(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 13 تـیـر 1392 - شماره 20533

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرقفلي نامشروع ! (يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
جناب دزد (گفت و شنود)
دادستان کل کشور: نقش دادگاه انقلاب در مقابله با محاربين و مفسدين بر کسي پوشيده نيست
رئيس دادگاه ويژه روحانيت: دولت از رئيس سازمان بازرسي شکايت نکرده است
محبي: اصولگرايان در انتخابات 92 اخلاق انتخاباتي را به قانون‌گريزان آموزش دادند
قاضي سراج: پس از قطعيت حکم متهمان بانک آريا اطلاع‌رساني مي‌کنم
اقامه نماز جمعه تهران به امامت آيت‌الله سيد‌‌احمد خاتمي
خيز افراطيون براي مصادره کابينه اعتدال (خبر ويژه)
يک گروه کاملا معتبر انتخابات ايران را زير سوال برد (خبر ويژه)
روحاني ميانه‌رو نيست تحريم‌ها را تشديد کنيد! (خبر ويژه)
 


مدتي است تکاپو و تحرک يک طيف سياسي براي مصادره گفتمان اعتدال‌گرايي که با انتخاب حجت‌الاسلام روحاني به‌عنوان رئيس‌جمهور منتخب نضج گرفته، سرقفلي جماعتي شده است که سابقه و کارنامه شان بيرون از بستر «اعتدال» بوده است. عجيب است که اين جريان شتاب‌زده به صحنه آمده و تلاش مي‌کنند تا تعاريف و تفاسيرشان از اعتدال را به افکار عمومي و جامعه تحميل نمايند.
از همين روي، يکي از همين جماعت ياد شده «اعتدال» را به معناي «اصلاحات» دانسته و کوشيده اصلاح‌طلبي را در چنبره اعتدال‌گرايي جا بزند.
ديگري با هجمه و حمله به اصولگرايي، مدعي شده ميخ اعتدال در زمين اصولگراها به زمين نمي‌خورد!
در اين ميان رسانه‌هاي زنجيره‌اي مدتي است که همين خط را دنبال و پمپاژ مي‌کنند و با نعل وارونه سعي دارند ترمينولوژي اعتدال را با تفاسير گازانبري در معناي به اصطلاح اصلاح‌طلبي محاصره نمايند.
اما تلاش‌ها و تحرکات اين جريان يادآور اتفاقات و رويدادهايي است که از حافظه عمومي مردم و نخبگان پاک نمي‌شود.
تقلاي ناشيانه‌اي است اگر افراطيوني با تابلوي اصلاح‌طلبي بخواهند به اصطلاح رقص پا نمايند و اکنون خود را در وضعيت اعتدال‌گرايان جا بزنند.
جماعت و جرياني که امروز اعتدال را مساوي اصلاحات، القاء مي‌کنند همان‌هايي هستند که هيچ‌گاه «اصلاحات» مورد نظرشان را تعريف نکردند.
بنابراين در وهله اول اين مشکل وجود دارد که «اعتدال» را به چيزي نسبت مي‌دهند يا برابر با امري بيان مي‌کنند که آن چيز يا آن امر مدنظر مجهول است.
به نظر مي‌رسد چشم به گذشته دوختن و عبرت اندوختن در قاموس مدعيان اصلاحات معنا ندارد و هنوز نمي‌خواهند مرزها را شفاف نمايند. همچنانکه در عمل ثابت کردند سر بزنگاه‌ها مرزبندي روشني ندارند.
درباره اين تکاپو و تقلاي اين روزهاي مدعيان اصلاح‌طلبي که ژست اعتدال‌گرايي گرفته‌اند چند نکته خواندني است؛
1- ‌آيا رفتارشناسي دولت اصلاحات، حکايت از اعتدال دارد؟
اگر در معناي اعتدال، پرهيز از افراط و تفريط را مورد توافق قرار بدهيم که عموماً نيز به همين معناست، آيا عملکرد و کارکرد مدعيان اصلاحات با اعتدال همخواني دارد؟
در حوزه اجتماعي و خدمات شهري، مدعيان اصلاح‌طلب تا جايي پيش رفتند که «شوراي شهر» که در حکم يک پارلمان شهري است و به دور از سياسي‌کاري‌ها بايد منشأ خدمات فراوان و پرشمار به شهروندان باشد به مکاني براي احزاب دولت ساخته و دعواهاي سياسي بي‌حاصل تبديل شد. اينکه «شوراي شهر» تبديل به ميتينگ سياسي احزاب شود در راستاي اعتدال‌گرايي است؟!
وقتي «شوراي شهر» کارکرد اصلي و ذاتي خود را که طبق قانون معين و روشن است از دست مي‌دهد چيزي جز افراط‌گرايي و راديکاليسم سياسي است؟ بدون شک پاسخ مثبت است چون همگان به ياد دارند که در نهايت شوراي شهر اول در دوره اصلاحات به انحلال و تعطيلي کشيده شد.
در عرصه سياست خارجي، اگر سياست اخم و لبخند دشمن ملاک قرار بگيرد معادل اعتدال‌گرايي است؟ يا آشکارا روشن است که حرکت و تصميم بر مبناي اخم و لبخند دشمنان نشا‌ن‌دار کشورمان، خلاف منافع ملي است و با اعتدال‌گرايي ناسازگار است.
اکنون مدعيان اصلاح‌طلب در حالي مي‌خواهند اعتدال‌گرايي را مصادره نمايند که کارهاي افراطي آنها تا جايي ادامه پيدا کرد که مجلس به عنوان قوه مقننه و محل وضع قانون در کشور به مکاني براي تحصن غيرقانوني تبديل شد!
روزنامه‌‌ها و نشريات زنجيره‌اي با عدول از ارزش‌ها و اسلاميت نظام، جدول دشمن را يکي پس از ديگري پر کردند تا جايي که رهبر معظم انقلاب هشدار دادند برخي مطبوعات پايگاه دشمن شده‌اند.
آيا آنچه که اشاره شد و تنها نمونه‌هايي از حجم انبوه رفتارهاي افراطي مدعيان اصلاحات بوده و تهيه سياهه آن سر به آسمان مي‌زند قابل انکار است؟ که نيست و بنابراين يکي از شگردها براي آنکه سابقه افراط‌گرايانه خود را تطهير نمايند اين است که امروز ساز اعتدال کوک نمايند!
2- نکته ديگر اين است که اگر افراط‌کاري مدعيان اصلاح‌طلب منجر به آن شد که وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم را رها کنند يا دست‌کم در اولويت قرار ندهند، رفتار تکنوکرات‌ها و مدعيان به اصطلاح توسعه اقتصادي هم بيرون از اعتدال بود که فتوا بدهند اقتصاد بايد توسعه پيدا کند ولو به قيمت آنکه عده‌اي - بخوانيد محرومان و مستضعفان و پابرهنگان انقلاب - زير چرخ دنده‌هاي توسعه له شوند!
بطور کلي دوري از آموزه‌هاي اسلامي در صحنه اقتصاد، سياست و اجتماع پروژه‌اي بود که افراط‌گرايان مدعي اصلاحات و تکنوکرات‌ها نمي‌توانند تکاپو و تلاش‌هايشان در اين خصوص را انکار کنند.
حال، عجيب نيست که اصرار دارند سرقفلي «اعتدال‌گرايي» را به نام خود سند بزنند؟!
3- مرز افراط و تفريط با اعتدال را بايد در کجا واکاوي کرد؟ غير از اين است که در عرصه سياسي و اداره کشور اين مرزرا «قانون» تعيين مي‌کند.
سوال اين است که مدعيان اصلاح‌طلبي که امروز طرفدار اعتدال‌گرايي شده‌اند چرا در قضاياي سال 88 و فتنه آمريکايي-صهيونيستي، نه تنها اين مرز را صيانت نکردند بلکه به وادي افراط‌گرايي و راديکاليسم سياسي غلطيدند.
آشوب و اغتشاش و اردوکشي خياباني که آشکارا عبور از قوانين موضوعه کشور بود چه سنخيتي با مشي اعتدالي و تمکين در برابر قانون داشت؟ در همين جا بايد به سخنان آقاي روحاني در ايام مبارزات انتخاباتي اشاره شود که صريحا گفت: «اگر افراط نبود شاهد اردوکشي خياباني در سال 88 نبوديم و نيازي به ورود قوه قضاييه نبود.»
خب، آقايان و حضراتي که اين روزها اعتدال‌گرايي را مصادره کرده، و مي‌خواهند قبل از شکل‌گيري دولت يازدهم، گفتمان اين دولت را به نام خود بزنند چرا در شرايطي که رئيس‌جمهور منتخب صريحا درباره فتنه سال 88 با افراط‌گرايان و فتنه‌گران مرزبندي نموده است، آنها کماکان از افراط‌گرايي تبري نمي‌جويند؟
4- فرق اصولگرايي با مدعيان اصلاحات اين است که هرکس از مسير اعتدال منحرف مي‌شود به دور از قبيله‌گرايي و حزب بازي و مصلحت‌سنجي‌هاي جناحي، افراطي‌گرايي را هشدار مي‌دهند.
اشکال اصولگراها به دولت دهم اين بود که در مواردي رويکرد آن در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي شبيه افراط‌گرايان اصلاح‌طلب شده است.
اين افتخار اصولگرايي است همچنانکه در برابر «فتنه» ايستاد و از اسلام، انقلاب، نظام و قانون اساسي جانانه دفاع کرد؛ در برابر «انحراف» هم عقب‌نشيني نکرد و بر پاسداشت اصول و ارزش‌ها اهتمام جدي داشت.
5- و بالاخره بايد گفت؛ دولت يازدهم رسالت سنگيني را برعهده دارد و آنچه که مي‌تواند سرلوحه کاري آن باشد تجربه گرانسنگي است که طي دهه‌هاي اخير نظام در مواجهه با افراط‌گرايان و فتنه‌گران و منحرفان داشته است.
دولت يازدهم بايد تعريف و دايره اعتدال‌گرايي را در دستور کار داشته باشد تا راه نفوذ و سوءاستفاده را بر فرصت‌طلبان و تشنگان قدرت ببندد.
فرمايشات حکيمانه و راهگشاي رهبر انقلاب در اين زمينه بايد نقشه راه دولت يازدهم باشد تا مسير خدمت به مردم را به بهترين نحو انجام دهد. واکاوي اعتدال‌ واقعي در عرصه سياسي بيش از همه در بيانات «آقا» جاري و ساري بوده و هست و از جمله آنکه تصريح کردند؛ «دعواي اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم؛ من اين تقسيم‌بندي را غلط مي‌دانم، نقطه مقابل اصولگرا، اصلاح‌طلب نيست؛ نقطه مقابل اصلاح‌طلب، اصولگرا نيست. نقطه مقابل اصولگرا آدم بي‌اصولي و لاابالي است، آدمي که به هيچ اصلي معتقد نيست، آدم هرهري مذهب است. يک روز منافع او يا فضاي عمومي ايجاب مي‌کند که به شدت ضد سرمايه‌گذاري و سرمايه‌داري حرکت کند. يک روز هم منافع‌اش يا قضا ايجاب مي‌کند که طرفدار سرسخت سرمايه‌داري شود حتي به شکل وابسته و نابابش!
نقطه مقابل اصلاح‌طلبي، افساد است. بنده معتقد به اصولگراي اصلاح‌طلبم؛ اصول متين و متقني که از مباني معرفتي اسلام برخاسته، با اصلاح روش‌ها به صورت روز به روز و نو به نو.» (1384/02/19)
حسام‌الدين برومند

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* چاک هاگل وزير دفاع آمريکا به رئيس‌جمهور منتخب کشورمان پيشنهاد شريک شدن داده است! بايد پرسيد در چه چيزي درخواست شريک شدن داديد؟ تا آنجا که اطلاعات ما نشان مي‌دهد آمريکا فقط جنايت کرده و منافع ديگر کشورها را غارت نموده است. مگر امکان دارد جمهوري اسلامي با دشمنش شريک بشود.
9998---0930
* مي‌خواهم بگويم سران کشورهاي خليج‌فارس هم با انتخاب سر کار مي‌آيند، اما نه انتخاب مردم، بلکه براي به قدرت رسيدن بايد از سوي قدرت‌هاي غربي از جمله آمريکا تاييد شوند! تحقير يک ملت از اين بدتر امکان ندارد.
0530---0912
*‌ساده‌انديشاني که گمان مي‌کنند مرغ غربي‌ها غاز است و در سر هواي آن طرف آب را دارند چرا به فجايعي که غربي‌هاي جنايتکار در کشورهايي مثل عراق، سوريه، پاکستان و... به وجود مي‌آورند و دست به کشت و کشتار مردم مظلوم و مسلمان اين کشورها مي‌زنند توجه ندارند؟
7902---0919
* در جهان فعلي چيزهايي مثل سازمان ‌ملل، حقوق بشر و عدم مداخله در امور داخلي کشورها و از اين واژه‌ها همه کشک است. واقع امر اينکه جهان معاصر جهان سلطه صهيونيسم يا قانون جنگل است. تنها مسير سعادت هم چنگ زدن به ريسمان ولايت و پيش بردن فرهنگ مقاومت مي باشد.
8847---0919
* تلاش برخي سياسيون از جناحهاي واداده مشارکت و کارگزاران براي نزديک شدن به مرکزيت قوه مجريه، نگراني‌هاي جدي براي دلسوزان ايجاد نموده است اميدوارم که ‌آقاي روحاني اين مارهاي خوش‌خط و خال را از اطراف خود دور کنند وگرنه عواقب سوئي در انتظار کشور خواهد بود.
9820---0919
* سالهاي پيش رهبر معظم انقلاب غمگنانه فرمود: ما مي‌خواهيم کشور و جامعه‌مان را درست کنيم و اين يکي از اهداف انقلاب است که بعضي‌ها نمي‌گذارند، مانع مي‌شوند. چندي است که قيمت دلار اندکي کاهش يافته که نشان از بهبود ارزش پول ملي کشور دارد اما برخي‌ها صدايشان بلند شده و سفسطه مي‌کنند. البته کاهش نرخ ارز باعث مي‌شود ارزش اندوخته‌هاي آنها کاهش يابد و براي همين به تکاپو افتاده‌اند.
7902---0919
* به رئيس‌جمهور منتخب بفرماييد ايشان هرچه توان دارند براي حل مشکل اقتصادي مردم به کار ببرند نگران احترام گذاشتن يا نگذاشتن به کشورها از سوي ما ايرانيان نباشند. در ضمن احترام هر کشوري دست خودش مي‌باشد که با ايران چگونه برخورد مي‌کند. خلاصه از همان دست که بدهند از همان دست مي‌گيرند. يعني چيزي که عوض دارد گله ندارد.
5311---0912
* آن کساني که قبل از انتخابات نرخ دلار را بالا بردند امروز بعد از انتخابات با پايين آمدن نرخ دلار مخالفت مي‌‌کنند ثابت کردند فقط به منافع دنيايي خودشان مي‌انديشند و دلسوزي براي اقتصاد کشور و مردم شعاري بيش نيست.
7304---0914
* از رئيس‌جمهور جديد تقاضا داريم به وضعيت پرستاران در درمانگاه‌هاي تخصصي رسيدگي نمايد و حق و حقوق معوقه آنها را پرداخت کند تا آنها هم بيشتر به سلامت مردم توجه کنند.
يک پرستار
* شرکت ايران خودرو با توجه به اينکه باخبر بود خودروهاي يورو2 ديگر پلاک نمي‌شود تعدادي از آنها را به صورت قطعي پيش فروش کرده است و ما پول را نقداً پرداخت کرديم اما الان پليس اجازه نمره‌گذاري و پلاک نمي‌دهد و ما بلاتکليف هستيم و متأسفانه شرکت و نمايندگي‌ها هم پاسخگو نيستند.
3153---0911
* بازنشسته تأمين اجتماعي با درآمد هفتصد هزار توماني هستم که به علت درمان بيماري (شيمي‌درماني) قادر به تامين داروهاي گران‌ مورد نيازم نيستم براي خريد 2 آمپول هشتاد هزار تومان پرداخت کرده‌ام از مسئولين امر به‌ويژه قواي مقننه و مجريه درخواست مي‌شود تدبيري بينديشند و مشکل دارو و درمان را در کشور براي هميشه حل نمايند.
اميري از رشت
* برخي رانندگان در شهرستان دماوند نرخ کرايه را خود تعيين مي‌کنند، چرا که تاکسيراني نظارتي بر آنها ندارد و برخي رانندگان تاکسي نيز اصلاً مجوز تاکسيراني ندارند. خواهشمندم مسئولين امر رسيدگي نمايند.
7369---0912
* متأسفانه شاهد رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌هاي عرضه سيگار و قليان در تهران هستيم چرا مسئولين بهداشت رسيدگي نمي‌کنند؟
8447---0910
* چرا اداره کل راه و شهرسازي استان قزوين (حوزه مسکن و شهرسازي) بعد از مدتهاي طولاني طرح تفضيلي شهرستان نمونه محمودآباد قزوين را مشخص نمي‌کند و اين طرح همچنان مسکوت مانده است.
احمدي
* از مسئولين امر درخواست مي‌شود نظارت بيشتري نسبت به قاچاق کالا به ويژه قاچاق بنزين داشته باشند.
3185---0939
* معاون منابع نيروي انساني دولت از پايان ساماندهي نيروهاي شرکتي خبر داده است، در حالي که در يک مورد ما 40 نفر از کارکنان حراست گاز استان کرمان هنوز به صورت شرکتي و پيمانکاري مشغول کار هستيم و ماهيانه حق و حقوق زيادي از اين نيروهاي شرکتي ضايع مي‌شود و هيچ کس پاسخگو نيست.
4332---0935
* قرار بود مهر ماه سال 91 اينترنت ملي راه‌اندازي شود اما هنوز خبري نشده است. مسئولين مربوط توضيح بدهند دليل اين خلف‌وعده آنان چيست؟
4992---0914
* بالاخره موضوع اختلاط غيرشرعي و غيراخلاقي خانم ها و آقايان در متروي تهران کي بايد حل بشود. از يادگاران دوران دفاع مقدس که در شهرداري مسئوليت بر عهده دارند براي حفظ ارزشها در جامعه بيش از اين انتظار داريم.
5290----0913
* ما مالباخته‌هاي پرونده انبوه‌سازي مرواريد غرب چندين سال است دنبال احقاق حق خويش هستيم ولي چرا کسي صداي اعتراض و شکايت ما را نمي‌شنود و رسيدگي نمي‌کند؟
4880---0936
* در شهرک شهيد محلاتي واقع در بزرگراه ارتش درست رو به روي شهرداري ناحيه فضاي سبز با روح و نشاطي احداث شده بود. مدتي بود اين فضاي سبز را آب نمي‌دادند تماس گرفتيم و پيگير موضوع شديم گفتند بودجه براي اين کار نداريم. جواب داديم ما همسايه‌ها حاضر هستيم پول روي هم بگذاريم تا مشکل آبياري آن حل بشود. نه تنها همکاري نکردند بلکه چند روز بعد به جان 20 درخت اقاقيا افتادند. ابتدا آنها را سوزاندند بعد هم اره کردند تو را به خدا بنويسيد جلوي اين‌گونه مديريت‌هاي سليقه‌اي و خسارت‌بار را بگيرند. چرا به جاي همکاري با مردم لجبازي مي‌کنند.
اخوان
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه يک
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 92/3/28 با موضوع «براي تخريب مغازه موفق به اخذ يک ريال هم نشدم» بدينوسيله ضمن تشکر از اين شهروند گرامي، به آگاهي مي‌رساند: طبق گزارش شهرداري ناحيه 5 اين منطقه بروز حادثه مذکور مربوط به سالهاي گذشته مي‌باشد که بر اثر سهل‌انگاري پيمانکار وقت رخ داده بود و شايان ذکر است علي‌رغم تصرفي بودن مغازه که با سازه‌هاي غيراساسي (چادر و ورق پليت) احداث شده و فقدان سند مالکيت و قرار داشتن در طرح اصلاحي با مساعدت شهردار وقت ضمن پرداخت ديه منطقه خسارات وارده، کمک‌هاي مالي ديگري به ايشان انجام شده است که کليه اسناد آن موجود مي‌باشد.»

 


گفت: يادداشت روز کيهان 92/04/10 با عنوان «خواب تازه اصحاب فتنه» بدجوري فتنه‌گران داخلي، گروه‌هاي اپوزيسيون خارجي و شبکه‌هاي تلويزيوني فارسي‌زبان بي‌بي‌سي، آمريکا و اسرائيل را به فحاشي و ناسزاگويي عليه کيهان واداشته است.
گفتم: پس انتظار داشتي مأموران داخلي و خارجي مثلث آمريکا و انگليس و اسرائيل براي کيهان کف و سوت بزنند و نقل و نبات پخش کنند.
گفت: ولي در آن يادداشت اسناد معتبري از وطن‌فروشي سران و عوامل فتنه 88 ارائه شده بود.
گفتم: خب! وقتي هيچ راهي براي انکار آن اسناد ندارند، مثل هميشه به فحاشي روي مي‌آورند.
گفت: در يادداشت کيهان به رئيس جمهور جديد توصيه شده بود که اصحاب فتنه قصد نفوذ در دولت ايشان و نهايتاً بدنام کردن او را دارند.
گفتم: مرد حسابي، خب! همين هشدار باعث عصبانيت مزدوران مثلث آمريکا و اسرائيل و انگليس شده است... مي‌گويند دزدي وارد خانه‌اي شده بود. ناگهان صاحبخانه بيدار شد و با فرياد درخواست کمک کرد و جناب دزد، گفت؛ ساکت! کمک لازم نيست! من خودم چند تا کمک آورده‌ام که بيرون خانه منتظرند!

 


حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي روز چهارشنبه در جمع قضات دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامي تهران حاضر و پيرامون مسائل مختلف قضائي و اداري به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در ابتداي اين جلسه حجت‌الاسلام موحدي رئيس محاکم انقلاب اسلامي تهران گزارشي از مأموريتها و عملکرد دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامي ارائه و ضمن تشريح جايگاه دادسرا و دادگاه‌هاي انقلاب اسلامي در نظام اسلامي گفت: يکي از وظايف مهم دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامي ايجاد موازنه منطقي بين حقوق خصوصي و عمومي است و ما خوشبختانه در اين مدت حرکت رو به رشدي در اين زمينه داشته‌ايم.
وي ضمن تأکيد بر فشار رواني و سختي کار قضات و همچنين تراکم پرونده ها و نيروهاي زيادي که در آستانه بازنشستگي هستند خواستار توجه جديتر مسئولين عالي قضائي به اين نهاد مهم شد.
در ادامه جلسه دادستان کل کشور، دادگاه انقلاب اسلامي را با تأکيد بر قيد اسلامي اين نهاد مهم ارزيابي کرد و گفت: اين نهاد به خاطر صلاحيتش از اهميت ويژه اي برخوردار است. چون حافظ نظام است و به فرموده امام خميني رضوان الله تعالي عليه حفظ نظام از اوجب واجبات است. با توجه به خونهاي ارزشمندي که از سوي اعضاي اين نهاد به پاي انقلاب اسلامي ريخته شده، انسان احساس وظيفه و مسئوليت سنگين تري مي نمايد.
محسني اژه‌اي افزود: خيلي‌ها براي کمرنگ کردن نقش دادگاه انقلاب اسلامي تلاش کردند، لکن امروز نقش و اهميت دادگاه انقلاب اسلامي در مقابله با محاربين ، مفسدين ، گروهکهاي ضد انقلابي و باندهاي مواد مخدر بر کسي پوشيده نيست.
دادستان کل کشور در ادامه گفت: مشورت کردن قاضي با خبرگان و متخصصين هيچ منافاتي با استقلال قاضي ندارد. مشورت کنيد ولي تصميم نهايي را خودتان بگيريد. مباحثه و تبادل نظر پيرامون قوانين ابلاغي از جمله قانون مجازات اسلامي را جدي بگيريد.
محسني اژه‌اي گفت: از آنجا که مجرميني که شما با آنها سروکار داريد عموماً بصورت سازماني و تشکيلاتي و برنامه کار مي کنند شما هم بايستي از اين منظر به آنها نگاه کنيد، اگر بصورت فردي نگاه شود رسيدگي ناقص و حقوق جامعه پايمال مي گردد.
وي تصريح کرد: با توجه به محدوديت ضابطين در انتقال همه مسائل و سرنخهاي خود در کيس‌ها و پرونده هاي امنيتي و غيره به دستگاه قضائي مسئوليت قضات بسيار سنگين است.
دادستان کل کشور گفت: بايد سعي کنيم اشراف خود را در مراحل دستگيري و رسيدگي افزايش دهيم تا حقوق متهم و خانواده او نيز ضايع نگردد به ويژه در رابطه با بازديد از محلها يا منازل، قرارهاي صادره، بازداشت‌هاي موقت، حبس انفرادي و وسايل توقيفي نظارت کافي صورت پذيرد.

 


رئيس دادگاه ويژه روحانيت اعلام کرد در خصوص گزارش سازمان بازرسي کل کشور در مورد پروژه تالارهاي کيش، دولت از حجت‌الاسلام «پورمحمدي» به دادسراي روحانيت شکايت نکرده است.
حجت‌الاسلام محمد جواد منتظري با اشاره به مطلب فوق افزود: گزارش سازمان بازرسي درباره تخلف دولت در قرارداد 450 ميليون يورويي تالارهاي کيش بوده است، اما دولت از رئيس سازمان بازرسي کل کشور شکايتي را به دادسراي روحانيت ارائه نکرده است. به گزارش مهر، روابط عمومي سازمان بازرسي کل کشور اعلام کرد در خصوص پرونده پروژه احداث تالارهاي بين‌المللي کيش و صدور دستور مبني بر ارائه تسهيلات 450 ميليون يورويي، گزارش تخلفات دولت به شعبه 15 بازپرسي ارسال شده است.

 


نماينده مردم سنقر در مجلس با اشاره به تمکين اصولگرايان به نتيجه انتخابات تصريح کرد: اصولگرايان در انتخابات 92 اخلاق انتخاباتي را به قانون‌گريزان آموزش دادند.
محمدابراهيم محبي نماينده مردم سنقر در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري 92 اخلاق انتخاباتي و سياسي را به قانون‌گريزان انتخابات 88 آموزش دادند.
وي با بيان اينکه انتخابات 92 و پيروزي آقاي روحاني با حدود 300 هزار راي بيش از حد نصاب در دور اول شبهه تقلب در انتخابات را براي هميشه باطل کرد، گفت: کساني که نظام اسلامي را به تقلب در انتخابات متهم کرده بودند بايد از ملت ايران عذرخواهي کنند چرا که ادعاي دروغين آنها، صدمات زياد اقتصادي، فرهنگي و سياسي به نظام و مردم تحميل کرد.
محبي با بيان اينکه کساني که بدون هيچ سندي از تقلب در انتخابات رياست‌جمهوري سخن مي‌گفتند بايد پاسخگوي مردم باشند، تاکيد کرد: اصولگرايان با پيام‌هاي تبريک به رئيس‌جمهور منتخب ثابت کردند که در هر شرايطي راي مردم را محترم مي‌شمارند اما برخي مدعيان اصلاح‌طلبي، راي مردم را در شرايطي مي‌پذيرند که مطابق ميل آنان باشد.

 


رئيس شعبه اول دادگاه انقلاب، اطلاع‌رساني درباره احکام متهمان بانک آريا را به قطعيت آن موکول کرد.
ناصر سراج در گفت‌و‌گو با ايسنا در پاسخ به سؤالي مبني بر اين که سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري اعلام کرد که «در مورد بخشي از پرونده فساد مالي که با عنوان بانک آريا از آن ياد مي‌شود، چهارشنبه هفته آينده آخرين دفاع از افراد متهم در اين زمينه اخذ مي‌شود»، گفت: نمي‌توان قبل از قطعيت حکم، مفاد آن را اعلام کرد.
قاضي رسيدگي‌کننده به پرونده فساد بزرگ مالي با بيان اين که صدور حکم پرونده متهمان بانک آريا را نمي‌توانم پيش‌بيني کنم، افزود: هر زمان که حکم اين پرونده قطعي شد، آن را اعلام مي‌کنم.
وي به خبر منتشره در يکي از رسانه‌ها مبني بر صدور حکم اين پرونده پيش از ماه رمضان اشاره کرد و گفت: اين گونه مطالب فقط پيشگويي‌هاي رسانه‌اي است.

 


مراسم اين هفته نماز جمعه تهران به امامت آيت‌الله سيد احمد خاتمي در دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران، اين مراسم از ساعت 12 با قرائت قرآن و سخنراني رياست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز مي‌شود. همچنين در ادامه مراسم وزير نفت به عنوان سخنران پيش از خطبه‌ها در خصوص نقش و اهميت دستاوردهاي اين وزارتخانه در تحقق حماسه اقتصادي سخنراني خواهد کرد. در پايان خطبه‌هاي نماز جمعه توسط آيت الله خاتمي ايراد خواهد شد.

 


ترکيب کابينه جديد و نامزدهاي احتمالي در کنار تيم مشورتي تهيه‌کننده فهرست گزينه‌ها، موضوع مورد توجه محافل سياسي است.
آنچه در اين ميان بيش از همه به چشم مي‌آيد،برخورد دوگانه مدعيان اصلاح‌طلبي است که از يک سو مي‌گويند بايد دست رئيس‌جمهور را براي انتخاب همکاران باز گذاشت و حتي تصريح مي‌کنند که اگر روحاني يک چهره اصلاح‌طلب نيست، اما از ديگر سو به فشارهاي پنهان و آشکار براي گرفتن سهم در کابينه شدت بخشيده‌اند. اين در حالي است که رئيس‌جمهور منتخب بر لزوم در پيش گرفتن اعتدال و نفي افراطيون تاکيد کرده است.
در همين حال علي‌اکبر اوليا رئيس ستاد انتخاباتي دکتر عارف در مصاحبه با آريا مدعي شد: روحاني بايد به پيمان نانوشته [!؟] توجه داشته باشد.
او هر چند مي‌گفت که «خاتمي و عارف اعلام کرده‌اند سهمي از روحاني نمي‌خواهند» اما، هشدار داد: روحاني نبايد با بي‌اعتنايي به وزن اصلاح‌طلبان و خاتمي و عارف، به چينش اعضاي کابينه مبادرت کند.
اين در حالي است که در آخرين نظرسنجي‌ها که منجر به کنار گذاشتن عارف از سوي اصلاح‌طلبان شد، وي 7 درصد راي داشت و در انتخابات شوراي شهر تهران نيز نفر اول فهرست اصلاح‌طلبان (مسجدجامعي) تنها 10 درصد کل آراي ماخوذه (280 هزار راي از مجموع 2 ميليون و هشتصد هزار راي) را به خود اختصاص داد.
علي‌اکبر اوليا در مصاحبه خود همچنين گفته است «بسياري از دوستان، وزارت علوم را براي آقاي عارف پيشنهاد مي‌کنند. البته تاکنون در اين زمينه صحبتي با آقاي عارف نشده است.»
اما از سوي ديگر به گزارش وب‌سايت اصلاح‌طلب اميد (وابسته به حاميان عارف) معصومه ابتکار در جمع تعدادي از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب گفته است: «مردم مي‌دانند روحاني اصلاح‌طلب به آن مفهوم اصلاح‌طلبي خاص نيست و اينکه چهره‌هاي اصلاح‌طلب بخواهند در ويترين دولت او باشند يا پستي بگيرند در چارچوب جرياني که روحاني نماينده آن است جايي نمي‌گيرد.»
وي افزوده است: اصلاح‌طلبان از روحاني حمايت کردند اما ما بايد بدانيم خود آقاي روحاني يک چهره معتدل و نماينده جريان منصوب به اعتدال‌گرايان است.
وي درباره شايعاتي که در خصوص رايزني چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب براي ورود به کابينه يازدهم صورت مي‌گيرد، گفت: تيم مشاور آقاي روحاني و شخص ايشان همواره در مشاوره گرفتن از چهره‌هاي اصلاح‌طلب تاکيد داشتند. در همين راستا به خواست آقاي روحاني چندين کميته مشاوره تشکيل شده، به عنوان مثال بنده به عنوان رئيس کميته محيط زيست، دکتر توفيقي به عنوان رئيس کميته وزارت علوم و تحقيقات، آقاي نجفي براي کميته وزارت آموزش و پرورش و آقاي مسجد جامعي براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انتخاب شده‌ايم تا با هم‌انديشي با NGO ها و محافل علمي و دانشگاه‌ها و حتي روزنامه‌نگاران براي انتخاب گزينه‌هاي مطلوب در موارد ذکر شده به آقاي روحاني مشورت دهيم.
در همين حال سايت اينترنتي مشرق، اسامي برخي از چهره‌هاي سياسي را که به دکتر روحاني در اين زمينه مشورت مي‌دهند، منتشر کرد.
بر اساس اين گزارش در اين تيم افرادي از مجمع تشخيص مصلحت، تيم مذاکره کننده هسته‌اي سابق، تيم اصولگرايان نزديک به روحاني و تيم اصلاح‌طلب نزديک به وي در کنار تيم حزب اعتدال و توسعه (وابسته به محمدباقر نوبخت) حضور دارند و از جمله شامل علي يونسي، حسام‌الدين آشنا، محمدباقر نوبخت، محمد واعظي، اکبر ترکان، ناطق نوري، علي ربيعي، جواد ظريف، محمدعلي نجفي، نهاونديان، مسجدجامعي، جهانگيري، ياسر (و مهدي) هاشمي، مسعود نيلي، علي عسکري، حسين دهباشي، محمدعلي زم و محمود سريع‌القلم مي‌شوند.
در همين زمينه فهرست برخي گزينه‌هاي تحميلي براي تصدي معاونت و وزارت به اين شرح عنوان شده که صرفا در حد گمانه‌زني است: معاون اول (محمد فروزنده، محمدرضا عارف، محمدعلي نجفي و...) وزارت اطلاعات (پورمحمدي، شفيعي، يونسي، طارمي، شوشتري و قائمي)، وزارت خارجه (واعظي، خرازي، سجادپور، صالحي و ظريف)، وزارت کشور (مجيد انصاري، يونسي، علوي، شمخاني، باهنر، ناطق)، وزارت اقتصاد (نوبخت، نهاونديان، محسن رضايي)، وزارت دفاع (حسين دهقان، احمد وحيدي، شمخاني، ترکان و حسين علايي)، وزارت ارشاد (محمدعلي زم، علي مطهري، سيدرضا صالحي، مسيح مهاجري و...)، وزارت دادگستري (شوشتري، بختياري، دري‌نجف‌آبادي و...)
در ادامه اين فهرست اسامي آمده است: وزارت نفت (بيژن نامدار زنگنه، وزيري هامانه، نعمت‌زاده، ترکان)، وزارت رفاه (مرتضي بانک، صفدر حسيني، حسين کمالي، علي صوفي، محمدجواد ايرواني)، وزارت ارتباطات (نصرالله جهانگرد، احمدرضا معتمدي)، وزارت علوم(توفيقي، عارف، عباسپور تهراني)، وزارت بهداشت(صلاح‌الدين دلشاد، پزشکيان، ايرج فاضل)، وزارت راه و شهرسازي (علي عبدالعلي‌زاده، علي‌اکبر آقايي، عباس آخوندي، سعيدي‌کيا)، وزارت صنعت، معدن و تجارت (محمد نهاونديان، جهانگيري، نعمت‌زاده، محمد شريعتمداري)، دبير شوراي عالي امنيت ملي (علي‌اکبر ولايتي، کمال خرازي)، رياست سازمان انرژي اتمي (علي‌اکبر صالحي، آقازاده، حسين فريدون)، سرپرست نهاد رياست‌جمهوري (محمدرضا نعمت‌زاده، اکبر ترکان)، مشاور و رئيس دفتر رئيس‌جمهور (حسين فريدون، آخوندي، محمدرضا صادق)، معاون پارلماني رئيس‌جمهور(قدرت‌الله عليخاني، علي عسکري، مجيد انصاري، عباس آخوندي)، وزارت آموزش و پرورش (محمدعلي نجفي، مرتضي حاجي، حميدرضا حاجي‌بابايي، علي عباسپور تهراني)، وزارت جهاد کشاورزي (عيسي کلانتري، محمود حجتي)، وزارت نيرو (حبيب‌الله بيطرف، بيژن نامدار زنگنه، سعيد خرقاني، رستم قاسمي).

 


«اين شعبده‌بازي بود و هيچ ربطي با يک انتخابات واقعي و آزاد ندارد... تنها راه‌حل اين است که رژيم سرنگون شود. رئيس‌جمهور جديد که با شعار ميانه‌روي وارد صحنه شده خود يکي از مسئولين ماشين جنگي و امنيتي است. روحاني يک ميانه‌رو نيست. در رژيم ملاها، ميانه‌روها وجود ندارند.»
اينها بخشي از اظهارات مريم قجرعضدانلو ابريشم‌چي همسر سرکرده گروهک منافقين است که در غياب وي و در نمايش تبليغاتي اخيرا اين گروه تروريستي در حومه پاريس عنوان شده است. سازمان منافقين از جمله گروههاي ضدانقلاب بود که خواستار تحريم انتخابات شده بود.
زير سوال بردن مشارکت 73 درصدي مردم ايران در انتخابات اخير که محافل رسانه‌اي و سياسي دوست و دشمن به عظمت آن شهادت دادند، در حالي است که 90 درصد شرکت‌کننده که در شوي تبليغاتي منافقين، غيرايراني و اغلب اتباع کشورهاي آفريقايي و آسيايي ميانه و اروپاي‌شرقي بودند و حتي در ميان آنها افرادي با علايم و پرچم‌هاي همجنس‌بازان ديده مي‌شد! به گزارش برخي مطبوعات اروپايي اين عده با وعده چند روز تفريح و اقامت در هتل‌هاي پاريس و تأمين غذا به همراهي با سازمان منافقين تن داده‌اند.
گروهک منافقين در ترور کشتار 12هزار شهروند ايراني دخالت داشته و سالها زيرپرچم ارتش صدام به ملت خود خيانت کرده است.
در همين حال باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشي نوشت: درآمدهاي کثيف «گروهک تروريستي منافقين» و پولشويي‌هاي هنگفت اين گروهک به دفعات توسط بسياري از افراد جدا شده اين فرقه و سازمان‌هاي امنيتي مانند FBI برملا شده است. باند رجوي از منابع تجاري و اقتصادي مستقلي برخوردار نبوده و دائما دست گدايي به سوي نهادهاي غربي و بنيادهاي صهيونيستي مانند آيپک AIPAC دراز کرده و مي‌کند. اين گروهک تروريستي پول‌هاي سياهي را که از راه‌هاي گوناگون به چنگ مي‌آورد، صرف کارهايي مانند خريد سناتورهاي آمريکايي، پرداخت پول تو جيبي به برخي از عوامل و عناصر ضدانقلاب و اپوزيسيون خارج‌نشين مانند سلطنت‌طلب‌ها و استخدام سياهي لشکر براي کارناوال و شوهاي تبليغاتي خود مي‌کند.
علي حسين‌نژاد، مترجم خصوصي رجوي و مترجم اسناد و مدارک و نشريات و نامه‌هاي سازمان به زبان عربي که در اواخر ماه آوريل از کمپ ترانزيت موقت (ليبرتي) فرار کرد از دست و دلبازي‌هاي صدام حسين در قبال رجوي و سازمانش مي‌گويد منافقين جزيي از ارتش و اطلاعات رژيم صدام محسوب مي‌شدند: طبق اسناد و نامه‌هايي که ترجمه مي‌کردم و يا گزارش‌هاي نزديک‌ترين افراد که مي‌خواندم؛ به دنبال آخرين ديدار رجوي با صدام در شهريور سال 1379 رجوي درخواست افزايش سهميه نفت روزي 100 هزار بشکه نفت (سه ميليون بشکه در ماه) را که به صورت کوپن از صدام دريافت مي‌کرد مطرح کرد. منافقين اين کوپن‌ها را به خارج فرستاده و تبديل به دلار مي‌کردند- سهميه رجوي از نفت عراق پيش از اين در سال‌هاي مختلف بين 50 تا 70 هزار بشکه بود بعد از سقوط صدام حسين، باند رجوي يکي از بزرگ‌ترين حاميان مالي خود را از دست داد. در همين زمان بود که گروهک تروريستي منافقين براي جذب حمايت‌هاي مالي سازمان‌هاي امنيتي غرب و سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي، به مزدوري براي آن‌ها پرداخت. ترور دانشمندان هسته‌اي ايران به دستور و آموزش مستقيم موساد و ارائه آمارهاي اطلاعاتي از ايران و فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي از جمله مزدوري‌هايي است که باند رجوي در سال‌هاي اخير انجام داده و بابت آن‌ها پول‌هاي هنگفتي را از صهيونيست‌ها دريافت کرده است.

 


45 عضو کميته روابط خارجي در کنگره آمريکا از باراک اوباما خواستند تحريم‌ها عليه ايران را تشديد کند.
اين 45 نماينده کنگره در نامه خود تصريح کردند منتخب جديد ملت ايران چون از برنامه هسته‌اي اين کشور حمايت مي‌کند، ميانه‌رو نيست!
در نامه اعضاي کميته روابط خارجي کنگره با زير سوال بردن انتخابات ايران و رد صلاحيت برخي نامزدها آمده است: مردم ايران اخيرا به حسن روحاني که ميانه‌روترين کانديداها شناخته مي‌شد رأي دادند... متأسفانه نتيجه انتخابات ايران هيچ نشانه‌اي مبني بر بازگشت اين کشور از راه دستيابي به توانايي هسته‌اي نظامي[؟!] از خود نشان نداده است. روحاني زمانيکه برنامه غيرقانوني اين کشور در حال انجام بود به عنوان مذاکره‌کننده هسته‌اي فعاليت داشت و اکنون هم حمايت خود از بلندپروازي‌هاي هسته‌اي ايران را در نخستين کنفرانس مطبوعاتي خود نشان داد. در واقع، هيچ نشانه‌اي از ميانه‌روي در سياست‌هاي هسته‌اي روحاني وجود ندارد.
بعلاوه، تصميمات در زمينه هسته‌اي و سياست خارجي به طور کلي در دستان آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر عالي ايران است.
براساس گزارش اخير آژانس، ايران در حال سرعت بخشيدن به تلاش‌هاي هسته‌اي خود است.
اعضاي کنگره مي‌افزايند: هدف ديپلماتيک‌ ما بايد دستيابي به حل و فصل اين ماجرا از راه مذاکره‌اي که در آن ايران با تعطيلي برنامه هسته‌اي خود موافقت مي‌کند، باشد که براي محقق شدن آن، ايران با فشار تشديد شده‌اي مواجه شود. اين به معناي اجراي تحريم‌هاي فعلي در دولت شما و گام‌هاي قانوني براي بستن‌ راه‌هاي گريز و گستردن حيطه آن است. ما به عنوان اعضاي کميته سياست خارجي از اعمال تحريم‌هاي جديد متشکريم و از شما مصرانه مي‌خواهيم که فشارها را در روزهاي آتي افزايش دهيد.
برخلاف ادعاي نويسندگان - که از هر دو حزب حاکم هستند- اين نامه، 16 نهاد اطلاعاتي آمريکا بارها از سال 2007 تا امروز در گزارش‌‌هاي خود تصريح کرده‌اند که برنامه هسته‌اي ايران جهت‌گيري نظامي ندارد.
بسياري از محافل مطبوعاتي در اروپا و آمريکا، اقدام اخير کاخ‌سفيد در تشديد تحريم‌ها و همچنين نامه اخير اعضاي کنگره را حاکي از اصرار تندروهاي دو جناح حاکم در آمريکا و لابي صهيونيستي براي مسدود کردن راه ديپلماسي با ايران و شاهدي بر مدعاي جمهوري اسلامي مي‌دانند که آمريکا مايل به حل مسئله نيست و تنها بهانه‌جويي و زورگويي مي‌کند.
نشريه ديپلمات در اين زمينه معتقد است: اقدام کنگره و دولت آمريکا، موجب شکاف بيشتر ميان آمريکا و متحدان اروپايي در 1+5 خواهد شد، ضمن اينکه روابط آمريکا با روسيه و چين نيز به سردي گرائيده است. پيروزي حسن روحاني مي‌تواند به تعميق اين شکاف کمک کند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10