(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 12 تـیـر 1392 - شماره 20532

حديث دشت عشق
به چه دليل وزارت ورزش و جوانان اصرار به برگزاري انتخابات چند فدراسيون خاص دارد؟!
دردسرهاي مجامع انتخاباتي براي ورزش
اخبار کوتاه از فوتبال
آخرين اخبار از بازي هاي داخل سالن آسيا - اينچئون کره جنوبي
پرواز 19 ساعته ملي پوشان واليبال از ساساري تا هاوانا
ولاسکو:نبايد در باد اين پيروزي‌ها بخوابيم
آنها مي‌خواهند نصيري‌نيا سرمربي شود
رضازاده: المپيکي‌ها نيايند جهاني را هم از دست مي دهند
سفر 26 ساعته تکواندوکاران به مکزيک
تقابل واليباليست هاي نوجوان با مصر در مرحله يک هشتم نهايي
آخرين اعزام تيم ملي بسکتبال پيش از جام ملت‌ها
   


از نوشته پاسدار شهيد «محمد حاجي زماني»
خدايا! ما را از شفاعت ائمه اطهار دور مگردان
با سلام بر منجي عالم بشريت و به امام امت که مشتاق ديدار او بودم. از خدا مي‌خواهم آن روزي که همه به اتفاق امامشان به محشر وارد مي‌شوند ما هم با امام به نزد پيغمبر شرفياب گرديم. خدايا! آن روزي که جز با اجازه تو کسي نمي‌تواند شفاعت کند ما را از شفاعت ائمه اطهار دور مگردان. خدايا! کارهايي که دستور فرموده بودي انجام دهيم! انجام نداديم و اعمال تهي شده را انجام داديم، خدايا! با ما با عدالت رفتار مکن بلکه با رحمت خود با ما رفتار نما. يا الله! از ما گناه زشت و قبيح بوده و از تو بخشش و عفو زيباست، خدايا! خودت ما را خواندي و فرمودي يأس از درگاه من گناه بزرگي است. من با تمام اميد به درگاه باعظمت تو رو آورده‌ام چون جايي جز درگاه و حکومت تو نيست. خدايا! حب دنيا را به ويژه هنگام مرگ با دست قدرت و رحمت خود از ما دور گردان و آن موقع نعمتهاي آخرت را به ما بنما و ما را خندان از اين دار فاني به آخرت ببر و هنگام قبض روح، پيامبر (ص) و اميرالمومنين(ع) و ائمه اطهار را به بالين ما برسان.پاسدار شهيد «محمد حاجي زماني» در اصفهان متولد شد و در عمليات کربلاي پنج به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
در روزهايي که برگزاري مجامع انتخاباتي برخي فدراسيون ها نقل محافل ورزشي است، اين پرسش مطرح مي شود که اصرار به برگزاري انتخابات فدراسيون هاي خاص، رابطه اي با نزديک شدن به پايان فعاليت هاي دولت دهم ندارد؟!
اين روزها موضوع مجامع انتخاباتي برخي فدراسيون هاي ورزشي و عزم جزم وزارت ورزش و جوانان براي برگزاري آنها سروصداي زيادي به پا کرده است. چند روز قبل بود که اعلام شد مجمع انتخاباتي فدراسيون کشتي 21 تيرماه برگزار مي‌شود. اين در حالي است که فدراسيون کشتي حدود 21 ماه است که با سرپرستي حجت الله خطيب اداره مي‌شود. خطيب پس از برکناري يزداني خرم از سوي وزارت ورزش و جوانان – به دليل بازنشسته بودن – به سرپرستي رسيد و طبق قانون تنها مي توانست شش ماه سرپرست باشد و پس از آن بايد انتخابات برگزار مي‌شد. اما مشکلات اساسنامه کميته ملي المپيک و فدراسيون کشتي باعث شد که اين انتخابات تاکنون برگزار نشود. پس از کشتي نوبت به رسانه اي شدن خبر برگزاري انتخابات فدراسيون اسکيت رسيد؛ وزارت ورزش و جوانان دهم تيرماه با ارسال نامه‌اي به فدراسيون اسکيت روز 16 تيرماه را براي برگزاري مجمع انتخابات اين فدراسيون در نظر گرفت. بر اين اساس مجمع ياد شده قرار است ساعت 10 صبح روز 16 تيرماه در سالن اجتماعات وزارت ورزش و جوانان برگزار شود.
اضافه شدن نام يک فدراسيون ديگر
خبرهاي دريافتي کيهان حکايت از آن دارد که حالا نام يک فدراسيون ديگر نيز به صف برگزار کنندگان مجامع انتخاباتي اضافه شده است. اين فدراسيون ورزشي که جزء فدراسيون هاي درجه يک ورزش به حساب نمي آيد چند ماهي است که توسط سرپرست اداره مي شود و براي آنکه برخي مديران دين خود را به آقاي سرپرست ادا کنند در نظر دارند پيش از به پايان رسيدن دولت دهم، انتخابات اين فدراسيون را برگزار کنند تا آقاي سرپرست بدون دردسر به سمت رياست برسد. افرادي که قصد دارند اين انتخابات را تحت هر شرايطي برگزار کنند، براي عملياتي کردن نقشه خود مقدمات کار را آماده نموده و در تلاش‌اند نظر مساعد وزير ورزش و جوانان را نيز جلب کنند.
مخالفت کميته ملي المپيک
تمام اين فعل و انفعالات در شرايطي رخ داده که طبق اعلام مسئولان کميته بين المللي المپيک و شواري المپيک آسيا
فعلا ايران - به رغم تاييد شدن اساسنامه اش کميته ملي المپيک - اجازه برگزاري انتخابات ورزشي را ندارد. بر همين اساس بود که روز دوشنبه محمد علي آبادي رئيس کميته ملي المپيک در مصاحبه اي تاکيد کرد: متاسفانه تا وقتي اساسنامه فدراسيون‌ها اصلاح نشود و روساي برکنار نشده تکليفشان مشخص نگردد، مجامع جهاني با برگزاري انتخابات مخالفت مي‌کنند. آنها اعتقاد دارند که جابجايي‌ها غير قانوني بوده است. علي آبادي اضافه کرد: اگر نظر وزارت ورزش و جوانان برگزار شدن انتخابات فدراسيون‌ها باشد قطعا برگزار مي‌شود، ولي اگر نظرشان اين نبود اين اتفاق نمي‌افتد چون فدراسيون‌ها نظر مجامع جهاني‌شان را درک مي‌کنند. من اميدوارم که قوانين جهاني مراعات شود. وي درباره انتخابات رياست فدراسيون کشتي گفت: کميته المپيک نماينده‌اي را به مجمع انتخابات نمي‌فرستد.
دليل اين اصرار چيست؟
حالا پرسش مهمي که مطرح مي شود اين است که به چه دليل مديران وزارت ورزش و جوانان اصرار دارند پيش از به پايان رسيدن دولت دهم، مجامع انتخاباتي برخي فدراسيون هاي ورزشي را برگزار کنند، آيا اصرار به برگزاري انتخابات فدراسيون هاي خاص رابطه اي با نزديک شدن به پايان فعاليت هاي دولت دهم ندارد؟! مسلما اداره فدراسيون هاي ورزشي توسط سرپرستان توجيه مناسبي براي برگزاري انتخابات نيست زيرا اگر اينطور بود بايد انتخابات 15 فدراسيون ورزشي انجام مي شد نه چند فدراسيون خاص! جهت اطلاع مديران محترم وزارت ورزش و جوانان بايد يادآور شد که در حال حاضر فدراسيون‌هاي شنا، شيرجه و واترپلو، قايقراني، کشتي، سوارکاري، اسکيت، ورزش‌هاي سه‌گانه، چوگان، کوهنوردي، کنگ‌فو، بدنسازي و پرورش اندام، پهلواني و زورخانه‌اي، نجات غريق، ورزش‌هاي کارگري، اتومبيلراني و موتورسواري و نابينايان توسط سرپرست اداره مي شوند. بهترين تصميم در مقطع کنوني اين است که به قوانين بين‌المللي احترام بگذاريم و انتخاباتي را برگزار نکنيم ؛ اگر اين کار را هم نمي‌کنيم بايد اجازه دهيم که تغييرات احتمالي ورزش توسط تيم بعدي وزارتخانه ورزش و جوانان صورت پذيرد نه تيمي که در بهترين حالت عمر فعاليتش به دو ماه نمي رسد!

 


20 تير پايان جا‌به‌جايي‌هاي ليگ برتر
هيات رئيسه فدراسيون فوتبال اعلام کرد: با توجه به درخواست فدراسيون مبني بر افزايش زمان استراحت بازيکنان ملي‌پوش و تعويق شروع مسابقات ليگ برتر و تصويب هيات رئيسه سازمان ليگ برتر، هيات رئيسه فدراسيون فوتبال زمان تعويق و شروع مسابقات ليگ برتر از نوزدهم تيرماه به دوم مردادماه مصوب شد و بديهي است که زمان پايان نقل‌و انتقالات ليگ برتر از 15 به 20 تير موکول شد.
نشست خبري سرمربي جديد ذوب آهن
در جلسه‌اي که امروز در سالن اجتماعات باشگاه ذوب‌آهن اصفهان برگزار مي‌شود، لوکا بوناچيچ به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال اين باشگاه معرفي شده و پاسخگوي خبرنگاران خواهد بود.
تمجيد سايت فيفا از قوچان نژاد
سايت فيفا در گزارشي به عملکرد رضا قوچان نژاد در تيم ملي ايران پرداخت و اين بازيکن را "ناجي جديد فوتبال ايران" خواند.
تمديد قرارداد دروازه بان استقلال
مهدي رحمتي ديروز براي مذاکرات نهايي با باشگاه استقلال به دفتر علي فتح‌الله‌زاده در لارستان رفت و بعد از نشست با مديرعامل آبي‌ها قراردادش را تمديد کرد.
مذاکره راه‌آهن با مجتبي جباري براي استعداديابي!
سرپرست تيم فوتبال راه آهن درباره مذاکره با مجتبي جباري بيان کرد: ما با جباري مذاکره داشته‌ايم اما نه براي جذب. يک سري صحبت‌هايي انجام شد تا همکاري‌هايي در زمينه‌ شناسايي استعداد و فوتبال پايه داشته باشيم که به توافق هم نرسيديم.
حضور قطعي خلعتبري در امارات
سايت "الاتحاد" امارات از نهايي شدن قرارداد محمد رضا خلعتبري با عجمان خبر داد.
فتح‌الله‌زاده: جباري حرفش را اصلاح نکند، برنمي‌گردد
مديرعامل باشگاه استقلال مي گويد تا مجتبي جباري حرفهاي اخيرش را اصلاح نکند امکان بازگشت او به اين تيم وجود ندارد.
مدافع تيم ملي مقدونيه در تمرين آبي پوشان
مدافع راست تيم ملي فوتبال مقدونيه در تمرين ديروز آبي پوشان حاضر شد.
اختلاف 200 ميليوني
اختلاف نظر هيئت فوتبال استان گيلان و باشگاه ملوان بر سر مبلغ 200 ميليون تومان به دفتر رئيس سازمان ليگ کشيده شد.
2 بازيکن پاس در اصفهان
وحيد علي آبادي و اويس کرد جهان با عقد قرارداد دو ساله به باشگاه ذوب‌آهن پيوستند.
همکاري سراج با قاسمپور
بهنام سراج پيشکسوت پرسپوليس و نفت آبادان به عنوان دستيار جديد ابراهيم قاسمپور انتخاب شد.
ساموئل با استقلال به توافق نرسيد
مديربرنامه‌هاي ساموئل از عدم توافق با مسئولان باشگاه استقلال خبر داد.
بازگشت ادينهو به مس
ادينهو مهاجم سابق تيم فوتبال مس مذاکراتي با مسئولان کرماني انجام داده و تا پايان هفته به اين شهر سفر خواهد کرد.
پرونده وينگادا در کميته انضباطي فيفا
مشاور حقوقي مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت:پرونده شکايت وينگادا از ما به کميته انضباطي رفته اما من در همين خصوص صحبتي با رويانيان داشتم که او به من گفت مشکل حل شده است.
تعريف و تمجيد کفاشيان از فدراسيون فوتبال
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: صعود تيم ملي به جام جهاني بر برترين بودن فدراسيون فوتبال ايران در آسيا صحه گذاشت.
نامه غيرقانوني براي واگذاري پرسپوليس
رئيس فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي گفت: نامه رئيس‌جمهور براي واگذاري باشگاه پرسپوليس به پيشکسوتان غيرقانوني نيست و اگر پيشکسوتان ظرفيت خريد سهام اين باشگاه را داشته باشند، مي‌توانند به عنوان بخش خصوصي ورود پيدا کنند.

 


*وحيد شهبازي نخستين مدال طلاي کاروان ايران را در بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا کسب کرد.در فينال وزن منهاي 63 کيلوگرم وحيد شهبازي در مصاف با حريفي از لائوس موفق شد به پيروزي برسد و نخستين مدال طلاي کاروان ايران را به گردن بياويزد. پيش از اين سيدعيسي علمدار نظام و اميرسرخوش به ترتيب در رشته‌هاي موي تاي و اسنوکر مدال‌هاي برنز و نقره را براي کاروان ايران به دست آورده بودند.
*مسعود مينايي دومين مدال نقره کاروان ايران را در بازي‌هاي داخل سالن آسيا برگردن آويخت. در وزن منهاي 67 کيلوگرم، مسعود مينايي به مصاف حريف قدرتمند خود از کشور تايلند رفت و با قبول شکست در دومين مدال نقره کاروان ايران را از آن خود کرد.
* تيم شناي ايران در ماده 4 در 50 متر آزاد بازي‌هاي داخل سالن با زمان يک دقيقه و 31 ثانيه و 29 صدم ثانيه ششم شد.همچنين در ماده 100 متر کرال پشت جمال چاوشي فر با زمان 56 ثانيه و 6 صدم ثانيه هفتم شد.
*عباسي وزير ورزش که براي تماشاي مسابقات داخل سالن و هنرهاي رزمي راهي اينچئون شده بود، قرار است امشب کره را به مقصد تهران ترک کند.
*نمايندگان ايران در دور چهارم رقابتهاي شطرنج بازي هاي داخل سالن آسيا يک پيروزي، دو تساوي و يک شکست کسب کردند.
*کاروان ايران در پايان رقابت‌هاي ديروز با کسب يک طلا و يک نقره توسط وحيد شهبازي و مسعود مينايي در رقابت‌هاي موي‌تاي با يک طلا، دو نقره و يک برنز و در مجموع با 4 مدال يک پله صعود کرد و به رده نهم جدول توزيع مدال رسيد.کره با 13 طلا، 12 نقره و 12 برنز و در مجموع با 36 مدال اول، چين با 13 طلا 8 نقره و 8 برنز و در مجموع با 29 مدال در جدول رده‌بندي در مکان دوم و تايلند با 6 طلا و 2 نقره و 5 برنز و در مجموع با 13 مدال در رده‌هاي دوم و سوم جاي گرفتند.

 


تيم ملي واليبال به منظور ديدار با کوبا در هفته ششم رقابت هاي ليگ جهاني ساساري ايتاليا را به مقصد اين کشور ترک کرد.
ديدار تيم‌هاي ملي واليبال ايران و کوبا از گروه دوم مسابقات ليگ جهاني و از هفته ششم اين رقابت‎ها بامداد شنبه و يکشنبه آينده (به وقت ايران) در هاوانا برگزار مي‌شود. به همين منظور تيم ملي واليبال که يکشنبه شب دومين ديدار خود برابر ايتاليا را در ساساري برگزار کرد، ديروز اين شهر را به مقصد هاوانا ترک کرد.طبق برنامه ريزي انجام شده تيم ملي واليبال از ساساري به ميلان رفت و سپس اين شهر را به مقصد پاريس ترک ‌کرد. اعضاي تيم ملي واليبال در پاريس چند ساعت توقف خواهند داشت سپس راهي هاوانا، محل ديدار با تيم ملي کوبا مي‌شوند.در مجموع تيم ملي واليبال پس از سفري 19 ساعته به هاوانا مي‌رسد.
کوبا مثل ايران است
خوليو ولاسکو در مورد ديدار تيم ملي واليبال برابر کوبا در هفته ششم رقابت‌هاي ليگ جهاني اظهارداشت: کوبا تيم جواني دارد. مثل ما روز به روز در حال پيشرفت است. اين تيم در دو بازي برابر روسيه بسيار خوب ظاهر شد.وي با تاکيد بر اينکه بازي مقابل صربستان و ايتاليا ديگر تمام شده، افزود: ديگر نبايد به اين بازي‌ها توجه کنيم. اين که در باد اين پيروزي بمانيم اشتباه بزرگي است. بازيکنان و مردم بايد براي هر تيم حساب خاص خودش را باز کنند. نبايد توقع را بالا ببريم و بعد نتوانيم پاسخگوي آن باشيم. بايد سعي کنيم بهترين بازي را ارائه دهيم و تمام ذهن خود را متمرکزبازي کنيم. نبايد در باد اين پيروزي‌ها بمانيم.سرمربي تيم ملي واليبال تصريح کرد: نمي‌توانيم بگوييم چون ايتاليا کوبا را شکست داده و ما هم مقابل ايتاليا پيروز شده‌ايم، پس مي‌توانيم کوبا را ببريم. اين اصلا صحيح نيست. بازي مقابل کوبا براي‌مان خيلي سخت خواهد بود. شايد بيشتر از هر زمان ديگري؛ ما بايد بازي خودمان را کنيم و تا آخرين لحظه براي پيروزي بجنگيم.

 


رئيس فدراسيون وزنه برداري مي‌گويد اگر پنج المپيکي به اردوي تيم ملي نيايند همانند مسابقات آسيايي، رقابتهاي جهاني را هم از دست مي‌دهند.
حسين رضازاده درخصوص وزنه‌برداران المپيکي که در اردوي تيم ملي حاضر نشده‌اند گفت: ما يک ماه پيش از اين افراد جهت حضور در اردو دعوت کرده‌ايم ولي آنها تا به امروز در اين خصوص اقدام نکرده‌اند. در جلسه‌اي که با اين پنج نفر برگزار شد، خواستار تغيير سرمربي تيم ملي و جايگزيني شاهين نصيري‌نيا به جاي کوروش باقري بودند که اين کار عملي نيست چراکه باقري عملکرد موفقي را از لحاظ تيم و رده ارائه کرده است و ما با حضور وي توانسته‌ايم به مقام‌هاي خوبي در سطوح مختلف دست پيدا کنيم.وي با تاکيد براينکه اين افراد نيز با همراهي باقري به مدال هاي جهاني المپيک دست پيدا کردند اضافه کرد: ما رسما از آنها دعوت کرديم و در جلسه‌اي که با حضور آنها و وزير ورزش و جوانان برگزار شد اين مسئله را مطرح کرديم و صحبت‌ شد ولي آنان عليرغم اين اقدامات هنوز در اردو حضور نيافته‌اند.رضازاده افزود: سرمربي تيم ملي نفرات ديگري را به تيم دعوت کرده و در حال تمرين با آنهاست، تيم ملي بزرگسالان ما با حضور اين افراد اخيرا قهرمان بزرگسالان آسيا شده است.وي اظهار کرد: اين افراد اگر در اردو حاضر نشوند همانگونه که مسابقات آسيايي را از دست دادند مسابقات جهاني را نيز از دست خواهند داد.رئيس فدراسيون وزنه برداري در پاسخ به اينکه آيا اگر اين افراد در اردو حاضر نشوند، افراد جديد توانايي مدال‌آوري خواهند داشت گفت: وزنه برداري يک رشته رکوردي است و موفقيت در آن زمان‌بر است و بايد اردوهاي تيم ملي در اين راستا به خوبي برگزار شود. ما با تيم جديد قهرمان آسيا شديم و در حال حاضر تمرينات با حضور تيم ادامه دارد و سعي داريم آنها را به خوبي آماده کنيم تا براي مسابقات جهاني و حتي المپيک آماده شده و بتوانند به مدال برسند. وي با تأکيد براينکه من ادعاي اين افراد درخصوص باقري را قبول ندارم گفت: انسان بايد قدرشناس باشد، اين 5 نفر هم با تلاش باقري و برنامه‌ريزي‌هاي بسيار فدراسيون و مسوولان، توانستند مدال المپيک ،جهاني و بازي‌هاي آسيايي را کسب کنند. من فکر مي‌کنم اينها راهنمايي هاي بدي دريافت مي‌کنند که منجر به اين مسائل مي‌شود بايد حواسشان بيشتر جمع باشد.

 


تيم‌هاي ملي تکواندوي مردان و زنان ايران براي حضور در مسابقه‌هاي قهرماني جهان در مکزيک سفري 26 ساعته را پيش رو خواهند داشت.
بيست و يکمين دوره مسابقه‌هاي تکواندوي قهرماني بزرگسالان جهان از 24 تيرماه به مدت يک هفته در پائوبلا مکزيک برگزار خواهد شد که تيم‌هاي ملي مردان و بانوان ايران هم در اين رقابت‌ها شرکت خواهند کرد. ملي‌پوشان ايران براي حضور در اين رقابت‌ها سفري 26 ساعته را بايد طي کنند. مسابقه‌هاي قهرماني جهان از 23 تير به مدت يک هفته در مکزيک برگزار مي‌شود که تيم ايران در دوره قبل مسابقه‌ها در کره جنوبي مقام قهرماني را کسب کرد.

 


تيم ملي واليبال نوجوانان ايران در چهارمين بازي خود در مسابقات قهرماني جهان سه بر صفر روآندا را شکست داد و به عنوان تيم دوم گروه سوم راهي مرحله پلي آف اين رقابت ها شد.
ملي پوشان نوجوان ايران بامداد ديروز در چهارمين و آخرين بازي خود در دور مقدماتي مسابقات قهرماني جهان به مصاف روآندا رفتند.شاگردان ايرج مظفري در اين بازي در سه ست متوالي حريف خود را شکست دادند و با کسب هشت امتياز به عنوان تيم دوم گروه سوم راهي مرحله پلي آف شدند.ملي پوشان ايران در مرحله پلي آف با تيم مصر روبرو خواهند شد که در دور مقدماتي گروه دوم با شش امتياز در جايگاه سوم ايستاد.

 


تيم ملي بسکتبال که براي شرکت در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا آماده مي‌شود به منظور کسب آمادگي بيشتر بامداد امروز در سفري که 20 ساعت به طول خواهد انجاميد از تهران راهي چين‌تايپه ‌شد تا در مسابقات جام ويليام جونز شرکت کند.
سي و پنجمين دوره اين رقابت‌ها طي روزهاي 15 تا 23 تيرماه در شهر ژين ژوآنگ برگزار مي‌شود. تيم ملي بسکتبال ابتدا راهي قطر مي‌شود سپس از آنجا به هنگ کنگ سفر مي‌کند. تيم کشورمان پس از چند ساعت توقف از اين کشور راهي چين‌تايپه مي‌شود تا پس از سفري تقريبا 20 ساعته به محل برگزاري مسابقات جام ويليام جونز برسد.مسابقات جام ويليام جونز و شرکت در اين رقابت‌ها فرصتي براي آماده سازي بهتر تيم ملي بسکتبال براي حضور در جام ملت‌‎هاي آسيا در نظر گرفته شده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10