(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 11 تـیـر 1392 - شماره 20531

حديث دشت عشق
کميته ملي المپيک مخالفت رسمي خود را اعلام کرد
ابهام در برگزاري انتخابات فدراسيون کشتي
اخبار کوتاه از فوتبال
آخرين اخبار از بازي هاي داخل سالن آسيا - اينچئون کره جنوبي
پايان 29 بازي بدون شکست اسپانيا
قدرت نمايي برزيل با قهرماني در جام کنفدراسيون‎ها
نمايش تحسين برانگيز واليباليست هاي کشورمان در ساساري
برتري 4 بر 2 ايران برابر ايتاليا
خواندني از ورزش ايران
120 روز اردو براي تيم ملي فوتبال ايران
پيروزي تيم واليبال نوجوانان ايران مقابل فرانسه
رضازاده نايب رئيس وزنه برداري غرب آسيا
   


به ياد انقلابي شهيد «مهدي عمرو»
انقلابي شهيد سال پنجاه و هفت
زمانه داشت به جاهليت برمي‌گشت. دوباره بايد کسي به‌پا مي‌خاست. کسي که زخم زمين روي دوش‌هايش بود و درد زمان در خروش فريادش. و روح خدا در کالبد زمان بود و کسي که مرد عمل بود. امام امت.
امام آمد و به دنبال آن عدل از خواب برخاست و ظلم به خاک مذلت افتاد.
با نداي او سپاه خون و شهادت به وعده‌گاه رسيد. تمام لشکر ايمان به‌پا خاست تا تمام کفر را نابود سازد و حماسه‌اي چون مهدي‌هايي در لشکر ايمان. تاريخ را لرزاند.
او به‌پا خاست و با مشت‌هاي گره کرده خود به موج خروشان مردم متصل گرديد تا رژيم منحوس پهلوي را در هم شکند. روزها شاهد حضور مردانه و گام‌هاي پرصلابت او در کوچه‌هاي شهر براي پخش اعلاميه و شرکت در تظاهرات و راهپيمايي‌ها بود و با اوج‌گيري انقلاب او بود که به همراه دوستانش طناب بر گردن مجسمه شاه انداختند تا همه شهر را از لوث او پاک کنند و به دنبال آن حرکت انقلابي، تحت تعقيب ساواک قرار گرفت و ظلمتي که توان تابيدن نور نداشت او را به شهادت رسانيد. خيابان ابن‌سينا و محله دردشت هرگز حماسه آن روز عاشورايي را از ياد نمي‌برد. پيکر مطهرش مخفيانه و غريبانه تشييع و به خاک سپرده شد.انقلابي شهيد «مهدي عمرو»، سال 1338 در اصفهان متولد شد و در 22/9/1357 در خيابان ابن‌سيناي اصفهان به شهادت رسيد.
دبيرخانه يادواره 180 شهيد هيئت بني‌فاطمه(س) اصفهان

 


سرويس ورزشي-
در حالي که هفدهم تيرماه سال 1392 به عنوان زمان برگزاري انتخابات فدراسيون کشتي تعيين شده است، کماکان ابهامات زيادي در خصوص اين مجمع انتخاباتي وجود دارد.
فدراسيون کشتي حدود 21 ماه است که با سرپرستي حجت الله خطيب اداره مي‌شود. خطيب پس از برکناري يزداني خرم از سوي وزارت ورزش و جوانان – به دليل بازنشسته بودن – به سرپرستي رسيد و طبق قانون تنها مي‌توانست شش ماه سرپرست باشد و پس از آن بايد انتخابات برگزار مي‌شد. اما مشکلات اساسنامه کميته ملي المپيک و فدراسيون کشتي باعث شد که اين انتخابات تاکنون برگزار نشود. کميته ملي المپيک اساسنامه خود را به تاييد IOC رسانده، اما هنوز اجازه برگزاري انتخابات را پيدا نکرده است. اين مطلب را شيخ احمد الفهد الصباح، رييس شوراي المپيک آسيا در حاشيه رقابت‌هاي داخل سالن آسيا دوباره گوشزد کرد و گفت: «با اين وضعيت هر گونه انتخاباتي در ورزش ايران فعلا نبايد برگزار شود.»
وزارت ورزش انتخابات را برگزار نکند
محمدعلي آبادي رييس کميته ملي المپيک هم در واکنش به اظهار نظر اخير شيخ احمد الفهد الصباح مبني بر اين که هيچ انتخاباتي در ورزش ايران نبايد برگزار شود، اظهار کرد: ما از وزارتخانه خواهش مي‌کنيم به مقررات جهاني توجه کند تا خداي نکرده ورزش با آسيب مشکل نشود، اميدوارم که مسئولان اين عنايت را کنند تا مشکلي پيش نيايد.وي ادامه داد: در حالي که تغييراتي در کشور ايجاد شده است و رييس جمهور جديد احتمالا کادر جديدي را در وزارتخانه مستقر مي‌کند، بايد سعي کنيم مجموعه ورزش را بدون مشکل به دولت جديد تحويل دهيم و رفتارمان مشکل ساز نباشد. وي با تاکيد بر اين که کميته ملي المپيک همه توانش را براي برگزاري انتخابات گذاشته است، تصريح کرد: متاسفانه تا وقتي اساسنامه فدراسيون‌ها اصلاح نشود و روساي برکنار نشده تکليفشان مشخص نگردد مجامع جهاني با برگزاري انتخابات مخالفت مي‌کنند. آنها اعتقاد دارند که جابجايي‌ها غير قانوني بوده است.
چه اصراري به برگزاري انتخابات است؟
با وجود اين هنوز مشخص نيست که چه اصراري به برگزاري انتخابات در اين تاريخ وجود دارد؟ در حالي که تاکنون وزارت ورزش از برگزاري انتخابات کشتي امتناع مي‌کرده و فدراسيون کشتي 21 ماه است که به طور غيرقانوني با سرپرست اداره مي‌شود چه اصراري وجود دارد که انتخابات حالا برگزار شود و سرپرستي غيرقانوني خطيب بر کشتي 22 ماهه نشود؟
عباسي آماده پاسخگويي در دادگاه باشد
اما در شريطي که برگزاري انتخابات فدراسيون کشتي با اما و اگر هاي فراواني روبرو است رئيس پيشين اين فدراسيون که نامش از فهرست کانديداي رياست فدراسيون کشتي حذف شده از اعلام شکايت عليه وزارت ورزش و جوانان در پايان دولت دهم خبر داد. محمد رضا يزداني خرم در گفت و گو با خبرنگار کيهان و در واکنش به خارج شدن نامش از فهرست نامزدهاي رياست فدراسيون کشتي گفت: پيش از ثبت نام براي رياست فدراسيون کشتي به من اعلام کردند که براي ثبت نام بايد نامه اي براي وزير ورزش و جوانان بنويسم و از ايشان براي شرکت در انتخابات اجازه بگيرم که اين کار را قبول نکردم و بدون نامه ثبت نامم را انجام دادم. درخواست آقايان کاملا غيرقانوني بود و در آئين نامه فدراسيون کشتي نيز ذکر نشده است. 23 سال در ورزش اين مملکت مديريت کرده‌ام، اما تا امروز با چنين مسئله اي روبرو نشده بودم. دموکراسي واقعي آن بود که اجازه دهند تمام نامزدها نام‌نويسي و سپس براي احراز صلاحيت آنها تصميم گيري کنند.
يزداني خرم عنوان کرد: براي من با اين همه سابقه زشت است که براي نام نويسي از وزير ورزش اجازه بگيرم، مگر ايشان بيشتر از 2 سال است که به ورزش آمده اند؟ اين رفتارها پسنديده است؟ رئيس پيشين فدراسيون کشتي تصريح کرد: وزارت ورزش و جوانان به دنبال برگزاري انتخابات نيست. اطلاع دارم که آقايان قصد دارند خطيب را برکنار کنند. حالا در رودربايستي مانده اند و برگزاري انتخابات را بهانه کرده اند. تمام جامعه ورزش مي داند با تهديد تازه IOC امکان برگزاري انتخابات وجود ندارد.وي در پاسخ به اين پرسش که واکنش اش در قبال رفتارهاي اخير وزارت ورزش و جوانان چيست؟ گفت: بايد آقاي وزير منتظر تشکيل دادگاه باشند؛ بنده شکايت مي کنم و انتظار دارم عباسي نيز پاسخگو باشد.

 


موافقت رئيس جمهور با فروش سهام پرسپوليس
پيشکسوتان باشگاه پرسپوليس حدود دو هفته پيش در نامه‌اي به محمود احمدي‌نژاد خواستار فروش سهام اين باشگاه به پيشکسوتان و چند فرد پرسپوليسي که در اقتصاد هم موفق هستند شد. از همين رو امروز جواب اين نامه به دست علي پروين نماينده پيشکسوتان رسيد. بدين ترتيب احمدي‌نژاد موافقت خود را با فروش سهام باشگاه پرسپوليس به پيشکسوتان موافقت کرده و قرار است اين کار با هماهنگي‌هاي وزارت ورزش قبل از پايان رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد انجام شود.
بازگشت نيکبخت به استقلال
بازيکن پيشين تيم فوتبال استقلال که فصل ناموفقي را با گهر دورود و داماش گيلان سپري کرده بود با مسئولان باشگاه استقلال براي يک فصل به توافق رسيد.
محمدي رئيس اتحاديه فوتبال باقي ماند
دوازدهمين مجمع عمومي اتحاديه فوتبال باشگاه هاي کشور پيش از ظهر ديروز در حالي به پايان رسيد که حاضران در اين نشست با اکثريت آرا عزيزالله محمدي را به عنوان رئيس اين اتحاديه انتخاب کردند.
سپاهان به دنبال جذب يک مهاجم خارجي
رحيمي مديرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: با جذب آرش افشين کارمان را در فصل نقل و انتقالات به پايان برديم و صددرصد بازيکنان مورد درخواست زلاتکو کرانچار جذب شده است. البته به احتمال قوي يک مهاجم خارجي هم در آينده نزديک جذب خواهيم کرد.
قضاوت فغاني در جام جهاني جوانان
کميته داوران فيفا قضاوت ديدار اسپانيا - مکزيک در مرحله يک هشتم نهايي جام جهاني جوانان 2013 را به عليرضا فغاني سپرد.
سفر استقلال به اوکراين
تيم فوتبال استقلال براي برپايي اردو روز جمعه به اوکراين سفر مي‌کند. در همين راستا ديدار تيم‌هاي استقلال و ديناموکيف سه‌شنبه در اوکراين برگزار مي‌شود.
ادعاي مس در خصوص خليل زاده
مديرعامل باشگاه مس کرمان گفت که شجاع خليل‌زاده براساس اسناد موجود بازيکن اين تيم است.
انتخاب سرمربي جديد ذوب آهن
سرپرست تيم فوتبال ذوب‌آهن تاکيد کرد، لوکا بوناچيچ با تاييد هيئت مديره اين باشگاه هدايت اين تيم را برعهده مي‌گيرد.
حضور مهدوي‌کيا و هاشميان در ديداري خيريه در آلمان
هاشميان و مهدوي کيا بازيکنان پيشين تيم ملي ايران در ديداري خيريه در آلمان به مصاف هم خواهند رفت.
دو بازيکن کروات در ملوان
باشگاه ملوان انزلي يک هافبک و يک مدافع از کرواسي جذب مي‌کند.
دليل بخشيدن باشگاه‌هاي بدهکار
رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: نمي‌توانستيم ضوابط فيفا را برهم بزنيم و به همين دليل محروميت باشگاه‌ها در جذب بازيکن خارجي بخشيده شد.
تلاش دايي براي جذب هافبک دفاعي
دايي سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: اگر بازيکني در حد نام پرسپوليس را پيدا نکنيم مطمئنا به فکر جذب بازيکن خارجي در پست هافبک دفاعي هستيم.
سفر کفاشيان و تاج به مالزي
رئيس فدراسيون فوتبال و سرپرست سازمان ليگ پنجشنبه هفته جاري به مالزي سفر مي‌کنند.

 


* سيد علي علمدار با کسب نشان برنز در بازي‌هاي موي‌تاي داخل سالن و هنرهاي رزمي، اولين مدال کاروان ايران را گرفت.
* امير سرخوش دومين مدال کاروان ايران را در بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي کسب کرد.در ادامه‌ رقابت‌هاي اسنوکر چهارمين دوره بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا، امير سرخوش در فينال با نتيجه 5 بر 4 مسابقه را به حريفي از چين واگذار کرد و نشان نقره اين رقابت‌ها را از آن خود کرد.
* دبير کميته ملي المپيک ايران مدال‌هاي رشته 6 توپ اسنوکر بازيهاي داخل سالن آسيا را توزيع کرد.
* در مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي کبدي مردان تيم ملي ايران به مصاف کره رفت و در ديداري نزديک با نتيجه 35 بر 31 ميزبان را از پيش رو برداشت و راهي فينال شد.اين تيم بايد امروزدر ديدار فينال به مصاف هند قهرمان جهان و آسيا برود.
* تيم ملي فوتسال ايران با شکست عراق به مرحله يک هشتم نهايي بازي‌هاي داخل سالن آسيا راه يافت. تيم ملي ايران در مرحله يک هشتم نهايي بايد به مصاف چين برود.
* در مرحله يک هشتم نهايي مسابقه‌هاي تيمي بيليارد بازيهاي داخل سالن آسيا، ايران به مصاف ژاپن رفت و توانست با نتيجه 3 بر صفر پيروز شود.
* شناگران ايران به عنوان هفتمي ماده 4 در 100 متر آزاد تيمي مسابقه‌هاي قهرماني آسياي داخل سالن را به خود اختصاص دادند.
* نمايندگان ايران در بازي‌هاي داخل سالن آسيا در دور سوم رقابت‌هاي شطرنج سه پيروزي و يک تساوي به دست آوردند.
* با پايان يافتن رقابت‌هاي ديروز داخل سالن آسيا و به دنبال کسب يک نقره و يک برنز در رقابت‌هاي اسنوکر و موي تاي در چهارمين دوره بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا، ايران به جدول توزيع مدال‌ها راه يافت و در رده دهم قرار گرفت.تيم‌ کره با 7 طلا، 7 نقره و پنج برنز، در مجموع با 19 مدال در رده نخست قرار دارد.چين با شش طلا، سه نقره و چهار برنز در مجموع با 13 مدال در مکان دوم قرار گرفته و قزاقستان با دو طلا و هشت برنز و در مجموع با 10 مدال در سکوي سوم ايستاد.

 


تيم ملي فوتبال برزيل با برتري پرگل مقابل اسپانيا به عنوان قهرماني جام کنفدراسيون‌ها دست پيدا کرد.
تيم فوتبال برزيل بامداد دوشنبه در ورزشگاه ماراکانا با نتيجه 3 بر صفر از سد اسپانيا گذشت. آخرين باري که برزيلي‌ها جام را بردند به سال 2009 در آفريقاي جنوبي بازمي‌گردد«فرد» در دقيقه دوم بازي براي برزيلي‌ها گل زد. «نيمار» در فاصله يک دقيقه تا پايان نيمه نخست گل دوم برزيل را وارد دروازه اسپانيا کرد. «فرد» در دقيقه 48 بار ديگر براي طلايي پوشان گل زد تا برزيل يک پيروزي قدرتمندانه را به دست بياورد. در دقيقه 54 سرخيو راموس اين فرصت را داشت تا از روي نقطه پنالتي فاصله را کم کند اما ضربه او به گل تبديل نشد.همچنين «جرارد پيکه» مدافع اسپانيا در دقيقه 68 با خطا روي نيماراز زمين اخراج شد.
اين پيروزي به روند 29 مسابقه بدون باخت اسپانيا پايان داد. پيش از اين ديدار و در بازي رده‌بندي، تيم فوتبال ايتاليا در ضربات پنالتي مقابل اروگوئه به برتري رسيده بود. برزيل براي سومين بار پياپي است که فاتح رقابتهاي جام کنفدراسيون‌ها مي‌شود. ديگر رکورد برزيلي‌ها اين است که آنها از سال 1975 تا به حال در هيچ بازي خانگي شکست نخورده‌اند. از بازي تيم‌هاي برزيل - اسپانيا 73 هزار تماشاگر در ورزشگاه ماراکانا ديدار کردند.
همچنين در پايان اين رقابتها نيمار، مهاجم برزيل، به عنوان برترين بازيکن جام کنفدراسيون‌ها، انتخاب شد و توپ طلا را از آن خود کرد. آندرس اينيستا از اسپانيا و پائولينيو از برزيل در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.ضمن اينکه فرناندو تورس از اسپانيا به کفش طلاي رقابتهاي جام کنفدراسيون‌ها رسيد. تورس در اين بازي‌ها پنج گل به ثمر رساند. فرد و نيمار ، هر دو از برزيل، به ترتيب در جايگاه‌هاي دوم و سوم ايستادند و کفش نقره‌اي و کفش برنزي را از آن خود کردند.«خوليو سزار»، دروازه‏‎بان برزيل، هم به دستکش طلاي رقابتها رسيد. اسپانيا هم جايزه بازي جوانمردانه را از آن خود کرد.

 


تيم ملي واليبال ايران در دومين مسابقه در هفته پنجم ليگ جهاني برابر ايتاليا قرار گرفت و بازي را به ميزبان قدرتمند خود واگذار کرد اما در مجموع دو ديدار به برتري رسيد.
دومين ديدار تيم‌هاي واليبال ايران و ايتاليا از هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال در سالن مملو از تماشاگر پالاسراديميگني شهر ساساري در حالي که بازي نخست با نتيجه 3 بر يک به سود ايران خاتمه پيدا کرده بود، برگزار شد که در پايان شاگردان خوليو ولاسکو با نتيجه 3 بر 2 به حريف قدرتمند خود واگذار کرد. علي رغم شکست تيم ملي در بازي دوم مقابل ايتاليا، ملي پوشان در مجموع موفق به برتري 4 بر 2 شدند. بازيکنان تيم ملي بلافاصله بعد از اين بازي بايد راهي هاوانا شوند تا با تيم ملي کوبا بازي کنند. اين بازي دشوار و 6 امتيازش مي تواند حتي تيم ملي را صاحب شانس صعود در ليگ جهاني کند.
تداوم صدرنشيني موسوي
تا پيش از ديدارهاي اين هفته از مسابقات ليگ جهاني؛ ايوان زايتسف در صدر امتيازآورترين بازيکنان قرار داشت اما اين بازيکن در پايان ديدارهاي اين هفته در اين رده‌بندي يک رده سقوط کرد و جايگاه خود را به آتاناسويچ صربستاني داد. در پايان ديدارهاي هفته پنجم مسابقات ليگ جهاني، محمد موسوي عراقي همچنان با اختلاف نسبت به رقيبانش صدرنشين بهترين مدافعان است.در چارچوب هفته پنجم رقابت هاي ليگ جهاني واليبال ديدارهاي ديگري برگزار شد که نتايج آن به اين شرح است:
* لهستان 3 - آرژانتين يک * ايتاليا 3 - ايران 2
* صربستان 3 - آلمان 2 * کره جنوبي يک - هلند 3
* پرتغال 2 - ژاپن 3
لازم به يادآوري است جدول رده بندي گروه ايران به اين شرح است:
1- ايتاليا (8 بازي، 6 برد، 2 باخت، 17 امتياز)
2- روسيه (8 بازي، 6 برد، 2 باخت، 16 امتياز)
3- صربستان (8 بازي، 4 برد، 4 باخت، 12 امتياز)
4- آلمان (6 بازي، 3 برد، 3 باخت، 11 امتياز)
5- ايران (6 بازي، 2 برد، 4 باخت، 7 امتياز)
6- کوبا (8 بازي، يک برد، 7 باخت، 3 امتياز).

 


* مجمع انتخاباتي کنفدراسيون دووميداني آسيا ديروز درهند برگزار شد وطي آن عيدي عليجاني از ايران نيز به مدت چهار سال در سمت نايب رييس کنفدراسيون آسيا ابقا شد. همچنين الحمد قطري جاي سروش کلمدي هندي را در راس کنفدراسيون دووميداني آسيا گرفت.
* شوراي فني کشتي آزاد با حضور دو ملي پوش المپيکي ايران در اردوي تيم ملي مخالفت کرد.در جلسه ديروز شوراي فني کشتي آزاد، با درخواست صادق گودرزي براي برگزاري مجدد رقابت‌هاي انتخابي وزن 74 کيلوگرم به خاطر نداشتن دلايل موجه مخالفت شد.همچنين رضا يزداني هم به دليل حاضر نشدن در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي به اردو دعوت نخواهد شد.

 


کي‌روش 120 روز اردو براي آماده سازي تيم ملي تا جام جهاني 2014 برزيل درخواست کرد.
مهدي محمدنبي در پاسخ به اين سوال مبني بر اين‌که آيا کي‌روش هفت اردوي تدارکاتي براي تيم ملي طي يک سال آينده درخواست کرده و برنامه‌هاي کارلوس کي‌روش براي تيم ملي فوتبال ايران چگونه خواهد بود، گفت: کي‌روش براي يک سال آينده جمعا 120 روز اردو را درخواست کرده که اين مدت شامل اردوهاي تدارکاتي، تمرينات و تاريخ‌هاي فيفادي و همين‌طور بازي‌هاي رسمي است.

 


تيم واليبال نوجوانان سومين ديدار خود درمرحله مقدماتي مسابقات قهرماني جهان را با پيروزي برابر فرانسه به پايان رساند.
ديدار تيم‌هاي واليبال نوجوانان ايران و فرانسه در چارچوب چهارمين روز مسابقات قهرماني جهان بامداد ديروز در تيخوانا مکزيک برگزار شد که طي آن تيم کشورمان در سه گيم متوالي و با نتايج (25بر20)‌، (25 بر 18) و (25 بر 15) به برتري دست يافتند. اين مسابقات امروز با برگزاري ديدارهاي روز پاياني مرحله مقدماتي پيگيري مي شود. در اين روز از رقابت‌ها تيم واليبال نوجوانان به مصاف روآندا مي‌رود.تيم واليبال نوجوانان ايران در ديدار نخست مقابل فنلاند به برتري دست يافت و در دومين ديدار نيز مغلوب روسيه شد.

 


رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران به عنوان نايب رئيس اول کنفدراسيون وزنه برداري غرب آسيا انتخاب شد.
حسين رضازاده، طي حکمي از سوي صالح محمد الخالد، رئيس عراقي کنفدراسيون وزنه برداري غرب آسيا به مدت چهار سال تا 2017 ميلادي، به عنوان نايب رئيس اول فعاليت خواهد کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10