(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 11 تـیـر 1392 - شماره 20531

ديوان عدالت اداري، دستور معاون سازمان تامين اجتماعي را باطل کرد
احمدي مقدم: رشوه و تباني با قاچاقچيان قابل چشم‌پوشي نيست
250 دستگاه تلفن همراه مسروقه در شيراز کشف و ضبط شد
ايران در توليد فاکتور 7 و داروي ام‌اس خودکفا شد
افزايش دو برابري ازدواج‌ها براي مردان و زنان در سنين بالاي 35و 30
نقص فني عامل فرود اضطراري پرواز سيرجان- تهران
رئيس سازمان نظام پرستاري اعلام کرد
حداقل و حداکثر حقوق پرستاران
آغاز گشت سيار تعزيرات در ماه مبارک رمضان
انبار پارچه آتش گرفت
حوادث کوتاه از کشور
افزايش دما در سراسر کشور
کلاهبردار 40 ميليارد ريالي در تفرش دستگير شد
اختلاف 2 باجناق به قتل فرد سوم ختم شد
دستگيري افسر تايلندي به اتهام قاچاق انسان
نمايش جسد پاگنده
مرگ 25 آتش‌نشان در آريزونا
دختر بختياري رکورددار بوسيدن زبان مار کبري
تبليغات همجنس‌گرايي در روسيه ممنوع شد
   


هيات عمومي ديوان عدالت اداري با ابطال دستور معاون اداري و مالي سازمان تامين اجتماعي، اعلام کرد: مقيد کردن بازنشستگي بيمه شده از جمله کارکنان سازمان تامين اجتماعي به داشتن سابقه 20 سال خدمت در سازمان مذکور غيرقانوني است.
ديوان عدالت اداري در اين حکم تصريح کرده است: نظر به اين که در ماده 76 قانون تامين اجتماعي با اصلاحات بعدي، مقرر شده است که مشمولان قانون در صورت حايز بودن حداقل 20 سال پرداخت حق بيمه مقرر در قانون، قبل از تاريخ تقاضاي بازنشستگي و داشتن شصت سال سن براي مردان و پنجاه و پنج سال سن براي زنان، حق استفاده از مستمري‌ بازنشستگي را خواهند داشت، بنابراين صرف پرداخت حق بيمه مقرر در قانون و با شرايط مذکور در آن براي بازنشستگي کافي است. از اين جهت مقيد کردن بازنشستگي بيمه شده از جمله کارکنان سازمان تامين اجتماعي به داشتن سابقه 20 سال خدمت در سازمان مذکور، خارج از شرايط مقرر در ماده فوق‌الذکر است و به استناد بند 1 ماده 19 و ماده 42 قانون ديوان عدالت اداري حکم به ابطال آن صادر مي‌شود.»

 


فرمانده نيروي انتظامي اعلام کرد: رشوه و تباني با قاچاقچيان از تخلفات غيرقابل چشم‌پوشي کارکنان سازمان است و مأمور متخلف از سازمان اخراج مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي در همايش سراسري معاونان نيروي انساني گفت: مأمور پليسي که سر چهار راه مي‌ايستد به تعبير مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) مجاهد في‌سبيل‌الله است، بايد به مأموران خود آموزش دهيم که براي رضاي خدا کار کنند؛ کساني که مال حرام را به زندگي خود وارد مي‌کنند از ياد خدا دور شده و دچار گرفتاري و مشکلات متعددي مي‌شوند.
وي با اشاره به راه‌اندازي قرارگاه باقرالعلوم در ناجا، گفت: اين قرارگاه به منظور شايسته‌سالاري در بين کارکنان نيروي انتظامي است به نحوي که بايد بسترهاي لازم به منظور تقويت استعدادهاي کارکنان را فراهم کنيم.
فرمانده ناجا در اين خصوص ادامه داد: در اين قرارگاه بايد بسترهاي لازم جهت رسيدن به پليس شايسته آماده شود؛ پليس شايسته تنها در پليس حرفه‌گرا، داراي منزلت اجتماعي، فناوري نوين و تجهيزات مدرن تعريف نمي‌شود بلکه بايد انساني به واقع متعهد و شايسته باشد.
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود درباره آينده کارکنان اين سازمان،‌اظهار داشت: هر کدام از درجه‌داران امروز، فرماندهان فردا هستند که با کفايت و کارداني خود به اين مقام دست مي‌يابند.
فرمانده نيروي انتظامي به سختگيري‌هاي بي‌مورد در تنبيهات و بي‌رحمي در کميسيون‌هاي انضباطي اشاره کرد و افزود: نيروي انتظامي مکاني براي اصلاح و تربيت نيست؛ نبايد براي خطاهاي کوچک کارکنان که قابل اغماض است، پرونده تشکيل داد و آن‌ها را به دادگاه معرفي کرد بلکه بايد آنان را تأديب کرد، اما برخي از خطاها مانند رشوه و تباني با قاچاقچيان تخلفات غيرقابل چشم‌پوشي است و مأمور متخلف از سازمان اخراج مي‌شود.
احمدي مقدم بر مديريت نظام تشويق و تنبيه تأکيد کرد و گفت: بايد اين نظام به يک اصل تبديل شود.
وي در خصوص دوره آموزشي سربازان، گفت: آموزش سربازان بايد استاني شود و مراحل مقدماتي اين تصميم در ستاد کل نيروهاي مسلح در حال پيگيري است، بايد بدانيم که خوشبختانه آموزش در استان‌ها اصولي است.
احمدي مقدم در ادامه گفت: در حال حاضر، سربازان براي فراگيري آموزش بايد مسافت‌هاي زيادي را طي کنند و پس از آن وقتي به استان محل خدمت خود اعزام مي‌شوند با اقليم و فرهنگ آن مکان سازگاري ندارند و بايد دوباره دوره‌هاي آموزشي را طي کنند؛ براساس مذاکره صورت گرفته با ستاد کل نيروهاي مسلح، نيروي انتظامي درخواست کرد تا از شمول متمرکز بودن مراکز آموزشي خارج شود البته اين پرسه زماني طولاني را طي مي‌کند.

 


فرمانده انتظامي شيراز از دستگيري دو سارق در اين شهرستان خبر داد و گفت: پس از بازرسي از مخفيگاه سارقان 250 دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه کشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، همچنين فرمانده انتظامي شيراز از دستگيري دو سارق و کشف 250 تلفن همراه مسروقه در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ بهادر اسماعيلي گفت: ماموران کلانتري 19 بوستان شيراز در پي کسب خبر مبني بر وجود دو سارق در حوزه استحفاظي خود عمليات دستگيري اين افراد را آغاز کردند.
وي افزود: با انجام کارهاي اطلاعاتي، سارقان شناسايي و در يک عمليات منسجم هر دو نفر را دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز تصريح کرد: پس از بازرسي از مخفي‌گاه سارقان 250 دستگاه گوشي تلفن همراه، هشت پانل ضبط، 50 پايپ استعمال شيشه، يک پايپ‌سازي، 20 ضبط خودرو و دو پلاک موتورسيکلت مسروقه کشف شد.
اسماعيلي در پايان گفت: هر دو متهم براي تحقيقات و بررسي بيشتر و همچنين شناسايي مالباختگان در اختيار پليس آگاهي اين استان قرار گرفتند.

 


معاون سازمان غذا و دارو از افتتاح خط جديد توليد يک نوع داروي پيشرفته ضد سرطان اوايل هفته آينده، توليد ماده اوليه پني‌سيلين جي در کشور و خودکفايي ايران در توليد فاکتور 7 خوني و داروهاي MS خبر داد.
شمس علي رضازاده در گفت‌وگو با فارس، از افتتاح خط جديد توليديک نوع داروي hi-tech سرطان در کشور که داروي دوستاکسل است و در درمان انواع سرطان کاربرد دارد، طي هفته آينده خبر داد.
وي ادامه داد: در حوزه داروي بيماران هموفيلي نيز در توليد فاکتور 7 خوني به توليد کامل در کشور رسيده‌ايم و از اين نظر کشور ما به خودکفايي رسيده است که يک دستاورد بزرگ در حوزه دارويي در منطقه و جهان محسوب مي‌شود.
معاون دارويي سازمان غذا و دارو گفت: در مورد داروي بيماران مبتلا به MS نيز تقريبا تمام داروهاي مورد نياز اين بيماران در داخل کشور توليد مي‌شود و عملا ديگر نيازي به واردات نداريم و بيش از 3 شرکت مختلف در توليد اين داروهاي بيوتکنولوژي فعاليت دارند.وي گفت: با اين حال چون ممکن است برخي از بيماران علاقه‌مند به استفاده از داروي خارجي باشند هنوز واردات داروي خارجي ام‌اس را ممنوع نکرده‌ايم.
وي افزود: در مورد داروي بيماران پيوندي نيز هم توليد داخل داريم و هم توليد داروي خارجي تحت ليسانس در کشور انجام مي‌شود که با قيمت مناسب‌تري در اختيار بيماران قرار مي‌گيرد.رضازاده ادامه داد: از نظر فرآورده‌هاي خوني نيز آلبومين با ارسال پلاسماي ايراني در خارج به اندازه کافي توليد مي‌شود و ديگر نيازي به واردات اين دارو از خارج نداريم.
وي اضافه کرد: ماده اوليه پني‌سيلين جي نيز از امسال براي اولين بار با حجم بالا در کشور توليد مي‌شود و در مجموع فضاي خوبي براي توليد دارو و مواد اوليه دارويي در کشور ايجاد شده است.

 


مدير کل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان از دوبرابر شدن ازدواج مردان بالاي 35 سال و زنان بالاي 30 سال در کشور خبر داد.
مسعود اميني در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، گفت: در سال 91 بالغ بر 831 هزار و 670 ازدواج به ثبت رسيده که مردان گروه سني 20 سال تا 24 سال با 312 هزار و 498 واقعه ازدواج و زنان گروه سني 20 تا 24 سال با 275 هزار و 837 واقعه ازدواج، بيشترين آمار ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.
وي با اشاره به افزايش ازدواج مردان بالاي 35 سال و زنان بالاي 30 سال ادامه داد: ازدواج بالاي 30 سال براي زنان 10/5 درصد در سال 90 بوده که در سال 91 به 11/2 درصد افزايش يافته است.
اميني افزود: ازدواج مردان بالاي 35 سال در سال 90 نيز 8/6 درصد بوده که به 8/8 درصد در سال 91 افزايش يافته است.
مديرکل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اين در حالي است که در سال 84 سهم ازدواج‌هاي مردان بالاي 35 سال 6/7 درصد و زنان بالاي 30 سال 6/3 درصد بوده است.

 


مدير کل فرودگاه‌هاي استان کرمان گفت: نقص فني در موتور شماره 4 پرواز روز گذشته خط هوايي سيرجان-تهران، موجب فرود اضطراري اين هواپيماي متعلق به شرکت هواپيمايي ماهان در فرودگاه سيرجان شد.
به گزارش خبرگزاري تسنيم، مدير کل فرودگاههاي استان کرمان، با اشاره به اينکه پرواز مذکور رأس ساعت 13 و 30 دقيقه، سيرجان را به مقصد تهران ترک کرد، افزود: تنها 16 دقيقه پس از برخاستن، خلبان به برج مراقبت اعلام درخواست فرود اضطراري کرد که خوشبختانه با تدبير خلبان و هدايت صحيح برج مراقبت و هوشياري نيروهاي عملياتي، هواپيما به همراه 65 سرنشين و خدمه پروازي به سلامت به زمين نشست.
وي با اشاره به اينکه پس از اعلام به شرکت هواپيمايي ماهان، بلافاصله پروازي جايگزين از فرودگاه مهرآباد عازم فرودگاه سيرجان شد، تصريح کرد: اين پرواز ساعت 18 و 30 دقيقه وارد سيرجان شد و پس از سوار کردن تمامي 65 مسافر بازمانده از سفر، سيرجان را به مقصد تهران ترک کرد.
محمد نخعي با تأکيد بر اينکه در مدت پرواز و فرود به هيچ يک از مسافران و خدمه پروازي صدمه و آسيبي نرسيد، اظهار کرد: پس از بررسي و اعلام نظر کارشناسان فني مشخص شد به هواپيما نيز خسارتي وارد نشده و مي‌تواند پس از برطرف شدن نقص فني فرودگاه سيرجان را ترک کند.

 


رئيس سازمان نظام پرستاري به اعلام حداقل و حداکثر دريافتي پرستاران پس از اجراي قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري پرداخت و گفت: ميزان اين افزايش حقوق مبتني بر عملکرد پرستار خواهد بود.
محمد ميرزابيگي در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به پنج مصوبه دولت براي پرستاران از جمله تعيين تکليف نهايي قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري، عضويت پرستاري در شوراي عالي بيمه سلامت، صدور پروانه کار پرستاري و تشکيل معاونت امور پرستاري در وزارت بهداشت عنوان کرد: براي اجراي قانون تعرفه‌گذاري، مسير تاييد وزارت بهداشت را طي کرده و در کميسيون‌هاي تخصصي شوراي عالي بيمه حضور پيدا کرده‌ايم.
وي درباره سقف و کف دريافتي پرستاران پس از تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري اظهار کرد: اين ميزان دريافتي متفاوت است. در سال 83، يک پرستار شاغل در بخش دولتي که 12 سال سابقه خدمت دارد، 130 هزار تومان حقوق مي‌گرفت که در آن زمان از کم‌ترين حقوق کشور هم پايين‌تر بود.
ميرزابيگي اضافه کرد: اکنون دريافتي يک پرستار شاغل در بخش دولتي با 12 سال سابقه خدمت، به طور ميانگين يک ميليون تومان است که البته ممکن است بسته به ميزان ارائه خدمت کمي بيشتر يا کمتر شود. البته در بخش خصوصي وضعيت پرداختي‌ها مطلوب نيست و به حدود 400 تا 500 هزار تومان در ماه مي‌رسد.
وي اضافه کرد: اگر تعرفه‌گذاري به شکل صحيح اجرا شود، دريافتي پرستاران دو برابر خواهد شد. البته اين افزايش نه از حقوق دولتي بلکه از درآمدهاي بيمارستان تامين مي‌شود و مبلغ ثابتي هم نيست ممکن است يک ماه کمتر و يا يک ماه بيشتر باشد. به هر حال مبتني بر عملکرد پرستار است.

 


رئيس سازمان تعزيرات حکومتي گفت: گشت سيار سازمان تعزيرات حکومتي به مناسبت ماه رمضان از اواخر تيرماه آغاز مي‌شود.
علي مژدهي‌پور با اعلام اين خبر گفت: اين طرح با همکاري سازمان حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان، شوراي اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، درمان برگزار خواهد شد.
وي افزود: ما در هر ماه حدود 70 هزار گشت سيار فعال در کشور را داريم که اين گشت‌ها به مناسبت‌هاي مختلف تشديد مي‌شود.
رئيس سازمان تعزيرات حکومتي با اشاره به برخورد جدي اين سازمان با متخلفان، تاکيد کرد: تعزيرات حکومتي به عنوان مرجع رسيدگي کننده در چارچوب‌ صلاحيت‌هايي که قانونگذار براي آن مشخص کرده است در اسرع وقت به پرونده تخلفات رسيدگي خواهد کرد.

 


صبح ديروز در خيابان خيام يک انبار پارچه به علت چيدمان نادرست و رعايت نکردن نکات ايمني دچار حريق شد.
اين اتفاق در ساعت 11 و 4 دقيقه به سامانه آتش‌نشاني اعلام شد و سريعا 5 ايستگاه آتش‌نشاني به محل مورد نظر اعزام شدند.
آتش‌نشان‌ها پس از مستقر شدن مشاهده کردند که دود و آتش تمام انبار پارچه را در بر گرفته است.
ماموران با به‌کارگيري از تجهيزات و مهارت خود وارد کارگاه شدند و تا حال حاضر نيز عمليات ادامه دارد ولي در حين اطفاي حريق 5 تن از آتش‌نشان‌ها دچار آسيب‌ديدگي شدند که دو تن از آنها به دليل شدت صدمات وارده توسط عوامل اورژانس به بيمارستان انتقال داده شدند.
با تلاش آتش‌نشان‌ها، حريق ايجاد شده به طور نسبي مهار گشته و ماموران آتش‌نشان به خارج کردن دود از داخل انبار يک هزار متري پارچه پرداختند.
به گفته ماموران آتش‌نشاني خسارت وارده به مالکان اين پارچه بيش از يک ميليارد تومان برآورد شده است.همچنين طبق نظر کارشناسان اين اتفاق به دليل گنجاندن بيش از ظرفيت طاقه پارچه در انبار و رعايت نکردن نکات ايمني در روشنايي رخ داده است.

 


مرگ 2 شناگر
رشت و رودسر- خبرنگاران کيهان:جوان 25 ساله به نام سعيد باقري‌پور ساکن تهران که به همراه خانواده خود براي گذراندن اوقات فراغت به سواحل بخش چابکسر شهرستان رودسر سفر کرده بود به دليل شنا در خارج از محدوده طرح سالم سازي دريا و عدم آشنايي با فنون شنا غرق شد و در حادثه ديگر جواني 32 ساله به نام هيبت براي شنا به رودخانه‌اي در شهرستان شفت رفته بود که وي نيز به علت عدم آشنايي با فنون شنا جان خود را از دست داد.
برخورد با سوداگران مرگ
اراک- خبرنگار کيهان: زوج جواني که اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي مي‌کردند در ساوه شناسايي و دستگير شدند. در بازرسي محل سکونت متهمان 88 گرم ماده مخدر شيشه و يک دستگاه ديجيتال توزين مواد کشف شد و متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.
دستگيري سارق
فارس- قزوين: ماموران انتظامي قزوين از دستگيري 6 سارق و کشف 17 فقره سرقت در اين شهرستان، طي 2 روز گذشته خبر دادند. متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي شهرستان معرفي شدند.
بازداشت قاچاقچي
* فرمانده انتظامي ايلام از دستگيري 2 قاچاقچي آثار باستاني و کشف 3 شي عتيقه خبر داد و اظهار داشت: اين اشياي عتيقه شامل مجسمه بزکوهي نقره، يک عدد کاسه شيرنشان و مجسمه شير و گاو از جنس مفرق است.
قاچاقچيان قصد داشتند اشياي عتيقه را از استان خارج کنند که با هوشياري ماموران شناسايي و در يک تعقيب و گريز چند ساعته دستگير شدند.
مسافرت ناتمام خانوادگي
* حادثه رانندگي در محور زرين‌آباد شهرستان دهلران ايلام يک نفر کشته و 4 نفر مجروح بر جاي گذاشت. در اين حادثه يک دستگاه خودرو پرايد به علت عدم آشنايي راننده با جاده و سرعت بيش از حد مجاز از جاده منحرف شده به داخل دره سقوط کرد که در اثر آن راننده خودرو در دم جان باخت و 4 سرنشين ديگر مجروح شدند.

 


تا روز چهارشنبه دماي هوا در اکثر مناطق کشور افزايش مي‌يابد.
به گزارش سازمان هواشناسي کشور، براساس آخرين نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي، در برخي مناطق شمال شرق، ارتفاعات مرکزي البرز، دامنه‌هاي مرکزي و جنوبي زاگرس افزايش ابر، رگبار موقتي باران گاهي با رعد و برق و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.
براساس اين گزارش، در دو روز آينده شرق درياي عمان مواج است و تا روز چهارشنبه دماي هوا در اکثر مناطق کشور افزايش مي‌يابد و از اين روز به بعد کاهش نسبي دما در نوار شمالي رخ مي‌دهد.
گفتني است، امروز در برخي نقاط جنوب غرب پديده باد و گرد و خاک دور از انتظار نيست.
لازم به ذکر است، وضعيت آب و هواي استان‌هاي تهران و البرز امروز، صاف تا کمي ابري و گاهي وزش باد پيش‌بيني مي‌شود و همچنين دماي هوا در بيشينه خود به 36 درجه و در کمترين حالت به 25 درجه بالاي صفر خواهد رسيد.

 


اراک-خبرنگار کيهان:
فرمانده انتظامي استان مرکزي، از دستگيري کلاهبردار حرفه‌اي 40 ميليارد ريالي در تفرش خبر داد.
سرتيپ عزيزالله ملکي گفت: در پي ارجاع پرونده‌اي از بازپرسي همدان، مبني بر کلاهبرداري فردي در چندين استان کشور، مأموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تفرش تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري اين فرد آغاز کردند.
ملکي گفت: در تحقيقات صورت گرفته از متهم مشخص شد، اين فرد که داراي سوابق متعدد سرقت و کلاهبرداري است با شگردي خاص و جلب اعتماد شهروندان، دسته چک آنها را در قبال پرداخت وجهي اخذ و بيش از 40 ميليارد به اين طريق کلاهبرداري کرده است.وي با اشاره به روند تکميلي تحقيقات پرونده کلاهبرداري اين فرد، از کليه شهروندان درخواست کرد، تحت هيچ عنوان اسناد و مدارک خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند.


 


اختلاف دو باجناق باعث قتل فرد ديگري در محل کشتارگاه دام در کهريزک شد.
سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: در جريان اين درگيري که آذرماه سال گذشته در مقابل درب ورودي يک واحد کشتارگاه دام در جاده کمربندي کهريزک اتفاق افتاده است فردي به هويت «حامد-ب» 23 ساله با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است.
با آغاز رسيدگي به پرونده در اداره دهم، علاوه بر دوربين‌هاي مداربسته که صحنه نزاع و درگيري را به صورت کامل ضبط کرده بود، شهود صحنه جنايت نيز در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان کردند که فرشاد و محمدرضا در حال خارج شدن از کشتارگاه بودند که در همان لحظه حامد (مقتول) به همراه يکي از دوستانش به نام «حسين.ع» (45 ساله)، قصد ورود به داخل کشتارگاه را داشتند که ناگهان در مقابل درب ورودي با يکديگر درگير شده و حامد با قمه به سمت فرشاد و محمدرضا حمله‌ور شد و آنها را زخمي کرد.
همچنين فرشاد و محمد نيز با چاقو‌هاي مخصوص کشتارگاه که همراه خود داشتند، ضرباتي را به وي (حامد) وارد و پس از ارتکاب جنايت، با خودرو سواري مگان متعلق به فرشاد از محل متواري شده‌اند.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با توجه به دلايل و مدارک بدست آمده که طي آنها عاملان جنايت شناسايي شده بودند، کارآگاهان به محل سکونت هر دو متهم در شهرري مراجعه و اطلاع پيدا کردند که فرشاد و محمدرضا، پس از ارتکاب جنايت از محل سکونت خود متواري شده‌اند اما با انجام اقدامات پليسي بالاخره با شناسايي مخفيگاه دو فرد ياد شده گرفتار قانون مي‌شوند.
فرشاد در خصوص انگيزه ارتکاب جنايت و قتل حامد به کارآگاهان گفت: «هيچ مشکل شخصي با حامد نداشتم در حالي که اختلاف من با حسين بود؛ من و حسين تا حدود يک هفته قبل از جنايت با يکديگر باجناق بوديم تا اينکه حسين از همسرش (خواهر زن فرشاد) متارکه کرد و از آن زمان بود که اختلاف من و حسين آغاز شد و او دائما با تماس‌هاي تلفني مرا تهديد مي‌کرد».
فرشاد در خصوص روز جنايت نيز به کارآگاهان گفت: «روز حادثه و پس از پايان کار، در حال خروج از کشتارگاه بوديم که به صورت اتفاقي با حسين و حامد روبرو شديم؛ حسين به من نگاه بدي کرد و فرياد زد: «بزن»؛ ناگهان حامد يک قبضه قمه از پشت کمرش بيرون کشيد و به سمت من و محمدرضا حمله‌ور شد و هر دو نفرمان را مجروح کرد؛ ما نيز چندين ضربه به حامد زديم که او بر روي زمين افتاد و بلافاصله از محل متواري شديم».

 


يک افسر پليس تايلند به اتهام قاچاق انسان و آزار جنسي زنان مسلمان ميانمار بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاري روهينگيا (رنا)، يک مقام ارشد مرکز پليس منطقه «کورابوريروز» گفت: دستگيري افسر پليس تايلند پس از آن صورت گرفت که يک زن 25 ساله ميانماري چندين بار توسط وي مورد آزار جنسي قرار گرفته است.
ويراسيل کوانسنگ گفت: اين اولين گزارش مبني بر قاچاق انسان توسط پليس سلطنتي تايلند است.

 


جسد پاگنده بعد از 50 سال به نمايش گذاشته شد.
بعد از 50 سال نگهداري يک پاگنده 26 فوتي در يخچال، بالاخره اين پاگنده در موزه عجايب در تگزاس به نمايش گذاشته شد. اين پاگنده پشمالو گنده، به گفته مالک، در دهه 1960 در مينه‌سوتا شکار شده است و حالا در موزه‌اي در آستين تگزاس به نمايش گذاشته شده است. استيو بوستي مالک موزه گفت پاگنده شبيه انسان‌هاي نئاندرتال است.
در همان سال‌هاي کشف پاگنده، دو ديرينه‌شناس به نام‌هاي ايوان ساندرسون و برنارد هيوولمن، واقعي بودن جسد را تاييد کردند. البته هانسون ابتدا گفته بود که جسد مرد يخي را در سيبري کشف کرده و بعد گفت در مينه‌سوتا با شليک گلوله، شکار شده است.

 


آتش‌سوزي گسترده در آريزوناي آمريکا تاکنون موجب مرگ حداقل 25 آتش‌نشان شده است. اين آتش‌سوزي روز جمعه آغاز شد، اما روز يکشنبه به دليل بالا رفتن دماي هوا، خشکي منطقه و وزيدن باد شدت گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شبکه خبر، منابع خبري آمريکا اعلام کردند، ساعت 6 عصر روز شنبه به وقت محلي بود که اعلام شد ارتباط با آتش‌نشان‌هايي که براي مهار آتش منطقه «ياواپي کانتي»‌ اعزام شده‌اند، قطع شده است. تاکنون مرگ 25 نفر از اين افرادتاييد شده است.
سرعت پيشروي حريق به حدي بود که 50 خانه در منطقه‌اي به مساحت 135 کيلومتر تخليه شد. با ادامه آتش‌سوزي چندين منطقه ديگر نيز تخليه شد.
مقامات محلي اعلام کرده‌اند که‌آتش در حال حاضر منطقه‌اي به وسعت 400 هکتار را در بر گرفته است. اين آتش‌سوزي روز جمعه آغاز شد، اما روز يکشنبه به دليل بالا رفتن دماي هوا، خشکي منطقه و وزيدن باد شدت گرفت.در حال حاضر 200 آتش‌نشان مشغول مهار آتش هستند و 130 نفر ديگر به همراه تجهيزات و بالگردهاي اطفا حريق در مسير رسيدن به منطقه هستند.
همزمان آتش‌سوزي ديگري هم در ايالت آريزونا رخ داده است. اين آتش‌سوزي شنبه شب آغاز شده و اکنون نيم هکتار از زمين‌هاي منطقه درگير آن شده‌اند.

 


دختر چهارمحال بختياري با بوسيدن زبان مار کبري نام خود را در گينس ثبت کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران فرزندان علي غلامي ارجنکي، مارگير اهل چهارمحال و بختياري با 12ساعت ماندن در آکواريوم مارهاي سمي، رکورد جهاني را شکستند.
فائزه و غلامرضا غلامي، در اين مدت مشغول بازي با 30 مار سمي شدند. اين نوجوانان اکنون حکم ثبت اين رکورد در کتاب جهاني گينس را از آن خود کرده و تنديس طلاي جهان را دريافت کرده‌است.
فائزه غلامي، رکورد بوسيدن نوک زبان مار کبري را هم در کتاب گينس به ثبت رسانده است.
علي غلامي ارجنکي که دارنده مجوز صيد مارهاي سمي و غيرسمي از سازمان حفاظت از محيط‌زيست و مراکز علمي پژوهشي ايران است، نمونه‌هايي از خزندگان نقاط مختلف کشور را در اختيار دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي کشور قرار مي‌دهد.

 


به دنبال قانوني شدن ازدواج همجنس‌گرايان در 13 ايالت آمريکا، پوتين تبليغات همجنس‌گرايي در کشور روسيه را بطور رسمي ممنوع اعلام کرد.
براساس قانون جديد اين کشور آن دسته از شهروندان روسيه که با هدف ايجاد ذهنيت نادرست در کودکان درباره پديده همجنس‌گرايي و معادل قرار دادن روابط زناشويي که با روابط همجنس‌گرايانه تبليغ مي‌کنند جريمه‌اي به ميزان 156دلار پرداخت خواهند کرد.
اين طرح به تصويب پارلمان رسيده است و پوتين نيز وعده داده بود آن را امضا خواهد کرد.
براساس اين قانون، اگر تبليغات همجنس‌گرايانه در سطح رسانه‌ها يا اينترنت صورت بگيرد، مقامات مسئول حدود 6250 دلار جريمه خواهند شد.
شهروندان خارجي نيز براساس اين قانون در کنار پرداخت جريمه با احتمال بازداشت به مدت 15روز و اخراج از روسيه روبه رو هستند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10