(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 12 تـیـر 1392 - شماره 20532

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روحاني به پيام تبريک 4 کشور پاسخ گفت
جواد لاريجاني در ديدار با سفير سوئيس:آمريکا گام‌هاي موثري براي تعديل سياست‌هاي خصمانه خود بردارد
اسداللهي: شکايت معاون اجرايي رئيس‌جمهور از 3 نماينده مجلس در حال بررسي است
تداوم لفاظي تندروها در آمريکا و اسرائيل عليه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران
با حضور معاون اول رئيس‌جمهور
5پروژه بندري و چند طرح مهم در خوزستان به بهره‌برداري رسيد
درمکتب امام
سلطانيه: امنيت هسته‌اي بدون خلع ‌سلاح محقق نمي‌شود
آيت‌الله خاتمي با انتقاد از شيطنت‌ برخي رسانه‌ها: هيچ انشعابي در جامعه مدرسين مطرح نيست
بوستون گلوب خطاب به مقامات کاخ‌ ‌سفيد: مذاکره با تحريم عليه ايران سازگار نيست
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب: خون شهيد شحاته‌گريبان تکفيري‌ها را مي‌گيرد
امير اسماعيلي خبر داد
کاهش زمان‌کشف تا شليک در سامانه موشکي اس200
 آقازاده: غرب بايد بداند که هيچ اراده‌اي براي کنار گذاشتن برنامه هسته‌اي در ايران وجود ندارد
نمايندگي ايران در سازمان ملل ادعاي ارسال سلاح به سومالي را تکذيب کرد
پس از مقتدا صدر مالکي هم ادعاهاي جرج‌ کيسي را تکذيب کرد
پس از صدور راي دادگاه شاکيان به حکم متهمان پرونده کهريزک اعتراضي ندارند
صحت انتخابات شوراها در شهر تهران و 14شهرستان تابعه تائيد شد
   


رئيس‌جمهور منتخب در پيام‌هاي جداگانه‌اي به پيام تبريک سلطان عمان، رئيس‌جمهور سنگاپور، پادشاه اردن و رئيس‌جمهور قرقيزستان پاسخ گفت.
حسن روحاني در پاسخ به پيام تبريک قابوس‌بن سعيد سلطان عمان از گسترش روابط دوستانه ميان دو کشور استقبال کرد.
رئيس‌جمهوري منتخب ملت ايران اظهار داشت که توسعه روابط با کشورهاي همسايه و تحکيم همکاري‌هاي منطقه‌اي در جهت حفظ صلح و آرامش و تامين منافع ملت‌هاي منطقه از اولويت‌هاي سياست خارجي دولت يازدهم ايران خواهد بود.
رئيس‌جمهوري منتخب ملت ايران در پاسخ به پيام تبريک توني تان کنگ رئيس‌جمهوري سنگاپور بر گسترش روابط دوستانه دو کشور تاکيد کرد.
رئيس‌جمهوري منتخب ملت ايران همچنين ابراز اطمينان کرد که همکاري‌هاي ايران و سنگاپور از گسترش بيشتري برخوردار شود.
به گزارش مهر، روحاني رئيس‌جمهوري منتخب ملت ايران در پاسخ به پيام تبريک عبدالله دوم پادشاه اردن نيز اظهار داشت: دولت اينجانب به پشتوانه مشارکت گسترده مردم در انتخابات اخير تلاش خواهد کرد روابط خود را با همه کشورهاي اسلامي از جمله پادشاهي اردن هاشمي توسعه دهد.
رئيس‌جمهوري منتخب ملت ايران همچنين بر ابراز علاقمندي ايران براي توسعه روابط با کشور اردن تاکيد کرد.
همچنين وي در پاسخ به پيام تبريک الماس بيک آتامبايف رئيس‌جمهوري قرقيزستان با تشکر از دعوت به اجلاس سران کشورهاي عضو سازمان همکاري شانگهاي، گسترش همکاري‌هاي منطقه‌اي را از اولويت‌هاي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دانست.
رئيس‌جمهوري منتخب ملت ايران همچنين بر توسعه روابط دوستانه دو کشور براساس احترام و منافع متقابل تاکيد کرد.

 


دبير ستاد حقوق بشر کشورمان تاکيد کرد: اميدوارم آمريکا گام‌هاي موثري براي تعديل سياست‌هاي خصمانه خود بردارد.
سفير سوئيس در تهران در خاتمه ماموريت خود به منظور پيگيري برنامه اجلاس آتي دوجانبه حقوق بشري ايران و سوئيس با دبير ستاد حقوق بشر کشورمان ديدار و گفت‌و‌گو کرد.
در اين ديدار خانم ليويا لئوآگوستي با ابراز اميدواري براي توسعه روابط دوجانبه حقوق‌بشري ميان ايران و سوئيس درباره زمان، نحوه برگزاري و موضوع اجلاس دوجانبه حقوق‌بشري آتي دو کشور با دکتر محمدجواد لاريجاني ديدار و گفت‌و‌گو کرد.
در اين ديدار سفير سوئيس با شگفت‌انگيز خواندن انتخابات رياست‌جمهوري در ايران گفت: حضور مردم در انتخابات بسيار پررنگ بود و نتيجه انتخابات نيز موجي از رضايت و شادي را ميان مردم پديد آورده است که موضوع بسيار مهم و حائز اهميتي است. او همچنين تاکيد کرد که اين انتخابات و نتيجه آن از حيث بين‌المللي براي ايران بسيار ارزشمند بوده است.
جواد لاريجاني در ادامه اين ديدار در پاسخ به اين سؤال سفير سوئيس که همزمان سفير کشور حافظ منافع آمريکا در ايران نيز هست، که آيا در چشم‌انداز سياست خارجه و خصوصا روابط ايران و غرب تغييري قابل تصور هست يا خير؟ گفت: آقاي دکتر روحاني، سياستمداري باسابقه، مسلط و دقيق در مسائل سياست خارجه است و مشي ايشان اعتدال است و در جهت مهار تنش‌ها و کاهش آنها گام برخواهد داشت.
وي افزود: از آنجا که سياست‌هاي سلطه‌طلبانه آمريکا نسبت به ايران و منطقه با شکست مواجه شده و ما به وضوح برخي از آنها را مثل شکست‌هايي که آمريکايي‌ها در افغانستان متحمل مي‌شوند مي‌بينيم اميدوار هستيم آمريکايي‌ها گام‌هاي موثري را براي تعديل سياست‌هاي يک‌جانبه گرايانه و خصومت با کشور ما بردارند.
در پايان اين ديدار دو طرف ابراز اميدواري کردند که روابط دو جانبه حقوق بشري و ساير روابط دو کشور توسعه يابد.

 


دبير هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس اعلام کرد در پي اعتراض نمايندگان مجلس به سفر خانواده حميد بقايي به نيويورک، معاون اجرايي رئيس‌جمهور از 3 نماينده مجلس شوراي اسلامي شکايت کرده است.
غلامرضا اسداللهي با اشاره به شکايت دولت از چند نماينده مجلس شوراي اسلامي، گفت: شکايت دولت از نمايندگان مجلس مربوط به حميد بقايي معاون اجرايي رئيس‌جمهور است.
وي افزود: بقايي با توجه به نطق نمايندگان درباره سفر خانواده و اطرافيانش به نيويورک همراه با هيئت رياست جمهوري شکايتي را از مصطفي افضلي‌فرد، محمدعلي پورمختار و نادر قاضي‌پور مطرح کرد که قوه قضاييه از هيئت نظارت بر نمايندگان سوال کرد که آيا سخنان نمايندگان در چارچوب ايفاي وظايف نمايندگي بوده يا نبوده است و کميسيون اصل نود مي‌تواند قبل از راي مراجع قضايي نظر خود را اعلام کند يا خير؟
همچنين حجت‌الاسلام موسي غضنفرآبادي، نائب رئيس هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان اظهار داشت: موضوع شکايت بقايي از اين سه نماينده در اين هيئت در دست بررسي است و در حدود يک ماه آينده نتيجه اين بررسي اعلام خواهد شد.
به گزارش تسنيم، پيش از اين نيز عزيز اکبريان عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان اعلام کرده بود که دولت اخيرا دو شکايت درخصوص نطق نمايندگان مجلس به قوه قضائيه ارسال کرده که هيئت نظارت هم در حال بررسي اين شکايات است و نتيجه بررسي‌‌هاي هيئت‌ در آينده اعلام خواهد شد.
اکبريان با بيان اينکه بين نمايندگاني که دولت از آنها شکايت کرده، نام نمايندگان شاخص مجلس نيز وجود دارد، تاکيد کرد: شکايت‌هاي دولت بيشتر راجع به نطق‌هاي نمايندگان درباره سفر رئيس‌جمهور به نيويورک بوده است.

 


جنگ رواني و لفاظي برخي مقامات آمريکا و رژيم‌صهيونيستي عليه فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح آميز کشورمان همچنان ادامه دارد.
در همين رابطه، يک سناتور جنگ‌طلب آمريکايي، مسلح کردن تروريست‌هاي سوري توسط آمريکا به بهانه جلوگيري از پيشرفت برنامه هسته‌اي ايران را خواستار شد!
«جان مک کين»، سناتور جمهوريخواه آمريکايي در سفر به اراضي اشغالي با راديو ارتش رژيم صهيونيستي گفت‌وگو و اصرار کرد که ضروري است آمريکا براي بازداشتن ايران از تداوم برنامه هسته‌اي غيرنظامي‌اش، تروريست‌هاي سوري را مسلح کند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز بار ديگر با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌اي ايران تحريم بيشتر کشورمان را خواستار شد.
وي قبل از مذاکرات با همتاي ايتاليايي خود که روز دوشنبه براي سفري دو روزه به اراضي اشغالي سفر کرد، بار ديگر با طرح اتهام تلاش ايران براي توليد سلاح هسته‌اي، جلوگيري از پيشرفت ايران در اين خصوص را از منافع مشترک اين رژيم و ايتاليا خواند.
بنا بر گزارش راديو صداي روسيه، نتانياهو اعمال فشار بيشتر و افزايش تحريم‌ها عليه ايران را خواستار شد و گفت: فکر مي‌کنم تحريم‌ها بايد سخت‌تر شود چرا که اين تنها راهي است که مي‌تواند نتايج واقعي داشته باشد.
تحليلگران سياسي تکرار اين ادعاها را ناشي از سرخوردگي مقامات صهيونيستي از نتيجه انتخابات ايران ارزيابي مي‌کنند.
در همين رابطه، روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارش مبسوطي به قلم «اميلي لاندائو»، تحليلگر ارشد موسسه INSS، نوشت: با توجه به آنچه که روحاني تاکنون [در حوزه مسأله هسته‌اي] گفته است، دليلي نيست که نتيجه بگيريم فرصتي جديد در تقابل هسته‌اي با ايران ايجاد شده است. وي به صراحت گفته است که ايران تعليق غني‌سازي اورانيوم را بررسي نخواهد کرد.

 


با حضور معاون اول رئيس‌جمهور پنج پروژه بندري در شهرستان خرمشهر و چند طرح عمراني، مسکن مهر، بيمارستان و پايانه مسافربري چزابه افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، محمدرضا رحيمي در سفر يک روزه خود به خوزستان چند پروژه با اعتبار 700 ميليارد تومان را به بهره‌برداري رساند.
8 هزار واحد مسکن مهر در استان خوزستان با محوريت شهرستان دزفول از جمله ديگر برنامه‌هاي سفر معاون اول رئيس‌جمهور بود که افتتاح شد.
پروژه مسکن مهر شهرستان دزفول شامل يک هزار و 390 واحد مسکوني است که به متقاضيان مسکن مهر اين شهرستان تحويل داده مي‌شود.
رحيمي علاوه بر حضور در مراسم افتتاح پروژه‌هاي مسکن مهر، در همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري در صنايع پايين‌دستي پتروشيمي که در ماهشهر برگزار شد نيز حضور پيدا کرد.
از ديگر پروژه‌هايي که در سفر معاون اول رئيس‌جمهور افتتاح شد مي‌توان به افتتاح بيمارستان يکصد تختخوابي رامهرمز، افتتاح پنج پروژه بندري در شهرستان خرمشهر، افتتاح پايانه مسافربري چزابه، بهسازي 400 واحد روستايي و بهره‌برداري و بهسازي خور ماهشهر اشاره کرد.
بيمارستان 100 تختخوابه شهرستان رامهرمز نيز پس از گذشت 20 سال از کلنگ‌زني، با حضور معاون اول رئيس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.
مساحت اين بيمارستان 56 هزار متر مربع بوده که 11 هزار و 415 متر مربع آن زيربناي داخلي بيمارستان است.
اين بيمارستان همچنين داراي بخش‌هاي مختلفي نظير زايشگاه، اطفال، جراحي، اورژانس، آزمايشگاه، داروخانه و راديولوژي است.
بيمارستان 100 تختخوابه شهرستان رامهرمز طبق استانداردهاي بين‌المللي از محل اعتبارات عمراني قانون بودجه کل کشور و توسط سازمان مجري ساختمان‌ها و تاسيسات دولتي و عمومي وزارت راه و شهرسازي ساخته شده است.
مشاور طرح بيمارستان نيز مجتمع مهندسين مشاوران ايران آرک و پيمانکار اين پروژه شرکت مهندسي درنا آوند است.
اين بيمارستان پس از گذشته 20 سال از کلنگ‌زني امروز توسط معاون اول رئيس‌جمهور به بهره‌برداري رسيد و اين در حالي است که مشکل درماني همواره يکي از دغدغه‌هاي رامهرمزي‌ها بوده و است.
اين بيمارستان قرار بود در سفر اخير رئيس‌جمهور به استان خوزستان به بهره‌برداري برسد که به دليل ناتمام بودن پروژه اين اقدام محقق نشد.
بيمارستان 100 تختخوابه رامهرمز از 27 خردادماه سال جاري پذيرش بيماران را در بخش‌هاي زايشگاه، جراحي و اطفال آغاز کرده است.
معاون رئيس‌جمهور همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در استان خوزستان را با سخنان خويش افتتاح کرد.
همچنين به گزارش خبرنگار کيهان در اهواز، رحيمي معاون اول رياست‌جمهوري در دومين همايش بين‌المللي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و توسعه صنايع تکميلي پتروشيمي در استان خوزستان اظهار کرد: صادرات محصولات با کيفيت در حوزه صنايع تکميلي مي‌تواند بازارهاي جديدي را براي اين صنعت فراهم کند و جمعيت 600 ميليوني کشورهاي همسايه از جمله بازارهاي هدف اين صنعت به شمار مي‌رود.
دکتر محمدرضا رحيمي افزود: صنعت نفت ايران با پيشينه‌اي يکصد ساله در حال گسترش و توسعه است و صنايع بالادستي و تکميلي به يمن فعاليت‌هاي تلاشگران اين صنعت در حال تحول است.
وي با بيان اينکه امروز در صنايع بالادستي و پايين‌دستي صنعت نفت رشد قابل ملاحظه‌اي را شاهد هستيم و صنعت نفت زمينه‌ساز رونق کشور و محرک اقتصادي ايران است، صنعت پتروشيمي و صنايع تکميلي آن را بسترساز ايجاد شغل پايدار اعلام کرد.
رحيمي تصريح کرد: در استان خوزستان با توجه به وجود صنايع بالادستي پتروشيمي زمينه براي توسعه صنايع تکميلي فراهم است و صنايع تکميلي 14 برابر اشتغال‌زايي بيشتري نسبت به صنايع بالادستي دارد.
وي ادامه داد: سرمايه‌گذاري در صنعت پتروشيمي ايران جذابيت‌هاي زيادي دارد و کشورمان با دارا بودن 16 درصد از ذخاير گاز جهان، وجود نيروهاي متخصص جوان و کارآمد ايراني که يک سرمايه‌ ارزشمند به شمار مي‌روند و نيز دسترسي به آبهاي بين‌المللي و تکميل زنجيره ارزش يک سرمايه‌گذاري مطمئن و سودآور است.
همچنين معاون وزير نفت در امور پتروشيمي در اين همايش معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و توسعه صنايع تکميلي پتروشيمي در استان خوزستان با بيان اينکه نرخ بازگشت سرمايه در صنايع بالادستي پتروشيمي 12 تا 15 درصد است اظهار کرد: در صنايع تکميلي بازگشت سرمايه‌اي تا 35 درصد است و در صورت گسترش صنايع تکميلي پتروشيمي تحولي بزرگ در صنعت پتروشيمي ايران رخ خواهد داد.
مهندس عبدالحسين بيات تصريح کرد: بايد با برنامه‌ريزي و توسعه صنعت پتروشيمي از خام‌فروشي فاصله گرفت و در تاثير تحقق حماسه اقتصادي بايد با توسعه صنايع تکميلي از خام‌فروشي محصولات پتروشيمي جلوگيري کنيم.
وي صنايع تکميلي در تمام بخش‌‌ها را نيازمند رويکرد و نگاهي ملي دانست و گفت: بايد رويکرد نهضت ملي جلوگيري از خام‌فروشي را شروع کنيم.
بيات با بيان اينکه صنايع تکميلي در صنعت نفت و به‌ويژه در پتروشيمي بهترين جايگزين صادرات نفت است، ارزآوري اين صنايع را بسيار بالاتر از نفت خام دانست.
وي تصريح کرد: اشتغال‌زايي در صنايع تکميلي پتروشيمي 10 تا 50 برابر صنايع بالادستي است.
بيات افزود: برنامه راهبردي توسعه صنايع تکميلي پتروشيمي شروع شده و پيش‌بيني مي‌‌‌کنيم تا پايان برنامه پنجم به بسياري از اهداف خود در توسعه صنايع بالادستي و تکميلي پتروشيمي دست يابيم.
بيات پيش‌بيني کرد: تا پايان برنامه پنجم توسعه، ظرفيت توليد در صنعت پتروشيمي نيز به يکصد ميليون تن برسد.

 


وظيفه نشريات
مجله بايد در خدمت کشور باشد.
خدمت به کشور اين است که تربيت کند.
- جوان تربيت کند
- انسان درست کند
- انسان برومند درست کند
- انسان متفکر درست کند
تا براي مملکت مفيد باشد.
صحيفه نور- ج 8 -ص 24

 


نماينده کشورمان در آژانس با انتقاد از سياست‌هاي دوگانه غرب و آژانس درباره مسائل هسته‌اي تاکيد کرد که امنيت هسته‌اي بدون خلع‌سلاح محقق نمي‌شود.
«علي‌اصغر سلطانيه» در کنفرانس بين‌المللي امنيت هسته‌اي در وين بر حفظ اطلاعات محرمانه هسته‌اي کشورها، محکوميت حملات سايبري عليه تأسيسات و فعاليت‌هاي هسته‌اي، خرابکاري صنعتي در تأسيسات هسته‌اي و جلوگيري از حملات مسلحانه عليه تأسيسات هسته‌اي تاکيد کرد.
وي مهم‌ترين محورهاي سخنراني خود را در موارد ذيل خلاصه کرد:
1- آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تنها نهاد بين‌المللي فني صلاحيت‌دار در فعاليت‌هاي مرتبط با امنيت هسته‌اي بوده و بايد به دور از انگيزه‌هاي سياسي باشد؛ لذا نتايج نشست‌هاي غيرفراگير در مورد امنيت هسته‌اي، نمي‌توانند در برنامه‌ريزي‌ها و فعاليت‌هاي آژانس ملحوظ شوند.
2- ضمن اذعان به مسئوليت انحصاري کشورهاي عضو در زمينه امنيت هسته‌اي، از آژانس انتظار مي‌رود تعامل بيشتر همه کشورهاي عضو در تلاش‌هايش به منظور تقويت امنيت هسته‌اي براي برنامه‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي را فعالانه تسهيل بخشد.
3- اقدامات امنيت هسته‌اي نبايد مانع يا محدوديتي براي استفاده‌هاي صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي بر اساس حق لاينفکي که در اساسنامه آژانس و ماده 4 معاهده منع اشاعه هسته‌اي به صراحت ذکر شده باشند.
4- اهداف امنيت هسته‌اي به ويژه آن‌هايي که در اعلاميه‌ اين کنفرانس برجسته شده‌اند تنها در صورتي مي‌توانند محقق شوند که تبادل آزاد فن‌آوري و تجهيزات در زمينه امنيت هسته‌اي بين کشورهاي عضو به شکلي غير‌تبعيض‌آميز انجام شود. انحصارگرايي در اين زمينه، امنيت جهاني را به مخاطره مي‌افکند.
5- اهداف امنيت هسته‌اي بدون امحاي کامل سلاح‌هاي هسته‌اي يعني خلع سلاح هسته‌اي، به طور کامل محقق نخواهد شد.

 


يک عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم ايجاد هرگونه انشعاب در اين تشکل را رد و تاکيد کرد اين نهاد با انسجام به راه خود ادامه مي‌دهد.
آيت‌الله سيد احمد خاتمي با اشاره به نقش و جايگاه جامعه مدرسين گفت: جامعه مدرسين نهادي است که نيم قرن در خدمت اسلام بوده و در طول 34 سالي که از عمر انقلاب گذشته اين نهاد حوزوي خدمات فراواني را به نظام و انقلاب اسلامي عرضه کرده و به ياري خداوند در آن مطلقا هيچ انشعابي صورت نخواهد گرفت.
خاتمي با تمجيد از مديريت آيت‌الله يزدي گفت: اين نهاد با انسجام به راه خود ادامه خواهد داد و آيت‌الله يزدي نيز با مديريتي که در گذشته و حال داشتند، يکپارچگي اين نهاد حوزوي را حفظ کرده‌اند.
اين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در مورد وجود برخي از اختلاف سليقه‌ها در اين تشکل روحاني نيز گفت: اين اختلاف سليقه‌ها آنقدر مهم نيست که برخي از رسانه‌ها به آن دامن مي‌زنند. در طول سي و چند سال گذشته اين اختلاف‌نظرها و سليقه‌ها بوده، ولي هيچ انشعابي رخ نداده و در واقع سخن از اختلاف سليقه است نه اختلاف در هدف.
وي با بيان اين که در هر انتخاباتي ما شاهد لرزه‌ها و پس‌لرزه‌هايي هستيم، گفت: اين به معناي انشعاب و تفرقه نيست.
اين عضو جامعه مدرسين تاکيد کرد: حلقه اتصال اعضاي جامعه مدرسين ولايت‌مداري است و همواره اعضاي جامعه مدرسين در اين راستا حرکت کرده و مي‌کنند و من خودم، همه بزرگان و اساتيد را دعوت به سعه‌صدر بيشتر مي‌کنم.
گفتني است روز دوشنبه برخي رسانه‌ها خبري از آيت‌الله محمد يزدي منتشر کردند که روند جلسات و برخي اختلافات ميان اعضاي جامعه مدرسين را در جريان انتخابات اخير بيان مي‌کرد.
آيت‌الله يزدي در گفت‌وگويي با اشاره به اينکه جامعه مدرسين تا مرز تجزيه نيز پيش رفت اما خوشبختانه اين اتفاق نيفتاد، درباره جلسه خود با آيت‌الله مهدوي‌کني و آيت‌الله مصباح گفت:
در آن جلسه که بيش از يک ساعت به طول انجاميد، بنده خطاب به جناب آقاي مصباح عرض کردم جناب آقاي مصباح اگر جامعه مدرسين و روحانيت مبارز در مسائل انتخاباتي آينده که در پيش داريم به يک نقطه واحدي رسيدند شما که در جامعه اثرگذار هستيد آمادگي آن را داريد که همراهي و کمک کنيد تا اختلاف کمتر شود تا با همراهي شما اين دو نهاد که اثرگذار هستند يکي شوند و اختلافات بين آنها کمتر شود؟ ايشان فرمودند که در آن زمان هر تکليفي شرعي که داشته باشم عمل خواهم کرد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: آيت‌الله مهدوي فرمودند که همه ما موظفيم که تکليف شرعي را عمل کنيم. بنده مجددا عبارات خود را تغيير دادم و عرض کردم جناب آقاي مصباح اين مشخص است که همه ما تکليف شرعي را عمل خواهيم کرد. هيچ‌کس قصد ندارد تکليف غيرشرعي عمل کند بحث اين است که از نظر سياسي فرمايشات شما در جامعه تاثير دارد و مردم به اين مسائل توجه دارند هرچه شکاف کمتر باشد و اگر به يک نقطه رسيديم شما حاضر هستيد همراهي و کمک کنيد تا هر سه به يک نقطه مشترک برسيم؟ ايشان فرمودند صحبت‌هاي شما درست و عاقلانه است به هر حال شرايط زمان بايد بررسي شود بايد در زمان خودش‌ بررسي کنم دفعه سوم که بنده اصرار کردم و جواب درستي نگرفتم يکي از آقايان گفتند که اين موضوع را ادامه ندهيد به نتيجه‌اي نخواهيم رسيد.

 


يک روزنامه آمريکايي در تحليلي شرايط جديد را فرصت مناسبي براي حل موضوع هسته‌اي ايران دانست.
به گزارش مهر به نقل از «بوستون گلوب»، با تغيير رئيس‌جمهوري ايران، دولت اوباما بايد اقدامات جدي صورت دهد تا شرايط براي رسيدن به توافق با تهران فراهم شود.
اين روزنامه آمريکايي با اشاره به اين که حسن روحاني در شرايطي مسئوليت رياست‌جمهوري را به عهده مي‌گيرد که شديدترين تحريم‌ها اعمال شده تا تهران را مجبور به تجديدنظر در برنامه هسته‌اي کند، مي‌نويسد «علاوه بر تحريم‌هاي نفتي که باعث سقوط ارزش ريال شده بود، دور جديدي نيز از روز دوشنبه اجرايي شده است.»
در اين تحليل با يادآوري تعليق غني‌سازي در زمان عهده‌داري رياست تيم مذاکرات هسته‌اي توسط روحاني، آمده است: «اين بهترين نتيجه‌اي بود که واشنگتن مي‌توانست انتظار داشته باشد. اگر روحاني بتواند مجددا تعليقي به وجود بياورد- که با مقاومت داخلي مواجه خواهد شد- نفس تازه‌اي به مذاکرات به بن‌بست رسيده‌ خواهد دميد.»
رئيس‌جمهور منتخب در اولين کنفرانس مطبوعاتي خود در پاسخ به خبرنگار شبکه فرانس24، زمان گفت‌وگو بر سر تعليق را پايان يافته دانسته بود.
نويسنده مطلب در ادامه به کاخ‌سفيد توصيه کرده است تا براي اين که شرايط براي موفقيت ديپلماتيک حاصل شود، در صورت لزوم، با مهارت از برخي از تحريم‌ها عقب‌نشيني کند يا محدوديت‌هاي جديد اعمال کند. از سوي ديگر نيز کنگره در اين امر مداخله نکند و تحريم‌هايي را به تصويب نرساند.

 


رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: خون پاک شهيد مظلوم و روحاني برجسته شيعي، علامه مجاهد شيخ «حسن شحاته» گريبان تکفيري‌ها را مي‌گيرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين «محمد محمدي گلپايگاني» در حاشيه مراسم بزرگداشت شيخ «حسن شحاته» از علماي برجسته مصر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهيد شحاته يکي از اساتيد برجسته دانشگاه الازهر مصر بود و به ايران نيز سفر کرده بود.
وي ادامه داد: اين شهيد بزرگوار نقش مهم و اساسي در ترويج اسلام و مذهب تشيع داشت و مظلومانه به شهادت رسيد.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب تصريح کرد: خلق و خوي و رفتار تکفيري‌ها روي جنايتکاران گذشته را سفيد کرده است.
به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، با بيان اين که اين روحاني شيعه بسيار مظلومانه به شهادت رسيد، ادامه داد: امروز مراسم بزرگداشتي براي تکريم از آن مجاهد شهيد و يارانش برگزار شد و اميدوارم به زودي شاهد رخدادي باشيم که مورد رضاي اهل بيت عصمت و طهارت و امام زمان(عج) باشد.
مراسم بزرگداشت شهيد حسن شحاته که چندي پيش توسط سلفي‌ها و تکفيري‌ها به شهادت رسيد، ديروز به همت مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) و مجمع تقريب مذاهب اسلامي در مسجد ارک تهران برگزار شد.

 


فرمانده قرارگاه پدافندهوايي خاتم‌الانبياء(ص) با اشاره به تغييرات صورت گرفته در سامانه موشکي اس200 تاکيد کرد: با انجام اين تغييرات زمان کشف، رهگيري و شليک در اين موشک به حداقل ممکن رسيده است.
اميرفرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخي دستاوردهاي حوزه درگيري و انهدام اظهار داشت: عملکرد جديد بين هواپيماهاي طرح پدافندي نهاجا و سامانه‌هاي راداري قرارگاه پدافند هوايي يکي از اين دستاوردهاست.
وي افزود: با توجه به تجارب 8 سال دفاع مقدس و جنگ‌هاي اخير دنيا، تاکتيک بين افسر کنترل شکاري و خلبان هواپيماي طرح پدافندي ديگر طرح قديم نيست.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) در ادامه اظهار داشت: امروزه سامانه‌هاي موشکي را متحرک کرديم و توانمندي سامانه موشکي متحرک «قادر» که به سامانه موشکي استقراري‌ هاگ شباهت دارد را در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4 نشان داديم.
وي افزود: سامانه «يا زهرا3» که سامانه موشکي ارتفاع پائين است تماما بومي و ساخت صنعت داخل کشور است و مشابه هيچ سامانه موشکي دنيا نيست، زيرا تهديدهاي موجود عليه کشور، توسط قرارگاه پدافند هوايي شناسايي شده و مطابق آن، اين سامانه موشکي طراحي و تحويل شده است.
اسماعيلي در بخش ديگري با اشاره به رصد جنگنده‌هاي F22 آمريکايي که در امارات مستقر شده‌اند، گفت: حدود10? اطلاعاتي که راجع به هواپيماهاي شناسايي و يا جنگنده‌ رزمي‌هايي که استيلز (پنهانکار) هستند، توسط کشور سازنده مطرح مي‌شود که بعنوان مثال فلان هواپيما وارد کدام منطقه شده است.
وي خاطر نشان کرد: ما به هواپيماهاي شناسايي که پيش از اين به مرزهايمان نزديک شده‌اند، اخطار هوايي داديم و آنها هم به اين اخطارها پاسخ داده و از مرزهاي ما دور مي‌شوند، هواپيمايي که داراي پديده استيلز است، از نظر نوع تکنولوژي پنهان‌کاري، فرقي با جنگنده‌هاي F22 ندارد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء در ادامه با اشاره به توان موشکي پدافند تصريح کرد: براي مثال، سامانه موشکي قادر تا زماني که بر روي خودرو قرار دارد، يک سيستم کاملا آرام، متين و با وقار است اما زماني که صحنه درگيري پيش بيايد دشمن را به خون و آتش مي‌کشد.
وي در پايان با اشاره به ارتقاء سامانه موشکي اس200 به عنوان يکي از مهمترين موشک‌هاي موجود در پدافند هوايي اظهار داشت: در بخش موشکي اين سامانه بايد بگوييم، سامانه اس200 ديگر فقط عليه اهداف استراتژيک و تجمعي استفاده نمي‌شود، بلکه نقطه‌زني هم مي‌کند و قابل هدايت به سمت يک نقطه خاص هم هست. اين يکي از برتري‌هايي است که در سيستم قبلي نبوده است.
اسماعيلي همچنين تاکيد کرد: ارتباط بين کشف، شليک و رهگيري در سامانه اس 200 به حداقل زمان ممکن رسيده است، اين سامانه امروز براي پدافند هوايي به صورت آن لاين و در لحظه کار مي‌کند و الان ديگر فقط اسم اين سامانه اس200 است.

 


رئيس اسبق سازمان انرژي اتمي به کشورهاي غربي توصيه کرد که مسير اشتباه فشار و تحريم در قبال ايران را با ورود به مذاکرات جدي با تهران تصحيح کنند.
«غلامرضا آقازاده» که به مدت 12 سال رياست‌ سازمان انرژي اتمي ايران را برعهده داشت، در گفت‌وگو با ايرنا افزود: به اعتقاد من موضوع هسته‌اي ايران به دقيقه 90 رسيده است و هم غربي‌ها و هم جمهوري اسلامي ايران بايد وارد مذاکرات جدي شوند.
وي خاطر نشان کرد: تقريبا همه مسيرها طي شده است و اکنون در دقيقه 90 هر که نفس بيشتري داشته باشد، برنده است. رئيس پيشين سازمان انرژي اتمي ادامه داد: از اينرو نبايد آقاي «روحاني» رئيس‌جمهوري منتخب را در تنگنا قرار دهيم تا به طور فوري موضوع هسته‌اي را حل و فصل کند.
رئيس پيشين سازمان انرژي اتمي در عين حال به مناظره‌هاي انتخاباتي نامزدهاي انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري اشاره کرد و گفت: اين جفا است که فکر کنيم که رهبري نمي‌خواهند موضوع هسته‌اي حل شود، بلکه مقاطعي بوده است که مسئولان خوب عمل نکرده‌اند.
رئيس پيشين سازمان انرژي اتمي کشورمان با تاکيد بر اينکه بايد وارد يک مذاکره جدي با 1+5 شويم، گفت: مسئله اصلي بين ما «اعتمادسازي» است. هم آنها و هم ما بايد به سمت اعتماد متقابل رويم و بي‌اعتمادي‌هاي شکل گرفته را رفع کنيم.
آقازاده با تاکيد بر اينکه تيم آقاي روحاني بايد وارد مباحث عملي و جدي شوند، اظهار داشت: توصيه‌ام به غربي‌ها اين است که اعمال تحريم‌ها کارآيي ندارد؛ آنها هر کاري که مي‌توانستند انجام دادند اما ديدند که اراده کنار گذاشتن فعاليت‌هاي هسته‌اي در ايران وجود ندارد. غربي‌ها بايد بيشتر از آنکه به تهديد و تحريم عليه ايران بپردازند جنبه‌هاي عملي تفاهم‌و تعامل را فعال کنند. البته من معتقدم غربي‌ها به اين مسئله نيز توجه دارند.

 


نمايندگي ايران در سازمان ملل اتهاماتي مبني بر هرگونه ارتباط ايران با تامين سلاح گروه الشباب در سومالي را تکذيب کرد.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز با استناد به گزارش محرمانه از «گروه سازمان ملل براي نظارت بر سومالي و اريتره» ادعا کرد که ممکن است مقصد يک کشتي ايراني حامل تسليحات که مقامات يمن در ماه ژانويه توقيف کرده بودند، سومالي بوده باشد.
در اين گزارش که رويترز مي‌گويد آن را مشاهده کرده، از احتمال انتقال سلاح براي گروه الشباب در سومالي ابراز نگراني شده است.
بنابراين گزارش، عليرضا ميريوسفي، سخنگوي هيات نمايندگي ايران در سازمان ملل هرگونه ارتباط ميان ايران با تامين سلاح الشباب را تکذيب کرد.
وي گفت: اينها ادعاهايي بي‌اساس و اکاذيبي مضحک درباره جمهوري اسلامي ايران است.
ميريوسفي تاکيد کرد که گزارش گروه سازمان ملل براي نظارت بر سومالي درباره انتقال سلاح از ايران فاقد هرگونه اساس و مبنا و يا حداقل عقلانيت است.
بنابر گزارش رويترز در گزارش اخير نهاد کارشناسان سازمان ملل درباره ايران که موضوع پايبندي به قطعنامه‌هاي سازمان عليه تهران را تحت نظارت دارد، به ارتباط احتمالي با سومالي هيچ اشاره‌اي نشده است.

 


نخست‌وزير عراق ادعاي ژنرال آمريکايي مبني بر دست داشتن ايران در انفجار حرمين عسکريين در سال 85 را تکذيب کرد.
نوري المالکي در بيانيه‌اي اعلام کرد که کيسي در مراسم ويژه‌اي مربوط به گروهک تروريستي منافقين در پاريس اين حرف را به زبان آورده است.
بنابر گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط چاپ لندن، وي گفت که کيسي مدعي شده است که مدارکي درخصوص اين انفجار در دست است که نشان مي‌دهد ايران در اين حادثه دست دارد اما ادعاهاي اين شخص کذب و بي‌اساس است.
مالکي افزود که «تحقيقات درخصوص انفجارمذکور ثابت کرده است که شبکه تروريستي القاعده مرتکب اين جنايت شده است و همان زمان نيز القاعده با صدور بيانيه‌اي مسئوليت اين کار را برعهده گرفت.»
نخست‌وزير عراق در ادامه از دولت آمريکا خواست تا مسئولان آمريکايي را که در عراق مشغول فعاليت هستند، ملزم کند تا از الزامات صداقت و حرفه‌شان خارج نشوند.
به گزارش ايسنا، سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد نيز در بيانيه‌اي در پي سخنان تحريک‌آميز جرج‌کيسي، فرمانده پيشين نيروهاي آمريکايي در عراق مبني بر دست داشتن ايران در انفجار حرمين عسکريين در سال 1385 که مورد سوءاستفاده معترضان و مخالفان دولت عراق در غرب اين کشور قرار گرفت، اعلام کرد: «سفارت جمهوري اسلامي ايران سخنان منتسب به ژنرال جرج‌کيسي درباره دخالت ايران در انفجار حرمين عسکريين را فرافکني و اتهامي ناروا به ديگران به منظور تبرئه اعمال ناشايست‌شان مي‌داند و اين اتهام را تکذيب مي‌کند.»
هم‌چنين مقتدا صدر در جلسه‌اي با مريدان خود در پاسخ به سوالي درباره ادعاهاي اخير جرج‌کيسي، فرمانده پيشين نيروهاي آمريکايي در عراق مبني بر دست داشتن ايران در انفجار حرمين عسکريين تاکيد کرد که اين‌گونه ادعاها بيانگر شکست آمريکا در اداره عراق در طول دوره اشغالگري است.

 


وکلاي مدافع اولياي دم کشته‌شدگان حادثه کهريزک با بيان اينکه حکم صادره در پرونده قضات کهريزک به نفع موکلان ماست تأکيد کردند به حکم دادگاه اعتراضي نخواهيم کرد.
در همين رابطه، محمدصالح نيک بخت وکيل خانواده جوادي‌فر با بيان اينکه هنوز حکم دادگاه کهريزک به بنده ابلاغ نشده است اظهار داشت: من به تمام خواسته‌هايم رسيده‌ام چون بخشي از حکم به نفع بنده است هر چيزي که شکايت کرده‌ام حکمش صادر شده است.
وي با اشاره به اينکه بنده اعتراضي ندارم، ادامه داد: در تمام موردها که شکايت کرده‌ام حکم صادر شده است آنجايي که متهم رديف اول از اتهام معاونت در قتل تبرئه شده است موکل بنده شاکي نبوده چرا که رضايت داده بنابراين بنده اعتراضي ندارم.
وکيل خانواده جوادي‌فر به تسنيم گفت: اين موضوع که قضات دادگاه و همچنين متهم رديف اول پرونده در خصوص گزارش خلاف واقع به 200 هزار تومان جريمه نقدي محکوم شدند بايد بگويم به اين دليل است که 74 ضربه شلاق حکم وي بوده که اين مقدار به جزاي نقدي تبديل شده است ولي بنده اطلاع کافي ندارم.
همچنين ميرمجيد طاهري وکيل مدافع خانواده روح‌الاميني در خصوص حکم متهمان پرونده کهريزک گفت: حکم شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران در پرونده قضات کهريزک روز سه‌شنبه به من ابلاغ شد و ما از حکم راضي هستيم؛ زيرا به نفع ما صادر شده و طرف‌هاي شکايت ما همگي محکوم شده‌اند.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا به حکم دادگاه اعتراض خواهيد کرد يا خير؟ گفت: قاعدتاً وقتي حکم به نفع ما صادر شده، موضوع اعتراض هم بايد منتفي باشد. البته ميزان مجازات در اختيار قاضي و دادگاه است و نمي‌توانيم بگوييم ميزان مجازات چقدر است.
طاهري در گفت و گو با ايسنا و در پاسخ به اين سؤال که آيا حکم صادره درباره هر سه قاضي متهم در پرونده کهريزک است؟ گفت: اين حکم درباره تمام افرادي که در اين پرونده بوده‌اند صادر شده است.

 


رئيس هيأت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر اسلامي شهر و روستا از تائيد صحت انتخابات شوراها در شهر تهران و 14 شهرستان تابعه خبر داد.
محمدجواد کوليوند در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار داشت : در جلسه روز گذشته هيأت مرکزي نظارت صحت انتخابات در شهر تهران و شهرستان‌هاي ورامين، شهريار، صفادشت، پيشوا، فيروزکوه، دماوند، آبسر، چيلان، رباط‌کريم، نسيم‌شهر، اسلامشهر، باقرشهر، ملارد و گلستان تائيد شد.
به گفته رئيس هيأت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر اسلامي شهر و روستا نتايج صحت انتخابات در ساير شهرها و شهرستان‌هاي کشور تا ساعت 14 امروز اعلام مي‌شود .

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10