(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 15 تـیـر 1392 - شماره 20534

اعتراض شهردار کرج به تصميمات شتابزده اخير دولت (يادداشت خبرنگار)
خوزستان با کاهش آب پشت سدها مواجه است
کوتاه از ورزش شهرستانها
افزايش آب انتقالي زاينده‌رود به کاشان
اراکي‌ها 52 روز امسال را هواي آلوده استنشاق کردند
راه‌اندازي کارگاه‌هاي فرش دستباف در نايين
قدرداني نماينده ولي‌فقيه و استاندار مرکزي از حماسه حضورمردم
تعطيلي يک شعبه بانک دولتي در اسدآباد
اجراي طرح نشاط معنوي جوانان در جوار امامزادگان استان اصفهان
خبرنگار کيهان در سروستان منتخب شوراي اسلامي شهر شد
دو مدرسه اهدايي رهبر انقلاب در لرستان به بهره‌برداري رسيد
انتصابات جديد در شهرستان ها
تبديل 50 درصد از صنايع آلاينده استان البرز به صنايع پاک
همايش سراسري زيتون‌کاران گلستان در کلاله برگزار شد
برداشت 300 هزار تن گندم از مزارع گنبدکاووس
40درصد گيلاني‌ها به بيماري کبد چرب مبتلا هستند
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان: اعتبارات بخش کشاورزي امسال گلستان 200 ميليارد تومان است
   


با تصويب هيئت وزيران، منطقه نيم ميليون نفري فرديس در کرج نيز عنوان شهرستان پيدا کرده و نامش در کنار 4 شهرستان ديگر استان البرز جاي گرفت. البته شهرستان شدن فرديس آرزوي ديرين مردم اين منطقه بود که بالاخره پس از سال‌ها محقق شد و مي‌تواند منشا رشد و ارتقاي چند جانبه اين منطقه پرجمعيت و حومه آن باشد.
از بدو تاسيس استان البرز و تغيير ساختار جغرافياي استان نيز مردم منطقه پرجمعيت فرديس که به گفته‌اي قريب نيم ميليون نفر جمعيت را در بخش مرکزي خود جاي داده است، خواهان شهرستان شدن اين منطقه بوده‌اند و بالاخره با گذشت سال‌ها با مصوبه هيئت دولت اين مهم محقق شد و موجبات شادماني مردم اين منطقه را فراهم کرد.
با شهرستان شدن فرديس شمار شهرستان‌هاي استان البرز به 5 شهرستان رسيد و نام شهرستان فرديس در کنار کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و اشتهارد در نقشه جغرافيايي البرز جاي گرفت.
در اين ميان شهردار کرج با استقبال سرد از مصوبه غيرکارشناسانه هيئت وزيران درباره شهرستان شدن فرديس اظهار کرد: وضعيت فعلي کلانشهر کرج پاسخگوي نيازها و خروجي‌هاي اين تغيير ساختاري نيست.
شهردار کرج بر اين باور است که با اين اقدام هيئت دولت مبني بر تصويب مصوبه شهرستان شدن فرديس نه تنها اعتبارات افزايش نمي‌يابد بلکه تقسيم مي‌شود.
شهردار کلانشهر کرج معتقد است در شرايط فعلي که کرج نيازمند انسجام، يکپارچگي، هويت اداري و تجميع شهرداري‌هاي کوچک است، تصميمات احساسي عجولانه و غيرکارشناسي هيئت دولت در روزهاي پاياني دولت دهم مي‌تواند مشکلاتي را به دنبال داشته باشد، به همين دليل از کارشناسان و مسئولان دولت آينده درخواست مي‌شود تا با بررسي ابعاد مختلف اين مصوبه و ارائه نظرات کارشناسانه‌تر و دقيق‌تر از بروز مشکلات آني در زمينه خدمات‌رساني به شهروندان کرجي و فرديسي جلوگيري کرده و راهکار بهتر و عملي‌تري ارائه دهند.
کرج - خبرنگار کيهان

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
استان خوزستان با 8 ميليارد مکعب کاهش آب پشت سدها مواجه است و در چند سال اخير نيز زير نرمال بوده است.
استاندار خوزستان در همايش تجليل از توليدکنندگان برتر بخش کشاورزي استان با اظهار تاسف از ادامه روند واردات افزود: بايد در بخش کشاورزي خودکفا شويم و تنوع توليد و صادرات افزايش پيدا کند.
سيدجعفر حجازي با بيان اينکه کشور ما دوازدهمين کشور توليد کننده برنج در جهان است، واردات امروزي برنج را غيرمنطقي دانست.
وي اظهار کرد: در بخش کشاورزي درخصوص کشت به موقع مي‌توانيم کارهاي بزرگي انجام دهيم زيرا در بحث اعطاي تسهيلات 7 درصد و 13 درصد شرايط براي صنايع تبديلي فراهم است قطعا توليد ما مي‌تواند افزايش پيدا کند.
وي خاطر نشان کرد: ما تنها توانسته‌ايم 270 هزار هکتار به اراضي زير کشت خود اضافه کنيم و اين هم بسيار کم است و بايد بيشتر از اين‌ها باشد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خوزستان نيز در اين همايش اظهار کرد: در طول يک سال گذشته با وجود اينکه 17 نوع از محصولات ممنوعيت صادرات داشتند، 77 نوع از محصولات توليدي خوزستان صادر شد.
کيخسرو چنگلوايي افزود: هم اکنون درصد توليد ناخالص داخلي، 90 درصد غذاي داخل و 23 درصد اشتغال مربوط به کشاورزي است.
وي رشد کشاورزي با رشد اقتصادي را داراي رابطه مستقيم دانست و گفت: بخش کشاورزي 5/4 ميليون بهره‌بردار دارد که 97 درصد توليدات بخش کشاورزي در بخش خصوصي است و نقش بخش دولتي در آن بسيار کمرنگ است.
چنگلوايي ميزان توليد ناخالص داخلي را 90 درصد غذاي داخل و 23 درصد اشتغال را مربوط به کشاورزي اعلام کرد.
وي ادامه داد: با توجه به تمام عواملي که براي توليد در بخش کشاورزي داريم، کمترين وابستگي را در بخش کشاورزي در طرح‌هاي اقتصادي داريم.
گفتني است: در پايان از 70 نفر از مروجان بخش کشاورزي، توليد، تعاوني، باغباني، زراعت و غيره تجليل شد.

 


صعود به قله بينالود
طرقبه شانديز- خبرنگارکيهان: تيم کوهنوردي بانوان طرقبه شانديز به قله 3211متري بينالود صعود کردند. شکوهي، طاهونچي، يعقوبي، عباس قاسم‌زاده، مرادي و پورحسين هفت عضو اين تيم را تشکيل مي‌دادند.
ساخت زمين چمن در غرق‌آباد
اراک- خبرنگارکيهان: عمليات اجرايي فاز نخست ساخت زمين چمن مصنوعي «غرق‌آباد» از توابع شهرستان ساوه با اعتبار اوليه 200ميليون ريال آغاز شد.
اجراي کامل اين پروژه نيازمند هفت ميليارد ريال اعتبار است که درصورت تأمين آن در سال جاري تکميل مي‌شود.
برگزاري آزمون تکواندو
* نخستين دوره آزمون ارتقاي کمربندي تکواندو کشور با شرکت ورزشکاران استانهاي مرکزي، قزوين، لرستان، قم، البرز، همدان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، کرمانشاه، کردستان، اصفهان، گيلان، بوشهر و زنجان در اراک برگزار شد.
ورزشکاران در 4رده سني خردسالان، نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان براي ارتقاي کمربند دان 2به 3 و 3به4 در اين آزمون شرکت کردند. پس از آزمون به قبول‌شدگان کمربند مربوط اهدا شد.
کسب مدال ورزشي
کرج- خبرنگارکيهان: هانيه اخلاقي و رامين حسينقلي‌زاده دو تکواندوکار استان البرز موفق به کسب مدال طلا و مدال نقره در مسابقات آسيايي نوجوانان که در کشور اندونزي برگزار شده بود شدند.
دعوت به اردوي شنا
* نيما عبدالهي، اميرحسين سعادتمندي و صادق غياثوند 3شناگر نوجوان البرزي از سوي کادر فني تيم‌ملي نوجوانان شناي کشور به اردوي آماده‌سازي دعوت شدند.
معرفي برترين‌هاي مسابقات اسکواش
کاشان- خبرنگار کيهان:مسابقات قهرماني اسکواش در رده سني کمتر از 13 و 15 سال کشور يادواره شهداي هفتم تير با معرفي نفرات برتر در دو بخش پسران و دختران در شهرستان آران و بيدگل برگزار شد.
در اين دوره از رقابتها در بخش پسران 60 اسکواش‌باز از 11 استان و در بخش دختران 50 بازيکن از 9 استان در دو گروه سني کمتر از 13 و 15 سال به صورت تک‌حذفي بايکديگر به رقابت پرداختند.
در بخش پسران و در رده سني زير 13 سال فربد کيوانفر و محمدرضا جعفرزاده از کيش اول و دوم و دانيال قاروني و اميرپارسا رستگار به طور مشترک سوم شدند و در رده سني زير 15 سال هم محمدخاني از يزد و مجتبي کفيلي از کيش اول و دوم شدند و محمدعلي فرهت به همراه عرفان سلطاني از تهران مشترکا سوم شدند.
در بخش دختران و در رده سني زير 13 سال کوثر بهنام از تهران و مطهره يداللهي از گلستان اول و دوم شدند و نيز نهاوندي از تهران به همراه کتايون کبريايي از اصفهان به طور مشترک به مقام سوم رسيدند و در رده سني زير 15 سال هم فرشته اقتداري و کيميا عزيزي از کيش اول و دوم شدند و سارا احمدي از اصفهان به همراه فاطمه جعفرزاده از يزد مشترکا مقام سوم را کسب کردند.
صعود به ليگ کشوري
* تيم فوتبال سازمان رفاهي تفريحي شهرداري کاشان با قهرماني درمسابقات سوپر ليگ استان اصفهان به ليگ نونهالان کشور صعود کرد.
در مسابقات فوتبال سوپرليگ نونهالان زير 14 سال استان اصفهان 8 تيم شرکت داشتند که در دو گروه 4 تيمي با هم به رقابت پرداختند و در نهايت تيم کاشان با برتري 5 بر 4 در مقابل تيم آبفاي اصفهان دردو ديدار رفت و برگشت به مقام قهرماني دست يافت.
بهره‌برداري از سالن پنگ‌پنگ
* نخستين سالن تخصصي پينگ‌پنگ استان اصفهان با عنوان خانه پينگ‌پنگ شهرستان کاشان با حضور دبير فدراسيون پينگ‌پنگ طي مراسمي به بهره‌برداري رسيد.
خانه پينگ‌پنگ کاشان در مجموعه ورزشي شهداي دانش‌آموز اين شهرستان با 550 متر مربع مساحت شامل 450 متر مربع زيربنا و 100 متر مربع ساختمان اداري است که براي آن علاوه بر رختکن و سرويس‌هاي بهداشتي، جديدترين تجهيزات و امکانات ورزشي رشته پينگ‌پنگ از جمله ميزهاي مطابق با استاندارد جهاني تهيه شده است. هزينه اجراي اين خانه بالغ بر 220 ميليارد و 500 ميليون ريال اعلام شده است که در مدت 6 ماه آماده بهره‌برداري شد.
کيش ميزبان مسابقات آليش
اراک- خبرنگار کيهان: سرپرست انجمن آليش فدراسيون انجمنهاي ورزشي کشور از برگزاري مسابقات بين‌المللي آليش جام خليج‌فارس در روزهاي 25 و 26 مردادماه امسال باحضور 62 تيم از کشورهاي مختلف جهان در کيش خبر داد. عبدالحسين دلداده مهربان از آماده‌سازي تيم دانشجويان کشور درمسابقات کازان روسيه خبر داد و گفت: رشته آليش هم‌اکنون در 28 استان کشور فعال شده است.
3 انتصاب در ورزش استان مرکزي
* در احکام جداگانه از سوي مديرکل ورزش و جوانان استان مرکزي، سعيد امجدي، بهرامي و عليرضا سيفوري به ترتيب به عنوان، مشاور امور اجرايي، مشاور امور اجتماعي و مشاورجوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزي منصوب شدند.

 


کاشان- خبرنگار کيهان:
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از افزايش 100 ليتر بر ثانيه آب انتقالي زاينده‌رود به اين شهرستان و شهرستان آران و بيدگل خبر داد.
محمدرضا اسدي در حاشيه بازديد از نمايشگاه آب، محدوديت منابع و مصرف بهينه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پيگيري‌هاي انجام شده و همکاري سازمان آب منطقه‌اي استان اصفهان طي 20 روز گذشته به ميزان 100 ليتر بر ثانيه به ظرفيت انتقال آب زاينده‌رود به شهرستان کاشان و آران و بيدگل اضافه شد.
وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفيت آب انتقالي از زاينده‌رود به منطقه کاشان در مجموع 350 ليتر بر ثانيه است که از اين مقدار حدود 35 تا 40 ليتر بر ثانيه به شهرستان آران و بيدگل اختصاص داده شده است.
وي با اشاره به ظرفيت 250ليتر بر ثانيه ظرفيت آب انتقالي زاينده‌رود به کاشان قبل از اجراي افزايش ابراز داشت: انتظار مي‌رود در آينده و به مرور با افزايش انتقال شاهد بهره‌برداري از ظرفيت نهايي اين پروژه به ميزان يک هزار و 100ليتر بر ثانيه باشيم.
مديرعامل شرکت آبفا کاشان تصريح کرد: اگر در چنين مقطعي 100 ليتر بر ثانيه به آب انتقالي از زاينده‌رود به کاشان و آران و بيدگل افزوده نمي‌شد با افزايش ميزان گرما و به دنبال آن افزايش مصرف آب مشترکين در فصل گرماي تابستان به طور يقين بخش زيادي از شهرستان‌هاي کاشان و آران و بيدگل با مشکل کم آبي روبه رو مي‌شدند.
اسدي وضعيت تامين آب آشاميدني از منابع آب زيرزميني در منطقه کاشان را بحراني خواند و گفت: تلاش مي‌شود ظرفيت آب انتقالي زاينده‌رود به کاشان به مرور به 550 ليتر بر ثانيه افزايش يابد.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
اراکي‌ها از ابتداي سال 1392 تاکنون 52 روز از هواي آلوده به ريزگردها، استنشاق کردند.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان مرکزي گفت: در دو روز گذشته با ادامه موج ريزگردها به کشور، هواي اراک در شرايط هشدار قرار گرفت.
انصاري افزود: غلظت ذرات معلق و ريزگردها در هواي اراک به 177متروگرم بر مترمکعب رسيد که دوبرابر حدمجاز است.
وي اظهار داشت: با احتساب روز گذشته آلايندگي هواي اراک از ابتداي امسال به 52 روز رسيد.

 


نايين- خبرنگار کيهان:
نماينده مردم نايين در مجلس از راه‌اندازي کارگاه‌هاي فرش دستباف با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي براي نخستين بار در کشور در نايين خبر داد.
سيدحميدرضا طباطبايي افزود: براي احداث اين کارگاه‌ها هزينه‌اي افزون بر 35 ميليارد ريال صرف شده و اکنون با احداث دو کارگاه در نايين و محمديه و برپايي 85 دار قالي سنتي، اشتغال 280 نفر به صورت مستقيم فراهم شده است.
وي افزود: دارهاي قالي کارگاه شماره يک اين مجموعه در خانه معصومي نايين و دارهاي قالي کارگاه شماره دو آن در مدرسه قديمي عبرت محمديه قرار دارد.
نماينده مردم نايين در مجلس گفت: قرار است فار سوم اين طرح در شهرهاي بافران، فرخي و شهر خوربيابانک به اجرا درآيد و در صورت تکميل و بهره‌برداري کامل اين طرح پيش‌بيني اشتغال بالاي 900نفر به صورت مستقيم فراهم مي‌شود.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي و استاندار اين استان، در پيام مشترکي از حضور گسترده و خيره‌کننده ملت ايران، درخلق حماسه سياسي تشکرو قدرداني کردند.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي و شعباني‌فرد در بخش ديگر پيام يادآور شدند: اين حماسه پرشکوه حاصل پيوند عميق مردم سرزمين آفتاب با ولايت و رهبري است و مشارکت گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي رأي، برگ زرين ديگري بر افتخارات نظام جمهوري اسلامي افزوده است.
نماينده ولي فقيه و استاندار مرکزي، همچنين انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني را به عنوان رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران، به ايشان و مردم تبريک گفتند و آورده‌اند: بي‌شک برنده واقعي اين رويداد عظيم ملت بزرگ ايران بوده است.
همچنين نمايندگان مردم استان مرکزي در مجلس شوراي اسلامي هم با صدور بيانيه‌هاي جداگانه از حضور حماسه‌اي مردم غيور استان در انتخابات 24 خرداد 1392 قدرداني کردند.

 


اخيرا يکي از بانک‌هاي دولتي، اقدام به تعطيلي يک شعبه از سه شعبه خود در شهر اسدآباد کرده و اين امر باعث بروز مشکلاتي براي مردم شده است.
بانک صادرات که براي اسدآباد به عنوان شهري با جمعيت نسبتا زياد، تنها سه شعبه داير کرده بود، با ادغام يکي از شعبه‌هاي خود در شعبه مرکزي شهر موجب شلوغي و ازدحام مشتريان مقابل اين بانک شده است.
علاوه بر اين مردم براي انجام امور بانکي خود در مراجعه به دو شعبه ديگر بانک مذکور، مدتها منتظر مي‌مانند و با اتلاف وقت خود مواجه مي‌شوند.
البته بنا به گفته يکي از مسئولان روابط عمومي مديريت شعب بانک صادرات استان اين تصميم بنا به ابلاغ مصوبه بانک مرکزي به تمامي بانک‌هاي دولتي مبني بر ادغام يا تعطيلي 20 درصد از شعبات خود در سراسر کشور گرفته شده است که از سال جاري اجراي اين مصوبه در دستور کار قرار گرفته والزامي است.
به گفته وي شعبه ادغام شده بانک در اسدآباد، با عدم استقبال مردم مواجه بوده و لذا عملکرد ضعيفي داشته و فاقد کارآيي بوده است که به همين دليل تصميم به ادغام آن با شعبه مرکزي گرفته شد.
هرچند توضيحات مسئول روابط عمومي بانک مذکور در استان، علت ادغام و تعطيلي شعبه بانک در اسدآباد را بيان مي‌کند اما با توجه به نياز مردم به فعاليت هر سه شعبه و حتي بيشتر در اين شهر، بهتر بود تا مديريت بانک با بررسي‌هاي بيشتر مثلا در مرکز استان و شهر همدان که شعبه‌هاي متعدد آن فعال است، اقدام به تعطيلي و اجراي مصوبه بانک مرکزي مي‌کرد تا شهروندان اسدآبادي دچار مشکل نشوند.
اسدآباد- خبرنگار کيهان

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان از اجراي طرح نشاط معنوي و اوقات فراغت جوانان درجوار امامزادگان در اين استان خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي خوشنويس‌زاده در نشستي با خبرنگاران با اعلام اينکه اين طرح در 122 بقعه متبرکه استان آغاز شده است، گفت: طرح تابستاني نشاط معنوي در جوار بقاع متبرکه در 122 بقعه استان اصفهان اجرا مي‌شود که با استقبال نوجوانان و جوانان روبه‌رو شده است.
وي اضافه کرد: بهينه‌سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، جهت‌گيري، تقويت و ارتقاي بنيه اعتقادي، اخلاقي و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي به ويژه سوق‌دادن جوانان در مسير قرآن از جمله اهداف اين طرح به شمار مي‌آيد.
وي بااعلام اينکه اين طرح از هشتم تيرماه آغاز و تا 25 مردادماه نيز ادامه دارد افزود: در اين طرح يک روحاني و يک مربي تربيتي به آموزش و تربيت نوجوانان و جوانان درسطوح ابتدايي، راهنمايي و متوسطه مي‌پردازند.
خوشنويس‌زاده به چاپ کتاب‌هاي طرح نشاط معنوي اشاره کرد و گفت: اين کتاب‌ها با عنوان الفبا تا خدا، سي‌راه سه نشانه و نردبان‌ها و پرتگاه‌هاي زندگي به چاپ رسيده که در سه مقطع تحصيلي يادشده آموزش داده مي‌شود و در پايان از آنان آزمون بعمل مي‌آيد.
وي از تقارن اين طرح با طرح ضيافت الهي ويژه ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: فعاليت‌هاي قرآن از جمله روخواني و حفظ قرآن همراه با ضيافت شب‌هاي قدر در بقاع برگزار مي‌شود.

 


سروستان- خبرنگار کيهان:
در پي برگزاري چهارمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر سروستان مهدي رجبي سروستاني خبرنگار و نماينده مؤسسه کيهان به عنوان يکي از 5 عضو اين شورا انتخاب شد.
وي در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تقدير از حسن اعتماد مردم سروستان گفت: با شعار توکل، تفکر و تلاش وارد عرصه رقابت‌هاي شوراي اسلامي شهر شده و به لطف خداوند توانستم با کسب آراي مردم به عضويت شوراي اسلامي شهر سروستان درآيم.
رجبي ايجاد همدلي و اتحاد و وحدت بين شهروندان به عنوان مهم ترين رکن توسعه و پيشرفت سروستان و استفاده از خرد جمعي نخبگان و جوانان را از برنامه‌هاي خود در شوراي شهر برشمرد. وي ابراز اميدواري کرد با همدلي اعضاي جديد شوراي اسلامي شهر بتوانيم براي سربلندي ميهن اسلامي تلاش کنيم.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کيهان:
دو مدرسه اهدايي رهبر معظم انقلاب اسلامي در مناطق محروم لرستان با تامين هزينه 500ميليون توماني آن توسط ايشان به بهره‌برداري رسيد.
مشاور مناطق کمتر توسعه يافته ستاد اجرايي فرمان امام خميني وابسته به دفتر معظم انقلاب که به منظور افتتاح اين مدارس به خرم‌آباد سفر کرده بود، گفت: اين مدارس در مناطق کمتر توسعه يافته در روستاهاي دوگل معمولان و اميرآباد چگني احداث شده‌اند.
دکتر جليل بشارتي معاون سابق رئيس جمهوري و رئيس مناطق محروم کشور افزود: توسط بنياد برکت از واحدهاي تابعه ستاد اجرايي فرمان امام خميني، 207 مدرسه در کشور احداث شده است که اين روند ادامه دارد.
وي گفت: ستاد اجرايي فرمان امام خميني در قالب بنياد برکت در امر مدرسه‌سازي و سرمايه‌گذاري در بخش ايجاد مشاغل کوچک در کشور فعاليت مي‌کند.
بشارتي با بيان اين مطلب که طي سه سال اخير حضور دکتر دهمرده در لرستان به اندازه چند ده سال کار اساسي و زيربنايي انجام شده است، گفت: بازسازي و ساماندهي مناطقي از حاشيه شهر که براي اهالي و ساير مناطق آسيب‌زا بود، بافت‌هاي فرسوده، حاشيه رودخانه که سبب آلودگي‌هاي شديد شده بود، احداث خردمندانه مجتمع بسيار مهم و بزرگ 14 معصوم، احداث دهها کيلومتر جاده کوهستاني در محور بسيار صعب‌العبور اليگودرز- امام‌زاده محمدبن حسن که موجب سهولت و ازدياد مراجعه مردم استان‌هاي مختلف از جمله اصفهان، تهران و کرج در اين امام‌زاده شده نمونه‌هايي از اقدامات انجام شده دکتر دهمرده به شمار مي‌رود.
وي افزود: اجراي طرح توسعه جاده‌هاي آبشارهاي بيشه، نوژيان و سدهاي استان از جمله اجراي طرح‌هاي چندمنظوره در اين اماکن در امر صنعت توريسم در لرستان، منشاء تحول شده به گونه‌اي که هم اکنون شاهد انبوه مراجعان به اين اماکن از استان‌هاي اطراف از جمله تهران، کرج، اصفهان و... هستيم.
بشارتي احداث جاده خان‌آباد به نوژيان، سد بختياري که داراي اهميت جهاني است، سد ايوشان، جاده شول‌آباد از دورافتاده‌ترين و محروم‌ترين مناطق لرستان، جاده هفت چشمه که همواره زمستان‌ها و در فصول بارندگي مسدود مي‌باشد، جاده هفت چشمه احمدشيخ و چهارآب، کانال‌هاي آب کشاورزي، بهسازي روستاها، احداث جاده تنگ تير پلدختر به کوهدشت، ساحلي رودخانه سيمره، ميانکوه، معمولان، چشمک به حکومتي و کشور و مرگ سر از جمله نمونه‌هايي از طرح‌هاي فراواني هستند که دکتر دهمرده در مدت زمان بسيار اندک و در شرايط بحران اقتصادي کشور اجرا کرده است.
وي با بيان اين مطلب که لرستان در پيشبرد امور از سرعت بالايي برخوردار است، افزود: جاده زلقي، بزنويد اليگودرز به چهارمحال بختياري لرستان اجرا شده است که از طرف چهارمحال بختياري و کوهرنگ متاسفانه عقب است.

 


* اراک- خبرنگار کيهان: در حکمي از سوي رئيس شوراي سياست‌گذاري امامان جمعه کشور، حجت‌الاسلام والمسلمين رضا حقيان به عنوان امام جمعه شازند استان مرکزي منصوب شد.
* طرقبه شانديز- خبرنگار کيهان: مديرکل راه و شهرسازي خراسان رضوي با صدور حکمي علي‌اکبر روشن را به عنوان رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان طرقبه شانديز تعيين کرد.
* خوراسگان- خبرنگار کيهان: مديرعامل سازمان آبفاي اصفهان با صدور حکمي مهندس براندرخ را به سمت رئيس آبفاي فلاورجان منصوب کرد.
* ايوان غرب- خبرنگار کيهان: طي مراسمي حجت‌الاسلام والمسلمين محمد صارمي را به عنوان نماينده ولي‌فقيه در سپاه ناحيه ايوان غرب معرفي شد.
* خرم‌آباد- خبرنگار کيهان: استاندار لرستان با صدور حکمي مهندس سجاد معين فارساني را به عنوان معاون سياسي- امنيتي خود انتخاب کرد.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
معاون امور عمراني استانداري البرز از تبديل 50 درصد صنايع آلاينده استان البرز به صنايع پاک خبر داد.
کاوه حدادپور در نشست کارگروه کاهش آلودگي هواي کرج اظهار داشت: خريد 140 دستگاه اتوبوس جديد، تجهيز 10 هزار و 627 دستگاه تاکسي به سيستم گازسوز، نوسازي دو هزار و 51 دستگاه تاکسي، تصويب مسير اتوبوس‌هاي تندرو، از اقدامات مهم صورت گرفته در سال 91 در حوزه حمل و نقل شهري بوده است.
وي تصريح کرد: تبديل جايگاه‌هاي تک منظوره به دو منظوره و افزايش 12 جايگاه در اين زمينه، زيرساخت‌هاي لازم براي تحويل و توزيع سوخت يورو 4 از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين حوزه به شمار مي‌رود.
معاون امور عمراني استانداري البرز با اشاره به اينکه 16درصد از حمل و نقل عمومي از سوي سازمان اتوبوسراني انجام مي‌شود، گفت: با راه‌اندازي خط اتوبوس‌هاي تندرو اين سهم به 20 درصد افزايش مي‌يابد.

 


شرق گلستان- خبرنگار کيهان
به منظور ارتقاء جايگاه استان گلستان در توليد و عرضه زيتون، همايش سراسري زيتون‌کاران در شهرستان کلاله برگزار شد.
در اين همايش فرماندار کلاله با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود، اين شهرستان را قطب کشاورزي استان گلستان ذکر کرده و گفت: دولت در جهت توسعه بيش از پيش اين شهرستان در بخش کشاورزي طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلفي را به اجرا مي‌گذارد که اخيرا 70 ميليارد ريال تسهيلات کم بهره به متقاضيان بخش‌هاي مرتبط با بخش کشاورزي اختصاص يافته است.
محمدتقي قزل سلفي افزود: شرايط آبي خاکي اين شهرستان به خصوص اراضي شيب‌دار که در معرض فرسايش هستند، مناسب احداث باغ زيتون هستند. وي گفت: در حال حاضر 1250 هکتار از اراضي اين شهرستان به احداث باغ زيتون اختصاص يافته که 400 هکتار از آن به ميوه‌دهي رسيده است.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کيهان:
سرپرست جهاد کشاورزي گنبدکاووس از برداشت 293 هزار تن گندم از مزارع اين شهرستان در فصل برداشت اين محصول خبر داد.
غلامعلي نورا سرپرست جهاد کشاورزي گنبدکاووس گفت: امسال سطح زير کشت گندم در اين شهرستان مجموعا 130 هزار و 988 هکتار، با قرارداد و بدون قرارداد کشت بود که از اين ميزان سطح زير کشت مقدار 293 هزار تن گندم برداشت شد.
وي از برداشت 66 هزار تن جو از مزارع اين شهرستان در سال جاري خبر داد و افزود: اين ميزان توليد جو از 36887 هکتار سطح زير کشت اين محصول برداشت شده است که در مقايسه با سال قبل حدود 37 درصد افزايش توليد وجود دارد.
نورا، همچنين از برداشت 28 هزار تني دانه روغني کلزا در اين شهرستان خبر داد و گفت: امسال ميزان برداشت کلزا در گنبدکاووس در مقايسه با سال قبل 233 درصد رشد داشته است.

 


رشت- خبرنگارکيهان:
بيماري کبد چرب يکي از شايع‌ترين علل بيماري‌هاي مزمن کبد است که در استان گيلان 40درصد افراد دچار اين بيماري هستند.
اين مطلب را رئيس مرکز تحقيقات گوارش و کبد علوم پزشکي استان گيلان در جمع خبرنگاران عنوان کرد و با بيان اينکه تعداد زيادي از موارد سرطان کبد به علت بيماري کبد چرب است گفت: بيماري کبد چرب را بايد به عنوان يک بيماري خاموش در جامعه خواند که 20درصد جمعيت کشورهاي غربي و 70 تا 80درصد افراد چاق به آن مبتلا هستند که در کشور ما باتوجه به مطالعات مختلف انجام شده 20 تا 30درصد جمعيت به کبد چرب مبتلا هستند.
دکتر فريبرز منصورقناعي اضافه کرد: اگر تغييراتي در رژيم غذايي و تحرک روزانه افراد مبتلا به کبد چرب صورت نگيرد 2 تا 3درصد اين افراد به سمت التهاب کبدي و در اصطلاح هپاتيت ناشي از کبد چرب مي‌روند و در تعدادي هم اين بيماري به سيروز کبدي و در نهايت سرطان کبد تبديل مي‌شود. وي در ادامه با اشاره به اينکه بيش از 90درصد سرطانهاي گوارشي ناشي از عوامل محيطي است افزود: داشتن زندگي سالم، خوردن سبزي هاي و ميوه‌هاي سالم، عدم استفاده از سموم شيميايي و تغذيه سالم همراه با ورزش از مهم ترين عوامل پيشگيري از بيماريهاي گوارشي است.

 


شرق گلستان- خبرنگار کيهان:
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گلستان ميزان اعتبار بخش کشاورزي استان را در سال جاري 200 ميليارد تومان اعلام کرد.
سيدنصير سيدمحمدي در مراسم شکرگزاري برداشت کلزا در راميان گفت: در سال‌هاي 90 و 91 ميزان اعتبارات استان در بخش کشاورزي تنها 256 ميليارد تومان بوده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي گلستان کيفيت محصولات امسال گلستان را خوب ذکر کرده و گفت براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده امسال احتمال برداشت يک ميليون و يکصدهزار تن گندم، 95 هزار تن کلزا نيز وجود دارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10