(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 12 تـیـر 1392 - شماره 20532

براي دومين بار در چند روز اخير فرسودگي لاستيک هواپيما مانع پرواز سيرجان- تهران شد
در بيمارستان خاتم‌الانبياء انجام شد
نخستين جراحي مغز در حالت هوشياري
برخورد با 482 سايت اينترنتي فروش داروهاي غيرمجاز و خطرناک
احمدي‌مقدم خبر داد
تشکيل بانک قضايي براي بستن راه مجرمان
انفجار 310 کپسول گاز در مشهد به چندين خانه خسارت زد
محيط زيست اعلام کرد
ابلاغ دستورالعمل اجراي قانون عوارض آلايندگي
جوان بروجردي قرباني اختلاف بر سر مواد مخدر شد
حوادث کوتاه از کشور
اعضاي شوراي سوم پس از يک ماه تعطيلي: شهرداري تکليف شبهات هزينه‌اي احداث تونل توحيد را مشخص کند
در آذربايجان شرقي صورت گرفت
کشف بيش از 256 هزار عدد دارو در عمليات «پانکه آ»
نگهداري و خريد و فروش حيوانات ‌وحشي بدون مجوز ممنوع است
آتش‌سوزي در نيروگاه هسته‌اي فوکوشيما
انتشار اسناد 6 هزار صفحه‌اي تجاوز به کودکان در کليسا
ازدواج اجباري راه فرار از هتک حرمت
طنين بانگ اذان در تلويزيون انگليس
   


مديرکل فرودگاه‌هاي کرمان گفت: فرسودگي لاستيک هواپيما براي دومين بار در چند روز اخير مانع از انجام پرواز ايرانشهر- سيرجان- تهران شد.
محمد نخعي ديروز در گفت‌و‌گو با ايرنا افزود: هواپيماي BAE شرکت هواپيمايي ماهان که ساعت 11 و 20 دقيقه ديروز با 66 مسافر از ايرانشهر در فرودگاه سيرجان بر زمين نشست قرار بود مجددا در ساعت 12 و 20 دقيقه به مقصد تهران پرواز کند که فرسودگي لاستيک چرخ مانع از ادامه اين پرواز شد.
وي ادامه داد: پس از اعلام خلبان مبني بر فرسوده بودن لاستيک و با تاييد مهندسان پرواز و بازديد رئيس فرودگاه سيرجان پرواز اين هواپيما متوقف شد.
نخعي بيان کرد: هماهنگي‌هاي لازم با شرکت هواپيمايي ماهان انجام شده و اين شرکت بايد هر چه زودتر نسبت به تامين و تعويض لاستيک و يا پرواز جايگزين اقدام کند.
وي خاطرنشان کرد: 66 مسافر اين هواپيما به سالن انتظار هدايت شده تا شرکت هواپيمايي ماهان اقدام لازم را انجام دهد.
به گزارش ايرنا، 3 روز پيش نيز هواپيماي BAE شرکت ماهان پس از 10 دقيقه پرواز از فرودگاه سيرجان به علت بروز نقص فني در موتور هواپيما مجبور به فرود اضطراري شد.

 


مدير بيمارستان خاتم‌الانبياء از انجام نخستين عمل جراحي مغز در حالت هوشياري در کشور خبر داد و گفت:‌ اين عمل که در خاورميانه تاکنون انجام نشده براي درمان جانبازان مغز و اعصاب انجام مي‌شود که در نوع خود بي‌نظير است.
پيرحسين کوليوند در گفت و گو با فارس گفت: عمل جراحي مغز در حالت هوشياري فقط در کشورهاي آمريکا، آلمان، انگليس و فرانسه انجام مي‌شد که خوشبختانه عصر ديروز در ايران و در بيمارستان خاتم‌الانبياء نيز با موفقيت انجام شد.
وي ادامه داد: در اين عمل که با آخرين روش‌هاي روز دنيا انجام گرفت حدود 4 ساعت عمل به طول انجاميد و در طول عمل جراحي بيمار هوشيار و بيدار بوده است و ضايعه مغزي که بيمار را رنج مي‌داده خارج شده است و حالت عمومي اين بيمار در حال حاضر مساعد است.
کوليوند گفت: هدف اين نوع عمل تعيين دقيق مراکز حياتي مغز مانند مرکز تشنج، حرکت اندام‌ها، مرکز حسي اندام‌ها بوده و مزيت عمده اين عمل جراحي اين است که حداقل ضايعات مغزي را برجاي مي‌گذارد.
وي با اشاره به اينکه کمترين ضايعه براي فرد بيمار با اين عمل جراحي حاصل مي‌شود، ادامه داد: اين عمل براي درمان تومورهاي مغزي، ضايعات و صرع مقاوم به درمان انجام مي‌شود و تاکنون اين دو عمل جراحي که عصر ديروز انجام شده بر روي جانبازان جنگ تحميلي که دچار ضايعات مغزي شده‌اند، انجام گرفته است.
مدير بيمارستان خاتم الانبيا گفت: تاپايان هفته اين عمل جراحي بر روي 6 جانباز اعصاب و روان انجام مي‌شود.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از شناسايي و برخورد قانوني با 482 سايت اينترنتي فروش داروهاي غيرمجاز و خطرناک توسط پليس فتاي اين فرماندهي خبر داد.
سرتيپ عبدالرضا آقاخاني اظهار داشت: کارآگاهان پليس فتاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان توانستند تعداد 482 سايت اينترنتي فروش داروهاي غيرمجاز، تقلبي و خطرناک را شناسايي و برخوردهاي قانوني را با آنان انجام دهند.
وي افزود: در اين رابطه تعدادي از گردانندگان اصلي اين سايت‌ها در عمليات‌هاي ويژه پليس فتا دستگير و بيش از 500 قلم از داروهاي غيرمجاز و خطرناک در سطح استان اصفهان کشف و ضبط شد.
آقاخاني اضافه کرد: با توجه به اين که بسياري از گردانندگان اصلي سايت‌هاي مذکور در استان‌هاي ديگر سکونت داشتند، تمهيدات لازم براي دستگيري آنها با همکاري فرماندهي انتظامي استان‌هاي مربوطه صورت گرفت.
فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: طرح بين‌المللي «پانگه آ6» از اول خردادماه سال جاري به اجرا گذاشته شد و يک ماه به طول انجاميد و در اين مدت مجرمان اينترنتي شناسايي، دستگير و تحويل مراجع قانوني شدند.

 


سرويس اجتماعي-
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به کاهش قابل توجه سرقت‌هاي خرد و آدم‌ربايي در کشور گفت: ايران در سطح منطقه حرف اول را در زمينه کشف جرايم جنايي، فتا، خط‌شناسي و مسايل ‌زيستي دارد.
به گزارش خبرنگار کيهان، سردار احمدي‌مقدم پيش ‌از ظهر ديروز در حاشيه همايش رؤساي پليس‌ آگاهي کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه رشوه، تباني با مجرمان و سوءنيت‌هاي اخلاقي از عمده جرايمي است که موجب اخراج پرسنل مي‌شود، تأکيد کرد: در اين مورد اغماضي صورت نخواهد گرفت و با شدت با اين نوع مأموران برخورد مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه عمده مشکلي که از گذشته در آگاهي وجود داشت، استفاده از خشونت و فشار براي حل پرونده و اعتراف‌گيري بود، اظهار کرد: امروزه استفاده از روش‌ها و ابزارهاي فني راه کشف جرم را کوتاه‌تر کرده و ديگر ثابت شده است که خشونت باعث انحراف در کشف موضوع مي‌شود براي مثال در قتل‌هايي که در آبادان صورت گرفته بود شاهد آن بوديم که فردي به اين قتل‌ها تحت فشار اعتراف کرده بود و قبل از وقوع اعدام شاهد قتل‌هاي ديگري بوديم که توسط پليس آگاهي قاتل اصلي کشف شد. رفتار خشونت‌آميز در حال حاضر بسيار در آگاهي کاهش يافت.فرمانده ناجا با اشاره به برخي از اقدامات صورت گرفته در مسير عدم استفاده از خشونت به کنترل و نظارت کامل اتاق‌هاي بازجويي و بازداشتگاه‌ها اشاره کرد و گفت: استفاده از مانيتورينگ و اخذ مجوز از سازمان زندان‌ها و نظارت مداوم ناجا و اين سازمان موجب کسب پيشرفت‌هاي فراواني شده است.
احمدي‌مقدم در پاسخ به اين سؤال که آيا با تغيير دولت، تغييري در روند طرح امنيت اخلاقي ايجاد مي‌شود، گفت: برخي تصور مي‌کردند که با آمدن دولت، نوع پاسخ به برخي سؤال‌ها متفاوت مي‌شود، اما تصميم‌گيري‌هاي ملي، مقطعي نيست.
وي با اشاره به تصميم‌گيري‌هاي اخذ شده در شوراي عالي امنيت ملي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شوراي عالي فضاي مجازي و... گفت: اين شورا و نهادها تصميم‌گيرنده هستند و تصميم‌گيري‌هاي ملي، مقطعي نيست اما طبيعي است که رئيس‌جمهور سليقه بهتري داشته باشد و ما از اين نگاه استقبال مي‌کنيم.
احمدي‌مقدم در انتها به راه‌اندازي بانک قضايي يکپارچه ميان بانک‌ها، قوه قضائيه، کلانتري‌ها و پليس آگاهي براي تبادل اطلاعات و بسته شدن راه مجرمان در آينده نزديک خبر داد.

 


مدير منطقه سه آتش‌نشاني شهرداري مشهد گفت: يک انبار غيرمجاز شامل 310 سيلندر گاز مايع و 31 پيک‌نيک در يک منزل مسکوني در مشهد منفجر شد و خسارات فراواني به بار آورد.
به گزارش تسنيم؛ ابوالفضل تيموري درباره اين حادثه اظهار کرد: ظهر ديروز تعداد 310 سيلندر گاز مايع و 31 پيک‌نيک در يک منزل مسکوني به دليل بي‌احتياطي دچار حريق شد که در پي اين حادثه سه نفر دچار سوختگي شده و به بيمارستان منتقل شدند.
وي با بيان اين مطلب که علت اين حادثه در دست بررسي است تصريح کرد: از مجموع سيلندرهاي گاز مايع موجود تعداد 80 سيلندر در يک نيسان بود که در هنگام آتش‌سوزي، همه سيلندرهاي گاز مايع، پيک‌نيک‌ها، نيسان سواري و منزل دو طبقه دچار حريق شد.
مدير حوزه سه آتش‌نشاني مشهد خاطرنشان کرد: پس از وقوع اين حادثه تعداد زيادي خودرو آتش‌نشاني از ايستگاه‌هاي مختلف به محل حادثه اعزام شده و در مجموع طي پنج ساعت تلاش مداوم ماموران آتش‌نشاني توانستند اين آتش‌سوزي را به صورت کامل مهار کنند.
تيموري اضافه کرد: همچنين پشت‌بام سه منزل مجاور اين ساختمان هم دچار آتش‌سوزي شد و به دليل عدم سرايت آتش به ساير منازل برق و گاز منازل منطقه به صورت کامل قطع شد.
تيموري با بيان اينکه سه نفر در اين انفجار دچار سوختگي شده‌اند و براي بهبود به بيمارستان انتقال يافته‌اند، گفت: شدت حريق بسيار بالا بوده و در اين ميان يک دستگاه خودرو نيسان نيز که حامل 80 سيلندر گاز مايع بوده منفجر شده و همچنين ايزوگام‌هاي بام منازل اطراف اين انبار غيرمجاز نيز درگير اين آتش‌سوزي شدند.

 


مديرکل دفتر پايش فراگير سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: دستورالعمل اجراي عوارض آلايندگي به منظور ايجاد وحدت رويه و اعمال مديريت يکپارچه در اجراي قانون عوارض آلايندگي به ادارات کل محيط‌زيست استان‌ها براي اجرا ابلاغ شده است.
مهرداد کتال‌محسني خاطرنشان کرد: براساس مواردي که به محيط‌زيست استان‌ها تفويض شده در هر دوره مالياتي نسبت به بازديد، شناسايي واحدهاي آلاينده‌ها، معيارها و ضوابط مربوطه اقدام مي‌کنند و واحدهايي که به‌عنوان آلاينده شناسايي مي‌شوند، به اداره کل امور مالياتي استان‌ها اعلام مي‌شود.
کتال‌محسني ادامه داد: چنانچه در طي سال واحدي از آلايندگي خارج شود و اقدامات مناسب براي رفع آلودگي در حد استاندارد مصوب زيست انجام دهد، طبق مقررات از ليست حذف و به اداره کل مالياتي استان اعلام مي‌شود.وي با بيان اينکه درآمد حاصل از عوارض آلايندگي در محدوده هر شهرستان از طريق سازمان امور مالياتي به حساب شهرداري همان منطقه واريز مي‌شود، گفت: عوارض آلايندگي براي دهياري‌هاي تحت تأثير آلودگي واحد‌هاي مورد نظر، به حساب متمرکز نزد استانداري‌ها واريز تا به نسبت جمعيت و يا در مواقع خاص نسبت به شدت تأثيرگذاري واحدها بين مراکز جمعيتي متأثر توزيع شود.
مدير کل دفتر پايش فراگير سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: عوارض آلايندگي براي بهسازي محيط‌زيست، رفع آثار آلايندگي واحدها بر محيط، اصلاح و سالم‌سازي محيط‌زيست صرف مي‌شود و چنانچه روستاها، شهرها و مناطقي که داراي طرح‌هاي بهسازي و طرح‌هاي اصلاح محيط و محيط زيستي مصوبي باشند، در اولويت قرار دارند.

 


خرم‌آباد - خبرنگار کيهان:
اختلاف حساب بر سر معامله مواد مخدر بين شرکا، جان يک نفر را در بروجرد گرفت.
فرمانده نيروي انتظامي لرستان افزود: در درگيري بين سه نفر در بروجرد شامل يک پدر و فرزندش و شخص ديگري منجر به مرگ فرزند جوان اين پدر شد.
سرتيپ کاظم عليزاده افزود: متهم به قتل با وارد کردن ضربات چاقو به ناحيه گردن جوان مذکور موجب مرگ وي شد.
وي افزود: با توجه به اينکه در معاملات قاچاق سندي بين طرفين ردوبدل نمي‌شود، متهم به قتل که خود را طلبکار معرفي کرده هيچ مدرکي از مقتول و يا پدر وي در مورد اثبات ادعايش مبني بر طلبکار بودن از آنان ندارد.عليزاده افزود: متهم که متواري شده بود پس از سه ساعت از وقوع حادثه با تلاش پليس شناسايي، دستگير و تحويل مقام قضايي شد.وي گفت: مأموران پليس نيز در تعقيب و گريز سه عضو يک باند قاچاق مواد مخدر موفق به کشف 58 کيلوگرم ترياک از آنان شدند.عليزاده افزود: اعضاي اين باند نيز با تلاش مأموران دستگير و تحويل مقام قضايي شدند.

 


زلزله 3/4 ريشتري در عنبرآباد
فارس - عنبرآباد: از ساعت 6 صبح ديروز شهرستان‌ عنبرآباد واقع در جنوب استان کرمان 3 بار لرزيد و بزرگترين زمين‌لرزه آن با قدرت 3/4 ريشتر بود، ساعت 6 و 3 دقيقه ديروز رخ داد.
اين زمين‌لرزه در عمق 31 کيلومتري زمين و در طول جغرافيايي 61/57 و عرض جغرافيايي 29/28 رخ داد، و هنوز گزارشي از خسارات احتمالي دريافت نشده است.
سارقان حرفه‌اي در چنگ عدالت
اراک- خبرنگار کيهان: با تلاش مأموران انتظامي دليجان، يک سارق حرفه‌اي هنگام سرقت يک دستگاه موتورسيکلت دستگير شد. وي به ارتکاب 10 فقره سرقت لوازم خانه، 4 فقره سرقت لوازم داخل خودرو و 2 فقره سرقت ديگر با همدستي 2 نفر از دوستانش اعتراف کرد و همدستان وي نيز پس از شناسايي دستگير و تحويل مرجع قضايي شدند.
قاچاقچي حرفه‌اي به دام افتاد
قائمشهر- خبرنگار کيهان: مأموران اطلاعات سپاه پاسداران ناحيه قائمشهر در يک عمليات موفقيت‌آميز، از يک قاچاقچي حرفه‌اي مواد مخدر بيش از 12 کيلوگرم ماده مخدر کشف و ضبط کردند. در همين ارتباط متهم مذکور پس از تشکيل پرونده و رسيدگي توسط مرجع قضايي پس از صدور حکم روانه زندان شد.
کشف مواد غذايي احتکاري
اهواز- خبرنگار کيهان: در پي دريافت اطلاعاتي مبني بر احتکار روغن خوراکي توسط شخصي موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس آگاهي شهرستان دزفول قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي، فرد محتکر شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي متهم در مخفيگاهش دستگير شد. در بازرسي از اين مکان 12 تن روغن خوراکي کشف و ضبط شد.
اعترافات سارق
اراک- خبرنگار کيهان: سارق حرفه‌اي پس از دستگيري در شهرستان محلات استان مرکزي، به 30 فقره سرقت اعتراف کرد. متهم گفت بيشتر اين سرقت‌ها لوازم داخل خودرو بوده است.

 


شوراي اسلامي شهر تهران ديروز اولين جلسه علني خود را پس از يک ماه تعطيلي به خاطر انتخابات برگزار کرد.
در اين جلسه که خسرو دانشجو و حمزه شکيب غايبين آن بودند اعضاي شوراي سوم خواستار روشن شدن تکليف اختلافات موجود ميان بودجه و هزينه در احداث تونل توحيد از سوي شهرداري شدند.
بنابراين گزارش حسابرس مستقل معاونت فني و عمراني شهرداري تهران گزارشي ارائه و بر وجود تناقض ميان هزينه‌هاي اعلام شده براي پروژه‌هايي از جمله تونل توحيد با بودجه مصوب در سال مربوطه تاکيد کرد.
حسابرس در اين جلسه تاکيد کرد که بودجه‌هاي مصوب سالانه احداث تونل توحيد از ابتدا تا انتها در اختيار حسابرس قرار نگرفته است و به همين دليل نتوانسته‌‌اند مقايسه‌اي روي بودجه مصوب و هزينه‌هاي صورت گرفته داشته باشند.
همچنين در جريان بررسي عملکرد مجموعه «برج ميلاد تهران» که در سال 88 به بهره‌برداري رسيده است، برخي تغيير و تحولات مالي بين کارفرما و پيمانکار هنوز انجام نشده و دفاتر و اسناد مالي به صورتي نامناسب و ناصحيح در دفاتر اين مجموعه نگهداري مي‌شود و حسابرس مستقل معاونت فني و عمراني شهرداري تهران يادآور شد که به نظر مي‌رسد اختلاف‌نظر بين کارفرما و پيمانکار در مجموعه برج ميلاد تهران دليل اين مسائل است.
در ادامه اين گزارش حسابرس مستقل معاونت فني و عمراني شهرداري تهران يادآور شد که در جريان تهيه اين گزارش استانداردهاي گزارشگري و ارائه مدارک و مستندات از سوي ارگان‌‌هاي مربوطه به طور کامل رعايت نشده و بخشي از سفته‌هاي تضمين نزد حوزه‌‌هاي مربوطه به رويت حسابرس نرسيده است.
از حاشيه‌هاي قابل تامل اين جلسه که تعجب خبرنگاران و حاضرين در جلسه را نيز برانگيخته بود عدم توجه اغلب اعضاي حاضر در جلسه شورا به گزارش حسابرس بود به طوري که برخي اعضا جلسه را موقتا ترک کرده بودند يا با يکديگر صحبت مي‌کردند.
در جلسه ديروز همچنين بررسي لايحه نحوه توسعه و گسترش عملکرد مراکز معاينه فني و بهبود وضعيت هواي تهران مورد بررسي قرار گرفت اما به دليل عدم حضور و ارائه نامه اظهارنظر کتبي از سوي کميسيون توسعه و عمران و وجود برخي ابهامات اين لايحه به کميسيون مربوطه ارجاع داده شد.
صدور مجوز براي ساخت و سازهاي غيرمجاز خلاف آشکار است
بنابراين گزارش يکي از موضوعاتي که اعضاي شوراي شهر ديروز به آن انتقاد داشتند اما در دستور کار شورا نيز نبود بحث ساخت‌وسازهاي غيرمجاز در شهر تهران بود.
ساخت‌وسازهاي غيرمجاز با مجوز شهرداري از جمله معضلاتي است که اعضاي شوراي شهر بارها به شهردار تهران تذکر داده‌اند اما متاسفانه اين خلاف آشکار همچنان ادامه دارد.
دکتر عباس شيباني که بارها در جلسات مختلف نسبت به اين موضوع انتقاد کرده است و حتي يک بار تاکيد کرده بود که اگر شهرداري از اين معضل جلوگيري نکند شخصا ساختمان‌هاي بالاي چهار طبقه را خراب خواهد کرد. وي در اين جلسه نيز تاکيد کرد که شهرداري نبايد اجازه ساخت‌وساز ساختمان‌هاي بالاي چهار طبقه را بدهد.
وي از اعضاي شوراي شهر خواست تا بيشتر در اين موضوع کنکاش کنند و راهکار مناسبي را ارائه کنند.در ادامه جلسه مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينکه بنده نيز مخالف صدور اين‌گونه مجوزها هستم گفت: در هفته چندين نامه درخصوص اين‌گونه مشکلات مي‌نويسم و به شهرداري ارسال مي‌کنم.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
پليس فتاي آذربايجان شرقي در قالب عمليات «پانکه آ» 256 هزار و 400 عدد انواع دارو به ارزش بيش از 1 ميليارد ريال کشف کرد.
رئيس پليس آذربايجان شرقي گفت: عمليات پانکه‌آ، هر سال در گستره بين‌المللي اجرا مي‌شود و در ايران اجراي اين طرح بر عهده پليس فتا است.سرتيپ مسعود خرم‌نيا افزود: با شناسايي سايت‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي بيش از 6 فقره سايت و وبلاگ غيرمجاز فروشنده دارو حذف و بالغ بر 124 نوع دارو کشف شد.
وي گفت: اين داروها شامل 256 هزار و 400 عدد قرص، شربت، اسپري و آمپول است که برآورد اوليه از کشفيات نشان مي‌دهد بيش از 1 ميليارد ريال ارزش دارند.خرم‌نيا از دستگيري افرادي خبر داد که اقدام به تهيه دارو از شهرهاي بانه و مهاباد و توزيع آن در سطح فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها مي‌کردند. به گزارش پليس استان وي گفت: با قاچاق داروهاي پزشکي مانند قرص‌هاي جنسي و تقويتي، نيروزا در فروشگاه‌هاي اينترنتي که به صورت غيرقانوني تبليغ و فروخته مي‌شود، برخورد صورت مي‌گيرد.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
بر اساس قانون هرگونه خريد و فروش و نگهداري حيوانات وحشي بدون اخذ مجوز ممنوع است.
رئيس اداره حفاظت محيط‌زيست کرج با بيان اين خبر گفت: نگهداري از حيوانات در ايران داراي قواعد و قوانين مشخصي است و اين قوانين با توجه به لزوم و ضرورت حراست و حفاظت از محيط‌زيست تدوين و تصويب شده و اجرا مي‌شود.فردين حکيمي با بيان اينکه يکي از وظايف ذاتي سازمان محيط‌زيست، حفاظت از گونه‌هاي حيواني و گياهي است گفت: برنامه‌ريزي ويژه‌اي در اين خصوص تدوين و اجرا مي‌شود. يکي از اين برنامه‌ها نظارت بر عملکرد فروشندگان حيوانات به ويژه حيوانات‌وحشي است. وي تصريح کرد: بازرسان ما به طور مرتب از مکان‌هاي عرضه حيوانات‌وحشي در کرج بازديد مي‌کنند. حکيمي تاکيد کرد: در صورت مشاهده هرگونه خريد و فروش غيرمجاز حيوانات به ويژه حيوانات‌وحشي با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد.

 


به گزارش هندوستان تايمز، اپراتور نيروگاه هسته‌اي فوکوشيما از آتش‌سوزي توده‌هاي زباله‌اي اين نيروگاه خبر داد.
نيروگاه هسته‌اي فوکوشيما از مارس 2011 که بر اثر زلزله دچار نشت مواد راديو اکتيو شد بارها دچار حوادث گوناگوني شده است.
پيش از اين نيز نشت آب آلوده به مواد راديواکتيو از مخازن آب سنگين رآکتورهاي اين نيروگاه جنجال‌ساز شد.
شرکت «تپکو» اداره‌کننده نيروگاه اتمي فوکوشيما اعلام کرد که کارگران نيروگاه،اين آتش‌سوزي که حوالي ساعت يک ظهر رخ داده است را گزارش کردند.

 


هزاران سند منتشر شده نشان مي‌دهند که رسوايي تجاوز جنسي به کودکان تا چه اندازه در کليساي کاتوليک عميق شده است و روحانيون بلندپايه کليساي کاتوليک نيز به ناچار به سرپوش گذاشتن بر اتهامات تجاوز و آزار و اذيت روي آورده‌اند.
انتشار اين شش هزار صفحه توسط کليساي ميلواکي در ويسکانسين، به عنوان بخشي از توافق با قربانيان تجاوز جنسي که از کليسا شکايت دارند، صورت گرفته است. کليسا متهم است که کشيش‌هاي خاطي را به بخش‌هاي مختلف در سراسر کشور مي‌فرستاده تا بر اين ادعاها که آنها به کودکان تجاوز کرده‌اند، سرپوش بگذارد.فايل‌هاي شخصي 42 کشيشي که به کودکان تجاوز کرده‌اند، برنامه‌ها براي پرداخت پول به حدود 20 هزار کشيش متجاوز براي ترک کليسا و گواهي کشيش‌هايي که نگران هستند اين رسوايي چگونه به وجهه عمومي واتيکان ضربه خواهد زد نيز در ميان فايل‌هاي منتشر شده هستند.مجله «ميلواکي سنتينل» گزارش داد، تکان‌دهنده‌ترين بخش، فايل‌هاي پدر «لارنس مورفي» است که متهم است در دوران تصدي خود 200 پسر ناشنوا را آزار و اذيت مي‌کرده است.

 


با افزايش پديده تجاوز جنسي به دختران سوري در اردوگاه‌هاي آوارگان، بسياري از خانواده‌‌ها دختران خود را در سنين بسيار پايين وادار به ازدواج مي‌‌کنند.
به گزارش سي‌ان‌ان، با افزايش تعداد پناهندگان سوري در اردوگاه‌هاي کشورهاي همسايه به‌ويژه در اردن که در پي ادامه‌دار شدن بحران امنيتي در سوريه صورت گرفته است؛ پديده جديدي در ميان اين پناهندگان بروز کرد که براساس آن خانواده‌هاي سوري تنها به علت ترس و جلوگيري از تجاوز به عنف به دختران خود، آنها را به ازدواج وا مي‌دارند.
سي‌‌ان‌ان در اين راستا داستان دختري 13 ساله را مطرح مي‌کند که به عقد ازدواج يک جوان 19 ساله در آمده است، ام نجوي مادر اين دختر در توضيح ازدواج دختر خود در اين سن کم مي‌گويد: به خدا قسم نمي‌توانستم شب‌ها بخوابم، بسيار نسبت به دخترانم نگران بودم.
وي مي‌افزايد: اگر هنوز در سوريه بودم، اين کار را انجام نمي‌دادم. خالد همسر نجوي نيز در اين رابطه مي‌گويد: تعداد زيادي از تجاوزهاي به عنف در اين مناطق صورت مي‌گيرد.
ايمان دختر 14 ساله سوري مورد ديگري است که در اردوگاه الزعتري در اردن زندگي مي‌کند. وي که چهره‌اي زيبا دارد، خستگي شديد از صورتش نمايان است. او که کودکش را نيز در آغوش گرفته، مي‌گويد که اگر در شرايط کنوني نبود، ازدواج نمي‌کرد.
براساس ارزيابي‌هاي موجود تعداد ازدواج‌هاي دختران آواره سوري در سنين پايين 60 درصد افزايش پيدا کرده است. اين موضوعي است که نه تنها در عرصه اجتماعي براي آنها آسيب‌ساز شده، بلکه در وضعيت بهداشتي آن‌ها نيز تاثير منفي دارد، چرا که بسياري از آنها هنگامي صاحب فرزند مي‌شوند که هنوز توانايي جسماني اين کار را ندارند.

 


شبکه چهار تلويزيون انگليس قصد دارد در طول ماه رمضان، هر روز بامداد اقدام به پخش اذان کند.
شبکه چهار تلويزيون انگليس با اعلام اينکه با آغاز ماه رمضان از هفته آينده، هر روز صبح اقدام به پخش اذان مي‌کند، تاکيد کرد اين تصميم يک «تحريک تعمدي» براي بينندگاني است که شايد اسلام را يک دين افراط‌گر بدانند.
طبق اعلام مقامات اين شبکه، با آغاز ماه رمضان از روز 9 جولاي، هر روز ساعت 3:30 بامداد به مدت سه دقيقه از اين شبکه اذان پخش خواهد شد.
شبکه چهار تلويزيون انگليس همچنين اعلام کرد، در اولين روز ماه رمضان، برنامه‌هاي اين شبکه چهار بار در طول روز قطع خواهد شد و هر بار با پخش يک کليپ 20ثانيه‌اي، به بينندگان مسلمان اطلاع داده مي‌شود که وقت اذان و خواندن نماز نزديک است.
«رالف لي»، رئيس بخش برنامه‌ريزي شبکه چهار انگليس در اين باره گفت: فراخواندن مسلمانان به اداي فريضه نماز، دقايقي چند را در اختيار آنها قرار مي‌دهد تا به عبادت بپردازند و آنها مي‌توانند شاهد مطلع شدن و توجه ديگر مخاطبان به اين اتفاق باشند. پخش صداي اذان در شبکه چهار به عنوان يک سيستم سراسري در کشور، يک اقدام ويژه است که تمام بينندگان ما آن را به معناي واقعي کلمه درک خواهند کرد.
به گزارش گاردين، وي درباره عواقب اتخاذ اين تصميم به راديو تايمز گفت: بدون شک اين اقدام براي تمرکز و جلب توجه به سمت يک اقليت مذهبي مورد انتقاد قرار خواهد گرفت، اما اين دقيقا همان کاري است که ما براي آن اينجا هستيم. فراهم کردن فضا براي انتخاب‌هاي ديگر و امکان بيان صدا به قشرهايي که در اقليت قرار دارند.
انجمن مسلمانان بريتانيا ضمن حمايت از اين اقدام شبکه چهار تلويزيون انگليس اعلام کرد: رمضان ماهي ويژه براي مسلمانان است و توجه يک شبکه فراگير به آن تنها يک اقدام نمادين براي معتقدان به اين دين نيست، بلکه مي‌توانيم اميدوار باشيم که اين حرکت به نماياندن چهره واقعي‌تري از اسلام و مسلمانان کمک کند.
شبکه چهار همچنين فصل جديدي از برنامه‌هاي ويژه را درباره عبادات ماه مبارک رمضان به نام «رمضان4» تهيه کرده است.
روزنامه اينديپندنت به نقل از رئيس انجمن سکولار انگليس نوشت: من به اين مساله اعتراضي ندارم، چرا که حداقل اين اقدام تعادلي را نسبت به برنامه‌هاي بي‌بي‌سي که با تاکيد بر دين مسيحيت پخش مي‌شوند، برقرار مي‌کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10