(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 16 تـیـر 1392 - شماره 20535

حديث دشت عشق
يک پيروزي بزرگ ديگر
تيم ملي واليبال ايران، کوبا را هم برد
اخبار کوتاه از فوتبال
آخرين اخبار از بازي هاي داخل سالن آسيا - اينچئون کره جنوبي
ملي پوشان ايران در يکقدمي فينال واليبال نوجوانان جهان
اختلاف نظر در خصوص برگزاري انتخابات فدراسيون کشتي
پيروزي تيم ملي بسکتبال مقابل اردن
بازگشت گودرزي به تمرينات تيم ملي کشتي آزاد
عنوان يازدهمي جهان براي تيم بسکتبال جوانان
خواندني از ورزش ايران
حذف عالميان در مرحله يک هشتم نهايي پينگ پينگ قهرماني آسيا
تعليق دوباره فدراسيون تيراندازي با کمان
   


به ياد شهيد «حسن عبديزدان»
بيدار شويد که فردا هيچ عذري پذيرفته نيست
شهيد عبديزدان سال 1337 متولد شد و روح پاکش با شميم ايمان پدر و مادر پرورش و تعالي يافت. پدر و مادري که با باور قلبي قدم در مجالس مذهبي مي‌گذاردند و با اين حضور سازنده راهنماي حسن بودند و او نيز خود در هيئت خردسالان بني فاطمه عضو شد و در مراسم‌ها فعالانه شرکت داشت.هنگام ويراني لانه ظلم و استبداد سلطنتي با حضور فعال، کفن‌پوش در صف اول تظاهرات ايستاد و مردم را ترغيب به بيرون راندن شاه کرد. او که به علت شرايط زندگي تنها 6 سالي مقيم محفل علم‌آموزان بود در نوجواني حرفه عکاسي را برگزيد و براي گسترش حرفه‌اش سه سال هم در پي يادگيري زبان انگليسي تلاش نمود. زمان خدمت وظيفه‌اش فرا رسيد اما نمي‌خواست به شاه خائن خدمت کند، پس‌اندازش را داد و سربازي‌اش را خريد.او که روحي بزرگ و دستاني بخشنده داشت به دور از نگاه ديگران نان بر سر سفره فقيران مي‌نهاد و هيچ‌گاه مستمندان را دست خالي از پيش خود نمي‌راند. هنگامي که نبض زمين نشان از تب جنگ داشت او نيز راهي ميعادگاه عشق و خون شد. روزها براي ثبت خاطرات رزمندگان عکاسي مي‌کرد و شب‌ها سنگر مي‌ساخت. سرانجام سال 1361 در عمليات رمضان بر اثر انفجار مين به عروجي خونين نايل شد و به ملکوت اعلاء‌ پيوست.به همراه خون ما، پيام ما به کساني است که هنوز درنيافته‌اند تا زماني که ظلم و ظالم جامعه توحيدي را تهديد مي‌کند بي‌تفاوتي جايز نيست. روا نيست که ما به فکر خود و آسايش خانواده خود بوده و طاغوتيان هم‌چنان به حيات ننگين خود ادامه دهند.بيدار شويد که فردا پس از ترک دنيا هيچ عذري پذيرفته نيست.
دبيرخانه يادواره 180 شهيد هيئت بني‌فاطمه(س) اصفهان

 


سرويس ورزشي-
تيم ملي واليبال ايران برابر کوبا به يک پيروزي شيرين دست يافت.
تيم ملي واليبال ايران در هفته ششم مسابقات ليگ جهاني واليبال به مصاف کوبا رفت و اولين پيروزي خود را مقابل کوبا با نتيجه 3 بر 2 جشن گرفت. ايران پس از واگذاري ست‌هاي اول و دوم با نتايج 26 بر 24 و 25 بر 19 در ست سوم توانست با نتيجه 25 بر 19 کوبا را شکست دهد. در ست چهارم نيز ايران توانست با نتيجه 25 بر 22 کوبا را شکست داده و به پيروزي در اين ديدار اميدوار شود. در نهايت تيم ايران با نتيجه 16 بر 14 مقابل کوبا به پيروزي رسيد. اين پيروزي در شرايطي بدست آمد که شايد کمتر کسي پيش بيني مي کرد ايران بتواند ميزان خود را شکست دهد اما «غيرت ايراني» کارساز شد و ملي پوشان کشورمان يک پيروزي با ارزش ديگر بدست آوردند. کوبا که در اين دوره از رقابت‌ها با ترکيب جواني پا به ميدان گذاشته، پيش از اين بازي‌هاي خود را مقابل صربستان و ايتاليا و آلمان واگذار کرده و تنها با يک برد برابر روسيه در قعر جدول رده بندي جاي داشت. موضوعي که مسئولان فدراسيون کوبا و مردم اين کشور اصلا از آن خشنود نبودند. آنها اميد زيادي داشتند تا از ايران در خانه خود امتياز بگيرند. در مقابل شيرمردان واليبال ايران هم بعد از نمايش‌هاي فوق‌العاده مقابل صربستان و ايتاليا و کسب هفت امتياز حالا ديگر به عنوان يک تيم مدعي به دنبال سوغات بردن از کوبا بودند که موفق شدند از سد تيم سوم المپيک و نايب قهرمان جهان بگذرند.
سالن 15 هزار نفري شهر هاوانا که به نظر بسياري کمتر از اين تعداد ظرفيت دارد، شاهد برگزاري مسابقه ايران و کوبا بود. از حدود 30 دقيقه قبل از اين رويداد حدود يک سوم ظرفيت ورزشگاه پر شده بود. تعداد قابل ملاحظه‌اي از کارمندان سفارت جمهوري اسلامي ايران در هاوانا نيز براي تماشاي اين مسابقه به سالن آمده بودند. پيش از اين گفته شده بود که ايراني‌ها حدود يکصد بليت را براي تماشاي بازي واليبال ايران پيش خريد کرده‌اند. تيم ملي واليبال ايران با ترکيب امير غفور، عادل غلامي، سعيد معروف، علي مباشري، رحمان داودي، محمد موسوي و ليبرو فرهاد ظريف با پيراهن هاي يکدست سفيد مقابل کوبا به ميدان رفت. کوبا هم با پيراهن قرمز و ترکيب مي‌سا، بي‌ست، کپدا، ماکياز، گاتي يرز، آبراهان بازي با آغاز کرد.
اظهار نظر ولاسکو پس از پيروزي
خوليو ولاسکو سرمربي تيم ملي واليبال پس از برد کوبا گفت: براي اين بازي برنامه‌ داشتيم. خوشحالم که در اين رويارويي سخت پيروزمندانه زمين مسابقه را ترک کرديم. پس از بازي مقابل ايتاليا با اعتماد به نفس بيشتري کار مي‌کنيم. فرصت زيادي براي تغييرات زياد نداشتيم، خوشحالم که سومين پيروزي را در ليگ جهاني جشن گرفتيم. وي افزود: شاهد بازي پاياپاي و جذابي بوديم. ما مي‌دانيم که امروز هم مثل ديروز رويارويي سختي خواهيم داشت. در ليگ جهاني بايد ياد بگيريم که با تاکتيک‌هاي مختلف هر تيمي مقابله کنيم. در اين بازي هر دو تيم شانس پيروزي داشتند. بايد به فکر بازي بعدي باشيم. قطعا بازي دوم دشواري‌هاي خاص خودش را خواهد داشت. اين بازي براي من خيلي مهم بود زيرا تجربه‌هاي زيادي کسب کرديم. لازم به يادآوري است که بازي دوم ايران و کوبا ساعت 10/5 امروز صبح در هاوانا برگزار شد.
ايران 9 امتيازي شد
پس از پيروزي تيم ملي واليبال ايران برابر کوبا ايران در جدول رده بندي گروه B ليگ جهاني 2013؛ 9 امتيازي شد و در رده پنجم باقي ماند. کوبا نيز با کسب يک امتياز از شکست برابر ايران چهار امتيازي شد و در قعر جدول گروه ماند. جدول رده‌بندي گروه B ليگ جهاني به اين شرح است:1.روسيه ، 9 بازي و 18 امتياز، 2.ايتاليا، 8 بازي و 17 امتياز، 3.صربستان، 8 بازي و 12 امتياز، 4.آلمان، 7 بازي و 12 امتياز، 5.ايران، 7 بازي و 9امتيازو 6.کوبا، 9 بازي و 4 امتياز.

 


اظهار نظر جباري پس از پيوستن به سپاهان
مجتبي جباري پس از پيوستن به سپاهان گفت: باشگاه استقلال در واقع با بيانيه‌اي که منتشر کرد، نام من را از فهرست بازيکنان تيمش براي فصل بعد خارج کرد، آن هم با بيانيه‌اي که بيشترين توهين‌ها را متوجه من کرده بود. به هر حال من بازيکني بودم که 9 سال براي اين تيم بازي کردم و حتي در مقاطعي بازوبند کاپيتاني را بسته بودم. اما با توهين هايي که در آن بيانيه شد، آنها قصد داشتند من را مقابل هواداران قرار دهند. وي ادامه داد: شايد بعد از آن بيانيه هر بازيکن ديگري که مورد خطاب قرار مي‌گرفت خيلي زود از تيم جدا مي‌شد، اما من به خاطر هواداران دو هفته‌ منتظر ماندم. اما از آن طرف پالس مثبتي نيامد. اگر مي‌ماندم با غرور خدشه دار شده خودم مواجه مي‌شدم و اين چيزي نبود که بتوانم تحملش کنم.
سرمربي تيم ملي در برزيل
کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي ايران که صعودش به جام جهاني 2014 برزيل قطعي شده است در سفري به کشور برزيل از امکانات تمريني اين کشور و باشگاه اتلتيکو پاراننسه ديدن کرد. کي روش در اين سفر همچنين ديداري را نيز با آنتونيو لوپس دوست قديمي خود داشت که در تيم آتلتيکو پاراننسه به عنوان مربي مشغول به کار است.
تست پزشکي بازيکن خارجي پرسپوليس
سپانوويچ بازيکن خارجي پرسپوليس که مورد تائيد کادرفني قرار گرفته است، ديروز به دليل انجام تست‌هاي پزشکي در تمرين صبح سرخپوشان غايب بود.
سفر حيدري به قطر
خسرو حيدري مدافع هافبک استقلال در پاسخ به اين سوال که سرانجام فصل بعد در چه تيمي توپ خواهد زد، گفت: من در جلسه‌اي به آقاي فتح‌الله‌زاده هم گفتم که پيشنهاداتي دارم. من يک پيشنهاد خارجي از قطر دارم که مذاکرات خوبي با آنها انجام داده‌ام و به نتايج خوبي هم رسيده‌ايم. فردا شب هم براي مذاکره نهايي با اين تيم قطري به اين کشور خواهم رفت.
فنايي مربي دروازه بانان سايپا
بعد از انتخاب انگين فيرات به عنوان سرمربي تيم فوتبال سايپا البرز و عقد قرار داد با مجيد بصيرت و سعيد رجبي به عنوان مربي و ‌شنر آکاي به عنوان مربي بدنساز، قرارداد داوود فنايي نيز به عنوان مربي دروازه بانها به امضا مسئولين باشگاه سايپا رسيد تا کادر مربيگري اين تيم در آستانه شروع رقابتهاي ليگ برتر فوتبال کشور کامل شود.
سوکاي از ليست سپاهان خارج شد
جواهير سوکاي بخاطر پاره‌گي رباط صليبي از ليست بازيکنان تيم فوتبال سپاهان خارج و يک بازيکن خارجي ديگر جايگزين وي خواهد شد.
نام بازيکنان مازاد ذوب آهن امروز اعلام مي شود
سرمربي تيم فوتبال ذوب‌آهن امروز فهرست بازيکنان مازاد و دستياران خود را به مسئولان اين باشگاه اعلام مي‌کند. بوناچيچ همچنين چند بازيکن جديد را در نظر دارد که نام آنها را نيز فردا به مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن ارائه مي‌دهد.
انتقاد رويانيان از مطرح شدن مباحث انحرافي
رويانيان مدير عامل باشگاه پرسپوليس گفت: برخي‌ها باز هم مانند فصل گذشته با پرداخت به سناريوي بنز و پورشه دنبال جريان انحرافي هستند.
نخستين تمرين استقلال در اوکراين
اولين تمرين تيم فوتبال استقلال در کشور اوکراين روز جمعه در کيف برگزار شد.
برگزاري جام جهاني در آرژانتين و اروگوئه
فدراسيون بين المللي فوتبال، فيفا، در نظر دارد ميزباني جام جهاني 2030 را به مناسبت يکصدمين سال برگزاري اين رقابتها به دو کشور اروگوئه و آرژانتين بسپارد.
دستگيري گاسکوئين در ايستگاه قطار
گاسکوئين 46 ساله که در چند ماه گذشته در يک مرکز بازپروري در آمريکا بستري بود، به دليل درگيري و کتک زدن زن سابقش در ايستگاه قطار دستگير شد. به نوشته روزنامه‌ "ميرور" گاسکوئين که حالت طبيعي نداشت به ماموران پليس هم حمله و ضرباتي را به يک مامور پليس وارد کرد. گازا پيش‌تر از عزم خود براي ترک مصرف مشروبات الکلي سخن گفته بود.

 


*چهارمين دوره بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا از هشتم تا پانزدهم تير ماه در اينچئون کره جنوبي برگزار شد، در اين دوره ايران با 82 ورزشکار در 9 رشته شنا، فوتسال مردان و بانوان، کبدي مردان و بانوان، موي تاي، کوراش، شطرنج و بولينگ و بيليارد حاضر شده بود که با کسب سه مدال طلا، شش نفره و دو برنز عنوان ششم بازي‌ها را به خود اختصاص داد.البته ايران در دوره قبل که سال 2009 به ميزباني ويتنام برگزار شد، در رده پنجم بازي‌ها قرار گرفت.
*بهرام افشارزاده دبير کل کميته ملي المپيک از عملکرد تيمهاي بيليارد، بولينگ و شطرنج در مسابقات داخل سالن آسيايي اعلام نارضايتي کرد.
*در پايان رقابت‌هاي کوراش چهارمين دوره بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا، سعيد خسروي نژاد در وزن 90+ کيلوگرم در مرحله نيمه نهايي مقابل نماينده ژاپن مغلوب شد و از راهيابي به فينال باز ماند و به نشان برنز بسنده کرد.
*تيم ملي فوتسال ايران در فينال رقابت‌هاي داخل سالن آسيايي کره جنوبي صبح ديروز به مصاف ژاپن رفت که اين ديدار با نتيجه‌ پنج بر دو به نفع شاگردان خسوس به پايان رسيد تا فوتسال ايران براي چهارمين بار پياپي به مقام قهرماني اين بازي‌ها دست يابد.
* بعد از اتمام مسابقات فوتسال مردان بازيهاي داخل سالن آسيا، حسين طيبي با 11 گل زده به عنوان آقاي گلي دست يافت. او همچنين با نظر کارشناسان به عنوان بهترين بازيکن انتخاب شد.
*تيم ملي شطرنج ايران در بازي‌هاي داخل سالن آسيا و در بخش انفرادي نتيجه‌ قابل قبولي به دست نياورد و تنها اميدش به نتيجه‌ گرفتن در بخش تيمي بود، اما انجام يک عمل اشتباه و البته غير قابل اغماض باعث شد تنها شانسي که براي کسب مدال در بخش تيمي داشت را نيز دست بدهد.به طوري که در رقابت‌هاي بخش برق آسا، ملي‌پوشاني که پشت ميز بازي نشستند با نفراتي که نامشان در استارت ليست بازي وجود داشت متفاوت بود. همين موضوع باعث شد با وجود پيروزي سه بر يک مقابل ازبکستان، ازبک‌ها به اين تفاوت نفرات اعتراض کنند و در نهايت تيم ملي ايران بازنده اعلام شود و نتواند به مرحله بعد راه يابد.اين شرايط در حالي رخ مي‌دهد که رئيس فدراسيون شطرنج در روزهاي اخير درگير حاشيه‌هاي زيادي از جمله مسائل مديريتي باشگاه پرسپوليس بود.

 


تيم واليبال نوجوانان ايران با پيروزي برابر آرژانتين به مرحله نيمه نهايي سيزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان صعود کرد.
مرحله يک چهارم نهايي سيزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان بامداد امروز شنبه در شهر تيخوانا مکزيک با برگزاري 4 ديدار به پايان رسيد که در يکي از اين ديدارها تيم نوجوانان ايران موفق شد با پيروزي 3 بر يک برابر آرژانتين به مرحله نيمه‌نهايي صعود کرده و به جمع 4 تيم برتر اين جام را پيدا کند. شاگردان ايرج مظفري امروز براي فيناليست شدن يکبار ديگر برابر روسيه قرار مي‌گيرند.

 


با وجود اين که حميد سجادي،‌ معاون وزير ورزش و جوانان اعلام کرده است که مجمع انتخابات فدراسيون کشتي دوشنبه (17 تير) برگزار خواهد شد، فدراسيون کشتي با ارسال نامه‌اي به روساي هيات‌هاي کشتي استان‌ها و اعضاي مجمع اعلام کرده است که وزير ورزش و جوانان با به تعويق افتادن تاريخ برگزاري مجمع موافقت کرده است.
اين نامه با نام حجت الله خطيب و امضاي حسن رنگرز براي هيات‌هاي کشتي استان‌ها ارسال شده است و جالب اينجاست که به جاي نام بردن از روساي هيات‌ها، از عنوان اعضاي محترم مجمع عمومي فدراسيون کشتي از آنها ياد شده است. چند رئيس هيات کشتي استانها دريافت اين نامه از فدراسيون کشتي را تائيد کرده‌اند. اين اقدام فدراسيون کشتي در جهت برگزار نشدن مجمع کشتي در حالي صورت مي‌گيرد که حميد سجادي معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است که انتخابات کشتي دوشنبه انجام مي‌شود. متن نامه فدراسيون کشتي به هيات هاي استانها به اين شرح است:
اعضاي محترم مجمع عمومي فدراسيون کشتي
با سلام
احتراما، ضمن تشکر و سپاس از حسن توجه جنابعالي نسبت به دغدغه برگزاري مجمع عمومي در اين برهه از زمان و مناسب نبودن شرايط زمان برگزاري اين مجمع به اطلاع مي‌رساند جناب آقاي دکتر عباسي وزير محترم ورزش و جوانان ضمن ارج نهادن به درخواست‌هاي اعضاي مجمع و رفع دغدغه‌هاي موجود با به تعويق افتادن تاريخ برگزاري مجمع موافقت فرموده‌اند مراتب جهت اطلاع اعلام مي‌گردد.
حجت‌الله خطيب- سرپرست فدراسيون کشتي

 


تيم ملي بسکتبال ايران در نخستين گام از رقابت‌هاي جام ويليام جونز به مصاف اردن رفت و با نتيجه 64 بر 57 به پيروزي رسيد.
شاگردان بچيروويچ که خود را براي بيست و هفتمين دوره مسابقات قهرماني آسيا آماده مي کنند در کوارتر‌هاي اول و دوم 17 بر 11 و 18 بر 17 به پيروزي رسيدند اما در کوارتر سوم 24 بر 15 تن به شکست دادند. کوارتر پاياني مسابقه نيز براي ايران بود و بسکتباليست هاي ايراني در اين کوارتر 14 بر 8 گربه سياه خود را مغلوب کردند و نخستين گام در ويليام جونز را محکم برداشتند.ايران امروز استراحت مي کند و فردا به مصاف تيم دوم چين تايپه مي‌رود.

 


سه مربي و يک کشتي گير ديگر به مرحله اول اردوي تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان براي شرکت در رقابتهاي جهاني مجارستان دعوت شدند.
اين اردو روزهاي 18 تا 28 تيرماه در خانه کشتي تهران برگزار مي شود، که محمود اسماعيل پور از مازندران، عليرضا لرستاني از تهران و امير توکليان از خراسان رضوي به‌ عنوان مربي به اين اردو دعوت شدند. همچنين صادق گودرزي آزادکار وزن 74 کيلوگرم پيرو اعلام نامبرده مبني بر حضور داوطلبانه در تمرينات تيم ملي به جمع اردونشينان اضافه شد.

 


تيم بسکتبال جوانان ايران با کسب پيروزي برابر آرژانتين در رده يازدهم جهان قرار گرفت.
تيم بسکتبال جوانان ايران در ديدار برابر آرژانتين براي دومين بار اين تيم آمريکاي جنوبي را شکست داد و در مکان يازدهم مسابقات جوانان جهان در کشور چک قرار گرفت.جوانان بسکتباليست که براي کسب رده يازدهم جهان به مصاف آرژانتين رفته بودند، 79 – 68 اين تيم را شکست دادند . جوانان ايران کوارتر نخست را 20 – 12 به سود خود به پايان رساندند و با کسب پيروزي 19 بر 14 در کوارتر دوم، نيمه نخست را با برد پشت سر گذاشتند.شاگردان حاتمي در کوارتر سوم نيز برتر از حريف خود بودند و 26 بر 19 آرژانتين را مغلوب کردند. در حالي که برد ملي‌پوشان برابر آرژانتين قطعي شده بود، حريف در انديشه کم کردن فاصله بود، اما با اين که کوارتر چهارم را 23 بر 14 به سود خود به پايان رساند، در نهايت 79 بر 68 مغلوب ايران شد. تيم ايران که به عنوان تيم سوم گروه "B" به جمع 12 تيم برتر جهان رسيده بود، نتوانست به مرحله يک چهارم نهايي صعود کند و پس از شکست برابر برزيل و پيروزي بر آرژانتين يازدهم شد.

 


*تيم هاي ملي کاراته بزرگسالان ايران و ماکائو در رقابتي چهارجانبه که تيم هاي منتخب گيلان و تهران نيز در آن حضور دارند، به مصاف هم مي روند.
*نشست هيات اجرايي کميته ملي المپيک براي بررسي اتفاقات اخير اين کميته به‌ويژه مسائل مطرح شده از سوي محمود خسروي‌وفا، عضو هيات اجرايي صبح سه‌شنبه در محل اين کميته برگزار مي‌شود.

 


نفر اول تنيس روي ميز ايران با شکست مقابل حريف چيني از رسيدن به جمع هشت بازيکن برتر آسيا بازماند.
تنها نماينده تنيس روي ميز ايران در بخش انفرادي بيست و يکمين دوره مسابقات قهرماني آسيا ديروز در يک شانزدهم نهايي با پيروزي چهار بر دو بر کيم دونگ يون کره‌اي (رنکينگ 156) موفق شد راهي يک هشتم نهايي شود. وي در مرحله بعد مقابل يان آن با رنکينگ 10 جهان از چين قرار گرفت و با شکست چهار بر دو از رسيدن به جمع هشت بازيکن برتر جهان بازماند.

 


وضعيت فدراسيون تيراندازي با کمان ايران در فدراسيون جهاني دوباره به حالت تعليق درآمد.
وضعيت فدراسيون تيراندازي با کمان ايران در سايت فدارسيون جهاني در حالي دوباره به حالت قرمز رنگ درآمده و معلق شد که محمدعلي شجاعي، رئيس اين فدراسيون ديروز در برنامه زنده تلويزيوني هر روز با ورزش شبکه خبر از رفع تعليق کامل اين فدراسيون در تمام زمينه‌ها خبر داده بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10