(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه‌شنبه 18 تـیـر 1392 - شماره 20537

طرح امنيت تفرجگاه‌ها در تهران اجرا مي‌شود
محدوديت‌هاي ترافيکي جاده‌هاي کشور در روزهاي قبل از ماه رمضان
دماي هواي دهلران به بالاي 51 درجه رسيد
پايان فعاليت جرثقيل‌هاي غول‌پيکر بزرگراه صدر
آتش‌سوزي شناور حامل يک ميليون ليتر سوخت در آب‌هاي بندرعباس
مراسم رونمايي از کتاب قربانيان حوادث رانندگي
پلمب 91 واحد صنفي
سازمان هواشناسي خبر داد
دماي 9 استان کشور بالاي 40 درجه
سرعت توفان در شمال سيستان و بلوچستان به 100 کيلومتر در ساعت رسيد
در جلسه مشترک مسئولان بهداشت و رفاه تصميم‌گيري شد
نحوه پرداخت ما به‌التفاوت افزايش قيمت داروي بيماران خاص
کميته امداد خبر داد
توزيع سبد غذايي 100 هزار توماني بين مددجويان
اطلاعيه درباره بيمه طلايي بازنشستگان کشوري
افزايش 12 درصدي تنظيم سند اجاره
اعدام 3 قاچاقچي بزرگ موادمخدر در اردبيل
ماشين ضداتمي پوتين
موج تازه خشونت‌ها در شيکاگو
قتل خبرنگار سوماليايي
   


اجراي طرح امنيت تفرجگاه‌ها و پارکها در پايتخت از سوي رئيس پليس پيشگيري تهران تشريح شد.
سرهنگ محسن خانچرلي طرح ارتقا امنيت تفرجگاهها و بوستانهاي تهران ابتداي تابستان توسط پليس پيشگيري تهران آغاز شده است. در اين طرح با اقدامات ضداخلاقي و فرهنگي و مزاحمان نواميس برخورد مي‌شود. اين طرح از ساعت 9 صبح تا 15 عصر در تمامي بوستانها، پارکهاي جنگلي و فضاي پارکهاي عمومي توسط تيم‌هاي عملياتي و انتظامي سرکلانتريهاي يازده‌گانه تهران اجرا مي‌شود.
وي ادامه داد: ماموران به طور ميانگين روزانه از 162 پارک بازديد و آنها را پاکسازي مي‌کنند. در اين طرح با هرگونه ناامني و افرادي که بخواهند آسايش شهروندان را در اين اماکن برهم زنند، برخورد مي‌کنند. شهروندان مي‌توانند هرگونه ناامني و ايجاد مزاحمت را از طريق پليس 110 اعلام تا با آن برخورد شود.
رئيس پليس پيشگيري تهران تاکيد کرد: علاوه بر طرح‌هاي مقطعي که در تابستان اجرا مي‌شود، پليس در پارکها، پارکهاي جنگلي، بوستانهاي بزرگ و تفرجگاهها حضور دارد.
به گفته خانچرلي، اين طرح در ماه رمضان نيز اجرا مي‌شود و همزمان با افطار و پس از آن نيز ماموران در پارکها حاضر هستند. پيش‌بيني مي‌کنيم با توجه به گرماي هوا حضور شهروندان پس از افطار در تفرجگاه‌ها افزايش يابد که به منظور تامين امنيت آنها ماموران در پارک‌ها مستقر هستند.

 


معاون عمليات پليس راه محدوديت‌هاي ترافيکي جاده‌هاي کشور در روزهاي 17 و 18 تير ماه به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.
سرهنگ اسفندياري، معاون عمليات پليس راه کشور اعلام کرد: انواع موتورسيکلت از ساعت 12 امروز دوشنبه 17 تير ماه تا ساعت 24 فردا سه‌شنبه 18 تير ماه در محورهاي چالوس، هراز، فيروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.
تردد انواع تريلر و کاميون از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14 تا ساعت 24 روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع و از ساعت 17 تا ساعت 24 امروز و فردا از 15 کيلومتر بالاي مرزن‌آباد منطقه دزبن به سمت کرج يکطرفه خواهد بود.در جاده هراز، تردد تمام کاميون‌ها و کاميونت‌ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا ساعت 24 امروز و همچنين از ساعت 7 صبح تا ساعت 24 روز سه‌شنبه ممنوع است و تردد تريلرها نيز همچنان از اين محور ممنوع است.
در جاده دماوند نيز تردد تمام تريلرها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا ساعت 24 روز دوشنبه و از ساعت 7 صبح تا ساعت 24 روز سه شنبه از تهران به طرف قائم‌شهر و بالعکس ممنوع است.
تردد تمام تريلرها و کاميون‌ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 14 تا ساعت 20 روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه از محورهاي زاهدان زابل و بالعکس ممنوع است.
همچنين تردد تمام تريلرها و کاميون‌ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 14 تا ساعت 23 روزهاي دوشنبه و سه شنبه از جاده قديم رشت قزوين و بالعکس ممنوع است و ضمناً تردد اين قبيل وسايل نقليه در آزادراه قزوين رشت نيز کماکان ممنوع خواهد بود.

 


دهلران-خبرنگار کيهان:
دماي هواي شهرستان دهلران در يکشنبه به بالاي 51 درجه رسيد.
گرماي هوا به حدي بود که کولرهاي گازي توان مقابله با آن را نداشتند و شهروندان تا ساعت 20 نتوانستند از خانه‌‌هاي خود بيرون بيايند و همچنين مصرف بالاي برق نيز باعث از کار افتادن کنتورهاي برق برخي از منازل شد.
مديريت توزيع برق شهرستان دهلران در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در طي 10 روز اخير به علت مصرف بالا 25 کنتور خانگي در اين شهر از کار افتادند.

 


فعاليت جرثقيل‌هاي غول‌پيکر دروازه‌اي براي احداث بزرگراه طبقاتي صدر به اتمام رسيد.
مراسم تکميل عمليات نصب قطعات بتني عرشه پل اصلي بزرگراه طبقاتي صدر ديروز با حضور شهردار و جمعي از مديران شهري برگزار شد.
بنابه اين گزارش با پيشرفت عمليات نصب قطعات پيش‌ساخته بتني در پل اصلي بزرگراه طبقاتي صدر و نزديک شدن جرثقيل‌هاي غول‌پيکر دروازه‌اي (گنتري کرين‌ها) به يکديگر، فعاليت اين جرثقيل‌ها به اتمام رسيد.
فعاليت جرثقيل‌هاي غول‌پيکر به منظور نصب قطعات پيش‌‌ساخته عرشه پل اصلي بزرگراه طبقاتي صدر از آذر سال گذشته آغاز شد، پل اصلي پروژه صدر شامل 3372 صندوقه بتني پيش‌ساخته است که مرحله نصب آن پس از گذشت حدود 7 ماه به سرانجام رسيده است.
دهانه‌هاي بزرگراه طبقاتي صدر شامل 112 دهانه است. در هر يک از اين دهانه‌ها 30 صندوقه بتني پيش‌ساخته نصب شده و قطعات آخرين دهانه نيز اين هفته نصب مي‌شود.
با اتمام نصب قطعات عرشه پل اصلي بزرگراه صدر و در نتيجه اتمام کار جرثقيل‌هاي دروازه‌اي غول‌پيکر در اين پروژه، بزرگراه طبقاتي صدر يک گام مهم به خط پايان نزديک‌تر شده است.توليد قطعات بتني پيش‌ساخته در پروژه بزرگراه طبقاتي صدر از ابتداي آذر ماه سال 1391 آغاز شد و روز شنبه بيست و پنجم خرداد سال جاري با توليد 3 هزار و 372 قطعه بتني پل اصلي به اتمام رسيد. کل قطعات مورد نياز براي احداث پل اصلي، عرشه پل‌هاي رمپي و سرستون‌هاي اين پروژه در مجموع شامل 5770 قطعه بتني است که با فعاليت شبانه‌روزي 1300 نفر در دو شيفت کاري در کمتر 7 ماه توليد شد تا روند عمليات نصب قطعات بدون هيچ معطلي پيش برود.
مازيار حسيني معاون عمران شهرداري تهران با بيان اينکه پروژه طبقاتي صدر کاملا صنعتي ساخته شده است، گفت: در پروژه‌هاي قبلي روش کار به صورت سنتي بود، اما اين پروژه کاملا صنعتي انجام شد و کيفيت آن نيز در حد مطلوب است.

 


معاون امور دريايي اداره کل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان از مهار آتش‌سوزي يک فروند کشتي حامل يک ميليون ليتر سوخت در لنگرگاه بندرعباس خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «مهدي نوفرستي» روز يکشنبه اظهار داشت: يک فروند کشتي سوخت‌رسان در لنگرگاه بندرعباس دچار حريق شد که با حضور به موقع تيم تجسس و نجات اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان آتش مهار شد.
وي با بيان اينکه اين کشتي حامل يک ميليون ليتر سوخت بود، تصريح کرد: اين شناور به علت آتش‌سوزي در پل فرماندهي در وضعيت اضطرار قرار گرفت که پس از وصول خبر حادثه، شناورهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.
نوفرستي خاطرنشان کرد: امدادگران با اقدامي به موقع آتش را به‌طور کامل مهار و مانع از گسترش حريق به ساير قسمت‌هاي کشتي شدند که با اين اقدام مهم از فاجعه آلودگي زيست‌محيطي در منطقه جلوگيري به عمل آمد.
به گفته وي 9 سرنشين اين کشتي سوخت‌رسان با همکاري امدادگران از مرگ نجات يافتند.

 


فرمانده پليس راهنمايي و رانندگي کشور، سازمان پزشکي قانوني را متولي اعلام آمار نهايي تلفات رانندگي اعلام کرد.
سردار مومني، روز گذشته در مراسم رونمايي از کتاب قربانيان حوادث رانندگي دهه 80 از نگاه آمار در پزشکي قانوني گفت: ترافيک موضوعي کاملا بين بخشي است که با يک شعار و توسط يک دستگاه بدون هدف‌گذاري به سرانجام نمي‌رسد.
وي تصريح کرد: در آمار تصادفات پليس فوري سر صحنه بوده و همچنين در کروکي صحنه را در اختيار دارد به همين خاطر آماري در اين مورد داريم اما آمار نهايي با پزشکي قانوني است که در زمره قوه قضاييه است که آماري کاملا روشن و شفاف از آمار نهايي متوفيان ارائه مي‌دهد.
سردار مومني ادامه داد: سازمان پزشکي قانوني کشور تجزيه و تحليل نهايي کشته‌ها را از نظر تعداد، تحليل جغرافيايي، رده سني و حتي نوع ضربه‌ها مشخص کرده که مي‌تواند براي برنامه‌ريزي در پليس، امداد و نجات، خودروسازان و حتي اداره راه نيز مثمر ثمر باشد.
فرمانده پليس راهور ناجا ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد کشته‌ها سر صحنه رخ مي‌دهد و 49 درصد کشته‌ها بعد از سر صحنه اتفاق مي‌افتد.
مومني ادامه داد: خوشبختانه پزشکي قانوني کشور بيش از وظايف تعريف شده‌اش براي گرفتن آمار صحيح اقدام کرده و بايد بگويم آمار نهايي متوفيان با تجزيه و تحليل نزد پزشکي قانوني کشور و متولي اصلي آمار نهايي سازمان پزشکي قانوني کشور است.
وي تصريح کرد: اگر ما آماري از تصادفات و تلفات ارائه کنيم مسلما آمار سر صحنه است اما آمار نهايي که پزشک قانوني اعلام مي‌‌کند حتي فوتي‌ها را تا يک ماه بعد از تصادفات به حساب مي‌آورند و بايد توجه کنيم که 50 درصد تلفات بعد از سر صحنه است.
رئيس سازمان پزشکي قانوني نيز در اين مراسم با بيان اينکه در زلزله بم 42 هزار تن از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: زلزله يک حادثه طبيعي و غيرقابل پيشگيري است، اما نکته قابل تامل آن است که تصادفات تا چند سال پيش هر دو سال يکبار به ميزان زلزله‌اي به مثابه بم در جاده‌هاي کشور جان هموطنانمان را مي‌گرفت.
دکتر شجاعي با بيان اينکه در سال‌هاي گذشته آمار کشته‌شده‌هاي تصادفات بيش از 24 هزار تن بود، گفت: با وجود اين که هر دوسال يکبار ميزان قربانيان تصادفات با قربانيان زلزله بم برابري مي‌کرد، اما هيچ فردي به اين مقوله توجهي ندارد.رئيس سازمان پزشکي قانوني با بيان اينکه معلولان و مصدومان تصادفات بيشتر از تعداد قربانيان آن است، گفت: هر ساله فاجعه عظيمي رخ مي‌دهد و بايد اقدامات موثري در اين زمينه صورت گيرد.
وي با بيان اينکه در ارديبهشت و فروردين ماه سال جاري شاهد 6/1 درصدي کشته‌هاي تصادفات بوده‌ايم، ابراز اميدواري کرد روند کاهشي اين مهم ادامه يابد.

 


مرکز پاسخگويي سلامت 1490 اعلام کرد: با شکايت‌هاي مردمي و رسيدگي کارشناسان وزارت بهداشت سلامت محيط کار، 91 واحد صنفي به دليل تخلفات بهداشتي طي سه ماه نخست امسال در سراسر کشور پلمب شد.
بنا بر گزارش اين مرکز تخلفات بهداشتي شامل رعايت نکردن بهداشت محيط، بهداشت فردي و بهداشتي نبودن محصولات عرضه شده به مردم بوده است.
مرکز پاسخگويي سلامت 1490، در سه ماهه اول سال جاري به بيش از 98 درصد شکايات دريافتي مربوط به سلامت محيط کار رسيدگي کرده است.گفتني است اين مرکز، مرکز پاسخگويي سلامت 1490 به منظور اطلاع‌رساني و ارتقاي روحيه پاسخگويي و خدمت‌رساني بيشتر حوزه سلامت به هموطنان و افزايش آگاهي مردم از حقوق خود در اين حوزه و نحوه دريافت و دسترسي‌ آسان‌تر به خدمات سلامت راه‌اندازي شده است.

 


مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: دماي 9 استان کشور بالاي 40 درجه سانتيگراد است و خوزستان با 50 درجه سانتيگراد گرمترين استان کشور است.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت‌وگو با مهر افزود: در چند روز آينده در شرق کشور به ويژه منطقه زابل وزش باد شديد ادامه دارد و گرد و خاک ناشي از آن سبب کاهش ديد افقي و کاهش کيفيت هوا در استان سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي و به دنبال آن اختلال در تردد جاده‌اي مي‌شود.
به گفته وي، طي اين مدت گرد و خاک رقيق ناشي از سرعت وزش باد بر روي کشور عراق در برخي مناطق غرب و جنوب غرب کشور سبب کاهش کيفيت هوا خواهد شد.
اميدوار اظهار داشت: امروز دماي استان‌هاي خوزستان، ايلام، فارس، قم، کردستان، کرمانشاه، کهکيلويه و بويراحمد، لرستان و يزد بالاي 40 درجه سانتيگراد است و خوزستان با بيشينه دماي 50 درجه سانتيگراد گرم‌ترين استان و اردبيل با بيشينه دماي 25 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنک‌ترين استان کشور خواهد بود.مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي تصريح کرد: آسمان پايتخت صاف در پاره‌اي نقاط همراه با وزش باد است. بيشينه و کمينه دماي پايتخت نيز 39 و 26 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد بود.

 


هواشناسي سيستان و بلوچستان با صدور اطلاعيه‌اي از شدت گرفتن سرعت توفان در اين استان هشدار داد.
در اين اطلاعيه خطاب به دستگاه‌هاي عضو ستاد مديريت بحران استان که نسخه‌اي از آن در اختيار ايرنا قرار گرفته آمده است: توفان گرد و خاک و حرکت شن‌هاي روان سبب کاهش شديد ديد افقي و کيفيت هوا در جنوب شرق ايران شده است و اين وضعيت تشديد مي‌شود.پيش‌بيني هواشناسي حاکيست: تاثير توفان در جنوب سيستان و بلوچستان تاثيرگذار خواهد بود به طوري که ارتفاع موج در درياي عمان تا 3/5 متر افزايش خواهد يافت بر اين اساس تردد شناورهاي سبک و فعاليت‌هاي دريانوردي با خطر جدي مواجه است.
مطابق اعلام هواشناسي سيستان و بلوچستان هم‌اينک غلظت غبار آسمان شمال سيستان و بلوچستان در محدوده شهرهاي زابل، زهک، هامون و هيرمند به 248 ميکروگرم در متر مکعب و در حد بحران است که تاثير آن بر مرکز و حتي جنوب استان محسوس است و طي ساعات آينده تشديد مي شود.
در اطلاعيه هواشناسي سيستان و بلوچستان ضمن هشدار به کشاورزان و باغداران براي پيش‌بيني تمهيدات لازم از مردم خواسته شده است افراد سالمند، بيمار و کودک از تردد غيرضروري در فضاي باز جنوب شرق کشور خودداري کنند.در همين رهگذر و در حالي که حاکميت الگوي اقليمي تابستاني و شدت يافتن وزش بادهاي 120 روزه سيستان حداقل تا پايان هفته جاري در جنوب شرق ايران ادامه دارد، افزايش شديد گرما تا مرز 50 درجه سانتي گراد تحمل شرايط موجود را براي مردم جنوب شرق کشور سخت‌تر کرده است.به گزارش هواشناسي دماي هواي شهرهاي ايرانشهر و دلگان واقع در جنوب و غرب سيستان و بلوچستان طي 24 ساعت گذشته 49 درجه سانتي‌گراد و در 13 شهرستان ديگر بين 40 تا 48 درجه سانتي‌گراد ثبت شده است.

 


نحوه پرداخت يارانه داروهاي بيماران خاص به سازمان‌هاي بيمه‌گر در جلسه‌اي با حضور مسئولان وزارتخانه‌هاي بهداشت و رفاه و سازمان‌هاي بيمه‌گر، بررسي و مشخص شد.
در اين جلسه موضوع پرداخت يارانه 53 قلم داروي بيماري خاص شامل: هموفيلي(شش قلم)، بيماران تالاسمي(سه قلم)، بيماران پيوندي (هفت قلم)، بيماران نقص تنفسي و ايدز (دو قلم)، داروهاي راديوتراپي (هشت قلم)، بيماران دياليزي (11 قلم)، نوزادان نارس ( يک قلم)، بيماران متابوليک (15 قلم) مورد بررسي قرار گرفت.در اين جلسه مقرر شد براساس قيمت مصرف‌کننده فرانشيزي که قبلا توسط سازمان‌هاي بيمه‌گر پرداخت مي‌شد همچنان توسط آنها پرداخت شود و کل مبلغ يارانه پرداختي (مابه‌التفاوت قيمت مصرف‌کننده سهم بيمه و حاشيه سود) توسط سازمان غذا و دارو براساس پوشش جمعيتي هر بيماري به سازمان بيمه‌گر مربوطه پس از تاييد وزارت کار و رفاه اجتماعي شامل بيمه‌هاي تامين اجتماعي، بيمه سلامت، بيمه نيروهاي مسلح و بيمه خدمات درماني کميته امداد امام خميني(ره) به صورت ماهيانه پرداخت شود.قرار است که پرداخت‌ها براساس محاسبه و تفکيک سازمان‌هاي بيمه‌گر انجام گيرد به نحوي که هزينه پرداختي بيماران نسبت به زمان حاضر افزايش پيدا نکند.
در ادامه جهت اجرايي شدن صورت جلسه مقرر شد که تفاهم‌نامه اجرايي تنظيم و به امضاي وزراي کار و رفاه اجتماعي و نيز بهداشت برسد.
قرار بر اين است ما به‌التفاوت نرخ ارز مرجع مبادلاتي که در اختيار سازمان غذا و دارو قرار گرفته و مي‌گيرد با توجه به توزيع جمعيتي سازمان‌هاي بيمه‌گر که توسط وزارت کار و رفاه اجتماعي اعلام مي‌گردد به صورت ماهيانه در اختيار سازمان‌هاي بيمه‌گر قرار خواهد گرفت.
به گزارش ايسنا در اين جلسه رئيس سازمان غذا و دارو، معاون دارويي سازمان، مديرکل بيمه‌هاي سلامت وزارت رفاه، مديرکل درمان غيرمستقيم سازمان تامين اجتماعي، معاون دفتر بيمه‌هاي سلامت وزارت رفاه، عضو هيات رئيسه سازمان بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح و مدير کل دفتر نظارت دارو و موادمخدر حضور داشتند.محمدباقر هوشنگي مديرکل بيمه‌هاي سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي درباره اين جلسه با بيان اينکه موضوع يارانه‌ بيماران خاص در اولويت کاري قرار گرفته است، گفت: پس از بيماران خاص، در ادامه يارانه داروي مابقي بيماران در دستور کار قرار خواهند گرفت.

 


مديرکل کميته امداد استان تهران از توزيع سبد غذايي به مددجويان تحت پوشش امداد استان تهران خبر داد و گفت: به 60 هزار خانواده اين تسهيلات پرداخت خواهد شد و ميانگين هر سبد غذايي 100هزار تومان است.
تبارک سبحاني در نشست خبري خود با اشاره به مجموعه امداد استان تهران در ايام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: يکي از برنامه‌هاي اصلي کميته امداد برگزاري جشن رمضان است.
وي ادامه داد: امسال نيز برنامه‌ريزي شده است که بيش از 60 هزار خانواده تحت پوشش امداد سبد غذايي با کمک خيرين و نيکوکاران پرداخت شود که ميانگين هر سبد غذايي 100هزار تومان است.
سبحاني خاطرنشان کرد: امسال جشن رمضان در شهر تهران و در مقياس کوچک‌تر برگزار خواهد شد به طوري که اين جشن در برج آزادي، بام تهران، برج ميلاد و در 8 شهرستان پاکدشت، رباط‌کريم، اسلامشهر، شهر قدس، بهارستان، شميرانات، شهريار و دماوند برگزار خواهد شد.
مديرکل کميته امداد استان تهران بيان داشت: طرح اکرام ايتام، طرح محسنين، طرح مهرورزي از جمله طرح‌هايي هستند که در ايام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.وي به طرح اکرام ايتام اشاره کرد و گفت: در اين طرح ايتام زير 18 سال تحت پوشش کميته امداد استان تهران قرار مي‌گيرند و اين در حالي است که هم‌اکنون 11هزار يتيم تحت پوشش امداد قرار دارند که توسط 50 هزارحامي حمايت مي‌شوند.
مديرکل کميته امداد استان تهران افزود: در سال 91 شهروندان تهراني بالغ بر 23ميليارد تومان درطرح اکرام ايتام کمک کرده‌اند ضمن اينکه بخشي از اين پول به عنوان حساب آتيه ايتام در بانک کشاورزي درنظر گرفته شده است که هر ساله به اين حساب افزوده خواهد شد.سبحاني اضافه کرد: بيش از 1500 مسجد و مرکز خيريه و نيکوکاري و همچنين قريب به 30 وزارتخانه و مراکز دولتي در ايام ماه رمضان با مجموعه امداد جهت جمع‌آوري کمک‌ها و جذب حامي براي خانواده‌هاي نيازمند و ايتام همکاري مي‌کنند ضمن اينکه در اين ايام اقداماتي نيز براي آزادسازي زندانيان نيازمند انجام مي‌گيرد.

 


صندوق بازنشستگي کشوري طي اطلاعيه‌اي در باره بيمه طلايي درمان سال ?? اعلام کرد: تمامي بازنشستگان کشوري براي دريافت جزئيات و آخرين اخبار و اطلاعات مربوط به بيمه طلايي درمان فقط به پايگاه اطلاع‌رساني صندوق بازنشستگي کشوري به آدرس www.cspf.ir مراجعه نمايند.
به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل صندوق بازنشستگي کشوري در اين اطلاعيه آمده است: هر گونه اطلاع‌رساني و ارائه مطالب مربوط به بيمه طلايي درمان فقط از طريق سايت صندوق بازنشستگي کشوري انجام خواهد شد و ساير اطلاعات و اخباري که از مجاري غيررسمي اعلام مي‌شود معتبر نخواهد بود. همچنين جزئيات آخرين اخبار و اطلاعات مربوط به بيمه طلايي درمان سال ???? و نحوه مشارکت بازنشستگان متعاقباً از طريق سايت مذکور و رسانه‌ها و جرايد کثيرالانتشار کشور اعلام خواهد شد.

 


رئيس کانون سردفتران و دفترياران قوه قضاييه از انجام 36 ميليون خدمت ثبتي در سال 91 خبر داد و افزود: در اين مدت تنظيم سند اجاره 12 درصد رشد داشته است.
محمدرضا دشتي اردکاني در حاشيه مراسم پاسداشت روز قلم با اشاره به وجود 7 هزار و 350 دفتر اسناد رسمي در سطح کشور گفت: ما در سال گذشته از سوي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 36 ميليون خدمت ثبتي را به مردم ارائه داديم که از اين تعداد 7 ميليون ثبت به صورت الکترونيکي انجام شده است.
وي افزود: همچنين در سال گذشته با حذف اوراق نيم‌برگي و يک برگي توانستيم بسياري از مشکلات موجود در ثبت اسناد را مرتفع سازيم.
دشتي اردکاني تصريح کرد: در راستاي سياست‌هاي دستگاه قضايي و تاکيد بر کاهش مراجعات مردمي به محاکم قضايي مقرر شد تا خدمات قضايي در دفاتر اسناد رسمي و پيشخوان قضايي انجام شود.
رئيس کانون سردفتران و دفترياران قوه قضاييه با اشاره به تعرفه‌هاي موجود گفت: تعرفه‌ها مشخص است و در برخي دفاتر خدمات به صورت رايگان صورت مي‌گيرد، نرخ ارايه خدمات براي طلاق 13 هزار تومان و براي مابقي از 10 تا 13 هزار تومان مشخص شده است که اين 13 هزار تومان سهم خود دفترخانه‌ها است.
دشتي اردکاني در خصوص تعويض پلاک توسط راهنمايي و رانندگي و صدور سند رسمي در دفاتر اسناد رسمي اظهار کرد: قانون‌گذار موضوع را مشخص کرده و تنظيم سند رسمي بايد در دفاتر صورت گيرد، ولي هنوز آيين‌نامه آن مشخص نشده چرا که از چند بند آن ايراد گرفته‌اند.وي در ادامه با اشاره به افزايش تنظيم سند اجاره نسبت به سال گذشته گفت: حدود 12 درصد تنظيم سند اجاره نسبت به سال گذشته بيشتر شده است.دشتي اردکاني افزود: همچنين اگر بين موجر و مستاجر مشکلي پيش آيد، اداره ثبت کار تخليه را انجام مي‌دهد که اين بزرگترين خدمت است. لذا در همين راستا تعرفه‌ها نيز مشخص شده که هزينه آن از 25 هزار تومان تا 250 هزار تومان است.

 


3 سوداگر مرگ که از عوامل اصلي باند تهيه و توزيع موادمخدر در اردبيل بودند سحرگاه ديروز اعدام شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل،‌ در پي دريافت گزارش‌هايي مبني بر اينکه فردي با بکارگيري افراد ضعيف النفس و سوءاستفاده از ضعف مالي آن‌ها اقدام به تهيه و توزيع موادمخدر مي‌کند.
موضوع به صورت ويژه در دادسراي انقلاب اسلامي اردبيل و پليس مبارزه با موادمخدر مورد پيگيري قرار گرفت و نهايتا پس از کارهاي اطلاعاتي سرکرده باند به همراه فرد ديگري که موادمخدر را براي عامل اصلي نگهداري مي‌کرد دستگير شدند.
از نامبردگان بيش از يک‌ونيم‌کيلوگرم موادمخدر از نوع شيشه کشف و ضبط شد و متهمان برابر راي صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي اردبيل به جرم مشارکت در خريد و نگهداري موادمخدر به مجازات اعدام محکوم شدند.
پس از موافقت دادستان کل کشور و تاييد راي صادره و مخالفت کميسيون عفو با درخواست عفو متهمان در دو مرحله نهايتا رئيس قوه قضائيه اجراي حکم را بلامانع اعلام کرد و حکم صادره سحرگاه ديروز در محوطه زندان مرکزي اردبيل اجرا و هر 2 محکوم به دار مجازات آويخته شدند.همزمان با اين اعدام حکم پرونده ديگري از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي اردبيل که با طي مراحل مشابه قانوني فوق قطعيت يافته بود نيز اجرا و محکوم‌عليه اعدام شد.
طبق محتويات اين پرونده گزارش‌هاي مکرري به پليس مبارزه با موادمخدر مبني بر فروش موادمخدر به صورت عمده و خرده واصل شده بود که با انجام کارهاي اطلاعاتي نهايتا متهم مدنظر متولد 1359 و اهل و ساکن اردبيل دستگير و مقدار 964 گرم موادمخدر از نوع شيشه (متامفتامين) از نامبرده کشف و ضبط شد.علاوه بر مجازات اعدام برابر حکم صادره خودروي شخصي وي نيز که در امر توزيع و حمل و نگهداري مواد استفاده مي‌شد به نفع دولت مصادره و ضبط شد.همچنين برابر بخش ديگري از حکم صادره به دليل اعتياد وي و کشف 22 گرم ترياک از نامبرده مجازات تحمل 20 ضربه شلاق تعزيري و پرداخت جزاي نقدي نيز قبل از اعدام در حق محکوم عليه درآمد.

 


ولاديمير پوتين به زودي ماشين جديد خود را که نسبت به حملات شيميايي و اتمي ايمن بوده و يک ايستگاه سيار اداره جنگ است، تحويل مي‌گيرد.
ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه اين روزها خود را آماده مي‌کند تا خودروي جديد ليموزين خود را که مخصوص رياست‌جمهوري اين کشور است، دريافت کند.
اين خودرو که محصول شرکت خودروسازي «زيل» روسيه است، از خودروي ويژه باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا پيشرفته‌تر است.
شرکت «زيل» اعلام کرده که 6 سال براي ساخت اين خودروي جديد زمان صرف کرده است، پوتين اصرار داشته که تمامي ساختارها و قطعات اين خودرو ساخت روسيه باشد تحليلگران اين اقدام پوتين را آغازي بر ورود روسيه به رقابت در بازار خودروهاي فاخر دانسته‌اند.
اين خودرو که کاملا زرهي و امن است، تنها 3 و نيم تن وزن دارد، شيشه‌هاي اين خودرو ضدگلوله و ضد موشک است و ساختار تجهيزات داخلي آن به گونه‌اي است که حتي مي‌توان يک جنگ را از درون آن اداره کرد.
براساس اين گزارش خودروي مذکور حتي در مقابل حملات شيميايي و اتمي نيز مصون بوده و از سيستم پيشرفته الکترونيکي بهره‌مند است که قابليت کنترل و حرکت آن را از داخل و خارج خودرو فراهم مي‌کند، اين خودرو تجهيزات پيشرفته ارتباطاتي دارد که مي‌توان آن را در حال حرکت به يک سالن ارتباطات و نشست‌هاي نظامي کاملا محرمانه تبديل کرد.

 


دور تازه‌اي از خشونت‌هاي مسلحانه در شهر شيکاگوي آمريکا 9 کشته و دهها زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش ايرنا، پليس شهر شيکاگوي آمريکا اعلام کرد در تعطيلات روز استقلال در چهارم جولاي تا يکشنبه، تيراندازي در مناطق مختلف اين شهر جان دست کم 9 نفر را گرفته و به زخمي شدن حداقل 15 نفر ديگر منجر شده است.در واکنش به اين تيراندازي‌هاي مرگبار،‌«پت کوينن» فرماندار شيکاگو گفت که تکرار اين حوادث بسيار نگران‌کننده است و براي مقابله با آن بايد قوانين سخت‌گيرانه‌اي وضع کرد.
وي خواستار تصويب قانوني در ايالت ايلينوي براي مهار خشونت‌هاي مسلحانه شد.
خشونت مسلحانه در شهر شيکاگو همواره يک معضل اجتماعي بزرگ به شمار مي‌رود و به دليل وجود باندهاي جنايتکار در برخي مناطق فقيرنشين اين شهر، ميزان خشونت مسلحانه در آن بالاتر از شهرهاي ديگر آمريکاست.
براساس آمار، ايالات متحده داراي بيشترين تعداد سلاح سبک نسبت به جمعيت اين کشور را دارد؛ به گونه‌اي که در برابر هر 100 نفر جمعيت 90 قبضه تفنگ و سلاح کمري در اين کشور وجود دارد.
دسامبر گذشته جواني مسلح با ورود به يک مدرسه ابتدايي در شهر نيوتاون ايالت کانتيکت، 20 کودک 6 و 7 ساله و معلمان آنها را به قتل رساند.به دنبال اين کشتار، فشار افکار عمومي و انتقاد به دسترسي آزادانه مردم به اسلحه باعث شد که باراک اوباما و برخي مقام‌هاي کنگره خواستار بررسي قوانين حمل و نگهداري سلاح در کشور و ايجاد محدوديت‌هايي در اين زمينه شوند.
به دليل نفوذ لابي اسلحه در کنگره و مخالفت شديد آنها با هرگونه محدوديت براي حمل سلاح، اين تلاش‌ها ناکام مانده است.

 


با کشته شدن يک خبرنگار ديگر در سومالي، تعداد قربانيان فعالان رسانه‌اي در اين کشور از ابتداي سال جاري ميلادي به پنج نفر رسيد.
خبرگزاري فرانسه از موگاديشو با اعلام اين خبر افزود:‌«ليبان عبدالله فرح» از کارکنان تلويزيون ماهواره‌اي «کلسان» که به تازگي فعاليت خود را آغاز کرده است، در منزلش در شهر «گالکايو» در فاصله ميان دو منطقه خودمختار «پونت لند» و «گالمودوگ» به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شد.
به گفته شاهدان، مهاجمان پس از کشتن اين خبرنگار از محل گريختند.اين گزارش افزود: در ماه آوريل نيز يک خبرنگار در منزل خود در موگاديشو به دست افراد مسلح ناشناس به قتل رسيد. پيش از آن در ماه مارس و ژانويه نيز به ترتيب يک خبرنگار زن شاغل در يک راديوي محلي و خبرنگاري ديگر از يک راديوي خصوصي در پايتخت سومالي به ضرب گلوله کشته شده بودند. يک خبرنگار سوماليايي ديگر نيز در جريان يک حمله انتحاري در ماه مارس جان خود را از دست داد.
بر پايه اين گزارش، در سال 2012 ميلادي در سومالي، دست کم 18 تن از فعالان رسانه‌اي کشته شدند که اين ميزان نسبت به سال 2009 ميلادي دو برابر بود.
فدراسيون جهاني روزنامه‌نگاران اوايل سال جاري ميلادي با انتشار گزارشي در پايگاه رسمي اين فدراسيون، سال گذشته را خونبارترين سال براي اصحاب رسانه سومالي خوانده بود.خبرگزاري فرانسه افزود: بيشتر اين قتل‌ها به گروه افراطي «الشباب» نسبت داده مي‌شود. همچنين دليل ديگر اين اقدامات را به تصفيه حساب ميان گروه‌هاي مختلفي که در فقدان دولت مقتدر مرکزي، قدرت را در بخش‌هاي مختلف کشور در دست دارند، نسبت مي‌دهند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10