(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 11 تـیـر 1392 - شماره 20531

هزينه 3 ميليون دلاري هند براي ميزباني بيستمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا
حمله سريع‌ترين هاي ايران به طلسم 40 ساله
يکي اختلافات كميته داوران فوتبال و دپارتمان داوري را حل كند
هماهنگي مشکل اصلي سياه پوشان
افشاگري عجيب آرمسترانگ
بدون دوپينگ قهرماني در دوچرخه‌سواري غير ممکن است!
جوانگرايي استراتژِي جديد مادريدي‌ها‎
جانشين بهداد سليمي عنوان کرد: پس از 4 سال دوري، مدال جهاني مي‌خواهم
مي‌خواهند موفقيت‌هاي ما را کمرنگ کنند
خسروي وفا: از حقوق ورزش ايران صيانت مي‌کنيم
برگزاري مجمع بدون تاييد اساسنامه امکان پذير نيست
خطر تعليق بيخ گوش کشتي
هشدار به تيمي که قهرمان آسيا شد
ميان معترضان و قهرمانان فاصله وجود دارد
اعزام 15 ملي پوش بسکتبال به تورنمنت ويليام جونز
   


بيستمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا از فردا (چهارشنبه) با حضور 580 ورزشکار آسيايي در هند آغاز خواهد شد.
شهر پوناي هند که به دانشگاه هاي بين المللي خوبش معروف است، اين بار ميزبان بيستمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا است؛ رقابتهايي که نسبت به سالهاي گذشته از اهميت بيشتري برخوردار است، چراکه نفر قهرمان هر ماده از اين رقابتها به صورت مستقيم جواز حضور در رقابتهاي قهرماني جهان در مسکو را بدست مي آورد.
براي حضور در اين دوره از رقابتها 360 ورزشکار مرد و 220 ورزشکار زن از 43 کشور آسيايي اعلام آمادگي کرده اند و بنابر اعلام ستاد برگزاري رقابتها چهارده قهرمان دور گذشته مسابقات نيز در اين دوره حضور دارند.
در ميان اين قهرمانان، تنها هادي سپهرزاد به عنوان قهرمان دهگانه در رقابتهاي سال 2011 که در کوبه ژاپن برگزار شد، به عنوان يک قهرمان ايراني حضور دارد. از ديگر ستاره‌هاي مسابقات نيز "موتاز عيسي براشيم" ورزشکار آفريقايي الاصل قطر است که همين چند روز پيش در رقابتهاي جايزه بزرگ يوگن آمريکا، پس از 29 سال رکورد پرش ارتفاع آسيا را يک سانتي متر شکست و به حد نصاب دو متر و 40 سانتي متر رساند.
پونا در هند دومين شهر بزرگ استان ماهاراشترا پس از بمبئي محسوب مي شود که به گفته فرماندار آن، دولت محلي قريب به سه ميليون دلار براي برگزاري رقابتهاي آسيايي دووميداني هزينه کرده است. استاديوم شري شيو چهاتراپاثي نيز ميزبان برگزاري بيستمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا خواهد بود.تيم ايران نيز قرار است همراه با 21 ورزشکار مرد و زن در رقابتهاي آسيايي حاضر شود.
اميدي که چندان دور از دسترس نيست
فدراسيون دووميداني ايران بسيار اميدوار است در بيستمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا، براي نخستين بار در تاريخ اين رشته ورزشي، دوندگان ايراني در مواد 100 و 200 متر هم به مدال آسيايي دست پيدا کنند. تيم ايران نيز قرار است همراه با 21 ورزشکار مرد و زن در رقابتهاي آسيايي حاضر شود.
بيستمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا مصادف با چهلمين سال برگزاري اين دوره از رقابتها در شهر پوناي هند برگزار مي شود و فدراسيون دووميداني ايران بسيار اميدوار است در دوهاي سرعت بتواند طلسم چهل ساله را بشکند و به مدال آسيايي برسد؛ اميدي که چندان دور از دسترس نيست و با توجه به شرايط موجود مي‌توان به تحقق آن اميدوار بود. در ادامه به مواد مختلف در دوهاي سرعت و موانع و دوندگان حاضر در اين دوره از رقابتها اشاره خواهيم کرد.
100 متر مردان
شايد در اين ماده راهيابي عبدالغفار سقر و رضا قاسمي به فينال مسابقات بزرگترين دستاورد تيم ملي دووميداني ايران در چهل سال گذشته باشد اما، در سال جاري با حضور ستاره‌اي همچون رضا قاسمي و پديده اي همچون حسن تفتيان در تيم ايران مي توان اميدوار بود که پرچم ايران در سريعترين رقابت آسيايي به اهتزاز درآيد. با اين وجود، بنابر ليست اوليه رقابتها، کار هر دوي آنها براي رسيدن به مدال بسيار سخت است.بنابر ليست اوليه اعلام شده، 38 دونده مرد قرار است در ماده 100 متر به مصاف هم بروند. پس از " بينگتيان سو" از چين و ساموئل فرانسيس دونده نيجريه اي الاصل کشور قطر ، نوبت به حسن تفتيان و رضا قاسمي مي‌رسد که با رکوردهايي که در قزاقستان ثبت کردند اکنون نفرات سوم و چهارم در گروه محسوب مي‌شوند. رکوردهاي آنها 10 ثانيه 15 صدم ثانيه و 10 ثانيه 16 صدم ثانيه است.
200 متر مردان
در 200 متر نيز تاکنون هيچ دونده ايراني نتوانسته به مدال دست پيدا کند و باز هم تفتيان و قاسمي دو نماينده ايران در اين بخش هستند که در مکانهاي چهارم و پنجم گروه قرار دارند. در 200 متر 35 دونده حضور دارند و صدر جدول در اختيار دو دونده ژاپني است."يويچي کوباياچي" و "کي تاکاسه" به ترتيب با زمانهاي 20 ثانيه و 46 صدم ثانيه و 20 ثانيه و 48 صدم ثانيه در مکانهاي اول و دوم جدول 200 متر قرار دارند. پس از اين دو ورزشکار تيزرو، حسن تفتيان با زمان 20 ثانيه و 82 صدم ثانيه و رضا قاسمي با زمان 20 ثانيه و 87 صدم ثانيه در مکانهاي بعدي قرار دارند.
400 متر مردان
سجاد هاشمي تنها شانس ايران در رقابتهاي 400 متر مي‌توانست باشد اما اين دونده اعلام کرده که از رقابتهاي اين ماده انصراف داده و تنها در مسابقات امدادي به ميدان مي‌رود.
110 متر با مانع
روح الله عسگري رکورددار دوي 110 متر با مانع است که خودش براي نخستين بار در سال 2005 به مدال برنز آسيا دست يافت. او سال پيش نيز با رسيدن به رکورد بي نظير 13 ثانيه و 50 صدم ثانيه به المپيک راه يافت و در صورت تکرار همان رکورد بي شک يکي از مدالهاي آسيايي را بر گردن خواهد آويخت. عسگري البته در رقابتهاي امسال چند حريف جدي و سرسخت خواهد داشت. دوندگاني از چين، ژاپن، هند، کره جنوبي، کويت و تايلند همگي در فصل جاري رکوردهايي بهتر از عسگري داشته اند و اين مسئله کار او را بسيار سخت کرده است. در اين ماده تنها 19 دونده آسيايي حضور خواهند داشت.
100 و 200 متر زنان
مريم طوسي بهترين دونده سرعت بانوان ايران در سالهاي اخير است که حتي در دوره پيشين رقابتها تا آستانه مدال آسيايي نيز پيش رفت، اما دستش از رسيدن به مدال در فينال 100 متر کوتاه ماند. او اکنون با داشتن رکوردي نزديک به 11 ثانيه و هفت دهم ثانيه در ميان هشت دونده برتر سرعت در بخش زنان آسيا حضور دارد، اما رقيبان او از کشورهاي ژاپن، چين، قزاقستان و ازبکستان با داشتن رکوردهايي بهتر کار را براي مدال آوري او بسيار سخت کرده اند.

 


حالا كه تيم فوتبال ايران به جام جهاني 2014 برزيل راه يافته و هجمه انتقادها به فدراسيون نيز فروكش كرده ، نوبتي هم كه باشد نوبت حل و فصل كردن اختلافات كميته داوران و دپارتمان داوري است.
وقتي تعامل و همگرايي در يك سازمان وجود نداشته باشد و برآيند نيروها هم جهت نباشد به طور قطع اثربخشي و كارايي سازمان نيز به شدت پايين مي آيد و سبب افت پيشرفت مي شود كه اين معضل اكنون در داوري كشورمان قابل ملاحظه است. كميته داوران و دپارتمان داوري ايجاد شدند تا رفيق گرمابه و گلستان يكديگر باشند و با هم براي پيشرفت داوري فوتبال تلاش كنند، اما اكنون در رينگ بوكس براي يكديگر شاخ و شانه مي كشند و از هر فرصتي براي ناك اوت كردن هم استفاده مي كنند و اين وسط به تنها مقوله اي كه پرداخته نمي شود داوري است.
دپارتمان داوري بايستي زير نظر كميته داوران فعاليت كند و تصميماتي كه گرفته مي شود بايستي با همفكري دو گروه باشد، در حالي كه اكنون مشاهده مي شود هر گروه به صورت مستقل براي داوري تصميم مي گيرد و كار مي كند.كارهاي دپارتمان داوري كه با پشت گرمي و حمايت فدراسيون انجام مي شود مورد تاييد كميته داوران نيست و اعضاي اين كميته اعتقاد دارند ، دپارتمان داوري بدون توجه به خواسته ها و نظرات كميته در امور داوري تصميم گيري مي كند و باعث خدشه دار شدن شخصيت حقوقي فدراسيون فوتبال نيز شده است.به عقيده آنان ادامه اين روند احتمال حضور فغاني داور كشورمان را در جام جهاني 2014 برزيل را نيز كاهش خواهد داد.
يكي از كارشناسان داوري كشورمان در خصوص اختلافات كميته داوران و دپارتمان داوري گفت: كميته داوران تنها مشكلش با دپارتمان اين است ، كه هماهنگي با كميته داوران ندارد و كارها را خودسرانه انجام مي دهد در صورتي كه بايستي زير نظر كميته داوران فعاليت كند و نظرات كميته داوران را نيز اعمال كند. وي كه خواست نامش ذكر نشود، اظهار داشت: اعتقاد دارم فدراسيون فوتبال بايستي در اين خصوص نظر بدهد و به صورت شفاف عمل كند ، اگر كميته داوران را قبول دارند و به رسميت مي شناسند بايستي فردي را در دپارتمان بگذارند كه دو طرف قبول داشته باشند و اگر هم كميته داوران را قبول ندارند آن را منحل كنند.
وي گفت: اين موازي كاري براي داوري كشورمان خوب نيست و ادامه اين روند به طور حتم سبب از دست رفتن سهميه داوري ايران در جام جهاني 2014 برزيل نيز خواهد شد.وي ادامه داد: به نظرم فدراسيون فوتبال بر سر دو راهي قرار گرفته است اما بايستي انتخاب كند و فردي را در دپارتمان بكار گيرد كه بتواند تعامل و هماهنگي خوبي با كميته داوران داشته باشد.
يكي از داوران كشورمان نيز در اين زمينه گفت: روز سه شنبه(امروز) كلاس هاي داوري پيش فصل ليگ برتر در آكادمي فوتبال برگزار مي شود و ما نمي دانيم بايستي در اين كلاس ها شركت كنيم يا خير ؟ وي كه خواست نامش ذكر نشود، افزود: كميته داوران اعلام كرده اين كلاس ها مورد تاييد ما نيست و از طرفي نيز با توجه به آنكه از طرف فدراسيون ما را دعوت كرده اند و امضاي آقاي نبي دبير كل فدراسيون فوتبال زير آن است ، مي‌ترسيم نرفتن ما به اين كلاس ها آينده داوري ما را تحت‌الشعاع قرار دهد.
وي اظهار اميدواري كرد: با تعامل و هماهنگي هر چه بيشتر كميته داوران و دپارتمان داوري زمينه پيشرفت داوري فوتبال در كشور بيش از پيش فراهم شود.

 


دوچرخه‌سوار سرشناس آمريکايي قهرماني در تور دو فرانس را بدون دوپينگ غير ممکن مي‌داند، اين سخنان مي‌تواند چالش جديدي براي اين رشته ورزشي باشد.
فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري به دنبال محرز شدن دوپينگ آرمسترانگ او را براي هميشه از فعاليت ورزشي محروم کرد و تمام عنوان‌ها و افتخارهاي او از جمله هفت قهرماني در توردوفرانس را پس گرفت.
آرمسترانگ در گفت و گويي که با مجله "لوموند" داشت به آژانس بين‌المللي مبارزه با دوپينگ تاخت و در اظهار نظري جالب گفت که قهرماني در رقابت‌هاي معتبر دوچرخه‌سواري بدون استفاده از مواد نيروزا غير ممکن است.
اين دوچرخه‌سوار آمريکايي، گفت: بدون دوپينگ نمي‌توان قهرمان توردو فرانس شد. اين رقابت سخت است. اکسيژن براي بدن ضروري است و در نتيجه‌ همه ورزشکاران براي قهرماني و درخشيدن به دوپينگ و استفاده از موادنيروزا نياز دارند. من مثالي براي شما بياورم. ماده "ايبو" در قهرماني يک دونده در ماده 100 متر تاثير نخواهد گذاشت اما در دو 10 هزار متر موثر است. من که مواد نيروزا را اختراع نکرده ام. اين مواد مدتها است که وجود دارند و هيچ گاه هم از بين نخواهند رفت.من تنها جزئي از اين سيستم دنباله دار بودم. به هر حال من هم انسان هستم.
آرمسترانگ تنها ورزشکاري نيست که چنين سخناني را به زبان مي‌آورد. پيش از او دوچرخه‌سواران ديگري همچون اولريس آلماني،‌ برايان ريس دانمارکي و بونتاني ايتاليايي هم به چنين موضوعي اشاره کردند.
آرمسترانگ در ادامه سخنان خود به انتقاد از آژانس مبارزه با دوپينگ و رئيس فدراسيون دوچرخه‌سواري پرداخت و گفت: آنها خواستند مرا نابود کنند، چرا که من تنها استفاده کننده از مواد نيروزا نبودم. هيچ وقت از دادن تست دوپينگ نترسيدم، بلکه تنها از ژاندارم‌ها و گمرکي‌ها ترسيدم. الان هم چيزي تغيير نکرده است. ماکويد، رئيس فدراسيون دوچرخه‌سواري هر آنچه که را بخواهد بر زبان مي‌آورد تا زماني که او در رياست باشد اين سلسله ادامه دارد. چرا که او چيزي را تغيير نمي‌دهد.
لانس ادوارد آرمسترانگ در 18 سپتامبر 1971 در تگزاس، آمريکا به دنيا آمد.او فاتح هفت دوره مسابقات تور دو فرانس و قهرمان عرصه نبرد با سرطان است؛ لانس آرمسترانگ در سال 1996 مبتلا به سرطان بيضه پيش رونده در ناحيه ريه و مغز مي‌شود اما سر تسليم در مقابل آن فرود نمي‌آورد و تصميم مي‌گيرد با بيماريش مبارزه کند و آن را به افتخار آميزترين فرصت و بهترين رويداد زندگيش تبديل کند؛ او پس از يک سال نبرد مداوم با حريف سرسختي همچون سرطان، در سال 1997 به تيم ملي دوچرخه سواري آمريکا پيوست و از سالهاي 1999 تا 2افتخار کسب قهرماني مسابقات توردوفرانس را از آن خود کرد. هر چند پس از مثبت شدن دوپينگ، عناوين او پس گرفته شد.

 


در فصل 2012-2013 ميانگين سني تيم بارسلونا 26 سال بود در حالي که ميانگين سني باشگاه رئال مادريد در همان فصل 25.8 سال بود.
باشگاه رئال مادريد در حال حاضر پروسه جوان سازي تيمش را دوباره از سر گرفته است. خروج دو بازيکن مسن تيم يعني ريکاردو کارواليو و مايکل اسين در پايان فصل 2012-2013 باعث شده تا ميانگين سني بازيکنان رئال مادريد از 25.8 به 25.2 کاهش پيدا کند. انتظار مي رود اين روند در تابستان پيش رو با خريد بازيکنان جوان ادامه پيدا کند.در اين مورد مي توان به ايسکو ، جديدترين خريد باشگاه رئال مادريد، که تنها 21 سال سن دارد اشاره کرد.به نظر مي رسد باشگاه رئال مادريد در تابستان وظيفه مشخصي دارد و آن افزايش تعداد بازيکنان اسپانيايي در ترکيب تيم است .بازگرداندن دني کارواخال 21 ساله که محصول آکادمي باشگاه رئال مادريد است از تيم بايرن لورکوزن ، خسه 20 ساله از تيم جوانان رئال مادريد و ملحق کردن آلوارو موراتاي 20 ساله به تيم اصلي نيز در راستاي همين اهداف بوده اند.
در حقيقت مي توان گفت باشگاه رئال مادريد در آغاز دوران فلورنتينو پرس روي بازيکنان جوان بيشتر از گذشته حساب کرده است.مسوت اوزيل در سن 21 سالگي به مادريد آمد همچنين سامي خديرا و کريم بنزما نيز به ترتيب در 23 و 21 سالگي به تيم رئال مادريد منتقل شدند.
باشگاه هاي رئال مادريد و بارسلونا در اين زمينه به شدت با يکديگر وارد رقابت شده اند و به نظر مي رسد در چند سال اخير پيروز نهايي اين رقابت پايتخت نشينان اسپانيا بوده اند.در فصل 2012-2013 ميانگين سني تيم بارسلونا 26 سال بود در حاليکه ميانگين سني باشگاه رئال مادريد در همان فصل 25.8 سال بود.

 


قهرمان دسته فوق سنگين وزنه برداري آسيا گفت: پس از چهار سال دوري، منسجم برگشتم تا به هدفم يعني کسب مدال جهاني برسم.
رشيد شريفي که پس از چهار سال دوري از ميادين بين‌المللي در رقابت‌هاي قهرماني آسيا شرکت کرد و قهرمان شد، درباره عملکرد خود در اين رقابت‌ها، اظهار کرد: سطح مسابقات نسبتا بالا بود و رکوردهايي که در اين رقابت‌ها زده شد در حد رکوردهاي جهاني بود. البته وزنه‌هايي که من در دسته فوق سنگين زدم براي مسابقات جهاني ايده‌آل نيست، اما رقابت در آسيا کمتر است بنابراين توانستم قهرمان شوم.وي ادامه داد: همچنين به دليل آسيب ديدگي‌ که از ناحيه زانو داشتم تمريناتم منسجم نبود. بنابراين هم خودم و هم کادر فني از عملکردم راضي بودند.شريفي با اشاره به در پيش بودن مسابقات قهرماني جهان، تصريح کرد: مسلما هدفم مدال گرفتن در رقابت‌هاي قهرماني جهان است و 100 درصد تلاش مي‌کنم بتوانم مدال‌آور باشم، چرا که پس از چهار سال دوري از وزنه‌برداري، منسجم برگشتم تا به مدال جهاني که چندين سال به دليل مشکلات از آن دور بودم برسم.
وزنه‌بردار دسته فوتبال سنگين ايران عملکرد تيم ايران در چهل و چهارمين دوره مسابقات قهرماني آسيا را خيلي خوب عنوان کرد و گفت: با وجود اين که نفرات جديد و جواني در تيم ملي حضور داشتند و من نيز پس از چهار سال دوري به رقابت‌هاي بين‌المللي برگشتم، تيم نتيجه‌ خيلي خوب گرفت و همان که سرمربي تيم ملي نيز گفت اگر اين روند ادامه پيدا کند شاهد مدال‌هاي خوش رنگي در مسابقات جهاني خواهيم بود.

 


نائب رئيس کميته ملي المپيک گفت: با طرح مسائلي مانند عدم حق برگزاري انتخابات فدراسيون‌هاي ورزشي توسط ايران مي‌خواهند موفقيت‌هاي ورزشي ما را کمرنگ جلوه دهند.
محمود خسروي‌وفا درباره صحبت‌هاي شيخ احمد رئيس شوراي المپيک آسيا مبني بر اينکه ايران حق برگزاري هيچ انتخابات ورزشي را ندارد، گفت: اين نامه موضوع تازه‌اي نيست و مربوط به حدودا دو ماه پيش است که به ايران ارسال شده بود و اين موضوع را مطرح کرده بودند. وي ادامه داد: موضوعي که واضح است در بخش‌هايي که به اين صورت صحبت مي‌شود مقصر قسمتي از آن خودمان هستيم که بهانه دست آنها مي‌دهيم وگرنه معمول اين است که هيچ‌گاه چنين موضوعاتي در نشستي خبري مطرح نمي‌شود چون خبر جديدي نيست.
نائب رئيس کميته ملي المپيک تصريح کرد: ظرف ماه‌هاي گذشته اين موضوع به ايران اعلام شده بود و خبر درست است اما چرا در اوج پيروزي‌هاي حماسي سياسي و ورزشي بخصوص صعود تيم ملي فوتبال به جام جهاني و بردهاي غرورآفرين تيم ملي واليبال درحالي که مردم شاد هستند بايد مطرح شود. مي‌خواهند ما را تحت فشار قرار دهند و اين موضوع تنها مي‌تواند رنگ و بوي منفي داشته باشد. خسروي‌وفا با بيان اينکه ايران در حال حاضر در بهترين شرايط از نظر ورزشي قرار دارد، گفت: هم در المپيک و هم در پارالمپيک قدرت خودمان را نشان داديم. بااعلام اين خبرها مي‌خواهند موفقيت‌هاي ما را کمرنگ جلوه دهند. تيم ملي فوتبال ما به عنوان اولين تيم به جام جهاني صعود کرده است و اين افتخاري براي پيشاني ايران و خاورميانه است. از طرفي انتظار نداشتيم در نشستي خبري چنين موضوعي مطرح شود. وي افزود: اميدواريم مسئولان ورزش کشور با اتحاد و همدلي شرايطي را فراهم کنند تا انشاءالله هر چه زودتر اين مسائل برطرف شود. ضمن احترام به قوانين بين‌المللي و قوانين داخلي با وحدت و هماهنگي از حقوق ايران صيانت مي‌کنيم.

 


مسئولان ورزش اين روزها در حالي در تكاپوي برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون كشتي هستند كه باتوجه به تاييد نشدن اساسنامه كميته ملي المپيك و اين فدراسيون، خطر تعليق فدراسيون كشتي ايران را تهديد مي كند.
مسئولان وزارت ورزش و جوانان چند روز پيش اعلام كردند كه مجمع فدراسيون كشتي روز17تيرماه برگزار مي شود، در حالي كه اين مجمع مي تواند آغازي براي تعليق و ايجاد مشكلات اساسي براي فدراسيون گوش شكسته ها مانند برخي ديگر از فدراسيون ها باشد. طي روزهاي گذشته از سوي كميته بين المللي المپيك برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون ها تا زمان تاييد نشدن اساسنامه آنها و كميته ملي المپيك ايران غيرممكن عنوان شده است و اعلام برگزاري مجمع فدراسيون كشتي پس از 18ماه سرپرستي حجت الله خطيب دورازانتظار بود. نفس برگزاري انتخابات وخارج شدن كشتي از بي ثباتي مديريتي امري نيست كه بتوان آن را رد كردودرحالت عادي مي بايست برگزار شود اما نقطه نگران كننده اين مسئله آنجاست كه فدراسيون بين المللي كشتي هنوز اساسنامه پيشنهادي فدراسيون كشتي ايران را تاييد نكرده است و بنابراين تا زمان تاييد نهايي، برگزاري انتخابات قانوني نيست.
حتي اگر متوليان ورزش كشور هم بخواهند در چند هفته آينده وضعيت كشتي را مشخص كنند، بصورت قانوني انجام اين اقدام شدني نيست و به نوعي دور زدن فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) و كميته بين المللي المپيك(آي او سي) محسوب مي شود. برگزاري انتخابات دراين مقطع منجر به اين مي شود كه فيلا با رابطه اي نه چندان دوستانه با فدراسيون كشتي ايران، فدراسيون كشورمان رابه سمت تعليق سوق دهد و در آستانه مسابقات جهاني مجارستان كشتي كشورمان را با چالش جدي مواجه نمايد.
درحالي كه اين روزها رابطه نه چندان دوستانه و عدم هماهنگي بين مسئولان ورزش را براحتي مي توان ديد، برگزاري مجمع انتخاباتي كشتي دوباره ورزش ايران را وارد فاز جديدي از مشكلات بين المللي خواهد كرد.
مشكلاتي كه به مسئولان آينده ورزش و اين رشته به ارث خواهد رسيد و مي تواند ماه ها و شايد سال ها ورزش ايران را از برنامه ريزي و اهداف كلان دور كند.
بنابر اين بايد اجازه دهيم تا تكليف اساسنامه كميته ملي المپيك روشن شود و پس از آن تاييديه اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي را دريافت كرده و انتخابات را برگزار كنيم.
مسئولان ورزش ايران بايد قبول كنند كه مرجع آنها در شرايط حساس كنوني كميته بين المللي المپيك و فدراسيون هاي بين المللي رشته هاي مختلف است و به جاي زيرپا گذاشتن قوانين بين - المللي، مي بايست با تعامل و از بين بردن مشكلات؛ به فكر رساندن ورزش ايران به اهداف بلند مدت باشند.

 


تيم ملي وزنه برداري ايران اگرچه توانست در رقابتهاي آسيايي به قهرماني برسد، اما رکوردهاي به ثبت رسيده در اين رقابتها نشان مي دهد نفرات دعوت شده به تيم ملي، با ستاره هاي اصلي وزنه برداري ايران فاصله بسيار زيادي دارند و در صورت بازنگشتن آنها به اردوي تيم ملي براي حضور در رقابتهاي جهاني، فدراسيون وزنه برداري دست به ريسک بزرگي زده است.
چهل و چهارمين دوره رقابتهاي وزنه برداري قهرماني آسيا، اين بار در قزاقستان و با قهرماني تيم ايران به پايان رسيد؛ قهرماني ارزشمندي که مي تواند روحيه وزنه برداران جوان اين تيم را افزايش دهد و اعتماد به نفس خوبي در ادامه راه قهرماني براي آنها بوجود آورد. رقابتهاي قهرماني در هر دوره و رده سني که باشد، هميشه به لحاظ کيفي داراي وضعيت يکساني نيست و در تاريخ رقابتها نيز کمتر به اين موضوع توجه مي شود که عنوان قهرماني در چه شرايطي به دست آمده است. بدين ترتيب در اين دوره از رقابتها آنچه براي وزنه برداري ايران ارزشمند است اين خواهد بود که براي دومين سال پياپي با جام قهرماني به خانه بازگشته اند.
در کنار اين نتيجه ارزشمند و قابل تقدير، کنترل و تحليل فني وزنه برداران ايراني در دسته هاي مختلف و نقد منصفانه آنها، مي تواند براي موفقيتهاي آتي راهگشا باشد، چراکه نکته حائز اهميت اين است که قطار موفقيت وزنه‌برداري ايران بايد همچنان به جلو حرکت کند و خوابيدن در باد غفلت و غرور چيزي جز شکست در پي نخواهد داشت.
به طور کلي بررسي وزن به وزن رقابتها، دو نتيجه مهم را براي کارشناسان نمايان مي‌سازد. نخست اينکه کشورهاي قدرتمند و صاحب نام در وزنه برداري آسيا همچون چين، کره شمالي، کره جنوبي و ژاپن با نفرات برتر و قدرتمند خود قدم به ميدان رقابتها نگذاشته بودند و نکته دوم که به منزله زنگ خطري براي تصميم گيرندگان وزنه‌برداري ايران است، اين است که وزنه برداراني که جاي ستارگان معترض را گرفته اند، به مراتب با نفرات اصلي فاصله دارند و اگر تيم ايران بخواهد با اين نفرات در رقابتهاي جهاني لهستان شرکت کند، بي شک شانس کمي براي رسيدن به سکوي مدال ها دارد.

 


15 ملي پوش بسکتبال بامداد فردا(چهارشنبه) براي حضور در تورنمنت ويليام جونز راهي تايوان مي‌شوند.
رقابت‌هاي بسکتبال ويليام جونز تايوان از روز 15 تير آغاز مي‌شود در اين دوره از مسابقات تيم ملي ايران در 8 بازي مقابل تيم هاي اردن، تايوان(Aو B)، مصر، کره جنوبي، ژاپن، نماينده آمريکا، لبنان به ميدان خواهد رفت.اسامي بازيکنان اعزامي به تايوان:حامد حدادي، صمدي نيکخواه بهرامي، مهدي کامراني، جواد داوري، آرن داودي، حامد آفاق، روزبه ارغوان، محمد جمشيدي، محمد حسن‌زاده، اصغر کاردوست، اوشين ساهاکيان، حامد سهراب‌‌نژاد، امير صديقي، سعيد داورپناه و سامان ويسي
در اين بين امير صديقي که در اردوي ترکيه حضور نداشت جايگزين حامد حسين زاده شده است.تيم ملي ايران در نخستين بازي خود 15 تير به مصاف اردن مي‌رود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10