(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 15 تـیـر 1392 - شماره 20534

تجهيز نخستين خط اتوبوسراني تهران به اينترنت رايگان
يارانه دارو به بيمه‌ها پرداخت مي‌شود
خسارات جبران‌ناپذير متآمفتامين به مغز
مرگ 5 نفر در تصادف رانندگي محور قروه- همدان
نگراني شديد چمران از مغفول ماندن جايگاه واقعي شوراها
قاتل فراري پس از 9 ماه دستگير شد
شيوع بيماري تب 3 روزه به دام‌هاي شرق گيلان
کارگران شهرداري 500 نهال روز درختکاري را ريشه‌کن کردند!
واژگوني ميکسر 15 تني در بزرگراه نيايش
حوادث کوتاه از کشور
حادثه در فروشگاه زنجيره‌اي
خداحافظي پادشاه بلژيک با سلطنت
کمبود تاکسي پيامد رياضت اقتصادي در فرانسه
پرحادثه‌ترين فرودگاه جهان
کار عجيب يک پزشک
سحري اجباري براي زندانيان گوانتانامو
به علت نقص فني پرواز زاهدان - چابهار و بالعکس لغو شد
   


مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از راه‌اندازي خط اينترنت در داخل اتوبوس‌هاي يکي از خطوط اتوبوسراني خبر داد و گفت: براي نخستين بار در کشور اتوبوس‌هاي يکي از خطوط به اينترنت مجهز شده‌اند و از امروزشهروندان مي‌توانند در داخل اتوبوس‌هاي اين خط از اينترنت استفاده کنند.
مهندس پيمان سنندجي در گفت‌و‌گو با «تهران سما» با بيان اين مطلب اظهار کرد: براي نخستين بار در کشور، اتوبوس‌هاي خطوط (شهيد برادي- پايانه علم و صنعت) که حدود 5/10 کيلومتر طول دارد و بخش قابل توجهي از مسافران آن را دانشجويان تشکيل مي‌دهند، به اينترنت مجهز شده‌اند و از امروز مسافران مي‌توانند به طور رايگان از اينترنت در داخل اين اتوبوس‌ها استفاده کنند.
وي با بيان اينکه تجهيز اتوبوس‌هاي اين خط به اينترنت به صورت آزمايشي و طرح پايلوت اجرايي مي‌شود، ادامه داد: مسافران به وسيله تبلت، گوشي‌هاي تلفن، لپ‌تاپ و... مي‌توانند در داخل اتوبوس‌هاي اين خط از اينترنت بهره‌مند شوند و در صورتي که استفاده از اينترنت در داخل اين اتوبوس‌ها مورد استقبال قرار گيرد، اين آمادگي و امکان وجود دارد که ساير خطوط اتوبوسراني پايتخت را به اولويت خطوطي که دانشجويان بيشتر از آن استفاده مي‌کنند، به اينترنت مجهز کنيم.
سنندجي با بيان اينکه مسافران اين خط بدون نياز به نام کاربري‌ و رمز ورود مي‌توانند از اينترنت استفاده کنند گفت: تجهيز اتوبوس‌هاي تهران به اينترنت گامي ديگر در راستاي ارتقاي سطح خدمات‌رساني به شهروندان و رسيدن به سيستم اتوبوس راني مدرن و پيشرفته است چنانچه چنين امکاني تنها در شبکه اتوبوسراني برخي از کشورهاي پيشرفته وجود دارد و هدف مديريت شهري تهران نيز اين است که سيستم حمل و نقل عمومي را به سيستمي کارآمد، مورد اقبال و مدرن تبديل کند.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد که استفاده از اينترنت در نخستين خط اتوبوسراني پايتخت مورد استقبال شهروندان قرار گيرد و زمينه گسترش اين طرح در کليه خطوط اتوبوسراني فراهم شود.
اطلاع از زمان رسيدن اتوبوس با پيامک
مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني از اجراي طرحي تحت عنوان زمان‌بندي اتوبوس‌ها و نصب مانيتورها در ايستگاه‌هاي بي‌.آر.تي خبر داد.
پيمان سنندجي با اشاره به اينکه تا اين لحظه 187 مانيتور در ايستگاه‌ها نصب شده است، يادآور شد: 614 مانيتور ديگر هم تا پايان سال جاري در ايستگاه‌هاي اتوبوس نصب خواهد شد.
مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني با بيان اينکه در تابلوي ايستگاه موردنظر ثبت شده است، اذعان داشت: شهروندان با ارسال پيامک به شماره 2000111 با برگشت جواب پيامک مي‌توانند از زمان رسيدن اتوبوس به ايستگاه و همين طور اتوبوس‌هاي عبوري از آن ايستگاه مطلع شوند.

 


معاون داروي سازمان غذا و دارو ضمن اعلام خبر منتفي شدن واريز يارانه دارو به حساب خانوار عنوان کرد: وزارت بهداشت به اين جمع‌بندي رسيده است تا 1800 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده براي جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز و 400 ميليون دلار يارانه دارو را به بيمه‌ها پرداخت کند.
دکتر شمسعلي رضازاده در گردهمايي دست‌اندرکاران نظام دارويي کشور، ادامه داد: راهکارهاي اجرايي پرداخت اعتبار 2200 ميليارد توماني دارو در حال انجام است و بناست روز شنبه جلسه‌اي در اين خصوص با مسئولان امور بيمه‌اي کشور برگزار شود.
وي با بيان اينکه درخواست سازمان تأمين اجتماعي و بيمه سلامت ايرانيان براي پوشش اين اختلاف قيمت ايجاد شده براثر تغيير نرخ ارز ماهيانه 30 ميليارد تومان است، عنوان کرد: 50 ميليارد تومان هم هزينه ماهيانه داروهاي يارانه‌اي ماست. در مجموع بايد ماهيانه 110 ميليارد تومان از محل اين اعتبار کمکي از سوي دولت در اختيار بيمه‌ها قرار بگيرد. بنابراين جبران افزايش قيمت همه داروهاي بيماران خاص و صعب‌العلاج از طريق بيمه تأمين خواهد شد.
معاون غذا و داروي سازمان غذا و دارو همچنين در ادامه با بيان اينکه 1170 ميليون دلار ارسال ثبت سفارش براي بانک مرکزي انجام شده است که از اين ميزان 750 ميليون دلار مربوط به مواد اوليه و برخي از داروها تخصيص يافته است و با تخصيص 900 ميليون دلار نيز موافقت شده است، عنوان کرد: در واقع مي‌توان گفت بيش از 70 درصد از مجموع ثبت سفارش‌هاي دارويي که مجموع نياز سالانه را برطرف مي‌کند براي بانک مرکزي ارسال شده است و خريد ارزي 45 درصد از داروها نيز محقق شده است.رضازاده با بيان اينکه در حال حاضر همه داروها را به اندازه کافي نداريم که بتوانيم از طريق همه داروخانه‌ها اقدام به عرضه آن کنيم، گفت: داروهاي خاص و داروهاي مورد نياز بيماران صعب‌العلاج را مراکز خاص ارائه مي‌کنند اين در حالي است که داروخانه‌ها تمايل دارند همه داروها را در داروخانه خود عرضه کنند و هيچ نسخه‌اي را برگشت نزنند.
رضازاده همچنين در واکنش به برخي تخلفات دارويي داروخانه‌ها از جمله گران‌فروشي و احتکار عنوان کرد: ميزان تخلفات در داروخانه‌ها تا حداقل ممکن است و طي تحقيقاتي که انجام شده است روشن شده تخلفاتي هم که انجام مي‌شود مالي نيستند به عنوان مثال ممکن است داروساز در محل کارش حضور نداشته باشد و مشکلاتي ايجاد شود و افزايش شکايت از داروخانه را رقم بزند.
وي با بيان اينکه در خصوص بحث کمبودها و شکايات دارويي شفاف نبودن اطلاعات موجود و عدم مديريت بودجه صحيح دخالت دارند، عنوان کرد: يکي از مشکلاتي که به ويژه داروخانه‌هاي بيمارستاني در حوزه توزيع با آن روبرو هستند اين است که بيمارستان‌هاي ما از داروهاي موجودي شرکت‌هاي توزيعي اطلاع دقيقي ندارند. به عنوان مثال ممکن است بيمارستان طي پيگيري و استعلام خود از شرکت‌هاي پخش بزرگ دريابد که دارويي دچار کمبود شده اما پس از بررسي مشخص شود شرکت‌هاي کوچک بخش خصوصي اين دارو را به وفور در اختيار دارند.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با تأکيد بر اينکه لازم است ليست جامعي از داروهاي توزيعي شرکت‌هاي پخش در اختيار معاونت غذا و دارو و همچنين داروخانه‌ها قرار بگيرد، عنوان کرد: اين عدم اطلاع موجودي شرکت‌هاي توزيعي باعث بروز کمبودهاي کاذب دارويي مي‌شود.سلام‌زاده همچنين در ادامه به بلتکليفي و سردرگمي داروخانه‌ها از برچسب اصالت و برچسب شبنم اشاره کرد و گفت: مجري اين دو طرح کدهاي محصولات را در سامانه‌هاي خود به صورت به روز وارد نمي‌کنند و اين اقدام باعث مي‌شود با اقلامي روبرو باشيم که مسير قانوني خود را براي ورود به کشور طي کرده‌اند و داروخانه به درستي و از کانال صحيح آنها را خريداري کرده است اما به دليل اينکه اطلاعات به روز نيستند باعث مي‌شود بيمار بعد از اينکه کد دارو را به سامانه مورد نظر ارسال مي‌کند پيامي مبني بر تقلبي بودن يا معتبر نبودن آن محصول دريافت کند که اين خود باعث ابهام بيماران مي‌شود.وي در ادامه همچنين به بحث کمبود داروهاي خاص و لزوم مديريت و سازمان‌دهي آن توسط دانشگاه‌هاي علوم پزشکي اشاره کرد و گفت: بايد نوع سهميه‌بندي داروهاي کمياب و خاص در مراکز بيمارستاني براساس شاخص‌هايي نظير جمعيت تحت پوشش انجام شود. متأسفانه مي‌بينيم که به عنوان مثال از يک داروي خاص 500 عدد تحويل داروخانه بيمارستان ميلاد شده است اما براي يک بيمارستان دولتي ديگر 20 يا 30 عدد دارو تحويل داده شده است. بايد توزيع دارو عادلانه و با برنامه‌ريزي انجام شود.

 


يک پژوهشگر حوزه اعتياد با بيان اينکه متآمفتامين در همان ابتداي مصرف خسارات جبران‌ناپذيري را به مغز وارد مي‌کند، گفت: افت حافظه، پرخاشگري و تهاجم، رفتارهاي جنون‌آميز و آسيب‌هاي قلبي و مغزي از جمله عوارض مصرف آن است.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر محمدحسن فرهادي روز چهارشنبه در نشست علمي پژوهشي که با عنوان «پيامدها و عوارض نوروسايکولوژيک متآمفتامين» در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، گفت: يکي از مواد شايع در کشور طي ساليان اخير، شيشه است که ماده اصلي و ترکيب شيميايي آن متآمفتامين مي باشد.
اين پژوهشگر حوزه اعتياد اظهار داشت: متآمفتامين از نظر ساختاري شباهت زيادي به آمفتامين و نوروترانسميتر دوپامين دارد، برخلاف کوکائين که بسيار سريع و تقريبا کامل در بدن متابوليزه مي شود، متآمفتامين نيمه عمر طولاني‌تر داشته و درصد بيشتري از آن به مدت زيادي بدون تغيير در بدن مي‌ماند که منجر به اثرات محرک طولاني‌تر مي‌شود.
فرهادي بيان داشت: اين ماده به علت حلاليت بالا در چربي به راحتي از سد خوني مغز عبور کرده و با تاثير بر پايانه‌هاي عصبي باعث آزاد شدن ميانجي‌هاي عصبي مي‌شود.
وي ادامه داد: مطالعاتي حيواني، افزايش سطح بيشتر دوپامين در مغز را متعاقب مصرف متآمفتامين نشان مي‌دهند که ناشي از مکانيسم اثر اين ماده بر سلول‌هاي عصبي بوده که علاوه بر بلوک باز جذب مجدد دوپامين، سبب افزايش ازادسازي دوپامين از نورون پيش‌سيناپسي و سپس منجر به غلظت بيشتر آن در سيناپس و اثرات نوروتوکسيک در پايانه عصبي مي‌شود.
وي گفت: اعتقاد بر اين است که بيشتر اثرات لذت‌بخش متآمفتامين ناشي از آزاد شدن سطح بسيار زياد نور و ترانسميتر دوپامين مي‌باشد.
اين پژوهشگر حوزه اعتياد اظهار کرد: متآمفتامين در همان ابتداي مصرف خسارات جبران‌ناپذيري را به مغز وارد مي‌کند که افت حافظه، پرخاشگري و تهاجم، رفتارهاي جنون‌آميز و آسيب‌هاي قلبي و مغزي از عوارض مصرف آن است.

 


حادثه رانندگي پيش از ظهر پنج‌شنبه گذشته در محور قروه- همدان 5 کشته بر جاي گذاشت.
فرمانده پليس راه‌هاي کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اين سانحه رانندگي بر اثر برخورد يک دستگاه خودروي خاور و يک دستگاه پيکان پيش از ظهر پنج‌شنبه در جاده قروه-همدان رخ داده است.
به گفته رمضان نادري، در اثر اين حادثه 5 نفر سرنشين پيکان جان خود را از دست دادند.
وي تصريح کرد: تخطي از سرعت مطمئنه و ناتواني راننده پيکان در کنترل خودرو و اختلاف سطح آسفالت با شانه خاکي جاده دلايل اصلي وقوع اين حادثه رانندگي بوده است.

 


رئيس شوراي عالي استان‌ها با اشاره به مفاد قانون اساسي و فرمايشات امام(ره) از محدوديت شوراها در قبال اختياراتي که قانوناً برعهده دارد انتقاد کرد.
مهدي چمران در هجدهمين اجلاس ادواري شوراهاي اسلامي استان‌هاي سراسر کشور با اشاره به تلاش‌هاي شهيد بهشتي به عنوان کسي که به جد از بحث شوراها حمايت مي‌کرد، افزود: در تدوين قانون شوراها که آخرين بار در سال 1375 مورد بحث قرار گرفت آن چيزي که مي‌بايست نشد.
وي افزود: شوراها نه تنها وظيفه نظارت دارند بلکه از ارکان تصميم‌گيري نيز هستند. اما اگر ديده مي‌شود که در مسأله اصلاح قانون گاهي کوتاه مي‌آيد و لوايح را به مجلس نمي‌برد به اين دليل است که ترس اين وجود دارد که همين قدر قدرت را نيز از دست بدهد.
چمران در اين اجلاس که حجت‌الاسلام ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت ضمن درخواست کمک از وي براي حل اين مشکل تأکيد کرد: اگر اين موضوع حل نشود کار زيادي نمي‌توانيم بکنيم و شورا تبديل به شوراي شهرداري مي‌شود.
به گفته وي، در حال حاضر به رغم آنکه شوراي شهر به معناي واقعي نيستيم و به عنوان شوراي شهرداري به حساب مي‌آييم، چهره شهر تغيير کرده است بنابراين اگر بستر مناسب براي شوراها مهيا شود خيلي بهتر از اين مي‌توانيم کار کنيم.
چمران تأکيد کرد: پيشنهاد من اين است که در گزينش و صلاحيت‌ها سختگيرتر باشيم تا افراد با تخصص‌هاي مختلف به شورا وارد شوند. بايد برنامه‌ريزي کرد و کار انجام داد که تخصص‌هاي مختلف وارد شورا شوند.
چمران نحوه تعامل شوراها با دولت جديد را نيز يکي از موضوعات اين اجلاس بيان کرد و گفت: ما اين را هم اضافه کرديم که تعامل دولت جديد با شوراها نيز صورت پذيرد چون عموماً شوراها اين تعامل خوب را تاکنون داشته‌اند و قطعاً هم خواهند داشت اما متأسفانه هميشه جهت عکسش نبوده است.
آموزش اعضاي شوراي چهارم
چمران با اشاره به آموزش شوراي چهارمي‌ها، افزود: در اين باره با وزارت کشور تفاهمنامه‌اي را تدوين و امضا کرديم و طي آن مقرر شد در فرصت باقي مانده تا شروع شوراي چهارم، آموزش اعضاي جديد انجام شود.
زيرا بسياري از اعضاي جديد وظايف شوراها را نمي‌دانند و در اين زمينه تجربه‌اي ندارند به خصوص که قوانين مرتباً در حال اصلاح است.
به گفته چمران، آموزش اعضاي جديد به صورت استاني خواهد بود و در اين مورد نيز مدارک و اسناد به صورت الکترونيک تهيه مي‌شود.

 


فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: قاتلي که پس از قتل جسد مقتول را سوزانده بود پس از 9 ماه فراري بودن در بوشهر دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، سرتيپ حيدر عباس‌زاده گفت: اواخر آبان ماه سال گذشته، گزارش يک فقره آتش‌سوزي در منزل شهروند گناوه‌اي، عوامل پليس را به محل حادثه کشاند.
فرمانده انتظامي استان بوشهر افزود: بررسي‌هاي اوليه حاکي از آن بود که بر اثر اين حادثه، علاوه بر وسايل منزل، جسد فرد 27 ساله‌اي که بعدا مشخص شد هويتش «م-خ» و مستاجر منزل بوده، کاملا در آتش سوخته است. عباس‌زاده گفت: با بررسي کارآگاهان جرائم جنايي پليس آگاهي مشخص شد مقتول در خانه اجاره‌اي به همراه مالک فعاليت و معامله‌هاي گسترده غيرقانوني و غيرشرعي انجام مي‌داده است.
وي با بيان اينکه متواري شدن مالک اصلي باعث ظن پليس به نقش وي در قتل و آتش زدن جسد مقتول شد، اظهار داشت: در جريان بررسي‌هاي پليس، دو همدست متهم فراري دستگير شدند که در بازجويي‌هاي پليسي و همزمان با ارائه مدارک و شواهد، اعتراف کردند روز حادثه متهم فراري بر سر معامله خلاف قانوني که قرار بود انجام دهند، با مقتول درگير شده و با استفاده از يک ميله آهني وي را به قتل رساند که نهايتا هر 3 نفر بنزين روي وي ريخته و جسد را در خانه به آتش مي‌کشند.
عباس‌زاده ادامه داد: پليس موفق به شناسايي قاتل فراري به هويت «م-الف» شد و او را هنگام خروج از شهر بوشهر با يک دستگاه سواري شخصي دستگير کرد.
وي با بيان اينکه متهم به قتل و سوزندان مستاجرش اعتراف کرده است، ادامه داد: قاتل داراي 11 فقره سابقه کيفري نظير آدم‌ربايي، سرقت، ضرب و جرح، فرار از زندان و خريد و فروش مشروبات الکلي است.

 


مديرکل دامپزشکي گيلان از شيوع بيماري مشکوک تب سه روزه در شرق اين استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، سهراب عاقبتي عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شيوع بيماري مشکوک تب سه روزه در شرق گيلان، اظهار کرد: عامل اين بيماري ويروس است که توسط پشه يا مگس و از طريق باد منتقل مي‌شود.
وي با بيان اينکه واگيري اين بيماري مي‌تواند 30 تا 100 درصد در دام‌ها باشد، افزود: کاهش توليد شير و اشتها پس از دوره تب در دام مبتلا ظاهر مي‌شود.
مديرکل دامپزشکي گيلان تلفات دامي ناشي از بيماري تب سه روزه را در حد يک درصد ناميد و اذعان کرد: اين بيماري قابل درمان است و پس از سه روز تب آن کنترل مي‌شود و جاي هيچ نگراني نيست.
وي با اشاره به برگزاري کلاس‌هاي آموزشي براي دامداران درباره بيماري تب سه روزه گفت: آنتي بيوتيک اين بيماري در کشور ما توليد مي‌شود و از اين نظر کمبود دارويي وجود ندارد.
عاقبتي بيماري تب سه روزه را قابل انتقال به انسان ندانست و تصريح کرد: از طريق دام مبتلا به بيماري سه روزه و استفاده از گوشت آن به انسان منتقل نمي‌شود.
مديرکل دامپزشکي گيلان درباره شهرستان‌هاي مبتلا به بيماري تب سه روزه خاطرنشان کرد: تب سه روزه در آستانه اشرفيه، لاهيجان، لنگرود و سياهکل شيوع يافته است.
وي يکي از بدي‌هاي اين بيماري را انتقال کيلومترها از طريق باد ذکر کرد و يادآور شد: براي نخستين بار اين بيماري در گيلان شيوع يافته است.

 


کارگران شهرداري روز چهارشنبه 500 نهالي را که در روز درختکاري توسط مسئولين کشوري و لشکري و کودکان در خيابان امام علي شهرک محلاتي کاشته شده بود، ريشه‌کن کردند.
بنا بر گزارش بسيج پرس اين واقعه هنگام شب رخ داد و عليرغم تماس مردم با پليس 110، آنان همچنان به تخريب خود ادامه دادند و مردمي را که به اين کار شهرداري معترض بودند از محل دور کردند.
متاسفانه مسئولان شهرداري حتي براي برنامه‌هاي خود نيز ارزش قائل نيستند و آنچه را که کاشته‌اند قبل از به ثمر رسيدن ريشه‌کن مي‌کنند.

 


يک دستگاه ميکسر حامل 15 تن بار بتون عصر روز گذشته در بزرگراه نيايش واژگون شد.
حادثه واژگوني يک دستگاه ميکسر بتون در مسير غرب به شرق بزرگراه نيايش ورودي فرحزادي رخ داد.
وي اضافه کرد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که يک ميکسر حامل 15 تن بتون هنگام حرکت در رمپ ورودي بلوار فرحزادي ناگهان از مسير اوليه منحرف شده و پس از برخورد با گاردريل حاشيه رمپ، در فضاي خاکي مجاور واژگون شده است.
به علت محبوس شدن راننده ميکسر در کابين آتش‌نشانان همزمان با قطع برق خودرو و ايمن‌سازي محل،‌ عمليات خود براي نجات راننده را آغاز کرده و وي را در حالي که از ناحيه پا دچار آسيب‌ديدگي شده بود به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحويل دادند.پس از آن آتش‌نشانان به کمک سه دستگاه جرثقيل، عمليات خود براي بازگرداندن اين ميکسر به حالت اوليه را آغاز کرده و سرانجام در ساعت 20:20 به عمليات خود در محل خاتمه دادند.

 


بارش تگرگ در جلفا
جلفا- فارس: مدير جهاد کشاورزي جلفا گفت: بر اثر بارش تگرگ‌هايي به درشتي تخم‌مرغ، به محصولات سردرختي بيش از 400 هکتار از سطوح باغات اين شهرستان بين 70 تا 100 درصد خسارت عمده وارد آمده است.
برآورد اوليه از خسارات وارده بر باغات 200 ميليارد اعلام شده و برآورد نهايي توسط کارشناسان در حال پيگيري است.
کشف نمادهاي شيطان‌پرستي
* آستارا- فارس: فرمانده انتظامي آستارا اعلام کرد ماموران اين فرماندهي در بازرسي‌هاي مکرر خود از صنوف متخلف اين شهرستان 193 نماد و نوشته‌هاي شيطان‌پرستي، يک هزار و 46 حلقه سي‌دي مبتذل، 420 ثوب لباس منقوش به تصاوير مبتذل را کشف، و 30 واحد صنفي متخلف را پلمب کردند.
مرگ در درياچه
رامهرمز- فارس: جوان 20 ساله‌اي به هويت «ابراهيم.ب» که در درياچه سد انحرافي زير زرد از توابع رامهرمز مشغول شنا بود، در اثر خفگي جان خود را از دست داد. جسد اين جوان ديروز در رامهرمز تشييع، و به خاک سپرده شد.
انهدام باند سرقت
* مشهد- فارس: پس از گزارش‌هاي دريافتي مبني بر سرقت طلاجات زنان مسن با تهديد و زور، شناسايي سارق يا سارقان در دستور کار پليس مشهد قرار گرفت و ماموران با چهره‌نگاري و رديابي 2 نفر مظنون 24 و 27 ساله را دستگير کردند. تحقيقات از دو متهم براي شناسايي ديگر اعضاي باند سرقت و زورگيري ادامه دارد.
شناسايي وبلاگ غيرمجاز
اردبيل- خبرنگار کيهان: رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي اردبيل از شناسايي 12 وبلاگ فروش داروهاي غيرمجاز در اين استان خبر داد. در همين ارتباط 7 نفر دستگير شدند که با اعتراف به بزه انتسابي به مراجع قضايي معرفي شدند.

 


سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از سقوط خونين بالابر در شعب يکي از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در شمال تهران خبر داد.
بنابراين گزارش حادثه سقوط بالابر در ساعت 14:54 روز پنج‌شنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهي گروه نجات 89 به محل حادثه که يک ساختمان اداري تجاري پنج‌طبقه در خيابان شريعتي بالاتر از قلهک بود، ‌اعزام شد.
در طبقه همکف اين ساختمان شعب يکي از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي قرار داشت که در قسمت پارکينگ منفي يک نيز انباري به وسعت 300 مترمربع مربوط به اين فروشگاه بود. پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که دو بانوي 25 و 33 ساله به همراه يک آقا هنگامي که سوار بر بالابر بودند، از طبقه همکف به طبقه منفي يک که انبار فروشگاه بود، سقوط کرده‌اند.
سازمان آتش‌نشاني ارتفاع طبقه همکف تا انبار را حدود سه تا چهار متر اعلام کرد و افزود: با توجه به ارتفاع کم خوشبختانه اين حادثه مورد فوتي نداشت و تنها دو خانم از ناحيه کمر دچار آسيب‌ديدگي شده‌اند که امدادگران پس از خارج کردن آنان از بالابر، ‌اين دو تن را به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحويل دادند.
پارگي سيم بکسل بالابر علت وقوع اين حادثه اعلام شده است.
خوشبختانه مردي که در اين آسانسور حضور داشت دچار آسيب‌ديدگي جدي‌اي نشد.

 


آلبرت دوم پادشاه بلژيک روز چهارشنبه از طريق راديو و تلويزيون ملي اين کشور، کناره‌گيري خود از سلطنت مشروطه بلژيک را اعلام کرد.
به گزارش يورونيوز، او در بيانيه خود گفت که از جمله به دليل شرايط سني و افت توانايي‌هايش، اين مسئوليت را به نسل بعدي منتقل مي‌کند.
اين کناره‌گيري از روز 21 ژوئيه همزمان با جشن ملي اين کشور و با تشريفات رسمي شکل اجرايي خواهد يافت. پس از استعفاي آلبرت دوم، پسر او شاهزاده فيليپ به مقام پادشاهي خواهد رسيد.
آلبرت دوم از ماه اوت سال 1993 و پس از درگذشت برادر بزرگش «بودوين» به پادشاهي رسيد. او در حقيقت وارث موقت تاج و تخت بود، زيرا پسرش شاهزاده فيليپ در آن زمان هنوز به سن قانوني نرسيده بود.
شاهزاده فيليپ اکنون 53 سال دارد و انتظار مي‌رود که به عنوان پادشاه نقش مهمي را در بهبود اداره کشور ايفا کند.

 


سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت فرانسه موجب کمبود شديد تاکسي در خيابان‌هاي اين کشور شده است.
صف مسافران تاکسي در مناطق مختلف پاريس مانند صف‌‌هاي معروف نان در شوروي سابق شده است و گردشگران در پاريس مجبورند براي يافتن تاکسي چندين ساعت درصف‌هاي طولاني بايستند. نارضايتي عمومي از کمبود تاکسي در پاريس که اکنون تعداد تاکسي‌هايش در خيابانها به کمتر از سال 1920 رسيده است، تنها يکي از پيامدهاي قوانيني است که مسئولان اين کشور براي مهار بحران اقتصادي وضع کرده‌اند. با اين حال به رغم درخواست‌هاي تازه بروکسل از مسئولان فرانسوي براي پايان دادن به اين قوانين که لطمات زيادي به اصنافي چون رانندگان تاکسي، دفاتر ثبت اسناد و دامپزشکان زده است، به نظر نمي‌رسد دولت فرانسوا اولاند رييس جمهور فرانسه تغييري در اين قوانين ايجاد کند.
به گزارش رويترز، اين موضع اولاند ريسک و احتمال اقدامات مقابله‌جويانه گروه‌هاي متضرر را در بردارد و به طور کلي نشان‌دهنده بي‌تمايلي وي به اصلاحات اقتصادي در اين کشور است.

 


فرودگاه «لوکلا» در نپال اين افتخار ناخواسته را دارد که به عنوان خطرناک‌ترين فرودگاه جهان معرفي شود.
پرواز اين مبدا به مقصد اين فرودگاه براي مسافراني که ناراحتي قلبي دارند توصيه نمي‌شود.
ارتفاع بالا از سطح زمين و باند کوتاه فرودگاه در کنار دره‌هاي عميق اطراف اين فرودگاه اين مکان را به يکي از پرحادثه‌ترين فرودگاه‌ها تبديل کرده است.

 


پزشک آمريکايي پس از گذشت سال‌ها از جنگ ويتنام استخوان دست يک سرباز ويتنامي را به وي بازگرداند.
اين پزشک آمريکايي در سال 1966 ميلادي دست يک سرباز ويتنامي را که به شدت آسيب ديده بود از بدن وي جدا کرد و در تمام اين مدت استخوان‌هاي آن را نزد خود نگه داشته بود.
«سام آکسلراد»، هنگام درمان سرباز ويتنامي که از ناحيه بازو آسيب ديده بود مجبور شد تا استخوان‌هاي دست او را قطع کند و سپس آنها را با خود به تگزاس برد تا هميشه در ذهن داشته باشد که در آن زمان بهترين تصميم پزشکي را براي اين سرباز گرفته است.
اين پزشک مدت‌ها، استخوان دست را داخل چمداني نگهداري کرده بود تا اينکه دو سال پيش صاحب اصلي آن را پيدا کرد.
«هانگ»، سرباز ويتنامي و صاحب دست قطع شده، پس از آن که محتويات داخل چمدان را ديد از اقدام اين پزشک شگفت‌زده شد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، هانگ پس از ديدن استخوان‌‌هاي بازويش گفت: خيلي خوشحال هستم که پس از گذشت نزديک به نيم قرن قسمتي از بدنم که آن را در جنگ از دست داده بودم به من بازگردانده شد.

 


رسانه‌هاي گروهي آمريکايي اعلام کردند: آمريکا در نظر دارد سياست‌هاي جديدي در ماه مبارک رمضان در پيش گيرد که اجبار مسلمانان زنداني به صرف سحري يکي از اين موارد است.
به گزارش سرويس ترجمه شفقنا به نقل از پايگاه المحيط، براساس نوشته‌هاي روزنامه‌ آمريکايي آتلانتيک از مجموع 166 زنداني موجود در گوانتانامو حدود 106 نفر تصميم گرفتند که در اعتراض به بازداشت خود، دست به اعتصاب غذا بزنند، اين درحالي است که 44نفر به طور اجباري و از طريق لوله‌هاي مخصوص تغذيه مي‌شوند.
اين مساله باعث ايجاد پرسش‌هاي اخلاقي و قانوني زيادي بر پايگاه‌هاي الکترونيکي آمريکايي شد، 4نفر از زندانيان با نوشتن دادخواستي به دادگاه خواهان متوقف کردن تغذيه اجباري و يا ممنوعيت آن در زمان طلوع آفتاب تا غروب شدند.
تفسيرها و دلايل مسئولين آمريکايي در مورد تغذيه اجباري از سوي رسانه‌هاي گروهي با برخوردهاي سختي روبه رو شد و آن را مساله‌اي غيرقانوني و غيراخلاقي معرفي کردند.
چهارنفري که به دادگاه دادخواست نوشتند از جمله افرادي بودند که در سال 2010 مجوز آزادي خود را دريافت کرده‌اند، اما تاکنون در بازداشت به سر مي‌برند.

 


به دليل نقص فني در پرواز شماره 383 شرکت هواپيمايي ايران ايرتور پروازهاي زاهدان - چابهار و چابهار - زاهدان - تهران از طريق فرودگاه بين‌المللي زاهدان لغو شد.
مدير روابط عمومي فرودگاه بين‌المللي زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صبح پنجشنبه پرواز شماره 383 متعلق به شرکت هواپيمايي ايران اير که قصد عزيمت از فرودگاه بين‌المللي زاهدان به مقصد چابهار و بالعکس را داشت به دليل نقص فني از ادامه پرواز بازماند.
حميدرضا پارسا افزود: به همين منظور شرکت هواپيمايي ايران اير با تهيه بليط اتوبوس براي مسافران اين پرواز از آنها خواست تا به صورت زميني اين مسير را طي کنند.
پارسا گفت: پرواز زاهدان - تهران که مقرر بود ساعت 12:10 دقيقه ظهر پنجشنبه از اين فرودگاه انجام شود با نقص فني انجام شد.
به دليل نقص فني بوجود آمده بيش از 200 مسافر از صبح پنجشنبه در فرودگاه‌هاي زاهدان و چابهار سرگردان شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10