(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه‌شنبه 18 تـیـر 1392 - شماره 20537

حزب‌الله رژيم صهيونيستي را از هرگونه تجاوز به لبنان برحذر داشت
سوريه و مصر روابط ديپلماتيک را از سر گرفتند
چهار سوي پنج قاره
آيا جنگ داخلي در پيش است؟
دوشنبه خونين مصر با گلوله کودتاچيان آمريکايي
شنود مکالمات مردم روسيه از سوي آمريکا لو رفت
تجمع ضدصهيونيستي مقابل پارلمان تونس
روابط با اسرائيل را قطع کنيد
تظاهرات ضددولتي بار ديگر اسلامبول را فرا گرفت
حمله سنگين ارتش سوريه به مرکز تجمع تروريست‌ها در حمص
به جرم فساد مالي وزير سابق راه‌آهن چين به اعدام محکوم شد
اعتراض کارکنان شهرداري آتن به طرح رياضتي دولت يونان
يورش ماموران آل‌خليفه به مردم در 52 منطقه بحرين
   


حزب‌الله لبنان ضمن هشدار به اسرائيل اعلام کرد آماده است تا در هر زمان شکست ديگري به رژيم صهيونيستي وارد کند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از الخبر لبنان، شيخ نبيل قاووق رئيس شوراي اجرايي حزب‌الله لبنان نسبت به تجاوز جديد رژيم صهيونيستي به لبنان که تل‌آويو اين روزها خود را براي آن آماده مي‌کند هشدار داد.
وي افزود، اسرائيل در حال برگزاري مانورهايي براي حمله به لبنان است و فکر مي‌کند مقاومت مشغول بحران سوريه است به همين علت منتظر فرصت مناسبي است که لبنان را از بين ببرد و زنجيره شکست‌هاي خود را جبران کند.شيخ قاووق تصريح کرد، بحران سوريه هرگز ما را از اولويت اصلي خود که آمادگي براي مقابله با هر تجاوز آينده صهيونيست‌هاست باز نمي‌دارد.وي همچنين گفت، با وجود ادامه بحران سوريه مقاومت آماده است ضربه ديگري به اسرائيل وارد کند.

 


وزارت خارجه مصر با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد، قاهره و دمشق روابط ديپلماتيک خود را از سر گرفتند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به نقل از پايگاه خبري سومريه نيوز، وزارت خارجه مصر در بيانيه خود آورده است، روابط ديپلماتيک دمشق و قاهره از طريق کنسولگري مصر در دمشق و کنسولگري سوريه در قاهره ادامه خواهد يافت. محمد مرسي، رئيس‌جمهور برکنار شده مصر پيش از برکناري در همايش «کمک به سوريه» قطع روابط ديپلماتيک خود با سوريه را اعلام کرد.
توافق مصر و سوريه براي از سرگيري روابط ديپلماتيک تنها پس از چند روز از برکناري مرسي به دست ارتش و تعيين عدلي منصور به عنوان رئيس‌جمهوري موقت مصر صورت گرفت.

 


سقوط جنگنده اف 16
يک جنگنده صهيونيستي در نزديک سواحل غزه در درياي مديترانه سقوط کرد.
نيروي هوايي اسرائيل در پي اين حادثه به تمامي خلبانان خود دستور داد تا مشخص شدن نتيجه تحقيقات درباره علت سقوط اين جنگنده پرواز نکنند.
دستگيري جلاد آمريکايي در افغانستان
ذکريا قندهار آمريکايي افغاني‌الاصل به اتهام شکنجه، کشتن، اذيت و آزار افغاني‌ها دستگير شد.
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد اين فرد از ماه‌ها پيش تحت پيگرد دولت افغانستان قرار داشته و بارها موفق به فرار شده بود که اخيرا در ولايت قندهار دستگير شد.
کوچ هزاران نفري مردم پاکستان
با افزايش دامنه خشونت‌ها در شهر کراچي پاکستان صدها خانواده مجبور به ترک خانه‌هاي خود شدند.
شهر کراچي پاکستان مدت‌هاست که شاهد درگيري‌هاي خونين قومي و فرقه‌اي است و مهاجمان به خانه‌هاي مردم نيز رحم نمي‌کنند.
عفو زندانيان در الجزاير
رئيس‌جمهور الجزاير که براي معالجه در فرانسه به سر مي‌برد دستور عفو 5600 زنداني را به مناسبت سالگرد استقلال اين کشور صادر کرد.
عبدالعزيز بوتفليقه، رئيس‌جمهور الجزاير به مناسبت پنجاه و يکمين سالگرد استقلال اين کشور اين حکم را صادر کرد.
خط لوله نفت سودان جنوبي
بسته نمي‌شود
دولت خارطوم اعلام کرد در پي توافق اخير مقامات دو سودان درباره حل اختلافات فيمابين، خطوط لوله انتقال نفت سودان جنوبي از طريق خاک سودان بسته نمي‌شود.
يکي از رهبران حزب حاکم سودان اعلام کرد در پي کاهش تنش‌ها بين جوبا و خارطوم سودان هرگز تهديد خود را در بستن خط لوله انتقال نفت سودان جنوبي عملي نمي‌کند.
سودان در ماه ژوئن گذشته اعلام کرده بود انتقال نفت سودان جنوبي از طريق خاک سودان را به دليل حمايت دولت جوبا از شورشيان سودان طي 60 روز آينده متوقف مي‌کند.
نخست‌وزير تونس در جده
نخست‌وزير تونس در جده با وليعهد عربستان درباره تحکيم مناسبات دو کشور و بررسي پاره‌اي از بحران‌هاي منطقه‌اي تبادل نظر کردند.
بررسي بحران سوريه و مصر از جمله محور مذاکرات علي‌العريض نخست‌وزير تونس با سلمان بن عبدالعزيز وليعهد عربستان بوده است.
رزمايش روسيه و چين
رزمايش دريايي روسيه و چين در درياي ژاپن آغاز شد. در اين رزمايش 20 فروند کشتي و شناور و بيش از 10 فروند هواپيما و هلي‌کوپتر شرکت دارند.
نيروهاي دو طرف عمليات آتش گشودن به اهداف زميني و هوايي را تمرين خواهند کرد.

 


حمله خونين ارتش مصر به تجمع طرفداران محمد مرسي در خيابان‌هاي قاهره 72 کشته و بيش از 3500 مجروح بر جاي گذاشت و همزمان اعلام شد که مصر به سمت جنگ داخلي پيش مي‌رود.
به گزارش خبرگزاري‌ها، صبح ديروز ده‌ها هزار طرفدار «محمد مرسي» رئيس‌جمهور برکنار شده مصر با يورش نظاميان مسلح و تانک‌ها و زرهپوش‌هاي ارتش غافلگير شدند؛ نيروهاي ارتشي از همان ابتدا حاميان مرسي را با گلوله‌هاي جنگي هدف قرار دادند. اين سرکوب خونين و بي‌سابقه تلفات و زخمي‌هاي زيادي برجاي گذاشت و هر لحظه بر تعداد کشته‌ها افزوده مي‌شود. شبکه تلويزيوني «الميادين» به نقل از وزير بهداشت مصر، شمار کشته‌ها را 72 نفر و مجروحان را نيز 3575 تن اعلام کرد. اما ديگر منابع شمار جان‌باختگان و مجروحان را کمتر از اين تعداد اعلام کردند.
به گزارش واحد مرکزي خبر، تانک‌هاي ارتش مصر پس از اين کشتار، در ميدان «التحرير» و اطراف آن مستقر شدند.
قبل از حمله ارتش، بخش اعظم جمعيت بزرگ هوادار محمد مرسي در مقابل مسجد «رابعه العدويه» اجتماع کرده بودند و «اسامه مرسي» فرزند رئيس‌جمهور برکنار شده براي آنها سخنراني کرده بود.
ظاهراً مقابل کاخ رياست جمهوري مصر شديدترين درگيري‌ها رخ داد؛ شماري از هواداران «اخوان المسلمين» که فکر مي‌کردند مرسي در همين محل زنداني است، به اين مکان هجوم آوردند و نيروهاي گارد رياست‌جمهوري نيز با گلوله جنگي آنها را هدف قرار دادند.
«عبدالمنعم ابوالفتوح» نامزد رياست‌جمهوري مصر در انتخابات سابق، انگشت اتهام را به سمت سرلشکر «عبدالفتاح السيسي» گرفت و او را مسئول کشتار ديروز دانست. وي از «عدلي منصور» رئيس‌جمهور موقت مصر خواست در اعتراض به اين کشتار، استعفا کند. علي‌رغم کشتار ديروز، اخوان‌المسلمين اعلام کرد تا زمان آزادي مرسي و بازگشت وي به قدرت، هواداران اخوان خيابان‌ها را ترک نخواهند کرد.
ارتش نيز به ايجاد موانع نظامي در اطراف ميدان رابعه العدويه مبادرت کرد و علاوه بر آن، مدعي شد 200 فرد مسلح را بازداشت کرده است.
اين ادعا در حالي صورت مي‌گيرد که بيشترين قربانيان و زخمي‌هاي ناآرامي ديروز افراد عادي بوده‌اند و «عصام العريان» از رهبران اخوان‌المسلمين اعلام کرد تحصن‌کنندگان مقابل گارد رياست جمهوري هدف تيراندازي با گلوله‌هاي جنگي قرار گرفتند. يک روز قبل از حمله زميني، هواپيماهاي جنگي مصر نيز براي ارعاب مردم، بر فراز قاهره نمايش هوايي اجرا کردند.
علاوه بر قاهره، استان‌هاي اسيوط، سوئز، المنيا، غنا، اسوان و اسکندريه نيز شاهد تظاهرات هواداران رئيس‌جمهور بودند؛ در اسکندريه 35 تن از طرفداران مرسي زخمي شدند.
مقابل سفارتخانه‌هاي مصر در کشورهاي اردن، فرانسه، ترکيه و انگليس نيز در حمايت از مرسي تظاهرات برگزار شد.
در پي کشتار ديروز، حزب سلفي «النور» از مذاکره با رئيس‌جمهور موقت بر سر تشکيل کابينه کنار کشيد. «شعبان عبدالعظيم» نفر دوم اين حزب اعلام کرد، به نظر مي‌رسد مصر در حال وارد شدن به جنگ داخلي است.
وي افزود: به عنوان نخستين گام به چيزي کمتر از برگزاري همه‌پرسي درباره رياست‌جمهوري مرسي راضي نخواهيم شد. پوتين رئيس‌جمهور روسيه نيز به شروع جنگ داخلي در مصر هشدار داده است.
اخوان‌المسلمين نيز مردم و طرفداران خود را به ادامه تظاهرات دعوت کرد و خواستار انتفاضه در مصر شد.
در پي گسترده شدن اعتراضات عليه نظاميان، مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور جديد مصر به شبکه «العربيه» گفت: مرسي در جايي امن نگهداري مي‌شود. شاخه سياسي حزب «عدالت و آزادي» نيز از تبديل شدن مصر به سوريه‌اي ديگر هشدار داد. «محمد البرادعي»، رهبر «جبهه نجات ملي» و کسي که از او به عنوان نخست وزير و يا معاون رئيس‌جمهور جديد نام برده مي‌شود، نيز عليه کشتار ديروز موضع گرفت و آن را محکوم کرد.
وي گفت: هرگونه خشونت از هر طرفي که باشد محکوم است. وي تحقيق فوري و مستقل در خصوص کشته‌شدگان را خواستار شد.
روزنامه «واشنگتن‌تايمز» به طور غيرمستقيم، از آمريکايي بودن کودتا عليه مرسي پرده برداشت و اعلام کرد، اين کودتا محصول آموزش افسران ارتش مصر توسط ايالات متحده است.
ساير رويدادها
* امارات اعلام کرد در صورت قطع کمک‌هاي آمريکا به ارتش مصر، سه برابر کمک‌هاي آمريکا به مصر کمک مي‌کنيم.
* ايمن الظواهري، سرکرده القاعده با اشاره به تحولات جاري مصر، اعلام کرد جنگ در مصر آغاز شده است.
* نخست‌وزير تونس گفت، تجربه مصر در تونس هرگز تکرار نمي‌شود.
* رجب طيب اردوغان، طي تماس تلفني با دبير کل سازمان ملل، نسبت به اوضاع مصر ابراز نگراني کرد.
* شبکه يورو نيوز با اشاره به کشتار ديروز قاهره، از ايجاد شکاف عميق در جامعه مصر خبر داد.
* جنبش حماس کشتار ديروز مردم قاهره را محکوم کرد.

 


شنود مکالمات و ارتباطات اينترنتي مردم روسيه از سوي آژانس امنيت ملي آمريکا فاش شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري- اينترنتي «راس بالت»، روزنامه برزيلي «اوگلوبو» به نقل از «ادوارد اسنودن» مامور سابق سازمان سياي آمريکا فاش کرد سرويس‌هاي اطلاعاتي- امنيتي آمريکايي جاسوسي گسترده‌اي را از مذاکرات تلفني و ارتباطات اينترنتي روسيه انجام مي‌دهند.
به گفته وي، ظرف چندين سال گذشته سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريکا تمامي مکالمات تلفني و ترافيک اينترنتي را حداقل با کمک 3 برنامه جاسوسي- اطلاعاتي زير نظر داشته‌اند. گستردگي اين شنودها مشخص نيست، ولي تنها طي ژانويه سال گذشته آژانس امنيت ملي آمريکا در خاک ايالات متحده حدود 3/2 ميليارد تلفن و ارتباط اينترنتي را زير نظر داشته است.
بر اساس اطلاعات اين روزنامه برزيلي، آژانس امنيت ملي آمريکا سيستم «اولويت‌هاي استراق سمع» را در خصوص کشورهاي افغانستان، عراق، پاکستان، عربستان سعودي، چين و روسيه به اجرا گذاشته است.
افشاي شنود مکالمات از سوي آژانس امنيت ملي آمريکا رسوايي تازه‌اي را براي ايالات متحده موجب شده است.
در پي افشاي اين اطلاعات آمريکا دستور بازداشت «اسنودان» مامور سابق سيا و افشاگر اين اطلاعات را صادر کرد. وي اکنون در ترانزيت فرودگاه مسکو است و سه کشور بوليوي، ونزوئلا و نيکاراگوئه به وي پيشنهاد پناهندگي داده‌اند. خبر ديگر اينکه رائول کاسترو رئيس‌جمهور کوبا از اقدام «اسنودان» در افشاي اين نوع اطلاعات حمايت کرده است.

 


مردم تونس با برگزاري تظاهرات گسترده خواستار قطع روابط با رژيم صهيونيستي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبکه خبري العالم، شهروندان تونسي با برگزاري تظاهرات مقابل پارلمان کشورشان پرچم رژيم صهيونيستي را آتش زدند و شعارهايي در حمايت از مقاومت مردم فلسطين و مخالفت با عادي‌سازي روابط با رژيم اشغالگر سر دادند.
تظاهرکنندگان همچنين مخالفت خود را با پيش‌نويس قانون اساسي تونس که در آن هيچ اشاره‌اي به ممنوعيت عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي نشده است ابراز کردند.
شهروندان تونس اعلام کردند چند روز آينده چادرهايي در خيابان حبيب بورقيبه شهر تونس برپا خواهند کرد تا همچنان بر قطع روابط با رژيم صهيونيستي تاکيد کنند. تظاهرکنندگان همچنين اظهار داشتند توماري با مضمون جرم بودن عادي‌سازي روابط با اسرائيل آماده شده است که تاکنون 40 هزار نفر آن را امضا کرده‌‌اند.
صلاح‌الدين المصري يکي از فعالان سياسي تونس گفت، اين اعتراضات هشداري به دولت است تا در عادي‌سازي روابط خود با رژيم صهيونيستي تجديدنظر کنند. وي افزود، مجلس موسسان بايد با در نظر گرفتن خواسته مردم روابط با رژ‌يم صهيونيستي را قطع کند.

 


ده‌ها هزار معترض در مناطق مختلف شهر اسلامبول تظاهرات ضددولتي برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، شهر اسلامبول ترکيه پس از چند روز آرامش نسبي، بار ديگر ناآرام شد؛ اطراف پارک «گزي»، ميدان «تقسيم» و محله «کادي‌کوي» شاهد ازدحام جمعيت تظاهرکننده بود. در کادي‌کوي و خيابان‌هاي اسلامبول تظاهرکنندگان ماکت بزرگ خودروهاي آب‌پاش و گلوله‌هاي نمادين گاز اشک‌آور حمل مي‌کردند و در برخي مناطق موانع نمادين ايجاد کردند و از اين طريق،‌ عمليات سرکوب پليس را به سخره گرفتند.
نيروهاي پليس نيز در برخي مناطق با معترضان درگير شدند و از ماشين‌هاي آب‌پاش و گاز اشک‌آور براي سرکوب آنها استفاده کردند. شمار دستگير‌شدگان اين تظاهرات، 59 نفر اعلام شده است. پيش از اين نيز وزير کشور و فرماندار اسلامبول هشدار داده بودند که برگزاري هرگونه تظاهرات غيرقانوني است و دولت آن را سرکوب مي‌کند.
شماري از والدين دستگيرشدگان نيز مقابل پاسگاه‌هاي پليس اسلامبول اجتماع کردند و خواستار آزادي فرزندانشان شدند.
به اعتقاد کارشناسان، معترضان ترک از تحولات جاري مصر که به برکناري رئيس‌جمهور اين کشور انجاميده است، الهام گرفته‌اند و به همين خاطر، احتمال ادامه اعتراضات وجود دارد.
اعتراضات در ترکيه از 11 خرداد آغاز شده است.

 


نيروهاي ارتش سوريه در چارچوب عمليات ضربتي، محل استقرار تروريست‌هاي مسلح در حمص واقع در مرکز اين کشور را هدف قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، نيروهاي ارتش سوريه روز گذشته عمليات ضربتي خود عليه تروريست‌ها در شهر حمص را آغاز کردند و در اولين مرحله از اين عمليات 20 تروريست را به هلاکت رساندند.
تروريست‌هاي مسلح نير در واکنش به اين عمليات ساختمان بانک‌خون حمص را هدف قرار دادند که در جريان آن دو نفر کشته و ده‌ها نفر ديگر مجروح شدند.
يگان‌هاي ارتش سوريه همچنين در ادامه عمليات خود براي پاکسازي مناطق مختلف کشور از تروريست هاي مسلح، کنترل کوي الخامس در منطقه الصالحين شهر حلب را در دست گرفتند.
نيروهاي ارتش تعدادي از مقرهاي تجمع عناصر وابسته به گروهک تروريستي جبهه النصره در حومه حلب را هدف قرار داده و آنها را به طور کامل نابود کردند.
نيروهاي ارتش عمليات کم‌سابقه‌اي در بخش غرب حلب به اجرا در آوردند که طي آن ده‌ها تروريست کشته و زخمي شدند.
ارتش سوريه امنيت در منطقه الرصافه در ديرالزور را نيز برقرار کرد و تروريست‌ها با وارد کردن خسارات زياد به ساختمان‌ها و مساجد اين منطقه مجبور به عقب‌نشيني شدند.
به دنبال پيشروي‌هاي چشمگير ارتش سوريه در حمص و پاکسازي بخش اعظم اين شهر از تروريست‌ها، ارتش آزاد سوريه از آمريکا و اروپا درخواست کمک تسليحاتي کرد.
اين در حالي است که رئيس جديد ائتلاف مخالفان سوريه اعلام کرد به زودي سلاح‌هاي پيشرفته به دست مخالفان خواهد رسيد.
احمد الجربا اظهار داشت، سلاح‌هاي پيشرفته‌اي که عربستان سعودي براي گروه‌هاي مسلح فعال در سوريه تهيه کرده بزودي به دست اين گروه‌ها مي‌رسد و انتظار مي‌رود که اين امر تغييري در وضعيت نظام اين گروه‌ها ايجاد کند که دچار ضعف شده‌اند. ائتلاف مخالفان براي تجديد قوا به ارتش سوريه پيشنهاد آتش‌بس طي ماه رمضان را داد.
در بيانيه اخوان‌المسلمين سوريه آمده است: ما احساس نااميدي و شکست مي‌کنيم و اين به خاطر عقب‌نشيني‌هاي آمريکا و اروپا از موضع‌شان درباره مسلح کردن ارتش آزاد سوريه است. ما از جامعه جهاني مي‌خواهيم به مسئوليت‌هاي خود در اين خصوص عمل کنند.
به گزارش ايسنا، در اين بيانيه همچنين تاکيد شده که به رغم انتخاب رئيس جديد ائتلاف مخالفان سوريه هيچ تغيير رسمي در موضع غرب در خصوص وعده‌هايشان براي افزايش کمک به مخالفان سوريه ايجاد نشده است.
پيشتر آمريکا و اروپا اعلام کرده بودند، کمک‌هاي نظامي خود به مخالفان سوريه را افزايش مي‌دهند. اين در حالي است که بنا به گزارش پايگاه خبري سوريه نيوز، به دليل اختلاف ميان اعضاي ائتلاف ملي مخالفان سوريه هنوز غرب در ارسال سلاح براي مخالفان مردد است.
يکي از مسئولان بلندپايه اخوان‌المسلمين سوريه در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز اعلام کرد: کمک‌هاي کشورهاي خارجي به مخالفان سوريه تاکنون ضعيف بوده و با اين کمک‌ها نمي‌توان معادلات را تغيير داد. وي گفت: انتخابات داخلي ائتلاف مخالفان سوريه انجام شده و احمد الجربا به عنوان رئيس جديد اين ائتلاف انتخاب شده است لذا غرب ديگر بايد به ارسال کمک‌هايي که وعده‌اش را داده بود عمل کند.
ساير رويدادها
* توني‌بلر نخست‌وزير اسبق انگليس خواستار برقراري منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه و مداخله نظامي در اين کشور شد.
* فرمانده ستاد مشترک ارتش آمريکا گفت، بحران سوريه ممکن است 10 سال طول بکشد.
* ارتش اسرائيل قصد دارد به زودي تغييراتي را در ترکيب نيروهاي مستقر در بلندي‌هاي جولان ايجاد کند تا براي حملات احتمالي گروه‌هاي مسلح مخالفان دولت سوريه آماده شود.
* نخست‌وزير عراق در يک کنفرانس مطبوعاتي تاکيد کرد فقط مردم سوريه حق دارند در مورد سرنوشت کشورشان تصميم‌گيري کنند.
* نشست سالانه اتحاديه پزشکان سوريه براي تامين نيازهاي ضروري آسيب‌ديدگان سوري برگزار شد.
* رئيس پارلمان سوريه اظهار داشت، اتحاديه عرب ابزار دست شيوخ عرب براي حمايت از تروريست‌ها در سوريه است.

 


وزير سابق راه‌آهن چين به جرم اختلاس و فساد مالي به اعدام محکوم شد.
به گزارش خبرگزاري‌ها دادگاه پکن «ليوژي جون» 60 ساله را به جرم سوءاستفاده از موقعيتش براي ارتقاي درجه 11 تن و کمک به آنها در برنده شدن قراردادها و گرفتن 10 ميليون دلار رشوه در فاصله سال‌هاي 1986 تا 2011 به اعدام و دو سال حبس محکوم کرد.
ليوژي جون در سال 2003 ميلادي به عنوان وزير راه‌آهن منصوب شد. وي در سال 2011 ميلادي به اتهام تخلفات انضباطي از کار برکنار و در سال 2012 ميلادي از حزب کمونيست چين اخراج شد.
خبرگزاري شين‌هوا اخيرا گزارش کرد که گمان مي‌رود اخراج ليو با خارج شدن قطار سريع‌السير چين از ريل در ژوئيه 2011 مرتبط باشد؛ حادثه‌اي که در آن 40 مسافر کشته و 172 تن ديگر زخمي شدند و مقصر اين حادثه مديريت نامناسب اعلام شده است.
ليو نخستين مقام رسمي ارشد چيني است که از زمان به قدرت رسيدن رئيس‌جمهور جديد اين کشور محاکمه شده است. شي‌جين پينگ دبير کل جديد حزب کمونيست و رئيس‌جمهور چين بر مبارزه با فاسد در کشور تاکيد کرده است.

 


کارکنان شهرداري آتن عليه تصميم دولت يونان مبني بر انتقال کارمندان به ادارات مختلف يا لغو قراردادهايشان دست به اعتراض زدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، به نقل از شبکه خبري راشاتودي، کارمندان و کارگران شهرداري آتن با برگزاري يک تجمع اعتراض‌آميز مقابل کنفدراسيون شهرداري‌هاي يونان به تصميم دولت براي لغو قراردادهايشان اعتراض کردند.
براساس طرح رياضتي دولت يونان قرار است حدود 25 هزار کارمند خدمات شهري تا پايان سال جاري ميلادي به ادارات ديگر منتقل شوند و 4000 تن نيز براي دستيابي يونان به وام 1/8 ميليارد يورويي اتحاديه اروپا از کار بيکار شوند.
اعتراضات کارکنان شهرداري آتن نسبت به طرح رياضتي دولت يونان در حالي صورت مي‌گيرد که جرج کامينيس شهردار آتن نيز به هنگام خروج از ساختمان کنفدراسيون شهرداري‌هاي يونان مورد ضرب و شتم کارگران قرار گرفت.
کارگران شهرداري آتن با سر دادن شعارهايي مخالفت خود را با طرح رياضتي دولت يونان که آنان را از کار اخراج مي‌کند ابراز کردند.

 


مردم بحرين در 52 منطقه اين کشور اعتراضات گسترده برگزار کردند و نيروهاي آل‌خليفه با استفاده از سلاح و گازهاي سمي به سرکوب مردم پرداختند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از سايت خبري جمعيت الوفاق اسلامي بحرين، مردم بحرين در 52 منطقه اين کشور تظاهرات کردند و خواستار سرنگوني نظام‌آل‌خليفه شدند.
تظاهرکنندگان فرياد مي‌زدند: «مرگ بر ديکتاتور»، «تسليم نمي‌شويم»، «راه انقلاب ادامه دارد» و «انتقام خون شهدا را مي‌گيريم.»
اين در حالي است که نظاميان آل‌خليفه با پرتاب گازهاي سمي و گلوله‌هاي ساچمه‌اي به تظاهرکنندگان شماري از آنها را مجروح کردند.
همچنين تعدادي از شهروندان از جمله دو کودک بازداشت شدند.
خبر ديگر اينکه نيروهاي آل‌خليفه به منازل شهروندان حمله برده و اموال و دارايي‌هاي آنان را مصادره يا تخريب کردند که با مقاومت آنان مواجه شدند.
نيروهاي رژيم بحرين همچنين به مسجد امام‌رضا(ع) در روستاي واديان يورش بردند و خسارت‌هايي را به مسجد وارد کردند.
جمعيت الوفاق اسلامي بحرين با انتشار بيانيه‌اي ضمن محکوم کردن اقدامات وحشيانه نيروهاي آل‌خليفه در سرکوب مردم و سرقت اموال آنان تاکيد کرد آل‌خليفه با اين اقدامات از مردم انتظار همراهي و مصالحه نداشته باشد.
اين جمعيت همچنين اظهار داشت، مردم بحرين تاکيد دارند تا زمان تحقق مطالباتشان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10