(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 12 تـیـر 1392 - شماره 20532

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شرکت سهامي يا خط اول مقاومت؟ (يادداشت روز)
پرسش‌هايي درباره بيانيه دادگستري گيلان
اراذل محترم!
 
شبکه (گفت و شنود)
احمدي‌نژاد در ديدار با پوتين مطرح کرد
نيروگاه بوشهر نماد همکاري‌هاي سازنده ايران و روسيه است
  کيهان و خوانندگان
امشب در برنامه تلويزيوني صورت مي‌گيرد
گزارش مفصل احمدي‌نژاد از عملکرد دولت دهم به مردم
نصرالله: انتخابات ايران بهترين نمونه دموکراسي زير سايه ولايت‌ فقيه بود
استفاده از چتر عارف براي احياي دو حزب منحله(خبر ويژه)
اسرائيل: درايت سيدحسن نصرالله بسيار هراس‌انگيز است(خبر ويژه)
مهاجراني: مطهري گزينه خوبي براي ارشاد است(خبر ويژه)
 


رئيس‌جمهور منتخب، يک ماه تا مراسم تحليف و تنفيذ، و حدود 45 روز تا موعد معرفي کابينه پيشنهادي به مجلس فرصت دارد. اين مدت، دوره‌اي طلايي در مقطع 4 ساله مسئوليت حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني است که شايد هرگز تکرار نشود. اهميت اين بازه زماني در آن است که اولين انتخاب‌ها در سطح برنامه و اولويت‌ها و همکاران، تبديل به سنگ بناي دولت يازدهم خواهد شد. بنابراين مهم است که شالوده دولت جديد چگونه شکل مي‌گيرد. در واقع هر کدام از انتخاب‌ها مي‌تواند مايه گشايش بيشتر يا خداي نکرده تنگنا و محدوديت براي رئيس‌جمهور باشد. حسن کار آقاي روحاني به اين است که او تجارب و عبرت‌ها و درس‌هاي انباشته 3 دولت موسوم به سازندگي، اصلاحات و عدالت را پيش چشم دارد و نوسان حرکت هر يک از اين دولت‌ها را به چشم ديده است.
سياستمداران برجسته حلقه همکاران و اطرافيان را فراهم مي‌آورند و به مرور بر حسب اينکه چگونه حلقه‌اي تدارک کرده باشند، خود نيز ساخته مي‌شوند. آنها ممکن است در اين روند، اعتلا و تکامل پيدا کنند يا به سوي قهقرا و نقصان بروند. بنابراين بسيار اهميت دارد که کدام افراد امين يا فاقد شرايط امانتداري، «کليددار» حوزه مشورت و معاضدت آنها مي‌شوند و کدام باب‌هاي جديد را مي‌گشايند يا ابواب گشوده را قفل مي‌کنند؟ رئيس‌جمهور جديد اکنون در مقام اولويت‌بندي امور و زدن استارت‌ کار در کنار چينش کابينه است. اينکه بايد چگونه تيمي درکابينه چيده شود، متوقف به اين است که چه تحليلي از شرايط کلي کشور در حوزه سياست خارجي و داخلي داشته باشيم. در حوزه سياست‌ خارجي دشمني دشمنان غيرقابل انکار است. اگر روزي در اين کشور توطئه و عداوت دشمنان انکار مي‌شد، امروز اين واقعيت غيرقابل انکار است. برخلاف تصور برخي تحليل‌گران که معتقد بودند آمريکا و غرب با روي کار‌آمدن آقاي روحاني گارد خصومت خود را عوض خواهند کرد، اکنون معلوم شده که جبهه استکبار بناي به رسميت شناختن استقلال و حاکميت و حقوق ملت ايران را ندارد. دولت آمريکا که در برابر فشار کنگره و لابي صهيونيستي ايپک (داراي نفوذ گسترده در کنگره) استقلالي از خود ندارد، دوشنبه اين هفته‌ دور جديدي از تحريم‌هاي ظالمانه را عليه ملت ايران به اجرا گذاشت. آنها در واقع فقط منطق زور را مي‌شناسند و دولت آينده بايد منطق قدرت‌افزايي و افزايش اقتدار را بر هر چيز- حتي تاکتيک مذاکره و ديپلماسي که در جاي خود ضرورت دارد- اولويت دهد.
اگر آمريکا و متحدانش اقتصاد ما را آماج فشارهاي خود قرار داده‌اند، تدبير واقعي در بالا بردن توان مقاومت اقتصاد ملي و ايجاد و به کارگيري ظرفيت‌هاي موجود است. اگر روزي در ضرورت مديريت منابع و مبارزه با مفاسد اقتصادي سخن گفته مي‌شد، امروز اين ضرورت دو چندان شده است. به تعبير معروف «اول اي جان دفع شر موش کن- بعد از آن در جمع گندم کوش کن». کشورهاي متعددي درآمدهاي به مراتب پايين‌تر از درآمدهاي فعلي ما دارند و با همان درآمدها- عمدتا غيرنفتي- تدبير امور مي‌کنند. ما بايد بتوانيم از تحريم يک فرصت بزرگ بسازيم همان‌گونه که در 8 ساله جنگ تحميلي انجام داديم. اگر کشور در شرايط جنگ سياسي و اقتصادي تمام عيار به سر مي‌برد و اگر دشمن به هيچ صراطي مستقيم نمي‌شود- که در نوع واکنش‌هاي زورگويانه دولت آمريکا در همين دو هفته اخير بار ديگر آشکار شد- بنابراين ضرورت دارد که به عنوان خط‌مقدم مقاومت، دولتي پرکار و تدبير با دولتمرداني شجاع و عزتمند و داراي روحيات جهادي و به دور از زد و بندها و بده‌بستان‌هاي رايج سياسي تشکيل شود. اين دولت ملي و انقلابي دقيقا در نقطه مقابل دولت «شرکت سهامي» و «دولت ائتلافي» است. «سهم‌خواهان» منطقا اهل ريسک و مجاهدت و هزينه و ايثار و ايستادگي در برابر دشمن نيستند؛ چه اينکه اساسا به سوداي غنيمت‌اندوزي مي‌آيند و نه خطر کردن و هزينه دادن و صيانت از منافع و مصالح ملي.
چالش دوم رئيس‌جمهور و دولت جديد دقيقا از همين جا آغاز مي‌شود. اکنون مي‌توان طيف و جبهه‌اي را در فضاي سياسي کشور رصد کرد که هر چند توقعات سياسي متنوع - و بعضا متناقض - دارند اما در يک چيز مشترکند و آن اينکه خود را از نظام و دولت و مردم طلبکار مي‌دانند و تن به قانون و حاکميت مبتني بر آن نيز نمي‌دهند. يک سر از اين جبهه البته مشخصا کارگزار اجرايي سناريوهاي نوشته شده در اردوگاه استکبارند و مأموريت‌هايي نظير ايجاد اختلاف و بدگماني‌ ميان نيروهاي درون نظام و ايجاد فشار و موج و التهاب براي انفعال حاکميت يا استحاله آن در برابر غرب و گروه‌هاي معارض را بر عهده دارند. طيف‌هاي ديگر در اين جبهه با غرب نبسته‌اند اما به خاطر زاويه گرفتن از ارزش‌هاي انقلاب و قانون‌اساسي، داراي نوعي از روحيه اشرافيت سياسي شده‌اند و همين روحيه گارد بسته آنها را نسبت به طيف اول گشوده است. دو فتنه و آشوب‌بزرگ به فاصله 10 سال در سال‌هاي 78 و 88، از زاويه هم‌پوشاني اين دو طيف و نزديک شدن مواضع آنان به يکديگر پديد آمد.
البته حکم يکساني درباره همه اعضاي اين جبهه شترگاو پلنگي و پرتناقض نمي‌توان صادر کرد و حتما بايد ميان آنها تمايز قائل شد. اما اين واقعيت هم انکارناشدني است که در دو آشوب‌افکني کم‌سابقه، ظلم و خيانت بزرگي در حق کشور شد. منطق قرآن اين است که «الفتنهًْ اشدّ من القتل» و «الفتنه اکبر من القتل». اگر حکم مجازات قتل عمد، قصاص است، مجازات جنايت شديدتر و بزرگ‌تري به نام فتنه براي مرتکبان عمدي آن به مراتب سنگين‌تر است. به تعبير اميرمومنان علي‌عليه‌السلام «انّ‌الحق القديم لايبطله شئ. حق هميشگي را چيزي (مانند مرور زمان و مشمول گذشته شدن) از بين نمي‌برد» و کساني که آن ظلم بزرگ را در حق کشور و ملت خود کردند، صرف‌نظر از چند و چون و زمان مجازات، با مرور زمان و آمد و شد دولت‌ها يا تغيير مجالس، تبرئه و اصطلاحا «سفيد» نخواهند شد. اين طيف زماني نسبت به دولت سازندگي، عداوتي در حد پدرکشتگي نشان دادند و بعد به ائتلاف با رئيس اين دولت تظاهر کردند و سال 76 روي کار آمدند اما به 2 سال نکشيد که هويت واقعي خود را نشان دهند و انتقامي سخت و بي‌سابقه از آقاي هاشمي گرفتند.
آنها پس از محکم شدن جايگاهشان در دولت و مجلس اصلاحات، حتي به خاتمي نيز رحم نکردند و در خفا و علني از موضع بالا به او گفتند تو بدهکار مايي و اين ما بوديم که تو را از انزوا و گوشه عزلت کتابخانه ملي به جايگاه رياست‌ رسانده‌ايم، بنابراين يا با مواضع راديکال ما همراهي مي‌کني و يا اينکه از قطار اصلاحات پياده‌ات مي‌کنيم. همانها خرشان که از پل گذشت در روزنامه‌هاي خود خاتمي را شاه‌سلطان حسين صفوي، بي‌عرضه و اردک لنگ خواندند. و باز، آنها بودند که شعار خروج از حاکميت داده و به خاتمي فشار آوردند استعفا دهد و سپس شعار عبور از خاتمي را آن‌قدر تکرار کردند تا او در دانشکده فني دانشگاه تهران از کوره دربرود و بگويد «صداي دشمن از اردوگاه اصلاحات به گوش مي‌رسد» و «کاري نکنيد که بگويم بيرونتان کنند».
روحاني البته خاتمي نيست. و به اسلام و انقلاب و قانون اساسي و امام و رهبري متعهد است. او در فتنه سال 78 درست در نقطه مقابل فتنه‌انگيزان ايستاد و در سال 89 نيز بانيان فتنه 25 بهمن را عوامل آمريکا و اسرائيل و انگليس معرفي کرد که به دشمن کمک مي‌کنند. روحاني برخلاف خاتمي بدهکار افراطيون ساختارشکن نيست. او هنگامي نامزدي خود را اعلام کرد که اغلب مدعيان اصلاح‌طلبي دم از تحريم انتخابات مي‌زدند و آن‌قدر بي‌خرد بودند که حتي دکتر عارف معاون اول دولت اصلاحات را که مستقلا نامزد انتخابات شده بود، علنا در تريبون‌ها و رسانه‌هاي خود «اصلاح‌طلب بدلي» و قلابي و «تحريک‌شده محافل امنيتي حاکميت» لقب دادند. روحاني حتي آدم هاشمي هم نيست که اگر چنين بود و هاشمي او را قبول داشت، در سن 79 سالگي رأسا اقدام به ثبت‌نام و نامزدي نمي‌کرد. هم روحاني و هم عارف به صورت منفرد و مستقل آمدند و البته تا چندماه فحش‌ خوردند که چرا بدون هماهنگي با اصلاح‌طلبان پا به ميدان گذاشته‌اند و در اثر فشارها کنار نمي‌کشند. آيا اينها انکارشدني است؟ آقاي روحاني هر چند منتقد دکتر احمدي‌نژاد بود اما هرگز تفاضل رأي 11 ميليوني وي نسبت به نفر دوم را انکار نکرد. شرمندگي اين قصه براي آنهايي خواهد ماند که آلت دست سازمان خارجي و داخلي فتنه در سال 88 قرار گرفتند و در القاي 11/000/000 رأي همراه شدند. آنها با ادعاي حمايت از نامزدي مستقل و منفرد، سفيد نخواهند شد و زخم خيانت آنها جز با ابراز ندامت و اعتراف به اين حقيقت که بي‌انصافي کرده‌اند، التيام نخواهد يافت. آنها بايد پاسخ دهند که چگونه مي‌شود 1‍1 ميليون رأي را جا به جا کرد اما 270 هزار رأي را نمي‌توان؟! و چگونه عليه آن انتخابات تحريک به آشوب کردند و اين بار سخن از بهترين دموکراسي و انتخاباتي بدون شبهه مي‌گويند؟! آنها خود را از عدالت و امانتداري ساقط کرده و بر عليه خويش حکم داده‌اند.
حسن روحاني مسئوليت سنگيني در دو حوزه چالش سياست خارجي و سياست داخلي بر دوش دارد. او در عين حال محل اميد مردم شريفي است که توقع ساماندهي اقتصاد کشور را دارند. تدبير اصلي، تکيه به همين ملت بزرگي است که خود متوليان اصلي اداره انقلاب و دفاع مقدس و انبوه چالش‌هاي بعدي بوده‌اند. خوش‌باوري نسبت به دشمن خارجي يا جريان نفاق داخلي مي‌تواند مقدمه‌ شکستن شالوده‌هاي عزت و اقتدار و استقلال دولت جديد باشد. رئيس‌جمهور جديد را بايد به طور کامل حمايت و پشتيباني کرد تا بتواند به مسئوليت‌ سنگين اداره امور اجرايي کشور عمل کند. او را نبايد در برابر تهاجم و طلبکاري جبهه نفاق جديد و قديم تنها گذاشت. آنها مدام بر طلبکاري‌هاي خود خواهند افزود تا دولت را از مسير انقلاب و مردم و قانون منحرف کنند. اگر هم اين روزها بانيان فتنه 78 و 88 به محافلي مانند کيهان- به خاطر روشنگري‌هايش- حمله مي‌کنند، نشانه اين است که کيهان به هدف زده و آب در حلقه آنها انداخته است. همه حرف کيهان، منطق اميرمومنان (ع) است که خطاب به مومنان فرمود «اُحذّرکم اهل النفاق. شما را از اهل نفاق برحذر مي‌دارم که رنگ به رنگ مي‌شوند و در فتنه غوطه مي‌خورند و براي شما کمين مي‌گذارند».

محمد ايماني

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پيام کوتاه 30002323
* مرگ برآمريکا و مرگ بر اسرائيل شعار ملي و هميشگي ما مردم انقلابي ايران است فلذا با آمدن و رفتن هيچ کدام از دولت‌ها کم رنگ نخواهد شد.
3374---0912
* تحريم تازه آمريکايي‌ها عليه ايران آن هم پس از انتخابات باشکوهي که ملت پاي نظام کرد نشان داد که منتخب مردم همسو با استکبار جهاني نيست و برخي از مواضع او در روزهاي اخير گويا همچون تيري است بر چشم آنها. برخي مدعيان اصلاح‌طلب همسو با آمريکا (که بايد از فتنه 88 عرق شرم بر پيشاني داشته باشند و هنوز پرونده آنها مفتوح است) منتخب مردم را وامدار خود مي‌دانند و قصد تحميل افراد خاصي را در دولت وي دارند اما فراموش نکنند که منتخب مردم به کرات اعلام کرده وامدار هيچ حزب و گروهي نيست و اگر قرار است اين افراد خود را به او ملحق کنند بايد به طور صريح و شفاف از فتنه و فتنه‌گران برائت بجويند.
طالعي
* اگر يکصدم غيرت و استکبارستيزي دولت اکوادور در وجود رئيس‌جمهور مصر بود آقاي مرسي امروز محبوب ملتش بود و در حال حاضر مشکل نداشت.
5499---0913
* بعضي از افراد و شخصيت‌ها که نزد مردم جايي ندارند با پيروزي آقاي روحاني آنچنان هيجان‌زده شده و پيام تبريک ارسال کردند که گويي مردم دوران پريشان حکومت آنان را فراموش کرده‌اند. بنويسيد اين ملت هوشيار اجازه تکرار فتنه مجدد را به آنها نخواهد داد.
1049---0915
* بيشتر راي‌دهندگان به آقاي روحاني ناراضيان اقتصادي هستند و از رئيس‌جمهور منتخب حل مشکلات اقتصادي را مي‌خواهند.
2613---0918
* در پخش مسابقه واليبال ايران و ايتاليا که در خارج برگزار شده بود هر از چندگاه تصويري از زنان بي‌حجاب با وضع نامناسب نشان داده مي‌شد. در حالي که در همين ورزشگاه خانم‌هايي با پوشش مناسب و حجاب کامل حضور داشتند ولي دوربين فيلمبرداري تلويزيون ايتاليا به عمد آنان را نشان نمي‌داد.
6007---0937
* هر هفته با والدين شهداي محله خاني‌آباد نو به وسيله اتوبوس ويژه شرکت واحد که مسئولين بنياد شهيد فراهم مي‌کردند به بهشت زهرابر سر مزار شهداي خود مي‌رفتيم. ولي از اول سال 92 اين امکانات را جمع کرده‌اند. در ضمن شير آب قطعه شهدا را نيز کور کرده‌اند و لوله آب را در منطقه دور از دسترس گذاشته‌اند. خلاصه به جاي اينکه با پيرشدن والدين شهدا خدمات را گسترش بدهند برعکس کم مي‌کنند.
عليزاده پدر شهيد
* ادغام سازمان تربيت‌بدني و جوانان کاملا اشتباه بود چرا که وزارت ورزش فقط به امر ورزش آن هم بيشتر به فوتبال مي‌رسد و سازمان جوانان رها شده است.
8911---0915
* وقتي جوانان کشور به فناوري توليد انرژي خورشيدي دست يافته‌اند، بايد دستگاه‌ها بستر توليد چنين انرژي را براي آنها فراهم بکنند. به ويژه شهرداري مي‌تواند در اين راه پيش‌قدم بشود.
1177---0935
* شوراي شهر تهران قيمت کرايه مترو و شرکت واحد اتوبوسراني را 20درصد افزايش داد ولي با هر ماشين حسابي که محاسبه مي‌کنيم قيمت‌ها 45درصد يا 67 درصد افزايش يافته است. براي نمونه خط 225 توماني به 450 تومان و خط 150 توماني به 250 تومان افزايش يافته است و... اگر تسهيلاتي براي شهروندان در نظر گرفته مي‌شود مثل کارت‌هاي اعتباري يک ساله براي کاهش آلودگي هوا و عدم استفاده از خودروي شخصي است.
احمدزاده
* از دولت محترم تقاضا داريم همانطوري که براي کارمندان سبد کالاي مناسبتي در نظر مي‌گيرند که کمک حال آنان مي‌شود براي کارگران هم چنين کمک‌هايي را در نظر بگيرند.
چند تلفن مشابه
* از نمايندگان محترم مجلس درخواست مي‌شود علت عدم پرداخت حقوق آزادگان در دوران اسارت با توجه به مصوبه مجلس را پيگيري نمايند.
3419---0915
* از شهردار و شوراي شهر و ديگر مسئولين شوشتر انتظار مي‌رود نسبت به احداث سايبان و سالن سرپوشيده براي مسافرين ترمينال اين شهر و مسافرين شهرهاي گتوند، دزفول، مسجد سليمان و لالي اقدام نمايد. بيش از 25 سال از درخواست‌هاي مکرر به مسئولين امر مي‌گذرد.
2148---0937
* دبستان شهيد فخرالله بابايي روستاي شعيب‌کلايه تنکابن تنها مدرسه ابتدايي موجود در روستاهاي کارکو، کندسر، مازلنگسر، توکله و خود شعيب کلايه با جمعيتي حدود 3000 نفر به علت عدم ارائه خدمات آموزشي و رفاهي از قبيل تعمير و نگهداري ساختمان مدرسه و اعزام معلم کافي از سوي آموزش ‌و ‌پرورش تنکابن مدتهاست به حالت نيمه‌تعطيل در آمده. اين امر باعث مهاجرت بسياري از دانش‌آموزان به شهر و روستاهاي همجوار لزربن و سليمان‌آباد شده و آن گروهي که مانده‌اند با مشکلات آموزشي و رفاهي زيادي مواجهند و صرف‌نظر از تحميل هزينه‌هاي گزاف براي خانواده‌ها، مصائب و گرفتاريهاي روحي و جسمي نيز آنان را تهديد مي‌نمايد. اميد است که مسئولان به اين مشکل رسيدگي فرمايند.
اسفنديار مشرفي
و تعدادي از اولياي دانش‌آموزان
* کيفيت پخت نان در نيشابور به حدي پايين آمده که نصف هر نان خريداري شده جزء ضايعات است و خلاصه چيزي دست مصرف‌کننده را نمي‌گيرد. اين مشکل با يک نظارت ساده قابل حل مي‌باشد.
9671---0915
* در شهرستان فومن در شمال کشور مدتي است که سرقت و نزاع دسته‌جمعي زياد شده و شهروندان از پليس اقدام بازدارنده‌موثري مشاهده نمي‌کنند. از مقامات و مسئولين بالاتر تقاضاي رسيدگي داريم.
0797---0911
* براي ثبت‌نام فرزندم در دوره دبيرستان به دبيرستان شهدا در منطقه چهارده مراجعه کردم ولي گفتند چون پسرم دوره راهنمايي را در محدوده ديگري گذرانده بايد به همان محدوده مراجعه کنم در حالي که بنده نقل مکان کرده‌ام و منزل فعلي من پشت دبيرستان واقع شده است. از مسئولين محترم آموزش و پرورش تقاضا دارم به اين موضوع رسيدگي کنند.
1401---0919
* اي کاش پولهاي کلاني که خرج باشگاه‌هاي فوتبال مي‌شود درصدي هم خرج واليبال مي‌کرديم. با توجه به پيروزي واليباليست‌هاي کشورمان آيا با آنها نيز همانند پيروزي فوتباليست‌ها برخورد خواهد شد؟!
نجفي از جزيره قشم
* توليدکنندگان داخلي اگر مي‌خواهند مردم از خريد اجناس خارجي منصرف بشوند و رو به توليدات داخلي بياورند بايد به فکر ارتقاي کيفيت هرچه بيشتر محصولات خويش باشند. نه مثل شرکت توليدکننده دستگاه گيرنده تلويزيوني ديجيتال [...] که محصول آن يک سال بيشتر کار نمي‌کند.
7149---0917
* چرا بايد در مدارس شاهد بين مبلغ شهريه فرزندان فرهنگيان با ساير اقشار تفاوت وجود داشته باشد. يکي از مسئولين امر به خودش زحمت بدهد و ما را توجيه بکند.
9671---0915
* بعد از چندين سال پيگيري براي دريافت دفترچه بيمه فرزند چهارم مي‌گويند براي مدت 6 ماه بيمه کردن بايد مبلغ 33 هزار تومان پول بپردازم. آيا بهتر نيست که اصلاً بعد از 3 فرزند اصلاً بيمه نکنند و با اين کار خيال خودشان و ما را راحت نمايند!
0647---0912
پاسخ روابط عمومي شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 92/4/4، با عنوان «جمع‌آوري پرده کوتاه درون اتوبوس‌ها» به آگاهي مي‌رساند: با توجه به لزوم امکان مشاهده داخل اتوبوس توسط عوامل گشت، در نصب پرده تأکيد نمي‌گردد. ليکن رانندگان محترم در صورت انجام اين مهم بايد به نحوي اقدام نمايند که مشاهده داخل اتوبوس توسط عوامل سيار ميسر باشد مضافاً به اينکه در راستاي جلوگيري از آلودگي و اشاعه بيماري‌هاي ناشي از تماس افراد بيمار و... شستشوي ادواري پرده‌ها نيز توسط رانندگان الزامي مي‌باشد.

 


گفت: اين روزها، روزنامه‌هاي زنجيره‌اي و سايت‌هاي وابسته به مدعيان‌اصلاحات بيشترين فضاي رسانه‌اي خود را به انتشار مطالبي اختصاص داده‌اند که ثابت کند در انتخابات اخير اصلاح‌طلبان پيروز شده‌اند!
گفتم: ولي خود کانديداي پيروز بارها اعلام کرده که مديون هيچ حزب و گروه‌ و جناحي نيست.
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: يعني شعور مردم را تا اين اندازه دستکم گرفته‌اند که تصور مي‌کنند با وجود تاکيد صريح و چندباره کانديداي پيروز، هنوز هم کساني پيدا مي‌شوند که ادعاي آنها را باور کنند؟!
گفت: شايد خيال مي‌کنند که مخاطبان و مراجعه‌کنندگان زيادي دارند!
گفتم: از يارو پرسيدند کداميک از شبکه‌هاي تلويزيوني را بيشتر مي‌پسندي؟ گفت؛ «شبکه حلزون»! را، چون وسطش فيلم و سريال پخش مي‌کنند.

 


رئيس‌جمهور تصريح کرد: نيروگاه بوشهر به الگو و نمادي براي همکاري‌هاي سازنده بين ايران و روسيه تبديل شده است.
محمود احمدي‌نژاد در ديدار با ولاديمير پوتين در کاخ کرملين اظهار داشت: مي‌توانيم اين الگو را توسعه دهيم و نيروگاه‌هاي جديدي بسازيم. گفت‌وگوهاي اوليه در اين زمينه انجام شده است و دستور جنابعالي را مي‌خواهد براي اين‌که کار آغاز شود.
وي با بيان اين‌که در زمينه نفت و گاز ميان ايران و روسيه تفاهم‌هاي خوبي وجود دارد، اظهار کرد: بايد به سرعت اين تفاهم‌ها را عملياتي کنيم.
احمدي‌نژاد با قدرداني از روسيه، به خاطر به اتمام رساندن نيروگاه اتمي بوشهر خطاب به پوتين گفت: با قولي که شما در استانبول داديد، نيروگاه بوشهر تمام شد و در مدار قرار دارد.
وي از مديريت پوتين در برگزاري اجلاس سران مجمع کشورهاي صادرکننده گاز تشکر و قدرداني کرد و گفت: براي ايران و روسيه دستورکار گسترده‌اي براي توسعه همکاري‌ها وجود دارد.
احمدي‌نژاد همچنين اظهار کرد: ما هيچ محدوديتي براي توسعه روابط از همکاري‌هاي فناوري و نفت و گاز گرفته تا همکاري‌هاي علمي و تجاري نداريم.
در ادامه اين ديدار، ولاديمير پوتين از حضور احمدي‌نژاد در اجلاس سران مجمع کشورهاي صادرکننده گاز تشکر کرد و اين اجلاس را اجلاسي خوب و موفق دانست.
به گزارش ايسنا، رئيس جمهور روسيه با بيان اين‌که ايران و روسيه داراي بيشترين منابع گاز هستند، آن را مبنايي براي منافع مشترک دانست و ابراز داشت : امروز اين امکان وجود دارد که براي روابط دوجانبه و شرايط موجود منطقه گفت‌وگو کنيم.
پوتين با تاکيد بر ضرورت افزايش حجم مبادلات تجاري گفت: ما از طريق درياي خزر با هم همسايه‌ايم و در اين چارچوب داراي منافع مشترکي هستيم و دستور کار بزرگي در پيش رو داريم.
همچنين از برنامه هاي ديگر رئيس جمهور کشورمان در سفربه روسيه مي توان به حضور در جمع ايرانيان مقيم مسکو و نيز شرکت در جمع دانشمندان و نخبگان روسيه اشاره کرد.

 


در پي حمله اراذل و اوباش به دبير سرويس علمي- آموزشي کيهان و مجروح کردن وي با ضربات چاقو که انتقال ايشان به بيمارستان و انجام عمل جراحي را به دنبال داشت، دادگستري استان گيلان در اقدامي عجيب! و فاقد وجاهت قضايي بيانيه‌اي با سمت و سوي جانبداري از اراذل و اوباش حمله‌کننده صادر کرد! درباره اين بيانيه چند پرسش حقوقي مطرح است که اميدواريم مسئولان محترم قضايي- و نه دادگستري گيلان- به اين پرسش‌ها پاسخ دهند.
1- در کدام نظام حقوقي و قضايي، اظهارات متهم تبديل به بيانيه رسمي مرجع قضايي مي‌شود؟ توضيح آن که در بيانيه تصريح شده «خبرنگار کيهان به هيچيک از مراجع قضايي و انتظامي مراجعه نکرده است» که اين دروغ محض است و به آن خواهيم پرداخت ولي سوال اين است دادگستري گيلان که به تصريح بيانيه، هنوز اظهارات خبرنگار مضروب و بستري در بيمارستان را نشنيده است، با چه مجوز و بر پايه کدام اصل حقوقي و بدون رعايت تشريفات قضايي اقدام به صدور بيانيه مي‌کند؟!
2- برخلاف آنچه به دروغ در بيانيه آمده است، خانواده آقاي حسين شمسيان در فاصله 40 دقيقه بعد از حمله اراذل و اوباش تا روز بعد سه بار به مراجع ذيصلاح شکايت کرده‌اند که اسناد آن موجود است.
3- پليس امنيت در بيمارستان از خبرنگار کيهان درباره کم و کيف حادثه تحقيق مي‌کند که هيچيک از اظهارات وي در بيانيه نيامده است. چرا؟!
4- در بيانيه به ضرب و جرح با چاقو و سلاح سرد اشاره شده از سوي ديگر آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس محترم قوه قضائيه بارها اعلام کرده‌اند که حمله با سلاح سرد از مصاديق سنگين‌ترين جرائم عمومي است و مطابق قانون، رسيدگي به آن موکول به شکايت شاکي نمي‌باشد بلکه در اين موارد پي‌گيري قضايي ماجرا وظيفه قانوني دادگستري است. بنابراين دادگستري گيلان اولا؛ چرا به دروغ ادعا مي‌کند که شکايتي مطرح نشده! ثانيا؛ چرا از وظيفه قانوني خود سر باز زده و رأسا پي‌گير ماجرا نشده است!
گفتني است دادگستري گيلان ابتدا در ساعت 30/8 صبح سه‌شنبه بيانيه صادر کرده است و چند ساعت بعد از آقاي شمسيان خواسته‌اند اظهارات خود را بيان کند!؟
5- شرح ماجرا در بيانيه نه فقط با اظهارات شهود، بلکه با عقل سليم نيز همخواني ندارد. از جمله آمده است ابتدا آقاي شمسيان با شوکر برقي به راکبان موتورسيکلت حمله کرده است و اين در حالي است که شمسيان همراه با خانواده و کودکان خردسال خويش در حال حرکت و رانندگي با خودرو بوده است و ضاربان بعد از متوقف کردن خودرو با ضربات چاقو به وي و يکي از همراهانش حمله مي‌کنند. البته دادگستري گيلان با ناشي‌گري برخاسته از شتاب و دستپاچگي، در اين بخش از بيانيه از واژه غيرحقوقي و غيرقضايي «ظاهرا»! استفاده کرده است. که بايد گفت ظاهرا مي‌دانسته دارد چه دسته‌گلي به آب مي‌دهد!
از سوي ديگر پزشک قانوني اصابت سه ضربه چاقو به آقاي شمسيان و همراه وي را گزارش کرده است و گزارش بيمارستان نيز چنين است. ولي دادگستري گيلان در بيانيه خود احتمالا براي زمينه‌سازي تبرئه متهمان سه ضربه را به يک ضربه کاهش داده! و به شدت ضربات وارده که انجام عمل جراحي ريه آقاي شمسيان را در پي داشته است کمترين اشاره‌اي نکرده است!
درباره ادعاي بيانيه مبني بر استفاده آقاي شمسيان از شوکر برقي بايد پرسيد که اولا؛ اگر ايشان از شوکر برقي استفاده کرده است، ضارب که به ادعاي بيانيه در محاصره سه نفر بوده است چگونه موفق به اصابت 3 ضربه چاقو شده است؟ ثانيا؛ چرا پزشک قانوني استفاده از شوکر را تائيد نکرده است؟! و ثالثا غير از اظهارات ضارب چه دليل ديگري براي اثبات اين ادعا وجود دارد؟!
6- حمله‌کنندگان به آقاي شمسيان بعد از مضروب کردن وي و همراهش قصد شکستن شيشه خودرو و حمله به ساير سرنشينان خودرو را داشته‌اند که علاوه بر شاهدان عيني، کارشناسان هم به اين اقدام ناجوانمردانه اشاره کرده و متهمان نيز به آن اعتراف کرده‌اند ولي در بيانيه دادگستري گيلان هيچ اشاره‌اي به آن نشده است. چرا؟! شايد به اين علت که نبايستي اراذل محترم! به اقدام مجرمانه «قدرت‌نمايي با سلاح سرد» متهم شوند!
7- در بيانيه دادگستري گيلان احتمالا براي توجيه اقدام اراذل و اوباش آمده است« يک نفر از راکبان موتورسيکلت در بين 3 سرنشين خودرو محاصره شده و ظاهرا به دليل ترس و دفاع از خود ضربه‌اي با چاقو به پهلوي حسين شمسيان وارد کرده که پس از انتقال به بيمارستان و مداوا شخص مورد نظر مرخص شده است. درباره اين بخش از بيانيه بايد گفت؛
الف: چگونه قابل تصور است که شخصي بين سه نفر محاصره شده باشد و به قول دادگستري گيلان به دليل ترس و براي دفاع از خود، سه ضربه کاري چاقو به 2 نفر وارد کند؟! زيرا براي ابتدايي‌ترين اذهان نيز بديهي است که اصابت 3 ضربه چاقو از آمادگي قبلي ضارب براي حمله حکايت مي‌کند. از سوي ديگر، چگونه پذيرفتني است که 3 سرنشين خودرو، در پي اولين ضربه، از وارد آوردن ضربات بعدي جلوگيري نکرده‌اند؟! بايد از دادگستري گيلان پرسيد اين چه محاصره‌اي است که محاصره‌کنندگان چاقو خورده‌اند؟! ولي ضاربان حتي يک خراش هم بر نداشته‌اند؟!
ب: دادگستري گيلان ظاهرا براي تبرئه اراذل و اوباش ادعا کرده است آنها به دليل دفاع از خود چاقوکشي کرده‌اند! و سوال اين است که آيا دادگستري گيلان برخلاف رويه شناخته شده قضايي و اصول مسلم جرم‌شناسي، «غيب‌گويي» و «نيت‌خواني» - آنهم به نفع اراذل و اوباش- را اخيرا به آئين دادرسي کيفري اضافه فرموده است؟! و اگر چنين نيست، از کجا متوجه شده‌ايد که نيت اراذل دفاع از خود بوده است؟! آيا باز هم مي‌توانيد انکار کنيد که در بيانيه دادگستري گيلان، اظهارات اراذل منعکس شده است؟! آنهم قبل از هرگونه تحقيقات قضايي از مضروبين و ثبت اظهارات شهود و بدون اخذ نظريه کارشناسان رسمي دادگستري و... بماند!
8- از کي تا به حال اين روال به صورت يک رويه قضايي!! درآمده است که دادگستري براي يک پرونده «بيانيه رسمي»! صادر مي‌کند؟ آيا دادگستري گيلان براي همه پرونده‌هاي در دست اقدام خود بيانيه رسمي صادر کرده و براي انتشار در اختيار رسانه‌ها مي‌گذارد؟ و يا اين يک مورد با توجه به شرحي که گذشت، داستان ديگري دارد؟!
از سوي ديگر مگر اطلاع‌رساني درباره پرونده‌هاي در دست اقدام قبل از پايان دادرسي و صدور رأي قطعي دادگاه ممنوع نيست؟! بنابراين، دادگستري گيلان با چه مجوزي درباره يک پرونده که در مراحل مقدماتي است و هنوز بازپرس هم درباره آن اظهارنظر قضايي نکرده است بيانيه صادر مي‌کند؟!
9- در بيانيه دادگستري گيلان نام کامل مضروب يعني دبير سرويس علمي-آموزشي کيهان با ذکر نام پدر و حتي تاريخ تولد!! آمده است ولي از اراذل محترم! کمترين نامي در ميان نيست!! گفتني است که از آقاي شمسيان در حضور متهمان چاقوکش آدرس منزل ايشان در تهران را خواسته‌اند که وي اعلام کرده چگونه مي‌توانم در حضور متهمان و ضاربان خود آدرس منزلم را هم بدهم؟!
10-و بالاخره با اذعان به اين واقعيت که دستگاه محترم قضايي خدمات برجسته و درخور تقديري داشته و دارد و مي‌رود که به نقطه ايده‌آل و «مامن واقعي مظلومان و محرومان» تبديل شود، با مسئولان محترم و دلسوز اين قوه يک پرسش در ميان است:
سوال: با شرحي که گذشت تصور بفرمائيد برخي از کارگزاران آن دستگاه محترم، احتمالا با افراد مظلومي که دسترسي به جايي ندارند چه برخوردي مي‌کنند؟! از برخورد آنان با دبير سرويس کيهان که خود يک حقوقدان و وکيل دادگستري است مي‌توانيد حدس بزنيد که احتمالا بر سر مردم شريف و بي‌دفاع گيلان چه مي‌آورند؟!

 


معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي تصريح کرد: رئيس‌جمهور در يک برنامه تلويزيوني به طور مستقيم گزارش مفصلي به مردم ارائه خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين ميرتاج‌الديني در حاشيه مراسم بزرگداشت علامه شيخ حسن شحاته در مسجد ارک تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اين که احمدي‌نژاد گفته در تحويل دادن دولت يکسري ناگفته‌ها دارد آيا شما از اين ناگفته‌ها اطلاع داريد، تصريح کرد: اين حرف‌ها مربوط به تحويل دادن دولت نيست، رئيس‌جمهور هميشه با مردم سخن گفته و اين بار نيز گزارش عملکرد خواهد داشت و از اين حاشيه‌سازي‌هايي که رسانه‌ها مي‌خواهند انجام دهند به دور است.
وي افزود: رئيس‌جمهور 12 تيرماه (امروز) در يک برنامه تلويزيوني به طور مستقيم گزارش مفصلي به مردم ارائه خواهد داد. اين گزارش بسيار جامع است که البته در يک جلسه نمي‌تواند عملکرد هشت ساله دولت را بيان کند.
به گزارش ايسنا، ميرتاج‌الديني با بيان اينکه آيندگان درباره عملکرد دولت قضاوت خواهند کرد، گفت: اين دولت کارهاي زيادي انجام داده و کارنامه عملکرد اين دولت بالاتر از همه دولت‌هاست و اين آمار و گزارش‌ها اين مساله را روشن مي‌کند.

 


دبيرکل حزب‌الله لبنان، انتخابات اخير ايران را بهترين نمونه از دموکراسي زير سايه حاکميت ولايت‌فقيه دانست.
به گزارش السفير، «سيد حسن نصرالله»، تاکيد کرد که تحولات ميداني و سياسي به سمت بهبود است و اتفاقات جمهوري اسلامي ايران در زمينه انتخابات رياست‌جمهوري نيز درستي روش ايران را نشان داد. وي انتخابات 24 خرداد را بهترين نمونه ازدموکراسي مردمي در جمهوري اسلامي در سايه حاکميت ولايت‌فقيه دانست.
وي نتايج اين انتخابات را به نفع ايران و ملت آن خواند و تاکيد کرد که سيدعلي خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب همواره بي‌طرف است.
نصرالله همچنين بر روابط مستحکم حزب‌الله با جنبش حماس و کذب شايعات مطرح شده در زمينه مشارکت عناصر اين جنبش در درگيري‌هاي سوريه تاکيد کرده و گفت که همگرايي بين حماس و حزب‌الله لبنان ادامه دارد و همکاري و هماهنگي خوبي براي مقابله با فضاي مذهبي و فتنه منطقه‌اي بين اين دو وجود دارد.

 


اعضاي افراطي دو حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدين (انقلاب) عارف را فاقد ظرفيت تشکيل حزب مي‌دانند اما ايجاد حزب از سوي وي را فرصتي براي تجديد فعاليت‌هاي ساختارشکنانه خود تلقي مي‌کنند.
اخيراً در برخي رسانه‌هاي زنجيره‌اي خبري درباره احتمال تشکيل حزب موسوم به اميد ايرانيان از سوي محمدرضا عارف منتشر شد. جعفر توفيقي که رئيس ستاد انتخاباتي عارف پيش از اعلام انصراف بود، در اين باره به تسنيم گفته است: دوستان در حال کار بر روي کليات هستند و هر زمان به نتايج مشخصي برسند اطلاع‌رساني مي‌شود.
او مي‌گويد صحبت‌هاي مقدماتي با برخي از گروه‌هاي اصلاح‌طلب براي پيوستن به اين حزب فراگير انجام شده است.
در همين حال خبرگزاري آريا در خبري نوشت: پس از کنار رفتن توأم با نارضايتي عارف البته نه به سود روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري، اکنون خبرهايي از تأسيس حزب فراگير توسط او و اطرافيانش به گوش مي‌رسد.
آريا افزود: در محافل مشارکتي و مجاهدين انقلاب گفته مي‌شود که عارف فاقد ظرفيت لازم براي تشکيل و رهبري حزب فراگير اصلاحات است ولي تحت پوشش حزب او مي‌توان حزب مشارکت و نشست‌هاي آن را احيا کرد و از فشار نيروهاي امنيتي خارج نمود.
گفته مي‌شود خاتمي نيز مايل است در پوشش فعاليت‌هاي عارف، به صحنه برگردد. خاتمي از متهمان اصلي فتنه‌گري و آشوب‌انگيزي در سال 1388 است و مي‌کوشد بدون پرداخت هزينه، به فضاي سياسي بازگردد.
اخيراً برخي صحنه‌سازي‌ها از سوي طيفي از تندروها به بهانه قدرداني از نامزدي و انصراف محمدرضا عارف تدارک شده و اين در حالي است که طيف مذکور 4-5 ماه پيش به هنگام قطعي شدن نامزدي عارف، وي را اصلاح‌طلب تقلبي و بدلي معرفي کردند.

 


يک روزنامه صهيونيستي از آمادگي رزمي بالاي حزب الله لبنان خبر داد و نوشت: موشک‌هاي حزب‌الله اکنون به 80 هزار فروند رسيده است.
جروزالم پست در گزارش خود نوشت: حزب‌الله در حال آماده‌سازي خود براي جنگ قريب‌الوقوع با اسرائيل است. اين گروه برخي از مناطق شيعه‌نشين در جنوب لبنان را به انبارهاي سلاح و پناهگاه‌هايي براي رزمندگان خود تبديل کرده و اين امر نشان‌دهنده اين است که حزب‌الله خود را براي جنگي نزديک با اسرائيل آماده مي‌کند.
جروزالم پست نوشت: نيروهاي حزب‌الله با لباس شخصي، موشک‌هاي زيادي را که تعداد آنها به 80 هزار مي‌رسد، به مناطق شيعه‌نشين در نزديکي مرز اسرائيل منتقل کرده‌اند.
جروزالم پست تصريح مي‌کند که اين گزارش از سوي يگان اطلاعاتي نورس طي ماه‌هاي اخير تهيه شده است.
محافل امنيتي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي سال گذشته، توان موشکي حزب‌الله را 60 هزار فروند برآورد مي‌کردند.
آخرين مصاف حزب‌الله و ارتش رژيم صهيونيستي مربوط به 7 سال پيش يعني سال 2006 ميلادي است.
در همين حال يديعوت آحارونوت ديگر روزنامه چاپ فلسطين اشغالي از فعاليت يک تيم تحقيق و بررسي ويژه متشکل از تحليلگران امنيتي، مستشرقين و روان‌شناسان براي تحليل شخصيت سيدحسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان خبر داد و نوشت: اين 15 نفر شامل تحليلگران امنيتي، شرق‌شناس و روان‌شناس در تلاشند شخصيت سيدحسن نصرالله را تحليل کنند. آنها دائما پروفايل او را به روز مي‌کنند حتي تحرکات دست و بدن او را زير نظر دارند. کارشناسان مذکور مي‌کوشند تا بفهمند در ذهن دبيرکل حزب‌الله چه مي‌گذرد.
در گزارش يديعوت آحارونوت به نقل از يکي از محققان عضو تيم ويژه آمده است: سيدحسن نصرالله شخصا اخبار روزمره‌اش را از رسانه‌ها مي‌گيرد و تمايل بسياري دارد تا ظهور علني داشته باشد. نصرالله به طرز بسيار وحشتناکي فهيم است، به هيچ وجه از مرگ نمي‌ترسد، کاملا معتقد است که آينده از آن آنهاست، اما در عين حال اعتقاد دارد که بايد بر احتمالات ناگهاني و پيش‌بيني نشده غلبه کرد. برخلاف تصورات، او خيلي در پناهگاه به سر نمي‌برد.
داني رابنشتاين، مستشرق اسرائيلي در اين باره مي‌گويد: نصرالله داراي شخصيت عظيمي است بر رويکرد فلسطيني‌ها و افکار عمومي اعراب کاملا تسلط دارد. اشراف او بر جامعه عربي و افکار عمومي اعراب حتي فراتر از عبدالناصر است. عبدالناصر فقط شش روز توانست اسرائيلي‌ها را نگران کند اما سيدحسن نصرالله چهار سال، يک چهارم اسرائيلي‌ها را به خاطر جنگ 2006 زنداني کرد. نصرالله بزرگترين صندوق اسرار حزب‌الله محسوب مي‌شود.

 


وزير ارشاد متواري دولت اصلاحات مي‌گويد علي مطهري بهترين گزينه براي تصدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
مطهري اخيرا گفته که اگر رئيس‌جمهور منتخب به او پيشنهاد وزارت ارشاد بدهد، تعهد آن را خواهد پذيرفت.
مطهري در گفت‌وگو با شبکه العالم، گفت يکي از نزديکان آقاي روحاني به او گفته که در کار گروه تعيين وزيران، اسم او براي وزارت ارشاد مطرح شده است.
مطهري درباره احتمال معرفي او به عنوان وزير ارشاد گفت: اگر نظر خود آقاي روحاني باشد و ايشان اصرار داشته باشد، بنده مي‌پذيرم، البته بايد با خود ايشان ديدار کنم و مواضع خودم را با ايشان روشن کنم و کاملا به صورت شفاف وارد بشويم و البته اين مسئله هنوز به طور جدي مطرح نشده است.
وبسايت بي‌بي‌سي دراين‌باره نوشت: مطهري از حاميان جدي حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري بود و اعتقاد داشت که اصلاح‌طلبان بايد با محوريت اکبر هاشمي‌رفسنجاني و محمد خاتمي حضور فعالي در انتخابات داشته باشند. با اين حال بسياري از اصلاح‌طلبان با او در زمينه مسائل فرهنگي و هنري هم سو نيستند و معتقدند ممکن است که با حضور او در راس وزارت ارشاد، حوزه‌هاي فرهنگي و هنري وارد فضايي بسته شود.
بي‌بي‌سي مي‌افزايد: با اين حال معدود کساني نزديک به طيف اصلاح‌طلبان هستند که علي مطهري را گزينه مناسبي براي تصدي وزارت ارشاد دانسته‌اند. از جمله عطا‌الله مهاجراني، وزير ارشاد در نخستين دولت محمد خاتمي در گفت‌وگويي با بي‌بي‌سي فارسي گفت که آقاي مطهري «بهترين گزينه» براي اين وزارتخانه است.
مهاجراني گفت: «فرض کنيد آقاي دکتر علي مطهري وزير فرهنگ و ارشاد شود؛ به نظر من بهترين گزينه است. حالا ممکن است عده‌اي بگويند ايشان جزو اصلاح‌طلبان نبوده‌اند؛ اما به نظر من فردي عاقل، خردمند و شجاع است. خب اگر اين فرد وزير فرهنگ شود اصلاح‌طلبان چه مشکلي خواهند داشت؟»
شبکه بي‌بي‌سي در ادامه خاطر نشان مي‌کند: آقاي مطهري که از مدافعان سرسخت رعايت حجاب اسلامي در جامعه است، بارها از دولت احمدي‌نژاد انتقاد کرده که حجاب اسلامي و موازين شرعي آن‌طور که در شأن يک جامعه مذهبي است رعايت نمي‌شود و وضعيت حجاب در جامعه را «اسفناک» دانسته است. او همچنين بارها به آسان‌گيري حجاب به خصوص در سينما، تئاتر و تلويزيون نيز انتقاد کرده است. مطهري در تازه‌ترين موضع‌گيري خود در اين خصوص از پخش تصاوير «نامناسب» در پخش مستقيم مسابقات ورزشي از صداوسيما انتقاد کرده و گفته است که به رئيس اين سازمان نيز تذکر داده است.
او روز دوشنبه، 10 تير در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر گفت: «نشان دادن اين گونه تصاوير از رسانه‌ملي اين معني را تداعي مي‌کند که عفاف و حجاب چندان براي نظام جمهوري اسلامي اهميت ندارد و نمايش بي‌محاباي زنان بدون پوشش ايراني در خارج کشور موجب رسميت يافتن بي‌حجابي در داخل کشور مي‌شود.»

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10