(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه‌شنبه 18 تـیـر 1392 - شماره 20537

حديث دشت عشق
وقتي فدراسيون دووميداني خبرساز مي شود
نمايش ضعيف درآسيا ، غيبت نايب قهرمان المپيک
اخبار کوتاه از فوتبال
موسوي همچنان بهترين مدافع روي تور ليگ جهاني
احتمال حضور رئيس جمهور در بازي ايران - آلمان
گزارشي از پشت پرده يک تخلف انتخاباتي
مديربازنشسته رئيس فدراسيون شد
فدراسيون تيروکمان تعليق نيست
ديدار تدارکاتي تيم ملي فوتبال با شيلي
آغاز اردوي آزادکاران کشتي
بررسي دلايل آتش سوزي در پيست اسکي ديزين
عنوان چهارمي تيم واليبال نوجوانان در مسابقات قهرماني جهان
اردوي 20 روزه تيم ملي‌وزنه‌برداري در منطقه آزاد ارس
   


به ياد شهيد «خليل برهانيان»
افتاد به خاک سر به افلاک کشيد
ستاره وجود خليل بيستم ارديبهشت‌ماه سال 1333 درخشيدن گرفت. سومين فرزند خانواده بود. کودکي را زير سايه پدري دلسوز و رنج‌ديده و مادري مهربان و متدين سپري کرد و در اثر همين تربيت بود که پذيراي معارف الهي گشت و چند سالي بعد استوارانه قدم در راه دفاع از اسلام نهاد. با شنيدن فرامين ناخداي انقلاب، عاشقانه دعوت او را لبيک گفت و به اجتماع عظيم مردم در راهپيمايي و تظاهرات پيوست و درصدد ياري رساندن به مجروحان انقلاب برآمد. در کنار فعاليت‌هاي انقلابي از فراگيري دانش بي‌بهره نماند و توانست تا گرفتن مدرک ديپلم همراه قافله دانش‌آموزان باشد.اخلاق خوب، شوخ طبعي، خدمت به ديگران و احترام به بزرگترها و امانت‌داري از صفات برجسته اخلاقي او بود و تعصب فراواني در رعايت حجاب و حريم ارتباطي زن و مرد داشت. پس از پيروزي انقلاب و شروع جنگ تحميلي، او که دوره امدادگري و اورژانس را سپري کرده بود به جبهه شتافت تا ياري‌رسان مجروحان باشد. او سرانجام نوزدهم دي‌ماه سال 1359 در آبادان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به گردنش، شربت شهادت نوشيد.
ستاد يادواره 180 شهيد هيئت بني‌فاطمه اصفهان

 


سرويس ورزشي-
نتايج ضعيف در بيستمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا و غيبت نايب قهرمان المپيک در ترکيب تيم ملي، فدراسيون دووميداني را خبرسازتر از هر زمان ديگري کرده است.
در اين دوره از مسابقات قهرماني آسيا که در شهر پوناي هند به پايان رسيد تيم ايران در مجموع 3 مدال نقره را کسب کرد که نسبت به دوره گذشته که ملي‌پوشان کشورمان 6 مدال (2 طلا، 2 نقره و 2 برنز) را از آن خود کردند، نتيجه ضعيفي محسوب مي‌شود.همچنين با نگاهي به تاريخچه رقابتها در يک دهه اخير، پس از رقابتهاي سال 2003 در مانيل که تيم ايران تنها با مدال نقره عباس صميمي در مکان شانزدهم جدول قرار گرفت، اين نتيجه يکي از ضعيف ترين نتايج دووميداني ايران محسوب مي شود. با وجود تمرينات و اردوهايي که در کشورهاي مختلف اروپايي و آسيايي برگزار کرده بودند انتظار مي‌رفت دووميداني ايران عملکرد بهتري داشته باشد که اين اتفاق نيفتاد. در مجموع مواد برگزار شده نمايندگان ايران در فينال 15 ماده حاضر بودند که کسب تنها 3 مدال نقره نمي‌تواند براي ورزشي که نخستين مدال خود را در المپيک 2012 لندن کسب کرد و سير صعودي پيدا کرده است، قابل قبول باشد و کارشناسان معتقدند که بايد برنامه‌ريزي بهتري براي اردوها، مسابقات و مربيان در نظر گرفته شده براي ورزشکاران صورت بگيرد تا اين مسابقات و اردوها سفري توريستي براي ورزشکاران نباشد. نتايج به دست آمده در مسابقات قهرماني آسيا زنگ خطري براي آينده محسوب مي‌شود و اگر از حالا فکري براي جبران اين ناکامي صورت نگيرد ورزش مادر راهي را که پيدا کرده است، دوباره گم خواهد کرد.
حدادي همچنان دور از تيم ملي
در کنار نتايج ضعيف در مسابقات قهرماني آسيا، موضوع احسان حدادي و حضور نداشتن وي در تيم ملي نيز يکي ديگر از مواردي است که فدراسيون دووميداني کشورمان را خبرسازتر از هر زمان ديگري کرده است. نايب قهرمان المپيک لندن که اين روزها همچنان از بي توجهي مسئولان ورزش ايران نسبت به خودش ناراحت و دلخور است، روز گذشته در تازه ترين صحبت خود گفت: من قبلا هم گفته‌ام تاز زماني که مشکلات حل نشود در هيچ مسابقه‌اي به نام ايران شرکت نخواهم کرد. حالا مي‌خواهد ورودي A را کسب کنم يا بالاتر. من خواسته‌هايم هم منطقي است و چيز زيادي نمي‌خواهم. آيا جذب مربي، ماساژور و اردو چيز زيادي براي ورزشکاري که به فکر موفقيت کشورش است؟ وقتي حداقل‌ها را فراهم نمي‌کنند ديگر چه انتظاري دارند؟حدادي در پايان خاطرنشان کرد: قبلا هم گفته بودم در مورد مسابقات قهرماني آسيا شرکت نمي‌کنم، اما در مورد اين رقابت‌ها نظري ندارم. بهتر است حميد سجادي، معاون وزير ورزش و مسئولان فدراسيون دووميداني در اين زمينه پاسخگو باشند. از قول من بنويسيد نتايج خوب بود.

 


فوتسال ايران در رده هفتم جهان باقي ماند
تيم ملي فوتسال ايران با وجود کسب قهرماني در آسيا با اختلاف تنها دو امتياز از رسيدن به جايگاه ششمي جهان باز ماند و همان رده هفتم را به خود اختصاص داد.
تمديد قرارداد 4 بازيکن ذوب آهن
عصر ديروز فرشاد بهادراني و مسعود همامي در محل باشگاه ذوب آهن حاضر شدند و پس از انجام مذاکرات نهايي قرارداد خود را براي يک فصل ديگر با تيم فوتبال ذوب آهن تمديد کردند. همچنين سعيد عبدالله‌پور و حسين پروار پس از توافق با مسئولان باشگاه ذوب آهن قرارداد خود را براي سه فصل ديگر با اين تيم تمديد کردند.
صدور مجوز بازي بازيکن پرسپوليس
مجوز بازي سپانوويچ بازيکن جديد پرسپوليس را که توسط باشگاه "ملادوست" مونته‌نگرو صادر شد و به تائيد فدراسيون فوتبال آن کشور و فيفا رسيد، از طريق سيستم TMSدريافت کرد.
تيموريان در يک قدمي استقلال
سايت باشگاه استقلال اعلام کرد که آندرانيک تيموريان در يک قدمي حضور در اين تيم قرار دارد.
استعدادهاي زياد در فوتبال ايران
مايلي کهن سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال معتقد است که ليگ ايران بازيکنان مستعد زيادي دارد که کشف آنها نيازمند چشمان بيناست.
اظهار نظر دايي در خصوص تيم ملي
دايي سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس معتقد است تيم ملي فوتبال بايد پيش از ورود به جام جهاني چند بازي تدارکاتي با تيم‌هاي بزرگ دنيا انجام دهد.
طالبي در تراکتورسازي
فرشيد طالبي که از اصفهان به فوتبال ايران معرفي شد، پس از چند فصل حضور در ذوب آهن و سپاهان به تراکتورسازي تبريز پيوست. طالبي با توافق با مديريت باشگاه به مدت يک سال در تيم تراکتورسازي تبريز بازي خواهد کرد.
تنبيه سبک براي دهنوي
حسن زاده رييس کميته انضباطي مي‌گويد در صورت شکايت نکردن از دهنوي تنبيه سبک براي او در نظر گرفته خواهد شد.
چگونگي انتخاب رئيس دپارتمان داوري
آيت اللهي نايب رئيس فدراسيون فوتبال مي‌گويد، رئيس دپارتمان داوري با پيشنهاد رئيس کميته داوران و دبير کل فدراسيون و با تصويب کفاشيان انتخاب مي‌شود.
ياوري دستيار بوناچيچ شد
پس از درخواست لوکا بوناچيچ، محمد ياوري به عنوان دستيار اول بوناچيچ در تيم فوتبال ذوب آهن انتخاب شد. همچنين هاشم سلطاني به عنوان دستيار دوم بوناچيچ در تيم ذوب آهن انجام وظيفه خواهد کرد.
عسگري در داماش
جهانگير عسگري بازيکن سابق داماش با قراردادي يک ساله به جمع بازيکنان داماش گيلان پيوست و در فصل آينده ليگ برتر داماش را همراهي خواهد کرد.
تساوي راه آهن و نفت
راه آهن در چهارمين بازي تدارکاتي خود پيش از آغاز ليگ سيزدهم در ورزشگاه دستگردي، مقابل تيم نفت تهران به تساوي بدون گل رسيد.
بازگشت خسوس به اسپانيا
خسوس کاندلاس سرمربي اسپانيايي تيم ملي فوتسال ايران در پايان بازي‌هاي داخل سالن آسيا به کشورش بازگشت.
ابلاغ جريمه 5/1 ميلياردي پرسپوليس
رأي پرداخت جريمه 1.5 ميلياردي بابت لغو اسپانسر به باشگاه پرسپوليس ابلاغ شد. اين جريمه بابت قطع همکاري پرسپوليس با يکي از اسپانسرهاي خود در نظر گرفته شده است.
اسکولز پيشنهاد مربيگري در منچستريونايتد را رد کرد
اسکولز هافبک کهنه کار شياطين سرخ به پيشنهاد همکاري باشگاه پاسخ منفي داد.
تراکتورسازي 350 ميليون به قلعه‌نويي بدهکار شد
کميته استيناف فدراسيون فوتبال باشگاه تراکتورسازي تبريز را به پرداخت 350 ميليون تومان به امير قلعه‌نويي محکوم کرد.
منتظري در اردوي استقلال
منتظري مدافع ملي‌پوش تيم فوتبال استقلال به اردوي آبي‌پوشان دراوکراين اضافه شد.

 


محمد موسوي همچنان با فاصله زياد در رده نخست بهترين مدافعان روي تور ليگ جهاني واليبال قرار دارد.
در پايان هفته ششم ليگ جهاني واليبال، محمد موسوي با ميانگين 1.29 امتياز در هر ست، رده نخست بهترين مدافعان ليگ جهاني را به خود اختصاص داده است.موسوي در هشت مسابقه تيم ملي ايران 172 بار دفاع روي تور کرده که از اين تلاش‌هاي خود 45 امتياز به دست آورده است. 52 دفاع موسوي نيز با ريباند بازيکنان حريف مواجه شده و 75 دفاع نيز خطا بوده است. پس از موسوي مارکو پودراسکانين از صربستان با ميانگين 0.84 امتياز در هر ست و امانئول بيرارلي از ايتاليا با ميانگين 0.83 امتياز در هر ست در رده هاي دوم و سوم بهترين مدافعان روي تور قرار گرفته اند.

 


با توجه به موفقيت‌هاي تيم ملي واليبال احتمال حضور رئيس جمهور در ديدار ايران و آلمان وجود دارد.
تيم ملي واليبال کشورمان در نهمين ديدار خود در ليگ جهاني، روز جمعه ميزبان آلمان است. اين ديدار ساعت 21 در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار مي شود.موفقيت هاي اخير واليبال در ليگ جهاني و برتري برابر تيم هايي چون صربستان، ايتاليا و کوبا سبب شده تب واليبال نه تنها ميان علاقه مندان به ورزش بلکه ميان رجل سياسي کشور نيز بالا برود تا جايي که اين روزها سيل درخواست ها براي دريافت دعوتنامه بازي به فدراسيون واليبال سرازير شود. محمد رضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال با تاييد اين موضوع به خبرنگار کيهان گفت: در چند روز اخير از ارگان ها و وزارتخانه هاي مختلف درخواست بليت براي تماشاي اين بازي شده است. ما هم در حد توان تلاش کرده ايم به اين درخواست ها پاسخ مثبت دهيم اما در برخي امور با موانعي نيز روبه‌رو هستيم. آيا احتمال دارد رئيس جمهور براي تماشاي اين بازي به تالار 12 هزار نفري آزادي برود؟ رئيس فدراسيون واليبال در پاسخ به اين پرسش عنوان کرد: احتمالش وجود دارد اما تا امروز چيزي به ما اعلام نشده است.
موضوع ديگري که اين روزها در مورد واليبال مطرح مي شود، بحث پروازهاي اختصاصي تيم ملي است. داورزني در اين باره گفت: هماهنگي هاي لازم براي پرواز اختصاصي تيم ملي از هاوانا به تهران انجام شده بود اما به دليل آنکه کشورهاي حاضر در طول مسير با اين پرواز موافقت نکردند، تيم ملي نتوانست از پرواز اختصاصي استفاده کند. بليت بازي ايران و آلمان به صورت اينترنتي و به قيمت 50 هزار ريال به فروش مي رسد. ديدار اول جمعه شب و ديدار دوم شنبه شب آينده برگزار مي‌ شود.

 


درشرايطي چند روز قبل يک مدير بازنشسته به عنوان رئيس فدراسيون ورزشي انتخاب شده که پيش از اين وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بود که بازنشسته ها حق شرکت در انتخابات فدراسيون هاي ورزشي را ندارند.
مجمع انتخاباتي فدراسيون اسکيت شانزدهم تيرماه برگزار و فريبا محمديان سرپرست اين فدراسيون به عنوان رئيس جديدانتخاب شد؛ برگزاري اين انتخابات در شرايطي بود که پيش از اين IOC به کميته ملي المپيک کشورمان اعلام کرده بود که تا زمان تاييد نشدن اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي ، نبايد حتي يک انتخابات ورزشي در ايران برگزار شود.علي رغم اين تهديد و نبود نماينده کميته ملي المپيک در مجمع انتخاباتي فدراسيون اسکيت، انتخابات برگزار و سرپرست اين فدراسيون به عنوان رئيس انتخاب شد. اما نکته جالب توجه اينجاست که انتخاب خانم سرپرست در شرايطي بود که پيش از برگزاري مجمع زارع نماينده سازمان بازرسي با قرائت نامه‌اي به اعضاي مجمع اعلام مي کند که خانم محمديان بازنشسته آموزش‌و‌پرورش است و طبق قانون نمي تواند در انتخابات شرکت کند. اين موضوع به تاييد ساور نماينده وزارت ورزش در انتخابات نيز رسيد اما در نهايت تصميم گرفته شد که انتخابات برگزار شود، زيرا پيش از برگزاري آن برخي مدعي شدند که وزارت ورزش نامه‌اي را از هيات وزيران براي خانم محمديان خواهد گرفت تا وي بدون مشکل در فدراسيون اسکيت رياست کند! اين در شرايطي است که چند ماه قبل وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بود که مديران بازنشسته حق شرکت در انتخابات فدراسيون هاي ورزشي را ندارند و حتي محمدرضا يزداني خرم به دليل بازنشسته بودن از رياست فدراسيون کشتي برکنار شد. زارع نماينده سازمان بازرسي زماني که اين شرايط را ديد اعلام کرد که اگر تا 20 آينده وزارت ورزش و جوانان نامه هيات وزيران را براي خانم محمديان ارايه نکند، اين انتخابات باطل خواهد شد. طباطبايي که نامزد شرکت در انتخابات فدراسيون اسکيت بود با تاييد اين موضوع گفت: به غير از خانم محمديان 3 نامزد حاضر در انتخابات به اين شيوه برگزاري اعتراض کردند اما اعتراض آنها به جايي نرسيد.

 


رئيس فدراسيون تير و کمان گفت: قرمز بودن وضعيت تيراندازي ايران در سايت جهاني به معناي تعليق نيست.
با وجود اينکه فدراسيون تير و کمان اعلام کرده بود که اين فدراسيون را از وضعيت قرمز خارج کرده و ديگر تعليق نيست اما سايت فدراسيون جهاني هنوز، بخش فدراسيون تير و کمان ايران را به صورت قرمز نگه داشته است. با اين حال رئيس فدراسيون تير و کمان اعلام کرد که مشکلي براي فعاليت هاي اين فدراسيون وجود ندارد. محمد علي در اين خصوص گفت: مشکلي براي فعاليت‌هاي فدراسيون هاي تير و کمان وجود ندارد و قرمز بودن صفحه مربوط به ايران به معناي تعليق نيست. اين پرونده در حال طي کردن مسير اداري خودش است و قطعا تا زمانيکه پرونده مختومه نشود رنگ قرمز تغييري نمي کند.

 


سرمربي تيم ملي فوتبال ايران براي حضور قدرتمند در مسابقات جام جهاني نام چند کشور را براي برگزاري بازي تدارکاتي به فدراسيون فوتبال تحويل داده است که نام دو کشور آمريکاي لاتين هم در آن ديده مي‌شود.
"کارلوس کي‌روش" پس از صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني تمام تلاش خود را انجام داده تا ملي پوشان در مسابقات جام جهاني برزيل زنگ تفريح نباشند و به همين دليل برنامه‌ريزي گسترده‌اي را براي حضور پرقدرت در برزيل تدارک ديده است. کي‌روش علاوه بر اينکه بيش از 100 روز اردو براي تيم ملي در نظر گرفته و از هشت کمپ تمريني در برزيل بازديد کرده، نام چند کشور را به فدراسيون فوتبال داده و درخواست داشته است تا فدراسيون زمينه برگزاري بازي تدارکاتي با اين تيم‌ها را فراهم کند.ونزوئلا يکي از کشورهاي مد نظر کي‌روش است که با نظر سرمربي تيم ملي، بازي با اين تيم در هر تاريخي بلامانع است. البته کي‌روش تمايل داشت با تيم ملي فوتبال شيلي هم بازي تدارکاتي برگزار کند ولي پس از رايزني مسئولان فدراسيون فوتبال ايران، فدراسيون شيلي اعلام کرد که آنها برنامه ديگري دارند و نمي‌توانند با ايران بازي کنند. همچنين تيم ملي قرار است اردويي را در کشور پرتغال برگزار کند. همزمان با اردوي تيم ملي در پرتغال، يک تيم مطرح آفريقايي هم در پرتغال اردوي آماده‌سازي دارد. طبق هماهنگي‌هاي انجام شده، قرار است تيم ملي در جريان اردوي پرتغال، ديدار دوستانه‌اي را هم با اين کشور آفريقايي برگزار کند.

 


مرحله اول اردوي آمادگي تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان براي شرکت در رقابتهاي جهاني 2013 مجارستان از امروز در خانه كشتي تهران آغاز مي‌شود.
اين اردوي آماده‌سازي در حالي از امروز تا 28 تيرماه در محل خانه کشتي تهران جريان خواهد داشت كه صادق گودرزي نايب قهرمان المپيك لندن هم به رغم اتفاقات هفته گذشته به اردو دعوت شده است. رقابتهاي کشتي قهرماني بزرگسالان جهان دهه پاياني شهريورماه در شهر بوداپست پايتخت مجارستان برگزار خواهد شد.بنا بر اين گزارش اسامي نفرات دعوت شده به اردو به شرح زير است:55 کيلوگرم: حسن رحيمي، ياسر حيدر قلي‌نژاد، فرهاد جلائي و محسن ملکي60 کيلوگرم: مسعود اسماعيل‌پور،عباس دباغي، فرزاد جعفري و حسن مرادقلي66‌کيلوگرم: مهدي تقوي، ميثم نصيري، غلامرضا عبداله‌پور و ميثم حيدري74 کيلوگرم: عزت‌الله اکبري و سيدجعفر قاسمي، صادق گودرزي، رضا افضلي و امير شريعتي84 کيلوگرم: احسان لشگري، اسماعيل نجاتيان، حسام مقدم و داود زارعي96 کيلوگرم: جعفر دليري، جمال ميرزايي و حسن رحيمي120 کيلوگرم: کميل قاسمي،محمدرضاآذرشکيب، سيدساجد جلالي، خشايار دهستاني و مصطفي مظلومي.

 


درحالي که بيش از دو هفته از آتش سوزي پيست بين المللي ديرين مي گذرد، هنوز علت آتش سوزي مشخص نشده است و قرار است دوباره علت آتش سوزي دوباره بررسي شود.
با گذشت چند روز از آتش سوزي پيست اسکي ديزين، علت آتش سوزي مشخص نشده است. بر اساس آخرين شنيده ها قرار است يک گروه ويژه تشکيل شود تا به محل آتش سوزي اعزام گردد و دوباره علت آتش سوزي را پيگيري کند. حدود 2 هفته پيش تمام تجهيزات پيست اسکي ديزين در آتش سوخت.

 


تيم واليبال نوجوانان ايران با قبول شکست برابر لهستان از ايستادن روي سکوي سوم مسابقات جهاني باز ماند.
تيم‌هاي ايران و لهستان بامداد ديروز در ديدار رده‌بندي مسابقات واليبال نوجوانان جهان به مصاف يکديگر رفتند که طي آن تيم لهستان با نتيجه 3 بر يک به برتري دست يافت و روي سکوي سوم اين مسابقات ايستاد. در اين مسابقه که به ميزباني شهر تيخوانا مکزيک برگزار شد، تيم ايران ست اول را 25 بر 19 برد ولي در سه ست متوالي نتيجه را 25 بر 21، 25 بر 19 و 25 بر 17 به حريف خود واگذار کرد تا از دست‌يابي به مدال برنز اين دوره از مسابقات قهرماني نوجوانان جهان باز ماند.در تيم ايران نيز اکبر والايي با کسب 17 امتياز بهتر از سايرين ظاهر شد. ديدار نهايي مسابقات واليبال نوجوانان جهان صبح ديروز در شهر تيخوانا مکزيک برگزار شد که طي آن تيم روسيه با برتري 3 بر يک مقابل چين روي سکوي نخست ايستاد و مدال طلاي اين دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

 


دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري جهت حضور در رقابت‌هاي جهاني 2013 لهستان در منطقه آزاد تجاري - صنعتي ارس برگزار مي‌شود.
به دنبال برگزاري نشستي مشترک با حضور حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه برداري با مديران منطقه آزاد ارس مقرر شد نخستين اردوي خارج از تهران ملي پوشان وزنه‌برداري به ميزباني استان آذربايجان شرقي در منطقه آزاد ارس برگزار شود. اين اردوي 20 روزه از روز 28 تير ماه آغاز و تا 15 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10