(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 17 تـیـر 1392 - شماره 20536

فراخوان مشمولان دیپلم و زیر دیپلم
فرمانده انتظامی استان زنجان خبرداد
کاهش 20 تا 30 درصدی جرایم در ماه مبارک رمضان
طرح زوج و فرد در ماه رمضان تغییر نمی‌کند
احمدی مقدم خبر داد
استفاده از جوانان علاقه‌مند در کارهای انتظامی و امدادی پلیس
محدودیت ترافیکی 10 ساعته در کمربندی علی‌آباد کتول
با ابلاغ قانونی رئیس‌جمهور
مرخصی زایمان 9 ماه شد
هوا گرم و گرد و خاکی می‌شود
امسال انجام می‌شود
سوادآموزی 90 هزار مددجوی کمیته امداد
در یک ماه و نیم اخیر 65 نفر در آب‌های مازندران غرق شدند
اسامی مراکز اهدای خون در ماه مبارک
با همکاری داروسازان شیر بزهای تراریخته وارد سبد دارویی می شود
طرح جمع‌آوری سد معبر در خیابان دماوند
آتش‌سوزی در کارگاه ابر و اسفنج
آب‌تنی در لجن‌های چینی
تماشاگران سر داور را بریدند!
انفجار قطار حامل سوخت
9 انفجار در معبد بوداییان
سانحه در فرودگاه سان‌فرانسیسکو
   


مشمولان دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ 19 تیر ماه سال جاری برای اعزام به خدمت فراخوانده شدند.
سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ضمن فراخوان مشمولان غایب و غیرغایب متولد 1355 تا پایان تیر ماه 1374 برای انجام خدمت دوره ضرورت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان دیپلم و زیر دیپلم سال‌های یاد شده که برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم تیرماه سال 1392 دریافت کرده‌اند، باید در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده،‌حضور یابند.مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیرغایب یاد شده که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ تیر ماه سال 1392 هستند، باید رأس ساعت 6 صبح چهارشنبه 19 تیر ماه 1392 به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حاضر شوند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.مشمولان ساکن سایر استان‌های کشور مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیرغایب یاد شده که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ تیر ماه سال 1392 هستند باید رأس ساعت هفت صبح چهارشنبه 19 تیر ماه امسال به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.براساس این گزارش، عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود. آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش، نشده‌اند، می‌توانند به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام و براساس اطلاعات درج شده در آن اقدام کنند.

 


زنجان- خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامی استان زنجان از کاهش 20 تا 30 درصدی جرایم در ماه مبارک رمضان خبر داد.
سرهنگ «علیرضا صالحی» در نشست خبری با خبرنگاران افزود: توجه به مسائل دینی مانع از گرایش افراد به سمت بحران هویتی خواهد بود زیرا کسانی که دارای پایه‌های مذهبی و دینی محکمی هستند از آرامش بیشتری برخوردارند.وی اضافه کرد: در این ماه که ماه خداست می‌توان با قناعت و توکل بر خداوند از وقوع بسیاری از جرایم جلوگیری کرد.صالحی با اشاره به اینکه پلیس با روزه‌خواران در ماه رمضان برخورد جدی می‌کند، اظهار داشت: در این راستا افرادی هم که تظاهر به روزه‌خواری کنند دستگیر شده و پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی فرستاده می‌شود.وی از ممنوع بودن فعالیت اغذیه‌فروشان و صنف‌هایی که در بخش تغذیه کار می‌کنند در طول روز از اذان صبح تا افطار در ماه رمضان خبر داد و افزود: طی این یک ماه این صنف‌ها حق پذیرایی از مردم را ندارند و پذیرایی از مسافران هم برعهده واحدهای پذیرایی بین راهی است.

 


معاون آموزشی و فرهنگ و ترافیک راهور تهران بزرگ از عدم کاهش ساعت اجرای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
سرهنگ جهانی در تشریح خبر فوق گفت: طرح ترافیک و طرح زوج و فرد بدون هیچ‌گونه تغییری کماکان در ایام ماه رمضان اجرا می‌شود.
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به آن که زمان اذان ساعتی بعد از اتمام ساعت طرح زوج و فرد و طرح ترافیک است، شهروندان می‌توانند بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای به مقصد خود برسند که در همین راستا ساعت اجرای طرح زوج و فرد و طرح ترافیک به هیچ عنوان کاهش نمی‌یابد.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: قصد داریم با آموزش جوانان علاقه‌مند در باشگاه هوایی پلیس در کارهای انتظامی و امدادی از ظرفیت افتخاری این افراد استفاده کنیم.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، دیروز صبح در مراسم افتتاح باشگاه هوانوردی براق اعلام کرد: ورزش‌های هوایی در نیروهای مسلح نمایانگر فتح حرفه‌ای در این نیروها است که برای ارتقاء سطح سازمان حائز اهمیت می‌باشد.
وی تصریح کرد: کاربرد ورزش‌های هوایی بسیار کم است و در شرایط خاص شاید تنها در تخلیه بار از آن استفاده شود و این در حالی است که در مناطق ناامن، انتقال نیرو از طریق چتر ممکن نیست و معمولاً در مناطق کم‌ریسک از این نوع مهارت استفاده می‌شود و وجود این نوع مهارت در نیروهای نظامی قله‌ای است برای حرفه‌ای بودن و نشان‌دهنده سطح حرفه‌ای است و نشان می‌دهد که یگان‌های نظامی از مرحله بالایی برخوردار هستند و زیرساخت‌های آماده‌ای در این خصوص دارند.
سردار احمدی مقدم در ادامه افزود: در نیروی انتظامی واحد دیگری مانند رهایی گروگان داریم که حتی در کشورهای بزرگ هم با همه تبلیغاتی که می‌کنند و نمایش‌هایی که می‌دهند در میدان عمل در این خصوص شرایط خوبی ندارند.
وی در ادامه افزود: واحدهای دیگری مانند پرورش سگ موادیاب در نیروی انتظامی برپا گردیده که کار بسیار بزرگی است و برخلاف ظاهر ساده‌ای که دارد کار پرورش این سگ‌ها بسیار مهم است که در حال حاضر سگ‌های پرورش یافته در کشور ما حدود 45 تن مواد مخدر در عملیات‌های مربوطه کشف کرده است که معادل با کشفیات چند سال برخی کشورها است.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: ما در هواناجا جزو رتبه‌های برتر جهان هستیم و نیروی انتظامی پرواز در شرایط سخت و شرایط تاریکی شب را به راحتی انجام می‌دهد که همه اینها جلوه‌هایی از حرفه‌گرایی یک سازمان است.
وی در خصوص اهمیت به ورزش‌های هوایی گفت: این ورزش در نیروهای مسلح امری بدیعی بوده و ما به دنبال عمومیت بخشی و استفاده از استعدادهای جوانان در این حوزه هستیم.
سردار احمدی مقدم افزود: این ورزش ورزش گرانی است و برای حفظ مهارت‌های خودمان در این ورزش و همچنین ارتباط پلیس با جامعه مخصوصاً جوانانی که علاقه‌مند به ریسک‌پذیری هستند این باشگاه افتتاح گردیده است.
به گزارش فارس، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری در این باشگاه گفت: قصد داریم با آموزش جوانان علاقه‌مند در کارهای انتظامی و امدادی پلیس از ظرفیت افتخاری پلیس در میان جوانان زبده و علاقه‌مند به این رشته استفاده کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا زنان نیز می‌توانند از این باشگاه استفاده کنند، گفت: در حال حاضر این باشگاه با مردان آغاز به کار کرده، مربی زن نیز نداریم،‌اما مانعی برای حضور زنان در این باشگاه وجود ندارد و به نظرم این ورزش منافاتی با حفظ عفاف ندارد، هر چند که ما در گام اول با آموزش مردان شروع کرده‌ایم.
فرمانده ناجا با بیان اینکه استعدادهای زیادی در بین کارکنان و سربازان نیروی انتظامی ممکن است وجود داشته باشد، اما پرورش و شناسایی نشده‌اند، گفت: راه‌اندازی این گونه باشگاه‌ها می‌تواند به استعدادیابی نیز کمک کند.

 


رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان از محدودیت ترافیکی در محور کمربندی علی‌آباد کتول خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، علیرضا قدمی رئيس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: به دلیل نصب و مونتاژ تیرهای فلزی در تقاطع «ایمر» واقع در محور کمربندی علی‌آباد کتول، محدودیت‌های ترافیکی در این محور در نظر گرفته شده است.وی زمان اجرای این محدودیت ترافیکی را پانزدهم لغایت 31 تیر اعلام کرد و گفت: این محدودیت از ساعت هشت صبح همه روزه آغاز و تا 18 بعدازظهر ادامه خواهد داشت.
رئيس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به حجم بالای تردد خصوصاً در روزهای باقیمانده تا آغاز ماه مبارک رمضان از رانندگان وسائط نقلیه خواست هنگام تردد در این محورها حتماً جوانب احتیاط را در نظر گرفته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

 


با ابلاغ قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت خانواده از سوی رئیس‌جمهور، مرخصی زایمان مادران به 9 ماه افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
بر اساس ماده واحده این قانون، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون تمامی محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب 26 اردیبهشت‌ماه سال 1372 و اصلاحات آن و سایر قوانین که بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنها ایجاد شده است، لغو می‌شود.
دولت می‌تواند هر پنج سال یک بار، با توجه به نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس، ترکیب جمعیتی و شاخص‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و با رعایت شاخص‌های مندرج در قوانین برنامه پنج ساله با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی برای برقراری امتیازات یا ایجاد محدودیت‌ها بر اساس تعداد فرزندان اقدام کند.
همچنین به دولت اجازه داده می‌شود، مرخصی زایمان مادران را به 9 ماه افزایش دهد و همسر آنها نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار شوند.

 


در حالی که معاون سازمان محیط‌زیست از کاهش 30 درصدی گرد و خاک در امسال خبر داده، خبرهای هواشناسی گرد و خاک در 8 استان کشور طی 3 روز آینده را پیش‌بینی می‌کنند.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بروز گرد و خاک و کاهش دید افقی در 8 استان کشور طی 3 روز آینده خبر داد.
عبدالرضا امیداوار شهری افزود: طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی، در این مدت در مناطقی از شرق کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور نیز وقوع پدیده باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال سیستان‌وبلوچستان و جنوب خراسان‌جنوبی نیز باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.
امیدوار اظهار داشت: در 3 روز آینده در استان‌های ایلام، خوزستان، جنوب استان کرمانشاه و سپس خلیج‌فارس نیز باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: طی این مدت در برخی نقاط قم، جنوب سمنان و شمال اصفهان نیز باد و گرد و خاک می‌تواند کیفیت هوا در این مناطق را کاهش دهد.
امیدوار یادآور شد: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد است. حداکثر دما با دو درجه افزایش نسبت به روز شنبه معادل 39 درجه سانتیگراد و حداقل دما هم برابر 26 درجه سانتیگراد خواهد بود.

 


معاون فرهنگی کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است 90 هزار نفر از مددجویان این نهاد در سال جاری از نعمت سواد برخوردار شوند.
اکبر میرشکار اظهار داشت: 18 هزار و 600 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد با همکاری نهضت سوادآموزی در سال 91 با سواد شده‌اند.
میرشکار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یک میلیون و یکصدهزار نفر از جوانان از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند، افزود: یک هزار و 400 نفر از افراد تحت حمایت دارای استعدادهای ویژه بوده و تعدادی از آنان عضو بنیاد ملی نخبگان هستند و تعدادی دیگر نیز با پیگری‌های لازم باید عضو این بنیاد شوند.
وی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین یک میلیون و 500 هزار تومان برای هر نفر نخبه هزینه می‌شود گفت: در مواردی برای حل مشکل این افراد کمک هفت میلیون تومانی و برای ثبت و صنعتی کردن اختراع این افراد و بازاریابی و استخدام و عضویت آنان در هیئت‌های علمی دانشگاهها رایزنی شده است.
معاون فرهنگی کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) تصریح کرد: تاکنون بیش از 300 هزار نفر از دانشجویان تحت حمایت دانش‌آموخته شده و توانسته‌اند در سطوح مختلف نظام خدمت کنند.
میرشکار در ارتباط با ثبت‌نام رایگان دانشجویان تحت حمایت در دانشگاه پیام‌نور اظهار داشت: در سال گذشته با پیگیریهای انجام شده مشکل 45 هزار دانشجوی پیام‌نور در این زمینه برطرف شد و طبق رایزنی‌های انجام شده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقرر شد قبل از آغاز سال تحصیلی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرهنگی کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) با بیان اینکه سال گذشت پنج هزار و 200 نفر از «دوشیزگان در آستانه ازدواج» به اردوهای فرهنگی این نهاد اعزام شدند، خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده این تعداد به دو برابر یعنی 10 هزار نفر افزایش یابد.
میرشکار از آموزشهای ازدواج برای 95 هزار نفر در سال گذشته خبر داد و افزود: هر زوج از36 ساعت آموزش خانواده و ازدواج بهره‌مند شده‌اند.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از فوت 65 نفر بر اثر غرق‌شدگی از اول خرداد تا 14 تیر ماه امسال در این استان خبر داد.
دکتر «علی عباسی» در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: شهرستان‌های نور با 12 مورد، محمود‌آباد با 14 مورد و بابلسر و ساری هر کدام با 9 مورد بیشترین آمار غرق‌شدگی را داشتند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران بیشترین سنین غرق‌شدگان را به ترتیب بین 21 الی 30 سال با 31 مورد، 11 الی 20 سال با 15 مورد و پس از آن 31 الی 40 سال با 10 مورد اعلام کرد.
عباسی گفت: از این تعداد 56 نفر بومی معادل 86 درصد و مابقی غیربومی هستند.

 


سازمان انتقال خون استان تهران آدرس مراکز فعال خونگیری در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.
بنابر اطلاعیه این سازمان آدرس و زمان فعالیت مراکز فوق به شرح زیر می‌باشد:
1- پایگاه مرکزی اهدای خون (همه روزه و جمعه‌ها)
خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، بالاتر از تقاطع طالقانی، شماره 99
تلفن: 88959093-5 ساعت کار: 8 الی 21:00
2- واحد اهدای خون پیروزی (شهید اسدی آذر) (فقط روزهای فرد)
خیابان پیروزی، بین خیابان اول و دوم نیروی هوایی، پلاک 271
تلفن: 77479378 ساعت کار: 9 الی 17:30
3- واحد اهدای خون صادقیه
ضلع شمال‌غربی فلکه دوم صادقیه، جنب آموزشگاه دخترانه بعثت
تلفن: 44061212 ساعت کار: 8 الی 20:00
4- واحد اهدای خون نارمک (همه روزه و جمعه‌ها)
بزرگراه رسالت، بین میدان رسالت و چهارراه سرسبز، نبش خیابان 49
تلفن: 77805570 ساعت کار: 8 الی 20:00
5- واحد اهدای خون آزادی (همه روزه و جمعه‌ها)
میدان آزادی، داخل پارک المهدی(عج)، جنب ساختمان شهر کتاب
تلفن: 66055009 ساعت کار:‌8 الی 20:00
6- واحد اهدای خون نازی‌آباد (فقط روزهای زوج)
بازار دوم نازی‌آباد، کوچه نیکومرام، طبقه اول پاساژ الزهرا
تلفن:‌55081301 ساعت کار: 9 الی 17:30
7- واحد اهدای خون شهدای چیذر (فقط روزهای فرد)
خیابان حکمت، چیذر، میدان ندا
تلفن: 22674535 ساعت کار: 9 الی 17:30
8- واحد اهدای خون بیمارستان میلاد
بیمارستان میلاد ورودی 3 طبقه همکف، جنب آزمایشگاه تلفن: 82032169 ساعت کار: 8:30 الی 17:00
9- واحد اهدای خون متروی شهرری (همه روزه و جمعه‌ها)
ضلع شمالی متروی شهرری
تلفن: 55905515 ساعت کار: 8 الی 20:00
10- واحد اهدای خون متروی امام خمینی(ره)
میدان امام خمینی(ره)، ابتدای باب همایون
تلفن: 33991010 ساعت کار: 8 الی 20:00
11- واحد اهدای خون ورامین
کمربندی شهید بهشتی، خیابان مجتمع ادارات، خیابان امیرکبیر، کوچه خیام
تلفن: 36245377 ساعت کار: 8 الی 15
12- واحد اهدای خون رباط کریم (فقط روزهای فرد)
رباط کریم، بلوار مصلی، ضلع جنوب غربی میدان معلم، روبروی مرکز پیش‌دانشگاهی دارالعلم تلفن: 56412055 ساعت کار: 8:30 الی 15
13- واحد اهدای خون شهدای افسریه
بزرگراه بسیج، نرسیده به 20 متری افسریه، نبش کوچه 28 (شهید میراسماعیلی)
تلفن: 33659888 ساعت کار: 8 الی 20:00
14- واحد اهدای خون قدس (فقط روزهای زوج)
شهرستان قدس، خ 45 متری انقلاب، بوستان آزادگان، نبش خ صنعت 2
تلفن: 46833020 ساعت کار: 8:30 الی 15
15- واحد اهدای خون شهدای شهریار
شهرستان شهریار، خیابان انقلاب، روبروی امامزاده اسماعیل(ع)
تلفن: 65263000 ساعت کار: 8:30 الی 15
16- واحد اهدای خون شهید باقری (فقط روزهای زوج)
میدان خراسان، خیابان خاوران، خیابان شهید قنطار، پلاک 21
تلفن 33437006 ساعت کار: 9 الی 17:30
17- واحد اهدای خون ابوذر
خیابان ابوذر بعد از بیمارستان ضیائیان روبروی بازار میوه گلسار
تلفن: 55131309 ساعت کار: 9 الی 17:30
18- واحد اهدای خون شهدای تجریش (فقط روزهای زوج)
میدان تجریش، ابتدای خیابان دربند، جنب بیمارستان شهدا تلفن: 22735001 ساعت کار: 9 الی 17:30

 


رئیس پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان گفت: شیر بزهای متولد شده به روش شبیه‌سازی دارای فاکتورهای درمانی است که می‌توانیم با همکاری داروسازان آن را وارد سبد دارویی کشور کنیم.
محمدحسین نصراصفهانی در هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی با بیان اینکه پژوهشگران ایرانی رویان موفق به تولید پروتئین فاکتور 9 در شیر بزهای تراریخته شده‌اند، افزود: نسل دوم و سوم بزهای تراریخته نیز در رویان متولد شده‌اند که این پروتئین‌ها در شیر آنها وجود دارد و برای استخراج و تولید دارو از شیر این حیوانات نیازمند یاری شرکت‌های داروسازی هستیم.
وی توضیح داد: دلیل انتخاب بز برای این پروژه این است که این حیوان دوره باروری کوتاهی دارد و میزان تولید شیر و پروتئین آن بالا است؛ همچنین این حیوان می‌تواند چند قلوزایی داشته باشد که ایجاد یک گله و تولید انبوه پروتئین از آنها را راحت‌تر می‌کند.
رئیس پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان گفت: محققان این پژوهشکده به روشی برای تولید حیوانات تراریخته دست یافته‌اند که سرعت فرآیند انجام کار در آن، 100 برابر روش‌های ابتدایی شبیه‌سازی شناخته شده در دنیا است.
نصر اصفهانی با بیان اینکه این روش اکنون به نام رویان در دنیا شناخته می‌شود، افزود: پیش از این محققان این پژوهشکده توانسته بودند سرعت شبیه سازی را به کمک محققانی از استرالیا و نیوزلند به 10 برابر روش‌های عادی افزایش دهند؛ در حالی که در این روش جدید که مختص این پژ‌وهشکده است، حتی می‌توان ظرف مدت 10 دقیقه هسته تعداد زیادی تخمک را برای شبیه‌سازی از حیوان اولیه خارج کرد.
رئیس پژوهشکده زیست‌فناوری جانوری رویان ادامه داد: در میان روش‌های مختلف موجود در دنیا روش شبیه سازی (کلونینگ) یکی از بهترین روش‌ها برای تولید سلول‌تراریخته است که با استفاده از آن می‌توان مهندسی ژنتیک را به صورت صددرصد اجرایی کرد.
به گفته نصر اصفهانی بسیاری از روش‌ها برای تولید حیوانات نوترکیب به صورت صددرصد پاسخگو نیستند، چنانکه انتقال ژن به هسته سلول در حیوانات مزرعه مانند بز و گاو به دلیل رنگدانه‌های آنها امکان‌پذیر نیست و تنها در موش پاسخگو است.
وی در ادامه موفقیت‌های محققان ایرانی در زمینه سلول‌های بنیادی انسانی را یادآور شد و افزود: با این حال در زمینه تولید سلول بنیادی حیوانات مزرعه موفقیتی به دست نیامده و تنها در مورد موش این اتفاق افتاده است.
نصر اصفهانی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک محققان ایرانی بتوانند در این زمینه نیز به موفقیت‌هایی دست یابند.

 


معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8 از اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری سد معبر در خیابان دماوند حد فاصل سه راه تهرانپارس و محله مدائن خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 8، حمیدرضا فرخی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه خیابان دماوند به دلیل وجود ایستگاه‌های اتوبوس تندرو و ترمینال‌شرق یکی از پر ترددترین معابر سطح شهر است، طرح ضربتی جمع‌آوری سد معبر با هدف ایجاد آرامش تردد شهروندان در این محدوده اجرا می‌شود. فرخی با اشاره به آماده‌سازی بوستان‌ها در فصل تابستان، از بازپیرایی فضای سبز بوستان‌های سطح محدوده خبر داد و افزود: کاشت گونه‌های جدید گیاهی در معابر عمومی از دیگر اقدامات معاونت امور شهری در تابستان امسال است. وی با اشاره به توسعه فضای سبز عمودی در شرق تهران اظهار داشت منطقه 8 از نظر زمین محدودیت دارد به همین دلیل باید از فضای سبز عمودی بیشتر استفاده کنیم.

 


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده در یک کارگاه تولیدی ابر و اسفنج در جنوب شرق پایتخت خبر داد.
به گفته سیدجلال ملکی خبر وقوع حریق در یک کارگاه تولیدی در ساعت 13:26 به ستاد فرماندهی اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه‌های 78، 37، 63 و 66 به همراه خودروی فوماتیک، تانکرآب و خودروی تنفسی به محل حادثه واقع در جاده خاوران قبل از پل سیمان مجتمع کارگاه عقیق اعزام شدند.
وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه که یک کارگاه 600 متری با 300 متر سوله و 300 متر حیاط بود، گفت: آتش‌نشانان مشاهده کردند که این کارگاه مملو از ابر و اسفنج کاملا شعله‌ور شده و آتش آن به یک کارگاه تولید کارت پستال نیز سرایت کرد.
آتش‌نشانان بلافاصله اقدام به مهار آتش در این کارگاه و اطفای آن کردند و هنگام حضور عوامل آتش‌نشانی در محل، 12 سیلندر 50 لیتری گاز مایع در محل وجود داشت که سه سیلندر منفجر شده بود و بقیه سیلندرها در آستانه انفجار قرار داشت که آتش‌نشانان آنها را از محل دور کردند.
ملکی با اشاره به بالا بودن خسارت در این کارگاه، اظهار کرد: خوشبختانه در این حادثه مورد مصدوم یا فوتی نداشتیم.

 


سواحل «چینگدائو» و شهرهای اطرافش جایی است که خیلی از گردشگران تابستانی چین برای سفر انتخاب می‌کنند تا تنی به آب‌های لجن گرفته آن بزنند.
لجن‌های غیرسمی سبزرنگی که به دلیل گرمای هوا به سرعت رشد می‌کنند و سطح دریا را می‌پوشانند تا مردم تا گردن درون آنها فرو بروند و ضایعات پوستی و بیماری‌های مفصلی‌شان را درمان کنند. در طب سنتی چینی گفته می‌شود لجن‌ها و جلبک‌های دریایی برای درمان آرتروز، سیاتیک، کاهش فشار خون و جوان‌سازی پوست موثر است.به گزارش مهر، با وجودی که انباشته شدن خزه‌ها و جلبک‌های دریایی در ساحل اهالی منطقه را آزار می‌دهد، اما دریای «چینگدائو» تنها دریای دنیا است که زلال بودن آن معنای از رونق افتادنش را دارد. مدتی قبل، پاکسازی دریا و دور ریختن بیش از 40 هزار تن از لجن‌های دریا، صنعت گردشگری چین را با بحران مواجه کرد. گردشگرانی که هر سال برای لجن‌درمانی به این منطقه سفر می‌کردند، با آب زلالی مواجه شدند که کسی رغبتی برای شنا کردن در آن نداشت.

 


تماشاگران برزیلی یک داور را به خاطر کشتن بازیکن تیمشان در جریان بازی سر بریدند.
به گزارش ایسنا، در جریان دیداری که چندی پیش در لیگ آماتور برزیل برگزار شد، «اوکتاویو داسیلوا» قاضی مسابقه «جوسینیر دُس سانتوس» را با کارت قرمز از بازی اخراج کرد اما این بازیکن 30 ساله حاضر به ترک زمین نشد همین موضوع باعث شد تا داور به او حمله برده و او را با ضربه‌های چاقو به قتل برساند. به دنبال این واکنش داور، تماشاگران به زمین ریختند و به داور حمله کردند و پس از کشتن وی سرش را بریدند تا به بدترین شکل از او انتقام بگیرند.پلیس برزیل به دنبال این حادثه تلخ تحقیقات خود را برای شناسایی خاطیان آغاز کرده و در حال حاضر یک نفر را متهم اعلام و او را بازداشت کرده است.

 


خروج یک قطار باری حامل نفت‌خام از ریل در ایالت «کبک» کانادا و منفجر شدن آن، دست کم یک کشته بر جای گذاشت.
بنابر اعلام مقام‌های محلی ایالت «کبک»، این قطار باری که حامل نفت‌خام بود و بدون راننده و از راه دور کنترل می‌شد در 250 کیلومتری شرق مونترال دچار حادثه شد.رسانه‌های محلی در گزارش‌های خود از ناپدید شدن 80 نفر در این حادثه خبر دادند اما پلیس «کبک» این اخبار را تایید نکرده است.سخنگوی پلیس کبک گفت: تنها کشته شدن یک تن در این حادثه تایید شده است و انتظار می‌رود که تعداد قربانیان افزایش یابد.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، در پی وقوع این حادثه 120 نیروی آتش‌نشان برای کنترل و مهار شعله‌های آتش به محل اعزام شدند.همچنین دود ناشی از این انفجار فضای اطراف را دربر گرفت و در نتیجه 2 هزار نفر از ساکنان منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.گزارش پلیس حاکی است در این حادثه 30 ساختمان ویران شده است.

 


وقوع 9 انفجار پی در پی روز یکشنبه در شهر «بودگایا» در ایالت بیهار، معابد بوداییان را در این منطقه به لرزه درآورد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، چهار انفجار در مجموعه معبد «ماهابودهی» روی داده که بر اثر آن پنج راهب بودایی مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.
زائران بودایی سراسر منطقه جنوب غرب آسیا از جمله سریلانکا، چین و ژاپن معمولا از این معبد زیارت می‌کنند.
نایار حسین‌خان رئیس پلیس منطقه مارگاد اعلام کرد که دو انفجار دیگر در صومعه «کارماپا» و یک ایستگاه اتوبوس در کنار بزرگراه روی داده و سه انفجار دیگر نیز خارج از معبد «تورگی» بوده است.
به گفته مدیر معبد ماهابودی، دو نفر از مجروحان این انفجارها از اهالی میانمار و تبت هستند. بنابر گزارش‌های رسیده پلیس یک بمب را در نزدیکی مجسمه 24 متری بودا خنثی کرده است.
براساس این گزارش، وزارت کشور هند تروریستی بودن این حملات را تایید کرده است.منابع اطلاعاتی هند احتمال می‌دهند که حملات به مقر بوداییان هند به دلیل اقداماتی است که آنان در میانمار علیه مسلمانان انجام می‌د‌هند.گفتنی است براساس اعتقاد بوداییان، «بوده‌گایا» یا گهواره بوداییسم، مکانی است که بودا مدت هفت شبانه روز زیر درختی ریاضت کشید تا به حقیقت دست یافت.

 


فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی آسیانای کره‌جنوبی در فرودگاه سان‌فرانسیسکو 2 کشته و 181 مجروح برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاری رویترز جسد 2 مسافر چینی این پرواز در حالی که به شدت سوخته بودند، در اطراف هواپیما پیدا شد.
این هواپیما که دارای 291 مسافر و 17 خدمه بود، از هنگ‌کنگ به مقصد آمریکا پرواز می‌کرد که دچار سانحه شد.
به گفته مقامات محلی حال 49 نفر از181 زخمی این حادثه که اغلب کودک هستند، وخیم گزارش شده است. بنابر گزارش‌های رسیده 61 تن از مسافران این پرواز آمریکایی، 77 نفر کره‌ای، 141 نفر چینی و یک نفر ژاپنی بودند.
گفتنی است، شرکت هواپیمایی آسیانا دومین خط هوایی بزرگ کره‌جنوبی است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10