(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 17 تـیـر 1392 - شماره 20536

حدیث دشت عشق
تداوم درخشش ملی پوشان والیبال در لیگ جهانی
ایران بازهم کوبا را به زانو درآورد
اخبار کوتاه از فوتبال
تلاش تیم والیبال نوجوانان برای رسیدن به عنوان سومی جهان
نایب قهرمانی حدادی در مرحله نهم لیگ دوومیدانی الماس
بی توجهی به نامه IOC و برگزاری انتخابات یک فدراسیون ورزشی
رئیس فدراسیون از دلایل موفقیت والیبال می‌گوید
موفقیت امروز حاصل زحمات 15 ساله است
تعویق انتخابات فدراسیون کشتی با موافقت وزیر ورزش
بی بی سی در گزارشی اذعان کرد
نفود اسلام در انگلیس، فوتبال جزیره را متحول کرده است
خواندنی از ورزش ایران
راهیابی 2 نفر از تنیس‌بازان نونهال بناب به مسابقات قهرمانی کشور
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «سیدمهدی معتمدی»
زیباترین پروانه معصوم جبهه
همزمان تحصیلاتش را در دبیرستان و حوزه ادامه داد. مدرسه علمیه امام‌صادق(ع) و عشق به معارف اهل بیت(ع) او را آماده می‌کرد تا روزبه‌روز به هدف والای خویش و آرزوی بزرگش، شهادت نزدیکتر شود. با وجود کمی سن و سال و ممانعت از اعزام، تلاش زیادی کرد تا بالاخره عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت شد.
در اولین بار اعزامش، از ناحیه سر و صورت مجروح گشت. بار دوم، رزمنده آرپی‌جی‌زن گردان امام محمدباقر(ع) از لشکر مقدس امام‌حسین(ع) بود که در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید. ده روز پیکر مطهرش در منطقه ماند تا اینکه توسط دوستانش به پشت جبهه منتقل گردید. جوان ناصح و مورد اعتمادی بود که همواره سخنان و مواعظش خیرخواهانه بود و در پشت جبهه نیز از امر به معروف و نهی از منکر و اقدام‌های مؤثر و پرثمر فروگذاری نمی‌کرد.
طلبه بسیجی شهید «سیدمهدی معتمدی»، سال1347 در اصفهان متولد شد و در 1365/11/3 در عملیات کربلای پنج (شلمچه) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم با کوبا با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید.
تیم ایران که بامداد شنبه برابر کوبا به پیروزی 3 بر 2 دست یافته بود، 24 ساعت بعد از آن برد ارزشمند، با برتری 3 بر یک مقابل کوبا به 3 امتیاز کامل این بازی دست یافت تا موفق به کسب 5 امتیاز در دو رقابت با این تیم قدرتمند دنیای والیبال شود. در حال حاضر تیم ایران با 12 امتیاز همچنان جایگاهش در رده پنجم گروه B این رقابتها را حفظ کرده و اختلاف خود با تیم‌های سوم و چهارم این گروه که به ترتیب در اختیار صربستان و آلمان قرار دارد را به یک امتیاز رساند. این چهارمین پیروزی مردان ولاسکو در مرحله گروهی رقابتهای لیگ جهانی والیبال بود. پیش از این تیم ایران برابر صربستان، ایتالیا و کوبا به پیروزی رسیده بود. والیبالیست‌های کشورمان در حالی دو پیروزی متوالی برابر کوبا کسب کرده بودند که پیش از این برابر این تیم قدرتمند موفق به کسب برد نشده بودند.
راه طولانی تا رسیدن به ایده ال
خولیو ولاسکو پس از دومین پیروزی مقابل کوبا گفت: این برد را به مردم ایران تبریک می‌گویم. بازی خوبی را انجام دادیم. تجربه‌ مناسبی بود. فکر می‌کنم که بازیکنانم هم تجربه‌ مناسبی کسب کردند. برای من اصل همین است. وی افزود: هنوز راه زیادی داریم تا به سطح ایده‌آل برسیم. طبق برنامه‌ریزی لیگ جهانی ما در گروه اول و دوم مسابقات امسال شرکت کردیم و از حضور در مسابقات سال آینده هم مطمئن هستیم. والیبال در ایران ورزش پویایی است. ایرانی‌ها لیگ خیلی خوبی در اختیار دارند و به نظرم پتانسیل حضور در بالاترین سطح والیبال جهان در ایران وجود دارد. ولاسکو درباره‌ بازی تیم ملی ایران مقابل آلمان نیز گفت: باید در ادامه‌ راه با آلمان‌ها روبه‌رو شویم که تیم بسیار فیزیکی هستند. امیدوارم بازی خوبی مقابل آنها در تهران داشته باشیم و مرحله مقدماتی لیگ را هم خوب تمام کنیم. اگرچه سفر طولانی قبل از بازی با آلمان به ایران داریم اما این هم قسمتی از رقابت‌های لیگ جهانی است. لیگ جهانی یعنی همین. سفرهای طولانی و بازی با تیم‌های مختلف در گوشه و کنار جهان. لازم به یادآوری است تیم ملی والیبال کشورمان روز جمعه از ساعت 30/21 در تالار 12 هزار نفری آزادی میزبان آلمان است.
کار بزرگ آلمان
در دیگر دیدارهای این گروه آلمان دست به کار بزرگی زد و روسیه را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد. با تکیه بر این پیروزی شانس آلمان برای صعود به مرحله بعدی این مسابقات افزایش یافت و روسیه را هم در خطر حذف شدن قرار داد. آلمان ست‌های اول، دوم و پنجم را با نتایج 25 بر 21، 25 بر 21 و 18 بر 16 به سود خود خاتمه داد اما ست‌های سوم و چهارم را با نتایج 25 بر 18 و 25 بر 23 به روسیه واگذار کرد. تیم‌ ایتالیا هم با نتیجه 3 بر 2 صربستان را شکست داد تا به صدر جدول این گروه صعود کند. در این بازی ایتالیا در ست‌های دوم، سوم و پنجم با نتایج 25 بر 22، 25 بر 22 و 19 بر 17 به برتری دست یافت و صربستان ست‌های اول و سوم را با امتیازهای 25 بر 20 و 25 بر 21 به سود خود خاتمه داد.با نتایجی که رقم خورد تیم ملی والیبال ایران به رغم درخشش فوق العاده اش در این بازی ها دیگر شانسی برای صعود ندارد. تیم ملی ما که تا حالا توانسته 9 امتیاز بگیرد ، اگر هر 3 بازی خود را هم با امتیاز کامل پشت سر بگذارد تنها به امتیاز 18 می رسد.
رده‌بندی کامل تیم‌های حاضر در گروه B در پایان هفته ششم مسابقات والیبال لیگ جهانی به این شرح است:
1- ایتالیا (9 بازی، 7 برد، 2 باخت، 19 امتیاز)
2- روسیه (10 بازی، 7 برد، 3 باخت، 19 امتیاز)
3- آلمان (8 بازی، 4 برد، 4 باخت، 14 امتیاز)
4- صربستان (9 بازی، 4 برد، 5 باخت، 13 امتیاز)
5- ایران (8 بازی، 4 برد، 4 باخت، 12 امتیاز).
6- کوبا (10 بازی، یک برد، 9 باخت، 4 امتیاز).

 


تقویم لیگ قهرمانان به سود فوتبال ایران تغییر می‌کند
تاج سرپرست سازمان لیگ برتر گفت: به احتمال زیاد تقویم برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به نفع شرایط فوتبال ایران تغییر خواهد کرد. این تغییر زمان رسمی که موجب نزدیک شدن زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا به لیگ ایران می‌شود رأی اولیه را کسب کرده و اکنون باید در هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که همان هیئت رئیسه آن محسوب می‌شود، رأی قطعی را کسب کند.در صورت تائید نهایی، لیگ قهرمانان آسیا به جای بهمن‌ماه از مهرماه آغاز خواهد شد.
کی‌روش یک هفته دیگر در ایران
کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که کی‌روش چه زمانی به ایران بازمی گردد، گفت: به احتمال فراوان او هفت، هشت روز دیگر کارش را در ایران شروع می‌کند.
انتقاد از باشگاه های لیگ برتری
رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید برخی باشگاه‌ها که این روزها میلیونی به بازیکن جدیدشان پول نقد می‌دهند، از پرداخت بدهی‌هایشان فراری‌اند.
خسرو در استقلال ماند
خسرو حیدری بازیکن استقلال که مدتی بود با پیشنهاداتی از قطر و دیگر کشورهای خاورمیانه روبرو بود، قراردادش را به مدت یک سال دیگر با استقلال تمدید کرد تا این بازیکن ملی‌پوش فصل بعد هم آبی‌پوشان را همراهی کند.
اطلاع بازیکنان سپاهان از رقم های قرارداد
مدیرعامل باشگاه سپاهان با انتقاد از رفتار برخی از مدیران باشگاه‌ها گفت: افتخار می‌کنم که با هر بازیکنی قرارداد می‌بندم، به او می‌گویم که با دیگران با چه مبلغی قرارداد بسته‌ام و همه‌شان اختیار دارند مبالغ‌شان را فاش کنند.
عمل جراحی مظلومی
غلامحسین مظلومی، پیشکسوت باشگاه استقلال صبح امروز در بیمارستان بهمن بستری می‌شود. او قرار است سه‌شنبه زیر تیغ جراحی برود تا روی معده وی عمل جراحی انجام گیرد.
قهرمانی در تورنمنت بلاروس
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی مقابل اوکراین قهرمان تورنمنت بلاروس شد.
بازیکنان استقلال تماشاگر شدند
بازیکنان و کادر فنی استقلال دیشب دیدار دو تیم دیناموکیف و اسپارتاک مسکو را از نزدیک تماشا کردند.
انتقادات جلالی از همکار سابقش
جلالی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز می‌گوید بیش از 10 نفر به او گفته بودند جلال چراغپور با او در تیم تراکتور نمی‌ماند ولی باز هم وی را به عنوان مربی به تبریز برده بود. جلالی همچنین می‌گوید من باید از چراغپور گلایه داشته باشم.
نامه نگاری وینگادا
نلو وینگادا مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس در نامه‌ای از مدیرعامل این باشگاه به خاطر تلاشش برای حل مشکل وی تشکر کرد.
مصاف تیم ملی با تیم های بزرگ دنیا
آیت اللهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود مشکلی برای برگزاری بازی‌های دوستانه بزرگ نداریم.
80 هزار شاخه گل برای معرفی پیراهن
بوروسیادورتموند در اقدامی جالب برای معرفی پیراهن‌های فصل بعد خود از 80 هزار گل زردرنگ در کنار ورزشگاه خانگی‌اش استفاده کرد.
جدایی استانکوویچ از اینتر
دژان استانکوویچ پس از توافق با سران اینتر از جمع نراتزوری‌ جدا شد.
تمجید نیمار توسط مسی
مسی مهاجم آبی‌ - اناری‌ها به تمجید از نیمار پرداخت و او را ثروت خوبی برای بارسلونا دانست.

 


تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از راه‌یابی به دیدار پایانی رقابت‌های قهرمانی جهان بازماند.
ملی‌پوشان نوجوان والیبال ایران که به جمع 4 تیم پایانی رقابت‌های جهانی مکزیک راه یافته بودند، در مرحله نیمه نهایی مقابل روسیه قرار گرفته و در سه ست پیاپی شکست خوردند. دو تیم در مرحله گروهی نیز یک بار با هم روبرو شده بودند که برتری از آن روسیه بود. شاگردان ایرج مظفری در ست نخست پا به پای حریف قدرتمند خود پیش رفته و بازی را در این ست 25 بر 23 واگذار کردند، اما در ست‌های دوم و سوم به ترتیب با 9 و 11 اختلاف و با نتایج 25 بر 16 و 25 بر 14 شکست خوردند. به این ترتیب ایران برای رسیدن به سکوی سوم جهان باید امروز به مصاف لهستان برود و چین نیز برای رسیدن به عنوان قهرمانی با روسیه دیدار می کند.

 


نایب‌قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن در مکان دوم مرحله نهم لیگ دوومیدانی الماس جای گرفت.
مرحله نهم لیگ دو و میدانی الماس شب گذشته در شهر پاریس فرانسه برگزار شد که در ماده پرتاب دیسک احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک 2012 لندن در این مرحله به رقابت با حریفان خود پرداخت. وی در پرتاب اول خود دیسک را 59 متر و 92 سانتی متر پرتاب کرد و در پرتاب دوم این رکورد را افزایش داد و 64 متر و 38 سانتی متر را ثبت کرد. حدادی در شانس سوم خود خطا کرد و پرتاب چهارم وی نیز با رکورد 65 متر و 53 سانتی متر را به ثبت رساند تا با این رکورد نایب قهرمانی را از آن خود کند. پرتاب‌های پنجم و ششم وی نیز با خطا همراه شد. در این مسابقه رابرت هارتینگ، اصلی ترین رقیب حدادی در جهان با پرتابی به طول 67 متر و 4 سانتی متر در مکان نخست ایستاد.

 


مجمع فدراسیون اسکیت دیروز برگزار شد که در پایان محمدیان برای چهار سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.
مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون اسکیت صبح دیروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این مجمع که حمید سجادی، معاون وزیر ورزش و جوانان غایب بود و ریاست آن را ساور، معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر برعهده داشت، فریبا محمدیان، سرپرست این فدراسیون با کسب 30 رای از 40 رای ماخوذه برای چهار سال به ریاست این فدراسیون انتخاب شد. برگزاری این انتخابات در شرایطی بود که پیش از این IOC با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود که نباید انتخابات ورزشی در ایران برگزار شود.

 


رئیس فدراسیون والیبال می گوید موفقیت‌های امروز والیبال ایران به خاطر زحماتی است که از سال‌ها قبل در این رشته ورزشی کشیده شده است.
محمد رضا داورزنی با اشاره به این که پروسه حضور ایران در لیگ جهانی والیبال در یک بازه زمانی 10 تا 15 ساله انجام شده است، گفت: ما برای صعود به لیگ جهانی زحمات زیادی کشیدیم. حداقل از 15 سال گذشته تلاش شد تا سطح والیبال ایران بالا برود. هم اکنون ایران در لیگ جهانی والیبال یک پدیده نوظهور است و این برای ورزش کشور ما بسیار ارزشمند است. ما در ورزش‌های گروهی چنین افتخاراتی را نداریم. تیم ملی والیبال ما در حالی ایتالیا و کوبا را در خانه خود شکست می‌دهد که این کشورها سال‌هاست جزو قدرت‌های برتر والیبال جهان به شمار می‌آیند.
محمدرضا داورزنی همچنین در خصوص عملکرد خولیو ولاسکو، گفت: ولاسکو قبل از این که به ایران بیاید در اسپانیا فعالیت داشت و قبل از آن نیز در جمهوری چک مربیگری می‌کرد. وی در اسپانیا موفقیت چشمگیری نداشت. این به خاطر ضعف ولاسکو نبود، بلکه به این خاطر بود که شرایط و پتانسیل والیبال در کشوری به مانند اسپانیا با ایران کاملا متفاوت است. ولاسکو در واقع با پتانسیلی که در ایران وجود داشت، سطح والیبال ما را ارتقا داد. او جزو بهترین مربیان دنیاست و همه وی را به عنوان تئوریسین والیبال دنیا می‌شناسند. داورزنی در پایان گفت: کشور ایران در زمینه والیبال استعدادهای زیادی دارد. امیدوارم با برنامه‌ریزی که در فدراسیون صورت گرفته است، بتوانیم به طور مرتب سطح والیبال ایران را در جهان در طی سال‌های آینده باز هم ارتقا دهیم.

 


مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که مجمع فدراسیون کشتی برگزار نخواهد شد.
علیرضا باقری گفت: وزیر ورزش و جوانان موافقت کرد که مجمع فدراسیون کشتی به تعویق بیفتد و در زمان دیگری برگزار شود.دلیل این تعویق را نمی‌دانم اما به فدراسیون کشتی نامه‌ای داده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم که به اعضای مجمع اعلام کنند که مجمع فدراسیون کشتی به تعویق افتاده است. قرار بود مجمع فدراسیون کشتی امروز برگزار شود. هرچند مسئولان فدراسیون کشتی از تعویق این مجمع به خاطر نامه تهدیدآمیز فیلا خبر داده بودند اما مسئولان وزارت ورزش اصرار به برگزاری مجمع داشتند که با نظر وزیر ورزش و جوانان این مجمع به تعویق افتاد.

 


پایگاه خبری بی بی سی در گزارشی به تأثیرات مثبت قابل توجه و روز افزون اسلام در فرهنگ فوتبال این کشور اذعان کرده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از بی بی سی به دنبال افزایش روز افزون تعداد مسلمانان جهان و انسان هایی که با بینش و مطالعات گسترده به دین مبین روی می آورند برای رسانه های غربی چاره‌ای جز اذعان به محسنات و اصالت فرهنگ اسلام نمانده است. در قسمتی از گزارش سایت بی‌بی‌سی آمده است: چه طور اسلام فرهنگ فوتبال لیگ انگلیس را تغییر داده است؟ زمانی که لیگ برتر در سال 1992 آغاز به کار کرد تنها یک بازیکن مسلمان در جمع بازیکنان این لیگ حضور داشت و حالا با گذشت 20 سال از این موضوع تعداد مسلمانان در این لیگ به 40 رسیده است. تأثیر این افزایش از زمانی که نعیم هافبک اسپانیایی تاتنهام تنها مسلمان لیگ بود تا حالا که آنها به طور گسترده ای افزایش پیدا کرده اند به شکل قابل توجهی در فرهنگ محبوب فوتبال انگلیس محسوس است. 30 دقیقه پس از شروع بازی، دمبابا برای تیم خود در خانه گلزنی کرد. او به سرعت به سمت کرنر دوید و دوست سنگالی او سسیه نیز به همراه وی دوید و هر دو در آن نقطه به سجده رفتند و خدا را شکر کردند.

 


* رقابتهای روز پایانی دوومیدانی قهرمانی آسیا، از صبح دیروز در پونای هند برگزار شد تا برترین های ماده های باقی مانده در این رقابت ها مشخص شوند. ملی پوشان ایران هم که در دوی 800 متر مردان و 200 متر زنان و مردان فینالیست شده بودند به مصاف حریفان خود رفتند اما دوندگان ایران نتوانستند در این ماده‌ها به مدالی برسند.البته این پایان کار دوومیدانی کاران کشورمان نبود زیرا کیوان قنبرزاده ملی‌پوش پرش ارتفاع ایران به مدال نقره دست یافت. کاروان دو و میدانی ایران در این دوره از رقابت‌ها با سه مدال نقره به کار خود پایان داد. ایران در دوره گذشته صاحب شش مدال طلا، نقره و برنز شده بود.

 


بناب- خبرنگار کیهان:
دو نفر از نونهالان بنابی به مسابقات قهرمانی تنیس روی میز کشوری راه یافتند.
در مسابقات تنیس روی میز انتخابی قهرمانی کشور در رده سنی نونهالان که در تبریز برگزار شد سینا دشتبان و حسین عبدالحسین‌زاده هر دو از شهرستان بناب با کسب عناوین اول و دوم این رقابت‌ها به مسابقات قهرمانی تنیس روی میز کشور راه یافتند.
شهرستان 130 هزار نفری بناب در 120 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و اداره ورزش و جوانان این شهرستان با برگزاری کلاس‌های استعدادیابی و همچنین میزبانی چندین دوره مسابقات قهرمانی استان و کشور توانسته به عنوان یکی از شهرستان‌های مطرح در رشته تنیس روی میز در کشور شناخته شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10