(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 13 تـیـر 1392 - شماره 20533

حديث دشت عشق
ليگ جهاني واليبال به هفته ششم رسيد
تقابل ملي پوشان ايران با واليباليست‌هاي قدرتمند کوبا
اخبار کوتاه از فوتبال
آخرين اخبار از بازي هاي داخل سالن آسيا - اينچئون کره جنوبي
تلاش نصيري‌نيا براي آشتي در وزنه برداري
فيلا اعلام کرد با برگزاري مجمع، تعليق مي شويد
فدراسيون کشتي: انتخابات کشتي به تعويق خواهد افتاد
دعوت فدراسيون کاراته ژاپن از تيم ملي کشورمان
7 کرسي کنفدراسيون دووميداني آسيا براي ايران
ناکامي جوانان بسکتباليست در رسيدن به جمع 8 تيم برتر جهان
راهيابي 2 دونده ايران به مسابقات نيمه نهايي قهرماني آسيا
   


به ياد شهيد «ناصر کرباسي‌زاده»
امام را تنها نگذاريد و با روحانيت باشيد
شهيد «ناصر کرباسي‌زاده» سال 1339 در اصفهان متولد شد و در زير سايه پدر و مادري که آموزگار ايمان و اخلاق بودند رشد يافت و راه و رسم خوب زيستن آموخت.
از کودکي همراه پدر به مجالس قرآن و اهل‌بيت مي‌رفت و به نوجواني که رسيد خود در هيئت بني‌فاطمه فعال شد.
همزمان با شعله‌ور شدن انقلاب، او نيز براي خروج ميهن از ظلمات، چون شمعي سوختن آغاز نمود و با پخش اعلاميه‌هاي امام روشنگر افکار مردم بود.وجودش غرق در محبت خدا بود، دل از دنيا بريده و ساده‌زيستي را پيشه خود ساخته بود. با متانت سخن مي‌گفت و عطوفت و مهرباني بر رفتارش حاکم بود.با پيروزي حق بر باطل و برپايي جشن شکوهمند انقلاب تمام وجودش را وقف امام کرد و گوش به فرمانش راهي کردستان و پس از آن جنوب شد.او سرانجام در نهم آذرماه سال 1360 در عمليات آزادسازي بستان (عمليات طريق‌القدس) جامه تنگ دنيا از تن دريد و در عروجي آسماني حضوري جاودانه يافت.
سطري از نوشته شهيد:
در هيچ شرايطي امام عزيز خميني را تنها نگذاريد. از اسلام دور نشويد، با روحانيت باشيد که اگر غير از اين شد مسئوليد و به خون شهدا خيانت کرده‌ايد.
دبيرخانه يادواره 180 شهيد هيئت بني‌فاطمه(س) اصفهان

 


ملي پوشان واليبال در هفته ششم ليگ جهاني والبيال به بزرگترين جزيره درياي کارائيب سفر کرده‌اند تا با واليباليست هاي قدرتمند کوبا دست و پنجه نرم کنند.
تيم ملي واليبال ايران در ششمين هفته رقابت هاي ليگ جهاني واليبال بامداد شنبه پانزدهم تيرماه (ساعت 10/5) به مصاف کوبا مي رود. واليبال را بايد يکي از رشته هاي مهم ورزشي کوبا دانست. بازيکنان رنگين پوست اين کشور در واليبال صاحب سبک هستند و از ساليان دور يکي از قطب هاي برجسته در اين ورزش به شمار مي رفتند. کوبا پيش از اين در 22 دوره رقابت هاي ليگ جهاني حضور داشته و يک مدال طلا، پنج نقره و دو برنز در اين مسابقات، اعتبار واليبال اين کشور را نشان مي دهد. علاوه بر اين مدال برنز المپيک 1976 کانادا و کسب عناوين متعدد در مسابقات قهرماني جهان و جام جهاني در کارنامه واليبال اين کشور مي درخشد. حال ببرهاي قدرتمند درياي کارائيب در انتظار ملي پوشان واليبال ايران هستند. تيم ملي واليبال ايران پيش از رويارويي با کوبا در هفته ششم ليگ جهاني واليبال، با ارائه بازي‌هاي فوق العاده و گرفتن هفت امتياز از تيم هاي صربستان و ايتاليا نشان داد که مي تواند براي هر حريفي خطرناک باشد. ملي پوشان واليبال در حالي ايتاليا را به مقصد کوبا ترک کردند که با روحيه‌اي جنگنده به دنبال سوغات بردن از هاوانا به تهران هستند.
در مقابل کوبايي‌ها که هفته گذشته روسيه قهرمان المپيک را مغلوب کرده‌اند اميد زيادي به پيروزي در بازي‌هاي خانگي مقابل ايران دارند. هر چند کوبا چهار هفته نخست ليگ جهاني را خوب شروع نکرد و به صربستان، ايتاليا و آلمان باخت اما به هيچ وجه نمي توان اين تيم را دست کم گرفت. همانطور که کاپيتان اين تيم "استرادا" گفت: "کوبا بدون برنامه تدارکاتي ويژه در اين مسابقات شرکت کرد و بازيکنان جوان اين تيم نياز داشتند تا در چند هفته اول به هماهنگي و آمادگي دست يابند، اما حال ديگر زمان آن رسيده که کوبا در خانه‌اش مقابل ايران، اصالت واليبال خود را به نمايش بگذارد!" بسياري از علاقه مندان واليبال بر اين باور هستند که واليبال کوبا منحصر به نمايش تاکتيک هاي قدرتي است. اما شاگردان "اورلاندو ساموئل" با تجربه در هفته هاي گذشته نشان دادند که در بازي سرعتي هم حرف هاي زيادي براي گفتن دارند. بدون ترديد "يوردان بي ست" بازيکن شماره 14 کليدي ترين مهره کوبا در اين دوره از مسابقات است. او با توانايي فوق العاده خود در دفاع، اسپک و سرويس نقش بسيار موثري در پيروزي کوبا مقابل روسيه ايفا کرد. مهار او در ميدان مسابقه چاره اصلي پيروزي بر کوباست. همچنين مهار اسپک ها و گذشتن از دفاع مستحکم "آبراهان گاويلان" نيز چندان ساده نيست. بايد ديد خوليو ولاسکو سرمربي کارکشته تيم ملي واليبال ايران چه برنامه اي براي مهار بازيکنان شاخص حريف دارد.
تيم ملي واليبال ايران بعد از پروازي طولاني از اروپا به آمريکاي مرکزي بايد قبل از هر چيز خود را با شرايط آب و هوايي و اختلاف زماني کشور مقصد تطبيق دهند. خوليو ولاسکو سرمربي تيم ملي واليبال ايران در آستانه رويارويي با کوبا به بازيکنان و همچنين هواداران تيمش يادآور شد که نبايد به پيروزي هاي قبلي مقابل ايتاليا و صربستان مغرور شويم. کوبا تيمي ديگر با ويژگي هاي خاص خودش است. آن ها کاملا متفاوت از ساير حريفان واليبال بازي مي کنند و بايد خود را براي رويارويي به اين تيم آماده کنيم. قطعا کادر فني هر دو تيم بازي هاي قبلي يکديگر را آناليز مي‌کنند و با شناخت کامل از هم به ميدان مي روند. بايد ديد مصاف تيم ملي واليبال ايران و کوبا چه نتيجه اي به دنبال خواهد داشت. لازم به يادآوري است ديدار دوم ايران و کوبا شانزدهم تيرماه (ساعت 10/5 ) برگزار مي شود.
*جدول رده بندي گروه دوم مسابقات ليگ جهاني واليبال: 1-ايتاليا 17 امتياز از هشت مسابقه، 2- روسيه 16 امتياز از هشت مسابقه، 3- صربستان 12 امتياز از هشت مسابقه، 4- آلمان 11 امتياز از شش مسابقه، 5- ايران 7 امتياز از شش مسابقه، 6- کوبا 3 امتياز از هشت مسابقه.

 


معرفي اعضاي جديد هيات مديره پرسپوليس
اعضاي جديد هيات مديره باشگاه پرسپوليس روز شنبه از سوي حميد سجادي به وزير ورزش و جوانان معرفي خواهند شد تا وي تصميم نهايي را براي اعلام اسامي بگيرد.
مهلت آندو امروز تمام مي شود
مديرعامل باشگاه استقلال از نهائي شدن حضور جواد نکونام و مهدي رحمتي در استقلال خبر داد. او همچنين گفت که مهلت آندرانيک تيموريان براي دادن جواب به استقلال امروز تمام مي‌شود.
دهنوي به پرسپوليس پيوست
هافبک فصل گذشته تراکتورسازي که در زمان نقل و انتقالات با دو تيم پرسپوليس و سپاهان به طور همزمان قرارداد بست و حاشيه‌هاي زيادي براي خود ايجاد کرد ديروز در اردوي پرسپوليس حاضر شد.حسن زاده رئيس کميته انضباطي در اين باره گفت: کميته انضباطي دهنوي را محروم نکرده بود و متاسفانه برخي رسانه‌ها در اين زمينه خبر اشتباه داده بودند. ما درباره اين بازيکن فقط يک دستور موقت داده بوديم که آن هم با توجه به اينکه دهنوي به اشتباه خود پي برد، رفع اثر شد.
توافق 6 ماهه استقلال و منتظري
پژمان منتظري پس از توافق با حضور 6 ماهه در استقلال در اين باره گفت: همه در جريان رفتن من از استقلال بوديد اما يکي از شرط‌هايي که با تيم چيني گذاشتم حضور 6 ماه در استقلال بود.
مخالفت با بازگشت قاضي به پرسپوليس
باشگاه استقلال به جدايي محمد قاضي و بازگشت اين بازيکن به باشگاه پرسپوليس مخالفت کرد. روز گذشته پرسپوليس خواستار بازگشت قاضي به اين تيم شده بود.
حمايت کفاشيان از جامعه داوري
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: سلامت جامعه داوري در مسئله تباني بيشتر از گذشته ثابت شد.
مسلمان يک سال ديگر در ذوب آهن
محسن مسلمان گفت: يک سال ديگر با ذوب آهن قرارداد داشتم اما بايد توافق مي کردم که ديروز اين توافق انجام شد و يک سال ديگر در ذوب آهن مي مانم.
صادقي ماندني شد
امير حسين صادقي مدافع استقلال يک سال ديگر در اين تيم ماندني شد.
برتري پرسپوليس برابر تراکتوسازي
تيم فوتبال پرسپوليس عصر ديروز در يک بازي تدارکاتي در ورزشگاه درفشي‌فر به مصاف تراکتورسازي تبريز رفت و در پايان با يک گل اين تيم را شکست داد. تک گل پرسپوليس را در اين بازي يونس شاکري به ثمر رساند. علي کريمي هافبک تراکتورسازي در اين بازي غايب بود.
وعده هاي لوکا
بوناچيچ سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن از تلاش براي بازگشت ذوب آهن به سطح اول فوتبال و موفقيت دوباره در آسيا سخن گفت.
افتتاح آکادمي پرسپوليس
آکادمي فوتبال باشگاه پرسپوليس امروز با برخي از اعضاي هيات مديره، مديرعامل، مسئولان باشگاه و جمعي از پيشکسوتان اين تيم افتتاح شد. بر اساس اعلام مديران باشگاه پرسپوليس حميد استيلي رئيس آکادمي فوتبال اين باشگاه شد و رحمان رضايي مدير بخش استعداديابي، ناصر ابراهيمي مدير تيم‌هاي پايه پرسپوليس شد.
تلاش الشباب براي جذب رونالدينيو
باشگاه الشباب امارات قصد دارد رونالدينيو ستاره بزرگ دنياي فوتبال در سالهاي قبل را به خليج فارس بياورد.
درخواست روني براي جدايي از منچستر
وين روني پس از صحبت با ديويد مويس، سرمربي پيشين اورتون که در حال حاضر هدايت من يونايتد را بر عهده دارد از وي خواسته که با جدايي‌اش از اولدترافورد موافقت کند.
کاپيتان ميلان در فيورنتينا
پس از آنکه باشگاه ميلان اعلام کرد قرارداد ماسيمو آمبروزيني را تمديد نخواهد کرد، اين بازيکن از پايان فصلي که گذشت بدون باشگاه مانده است. آمبروزيني 35 ساله تصميم گرفته دوران باشکوه فوتبال خود را در ورزشگاه آرتميو فرانچي و در جمع بنفش پوش‌هاي فيورنتينا ادامه دهد.
حذف ترکيه، صعود ازبکستان و اسپانيا
مرحله يک‌هشتم نهايي رقابتهاي فوتبال جام جهاني جوانان 2013 - ترکيه با حذف ترکيه ميزبان و مکزيک تيم سوم دوره گذشته و صعود تيم‌هاي ازبکستان، فرانسه و اروگوئه به مرحله يک‌چهارم نهايي آغاز شد.

 


* در جريان بازيهاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا در کره جنوبي، وزراي ورزش و جوانان ايران و کره جنوبي تفاهم‌نامه همکاري امضا کردند.
* تيم‌هاي ملي کبدي مردان و زنان در بازي‌هاي داخل سالن نايب قهرمان شدند و دو نشان نقره براي کاروان ايران به دست آوردند.
* سرمربي تيم ملي کبدي بانوان گفت: بزرگ‌ترين آرزوي زندگي‌ام شکست هند است؛ اميدوارم که يک روز به آرزويم برسم.
* تيم ملي فوتسال بانوان با صعود به فينال بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي براي اولين بار در طول تاريخ ورزش بانوان صاحب مدال مي‌شود.
* تيم ملي فوتسال مردان ايران در ادامه رقابت‌هاي بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي در مرحله يک چهارم نهايي به مصاف چين رفت و با نتيجه 8 بر صفر از سد اين تيم گذشت و راهي مرحله نيمه نهايي شد.
* سرمربي تيم فوتسال پس از صعود به مرحله نيمه نهايي گفت: تيم ايران هويت خودش را پيدا کرده و حتما در اين بازي‌ها قهرمان خواهد شد.
* در آغاز رقابت‌هاي اسنوکر در ماده 15 توپ حسين وفايي در گام نخست به مصاف نماينده قزاقستان رفت و با نتيجه 4 بر صفر از سد حريفش گذشت.
* محمد بيداريان در رقابت‌هاي فينال شناي 100 متر آزاد بازيهاي داخل سالن هشتم شد.
* نمايندگان شطرنج ايران در بازيهاي داخل سالن آسيا بدون کسب مدال به کار خود در بخش انفرادي پايان دادند. در رقابت‌هاي شطرنج بازي‌هاي داخل سالن آسيا، ملي‌پوشان ايران در بخش انفرادي 7 دور با حريفان خود به رقابت پرداختند که در پايان پوريا دريني در رده بيستم و احسان قائم مقامي در رده بيست و سوم قرار گرفتند.
* مسابقات کوراش بازي‌هاي داخل سالن آسيا در اينچئون قرعه کشي شد و نمايندگان ايران حريفان خود را شناختند. طبق قرعه کشي اين رقابت‌ها، امروز ايران يک نماينده دارد و در وزن 73- کيلوگرم الياس علي اکبري با نماينده يمن مبارزه مي‌کند. جمعه (14 تير) تيم ايران دو نماينده خواهد داشت که طبق برنامه در بخش مردان و در وزن 90-‌کيلوگرم حجت رهنما با نماينده ترکمنستان مبارزه مي‌کند و در بخش بانوان در وزن 57- کيلوگرم سميه حيدري استراحت دارد.
* کاروان ايران در پايان رقابت‌هاي ديروز بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا، با يک طلا، چهار نقره و يک برنز با يک پله سقوط به رده دهم جدول توزيع مدالها بازگشت.

 


وزنه‌بردار سابق تيم ملي ايران، گفت: فدراسيون وزنه‌برداري قصد همکاري با مربي ديگري ندارد و در اين برهه از زمان تنها کاري که از دست من بر مي‌آيد اين است که با تشکيل جلسه‌اي مشکلات را برادرانه حل کنم.
شاهين نصيري نيا، قهرمان دسته 85 کيلوگرم جهان درباره اتفاقات اخير وزنه‌برداري و اين موضوع که پيشنهاد شده وي سرمربي تيم ملي شود، گفت: من در اخبار وزنه‌برداري ايران هستم و مي‌دانم صحبت‌هايي شده مبني بر اين که ملي‌پوشان المپيکي گفته بودند ما مي‌خواهيم شاهين نصيري نيا ، سرمربي تيم ملي شود. اتفاقا دو روز پيش من با آقاي رضا زاده جلسه‌اي داشتم و گفتم وزنه‌برداران شخصا از من چيزي نخواسته‌اند و آنها بر اساس علاقه شخصي خود لطف داشتند و من را پيشنهاد کردند، چرا که اين شائبه در فدراسيون به وجود آمده من پشت قضيه هستم، در حالي که من از اين قضيه اصلا اطلاعي نداشتم. البته من از ملي‌پوشان المپيکي تشکر مي‌کنم که من را پيشنهاد کرده‌اند، اما احساس مي‌کنم فدراسيون قصد همکاري با مربي ديگري را ندارد، در حال حاضر کورش باقري هدايت تيم ملي را برعهده دارد و نتايج خوبي نيز گرفته، همچنين آقاي رضا زاده نيز با وي راحت است.نصيري نيا با بيان اين که مي‌خواهد ميان دو گروه آشتي ايجاد کند، تصريح کرد: پنج ملي‌پوش وزنه‌برداري سرمايه‌هاي ايران هستند که پول زيادي براي آنها هزينه شده و خودشان نيز زحمت زيادي کشيدند. همچنين آقاي باقري نيز زحمت زيادي براي وزنه‌برداران کشيده بنابراين سعي مي‌کنم آشتي ميان هر دو طرف به وجود آورم تا وزنه‌بردارها به اردوهاي تيم ملي برگردند و نه آنها ضرر کنند. نه تيم ملي ايران چرا که در وزنه‌برداري استعداد کم نداريم، اما اين پنج نفر استعدادهايي هستند که شکوفا شده‌اند و بايد از آنها استفاده کنيم.

 


فدراسيون جهاني کشتي روز گذشته با ارسال نامه‌اي به فدراسيون کشتي ايران اعلام کرد اساسنامه اين فدراسيون مغاير با اساسنامه فيلاست و در صورتيکه انتخابات برگزار شود، کليه فعاليت هاي کشتي ايران تعليق خواهد شد. اين نامه در حالي به ايران ارسال شده که وزارت ورزش قبل از اين اعلام کرده بود مجمع انتخابات فدراسيون روز 17 تيرماه برگزار خواهد شد.
فدراسيون کشتي که يکي از پرمخاطب ترين فدراسيون‌هاي ورزشي ايران است، بعد از المپيک لندن دچار مشکلات متعددي شد و با وجود تلاش هايي که صورت گرفت فدراسيون گوش شکسته ها نتوانست به آرامش برسد. انتخاب حجت الله خطيب از سوي وزارت ورزش به عنوان سرپرست هم نتوانست اين مشکلات را کم کند و بلکه در برخي موارد بر ميزان اين مشکلات و انتقادات نيز افزود.با اين حال وزارت ورزش و جوانان قصد داشت با برگزاري انتخابات قبل از پايان عمر دولت دهم، زمينه انتخاب رئيس جديد فدراسيون کشتي را فراهم کند اما مشکلاتي که در اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي ايران وجود دارد و کميته المپيک را درگير اين ماجرا کرده است، اجازه برگزاري اين انتخابات را نمي دهد. فدراسيون جهاني کشتي - فيلا - ديروز چهارشنبه در نامه اي به فدراسيون ايران برگزاري مجمع را غيرقانوني اعلام کرد. در متن نامه فيلا آمده است:« اساسنامه ارسالي شما، مغاير با بندهاي 5-5، 5-4 و 3-5 اساسنامه فيلا مي‌باشد و تا اصلاح و تاييد اساسنامه مجاز به برگزاري مجمع نمي باشيد.» در اين نامه تصريح شده دخالت دستگاه‌هاي دولتي شما در مجمع فدراسيون کشتي از موارد مغايرت با اساسنامه فيلا مي باشد، که بايد اصلاح شود. بدين ترتيب برگزاري انتخابات رياست فدراسيون کشتي با اين اساسنامه، موجب تعليق تمامي فعاليت هاي کشتي ايران از سوي فيلا خواهد شد. وزارت ورزش هنوز واکنشي به اين نامه فدراسيون جهاني کشتي نداده است. روز گذشته توپچي دبير فدراسيون کشتي در واکنش به دريافت اين نامه گفت: با توجه به نامه فيلا، مجمع انتخابات فدراسيون کشتي به تعويق خواهد افتاد.

 


دبير فدراسيون کاراته گفت: فدراسيون کاراته ژاپن(JKF) از تيم ملي کاراته مردان ايران در بخش کوميته، براي برگزاري اردوي مشترک تمريني در اين کشور دعوت کرد.
محسن آشوري در اين باره گفت: فدراسيون ژاپن با ارسال نمابري به فدراسيون کاراته ايران از تيم ملي کوميته مردان ايران براي برگزاري اردوي مشترک تمريني دعوت بعمل آورده است. ژاپني ها از ما خواسته اند تا مردادماه براي برگزاري اردوي تمريني راهي اين کشور شويم. فدراسيون ژاپن هزينه اقامت و تغذيه 11 نفر را تقبل خواهد کرد اما هزينه تهيه بليت سفر برعهده فدراسيون کاراته ايران خواهد بود. وي با اشاره به اينکه ژاپن يکي از قدرت هاي کاراته قاره آسيا و جهان محسوب مي شود، عنوان کرد: اين دعوت نشان مي دهد که کاراته ايران از جايگاه رفيعي برخوردار است.

 


مجمع انتخاباتي کنفدراسيون آسيا برگزار شد و نمايندگان ايران، هفت کرسي را از آن خود کنند.
نمايندگان ايران در مجمع انتخاباتي کنفدراسيون آسيا توانستند هفت کرسي آسيايي را از آن خود کنند.افشين داوري رييس فدراسيون دووميداني ايران در کميته فني فدراسيون آسيا، تيمور غياثي مدير تيم هاي ملي ايران در کميته مربيان، احمد گودرزي مسوول کميته دوهاي استقامت و نيمه استقامت فدراسيون ايران در کميته صحرانوردي، صادق شيرزاد مسوول کميته پياده روي فدراسيون ايران در کميته پياده روي، سيد‌اشکان ارديبهشت در کميته پزشکي و پريسا بهزادي نايب رييس فدراسيون ايران در کميته بانوان به عضويت کنفدراسيون دووميداني آسيا درآمدند. پيش از اين نيز عيدي عليجاني به عنوان نايب رييس فدراسيون آسيايي به مدت چهار سال در سمت خود ابقا شد.

 


تيم بسکتبال جوانان ايران از رسيدن به جمع هشت تيم برتر جهان بازماند.
تيم بسکتبال جوانان ايران از رسيدن به جمع هشت تيم نخست جهان بازماند و در ادامه مسابقات قهرماني جهان بايد براي جايگاه‌هاي نهم تا دوازدهم به رقابت‌هايش ادامه دهد. ملي پوشان ايران با شکست برابر کانادا شانس اصلي خود را از دست داده بودند و تنها به برد پراختلاف آرژانتين برابر کانادا و پيروزي پرگل خود برابر کرواسي که کار دشواري بود اميد داشتند، اما آرژانتين در آخرين ديدار خود در اين مرحله برابر کانادا مغلوب شد.

 


2 دونده تيم ملي دووميداني کشورمان به مرحله نيمه نهايي قهرماني آسيا راه يافتند.
در آغاز رقابت هاي دووميداني قهرماني آسيا و در ماده دوي 100 متر 30 دونده در قالب چهار گروه در خط مسابقه قرار گرفتند که ايران با دو نماينده خود يعني رضا قاسمي و حسن تفتيان در اين ماده حضور داشت که قاسمي در گروه اول ، اول شد. حسن تفتيان هم که در گروه سوم،سوم شد و همراه قاسمي به نيمه نهايي صعود کرد. قرار است مرحله نيمه نهايي ماده 100 متر امروز بين 16 دونده برگزارمي‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10