(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه‌شنبه 18 تـیـر 1392 - شماره 20537

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير علوم با رئيس‌جمهور منتخب ديدار کرد
اجلاس روساي آموزش و پرورش به کار خود پايان داد
درمکتب امام
توصيه‌هاي حجت‌الاسلام قرائتي به ائمه جماعت در آستانه ماه مبارک رمضان
بروکينگز: آيت‌الله خامنه‌اي باهوش‌ترين فرد در مذاکرات هسته‌اي ايران است
شجاعي: روحاني نبايد از وزراي دولت‌هاي هاشمي و خاتمي استفاده کند
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس خبر داد
نامه وزارت خارجه ايران به رياض براي لغو مصونيت سياسي ديپلمات مست
رونمايي و تست جديدترين موشک‌ها و پهپادهاي ساخت وزارت دفاع
کوليوند : تاکنون 93 درصد شعب اخذ راي شوراها تاييد شده است
معاون اول قوه قضائيه خبر داد
رسيدگي به 4 ميليون پرونده در شوراي حل اختلاف
با سفر مهمان پرست به مانيل همکاري هاي مشترک ايران و فيليپين گسترش مي يابد
در جريان بازديد از پايگاه هشتم شکاري
امير شاه‌صفي سامانه شبيه ساز جنگ‌افزار سبک نيروي هوايي را افتتاح کرد
رويترز: نمايندگان ايران و آژانس احتمالا ماه آينده ديدار مي‌کنند
   


وزير علوم، تحقيقات و فناوري به همراه معاونان خود با حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب ديدار و گزارشي از وضعيت آموزش عالي کشور ارائه کرد.
کامران دانشجو بعد از اين ديدار که در محل استقرار موقت رئيس‌جمهور منتخب برگزار شد، گفت که گزارشي از مجموعه فعاليت‌هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و آخرين وضعيت آموزش عالي کشور از نگاه آمار به ايشان ارائه کرديم.
وي افزود: گزارشي از آمار اساتيد، دانشجويان، مقالات، دانشگاه‌ها و وضعيت پروژه‌‌هاي کلان در دست اقدام و پيش‌بيني شده و ارتباط صنعت و دانشگاه به رئيس‌جمهور منتخب ارائه شد.
وزير علوم گفت که مسائل آموزشي و وضعيت کانون‌‌هاي فرهنگي، نشريات دانشجويي و تشکل‌هاي سياسي و غيرسياسي در دانشگاه‌ها از ديگر محورهاي گزارش ارائه شده به رئيس‌جمهور منتخب بود.
وي تصريح کرد: حجت‌الاسلام والسلمين دکتر روحاني نگاهي بسيارعميق، دقيق و مثبت به دانشگاه‌ها و آموزش عالي کشور دارد.
دانشجو افزود: قرار شد گزارشي کامل و مکتوب ازوضعيت آموزش عالي کشور به رئيس‌جمهور منتخب تقديم شود.
همچنين گفتني است حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس‌‌جمهور منتخب مردم ايران به پيام تبريک روساي جمهور بنگلادش و مونته نگرو و نيز رئيس مجلس نمايندگان اندونزي پاسخ داد.
تصميم‌گيري براي ديدار با 2 رئيس‌جمهور در جلسه 24 تير مجلس
عضو هيئت رئيسه مجلس از تصميم‌گيري براي ديدار با رئيس‌جمهور منتخب و محمود احمدي‌نژاد در نشست 24 تير اين هيئت خبر داد.
ضرغام صادقي نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس درباره ديدار نمايندگان مجلس با رئيس‌جمهوري منتخب گفت: جزئيات اين ديدار به نظر هيئت رئيسه مجلس بستگي دارد اما ممکن است فراکسيون‌‌ها تصميمات خاص خود را بگيرند.
وي با بيان اينکه تاکنون تصميم واحدي براي ديدار با روحاني گرفته نشده، ابراز اميدواري کرد که هفته آينده و با پايان يافتن مرحله اول تعطيلات مجلس در اين زمينه تصميم‌گيري شود.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس همچنين درخصوص ديدار مجلسي‌ها با احمدي‌نژاد اظهار داشت: تاکنون بحثي براي تقدير و تشکر از رئيس‌جمهوري در مجلس مطرح نشده و هيچ صحبتي نداشتيم و اگر بخواهيم تصميمي در اين خصوص بگيريم بايد نظرات نمايندگان گرفته شود.
صادقي با اشاره به جلسه روز دوشنبه هفته آينده هيئت رئيسه گفت: در جلسه 24 تير هيئت رئيسه در مورد مباحث مطرح شده تصميم‌گيري خواهد شد اما اگر پيشنهاداتي باشد که نيازمند اخذ نظرات نمايندگان باشيم، قاعدتا اين موضوع در صحن علني مطرح مي‌شود.

 


سومين و آخرين روز از اجلاس روساي آموزش و پرورش با جمع‌بندي وزير از کارگروه‌ها و سخنراني‌ها به پايان رسيد.
در سي‌امين اجلاس که با حضور يکهزار نفر از روساي آموزش و پرورش برگزار شد، وضعيت کنوني اين وزارتخانه با شاخص‌هاي توسعه در افق چشم‌انداز و اسناد بالادستي مورد بررسي قرار گرفت.
وزير آموزش و پرورش در مراسم اختتاميه اعلام کرد: اين وزارتخانه با ساماندهي نيروي انساني در چهار سال گذشته توانسته معادل 200 هزار نفر از نيروي انساني خود را کاهش دهد.
حميدرضا حاجي‌بابايي افزود: در حالي که نيروي انساني ورودي به اين وزارتخانه در گذشته داراي جايگاه خاص و مناسبي نبود، اکنون اين نيرو با برنامه‌ريزي دقيق ساماندهي شده و وضعيت مطلوب بدست آورده است.
وي اضافه کرد: اکنون آمار تعداد دانش‌آموزان و معلمان سراسر کشور موجود است و مشخص شده که چه تعداد از نيروي آموزش و پرورش خدماتي و چه تعداد آموزشي و علمي هستند.
حاجي‌بابايي تصريح کرد: امروز ميزان دقيق تعداد دانش‌آموزان هر منطقه و شهرستان و در نهايت کل کشور در اين وزارتخانه موجود است.
وي درباره آخرين وضعيت ثبت‌نام دانش‌آموزان براي سال تحصيلي 93-92 نيز گفت: تا اواسط تيرماه 95 درصد دانش‌آموزان در مدارس نام‌نويسي کرده‌اند و بقيه بايد تا پايان تيرماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
در ادامه همايش فرشته حشمتيان، معاون آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر بيش از 670 شوراي آموزش و پرورش داريم و قريب به 9600 عضو در اين شورا فعال هستند و بيش از 32 هزار مصوبه در همه حوزه‌هاي تخصصي انجام شد. وي به فعاليت مراکز پيش‌دبستاني اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 14 هزار و 300 مرکز پيش‌دبستاني فعال هستند و 700 هزار نوآموز تحت پوشش اين مراکز قرار دارند.
حشمتيان با بيان اينکه بيش از 10 هزار مدرسه فعال غيردولتي داريم، اظهار داشت: حمايت‌هاي ما براي معرفي نيروي انساني مدارس غيردولتي به گزينش براي جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي بايد هدفمند و تدبير شده باشد.
رئيس سازمان مدارس غيردولتي، توسعه مشارکت‌هاي مردمي و خانواده افزود: در بحث ارتقاي ساماندهي دانش‌آموزان بيش از 4 هزار آموزشگاه‌هاي علمي آزاد و بيش از 5 هزار موسسه زبان خارجه براي قوت اهداف تعليم و تربيت و هدفمند کردن محتواي آموزش فعاليت مي‌کنند.
حشمتيان با اشاره به مدارس از راه دور عنوان کرد: از مدارس راه دور مي‌توان براي پوشش تربيتي افراد لازم‌التعليم استفاده کرد و تاکنون 1800 مدرسه از راه دور متناسب با نياز تاسيس شده است.
اعلام ميزان سختي کار فرهنگيان مدارس استثنايي
رئيس سازمان استثنايي کشور از افزايش 30ميليارد ريالي بودجه اين سازمان خبر داد.
عبداللهيان، معاون وزير آموزش و پرورش در جمع رؤساي مناطق آموزش و پرورش مناطق کشور در کارگروه شماره 2 با اشاره به اينکه براي هر چهار دانش‌آموز يک نيرو اختصاس مي‌يابد، افزود: با تلاش همکاران سنوات ارفاقي در دولت تصويب و اجرايي شده است و سختي شرايط کار مجوزهاي لازم از مبادي ذيربط اخذ و در چند روز آينده ان‌شاءا... اجرايي خواهد شد.
معاون وزير آموزش و پرورش گفت: با احتساب مبالغ قبلي براي هر نيرويي که در مجموعه استثنايي فعاليت مي‌کند 106 هزار تومان سختي کار تعلق مي‌گيرد.
عبداللهيان با تأکيد بر اينکه هوشمندسازي مدارس را با قوت پي‌گيري مي‌کنيم، خاطرنشان کرد: دو اردوگاه در مشهد مقدس و تهران براي سازمان استثنايي کشور در نظر گرفته شده و اخيراً سيستم بکفاي دانش‌آموزان ويژه راه‌اندازي شد.
وي با بيان اينکه سرانه دانش‌آموزان استثنايي پنج برابر شده است و به شرط تخصيص اعتبار پرداخت خواهد شد، ادامه داد: با مساعدت مجلس شوراي اسلامي در سال جاري بودجه سازمان استثنايي سه ميليارد تومان افزايش يافته است.

 


سيره انبيا اينطور بود
سيره انبيا براي اين بوده است که:
- در مقابل طاغوت محکم مي‌ايستادند
- و در مقابل ضعفا و فقرا و مستضعفين و مستمندان فروتن بودند.
صحيفه نور- ج 16 - ص 268

 


 حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در آستانه ماه مبارک رمضان، روز شنبه در جمع امامان جماعت مساجد استان تهران مطالب و توصيه‌هايي در مورد تفسير قرآن، جايگاه مسجد و نحوه سخنراني‌ها به آنها ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاري شبستان، از آنجا که دلسوزي‌هاي اين معلم قرآن درباره مهجوريت کلام‌الله براي تمام ائمه جماعات و واعظان در آستانه ماه مبارک رمضان مفيد است؛ به قسمت‌هايي از توصيه‌هاي مشفقانه وي اشاره مي‌شود.
توصيه‌هايي درباره بيان تفسير قرآن:
تفسير را به صورت مختصر و ساده براي مردم بيان کنيد؛ به‌گونه‌اي که همه مردم مطالب شما را متوجه شوند.
آياتي را براي مردم تفسير کنيد که مورد نياز باشد. مثلا نيازي نيست که براي جواناني که هنوز ازدواج نکرده‌اند آيات طلاق را بيان کنيد و يا براي زنان آيات جهاد را تفسير کنيد.
يکي از دلايل مهجوريت قرآن اين است که آن را به روز تفسير نمي‌کنيم. تفسير قرآن را به روز بگوييد و اگر اصول را از قرآن استنباط نکنيم؛ در واقع فقط تاريخ را بيان کرده‌ايم. مثلا از سوره ايلاف بايد اينگونه برداشت کنيم که حوزه‌هاي علميه نبايد در تابستان تعطيل شود و اگر درس خواندن در تابستان مشکل است؛ طلاب به شهرهاي خنک کوچ کنند.
مطالبي درباره مسجد:
نمازها را در سه نوبت در مسجد برپا کنيد.
اگر نمازگزار در ميان نماز حق دارد که نيت فرادي کرده و از جماعت خارج شود؛ پس ائمه جماعات نيز نبايد ميان دو نماز گروکشي کرده و وقت مردم را بگيرند.
هيچيک از مراجع تقليد اجازه نمي‌دهند که از بلندگوهاي مسجد، قرآن و دعا پخش شود و فقط حق دارند که اذان را پخش کنند؛ چون برخي از مردم مورد آزار و اذيت قرار مي‌گيرند.
ائمه جماعت و روحانيون يک سايت خنده اسلامي ايجاد کنند.
در بعضي مساجد گفته مي‌شود که ما کاري با سياست نداريم حتي شعار «مرگ بر آمريکا» سر نمي‌دهند و من در يکي از همين مساجد اعلام کردم که شما 50 درصد مسلمان هستيد. چون پايه مسلماني هر کسي چهار ويژگي است که در اين آيه از قرآن آمده که «اشداء علي الکفار رحماء بينهم رکعا سجدا» و شما نيمي از آن را داريد؛ يعني رکوع و سجود مي‌کنيد و نماز مي‌خوانيد ولي در مقابل دشمنان محکم نيستيد. چرا آمريکا هشت سال شما را بمباران کرد ولي شما حاضر نيستيد يک شعار عليه او بدهيد؟
نکاتي پيرامون سخنراني‌ها:
ضمن اينکه در سخنراني‌هاي خود بيش از هر چيز آيات الهي را براي مردم بيان مي‌کنيد؛ يک دوره تفسير قرآن و نهج البلاغه را مطالعه کنيد.
هر موضوعي را که در سخنراني‌ها و منبرهاي خود مطرح مي‌کنيد؛ بايد داراي چند ويژگي باشد: يکي اينکه واجب يا مستحب باشد و همچنين مشکلي از جامعه يا فرد را حل کند.
امام جماعت بايد حرف جديد بزند. به عبارت ديگر بايد به روز حرف بزند.
مطالبي را بيان کنيد که مورد نياز مردم باشد. مثلا در احکام هيچگاه کسي بين رکعت دوم و پنجم شک نمي‌کند. پس فقط احکامي را براي مردم بگوييد که به آن نياز دارند.
سخنراني‌ها کوتاه و مختصر باشد و خطبه‌هاي ابتداي سخنراني را مختصر کنيد.
مسائل شرعي و احکام را به صورت ساده بيان کنيد تا همه مردم بفهمند. البته نظرات مراجع تقليد و مسائل اختلافي را بدانيد ولي نيازي به طرح اين مطالب براي مردم وجود ندارد.
در سخنراني‌ها به يک شبهه پاسخ داده و راهي جديد عرضه کنيم.
به منبر اکتفا نکنيد؛ گفت و گوي چهره به چهره و خصوصي را فراموش نکنيد. امام خميني(ره) 2 بار با من به صورت خصوصي صحبت کرد ولي هيچوقت آن دو جلسه را فراموش نمي‌کنم؛ با اينکه امام، صدها جلسه سخنراني داشت.
در صحبت‌هاي خود از مثال استفاده کنيد. چون بسياري از مطالب با بيان مثال بهتر فهميده مي‌شود.

 


يک انديشکده آمريکايي رهبر معظم انقلاب را باهوش‌ترين فرد در عرصه سياست خارجي ايران دانست که تاکنون به مذاکرات هسته‌اي قدم گذاشته است.
به گزارش خبرگزاري فارس، انديشکده آمريکايي بروکينگز در گزارشي آيت‌الله علي خامنه‌اي رهبر عالي ايران را «باهوش‌ترين» فرد در مقابل کشورهاي غربي دانست.
در اين مطلب که به قلم «ماورين کالب» و «مايکل او هانلون» به رشته تحرير درآمده مسئوليت کنگره آمريکا در بحبوحه هموار شدن مسير جنگ با ايران مورد بررسي قرار گرفته است.
نگارندگان اين مقاله ادعا کرده‌اند آمريکا در مسير جنگ با ايران قرار دارد و تعهدات رئيس جمهور آمريکا مبني بر جلوگيري از پيشرفت برنامه هسته‌اي ايران را شاهدي بر اين مدعا فرض کرده‌اند.
در گزارش بروکينگز انتخاب رئيس جمهور جديد ايران زمينه‌ساز حل و فصل موضوع برنامه هسته‌اي ايران دانسته شده است.
در ادامه اين مقاله آمده است: «متأسفانه هيچکدام از ما دسترسي ويژه‌اي به فايل‌هاي محرمانه رهبر عالي ايران يا منابع نزديک به وي نداريم. آيت‌الله علي خامنه‌اي شايد باهوش‌ترين ديپلمات در بازار [سياسي] ايران باشد که تا کنون پاي به مذاکرات هسته‌اي ايران گذاشته است؛ وي تنها در صورتي آماده توافق با معاهده‌اي قابل قبول است که اوباما امتيازي آبرومندانه اعطا کند.» در ادامه اين گزارش ادعا شده است به رغم سالها تلاش و مذاکره بر سر موضوع هسته‌اي ايران، نشانه‌اي از اشتياق در آيت‌الله خامنه‌اي براي موافقت ديده نمي‌شود.
گفتني است، انداختن بار مسئوليت به نتيجه نرسيدن مذاکرات هسته اي به دوش ايران، ترفندي است که هميشه از سوي غرب مطرح بوده تا با اين حربه باج‌خواهي خود از جمهوري اسلامي را توجيه کنند.
اين گزارش مي‌افزايد: «اگر اوباما هرگز تعهد اصلي خود براي جلوگيري از ساخت بمب اتمي توسط ايران مطرح نکرده بود با اين بحران رو به گسترش روبرو نمي‌شديم. اما او چنين کرده و ما با اين بحران روبرو شده‌ايم، حالا چه بايد کرد؟»
بروکينگز با اشاره به موردي از کارکرد کنگره آمريکا در سال 1966 که با برگزاري برنامه‌‌هاي آموزشي باعث شده بود حمايت عمومي از جنگ آمريکا در ويتنام از 63 درصد به 49 درصد کاهش پيدا کند، از کنگره آمريکا خواسته بار ديگر در مديريت سياست خارجي کشور ايفاي نقش کند.

 


سخنگوي فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه آقاي روحاني نبايد از وزراي دولت‌هاي هاشمي و خاتمي در راس وزرات خانه ها، دستگاه‌ها و موسسات مهم امور استفاده کند، گفت: مجلس با وزراي نو و با انديشه موافق است.
سيد رمضان شجاعي کياسري با اشاره به چالش هاي تشکيل دولت تدبير و اميد گفت: احمدي نژاد به هيچ شخص، گروه و حزبي وابستگي و بدهکاري نداشت و بر عکس آن، دولت آقاي روحاني به بعضي از اشخاص و جريان هاي سياسي بدهکار است، روحاني در بين اصلاح طلبان و اصولگرايان به عده اي بدهکار است.
نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: بهترين راه براي اينکه دولت تدبير و اميد بتواند نظرات اصولگرايان و اصلاح طلبان را جمع کند اين است که از افراد معتدل در دولت استفاده کند و از آدم هايي که براي دولت آقاي روحاني حاشيه سازي مي کنند که شامل تندرو هاي چپ و راست هستند بايد فاصله بگيرند.
وي تاکيد کرد:  آقاي روحاني به جاي استفاده از وزرا و مديران دولت هاي گذشته از آدم هاي نوجوان و با خلاقيت که برنامه هايي متناسب با زمان داشته باشند استفاده کند.
شجاعي ادامه داد: آقاي روحاني نبايد از وزراي دولت هاي هاشمي و خاتمي در راس وزرات خانه ها، دستگاه ها و موسسات مهم  امور استفاده کند البته مي تواند از آن ها در حد مشاور و کارشناس براي استفاده از تجربه هايشان کمک بگيرد، ما امروز نسل پر کار و وقت‌گذاري داريم که مي توانند در مناسب مهم خدمتگذاري کنند.
وي اظهار داشت: آقاي روحاني نبايد از آدم هاي پر حاشيه چپ و راست استفاده کند.
نماينده ساري در گفت و گو با مهر تصريح کرد: مجلس با وزراي نو و با انديشه موافق است و بنده بعيد مي دانم به وزراي دولت هاي گذشته که پرونده هاي تند و پر حاشيه اي داشتند راي اعتماد بدهد.

 


رئيس کميته مطالبات ملي کميسيون امنيت ملي مجلس از ارائه نامه وزارت خارجه کشورمان به وزارت‌خارجه عربستان براي سلب مصونيت ديپلمات مست عربستاني که در جريان تصادف باعث مرگ يکي از شهروندان ايراني شد، خبر داد.
مهدي دواتگري در مورد آخرين پيگيري‌ها در مورد پرونده ديپلمات عربستاني که در جريان يک سانحه رانندگي يکي از شهروندان ايراني را کشت، گفت: با پيگيري‌هاي نمايندگان مجلس قوه قضائيه نامه‌اي به وزارت خارجه نوشت که براساس آن وزارت خارجه نيز در نامه ديگر از وزارت خارجه عربستان خواهان سلب مصونيت ديپلمات عربستاني شد.
وي افزود: با توجه به اين که ديپلمات عربستان داراي مصونيت ديپلماتيک است طبيعتا رسيدگي به پرونده‌اش با مشکلاتي روبرو است از اين رو براي رسيدگي به اين پرونده دو راه وجود دارد؛ يکي اين که دستگاه قضايي جمهوري اسلامي به اين موضوع راسا رسيدگي کند يا خود دستگاه قضايي عربستان متعهد به برخورد و تعقيب قضايي و سلب مصونيت شود.
اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اتهام ديپلمات عربستاني را شرب خمر، حمل مشروبات الکلي و قتل شبه عمد شهروند ايراني عنوان کرد.
دواتگري همچنين با بيان اينکه وزارت خارجه در اقدامي ديگر با رايزني و پيگيري‌هايي به دنبال پرداخت ديه و خسارت به بازماندگان خانواده مقتول است گفت: طبيعتا پرداخت ديه بايد توسط دولت عربستان انجام شود که براي اين کار يکسري مذاکرات با سفارت عربستان توسط وزارت خارجه انجام شده است که انشاءالله با پيگيري‌هاي مجلس و وزارت خارجه اين موضوع در اسرع وقت ميسر مي‌شود.
وي در گفت‌وگو با ايسنا در مورد اين که آيا همچنان ديپلمات عربستاني ممنوع‌الخروج است خاطرنشان کرد: اين ديپلمات در داخل کشور است.
دواتگري با بيان اينکه دولت عربستان با اعزام چنين ديپلمات‌هايي آبروي خود را ز ير سوال مي‌برد، گفت: انتظار داريم دولت عربستان در انتخاب کارگزاران خود دقت لازم را داشته باشد تا اعتبار و حيثيتش مورد خدشه قرار نگيرد.
رئيس کميته مطالبات ملي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در حال پيگيري براي برگزاري جلسه‌اي با حضور سفير عربستان و بازماندگان حادثه تصادف ديپلمات مست عربستاني با يکي از هموطنان هستيم، تصريح کرد: مصونيت ديپلمات مست عربستاني مصونيت از تعقيب کيفري است اما از نظر پرداخت ديه و خسارت بايد به تعهدات خود عمل کند.
گفتني است، در روزهاي پاياني سال 91، يک ديپلمات عربستاني درحالتي نامتعادل و با سرعت غيرمتعارف در مسير شرق به غرب اتوبان ارتش با اتومبيل يک شهروند ايراني تصادف کرد که باعث کشته شدن اين شهروند شد که درهمان زمان مهمانپرست سخنگوي وقت وزارت خارجه نيز با موضع‌گيري در اين زمينه، اعتراض شديد خود را در اين رابطه به سفارت عربستان ابلاغ کرد.

 


وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از رونمايي و تست و ارزيابي جديدترين نوع موشک‌ها و پهپادهاي ساخت وزارت دفاع خبر داد.
در چهارمين جشنواره تحقيقات دفاعي که با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برگزار شد از برترين هاي تحقيقات امور دفاعي تجليل شد.
سردار وحيدي در اين مراسم طي سخناني گفت:حوزه علم و فناوري، حوزه رقابت جدي براي برتري فرهنگ و اصول مکتب کشورهاست.
وي با اشاره به اينکه امروزه علم و فناوري، حوزه رقابت و تلاش براي تسلط اقتصادي و سياسي است افزود: اين حوزه امروز به عنوان شاخص اصلي رقابت هاي جهاني شناخته مي شود.‌وزير دفاع با بيان اينکه براي حرکت قوي و پرشتاب در اين رقابت و رسيدن به نقطه لازم، وظايفي بر عهده داريم گفت:آنچه که امروز در وزارت دفاع جزو نيازهاي ضروري محسوب مي گردد ، توجه راهبردي است؛ به اين معنا که کل محيط را در يک نگاه بايد ديد. سردار وحيدي در بخش ديگري از سخنان خود بر توجه ويژه به موضوعات راهبردي تأکيد کرد و خاطر نشان ساخت: امروز جمهوري اسلامي ايران داراي وزارتخانه اي است که فرهنگ سازماني مبتني بر تلاش، نوآوري،‌ خلاقيت، انجام کارهاي بزرگ و شهادت طلبي را در سرلوحه کار خود دارد.
سردار وحيدي همچنين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران از رونمايي، تست و ارزيابي نوع جديدي از موشک ها و پهپادها خبر داد و گفت: در ساير حوزه ها نيز دستاوردهايي داريم که به تدريج اعلام مي کنيم.
در اين مراسم علاوه بر ارايه گزارشي از نظام نوآوري وزارت دفاع و نمايشگاه جانبي آن از 45 محقق برتر، نهاد نظام نوآوري برتر و همکار تحقيقاتي برتر وزارت دفاع نيز قدرداني شد.

 


رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراها با بيان اينکه تاکنون انتخابات شوراها در هيچ شعبه‌اي ابطال نشده است، گفت: 93‌درصد کل شعب اخذ راي شوراها تاييد شده و 7درصد باقيمانده مربوط به استان‌هاي لرستان،‌ قم، کرمانشاه و هرمزگان است.
محمد جواد کوليوند با اشاره به آخرين وضعيت انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اظهار داشت: شعب مربوط به استان‌هاي لرستان،‌ قم، کرمانشاه و هرمزگان هنوز بررسي نشده است و بايد در جلسه شوراي عالي نظارت بر انتخابات شوراها در اين مورد تصميم‌گيري شود.
وي افزود: تاکنون 93‌درصد شعب کل کشور تاييد شده و فقط 7 درصد شعب باقيمانده است.
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراها گفت: در استان تهران نيز شعب 39 شهر تاييد شده و فقط 4 شهر پرديس، نسيم‌شهر، حسن‌آباد و رودهن باقيمانده است. وي افزود:‌ هيچ پيشنهادي مبني بر ابطال نتيجه شعب اين چهار شهر وصول نشده است. کوليوند خاطرنشان کرد:‌ تاکنون انتخابات شوراها در هيچ شعبه‌اي در سراسر کشور ابطال نشده است.
وي به باشگاه خبرنگاران گفت: ابطال شعب اخذ راي فقط در صورتي خواهد بود که هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي شهر و روستا در اين خصوص تصميم‌گيري کند.

 


معاون اول قوه قضاييه با بيان اينکه در حال حاضر 4ميليون پرونده در شوراي حل اختلاف رسيدگي مي‌شود گفت: در شوراي حل اختلاف قوه قضائيه اقدامات ارزشمندي انجام مي‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين «سيدابراهيم رييسي» با حضور در مراسم تقدير از قضات نمونه شوراي حل اختلاف اظهار داشت: اين نهاد داراي قدمت زيادي نيست اما کارهاي بزرگي را انجام داده است. اگر بخواهيم کار شوراي حل اختلاف را از ابتدا در نظر بگيريم در حال حاضر به نقطه‌اي رسيده که خالص‌سازي شده است.
معاون اول قوه قضاييه تصريح کرد: در شوراي حل اختلاف اقدامات ارزشمندي انجام شده که مهمترين آن، مرکزيت اين نهاد در قوه قضاييه و پيگيري مسائل شوراي حل اختلاف زير نظر مستقيم رئيس قوه قضاييه است.
رئيسي ادامه داد: در حال حاضر 4 ميليون پرونده در شوراي حل اختلاف رسيدگي مي‌شود که بسيار قابل توجه است و اين مجموعه از بهترين جلوه‌هاي مشارکت مردم با قوه قضاييه محسوب مي‌شود که امروز اقشار مختلف با تحصيلات مختلف کنار يکديگر جمع شدند و بر آن هستند که با صلح و سازش مشکلات مردم را حل کنند.
وي با بيان اينکه اميدواريم با پيگيري‌هاي رئيس مرکز شوراي حل اختلاف اين نهاد به نقطه مطلو‌ب‌تري برسد، افزود: نقش قضات در شوراي حل اختلاف بسيار مهم است و همکاري همکاران قضايي نيز با شوراي حل اختلاف بسيار حائز اهميت است.
معاون اول رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: اين نهاد کم‌هزينه‌ترين نهاد است اما کارآمدي‌ بسيار بالايي دارد. وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب چندين بار ارتقاء قوه قضاييه را مطرح کردند و اين ارتقاء همچنان در دستور کار است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئيسي خاطرنشان کرد: کارگروه‌هايي در جهت ارتقاء جايگاه شوراي حل اختلاف که از نظر کمي و کيفي بتوانند کمک کنند، مورد استقبال دستگاه قضايي قرار خواهند گرفت. اميدواريم گام‌هاي بلندي در شوراي حل اختلاف برداشته شود؛‌ زيرا نگاه‌ها در دستگاه قضايي به شوراي حل اختلاف با قبل بسيار متفاوت است.

 


رئيس مرکز ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي وزارت خارجه کشورمان با سفر به مانيل پايتخت فيليپين گسترش و توسعه بيش از پيش روابط ايران و فيليپين از طريق طراحي يک برنامه مشترک همکاري بويژه در امور تجاري و اقتصادي را خواستار شد.
رامين مهمان پرست معاون وزير امور خارجه کشورمان در سفري به فيليپين با حضور در نشستي تحت عنوان "ديپلماسي عمومي ايران" که در دانشکده مطالعات آسيا در فيليپين برگزارشد، بر چشم انداز روشن توسعه و گسترش بيش از پيش روابط بين جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي مختلف به خصوص کشورهاي همسايه و نيز کشورهاي آسيايي در دولت جديد تاکيد و اظهار کرد: اميدوارم اين روابط در راستاي منافع و مصالح متقابل ايران و اين کشورها در همه ابعاد گسترش يابد.
رئيس مرکز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت خارجه به کشورهاي غربي توصيه کرد تا ضمن پرهيز از اعمال معيارهاي دوگانه ، در راستاي برقراري روابطي مبتني بر منافع و احترام متقابل با ايران ، به ديدگاهها و حقوق مشروع ملت بزرگ ايران و حق کشورهاي مستقل در بهره مندي از علوم و فناوري هاي جديد در روند توسعه و پيشرفت اين کشورها احترام بگذارند و از فرصت برقراري دوستانه و همکاري سازنده با جمهوري اسلامي ايران بهره مند گردند.
مهمان پرست همچنين با اشاره به روند تحولات مهم و حساس در خاورميانه ، برقراري ثبات و امنيت درکشورهاي منطقه را براي صلح و ثبات جهاني و نيز روند انتقال انرژي بسيار حائز اهميت دانست و تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره همه ظرفيت خود را براي تثبيت صلح و ثبات در منطقه بکار گرفته است و به اين تلاش خود ادامه خواهد داد.
وي با اشاره به مداخلات بيگانگان در امور داخلي سوريه و دامن زدن به تنش و درگيريها با ارسال سلاح و حمايت از معارضين مسلح در اين کشور، تاکيد کرد: اين مردم سوريه هستند که بايد بدون دخالت و تحميل خارجي در مورد سرنوشت و آينده کشورشان تصميم بگيرند و به اعتقاد جمهوري اسلامي حل مسائل و مشکلات در ديگر کشورهاي منطقه نيز توجه به خواست و مطالبات مشروع مردم و روندي مردم سالارانه بدور از هرگونه مداخله خارجي است.
به گزارش مهر، مهمان پرست همچنين با اشاره به روابط بسيار خوب بين ايران و فيليپين، دو کشور را داراي ظرفيت ها و توانمندي هاي خوبي براي گسترش و توسعه بيش از پيش روابط از طريق طراحي يک برنامه مشترک همکاري بويژه در امور تجاري و اقتصادي و با مشارکت بخش هاي مختلف دولتي و به ويژه بخش هاي خصوصي دانست و ابراز اميدواري کرد که سال آينده و همزمان با پنجاهمين سالگرد برقراري روابط سياسي بين تهران و مانيل شاهد جهشي همه جانبه در اين روابط به خصوص در عرصه ارتباطات مردمي و گردشگري با استفاده از ابزار موثر فرهنگي و رسانه اي باشيم.

 


فرمانده نيروي هوايي ارتش از شبيه ساز اف 14، مرکز آموزش عالي رسته‌اي و مرکز آموزش سربازي شهيد ابوعطا بازديد و سامانه شبيه ساز جنگ‌افزار سبک «فاتح 12» را افتتاح کرد.
امير خلبان حسن شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش و حجت الاسلام ولي‌الله صبري رييس اداره عقيدتي سياسي نهاجا در صدر هيئتي با حضور در پايگاه شهيد بابايي اصفهان از بخش‌هاي مختلف پايگاه بازديد کردند.
در جريان اين بازديد دو روزه، فرمانده نهاجا و رييس اداره عقيدتي سياسي اين نيرو از قسمت هاي مختلف پايگاه هشتم شهيد بابايي، از جمله شبيه ساز اف 14، مرکز آموزش عالي رسته‌اي و مرکز آموزش سربازي شهيد ابوعطا بازديد و سامانه شبيه ساز جنگ‌افزار سبک «فاتح 12» را افتتاح کردند.
حجت الاسلام صبري طي سخناني گفت: کارهاي شايسته‌اي را شاهد بوديم که با همت امير برخور فرمانده پايگاه و همکاران محترمشان انجام شده است.
وي افزود: امروز با وجود تمام تحريم ها و محدوديتها، اين عزيزان و تيزپروازان نيروي هوايي پرواز مي‌کنند که اين براي اسلام و اين ملت است.
وي خاطرنشان کرد: شهدا پرچم دار بودند و ما پرچم ها و علم هايي که در دست اين ها بود را گرفته و ادامه راه مي‌دهيم.
صبري با اشاره به حديثي از امام رضا (ع) که مي‌فرمايند «بزرگترين عبادت اين است که انسان خودش را بشناسد»، تصريح کرد: منظور از خودشناسي اين است که انسان بداند از کجا آمده، به کجا مي رود و دوم اين که ارزش و قيمت خود را بشناسد که چقدر مي‌ارزد، مثلا شهيد بزرگوار شهيد بابايي و شهداي ديگر آيا مي توان کارشان را با مقياس پول ارزش گذاري کرد.

 


يک خبرگزاري غربي از احتمال ديدار نمايندگان ايران و آژانس در ماه آينده ميلادي خبر داد.
به گزارش فارس، خبرگزاري رويترز به نقل از يک ديپلمات از ديدار احتمالي نمايندگان ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در ماه آگوست خبر داد.
اين ديپلمات مستقر در وين مي‌گويد هنوز تصميم قطعي در اين مورد اتخاذ نشده، ولي تاريخ هدف همان ميانه آگوست است.
هنوز هيچ يک از مقامات رسمي اين خبر را تاييد نکرده‌اند. ماه گذشته «يوکيا آمانو» مديرکل آژانس گفته بود همچنان به ديپلماسي براي حل مسئله هسته‌اي ايران پايبند است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10