(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 13 تـیـر 1392 - شماره 20533

مرخصي ويژه‌ هزاران زنداني در ماه مبارک رمضان
معاون تربيت و آموزش سازمان عقيدتي و سياسي نيروي انتظامي اعلام کرد
حق انتخاب محل خدمت پاداش سربازان حافظ قرآن
برخورد شديد قطار با وانت پيکان در اهواز
دستان اين پسر بوسيدني است
رودخانه کرج 2 قرباني گرفت
پس از فارغ‌التحصيلي پزشکان و پيراپزشکان 24 ماه خدمت مي‌کنند
درگذشت دستيار تخصصي طب سنتي پس از دفاع از پايان‌نامه
6 جوان کرجي در درياي خزر غرق شدند
کشف 4 کيلو هروئين از معده قاچاقچيان در استان اصفهان
برگزاري جشن رمضان و بازارچه توليدات مددجويان در سوهانک
کلاهبرداري ميلياردي با فروش اموال شرکت
کشف مجموعه عظيم فسيلي در نايين
ابتلاي سالانه 11هزار ايراني به سرطان سينه
در 35 نقطه تهران صورت گرفت
برخورد پليس با خودروهاي فاقد معاينه فني
صيد ماهي 200 ساله
ابتکار با حداقل امکانات
35کشته و 210 زخمي در زلزله اندونزي
اولين مسلمان کابينه دولت استراليا
   


رئيس‌ سازمان زندان‌ها از اعطاي مرخصي ويژه به هزاران نفر از زندانيان واجد شرايط به مناسبت ماه رمضان خبر داد.
غلامحسين اسماعيلي در گفت‌وگو با فارس گفت: علاوه بر آئين‌‌نامه مرخصي‌ها در ايام خاص همچون عيد نوروز، ماه رمضان و ماه محرم به صورت ويژه از رئيس قوه قضائيه اذن مرخصي مي‌گيريم.
وي افزود: در سال‌هاي گذشته همزمان با آغاز ماه رمضان و ايام ليالي‌قدر و با هدف حضور زندانيان در مساجد و تکايا، پيشنهادي در قالب درخواست مرخصي تقديم رئيس دستگاه قضايي شده است.
رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي کشور با اشاره به مدت زمان مرخصي‌ها گفت: معمولا زمان مرخصي‌ها يک ماهه نيست بلکه اين زمان تنها معطوف به شب‌هاي قدر مي‌شود.
اسماعيلي تأکيد کرد: برنامه‌هاي ويژه‌اي براي ماه رمضان در زندان‌ها تدارک ديده شده است اما ترجيح مي‌دهيم که زندانيان شب‌هاي قدر را همراه با خانواده در مساجد سطح شهر بگذرانند و حداقل دو شب، روزه خود را در کنار خانواده افطار کنند.
وي تصريح کرد: اين مرخصي تنها شامل حال کساني مي‌شود که در ماه‌هاي ديگر سال مي‌توانند از مرخصي عادي استفاده کنند و به نوعي ضوابط و قوانين زندان را رعايت کرده و واجد شرايط هستند.

 


معاون تربيت و آموزش سازمان عقيدتي و سياسي نيروي انتظامي ضمن تشريح تشويق‌هاي کارکنان وظيفه حافظ قرآن، گفت: اين افراد دو ماه مرخصي تشويقي و حق انتخاب محل خدمتي را به عنوان تشويق دريافت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام غلامحسين توکلي صبح ديروز در حاشيه همايش قرآني ناجا در تشريح برنامه‌هاي سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي در آستانه ماه مبارک رمضان با بيان اينکه جلسات قرآن در بيش از 5000 مقر پليس در سراسر کشور برگزار مي‌شود، در مورد تشويق‌هاي در نظر گرفته شده براي سربازان و کارکنان حافظ قرآن، گفت: اين تشويقات براساس يک آيين‌نامه در نظر گرفته شده که براي کليه مخاطبان قرآني، به انواع مختلف تشويق در نظر گرفته شده است.
معاون تربيت و آموزش سازمان عقيدتي و سياسي نيروي انتظامي بالاترين تشويق‌ها را براي حافظان قرآن دانست و گفت: کساني که يک جزء قرآن حفظ کنند، 30 هزار تومان پاداش نقدي و سه ماه ارشديت دريافت مي‌کنند.
وي با بيان اينکه براي کارکنان نيروي انتظامي مبلغ پنج ميليون تومان هديه نقدي و يک درجه در نظر گرفته شده است، گفت: براساس ميزان جزءهاي حفظ شده، اين پاداش‌ها متغير است.
به گفته توکلي، براي خانواده‌هاي کارکنان حافظ قرآن نيز سفرهاي زيارتي از حج تا سفر مشهد در نظر گرفته شده است.
معاون تربيت و آموزش سازمان عقيدتي و سياسي نيروي انتظامي همچنين در مورد کارکنان وظيفه نيز با بيان اينکه اين افراد از همه امتيازاتي که کارکنان شاغل برخوردار مي‌شوند، بهره مي‌گيرند، گفت: تمام امتيازات، براي اين کارکنان وظيفه ارشديت نيز در نظر گرفته شده است.
وي افزود: کارکنان وظيفه‌اي که حافظ قرآن باشند، دو ماه مرخصي تشويقي به اضافه اجازه انتخاب محل خدمت و دريافت درجه در نظر گرفته شده است.
توکلي به پيشنهاد فراکسيون قرآن و عترت مجلس اشاره کرد و گفت: اين افراد پيشنهاد داده‌اند که امتيازاتي بيشتر به غير از معافيت براي سربازان حافظ قرآن در نظر گرفته شود.
به گفته وي، يکي از شرايط استخدام در نيروي انتظامي، تسلط در قرآن است که حافظان قرآن نيز مي‌توانند اين مهم را در نظر داشته باشند.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
بر اثر برخورد قطار با يک دستگاه پيکان وانت در 30 کيلومتري اهواز، راننده خودرو جان سپرد.
مدير فوريت‌هاي اورژانس پزشکي استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حادثه ساعت 8 صبح ديروز در بخش الهايي واقع در اطراف اهواز در حالي اتفاق افتاد که راننده خودرو وانت در حال عبور از عرض ريل قطار بود که خودرو دچار نقص فني شد و قطار با خودرو برخورد کرد.
سيداسداله موسوي افزود: در اين حادثه راننده خودرو در دم جان سپرد.

 


چه بسيارند کساني که اکنون حاضرند گرانبهاترين دارايي‌هاي خود را بدهند تا يک بار ديگر گرماي وجود پدر و مادر از دست رفته‌شان را در کنار خود حس کنند و اين بار اما لحظه‌اي را هم در خدمتگزاري به آنان از دست ندهند. و چه بسيارند کساني که علي‌رغم بهره‌مندي از وجود نازنين اين گوهرهاي بي‌بديل عالم هستي، آنقدر خود را در روزمره دنيا مشغول کرده‌اند که به ندرت فرصتي براي ديدار و احوالپرسي از عزيزاني را پيدا مي‌کنند که پيامبر عظيم‌الشان ما حتي نگاه محبت‌آميز به آنان را «عبادت» مي‌داند.در اين عصر مدرنيته که آدميان هر يک به نوعي در چنبره آن گرفتار آمده‌اند ديدن صحنه‌هايي اين چنين شايد بتواند تلنگري باشد براي برخي از ما فرزندان. براستي آيا دستان اين پسر بوسيدني نيست؟

 


رئيس مرکز فوريت‌هاي پزشکي استان البرز از غرق شدن دو نفر در رودخانه کرج خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از کرج، کوروش سليمي ديروز گفت: نخستين حادثه سه‌شنبه ساعت 17 و 39 دقيقه به اطلاع مرکز فوريت‌هاي پزشکي 115 رسيد که در اثر آن يک خانم حدود 45 ساله در رودخانه کرج حدفاصل جاده چالوس، دوراهي کندور دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.
وي ادامه داد: حادثه دوم چند ساعت بعد و در ساعت 20 و 59 دقيقه گزارش شد و در اين حادثه نيز يک مرد جوان 19 ساله در جاده چالوس، محدوده کندور، که مشغول شنا در رودخانه کرج بود، در آب جان باخت.

 


مشاور معاون توسعه و مديرکل منابع انساني و پشتيباني وزارت بهداشت از خدمت 24 ماهه فارغ‌التحصيلان پزشک و پيراپزشک پس از فراغت از تحصيل خبر داد.
دکتر حسين مبارکي، گفت: به استناد ماده يک قانون خدمت پزشکان و پيراپزشکان کليه افراد ايراني که از مراکز آموزش عالي گروه پزشکي در داخل يا خارج از کشور فارغ‌التحصيل مي‌شوند و خدمت آنان از سوي وزارت بهداشت مورد نياز اعلام مي‌شود، مکلفند حداکثر مدت 24 ماه اول پس از فراغت از تحصيل در داخل کشور و در مناطق مورد نياز وزارت بهداشت خدمت کنند.
وي افزود: به استناد ماده3 اين قانون، مدت خدمت دوره ضرورت و دوره احتياط مشمولان اين قانون که در حرفه پزشکي انجام شود از کل خدمت مقرر در اين قانون کسر مي‌شود.
مبارکي افزود: با توجه به افزايش طول خدمت نظام وظيفه از سال 91 و بر طبق مصوبات کميسيون موضوع مواد2 و 3 آيين‌نامه اجرايي قانون خدمت پزشکان و پيراپزشکان مقرر شد، کليه افرادي که از ابتداي سال 91 به خدمت نظام وظيفه اعزام شده و با مقطع ليسانس و بالاتر (در رشته‌هاي گروه علوم پزشکي) خدمت نظام را حداقل به مدت 21 ماه به اتمام مي‌رسانند و کارت پايان خدمت دريافت مي‌کنند از انجام مانده خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پيراپزشکان معاف هستند.
مديرکل منابع انساني و پشتيباني وزارت بهداشت گفت: افرادي که خدمت نظام وظيفه را در مناطق جنگي و امنيتي درگير (به مدت 18 ماه)، مناطق جنگي (امنيتي غيردرگير، عملياتي و مناطق محروم و بد آب و هوا (به مدت 19ماه) انجام داده و کارت پايان خدمت دريافت‌کرده باشند نيز از انجام مانده خدمات موضوع قانون مذکور معاف هستند.
مبارکي با بيان اينکه افرادي که فاقد شرايط فوق‌الذکر باشند موظفند مانده خدمات قانون خدمت پزشکان و پيراپزشکان را تا سقف 24 ماه در مناطق مورد نياز وزارت بهداشت انجام دهند تا موفق به اخذ گواهي معافيت از خدمات اين قانون شوند، خاطر نشان کرد: فرزندان جانبازان 50 درصد و بالاتر، از انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پيراپزشکان معاف هستند.

 


دستيار تخصصي رشته طب سنتي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در جلسه دفاع پايان‌نامه خود درگذشت.
به گزارش مهر، دکتر مهدي شعباني در زمان دفاع از پايان‌نامه دکتري تخصصي طب سنتي خود در دانشگاه طب سنتي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي درگذشت.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دکتر مهدي شعباني دستيار دکتري تخصصي طب سنتي ايران روز سه‌شنبه پس از دفاع موفق خود در دانشکده طب سنتي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي که مورد تائيد همه اساتيد حاضر در جلسه دفاع قرار گرفت، به دليل درد ناگهاني شکمي به بيمارستان طالقاني تهران منتقل شد و پس از چند دقيقه درگذشت.
در همين زمينه دکتر خدادوست، معاون طب سنتي ايراني- اسلامي طي پيامي درگذشت اين دستيار جوان طب سنتي را تسليت گفت.

 


فرماندار نور از غرق شدن 6 دانش‌آموز پسر کرجي در شامگاه سه‌شنبه در ساحل ايزدشهر از توابع شهرستان نور خبر داد.
اين دانش‌آموزان در قالب اردوي 90 نفره براي سپري کردن اوقات فراغت در مازندران اردو زده بودند. علي‌محمد صمديان ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: از بين اين دانش‌آموزان يک نفر به دليل ناآشنايي به فن شنا دچار غرق‌شدگي شد که 9 نفر ديگر براي نجات او به دريا رفتند که در مجموع 6 تن غرق شدند.
وي خاطرنشان کرد: ماموران اورژانس موفق به نجات چهار تن از اين دانش‌آموزان شدند که حال آنها مساعد گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري رئيس مرکز فوريت‌هاي پزشکي مازندران اسامي قربانيان حادثه درياي شهرستان نور را اعلام کرد.
ميلاد شيرزاد 24 تا 25 ساله،رحيم زماني 24 ساله،حسن رنجبر آزاد 16 سالهومحمد قرباني 17 ساله که جنازه اين افراد از دريا بيرون کشيده شده است.
فرزاد بزرگي گفت: رضا پاشايي و حسين رنجبر آزاد دو نفر ديگر از فوتي‌هاي اين حادثه هستند که جنازه آنها هنوز از آب بيرون کشيده نشده است.
وي متذکر شد: اجساد دو نفر از فوتي‌ها از طريق اورژانس 115 و يک نفر توسط مرکز امداد و نجات هلال‌احمر و يک نفر نيز توسط موج آب به ساحل آورده شد.
سخنگوي آموزش و پرورش مازندران در واکنش به خبر غرق شدن 6 دانش‌آموز در حادثه درياي شهرستان نور گفت: غرق‌شدگان حادثه درياي نور در قالب اردوي دانش‌آموزي نبودند.
غلامرضا سقايي افزود: اين افراد در قالب يک اردو از سوي يک موسسه فرهنگي به مازندران اعزام شده بودند. وي تصريح کرد: به منظور برپايي اين اردو با آموزش و پرورش مازندران هماهنگي نشده بود.
پزشکي قانوني کشور اعلام کرد از ابتداي سال 91 تا ابتداي تيرماه سال جاري 1160 شهروند به علت غرق‌شدگي جان خود را در خزر از دست دادند.
به گزارش مهر، در سه ماهه بهار و 10 روز اول تيرماه (103روز) 63 نفر در مازندران و 29 نفر در گيلان غرق‌ شده‌اند که عمده اين غرق‌شدگي‌ها در دريا و خارج از طرح سالم‌سازي دريا روي داده است.
همچنين از 63 مورد غرق‌شدگي استان مازندران در بازه زماني ياد شده، 55 مورد در خارج از طرح سالم‌سازي و از 29 مورد غرق‌شدگي استان گيلان 16 مورد در خارج از طرح سالم‌سازي روي داده است. به عبارت ديگر از 92 مورد غرق‌شدگي‌هاي سه ماه بهار و 10 روز اول تابستان 71مورد (77درصد) در خارج از طرح سالم‌سازي دريا اتفاق افتاده است.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
فرمانده استان اصفهان از شناسايي و دستگيري 4 عضو شبکه قاچاق مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در اين رابطه مأموران 4 کيلوگرم هروئين از معده قاچاقچيان کشف کردند.
سرتيپ عبدالرضا آقاخاني افزود: مأموران اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه اجراي شناسايي و فعاليت قاچاقچيان مواد مخدر موفق به شناسايي يک شبکه توزيع مواد مخدر شدند.
وي اضافه کرد: اعضاي اين شبکه شناسايي شده که چهار نفر مي‌باشند با بلع مواد مخدر اقدام به حمل و انتقال مواد مي‌کردند.

 


قائم مقام کميته امداد امام خميني(ره) از برگزاري مراسم جشن رمضان با برپايي بيش از 200 غرفه در مجتمع فرهنگي- اداري ولايت اين نهاد واقع در منطقه سوهانک خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومي و اطلاع‌رساني کميته امداد امام خميني(ره)، سيد محمدعلي هاشمي از برپايي بيش از 200 غرفه در بازارچه خيريه جشن رمضان خبر داد و يادآور شد: از اين تعداد 100 غرفه به توليدات مددجويان تحت پوشش اين نهاد، 40 غرفه به توسعه مشارکتهاي مردمي و طرح اکرام، 8 غرفه به امور فرهنگي از جمله فعاليتها، برنامه‌ها و مسابقات قرآني ويژه کودکان و نوجوانان، مشاوره خانواده و پاسخ به شبهات ديني، 2 غرفه به مشاوره حقوقي براي عموم مردم و کانون وکلا ويژه مددجويان تحت حمايت اين نهاد، 6 غرفه به حوزه روابط عمومي و اطلاع‌رساني و افکارسنجي، 4 غرفه به امور بانکي و ديگر غرفه‌ها به ستادهاي تخصصي و امور خيريه اختصاص پيدا خواهد کرد.هاشمي از برگزاري محفل انس با حاميان سراسر کشور و پذيرايي از خانواده‌هاي تحت حمايت استان تهران در زمان برگزاري جشن رمضان خبر داده و افزود: نشست صميمانه حاميان با ايتام تحت حمايت در محل جشن رمضان صورت مي‌گيرد که اين اقدام در سالهاي گذشته در جهت حل مشکلات ايتام با بهره‌مندي از نظرات و پيشنهادات حاميان مؤثر واقع شده است.
حامي‌يابي در جشن رمضان
وي با اشاره به غرفه‌هاي طرح اکرام ايتام، يادآور شد: مراجعه‌کنندگان به جشن رمضان مي‌توانند نسبت به شناسايي و انتخاب ايتام از سراسر کشور براساس تمايل خودشان اقدام کنند.

 


فردي که در زنجان با فروش اموال يک شرکت وجوه حاصله را به حساب شخصي خود واريز کرده بود، دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، رئيس پليس آگاهي زنجان اظهار داشت: در پي شکايت شهروندي به هويت «ب» مبني بر اينکه حسابدار شرکتش به نام «ش-م» از طريق فروش ضايعات شرکت، طي چندين مرحله 12 ميليارد ريال کلاهبرداري کرده است موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.
مصطفي طلوعي افزود: در تحقيقات صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد متهم با جلب اعتماد صاحب شرکت اقلام و ضايعات اين شرکت را طي چند مرحله به فروش رساند و وجوه حاصله به مبلغ 12 ميليارد ريال را به حساب شخصي خود واريز و کلاهبرداري کرده است.وي تصريح کرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته ماموران توانستند محل اختفاي متهم را در شهرستان زنجان شناسايي و با هماهنگي مراجع قضايي او را دستگير کنند.اين مسئول خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پليس آگاهي در بازجويي صورت گرفته صراحتا به بزه انتسابي اعتراف و به کلاهبرداري مبلغ 12 ميليارد ريال اعتراف کرد.طلوعي اظهار داشت: پس از تکميل پرونده، متهم به دادسرا معرفي و از آن طريق روانه زندان شد.

 


نايين- خبرنگار کيهان:
مجموعه‌اي فسيلي جانوري و گياهي در انارک واقع در نايين کشف شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست نايين گفت: اين مجموعه ارزشمند و منحصر به فرد در گستره‌اي بسيار وسيع با بيش از 10 هزار هکتار وسعت در بخش انارک در مجاورت ريگ جن، کشف و شناسايي شد.
حسين اکبري افزود: اين مجموعه شامل دشت‌ها، تپه‌ها و صخره‌هاي مرجاني با تنوعي قابل توجه از فسيل‌هاي جانوري و گياهي دوره ايران‌باستان است.
وي وجود فسيل‌هايي با ابعاد يک سانتي‌متر مکعب تا بيش از يک متر مکعب را از ويژگي‌هاي اين مجموعه عظيم برشمرد و گفت: در اين مجموعه عظيم فسيلي، ساختاري از مرجان‌ها و انواع فسيل‌هاي گذشته در اين منطقه قابل مشاهده است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست نايين با بيان اينکه در اين مکان بکر و دست نخورده پژوهش براي عرصه طبيعي ملي و همچنين اکوتوريسم فراهم شده است گفت: اين منطقه علاوه بر ظرفيت فسيلي زيستگاه انواع گونه‌هاي گياهي و جانوري کمياب از جمله جبير، هوبره، زاغ‌بور، کاراکال و گربه است.

 


مسئول کلينيک سينه مرکز درمان ناباروري ابن سينا گفت: سالانه 11هزار مورد جديد به مبتلايان سرطان سينه در کشور افزوده مي‌شود که يک سوم اين افراد با انجام آزمايش به موقع و مشاوره قابل پيشگيري و درمان زودهنگام هستند.
محمد حاجي‌زاده ديروز در نشست خبري راه‌هاي پيشگيري از سرطان سينه خاطرنشان کرد: بسياري از افراد سرطان را بيماري غيرقابل درمان مي‌دانند اما 40درصد سرطان‌ها قابل درمان و پيشگيري است و از مجموع 120 هزار بيمار سرطاني در کشور مي‌توانستيم جلوي ابتلاي 30 تا 40 هزار نفر را بگيريم.
اين متخصص جراحي سرطان سينه، در مورد شيوع اين نوع سرطان خاطرنشان کرد: سرطان سينه شايع‌ترين سرطان بين خانم‌ها و سالانه 11هزار مورد جديد در کشور به اين سرطان مبتلا مي‌شوند که از اين تعداد فقط 1500 نفر جان خود را از دست مي‌دهند و مي‌توان گفت از نظر کشندگي پنجمين سرطان بوده و سرطان معده بالاترين ميزان مرگ و مير را دارد.به گزارش فارس، وي راه‌اندازي کلينيک‌هاي چند ظرفيتي را يکي از راه‌هاي تشخيص به موقع سرطان سينه برشمرد و افزود: در اين کلينيک‌ها تمام تخصص‌هاي مورد نياز براي تشخيص زودهنگام و پيشگيري از ابتلا به سرطان سينه از جمله متخصص تغذيه پاتولوژي تا جراح و روان‌شناس حضور دارند تا سريع به نتيجه رسيده و براي بيمار تصميم درستي اتخاذ شود که البته در اين زمينه دو کلينيک در کشور فعال است.حاجي‌زاده گفت: رقم ابتلا به سرطان در کشور ما 27 در 100 هزار است که اين رقم در کشورهاي توسعه يافته 126 در 100 هزار است ولي از بابت شيوع سرطان در دنيا مقام اول را دارد.در ادامه اين نشست محمدمهدي آخوندي، اظهار داشت: يکي از مواردي که براي درمان سرطان سينه طي مدت اخير اهميت پيدا کرده، بخش استفاده از داروي هرسپتين است اما از آنجايي که اين دارو روي 20 تا 30درصد مبتلايان به سرطان سينه تاثير مثبتي ندارد بايد براي تجويز آن تشخيص قطعي داده شود.

 


جانشين رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به اهميت روزافزون معاينه فني و مخاطرات ناشي از عدم توجه به آن بيان داشت: بايد مدت قانوني معاينه فني براي خودروهاي صفرکيلومتر از 5 سال به دو سال تغيير کند.
سرهنگ جمال بذرافشان در گفت‌و‌گو با نداي انقلاب، گفت: با توجه به شروع سفرهاي تابستاني مردم يکي از نکاتي که بايد در برنامه سفر خود در نظر بگيرند سلامت فني خودرو و دريافت برگه معاينه فني است تا از اين طريق در طول مسير خود با مشکل فني رو به رو نشوند و هزينه‌هاي گزاف تعمير در جاده‌ها را پرداخت نکنند.
وي ادامه داد: بايد توجه کرد که خودروهايي که داراي نقص فني هستند پتانسيل حادثه‌سازي را دارند و مي‌توانند هزينه‌هاي جاني و مالي بسياري را با خود به همراه داشته باشند.جانشين رئيس پليس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در مقوله معاينه فني خودروها هم اکنون مابين پليس، شوراي شهر، شهرداري و مجلس شوراي اسلامي وفاقي در حال صورت گرفتن است که تا قانون مدت 5 ساله خودروهاي صفرکيلومتر براي مراجعه به مراکز معاينه فني به 2 سال تغيير کند.
وي ادامه داد: هم‌اکنون طرحي در اين زمينه در حال تدوين است تا در صورت وفاق زمان مراجعه به مراکز معاينه فني اصلاح شود. هم‌اکنون اصلاح اين قانون يک ضرورت است و بايد براي انجام آن به وفاق جمعي رسيد.بذرافشان با بيان اينکه در کنار اقدامات فرهنگي به هيچ عنوان اقدامات سلبي به فراموشي سپرده نشده است بيان داشت: از ابتداي خرداد سال جاري 35 نقطه در سطح شهر تهران در طرح برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني جاي گرفته‌اند. مجددا خودروهاي اعزام به تعميرگاه تهيه شده است و در صورتي که خودرويي داراي آلايندگي، نقص فني و فاقد برگه معاينه فني باشد پلاکش فک شده و پلاک اعزام به تعميرگاه روي آن نصب مي‌شود.
بذرافشان خاطرنشان کرد: از زمان تحويل پلاک اعزام به تعميرگاه صاحب خودرو 10 روز مهلت داشته تا نسبت به رفع مشکل فني و دريافت برگه معاينه اقدام کند و پس از آن با مراجعه به پليس و احراز شرايط پلاک خود را تحويل بگيرد.

 


«هنري ليبمن» چندي پيش توانست ماهي بسيار خاصي را صيد کند که رکورد پيرترين ماهي صيد شده دنيا را به راحتي مي‌شکند.
اين ماهي که در سواحل آلاسکا به دام افتاد، نزديک به 200 سال عمر داشته و از عمق 500 متري دريا سر بيرون آورده است.
اين ماهي نزديک به 120 سانتي‌متر طول دارد و وزن آن 20 کيلوگرم نيز است. اين ماهيگير گفت: «ابتدا متوجه سن اين ماهي بزرگ نشدم و تنها از صيد همچين ماهي بزرگي خوشحال بودم اما در ميان راه نگاهي به کتاب راهنماي ماهيگيران انداختم و تازه متوجه خاص بودن آن شدم.»تا به اين لحظه کارشناسان فراواني از اين ماهي عجيب ديدن کرده‌اند که برخي از آن‌ها به خاطر طول بلند اين ماهي آن را حتي قديمي‌تر و پيرتر مي‌دانند. اين ماهيگير قصد دارد بعد از ثبت رکورد اين ماهي را تاکسي درمي کند و براي هميشه نزد خودش نگه دارد.

 


گابريل اندريتو، جوان کنيايي که حتي سواد خواندن و نوشتن ندارد توانسته با استفاده از اشياي دور ريختني يک بالگرد بسازد.
اين جوان کنيايي که از زمان کودکي روياي پرواز را داشته توانسته با استفاده از تجربيات خود بالگردي را بسازد که مي‌تواند به راحتي با آن پرواز کند و نکته جالب در آن است که وي اين بالگرد را با کمترين امکانات و استفاده از اشياي دور ريختني طراحي و ساخته است.
هم‌اکنون از اين جوان براي ارائه طرح‌هاي بهتر و ساخت بالگردهاي باکيفيت‌تر دعوت به همکاري شده است.

 


به گزارش خبرگزاري شين‌هوا از جاکارتا، سخنگوي سازمان ملي مديريت بلاياي طبيعي اندونزي چهارشنبه اعلام کرد: بر اثر زمين لرزه شديدي که سه شنبه منطقه آچه را تکان داد، تاکنون 35نفر کشته و بيش از 210تن ديگر زخمي شده‌اند. همچنين به هزاران باب خانه نيز خساراتي وارد شده است.
در اين حادثه دهها باب خانه و يک جاده اصلي در منطقه بنرمريا و بيش از 300خانه در آچه مرکزي خسارت ديده است.
کانون اصلي اين زمين‌لرزه که در ساعت 14و 37دقيقه بعدازظهر به وقت جاکارتا روي داد، 35کيلومتري جنوب غربي منطقه بنرمريا در استان آچه و در عمق 10کيلومتري زمين بوده است.

 


نماينده بوسنيايي‌تبار پارلمان استراليا «اد هوسيک»، اولين سياستمدار مسلماني است که توانست به کابينه دولت استراليا راه يابد.
پايگاه اطلاع‌رساني «On Islam» در گزارشي نوشت، «کوين راد»، نخست‌وزير جديد استراليا روز گذشته، کابينه خود را تشکيل داد. وي با سوگند بر قرآن کريم، سمت معاونت وزارت ارتباطات، اقتصاد ديجيتال و فضاي اينترنتي استراليا را برعهده گرفت.
هوسيک که دانش‌آموخته رشته ارتباطات کاربردي دانشگاه غرب سيدني است، پيش از اين در سال 2010 با راه يافتن به پارلمان استراليا به عنوان يک مسلمان و برعهده گرفتن نمايندگي منطقه سيدني غربي، شگفتي‌ساز شده بود.
به دنبال سوگند خوردن هوسيک بر قرآن کريم به عنوان يکي از اعضاي جديد کابينه استراليا، اظهارنظرهاي توهين‌آميزي در صفحه فيسبوک وي نوشته شد.
وي در پاسخ به اين نوشته‌ها اعلام کرد: نبايد به سرعت نسبت به واژه‌هاي سخيفي که از گوشه‌هاي تاريک اذهان برمي‌آيد واکنش حساب نشده نشان داد.نماينده بوسنيايي‌تبار پارلمان استراليا «اد هوسيک»، اولين سياستمدار مسلماني است که توانست به کابينه دولت استراليا راه يابد.
پايگاه اطلاع‌رساني «On Islam» در گزارشي نوشت، «کوين راد»، نخست‌وزير جديد استراليا روز گذشته، کابينه خود را تشکيل داد. وي با سوگند بر قرآن کريم، سمت معاونت وزارت ارتباطات، اقتصاد ديجيتال و فضاي اينترنتي استراليا را برعهده گرفت.
هوسيک که دانش‌آموخته رشته ارتباطات کاربردي دانشگاه غرب سيدني است، پيش از اين در سال 2010 با راه يافتن به پارلمان استراليا به عنوان يک مسلمان و برعهده گرفتن نمايندگي منطقه سيدني غربي، شگفتي‌ساز شده بود.
به دنبال سوگند خوردن هوسيک بر قرآن کريم به عنوان يکي از اعضاي جديد کابينه استراليا، اظهارنظرهاي توهين‌آميزي در صفحه فيسبوک وي نوشته شد.
وي در پاسخ به اين نوشته‌ها اعلام کرد: نبايد به سرعت نسبت به واژه‌هاي سخيفي که از گوشه‌هاي تاريک اذهان برمي‌آيد واکنش حساب نشده نشان داد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10