلگرمي کارگران و تلاش براي احياي صنعت و توليد نيمه تعطيل کشور را موجب مي‌شود.نايب رئيس کانون شوراهاي اسلامي کار کشور با بيان اينکه تعطيلي و ورشکستگي کارخانجات توليدي بايد در اولويت رسيدگي دولت يازدهم قرار گيرد، افزود: اگر قانون اصلاح شود و قراردادهاي موقت و سفيد امضا هم برداشته وکارگران استخدام شوند،‌ تا وقتي که کارخانه‌ها و واحدهاي توليدي فعال نباشند و از حالت تعطيلي و رکود خارج نشوند، نتيجه‌اي ندارد.به گفته وي ابتدا بايد توليد و صنعت نيمه جان و در حال کماي کشور از بيهوشي درآيد و سپس امنيت شغلي کارگران مدنظر قرار گيرد.

 


استاندار خراسان رضوي در ديدار با وزير امور خارجه تاجيکستان بر آمادگي کامل اين استان براي توسعه مناسبات اقتصادي و فرهنگي با تاجيکستان تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمد حسين فروزان‌مهر در ديدار با وزير امور خارجه تاجيکستان توسعه روابط با کشورهاي مختلف به ويژه کشورهاي همسايه را از سياست‌هاي اساسي نظام و دولت برشمرد و اظهار داشت: روابط بين جمهوري اسلامي ايران و کشور تاجيکستان بر پايه احترام متقابل و منافع ملي دو کشور بنا نهاده شده است.
وي با اشاره به حجم قابل توجه مبادلات اقتصادي دو کشور گفت: موقعيت راهبردي اين استان فرصت مناسبي را براي توسعه روابط منطقه‌اي بين خراسان رضوي و استان‌هاي کشور تاجيکستان فراهم کرده است.
وي از آمادگي استان براي صدور خدمات فني مهندسي، تبادل دانشجو و استاد، توسعه گردشگري مذهبي و گردشگري سلامت خبر داد و گفت: بايستي از اين ظرفيت‌ها در راستاي ارتقاي سطح مناسبات استفاده شود.
فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: خراسان رضوي آمادگي دارد بخشي از نيازهاي خود از جمله نهاده‌هاي دامي و غلات را از طريق کشور تاجيکستان تأمين کند.
استاندار در ادامه با اشاره به برگزاري انتخاباتي سالم و قانونمند با مشارکت حداکثري مردم در کشورمان اظهار داشت: حضور حماسي مردم در انتخابات نشانه عمق علاقه و اعتقاد مردم به نظام جمهوري اسلامي و آمادگي خراسان رضوي براي توسعه مناسبات اقتصادي و ولايت فقيه است. با استقرار دولت جديد مناسبات دو کشور بيش از پيش افزايش يابد.
همراه خان ظريفي وزير امور خارجه تاجيکستان نيز ضمن ابراز خرسندي از حضور در ايران و شهر مشهد اظهار داشت: حضور گسترده و توأم با نشاط و شعف مردم ايران در انتخابات، توطئه‌هاي بدخواهان اين کشور را خنثي کرده است.
وي افزود: اين حضور نشانگر استمرار پايبندي آنان به اصول انقلاب اسلامي و پيروي آنان از رهبر کشورشان است.
وزير امور خارجه تاجيکستان از پيشنهاد استاندار خراسان رضوي مبني بر افزايش تعداد پروازها بين مشهد و دوشنبه، توسعه حمل و نقل ريلي و ترانزيت کالا، ارتقاي کنسولگري اين کشور به سرکنسولگري و برنامه ريزي براي افزايش تبادلات اقتصادي به ويژه در حوزه کشاورزي و انتقال آب به استان استقبال کرد.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
21 نفر از صنعتگران خوزستاني محصولات توليدي خود را در چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي صنايع کوچک و متوسط کشور مالزي عرضه کردند.
مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان خوزستان با اعلام اين خبر اظهار کرد: شرکت‌هاي صنعتي خوزستان به همراه 14 واحد توليدي کشورمان در نمايشگاه کوالالامپور حضور پيدا کرده‌اند.
رضا طاهري افزود: در اين نمايشگاه کشورهايي همچون کره، تايلند، چين، مالزي، ژاپن و تعدادي از کشورهاي ديگر حضور دارند.
وي محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه را نزديک به 40 فرآورده از خرماي خوزستان، صنايع غذايي، صنايع دستي، پوشاک صنعتي، انواع گياهان دارويي و فلزات صنعتي اعلام کرد.
بيشترين مراجعات نمايشگاهي، درغرفه‌هاي ايران مشاهده شد و اکثر بازديد‌کنندگان وقت بيشتري در غرفه‌هاي ايران به همراه تست محصولات غذايي ايراني داشتند.
طاهري هدف از برگزاري اين نمايشگاه را توسعه بازار و برقراري ارتباط تجاري دوجانبه اعلام کرد. در نمايشگاه بين‌المللي صنايع کوچک مالزي در مدت سه روز واحدهاي توليدي صنايع کوچک کشورهاي اتحاديه جنوب شرق آسيا (آ.سه.آن)، چين و ايران بخشي از محصولات صنعتي خود را به نمايش گذاشتند.

 


مديرعامل بورس انرژي گفت: براساس مدلي که وزارت نيرو طراحي کرده مصرف‌کنندگان عمده برق با همکاري شرکت‌هاي برق منطقه‌اي مي‌توانند برق مصرفي خود را از طريق بورس انرژي خريداري کنند.
شاپور محمدي با بيان مطلب فوق گفت: امکاني فراهم شده که مصرف‌کنندگان عمده برق از جمله شرکت‌هاي توليدي حاضر در بورس و فرابورس بتوانند برق مورد نيازشان را به طور مستقيم خريداري کنند.
مديرعامل بورس انرژي درباره مزاياي اين شيوه خريد برق گفت: در اين شيوه تامين نقدينگي از طريق خود شرکتها انجام مي‌شود به همين دليل باعث افزايش حجم معاملات مي‌شود در عين حال شرکتهاي برق منطقه‌اي به قوت خودشان باقي هستند و همين امر در متوازن کردن تقاضاي مصرف‌کنندگان عمده نقش بسياري دارد.
وي افزود: شرکت‌هاي برق منطقه‌اي به عنوان شرکت‌هاي خرده فروش برق به متوازن کردن تقاضاهاي مصرف‌کنندگان عمده کمک مي‌کنند. به عنوان مثال اگر بيش از حد خريد کردند مي‌توانند برق اضافه را بفروشند و يا جاهايي که کمتر خريدند به کمک برق منطقه‌اي مي‌توانند ميزان مورد نياز را تامين کنند.
مديرعامل بورس انرژي اظهار داشت: اين فرآيند مي‌تواند از طرفي به تامين نقدينگي شرکتهاي بزرگ که مصرف برق هزينه قابل توجهي از هزينه‌هاي جاري آنها است، کمک کند و از طرفي به صنعت برق در تامين نقدينگي چابک‌تر ياري مي‌رسانند و لزوما تامين نقدينگي برق وابسته به دولت نباشد و بخش خصوصي بتواند به طور مستقيم برق مورد نياز خود را خريداري کند و برنامه‌ريزي‌هايي براي اقتصادي کردن خريدهايشان داشته باشند.
محمدي در پايان در خصوص اجراي فازهاي عملياتي اين طرح گفت: وزارت نيرو به عنوان متولي اصلي اين طرح بايد دستورالعمل‌ها و مقررات لازم را تصويب کند که هم‌‌اکنون در اين وزارتخانه در حال پيگيري است و بورس انرژي بلافاصله بعد از انجام اين فرآيند آماده اجرا است.

 


شهرکرد- خبرنگارکيهان:
از خردادماه سال 1391 قيمت آرد و نان افزايش نداشته است و در مدت باقي مانده از فعاليت دولت دهم هم افزايش نخواهد داشت.
مديرکل غله و خدمات بازرگاني استان چهارمحال و بختياري که در گفت‌وگويي با خبرنگاران عملکرد اين اداره کل را توضيح مي‌داد، افزود: کاهش يا افزايش قيمت آرد و نان بستگي به سياست دولت يازدهم دارد و هر تصميمي که اتخاذ کند قابل اجراست.
محسن ضيايي نافچي اضافه کرد: هم‌اکنون دولت هر کيلو گندم ازکشاورزان را 720 تومان خريداري کرده و براي تبديل آن به آرد با مبلغ 465 تومان در اختيار کارخانه‌هاي توليد آرد قرار مي‌دهد.
وي ادامه داد: با اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها حدود 35درصد مصرف گندم در سراسر کشور کاهش يافته است.ضيايي جلوگيري از حيف و ميل آرد و واقعي شدن قيمت نان را دو دليل عمده کاهش مصرف گندم اعلام کرد.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کيهان:
ارتقاء فرهنگ مصرف بهينه و استفاده درست از منابع و توليدات کشور از راهکارهاي سريع‌الوصول حماسه اقتصادي مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامي است.
رئيس امور فرهنگي و ديني وزارت نيرو در چهارمين همايش مسئولان شوراي فرهنگ صنعت برق کشور در خرم‌آباد، از ايران به عنوان يکي از کشورهاي پرمصرف در دنيا نام برد و خاطرنشان کرد: متأسفانه کشور ما در بخش آب و انرژي و حتي در بخش مواد غذايي جزو کشورهاي پرمصرف است به گونه‌اي که جمعيت 75 ميليوني ايران، از لحاظ مصرف با کشور يک ميليارد و 300 ميليون نفري چين برابري مي‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي يزدان پرست تصريح کرد: براي نجات از اين وضع نياز به برنامه‌ريزي و تلاش مضاعف براي انجام کارهاي عميق بنيادي و فرهنگ‌سازي داريم که نقش رسانه‌ها فوق‌العاده حائز اهميت است.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مبني بر ضرورت بسيج عمومي جهت تحقق مصرف بهينه، اضافه کرد: براين اساس بايد با ترويج عملي آموزه‌هاي ديني، روايات و آيات متعدد متون ديني در اين رابطه تلاش کنيم.
يزدان‌پرست از بخش انرژي به عنوان رکن مهم و اساسي تحقق حماسه اقتصادي نام‌برد و اضافه کرد: تحقق حماسه اقتصادي در صنايع برق، آب، کشاورزي در گرو ايجاد زيرساخت‌هاست.
وي از تقويت باورهاي ديني و اعتقادي نيروي انساني به عنوان سرمايه تحقق حماسه اقتصادي نام برد و خاطرنشان کرد: نهادينه شدن اين مهم موجب مي‌شود افراد با انگيزه الهي و فرهنگ غني ديني با گذر از موانع و مناطق صعب‌العبوردر خدمات‌رساني آب و برق به مردم رکورد و نصاب جديد کسب کنند و وجود نيروهاي متخصص و کارشناسان متدين موجب ارتقاء کمي و کيفي خدمات ارائه شده به مردم مي‌شود.
يزدان‌پرست با بيان اين مطلب که تقويت فرهنگ ديني موجب حذف بسياري از هزينه‌هاي زايد زندگي و امور مختلف اداره کشور مي‌شود، گفت: نظام نامه فرهنگي جهت اجرا در بدنه وزارت نيرو و واحدهاي تابعه تدوين شده است.
وي با بيان اين مطلب که همه وظيفه داريم انديشه‌هايي که انسان را در مسير اشتباه سوق مي‌دهند با افکار جديد ديني و اعتقادي جايگزين کنيم، از انس با قرآن، آموزش مجازي قرآن به کارکنان، آشنايي با مفاهيم قرآن، ترويج آموزه‌هاي ديني و غني‌سازي اوقات فراغت را محور برنامه‌هاي امور فرهنگي و ديني وزارت نيرو برشمرد و اعلام کرد: وزارت نيرو طرحي تدوين کرده است که براساس آن با ايجاد انگيزه در ميان جوانان نخبه و برجسته و فراهم کردن شرايط شکوفايي استعدادها، دليلي براي خروج از کشور نداشته باشند.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
کار برداشت 800 هزارتن گندم در اراضي زراعي آذربايجان شرقي و خريد همزمان محصول مازاد کشاورزان، آغاز شد.
رئيس جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق افزود: اين استان با ميانگين توليد 800 هزارتن گندم، از قطب‌هاي توليد گندم کشور است و تلاش مي‌شود امسال کيفيت و کميت اين محصول افزايش يابد.
مسعود محمديان ادامه داد: همزمان با برداشت گندم از مزارع استان، خريد محصول مازاد کشاورزان در 36 مرکز خريد نيز آغاز شد.
اين گزارش حاکي است: در سال گذشته بيشترين درصد سطح مبارزه با آفت سن در ايران، با توجه به وسعت اراضي، متعلق به آذربايجان شرقي بود و مبارزه زميني با اين آفت، جايگزين مبارزه هوايي شد و در 39 هزار و 728 هکتار زمين زراعي آذربايجان شرقي با آفت «سن» مبارزه شد.
لازم به ذکر است که تبريز، هشترود، شبستر، مرند، مراغه، ملکان، چاراويماق، اهر، ميانه، هريس، ورزقان، سراب و بستان‌آباد، شهرهاي «سن‌خيز» استان هستند.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
رئيس هيئت وزنه‌برداري استان مرکزي با اعلام ميزباني اراک در مسابقات وزنه‌برداري قهرماني نوجوانان کشور افزود: اين مسابقات از امروز 8/4/92 با ورود تيم‌ها آغاز و تا سه‌شنبه 11/4/92 ادامه دارد.
سيدمحمد راهپيما گفت: در اين دوره از رقابت‌ها 27 تيم (آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، اصفهان، ايلام، بوشهر، تهران، توابع تهران، زنجان، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، خوزستان، سمنان، لرستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گيلان، فارس، قزوين، قم، مازندران، مرکزي، هرمزگان و همدان) شرکت دارند که در قالب 192 ورزشکار، 47 مربي و 26 سرپرست وزنه‌برداران نوجوان به رقابت خواهند پرداخت.

 


رئيس دارالقرآن سازمان زندان‌ها اعلام کرد: هم‌اکنون 250 مرکز آموزش‌هاي قرآني در زندان‌هاي کشور فعاليت مي‌‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدمحسن رباني در حاشيه برگزاري شانزدهمين دوره مسابقات قرآني کارکنان زن زندان‌هاي کشور در گفت‌وگو با فارس در ياسوج اظهار داشت: 250 دارالقرآن در زندان‌‌هاي کشور وجود دارد که خدمات مذهبي و فرهنگي ارزشمندي به جامعه هدف ارائه مي‌کنند.
رئيس دارالقرآن سازمان زندان‌ها عنوان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌اي که با سازمان دارالقرآن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منعقد شده، برنامه‌هاي اين مکان مذهبي براساس مفاد تفاهم‌نامه به مرحله اجرا گذاشته مي‌شوند.
رباني در ادامه افزود: با توجه به بستر فراهم شده در زندان‌هاي کشور استقبال از برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي مناسب ارزيابي و گزارش شده، اما راضي‌کننده نيست؛ از اين رو اجراي برنامه‌ها و افزايش تمايل جامعه هدف نيازمند برنامه‌ريزي‌هاي زياد در اين زمينه است.
مسئول دارالقرآن سازمان زندان‌‌هاي کشور، تعداد حافظان قرآني زندانيان سراسر کشور در يک جزء تا کل قرآن را بيش از يک هزار و 200 نفر عنوان و اضافه کرد: بيش از 60 درصد زندانيان در فعاليت‌هاي مذهبي و قرآني زندان‌‌ها شرکت مي‌کنند.
وي ادامه داد: کساني که به نوعي جرمي مرتکب شدند و بعد در مسير قرآن و فعاليت‌هاي مذهبي قرار گرفتند به‌گونه‌اي تغيير رفتار و رويه دادند که بازگشت مجدد آن‌ها به زندان به حداقل رسيده است.
اين مسئول تاکيدکرد: اميدواريم برنامه‌هاي بهتر و متنوع‌تري به جامعه هدف اين سازمان ارائه شود تا هرچه بيشتر شاهد تاثيرپذيري برنامه‌هاي مذهبي بر زندانيان باشيم.
وي تصريح کرد: برنامه‌هاي ساماندهي شده فرهنگي و مذهبي در امور زندان‌ها در 3 بخش کارکنان، زندانيان و سربازان وظيفه اجرا مي‌شود که برنامه کارکنان شامل روخواني و روان‌خواني، تجويد، مفاهيم و حفظ قرآن است.
رباني برنامه‌هاي فرهنگي و تربيتي اين مرکز را فعاليت‌هاي ستاد اقامه نماز، امر به معروف و نهي از منکر، برنامه کتاب و کتاب‌خواني، برنامه‌هاي ويژه مناسبت‌ها و اجراي برنامه‌هاي ورزشي و آموزشي عنوان کرد و گفت: سعي مي‌کنيم برنامه‌ ‌هاي فرهنگ و مذهبي را افزايش دهيم تا تمايل زندانيان به جرائم کمتر شود و ورود آن‌ها به زندان کاهش يابد.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
نمايشگاه کتاب و محصولات فرهنگي 18 ناشر کشوري در مجتمع قضايي اراک گشايش يافت.
در اين نمايشگاه آثار 18 ناشر کشوري در قالب سه هزار عنوان مورد بازديد علاقه‌مندان قرار گرفت.
کتاب‌هاي ارائه شده با موضوع حقوقي، فقه، قرآن، ادبيات و تاريخ است. همچنين حدود 500 عنوان نرم‌افزار هم در حوزه‌هاي مختلف در اين نمايشگاه وجود داشت و خريداران کتاب از تخفيف 25 درصد بهره‌مند شدند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10