(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 16 تـیـر 1392 - شماره 20535

شهردار منطقه 12 خبر داد
تورهاي گردشگري مهماني خدا در تهران قديم
رئيس سازمان داوطلبان هلال‌احمر خبر داد
توزيع 30 هزار بسته غذايي و اطعام 10هزار نيازمند در ماه مبارک
پس‌فردا براي چندمين بار برگزار مي‌شود
دادگاه قديمي‌ترين زن زنداني
تعيين نرخ کرايه سرويس مدارس تا مردادماه
اعمال قانون 193 هزار خودروي فاقد معاينه فني
افزايش 4 درجه‌اي هوا در کشور
خانواده معتادان حمايت نمي‌شوند
مردم شرق و جنوب‌شرق تهران سالم‌ترين هوا را تنفس مي‌کنند
عضويت 711 نفر در بانک خون‌هاي نادر ايران
در اعتراض به الحاق منطقه آزاد مهر به شهر زيرآب انجام شد
تجمع مردم پل سفيد مقابل فرمانداري سوادکوه
حوادث کوتاه از کشور
کلاهبرداري 900 ميليوني از تاجر سرشناس
توقف توليد کرم حلزون در کشور
آماده‌باش 17 هزار تکنيسين اورژانس در طرح تابستانه
کشف مهمات جنگي در يک واحد مسکوني ماهشهر
خودکشي دختر مسيحي
ازدواج 2جاسوس
ازدواج داماد 92ساله با عروس 22ساله!
قربانيان جديد سلاح
   


شهردار منطقه 12 از برپايي تورهاي گردشگري مهماني خدا در تهران قديم خبر داد.
مهندس «علي محمدنژاد» گفت:‌ همزمان با ماه ضيافت الهي، مديريت بافت تاريخي تورهاي گردشگري مهماني خدا در تهران قديم را به طور رايگان برگزار مي‌کند.
وي هدف از اجراي اين تورها را فراهم نمودن اوقات شاد، برجسته‌سازي هويت مذهبي تاريخي منطقه و گسترش گردشگري مذهبي ميان مردم و آشنايي شهروندان با بقاع متبرکه در منطقه 12 دانست و افزود: در اين تورها که بيستم و بيست و هفتم تير ماه و سوم مرداد ماه از ساعت 9/30 صبح تا 13 برپا مي‌شود، شهروندان از گذر امامزاده يحيي (خانه دبيرالملک)، خانه صنايع دستي حمام نواب، باغ پسته بک، امامزاده يحيي، خانه موزه تهران قديم، سقاخانه صاحب‌الامر، بقعه هفت دختران، موزه شهيد چمران، امامزاده سيداسماعيل، کاروانسراي خانات و بقعه سرقبر آقا بازديد مي‌کنند.
شهردار منطقه 12 تهران از شهروندان علاقه‌مند براي شرکت در تورهاي گردشگري ماه مهماني خدا در تهران قديم خواست براي ثبت‌نام و کسب اطلاعات بيشتر با تلفن‌هاي 33546713 الي 15 و 33569505 مديريت بافت تاريخي منطقه تماس بگيرند.

 


سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: جمعيت هلال‌احمر با کسب کمک مالي 41ميليارد توماني خيرين در آستانه شب عيد رکورد جذب کمک‌هاي مردمي را شکست.
به گزارش کيهان، فرحناز رافع، پيش از ظهر ديروز در نشست خبري‌اش به تشريح برنامه‌هاي طرح ملي «هماي رحمت» در ماه‌مبارک رمضان پرداخت.
وي جامعه هدف اين طرح را نيازمندان و بيماران صعب‌العلاج، زنان سرپرست خانوار يا بي‌سرپرست، ايتام و خانواده‌هاي کم‌برخوردار حاشيه شهرها و روستاهاي دور افتاده و خانواده‌هاي زندانيان، معلولان و آسيب‌ديدگان مناطق زلزله‌زده اعلام کرد.
بنابر اظهارات رافع 30هزار بسته غذايي به ارزش ريالي 84هزار تومان براي يک خانواده 4نفره در کلان‌شهرها و تا 150هزار تومان در مناطق محروم در نظر گرفته شده است.
وي با اعلام اينکه در سال گذشته 195 ميليارد تومان کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي توسط خيرين و نيکوکاران به جمعيت داوطلبان هلال‌احمر ارسال شده است، گفت: سال گذشته شش ميليون نفر از اقشار آسيب‌پذير از خدمات حمايتي جمعيت داوطلبان هلال‌احمر در زمينه‌هاي مختلف درماني، بهداشتي، حمايتي و توانمندسازي استفاده کردند.
رافع در ادامه از برپايي 2هزار چادر سلامت در شب‌هاي قدر و اعزام پزشکان متخصص جهت ارائه خدمات سلامت به بيماران نيازمندان خبر داد.
وي همچنين با اشاره به طرح حامي يک بيمار صعب‌العلاج و شرکت 29هزار نفر در اين طرح گفت: خيرين و افراد نيکوکار سراسر کشور مي‌توانند با ثبت‌نام در سايت اين سازمان و يا از طريق پر کردن فرم‌هاي خاص، حمايت مالي يک بيمار صعب‌العلاج را برعهده گيرند.
رافع توزيع غذاي گرم بين معلولان و سالمندان ناتوان را از ديگر برنامه‌هاي امسال برشمرد و دليل آن را ناتواني اين قشر در تامين موادغذايي در ايام ماه مبارک اعلام کرد.
وي ادامه داد: 30 روستاي زلزله‌زده در اين استان‌ها هر شب شاهد برگزاري سفره‌هاي افطار توسط خانه‌هاي داوطلب تخصصي هنرمندان، وکلا، پزشکان و خبرنگاران خواهد بود و تقريبا بيش از 5هزار خانوار زلزله‌زده از اين طرح بهره‌مند مي‌شوند.
رافع در بخش ديگري از سخنان خود در مورد ضرورت راه‌اندازي خانه داوطلب تخصصي براي جانبازان شيميايي در شهرهايي مانند سردشت و مريوان گفت: يک خانه داوطلب تخصصي براي جانبازان شيميايي در سردشت راه‌اندازي شد و بنا داريم تا در آينده نزديک در مريوان نيز اين خانه داوطلب را راه‌اندازي کنيم.
وي در مورد مزاياي اين طرح گفت: با راه‌اندازي اين خانه‌هاي داوطلب امکان حضور پزشکان متخصص براي معاينه و ارائه خدمات درماني به جانبازان شيميايي منطقه که دسترسي چنداني به پزشک متخصص ندارند فراهم مي‌شود و در طي سال 3 کاروان سلامت به طور دوره‌اي در چنين مناطقي حضور يافته و به امر درمان جانبازان شيميايي منطقه مي‌پردازند.

 


وکيل مدافع قديمي‌ترين زن زنداني از برگزاري جلسه محاکمه موکلش در روز سه‌شنبه 18 تير خبر داد.
عبدالصمد خرمشاهي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: جلسه محاکمه فاطمه مطيع در روز سه‌شنبه هفته جاري در شعبه 106 دادگاه عمومي- جزايي شهرري برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به نقض حکم قصاص فاطمه مطيع در ديوان عالي کشور، گفت: ديوان عالي کشور استدلال ما مبني بر اينکه اقرار موکل در مرحله تحقيقات منطبق با واقع نبوده و دلايل کافي عليه خانم مطيع وجود ندارد را پذيرفت و بر اين اساس حکم قصاص او را نقض کرد.
خرمشاهي گفت: پس از نقض حکم در ديوان عالي کشور، پرونده به شعبه 106 دادگاه عمومي-جزايي شهرري ارجاع شد و بر اين اساس اين شعبه، سه‌شنبه هفته جاري به پرونده فاطمه مطيع رسيدگي مي‌کند.
فاطمه مطيع معروف به قديمي‌ترين زن زنداني ايران از سال 72 تاکنون به اتهام قتل مجيد-الف در زندان بسر مي‌برد و در پرونده او تاکنون بارها حکم قصاص و تبرئه صادر شده است.

 


فرماندار تهران از تعيين نرخ کرايه‌هاي سرويس مدارس براي سال تحصيلي93-92 تا مرداد ماه خبر داد.
عيسي فرهادي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: هر ساله آموزش و پرورش با تاکسيراني و اتوبوسراني درباره تعيين نرخ کرايه‌هاي سرويس مدارس جلسه مشترکي را برگزار مي‌کند و فرمانداري نيز درباره آن اظهارنظر کرده و تاييد مي‌کند.
وي با اشاره به اينکه معمولا در اين جلسات نرخي براي سرويس مدارس تعيين و رعايت حال اولياء و رانندگان تاکسيراني و اتوبوسراني در نظر گرفته مي‌شود، براي سال تحصيلي جديد نيز تا مردادماه اين نرخ تعيين و اعلام خواهد شد.
فرماندار تهران همچنين درباره برخي تخلفات مربوط به آژانس‌هاي درون‌شهري، گفت: گزارشي در مورد تخلفات افزايش کرايه‌هاي آژانس‌ها به فرمانداري ارسال نشده است، اما در صورتي که مواردي گزارش شود، حتما با اين تخلفات برخورد و چنانچه گزارش‌هاي پي‌درپي از آنها ارائه شود، پروانه فعاليت آن‌ها ابطال خواهد شد.

 


رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور ناجا با اشاره به برخورد شديد و قانوني پليس با خودروهاي پلاک عمومي فاقد برگه معاينه فني از اعمال قانون بيش از 193 هزار خودروي فاقد اين برگه در سه ماهه اول سال جاري خبر داد.
سرهنگ کرمي اسد در گفت‌وگو با نداي انقلاب با اشاره به قانون 5 ساله مجاز براي خودروهاي صفر کيلومتر براي مراجعه به مراکز معاينه فني بيان داشت: با توجه به قانون جديد راهنمايي و رانندگي خودروهايي که فاقد برگه معاينه فني باشند در معابر برون‌شهري 20 هزار تومان و در ساير معابر 10 هزار تومان جريمه خواهند شد.
در صورتي که ماموران پليس راهور خودرويي را که فاقد برگه معاينه فني است رويت کنند مدارک خودرو دريافت و فرد بايد مراحل اخذ برگه معاينه فني را طي کند.
رئيس‌مرکز اجرائيات پليس راهور خاطرنشان کرد: در صورتي که خودرو داراي نقص فني مشهود بوده و ادامه مسير آن خطر‌آفرين باشد پلاک خودرو فک و پلاک اعزام به تعميرگاه از سوي پليس به روي خودرو نصب مي‌شود.
وي ادامه داد: به محض تحويل پلاک اعزام به تعميرگاه صاحب خودرو بايد در اولين فرصت اقدام به رفع معايب مشاهده شده بکند و نهايتا برگه معاينه فني را دريافت نمايد.
اين مقام مسئول در پليس راهور ناجا با اشاره به برخورد قانوني و قاطع پليس با خودروهاي عمومي مسافري و باري که داراي نقص فني هستند اظهار داشت: شدت برخورد پليس با خودروهاي پلاک عمومي و مسافربري شديدتر است. در هر موسسه باربري يا مسافربري فردي به عنوان مدير فني حضور دارد که بايد قبل از اعزام وسيله نقليه آن را از نظر فني مورد بازبيني قرار دهد و در صورت احراز موارد لازم به آن خودرو مجوز ورود به جاده را بدهد.
وي گفت: در صورتي که خودروي پلاک عمومي و مسافربري فاقد معاينه‌فني باشد و به جاده‌ها ورود پيدا کند تخلف شرکتي که آن وسيله نقليه زير نظر آن فعاليت مي‌کند در کميسيون مربوطه مورد بررسي قرار مي‌گيرد و محروميت‌هايي از جمله توبيخ و حتي تعطيلي براي آن واحد مي‌تواند در نظر گرفته شود.
کرمي اسد به اين نکته نيز اشاره کرد که صرفا داشتن برگه معاينه‌فني مورد تاييد پليس نيست بلکه اگر خودرويي با وجود داشتن اين برگه داراي نقص مشهود باشد از نظر قانوني برگه معاينه فني وي باطل بوده و فرد مجددا بايد اقدام به دريافت مجوز لازم بکند.
کرمي اسد به آمار سه ماه نخست امسال در زمينه برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني گفت: در فروردين ماه امسال در مجموع کشوري برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني 38 درصد رشد داشته به نحوي که 63 هزار و 930 مورد برخورد در اين ماه صورت گرفته است.
وي ادامه داد: در ارديبهشت ماه 68 هزار و 366 مورد برخورد و در خرداد ماه نيز 60 هزار و 949 مورد برخورد در اين زمينه صورت گرفت تا در طي سه ماه گذشته 193 هزار و 245 مورد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني در کشور صورت گيرد.

 


سازمان هواشناسي از روند افزايشي دماي هوا در سطح کشور خبر داد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود دماي هوا در کل کشور حدود 4 درجه سانتي‌گراد افزايش يابد.
بنابرگزارش رسيده دماي هوا در کل کشور روند افزايشي مي‌يابد به طوري که پيش‌بيني مي‌شود دماي هوا در کل استان‌هاي کشور تا اواسط هفته جاري حدود 4 درجه سانتي‌گراد افزايش يابد.
دماي هوا هم‌اکنون برابر 30 درجه سانتي‌گراد است و بيشترين افزايش را دما در روزهاي يکشنبه و دوشنبه شاهد خواهيم بود.
طي هفته جاري در هيچ يک از نقاط کشور شاهد بارندگي نخواهيم بود.
در ضمن طي هفته جاري شاهد وزش باد در استان سيستان و بلوچستان با سرعت بين 40 تا 55 کيلومتر بر ساعت خواهيم بود، وزش باد در اين استان همه ساله در اين فصل صورت مي‌گيرد بنابراين امري طبيعي خواهد بود.

 


مديرکل پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي گفت: متاسفانه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار نيست از خانواده معتادان حمايت شود.
فريد براتي سده در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اينکه در هفته مبارزه با مواد مخدر اقدامات متعددي در استان‌ها و شهرستان‌ها اجرا شد، اظهار داشت: برخي برنامه‌ها به صورت چند بخشي و برخي توسط سازمان بهزيستي صورت گرفت.براتي خاطرنشان کرد: در حالي که به ايام ماه مبارک رمضان نزديک مي‌شويم که قرار است از سوي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بن‌هايي براي نيازمندان و مددجويان در نظر گرفته شود اما در اين بين نامي از خانواده افراد معتاد ديده نمي‌شود.
مديرکل پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي ادامه داد: خانواده معتادان نيز از جمله اقشار آسيب‌ديده در جامعه هستند که نبايد به دليل اعتياد همسر يا يکي از اعضاي خانواده از خدمات حمايتي محروم شوند.
براتي سده اظهار اميدواري کرد تا در آستانه ماه مبارک رمضان اين افراد هم حمايت شوند تا اين قشر آسيب ديده در جامعه نيز در ايام ماه مبارک رمضان روزهاي خوبي را داشته باشند.

 


بنا بر اطلاعات استخراج شده از 20 ايستگاه سنجش آلودگي هواي تهران در خرداد ماه، مناطق15،14،8،5،2 و 22 سالم ترين هوا و مناطق 7،4،3، 18و 20 نيز آلوده‌ترين هوا را در ماه گذشته تجربه کردند.
تهران در خرداد ماه يک روز هواي پاک و 16 روز هواي سالم را تجربه کرد و شاخص کيفيت هواي تهران در سومين ماه سال نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته در وضعيت قابل قبول‌تري قرار داشت.
به گزارش ايلنا، براساس گزارش شرکت کنترل کيفيت هواي تهران، اين در حالي است که تهران در بهار امسال در مجموع دو روز هواي پاک و 74 روز هواي سالم را تجربه کرد و شاخص کيفيت هواي تهران در نخستين فصل سال نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته وضعيت قابل قبول‌تري داشت.

 


رئيس آزمايشگاه ايمونو هماتولوژي سازمان انتقال خون ايران از عضويت 711 نفر از افراد داراي گروه‌هاي خوني نادر در بانک اطلاعاتي خون‌هاي نادر اين سازمان خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومي سازمان انتقال خون ايران، فردي داراي خون نادر است که مشابه خون آن فرد در بين 5 تا 10 هزار نفر موجود نباشد.
بنابراين گزارش در حال حاضر 711 نفر از بين 25 هزار نفر که سال گذشته مورد آزمايش قرار گرفته‌اند داراي 9 گروه خوني نادر هستند و اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتي خونهاي نادر کشور ثبت شده است.
کشور ما همچنين عضو انجمن بين‌المللي خونهاي نادر جهان است که در کشورهاي اسلامي مي‌توان گفت فقط کشور ما عضو اين انجمن است و اين انجمن هر 2 سال يکبار سميناري را تشکيل مي‌دهد و انتقال خون ايران هم در آن شرکت مي‌کند و گزارش فعاليت‌هاي خود را ارائه مي‌کند.
گفتني است در حال حاضر آزمايشگاه‌هاي اختصاصي شناسايي خون‌هاي نادر را در 31 استان کشور تاسيس کرده‌ايم که اقدامات اوليه را به بيماران نيازمند به اين گروه‌هاي خوني ارائه دهند.

 


تردد در جاده مازندران به تهران از سوي محور سوادکوه به سبب حضور مردم در فرمانداري سوادکوه، دچار اختلال شد.
به گزارش فارس از شهرستان ساري، به خاطر الحاق منطقه آزاد مهر به شهر زيرآب در شهرستان سوادکوه، مردم پل سفيد در اعتراض به اين اقدام و تجمع روبه‌روي فرمانداري سوادکوه، تردد وسايل نقليه در اين محور دچار اختلال شد.
الحاق منطقه آزادمهر به پل سفيد از مدت‌ها قبل مطرح بود و حتي وزارت کشور نيز مجوز براي الحاق آزادمهر به پل سفيد را تاييد کرد.
اين اقدام وزارت کشور سبب نارضايتي مردم زيرآب در شهرستان سوادکوه شد.اين تصميم سبب شد مردم جلوي فرمانداري سوادکوه حاضر شوند و موجب اختلال در محور مازندران به تهران شد.

 


دستگيري سارق سيم برق
اراک- خبرنگار کيهان: سارق سيم برق در زرنديه استان مرکزي شناسايي و دستگير شد. وي در بازجويي به 8 فقره سرقت اعتراف کرد و در اين ارتباط مقدار 60 کيلوگرم سيم برق از 490 متر سيم و کابل سرقتي به دست آمد.
آتش‌سوزي در کشتزار
ايرنا- شيروان: رئيس سازمان آتش‌نشاني شيروان از وقوع آتش سوزي در 10 هکتار از کشتزارهاي گندم اين شهرستان خبر داد و افزود: براي مهار آتش‌سوزي 8 آتش‌نشان به مدت 40 دقيقه فعاليت کردند. علت حادثه بي‌احتياطي رهگذران اعلام شده است.
رودخانه قرباني گرفت
فارس- هنديجان: رودخانه زهره هنديجان در تابستان امسال دومين قرباني خود را گرفت. جوان هنديجاني که براي آب‌تني به رودخانه رفته بود، به دليل عدم آشنايي با فنون شنا جان خود را از دست داد. اين اتفاق حوالي عصر روز جمعه گذشته رخ داد.
خرماي احتکاري شناسايي شد
فارس- شيروان: رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شيروان از کشف 9 تن خرما از يک انبار در اين شهرستان خبر داد. وي ميزان تخلف اين واحد صنفي را بيش از 330 ميليون ريال اعلام کرد و افزود: پرونده‌اي براي اين واحد تشکيل شده که در حال سير مراحل قضايي است.
کشف سوخت قاچاق
ايرنا- بندرعباس: رئيس پليس آگاهي هرمزگان روز شنبه اعلام کرد: در 48 ساعت گذشته 167 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل در اين استان کشف شد. همچنين به گزارش دريافتي ايرنا، سرهنگ سيدحسين اصلحي اظهار داشت: در اين مدت در قالب طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر کشف اين ميزان سوخت قاچاق، بيش از 2 ميليون نخ سيگار خارجي، 23 تن برنج، 3 تن ميوه خارجي و برخي اقلام ديگر از جمله البسه و پوشاک کشف و ضبط شد.
شناسايي سارق کابل برق
اهواز- خبرنگار کيهان: ماموران پليس آگاهي مسجد سليمان با انجام عمليات اطلاعاتي و پليسي مخفيگاه فردي را که اقدام به سرقت سيم برق مي‌کرد شناسايي، و وي را دستگير کردند. از مخفي‌گاه متهم مقدار يک تن سيم برق و مخابرات کشف و متهم تحويل مراجع قضايي مسجدسليمان شد.
برخورد اتوبوس با گله گوسفند
اراک- خبرنگار کيهان: در اثر برخورد يک دستگاه اتوبوس با گله گوسفند، در شامگاه روز جمعه 29 راس گوسفند تلف شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رساني نيروي انتظامي استان مرکزي، اين سانحه بر اثر بي‌توجهي راننده اتوبوس در جاده خنجين فراهان اتفاق افتاد.

 


مرد تبهکار که با جعل هويت تاجر سرشناس 900 ميليون تومان از حساب او برداشت کرده بود، تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
26 فروردين امسال يکي از تاجران سرشناس بازار تهران با مراجعه به دادسراي ناحيه 12 تهران و طرح شکايت عنوان کرد که مبلغ 900 ميليون تومان از حساب او برداشت شده است.
مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ايام تعطيلات نوروز سال جاري، به همراه اعضاي خانواده در ايران نبودم. پس از بازگشت به ايران، در نوزدهم فروردين و براي بررسي تراکنش مالي حساب بانکي به شعبه خيابان بلژيک رفته و در آنجا متوجه شدم که شخصي با جعل هويت بنده اقدام به انتقال مبلغ 900 ميليون تومان به شعبه شيخ‌بهايي و برداشت آن به صورت‌هاي مختلف کرده است.
در ادامه رسيدگي به پرونده کارآگاهان با مراجعه به شعبه شيخ‌بهايي و بررسي اسناد و مدارک افتتاح‌کننده حساب متوجه شدند که فردي حدود 40 ساله، با اسناد و مدارک جعلي اقدام به افتتاح حساب بانکي با استفاده از جعل هويت تاجر سرشناس کرده و طي تماس تلفني با شعبه بلژيک و معرفي خود به عنوان دارنده حساب بانکي مالباخته درخواست کرده تا مبلغ 900 ميليون تومان به حساب ديگر وي در شعبه شيخ‌بهايي واريز شود.
در ادامه تحقيقات و با بررسي تراکنش مالي صورت گرفته از سوي متهم مشخص شد که اين شخص پس از واريز شدن مبلغ فوق به حساب شعبه شيخ‌بهايي، با مراجعه به صرافي‌هاي سطح شهر تهران اقدام به خريد سکه‌هاي طلا کرده و تمامي اين مبلغ را در کمتر از 24 ساعت، برداشت کرده است. اين در حالي است که مدير يکي از صرافي‌ها در ميدان فردوسي، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: 17 فروردين شخصي به صرافي مراجعه و درخواست خريد تعداد 520 سکه تمام بهار آزادي را کرد و بلافاصله مبلغ 730 ميليون تومان را به حساب من واريز کرد. پيش از تحويل سکه‌ها با بانک تماس گرفتم تا درخصوص واريزکننده حساب استعلام کنم که اعلام شد صاحب حساب يکي از مشتريان قديمي و خوش‌حساب بانکي است و مشکلي درخصوص جابجايي اين مبلغ وجود ندارد. آن زمان بود که من تعداد 520 سکه طلا را به اين شخص تحويل دادم.
کارآگاهان اداره چهاردهم با بررسي تصوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته بانک شعبه شيخ بهايي و صرافي ميدان فردوسي موفق به شناسايي تصوير متهم تحت تعقيب شدند اما مبالباخته موفق به شناسايي هويت وي نشد.
مرکز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران بزرگ با انتشار اين خبر اعلام کرد: با توجه به متواري بودن متهم پرونده و براي شناسايي هويت و دستگيري اين شخص، دستور انتشار تصاوير به دست آمده از متهم تحت تعقيب پليس آگاهي از سوي مقام قضايي صادر شده است. به همين خاطر از تمامي شهروندان که اطلاعاتي درخصوص هويت، مخفيگاه و يا محلهاي تردد اين شخص دارند درخواست مي‌شود اطلاعات خود را از طريق شماره تماس‌هاي 51055514 و 51055614 در اختيار کارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 


معاون امور غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو گفت: به علت ضعف نظارت در توليد کرم حلزون و ادعاهاي اثبات نشده در تبليغات اين کرم، توليد اين محصول آرايشي در کشور متوقف شد.
محمدرضا فاضلي در گفت‌و‌گو با فارس افزود: کرم حلزون در گذشته از سازمان غذا و دارو مجوز داشته است اما به علت ضعف نظارت دانشگاه علوم پزشکي البرز کميته فني قانوني سازمان غذا و دارو هفته گذشته راي به توقف توليد اين محصول داد.
معاون سازمان غذا و دارو گفت: هنوز مجوز توليد اين محصول باطل نشده اما بايد بررسي‌هاي کاملي در مورد توليد اين محصول و ادعاهاي آن که در تبليغات تلويزيوني ديده مي‌شود، انجام شود.
وي افزود: اشکالي که اکنون وجود دارد قصوري است که در نظارت بر توليد اين محصول وجود داشته است و مجوزها در گذشته بدون بررسي دقيق صادر شده است.فاضلي ادامه داد: از طرف سازمان غذا و دارو نيز نامه‌اي هم به سازمان صدا و سيما زده‌ايم که تبليغات اين محصول فعلا متوقف شود.
معاون امور غذايي و آرايشي بهداشتي سازمان غذا و دارو اضافه کرد: تبليغات اين محصول در صدا و سيما در مورد اثرات کرم حلزون کاذب و نادرست است و ادعاهايي که در اين تبليغات مي‌شود، اثبات نشده است ضمن اين که مستندات لازم براي توليد اين محصول و اثرات آن به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکي البرز ارائه نشده است.
وي گفت: البته توزيع اين محصول آرايشي در شبکه رسمي توزيع و داروخانه‌ها وجود نداشته است و فقط از طريق تبليغات تلويزيوني و به صورت تلفني اين محصول فروش داشته است.

 


مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور از آماده‌باش نيروهاي اورژانس در طرح امداد تابستاني خبر داد.
بنابر گزارش رسيده در سراسر کشور 797 پايگاه شهري، 1254 پايگاه جاده‌اي و در مجموع 2051 پايگاه اورژانس 115 به صورت شبانه‌روزي به مسافران درون شهري و برون‌شهري و همچنين ديگر هموطنان خدمت رساني مي‌کنند.
در سراسر کشور 797 پايگاه شهري، 1254 پايگاه جاده‌اي و در مجموع 2051 پايگاه اورژانس 115 به صورت شبانه‌روزي به مسافران درون‌شهري و برون‌شهري و همچنين ديگر هموطنانمان خدمت‌رساني خواهند کرد.
همچنين در طرح امداد تابستاني 17600 تکنيسين اورژانس 115 جهت خدمت‌رساني به هم‌ميهنان و مسافران گرامي در آماده باش کامل به سر مي‌برند تا در زمان وقوع حوادث، به مصدومين امدادرساني کرده و در صورت نياز آنها را جهت دريافت خدمات پزشکي تخصصي به نزديکترين بيمارستان منتقل نمايند.
همچنين حضور حداقل 4186 دستگاه آمبولانس زميني، 56 ناوگان اتوبوس آمبولانس، 6 فروند بالگرد امداد هوايي و 3 شناور دريايي و همچنين آماده‌باش تکنيسين‌ها و پايگاه‌هاي اورژانس 115 در طول طرح مذکور پيش‌بيني شده است.
تمامي آمبولانس هاي اورژانس 115 در حاشيه جاده‌ها و در معرض ديد مردم، جهت افزايش امنيت خاطر مسافران و همچنين امدادرساني سريع در مورد حادثه و سوانح احتمالي در ايام تعطيلات از ساعت 8 صبح الي 12 ظهر و از ساعت 17 الي 21 مستقر خواهند بود.

 


دادستان عمومي و انقلاب ماهشهر از کشف مهمات جنگي در بازرسي يک واحد مسکوني در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خوزستان و به نقل از روابط عمومي دادگستري خوزستان، رضا ابوالحسني اظهار کرد: پس از دريافت گزارش مردمي در خصوص خريد و فروش غيرقانوني اسلحه در يکي از منازل اين شهرستان، نيروهاي انتظامي وارد عمل شدند.وي افزود: گزارش‌هاي مردمي حاکي از خريد و فروش غيرقانوني اسلحه و مهمات جنگي در اين منزل بود.
ابوالحسني ادامه داد: مأموران پس از انجام بررسي‌هاي لازم مجوز بازرسي از اين واحد مسکوني را از مراجع قضايي دريافت کردند.وي تصريح کرد: در جريان بازرسي از منزل، تعداد سه عدد نارنجک، تعدادي فشنگ جنگي، سلاح سرد، ماسک ضد گاز و تعدادي گوشي تلفن همراه، کشف و ضبط کردند.ابوالحسني در خصوص متهمان اين پرونده نيز اضافه کرد: در اين خصوص سه نفر دستگير و با قرار قانوني راهي زندان شدند.وي خاطرنشان کرد: پرونده متهمان هم‌اکنون در مرحله تحقيقات است.

 


يک دختر مسيحي بعد از 15 بار تجاوز از سوي تروريست‌هاي سوري خودکشي کرد.
يک دختر نوجوان مسيحي بعد از اينکه 15 بار متوالي از سوي تروريست‌هاي مسلح سوري در شهر القصير هدف تجاوز قرار گرفت، خودکشي کرد.راديو واتيکان با اعلام اين مطلب تأکيد کرد که اين اتفاقات مدتي پيش از مسلط شدن ارتش سوريه بر شهر راهبردي القصير و در زماني صورت گرفته است که شهر در اختيار شبه نظاميان مخالف دولت قرار داشت.
براساس اين گزارش اين دختر 15 ساله مجبور به ازدواج شد اما با اينحال بارها از سوي شبه‌نظاميان تکفيري در طول دو هفته مورد تجاوز قرار گرفت.
خبرگزاري فيدس پيشتر اعلام کرده بود که اقليت‌هاي ديني در معرض خشونت‌هاي بيشتر و حملات انتقام‌جويانه هستند.

 


جاسوس سابق روسيه در صفحه توييتر خود به افشاگر آژانس امنيت ملي آمريکا پيشنهاد ازدواج داد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ممکن است بقيه دنيا «ادوارد اسنودن»، مقاطعه‌کار سابق سيا و افشاگر آژانس امنيت ملي آمريکا را کنار بزنند اما وي دست‌کم يک خواهان دارد؛ آنا چاپمن، جاسوس سابق روسيه با درگيري‌هاي ديپلماتيک چندان ناآشنا نيست.
«چاپمن» 31 ساله در سال 2010 ميلادي به عنوان مشاور املاک در آمريکا مشغول به کار بود که به جمع‌آوري اطلاعات براي روسيه متهم شد. وي و 9 تن ديگر به روسيه بازگردانده شدند. در حال حاضر آنا چاپمن فرد مشهوري در روسيه شده و اخيرا نيز مجري برنامه تلويزيوني «اسرار جهان» بوده است.
ادوارد اسنودن احتمالا از زماني که در فرودگاه بين‌المللي مسکو براي گرفتن پناهندگي مستقر شده، توجه چاپمن را به خود جلب کرده است.
پس از 11 روز خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي اعلام کرد، «سرگئي رييابکوف»، معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد: مسکو هيچ‌گونه درخواست پناهندگي سياسي از اسنودن دريافت نکرده و وي بايد خودش مشکلش را حل کند.
ادوارد اسنودن از زماني که مدارک محرمانه را در مورد برنامه‌هاي نظارتي آژانس امنيت ملي آمريکا در روزنامه گاردين افشا کرد، در حال فرار است. وي به 21 کشور درخواست پناهندگي داده که تعدادي از اين کشورها درخواست پناهندگي وي را رد کرده‌اند.

 


يک کشاورز عراقي 92 ساله با زني ازدواج کرده که 70 سال از خودش جوانتر است.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد «موصلي محمد المجامئي» کشاورز 92 ساله عراقي پنجشنبه شب در مراسمي باشکوه با زني 22ساله ازدواج کرد.
در اين مراسم علاوه بر پيرمرد عراقي دو نوه 16 و 17 ساله وي نيز با نامزدهاي خود ازدواج کردند. در مراسم ازدواج علاوه بر اهالي روستا و اعضاي خانواده عروس و داماد، روساي قبايل منطقه، ريش سفيدان و ديگر بزرگان محلي شرکت داشتند.
داماد 92 ساله به خبرگزاري فرانسه گفت: بارها ازدواج دو نوه‌ام را به تاخير انداختم تا خود نيز همسري بيابم و هر سه در يک روز ازدواج کنيم.
«موصلي محمد» اهل روستاي «غوبان» در نزديکي سامرا سه سال پيش همسر اولش را پس از 58 سال زندگي مشترک از دست داد. وي داراي 12 پسر و 4 دختر از ازدواج اولش است.
«مونا مخليف الجوباري» عروس 22 ساله که او نيز اهل روستاي غوبان است، گفت: اميدوار است که همسرش را خوشبخت کند و فرزندان او به ويژه پسرانش حضور وي را به عنوان همسر پدرشان بپذيرند.

 


طبق گزارش پليس شيکاگو حوادث جداگانه تيراندازي در تعطيلات روز استقلال آمريکا به کشته شدن 5 تن و زخمي شدن 24نفر ديگر منجر شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، در آمريکا و در قسمت‌هاي مختلف شهر شيکاگو، همزمان با آغاز تعطيلات آخر هفته روز استقلال آمريکا، از روز چهارشنبه تاکنون پنج نفر بر اثر تيراندازي کشته و 24 نفر ديگر زخمي شدند.
شاهدان عيني به شبکه خبري ان‌بي‌سي نيوز آمريکا گزارش داده‌اند يک پسربچه 7 ساله عصر پنجشنبه، در حالي که با خانواده‌اش به تفريح رفته بود، با شليک گلوله به قتل رسيد.
اين حادثه در يکي از پارک‌هاي شيکاگو اتفاق افتاده که در آن فردي چندين گلوله به سمت جمعيت حاضر در پارک شليک کرده است. يک پسربچه 5 ساله هم بر اثر اين تيراندازي زخمي شده است.
قتل ديگري که گزارش شده مربوط به نوجوان 17 ساله‌اي است که روز پنجشنبه با شليک گلوله پليس به قتل رسيده است. به گفته مقامات پليس وي در حالي که اسلحه‌اي را به سمت خودش گرفته بوده در حال فرار بوده است که با شليک گلوله پليس به قتل رسيده است.
پليس شيکاگو گزارش داده در خيابان «ساوت پاملين» هم روز چهارشنبه سه نفر هدف شليک گلوله قرار گرفتند که يک نفر از آنها فوت کرد.
بنا به اين گزارش حدود ساعت 7:26 به وقت محلي روز پنجشنبه هم به يک مرد 26 ساله ديگر از ناحيه سر توسط فردي ناشناس شليک شده و او در محل حادثه جان باخته است. دو نوجوان ديگر هم در اين تيراندازي زخمي شده‌اند.
مقامات پليس شيکاگو گزارش داده‌اند مردي بين 20 تا 30 ساله هم در خيابان ساوت لووميس» هدف شليک گلوله قرار گرفته و در دم جان باخته است.طبق گزارشي که شبکه خبري ان‌بي‌سي از تمامي حوادث تيراندازي در اين روز منتشر کرده انتظار مي‌رود تعداد کشته‌شدگان اين تيراندازي‌ها افزايش يابد چرا که حال دست‌کم 4 نفر از 24 نفري که در دهها حادثه تيراندازي مستقل زخمي شده‌اند، وخيم گزارش شده است.
اکثر قربانيان اين تيراندازي‌ها را نوجوانان و جوانان بين 20 تا 25 سال تشکيل مي‌دهند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10